above_forum

Collapse

Amazon.de

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • tiaalto
    Jäsen
    • 09/2014
    • 543

Amazon.de

Varmaan kaikki ovat tietoisia että Amazonin valikoimissa on myös pyöräilysälää ja Saksan Amazon tarjoaa ilmaisen kuljetuksen yli 39 euron tilauksiin itse myymissään tuotteissa. Useimmiten tuolta ei kuitenkaan tule vastaan mitään erityisen hyviä diilejä mutta kun GX Eaglen ketjut alkoivat olemaan vaihtoiässä päätin vilkaista ja katsos, X01 Eagle ketju 41 euroa ja rapiat kotiinkuljetettuna - eli samaan hintaan kuin R2:ssa ennen postikuluja ja suunnilleen samaan hintaan kuin GX ketjut kotimaasta.

Joo, olen tietoinen että Amazon ei ole eettisesti ainakaan yhtään sen ongelmattomampi toimija kuin saksalaisjätit ja olisin varmasti pärjännyt GX:lläkin. Mutta tuossa ostoksessa hinta+laatu+vaiva -yhtalö vain antoi parhaan tuloksen. Onko muilla tullut vastaan onnistumisia tuon kaupan kanssa?
  • Kanuuna
    Aktiivijäsen
    • 05/2016
    • 2837

Amazon.de

Olin katsovinani muutama viikko takaperin, että XX1-ketjua Eaglena olisi ollut halvemmalla kuin X01-kettinkiä amazon.de:ssä. Olikohan näin? Pitääpä tarkistaa.

E. Eipä taidakaan olla. Olin varmasti katsonut väärin.

Comment

• VesaP
      Ei mikään tavis
      • 10/2003
      • 7935

Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
      Amazon tarjoaa ilmaisen kuljetuksen yli 39 euron tilauksiin itse myymissään tuotteissa.
      Väärin. Itse myymissään kyllä joo, mutta lisäksi kaikissa FULLFILLED BY AMAZON statuksella olevilla sellereillä, joita on perkeleesti tuolla myös. Eli kuhan ostoskorissa on joko "Sold by Amazon" tai "Fullfilled by Amazon" kamaa niin johan napsahtaa ilman kuluja kotia kamat. Eli kun tuotteita hakee ja sorttaa ruudulle, täytyy laittaa ruksit hakuehdoissa noihin kahteen myyjäkohtaan (sold by ja fullfilled by A) niin listaa ruudulle vain noi ilmaiseksi tulevat romut.

Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viesti
      Onko muilla tullut vastaan onnistumisia tuon kaupan kanssa?
      15 vuotta tilattu Amazonista about kaikki mitä ihminen elämässä tarvii, joten onhan tuolta onnistumisia tullut....

Tosin tähän voi sanoa että aivan viimevuoden aikana on alkanut laatu kusta tuolla. Käytönnössä AINUTKAAN paketti ei tule enää ehjässä pahvilaatikossa (=käyttävät aivan paskalaatuisia pahvilaatikoita nykyään), tilausten pelkkä lähettäminen kestää vitun kauan (=ennen lähti samana tai seuraavana päivänä, nykyään kestää jopa pari viikkoa ennenkuin saavat romut liikenteeseen) ja jopa raudanlujan hyvin pelannut asiakaspalvelu on alkanut kusemaan ja reklamaatioiden kanssa ollut joissakin keissessä hirvee vääntäminen ja vääntö ennenkuin oikeus on toteutunut.

Mutta overallisti, suurimmissa osaa kamoista niin "#¤"#¤"#¤ halpa että nämä uudet negatiivisetkin asiat kestää.

Ja elämähän olisi tylsää jos AINA ei olisi ainakin 1 paketti tulossa tuolta kohti kotia.

Edit: Ja Tommikos se oli, ei, ei tarvii tulla sanomaan että varastavat luottokorttitiedot. Ei Amazon niitä mihinkään varasta. Koskaan. Olet syöttänyt korttinumerosi jollekin epäilyttävälle sellerille.

Comment

• Smo
        Yöhöpisijä
        • 11/2004
        • 7608

Mulla on Amazon Business ja olen sieltä aina välillä tilannut pikkuista ATK-sälää. Kovalevyjä, SD-kortteja, RAM-muistia ym ja on tullut DHL:llä reippaasti perille, tosin viimeksi tuli postin kautta. Oon ottanut ainoastaan Amazonin myymiä nopeasti tulevia tms varmoja.

Comment

• opadude
          Vakiovieras
          • 08/2017
          • 118

Pari vuotta olen ostanut joka toinen kuukausi jotakin. Viimeksi syntymäpäivälahjaksi Hasbro Nerf leikkipyssyjä 10 eur/kpl (suomessa 36 eur/kpl), yleensä alle viikossa kotona postikuluitta. Ei kertaakaan mitään ongelmaa.

Comment

• tiaalto
            Jäsen
            • 09/2014
            • 543

Toki tuolta ja samoin britti- ja jenkkiamazonista on itsekin tullut tilattua vaikka mitä ei-pyöräilykamaa ja itse toimituslogistiikan puolesta fillaritavara ei heillä varmasti eroa mitenkään muusta kuluttajakrääsästä. Lähinnä kiinnostikin mitä ko. lafkan valikoimissa olisi yleensä pyöräilyharrastajaa kiinnostavaa mitä sieltä kannattaa tilata vs. muut isot postimyyntiputkat.

Comment

• skela
              Vakiovieras
              • 06/2008
              • 361

Amazonin loisiminen

Olen minäkin joskus amazon.de:stä jotain tilannut. Eräs pyöräilytuote vuosia sitten oli sadetakin kyllästysaine (Imprägnierungsmittel), jonka avulla pyöräilysadetakille tuli muutama vuosi lisää käyttöikää. Takithan rupeavat jossain vaiheessa vuotamaan saumoistaan. Yleensä laatutuotteiden valikoima on parempi pyöräilyyn erikoistuneissa verkkokaupoissa.

Tänä vuonna tilaus oli taas lähellä, mutta kynnys on korkea, sillä Amazon on tullut tunnetuksi harjoittamastaan monipuolisesta riistosta. Kohteina ovat ainakin varastotyöntekijät (kunnes heidät on halvempi korvata roboteilla), veronmaksajat ja ohjelmistokehittäjät. Olin etsimässä uutta tehosekoitinta, koska nykyisestä hajosi muoviosa 20 vuoden käytön jälkeen. Saksalaisten käyttäjien tuotearvostelujen ansiosta sain tietää, että useimmat nykytuotteet ovat vielä huonompia. Onneksi löytyi tehosekoittimen keksijän tuote, jota tehdään edelleen Sveitsissä samassa paikassa vuodesta 1953 ja johon saa varaosia (jos metalliset osat sattuvat hajoamaan). Sen verran tällä on yhteyttä pyöräilyyn, että tuotemerkki on tullut vastaan polkupyörän seisontatuessa. Tällä kertaa olin siis Amazonin loinen ja tilasin tuotteen kotimaiselta kodintekniikkaketjulta suunnilleen samaan hintaan. Saan vielä hyötyajoa, kun käyn hakemassa paketin heidän noutovarastoltaan 15 kilometrin päästä.

Comment

• sarvire

Tietääkö joku, mitä Amazonin toimituksille Suomeen on tapahtunut. Tilaillut ajan saatossa useastikin tavaraa Amazonista (Saksa) ja lähes poikkeuksetta tuotteet ovat olleet toimitettavissa. Ennen joulua huomasin, että monessa nimenomaan Amazonin toimittamassa tuotteessa lukee "This item does not ship to Finland". Koitin esimerkiksi tilata uudelleen tavaroita jotka vielä 2 viikkoa sitten tilasin ja toimitettiinkin Amazonin toimesta niin samoja tuotteita ei enää pystytä toimittamaan.

Comment

• hece
                  Aktiivijäsen
                  • 03/2009
                  • 1106

Juuri samaa ihmettelin, mainostettua ketjua ei saa eikä puhelimen kuoria enää mitkä aiemmin ostin.

Comment

• maapaa
                    Jäsen
                    • 09/2013
                    • 625

Johtuisiko brexitistä? Ja siitä, että joutuvat tästä syystä siirtämään varastoista tavaransa oikealle puolelle rajaa.

Comment

• Sambolo
                      Palstajyrä
                      • 06/2016
                      • 4736

Lähes aina kun olen googlettanut tavaraa, löytänyt sen amazonista, niin lukenut että ei toimita suomeen. Useimmiten toki jenkkiamazon ollut.

Comment

• TemMeke
                        Jäsen
                        • 05/2015
                        • 764

Alkujaan tämän lähetti sarvire Katso viesti
                        Tietääkö joku, mitä Amazonin toimituksille Suomeen on tapahtunut. Tilaillut ajan saatossa useastikin tavaraa Amazonista (Saksa) ja lähes poikkeuksetta tuotteet ovat olleet toimitettavissa. Ennen joulua huomasin, että monessa nimenomaan Amazonin toimittamassa tuotteessa lukee "This item does not ship to Finland". Koitin esimerkiksi tilata uudelleen tavaroita jotka vielä 2 viikkoa sitten tilasin ja toimitettiinkin Amazonin toimesta niin samoja tuotteita ei enää pystytä toimittamaan.
                        Ei tietoa, mutta huomasin samaa useammassa paikassa loppuvuodesta. Jossain ilmotettiin Suomeen ihan hölmöjä kuukausien toimitusaikoja. Muutama mainitsi syyksi postilakon, muita voi vain arvailla..

Comment

• Smo
                          Yöhöpisijä
                          • 11/2004
                          • 7608

Kannattaa kokeilla tilata jos on jotain mitä tarvii, melko todennäköisesti menee läpi ja toimittavat.

Comment

• lysmy
                            Vakiovieras
                            • 02/2015
                            • 237

Vanhoista tilauksista about kaikista tuotteista tosiaan heittää että ei enää toimiteta suomeen. Vanha liittolainen ja veljeskansa pettänyt meidät taas? amazon.fi ainakin vielä ohjaa .de versioon että ei ehkä omaa suomi-amatsoonia vielä avattu.

Comment

• Antza44
                              Palstajyrä
                              • 11/2012
                              • 3619

Voisko tämä nyt liittyä siihen Amazon.fi rantautumiseen? De ja Uk amazonin varasto kamat on näköjään tekstin mukaan pannassa, mutta maksuun asti pääsee ja de saa edelleen ilmaset postit yli 39€ tilauksiin. Vuosien saatossa on tullut paljon tilattua kaikenlaista, juurikin Amazonin omasta varastosta. Senhän tietää, että Amazon.fi on sitten jotain muuta mihin on totuttu. No onneks muualtakin saa sitten.
                              Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Comment

Working...