above_forum

Collapse

Ketjujen voitelu

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Larmatin
    Nöösi
    • 06/2023
    • 29

Meneekö ihan mettään jos posti tuo mulle uudet eagle gx ketjut niin pesen ne kunnolla ja sen jälkeen keitän ne kärkkäiseltä ostettussa parafiini keitossa.. siis puhdasta parafiiniä..
    Ajelen nätillä kelillä kevyitä lenkkejä

Comment

• Moska
      Aktiivijäsen
      • 04/2015
      • 2198

Ei mene, ihte käytän kotikultakynttilää ja hyvin pelittää vaikka ajaisi huonollakin kelillä vähän raskaampiakin lenkkejä

Comment

• simtee
        Vakiovieras
        • 12/2016
        • 293

Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti

En, mutta joskus kokeilin rexin domestiquea. Sen ei pitänyt olla sellainen perinteinen sotkea ketjuöljy, mutta olihan se juuri sellainen. Siitä jäi traumat rexin tuotteisiin pyöräpuolella. Hiihtovoiteita olen käyttänyt.
        Erikoista, itse olen mennyt nyt parisen vuotta ko. Rexin tuotteella ja mielestäni voimansiirto pysyy oikein hyvin puhtaana. Ketjuun tippa per linkki, vähän pyörittelyä/sormilla painelua ja ylimääräiset rätillä pois. Pitäisi kaiketi joskus kokeilla tuota Squirtia ihan mielenkiinnosta.

Comment

• nure
          Moottoriturpa
          • 02/2005
          • 21916

Kauniin kelin lenkit (IMO) ei vaadi kummoistakaan voitelua, kevyt likaa keräämätön toimii hyvin. Muc-offilta ja usealta muulta valmistajilta löytyy hyviä voiteita...
          Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Comment

• Aakoo
            Palstajyrä
            • 01/2011
            • 3038

Sanat Muc-Off ja hyvät voiteet ei kuulu samaan lauseeseen.

Comment

• JackOja
              Moottoriturpa
              • 01/2006
              • 21370

Niin eikö ne testeissä ole osoittautuneet vain hieman paremmaksi voiteluaineeksi kuin hiomatahna.

Jos jotain hyvää muc-offissa, niin hyvä saatavuus.

Comment

• Copilot
                Aktiivijäsen
                • 06/2024
                • 2115

Joo ei, olen yhtä purkkia tässä talven aikana ajanut pois hyllystä käyttöpyörässä ja tuloksena on ketjut vaihtokunnossa 1000-1500km ajettuna.

Comment

• Nikolas Ojala
                  Aktiivijäsen
                  • 09/1999
                  • 2365

Veikkaanpa että kohta ostelen voiteluaineita.
                  Last edited by Nikolas Ojala; 25.04.2026, 15.04.
                  "Simplify, then add lightness”
                  – Colin Chapman

Comment

• lipponen
                    Nöösi
                    • 11/2017
                    • 10

Onkos kenelläkään ollut haasteita Rexin Domestique V2 ketjuöljyn kanssa? Pitkään olen tuota aiempaa versiota käyttänyt, mutta nyt tuli ensimmäinen purkki uutta versiota hankittua ja eihän se meinaa tulla purkista ulos ollenkaan. Pyörä oli muutamassa plusasteessa ja ketjuöljy huoneenlämpöistä, mutta juuri mitään en purkista meinannut ulos saada. Olen tuota purkkia koittanut reippaasti ravistaa, mutta aika tahkeasti tavara liikkuu.

Comment

• Larmatin
                      Nöösi
                      • 06/2023
                      • 29

No nyt on ketjut vahattu havilla.. takana noin 50km. Mistä tiedän että ne pitää uudelleen vahata?

Comment

• Pushead
                        Vakiovieras
                        • 08/2005
                        • 344

Alkujaan tämän lähetti Larmatin Katso viesti
                        No nyt on ketjut vahattu havilla.. takana noin 50km. Mistä tiedän että ne pitää uudelleen vahata?
                        Kuumavahaukselle on oma ketju https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...-yms-vastaavat

Tuolta löytyy monenlaista mielipidettä. Yleensä kun pitää liian pahaa ääntä.

Comment

• Puskissa
                          Vakiovieras
                          • 04/2021
                          • 40

Alkujaan tämän lähetti lipponen Katso viesti
                          Onkos kenelläkään ollut haasteita Rexin Domestique V2 ketjuöljyn kanssa? Pitkään olen tuota aiempaa versiota käyttänyt, mutta nyt tuli ensimmäinen purkki uutta versiota hankittua ja eihän se meinaa tulla purkista ulos ollenkaan. Pyörä oli muutamassa plusasteessa ja ketjuöljy huoneenlämpöistä, mutta juuri mitään en purkista meinannut ulos saada. Olen tuota purkkia koittanut reippaasti ravistaa, mutta aika tahkeasti tavara liikkuu.
                          Kylmässä tallissa öljy säilytyksessä. Olen kuumailmapuhaltimella notkistanut, kummasti ohenee ja helppo annostella. Kannattaa kokeilla huonelämpöisellekin.

Comment

• El-Carpaso
                            Aktiivijäsen
                            • 07/2007
                            • 1578

Olikos kukaan kokeillut Rexin black magickkiä tai domestique drip waxia reissukäytössä? Ravistuuko neste paksuksi pyörän kyydissä?

Varmaan vähän riippuu ajomaastosta, mutta jos oletetaan perus hiekkatiereissu?

Comment

• Kolpponen
                              Nöösi
                              • 03/2017
                              • 15

Onkohan tämä liian hyvää ollakseen totta? Ehkä eniten epäilyttää, että miten ne grafiittihiukkaset löytävät oikeisiin paikkoihin ja jos löytävät, niin millainen mahtaa oikeasti olla säänkestävyys. Jään odottelemaan testejä.

Edit: ei näköjään linkitys toiminut.

https://www.kickstarter.com/projects...art-cycle-lube

Comment

• J3K
                                Jäsen
                                • 01/2012
                                • 573

Alkujaan tämän lähetti Kolpponen Katso viesti
                                Onkohan tämä liian hyvää ollakseen totta?
                                On. Ei siinä, hiili kyllä eri muodoissaan toimii oikein hyvänä voiteluaineena joissain sovelluksissa. Mutta sen raastaminen ketjulla ei kyllä luo mitään hienoa molekyylitakennetta ja pinnoitetta.

Comment

Working...