Näytä tavallinen näkymä : Satulaputken kuidut/viimeistely
Nopea kyssäri kuitupyöristä enemmän ymmärtäville. En keksinyt mille muulle osastolle tämä kuuluisi.
Onko kuvan mukainen ihan normaalia?
Näkyykö tuossa kuitukerrosten reunat ja viimeistely vaan jäänyt vähän kesken? Nuo myös tuntuvat kynnellä kokeilemalla(helposti, siis aivan kuin kokonainen kerros kuitua puuttuisi tuosta. Ja niin varmaan puuttuukin)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240716/951bc74101a95594c957e77c99769ecd.jpg
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Mikä runko? Hieman vaikuttaa siltä että tuo osa tarkoitettu satulatolpan kiristintä/clamppia varten mutta suht laadutonta viimeistelyä kuitenkin.
Mikä runko? Hieman vaikuttaa siltä että tuo osa tarkoitettu satulatolpan kiristintä/clamppia varten mutta suht laadutonta viimeistelyä kuitenkin.Lapierre XR. Joo juurikin näin, kiristin istuu tuossa.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Mun maalaisjärki sanoisi, että tuossa pitääkin olla rako jotta kiristin ylipäätänsä kiristäisi.
Mun maalaisjärki sanoisi, että tuossa pitääkin olla rako jotta kiristin ylipäätänsä kiristäisi.Huono kuva minulta ja ainoa mitä nyt on luurilla, mutta tämä ko. lovi kyllä löytyy sieltä takaa. Nuo vinot viivat joita tässä mietiskelen on jotain muuta...
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Aijai, pilalla on. Voin ostaa ton rungon kympillä.
Mutta totta puhuen kiristin takaisin ja ajoa, ei joka paikkaan ole tarkoitus kurkistella. Mielestäni tuo rajaus on tehty erittäin siististi.
Jep. Eikö tuo clampin paikka ole vaan koneistettu jollain tapaa oikeaan halkaisijaan?
Joo ei ihan vielä lennä romukoppaan tuo. Ei vaan päässyt asian yli kun ei ymmärtänyt miksi se näyttää tuolta niin piti tulla ihmettelemään tänne.
Ja kiitoksia vastauksista kaikille, saan nukuttua ensi yönä.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Mutta jos ei uni tule niin tarjous on voimassa...
Omassa Spessun Cruxissa ja muistaakseni Aethoksessakin on samanlainen, tosin hahlolla. Tolpan kiristin sen peittää. Ottaa se mullakin silmään ja meinaa tulla sylki suuhun mutta kyllä kai tuohon tottuu. Joku tarvike weightweenie hipokiristin ei välttämättä peitä.
Helevetin ruma ratkaisu tuollainen mielestäni.
Kaverin pyörästä löytyy myös samalla tapaa tehty ratkaisu mutta tolpan pää on selvästi ohuempi ja terävämpi. Clampin yläosassa taisi ollla jonkunlainen silikonireunus joka toppas enimmät kurat valumasta tolpan sisälle.
Just laitoin omaan maasturiin latex sisurin pätkän tolpan klampin päälle.
Peittyy rumat pykälät, eikä pääse kura sisään. Tolppaa joutui putsaamaan viikon parin välein ilman suojaa.
maalinni
16.07.2024, 17.57
Oisko kellään mitään patenttia ergonin cf tolppaan? Se varmaan syö hiekkaa, käpyjä ja oravia sisäänsä.
Tuossa täytyy olla melko leveä clamppi että peittää tuon ohennuksen, aika outo toteutus. Toisaaltaan jos pätkäisee sopivaan mittaan niin joku kevennys clamppi istuu nätisti ja murhe unohtuu.
Tuossa täytyy olla melko leveä clamppi että peittää tuon ohennuksen, aika outo toteutus. Toisaaltaan jos pätkäisee sopivaan mittaan niin joku kevennys clamppi istuu nätisti ja murhe unohtuu.
Niin minkä pätkäisee? Ethän sinä nyt tuota runkoa ole sahaamassa?
Sehän on Nure tuollainen ihan syystä. Ja mikä ihmeen murhe?
^ En minä mutta jos olisin niin ilman muuta muutama milli pois että saa 15.7milliä korkean Tunen clampin ja peittoon tuon ohennuksen.
^^ Jotenkin vaan "murheelta" tuntuu, itseä ainakin tuollainen ärsyttäisi, kun siitä kysellään...
^ En minä mutta jos olisin niin ilman muuta muutama milli pois että saa 15.7milliä korkean Tunen clampin ja peittoon tuon ohennuksen.
^^ Jotenkin vaan "murheelta" tuntuu, itseä ainakin tuollainen ärsyttäisi, kun siitä kysellään...
Poraisit sitten runkoputkeen myös uuden reiän ja sahaisit sitä halkiota syvemmäksi?
Ennenkin moista tehty, mikä estää jos tuosta muutaman millin poistaa?
Ihan vain mutuilen niin olisko toi ihan erillinen osa muusta rungosta ja laminointivaiheessa kiinnitetty runkoon kiinni. Lähinnä nyt tulee mieleen se että varmasti kuitujen suunnalla ja jopa mahdollisesti eri "epoksilla" voidaan vaikuttaa siihen kuinka tuo kestää yli kiristämistä vaikka onhan siellä tolppa aina vastassa.
Kun katsoo tuon ko. pyörän kuvaa niin jotain tuossa on jäänyt tekemättä tai viimestelemättä...
^ Mitä kuvaa? Linkki kuvaan jota katsoit olisi ollut kiva!
Sillä varauksella etten ole varma onko kyseessä sama pyörä:
https://cdn.brujulabike.com/media/39439/conversions/lapierre-xr-brujula-bike-logo-8-lapierre-xr-brujula-bike-logo-8-1000.jpg
Jos Opuluksen linkittämä kuva pitää kutinsa, niin tolpankiristin on juuri sellainen kuin otaksuinkin.
Ennenkin moista tehty, mikä estää jos tuosta muutaman millin poistaa?
Ei aloittaja ole tuosta mitään poistamassa. Kyse oli vaan siitä että grammanviilaajien pannat jättää tuon kiristysalueen paljaaksi.
Ei tuo kuvan pantakaan eitä tuota koko aluetta, siitäkin sahattu pois. Eikä kyse gramman viilaamisesta vaan ulkonäöstä.
Useat standardi pannat ei leveydeltä poikkea keveistä ja ei tuossa kuvassakaan mikään ankkuri ole...
Olisi hienoa jos kysyjä vielä mittaisi tuon paljaan alueen niin olis kiva nähdä millainen panta siihen löytyy että peittää näkymättömiin...
Miksi sen näkymättömissä pitäisi olla? Ei tuo mikään näyttelyesine ole, vaan maastoajoon tarkoitettu polkupyörä. Eka lenkki ja pyörä paskainen, eikä ketään kiinnosta moinen.
Ei tuo kuvan pantakaan eitä tuota koko aluetta, siitäkin sahattu pois. Eikä kyse gramman viilaamisesta vaan ulkonäöstä.
Useat standardi pannat ei leveydeltä poikkea keveistä ja ei tuossa kuvassakaan mikään ankkuri ole...
Olisi hienoa jos kysyjä vielä mittaisi tuon paljaan alueen niin olis kiva nähdä millainen panta siihen löytyy että peittää näkymättömiin...
No ei varmasti ole sahailtu rungosta pois. Tuo kohta on vaan koneistettu pienempään halkaisijaan just sen takia, että clamppi istuu siinä kunnolla ja siistimmin.
Pakko sanoa sen verran että ei Nure kyllä pääse oikein henkseleitään paukuttamaan kuiturunkojen osalta. Mut tässähän taidettiin langeta eläkeläisansaan. Ukkohan taitaa vetää meitä höplästä.
Täytyy sanoa että osalle herroista täytyy suositella optikolle käyntiä. Katsokaa aloittajan ja tuota valmiin pyörän kuvaa, mitä niissä on poikkeavaa tuon pannan kohdalla? Näyttääkö teistä tosiaan että pannalla tuo peitetään?
Vaikka pyörä ei ole näyttelyesine eikä mitään teknistä merkitystä niin silti EI kukaan pyöränvalmistaja tee tuollaista tarkoituksella ja yleensä panta tulee aina rungon mukana ja takuulla sellainen että istuu runkoon hyvin. Lisäksi tuo viimeistely on aika luokatonta, jos itse moista jälkeä duunissa olisin tehnyt niin huuto olisi ollut melkoista...
Päätön, jos SINÄ hyväksyt tuollaisen viimeistelyn niin älä odota että muiden täytyy hyväksyä.
Ei tuo minusta mitenkään poikkeavalta näytä. Monissa kuiturungoissa klampin alue näyttää tuolta. Klamppi kiinni ja kovaa ajoa. Nämä pyörien eikä pyöräilyn harrastajat voi jättää omaan arvoonsa.
Jos sinä tuollaisiin törmännyt ja hyväksyt niin mikäs siinä, monella kyllä aivan eri käsitys laadusta.
Kannattaa ainakin lakka vetää tuolle paljaalle alueelle, hiilikuitu ei oikein tykkää UV:stä...
Juha Lehtinen
18.07.2024, 03.45
Mitä jos Mikae1 laittaisi kuvan vielä klampin kanssa niin saadaan ihailla miltä se näyttää sitten ja vaikkapa vielä niin että on satulatolppakin kiristettynä.
Sent from my iPad using Tapatalk
Voin napata kuvan clampin kanssa kun ehdin myöhemmin tänään/huomenna. Eihän se sitä peitä, kuten varmasti jo arvasitte tuosta kuvasta joka muutama viesti ylöspäin linkattiin samanlaisesta pyörästä. Ja itseäni ei siis kiinnosta peittääkö se sen näkymättömiin vai ei.
Toisella puolella huomasin samanlaisen uran, ja tässä rungossa niitä hiilikuitupalojen reunoja näkee lakan alta, ja tämä pystysuora ura oli selvästi tuossa samassa linjassa eli vahvisti epäilykset siitä että nuo on kuitulevyjen reunoja.
Löysin netin syövereistä pari kuvaa täysin uudesta rungosta ja vähän zoomaamalla näkyi myös vastaavankaltaisia viimeistelypuutteita clampin alta.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.