Nuo Goret on ihan hyvät. Kovemmissa pakkasissa minulla meinaa etusormet ottaa aluksi kylmää, mutta helpottaa kun pysähtyy hetkeksi ja lämmittää niitä noiden muiden nakkien seassa. Sen jälkeen kun jatkaa matkaa niin tarkenee hyvin.
Hyvät talvihanskat?
Collapse
X
-
Näyttää kovasti Eiger -tuotemerkillä Motonetissä muinoin myynnissä olleilta hanskoilta. Jotka olivat siis yllättävän lämpimät ja hyvät hanskat. Juuri kävin lenkin ajamassa, ei pallellut vaikka alkaa olemaan aika kulahtaneet.Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viestiOnko kenelläkään näistä kokemusta?
Inuit Thermo Grip käsineet sopivat loistavasti lukemattomiin eri talviharrastuksiin ja aktiviteetteihin. Kevyet ja erinomaisesti käteen istuvat Inuit Thermo...
Puuilon Axxoneilla on menty tyytyväisenä useampi talvi,
mutta nyt ei näyttänyt enää löytyvän valikoimasta. Hakusessa siis toppahanskat, joissa etusormi ja peukalo yksin ja muut nipussa.
Comment
-
Kalvohanskojen pelko pakkaskäytössä kuulostaa hieman mammanpoikien ongelmalta. Väkitukko mamma pesee korkealta ja kovaa, ja vielä huuhteluaineen kanssa, ja pilaa kalvot. Tai sitten mamman oppeja ei olla saatu ravistettua päästä pois. Modernin ihmisen pitäisi jo tietää, miten kalvohanskat pestään - pesuohjeen mukaisesti. Niitähän tarvitsee pestä vieläpä harvoin, kun hiki haihtuu iholta ja käsi pysyy kuivana ja lämpimänä.
Kovat pakkaset voivat olla toinen juttu, mutta silloin ainakin minä keksin muuta tekemistä, kuin lähden pustalle ajamaan. Äsken kävin 2,5 tuntia pustalla viiden asteen pakkasessa erinomaisissa Bulan kalvohanskoissa ja Lidlin spandex-kerrastossa (RePE33, PA61, EL6). Asensin paljain käsin pakkasrautaa ennen lähtöä ja kylmät kädet lämpenivät ajossa noin kymmenessä minuutissa ja olivat lämpimät ja kuivat vielä perillä.Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas
Comment
-
25€ kalvollisista hanskoista ei voi pesemällä sitä kalvoa pilata, se on jo tehtaalta lähtiessä pilallaAlkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viestiKalvohanskojen pelko pakkaskäytössä kuulostaa hieman mammanpoikien ongelmalta. Väkitukko mamma pesee korkealta ja kovaa, ja vielä huuhteluaineen kanssa, ja pilaa kalvot. Tai sitten mamman oppeja ei olla saatu ravistettua päästä pois. Modernin ihmisen pitäisi jo tietää, miten kalvohanskat pestään - pesuohjeen mukaisesti. Niitähän tarvitsee pestä vieläpä harvoin, kun hiki haihtuu iholta ja käsi pysyy kuivana ja lämpimänä.
Kalliimmat tietenkin erikseen, niissä se kalvo tehty jostain muusta materiaalista, kuin alepan muovipussista.
Comment
-
Kävin Vantaa Pyörävarikosta just hakeen Roeclin Villach 2 Lobsterit. Mulla on ollut pari talvea triggerit jotka on todella hyvät maastopyöräillessä mutta työmatkoilla jäätyy etusormetAlkujaan tämän lähetti Benny Katso viestiKiitos vinkistä.
Hanskat on ainakin minulla hakusessa. Noita roecklin hanskoja olisi kiva päästä vähän käpistelemään, mutta näytti olevan lähinnä nettikauppa kamaa.
. Ostin viime talvena Yokon Lobsterit, heitin ne just roskiin, ihan paskat. Vetää saumoista kät…sormiin.
Comment
-
Kävin hakemassa motonetistä nuo inuitin hanskat. Halvoiksi hanskoiksi tuntuivat ihan hyviltä. Talvi kertoo, onko niistä Axxonien korvaajiksiAlkujaan tämän lähetti Bndit Katso viestiKävin Vantaa Pyörävarikosta just hakeen Roeclin Villach 2 Lobsterit. Mulla on ollut pari talvea triggerit jotka on todella hyvät maastopyöräillessä mutta työmatkoilla jäätyy etusormet
. Ostin viime talvena Yokon Lobsterit, heitin ne just roskiin, ihan paskat. Vetää saumoista kät…sormiin.
Comment
-
Jospa ne ovat hyvät.
Noita Goren hanskoja ostaessa kävi kyllä mielessä että parempi olisi sellainen aukeava suu jonka alle hiha menee, eikä tuollainen ihon myötäinen. Ja kyllähän sieltä herkästi veto käy.
Olen käyttänyt tähän asti isommilla pakkasilla lasketteluhanskoja joissa samanlainen tötterö kuin noissa Motonetin malleissa. Voipa olla että niille tulee yhä käyttöä kun alkaa -10c olemaan.
Comment
-
Yllä olevat hanskat on nyt testattu 15 asteen pakkasessa navakassa vastatuulessa ja todettu erittäin toimiviksi.Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viestiOstin Bulan kalvokäsineet viime talvena ja ne ovat todella hyvät. Kädet eivät hikoile pikkupakkasella märiksi, vaan pysyvät kuivina ja lämpiminä vielä energiatasojen pudotessa kahden tunnin ajon jälkeen. Pitkä malli on tarjouksessa juuri nyt.
https://www.xxl.fi/bula-alpine-glove...218389_1_StyleKotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas
Comment
-
Kylmäsormisena olen jo vuosia käyttänyt tankohanskoja. Gravelissa pari viime talvea Bar mitts dual position. Toimii hyvin. Viime black friday tarjouksena hommasin Seal Skins Upwell patterihanskat "edullisesti". Pakkasraja noille asettuu itselle n. -15. Bar mittsien kanssa -24 oli kuin kesällä pienimmällä lämpöasetuksella, jolla valmistaja lupaa 5h toiminta-aikaa. En varsinaisesti ole näiden sähköavusteisten kannattaja, mutta tämä tuntuu toimivan.Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen
Comment
-
Nyt on päässyt kokeilemaan kunnolla näitä Motonetin inuiitteja. 30€ hanskoiksi mielestäni hintansa väärtit. Tunnin työmatka on ajettu aina sinnne -20 asteeseen saakka ja edelleen on sormet tallella. Alla on ollut tosin lisäksi ohuet puuvillahanskat.Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viestiKävin hakemassa motonetistä nuo inuitin hanskat. Halvoiksi hanskoiksi tuntuivat ihan hyviltä. Talvi kertoo, onko niistä Axxonien korvaajiksi
Vaihdevivun puolen peukalo tuppaan kylmettymään kovemmilla pakkasilla, mutta muuten on pärjännyt ihan ok.
Comment
-
Vapaalasku-foorumien kautta törmäsin suosituksiin IKHn Patron rukkasista. Sarjassaan kohtuu halvat (21,99€) vaikuttavat ihan päteville. Lämpöisemmät kuin Craft Siberian lobsterit.
Comment

Comment