Info: Turhaan laitat noita SK:n linkkejä kun sisältö ei näy kuin tilaajille.
Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta
Collapse
X
-
Tuossa viimeissä luki että ilmainen mainos ja näyte SK artikkeleista. Eikö se ole sitten kaikille ilmainen, eli oliko se jotenkin kohdennettua mainontaa?
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Comment
-
Tuo pariskunta on kyllä kova kaksikko.
”Keskusta kääntyi konservatiiviksi. En voi hyväksyä keskustan maatalous- ja metsäpolitiikkaa, joka perustuu kapeaan näkemykseen metsän ekosysteemistä ja teolliseen maatalouteen, mikä johtaa tuhoisaan umpikujaan.”
”En usko Jumalaan enkä näkymättömään käteen, vaan ihmisen toimenpiteisiin, joita on sovellettava jokaiseen järjestelmään. Tuhoamiselle pitää pistää niin kova hinta, ettei hiiltä panna enää ilmakehään eikä ravinteita Itämereen.”
”Demokratialla on vastuu. Teollisuuden pitää uudistua nopeammin, julkisen vallan on luotava painetta siihen. Olen itse kapitalisti enkä näe siinä ongelmaa.”
”Jos elää ristiriidassa luonnon kanssa, niin onhan se sama kuin vetäisi itseään pikkuhiljaa hirteen”,
”Elokapina on täyttä asiaa.”
Ilkka Herlin toteaa, että ainakin pitää yrittää. Siihen hänellä on varaa.
Hän on tviitannut tavoitteensa: ”Maasta olen tullut, maaksi olen tuleva. Siinä välissä työskentelen kaikin keinoin planeetan elämää ylläpitävän maaperän ja monimuotoisuuden puolesta. Se on samalla vesistö- ja ilmastotyötä. Ja taitaa se työ jatkua kuoleman jälkeenkin"
Timanttisia kommentteja, Ei voi kuin allekirjoittaa.
Comment
-
Eihän siin sit mitää, jos kerran on kompensoitu.
Suomen Amazing Racessa yksi kilpailija lensi enimmillään 26?000 kilometriä
Yhteensä ohjelmasta syntyneet ilmastonmuutosta kiihdyttävät päästöt vastaavat noin 38 suomalaisen keskimääräistä vuotuista hiilijalanjälkeä. Sanoma ja Nelonen tiedottavat, että kaikki ilmastopäästöt hyvitetään.
Yhteensä Amazing Race -ohjelmasta syntyneet ilmastonmuutosta kiihdyttävät päästöt vastaavat noin 38 suomalaisen keskimääräistä vuotuista hiilijalanjälkeä. Sanoma ja Nelonen tiedottavat, että kaikki ilmastopäästöt hyvitetään.
Anekauppa on tullut takaisin. Jos se nyt koskaan olikaan poissa.
Comment
-
Minä haluaisin, että tuo hyvitetään minulle. Muuten joku rosvo saa kompensoinnit.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti...Sanoma ja Nelonen tiedottavat, että kaikki ilmastopäästöt hyvitetään...
Comment
-
Tämä oli muistaakseni hyvä pätkä, kun Finnairin vastuullisuusjohtaja (taijokusemmoinen) ei tiennyt, mihin kompensointirahat menee tai mitä niillä saadaan aikaiseksi. Mutta kovasti kompensoidaan kuitenkin.Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
Comment
-
Ilmastonmuutoskeskustelua, irrotettu lähettiaiheesta
Juurikin tämä. En huomannut avata asiaa, onneksi MRe oli hereillä ja hoiti homman.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viestiTämä oli muistaakseni hyvä pätkä, kun Finnairin vastuullisuusjohtaja (taijokusemmoinen) ei tiennyt, mihin kompensointirahat menee tai mitä niillä saadaan aikaiseksi. Mutta kovasti kompensoidaan kuitenkin.
Ja muistaakseni oli myös puhetta siitä, että jos kompensaatiorahoja ei maksettaisikaan, lopettaisivatko ’kompensoijat’ lannan hyödyntämisen vai jatkaisivatko edelleen. Eli onko kompensaatiosta oikeasti hyötyä vaikkapa niihin paljon puhuttuihin maailman päästöihin ihan näin ekonomian ulkopuolella?
Comment
-
Kaipa siitä kompensaatiosta on ennen kaikkea haittaa. Lentoyhtiöt lobbareineen yrittävät hämätä ettei lentopolttoaineita liitettäisi päästökauppaan. Kompensaatiot on kuitenkin senttejä verrattuna siihen mitä realistisesti hinnoiteltu päästokauppa tarkoittaisi. Se vähentäisi lentämisen määrää melkoisesti. Mitä voi sitten pitää hyvänä asiana (ilmaston jne kannalta) ja pahana (turismin ja liike-elämän kannalta).
Tosin luulen että jos päästökauppa otettaisiin täysimääräisesti käyttöön, polttoainetehokkuus paranisi nopeasti ja vielä vähäpäästöisempien vaihtoehtojen kuten junien ja ilmalaivojen tarjonta paranisi.
Comment
-
Tossa Ylen pätkässähän oli parasta se Intialainen professori (tai mikä lie asiantuntija)joka nauroi kysyttäessä näistä kompensaatioista ja sanoi että ne on kehitetty pelkästään siksi että länkkärit voivat ostaa itselleen puhtaan omantunnon, hyöty on nolla. Ja näinhän se on. Itseäni huvittaa tuo lentämisen arvostelu kun sen vähentämisellä on niin mitätön vaikutus ilmastoon. Paljon suuremmat hyödyt tulevat jos ihmiset söisivät vähemmän lihaa ja massakalastus lopetettaisiin kokonaan.
Comment
-
Intia on maailman suurin avokomposti.Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viestiTossa Ylen pätkässähän oli parasta se Intialainen professori (tai mikä lie asiantuntija)joka nauroi kysyttäessä näistä kompensaatioista ja sanoi että ne on kehitetty pelkästään siksi että länkkärit voivat ostaa itselleen puhtaan omantunnon, hyöty on nolla. Ja näinhän se on. Itseäni huvittaa tuo lentämisen arvostelu kun sen vähentämisellä on niin mitätön vaikutus ilmastoon. Paljon suuremmat hyödyt tulevat jos ihmiset söisivät vähemmän lihaa ja massakalastus lopetettaisiin kokonaan.
Comment
-
Ilmastonmuutoskeskustelu on jättänyt varjoonsa vähintään yhtä ison ongelman eli luontokadon. Esim. sähköauto on ehkä ilmaston kannalta ok, mutta ei kyllä hidasta luontokatoa, päinvastoin. Akkuteollisuus uhkaa jopa Natura-alueita. Kohta kaikilla pitää olla polkupyörässäkin sähkömoottori. Sähköpyörä harrastuskäytössä voitaisiin valita vuoden turhakkeeksi.
Comment

Comment