PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kevyt kypärä jolla korvat piiloon

TyömatkailijaPohjoisessa
13.08.2024, 12.18
Tullut huomattua että aika kovat dB on sähköllä ja vauhdikkaammilla pyörillä liikkuessa. Risteyksiin kun tulee ei oikeastaan kuule sopivassa tuulessa mitään ja pitää normaaliakin enemmän hiljentää.

Maailmalla näytti olevan markkinatkin heränneet mm. https://windfree.se sekä pulisonki-ratkaisuakin koeteltu https://www.cat-ears.com/wind-noise-reduction-products

Umpikypärä tai joku alamäkikypärä saattaisi toimia. Vanhan isännän pappatunturin potta-kypärän tyylisen jos löytäisi, onko vinkkejä/ havaintoja?

Toinen on että ei korvanapeistakaan kuule mitään jollei jotain patentteja virittele. Talvella tietenkin kunnon hupulla ongelmat poistuvat välittömästi.

Sambolo
13.08.2024, 12.30
Oman kokemuksen mukaan korvat peittämällä kuulee vieläkin huonommin.

Bndit
13.08.2024, 12.44
Huomattavasti helpommalla pääsee vastamelunappikuulokkeilla. Itse ajan työmatkat sähköpyörällä 20km päivässä ympärivuoden Jabra Elite 7 activeilla ja kuuntelen podcasteja ja äänikirjoja, toimii erittäin hyvin.

TyömatkailijaPohjoisessa
13.08.2024, 14.23
Oman kokemuksen mukaan korvat peittämällä kuulee vieläkin huonommin.
Varmasti näin, mutta tarkoitus on tuulen tuiverrus saada pois korvista, ei varsinaisesti blockata kuulemista sinällään.

TyömatkailijaPohjoisessa
13.08.2024, 14.25
Huomattavasti helpommalla pääsee vastamelunappikuulokkeilla. Itse ajan työmatkat sähköpyörällä 20km päivässä ympärivuoden Jabra Elite 7 activeilla ja kuuntelen podcasteja ja äänikirjoja, toimii erittäin hyvin.
Kiitos, täytyy tutustua malliin. Ilmeisesti kovinkin ratkaisevaa että onko nappi ulkonevaa mallia vai ei, osuuko tuuli vai ei. Nykyisillä ei tule mitään, tai pitäisi olla äänet jo niin kovilla itse napeista että kuulovaurion saa sitä kautta ajan myötä, hmm. Joku jossain käytti Airpodeja joissa oli jotkut "karvapörröt" päällä, liekö kaupallinen joku suojus ei selvinnyt

navajokoira
13.08.2024, 15.22
Mulla on cat earit olleet käytössä, mutta en oikein huomannut sellaista aistein havaittavaa eroa (vaikea toki myös testata kun ei niitä viitsi irrotella, eikä kantaa kahta kypärää mukana…). Tuulen melua oli siis niiden kanssakin. . Ja nyt ajellut taas vuoden ilman niitä, ilman että olisin kokenut melua häiritseväksi…

Vastamelukuulokkeissa kannattaa tosiaan arvosteluissa kiinnittää huomiota tuulen meluun. Monet vastamelukuulokkeet ovat tuulessa huonompia kuin tavalliset.

Mieleen tulee myös että Partamatti voisi varmaan tehdä korvaläpällisen pyöräilylippiksen myös kesäisestä kankaasta ja ilman tuulta blokkaavaa kerrosta jos kysyt https://www.partamatti.com/product/75/pyorailylippis-korvalapilla

Tai varmaan kesäinen otsapinta -tyyppinen tuote voisi myös toimia. Kypäristä ei oikein tule mieleen kuin huumorivaihtoehtoja, eli aika-ajo ja ratakypärät.

maalinni
13.08.2024, 15.30
Samsungin buds proissa oli ihan erikseen tuulen poisto. Ainakin jossakin menneessä mallissa, kokeiltu ja toimi hyvin.

Tommitomminen
13.08.2024, 15.34
Miulla on leikattu ohut puffi sopivaksi suikaleeksi päähineeksi. Jeesaa myös, ettei napit tipahda päästä. Poistaa miusta ihan hyvin tuulen kohinan.

Lähetetty minun CPH2415 laitteesta Tapatalkilla

Bndit
13.08.2024, 16.50
Mulla on cat earit olleet käytössä, mutta en oikein huomannut sellaista aistein havaittavaa eroa (vaikea toki myös testata kun ei niitä viitsi irrotella, eikä kantaa kahta kypärää mukana…). Tuulen melua oli siis niiden kanssakin. . Ja nyt ajellut taas vuoden ilman niitä, ilman että olisin kokenut melua häiritseväksi…

Vastamelukuulokkeissa kannattaa tosiaan arvosteluissa kiinnittää huomiota tuulen meluun. Monet vastamelukuulokkeet ovat tuulessa huonompia kuin tavalliset.

Mieleen tulee myös että Partamatti voisi varmaan tehdä korvaläpällisen pyöräilylippiksen myös kesäisestä kankaasta ja ilman tuulta blokkaavaa kerrosta jos kysyt https://www.partamatti.com/product/75/pyorailylippis-korvalapilla

Tai varmaan kesäinen otsapinta -tyyppinen tuote voisi myös toimia. Kypäristä ei oikein tule mieleen kuin huumorivaihtoehtoja, eli aika-ajo ja ratakypärät.
Vastamelukuulokkeella on tarkoitus ajella vastamelutoiminto päällä, sehän se koko idea on, jos sen ottaa pois päältä niin varmasti ujeltaa tuuli korvassa...

TyömatkailijaPohjoisessa
13.08.2024, 17.05
Vastamelukuulokkeella on tarkoitus ajella vastamelutoiminto päällä, sehän se koko idea on, jos sen ottaa pois päältä niin varmasti ujeltaa tuuli korvassa...

Se ei kaikissa merkeissä/malleissa toimi riittävästi, tuuli osuu korvaan/laitteeseen ehkä liikaa ja/tai softassa/raudassa on liikaa rajoitteita, mene ja tiedä.

navajokoira
13.08.2024, 17.57
Monet kalliitkaan vastamelukuulokkeet ei osaa yhtään diilata sen kanssa kun niiden mikrofoneihin tuulee. Esimerkki miltä silloin kuullostaa olla tuulessa vastamelutoiminto päällä: https://youtu.be/oIrYOwKOtBA?t=334 Mulla on vanhemmat mallit joissa vastamelutoiminnon saa kokonaan pois päältä, ja niissä nimenomaan kannattaa tehdä niin jos kävelee tuulisella kadulla.

Noi Bose QuietComfortit ei toki ole pyöräilyyn muutenkaan hyvät ainakaan jos tykkää käyttää kypärää. Mutta pointtini siis se, että kaikki vastamelukuulokkeet ei käyttäydy tuulessa samalla lailla, joten jos on ostamassa kuulokkeita nimenomaan pyöräilyyn, niin arvosteluissa kannattaa kiinnittää juuri tähän ominaisuuteen huomiota.

maalinni
13.08.2024, 18.40
Miulla on leikattu ohut puffi sopivaksi suikaleeksi päähineeksi. Jeesaa myös, ettei napit tipahda päästä. Poistaa miusta ihan hyvin tuulen kohinan.

No tämä kuulotaa kyllä järkevimmältä kokeilla ensin