PDA

Näytä tavallinen näkymä : Haibike SDURO Trekking 1.0

Karkar
04.05.2021, 19.56
Moikka!

Suunnittelen sähköpyörän ostoa ja olen pohtinut Haibike SDURO Trekking 1.0 ostoa. Mahtuisi budjettiin ja maksimipaino riittäisi juuri. Tarkoituksena ajaa lähinnä työmatkoja ja vapaa-ajalla keskustassa lyhyitä matkoja.

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä pyörästä tai jotain mitä olisi hyvä tästä tietää ennen ostoa?

Zykkel
04.05.2021, 20.35
Tuo on halvin Haibike ja hinta kyllä valitettavasti näkyy osissa. Boschin moottori Vääntö: 50 Nm ja akku Li-ion 400 Wh. Haibike kyllä tekee hyviä pyöriä ja ei tuo missään nimessä huonoimmasta päästä ole. Jos budjetti kestää, niin huomattavasti parempi olisi Haibike Sduro Trekking 2.0 500Wh 28" 10-v miesten sähköpyörä | Karkkainen.com verkkokauppa (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/haibike-sduro-trekking-2-0-500wh-28-10-v-miesten-sahkopyora#tab2) Yamahan moottori Vääntö: 70 Nm ja akku Lithium Ion, 500 Wh. Minulla on tämä 2.0 ja voin kyllä tätä suositella. Molemmat moottorivalmistajat ovat ns. suuria ja sen puolesta molemmat ovat ok. https://tekniikanmaailma.fi/paras-sahkopyora-2-500-euroa-ja-3-500-euroa/

jesmaani
04.05.2021, 21.16
Itse satakiloinen ukko joka pari vuotta ajanut 10km suunta työmatkaa marketin halvalla maastopyörällä. Viime viikolla tulin hankkineeksi uuden työmatka kulkineen ja se olikin juuri tuon Haibiken valmistama Sduro Trekking 3.0 ja nopealla vilkaisulla vaikuttavat melko samankaltaisilta pyöriltä. Itse olen ainakin todella tyytyväinen omaan pyörääni, mutta tietysti Biltemankin sähkäri olisi varmasti tuntunut halvan maasturini rinnalla huippulaitteelta. Mutta itse en voi kuin suositella, vaikka en mikään foorumin asiantuntija olekaan ja koko ajan foorumilta lunttaan tietoja itsekkin pyöristä. Hyvin kuitenkin oma pyöräni kiikuttaa satakiloista ukkoa työmatkoilla ja lenkkeillä, sekä tietysti itse saa päättää kuinka paljon haluaa hikoilla. Ei mitään huonoa sanottavaa omasta Sdurostani, joten itse suosittelen hankkimaan.

Santtu75
04.05.2021, 23.29
Kuten tuossa jo Zykkel sanokin, niin laatuvalmistajan hinnat alkaen malli. joka on lähinnä tarkoitettu kevyenliikenteen väylille ja keskustaan, mutta ei maastoon (jotain pientä hiekkatienpätkää lukuunottamatta).
Akkukapasiteetti (400Wh) alkaa olemaan nykypyörissä aavistuksen alakanttiin, samoin tuo kyseinen Bosch:n moottori on tarkoitettu nimenomaan juurikin tuollaiseen asfaltilla ajettavaan työmatka-ajoon yms.

Mutta en tuota pyörää kuitenkaan isommin osaa moittiakkaan, kun ostaja vain tietää että on hänen tarpeisiinsa sopivat ominaisuudet.

Eli sellainen "varovainen ehkä" suositus itseltäni tuolle pyörälle (ja ennemmin itse tuon ostaisin kuin vaikkapa jonkun FitNord:n tai vastaavan)