above_forum

Collapse

Hiihtojutut

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • hannupulkkinen
    Yligentlemanni
    • 05/2002
    • 6906

Eilen kauden viimeinen lenkki Pyhällä. Ladut ajettiin vielä tänään ja yöpakkasten ansiosta olisi voinut kyllä hiihtää. Motivaatio vain hävisi. Kauden saldoksi tuli 2401 kilometriä. 113 kertaa.
    Satanen vähemmän kuin viimekaudella, mutta mieli oli parempi. Eläkkeellä ollessani olen nyt hiihtänyt 11200 kilometriä kuuden talven aikana. Kunto ei ole paljoa noussut, muttei ei ole laskenutkaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

Comment

• marco1
      Vanha jäärä
      • 09/1999
      • 10390

Kauden parhaat asiat hiihtorintamalla ovat olleet juniorin parantunut hiihtotekniikka, uus Löfflerin hiihtotakki kylmille keleille ja latujen kunnossapidon hyvä taso Vantaa + Espoo-akselilla.
      Ensi kaudelle täytyy taipua rotoharjan ostoon, itsellekin karwapohjat harkintaan ja pitää miettiä hiihto+wattbike vs hiihtoon keskittyminen (keleistä riippuvainen asia toki).

Comment

• Pekka L
        Veteraani
        • 04/2006
        • 5063

Rotoharja on ihan kurko. Etenkin laskettelusuksia kun harjaa normisti kuutisen paria kuntoon kun lähdetään kolmistaan mäkeen, niin jännetupin tulehduksen siitä saisi kun nuo käsin jynssäisi.
        Ainut käsiharja enää käytössä on ollut keskikarkea teräs, jolla oon vedellyt pohjia auki ennen parkkua.
        Murtsikoiden harjaus on rotolla yks hujaus vain.
        Ekana Startin valkoinen nylon ja perään sininen viimeistelyharja. Tuolla sinisellä lähtee uskomaton määrä tavaraa pohjasta vielä nylonin jälkeen, moiseen lopputulokseen käsin harjaamalla menisi vähintään kymmenkertainen aika.
        Kaar ittelles vaa

Comment

• hannupulkkinen
          Yligentlemanni
          • 05/2002
          • 6906

Kuzminin harjat ovat vielä paljon rotoharjoja tehokkaampia

Jos et aja et voi ottaa!

Comment

• paskalokki
            Aktiivijäsen
            • 05/2014
            • 1719

Onko poistamisen arvoiset 160 euron hintaan ensi talvea ajatellen? Vielä pitää siis siteet, monot ja sauvatkin hankkia. Ensisukset.
            #fillarifoorumi @ IRCNet

Comment

• marco1
              Vanha jäärä
              • 09/1999
              • 10390

^ Ei noista puristelematta tiedä mitään sanoa. Madshusilla on joku siru / tarrasysteemi joka kertoo miten pari on tehtaalla mitattu jos kaupassa sitä ei tehdä.
              Alennus ovh:sta on ihan hyvällä tasolla.

Comment

• hcf
                Palstajyrä
                • 11/2015
                • 4434

Mulla on yhet xxl:stä ostetut hypersonicit. Ne on joo tehtaalla valmiiksi mitattu sopivat kilot.
                Mulle sattu pikkupakkaselle passelit sukset. Ja varsinki uudelle lumelle. Sinne ihan omiaan
                Last edited by hcf; 07.05.2019, 13.19.

Comment

• Pyorailija85
                  Nöösi
                  • 06/2015
                  • 21

Kuinkahan onnistuisi skatetyylin rullasuksien tekeminen vanhoista talvisuksista? Lähinnä mietityttää että riittäisikö 75-kiloiselle hiihtäjälle pyörien tuennaksi alumiini- tai teräspalaset, jotka poraisin sahattuihin hiihtosuksiin vain sivuilta? Näin painokin pysyisi alhaisempana.

Comment

• kuovipolku

Kyllä sä niistä satasen saat ja varmaan parikymppiä päällekin jos asennettujen siteiden kanssa ne ensi keväänä perinpohjaisesti turhautuneena päätät jättää hiihtohommat ihan tykkänään muiden hoidettaviksi Eli mä uskaltaisin ottaa sen riskin mikä suksien ostossa yleensä ja luistelusuksien kanssa erityisesti on silloin kun ei ole sataprosenttista lupausta siitä että niin monta kertaa vaihdetaan kunnes olet tyytyväinen.

Luistelumonoja kokeilematta sanoisin että XXL:n tarjouspaketin monot ovat vähintäänkin riittävän hyvät. Käy hyvä mies kokeilemassa jalkaasi! (Itsekin aion käydä, vaikka mulla Alpinan pertsamonoilla hiihtävänä pitäisikin periaatteessa olla oikea koko jo tiedossa.) Monoille ja siteille tulee hintaa +180 € jos laskin oikein.

PS Mutta voisit yllättyä positiivisesti jos menisit johonkin pääkaupunkiseudun yleisesti hyväksi ja osaavaksi ja riittävän suurella volyymilla (mikä ei tarkoita supermegasporttimarkettia vaan voi olla "pieni" hiihtoon erikoistunut kivijalkakauppakin) suksia myyväksi liikkeeksi, tiedustelet muina miehinä miten lumien äkkilähtö täällä meillä etelässä vaikutti suksikauppaan, jäikö paljon hyviä pareja seiniä pystyssä pitämään...nyt on aikaa palvella ja ehkä halua päästä ylivuotisista eroon (muttei silloinkaan omaa mainettaan pilaten).

Comment

• paskalokki
                      Aktiivijäsen
                      • 05/2014
                      • 1719

Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
                      ^ Ei noista puristelematta tiedä mitään sanoa. Madshusilla on joku siru / tarrasysteemi joka kertoo miten pari on tehtaalla mitattu jos kaupassa sitä ei tehdä.
                      Alennus ovh:sta on ihan hyvällä tasolla.
                      Valitsee listalta pisimmät ja jäykimmät kun itse menen siihen haarukkaan? Olen ymmärtänyt suksien valinnan olevan pituus- ja painokriteerinen pohdinta suhteutettuna lompakon paksuuteen.
                      #fillarifoorumi @ IRCNet

Comment

• marco1
                        Vanha jäärä
                        • 09/1999
                        • 10390

Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
                        Valitsee listalta pisimmät ja jäykimmät kun itse menen siihen haarukkaan? Olen ymmärtänyt suksien valinnan olevan pituus- ja painokriteerinen pohdinta suhteutettuna lompakon paksuuteen.
                        Tuossa on hieman liikaa yksinkertaistettu mutta ensimmäisiä suksia ostaessa ei kannata liikaa uppoutua detaljeihin. Sukset alle ja ladulle.

Yksi Amerikan setä tarjoilee tämmöistä tietopakettia suksen valintaan omassa kaupassaan: https://www.caldwellsport.com/2019/05/e-z-buyers-guide/

Comment

• paskalokki
                          Aktiivijäsen
                          • 05/2014
                          • 1719

Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
                          Tuossa on hieman liikaa yksinkertaistettu mutta ensimmäisiä suksia ostaessa ei kannata liikaa uppoutua detaljeihin. Sukset alle ja ladulle.

Yksi Amerikan setä tarjoilee tämmöistä tietopakettia suksen valintaan omassa kaupassaan: https://www.caldwellsport.com/2019/05/e-z-buyers-guide/
                          Kissat koiria ja 100 kiloisella jonkun kuikelon suksi alla. Ehkei nyt ihan noinkaan. [emoji2957]
                          #fillarifoorumi @ IRCNet

Comment

• sianluca
                            Jäsen
                            • 09/2010
                            • 981

Repsahdin tilaamaan tuollaiset xxl:ltä 75-90- painoluokassa, itse painan noin 83kg. Kun alkoi tuota luntakin tulla aamuyöllä runsaamman puoleisesti.....ehkä pääsee pian kokeilemaan...
                            „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

Comment

• paskalokki
                              Aktiivijäsen
                              • 05/2014
                              • 1719

Kannattaisiko tuohon siteet napsutella mukaan? Sauvoja ja monojahan varmasti saa muulloinkin, kun on sidetyyppi tiedossa.
                              #fillarifoorumi @ IRCNet

Comment

• kuovipolku

Olenko mä tempokisun hylkylistan lisäksi myös paskalokin hylkylistalla?

Vai onko kyse pelkästään siitä että (a) viimeksi mainittu katsoo (ehkä täysin perustellusti) ettei meikäläisen mielipiteellä ole näissä jutuissa (jos nyt muissakaan) minkäänlaista painoarvoa tai (b) että hän vain on sitä ihmistyyppiä joka haluaa varmistua asioista ja tarvitsee oman käsityksensä vahvistukseksi ja tueksi päätökselleen useamman eri ihmisen vankan mielipiteen?

Vaan joo: täällä odotetaan nyt ensi talvea. Ja jo sitä ennen ostetaan jostain luisteluhiihtopituiset sauvat. Voinkin kertoa ettei ainakaan Hypersonicien odotusarvossa ole mitään vikaa.

Comment

Working...