Alkujaan tämän lähetti marco1
Katso viesti
Hiihtojutut
Collapse
X
-
Ei valitettavasti. Samanlaista sohjoa se on aamusta alkaen. Tai ainakin 7.30 jo, ihan seiskalta en ole ollut hiihtämässä.Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti^Jos vapaata hiihtää niin onko kivikon hallissa edes aamulla luistelu-ura kova.
Nimimerkillä; sohjoon kyllästynyt
Comment
-
Hiihtojutut
Eturauta NNN/Prolink -monossa on useamman millin leveämpi. Prolink-siteitä on saanut jo tosi halvalla tarjouksissa, taisin ostaa 10€ ja 20€ parit viime talvena.Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viestiMiksi näin? Mittailemalla se näyttäisi käyvän...
Vahvistan yhden testikerran jälkeen. Puolen päivän aikaan nousussa sukset katoaa jo lumen alle, lisäksi ärsyttää ne Finnfoam mainoksen jälkeen olevat jääpaakut jotka on olleet ongelmana jo vuosia.Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viestiEi valitettavasti. Samanlaista sohjoa se on aamusta alkaen. Tai ainakin 7.30 jo, ihan seiskalta en ole ollut hiihtämässä.
Prolink-siteisiin olikin jo tulossa siirrettävä versio, Hiihto-lehti kertoo.
Comment
-
Nyt on päässyt hiihtelemään huippukuntoisella ladulla, ja vähän on saanut kiinni tekniikasta ja rytmityksestä. Eilen ladulla oli myös Venäjän maajoukkueen mies, joka hiihteli maski päällä- pakkasta oli kymmenisen astetta, jotenka ei ollut hengitysilman suhteen kylmäkään?„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Comment
-
^ Eikös se ollut kasari/ysäri-aikaista tietoa että "hengityslihaksia pitää vahvistaa" noiden törppöjen läpi hengittelemällä?
Caldwell Sportin fb-sivuilla on aika paljon asiaa suksien valinnasta ja niiden sovittamisesta: https://www.facebook.com/caldwellsport
Täällä Suomessakin asiantuntijaliikkeet osaa suksen valinnan mutta ei niistä asioista kirjoitella.
Comment
-
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Comment
-
Itse olen tullut silloista Marjut Lukkarista vastaan, kun hän oli hengityspöntön kanssa lenkillä Lohjalla. Olisiko ollut vuosi -90, jokatapauksessa tuleva puoliso oli hänellä pöntön lisäksi lenkkiseurana. Jos tulevien kausien kehityksestä ja menestyksestä voi päätellä yhtään mitään ei se ihan turha pönttö ollut.Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti^ Eikös se ollut kasari/ysäri-aikaista tietoa että "hengityslihaksia pitää vahvistaa" noiden törppöjen läpi hengittelemällä?
Comment
-
Nyt on konkreettisesti todistettu se mitä parin kuukauden harjoittelutauko vaikuttaa kuntoon. Yleensä olen hiihtänyt rullilla 400-500 kilsaa kesässä. Nyt en loukkaantumisen takia metriäkään, enkä muutenkaan kuntoillut. Kun käteni on nyt kunnossa, kävin eilen Leppävirran luolassa hiihtämässä kympin. Yritin hiihtää hiljaa, mutta ei se onnistunut, kun latu on siellä pelkkää nousua ja laskua. Kympillä meni aikaa 10 minuuuttia enemmän kuin viimesyksynä ja pulssit olivat tapissa. Loukkaantumisille ei voi mitään, mutta harmittaa kun homma pitää aloittaa nollasta. Huomenna Pyhän mökille hiihtämään. Edellisten vuosien 100+ kilsaa viikossa voi unohtaa. Jos puoletkin tuosta kykenee niin hyvä on. Maltilla kuitenkin pitää kuntoa alkaa nostamaan.Jos et aja et voi ottaa!
Comment
-
Ehkä täydellinen harjoittelutauko teki hyvää pääkopalle eikä kuntoilun, vaikka se olisi kuinka rakasta ja antoisaa, tarvitse eikä tulekaan olla ihmisen keskeinen elämänsisältö - mutta silti ei voi olla ihmettelemättä ja kysymättä miksi jätit kuntoilun kokonaan!
Joskushan on sanottu että todelliset huippu-urheilijan tai ammattilaisen tunnistaa siitä miten hän suhtautuu ja miten hyvin hän selviytyy harjoittelusta silloin kun hän ei loukkaantumisen takia voi normaalia harjoitusrutiiiniaan ylläpitää tai kun näyttää siltä että kauden tavoitteisiin ei enää ole pääsyä. Meillä tavallisilla pulliaisilla ei ehkä ole samaa ulkoista motivaatiota, mutta muutenhan voimme olla periaatteessa aivan yhtä kunnianhimoisia ja vaatia itseltämme yhtä suurta itsekuria
Tai ainakin pitää mielessä että harjoittelematta ei ole niin kivaa sitten kun taas pääsee suksille tai pyörän satulaan
Mutta pääasia ja hieno juttu tietenkin että käsivamma on mennyttä ja koko talvi on vielä edessä!
Comment
-
Kuukauteen en kyennyt tekemään mitään ja senkin jälkeen kipu oli niin kova ja paheni, jos vaikkapa kävelin. Viimeiset pari viikkoa olisin voinut tehdä jotain, mutta kun minulla oli keskeneräinen lapinkodan rakentamisprojekti, joka piti saada valmiiksi ennen lumia,niin priorisoin siihen. Muutaman tunnin kiipeileminen tikapuilla päivässä sai niin väsyneeksi, että en jaksanut enää lenkille lähteä. Pari kertaa viikossa tein vähän sauvarinneharjoittelua ja ehkä se nopeuttaa hiihtoon tottumista. Kiva kuitenkin katsoa miten vanha äijä saa kunnon takaisin. Viime talvena oli jo tasuri siinä kunnossa, että melkoiset ylämäetkin nousivat sillä. Nyt ei puhettakaan. Kilometrien kerääminen oli tyhmää vaikka piti kunnossa. Nyt pitää tehdä enemmän puntteilua ja sisäpyöräilyä hiihdon ohella kuin aikaisempina talvina niin kesällä pyöräilykin alkaa sujua nopeammin.Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viestiEhkä täydellinen harjoittelutauko teki hyvää pääkopalle eikä kuntoilun, vaikka se olisi kuinka rakasta ja antoisaa, tarvitse eikä tulekaan olla ihmisen keskeinen elämänsisältö - mutta silti ei voi olla ihmettelemättä ja kysymättä miksi jätit kuntoilun kokonaan!Jos et aja et voi ottaa!
Comment
-
Sori tämä nyt ei koske hiihtoa, mutta urheilu/kuntoiluharjoittelua kuitenkin. Sairasteluvuotena 2007 taisin kuntoilla yhden 30km lenkin.Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viestiEhkä täydellinen harjoittelutauko teki hyvää pääkopalle eikä kuntoilun, vaikka se olisi kuinka rakasta ja antoisaa, tarvitse eikä tulekaan olla ihmisen keskeinen elämänsisältö - mutta silti ei voi olla ihmettelemättä ja kysymättä miksi jätit kuntoilun kokonaan!
Joskushan on sanottu että todelliset huippu-urheilijan tai ammattilaisen tunnistaa siitä miten hän suhtautuu ja miten hyvin hän selviytyy harjoittelusta silloin kun hän ei loukkaantumisen takia voi normaalia harjoitusrutiiiniaan ylläpitää tai kun näyttää siltä että kauden tavoitteisiin ei enää ole pääsyä. Meillä tavallisilla pulliaisilla ei ehkä ole samaa ulkoista motivaatiota, mutta muutenhan voimme olla periaatteessa aivan yhtä kunnianhimoisia ja vaatia itseltämme yhtä suurta itsekuria
Tai ainakin pitää mielessä että harjoittelematta ei ole niin kivaa sitten kun taas pääsee suksille tai pyörän satulaan
Sairaalassa sitten jouduin ( anoreksiahan se taas...just) kuulusteluun ja kysyttiin että mitä jos joutuisin olemaan 2 kuukautta kuntoilematta? Totesin siihen vaan että mä olen ollut nyt 10 kuukautta kuntoilematta...
Ei se nyt hyvää tehnyt, mutta sen jälkeen kun ensimmäisen pienen fillarilenkin 20km ajelin räntäsateessa, olin superonnellinen kun pääsin jälleen kuntoilemaan. Kilpapyöräily loppui, mutta pitkänmatkanpyöräily alkoi.
( ps. no kyllähän mä olin tosi stressaantunu kun en päässy ulkoilemaan ja painoa tuli 10kg lisää...siinä oli kuitenkin kyse isommista asioista ja aattelin ettei kannata sanoa...)
Comment

Comment