PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Strive:ON



Blind-
08.06.2023, 09.33
Onko kukaan ehtinyt jo hommaamaan kyseistä pyörää? Onko tuo 1250e hintaero underdogin ja seuraavan mallin välillä perusteltu?

nve
08.06.2023, 14.30
Onko kukaan ehtinyt jo hommaamaan kyseistä pyörää? Onko tuo 1250e hintaero underdogin ja seuraavan mallin välillä perusteltu?

Mielestäni on, itse ottaisin ehdottomasti tuon cfr mallin.

CFR mallissa on grip2 vaimennin keulassa ja float X2 takana, sekä paremmat shimanon 4 mäntä xt jarrut ja xt vaihteisto. Myös kiekot on paremmat, mutta nykyään niissä ei niin suurta eroa ole, koska underdogin dt:n hx1900 on myös ratchetti napa (aikaisemmin oli kynsinapa, mikä ei kestänyt niin hyvin).

Underdogissa menisi vähintään jarrut vaihtoon ja onhan se mukava että keulan ja perän saa säädettyä mieleisekseen. Huonoilla alustan säädöillä hyväkin pyörä tuntuu ihan surkealta.
Underdogin keulan grip vaimentimessa ei ole kun kompressio ja rebound säätö.

Se tietty, että saa säädöt kohdalleen ottaa aikansa.
Jos ei halua säätää niin on underdog silloin ihan hyvä valinta. Jarrut tosin siinä menisi itselläni päivitykseen, mutta se ei maksa montaa satasta.

Spessujopo
08.06.2023, 16.50
Eikös toi float X2 ole ihan susi.

Blind-
08.06.2023, 17.06
Mielestäni on, itse ottaisin ehdottomasti tuon cfr mallin.

CFR mallissa on grip2 vaimennin keulassa ja float X2 takana, sekä paremmat shimanon 4 mäntä xt jarrut ja xt vaihteisto. Myös kiekot on paremmat, mutta nykyään niissä ei niin suurta eroa ole, koska underdogin dt:n hx1900 on myös ratchetti napa (aikaisemmin oli kynsinapa, mikä ei kestänyt niin hyvin).

Underdogissa menisi vähintään jarrut vaihtoon ja onhan se mukava että keulan ja perän saa säädettyä mieleisekseen. Huonoilla alustan säädöillä hyväkin pyörä tuntuu ihan surkealta.
Underdogin keulan grip vaimentimessa ei ole kun kompressio ja rebound säätö.

Se tietty, että saa säädöt kohdalleen ottaa aikansa.
Jos ei halua säätää niin on underdog silloin ihan hyvä valinta. Jarrut tosin siinä menisi itselläni päivitykseen, mutta se ei maksa montaa satasta.

Samaan lopputulemaan päädyin, että kyllä tuo CFR noilla paremmilla osilla kannattaa ottaa.

W-Galle
09.06.2023, 15.50
Hommasin joo Striven ja saapuikin jo....
No mutta kun sain ährättyä kasaan, niin kappas punaista vain vilkuttaa koko ledi rivistön voimin.
Omien testailujen perusteella akku on taitaa olla rikki. Ainakin oireet ja akun vilkkuvat valot viittaavat siihen suuntaan.
Kovin kovin huonosti/virallisen nihkeästi Canyonin asiakaspalvelu ottautuu asiaan ja kiirettä vain valittelevat...
Sain nyt asiaa itse edistettyä kun aikana zätissä asiaa tiedustelin ja kun itse ehdotin, niin "sain luvan" viedä pyörän jo huoltoliikkeeseen diagnoosiin... mutta mitään ei kuulemma silti vielä saa tehdä ennekuin heidän "teksutiimi" ottaa yhteyttä, kunhan kiireiltään ehtivät. Helvetti mitä toimintaa.
No vein pyörän viralliseen huoltokumppani liikkeeseen ja saas nähdä... vähän huoltoliike pelotteli, että kun Boch - kyseessä, niin voi taas kestää viikkoja, ennekuin leimat on papereissa ja mitään tapahtuu.

Mutta täytyy kyllä ihmetellä, että rikkinäistä kamaa nykypäivänä laitetaan pakettiin. Akku siis se isompi 750.

Eli sain pyörän, mutta metriäkään en ole vielä ajanut...

nve
09.06.2023, 18.08
Hommasin joo Striven ja saapuikin jo....
No mutta kun sain ährättyä kasaan, niin kappas punaista vain vilkuttaa koko ledi rivistön voimin.
Omien testailujen perusteella akku on taitaa olla rikki. Ainakin oireet ja akun vilkkuvat valot viittaavat siihen suuntaan.
Kovin kovin huonosti/virallisen nihkeästi Canyonin asiakaspalvelu ottautuu asiaan ja kiirettä vain valittelevat...
Sain nyt asiaa itse edistettyä kun aikana zätissä asiaa tiedustelin ja kun itse ehdotin, niin "sain luvan" viedä pyörän jo huoltoliikkeeseen diagnoosiin... mutta mitään ei kuulemma silti vielä saa tehdä ennekuin heidän "teksutiimi" ottaa yhteyttä, kunhan kiireiltään ehtivät. Helvetti mitä toimintaa.
No vein pyörän viralliseen huoltokumppani liikkeeseen ja saas nähdä... vähän huoltoliike pelotteli, että kun Boch - kyseessä, niin voi taas kestää viikkoja, ennekuin leimat on papereissa ja mitään tapahtuu.

Mutta täytyy kyllä ihmetellä, että rikkinäistä kamaa nykypäivänä laitetaan pakettiin. Akku siis se isompi 750.

Eli sain pyörän, mutta metriäkään en ole vielä ajanut...

Itellä meni gen4 boschista akku ja motti vaihtoon viime kesänä.
Kuukauden se otti, toivottavasti sinulle menee nopeammin.

Rytky
13.06.2023, 16.06
Mulla taas Bosch gen4 piiputti 5500km kohdalla. Error500. Meinasin ensin viedä diagnoosiin, mutta
tilasin lopulta ebaystä jobbarilta 0km ajetun moottorin, meni alle viikko, kun mottori sapui..
Olisi käytettyjäkin ollut tarjolla. Uus motti paikalleen ja pyörä toimii.
Ainoa miinus on vanha firmware, eli kone antaa ulos vain 75Nm. Päivitykseen vien kun jaksan.
Akku kestää nyt pidempään, kuin ennen, kun ei tule niin kovaa piikkitehoa ulos.

nve
29.06.2023, 10.40
Strive kuskit, mahtuuko taakse pyörimään 2.6" leveä rengas?

W-Galle
04.07.2023, 13.07
No nyt ois eka lenkki Strivellä takana. Ja onhan tämä hieno pyörä.

On hieno ajaa, kunhan ensin "tottui - oppi pois" vanhasta Levosta (29/29" / 2021)
Hain enemmän menoa alamäkeen ja samalla sai myös paljon parempaa ylämäkeen.
Geometria muutokset vs. Levo on just hyvään suuntaan ja paljon.
Race moottorin "kiukku" on todella makeeta rouheilla poluilla.

Vielä on ole alamäkeen ehtinyt viedä, mutta on vehkeessä potentiaalia paljon.

Pidän pyörän, vaikka oli tooooooodeeeeeellllaaaa kärsivällisyys tiukilla Canyonin aspan kanssa
keskustellessa. Helvetti.

7.6. tosiaan aloittelin dialogia heidän kanssaan. Olin aktiivinen
ja en jäänyt odottelemaan "yhteydenottoja" sieltä päin, kunnes ovat jononsa purkaneet.
Ehdotin, että vien pyörän heti JKL:n kumppani huoltoon, että saavat "virallisen" diagnoosin.
Ensin tuntui, että mitään ei saa tehdä ennen kuin "tekniikka" ottaa yhteyttä.. no vein sen etukäteen
odottamaan heidän reagointia. Parin päivän päästä diagnoosi lupa tuli.
Suomen Boschin vastaukset olivat olleet surkuhupaisia ikinä -> otatteko diagnoosi raportin "systeemistä" -> no hankala
heidän tehdä, kun ei tule virrat koneeseen kun akku on rikki. Kuulemma muutaman kerran joutuivat tätä heille
rautalangasta vääntämään...
Seuraavaksi tuli käsky pakata pyörä ja lähettää se Turkuun. Kysyin, että miksi niin vastaus että haluavat tutkia kunnolla
pyörän että varmasti kunnossa. Positiivista heiltä kuitenkin että olivat tilanneet uuden akun heti Saksasta.
Mutta kestäähän sen matka yli viikon verran tehtaalta... taas odotetaan. Muutaman päivän päästä huomasin, että oli tilattu
"kiinnityslevyt" tehtaalta. Tätä yritin taas selvittää, että mikä homma. Ei oikein tiedetty, mutta parin päivän päästä
tuli tieto, että tarvii uusia. Aha. Ja taas odotetaan, kun omana uutena tilauksena tulee perästä.
Sanotaanko, että joo todella ärsyttävää veivausta sattui kohdalleen ja ei varsinaisesti "samaan prosessiin" olevat viestit
anonyymia asiakaspalvelua kohtaan oikein nostaneet mieltä. (Prosessit joo, mutta firmat alkaa olla sitten liian isoja kun ei saa
nimellä ketään kiinni.)
No plussaa loppumetreillä tuli, että he oivalsivat ottaa kiinnityslevyt heidän Turussa olevasta esittelypyörästä ja ei tarvinnut niitä enää
odottaa kun akku oli tullut. Nyt positiivinen soitto ja stempillä pyörä matkahuoltoon. Lupasin vielä hakea terminaalista, ettei jakelua tarvitse odottaa.
Mutta viime hetken harmitus takaisku vielä päälle, matkahuolto/kaukokiito jostain syystä makuutti 2 päivää pakettia Turussa, joten sain pyörän sit vasta eilen maanantaina.
Mutta helvetin pitkä odottelu. Jos ois painanut "palauta nappulaa" heti ja tilannut uuden perään, oisko ollut nopeempi reissu. Ehkä.

Jospa Canyon miettii ja priorisoi miten uutena rikkiolevan pyörä hoidetaan mahdollisimman nopeasti kuntoon ja oikeasti hyödynnetään paikallisia huoltokumppaneita.
Ei kai ole mitään perusteita lähetellä paketteja ympäriinsä vaan suoraviivaisesti asiakaskokemus edellä hommat kuntoon.

Varsinkin, kun kivijalat näköjään varmemmin saa ehjän tavaran luovutettua. Samaan aikaan toisaalta Canyon paketista löytyy aivan naurettavan mutkalla olevat
etuvanne. No tässä tapauksessa oli saanut kumppaniliike hoitaa vanteen kuntoon.

W-Galle
04.07.2023, 13.09
Strive kuskit, mahtuuko taakse pyörimään 2.6" leveä rengas?

Mahtuu hienosti ja menee myös 2,8".

Antza44
04.07.2023, 15.50
No nyt ois eka lenkki Strivellä takana. Ja onhan tämä hieno pyörä.

On hieno ajaa, kunhan ensin "tottui - oppi pois" vanhasta Levosta (29/29" / 2021)
Hain enemmän menoa alamäkeen ja samalla sai myös paljon parempaa ylämäkeen.
Geometria muutokset vs. Levo on just hyvään suuntaan ja paljon.
Race moottorin "kiukku" on todella makeeta rouheilla poluilla.

Vielä on ole alamäkeen ehtinyt viedä, mutta on vehkeessä potentiaalia paljon.

Pidän pyörän, vaikka oli tooooooodeeeeeellllaaaa kärsivällisyys tiukilla Canyonin aspan kanssa
keskustellessa. Helvetti.

7.6. tosiaan aloittelin dialogia heidän kanssaan. Olin aktiivinen
ja en jäänyt odottelemaan "yhteydenottoja" sieltä päin, kunnes ovat jononsa purkaneet.
Ehdotin, että vien pyörän heti JKL:n kumppani huoltoon, että saavat "virallisen" diagnoosin.
Ensin tuntui, että mitään ei saa tehdä ennen kuin "tekniikka" ottaa yhteyttä.. no vein sen etukäteen
odottamaan heidän reagointia. Parin päivän päästä diagnoosi lupa tuli.
Suomen Boschin vastaukset olivat olleet surkuhupaisia ikinä -> otatteko diagnoosi raportin "systeemistä" -> no hankala
heidän tehdä, kun ei tule virrat koneeseen kun akku on rikki. Kuulemma muutaman kerran joutuivat tätä heille
rautalangasta vääntämään...
Seuraavaksi tuli käsky pakata pyörä ja lähettää se Turkuun. Kysyin, että miksi niin vastaus että haluavat tutkia kunnolla
pyörän että varmasti kunnossa. Positiivista heiltä kuitenkin että olivat tilanneet uuden akun heti Saksasta.
Mutta kestäähän sen matka yli viikon verran tehtaalta... taas odotetaan. Muutaman päivän päästä huomasin, että oli tilattu
"kiinnityslevyt" tehtaalta. Tätä yritin taas selvittää, että mikä homma. Ei oikein tiedetty, mutta parin päivän päästä
tuli tieto, että tarvii uusia. Aha. Ja taas odotetaan, kun omana uutena tilauksena tulee perästä.
Sanotaanko, että joo todella ärsyttävää veivausta sattui kohdalleen ja ei varsinaisesti "samaan prosessiin" olevat viestit
anonyymia asiakaspalvelua kohtaan oikein nostaneet mieltä. (Prosessit joo, mutta firmat alkaa olla sitten liian isoja kun ei saa
nimellä ketään kiinni.)
No plussaa loppumetreillä tuli, että he oivalsivat ottaa kiinnityslevyt heidän Turussa olevasta esittelypyörästä ja ei tarvinnut niitä enää
odottaa kun akku oli tullut. Nyt positiivinen soitto ja stempillä pyörä matkahuoltoon. Lupasin vielä hakea terminaalista, ettei jakelua tarvitse odottaa.
Mutta viime hetken harmitus takaisku vielä päälle, matkahuolto/kaukokiito jostain syystä makuutti 2 päivää pakettia Turussa, joten sain pyörän sit vasta eilen maanantaina.
Mutta helvetin pitkä odottelu. Jos ois painanut "palauta nappulaa" heti ja tilannut uuden perään, oisko ollut nopeempi reissu. Ehkä.

Jospa Canyon miettii ja priorisoi miten uutena rikkiolevan pyörä hoidetaan mahdollisimman nopeasti kuntoon ja oikeasti hyödynnetään paikallisia huoltokumppaneita.
Ei kai ole mitään perusteita lähetellä paketteja ympäriinsä vaan suoraviivaisesti asiakaskokemus edellä hommat kuntoon.

Varsinkin, kun kivijalat näköjään varmemmin saa ehjän tavaran luovutettua. Samaan aikaan toisaalta Canyon paketista löytyy aivan naurettavan mutkalla olevat
etuvanne. No tässä tapauksessa oli saanut kumppaniliike hoitaa vanteen kuntoon.Kuulostaa ihan Canyonin normitoiminnalta. Yksinkertainenkin asia onnistutaan sotkemaan, muuten sössimään tai edes pakataan huonosti ja terveisenä naarmut. Joo periaatteessa homma hoituu ja vastuu kannetaan, mutta asiakkaalta saattaa vaatia rauhottavien käyttöä.

Kuminauha
05.07.2023, 12.20
Itellä hoitu kyllä täysin mallikkaasti omat takuuasiat Canyonin kanssa missä motti vaihettiin uudehkoon sähkäriin reilu vuosi sitten.

Antza44
05.07.2023, 17.18
Itellä hoitu kyllä täysin mallikkaasti omat takuuasiat Canyonin kanssa missä motti vaihettiin uudehkoon sähkäriin reilu vuosi sitten.Joo on mullekkin niitä onnistumisia sattunut esim XTR Liipasimen vaihto onnistui mallikkaasti paikallisessa kivijalassa vaikka Canyon olikin välikätenä, mut joo yhtä mallikkaasti kerralla oikein, maaliin ja nopeasti tarinoita on about suhteella 1/10.

Blind-
05.07.2023, 23.42
Itsellä kanssa viikon verran ajoja takana CFR mallilla. Hieno laite kaikkineensa.

habaza
07.07.2023, 18.23
Täällä 2 viikkoa underdog ajossa, ja fiilikset paranee joka reissulla. Todella helppo ajaa perse penkissä jyrkkiäkin mäkiä, kohta tuntuu että vaikka puuhun.
Ainut että kammet kolisee jatkuvasti, tämä vaatii opettelua, tässä kyllä Bosch auttaa kun oppii, en enää haluaisi Boschin jälkipotkusta luopua.
Opetteluttaa jäykkäperän jälkeen, tällä ei kannata kaikkea ruveta kiertämään/väistämään, läpi vaan suoraan!
Kaikki toimii toistaiseksi, toivottavasti tämä meno jatkuu.

EsaJ
15.07.2023, 00.00
Täällä 2 viikkoa underdog ajossa, ja fiilikset paranee joka reissulla. Todella helppo ajaa perse penkissä jyrkkiäkin mäkiä, kohta tuntuu että vaikka puuhun.
Ainut että kammet kolisee jatkuvasti, tämä vaatii opettelua, tässä kyllä Bosch auttaa kun oppii, en enää haluaisi Boschin jälkipotkusta luopua.
Opetteluttaa jäykkäperän jälkeen, tällä ei kannata kaikkea ruveta kiertämään/väistämään, läpi vaan suoraan!
Kaikki toimii toistaiseksi, toivottavasti tämä meno jatkuu.

Katso että peräpään sagi on kohdillaan. Kuulostaa, että ajat liian alhasilla paineilla… tai sitten jäykkäperän jälkeen totuttelua, perän liikkuessa keskiö laskee. Strive ONissa mulla kolisee polkimet tms vähiten maahan aiempiin täpäreihin verrattuna. Tässä pyörässä on kaikki kohdillaan… Eka sähkö mikä vei täysin mun sydämen. Takana kaksi sähköä jo, mutta ne ei vaan saaneet mua vakuuttuneeksi…

nve
15.09.2023, 20.14
Onko strive:on toiminut ilman murheita?
Lähinnä onko rungon linkuston/laakereiden kanssa ollut mitään ongelmia, tai muuta huomioitavaa?

Pyöräkuume on melkoinen ja tuo strive:on näyttää paperilla juuri siltä mitä olen etsimässä.
Varastossa näyttäisi olevan keskimmäistä mallia vielä XL koossakin :)

Janh
08.11.2023, 23.18
Strive:on underdogin ja spectral:on cf 8, olen pallotellut näiden kahden väliltä. Osasarjoista minulla ei ole juuri tietämystä, joten kaipaisin vähän vinkkiä näiden pyörien osarjojen paremmuus eroista lahinnä jarruista ja voimansiirrosta. Jos jollain on kokemusta kyseisistä pyöristä muutenkin olisi kiva kuulla mielipiteitä puolesta ja vastaan.

habaza
14.11.2023, 20.20
Täällä Strive on toiminut ilman pienintäkään ongelmaa, toki ajot aika helpohkoa maastoa, ja kilometrit jääneet toistaiseksi vähäisiksi, noin 900km. Linkustot toimii kuin uutena ilman ääniä, mikään ei ole löystynyt, akku pysyy paikoillaan eikä virrat pätki. Ainut josta voisi mainita negatiivisesti, on jarrulevyn helinä kovissa nopeuksissa, mutta se nyt on vain ääni, ei vaikuta toimivuuteen eikä häiritse itseä suuresti.
Tyytyväinen toistaiseksi.
Onko jollakin kokemusta mikä olisi max. kokoiset renkaat jotka sopisi pyörimään? Talveksi voisi laittaa leveämpää alle.