PDA

Näytä tavallinen näkymä : Propain Bikes

Sivut : 1 2 3 [4]

JohnnyBuzz
20.04.2023, 13.45
Näköjään Loamwolfin sivu on poistettu, joten vaikea sanoa miten tuo on tarkalleen toteutettu, mutta onhan tuo nykyään yleistä.

https://www.pinkbike.com/news/burning-question-why-are-so-many-bike-manufacturers-putting-cables-through-the-headset.html

Jahans, olikos siellä mennyt sivu liian aikaisin liveksi vahingossa vai "vahingossa"? Kuka tietää.

Jokkepappa
20.04.2023, 13.45
Perustuen mihin? Näyttää hyvältä, mutta sen toiminnasta käytössä ei taida olla meillä kummallakaan kokemusta? Tuollainen clean design vetoaa ainakin omaan estetiikan tajuun. Mutta toki pyörän suunnittelussa on muutakin kuin esteettisiä arvoja.No onko sulla acroksen laakereista hyviä kokemuksia? Näyttääkö tuo siltä että laakerin saa tuolta pois kun letkut menee laakerin läpi? Toivottavasti ei oo näin.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

JohnnyBuzz
20.04.2023, 13.57
No onko sulla acroksen laakereista hyviä kokemuksia? Näyttääkö tuo siltä että laakerin saa tuolta pois kun letkut menee laakerin läpi? Toivottavasti ei oo näin.

Mulla on Spindrifissä Acroksen ohjainlaakerit ja ainakaan vielä eivät ole oireilleet. Tosin vasta kaksi kautta tullut ajettua. Tuo on totta, että jos letkut menee laakerin läpi, niin se on vähän ongelmallinen vaihdon kannalta.

Näin Loam Wolfin saitilla luki tuosta setupista, ennen kuin sivu poistui:

"When Acros approached us with their ICR headset, we were initially, to put it mildly, skeptical. But after the first test ride it was clear to us, that if we properly think it through, this concept is superior to classic cable routing in all aspects.

Together with Sixpack, we have developed a classic CNC machined stem that forms a molded fit to the top composite spacer. The cables therefore do not lead through the stem, but through the top spacer, through the headset, into the frame. This allows the stem to be switched effortlessly if necessary and the stem height can be adjusted by clip-in spacers without having to remove the stem at all. A clean and completely silent cockpit.

Because we place great emphasis on customization, we offer two additional integration options in addition to our full integration. More information on this below in the “Specifications and prices” section.
We exclusively install Acros stainless steel headset bearings – recognizable through the red seal – in all Tyees. So even in the unlikely event that moisture enters the headset, longevity is ensured, and cables do not have to be cut due to wear in the system. All the other frame bearings in the Tyee are also Acros stainless steel bearings."

JohnnyBuzz
20.04.2023, 15.10
Nyt löytyy Propainin saitiltakin. Näemmä hernekeiton väriä saa vain aluversioon ja tumman sininen vain hiilikuidussa. Musta ja hiekka sitten molemmissa värivaihtoehtoina. https://www.propain-bikes.com/us/bikes/?noredirect=en-US

Jatasaa
20.04.2023, 21.01
Nonii, pittääpä heittää ommaaki kommenttia "vanhana" tyeen omistajana.. Uudistukset on kyllä just semmosia, mitä tuo kaipaski, mutta tuo kaapleiden vienti laakerin läpi on kyllä hölmö ratkasu!

2 vuotta ajanu tyeellä ja natina kuuluu ohjainlaakerista.. ei kyllä acroksen laakeri vakuuta.

Kyllä tuo kuiturungon sininen väri herättää ostohaluja kovasti! Ei kyllä oikiasti tarvi olla päivittämässä pyörää, mutta on kyllä varmasti myyvä pyörä nuilla uudistuksilla!

Jokkepappa
20.04.2023, 21.07
Nonii, pittääpä heittää ommaaki kommenttia "vanhana" tyeen omistajana.. Uudistukset on kyllä just semmosia, mitä tuo kaipaski, mutta tuo kaapleiden vienti laakerin läpi on kyllä hölmö ratkasu!

2 vuotta ajanu tyeellä ja natina kuuluu ohjainlaakerista.. ei kyllä acroksen laakeri vakuuta.

Kyllä tuo kuiturungon sininen väri herättää ostohaluja kovasti! Ei kyllä oikiasti tarvi olla päivittämässä pyörää, mutta on kyllä varmasti myyvä pyörä nuilla uudistuksilla!On todella tyhmä ratkaisu. Noh en tiedä voisiko ton kanssa elää? Päivitykset ei omasta mielestä pakota ostamaan tätä uutta koska vanha on geolleen aika sama. Eihän vanhan tyeen acroksen laakeria edes saa kupista irti.

Jatasaa
20.04.2023, 21.21
Joo ei tuo niin paljon päivittyny, että tässä alkais uutta ostamaa. Mutta kyllä tuon kaapleiden läpiviennin kans pystyis elämää jos joku miettii uuden pyörä ostoa ja tyee on yhtenä vaihtoehtona niin en kyllä tuon takia jättäis ostamatta. Ainaki jos nykyistä miettii, nii ollu kyllä todella tyytyväinen hinta/laatu suhteesee. Onhan nuo hinnat toki noussu.

Piruuttaan katoin nii omasta alu tyeestä maksoin sillon 4080e toimituskulujen kans.. nykyisellää hinta samoilla tai saman hintasilla osilla 5050e. On siinä nousua, mutta onhan ne hinnat noussu muillaki merkeillä varmaan samassa suhteessa.

Jokkepappa
20.04.2023, 21.36
Kyllä mä en tota laakeria tuolta pois saisi ilman että kaapelit irrottaa? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230420/688eab082e76d5264f6a22fc265562af.jpg

kauris
20.04.2023, 21.52
Ihan syvältä tuo läpivientimuoti.

Jokkepappa
20.04.2023, 21.52
Ihan syvältä tuo läpivientimuoti.Hyvä että joku on samaa mieltä. Aivan täyttä paskaa! [emoji1787][emoji16]

Sambolo
20.04.2023, 22.12
Joo kyllä tuo ratkaisu tiputtaa ainakin itseltä potentiaalisten pyörien listalta.

Jokkepappa
20.04.2023, 22.14
Joo kyllä tuo ratkaisi tiputtaa ainakin itseltä potentiaalisten pyörien listalta.Al mallissa on normaalit. Toki runko setit ei vielä ole myynnissä.

JohnnyBuzz
20.04.2023, 22.40
Toisaalta: kuinka usein ton ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan? Ja jos ei ite kiinnosta vaihtaa, niin ei sen teettäminen huoltoliikkeessä varmasti montaa kymppiä maksaisi.

Jokkepappa
20.04.2023, 22.50
Toisaalta: kuinka usein ton ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan? Ja jos ei ite kiinnosta vaihtaa, niin ei sen teettäminen huoltoliikkeessä varmasti montaa kymppiä maksaisi.Otetaan nyt esimerkki. Haluat huoltaa headsetin. Kuinka helppoa on normaaleilla kaapeleiden vienneillä ottaa romut pöydälle ja putsailla paikat. Uudet rasvat kuppeihin ja laakerit paikalleen. Nyt kun tuolla kupissa menee parhaillaan kolme letkua. Tämä myös estää sen että et voi laittaa mitä tahansa laakeri settiä tohon.

Jos tuon veisi huoltoon että vaihtakaa laakeri. Joudut purkamaan kaikki kaapelit palasiksi että saat sen laakerin pois sieltä. Jarrun ilmaus tossa ainakin tulee vastaan. Mahdollisesti myös muutakin.

bike futurist
20.04.2023, 22.58
Tuossa on myös poropietari stemmi, spacerit ja ohjainlaakeri. Jos haluaa käyttää jotain muuta stemmiä, joutuu vaihtamaan kaiken, sourssaamaan jostain acroksen / muun lafkan cable-thru-headset -laakerin ja rebleedamaan jarrut.

vaihde ja droppavaijerit myös toimivan huonommin, kun ne vedetään noin jyrkälllä mutkalla rungon sisään.

Lisää vaivaa ja rahanmenoa kuluttajalle sen takia, että tuo on halvempi valmistaa.

JohnnyBuzz
20.04.2023, 23.17
Stemmin taisi kuitenkin vaihtaa toiseen ongelmitta? Tai niin ainakin tossa mun aiemmin postaamastani lainauksessa saitilta vaikutti.

rndm
20.04.2023, 23.32
Omaan silmään kyllä pirun nätin näköinen pyörä, huomattavasti hienompi kuin vanha malli. Nuo sisäiset läpiviennit on yhtä helvettiä jokaiselle joka itse pyöräänsä ropaa ja tässä se on viety vielä askeleen pidemmälle. Eikä anneta edes mahdollisuutta tuoda letkuja pihalle ennen ohjainlaakeria.

Jokkepappa
20.04.2023, 23.34
Omaan silmään kyllä pirun nätin näköinen pyörä, huomattavasti hienompi kuin vanha malli. Nuo sisäiset läpiviennit on yhtä helvettiä jokaiselle joka itse pyöräänsä ropaa ja tässä se on viety vielä askeleen pidemmälle. Eikä anneta edes mahdollisuutta tuoda letkuja pihalle ennen ohjainlaakeria.Pyörähän on siisti kun mikä. Toisivat nyt edes yhden kuitu mallin normaaleilla kaapelireijillä[emoji16]

Jatasaa
21.04.2023, 07.05
https://enduro-mtb.com/first-ride-propain-tyee-2023/

Sieläpä on testi ajoista kirjotusta vaikka moni varmaa jo tuon on hoksannu.

Sambolo
21.04.2023, 07.16
Jostain kommenteista luin, että nukeproof luopu tuosta headsetpelleilystä kun ne letkut hinkkas kulumaa ohjainputkeen. Lisäksi tuossa propainissa tuo toteutus ei edes siisti yhtään ohjaamoa, niin en näe tuossa kuluttajan kannalta mitään järkeä. En ainakaan itse kaipaa elämääni turhaa monimutkaisuutta, kiva vaikka pävitiellä jotain jarruja jne.. Valmistajalla varmaan pienentää kustannuksia kuiturungossa, kun ei tarvitse miettiä läpivientien takia rungon vahvuutta kyseisellä alueella, mitään muuta järkevää selitystä en noille keksi.

Bndit
21.04.2023, 08.35
Kaunis pyörä, sopis mulle. Mutta pakko kysyä että miten usein teillä menee ohjainlaakereita kun niiden ropaaminen on ykkös prioriteetti? Vai onko huoli vaan se että noissa niitä menee kun pääsee skeidaa sinne? Mulla ei ole mennyt ikinä. Tai kuinka usein joutuu vaihtamaan jarruletkuja? Mä vaihdatin yhteen uuteen pyörään Sramit Shimanoihin liikkeessä, se olis ehkä maksanu puolituntia? enemmän. Mutta stemmejä olen säätänyt vaihtanut, se on mun mielestä ihan perushommaa ajoasennon takia ja sen pitää onnistua. Mun mielestä kliinimpi ohjaamo on kivememman näköinen, mutta ehkä pidän itsekin enemmän perinteisestä rungonläpiviennistä ja en esim. ostaisi pyörää ulkoisilla vaijereilla/letkuilla…

Jokkepappa
21.04.2023, 09.31
Tässähän tuon näkee ettei tuohon pysty laittamaan normaalia stemmiä edes. Mä kyllä ostaisin pyörän missä on ulkoiset letkut. Esim raaw madonna. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230421/4d6cfa1027e02c57b36f881e879c9bdd.jpg

Sambolo
21.04.2023, 10.04
^^ei ole ykkös prioriteetti, eikä pitäis myöskään olla noiden systeemien käyttäminen valmistajilla.. Perustelin jo oman kannan tuossa aiemmin.

Bndit
21.04.2023, 12.40
Veikkaan että tässä on menty design edellä ja parin vuoden päästä todetaan ettei ollutkaan hyvä veto. Ehkä vähän samaan tapaan kun autopuolella että kaikkien oli pakko laittaa toinen toistaan huonommin toimivia kosketusnäyttöjä ja nyt tajutaan pikkuhiljaa että ne on perseestä. Tai pressfit keskiöt, kaikki alkaa palailemaan kierteisiin :)

erkkk
21.04.2023, 12.45
Toisaalta: kuinka usein ton ohjainlaakerin joutuu vaihtamaan? Ja jos ei ite kiinnosta vaihtaa, niin ei sen teettäminen huoltoliikkeessä varmasti montaa kymppiä maksaisi.
https://bikerumor.com/what-bike-mechanics-really-think-about-internal-cable-routing-headsets/
"A simple headset bearing replacement, something that may be as cheap as € 50-70, can be four to five times as expensive on some internal cable designs because of the necessity to de-cable the bike and re-bleed the brakes after the install."

JohnnyBuzz
21.04.2023, 17.41
Tässähän tuon näkee ettei tuohon pysty laittamaan normaalia stemmiä edes. Mä kyllä ostaisin pyörän missä on ulkoiset letkut. Esim raaw madonna. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230421/4d6cfa1027e02c57b36f881e879c9bdd.jpg

Ne letkut menee stemmin alla olevaan spaceriin. Itse jäin siihen käsitykseen, että stemmin vaihto onnistuu kyllä. Näin lukee Loam Wolfin saitilla, johon Propainin tiedote oli copy-paskottu:

”Together with Sixpack, we have developed a classic CNC machined stem that forms a molded fit to the top composite spacer. The cables therefore do not lead through the stem, but through the top spacer, through the headset, into the frame. This allows the stem to be switched effortlessly if necessary and the stem height can be adjusted by clip-in spacers without having to remove the stem at all. A clean and completely silent cockpit.”

bike futurist
21.04.2023, 20.49
Ne letkut menee stemmin alla olevaan spaceriin. Itse jäin siihen käsitykseen, että stemmin vaihto onnistuu kyllä. Näin lukee Loam Wolfin saitilla, johon Propainin tiedote oli copy-paskottu:

”Together with Sixpack, we have developed a classic CNC machined stem that forms a molded fit to the top composite spacer. The cables therefore do not lead through the stem, but through the top spacer, through the headset, into the frame. This allows the stem to be switched effortlessly if necessary and the stem height can be adjusted by clip-in spacers without having to remove the stem at all. A clean and completely silent cockpit.”

se voi olla, että tarkoittavat stemmin vaihtuvan tuosta ensiasennus 35mm mitasta vastaavaan 50mm mittaan. Toki jos tuo spaceri mahtuu jonkun muun merkkisen stemmin kanssa sisäkkäin, enemmän tai vähemmän yhteensopivasti, niin varmaan sitten voi vaihtaa sellaiseenkin.

Tästä kuvasta jos kattoo, niin tuo aukko-ohjuri-spaceri on tosiaan muotoiltu sopivan 1:1 tuon stemin kanssa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230420/94ba4db4b4f1375b56dd553a1eb04e93.jpg

kauris
19.06.2023, 10.57
Mietin jos pari vuotta parkissa kyytiä saaneeseen alumiiniseen Spindriftiin vaihtaisi linkuston laakerit vaikka eivät jostain kuuluvaa pientä kitinää lukuun ottamatta oireilekaan. Laakerisetin saa valmistajalta mutta onko joku vaihtanut noita itse? Minkälaisen mahdollisimman edullisen laakerin irroitus ja/tai kiinnityssetin tarvitsevat? Vai kannattaako viedä suosiolla liikkeeseen?

Jokkepappa
19.06.2023, 10.59
Runko settiä tässä odottelen myyntiin malttamattomana[emoji2955][emoji2955]

hakpas
19.06.2023, 22.14
Mietin jos pari vuotta parkissa kyytiä saaneeseen alumiiniseen Spindriftiin vaihtaisi linkuston laakerit vaikka eivät jostain kuuluvaa pientä kitinää lukuun ottamatta oireilekaan. Laakerisetin saa valmistajalta mutta onko joku vaihtanut noita itse? Minkälaisen mahdollisimman edullisen laakerin irroitus ja/tai kiinnityssetin tarvitsevat? Vai kannattaako viedä suosiolla liikkeeseen?

2021 Mallin kuitu tyeen laakerit vaihtelin poislukien haarukassa olevat 2kpl. Jollain markan tuurnalla naputtelin vanhat pois ja sopivilla hylsyillä uudet paikoilleen. Onnistunee siis ilman huoltoa.

Tässäkin oli perusvika eli liian pienet laakeripesät jolloin laakerin sisäiset välykset on ihan liian ahtaat. Pari pesää piti avartaa mutta tämän jokainen päättää itse…

JohnnyBuzz
19.06.2023, 23.26

Mulla meni Spindriftin laakerit vaihtoon keväällä kausihuollon yhteydessä. Syksyllä alkoi kuulua narinaa, jonka luulin tulevan keskiön suunnalta. Tilasin kuitenkin varmuudeksi laakerisetin Propainilta ja hyvä niin, sillä muutamat laakerit olivat vaihtokunnossa. Bikeworx hoiti, kun ei ole itsellä työkaluja, aikaa saatikka kiinnostusta. :D

kauris
26.06.2023, 15.36
Hiemanhan tuo oli hinnakasta tilata. Varsinkin 15 euron postikulut ja siten reilu 50 euroa yhteensä. Pistin kuitenkin laakerit tulemaan ja katson jos saisin vaihdettua itse. Yksi hieman diy-henkinen iskarin laakeripuslien vaihtotyökalu mulla on ja katson jos sitä pystyis hyödyntämään. Hi5bikes näyttää esim sitten vaihtavan niitä tarvittaessa 10 euroa per linkuston laakeri. Ja näköjään bikeworks samaa luokkaa varmaankin (10 euroa navan konelaakeri tosin heillä esimerkkinä hinnastossa)

Jokkepappa
26.06.2023, 15.52
Hiemanhan tuo oli hinnakasta tilata. Varsinkin 15 euron postikulut ja siten reilu 50 euroa yhteensä. Pistin kuitenkin laakerit tulemaan ja katson jos saisin vaihdettua itse. Yksi hieman diy-henkinen iskarin laakeripuslien vaihtotyökalu mulla on ja katson jos sitä pystyis hyödyntämään. Hi5bikes näyttää esim sitten vaihtavan niitä tarvittaessa 10 euroa per linkuston laakeri. Ja näköjään bikeworks samaa luokkaa varmaankin (10 euroa navan konelaakeri tosin heillä esimerkkinä hinnastossa)Ei niitä voinut laakeri kaupasta ostaa?

Sambolo
26.06.2023, 17.24
Halvalta kuulostaa. Eipä nuo laakeri järin halpoja missään ole.

kauris
26.06.2023, 20.32
Nojaa, olis tietty varmaan voinut (tilata siis laakerikaupasta). Eipä tullut ajateltua mutta tuleepahan nyt ainakin oikeanlaiset ilman että ensin olisin avannut pyörästä vanhat ja katsonut koot. Ovat Propainissa kuitenkin vähän piilossa :)

JohnnyBuzz
28.06.2023, 08.53
Nojaa, olis tietty varmaan voinut (tilata siis laakerikaupasta). Eipä tullut ajateltua mutta tuleepahan nyt ainakin oikeanlaiset ilman että ensin olisin avannut pyörästä vanhat ja katsonut koot. Ovat Propainissa kuitenkin vähän piilossa :)

Saitilla olevasta räjäytyskuvasta näkee laakarien koot: https://www.propain-bikes.com/en/wp-content/uploads/sites/2/2022/07/PROPAIN-Spindrift-AL-MY2021-ExplodedView-v5.pdf

Itse koin kuitenkin paljon helpommaksi tilata setin suoraan Propainilta, niin menee varmasti oikein. Postikulut oli kyllä ihmeen suolaiset tuossa tilauksessa, mutta ei kai 39 € laakerisetistä ole ihan älytön hinta?

Sambolo
28.06.2023, 09.32
Ei kyllä, mun evolinkkiin valmis setti 70e plus postit ja huollossa satkun luokkaa.

JohnnyBuzz
03.08.2023, 18.44
Sähköpyörät ei nyt varsinaisesti kuulu tälle alueelle, mutta kaipa tästä voi postata tähän brändiketjuun. Ekanosta tuli just uusittu versio ja designin puolesta iso harppaus ainakin omaa silmää miellyttävämpään suuntaan. Nyt iskari on samassa paikassa kuin muissa Propainin pyörissä ja hyvältä näyttää: https://www.propain-bikes.com/en/product/bikes/e-bikes/ekano/ekano-2-al/

Jännä ratkaisu, että on vain aluversio tässä vaiheessa tarjolla, kun yleensä kuituinen on tullut ensin myyntiin. Speksejä on kovin tarkkaan vielä syynännyt, mutta toi tumman lila on super-hieno väri. Jos tulis saataville seuraavaan Spindriftin versioon, niin voisi jopa harkita vaihtoa. Raw:n lisäksi värivaihtoehtoina myös hernekeitto, joka oli myös uudessa Tyeessä. Sekin ois ihan magee, jos olis naksun vihreämpi kohti army-vihreää. Nyt vähän meh.

KeijoM
03.08.2023, 21.52
Hienosti taas yksi mielenkiintoinen pyörä pilattu headsetin läpi vedetyillä kaapeleilla.

JohnnyBuzz
03.08.2023, 22.33
Hienosti taas yksi mielenkiintoinen pyörä pilattu headsetin läpi vedetyillä kaapeleilla.

Kun testasi saitin konfiguraattorilla rakentaa pyörää, niin stemmejä oli ICR-lisämääreellä ja ilman. Kaikissa stemmeissä lukee kuvaustekstissä Acros Integrated Cable Routing, mutta onkohan tuossa virhe? 35 ja 50 millin stemmeistä on ICR ja normiversio, mutta ICR-versiolla 70 € korkeampi hinta ilman muuta eroa. Tyeetähän sai aluversiona ilman headsetin läpi vietyjä kaapeleita, niin luulisi, että tässäkin olisi sama mahdollista. Ehkä tuossa on tapahtunut copy paste -virhe spekseissä?

About 7 300 egeä tuli hintaa, kun rakenteli about samantasoisen kuin oma alu-Spindrift, jossa Foxin alusta, Maguran jarrut ja perinteinen GX-voimansiirto. :D

rndm
05.08.2023, 23.52
Ihan ok näköinen sähköpyöräksi uusi Ekano. Jos/kun uusi Spindrift tässä joskus tulee ja muotoilu on samaa tyyliä kuin uudessa Tyeessä, niin melkein joutuu ostohousuja pukemaan.

JohnnyBuzz
06.08.2023, 01.05
Ihan ok näköinen sähköpyöräksi uusi Ekano. Jos/kun uusi Spindrift tässä joskus tulee ja muotoilu on samaa tyyliä kuin uudessa Tyeessä, niin melkein joutuu ostohousuja pukemaan.

Uskon kyllä, että vuoden loppupuolella tulee. Marraskuussa tulee kolme vuotta mallin edellisestä päivityksestä.

rndm
08.08.2023, 15.33
Onko Propain muuten aina ilmoittanut hinnat ilman veroja? Verot ilmestyy hintaan vasta kun ollaan menossa ostoskorista kassalle. Kustomointivaiheessakin lukee "Total plus shipping" eikä mitään mainintaa alvin puuttumisesta.

kauris
08.08.2023, 16.28
Puuttuiko koko alvi vai vain Saksan ja Suomen alvin erotus (19 vs. 24 %)? Tai jos sivusto luuli sinun olevan kolmansista maista jolloin saat oston alvitta mutta maksat sitten oman maan verot ja tullit. Siksi siis ehkä vasta tilausvaiheessa tulee hinta oikein, kun annat silloin tiedon maasta josta olet. Monilla sivuilla sen voi valita asetuksista myös etukäteen ja silloin näytettävät hinnat on alusta asti oikein (24 % alvi).

kauris
08.08.2023, 16.32
Tuore arvostelu Tyee cf mallista. Cable tourismia (virhekirjoituksesta lähtenyt hauska kuvaava termi vaijerinvienneille stemmin läpi) ja pitkähköä istuinputkea moitittiin. Hieman myös pintakovuutta mitä ei testaajan mukaan korjannut edes coili-iskari.
Verrattiin myös Nomadiin jota pidettiin ehkä osin parempana mutta hintahan on aivan toinen, varsinkin euroopassa.
Alu-mallissa ei olis noita tyhmiä letkun vetoja mutta alumalli ja vielä coililla nostais puolestaan painoa reilusti (olisko 500+500 g).
https://m.pinkbike.com/news/review-propain-tyee-cf-2023.html

rndm
08.08.2023, 16.40
Puuttuiko koko alvi vai vain Saksan ja Suomen alvin erotus (19 vs. 24 %)? Tai jos sivusto luuli sinun olevan kolmansista maista jolloin saat oston alvitta mutta maksat sitten oman maan verot ja tullit. Siksi siis ehkä vasta tilausvaiheessa tulee hinta oikein, kun annat silloin tiedon maasta josta olet. Monilla sivuilla sen voi valita asetuksista myös etukäteen ja silloin näytettävät hinnat on alusta asti oikein (24 % alvi).

Lähes koko alvi puuttuu, n. 20% näyttäisi tulevan lisää hintaa kassalla. Sivustolle asetettu maaksi Suomi.

kauris
08.08.2023, 16.47
Puuttunee siis koko Saksan eli 19 % alvi. Aika huonosti siis rakennettu jos asetuksien vaihtaminen ei korjaa kuntoon. En muista että noin olisi ollut kun itse tilasin pyöräni mutta siitä on aikaa yli 2 vuotta. Sittemmin he ovat avanneet myynnin usan isoille matkkinoille ja he tilaavat alvitta. Johtunee siitä ja siitä ettei asetuksien mukaista korjausta ole jaksettu rakentaa.

JohnnyBuzz
10.10.2023, 20.20
Näyttäisi olevan Red Bull Rampagen kunniaksi Spindriftit -15 %. Todellinen syy taipaapi olla se, että uus malli tulee kohta ja pitää saada vanhaa varastoa pois. Veikkauksia uudistuksista? Itse luulen, että aika maltillisia päivityksiä tulee. Integroidut kaapelien läpiviennit headtubeen, vähän paranneltu chainstay-suoja ja pari uutta väriä. Ei varmaankaan paljon muuta?

Jokkepappa
10.10.2023, 20.21
Näyttäisi olevan Red Bull Rampagen kunniaksi Spindriftit -15 %. Todellinen syy taipaapi olla se, että uus malli tulee kohta ja pitää saada vanhaa varastoa pois. Veikkauksia uudistuksista? Itse luulen, että aika maltillisia päivityksiä tulee. Integroidut kaapelien läpiviennit headtubeen, vähän paranneltu chainstay-suoja ja pari uutta väriä. Ei varmaankaan paljon muuta?Freeride pyörä ja headseti läpi kaapelit. Ihan 5/5.

JohnnyBuzz
10.10.2023, 20.40
Freeride pyörä ja headseti läpi kaapelit. Ihan 5/5.

Joo, saa nähä tuleeko tohon. Uudessa Tyeessä ja Ekanossa oli, joten voi olla tulossa myös Spindriftiin. Tosin Tyeessä tais olla vaan hiilariversiossa.

Jokkepappa
10.10.2023, 20.41
Joo, saa nähä tuleeko tohon. Uudessa Tyeessä ja Ekanossa oli, joten voi olla tulossa myös Spindriftiin. Tosin Tyeessä tais olla vaan hiilariversiossa.No aika tyhmää on jos tulee. Jää monella freeride kuskilla tämmönen hyllyyn. Ei tarvi tankoa pyöritellä.

TomiTapani
10.10.2023, 20.47
Jos ei aikaisemmin ollut jo, niin viimeistään nyt alennusmyynnissä mielestäni lyömätön hinta-laatusuhde rungolla.

Toivottavasti ei tule läpivientiä vastaavasti kuin Tyeessa. Enpä tiedä kyllä että mitä uutta osaisin edes kaivata itse, niin tyytyväinen olen pyörään ollut.

JohnnyBuzz
10.10.2023, 21.29
Enpä tiedä kyllä että mitä uutta osaisin edes kaivata itse, niin tyytyväinen olen pyörään ollut.

Sama juttu itellä. Hetken mietin, että jos tulis se Ekanossa oleva lila väri Spindriftiin, niin voisin harkita runkosettiä. Mut ehkei nyt kuitenkaan vaan värin takia.

kauris
10.10.2023, 22.21
Mä en keksi mitään syytä vaihtaa nykyistä Spindriftiä muuhun pyörään mun bikepark-käytössä. Ellei sitten DH-pyörään vaihtaisi mielenkiinnosta kun Spinnilla ajan tosiaan nykyään vain hissiavusteisesti.

JohnnyBuzz
10.10.2023, 23.37
Mä en keksi mitään syytä vaihtaa nykyistä Spindriftiä muuhun pyörään mun bikepark-käytössä. Ellei sitten DH-pyörään vaihtaisi mielenkiinnosta kun Spinnilla ajan tosiaan nykyään vain hissiavusteisesti.

Oon leikitellyt ajatuksella tuplakruunukeulasta Spindriftiin, mutta vähän jo luopunut ajatuksesta. Ois kiva, että mahdollisuus ajaa trailia säilyisi, vaikka pääosin parkissa Spindriftillä ajankin. Ja sitten LKP ja Paavonpolku -tyyppiset trail centerit ois aika paljon ikävämpiä tuplakruunulla, kun pitää ajaa vähän ylämäkeäkin. Tossa Spindriftissä on osunut kaikki niin hyvin kohdalleen, ettei ole kyllä mitään muuta vakavissaan edes harkinnut.

Hinta oli kyllä enemmän kuin kohdallaan silloin, kun sen tilasi. Fox DHX2, Fox 38 Float Factory Grip2 -keula, GX-voimansiirto jne. Ja hintaa oli pari vuotta sitten 4 008 €. Ei sais miltään merkiltä noin hyvää pakettia tohon rahaan. Toki Spindriftin hinta on sen jälkeen noussut pariinkin otteeseen eli enää ei niin halvalla saisi.

Hanski
24.10.2023, 21.03
Onkos kellään foorumilaisella kokemusta Tyee Al 6 tilaamisesta ja toimitusajasta? Itse en siis edes harkitse CF, monia syitä, mutta esim. tuo jarruletkun reititys ohjausputken läpi - Cubessa oli sentään vielä rungossa reiät, sai muutettua ed. mallin reititykselle. Muutamassa tunnissa tuli jo merkittävät hiertymät jarruletkun pintaan, ei voinut olla huomaamatta keulaa vaihtaessa, joten ei ikinä enää kiitos. Haaste siinä, että mun kokoa ei ole varastossa, joten tässä ollaan aika löyhässä hirressä, mahdollisesti, jos Tyeen varaan laskee talven ESP reissun...
Olisi myös mielenkiintoista päästä kokeilemaan S-kokoista ensimmäistä mallia, kehtaisko joku tarjota kevyttä koeajoa vaikka vain kestopäällysteellä (kunhan kunnon ylämäkeä pääsisi seisten kokeeksi runttaamaan...). Verkkokkina Voima ja Onni, polkemistehokkuus tähän asti kokeilemistani omaa luokkaansa...

Bnito
25.10.2023, 09.12
Kaksi propainia tilanneena, sanoisin että heidän ilmoittamat aikataulut eivät tule 99.9% todennäköisyydellä pitämään ja pyörää saanet odotella. Varsinkin jos johonkin reissuun pyörä tulisi saada...

Huge004
26.10.2023, 08.31
Yhden propainin tilanneena oma kokemus oli ihan positiivinen kun pyörä saapui 2 viikkoa etuajassa.

JohnnyBuzz
26.10.2023, 10.43
Käsittääkseni tällä hetkellä toimitusajat pitää kohtuu hyvin kutinsa. Toista se oli korona-aikaan pyörien ja komponenttien kysynnän ollessa huipussaan.

Hanski
26.10.2023, 22.08
Kiitos kommenteista - aika vaihtelevaa, eli siten myös epävarmaa. Tähän päälle aspan vastaus, että jolukuussa ehkä tulee XS tuotantoon. Eikä muuten ole enää edes aspalle puhelinnumeroa, mihin voisi soittaa, vain UK ja US asiakkaille. Toisaalta illalla oli Nicolailta vastattu, joten kustomoitu mini / XS Saturn 16 palasi vahvasti ehdolle - jos nyt todella ensi viikolla tulee kuvat, speksit täyttyy ja tänä vuonna saa, niin se on sit siinä... tuo Propainin aspa pelkän chatin varassa on melkoinen kompastukivi, olipa ikävä yllätys.

rndm
27.10.2023, 12.45
Se on kyllä vähän nihkeetä miten kuulee usein hyvää palautetta jenkki- ja brittiaspasta, mutta sitten se alue mistä firma on kotoisin on ihan mitä sattuu. Toimitusajat vissiin koronan jäljiltä palautunut normaaleiksi. Hinnat jäänyt kyllä koronatasolle, esim. pelkkä uuden Tyeen alurunkosetti useamman satasen kalliimpi kuin edellinen.

Detomaso
18.11.2023, 14.03
Juniori kasvaa ja nyt käytössä ollut S koon Tyee 5 jää liian pieneksi, nyt ajatellaan seuraavaa pyörää tilalle.

Ajot lähinnä parkkia, 90% hissillä ylös. Ei ollenkaan polkukäyttöön. Joten ottaisko samalla Spindriftin Tyeen tilalle? Miten spindrifti taipuu meidän parkkien enskareiteillä? Eniten tulee kuitenkin ajettua rakennetuilla reiteillä, mutta enskareititkin ajetaan parkeissa.

Eli Spindrift vai Tyee? Mullettina molemmat

kauris
18.11.2023, 14.50
Äänestän tuohon käyttöön ehdottomasti spindriftiä. Ja kyllä silläkin polkee vaikka polkuajoa jos joskus harvoin sellaista huvittaa tehdä.

järtsy
18.11.2023, 16.11
Juu Spindrift. Avoin pari kesää mullet Spinnulla juurikin 90% parkkia ja todella hyvä peli siihen. Laitoin vielä 11sp vaihteiston kun turhaa pitää jättilimppua takana plus vaihtajan häkki vähän korkeammalla.
Vahva suositus myös coil iskarille. Pyörällä pystyy silti myös tarvittaessa ajaa polkuakin niinkuin Kauris tuossa totesi.

Detomaso
20.11.2023, 11.09
Jep, kiitos vastauksista! Näin vähän ite ajateltiin. Harmi kun oli tuo -15% rampage tarjous päällä emmekä vielä silloin tilattu. Ehkä tässä vielä tulee jotain tarjousta tuosta ennen uutta vuotta.

Detomaso
27.12.2023, 17.02
Nyt olis Propainit 15% alennuksessa koodilla: remypropain2024
Koskee koko mallistoa!

Vielä ei olla tilattua Spindriftiä pojalle, mutta nyt taas vähän herää mulla epäilys että kohta julkastaan uusi Spindrifti, mitäköhän tekisi, koodilla pojalle pyörä ja homma kunnossa ensi kesää ajatellen, vai odottaako sitä uutta...

järtsy
27.12.2023, 21.02
Ikuisuuskysymys tuo, jos järjellä ajattelee niin mielestäni nykyinen Spinnu on järkevä ja hiton hyvä pyörä mutta uus on aina uus ja ainakin (mainosmiesten)teoriassa parempi.

Vaikea kuitenkin uskoa että olis hirveästi erilaisempi kuin nykyinen, jos miettii esim Tyeen uutta mallia niin ei sekään paljoa muuttunut geoltaan. Pieniä parannuksia siellä täällä mutta Spinnussa on jo esim UDH korvake ja fiksummat vaijeriviennit mitkä Tyeeseen tuli vasta tähän uuteen runkoon.

Ehkä uudessa tulee olemaan flipchip linkustossa niinkuin uudessa Tyeessä ja jos sille antaa paljon arvoa niin sitten kannattanee odotella.

JohnnyBuzz
28.12.2023, 01.05
Ja kaapeliviennit head tuben kautta. Ne on uudessa versiossa varmasti. Jotkut tykkää, toiset ei. Ja varmasti joku uus väri tulee. Mut siinä tod. näk. isoimmat uudistukset.

Detomaso
28.12.2023, 09.38
Jep, vähän näin minäkin tuumailin.
Kasattiin configuraattorilla pojalle pyörä eilen, 800€ alennus siihen saatiin, ainut mikä ei saatu tilattua oli coili iskari, oli päässsyt loppumaan. Nyt sitten parin kuukauden odotus edessä :cool:

järtsy
28.12.2023, 20.26
Kyllä Tyeen alumaliissa on jätetty mahdollisuus perinteisille kaapelivienneille. Luulis että ovat saaneet niin paljon palautetta tuosta headsetin läpiviennistä että eivät ainakaan jättäisi sitä ainoaksi vaihtoehdoksi.

rmake
29.12.2023, 22.35
Nyt olis Propainit 15% alennuksessa koodilla: remypropain2024
Koskee koko mallistoa!

Jep jep... Mistä tämä tieto muuten on kampanjasta, propainin sivuilla ei mainita mitään...Tuli hyvään saumaan tämä joka tapauksessa, tuolla sähkisten puolella jo mainitsinkin että laitoin yt decoy core5 tilaukseen, mutta en sitä vielä maksanut. Mutta tätähän minä oikeasti halusin, mutta hinta vaan liian kova. No kallis tästä nyt tuli vieläkin, mutta uskoisin että ei tule huonoa. Eli pistin ekano 2 cf:n tilaukseen, forest green värillä, rokkarin ultimate molemmissa päissä ja formula cura 4 jarruilla.

Potentiaali
29.12.2023, 22.53
Remy Metaillerin instagramista tuo koodi. Ilmeisesti vain 8.päivään saakka sitten muuten voimassa jos joku muukin miettii pyörän hommaamista...

Varmasti mainio valinta tuo Ekano 2 CF ja päihittää mielestäni monessa suhteessa YT:n.

kauris
26.02.2024, 18.22
Aloin vaihtamaan 3 kesän ajon jälkeen linkuston laakereita spindriftiin. Osa pyörii erittäin hyvin, osa pykii hieman ja yksi on varsin jumissa. Melkoisia diy-viritelmiä tässä tehnyt laakerien ulosvetäjäksi mutta nyt 2 laakeria ulkona. Saa nähdä meneekö miten uudet tilalle. Aika tiukassa oli vanhat laakerit. Asennusta varten pistin uudet just pakastimeen ja tuon osan johon ne asennan uuniin 75 asteeseen.

JohnnyBuzz
28.02.2024, 21.29
Mulla vaihtui viime keväänä huollon yhteydessä kaikki linkuston laakerit. Pientä pykimistä oli jo havaittavissa.

rndm
01.03.2024, 12.58
Mitähän meinaavat Spindriftin kanssa tehdä. Yli puoli vuotta ollut AL mulletit kokonaan loppu M-koossa ja kuituisena lähes yhtä huono saatavuus. Kysyntä ei varmasti ole niin suuri nykyään että jäisi valmistuskapasiteetista kiinni. Uutta malliakaan ei ole näkynyt vaikka jo reilusti yli kolme vuotta tuo edellinen ollut tarjolla.

JohnnyBuzz
01.03.2024, 13.47
Mitähän meinaavat Spindriftin kanssa tehdä. Yli puoli vuotta ollut AL mulletit kokonaan loppu M-koossa ja kuituisena lähes yhtä huono saatavuus. Kysyntä ei varmasti ole niin suuri nykyään että jäisi valmistuskapasiteetista kiinni. Uutta malliakaan ei ole näkynyt vaikka jo reilusti yli kolme vuotta tuo edellinen ollut tarjolla.

Eiköhän sieltä kohta tuu uus malli. Heillä on ollut kolmen vuoden päivityssykli, mutta nyt se on mennyt jo kohta puolella vuodella pitkäksi. Ehkä uuden Ekanon lanseeraaminen on vienyt resursseja? Saa nähdä, onko mitään isompaa päivitystä luvassa Spindriftiin.

kauris
16.03.2024, 20.16
Tuossa kun linkuston laakerit tuli vaihdettua ja huollosta saapunut takaiskari juuri asennettua takaisin pyörään niin innostuin samalla virittelemään uuden "chainstay" suojan mastic-teipistä. Saa nähdä miten sitten toimii bike-park rynkytyksessä originaaliin verrattuna. Se alkuperäinen muovinenhan on melko korotettu ja kovahkoa muovia. Sitä olin viritellyt pehmeämmäksi samaisen mastic-teipin paloilla. Innostuin testaamaan tätä pelkkää teippiä ajatellen, että nyt ketju kulkee paljon kauempana, kun tämä mastic-kerros on alkuperäistä suojaa paljon ohuempi. Melko paksua matskua toki tuo teippikin ja laitoin vielä tuolleen kaksinkertaisia paloja kaupallisia yleisimpiä versioita jäljitellen. Mutta mietin siis, että tuo suurempi etäisyys tekis sen ettei ketju aina edes osuisi tai vaikka osuu teippiin saakka niin takavaihtajan kytkin ehtisi jarruttaa hieman enemmän ketjun liikettä ennen osumia. Voi toki olla, että lopputulos onkin äänen suhteen päinvastainen, jos tää suurempi liike tarkoittaakin sitä, että ketju lyö kovempaa. Mutta testataan.

https://ep1.pinkbike.org/p4pb26357774/p4pb26357774.jpg

kauris
16.03.2024, 20.25
Mulla vaihtui viime keväänä huollon yhteydessä kaikki linkuston laakerit. Pientä pykimistä oli jo havaittavissa.

Pientä pykimistä muuten jäi kahteen uuteenkin laakeriin. 6 muuta pyöri laskeria sormella pyörittäessä täysin smuutisti mutta kaksi kiinni puristuksen jälkeen ei. Piti ihan uudelleen irroittaa ne ja silloin kun eivät ole linkusss kiinni niin toimivat. Mutta pesä johon ne prässätään on ilmeisesti toleranssiltaan aavistuksen liian tiukka jolloin laakerin ulkokehä puristuu ja ahdistaa kuulia laakerin sisällä. No ei tuota huomaa kun kaikki on paikoillaan ja linkustoa (koko pyörää) liikuttelee.

JohnnyBuzz
15.08.2024, 22.16
22.8. näyttäisi olevan uuden Spindriftin julkistus. Mitä noista teaser-kuvista ottaa selvää, niin pitäis mennä kaapelit ihan perinteisesti. Mut voipi olla eroja alu- ja hiilikuituversioiden välillä.

TomiTapani
22.08.2024, 14.03
Sieltä tulikin jo ensimmäinen "arvostelu" uudesta Spindriftistä:

https://www.pinkbike.com/news/first-ride-2024-propain-spindrift.html

Sambolo
22.08.2024, 18.47
Komia tuo kuituinen. Komiat on hinnatki.

JohnnyBuzz
22.08.2024, 18.55
Se alumiininen pinkki on ihana eikä vihreäkään ruma oo. Mut onko tosiaan niin, että alu on hiilariversiota lyhyempi geoltaan? En ehtinyt vielä verrata speksejä, mut myyntitekstistä sai tollasen kuvan.

TomiTapani
22.08.2024, 19.27
Äkkiseltään en löytänyt numeroita mutta silmään pisti että keulakulma on pikkaisen jyrkempi alu-versiossa joten luultavasti on myös lyhyempi. Taitaa puuttua myös se säilytyskotelo ja flip chip. Hiilariversio on kyllä hieno muotoilultaan. Onko valmistajilla yleistä se että AL- ja hiilarimallit eroaa toisistaan geometrialtaan? Ei ole yleensä tullut katsottua kuin jompaa kumpaa ja en ole huomannut.

Viriviri
22.08.2024, 19.28
Tuo kuituversio menee oikeaan suuntaan ja on aika lähellä omaa optimia, XL koossa +10mm reach ja -1deg keulakulma. Vielä kun olisivat saaneet satulaputkea 2cm lyhyemmäksi, mutta taitaa olla tekemätön paikka. Aluversio taas ei tarpeeksi muutu että vaihtaisin omaani, siinä onkin jo -1 anglesetti joten +5mm reach ei paljoa tunnu. Jospa talvella vielä koittaisi hankkia 27.5" takakolmion niin ei rengas niin usein päristelisi persettä, ei toiminut mulletti pitemmän päälle 29 kolmiolla.

TomiTapani
23.08.2024, 08.00
Tuo kuituversio menee oikeaan suuntaan ja on aika lähellä omaa optimia, XL koossa +10mm reach ja -1deg keulakulma. Vielä kun olisivat saaneet satulaputkea 2cm lyhyemmäksi, mutta taitaa olla tekemätön paikka. Aluversio taas ei tarpeeksi muutu että vaihtaisin omaani, siinä onkin jo -1 anglesetti joten +5mm reach ei paljoa tunnu. Jospa talvella vielä koittaisi hankkia 27.5" takakolmion niin ei rengas niin usein päristelisi persettä, ei toiminut mulletti pitemmän päälle 29 kolmiolla.

Muuttuiko kulmat liikaa kun laittoi pienemmän renkaan? Olen tuota miettinyt että näin lyhyenä saisi lisää tilaa taakse ja ehkä vähän leikkisämmän pyörän jos vain laittaisi 27,5" taakse.

kauris
23.08.2024, 08.14
Mulla on L kokoinen Spindrift 29 rungolla ja 190 mm keulalla. Pääosin olen ajanut 29-29 setupilla mutta välillä kokeillut 27.5 takakiekkoa kuten nyt viimeisten muutamien parkkipäivien aikana. Takapuolelle on paremmin tilaa jos joskus pitää pystyä siirtymään käymään tosi takana pahassa hitaan vauhdin dropissa/rollissa tai jos hypyssä pitää päästä korjaamaan lentoa. Lisäksi jyrkemmissä bermimutkissa pyörä tuntuu kääntyilevän ketterämmin. Keskiö ei ainakaan 190 mm keulalla ole liian alhaalla. Mutta mutta, toissapäivänä tuli vedettyä nurin bermissä kun ilmeisesti etupyörä luisti alta. Okei, bermissä oli kovaa tasaista savea alla ja ohut pikkukivinen hiekka päällä mutta silti kaatuminen yllätti. En huomannut tehneeni ajovirhettä enkä ajaneeni liian kovaa. Nyt aloin miettimään vaikuttiko 29-runkoon laitettu pienempi kiekko ja pitkä keula. Eli etupyörälle ei tule 29-29 versioon verrattuna yhtä paljon painoa ja siten pitoa. Taitava kuski tietty osais varmaan paremmin kompensoida asiaa muokkaamalla omaa ajoasentoaan.

Viriviri
23.08.2024, 11.37
Muuttuiko kulmat liikaa kun laittoi pienemmän renkaan? Olen tuota miettinyt että näin lyhyenä saisi lisää tilaa taakse ja ehkä vähän leikkisämmän pyörän jos vain laittaisi 27,5" taakse.
Kuten Kauris tuossa kirjoitteli, ajoasento oli vähän turhan takapainoinen ja vähän paremmin kääntyi tiukoisssa bermeissä. Ajoasento on vaan tasapainoisempi 29/29. Mullakin on 190mm keula ja 165mm kammet, ja pari kertaa kolistelin polkimia aika ikävästi kun rymäytti jostain kivikosta vauhdilla yli. 29" takasella ei tota ole tapahtunut.

rndm
23.08.2024, 14.01
Nyt aloin miettimään vaikuttiko 29-runkoon laitettu pienempi kiekko ja pitkä keula. Eli etupyörälle ei tule 29-29 versioon verrattuna yhtä paljon painoa ja siten pitoa.

Varmasti vaikutti. Itse huomannut että pelkästään parin sentin nosto ohjaamoon vaikuttaa jo pitoon paljon ja bermeissä karkaa eturengas alta mitä ei ennen tapahtunut.

TomiTapani
23.08.2024, 14.35
Mulla on kans vastaavasti 190 mm keulalla kuin teillä ja taitaa teidän kokemusten pohjalta jäädä kokeilematta tuo pienempi takakiekko.

kauris
23.08.2024, 14.47
Mulla oli kiekko valmiina niin kokeilu oli ilmaista. Mä olen ohjaamoa myös muuten nostanut alkuperäistä vähän korkeammalla ohjaustangolla (nyt 35 mm). Vähän harkinnut kokeilisko välillä laittaa keulan puolestaan takaisin 180 mm pituuteen. Se on vähän työläämpi vaihtaa kuin kiekkokokeilu mutta keulan öljynvaihtohuollon yhteydessä toki onnistuu jo suht pienellä lisävaivalla. Sekin osa nimittäin löytyy valmiiksi varastosta, koska tilasin pyörän aikanaan 180 mm keulalla mutta vaihdoin silloin jo heti ekana ajokesänä tähän 190 mm ilmaruotoon.

Ja tuosta uudesta Spindriftistä. Vaikka olisi toki kiva päivitys niin en ala sentään vaihtamaan. Muutos nykyiseen ei olisi kuitenkaan kovin suuri. Puhdasta alamäkipyörää sen sijaan olisi kiva joskus koittaa. Tuolla pinkbiken uuden spindriftin keskustelukentässä on vähän juttua siitä miten heidän alamäkipyörä toisaalta eroaa Spinnusta. Vielä jos vaihtaisi tuplakruunun Spindriftiin. Ero tulee siitä, että alamäkipyörä on tarkoitettu puhtaasti mahdollisimman nopeaan aikaan dh-radalla. Spindrift taas on rakennettu vähän leikkisämmäksi eli ns. poppia löytyy enemmän. Saattaa siis tavallaan olla hauskempi bike-park ajoon. Hyppyihin ym. Ehkä mä vain jatkan siis Spindriftilläni vielä vuoden pari kun tuntuu kestävän ja toimivan. Kolme kesää siis ajoa takana ja puhtaasti parkkikäytössä ollut viime ajat. Polkuajoon mulla on nykyään eri pyörä selvästi lyhyemmällä joustolla (Yt izzo 130 mm).

TomiTapani
26.08.2024, 13.08
Hiukan samoja ajatuksia. DH-pyörä olisi hauska mutta sitten täytyisi tönäillä ylöspoljettavat mestat tai ajaa toisella pyörällä. Propain on onnistunut mielestäni hyvin tekemään kivoja pieniä parannuksia jo valmiiksi oikein hyvään malliin mutta tosi vaikea perustella itselleni vaihtoa varsinkin kun tarvitsisi vaihtaa AL kalliimpaan hiilarimalliin. Lisäksi polkuajopyörä tuli viikonloppuna myytyä ja tarvitsee sellainen päivitellä tilalle ensin, niin täytynee vähän porrastaa hankintoja. Onpahan aikaa katsella jos tulisi vaikka talvella alennuksia Spinnujen runkoseteistä.

kauris
19.10.2024, 09.15
Pinkbiken (sponssattu) video siitä minkälainen Spindrift ja ns. freeride pyörät on/ovat ja miten niillä voi ajaa, jos osaa.
Ei tosiaan ole dh-pyörästä kiinni meikäläisten pärjääminen.
https://youtu.be/-iCiEveFYa4?si=d4hb7Li3Zo_G4BvO

Ensin Spindrift tuplakruunukeulalla Rampage-kuskilla bike-parkissa ja kohdasta 9 min alkaen Remy M kertoo ja näyttää miten Spindrift toimii kalliodropeissa ja metsäajossa.