above_forum

Collapse

Silverbackin läskipyörät

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • solisti
    Jäsen
    • 08/2015
    • 719

Melkoisella varmuudella 2x vaihteistolla varustettu pyörä on varustettu 190mm versiolla Ride-kammista. Niitä on kahdella eri leveydellä (170mm ja 190mm perälle) ja jos sulla on noin 1cm kampiin chainstaysta väliä, ne on ne leveämmät. Kapeammat on siinä ja siinä mahtuvat koko ne edes paikalleen.

Tällöin akseli on reilut 150mm... en löytänyt mistään tarkkaa mittaa... Mutta se on kiinteä joka tapauksessa ja ei vaihdettavissa.

Comment

• Antsah82
      Vakiovieras
      • 07/2018
      • 163

Alkujaan tämän lähetti jlah Katso viesti
      Olen tässä reilun puolisen vuotta Scoop Fattyllä (2018) ajellut ja takana on noin 2500 km. Kysymys liittyen kampiin; minkä pituinen kampien akseli Fattyssä on? Nykyiset kammet on Race Face Ridet

Silverbackin sivut eivät suoraan tuota tietoa minulle anna, joten voisiko joku viisaampi kertoa tämän? Kiitos!

Oma Fatty on tässä ajassa saanut pientä faceliftiä, nykyinen setuppi:
      Etuhaarukka: RockShox Bluto RL Solo Air OneLoc Fatbike Fork - 120mm
      Ohjainkannatin: DMR Defy 35+, 35x35 mm
      Ohjaustanko: Race Face Turbine 35mm
      Etuvaihtaja pois ja tilalle 30T ratas
      Satulatolppa: Red hissitolppa

Mulla sama pyörä, itse vaihdoin myös takapakan 11-42. Oletko ollut tyytyväinen tuohon Blutoon? Miettinyt tuon ja Mastodonin välillä.

Comment

• mice
        Nöösi
        • 03/2015
        • 6

Itsellä 2018 scoop deluxe. Pakka vaihtui 20km jälkeen 11-42 + wolftoothin adapteriin. Etunen edelleen 30t. Jarruilla ajoin viime talvesta kesään jolloin ei enää huvittanu promaxit. Vaihdoin vanhat ylimäärä slx:t sisään ja modulaatio parani huimasti. Maalit halkeillu haarukoista kiinnityskohtien läheltä ja näytti että ois vähän liian paksu maali sattunu. Muuten ei ongelmia. Tuppia ja satulaa mitä nyt paivittäny renkaiden lisäksi. Hissitolppa seuraavana. Maksoin vuosi sitten 2018 mallista 599e ja hintalaatusuhde ollu enemmän kuin parempi.

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Comment

• mice
          Nöösi
          • 03/2015
          • 6

Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
          Mulla sama pyörä, itse vaihdoin myös takapakan 11-42. Oletko ollut tyytyväinen tuohon Blutoon? Miettinyt tuon ja Mastodonin välillä.
          Itsellä oli bluto myös mielessä mutta sehän menee ainakin 2018 mallissa napa vaihtoon ja rengas pitäs rakentaa uusiksi kun blutossa läpiakseli ja mulefüteissa qr. Onko 2019 jo läpiakseli?

Comment

• rantamies
            Vakiovieras
            • 08/2015
            • 127

Alkujaan tämän lähetti mice Katso viesti
            Itsellä oli bluto myös mielessä mutta sehän menee ainakin 2018 mallissa napa vaihtoon ja rengas pitäs rakentaa uusiksi kun blutossa läpiakseli ja mulefüteissa qr. Onko 2019 jo läpiakseli?

Vähän riippuu mitkä navat kyseessä. Ite miellän ennemminkin että Mulefuteissa on aina läpiakseli. [emoji3] Mulla siis kolme vannetta joissa kaikissa on SRC-navat.

Comment

• SBIAN
              Jäsen
              • 10/2018
              • 844

Juu minulla 2018 malli ja läpiakselit löytyy..

Comment

• Pexxi

Alkujaan tämän lähetti mice Katso viesti

Osan pikalinkullisista saa päätytulpilla muutettua läpiakselillisiksi.

Comment

• mice
                  Nöösi
                  • 03/2015
                  • 6

Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
                  Osan pikalinkullisista saa päätytulpilla muutettua läpiakselillisiksi.
                  Niinpä kyllä. Pitää vielä varmistaa. Esim täpärin mavicin kiekoissa tuli roippeet mukana jos haluun 15mm ->12mm tai qr muokata jostain syystä.

Comment

• Reiska79
                    Vakiovieras
                    • 06/2009
                    • 251

Olen tuumaillut kolmos- (ja huonon kelin) pyöräksi laittavani Scoop Singlen tai Fattyn. Paikallisessa Verkkiksessa olisi nyt vielä joku palautus tms. Fatty (2019) L:nä hyvässä tarjouksessa. Pääsin eilen koeajamaan 2018 Scoop Singlen L:nä ja 2019 Scoop Fattyn M:nä. M-koko tuntui muuten käteen istuvammalta (vaikka olen isommilla pyörillä tottunut ajamaan), mutta tuossa M:ssä tuntui pitkäjalkaisena (86-87 cm) pahasti loppuvan satulaputken säädöt kesken. Olen siis 181,5 cm ja pitkäjalkainen. Tuossa tutkiskelin geometrioita Silverbackin sivuilta ja Fattyssä (2019) näkyisi olevan Singlenä 31 mm matalampi Stack (melkeoinen ero!) ja 10 mm pidempi Reach kuin Fattyssä(?). Myös mm. keulakulmissa (Singlessä loivempi) oli selkeät erot. Liekö nämä erot todellisia - ja mitenhän tuo 2018 Single suhtautuu näihin eroihin - eli onko lähempänä 2019 Singleä tai Fattyä (jos erot siis todellisia)? Hotsittais käydä tuo Fatty L:nä nappaamassa kolmospyöräksi, mutta vähän mietityttää että olisko M sopivampi koko. Plussani (Spessun Fuse Expert Fattie) kyllä on vielä pidempi rungoltaan kuin tuo Fatty L, mutta se (Fuse) onkin ehkä hieman pitkä ja viritelty "suunnilleen sopivaksi". Tuon L:n Fattynhän varmasti vielä säätäisi hyvinkin istuvaksi, mutta jäi mietityttämään, kun tuo M-koko tuntui mukavan ketterältä. Yleensä ajamani maasturi- ja plussa M:t tuntuneet ihan "leluilta", liian pieniltä, ehkä tottumuskysymyskin. Nyt flunssan ja ajamattomuuden jälkeen kroppa saattoi mukautua helpommin uuteen - ja yleensä tottumattomana pystympi asento maistuukin - ja yleensä ottaen rauhallisemmilla lenkeillä, mitä läskillä varmaan tulisi enemmän ajeltuakin.

Tässä mietin, että kun aina puhutaan siitä ettei voi pienempää kokoa ostaa satulaputken riittämättömyyden takia, niin rajoittaako joku asia vaihtamasta pyörään pidempää putkea? Kärsiikö ajo-ominaisuudet yleensä ottaen tms., kun aina neuvotaan ottamaan isompi koko, jos satulaputken mitta ei riitä. Mulla tämä aina pyöränvaihdossa dilemma, kun pitkät jalat, lyhyt yläkroppa ja selän ja hartioiden ongelmia. Pitäisi siis olla pitkä satulaputki ja lyhyt vaakaputki mieluiten.

Toki tuon L:n modaa varmasti äkkiä sopivaksi. Stemmissä vielä lyhennysvaraa, riser bar on tuttu modaus jo aiemmin, kuten myös set back -satulaputken vaihton inlineen työkalupakissa. Näillähän säätövaraa on jo ylimäärinkin, mutta jotenkin jäi vain se M:n ketteryys houkuttamaan, eikä nyt rahasta ole kiinni, etteikö voisi täyteen rahaan sopivaa pyörää hankkia.

Kommentteja/suosituksia - ja ennen kaikkea kannanottoja tuohon satulaputken vaihtoon?

Comment

• jlah
                      Nöösi
                      • 02/2019
                      • 3

Alkujaan tämän lähetti Antsah82 Katso viesti
                      Pääosin olen ollut tyytyväinen. Olen noin 20 tuntia ehtinyt metsässä rymyämään keulan kanssa ja vielä on vähän keulan paineet hakusassa. Ohjeistuksessa olleet paineet tekivät mielestäni keulasta liian jäykän.

Mulla on ollut mietinnässä tuo 11-42T takapakka, meneekö ihan sellaisenaan vai vaatiiko jotain muutoksia takavaihtajan suhteen?

Comment

• SBIAN
                        Jäsen
                        • 10/2018
                        • 844

Niin...oma kokemukseni on se että läskipyörä tuntuu heti alkuunsa ketterämmältä ja varsinkin silverback kuin normi maastopyörä ja mitä tuohon satulaputken riittämättömyyteen tulee niin SB:ssä on vakiona 400mm putki ja jos tuo ei tunnu riittävän niin kyllä isompi runko olisi se oma valintani ja sitten ohjaamoa säätämällä sopivaksi.

Jos on tykästynyt hieman pystympään ajo asentoon niin SB:ssä on vakiona melko etukeno ajo asento lisättynä melko jyrkkään keulakulmaan joka tuo ketterän tunteen mutta myös tunteen että sarvien yli mennään melko helposti tiukassa tilanteessa, siksi suosin 40mm korotuksella olevaa tankoa alkuperäisen tilalle jolloin ajo asento on minulle sopiva. Eli uskoisin että se muutos mitä yleensä Silverbacin ajoasennon takia joutuu ehkä muuttaa on joko stemmi tai ohjaustanko tai molemmat ja epäilen että moni korottaa ajo asentoa hieman alkuperäisestä jolloin pyörän olemus muuttuu sopivaksi, stemmihän on jo alkujaan melko lyhyt niin pelkä ohjaustanko korotus riitti itselläni.

Haaran mitta 82cm ja pyörä M koko.

Comment

• Mi2
                          Vakiovieras
                          • 01/2019
                          • 158

Silverback on tosiaan aika aggressiivinen ajoasennoltaan, mikä sopi taas minulle loistavasti. Laitoinkin kevyen flattitangon ja -17° 70mm stemmin. Jos q-faktori olisi vähän kapeampi, olisi geometria kuin xc-kilpurissani. Miinusta tulee vain yhdestä pullotelineestä, pitkille lenkeille on vaikea ottaa riittävästi juomaa. Reppu ei ole vaihtoehto, vielä vähemmän houkuttelee runkolaukku.
                          Runko M, keskiöstä satulan päälle n.75cm, orkkistolppa, vm. 2019.

Myös ketteryydestä olen samaa mieltä edellisen postaajan kanssa, mutta se on läskipyörille tunnusomaista (neljäs läskpyörä menossa...).

Comment

• JK-
                            Vakiovieras
                            • 01/2017
                            • 286

Onko pieni porausharjoitus + niittimutterit vaihtoehto? [emoji848]

Lähetetty minun SM-J600FN laitteesta Tapatalkilla

Comment

• Mi2
                              Vakiovieras
                              • 01/2019
                              • 158

^ on sitten kun on aikaa, nyt ajetaan

Comment

• SBIAN
                                Jäsen
                                • 10/2018
                                • 844

Noita pullo telineitä kyllä löytyy vaikka millaisia esim. ebaystä, on ohjaustankoon, satulaputkeen jne. kiinnitys telineitä eikä maksa kuin muutaman euron. Minulla on kyllä kaksi pulloteline paikkaa mutta pyörä on -18 mallia, onko toinen pulloteline paikka poistettu -19 mallista?

Comment

Working...