Minkä tyyppiseen ajoon läskiä haet? Ainakin Dude sopii paremmin vauhtipainotteiseen kuin redu ajoon ja hinta/laatusuhde hyvä. Polen olettaisin olevan enemmän jokapaikan höylä, saa tarakkaa yms. kiinni jos haluaa.
n. 2500€ läski
Collapse
X
-
Nostan pipoani polelle että yrittävät. Polesta minulla ei muuta. Näillä palstoilla.
Se et onko "pääkonttori" suomessa vai hevon perseessä, ei merkkaa elävässä elämässä mitään. Olen seitsemästä edellisestä hankitusta rungosta
kuusi hommannut ns hevon perseestä eli suoraan sylttytehtaalta, hepuilta jotka niitä sorvaa. Eipä oo ollu juttelussa ongelmia, vastaukset tulee
vartissa ja työnjälki on parhautta.
Comment
-
Ajattelin, että sinulla olisi sisäpiirin tietoa, kun niin paljon aiheesta kirjoitat. Lähinnä aloittajaa varten kysyin.Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viestiMiksi minulta kysyt? [emoji4]
Soita pääkallopaikalle?
Soittaisin kyllä, jos Polen hankinta olisi ajankohtainen. Toistaiseksi mennään Salsalla, mutta eihän sitä ikinä tiedä, jos tuollainen Pole sattuisi jossain vastaan tulemaan ja pääsis savut ottamaan niin mitä siitä seuraisi.
Comment
-
Kyllä tässä tarkoitus olisi ajella pitkälti samoja traileja/polkuja/siirtymiä, kuin nykyisellä täpärillä. Ajaminen vaan jäänyt vähemmälle, niin arvelen, että läski olisi ehkä vielä täpäriä monipuolisempi ja huoltojen suhteen huolettomampi.Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viestiMinkä tyyppiseen ajoon läskiä haet? Ainakin Dude sopii paremmin vauhtipainotteiseen kuin redu ajoon ja hinta/laatusuhde hyvä. Polen olettaisin olevan enemmän jokapaikan höylä, saa tarakkaa yms. kiinni jos haluaa.
Comment
-
Kuinka paljon Kokkonen kuluttikaan aikaa vastaamalla palstalaisten kysymyksiin? Sanoisin että paljon. Onko joku muu valmistaja tai sen suunnittelija tehnyt saman? Ja osa kysymyksistä ja kommenteista joita hän sai, ei tosiaan ollut kovinkaan asiallisia. Sitten muistaakseni oli väärässä siinä Huck Norrisin patenttiasiassa ja heitti paikkansa pitämättömän kommentin, jolloin alkoi foorumilaisilta kuraa sataa. Ja paljon. Ja sitä näyttää riittävän. Onko ihan fiksua? Jos mielestänne on, niin ei kai siinä sitten muuta kuin jatkatte vaan.
Comment
-
Kuran heittämistä?Eihän tuolla edellisellä sivulla kuin kyseenalaistettiin kotimaisuusaste kuten myös SUP läskin kohdalla.Vai oliko sieltä poistettu jotain viestejä?
Polen maineeseen varmaankin vaikutti ne toimitusongelmat joista btw,ei vieläkään näytä olevan tarkempaa tietoa nettisivuilla tai en minä ainakaan löytänyt.
Kyllä noita muitakin läskifillarimerkkejä ja tuotteita on mollattu ihan urakalla mutta ei silti siitä vedetä martyyrinviitta päälle.
Kts vaikkapa Lauf,rengas topiikit,White,E-läskit jne...
Iscg kiinnikeet ja BSA keskiö ovat Polen ominaisuuksista ne jotka toivoisin olevan omassa fat bikessa.
Kyllä mullakin oli kiikarissa Pole mutta en voinut ostaa tuotetta jonka saatavuudesta ei mitään varmaa tietoa.
2500€ on hyvä budjetti jolla saa varmasti hyvän läskin,kunhan osaa valita sen oikean gendren.Traili vs redu.
Joo mulla liian kapeat vanteet ,renkaat ,väärän kokoinen eturatas,lokarit,ruma stonga,enkä tykkää möyriä hitaasti suolla ja kurassa.
Eikä mun läski ole niin hyvä tai hieno että loukaantuisin jos sille nauretaan pilkallisesti fpalstalla vaikka joka päivä.
Tuskin ulkomaiset Canyonin,Spessun,Trekin,Feltin suunnittelijat on kirjautunut fillarifoourumille.Infoa varten niillä on FAQ osiot myyntisivulla.
Comment
-
Kannattaisi ehkä kokeilla saada läskiä lainaan että pääsee heittämään muutamia lenkkejä. Kaikilla läski ei ole ollut mikään innoituksen aiheuttaja ja jos meinaa olla motivaatio ongelmia koko ajamiseen niin ehkä tarkastelisin kriittisesti kaikenlaisia pyöriä.Alkujaan tämän lähetti Kassari Katso viestiKyllä tässä tarkoitus olisi ajella pitkälti samoja traileja/polkuja/siirtymiä, kuin nykyisellä täpärillä. Ajaminen vaan jäänyt vähemmälle, niin arvelen, että läski olisi ehkä vielä täpäriä monipuolisempi ja huoltojen suhteen huolettomampi.
Muuten olen sitä mieltä että se pyörä mikä silmään näyttää parhaalta ja tuntuu kivalta on paras valinta. Fiiliksestä siinä kuitenkin eniten on kyse. Järjellä voi sitten hankkia työmatkapyörän.
Comment
-
None taken, hyvä kysymys, siksi koska mun Feltti maksoi tosi paljon vähemmän kuin Pole. Sen vuoksi arvioin itse itseni nimenomaan puolustamaan Polea, koska en aja heidän pyörälläänAlkujaan tämän lähetti zipo Katso viestiNo offense ,mutta miksi sulla on Feltin läski eikä Pole?
Jos innostun läskeilystä enemmän niin voi sitten investoida arvokkaampaan peliin.
Mitä omiin läskin käyttökokemuksiin tulee, niin fätti on saanut olla huoltohommista aika rauhassa, mitä nyt normaali rengasrumba ja alkusäädöt ovat teettäneet ns. normaaliin malliin hommia. Pestä ei tarvitse läheskään niin usein ja pieteetillä kuin täpäriä, ja voi jättää ulos eikä ahdista niin paljon jos v. oro vie veltin. Tubeless-hässäkkä oli ihan kamalaa, ja olisi kannattanut jättää mun kohdalla kokeilematta ja ostaa heti mcarbonit, "olisi tullut huomattavasti halvemmaksi!"
Ketuiksihan tää topikki lähti aika aikaisin, ajetaan enemmän ja jokainen sillä pyörällä mitä tykkäilee eniten, toivottavasti Kassari löytää sopivan
Trek Rail | | |
Comment
-
Otsikkoon:
Lundbergilta 2016 9.6. Ainakin 15,5/19,5 ja 21,5 näytti olevan hyllyssä. Jää vielä rahaa kaliaan.Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Comment
-
Minkä tyyppinen täpäri, XC vai enduro? Mielestäni Duden geo on enempi XC, mulla oli siis aiemmin Dude, nyt Cube Nutrail ja tykkään enempi tuosta rennommasta ajoasennosta. Kaikissa Nutrail malleissa on Bluto keulilla mutta tuonhan saa myytyä ja tilalle kuitukeppi... Mutta joo, ei näitä voi toisen puolesta sanoa mikä on hyvä ja mikä ei, ite pitää kokeilla. Nimimerkillä neljäs läski kierrossaAlkujaan tämän lähetti Kassari Katso viestiKyllä tässä tarkoitus olisi ajella pitkälti samoja traileja/polkuja/siirtymiä, kuin nykyisellä täpärillä. Ajaminen vaan jäänyt vähemmälle, niin arvelen, että läski olisi ehkä vielä täpäriä monipuolisempi ja huoltojen suhteen huolettomampi.
Comment
-
Joo. Nää mikä pyörä on mulle paras - ketjut vois bannata kokonaan. Pyöriä voi teknisesti vertailla mutta kukaan ei pysty suosittelemaan toiselle hyvää pyörää.Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
Ketuiksihan tää lähti siitä kun Kurapyörä alkoi saivartelemaan, ajetaan enemmän ja jokainen sillä pyörällä mitä tykkäilee eniten
(ei mitenkään pahalla aloittajaa kohtaan vaan noin niinku yleensä)
Comment
-
Canyon nerve 9.9 sl on tällä hetkellä ajossa, eli enempi tuommonen xc-henkinen rassi. Pitäis vissiin päästä ite testaamaan erilaisia läskejä, niin sieltähän se sopiva varmasti löytyisi.Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viestiMinkä tyyppinen täpäri, XC vai enduro? Mielestäni Duden geo on enempi XC, mulla oli siis aiemmin Dude, nyt Cube Nutrail ja tykkään enempi tuosta rennommasta ajoasennosta. Kaikissa Nutrail malleissa on Bluto keulilla mutta tuonhan saa myytyä ja tilalle kuitukeppi... Mutta joo, ei näitä voi toisen puolesta sanoa mikä on hyvä ja mikä ei, ite pitää kokeilla. Nimimerkillä neljäs läski kierrossa
Comment
-
Ilmeisesti huomasit itsekin kommenttisi asiattomuuden, kun modasit sitä?
*Alkujaan tämän lähetti*Jani Mahonen*
Ketuiksihan tää lähti siitä kun Kurapyörä alkoi saivartelemaan,
Niinkuin Zipo kommentoi, kyseenalaistin vain mainostetun suomalaisuuden, en tuotteen laatua tai mitään muutakaan siihen teknisesti tjsp. liittyvää. Tuotteessa vain pitää olla vähintään 51% kotimaista valmistetta, että sitä voidaan mainostaa kotimaisena ja siten suomalaisena! Sunnittelu ja kasaus ei ritä.
En omista Dudea enkä Polea, mutta kumpikin minulle kyllä kelpaisi.
Comment
-
n. 2500€ läski
^ joo huomasin ja moderoin itse itseäni. Sori. Mulla on tapana painaa sendiä ja lukea sitten hetken päästä uudelleen oma viesti, ja korjata sellaiseksi että se tuottaisi jotain lisää maailmaan eikä söisi siitä.
Dudekin kelpaisi, varsinkin osien puolesta.Trek Rail | | |
Comment
-
Jättäisin Trekin kauppaan ja ottaisin tämän:Alkujaan tämän lähetti Kassari Katso viestiCanyon dude cf 9.0 unlimited ja trek 9.6. Kumpaa näistä

Ehkä kävisin Polea polkasemassa miellyttäiskö sen geo, etenkin jos 2XL:t kiinnostais.Fatter is better
Comment

Comment