Alkujaan tämän lähetti IHD
Katso viesti
Jäykkäperäistä allmountain pyörää
Collapse
X
-
Vanne on Sunringle Duroc 30 joten ei se nyt ihan kapein ole (sisä 26 ja ulko 30 mm). Rengas voi tosiaankin olla vähän turhan hepponen XC tyyppinen (Onza Canis). Pitänee varmaan katsastella tosiaankin jotain tymäkämpää gummia. Ehkä pitäis hommata noi park-hommia varten myös toinen kiekkosetti, millään Enska/DH renkailla kun ei muuta ajoa näillä "chiken legseillä" jaksa jyrryttääAlkujaan tämän lähetti Divi Katso viestiKuullostaa liian kapealta vanteelta? Leveämpi antaa renkaalle lisää tilavuutta eli mukavuutta, burppailu vähenee kun kumi ei kaadu alle jne. Samoin kumin vaihto jämäkämpään (esim EXO > DD) auttaa.
. Onko ehdotuksia jostain kokonaisedullisista 35 mm tms. leveistä kiekoista ao. käyttöön ?
Comment
-
Olisko mavicin e-xa? 35 id, kolmen sadan korvassa ja ajateltu sähkö maastureihin[emoji1]?
Sent from my iPhone using TapatalkJotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Comment
-
Ite miettiny dt swissin H1900 kiekkoja, painoa jonku verta mutta jykevämmät pinnat ja kehä, teräs vapari ja isommat laakerit. Kantavuus 150kg. Ja ylempänä puhuttiin 14kg kovana painona, musta se on vielä vähän. Varmasti rungotkin jykevämpiä ja kestävempiä ku kevyet xc rungot, eikä se paino kyllä ole itseä mitenkään haitannu, oma tosin viimeks kun punnitsin niin 13.5kg ja tää trail pyörä, mut pitkällä keulalla ym. Nyt varmaa enempiki painoa.
Renkaista, ite ajanu nuuksiota ja tornikeskusta 2.8 michelin wild am kumeilla, pito erinomainen ja ajettavuus muutenkin mutta liian hepposat kumit mun massalle rymistelyyn, lyö helposti läpi, takana ollu huckki mikä kyl jeesannu. Ens kerralla misukan endurot.
Comment
-
Rakentelin pojalle ennakoivasti Dartmoor Primal 27.5 S-kokoiseen runkoon seuraavan fillarin kun entinen alkaa jäämään pieneksi. Tämän ketjun kategoriaan kai tämäkin menee. Ihan asiallinen runko tuokin hintaansa nähden. Maalipinta on hieno, mutta ei vaikuta aivan hirveän kestävältä. No, kolmen ämmän teippi naarmuille ja kolhuille alttiimmissa kohdissa auttaa.
Laitoin Reba RL 130 mm Boostin keulaksi kun halvalla sain, lienee kevyemmälle käyttäjälle ihan hyvä keula. 2.6 Rekonit litkutettuna pyörii nyt alla noilla edempänä mainituilla XA35:lla.
Comment
-
Näin voi olla sun perseesi kanssa. Jonkun muun välttämättä ei.Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti^On muuten hirvein satula mitä maa päällä kantaa.-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Comment
-
Rakenneltiin siskon pojalle alkukesästä primal plussa. Toi punanen olis miellyttäny kyllä silmää enemmän, mut eihän sitä mistään saanu. Tuli miami vice värillä ja on jo nyt niin haalistunu, että maalaamista joutuu harkitsemaan kohtapuoliin vakavasti.
Comment
-
Saanko udella, minkä mittaiselle pojalle rakentelit? Pohdin myös vaihtoehtoja omalle pojalle.Alkujaan tämän lähetti ASL Katso viestiRakentelin pojalle ennakoivasti Dartmoor Primal 27.5 S-kokoiseen runkoon seuraavan fillarin kun entinen alkaa jäämään pieneksi. Tämän ketjun kategoriaan kai tämäkin menee. Ihan asiallinen runko tuokin hintaansa nähden. Maalipinta on hieno, mutta ei vaikuta aivan hirveän kestävältä. No, kolmen ämmän teippi naarmuille ja kolhuille alttiimmissa kohdissa auttaa.
Laitoin Reba RL 130 mm Boostin keulaksi kun halvalla sain, lienee kevyemmälle käyttäjälle ihan hyvä keula. 2.6 Rekonit litkutettuna pyörii nyt alla noilla edempänä mainituilla XA35:lla.

Comment
-
Vähän alle 150 cm on nyt mittaa, olisiko 146 cm. On tuo runko liian iso vielä, mutta ensi kesää silmällä pitäen tuon rakentelin. Menee varmasti jo sitten ihan hienosti kun aikamoista vauhtia kasvaa. Tytär 154 cm näyttää jo täysin sopivan kokoiselta kuljettajalta tuolle ja on ajellut satula kuvassa näkyvässä korkeudessa. Dartmoorin suositus taitaa olla 160 cm eteenpäin, mutta kyllä tuolla lyhyempi ajelee ihan hienosti.Alkujaan tämän lähetti Trent Katso viestiSaanko udella, minkä mittaiselle pojalle rakentelit? Pohdin myös vaihtoehtoja omalle pojalle.
Comment
-
Joo, kyllä tässäkin tärkeintä oli se, että pääsi itse rakentelemaanAlkujaan tämän lähetti tommi2Mä olen "pojalle" rakennellut useammankin pyörän. Mittana oli pohjalla se, että itellä on hyvä ajaa
. Tosi juttu.
. Mutta kyllä tuo itselle liian pieni on ja omaa kalustoakin on ihan riittävästi.
Comment

.
Comment