above_forum

Collapse

Ketjupesurit

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Kettu-Pekka
    Vakiovieras
    • 09/2011
    • 168

Ketjupesurit

Onko käyttökokemuksia noista 'automaatti'ketjupesureista? Eli minkä läpi pyöritetään ketjua ja se puhdistuu samalla. Onko moiset miten toimivia käytännössä?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"
  • sakuvaan

Juu ja ei, riippuu mitä käytät pesuaineena ja ketjurasvana.

Eli mekaniikka on kyllä toimiva, pesuaineen pitää vaan olla tarpeeks tymäkkää että valitsemasi rasva irtoaa.

Comment

• simppara

Itsellä käytössä Parkin ketjupesuri ja olen ollut tyytyväinen pesutulokseen. Tietysti halvempia vaihtoehtoja on ja toimivat varmasti ihan yhtä hyvin.

edit. niin tosiaan pesuaineena tuli mukana se sitruunan makuinen , joka ajoi asiansa hyvin. Sen loputtua sitruuna Fairy:lla.

Comment

• JohannesP
        Aktiivijäsen
        • 07/2011
        • 2390

Alkujaan tämän lähetti simppara Katso viesti
        edit. niin tosiaan pesuaineena tuli mukana se sitruunan makuinen , joka ajoi asiansa hyvin. Sen loputtua sitruuna Fairy:lla.
        Ehkä kuitenkin sitruunan tuoksuinen? Fairyn tilalle ehdottaisin jotakin tujumpaa. Suosittelisin mielummin Pineline tehopesua millä lähtee varmasti tujumpikin rasva. Sitä olen ainakin itse laimentanut ketjujen + pakan pesuihin.

Comment

• Halloo halloo
          Aktiivijäsen
          • 06/2011
          • 1707

Pinelinelle ääni täältä.

Näihin törmäsin taannoin:
          Best for Bike Care Since 1940. Quality. Value. Reliable.

Onko kukaan testannut? Itselläni ei vielä tarvetta, Pineline on riittoisaa.

Comment

• miku80

Pinelineä tulee käytettyä myös.. mitään pesuria en ole koskaan koittanut vaan olen jouksuttanut ketjua kahden kynsiharjan välissä mikä on kyllä ajanut asiansa..

Comment

• SuperD
              Vakiovieras
              • 12/2008
              • 303

Park Toolin pesuri & laimennettu Pineline. Mitä sitä ehjää korjaamaan
              www.pyörätarvike.com

Comment

• LJL
                Vanha jäärä
                • 05/2010
                • 11422

Itsellä käytössä joku bike-discountin tarjousketjunpesuri, kyllä oon sillä saanut paremmin ketjun puhtaaksi kuin muilla menetelmillä. Käytössä TipTopin ketjuöljy ja kettereinigen. Kaipa pesurilla rassaaminen pitää ketjua pidempään elossa, vaikka harvemmin on tullut viime aikoina käytettyä.

-Lauri
                -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Comment

• simppara

Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
                  Suosittelisin mielummin Pineline tehopesua millä lähtee varmasti tujumpikin rasva.
                  Varmasti hyviä tuotteita. Ketjun voiteluun käytän melko ohkasta sprayta ja tarpeeksi puhdasta jälkeä on saatu aikaan.

Comment

• Cycle Queen

Täytyykin kokeilla tuota Pinelinea, kun Fairy vaikuttaa liian heppoiselta. Sain aikoinaan pyöräliikkeestä kaupanpäällisiksi sprayn, joka oli tarkoitettu ketjujen ja levyjarrujen puhdistukseen (tosin pyörävalmistajan ohjeissa mainittiin, ettei tämän tyyppisiä aerosoleja suositella...). Ostin lopulta Parktoolin ja siihen olen ollut tyytyväinen.

Comment

• Tomsson
                      Vakiovieras
                      • 04/2011
                      • 460

Itse olen pari kertaa käyttänyt ketjupesuria ja laittanut tällöin muc-offia. Ketjut muuttuu uusiksi poislukien kulumaa, joten ihan hyvä aines tuohonkin tarkoitukseen.
                      PoriMTB
                      MKVOLII contributor #26

Comment

• Mihail

Itsellä on käytössä Biltemasta hankittu ketjupesuri joka on aikalailla identtinen kuin Park Toolin vastaava 7 kertaa kalliimpi .
                        Appiukolla on park toolin ketjupesuri ja mitä sitä olen kokeillut niin ihan samanlailla tehtävänsä hoitaa kuin bilteman vastaava.
                        Myös ketjunpesuliuos mitä käytän on biltemasta. Pinelineä en ole koskaan kokeillut, töissä sitä käytössä ja vaikuttaa
                        kurjalta aineelta.

Comment

• keski-ikäinen

Mistäs tommosen Park Toolin ketjunpesurin sais käsiinsä? Ei Bike-Discountissa eikä Bike-Componentsissa ollut, jälkimmäisessä tosin oli BBB:n ja Pedrosin pesuri.

Comment

• miku80

kotimaasta bikeshopista ainakin löytyy...

Comment

• keski-ikäinen

^ Kiitti paljon, eipä tuo nyt omaisuuksia maksa, saman verran kuin se BBB:n.

Comment

Working...