above_forum

Collapse

Hyvät talvihanskat?

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska666
    • 04/2026

Hyvät talvihanskat?

Hakusessa olis talvikäsineet Suomen talveen, siis pakkasella täytyisi toimia ja pysyä räpylät lämpiminä.Suosituksia hyvistä kaivataan....
    Hestra tekee halavatun hyviä alpinisti-sun muita käsineitä, onko kukaan käyttänyt näitä:

Pitäisi Intersportinkin noida myydä, mutten oo ainakaan Tampesterin kaupoissa noihin törmänny.Onko kokemuksia tai hyviä vaihtoehtoja?
  • Juha Lehtinen
    Yöhöpisijä
    • 10/1999
    • 11428

Ostin talviajoa varten tällaiset . Sää nähdä miten tällainen kylmäsormi noilla tarkenee. Hinta oli ainakin sellainen että syytä olisi tarjentua.

Comment

• Tupe
      Jäsen
      • 10/2005
      • 719

Ostin tänä syksynä Interskörssin halvennuksesta Craftin tuulenpitävät hanskat, joissa oli teksti Winter. Luultavasti ne ei ainakaan minulla mene pakkasella.

Pari vuotta sitten ostin Sinisalon Lobster-hanskat. Ne on sellaiset turtles-malliset eli siis "kolmisormiset". Niillä pärjää melko hyvin vielä noin -10 asteessa. Sen kylmempään minulla ei ole varusteita muutenkaan.

EDIT: http://www.sinisalo.com/index.php?id=1328&prod=0
      t. Tupe

Comment

• DzeiDzei
        Vakiovieras
        • 11/2006
        • 95

Ääni myös lobstereille. Ne toimii hyvin -15 asteessa ja sitä kylmemmässä kun laittaa vielä niiden päälle käsinkudotut villarukkaset ni pärjää toistatuntia -25 asteessa.

Comment

• TuomasR
          Jäsen
          • 03/2004
          • 890

Mä ostin pari talvea sitten Urheiluareenasta lobsterit maastokäyttöön. Erinomaiset hanskat pakkasille, nollan tuntumassa ovat hiukan liian lämpöiset. Nollassa ajelen vielä kesähanskoilla. Muistaakseni kylmimmillään olen ajanut hiukan noin -20 asteessa Urheiluareenan lobstereilla, jolloin käsissä ei ole ollut mitään jäätymisen merkkejä.

Edit: hintaa hanskoilla taisi olla 15 euroa.
          Last edited by TuomasR; 22.10.2007, 15.05.

Comment

• hunvo
            Vakiovieras
            • 12/2005
            • 320

Ihme kylmäverisiä...

.. vai niin itse en juuri hyötyliikuntaa harrasta.
            Lenkki käytössa Pro Fleece sormikkailla mennään -15 ja sit perus lasketteluhanskat. Noi Fleecet on kyllä oikein unelmat tosi ohuet ja märkänäkin (läpi hionneena) lämpimät, pitävät tuulen 100% siihen niiden teho varmaan perustuu. Eikä tarvihe maksaa itseään kipeäksi.
            Pelkkä turisti täällä harrastajien seassa

Comment

• di luca

Paikallinen Prisma myy Zonexin talvihanskoja, jotka on lämpimät ja muutenkin hyvät, kunhan leikkaa rannekiristystarrat pois. Hinta on jottain 20€. Suosittelen, hintalaatusihde tosi hyvä.

Comment

• kervelo
                Aktiivijäsen
                • 09/2006
                • 2322

Minulla on hyviä kokemuksia saksalaisista Roecklin hanskoista. Talvipyöräillessä olen pärjäillyt tämän tyyppisillä hanskoilla noin viiden pakkasasteen kelissä hienosti:
                http://www.bike-discount.de/shop/pdp...true&pdid=5974

Hanskojen puolesta ajelu olisi varmaan sujunut kylmemmässäkin kelissä, mutta muu ajovarustus on tähän asti ollut rajoitteena. Hiihtäessä noilla pärjääkin sitten aina 15-20 pakkasasteeseen saakka.

Roecklin käsineitä näytti viime talvena olevan tarjolla myös joissakin Intersporteissa täällä Suomessa.
                Rule #1: Obey The Rules

Comment

• Kiovan Dynamo

Ei lue mitään hipora-windstopper-thinsulate-texapore -juttuja, mutta toimii, eikä haise eläimelle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Hintaa tosin on niin vähän, että sillä ei vielä piireihin pääse Dura-ace -kerhon talvilenkillä.

Comment

• janne kuivakangas

Ostin eilen wind stopper hanskat yoko merkkiset .Hyvä istuvuus ja wind stopper ulottuu ranteeseen saakka..
                    Last edited by Vieras; 23.10.2007, 11.28.

Comment

• mantis
                      Aktiivijäsen
                      • 04/2007
                      • 1281

Goren windstopper turtles-hanska on hyvä! Hinta (n.50-60e) ei vain ole halvimmasta päästä.

Comment

• Sidi

Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
                        Ei lue mitään hipora-windstopper-thinsulate-texapore -juttuja, mutta toimii, eikä haise eläimelle heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Hintaa tosin on niin vähän, että sillä ei vielä piireihin pääse Dura-ace -kerhon talvilenkillä.

Samanlaiset kuin mulla...

Comment

• di luca

Tuli mieleen vielä, että Trekillä (mulle väärä merkki, mutta silti...) on mainiot kolmisormitalvihanskat, jota menee hihan päälle: ei pääse ranteetkaan palaltumaan. nillä tarkenee hyvin ainakin -20:een.

Comment

• turmiolantommi

thinsulate!!, ja et tunne sormiasi 5minuutin jälkeen +3 asteessa!

Comment

• kulps

Hestra hanskat + silkkisormikkaat

Nää hestran hanskat on toimineet mulla.

Pakkasilla (-20 ->) käytän lisäksi silkkisormikkaita Hestran alla.

Comment

Working...