above_forum

Collapse

Moottoripyörä

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • sledgehammer

No ei tommosesta kannata lannistua. Uus osa tilalle ja ajoa. Varmaan ootkin jo tämän löytänyt mutta laitan silti varoiksi:

http://www.moottoripyora.org/keskust...in-vaihto-ohje

Jos et kolvaa johtoja, niin hae Itäharjulta triopakista AMP superseal uros- ja naarasliitinrunko pinneineen ja krimppaa pihdeillä pinnit kunnolla johtoihin. Tulee hyvä liitos. Saa noita liittimiä varmaan muualtakin, mutta tuolta olen itse hakenut.

Comment

• steelmän
      Jäsen
      • 02/2002
      • 923

Kiitokset sulle taas supportista, tuon ohjeen mukaisia backfire:jä ollut itsellänikin viimeaikoina :-/ , itse staattori on saatavissa sopivasti jenkkilästä, ja sain ohjeetkin tuon staattorin kunnon tarkistamiseen, pikkasen kornia mutta 2 viikkoa sitten tein itse sen liittimen ohitus-updaten kolvaamalla ....... taidan pistää johdot poikki ( koska mittaus tulee tehdä ne kolme johtoa vapaina).
      I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

Comment

• steelmän
        Jäsen
        • 02/2002
        • 923

Ja äsken motskarin käynnistäessäni lataukset olivat kondiksessa ...... oisko mun tekemät liitokset liian hepposesti suojattu ja lyö ajoittain läpi ?

Eikun katteita aukaisemaan.

Comment

• steelmän
          Jäsen
          • 02/2002
          • 923

Sain jenkkitoimittajalta tarkistusohjeen tuon osan kunnon selvittämiseksi, voltit on nollissa joten uusiksi menee, pelkkä staattori jenkeistä n. 100 e ( + 100 e muita kuluja käsiin saamiseksi), yhden suomi-rankkauksenkin kysyin, 570 e pelkkä staattori ja roottorin kera 610 e ...... elämä on.

Comment

• steelmän
            Jäsen
            • 02/2002
            • 923

Suomi-tarjooja pyysi minua vielä soittamaan tänään uudestaan tarkistaakseen tuon hintansa, olikin 'hieman' eri, listahinta 2049 e mutta saisivat aikaiseksi 1400 egellä ...... huoh.

Comment

• samooja
              Runoilija
              • 09/2004
              • 5222

Mulla tää mopoilu on ollut verissä, tykkään vaan en osaa, ajaa ja kyhäillä. Ihan nöösihän mä olin kun Faija opetti ajamaan, kun se oli itse testikuskina. Eka mopo oli viritetty RD-jammu olin 13v. Sain siihen tarrankin, faijan kaverilta. Olihan se roudari sen verran huurteessa, että käsiala oli mainio! Tarra on vieläkin jossain tallessa. Sano että liimaa tää sun mopoon kun eksyt radalta baanalle, niin sulla on vippi meidän keikoille. "tämän pyörän omistaa M.Valtonen SS" Ehkä mä liimaan sen nyt sitten..

Pitkä tauko oli. Ja sain jo 8500km jälkeen kortinkin hyllylle. Sellainen pikkuinen Audi ja kutukiihkoinen nuori janppa siellä christy mack klooninsa kanssa. Ei laskenut rampista ja hidasteli ja kiihdytteli kiehtovasti, että päätin antaa koneen ulvahtaa tuskasta ja lempata alavääntöisesti minut ja vaimon turvaan mäen päälle niin että penkka pölisi antaen kauhutunnelmia takaa tuleville, että hirmuinen hurrikaani pieksee itää kohti, repii kromilistat ja vääntää peilit solmuun ja vttu painovoimankin se kumoaa naiset ja kauniit tyttäret piiloon! Joo, hah!

Eihän siinä kauaa odoteltu että oltiin ylitetty kehällä puoltoista sataa kilsaa timmassa, kiva oli saada viralliset tiedot että vanha kustomi jättää monet puolenkilsan matkalle itkemään. No tyylikäs "varttimaili". Ehdin olla kesälomalla 5 tuntia. Onnellinen hetken aikaa, minä, vaimo ja vääntävä ylivoima. Vilkaisin peiliin. Tunnistin ajotyylin. Käännyin ja sanoin vaimolle (koska peilit tärsisee lähempänä kahta sataa) Onko takana mopopollari. MUSTA! huusi vaimo. Ja kun minähän en ole mikään kovin välkky kaveri ja lihaksetki alkoi lämmetä ja olin yhtä kromisen koneen kanssa, että päättelin jaa musta = hevari. Olisi pitänyt mietti riimiä, hevari? shit, sivari! Ja sillo se kortti kasvatti siivet ja nousi lentoon ja liisi pollarin korttisilppuriin. Lämiskä levitti puoliskonsa kuin christy mack klooni koipensa jossain kutupaikassa Audi nöösille.

Mopopoliisi, tajusi että joo toi selittää ihan tosiaan toi motoristi. Että pakko tulla vastaan tai toi vaimo tekee meistä molemmista rukkaset. Olihan sekin vahvistavaa että on tässä kuluneen puolenvuoden aikana saanut kuulla tasan tarkasti kymmeneltä eri pollarilta, että ei sua hannu hanheksi voi sanoa. Totta, aku onkin merimies ja taikaviitta.

Eipä hätiä mitiä. Kun joku vei kilvetkin kustomista.. Niin päätin purkaa kaiken ja tehdä siitä toisenlaisen. Takavalon tein parkkivalosta vuodelta 1940. Ensin ajattelin kromauttaa mutta sitten päätin jäljitellä ns. patinaa.

Kesän ehdottomin kivoin kisa, harlikka kuskin kanssa oli Lohjalta Tuusulaan.
              skeptinen realisti

Comment

• samooja
                Runoilija
                • 09/2004
                • 5222

Päädyin käyttämään alkuperäistä takavaloa. Pimeässä kivasti valkoinen valo osuu "kilpeen", kuten pitääkin. Takakahva oli mukavan toimiva. Taottu ja taituteltu takapihalla, joo.

Tästä moposta kuorin rungon vielä osittain. Jostain kun keksisi vielä toimivat ja sopivat, lyhyet ja tehokkaat vaimentimet tjsp. Saa ehdottaa!
                skeptinen realisti

Comment

• Fjälle
                  Kunniasetä
                  • 09/1999
                  • 994

Tänään pari tuntia cruisailua, nopeusalueella 5 - 170 km/h. Kaivarissa jäätelö.
                  Oli mukavan lämmin keli
                  Huomenna taas fillarilla...

Ps. Mielenkiintoinen edellisen viestin kuvat...en osaa itse, joten nautin kuvista
                  "tasamaiden suuri yksinäinen"

www.mtb-lohja.com

Comment

• Sauli Lumikko

Tässä on meikän ensimmäinen ja ainoa moottorikäyttöinen mikään:

Comment

• samooja
                      Runoilija
                      • 09/2004
                      • 5222

Minun vyölle asennettavassa c-kasettien kuuntelu yksikössä oli paristojen voimalla c-nauhan pikkukeloja pyörittävä pikkumoottori, siitä sai rakennettua myös tatuointikoneen. Hammasharjassakin on moottori. Ja niin varmaan siinä sängyssä missä vietän loppuelämäni, ellen lakkaa korjaamasta kaikkea ja varsinkin puheita, asentoja voin korjata, ohjaajan pyynnöstä, mutta asenteita en. Aina vaan kovaa ja täysii ja iloisesti kallioleikkauksen väriläiskäksi, ehtii siinä kivasti sitten ihmetellä inertiaa..

Vaimo valittaa kun korjaan sen puheita, samoin häirikkö asiakas tänään valitti kun poistin sen tiloista myökkäämästä, että miten sijamuodot on pielessä? Miksi kaikki valittaa mulle? Koirat valittaa kun menen kotiin, että on tarpeita. Mopot valittaa että ei saada tarpeeksi huomiota.

On se kumma tuo muu maailma, jammun boltista on jo ekat itse rakennetut versiot liikenteessä. Itse en ole edes päässyt näkemään livenä niin toiset ovat ajaneet koneen puuduksiin ja tylsistyneet valmiisene ratkaisuun. No ymmärrän kyllä hyvin tuon kaiken. Ja kun en koskaan saa mitään palautetta, ei ole ennakkoluuloja, voin siis rakentaa mitä vain. Estetiikka ja käytännöllisyys on sitten eri keskustelussa.

Ajattelin tehdä itse satulan tuohon toiseen mopoon.
                      skeptinen realisti

Comment

• Jhelen

Tallista löytyy KTM 450 SX-F Steve Ramon edition vm. 2005. Sillon ku kerkiää niin tulee sitäkin ulkoilutettua. Tosin talveksi isompaa huoltoa/remppaa tiedossa.

Comment

• samooja
                          Runoilija
                          • 09/2004
                          • 5222

Yksityiskohtien viimeistely vielä. Putket tulee kiinni, sen verran hyvä patentti ratkaisu, että keveni koko höskä ja näyttää ihan isojen poikien vehjekseltä. Pitää tietty vielä asentaa oivallus!

skeptinen realisti

Comment

• sledgehammer

Performance bikes tilattu ja eka numero luettu. On kyllä hauska lehti. Kaikenlaista projektia seurattavana, raportteja maailman kilpa-areenoilta ja kirjoittajilla sana hallussa. Voin suositella

Welcome to Motorcycle News. Find the latest motorbike news, expert bike reviews, motorcycling advice and much more

Comment

• samooja
                              Runoilija
                              • 09/2004
                              • 5222

Ja mopolla töihin (50cc)
                              skeptinen realisti

Comment

• GynZi
                                Vakiovieras
                                • 11/2012
                                • 157

Pikkuhiljaa lie aika laittaa pärrä talviunille, tokkopa tuolla enää tulee hirveästi ajettua.. Tämmöinen kuormajuhta täältä löytyy..

(klikkaamalla isommaksi)

'98 BMW F650 Funduro, kilometrejä muka vasta 36tkm..
                                Polje poika, polje vaan.
                                Ketju ei lopu milloinkaan.

Comment

Working...