Näytä tavallinen näkymä : onko syytä epäillä, jos myyjä ei kerro tarkkaa osoitetta tai puhelinnumeroaan
Tein tuossa taannoin kauppaa käytetyistä fillarinosista ostomielessä. Myyjä toimi sivuston yksityisviestien varassa eikä suostunut kertomaan puhelinnumeroaan. Kerrottu osoitekin vei vain kerrostalon pihaan, mikä ei paljoa auttanut myyjän paikallistamisessa. Outoa myymistä.
Itse kyllä uskallan kertoa puhelinnumeroni, jos jotain myyn ja osoitteenkin olen aina antanut yksityisviestin kautta potentiaaliselle ostajalle.
Ilmoitin hankalalle myyjälle, että pitäkööt tavaransa ja tunkkinsa, jos ei kaupankäynti oikeasti kiinnosta.
Miksi laittaa mynti-ilmoitus, jos myyjä haluaa pysyä tuntemattomana?
xs2jammu
12.05.2024, 09.01
Näissä kannattaa aina jättää kaupat väliin jos ilmenee jotain outoa. Voi olla vaikkapa anastettua tavaraa ja siksi halutaan pysyä anonyyminä. Kyllä mä ainakin haluan tietää kenen kanssa kauppaa käyn.
No. Joskus ostajatkin ovat suht outoja. Ymmärrän täysin jos omia tietojaan ei haluta jättää.
Sinulla voi olla kotona selän takana 20ke arvosta fillareita ja alat jossain kohtaa kaupantekoa miettinmään, että olikohan se kotiosoitteen antaminen tälle pomminpurkajalle ihan fiksua.
Tein tuossa taannoin kauppaa käytetyistä fillarinosista ostomielessä. Myyjä toimi sivuston yksityisviestien varassa eikä suostunut kertomaan puhelinnumeroaan. Kerrottu osoitekin vei vain kerrostalon pihaan, mikä ei paljoa auttanut myyjän paikallistamisessa. Outoa myymistä.
Itse kyllä uskallan kertoa puhelinnumeroni, jos jotain myyn ja osoitteenkin olen aina antanut yksityisviestin kautta potentiaaliselle ostajalle.
Ilmoitin hankalalle myyjälle, että pitäkööt tavaransa ja tunkkinsa, jos ei kaupankäynti oikeasti kiinnosta.
Miksi laittaa mynti-ilmoitus, jos myyjä haluaa pysyä tuntemattomana?
Osoite ja puhelinnumero ovat henkilötietoja, joita kannattaa jakaa harkiten tuntemattomille ihmisille tai foorumeille.
Itse en jaa puhelinnumeroa myynti-ilmoituksessa, mutta sen saa yksityisviestillä tai sähköpostilla. Kaupanteko ja maksaminen ilman puhelinnumeroa on käytännössä mahdotonta. Osoitteen annan vasta kun tarvetta, ellei kauppoja ole sovittu julkiselle paikalle.
Nykyään ihmiset on peloteltu vainoharhaisiksi hermoraunioiksi.
Osoite ja puhelinnumero ovat henkilötietoja, joita kannattaa jakaa harkiten tuntemattomille ihmisille tai foorumeille.
Itse en jaa puhelinnumeroa myynti-ilmoituksessa, mutta sen saa yksityisviestillä tai sähköpostilla. Kaupanteko ja maksaminen ilman puhelinnumeroa on käytännössä mahdotonta. Osoitteen annan vasta kun tarvetta, ellei kauppoja ole sovittu julkiselle paikalle.Näin se toimii itselläkin. Tarkan osoitteen saa sitten kun ollaan oikeasti tulossa noutamaan/katsomaan. Puhelinnumeron annan lähes heti kun yv:tä tulee, saattaa sujuvoittaa kaupankäyntiä.
Tarkan osoitteen antamista en pidä outona. Jos sitä numeroa ei saa millään, keskeytyy kaupanteko siinä vaiheessa itsellä(ostajana).
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Onhan nää kaupankäyntitavat menneet vähän omituisiksi.. ennen ilmoitukseen laitettiin puhelinnumero, ja potentiaalinen ostaja soitti ja kyseli lisätiedot ja kauppa sovittiin. No nyt vaikka laitat sen numeron, niin ostajat haluavat esiintyä anonyymeinä ja viestitellä joskus pitkiksikin kasvavien YV-viestiketjujen kautta. Tai sitten tekstareilla. Voi jessus, kun kolmen minuutin puhelulla hoidettavissa oleva asia vaatii jotain 30 tekstaria ja on hiton paljon hankalampaa myyjällekin. Soittaja on voittaja, ainakin kun itse myyn jotain. En jaksa vastailla "olen kiinnostunut ostamaan, soita mulle" -viesteihin, enkä tuota loputonta sms- tai yv-viestiketjuhelvettiä. Yv on hyvä aloitus kaupankäynnille, ensikontaktina.
*Miksi laittaa mynti-ilmoitus, jos myyjä haluaa pysyä tuntemattomana?
Tätä harrastavat ainakin ne jotka myyvät ei oota mutta heillä yleensä lukee toimitustapiona vaan lähetys
Minä taas haluan pitää viestiketjun myyntialustalla, en omissa tekstareissa tms. Osoitteen, nimen ja puhelinnumeron jaan siinä vaiheessa, kun ollaan sopimassa kaupantekohetkeä.
Itse en jaa puhelinnumeroa myynti-ilmoituksessa, mutta sen saa yksityisviestillä tai sähköpostilla. Kaupanteko ja maksaminen ilman puhelinnumeroa on käytännössä mahdotonta. Osoitteen annan vasta kun tarvetta, ellei kauppoja ole sovittu julkiselle paikalle.
Sama homma.
Minä taas haluan pitää viestiketjun myyntialustalla, en omissa tekstareissa tms. Osoitteen, nimen ja puhelinnumeron jaan siinä vaiheessa, kun ollaan sopimassa kaupantekohetkeä.
No ei tollasessa tavaran myymisessä paljoa viestiketjua yleensä tarvita. Toisella on myytävää, toinen haluaa ostaa. "Tuukko kattoon ja hakeen -Tuun". Yleensä mitä olen myynyt, niin ne on menneet tuolla tavalla suoraviivaisesti.
Onhan noita toki jotka ei osaa päättää.. Kerran myin vanhaa fillaria, hinta oli laitettu sellaiseksi että osina saisin enemmän, mutta yritin päästä helpolla. Yksi ostaja soitti ainakin viisi kertaa, about kerran päivässä, kysyi aina jotain epäolennaistakin, mutta ei vaan osannut päättää, jahkaili ja jahkaili. No laitoin sitten ilmoituksen statukseksi myyty, vedin fillarin osiksi ja laitoin irtomyyntiin. Kaikki meni, putkiosia myöten, tyyliin sulla on kampisarja myynnissä -joo, on -tuun huomenna illalla hakeen, ootko kotona.
Ootteko muuten huomanneet, että tavaralla on useampia asiakkaita kun laittaa muunkin yhteydenottotavan kuin yyveen?
Onhan nää kaupankäyntitavat menneet vähän omituisiksi.. ennen ilmoitukseen laitettiin puhelinnumero, ja potentiaalinen ostaja soitti ja kyseli lisätiedot ja kauppa sovittiin. No nyt vaikka laitat sen numeron, niin ostajat haluavat esiintyä anonyymeinä ja viestitellä joskus pitkiksikin kasvavien YV-viestiketjujen kautta. Tai sitten tekstareilla. Voi jessus, kun kolmen minuutin puhelulla hoidettavissa oleva asia vaatii jotain 30 tekstaria ja on hiton paljon hankalampaa myyjällekin. Soittaja on voittaja, ainakin kun itse myyn jotain. En jaksa vastailla "olen kiinnostunut ostamaan, soita mulle" -viesteihin, enkä tuota loputonta sms- tai yv-viestiketjuhelvettiä. Yv on hyvä aloitus kaupankäynnille, ensikontaktina.
Ja voi jeesus niitä jaarittelijoita joiden kanssa joutuu joskus väkisinkin puheluihin. Helposti voi mennä se 30min turhanpäiväiseen pskn. Jos vaan olisi laittanut txt, jossa lukee ostan ja noudan. Eli en soita. Ei kiinnosta rupatella tuntemattomien kanssa kuulumisia.
No ei tollasessa tavaran myymisessä paljoa viestiketjua yleensä tarvita. Toisella on myytävää, toinen haluaa ostaa. "Tuukko kattoon ja hakeen -Tuun". Yleensä mitä olen myynyt, niin ne on menneet tuolla tavalla suoraviivaisesti.
Onhan noita toki jotka ei osaa päättää.. Kerran myin vanhaa fillaria, hinta oli laitettu sellaiseksi että osina saisin enemmän, mutta yritin päästä helpolla. Yksi ostaja soitti ainakin viisi kertaa, about kerran päivässä, kysyi aina jotain epäolennaistakin, mutta ei vaan osannut päättää, jahkaili ja jahkaili. No laitoin sitten ilmoituksen statukseksi myyty, vedin fillarin osiksi ja laitoin irtomyyntiin. Kaikki meni, putkiosia myöten, tyyliin sulla on kampisarja myynnissä -joo, on -tuun huomenna illalla hakeen, ootko kotona.
Niin, tuossapa tuon kerrot itsekkin. Puhelu on harvinaisen huono tapa käydä kauppaa.
Puhelu on hyvä tapa, tuskin olisin tämän jahkailijan kysymyksiin vastannut millään muullakaan välineellä. Mulle jäi kuva että kaveri vaan ajankulukseen harrastaa "ostamista". Tosiostajan kyllä tunnistaa. Kuten itsekin totesit, jeesus noita jaarittelijoita.
trallalaalaakso
13.05.2024, 03.25
Kenties useammin kuin aikaisemmin, ihmiset eivät näköjään halua jakaa tietojaan. Kenties korostuu kaupungissa, maalla toimitaan höveliäämmin.
Käyttämällä vain myyntialustaa viestinnässä, voinee välttää vaikkapa jurrisen vahinkosoiton yöllä joskus myöhemmin tai mannen pihaanajon jaarittelemaan/tinkimään lyömättömään tyyliin, joista kumpikaan ei johtanut kauppoihin.
Tuotteesta tietenkin dokumentit oltava kunnossa ja kokonaisarvion koko hommasta positiivinen jotta kauppaa tehdään, ja toki epäilys on aina lähtökohta, siksi asiat tarkistetaan, hyvässä asiaaankuuluvassa hengessä.
Tapaan olla varovainen, yhteystiedot näkyvät vain kauppakirjassa, koska nykytekniikka antaa siihen mahdollisuuden häiritsemättä tosiostajaa ja toivottavasti vähentäen joutavat pois. Ihmiset ovat hyvin ymmärtäneet tämän tavan tehdä kauppaa, täytyy vielä todeta.
Puhelinnumeroa jaan helpommin, mutta sijainnin kerron ensin vain kaupunginosan tarkkuudella ja ilmoitan, että tarkan osoitteen saa sitten kun ilmoittaa olevansa lähistöllä. Niin moni tekee ohareita ihan viime metreillä, että on herännyt epäilys, josko olisi vain osoitteen kalastelusta kyse. Riskit osoitteen jakamisessa tuntuvat omakotitalossa asuvana vakavammilta kuin esim. kerrostalossa.
Steve Baggy
26.05.2024, 20.49
Viestittelyssä sovitusta jää jäljet. Puhelusta ei. Kyllä tuolla ostajissakin monen sortin tuuhiota liikkuu, että ihan jokaista en tuosta noin vain halua ovelleni norkoilemaan.
JohannesP
27.05.2024, 07.48
Puhelinnumeroa jaan helpommin, mutta sijainnin kerron ensin vain kaupunginosan tarkkuudella ja ilmoitan, että tarkan osoitteen saa sitten kun ilmoittaa olevansa lähistöllä. Niin moni tekee ohareita ihan viime metreillä, että on herännyt epäilys, josko olisi vain osoitteen kalastelusta kyse. Riskit osoitteen jakamisessa tuntuvat omakotitalossa asuvana vakavammilta kuin esim. kerrostalossa.
Ostajana epäilisin tällaisessa tilanteessa myös myyjän aikeita ja tuskin lähtisin noutamaan yhtään kauempaa. Hupimyyjiäkin riittää.
Puhelin kouraan on ihan hyvä keino ottaa ostajasta selvää. Myös kaupan sopiminen julkiseen paikkaan toimii eikä aiheuttaisi kysymysmerkkejä mistä tällainen mystisyys. Voihan se mahdollinen tietojen kalastaja tehdä oharit siinäkin kohtaa, kun on kuvitteellisesti lähellä.
^ No, kaikki on mennyt toistaiseksi kaupaksi tuosta käytännöstä huolimatta. Aika harva olisi edes tulossa kauempaa. Minulla ei varmaan ole koskaan mitään niin arvokasta myynnissä, että maksaisi vaivaa.
Takakeno
27.05.2024, 22.09
En kyllä ostajana asioi kenenkään kanssa, joka suostuu vaan puheluihin. Tarkkaa osoitetta en kerrostalossa asuvalta odota, koska suurimmassa osassa taloista ala-ovet on joktap lukossa, ja 100% ostokerroista myyjä on tullu pihalle tekemään kaupat.
Kyllä näitä tarinoita on missä kalliita tuotteita tullaan katsomaan mutta kaupat jää tekemättä. Sitten ne tuotteet ovatkin lähteneet voron matkaan autotallista/pyörävajasta seuraavana yönä. Työkaverilta lähti parit crossimotskarit ja laskettelukamaa.
kokoelmani cd ynnä muita leffoja ei ole kotona, vaan toisaalla. Ne on joko kalliita tai mahdottomia korvata edes rahalla. Työkalut on helpompi, mutta menisi niihinkin reilusti rahaa.
vakuutuksesta tuskin saisin mitään.
Myin eilen fillarin pois. Kyllä kannattaa nykyään olla vähän varovainen sekä myyjänä että ostajana. Tuli pari kolme kyselyä, jossa vaan vaadittiin osoitetietoja koeajoa varten ja tai tuomaan pyörä koeajettavaksi johonkin, kun vastasin, että onnistuu, mutta en anna näitä tuntemattomille enkä kallista pyörää koeajoon ilman että tiedän kelle. Tämän jälkeen näistä ei enää kuulunut mitään.
Lopulta fillarin osti kaveri joka pyysi puhelinnumeroa samalla kertoen nimensä ja oman numeronsa. Tuli paikalle, 10min poristiin asioista ja kokeiltiin fillaria. Lopulta pienen hintaneuvottelun kautta käteltiin kaupat.
Itse en päästä ostajaa kotipihaani, enkä anna osoitettani ostajalle, eikä puhelinnumerostakaan saa mitään esiin. Kaupat tehdään jos tehdään läheisen huoltiksen pihalla. Tämä lähti siitä, kun aikanaan 2006 myin Trek Fuel 100 rungon ja seuraavana yönä tyhjeni piha polkupyöristä (käyttöpyörien arvo oli varmaan jotain 6000€, josta vakuutuksesta sai vajaa 3500€). Voi olla että oli silkkaa sattumaa, mutta ainakin teki ekstra varovaiseksi. Itse pidän vaatimuksena myös ennen kauppaa puhelua, josta nyt kuulee edes vähän onko odotettavissa mitä... Aikanaan virolainen kanootinostaja maksoi käteisellä ja sanoi "olen virolainen, ne voi olla värennettyjä...", ilmeisesti pieni varauksellisuus näkyy. Jos omat ehtoni ei käy, niin sitten pyörän tms ostaa joku muu.
Ja jos ostajan emaili viesti on luokkaa "tarjo skot 350€", eikä mitään tunnistettavia tietoja, niin en edes vastaa noihin. Oma raja menee siinä, että tarjouksessa pitää myös esitellä itsensä ja sen lisäksi pitää kirjoittaa ymmärrettävällä tavalla suomen kieltä. Mielellään myös puhelinnumero meiliin, niin soitan abaut samantien. Tosin aikanaan kun soitin (kyseessä oli kameratavara) ostaja sanoi, että häntä on kusetettu ja haluaa nähdä puhelinnumeron, no multa näki vain salattu :) .... Sanoin että jos maksaa mobilepaylla, näkee henkilöllisyyden ennen vikaa svaippausta. Jälkikäteen tuli kiitokset tavaroiden laadusta...
Viimeisen kaupan tein viime lauantaina, lähetin pe iltana viestin jossa oli puhelinnumeroni, ostaja soitti (oli emailissa kaavaillut, että tulisi mahdollisesti sunnuntaina), mutta puhelussa kysyi voisiko tulla katsomaan jo la? Sanoin että voi, jos voi tulla nopeasti, kun oli muuta menoa. Puhelusta 90 min oli kaupat kätelty ja ostaja ajoi kuitenkin noin 80 kilsaa siinä ajassa. Todelliset ostajat toimii, vaikka myyjällä olisikin lievää skitsofreniaa :) :) Hieman kyllä kyrsi että pyörän jäännösarvo 15 vuoden jälkeen oli vajaa 6% siitä mitä maksoin itse uutena ja ajoa tuli ehkä 2-3k sille pyörälle. Kaupan päälle sopimatta vein vielä kaikki shimpan 9 rattaat ja laatikollisen 26 tuumaisia ulkorenkaita, kun niille ei ollut näkyvissä käyttöä koskaan ja pienien osien myynnistä ei saa kuin pään punaiseksi, ilman järkevää rahaa...
Itse pitänyt simppelinä. Kaupat aina vain ja ainoastaan mobilepay tai tilisiirto. Käteisestä on vain vaivaa ja en keksi mitään syytä miksi käteinen olisi kellekään kätevämpää ellei kyseessä ole joku hämärähomma.
Aika vainoharhaiseksi on mennyt elo täällä Lintukodossa.
KuopionKukkuja
13.06.2024, 15.53
Mä suostun tekemään käteiskauppaa vain jos kyseessä on pikkusummia jostain kahvikupposista. Kaikki arvokkaampi tavara menee mobilepayn kautta koska siitä jää sitten jälki että kuka teki ja mitä.
Osote- ja yhteystietojen jakaminen verkossa on jokaisen harkinnan varassa. Mä olen itse riidellyn muutaman yrityksen kanssa kun yhteystietoja ei suostuta poistamaan ihan GDPR:n nojalta. Jokaisella on oikeus päättää mitä tiedoilla tehdään. Jos yhteystietojaan jakaa netissä niin niitä ei sitten välttämättä saa pois. Ja niillä tiedoilla voi tehdä kaikenlaista hallaa jos sille päälle lähtee.
Nykyään ihmiset on peloteltu vainoharhaisiksi hermoraunioiksi.
Aika vainoharhaiseksi on mennyt elo täällä Lintukodossa.Tämä on melko typerää höpötystä. Varsinkin isommissa kaupungeissa pyörävarkaudet on monilta osin ihan ammattimaista hommaa niin kyllä sitä kannattaa olla vähän varovainen. Kyllä ne rikolliset osaa noita kanavia käyttää hyväkseen saadakseen tiedon missä olisi saalista. Ei tämä enää mikään lintukoto ole.
Paljon riippuu siitä missä tavaroita säilyttää. Jos ne pihalla tai kerrostalon pyöräkellarissa niin riski on jo muutenkin suurempi.
Jos myyjä ehdottaa kauppapaikaksi jotain Prisman parkkipaikan takakulmaa niin todennäköisesti jättäisin väliin.
Fillaritorilla tähän asti kaikki mennyt hyvin, olen vienyt myytävän osan ostajalle ja myyjä on tuonut minulle kotiin. Tori on sitten oma juttunsa
Kyllä minä tiedän tapauksia, jossa fillarit on lähteneet ihan omasta omakotitalon autotallista, kun sinne on murtauduttu. Sama pihavarastojen suhteen.
Aika monelle Fillaritorillakin on kelvannut kauppapaikaksi kaupungin keskusta, kun itse käyn siellä töissä niin romppeet kulkeutuu mukana. Ei kai siinä julkisella paikalla tehtävässä kaupassa mitään ihmeellistä ole?
Santtu75
15.06.2024, 20.53
Pyörän ostokokemus eiliseltä.
Löysin Tori:sta mielenkiintoisen pyörän (tai ehkäpä lähes kunnossa olevan pyöräprojekitin joka periaatteessa täysin ehjä mutta seissyt useita vuosia ja vaatii pyörän täyden läpikäyntihuollon) joka kohtuu asiallisesti hinnoiteltu ja sijainti samalla paikkakunnalla.
Laitoin pyörästä toissailtana muutaman tarkentavan kysymyksen joihin sitten eilennä päivällä sain "tyydyttävät" vastaukset. Olin juuri lähdössä viikon lomalle mutta sovittiin että tulen samalta istumalta pyörää katsomaan (alle 15min ajomatkan päässä kotoani, mutta "maaseudulla), sain osoitteen ja ajoin paikalle, tutkin pyörän tein koeajon sekä keskustelimme pienen hetken hinnasta ja myyjä teki pienen tiputuksen hintaan ja totesin että homma ok. ja tehdään kaupat, mutta kun autoon olin jo lomakamat pakannut ja pyörä ei olisi enään autoon mahtunut, niin maksoin osan pyörän hinnasta ja sovittiin että tulen puolentoista viikon päästä pyörän hakemaan molemmille sopivana ajankohtana. Pienintäkään epäilystä ei asian suhteen itselläni ole ettei osittain maksamani pyörä ole minua odottamassa kun sitä Juhannuksen jälkeen menen hakemaan, myyjä tuntui olevan hyvin aktiivinen pyöräharrastaja ja rakentelija.
Kun kauppakumppanin tapaa niin aika usein tajuaa voiko luottaa vai ei.
Itelle kävi jokin aika sitten, että sovitusti menin yhtä tankoa katsomaan, ja kaiffari toi läjän tankoja näytille. Olin varannut käteistä vain yhteen, mutta kun sieltä löyty myös toinenkin tanko niin kaiffari ilmotti vaan, että joo maksele illalla sit. Ja sanoi vielä ne taikasanat, että kyllä hän tunnistaa kehen voi luottaa.
Mä myin kerran vanhan fillarini muistaakseni 900 eurolla. Myyjä tuli täältä kotoa hakemaan ja maksoi käteisellä. Lykkäsi yhden viissatasen ja olikohan 2 kappaletta kakssatasia kouraan. Ei auttanut kuin uskoa, että viissatanen oli aito. Rakennusalalla sanoi olevansa töissä. Siellä taitaa rahaliikenne edelleen osin hoitua seteleillä.
Prismaan sain sen sitten onnistuneesti annettua kauppaostoksista.
Maksaminenhan on hankalampaa muutoinkin just näissä isommissa ostoksissa. Käteisellä toki kun seteleitä vaan antaa riittävästi. Mutta muistaakseni 500 euroa oli ainakin joskus raja mobilepayssa joka muutoin on ollut tietysti kätevä. Pankkisiirto taas kun ei tapahdu heti. Joskus joku tais maksaa mobilella osan ja sit näytti kännyn näytöltä kun siirsi ja vahvisti loppusumman.
. Pankkisiirto taas kun ei tapahdu heti.
Riippuu pankista. Osa pankeista tukee jo SEPA-pikasiirtoja. Juuri viime viikolla ostaja maksoi tilisiirrolla pyörän OP-tililtä minun OP-tilille ja se näkyi heti.
https://www.op-media.fi/omat-rahat/maksaminen/tilisiirto-onnistuu-kymmenessa-sekunnissa-maksujen-reaaliaikaistuminen-tuo-kaivattua-nopeutta-kuluttajan-arkeen/
MobilePay:n raja on 2000€, mutta siinäkin pitää muistaa lisäksi tarkistaa liitetyn kortin käyttörajat, jos ne on alemmat.
https://mobilepay.fi/asiakastuki/mobilepay-kayttajille/kayttaminen/kayttaminen/kuinka-paljon-voin-siirtaa-mobilepaylla
Saman pankin sisällä nuo tilisiirrot on olleet (lähes) reaaliaikaisia jo pitkään. Maksapa Nordeasta OP:n niin taitaa edelleen olla viivettä, Nordea lupaa että henkilöasiakkaille SEPA-maksu tulee mahdolliseksi "myöhemmin".
^niin kuten sanoin niin pankista se on kiinni ja en maksa Nordeasta mitään, kun minulla ei ole Nordean tiliä.
Maksutapa kannattanee sopia etukäteen niin helpompaa molemmille.
Kuinka paljon voin siirtää MobilePaylla?
Henkilöiden välisissä maksuissa on 24 tunnin liukuva maksuraja, joka on 2000 euroa.
Henkilöiden välisissä maksuissa on myös 365 päivän maksuraja, joka on 40 000 euroa.
Mobilepay käyttää SEPA-pikasiirtoa. Jos ostaja ja myyjä ovat saman pankin asiakkaita niin maksu välittyy pankin sisällä myös SEPA-pikasiirtona, mutta ilman MP:n maksurajaa, ts. isommatkin maksut onnistuvat pikasiirrolla.
Edit: Copilot ehti kertoa saman ensin.
*näytti kännyn näytöltä kun siirsi ja vahvisti loppusumman.
Täähän oli kanssa joku huijaus missä näytettiin kuinka "rahat siirtyy", tiedä sitten toimiiko enää
JohannesP
16.06.2024, 15.36
Myös tilisiirrot eri pankeista menevät pikasiirtona. Ainakin Danske - OP ja Danske - S-pankki - OP välillä rahat liikkuu ihan reaaliajassa.
Kyllä, jos pankki kuuluu tuon SEPA-pikasiirron piiriin.
maalinni
16.06.2024, 20.24
Täähän oli kanssa joku huijaus missä näytettiin kuinka "rahat siirtyy", tiedä sitten toimiiko enää
Olikohan nordealla joku testiäppi mitä käytettiin tähän(?)
Olikohan nordealla joku testiäppi mitä käytettiin tähän(?)
Danskella.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.