^^niin, miesten kisassa oli ilmeisesti toinen meno. Olikohan voittajan keskiteho 400+ watin luokkaa. Siinä joutuu jo välillä laittamaan jalkaakin.
Ammattilaispyöräilyjuttuja, joille ei viitsi avata omaa otsikkoa
Collapse
X
-
No siinä on aika pirullinen kierre. Kasataan talkoovastuu vähien junnujen vanhemmille, jotta he ovat palaneet loppuun siinä vaiheessa kun pitäisi talkoilla pari vuotta pidempään jotta saisi pitkäjänteistä toimintaa aikaan. MAMIL porukka sitten haluaisi vain maksaa, mutta ei niin paljon että tapahtumia voisi järjestää edes osittain palkatulla porukalla.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viestiPerinteisesti talkoolaiset ja mokkapalojen leipojat on niitä junnujen vanhempia. Jos ei ole junnuja, ei ole niitä vanhempiakaan. Junnuja taas houkuttelee se, jos lajilla on näkyvyyttä. Katsokaa vaikka skeittaamista. Tosin onhan skeittaaminen hip ja hop, kun taas (maantie)pyöräily on MAMIL.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että on täysin kohtuutonta vaatia kourallista prohvia luomaan kisaelämystä joillekin top-5 toiveikkaille, varsinkin kun se mestarin paita on ainoa minkä takia prohvat ovat edes paikalla. Asiasta julkisimmin avautuneella kuskilla oli lähdossä kuusi tiimikaveria ja ilmeisesti halua ajaa kovaa, mutta ei sieltä tullut iskua lainkaan. Ehkä tämä on osa laajempaa ilmiotä, mihin toi talkoolaistenkin katoaminen kuuluu, eli nähdään sen tekemisen vastuun olevan jollain muulla taholla. Se vaan, että mitä pienempi asia kyseessä, sitä enemmän vastuu kuuluu sille tyypille joka katselee peilistä aamuisin.
Tässä voi olla käsillä sellainen asia missä ei päästä yhteisymmärrykseen.6.7 WTF/kg
Comment
-
Nii-no mä tarkoitin lähinnä, että sitä kautta niitä aktiiveja ehkä tulee sinne talkoopuolelle. Aika vaikea sitä on pystymetsästä oikein päästä tai joutua mihinkään järjestelytoimikuntaan. Toinen on sitten työelämä, mikä on mennyt sen verran raskaaksi, ettei vapaalla useinkaan halua mitään ylimääräistä.
Ja enkä mä tiedä tarvitaanko tässä mitään yhteisymmärrystä. Jos lajin keskuudessa ollaan sitä mieltä, että kaikki on hyvin, niin aika huono mun sitä on kyseenalaistaa.
Comment
-
Totta toikin puoli. Pystymetsästä ne junnujen vanhemmatkin mukaan lähtevät ja lajissa mukana olevia ei sitten kiinnosta kun haluttaisiin itse osallistua tai muita syitä. Tohon mulla ei kyllä ole ratkaisuideoita, kun se vaatii ainakin muutaman motivoituneen talkoolaisen polkaisemaan touhua käyntiin eikä multa oikein onnistu tällä hetkellä, enkä halua huudella muiden tekemisen perään. Tässä on vähän sama kuin pyoräilykisoissa, eli jos haluaa jotain tapahtuvan, niin itse pitää kääriä lusikka kauniseen käteen.
Se, ettei lähde komppaamaan Lappalaisen turhautunutta kommentointia ei tarkoita sitä että kokisi kaiken olevan hyvin, eikä mitään tarvitse kehittää.
Mutta eikohän tätä kuollutta konia ole piesty jo ihan riittävästi. Touri alkaa ihan kohta niin saadaan katsoa mitä ihmettä se Slovenian poika tekeekään.6.7 WTF/kg
Comment
-
Tuolta https://velo.outsideonline.com/road/...lmets-history/ voi katsella miten alien muuttuu darth vaderiksi. Harmittavan vähän kuvia tuolla, mutta jotain esimerkkejä kuitenkin
Comment
-
The Cycling Weeklyssä oli artikkeli moottoripyöristä. Eritoten kuvauspyörät vaikuttavat selvästi takana tulevaan pyöräilijään. Ja tämä korostuu etenkin hatkoissa, missä voi olla vain yksi tai kaksi kuskia ja edessä norsun kokoinen prätkä kuvaajineen. Vaikutus voi olla 10 watin tai 15 sek/km luokkaa. Paljonkohan keskarien parantuminen johtuukin tästä?
Comment
-
Niin joo, nämä kuvausprätkät ovat olleet kuvioissa jo niin kauan, kun olen pyöräilyä Eurosportilta seurannut. Eli n. vuodesta 1994 lähtien. Eli ei nyt ihan selitä keskarien parantumisia.Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viestiThe Cycling Weeklyssä oli artikkeli moottoripyöristä. Eritoten kuvauspyörät vaikuttavat selvästi takana tulevaan pyöräilijään. Ja tämä korostuu etenkin hatkoissa, missä voi olla vain yksi tai kaksi kuskia ja edessä norsun kokoinen prätkä kuvaajineen. Vaikutus voi olla 10 watin tai 15 sek/km luokkaa. Paljonkohan keskarien parantuminen johtuukin tästä?SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Comment
-
-
Opiskelumielessä Saran kannattaisi katsoa tämän päivän (22.7.2026) etappi Tour de Francesta. Ei ammattilaisetkaan paina koko ajan pää punaisena. Kisan/etapin voitto on tähtäin.Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viestiTäällä ulkokehällä ei ole tarpeeksi tietoa asioiden vallitsevasta tilasta.
Tuo oli hyvä pointti. Ammattilaisten pitää näyttää että vähintään tätä vauhtia pitää ajaa että voi edes haaveilla mistään enemmästä.SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Comment

Comment