Minulla on oikea jalka aika selvästi lyhyempi kuin vasen. Eroa on aika vaikea itse mitata luotettavasti mutta pituuseroa lienee ainakin noin sentti. Kauan sitten on lääkärikin tästä maininnut terveystarkastuksessa (oli tosiaan lääkäri eikä terveydenhoitaja).
Puolierosto johtuvia oireita uskoisin olevan:
- Istun satulassa oikealla reunalla, mistä johtuen hiertymiä tulee pelkästään vasemmalle puolelle (normaalisti ei tule hiertymiä mutta omalle mittapuulle eeppiset kilometrimäärät aiheuttavat niitä)
- Oikea polvi tykkää kulkea vaakaputken läheltä, kun taas vasen menee suoremmassa linjassa kauempana vaakaputkesta
- Oikeassa polvessa toisinaan kipuilua
- Tunne että oikeanpuoleinen poljin olisi kallellaan poispäin pyörästä
- Vasemmalla puolella niska ja hartiat väsyvät ja kipeytyvät enemmän
Sopivatko nuo oireet jalkojen pituuserosta johtuviksi? Aikaisemmin ei ole tullut mitää korokepaloja kokeiltua, koska olen pärjännyt jotenkuten ilmankin. Hieman arveluttaa tuoda pyörään mitään epäsymmetriaa. Ajoasennossa on toki vuosien varrella ollut aina jotain muutakin pientä tuunattavaa. Ikuisuusprojektihan tuo ajoasennon säätö on jo senkin takia, että oma kroppa ei pysy jatkuvasti samassa kunnossa.
Tilasin Shimanon korotuspaloja klosseille ja ajattelin lähteä testailemaan ensin korottamalla oikeaa puolta pari kolme milliä (säätöpaloilla onnistuu 1-5 mm).
Onko joku muu kokeillut näitä korokepaloja ja kenties jopa hyötynyt niistä?
Puolierosto johtuvia oireita uskoisin olevan:
- Istun satulassa oikealla reunalla, mistä johtuen hiertymiä tulee pelkästään vasemmalle puolelle (normaalisti ei tule hiertymiä mutta omalle mittapuulle eeppiset kilometrimäärät aiheuttavat niitä)
- Oikea polvi tykkää kulkea vaakaputken läheltä, kun taas vasen menee suoremmassa linjassa kauempana vaakaputkesta
- Oikeassa polvessa toisinaan kipuilua
- Tunne että oikeanpuoleinen poljin olisi kallellaan poispäin pyörästä
- Vasemmalla puolella niska ja hartiat väsyvät ja kipeytyvät enemmän
Sopivatko nuo oireet jalkojen pituuserosta johtuviksi? Aikaisemmin ei ole tullut mitää korokepaloja kokeiltua, koska olen pärjännyt jotenkuten ilmankin. Hieman arveluttaa tuoda pyörään mitään epäsymmetriaa. Ajoasennossa on toki vuosien varrella ollut aina jotain muutakin pientä tuunattavaa. Ikuisuusprojektihan tuo ajoasennon säätö on jo senkin takia, että oma kroppa ei pysy jatkuvasti samassa kunnossa.
Tilasin Shimanon korotuspaloja klosseille ja ajattelin lähteä testailemaan ensin korottamalla oikeaa puolta pari kolme milliä (säätöpaloilla onnistuu 1-5 mm).
Onko joku muu kokeillut näitä korokepaloja ja kenties jopa hyötynyt niistä?

Comment