above_forum

Collapse

Trek X-Caliber 7

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • V H
    • 04/2026

Trek X-Caliber 7

Onko kenelläkään tietoa minkälainen pyörä on kyseessä? Kestääkö kuinka hyvin käyttöä? On nytten satasen alennuksessa joten ajattelin parin päivän päästä käydä hakemassa
  • Ulkorengas

Mihin käyttöön pyörää etsit?

Tuo on melko perustason palikoista rakennettu, mutta jos tyydyt helppoja polkuja tai katuja ajelemaan, tuolla pärjää ihan hyvin, jos geometria miellyttää ja maasturi muuten on tyypiltään oikea valinta. Eri asia on se, että kohta sinulle kerrotaan hinta/laatu-suhteeltaan paremmistakin vaihtoehdoista (mm. Canyon, Radon). Maastoajoon itse pidän X-Caliber 9:sää sopivana peruspyöränä.

Satasen alennus ovh:sta ei ole tuossakaan hintaluokassa mikään poikkeuksellinen tarjous, johon sulovilenin tapaan kannattaisi iskeä kiinni.

Comment

• V H

Joo unohin kertoa että pyörä tulisi joka päiväiseen käyttöön ympäri vuoden. Asfaltti ja polku ajoon. Tuohon käyttöön varmaan sopiva olisi 29er. Ja silmää tuo kyllä miellyttää ja ajoasento on hyvä.

Comment

• Ulkorengas

Tarkista kuitenkin, että keulan jäykkyys on sopiva. Ilmakeulaa olisi helpompi säätää, teräsjousikeulaankin voi saada erilaisia jousia. Pian ne kuitenkin maksaa useamman kympin ja jos muutaman pikkujutun korjaa, ollaan pian pykälää kalliimman pyörän hinnoissa.

29 on mielestäni sopiva, jos olet n. 175 tai pitempi. Tosin ongelmaa ei tästä Trekin kohdalla tule, kun pienet rungot on 27,5".

Comment

• Nana

Riippuu tietysti mihin käyttöön, mutta minusta X Caliber9 on ihan kelpo pyörä jo, maksaa hieman enemmän kuin 7, mutta siinä on tubeless ready kiekot valmiina jos innostut tubelessista jossain vaiheessa, ilmakeula ja varmaankin parempia osia muutenkin.

Comment

• V H

Joo o. Katselin tuossa niin todennäköisesti käyn tuon X-Caliber 7 pyörän hakemassa. On se nimittäin minulle tarpeeksi hyvä. Kiitos vastauksista

Comment

• seppo_taalasmaa

Alkujaan tämän lähetti V H Katso viesti
              Joo o. Katselin tuossa niin todennäköisesti käyn tuon X-Caliber 7 pyörän hakemassa. On se nimittäin minulle tarpeeksi hyvä. Kiitos vastauksista
              aika perus settiä taas, tullaan kysymään neuvoa, mutta ei kuunnella sitä. Miksi sitten edes tulit kysymään neuvoa?

Se onkin sellanen 14kg jässikkä jäykkäperä.... Mitä se tarjoushinta on kyseisestä pyörästä? Eipä tuosta ole mitään järkeä maksaa yli 600€....

Kuuntelisit nyt niitä neuvoja kun tulit kerta kysymään hätiköiden ja teit uuden topicin etkä jaksanut lukea 1000 vanhaa samasta aiheesta...

Sijoita siihen pyörään vähän enemmän. Ihan oikeesti. Se tulee sulle halvemmaksi pitkällä tähtäimellä kun ostat saman tien vähän parempaa. Jos trekin haluat niin X-caliper 9 on jo kelpo pyörä ja sen saa 900€... Saat merkittävästi paremman pyörän ja rahoillesi parempaa vastinetta. Buy cheap buy twice.

Comment

• V H

Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
                aika perus settiä taas, tullaan kysymään neuvoa, mutta ei kuunnella sitä. Miksi sitten edes tulit kysymään neuvoa?

Se onkin sellanen 14kg jässikkä jäykkäperä.... Mitä se tarjoushinta on kyseisestä pyörästä? Eipä tuosta ole mitään järkeä maksaa yli 600€....

Kuuntelisit nyt niitä neuvoja kun tulit kerta kysymään hätiköiden ja teit uuden topicin etkä jaksanut lukea 1000 vanhaa samasta aiheesta...

Sijoita siihen pyörään vähän enemmän. Ihan oikeesti. Se tulee sulle halvemmaksi pitkällä tähtäimellä kun ostat saman tien vähän parempaa. Jos trekin haluat niin X-caliper 9 on jo kelpo pyörä ja sen saa 900€... Saat merkittävästi paremman pyörän ja rahoillesi parempaa vastinetta. Buy cheap buy twice.

Anteeksi jos nytten sinua jotenkin loukkasin. Olisin tuon ysin voinut ostaa mutta ongelma on raha tilanteeni. Ja se että pyörä pitäisi äkkiä saada joten siksi tämä "Katselin tuossa niin todennäköisesti käyn tuon X-Caliber 7 pyörän hakemasssa." En ole muutenkaan mikään ammattilainen niin enhän minä voi kaikkea vielä tietää. Joten vielä kerran anteeksi ja kiitos.

Comment

• seppo_taalasmaa

Alkujaan tämän lähetti V H Katso viesti
                  Anteeksi jos nytten sinua jotenkin loukkasin. Olisin tuon ysin voinut ostaa mutta ongelma on raha tilanteeni. Ja se että pyörä pitäisi äkkiä saada joten siksi tämä "Katselin tuossa niin todennäköisesti käyn tuon X-Caliber 7 pyörän hakemasssa." En ole muutenkaan mikään ammattilainen niin enhän minä voi kaikkea vielä tietää. Joten vielä kerran anteeksi ja kiitos.
                  Jos raha on tiukassa niin kuin itselläni (opiskelija) niin ostat kerralla kunnollisen , ketuttaa kun huonot palikat ei toimi kunnolla ja sitten joutuu päivittämään kalliilla. Itse oon ainakin saanu tän huomata tässä harrastuksessa, että jos ostat ensin liian halvalla niin ostat sitten paremmin nopeasti uudestaan ja rahaa menee enemmän kuin oli mennyt kerralla siihen kunnolliseen. Itsellä on juurikin tälläinen 29 jäykkäperä ajossa ja pyörä paranee paljon kun laittaa alle ilmakeulan.

Vielä tälleen esimerkkinä, ajossa nyt 2 pyörää jossa toisessa shimanon huonompi osasarja ja toisessa slx/xt. Suurin osa on siinä, että tuolla maasturilla on kohta 3000km täynnä ja toimii edelleen todella moitteettomasti maastoväännöissä. Huonompi vaihteisto vaatii huomattavasti enemmän huoltoa cyclossa ja hyppii vaihteita yli, ja välillä on vaihtamisessa viivettä tai se jää puolitiehen. Jos ajaja on laiska eikä jaksa joka lenkin huoltaa innolla niin ne paremmat palikat on kuin taivaan lahja...

Comment

• Greycap

Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
                    Itse oon ainakin saanu tän huomata tässä harrastuksessa, että jos ostat ensin liian halvalla niin ostat sitten paremmin nopeasti uudestaan ja rahaa menee enemmän kuin oli mennyt kerralla siihen kunnolliseen.
                    Esitetäänpä asia näin. Kummalla on parempi lähteä huomenna lenkille, sillä (hinnat hatusta vedettyjä) 700€ pyörällä johon rahat riitti tänään vai sillä 1000€ pyörällä jonka pystyy ostamaan heinäkuun lopulla?

Tuo on asia jota tällä foorumilla ei tajuta. Tuskin kukaan on niin tyhmä ettei tajua että kalliimmalla saa parempaa mutta jos sitä rahaa ei ole vaikka pyörän tarvetta on niin sitten ostetaan se mitä pystytään ja eletään asian kanssa. Ja jos joku vakavissaan väittää että tuo Trek on jotenkin aivan umpisurkea niin on kyllä pienen todellisuustarkistuksen paikka. Minä ajoin Hobby Hallista ostetulla 300 euron Raleighilla kaksi vuotta ja silläkin pääsi joka kerta eteenpäin, ei se hyvä ollut mutta se palveli niin kauan että pystyin ostamaan paremman. Mieluummin kaksi vuotta sillä kuin kaksi vuotta ilman pyörää.

Comment

• seppo_taalasmaa

Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
                      Esitetäänpä asia näin. Kummalla on parempi lähteä huomenna lenkille, sillä (hinnat hatusta vedettyjä) 700€ pyörällä johon rahat riitti tänään vai sillä 1000€ pyörällä jonka pystyy ostamaan heinäkuun lopulla?

Tuo on asia jota tällä foorumilla ei tajuta. Tuskin kukaan on niin tyhmä ettei tajua että kalliimmalla saa parempaa mutta jos sitä rahaa ei ole vaikka pyörän tarvetta on niin sitten ostetaan se mitä pystytään ja eletään asian kanssa. Ja jos joku vakavissaan väittää että tuo Trek on jotenkin aivan umpisurkea niin on kyllä pienen todellisuustarkistuksen paikka. Minä ajoin Hobby Hallista ostetulla 300 euron Raleighilla kaksi vuotta ja silläkin pääsi joka kerta eteenpäin, ei se hyvä ollut mutta se palveli niin kauan että pystyin ostamaan paremman. Mieluummin kaksi vuotta sillä kuin kaksi vuotta ilman pyörää.
                      Kyllä sitä rahaa löytyy jos haluaa, ja voihan sen pyörän ostaa saksasta sitten halvemmallakin: http://www.fun-corner.de/en/inventory-sale-bikes/1876-trek-x-caliber-7-2015.html177-1816

Tuo on vain juuri sen kynnyksen väärällä puolella jossa alkavat merkittävät suorituskyky parannukset pyörään. Tuo x-caliper 8 on jo paljon parempi kokonaisuus ja on samalla tarjouksella .

Jos hakusessa on hintalaatu suhdetta ja vastinetta rahalle niin silloin nuo paremmat x-caliberit tarjoavat enemmän, tai sitten kannattaa ostaa suoraan toi marlin joka on halvempi. Tuo on tuollainen väliinputoaja, joka on hinnakas mutta ei tarjoa vielä sitä harrastajalle hyödyllistä suorituskykyä.

Comment

• Nana

Eihän siinä mitään jos ei rahaa ole niin sitten katsoo edullisempia, ei siinä sen kummempaa. Kyllä jokainen, joka nyt ei kultalusikka suussa syntynyt, tietää, ettei rahaa aina vain kertakaikkiaan ole laittaa pyöriin tai muihin kulku-, harrastevälineisiin. Silloin laitetaan se, mitä on laittaa.
                        Tuohon hintaluokkaan osuu varmaan myös Trek Marlin 7, joka rankattiin hintaluokkansa parhaaksi. Kai siihen joku peruste oli. Sitäkin kannattaa vilkaista jos edullista etsii.
                        Itse ainakin ehdotin astetta-paria kalliimpaa ja parempaa X Caliber9:ä ihan siltä varalta, että rahaa ja halua olisi sellaistakin harkita. Rahanpuute on siitä hyvä, että se helpottaa näitä valintoja. Jos ei sitä vain ole ei tarvitse pähkäillä ostaisko sittenkin tuon vai tuon, vaan valitsee niistä, mihin rahaa on.

Comment

• seppo_taalasmaa

Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
                          Eihän siinä mitään jos ei rahaa ole niin sitten katsoo edullisempia, ei siinä sen kummempaa. Kyllä jokainen, joka nyt ei kultalusikka suussa syntynyt, tietää, ettei rahaa aina vain kertakaikkiaan ole laittaa pyöriin tai muihin kulku-, harrastevälineisiin. Silloin laitetaan se, mitä on laittaa.
                          Tuohon hintaluokkaan osuu varmaan myös Trek Marlin 7, joka rankattiin hintaluokkansa parhaaksi. Kai siihen joku peruste oli. Sitäkin kannattaa vilkaista jos edullista etsii.
                          Itse ainakin ehdotin astetta-paria kalliimpaa ja parempaa X Caliber9:ä ihan siltä varalta, että rahaa ja halua olisi sellaistakin harkita. Rahanpuute on siitä hyvä, että se helpottaa näitä valintoja. Jos ei sitä vain ole ei tarvitse pähkäillä ostaisko sittenkin tuon vai tuon, vaan valitsee niistä, mihin rahaa on.
                          Jos ei oikeasti ole sitä rahaa niin eikö silloin kannattaisi tilata 500e radon ja säästää sitä rahaa mitä ei ole? http://www.radon-bikes.de/bikes-2016...zr-team-29-50/ säästää 200€ ja saa viikossa kotiin. Olen itse vain tosi tarkka hintalaatusuhteesta eikä tuo pyörä x-caliber 7 sitä edusta.

Comment

• orc biker

Trekissä on aika lailla merkkilisää. Jos ei tiedä, miksi haluaa juuri sen, niin ehkä kannattaa jättää. Mutta jos tietää, niin mikäs siinä.

Comment

• Nana

^^
                              Se onkin varmasti 1 vaihtoehto, mutta itse kuulun kokonikin vuoksi niihin, jotka haluavat etukäteen varmistua ajamalla, että pyörä on sopiva ja Radonin kanssa ei onnistu, ellei pääse koeajamaan jonkun muun pyörää.
                              Kaikki ei tykkää ostaa sokkona tai pelkkien geo-taulukoiden perusteella pyörää. Trekillä on onneksi monenhintaisia pyöriä täälläkin myynnissä.

Comment

Working...