Näytä tavallinen näkymä : Propain Bikes
Tulee sitten se musta satulatolpankiristin joskus jälkikäteen :)
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559104/p4pb20559104.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559105/p4pb20559105.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559106/p4pb20559106.jpg
JohnnyBuzz
04.05.2021, 12.43
Tulee sitten se musta satulatolpankiristin joskus jälkikäteen :)
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559104/p4pb20559104.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559105/p4pb20559105.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20559106/p4pb20559106.jpg
Mahtavaa! Onnea uudesta pyörästä! :) Oma odottaa edelleen jotain osia, ilmeisesti sit kuitenkin Foxin lähetystä. Mikä ohjaustanko ja stemmi tuli lopulta? Ite kävin hakemassa eilen valmiiksi tulevan pyörän värimaailmaan paremmin istuvan seat clampin. Alkaa olemaan kaikki kasassa, kunhan tulis se pyörä sieltä. :D
Tuliko mitään ilmoitusta kun pyörä lähti tehtaalta?
Mulle tuli viime keskiviikkona ilmoitus että pyörä on quality controllia vaille valmis lähetettäväksi eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään, kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo matkalla..
Tuliko mitään ilmoitusta kun pyörä lähti tehtaalta?
Ei välttämättä tule viestiä. Toimitus voi löytyä täältä Quality Control -viestissä mainitulla tilausnumerolla: https://www.dhl.com/global-en/home/tracking/tracking-freight.html
Mulla tuli quality control viestin jälkeen vielä viesti, että pyörä lähtee päämajasta. Mutta sen jälkeen ei tullut viestiä jossa olisi ollut postin seurantakoodi. Lähetti sitten soitteli eilen, että olenko tänään kotona jos tulisi tuomaan pakettia.
Tilatun 805 mm leveän ja 30 mm nousulla olevan ohjaustangon sijaan tuli tällainen kapeampi 785 leveä. Noususta ei tietoa. Tässä myös nuo tekstit on valkoiset mikä ei niin nätisti sovi hopeaan pyörään. Mutta oikea tulee sitten perästä. Tää nyt tullut on kyllä just oikean levyinen ja vältyin katkaisupuuhilta :)
Stemmi on tilatun 45 mm sijaan 35 mm Sixpack Millenium.
Olin myös erikseen jo ostanut taakse Macig Maryn Super gravity kyljillä ja sitä kun peukalot kipeyttäen väänsin takavanteelle (vastaa aika hyvin Maxxiksen DD-kumin tiukkuutta ja tuntumaa) huomasin vanteiden olevan tilatun Flow S1 sijaan olevankin Flow MK3 vanteet Neo navoilla. Lähetyslistassa joka oli paketissa lukee kyllä edelleen tilaukseni mukaisesti ZTR Flow S1 ja ne piti muistaakseni olla Propainin navoilla.
Toistaiseksi ainoa varsinainen moite löytyi yhdestä iskarin kiinnityspultista jonka kuusiokoloreikä oli vähän ruman näköisesti ruhjottu. Työkalu ei ehkä ollut asentajalla pohjassa ensin ja jälki on vähän ruma ja ehkä kulmat pyöristyneet. Siitä aion laittaa viestiä ja pyytää laittamaan uuden pultin varmuudeksi. Toivottavasti kierteet ovat kunnossa eli työkalu ei ole lipsahtanut sen vuoksi, että pultti on lähtenyt väärille jengoille.
Mulla on pyörä nyt muutoin valmis mutta satula pitää vielä kiinnittää. Ehkä huomenna sitten kuva valmiista laitteesta. Niin joo ja litkut pitää vielä truutata sisään renkaisiin.
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20560973/p4pb20560973.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20560972/p4pb20560972.jpg
Ei välttämättä tule viestiä. Toimitus voi löytyä täältä Quality Control -viestissä mainitulla tilausnumerolla: https://www.dhl.com/global-en/home/tracking/tracking-freight.html
No sieltähän se löyty ja nähtävästi saapunut tänään Suomessa terminaaliin! Thanks vinkistä!
JohnnyBuzz
04.05.2021, 22.21
Mukava ylläri noi kiekot. Täytyy toivoa, että itsellä kävisi samoin, kun arvoin noiden kahden välillä ja lopulta päädyin kuitenkin halvempiin. Onks toi stemmi muuten 35 mm vai 31,8 mm tangolle? Jos 35, niin sitten riittäis pelkkä tangon vaihto. Joillekin oli tullu sinisellä stongalla ja se lähtis kyllä itellä vielä pikaisemmin vaihtoon. Kattelinkin jo sopivaa vaihtoehtoa stemmiksi ja tangoksi, jos menis vaihtoon. Jos ne pitää vielä ostaa, niin mennyt kohta 2-300 egeä noitten ”väärien” osien korvaamiseen. Tuleehan ne tilatut jossain vaiheessa ja kaipa niistä saa myydessä joitakin kymppejä ainakin.
35 mm stemmi ja tanko.
Edit. Ja 185 mm dropperi on just hyvä mulle. 74,5 cm poljinkeskiön keskeltä slr satulan yläpintaan kun tuo tolppa on tuon 1,8 cm verran rungon ulkopuolella. En ole varma onko pohjassa eli antaako runko myöten työntää syvemmällekin kun se oli asennettu tuohon ja sattui olemaan mulle täydellinen.
Hmm. Taitaa tuo väliaikainen ohjaustanko olla myös kuituinen eikä alumiininen niin kuin se jälkitoimituksessa oleva tulee olemaan :)
Mutta nyt on pyörä kasassa ja kuvauslenkki sekä jarrujen sisäänajo suoritettu. Grippejä ja ketjuja en jaksanut alkaa vaihtamaan vaikka gx ketjun tilalle odottamassa on x01 ketju ja gripit vaihdan myös paksumpiin Odi Rogue-malleihin joissa hopeiset lukkorenkaat päissä.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb20564960/p6pb20564960.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p6pb20564971/p6pb20564971.jpg
Hyvätä näyttää! :) Eiku äkkiä parkkii testaa. Tuo kuusiokolo pultin nylppääntyminen on pikku juttu, mutta nuo on just tuommosia, että silti se vähän tympäsee että ei ole maltettu. Nooh nepä lähettää varmasti uuden sulle.
Jos et muistanu vaihtajan korvaketta tilatessa laittaa nii suosittelen pyytämään sen samalla kuljetuksella nii saa ilmaseksi postit.
Täällä kans nbd:) Jarrulevyt oli Maguran MDR-P mitä vähän pelkäsin että ei olis. Stonga mulla punainen niinkuin satula clamppi, onneksi oli heti laittaa musta stonga. Tolppa oli myös vaihtunut Bikeyokeen vaikka olin piheyttäni tilannut Kindshockin. Aivan mahtava ajoitus kyllä kun parkit rupee just aukee!
JohnnyBuzz
05.05.2021, 19.22
Täällä kans nbd:) Jarrulevyt oli Maguran MDR-P mitä vähän pelkäsin että ei olis. Stonga mulla punainen niinkuin satula clamppi, onneksi oli heti laittaa musta stonga. Tolppa oli myös vaihtunut Bikeyokeen vaikka olin piheyttäni tilannut Kindshockin. Aivan mahtava ajoitus kyllä kun parkit rupee just aukee!
Onnea sinnekin! :) Näinköhän ostin turhaan noi jarrulevyt, kun Propainilta vastailivat, että tulisivat jälkitoimituksena. Liekö sitten tilanne elänyt? Ja mahtava upgrade toi hissitolppa. Mites sulla kävi kiekkojen kanssa?
Jos ostit turhaa ja jää ylimääräseksi nii huua hep jos haluat myyä ne levyt :D
Onnea järtsyllekki pyörästä!
JohnnyBuzz
05.05.2021, 21.33
Jos ostit turhaa ja jää ylimääräseksi nii huua hep jos haluat myyä ne levyt :D
Onnea järtsyllekki pyörästä!
No mut hei hyvä. Näin tehdään. :) Ei noita varmaan kannata jättää varalle ja aika loppu alkaa olemaan joka paikasta. Sen verran myös vankkarakenteisen oloiset, että tuskin saan kolhittua vinoon niitä. Ei oo vielä ollut tota ongelmaa yhdenkään pyörän kanssa, mut ei pitäis toki manata. :D
Onnea sinnekin! :) Näinköhän ostin turhaan noi jarrulevyt, kun Propainilta vastailivat, että tulisivat jälkitoimituksena. Liekö sitten tilanne elänyt? Ja mahtava upgrade toi hissitolppa. Mites sulla kävi kiekkojen kanssa?
On muuten näköjään täälläkin MK3 vaikka tilasin S1:)
Itse onnistuin viime kesänä saamaan takajarrulevyn aivan mutkalle pienen pannutuksen seurauksena kun pyörä pakeni yli bermin ja suoraan jarrulevy edellä kiveen...Sramia nyt sai onneksi sappeen vuokraamosta suoraan niin ei jäänyt ajopäivä lyhyeksi, mutta oli kyllä kallein ikinä ostamani jarrulevy :)
Hieno että porukka vihdoin alkaa pyöriään saamaan.
Nyt on ruvennu alu tyee runkosettinä pyörimään mielessä. Onko jotain arvausta kuinka kauan sais odotella jos nyt tilaa?
JohnnyBuzz
06.05.2021, 18.27
Nyt on ruvennu alu tyee runkosettinä pyörimään mielessä. Onko jotain arvausta kuinka kauan sais odotella jos nyt tilaa?
Saitin konfiguraattorista saa karkean arvion toimituspäivästä. Siihen sitten 1-2 kk päälle viivästyksiä tässä vallitsevassa tilanteessa. :D
Saitin konfiguraattorista saa karkean arvion toimituspäivästä. Siihen sitten 1-2 kk päälle viivästyksiä tässä vallitsevassa tilanteessa. :D
Tack!
Tolvassen
07.05.2021, 08.25
Onko oikeaa tarkkaa tietoa toimitusviivästyksistä suhteessa arvioon? Onhan se toki mahdollista tilata ja jos toimitus venyy niin ostaa pyörä mahdollisesti muualta ja palauttaa tuo sen saavuttua.
Onko palautuksista tai takuista tietoa miten jouheasti toimivat?
JohnnyBuzz
07.05.2021, 08.31
Onko oikeaa tarkkaa tietoa toimitusviivästyksistä suhteessa arvioon? Onhan se toki mahdollista tilata ja jos toimitus venyy niin ostaa pyörä mahdollisesti muualta ja palauttaa tuo sen saavuttua.
Onko palautuksista tai takuista tietoa miten jouheasti toimivat?
Tilaus pitää maksaa täysmääräisesti ostohetkellä, mutta sen voi peruuttaa siihen asti kunnes kokoaminen alkaa. Propainin asiakaspalvelu on toiminut tosi hyvin ja yleensä vastaavat meileihin parissa päivässä. Tuotantopäivän lähestyessä voi sitten tiedustella tarkemmasta aikataulusta. Takuuasiat on ymmärtääkseni toimineet myös hyvin. Facebookista löytyy Propain Bike Owners -ryhmä, josta saa myös hyvin vertaistukea. On sinne firman toimarikin ainakin kertaalleen postannut ja muutama aspan edustaja on myös läsnä.
Hyvätä näyttää! :) Eiku äkkiä parkkii testaa. Tuo kuusiokolo pultin nylppääntyminen on pikku juttu, mutta nuo on just tuommosia, että silti se vähän tympäsee että ei ole maltettu. Nooh nepä lähettää varmasti uuden sulle.
Jos et muistanu vaihtajan korvaketta tilatessa laittaa nii suosittelen pyytämään sen samalla kuljetuksella nii saa ilmaseksi postit.
Laittavat 2 kpl uusia pultteja postiin ja samaan pakettiin udh korvakkeen kun vinkistäsi pyysin. 15 euroa ottavat listahintaa korvakkeesta mutta ei postikuluja. Tilasin tosin bike-componentsista myös jo hangerin samalla kun tilasin Zeb-keulaan lokasuojan. Bike-componentsin udh hinta oli vain 10 euroa. No hyvä niitä on olla parikin kappaletta ja keskihinnaksi jäi 12,5 euroa :)
Kun googlailin lokaria ja korvaketta niin huom hi5bikes myy sitä kohtuu hintaan myös suoraan hyllystä. Vinkkinä muille. Meinasin siellä ensin polkea käymään mutta kun lokarinkin tarttin niin laitoin samaan Saksa-tilaukseen. Monessa paikassa myydään molemmista eioota. Hölmösti bike-comp8nentsista mulla 2 tilausta 2 viikkoon ja 10 euroa posteja molemmissa. Mutta kaikkea en hoksannut kerralla. Ekassa, jo noudettavissa olevassa, oli 190 mm ilmaruoto ja huolto-osia ja rasvaa keulaan. Nyt korvake ja lokaritilaukseen olisin kerrankin muistanut tilata myös uuden ketjun venymämitan jossa 0,5 kuluman mittaus mutta nekin oli loppu bike-componentsista. Mulla on mitta jossa vain 0,75 ja 1,0 prossat. Niitä olis ollut ko kaupassakin tietty...
Edit. Tuli tänään ajettua tästä parimetrisestä dropista josta en aiemmalla pyörällä ollut uskaltanut. Tuossa häiritsee se, että ponnistuskohdassa kallio viettää jo alaspäin. Ländi on käytännössä tasaiselle mutta siinä on kallion päällä kerros sammaleista maata. No video meni lisäksi pieleen kun kuvasi vinoon enkä jaksanut uudelleen kuvailla. Eka testihyppy jota en kuvannut meni paremmin kuin tää kuvattu, jossa ländäys oli vähän vino ja kuskikin joutui siksi ähkäisemään :)
https://m.pinkbike.com/video/536253/
Painoksi L kokoiselle punnitushetkellä mutaiselle (100g?) pyörälleni polkimineen, pullotelineineen ja reilun litkumäärän kanssa punnitsin henkilövaa'alla 17,2 kg. Takarengas 1320 grammainen Magic Mary Supergravity.
JohnnyBuzz
08.05.2021, 22.03
Painoksi L kokoiselle punnitushetkellä mutaiselle (100g?) pyörälleni polkimineen, pullotelineineen ja reilun litkumäärän kanssa punnitsin henkilövaa'alla 17,2 kg. Takarengas 1320 grammainen Magic Mary Supergravity.
Ei ihan köykäisimmästä päästä, mutta painovoimallahan tota on pääasiassa tarkoitettu liikuteltavan. Miltä paino tuntuu polkiessa? Entä miten helppo muuten käsitellä? Mun edellinen bike park -pyörä oli reilu kilon kevyempi, wheelbase 3 cm lyhyempi ja 27,5” -renkailla. Saa nähä, miten erilaiselta toi tuntuu. Mulla kans Super Gravity odottamassa taakse, mutta kylläkin Big Betty.
M kokoinen alu Spindrift 16,5kg. Vaihdoin heti Shimanon 11speed voimansiirron ja punaisen väliaikaisstongan tilalle kuitua, siinä ehkä suurimmat painonsäästöt vakio setuppiin.
Etenemistä tuntuu jarruttavan rengastus. Itse pyörä vaikuttaa hyvinkin poljettavalta. Keula on L-kokoiseen Canyon Spectral 27.5 pyörään verrattuna vähän vaikeampi nostaa manuaaliin mutta onnistuu kyllä. Ohjaamo istuessa vähän lähellä tuntuvan oloinen kun satulaputki on aiempaa pyörää pystympi ja stemmi vain 35 mm. Luulen, että mun pitää kokeilla 45 mm stemmiä jonka olin tilannut mutta jota ei ollut saatavilla. Pyörän painon (n. 2,5 kg aiempaa painavampi) huomaa jos tunkkaa pyörää ajokelvottoman jyrkkää kallioharjannetta ylös. Ei ajaessa. Sellaisen huomion olin myös tekeväni, että hypätessäni sellaisesta reilu puoli metriä korkeasta jyrkähkönokkaisesta itselle tutusta hyppyristä, tuntui kuin hyppy olisi noussut vanhaa pyörää korkeammalle. Eli ponnistusta, poppia, tuli aikaiseksi enemmän. Tollaseen perus polkuajeluun tällainen pyörä on toki tarpeettoman jykevä, painava ja pitkäjoustoinen. Sellaiseen käyttöön kevyempi kuiturunkoinen, kevyillä kiekoilla ja renkailla oleva 120-130 joustava olisi vauhdikkaampi. Joku Yt izzotai Transition spur. Mutta parkkikäyttöön tämä on hankittu ja siihen uskon Spindriftin olevan erinomainen. Ens torstaina Nuuksion avajaisissa olis tarkoitus mennä testaamaan. Parkissa kivikkoröykytyksessä 140 takaa joustava, 27.5 kiekkokoon Spectral tuntui siltä, että pidempijoustoisella voisi päästellä kovempaa ja avata jarrut aikaisemmin. Erityisesti Nuuksio bike parkin Forestissa jos on tuttu baana.
Pittääpä itekki ensi tuntumia tyeestä kertoa nyt parin bike park reissu jälkee.
Vertauksena on fuel ex 8 29 vm-19 (130/130) ja siihen tietenki vertaan ku muusta ei ole kokemusta niin paljoa.
Ketteryys ei häviä yhtää ja aiva uskomattoman leikkisä olone. Kovemmassa patissa perä ei tunnu mitenkää liian kovalta vaikka aika jämäkkä on. Sitä vähän jännitin.
Poppia kyllä on tässäki, mitä arvosteluissa kirjotettiinki. Tuntuu, että tämän kans haluaa sieltä sun täältä ottaa ilmaa alle. Sitte hyppimine ylipäätään on jotenki paljon helpompaa ja vakaampaa.
Tuota ei tarvi repiä hypyistä, että pääsis alastuloo vaa se hyppää jotenki nii vaivattomasti.
Eka kertaa on foxi factorya ja sitä säätö jumppaa kans pelkäsin, mutta ihan turhaa. Nyt pystyy paljon paremmin säätäämää niitä pikku juttuja, mitä on edellisessä iskareissa huomannu puutteeksi.
Kausi alussa ja kovasti ootan miltä tuo tuntuu ylläs/levi akselilla ku sinne pääsee ja mite pajon lujempaa sitä uskaltaa tyeellä ajjaa ku trekillä sielä.
Maastossa ja maantielläki tullu käytyä lenkkiä ajamassa ja aikoja kattoo nii eipä tuo häpiä juuri ollenkaan fuelille. Tämä toki varauksella, mitä kukanenki hakee pyörältä ja minkälaista polkua ajelee.
Vaikuttaa, että nyt löyty semmone peli mikä on just eikä melkein omaa tarkotuksee ja ajopaikkoihin sopiva.
Pittääpä punnita tuo kans vasiten jossain vaiheessa.
Nyt lähti kolmas osatilaus vetämään. Yksi kotiutettu.
Tai neljäs jos propainilta parin uuden pultin ja hangerin tilaus lasketaan mukaan.
Tilasin nimittäin 350 lb jousen testattavaksi tän 400 lb tilalle, kun sagi on 400 jousella pienehkö 26-27. Voi olls että se on silti se oikea mutta pitäähän sitä kokeilla. 23+10 euron postit.
Muuta varustetta ovat mm 190 mm ilmaruoto, tiivistehuoltosetti, vaahtorinkuloita, zebin oma lyhyt etulokari, dart-rengaspaikkoja ja jotain minkä jo unohdin :)
JohnnyBuzz
09.05.2021, 22.50
Nyt lähti kolmas osatilaus vetämään. Yksi kotiutettu.
Tai neljäs jos propainilta parin uuden pultin ja hangerin tilaus lasketaan mukaan.
Tilasin nimittäin 350 lb jousen testattavaksi tän 400 lb tilalle, kun sagi on 400 jousella pienehkö 26-27. Voi olls että se on silti se oikea mutta pitäähän sitä kokeilla. 23+10 euron postit.
Muuta varustetta ovat mm 190 mm ilmaruoto, tiivistehuoltosetti, vaahtorinkuloita, zebin oma lyhyt etulokari, dart-rengaspaikkoja ja jotain minkä jo unohdin :)
Mä arvoin pitkään jousen valinnan kanssa, kun olin siinä vähän painoluokkien välissä. Mulla on tulossa 450-jousi Foxin DHX2:en ja ajokamat päällä olin sen jousen suosituksen yläpäässä. Uskon kuitenkin, et toi on oikein passeli. Mieluummin omasta mielestä aavistuksen liian pehmeä kuin hieman kova.
JohnnyBuzz
14.05.2021, 21.21
Nyt kun tuntuu, että sitä omaa pyörää ei tuu ikinä, niin onko Spindriftin omaavat jo ehtineet pyörällä parkiin? Ois kiva kuulla, miten pyörä on pelittänyt. Vähän kyllä alkaa ketuttamaan, kun kuukausi mennyt jo kautta ja kohta kaikki etelän parkitkin auki.
Nyt kun tuntuu, että sitä omaa pyörää ei tuu ikinä, niin onko Spindriftin omaavat jo ehtineet pyörällä parkiin? Ois kiva kuulla, miten pyörä on pelittänyt. Vähän kyllä alkaa ketuttamaan, kun kuukausi mennyt jo kautta ja kohta kaikki etelän parkitkin auki.
No onpa harmillista että pyörää ei kuulu. Olen käynyt kolme kertaa parkissa ja ensitestin tein poluilla jossa se yllättävänkin hyvin toimi kun ei ollut mikään kiivas kimppalenkki.
Jotenkin vaikea sanoa pyörästä parkissa vielä oikein mitään, hyvin se toimii siellä mutta en huomaa mitään erityistä Tyeeseen verrattuna. olikin tarkoitus ottaa molemmat mukaan ja testaa vuoronperään kun Tyeellä en ole tänä vuonna vielä parkissa käynyt. Jotenkin odotukset oli että menis pehmeemmin isot kivikot mutta mitään dramaattista eroa en ole huomannut ja tosiaan siksi haluan molempia samalla kertaa testaa. Toisaalta ei niissä voikkaan mitään valtavaa eroa olla kun hyvin samankaltainen pyörä kuitenkin.
Säädötkin on vielä hakusessa kun vaihdoin samointein taakse Foxin DHX2 coilin kun halvalla sellaisen satuin saamaan. Tässä on outoa se että tuli 450lbs jousella ja alkuperäinen Rockshock oli 400lbs mikä piti olla minulle sopiva mutta tuo Fox tuntuu silti hiukan löysältä ja olen saanut selvästi pohjaamaan muutaman kerran. säätöjä on niin hitosti mutta olen jossain määrin kartalla niiden vaikutuksesta eikä silti tunnu ihan täydelliseltä.
Keulana Rokkarin Zeb Select+ ja sen säätäminen on myös vähän kesken vielä vaikka (onneksi) ei ole niin paljoa säädettävää.
JohnnyBuzz
15.05.2021, 11.50
No onpa harmillista että pyörää ei kuulu. Olen käynyt kolme kertaa parkissa ja ensitestin tein poluilla jossa se yllättävänkin hyvin toimi kun ei ollut mikään kiivas kimppalenkki.
Jotenkin vaikea sanoa pyörästä parkissa vielä oikein mitään, hyvin se toimii siellä mutta en huomaa mitään erityistä Tyeeseen verrattuna. olikin tarkoitus ottaa molemmat mukaan ja testaa vuoronperään kun Tyeellä en ole tänä vuonna vielä parkissa käynyt. Jotenkin odotukset oli että menis pehmeemmin isot kivikot mutta mitään dramaattista eroa en ole huomannut ja tosiaan siksi haluan molempia samalla kertaa testaa. Toisaalta ei niissä voikkaan mitään valtavaa eroa olla kun hyvin samankaltainen pyörä kuitenkin.
Säädötkin on vielä hakusessa kun vaihdoin samointein taakse Foxin DHX2 coilin kun halvalla sellaisen satuin saamaan. Tässä on outoa se että tuli 450lbs jousella ja alkuperäinen Rockshock oli 400lbs mikä piti olla minulle sopiva mutta tuo Fox tuntuu silti hiukan löysältä ja olen saanut selvästi pohjaamaan muutaman kerran. säätöjä on niin hitosti mutta olen jossain määrin kartalla niiden vaikutuksesta eikä silti tunnu ihan täydelliseltä.
Keulana Rokkarin Zeb Select+ ja sen säätäminen on myös vähän kesken vielä vaikka (onneksi) ei ole niin paljoa säädettävää.
Sopiiko kysyä paljon painoa ajokamat päällä? Mulla on tulossa DHX2:lla ja just 450 lbs jousella. Olin just siinä Propainin painosuosituksem rajalla kannattaako ottaa 450 vai 500 lbs, mut päädyin jälkimmäimmäiseen. Halusin mieluummin herkemmän kuin liian jäykän jousen. Itellä painoa ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg.
Sopiiko kysyä paljon painoa ajokamat päällä? Mulla on tulossa DHX2:lla ja just 450 lbs jousella. Olin just siinä Propainin painosuosituksem rajalla kannattaako ottaa 450 vai 500 lbs, mut päädyin jälkimmäimmäiseen. Halusin mieluummin herkemmän kuin liian jäykän jousen. Itellä painoa ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg.
En oo ajokamojen kanssa punninnu mutta nakkena tällähetkellä noin 78kg
Nyt oli lainassa kaverilta 475lbs jousi ja tuolla Nuuksiossa kun ei ole mitään isoja droppeja eikä hyndiä niin ei pohjaillut, tekis silti mieli testata 500lbs jousta.
JohnnyBuzz
15.05.2021, 21.46
Nyt oli lainassa kaverilta 475lbs jousi ja tuolla Nuuksiossa kun ei ole mitään isoja droppeja eikä hyndiä niin ei pohjaillut, tekis silti mieli testata 500lbs jousta.
Vähän kyllä oudolta kuulostaa, että tolla painolla pohjaisi (etenkään Nuuksiossa, jossa ei kuitenkaan isoja dropeja tai hyndiä oo). Spindriftissä DHX2:lla suosituspaino 450 lbs jouselle on 84-94 kg eli ton pitäis olla sulle hieman turhan jäykkä. Mulla oli edellisessä pyörässä kans sama iskari & jousi ja kivasti toimi. Toki eri linkusto ja pyörä muutenkin, niin ei oikein voi verrata suoraan.
Vähän kyllä oudolta kuulostaa, että tolla painolla pohjaisi (etenkään Nuuksiossa, jossa ei kuitenkaan isoja dropeja tai hyndiä oo). Spindriftissä DHX2:lla suosituspaino 450 lbs jouselle on 84-94 kg eli ton pitäis olla sulle hieman turhan jäykkä. Mulla oli edellisessä pyörässä kans sama iskari & jousi ja kivasti toimi. Toki eri linkusto ja pyörä muutenkin, niin ei oikein voi verrata suoraan.
Niin mähän siis tuossa just sanoin että 475lbs jousella ei nuuksiossa pohjaillu, siellä ei tosiaan sellaisia paikkoja oikein ole.
JohnnyBuzz
16.05.2021, 23.43
Niin mähän siis tuossa just sanoin että 475lbs jousella ei nuuksiossa pohjaillu, siellä ei tosiaan sellaisia paikkoja oikein ole.
Hehee, sorry, näköjään ollut sisälukutaito kohdalla . :D Mutta jännä tosiaan, että 450 lbs jousella sait pohjaamaan, kun Propainin painosuositus selkeästi isompi kyseiselle jouselle.
JohnnyBuzz
21.05.2021, 15.07
Mahdollisesti valoa tunnelin päässä. Sain tänään viestiä Propainin aspasta, että odottavat Foxin osien saapuvan seuraavien päivien aikana. Ei enää puhuta viikoista, joten josko sen pyörän vielä jossain vaiheessa saisi. Saa nähä, mitä osia tulee sitten korvattuna toisilla. On tossa hommattuna uus stemmi, ohjaustanko, gripit, seat clamp, jarrulevyt ja Big Bettystä Super Gravity casingillä takarenkas. :D Eli ne todennäköisimmin korvatut osat. Jos kiekot vaihtuu parempiin, niin sitä en valita kyllä yhtään, kun olin kahden vaiheella tilatessa. Nyt vaan toivotaan, että arvio pitäisi paikkansa.
Taidettiin törmätä kauriin kanssa Nuuksiossa, kovasti tuntomerkit täsmää:) Jännä kyllä nuo fiilikset jousen jäykkyydestä, minä laitan jäykempää kuin suositus ja kauris kevyempää. Erona että mulla Foxin DHX2 ja kauriilla Rockshox. Eihän tuon pitäis vaikuttaa mitenkään mutta Tyeen kanssa samanlaista havainnointia mutta vaan toisinpäin, mulla siinä rokkari ja kaverilla fox niin hän samanpainoisena joutui vaihtamaan jäykempään jouseen mikä oli suositus.
JohnnyBuzz
28.05.2021, 10.23
Nyt on sen verran edistymistä tapahtunut, että sitä miettii voiko DHL:n seuranta mennä rikki, jos siellä käy liian usein. :D Mahdollisena pullonkaulana on sitten vielä DHL Suomen päässä. Soittelin sinne eilen, kun paketti ei näkynyt seurannassa ja asiakaspalvelija osasi kysyä heti, että odotanko kenties pyörää Canyonilta. En tainnut olla eka, joka kyseli lähetyksensä perään. Siellä on terminaalissa säilytystila vähän tiukalla ja kuljetuskalusto kovilla, kun jengi on tilannut niin paljon pyöriä Suomeen. Jos paketti etenee Suomeen asti viikonlopun aikana, niin pitää soittaa ja kysyä, josko sen voisi käydä itse hakemassa sieltä helpottaakseen ruuhkaa. Tosin kyseessä DHL Freight, niin ei välttämättä oo kuluttaja-asiakkaille moinen mahdollista.
Kyllä mie hain terminaalista oman pyörän eli varmaan onnistuu. Pitää vaa soittaa sinne firmoille tarkoitettuun numeroo.
JohnnyBuzz
28.05.2021, 14.13
Kyllä mie hain terminaalista oman pyörän eli varmaan onnistuu. Pitää vaa soittaa sinne firmoille tarkoitettuun numeroo.
Mahtavaa! Teen samoin jahka saapuu Suomeen. Huomasin kanssa tuon yritysnumeron kautta hoituvan, koska yksityisasiakas valinnan kautta ohjattiin DHL:n vaihteeseen.
Joo hain kanssa Tuupakasta suoraan terminaalista, kannattaa kirjoittaa ylös lastauslaiturin numero ja jos mahdollista sisäänpääsypuomin koodi. Itse kävin 16.00 jälkeen ja oli vähän vaikeuksia päästä sisään ja löytää oikea ovi kun kukaan ei vastannut mihinkään numeroon siellä enää.
Tänään aloitin muutoskokeilut ja vaihdoin 27.5 kiekon taakse. Löytyi kiekon lisäksi ylimääräinen 200 mm sramin identtinen jarrulevykin. Jarrun joutui tosin keskittämään kiekonvaihdon jälkeen.
Sitten aloin valmistelee keulan pidentämistä 180->190 mm ja irroitin keulan rungosta. Ruodonvaihdon teen huomenna mutta ohjainlaakerin osia aloin putsailemaan valmiiksi sitten kokoamista varten. Ja miten siinä muuten kävikään kuin että tein typeristä typerimmän aloittelijan virheen. En laittanut tarpeeksi huolella mieleeni tai siis ottanut kuvia talteen tiivisteiden asennosta. Eli vaikka mielestäni toinen seuraavista kuvista on se oikea asento tuolle ohjainlaakerin yläkupin tiivisteelle, sopisi se niin kivasti kummin päin vain etten olekaan enää ihan varma. Acros ohjainlaakerihan näissä taitaa kaikissa olla.
Osaako joku sanoa tai pystyisikö vaivaamaan niin paljon että tarkistaisit?
En löytänyt Acroksen sivuilta kuvia tästä.
Huom. Nyt jo pintaruostetta tuossa tiivisteen metallisessa osassa. Pyörä mitä kuukauden vanha. Paljastettakoot että oma muistikuva on, että tuo metallipuoli ei näy oikeassa asennuksessa vaan on piilopuolella. Koska mielestäni ruosteen havaitsin vasta kun osat olivat irti toisistaan. Eli ylemmässä kuvassa tiiviste oikein asennettu ja alemmassa väärin.
Ja sori että kuvat rasvaisia :) Laittelin jo uudet vassut osiin ennen kuvanottoa.
https://ep1.pinkbike.org/p5pb20697082/p5pb20697082.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p5pb20697081/p5pb20697081.jpg
Tein eilen alajalkahuollon. Keula oli siis irti. Jotenkin sellainen tunne, että tiiviste oli kovera. En irrottanut tiivistettä siitä kannesta. Ei näkynyt ruostetta eikä muistaakseni metallia.
Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla
Tänään aloitin muutoskokeilut ja vaihdoin 27.5 kiekon taakse. Löytyi kiekon lisäksi ylimääräinen 200 mm sramin identtinen jarrulevykin. Jarrun joutui tosin keskittämään kiekonvaihdon jälkeen.
Sitten aloin valmistelee keulan pidentämistä 180->190 mm ja irroitin keulan rungosta. Ruodonvaihdon teen huomenna mutta ohjainlaakerin osia aloin putsailemaan valmiiksi sitten kokoamista varten.
Mullakin olis olis 190mm ruoto valmiina Zebiin mutta rupes miettii että kun olen mullet konversion kanssa jo tehnyt niin muuttuuko geo jo liikaa kun keula pitenee ja perä putoaa?
Mutta korkeampi keula kompensoi vähän sitä, ettei keskiö laske liikaa. Tosin sullahan se mullet takakiekko jo on ja jos ei keskiö tullut liian alas niin sen takia ei tartte pidentää.
Tää pinkbiken arvioitsija tykkäsi kyllä nimenomaan 29 rungon itse tehdystä mullet-versiosta ja just 190 keulalla. Siksi aion kokeilla. Keula alkaa tosiaan olee vähintäänkin tarpeeksi loiva (63.1), jos vakiokokoonpanon keulakulmaa oli pidetty aavistuksen konservatiivisena näin freeride pyörälle (64.5).
https://m.pinkbike.com/news/first-ride-propains-2021-spindrift-is-taking-a-leap.html
For me, my favorite setup with the Spindrift CF was to run the 29" frame with longer chainstays for higher balance with a 27.5" rear wheel, dropping the head angle to about 63.1 degrees with the 190mm travel fork and lowering the bottom bracket to about 340mm (at least that's what the squiggly measuring tape told me when I grabbed it to check). I was able to readjust the seat angle to its intended measurement by sliding the seat forward on its rails and I was standing in front of what I felt was a near perfect setup for me. Not just in theory, but also out on the trail.
Glued to the ground when cornering, adding a bit more responsiveness overall, being able to push the smaller rear wheel into corners harder with no tire buzzing my rear end in steep sections either was just what I was looking for. Unfortunately, my experiment is not a setup that can be ordered from Propain's extensive menu, but that doesn't mean that the Spindrift couldn't be run like that.
Tuon innoittamana minäkin mulletin kaksysistä tein, en vaan enää muistanut että oli keulakin 190mm joustolla mutta hyvä niin, ehkä kokeilen itsekin. Nyt kyllä pyörä rupee tuntumaan just hyvältä niin en heti tuota muutosta tee.
Mitä ihmettä tarkoittaa tuon mullet Spindrift rungon BB drop: R10 / F23 mm?
JohnnyBuzz
03.06.2021, 22.15
Tulihan se vihdoin meikäläisellekin. :) Ulkoistin kokoamisen ja samalla takarenkaan vaihdon jäykempikylkiseen Big Bettyyn. Erinomaiselta vaikuttaa viimeistely ja muutenkin sen vähän, mitä ehtinyt ajaa, niin ensivaikutelma vastaa odotuksia. Hieman ehkä painavampi, mitä odotin, mutta ei se varmastikaan alaspäin mennessä tule ongelmaksi. Pyörässä oli lopulta kaikki paitsi ohjaustanko alkuperäisen tilauksen mukaista. Jopa seat clamp oli musta. :D Oli kuitenkin jonkin verran osia tullut varalle hommattua, niin samalla ne tuli laitettua kiinni. Jarrulevyt oli kuin olikin ne mitä piti eli Maguran MDR-P -levyt. Nyt niitä on sitten setti ylimääräisenä.
Ainoa harmituksen aihe on nyt se, että taakse vaihdetty Super Gravity Big Betty oli pyörän ollessa tallissa napsahtanut pois paikaltaan. Sitä säätäessä menikin sitten tänään "iloisesti" pari tuntia. Just tällaisen ylimääräisen säädön takia halusin ulkoistaa asennushommat, kun ei olis aikaa eikä kiinnostusta tippaakaan. Sain ne nousemaan naapurin kompuran avulla uudestaan paikalleen, mutta yhdestä kohtaa jäi kinnaamaan eikä meinannut millään suoristua. Siinä sitten laitoin vähän lisää painetta ja rengas poksahti pois paikaltaan ja litkua joka paikassa. Mitähän litku tekee jarrupaloille? Kuluu toivottavasti pois? Kaikki muut sain kyllä putsattua. Sama toistui toki toisen kerran, kun yritin saada rengasta asettumaan suoraan. Sain nyt kolmannen kerran paikakallee, mutta mutkalla on edelleen ja mahtoikohan paineen purkautuminen rikkoa jotain, kun yhden pinnan juuresta tihkui hetken aikaa litkua? Pitääköhän toi vanne teipata uudelleen?
Vaikka toi menis paikalleen, niin vähän pelottaa, että kuinkahan kestää tosi toimissa? Onko aitoa huoli, että voisi tippua ajossa paikaltaan? Oonko voinut rikkoa jotain muuta tossa, kun hyppäsi pois paikaltaan kompuran paineesta? Ei viittis mennä heti rikkomaan kiekkoja (ja sen seurauksena itteään) parkiin. Niin ja kun rengas oli itsestään tallissa poksahtanut paikaltaan, niin pyörä oli kaattunut osittain. Onneksi oli tallissa pyörän vieressä sattumoisin pöytä, niin ei päässyt kaatumaan lattialle asti.
No mutta täytyy olla aamulla yhteydessä asennuksen tehneeseen firmaan, josko suostuisivat asian korjaamaan. Jos ei muuta, niin sitten orkkis pehmeämpikylkinen Big Betty kehiin. Eilen ajelin pyörällä hetken ja siinä ajassa ei ollut mitään ongelmaa renkaan kanssa, niin ihme homma, että oli itsestään pompannut paikalltaan.
Anyways, tässäpä kuvaa pyörästä eiliseltä illalta (näemmä ladatessa hieman värit tosin vääristyy, oranssit osat näyttää vähän turhan punaisilta). Kun nyt pääsisi jo ajamaankin. :( https://pic.useful.fi/PjhpgA8fc.jpg
sisurisampsa
03.06.2021, 22.57
Hieno pyörä, vaikka rasittavuuteen asti päivittelit toimitusketjua. Osta ens kerralla pyörä kivijalasta, pliis?
Myöskin täytyy ihmetellä, että ostaa noinkin teknisen pyörän, eikä aikaa ja mielenkiintoa laittaa. Helpommalla pääset kun teet itse, etkä vittuunnu rinteessä kun linkunpultti jäänyt matkalle.
Mutta antoisia kilometrejä!
Huh, huomenna aattelin allaa SG bettyä jumppaamaan insertin kera ilman kompuraa, en hirveesti rohkaistunut :D Käytitkö saippuavettä nostaessa rengasta?
Tulihan se vihdoin meikäläisellekin. :) Ulkoistin kokoamisen ja samalla takarenkaan vaihdon jäykempikylkiseen Big Bettyyn. Erinomaiselta vaikuttaa viimeistely ja muutenkin sen vähän, mitä ehtinyt ajaa, niin ensivaikutelma vastaa odotuksia. Hieman ehkä painavampi, mitä odotin, mutta ei se varmastikaan alaspäin mennessä tule ongelmaksi. Pyörässä oli lopulta kaikki paitsi ohjaustanko alkuperäisen tilauksen mukaista. Jopa seat clamp oli musta. :D Oli kuitenkin jonkin verran osia tullut varalle hommattua, niin samalla ne tuli laitettua kiinni. Jarrulevyt oli kuin olikin ne mitä piti eli Maguran MDR-P -levyt. Nyt niitä on sitten setti ylimääräisenä.
Ainoa harmituksen aihe on nyt se, että taakse vaihdetty Super Gravity Big Betty oli pyörän ollessa tallissa napsahtanut pois paikaltaan. Sitä säätäessä menikin sitten tänään "iloisesti" pari tuntia. Just tällaisen ylimääräisen säädön takia halusin ulkoistaa asennushommat, kun ei olis aikaa eikä kiinnostusta tippaakaan. Sain ne nousemaan naapurin kompuran avulla uudestaan paikalleen, mutta yhdestä kohtaa jäi kinnaamaan eikä meinannut millään suoristua. Siinä sitten laitoin vähän lisää painetta ja rengas poksahti pois paikaltaan ja litkua joka paikassa. Mitähän litku tekee jarrupaloille? Kuluu toivottavasti pois? Kaikki muut sain kyllä putsattua. Sama toistui toki toisen kerran, kun yritin saada rengasta asettumaan suoraan. Sain nyt kolmannen kerran paikakallee, mutta mutkalla on edelleen ja mahtoikohan paineen purkautuminen rikkoa jotain, kun yhden pinnan juuresta tihkui hetken aikaa litkua? Pitääköhän toi vanne teipata uudelleen?
Vaikka toi menis paikalleen, niin vähän pelottaa, että kuinkahan kestää tosi toimissa? Onko aitoa huoli, että voisi tippua ajossa paikaltaan? Oonko voinut rikkoa jotain muuta tossa, kun hyppäsi pois paikaltaan kompuran paineesta? Ei viittis mennä heti rikkomaan kiekkoja (ja sen seurauksena itteään) parkiin. Niin ja kun rengas oli itsestään tallissa poksahtanut paikaltaan, niin pyörä oli kaattunut osittain. Onneksi oli tallissa pyörän vieressä sattumoisin pöytä, niin ei päässyt kaatumaan lattialle asti.
No mutta täytyy olla aamulla yhteydessä asennuksen tehneeseen firmaan, josko suostuisivat asian korjaamaan. Jos ei muuta, niin sitten orkkis pehmeämpikylkinen Big Betty kehiin. Eilen ajelin pyörällä hetken ja siinä ajassa ei ollut mitään ongelmaa renkaan kanssa, niin ihme homma, että oli itsestään pompannut paikalltaan.
Anyways, tässäpä kuvaa pyörästä eiliseltä illalta (näemmä ladatessa hieman värit tosin vääristyy, oranssit osat näyttää vähän turhan punaisilta). Kun nyt pääsisi jo ajamaankin. :( https://pic.useful.fi/PjhpgA8fc.jpg
Hieno pyörä, vaikka rasittavuuteen asti päivittelit toimitusketjua. Osta ens kerralla pyörä kivijalasta, pliis?
Myöskin täytyy ihmetellä, että ostaa noinkin teknisen pyörän, eikä aikaa ja mielenkiintoa laittaa. Helpommalla pääset kun teet itse, etkä vittuunnu rinteessä kun linkunpultti jäänyt matkalle.
Mutta antoisia kilometrejä!Samoilla linjoilla mennää. Tässä oli oppirahat siitä, että se maksettu asentaja ja tehdas ei välttii tee huolellisesti ja sitten kärsitään. Itse olen kohta purkanut oman pyöräni atomeiksi ja kasannut uusiksi ja hekenut useampaa nitinää ja natinaa moneen kertaan 60h ajetusta vehkeestä. Turhia paja tunteja on helposti luokkaa +20h lapsuksientakia, mutta nyt tunnen uuden pyöräni läpikotaisin ja sen ongelmat. Valmistajan suunnalla on voinut jo mietintä herätä, et miten noi kaikki vaivat on mahtunu samaan vehkeeseen tai mikä nipo siellä on, mut jo yli 6 kiloo pistää pyörään se pitää pelata, ku ajatus.
Aika paljon kasaus kämmejä+ rekkulaa eri komponettivalmistajien kasauksista/laadusta, jos nuo kaikki olisin hoitanut pyörää lähettelemällä Suomessa en olisi ajanut yhtään. Suurin osa nakse viosta vaatii vaan sitä määrätietoista vianhakua. Huoltoon viemällä, et naksuu jostain tyylillä vian haku kestänee ikuisuuden.
Ps renkaan runko voi olla paskana jo. Tai sitten asennuksessa liikaa painetta ja liukua liian vähän. Aika amatööri vika, jos rengas on jätetty nousematta ylös jostain tai sit vanne on paska ja ei pidä kumia ylhäällä 0 paineella.
Factory Foxien laadussa oli myös sanomista. Mallia avaa ennen ekaa ajoa. Säätö on kivaa ja vie aikaa, jos haluat kyvyt ulos. T. Kohta 60h saatöjä ruuvaillessa. Hjväks sen saa helposti, mut viimeset timantit vaatii aikaa tai sit sitä, et jaksaa veivaa samaa pätkää päivän, mitä ite en ole lenkkiajossa jaksanu. Parkissahan se on helpompaa, tosin trailipyörän tasamaan ja ylämäen ominaisuudet jää sit vähille. Parkki pyörässähän tuo ei haittaa.
JohnnyBuzz
03.06.2021, 23.24
Mutta antoisia kilometrejä!
Pahoittelut rasittavuudesta. Aika vähän on tarjolla vähemmän teknisiä pyöriä tohon tarkoitukseen, mihin toi on tarkoitettu. Kun aika on lapsiperhearjessa rajallinen, niin mieluummin sen käyttäisi ajamiseen eikä säätämiseen.
JohnnyBuzz
03.06.2021, 23.30
Ps renkaan runko voi olla paskana jo. Tai sitten asennuksessa liikaa painetta ja liukua liian vähän. Aika amatööri vika, jos rengas on jätetty nousematta ylös jostain tai sit vanne on paska ja ei pidä kumia ylhäällä 0 paineella.
Rengas oli ainakin päälisin puolin ihan oikein paikallaan huoltoliikkeen kasauksen jälkeen eikä mitään heittoa ollut suuntaan tai toiseen. Mutta tosiaan tässä päivän aikana napsahtanut itsekseen pois. On tää nyt taas, kun haluis vaan päästä ajamaan...
Jos et seurannut tarkasti asennetun renkaan reunaviivasta ylösnousua, et voi olla varma oliko jokapaikasta ylhäällä vaikka pyöri suoraan. Mäkin olisin halunnu vaan ajaa enkä pajottaa uutta pyörää viikottain, mut tällästä tää mtb on parhaimmillaan.
JohnnyBuzz
03.06.2021, 23.47
Jos et seurannut tarkasti asennetun renkaan reunaviivasta ym ylösnousua, etvoi olla varma oliko jokapaikasta ylhäällä vaikka pyöri suoraan.
No eipä tullut seurattua, kun näytti olevan suorassa eikä heittoa ollut pyöriessä mihinkään suuntaan.
Rengas oli ainakin päälisin puolin ihan oikein paikallaan huoltoliikkeen kasauksen jälkeen eikä mitään heittoa ollut suuntaan tai toiseen. Mutta tosiaan tässä päivän aikana napsahtanut itsekseen pois. On tää nyt taas, kun haluis vaan päästä ajamaan...
Itsellä jotkin rengas ja kehä kombinaatiot on tuottanut tilanteen jossa rengas tulee pois hyllyltä/vanteelta kun paineet laskee. Jos tuo on asennuksen jälkeen jäänyt litkuista huolimatta jostain vuotamaan, esim
mainitsemasi pinnan reiän kohta? Tuolloin tyhjentyessään tippunut vanteelta. Kuulostaa vähän että voi olla jo runko vauriotunut kuten Antza44 mainitsi.
Mulla siis juurikin Schwalben rengas käyttäytyi noin, oli kovin löysä ja meni vanteelle helposti mutta nousi nihkeästi hyllylle ja tuli heti alas kun paineet laski.
Hieno pyörä ja hyviä ajoja! Ja tottakai ammattilaisia kannattaa käyttää, jos siltä tuntuu ja tosiaan se autotallissa
vietetty aika on monesti ajamiselta pois.
JohnnyBuzz
04.06.2021, 08.50
Itsellä jotkin rengas ja kehä kombinaatiot on tuottanut tilanteen jossa rengas tulee pois hyllyltä/vanteelta kun paineet laskee. Jos tuo on asennuksen jälkeen jäänyt litkuista huolimatta jostain vuotamaan, esim
mainitsemasi pinnan reiän kohta? Tuolloin tyhjentyessään tippunut vanteelta. Kuulostaa vähän että voi olla jo runko vauriotunut kuten Antza44 mainitsi.
Mulla siis juurikin Schwalben rengas käyttäytyi noin, oli kovin löysä ja meni vanteelle helposti mutta nousi nihkeästi hyllylle ja tuli heti alas kun paineet laski.
Hieno pyörä ja hyviä ajoja! Ja tottakai ammattilaisia kannattaa käyttää, jos siltä tuntuu ja tosiaan se autotallissa
vietetty aika on monesti ajamiselta pois.
Tosi jäykkä toi oli edelleen vääntää vanteelle, mutta kai se on mahdollista, että runko olisi vahingoittunut. On mulla tossa trail-kylkinen rengas myös. Viittaako toi pinnan reiästä tihkunut litku siihen, että vanne pitäisi teipata uudestaan.
Tää on just tätä, että on joku kohtuu simppeliltä vaikuttava asia, joka sitten eskaloituu viemään vähintään 3-4 tuntia, täytyy hakea tarvikkeita, menettää hermot useampaan otteeseen jne. Ja tosiaan, jos toi tallissa vietetty aika ei oo pois ajamisesta, niin ainakin ajasta, jolla voi kompensoida perheen kanssa vietettyä aikaa, jota on menettänyt ajamisen takia. ;)
Johnny: Flow mk3 vanne ja Schwalben Magic mary supergravity on ihan samanlainen että paineen laskettua lähelle nollaa, rengas tippuu vanteen hyllyltä itsestään osittain pois. Se ei suoraan siis ole merkki siitä, että renkaasi oli vaurioitunut.
Se miksi rengas on tippunut (jos se oli kunnolla ensin noussut joka kohdasta) johtunee siitä, että paine on päässyt laskemaan vuodon takia. Ja vuoto voi tietysti olla itse renkaan kyljessä mutta tuskin, koska supergravityt ovat jo niin paksuja. ja jos ei litkua ole tihkunut renkaan läpi. Sen sijaan ilma on karannut joko venttiilin juuresta vanteen sisään ja siitä edelleen ulos venttiilin kohdalta tai juuri jonkin pinnan kohdalta. Tai ilmaa karkaa vanteen sisään ja ulos pinnanreiästä sen takia, että vannenauha on rikki tai huonosti jostain kohtaa vannetta. Itse kamppailin saman asian kanssa enkä tiedä kummasta lopulta oli kyse. Lisäisin vanneteippiä kohtiin joissa näytti olevan pientä nirhaumaa ja toisaalta kiristin ja myös vaihdoin tubeless-venttiilin toiseen. Eli saattoi olla että tubeless venttiiliä ei vain oltu kiristetty tarpeeksi jolloin se vanteen sisäurassa oleva kumitulppa ei ollut tiivisti vannetta vasten. Tai se reikä vannenauhassa sen venttiilin kohdalla oli rikki / huonosti. Teippasin senkin kohdan uudelleen ja lopulta vuoto pinnanreiästä (sen ihan kuuli) loppui.
JohnnyBuzz
04.06.2021, 14.30
Johnny: Flow mk3 vanne ja Schwalben Magic mary supergravity on ihan samanlainen että paineen laskettua lähelle nollaa, rengas tippuu vanteen hyllyltä itsestään osittain pois. Se ei suoraan siis ole merkki siitä, että renkaasi oli vaurioitunut.
Se miksi rengas on tippunut (jos se oli kunnolla ensin noussut joka kohdasta) johtunee siitä, että paine on päässyt laskemaan vuodon takia. Ja vuoto voi tietysti olla itse renkaan kyljessä mutta tuskin, koska supergravityt ovat jo niin paksuja. ja jos ei litkua ole tihkunut renkaan läpi. Sen sijaan ilma on karannut joko venttiilin juuresta vanteen sisään ja siitä edelleen ulos venttiilin kohdalta tai juuri jonkin pinnan kohdalta. Tai ilmaa karkaa vanteen sisään ja ulos pinnanreiästä sen takia, että vannenauha on rikki tai huonosti jostain kohtaa vannetta. Itse kamppailin saman asian kanssa enkä tiedä kummasta lopulta oli kyse. Lisäisin vanneteippiä kohtiin joissa näytti olevan pientä nirhaumaa ja toisaalta kiristin ja myös vaihdoin tubeless-venttiilin toiseen. Eli saattoi olla että tubeless venttiiliä ei vain oltu kiristetty tarpeeksi jolloin se vanteen sisäurassa oleva kumitulppa ei ollut tiivisti vannetta vasten. Tai se reikä vannenauhassa sen venttiilin kohdalla oli rikki / huonosti. Teippasin senkin kohdan uudelleen ja lopulta vuoto pinnanreiästä (sen ihan kuuli) loppui.
Jep, kuulostaa about samalta. Mulla tuli tosin S1-vanteilla. Vein takarenkaan samaan huoltoon, joka kokosi pyörän ja siellä yrittävät laittaa kuntoon. Tuntui se kevyempikylkinenkin nousevan aika korkealle vanteen reunalla ja se aiheutti vuotoa. Edessä istuu niin kuin pitääkin. Laittavat nyt varmaan uudet teipit siihen ja yrittävät ratkaista asiaa. Epäilivät myös, että voisiko vanne olla maanantaikappale, mutta toivottavasti ei. Heille on jonkin verran runkovikaisia renkaita tullut vastaan eli voi sitäkin olla, mutta toivotaan, että saavat toimimaan. Oli suunnitelmissa mennä huomenna mäkeen. Toki onneks toi napsahti pois vanteelta tallissa eikä rinteessä.
JohnnyBuzz
04.06.2021, 18.44
Juu, ei onnannu liikkeessäkään. Toi Flow S1 on niin matalareunainen vanne, että rengas ei vaan halua pysyä siinä. Sama homma niin Trail kuin Super Gravity casingillä. Ihan helevetin turhauttavaa. Nyt pitäis miettiä, miten pääsis ajamaan. Sisuri taakse? Renkaat vaihtoon? Noilla kiekoilla pitäis yrittää saada homma kuitenkin toimimaan. Nyt renkaiden haarukasta irrottamisen jälkeen laahaa toki jarrutkin, jotka oli ennen irrottamista ihan mintissä. Voispa vaan ajaa...
Kuulostaa vialliselta vanteelta. Tai sitten schwalbella on erä jossa kumien halkaisija tullut liian suureksi.
JohnnyBuzz
04.06.2021, 21.04
Kuulostaa vialliselta vanteelta. Tai sitten schwalbella on erä jossa kumien halkaisija tullut liian suureksi.
Kaks eri casingiä eli eri eristä (ja varmaan myös linjastoista). Huomenna kokeilu sit sisurilla. Vähän hassua laittaa Stans No Tubes -vanteelle sellasta. :D Huoltoliikkeen kanssa tutkailtiin vannetta ja se on tosiaan aika matala ja Schwalben vanteen reunaan tule reunus aika pyöreä malliltaan (ainakin Big Bettyssä). Liekö siinä ongelman ydin? Kiekon hylly on sen verran ohut/ kapea, niin rengas ei ”tartu” siihen.
Ymmärrän kyllä tuon pointin että vie ammattilaiselle laitettavaksi jos epäilyttää omat taidot mutta väitän että monessa pikkuasiassa siihen palaa huomattavasti enemmän aikaa kun itse laittamalla ja joutuu odottelemaan pyörää ajoon mutta kukin tavallaan.
Toi rengashomma voi ratketa ihan itsestään kun ajaa vaan ja seuraa paineita ettei pääse tyhjenemään, litku rupee tiivistään eikä lopulta paineet enää karkaa. Jarrujen keskitys on kyllä niin simppeli homma että ei nyt sen takia kannata mihinkään viedä, jarrusatulan pultit löysälle ja jarru pohjaan ja kiristys. Hienosäätöä voi tehdä silmämääräisesti jos tuntuu että ei keskittynyt kunnolla. Mulla kyllä ihan uutena oli hitusen levy kiero jolloin vaikea saada täysin äänettömäksi.
Mutta hieno pyörä! toivottavasti pääset ajamaan.
JohnnyBuzz
04.06.2021, 21.28
Ymmärrän kyllä tuon pointin että vie ammattilaiselle laitettavaksi jos epäilyttää omat taidot mutta väitän että monessa pikkuasiassa siihen palaa huomattavasti enemmän aikaa kun itse laittamalla ja joutuu odottelemaan pyörää ajoon mutta kukin tavallaan.
Toi rengashomma voi ratketa ihan itsestään kun ajaa vaan ja seuraa paineita ettei pääse tyhjenemään, litku rupee tiivistään eikä lopulta paineet enää karkaa. Jarrujen keskitys on kyllä niin simppeli homma että ei nyt sen takia kannata mihinkään viedä, jarrusatulan pultit löysälle ja jarru pohjaan ja kiristys. Hienosäätöä voi tehdä silmämääräisesti jos tuntuu että ei keskittynyt kunnolla. Mulla kyllä ihan uutena oli hitusen levy kiero jolloin vaikea saada täysin äänettömäksi.
Mutta hieno pyörä! toivottavasti pääset ajamaan.
Joo, kyl mä to jarrun säädön saan kuntoon. Sen takia en viemässä mihinkään. Eikä toi niinkään oo osaamisesta, vaan ajankäytöstä kiinni. Laitan sisurilla sen huomenna ja josko sit pääsis ajamaan.
Joko on ensityypit saatu J?
Tänään oli Nuuksio bike parkissa oikein Propainien kokoontumisajo tai näyttelytilaisuus, kun Tyeetä ja Spindriftiä oli kaikissa väreissä :) Raw, musta, vihreä ja punainen.
Terveiset vain vielä mustan ja punaisen kuskeille.
JohnnyBuzz
06.06.2021, 15.48
Joko on ensityypit saatu J?
Tänään oli Nuuksio bike parkissa oikein Propainien kokoontumisajo tai näyttelytilaisuus, kun Tyeetä ja Spindriftiä oli kaikissa väreissä :) Raw, musta, vihreä ja punainen.
Ei vielä. :( Laitoin eilen sisurilla Trail-kylkisen Big Bettyn taakse ja se meni kohtuu hyvin. Piti toki käyttää saippuavettä ja lopun hienosäätö föönillä, kun jäin vähän alas vanteella paikka paikoin. Nyt pitää vielä tehä uudestaan, kun liikkeessä otettiin pienen vuodon vuoksi tubeless-teipit pois ja tajusin, että oishan siellä hyvä olla varuiksi edes vannenauha. Jos parit kerrat pääsis mäkeen tolla setupilla ja sit litkuttais takarenkaan uudestaan.
Swinghilliin oli alustava ajatus mennä eilen, mutta ei sit aika riittäny, kun meni jo viideltä kiinni. Josko ens tiistaina pääsis jo mäkeen?
Tosta renkaan itsestään paikaltaan poksahtanisesta: en tullut tsekanneeksi paineita silloin ja vanteen max. paine on 37 psi. Vois kyllä viitata siihen, että sisään on laitettu varmuudeksi enemmän ja sit tyyliin lämpenemisen myötä hypännyt pois vanteelta. Yritin eilen vääntää Super Gravityä vanteella ja ihan toivotonta oli viimeiset parikyt senttiä saada paikalle. Väännettiin vielä naapurin kanssa yhdessä eikä silti saatu. On kyllä aika jäykkä rengas kyseessä.
Jarrutkin sain laahaamattomiksi, mutta ei se Maguroilla ollut ihan simppeliä kuin jarru kenkä löysällä jarrut pohjaan ja ruuvien kiristys. On sen verran vähän tilaa jarruissa, että vaati kyllä aika paljon duunia ja malttia etenkin etujarrun kanssa.
Silicone spraylla asentanu renkaita jo vuosia. Aina mennee tosi nätisti rengas paikallee ja nousee hyvi vanteelle. Suosittelen!
JohnnyBuzz
06.06.2021, 20.39
Silicone spraylla asentanu renkaita jo vuosia. Aina mennee tosi nätisti rengas paikallee ja nousee hyvi vanteelle. Suosittelen!
Ainakin tunnin taas väänsin taas rengasta vanteella, saippuavesi ja fööni apuna. Viikonloppuna käyttäny joku viis tuntia renkaiden ja jarrujen kanssa säätämiseen. Ajanu puoli tuntia. Mieluummin olis toisinpäin.
Silikonisprayta en ookaan testannu renkaiden kanssa. Mihin kohtaan laitat sitä? Vois ollakin toimiva konsti. Rengas ei kuitenkaan tuu liian liukkaaksi ja pysyy näpeissä? Rätin kautta vai suoraan pinnalle?
Jokkepappa
06.06.2021, 20.41
Kai käytät kunnollisia rengas rautoja? Just laitoin vittorian martellon enska kyljellä insertin kanssa. Eihän tuossa varttia kauempaa mennyt
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Kiitos! Mulla oli se punainen versio. Neljä kertaa ole Nuuksio Bikeparkissa käynnyt ja aina siellä on Propaineja nähnyt oman seurueen pyörien lisäksi.
Just laitoin vittorian martellon enska kyljellä insertin kanssa. Eihän tuossa varttia kauempaa mennyt
Vaihdoin juuri taakse Martellon Mazzan tilalle. Nuo Vittoriat ovat ollut todella helppoja asentaa. En muistanut edes laittaa saippuavettä ja nousi hyvin paikalleen jalkapumpulla. Mulla on trail-kylkisiä, joten lienevät helpompia asentaa.
Jokkepappa
06.06.2021, 21.12
Kiitos! Mulla oli se punainen versio. Neljä kertaa ole Nuuksio Bikeparkissa käynnyt ja aina siellä on Propaineja nähnyt oman seurueen pyörien lisäksi.
Vaihdoin juuri taakse Martellon Mazzan tilalle. Nuo Vittoriat ovat ollut todella helppoja asentaa. En muistanut edes laittaa saippuavettä ja nousi hyvin paikalleen jalkapumpulla. Mulla on trail-kylkisiä, joten lienevät helpompia asentaa.Laitoin trail mazzan eteen meni kyllä paikalleen kun ittestää. Ensi lauantaina pääsee myös nuuksioon ajamaan kelloa vastaan
Laitan silikoonia renkaan sisä että ulko reunalle ja reilusti. Asentaessa menee tosi liukkaasti paikallee ja ilmaa laittaessa nousee kyllä vanteelle ilman suurempia temppuja. Käsissä perus työhankaskat. Ei sen kummempaa.
Tosiaa aina ärsytti enne renkaiden vaihto mutta tuota ku alko käyttää nii loppu se värkkäämine ja homma sujuu todella helposti.
JohnnyBuzz
06.06.2021, 21.44
Laitan silikoonia renkaan sisä että ulko reunalle ja reilusti. Asentaessa menee tosi liukkaasti paikallee ja ilmaa laittaessa nousee kyllä vanteelle ilman suurempia temppuja. Käsissä perus työhankaskat. Ei sen kummempaa.
Tosiaa aina ärsytti enne renkaiden vaihto mutta tuota ku alko käyttää nii loppu se värkkäämine ja homma sujuu todella helposti.
Täytyykin testata ens kerralla. Olikin jo ennen tätä viikonloppua ehtinyt unohtaa, miten paljon en diggaa renkaiden vaihtamisesta. :D
Remy näyttää jälleen mihin Spindrift kykenee kun kuski osaa. Nyt pyörässä tuplakruunukeula.
https://youtu.be/LOQb4wU8tN0
Ainakin tunnin taas väänsin taas rengasta vanteella, saippuavesi ja fööni apuna. Viikonloppuna käyttäny joku viis tuntia renkaiden ja jarrujen kanssa säätämiseen. Ajanu puoli tuntia. Mieluummin olis toisinpäin.
Silikonisprayta en ookaan testannu renkaiden kanssa. Mihin kohtaan laitat sitä? Vois ollakin toimiva konsti. Rengas ei kuitenkaan tuu liian liukkaaksi ja pysyy näpeissä? Rätin kautta vai suoraan pinnalle?
En suosittele kokeilemaan miten rengasinsertti (mulla pepis rock noodle mutta huck norris vissiin paljon helpompi ja cushcore vastaavasti vaikeampi) vielä lisähaittana vaikeuttaa supergravityn asentamista flow vanteelle. Oli melkoisen työläs nimittäin. Kolme päivää tässä odottelin että peukaloissa taas voimat tallella ennen kuin tänään vaihdoin insertin myös eteen super trail kylkiseen renkaaseen. Se menikin onneksi helpommin kuin pelkäsin. Alle 10 minuutissa ehkä. Saippuvettä suihkupullossa ja lopun väänsin pitkällä parktoolin rengasRAUDALLA.
Ite en uskalla ihan hirveesti väkisin väännellä kun tuntuu että olen saanu renkaita rikki silleen. Pienet rengasmuovit, menee jos mennäkseen :D
Jokkepappa
10.06.2021, 15.56
Parktoolin metalliset rengastyökalut niin alkaa renkaat menemään vanteelle. Muoviset ei tuppaa oikeen kestämään
JohnnyBuzz
11.06.2021, 00.27
Näyttäis, että jää viikonlopuksi suunniteltu mökkireissu väliin. Kukaan Propain-kuskeista suuntaamassa esim. Swinghilliin perjantaina?
Näyttäis, että jää viikonlopuksi suunniteltu mökkireissu väliin. Kukaan Propain-kuskeista suuntaamassa esim. Swinghilliin perjantaina?Minä olen menossa Nuuksio bikeparkkiin tänään. Pitäisi siellä olla toinenkin Propain-kuski.
Ite kävin ajamassa reilu 4 h maantietä tänään niin nuuksio jää tältä viikolta väliin, koska la ja su siellä on funduro-cup. Sunnuntaina harkitsen Tornaria. Ens viikolla ja kymmenisen kertaa vähintään sen jälkeenkin mua näkee Nuuksiossa. Saa tulla moikkaamaan.
JohnnyBuzz
11.06.2021, 22.25
Ite kävin ajamassa reilu 4 h maantietä tänään niin nuuksio jää tältä viikolta väliin, koska la ja su siellä on funduro-cup. Sunnuntaina harkitsen Tornaria. Ens viikolla ja kymmenisen kertaa vähintään sen jälkeenkin mua näkee Nuuksiossa. Saa tulla moikkaamaan.
Siellä oli tänään ainakin neljä Propainia. :) Elä mee Tornariin su, kun ei oo hissi päällä ennen tiistaita. :D Ite menossa näillä näkymin silloin sinne.
Rupes tänään kuivassa ja pölyisessä kelissä jarrut vähän vinkumaan. Pitää varmaan putsata jarrulevyt ja ehkä hioa vähän jarrupaloja?
Minä olen menossa Nuuksio bikeparkkiin tänään. Pitäisi siellä olla toinenkin Propain-kuski.
Miltä Tyee on tuntunut parkissa? Täällä päin vielä pitää odototella että alkaa hissit pyörimään. Poluilla on ajettu ja hyvin kulkee.
Pölyssä huutaa välillä jarrut mut kyllä ne siitä itestää sen lopettaa, ylläksellä sai tuon kyllä huomata saharakautena.
Miltä Tyee on tuntunut parkissa? Täällä päin vielä pitää odototella että alkaa hissit pyörimään. Poluilla on ajettu ja hyvin kulkee.
Kävin ensimmäistä kertaa parkissa noin kuukaisi sitten. Ei siis ole vertaikohtaa muihin pyöriin. Hyvältä Tyee kuitenkin tuntuu.Positiivista palautetta on tullut myös muilta Tyee-kuskeilta.
Tässä video aloittelijoista alamäessä: https://www.youtube.com/watch?v=T_55lRZ9o40
Elä mee Tornariin su, kun ei oo hissi päällä ennen tiistaita. :D Ite menossa näillä näkymin silloin sinne.
Thanks. Olisin saattanut vahingossa mennä katsomatta aukioloa. Ehkä vain lähimetsään siis käymään itse.
Pakko päästä vähän kokeilee miltä noi insertit renkaissa tuntuu.
Kivasti kulki pyörä tänään Nuuksiossa. Nyt 29 kiekoilla mutta ekaa keraa inserteillä. Keula 190 mm. Kyllä ne insertit renkaissa tuntui vaimentavan menoa kivikkoalamäessä (Forest). Välillä speksailtiin porukalla Forestissa ajolinjoja. 43 s oli oma nopein kellotus ilman erityistä yrittämistä. Pari sekuntia se jäi viime vuoden parhaasta.
Propainiin olen ollut muutamia kertoja yhteydessä. Ensin tilailin yhden pultin kun kanta siitä oli tehtaan jäljiltä vähän rosoinen. Samaan tilaukseen pyytämäni ja maksamani vara vaihtajankorvake puuttui lähetyksestä mutta tuli toisessa kuoressa perässä. Olivat kuulemma olleet hetkellisesti loppu. Nyt sitten toissapäivänä laitoin viestiä, kun Selle Italian satulan kiskot liikkuu takakiinnityskoloissaan ja satula siksi kuuluvasti narahtelee. Samalla ilmoitin irronneesta emäputken P logosta ja pyysin uuden. Tähän viestiin vastaus vielä puuttuu mutta odottelen rauhassa. Viikon verran tuntuu menevän että ehtivät vastailla.
JohnnyBuzz
20.06.2021, 01.40
Palaan tähän Spindriftin Foxin jousiasiaan. Nyt neljä bike park -reissua takana ja just passelilta tuntuu toi 450 lbs -jousi. Tänään Sappeella tuli ajettua vähän isommin kuin etelässä eikä mitään merkkejä pohjaamisesta. Eli tuntuis olevan just passeli mun painolle just hyvä (ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg).
Ehkä ryskään sitten rajummin, tuo 500lbs tuntuu hyvälle nyt. Ajokamoissa en ole painoa punninnut mutta alastonta painoa on tällä hetkellä aamuisin noin 78kg
Toki tuossa dhx2 iskarissa on monipuoliset säädöt ja kompressiota kiristämällä voi saada löysemmänkin jousen olemaan pohjaamatta mutta sitten muut ominaisuudet kärsii.
Tein saman tempun ekan parkkipäivän jälkeen, vaihdoin Tyeen RS ultimaten takajousen 500=>450lbs. Muutoksella pyörä tuntui tasapainoisemmalta ja kääntyi paremmin mutkiin. Kuski 78Kg.
Tyee kyllä taipuu Ylläs bike parkin enska pätkille hienosti. Etujarrun kanssa ollut ongelmia mäessä, Maguran MDR-P220 levylle vaikea löytää paloja MT7:aan mitkä toimisi edes siedettävästi, parin laskun jälkeen huutaa ja rohisee vuoron perään vaikka palat eivät lasitu.
Jokkepappa
20.06.2021, 23.39
Tein saman tempun ekan parkkipäivän jälkeen, vaihdoin Tyeen RS ultimaten takajousen 500=>450lbs. Muutoksella pyörä tuntui tasapainoisemmalta ja kääntyi paremmin mutkiin. Kuski 78Kg.
Tyee kyllä taipuu Ylläs bike parkin enska pätkille hienosti. Etujarrun kanssa ollut ongelmia mäessä, Maguran MDR-P220 levylle vaikea löytää paloja MT7:aan mitkä toimisi edes siedettävästi, parin laskun jälkeen huutaa ja rohisee vuoron perään vaikka palat eivät lasitu.Onko tuo se kelluva maguran levy? Mä laitoin eteen racet mutta ne lähti aika äkkiä vaihtoon koska jarruteho oli aivan tajuton. Oon nyt käyttänyt jotain kiinasta tilattuja paloja jotka kyllä ovat toimineen todella hyvin. Ite ajan shiguroilla mutta satulahan on sama vitosessa/seiskassa.
Ylläksellä kyllä huusi mun sramitki vaikka muualla ei moista ongelmaa.
Onko täällä kaikki jo saanu oman pyöränsä? Itse tilasin marraskuussa Tyeen ja sitä odottelen vieläkin.
Muutaman kyselynkin oon laittanu perään huhtikuusta lähtien ja aina sama vastaus että pyörä kasattaisiin lähi viikkoina.
No johan on erikoinen homma!
Marraskuussa itekki tilasin. Maaliskuu alussa sain.
Huh, alkaa olee vähän turhan pitkä odotus.. ja kyllä, omat pyörät on tullut jokseenkin ajallaan.
JohnnyBuzz
29.06.2021, 23.35
Onko täällä kaikki jo saanu oman pyöränsä? Itse tilasin marraskuussa Tyeen ja sitä odottelen vieläkin.
Muutaman kyselynkin oon laittanu perään huhtikuusta lähtien ja aina sama vastaus että pyörä kasattaisiin lähi viikkoina.
Aika erikoista kyllä. Millä setupilla tilasit? Nyt pitäisi ilmeisesti olla isoimmat ongelmat komponenttien kanssa selätetty ja jengi on saanut pyöriään. Tai siltä ainakin vaikuttaa Propain Owners Facebook-ryhmässä.
Satulan natinareklamaationi hoitui hyvin. Uusi satula on postissa jo Suomen puolella ja vanhaa ei tarvii palauttaa.
Tämmönen setup oli:
L - Large
Petrol
RockShox Lyrik Ultimate RC2
RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil550lb
SRAM GX Eagle
SIXPACK Millenium 805 (30 mm Rise)
SIXPACK Vertic 50
Bikeyoke Revive 160mm
SIXPACK Kamikaze
SRAM Code RSC
Propain ZTR Flow S1
Schwalbe Magic Mary/Big BettySet
Homma on varmaan kiinni rockarin coil takaiskarin puuttumisesta. Maailmalla oli joku kyllä lopulta saanut pyörän silleen, että olivat laittaneet ilmaiskarin ja lähettävät coilin perässä kun niitä joskus tulee.
Tässä ketjussa jäsen hakpas tilasi elokuun lopussa Tyeen Ultimate Coililla (ks. tän viestiketun eka sivu) ja sai sen näköjään helmikuun lopussa.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?62007-Propain-Bikes&p=3034176#post3034176
Jatasaa tilasi marraskuussa ja pyörä on ajossa jo maaliskuussa mutta Jatasaa sulla taisi olla Foxin iskari. Propainit ovat saapuneet mutta Propainissa on eri mittainen se iskari.
Eli edelleen veikkaan että Tyeen Rock Shox ultimate coileja eivät ole saaneet tarpeeksi ja toimitukset ongelmissa.
Joo foxin dhx:llä tuli. Kyllä voi olla kärsivällisyys koitoksella tuolla odotuksella.
JohnnyBuzz
01.07.2021, 19.33
Mulla on itse asiassa sama natina. En tosin siinä satulassa oo juuri istunut, niin ei päässyt liikaa häiritsemään. Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä? Vikan laskun jälkeen parkkipaikalle ajaessa ihmettelin, että miten on poljin vähän vinossa ja tarkempi tarkastelu selvitti ongelman. Polkimen kierteet säilyi ehjinä, mikä positiivista, koska toimitusajat tällä hetkellä melkoisia. Mutta eipä se uusien kampienkaan tilanne ole hyvä. Saipahan tästä kantapään kautta opin, että kannattaa aina tsekkaa polkimien kireys ennen laskuja. Tosin eipä ole tällaista ongelmaa tullut koskaan ennen eteen.
Täytyy myös olla tyytyväinen, että vikaan laskuun ei sisältynyt mitään isompaa hyppyä tai droppia, koska olis ollut kohtuu ikävää, jos tuo olisi pettänyt alta. Mitenhän tolla uskaltaa ajaa vielä? "Tervettä" kierrettä on kammessa vielä jäljellä ja polkimen saa tiukasti paikalleen, mutta hieman tuo epäilyttää. Propain Ownersin Facebook-ryhmästä näyttäisi siltä, että yksi tyyppi olis valmis myymään omat 100 m ajetut kammet, mutta ei vielä oo lopullista varmistusta lähettänyt. Truvativ Descendantien toimitusajat tällä hetkellä viikoissa ja olis toki kiva ajaa. Mikähän muu tuohon kävisi heittämällä ilman, että tarvitsisi vaihtaa niin keskiötä kampia kuin eturatastakin? Hiilikuitukammet ei oikein innosta, kun noi kuitenkin kolisee kiviin.
ollikivi
01.07.2021, 20.41
Tämmönen setup oli:
L - Large
Petrol
RockShox Lyrik Ultimate RC2
RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil550lb
SRAM GX Eagle
SIXPACK Millenium 805 (30 mm Rise)
SIXPACK Vertic 50
Bikeyoke Revive 160mm
SIXPACK Kamikaze
SRAM Code RSC
Propain ZTR Flow S1
Schwalbe Magic Mary/Big BettySetMulla tuli kiekkoja ja renkaita lukuunottamatta samalla setupilla mars red värinen m-koon Tyee CF pari viikkoa sitten. Tammikuun puolessa välissä tilaus ja production date oli vappuaatoksi. Eiköhän toi sunkin setti sieltä pian tule.
Muutaman kerran oon päässyt mäkeen kokeilemaan. Taittuu kyllä mutkiin hienosti ja hyppyihin tuli ihan eri tavalla varmuutta, kun verrokkina on Ripley V4. Pitkä chainstay ja useamman kilon isompi paino vaatii kyllä omien keskinkertaisten manuaali ja bunnyhop taitojen kalibrointia, mutta eiköhän tuo tuosta kun saa toistoja. Viikonlopuksi syötteelle jyystämään.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210701/87bd6a154a9898200e81ad04c00bf979.jpg
Mulla on itse asiassa sama natina. En tosin siinä satulassa oo juuri istunut, niin ei päässyt liikaa häiritsemään. Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä? Vikan laskun jälkeen parkkipaikalle ajaessa ihmettelin, että miten on poljin vähän vinossa ja tarkempi tarkastelu selvitti ongelman. Polkimen kierteet säilyi ehjinä, mikä positiivista, koska toimitusajat tällä hetkellä melkoisia. Mutta eipä se uusien kampienkaan tilanne ole hyvä. Saipahan tästä kantapään kautta opin, että kannattaa aina tsekkaa polkimien kireys ennen laskuja. Tosin eipä ole tällaista ongelmaa tullut koskaan ennen eteen.
Täytyy myös olla tyytyväinen, että vikaan laskuun ei sisältynyt mitään isompaa hyppyä tai droppia, koska olis ollut kohtuu ikävää, jos tuo olisi pettänyt alta. Mitenhän tolla uskaltaa ajaa vielä? "Tervettä" kierrettä on kammessa vielä jäljellä ja polkimen saa tiukasti paikalleen, mutta hieman tuo epäilyttää. Propain Ownersin Facebook-ryhmästä näyttäisi siltä, että yksi tyyppi olis valmis myymään omat 100 m ajetut kammet, mutta ei vielä oo lopullista varmistusta lähettänyt. Truvativ Descendantien toimitusajat tällä hetkellä viikoissa ja olis toki kiva ajaa. Mikähän muu tuohon kävisi heittämällä ilman, että tarvitsisi vaihtaa niin keskiötä kampia kuin eturatastakin? Hiilikuitukammet ei oikein innosta, kun noi kuitenkin kolisee kiviin.
En kyllä usko että menee takuuseen kun eivät ole polkimia edes asentaneet, eihän se mitenkään Propainin vika ole. Laittaisin sinuna lukitteen kanssa vaan kiinni jos kerran pystyy kiristämään tiukalle. välillä vaan seuraa että löystyykö.
Wolfberg
01.07.2021, 21.23
Sinun huoltokokemuksia on mielenkiintoista seurailla.
Tuhansien eurojen pyörä ja polkimen asennus kierteille tuottaa ongelmia. Ihme kun polkimet ei menneet väärin päin. Ja takuuseen kampi jonka olet itse rikkonut?
Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä?
JohnnyBuzz
01.07.2021, 21.39
En kyllä usko että menee takuuseen kun eivät ole polkimia edes asentaneet, eihän se mitenkään Propainin vika ole. Laittaisin sinuna lukitteen kanssa vaan kiinni jos kerran pystyy kiristämään tiukalle. välillä vaan seuraa että löystyykö.
Joo, no en ihan tosissaan tuota kirjoittanutkaan. :) Vähän arvelluttaa tuo kestääkö lukitteen kanssa, mutta voishan se olla ensiapu, ennen kuin saa hoidettua uuden kammen.
JohnnyBuzz
01.07.2021, 21.43
Sinun huoltokokemuksia on mielenkiintoista seurailla.
Tuhansien eurojen pyörä ja polkimen asennus kierteille tuottaa ongelmia. Ihme kun polkimet ei menneet väärin päin. Ja takuuseen kampi jonka olet itse rikkonut?
Tuotahan en itse asentanut, vaan huoltoliike kasasi pyörän ja kyllä se ihan oikein kierteillä oli. Aika paha tota on edes saada väärin kierteille vaikka mitä tekisi. Eihän toi lopulta tavatonta ole, että poljin voi löystyä käytössä (vaikkei tosin itselle ole ennen osunut omalle kohdalle). Olis pitänyt ennen ajoa tarkistaa tuo, koska aika perustsekkaus kuitenkin ennen bike park -ajoa.
Eipä toi sun vittuilu erityisen paljon tilannetta edistä. Olis varmaan pitänyt joku emoji laittaa takuuasian perään, niin ei olis ironia menny ohi.
Ja tokihan se itseä vituttaa, että tällasta säätöä on osunu kohdalle. Mäessä pyörä ollut todella jees ja ajaminen super-kivaa. Tätä oheistoimintaa voisi jatkossa olla vähemmän. Onneks toi orkkis kampi on muutaman kympin osa kunhan sen vaan jostain saa haalittua.
Tuotahan en itse asentanut, vaan huoltoliike kasasi pyörän ja kyllä se ihan oikein kierteillä oli. Aika paha tota on edes saada väärin kierteille vaikka mitä tekisi. Eihän toi lopulta tavatonta ole, että poljin voi löystyä käytössä (vaikkei tosin itselle ole ennen osunut omalle kohdalle). Olis pitänyt ennen ajoa tarkistaa tuo, koska aika perustsekkaus kuitenkin ennen bike park -ajoa.
Eipä toi sun vittuilu erityisen paljon tilannetta edistä. Olis varmaan pitänyt joku emoji laittaa takuuasian perään, niin ei olis ironia menny ohi.
Ja tokihan se itseä vituttaa, että tällasta säätöä on osunu kohdalle. Mäessä pyörä ollut todella jees ja ajaminen super-kivaa. Tätä oheistoimintaa voisi jatkossa olla vähemmän. Onneks toi orkkis kampi on muutaman kympin osa kunhan sen vaan jostain saa haalittua.
Jos et löydä kampea niin kysäse huollosta olisko niillä korjaus vehkeet kierteelle. Noihin on olemassa korjaussettejä.
JohnnyBuzz
01.07.2021, 22.41
Jos et löydä kampea niin kysäse huollosta olisko niillä korjaus vehkeet kierteelle. Noihin on olemassa korjaussettejä.
Jep, tän vinkin sain toisaaltakin. Onko kokemusta kuinka hyvin toimii? Mieluummin kyllä ottaisin uuden kammen. Mulla on kolme vuotta vanhassa trail-pyörässä samat kammet. Täytyy tsekkaa vielä sen kampien pituus ja chainline, kun se ei käynyt ilmi kyseisen pyörän valmistajan saitin spekseistä. Jos menis yksiin, niin ainahan toikin on vaihtoehto. Tätä(kin) asiaa selvitellessä on kyl hyvin käynyt ilmi, miten paljon pyörätoimiala tartteis standardeja. Kaikkia osia on ihan hirvee viidakko.
Spindriftissä ei keskiö ole mahdottoman matalalla mutta en silti vaihtaisi kampia 5 mm pidempiin.
JohnnyBuzz
01.07.2021, 23.10
Spindriftissä ei keskiö ole mahdottoman matalalla mutta en silti vaihtaisi kampia 5 mm pidempiin.
Juu, en mäkään, jos olis vaihtoehtoja. Esim. Bike24:ssa arvioitu toimitusaika 170 mm kammille 22-23 viikkoa… Hiilikuitusettejä sais nopeammin, mut niitä en haluu, koska hinta ja hirvittäisi niiden kolhiminen kiviin.
Trail-pyörässä näyttäis pikaisella mittauksella olevan samanpituiset kammet. Mistä mitatessa toi 170 mm muuten tulee? Koko kammen pituus, kun on noin 21 cm. Sit kun tietäis täsmääkö muilta mitoiltaan. :D
Edit: täähän sopis ilmeisesti myös? Ton sais ilmeisesti suoraan laitettua ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja tai muita hankintoja? https://www.sram.com/en/sram/models/fc-gx-1-c1 Tätä saisi parin viikon sisällä ainakin Bikeinnistä, jos heidän toimitusaika pitää kutinsa.
Kammen pituuksista. Edellisessä pyörässä minulla oli Truvativ Descendant 6k kammet 175 mm mittaisina. Halusin lyhyemmät ja tilasin samat kammet 170 mm mittaisina. Yllätys oli suuri, kun kammet olivat tasan yhtä pitkät, polkimien reikä vain porattu 5 mm sisemmäksi. Polkimet siis lähenivät keskiötä kyllä 5 mm mutta kammen päät osuivat kiviin yhtä helposti kuin ennenkin. Lyhensin sitten itse rautasahalla kampia sen 5 mm koska materiaalivahvuus pysyi samana vanhoihin kampiin verrattuna siitä polkimen akselin kierteiden ympärillä.
^Tuo on yllättävän yleinen käytäntö. Suoraan vaan 165mm kammet, ei kolise eikä näissä hommissa sillä ultimaattisella polkutehokkuudella ole niin väliä.
Samaa mieltä, suoraan vaan 165. Vähän joutuu enempi vatkaan poluilla mutta ei kolise ja alamäessa juurikin hyvät.
Kammen pituuksista. Edellisessä pyörässä minulla oli Truvativ Descendant 6k kammet 175 mm mittaisina. Halusin lyhyemmät ja tilasin samat kammet 170 mm mittaisina. Yllätys oli suuri, kun kammet olivat tasan yhtä pitkät, polkimien reikä vain porattu 5 mm sisemmäksi. Polkimet siis lähenivät keskiötä kyllä 5 mm mutta kammen päät osuivat kiviin yhtä helposti kuin ennenkin. Lyhensin sitten itse rautasahalla kampia sen 5 mm koska materiaalivahvuus pysyi samana vanhoihin kampiin verrattuna siitä polkimen akselin kierteiden ympärillä.
RaceFace harrastaa samanlaista kammen ”lyhentämistä” ainakin joissain malleissa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko täällä ollu Tyeen keulan kanssa nitinä/naksumisongelmaa? rupee keinot loppumaan, avattu, putsattu ja rasvattu headset, ei vaikutusta. en nyt huvikseen viittis laakereita vaihtaa kun ne vaikuttais olevan ihan kunnossa. Toista stemmiä ja tankoa testattu myös.
Nyt laitoin keulan putkien ja kruunun liitokseen juoksevaa kierrelukitetta valumaan väliin, kuulu jostain että voi naksua myös sieltä ja tuolla tavalla saatu äänettömäks.
On naksumista. Alko ihan vastikään. Käytin kans keulaa irti, putsasi vain ja takas kiinni nii edellee naksuu. Olen ajatellu että liekkö tuo stemmi/ohjaustanko pittää ääntä mutta ei ilmeisesti jos muillaki natisee.
JohnnyBuzz
06.07.2021, 18.48
Foxin keula? Niissä on usein tuo ominaisuutena. Edellistä park-pyörässä oli samaa havaittavissa 36:ssa, vaikkei kovinkaan pahana. Saa nähä alkaako toi 38 tekemään samaa.
Joo meillä on eri keulat järtsyn kans ku mulla foxi. Mikähän lie tuon tekkee!
Onkohan teillä videolla kuuluvaa naksuntaa/natinaa?
https://www.youtube.com/watch?v=820oEgVAv5Y
Ääni kyllä kuuluu keulan suunnalta, mutta lähde taitaa olla jossain muualla. Jotenkin olen tuota saannut vaimennettua. Uudemmalla videolla ääni on ainakin pienempi. Kaula (RS Lyrik) oli irti, mutta sillä ei ollut suurta vaikutusta. Takaiskarin kierteissä ja jousen päissä oli hiekkaa, jonka poistaminen mahdollisesti auttoi jonkun verran. Jotenkin tuntuu, että ääni kuuluu linkustosta. Toki voi tulla myös satulasta, satulaputkesta, kaapeleista tai jostain muualta.
https://www.youtube.com/watch?v=JEKLppflrsw
Tuossa sopivasti viikonlopulta yks video jossa tuo nakse kuuluu aika hyvin.
Rokkarin keuloissa on ainakin ollut naksetta, foxeissa itselläni ei missään. Rokkarilla se nakse on tullut omassa tapauksessa liukuputken sovituksesta kruunuun. Naksuminen ei kuulu kaikilla keleillä, lämpötila vaikuttaa. Yhden keulan olen vaihdattanut takuuseen.
Itellä kans lyrikki naksuu helteillä jonku verra.
ehkä se tosiaan on voimistunut nyt lämpöisillä keleillä, en oo varma. Yön yli oli pyörä katollaan ja lukite valumassa putkien liitokseen kruunussa mutta nopealla testauksella ei vaikutusta. veikkaan kuitenkin että on sen verran paksua ettei kovin pitkälle etene tuossa liitoksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=JEKLppflrsw
Tuossa sopivasti viikonlopulta yks video jossa tuo nakse kuuluu aika hyvin.
No on kyllä, kuulostaa videolla lähinnä kolahdukselta. Mutta asiallisen oloinen pätkä! näyttää jopa videolla suht jyrkältä?
Onkohan teillä videolla kuuluvaa naksuntaa/natinaa?
Tuossa alun kivikkonousussa? en katsonu pidemmälle:D Mutta hyvin samankaltainen ääni kyllä ja juuri tuollainen jatkuva vastaavassa paikassa kun ajaa.
Tuossa alun kivikkonousussa? en katsonu pidemmälle:D Mutta hyvin samankaltainen ääni kyllä ja juuri tuollainen jatkuva vastaavassa paikassa kun ajaa.
Joo siinä alun kivikossa se kuuluu. Jotenkin tuo liittyy jousitukseen. Jotain ääntä saattaa kuulua myös kun painaa pyörää satulasta. Se kuuluu mielestäni linkustosta. Tuo napsuna tuntuu tulevan enemmän keulan suunnalta. Tällä helkellä se ei ole häiritsevän paha.
Ääni alkoi kun aloin käymään Nuuksio Bikeparkissa. Pyörä on aina ihan pölyn peitossa, kun siellä käy. En tiedä liittyykö aiheeseen.
Voisihan tuota lukitetta myös kokeilla. Onko suosituksia millaista kannattaa laittaa?
Pientä naksuntaa alu spindriftissäkin. Zeb keulana. Sen verran jaksanut tutkia että ohjainlaakerin kiristys ja takavanteen läpiakselin avaus, rasvaus ja kiristys ei auttanut. Eikä ääni tule satulasta koska kuuluu seistenkin. Pultit iskarin kiinnityskohdista ja linkustosta eivät ole löystyneet. Eikä polkimet. Ääni tulee silti esiin paremmin polkiessa kuin rullaamalla ja jousitusta kuormittamalla. Mielestäni minun pyörän napsunta ei silti tule keulasta vaan linkustosta. Seuraavaksi olin ajatellut kun joskus jaksan niin tarkistaa keskiön kireyden ja avaan linkuston ja iskarin pultit ja kiinnitän uudelleen. Minä en huomaa alamäkiajossa asiaa mutta kiihdyttäessäni bikeparkin huipulla matkaan ne pari polkaisua napsahduksia kuulee.
Vanhassa pyörässä se oli aina joko taka-akseli tai sitten linkuston pultit ja tiivisteet aivan takaa. Avaus, putsaus, rasvaus ja uudelleen momenttiin auttoi. Nyt uuden pyörän kanssa tarvitsee uudet selvittelyt.
Ohessa kuva takuuseen tulleesta uudesta slr:stä. Muotoilu omaan makuun ja myös tuo painolukema ihan ok.
https://ep1.pinkbike.org/p4pb20911932/p4pb20911932.jpg
Joo siinä alun kivikossa se kuuluu. Jotenkin tuo liittyy jousitukseen. Jotain ääntä saattaa kuulua myös kun painaa pyörää satulasta. Se kuuluu mielestäni linkustosta. Tuo napsuna tuntuu tulevan enemmän keulan suunnalta. Tällä helkellä se ei ole häiritsevän paha.
Ääni alkoi kun aloin käymään Nuuksio Bikeparkissa. Pyörä on aina ihan pölyn peitossa, kun siellä käy. En tiedä liittyykö aiheeseen.
Voisihan tuota lukitetta myös kokeilla. Onko suosituksia millaista kannattaa laittaa?
Loctite 638. Aikanaan Fox 36 hiljeni tuolla. Toi 638 kuivuu muistaakseni tosi hitaasti. Jokunen päivä lopulliseen lujuuteen
Mutta eikö noi kruunun natinat ole edelleen takuu hommia alle vuoden vanhoille?
Mutta eikö noi kruunun natinat ole edelleen takuu hommia alle vuoden vanhoille?
Kannattaa tosiaan selvittää tuo takuu ensin.
On vaan tosi työlästä paikallistaa äänet, kyllä tuo mulla tulee keulan seuduilta. Tilasin nyt uuden headsetin ja jos ei sillä lopu niin sitte se on melkein pakko olla keulan putket.
Onkos tuoreemmissa (tyee&spindrift) edeleen käytössä acrosin headset? Muistelen lukeneeni että noita on haukuttu mailmalla juurikin natinan vuoksi, itse tuon vanhemman sd kanssa juurikin myös tappelen ärsyttävän natinan kera ja vaikka headsetin purin niin edelleen natisee zebin kera.
Ajattelin myös vaihtaa uuteen headsettiin kun alkaa olla hermot koetuksella..
No on kyllä, kuulostaa videolla lähinnä kolahdukselta. Mutta asiallisen oloinen pätkä! näyttää jopa videolla suht jyrkältä?
On aika tekninen ja jyrkähkö reitti. Ei ole kyllä kaduttanu tyeen osto. Menneehän tämä iha erilailla ku vanha trekki ja luottoa löytyy jyrkissä paikoissa huomattavasti enemmän.
Kyllä mieki veikkaan, että natina kuuluu edestä laakerista. Toki nuo on vaikeita paikallistaa mutta ratin väänteny hiljasessaki vauhdissa saa sen aikaan.
Keulan naksunta voi johtua aika monesta seikasta. Stemmi, ohjainlaakeriasetelmassa suunnittelumoka joka estää kunnolla kiristymisen, spacereita liian vähän. Jotenkin tuntuisi, että nyt on kyseessä joku muu yhteinen tekijä, jos eri merkkisillä keuloilla sama ongelma. Onko näissä joku yleisesti saatavilla oleva headset ratkaisu vai merkin oma toteutus ratkaisu? Pystyykö ohjainlaakeria ns ylikiristämään, että ohjaus alkaa jäykistyä? Tuolla on helppo todeta, että kiristysvara ei lopu oikeasti kesken, jos ei sitten on selvitettävä syy.
viimeinenlenkki
07.07.2021, 15.17
Omasta pyörästäni loppui naksunta vasta kun purin myös keulasta laakerikupit pois ja laitoin asennusrasvaa rungon ja laakerikupin väliin.
viimeinenlenkki
07.07.2021, 15.21
Lisäys ,myös satulaputkeen kannattaa laittaa asennusrasvaa/tahnaa voi myös aiheuttaa naksuntaa .nyky pyörien rungot ovat aikamoisia kaikupohjia jossa pienikin poikkeama kyllä kuuluu.
Lisäys ,myös satulaputkeen kannattaa laittaa asennusrasvaa/tahnaa voi myös aiheuttaa naksuntaa .nyky pyörien rungot ovat aikamoisia kaikupohjia jossa pienikin poikkeama kyllä kuuluu.
Itsellä oli vastaava ongelma, naksuna kuului selvästi jostain edestä ja sitä paikannettiin oikeen väellä ja voimalla. Lopulta tolpan ja kiristimen puhdistus ja carbon asennustahna lopetti naksumisen. Ääni kantautui runkoa pitkin ja kuului selkeiten headtuben
seudulta vaikka ongelma oli toisessa päässä pyörää.
Onkos tuoreemmissa (tyee&spindrift) edeleen käytössä acrosin headset? Muistelen lukeneeni että noita on haukuttu mailmalla juurikin natinan vuoksi, itse tuon vanhemman sd kanssa juurikin myös tappelen ärsyttävän natinan kera ja vaikka headsetin purin niin edelleen natisee zebin kera.
Ajattelin myös vaihtaa uuteen headsettiin kun alkaa olla hermot koetuksella..
Ainakin tuossa Spindriftissä joka tuli vajaa pari kk sitten on Acros, niinkuin Tyeessä. Spinnussa ei kyllä naksu.
Tilasin nyt Reverse Components headsetin, oli vähän vaikea löytää tuolla ZS49 laakerilla olevaa.
Nyt on testilenkki ajettu, hiljeni kyllä paljon, sellainen jatkuva nitinänatina loppu mutta vieläkin satunnaisesti tulee terävä naksahdus jostain erityisesti kun voima tulee enempi keulan alapuolelta kuin suoraan edestä. Ehkä tämä tulee putkien liitoksesta kruunuun. Tämän kanssa voi jo elää kun niin harvoin ääni kuuluu.
Alkuperäiset laakerit oli kyllä ihan hyvässä rasvassa/kunnossa joten epäilen ettei ääni niistä tullut vaan kuppien liitoksesta runkoon, noiden pois ottaminen on vaan sen verta väkivaltaista hommaa joten ei viitti takas laittaa putsattuna ja rasvattuna vaikka muuten voisi.
Voi kun olisikin vain pientä natinaa:) Oma Tyeen etujarru vonkuu/resonoi niin ettei pysy kädet kahvoilla.
Olen vaihtanut levyn, paloja, kiekon ja satulan adapterinkin. Kaikki auttaa maks yhden laskun pidemmissä mäissä. Joillakin kiekoilla on selvästi pahempi, taitaa DT:n xm1700 lyödä pohjat desibeleissä…
Vaihdoin toki koko jarrunkin toiseen samanlaiseen, ei apua. Ja huuto/vonkuminen on pahimmillaan silloin kun ei jarruta! Jarruttaessa hiljenee ja sittenkun pikkasenkin kanttaa niin alkaa huutaa, eli pala varmaan koskee levyyn ja alkaa resoinoida.
Tuokin kumma että toisessa pyörässä myös sama jarru paketti huutaa selvästi vähemmän, ei juuri lainkaan. Molemmissa 2021 Lyrikit:rolleyes:. No, nyt lähtee nuo maguran 220mm levyt pyöristä, ei jaksa tuollaisilla ajaa. Onneksi on täällä korkeahkon paikan leirillä osia mukana tuollaisen varalle:cool:
Muuten tyee on kyllä pohjoisen parkkeihin oiva peli tällaiselle taitamattomalle. Mukavan eloisa ajettava, ei ole raskas ajaa eikä omaa mitään outoja ominaisuuksia.
Jokkepappa
09.07.2021, 22.08
Nyt on testilenkki ajettu, hiljeni kyllä paljon, sellainen jatkuva nitinänatina loppu mutta vieläkin satunnaisesti tulee terävä naksahdus jostain erityisesti kun voima tulee enempi keulan alapuolelta kuin suoraan edestä. Ehkä tämä tulee putkien liitoksesta kruunuun. Tämän kanssa voi jo elää kun niin harvoin ääni kuuluu.
Alkuperäiset laakerit oli kyllä ihan hyvässä rasvassa/kunnossa joten epäilen ettei ääni niistä tullut vaan kuppien liitoksesta runkoon, noiden pois ottaminen on vaan sen verta väkivaltaista hommaa joten ei viitti takas laittaa putsattuna ja rasvattuna vaikka muuten voisi.Semmonen tuli mieleen että oletko stemmiä säätänyt? Ettei topcap pohjaan kaulaputkeen?
Stemmikin on kokonaan vaihdettu kertaalleen ja katsottu ettei pohjaa.
JohnnyBuzz
11.07.2021, 00.06
Tässä lomalla ollessa ei ollut mahdollisuutta eikä tarvettakaan ottaa kahta pyörää mukaan, niin kävin ajelemassa Spindriftillä parinkymmennen kilsan polkulenkin. Kyllähän sillä sellainenkin taittuu, vaikka trail-pyörä olis ollut toki optimaalisempi tohon hommaan. Ihan hyvin hoitui tuokin eikä pyörän paino juurikaan tuntunut. Muutaman tiukan nousun kohdalla jäi pääsemättä ylös, trail-pyörällä nekin hoituu.
Ei tästä mielestäni ainoaksi pyöräksi välttämättä ole, ellei ajo muutenkin painotu etenkin parkiin. Kyllä pyörällä satunnaiset polkuajot silti ajaa ihan mielellään eli ei tuntunut mitenkään ankkurilta kuitenkaan.
Parkissa on pyörän kanssa ollut kyllä oikein kivaa ja hyvin on ajossa toiminut. Tuntuu hyvin tasapainoiselta ja vakaalta. Yllättävä ketterältäkin. Bike park -hommiin tämä tuli itse hommattua ja siinä toimii hienosti.
Ai niin, jos poljin/kampi -haasteiden tilanne kiinnostaa, niin kävipä sitten niin, että jouduin hommaamaan hiilikuitukammet, kun alumiinisissa toimitusajat oli 22-23 viikkoa. Vähän niiden asennuksen jälkeen kävi sitten ilmi, että OneUpin alumiinipolkimia ei suositella SRAMin kuitukampien kanssa eli menipä samalla sit polkimetkin vaihtoon. Eli pieni polkimen löystyminen eskaloitui sitten muutaman satasen lisähankinnoiksi. Täytyy kattoa, mitä noiden kuitukampien kanssa tekis. Jos chainline on sama kuin mun trail pyörässä, niin vois vaihtaa ne päittäin. Mieluummin park-pyörässä käyttäis kuitenkin alumiinikampia.
Magura jarrujen kans pahaa vinkumis ongelmaa. Hyvät jarrut muuten mutta tuo vikinä kyllä käy hermon päälle ihan kunnolla. Ajaessa rinteitä ei mittää mutta just ku rullailee vaikka hississä rauhaksee ylös nii kyllä pittää melekosta meteliä. On puhistettu ja keskitetty ja tehty vaikka mitä..
JohnnyBuzz
12.07.2021, 19.20
Magura jarrujen kans pahaa vinkumis ongelmaa. Hyvät jarrut muuten mutta tuo vikinä kyllä käy hermon päälle ihan kunnolla. Ajaessa rinteitä ei mittää mutta just ku rullailee vaikka hississä rauhaksee ylös nii kyllä pittää melekosta meteliä. On puhistettu ja keskitetty ja tehty vaikka mitä..
Mulla on pitänyt vain vienoa metallista kitinää aika ajoin ja just hississä vaan huomaa. Etenkin näin kuivalla kelillä about tunnin ajon jälkeen alkaa kuulumaan silloin tällöin. Jarruina muuten aivan mainiot.
Minkälainen setti on kyseessä? Mulla heitti äänet veks kun vaihdoin 220mm kelluvat levyt pois. Nyt 200mm sram levyt ja pysyy hiljaa kovassakin käytössä.
JohnnyBuzz
12.07.2021, 23.23
Minkälainen setti on kyseessä? Mulla heitti äänet veks kun vaihdoin 220mm kelluvat levyt pois. Nyt 200mm sram levyt ja pysyy hiljaa kovassakin käytössä.
Mulla on Maguran 203 mm MDR-P -jarrulevyt. Ne on käsittääkseni hieman paksummat kuin SRAMin levyt, joten jarrupalojen ja -levyn väliin jää hieman enemmän tilaa.
Se 0,2mm vahvuusero levyissä ei taida juurikaan olla syynä palojen välyksiin. Onhan monissa jarrupaloissa jo yhden setin sisällä tuon verran vaihtelua. Tuo kelluva levy on mun mielestä susi ainakin 220 halkaisijalla. Sillä on kamala taipumus resonoida joidenkin kiekkojen kanssa.
203mm magura storm hc eli alkuperäset mitkä tuli pyörän kans. Kyllä mieki taivun kohta ohuempii levyihin. Eihän tuota kuuntele pirukaa..
Jokkepappa
13.07.2021, 20.27
Mulla on nuo molemmat levyt. Kyllä nuo kelluvat ovat paremmat jarruteholtaan ja hiljaisemmat. mitä paloja käytätte jos kovin ujeltaa? Itsellä ei ainakaan niin paljoa että häiritsee ajamista.
Ei ole huonot nuo Galferin levytkään ja saa 2mm paksuna, olettaisin että paksumpi resonoi vähemmän eikä mene yhtä herkästi kieroksi. https://diamondbikes.fi/p38241/galfer-jarrulevy-fixed-203mm-ø-2-0mm
Jokkepappa
13.07.2021, 20.39
Ei ole huonot nuo Galferin levytkään ja saa 2mm paksuna, olettaisin että paksumpi resonoi vähemmän eikä mene yhtä herkästi kieroksi. https://diamondbikes.fi/p38241/galfer-jarrulevy-fixed-203mm-ø-2-0mmNuo voisi olla hyvä vaihtoehto maguran perus levyjen tilalle.
Tänään tuli vihdoin oma tyee perille. Jouduin kylläkin vaihtamaan iskarin että sain pyörän, koska Propainilla ei ollut edelleenkään tietoa millon saisin pyörän coililla. Jostain syystä ne vielä sano että älä mainitse tästä vaihdosta muille...
Pyörä vaikutti muuten olevan kunnossa ja kaikki meni hyvin kasaan paitsi takarengas. Vuotaa ku seula monen pinnan juuresta. Otin takarenkaan pois paikoiltaan ja vannenauha näyttää olevan kyllä kunnossa. Laitoin vielä teipin siihen vannenauhan päälle nopeena patenttina, koska olisin halunnu ajamaan heti.
Sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta ja renkaaseen ei saa käytännössä ilmaa ollenkaan. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tai mikähän auttaisi?
Mitkä kiekot tuli? ei siinä paljoa vaihtoehtoja ole jos pinnanjuurista ilma tulee, teippi tai tubelesventtiili. Toi venttiili voi vuotaa ilmaa sinne vanteen sisään ja silloin se tulee pinnojen juuresta kans.
Jep. Luulen että vuotaa sulla sieltä tubeless-venttiilin juuresta ilma vanteen sisään ja sitten tulee pinnojen kohdilta ulos. Koita nyt ihan aluksi kiristää sitä venttiilin varressa olevaa muttaria jotta venttiilin kumihattu asettuu tiiviimmin venttiilinreikää vasten siinä vanteessa. Paina sormella vanteen sisäpuolelta kumihattua ja toisella kädellä kierrät hieman kireämmälle sitä mutteria. Se sisältä painaminen vastaan autta saamaan sen vähän kireämmälle kun kumi menee lyttyyn päin.
Ja vannenauhassa rikkoutuma jossain kohdassa on toinen vaihtoehto.
Siis häh? Eihä vannennauhaa käytetä tubeleksessa vaan teippi?
Siis häh? Eihä vannennauhaa käytetä tubeleksessa vaan teippi?
Oletan että tarkoittaa teippiä, ainakin nuo Stanin kiekot tulee valmiiks teipattuna.
Käytin sanaa vannenauha tosiaan teipin synonyymina. Teippiä toki tarkoitin ja olisi pitänyt olla selkeyden vuoksi tarkempi.
Kysymys uuden spindriftin ostaneille ja nyt ajokokemusta hankkineille. Minkälailaisella runkokoolla menette omalla pituudella? Kyseinen pyörä kiinnostelisi uudeksi parkkipyöräksi, jos ensikesäksi saisi uuden tai syksyllä mahdollisesti käytettynä. Itse 179 ja osuu mukavasti M ja L välimaastoon. Taulukoita katsellessa ja useampia pyöriä ajaneena M vaikuttaa lyhyeltä ja L vastaavasti aika pitkältä. Nuita kun ei oikein missään pääse kokeilemaan.
JohnnyBuzz
17.07.2021, 23.54
Kysymys uuden spindriftin ostaneille ja nyt ajokokemusta hankkineille. Minkälailaisella runkokoolla menette omalla pituudella? Kyseinen pyörä kiinnostelisi uudeksi parkkipyöräksi, jos ensikesäksi saisi uuden tai syksyllä mahdollisesti käytettynä. Itse 179 ja osuu mukavasti M ja L välimaastoon. Taulukoita katsellessa ja useampia pyöriä ajaneena M vaikuttaa lyhyeltä ja L vastaavasti aika pitkältä. Nuita kun ei oikein missään pääse kokeilemaan.
XL ja itsellä pituutta 194 cm. Parkkipyöräksi oikein toimiva valinta ja tarpeen tullen perinteisempi trail-lenkkikin taittuu, vaikkei siihen optimivalinta olekaan. Itsellä Spindriftillä nyt n. 240 km takana, joista noin 200 km parkia. Kivaa on ollut, vaikka muutamia komponenttihaasteita osuikin kohdalle. Kokonaisuutena toiminut kuitenkin erittäin hyvin.
Mulla pituutta 175cm ja M koko. Varmaan vähän makuasia kumman ottais ja minkälaista mäkee pääasiassa laskee. kovempiin vauhteihin sopis varmaan pidempi paremmin ja taas jos tykkää ketterämmästä niin lyhyempi. Mutta jos pitäis mutulla veikata niin lähes 180cm kuskina ottaisin L.
Full 29" toimii myös mullettina, sellaisena olen pääasiassa ajanut mutta myös välillä kaksysinä. Ei mitään dramaattista eroa mutta jotenkin mulletti tuntuu ainakin näissä etelän pikkumäissä paremmalta.
Mulla on nyt Spinnulla jo 514km ajoa joista ehkä 30km poluilla, loput mäessä.
Itsellä oli vastaava ongelma, naksuna kuului selvästi jostain edestä ja sitä paikannettiin oikeen väellä ja voimalla. Lopulta tolpan ja kiristimen puhdistus ja carbon asennustahna lopetti naksumisen. Ääni kantautui runkoa pitkin ja kuului selkeiten headtuben
seudulta vaikka ongelma oli toisessa päässä pyörää.
Minulla myös Trek Fuel EX 8 sama ongelma ja sama ratkaisu. Tolpan ja rungon väliin lentää kuraa ja hiekkaa rupeaa jossain vaiheessa päästämään juuri tuollaista naksuntaa. Kuulostaa hyvin erehdyttävästi keulasta ääni tulevan. Tolpan irroitus ja puhdistus lopetti Trekissä naksumisen. Nyt teipattuna ko. liitos, hidastaa ainakin ongelman palaamista.
Itsekin vaihdoin acrosin headsetin canecreekin hellbender headsettiin, mutta natinat vaan jatkuvat, totesin myös itse että ajaessa nuo natinat tuntuu kuuluvan headsetin kohdalta edestä, mutta kun laitoin jälkipolven kuskiksi ja kävelin vierellä huomasi selvästi että keskiön tienoilta tuo natina kyllä kuuluu.
Taitaa tosiaan näissä rungoissa herkästi äänet kaikua headsettiä kohti mikä sekoittaa.
Täytynee suoraan vaihtaa uusi sramin dubbi keskiö, tosin eipä edelliselläkään ole ikää kuin vajaa vuosi...
Asensin eilen Huberin liukulaakerit. Nyt ne sopii yhteen polkimien kanssa. Mielestäni tämä vähensi linkustosta kuuluvia ääniä. Elikkä tuolla aikaisemalla videolla kuuluva ääni on nyt pois. Jotain satunnaisia ääniä voi kuulua, mutta ei häiritsevän usein.
Sattuuko joku tietämään Propainin 29 kiekkojen pinnojen pituutta? Pinna on ilmeisesti DT Swiss Competotion. Takakiekon jarrupuolen pinna meni poikki.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210720/3ba851fd6184b20e30137d3cfe0342d9.jpg
Kellonseisauttaja
20.07.2021, 17.01
Morjesta!
Veri vetää takaisin akustisen pyörän pariin. Useamman arvostelun lukassut tyee:stä ja niissä kehutaan hyväks allround pyöräksi.
Koitin selailla näitä sivuja josko löytyisi jonkun avaamana kokemuksia, jotka vois ostaa itelleen suoraan. Vois melkein sanoa että tilausnappia on hivuteltu aika paljon viime aikoina. Josko täältä saisi vielä viimeisen rohkaisun / tyrmäyksen :D
Bikeparkkia tulee ajeltua, minkä vuoksi vähän pidempi joustosta pyörää on hakusessa. Alamäessä pitää olla hauskaa!
Oma ajo koostuu 60% polku 40% parkki.
Jos omistat ko pyörän niin lähtisitkö sillä ajamaan esim. tahkomtb:n, josta löytyy jyrkkää nousua ja teknistä polkua ihan riittämiin?
Kyllä Tyee mielestäni on hyvin monipuolinen mutta en lähtis Tahkolle sillä enkä millään muullakaan:D Mutta jos ajot tosiaan 60/40 polku/parkki niin juuri oikea peli, Tyee on hyvä polkea eikä notku mäissä ja jos ei ole gramman viilaaja niin coili iskarille vahva suositus.
Laitoin omaan Spindriftiin nyt tilaukseen Bike-Componentsista OneUpin kuituisen 800 mm leveän, 35 mm nousulla olevan ohjaustangon. Kun Propain aikanaan toimittaa sen tilaamani Sixpack 805 alutangon olikohan 30 mm nousulla niin pistän uutena myyntiin. Tällä hetkellä pyörässä 785 kuitutanko ja olisko vain 15 mm nousulla. Kaikki spacerit stemmin alapuolella. 35 mm nousun tangolla varmaan siirrän 5-10 mm yläpuolelle. Tangolla ohjaamon nosto verrattuna spacereillä nostoon on siitä hyvä ettei tanko lyhennä ohjaamoa. Stemmin olen myös vaihtanut 35 mm ->40 mm kun sellainen löytyi kotoa.
Millenium 805 alutankoa yhdistettynä Millenium stemmiin on ”kehuttu” aika kovaksi yhdistelmäksi ja Oneup taas on panostanut nimenomaan tärinänvaimennukseen. Hieman hintava tuo uusi tanko oli (145 euroa) kun maksoi enemmän mitä Renthalin carbonit mutta Renthalit on loppuunmyytyjä varsinkin 30 mm nousulla. Toisaalta Milleniuminin myynnistä uutena saa varmaan ihan kohtalaisesti rahaa.
edit. Moitteet kovuudesta koskivatkin näköjään yllättäen Carbon milleniumia.
https://enduro-mtb.com/en/propain-hugene-2021-review/
JohnnyBuzz
21.07.2021, 09.49
Oman Spindriftin saapumisen yhteydessä, kun oli epävarmaan tuleeko pyörä tyyliin punaisella tai sinisellä stongalla, niin hommasin silloin Race Facen Atlas stemmin (35 mm) ja ohjaustangon 35 mm nousulla (lyhennetty 800 milliin). Hyvältä tuntunut toi setup enkä oo oikeen osannut siihen kaivata mitään lisää tai vähemmän. Asento pyörän päällä tuntuu siltä, että on hyvin keskellä pyörää eli stemmin pituuskin varmaan ihan hyvin kohdillaan ja en usko, että hirveetä eroa olisi ollut tohon alkuperäiseen 40 milliseen. Tangon leveys tuntunut myös hyvältä. Edellisessä pyörässä oli 780 mm tanko, mutta en tossakaan ihan hirveetä eroa huomaa. Trail-pyörässä on 750 mm tanko ja siinä eron huomannut polkuajossa lähinnä lisä leveyden osalta, kun esim. pitkospuiden vieressä kasvavan puun ohi on ollut vaikeampi mennä. Muilta osin ei mainittavaa eroa ainakaan omalta osalta huomannut.
Toi tärinän vaimennus on ihan mielenkiintoinen asia ja olis kiva kuulla, kuinka suurta eroa rasitukseen esim. OneUpin tai Renthalin tanko tuo. Huomaan, että itsellä on muutamat sormen nivelet hieman kipeytynyt todennäköisesti bike park -ajosta. Ei mitään erityisen pahaa ainakaan vielä ja ajoa tai muuta treeniä ei haittaa mitenkään. Viime syksynä oli vähän enemmänkin ongelmaa muutaman nivelen kanssa, mut nyt ei oo onneks uusinut. Valitsin tuon ongelman ehkäisyä ajatellen vähän paksummat gripit tällä kertaa ja voi olla, että ovat osaltaan auttaneet. Välillä kyllä kaivannut hieman ohuemman gripin tuntumaa, mutta mennään noilla nyt vielä.
Mullakin olis turhana Milleniumin oisko ollut 20 mm nousun tanko ja 40 mm stemmi, jotka pitäis jossain kohtaa myydä. Pitänyt noita varalla, kun oon kytännyt sopivaa dirt-pyörää ja jos olis noille osille siinä tarvetta, mut tod. näk. päätyvät myyntiin.
Itsellä Tyee on 50/50 polku/parkki käytössä. Jos koko kauden huomioi, niin polun osuus on toki suurempi. Mielestäni sopii molempiin hyvin. Esiasennusrenkaat ovat hieman huonot polkuajoon. Itsellä on Vittoria Mazza ja Martello. Tuo on melko hyvä yhdistelmä molempiin. Ajattelin kokeilla Agarroa taakse, kun nyt on niin kuiva keli.
Morjesta!
Veri vetää takaisin akustisen pyörän pariin. Useamman arvostelun lukassut tyee:stä ja niissä kehutaan hyväks allround pyöräksi.
Koitin selailla näitä sivuja josko löytyisi jonkun avaamana kokemuksia, jotka vois ostaa itelleen suoraan. Vois melkein sanoa että tilausnappia on hivuteltu aika paljon viime aikoina. Josko täältä saisi vielä viimeisen rohkaisun / tyrmäyksen :D
Bikeparkkia tulee ajeltua, minkä vuoksi vähän pidempi joustosta pyörää on hakusessa. Alamäessä pitää olla hauskaa!
Oma ajo koostuu 60% polku 40% parkki.
Jos omistat ko pyörän niin lähtisitkö sillä ajamaan esim. tahkomtb:n, josta löytyy jyrkkää nousua ja teknistä polkua ihan riittämiin?
Tyee ollut nyt puoli vuotta ainoana luomupyöränä sähkötäpärin kaverina. Nyt kesällä on tullut enemmän ajettua parkissa kuin poluilla, ihan vaan siksi kun nyt parkit on auki. Mutta kyllä sillä voi lähteä pidemmällekkin lenkille vaikka meinaa pitää vauhtia yllä. Oma pisin traililenkki Tyeellä taitaa olla jotain 80km.
Se on hyvällä rengastuksella oiva trailipyörä ja oikeasti vastaa hyvin polkemiseen eikä notku turhia.
Oma painaa Lyrik/superdeluxecoil jousituksella, L-koon hiilirungolla ja muuten aika perus osilla ilman polkimia 14,7kg. Parkkirengastuksella sitten reilut puoli kiloa enemmän.
Ainakin pohjoisen parkeissa ihan huippu laite, eloisa ja helppo ajaa. Tukeva patikoissa ja korkeistakin dropeista tulee hämmästyttävän kevyesti alas.
Kyllä sitä tuollaiseen 60/40 käyttöön voi suositella, vaikka en ole ikinä tahkon maastoissa ajanut.
Mutta tuollaiseen käyttöön suosittelen kyllä 2 rengas settiä, yhden kanssa tulee väkisinkin likaa turpaan kumpaankin käyttöön. Jos valitsee RS coili iskarin on hyvä vaihtaa heti uutena iskarin silmälaakerit toisenlaisiin, Rockshoxin omien kanssa on ollut joillakin ongelmia.
Laitoin omaan Spindriftiin nyt tilaukseen Bike-Componentsista OneUpin kuituisen 800 mm leveän, 35 mm nousulla olevan ohjaustangon. Kun Propain aikanaan toimittaa sen tilaamani Sixpack 805 alutangon olikohan 30 mm nousulla niin pistän uutena myyntiin. Tällä hetkellä pyörässä 785 kuitutanko ja olisko vain 15 mm nousulla. Kaikki spacerit stemmin alapuolella. 35 mm nousun tangolla varmaan siirrän 5-10 mm yläpuolelle. Tangolla ohjaamon nosto verrattuna spacereillä nostoon on siitä hyvä ettei tanko lyhennä ohjaamoa. Stemmin olen myös vaihtanut 35 mm ->40 mm kun sellainen löytyi kotoa.
Millenium 805 alutankoa yhdistettynä Millenium stemmiin on ”kehuttu” aika kovaksi yhdistelmäksi ja Oneup taas on panostanut nimenomaan tärinänvaimennukseen. Hieman hintava tuo uusi tanko oli (145 euroa) kun maksoi enemmän mitä Renthalin carbonit mutta Renthalit on loppuunmyytyjä varsinkin 30 mm nousulla. Toisaalta Milleniuminin myynnistä uutena saa varmaan ihan kohtalaisesti rahaa.
edit. Moitteet kovuudesta koskivatkin näköjään yllättäen Carbon milleniumia.
https://enduro-mtb.com/en/propain-hugene-2021-review/
Oman kokemuksen mukaan 35mm kiinnityksellä tankojen erot jäykkyydessä ovat mitättömän pieniä. Kokeiltu on useita eri alumiini ja ainakin Renthalin ja Sixpackin hiilisiä.
Kyllä Tyee mielestäni on hyvin monipuolinen mutta en lähtis Tahkolle sillä enkä millään muullakaan:D Mutta jos ajot tosiaan 60/40 polku/parkki niin juuri oikea peli, Tyee on hyvä polkea eikä notku mäissä ja jos ei ole gramman viilaaja niin coili iskarille vahva suositus.
Lankomies ajoi Tyeellä Tahkolla yhden kierroksen. Coilikaan ei ole mitenkään pahan painoinen.
Mut aika leveillä tangoilla tykkäätte ajaa. Mä lyhensin kuramopostakin ohjaustangon alle 800 milliin
Pittääpä sanoa nyt omiaki kokemuksia tyeestä isompien parkki ajojen jälkeen ku viimeinki pääs tänne pohjosee. Tässä viikon sisällä ajanu melkein 100km ylläksen ja levin parkeissa.
Perän kovuuttahan testeissä oli vähän moitittu ja olen kyllä samaa mieltä edelleen että hieman kovahko se on mutta ei häiritsevä.
Isot dropit sun muut karummat reitit mennee kyllä niin lujjaa ku itellä pää kestää ajjaa. Ei ole pohjaillu tms ongelmia ollu. Välillä oikee hämmästelee ku pahoista paikoista ajjaa "täysillä kiviä päin" meiningillä ja pyörä meneeki tosi nätisti siitä.
Eli jos miettii parkki/trail pyörää nii kyllä täältä lähtee kova suositus tyeelle.
Perän kovuuttahan testeissä oli vähän moitittu ja olen kyllä samaa mieltä edelleen että hieman kovahko se on mutta ei häiritsevä.
Tän takia coili on hyvin suosittu Tyeessä, oliko sulla ilma vai coili?
Oman kokemuksen mukaan 35mm kiinnityksellä tankojen erot jäykkyydessä ovat mitättömän pieniä. Kokeiltu on useita eri alumiini ja ainakin Renthalin ja Sixpackin hiilisiä.
Renthalia on ainakin sanottu tosi kovaksi tangoksi, olen myös päässyt ajamaan tuolla kehutulla OneUp kuitustongalla enkä kyllä huomannut siinä mitään eroa omaan Nukeproofin kuituun.
Meinasin ensin 31,8 renthalia kuituisena mutta olis edellyttänyt uutta stemmi ja useamman kuukauden odottelua, koska varsinkin 30 mm riserilla sitä tulee vasta joskus...
Meinasin ensin 31,8 renthalia kuituisena mutta olis edellyttänyt uutta stemmi ja useamman kuukauden odottelua, koska varsinkin 30 mm riserilla sitä tulee vasta joskus...
Tuo se on ollut itselläkin mielessä. Mutta kaikki omat tangot on 35 stemmille…enkä nykyään koe tankojen jäykkyyttä ongelmaksi.
Foxin coili on. Ja niinku sainoin ei se liia kova ole mutta kyllä sen pienen kovuuden siitä tuntee isoissa iskuissa.
Naksumisista. Huomasin ensinnäkin että ohjainlaakeri oli kuitenkin löysällä. Huomas kun käänsi pyörän katolleen ja sitten nitkutteli etuhaarukkaa. Näki pientä liikettä ohjainlaakerin alemman laakerin kohdalla.
Seuraava naksuminen ilmestyi jälleen parkisss kun kiihdytti lähtövauhteja hissimatkan jälkeen. Ensin irrotin, rasvasin ja uudelleen kiristin takakiekon läpiakselin ja sitten huomasin ja muistin tarkistaa takavaihtajan kiinnityspultin kun muistin että joku vaihde toimi huonosti. Vaihtajan kiinnityspultti olikin ihan reilusti jo löystynyt. Se oli käynyt jo kerran ennenkin vaikka kierteessä lukitetta. Momentin pitäis olla melko kova 12 nm mutta vähän arvalla joutuu laittamaan, kun momenttiavaimen kuusiokolohylsyt ei ole tarpeeksi pitkiä että yltäis sinne vaihtajan pultinreiän koloon. Jatkopala avaimeen on taas liian paksu. No nyt koitin vetäistä vähän kireämmälle ja kyllä minä sen momentin suunnilleen osaan arvioida kun sama momentti on esim just läpiakselissa.
Huomenna sitten Sappeeta kokeilemaan. Olen käynyt siellä vain kerran ja silloin vanhalla pyörällä. Pitäisköhän ottaa jäykempi jousi varmuudeksi mukaan... Mulla on se löysempi kiinni kun rajapainoinen olen.
JohnnyBuzz
22.07.2021, 17.07
Noista jousista oli puhetta aiemmin ja mulla Foxin DHX2:ssa suositeltu 450 lbs jousi. Eilen vedin jokusen kerran dropista, jossa lähdöstä loivaan ländiin kertyy pudotusta arviolta vajaa kolme metriä pystysuunnassa. Hienosti otti iskun vastaan eikä pohjaamisesta ollut mitään viitteitä. Toki keula tuli hieman ensin ja ländistä rullaa hyvin eteenpäin. Eli aika hyvin tuntuisi olevan omalle painolle kohdallaan.
Millaisilla iskarin säädöillä muut ajelee Tyeellä? Lähinnä kiinnostais RS Lyrik/RS coili ultimate. Vaikka taitaa tämä olla niin paljon kiinni painosta ja tottumuksista…
Itellä nyt takana 80 ajopainolla 450 jousi, LSC 10 ,REB 4. Keulassa 78psi, HSC 3, LSC 12, REB 12, ei tokeneita. Kaikki laskettu kiinniasennosta.
Pohjailee havaittavasti joskus harvoin mutta kun toimii niiiin hyvin, ei viitti alkaa säätään. Keulan säädöt tuntuu vaikuttavan parkkiajossa selvemmin, traililla melko sama miten ne on. Kokemukset Ylläksen ja Levin parkeista enimmäkseen. Tänään oli makea levillä naatiskella kun ei ollu reiteillä ruuhkaa.
Kuvittelua vai ei mutta uus tanko tuntui vähentävän tärinää käsissä. Sen sijaan 0,75 cm leventymistä molemmista päistä en edes niin huomannut tai myöskään isompaa korotusta.
Tuli tämä Nuuksion uus hyppyrikin testattua: https://www.instagram.com/p/CR8zCvit7eg/?utm_medium=copy_link
https://ep1.pinkbike.org/p5pb21048084/p5pb21048084.jpg
Asensin eilen Huberin liukulaakerit. Nyt ne sopii yhteen polkimien kanssa. Mielestäni tämä vähensi linkustosta kuuluvia ääniä. Elikkä tuolla aikaisemalla videolla kuuluva ääni on nyt pois. Jotain satunnaisia ääniä voi kuulua, mutta ei häiritsevän usein.
Sattuuko joku tietämään Propainin 29 kiekkojen pinnojen pituutta? Pinna on ilmeisesti DT Swiss Competotion. Takakiekon jarrupuolen pinna meni poikki.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210720/3ba851fd6184b20e30137d3cfe0342d9.jpg
Sain aikaiseksi irrottaa oman Spindriftin RS coil iskarin alakiinnikkeestään ja aika nihkeästi se yläpuolen kiinnitys liikkui. Mistä tilasit omat uudet laakerisi?
Sain aikaiseksi irrottaa oman Spindriftin RS coil iskarin alakiinnikkeestään ja aika nihkeästi se yläpuolen kiinnitys liikkui. Mistä tilasit omat uudet laakerisi?Täältä tilattiin https://huber-bushings.com/
Mulla on 3-osainen. Otettiin samalla ylimääräisiä puslia, kun ei paljon maksaneet.
Sinne pitää kertoa mitat ja mihin pyörään ja iskariin on tulossa.
Ok. Eli sulla tämä?
https://huber-bushings.com/produkt/buchse-3-teilig-127mm/
Entä vanhan irrotus ja uuden asennus. Oliko sulla joku työkalu valmiina? Hoituiskohan homma tällä vain 7,5 euron vehkeellä Standardeinbautool.
https://huber-bushings.com/produkt/einbautool-standard/
Entä vanhan irrotus ja uuden asennus. Oliko sulla joku työkalu valmiina? Hoituiskohan homma tällä vain 7,5 euron vehkeellä Standardeinbautool.
https://huber-bushings.com/produkte/Mulla on RockShoxin työkalu. Sillä onnistui hyvin. Facebookissa joku on sanonut, että tuo edullinen Huberin työkalu toimii myös. Ne RockShoxin metallipuslat voi olla tiukassa. Mulla lähti melko helposti, mutta kaveri joutui käyttämään voimaa. Ne nylon puslat menivät helpommin paikalleen. Vaativat kyllä työkalun.
Kiitos vielä vinkeistä. Laitoin nyt laakerisetin tilaukseen. 3-osainen ei tullutkaan kyseeseen kun Spindriftin koko on 8x20 ja 8x30 ja sitä 3-osaista ei saa 20 mm koossa. Laitoin 2 kpl 2-osaisia ja ne 16 euroa kpl. https://huber-bushings.com/produkt/buchse-2-teilig-127mm/
Lisäksi 3 kpl setti varaliukulaakereita yht 6 euroa, se 7,5 euron työkalu sekä postit kohtuulliset 8 euroa. Reilu 50 euroa siis yhteensä.
Terve. Olen päättänyt seuraava pyörä tulee olemaan propain, mutta tuleeko Tyee vai hugene on vielä kysymys. Asun satakunnassa joten paikallisesti ei kovin isoja mäkiä löydy, vaikkakin poriin ollaan saatu jopa bike parkki tehtyä. Hugene riittäisi varmasti hyvin täällä, mutta ajatus olisi käydä pisemmällä bike parkeissa muutamaan otteeseen kesällä. Tyee tulis Rs lyrikU / Coil, hugene Foxin Factory 36/Float, muuten pidetään hinta siedettävänä. Tallissa tällä hetkellä Doitall Ht, joka varmaan jäisi talliin jos tyee tulis ja lähtis myyntiin jos hugene.
Terve. Olen päättänyt seuraava pyörä tulee olemaan propain, mutta tuleeko Tyee vai hugene on vielä kysymys. Asun satakunnassa joten paikallisesti ei kovin isoja mäkiä löydy, vaikkakin poriin ollaan saatu jopa bike parkki tehtyä. Hugene riittäisi varmasti hyvin täällä, mutta ajatus olisi käydä pisemmällä bike parkeissa muutamaan otteeseen kesällä. Tyee tulis Rs lyrikU / Coil, hugene Foxin Factory 36/Float, muuten pidetään hinta siedettävänä. Tallissa tällä hetkellä Doitall Ht, joka varmaan jäisi talliin jos tyee tulis ja lähtis myyntiin jos hugene.
Eikös tämä ole aika selkeä. Jos ajat pääasiassa tasaisia maastoja kotikulmilla ja parkissa tulee käytyä vain muutamia kertoja vuodessa, valinta on Hugene. Itselläni on Orbean Occam M10 Fox36-keulalla (aika lailla identtinen fillari Hugenen kanssa) ja kaksilla kiekoilla juuri vastaavassa käytössä ja on oiva peli. 95% ajoista tulee poluilla kevyellä kiekkosetillä/XC-renkailla ja satunnaisille parkkireissuille on Occamin alkuperäiset kiekot ja endurorenkaat. Hugene lienee kuitenkin miellyttävämpi vietävä tasaisessa maastossa, mutta satunnainen parkkikin hoituu ongelmitta.
JohnnyBuzz
14.08.2021, 22.41
Minkä kokoista pyörää oot ostamassa? Kysyn siksi, että mä oon vähän kahden vaiheilla perunko oman Hugenen tilauksen ja kallistun kuitenkin Transition Spuriin (jota oon kuolannut julkaisusta lähtien). Mulla on XL tulossa syyskuun lopussa (jos aikataulu pitää) ja näin vois joku halutessaan säästää aikaa. En kyllä oo tästä vielä 100 % varma, mutta heitetään tällainen ilmoille.
Jos parkissa ei haaveile kaikkein isoimmista hyppyreistä (osassa parkeista tällaisia ei edes ole) joihin jää vielä virhemarginaaliakin) tai halua ajaa parkin isoimpaa kivikkoa sisältäviä polkuja mahdollisimman kovaa, Hugene on parkkivierailuihinkin aivan varmasti hyvä. Normihyppyrit ja bermiajot yms mennee erittäin hyvin. Toisaalta siihen kovimpaan käyttöön taas sitten Spindrift olisi parhain jos ei alamäkipyörä. Ne taas eivät muutoin sovi käyttöösi. Toisaalta on totta Tyee kuiturunkoisena ja sopivilla renkailla kävisi myös mutta minäkin ehdottaisin Hugenea.
Samaa mieltä, Hugene olis tuollaiseen käyttöön sopivampi. Tyee toimii kans parkissa ja poluilla, mutta kyllä siinä se on enemmän kompromissi alamäen suuntaan. Hugenea en tosin ole kinä ajanut. Kumpaankaan et varmasti pety.
Sain spindriftin Huber puslat RS coil iskariin postista. Yksi paloista oli merkattu tussilla merkinnällä V- ja kerrottu sen tarkoittavan, että sillä saa enemmän välystä. Miksihän laittoivat niitä vain yhden eikä kahta???
Joku päivä tällä viikolla pitäis sitten testata saanko tuolla työkalulla vaihdon tehtyä ja sovitella sitten noita V-paloja :)
https://ep1.pinkbike.org/p5pb21190445/p5pb21190445.jpg
Onko muuten kukaan saanut vielä oikeita osia kuten stonga ja seat clamp niiden tilapäisten tilalle mitä laittoivat keväällä ainakin Spindriftin tilanneille?
Ei ole kuulunut enkä ole kysellyt milloin mahtaa tulla. Ehkä ens keväällä :)
Sain spindriftin Huber puslat RS coil iskariin postista. Yksi paloista oli merkattu tussilla merkinnällä V- ja kerrottu sen tarkoittavan, että sillä saa enemmän välystä. Miksihän laittoivat niitä vain yhden eikä kahta???
Joku päivä tällä viikolla pitäis sitten testata saanko tuolla työkalulla vaihdon tehtyä ja sovitella sitten noita V-paloja :)
https://ep1.pinkbike.org/p5pb21190445/p5pb21190445.jpgKaveri soitti Huberille. Sanoivat että voivat lähettää uusia paloja, jos ne V:t ei ole sopivia. Meille tuli myös K-malleja, eli tiukempia. Ilmeisesti RS:n toleranssit ovat vähän niin ja näin. Sen laittavat useita versioita noista.
JohnnyBuzz
25.08.2021, 21.59
Onko muuten kukaan saanut vielä oikeita osia kuten stonga ja seat clamp niiden tilapäisten tilalle mitä laittoivat keväällä ainakin Spindriftin tilanneille?
Ei oo kyl kuulunu mitään. Mulla oli lopulta vaan stonga eri eli aika vähillä selvisin. Tosin olin kyllä hommannut varoiksi stongan, stemmin ja clampin, jotka vaihtui kasausvaiheessa.
Mites jengi on muuten ollu tyytyväisiä Spindrifteihin? Omien alkuun osuneiden pikkuongelmien jälkeen on ollu kyllä tosi ilo ajella (tai oikeastaan pääasiassa laskea) pyörällä. Noin 500 km on kertynyt ajoa ja siitä 95 % parkia. Pyörä on tuntunut tosi vakaalta laskuissa ja on tullut uskallettua ajaa vähän isommin kuin edellisellä pyörällä. Stravassa on viime vuoden PR:t mennyt rikki käytännössä kaikilla reiteillä, mitä laskenut. Rajat tulee kyllä kuskilla vastaan paljon enemmin kuin pyörällä.
Iskarisäätöjä en ole juuri muuttanut suosituksista mun painolle. Ehkä pieni aavistus on, että jousitusta on mulla säädetty tällä hetkellä vähän liian pehmeäksi, kun tuntuu, että imaisee vähän hyppyjä, mut voi johtua myös kuskista. Eli ehkä pientä ”poppia” vois yrittää kaivaa säädöistä. Tosin nyt esim. dropeista ländääminen on tosi smoothia ja muutenkin ajo sopivan smoothia olematta kuitenkaan mitenkään tunnotonta. Eilenkin tuli Tornarissa ajettua useampia kertoja droppia, jossa varmaan lähdöstä ländiin kertyy vertikaalista eroa kolme metriä. Hyvin siinäkin pärjäs ja joustoa jäi vielä reserviinkin. Eli hyvin tyytyväinen on kyllä pyörään ollut. :)
Kaveri soitti Huberille. Sanoivat että voivat lähettää uusia paloja, jos ne V:t ei ole sopivia. Meille tuli myös K-malleja, eli tiukempia. Ilmeisesti RS:n toleranssit ovat vähän niin ja näin. Sen laittavat useita versioita noista.
Vaikka asensin V- rinkulan on asennus niin tiukka, että varsinkin iskarin yläpään noita kapeampia päätypaloja ei ne pohjaan painettuani saanut enää sormin irti saati, että niitä olisi pystynyt pyörittämään. Pitänee tilata toinenkin V- tai saisko niitä V-- kokoisina. Vai onkohan niin että pyörässä kiinni toimivat silti ihan hyvin?
Ja eikö tuonne pidä laittaa mitään rasvaa väliin?
Edit. Pyörään asennettuna toimii silti paremmin kuin alkuperäiset rockarin puslat. Eli kiinnitettyäni ylemmän iskarinpultin iskaria pystyi kääntämään alaosastaan selvästi kevyemmin kuin aikaisemmin. Jos iskarin saisi asennettua vaakatasoon tiukkuus oli ehkä just siinä rajoilla riittäiskö iskarin oma paino keikauttamaan iskarin alas. Varmaan vähän väljempi se siis kenties saisi olla. Kun asennus oli valmis, jousitus parkkipaikkatestissä tuntui aiempaa smootimmalta.
Itse herra Huber vastaili jo eiliseen meiliini erittäin pitkästi ja kattavasti.
Jos päätypalat saa käsin painettua paikoilleen, ei asennus ole kuulemma liian tiukka. Irti niitä ei kuulukaan pystyä irroittamaan sormilla vaan se pitää tehdä varovasti "pehmustetuilla" pihdeillä tai ruuvipenkissä varovasti.
Laakerirasvaa jossa ei ole silikonia voi halutessaan asennuksessa käyttää ohuesti ja se parantaa herkkyyttä.
Jos juuri siinä testissä että vain toinen pää iskarista on kiinni (tai jos iskarin kiinnittää puslista ruuvipenkkiin) ei iskari liiku sulavasti, hän sanoi kyllä löytävänsä ratkaisun. Vaikea sanoa sitten mikä on sulava.
Mutta V:tä saa aina seitsemän miinuksen kanssa :)
Kyllä se jousitus parani puslien vaihdolla. Sagikin lisääntyi 28-29 prosentista 31-32 prosenttiin! :)
Eli vanhat puslat haras niin paljon vastaan pyörän päälle varovasti nousemalla ajoasentoon ja päältä poistuessa, että sagi jäi vajaaksi siitä mihin jousi antaisi periksi ilman laakerien ylimääräistä jarrutusta.
Itse ajaessa perä tuntuu enemmän sellaiselta kuin olin ajatellut coil-iskarin pehmeyden kuuluvankin tuntua.
Ja sitten toiseen asiaan. Propainilta tuli viesti liittyen Spindriftin puuttuneisiin osiin. Kertovat, että minun tilauksesta puuttuvat Millenium alu ohjaustanko ja satulatolpan panta saapuvat arviolta vasta 2022 loppuvuonna! Odottamisen vaihtoehtona tarjoavat 65 euron maksunpalautusta. Siinä mielessä hinta kohdillaan, että hetken joutuu miettimään kummin tekee. Ohjaustanko menis myyntiin joka tapauksessa kun olen uuden mieleisen jo ostanut. Oikean värinen panta olis tietty kiva (punaisen sijaan musta) mutta johan minä olen punaisesta nauttinut tän kesän ja samalla menis siis ensikin kesä! Taidan ottaa rahat.
Ja vielä ohjaustangosta. Ostamani Oneup 800mm/35 mm kuitustonga on ollut hyvä päivitys. Mielestäni se vaimentaa tärinää eli parantaa ajomukavuutta bikepark vauhtisessa ajossa havaittavasti. Verrokkina oli sixpackin kuituinen joka tuli pyörän mukana. Jälkitoimituksessa oleva Millenium alumiinisena on arvostelujen mukaan kovinkin jäykkä eli luultavasti tätä sixpackin kuituista kovempi. One upin tangon huomattavan pystysuuntaisen joustamisen näkee selvästi silmälläkin jos esim pyörän laittaa maahan katolleen ja painaa pyörää maata kohti.
JohnnyBuzz
01.09.2021, 21.14
Oho, melkoinen arvio jälkitoimituksesta! Liekö vaan haluavat päästä eroon noista caseista rahalla, niin eivät jää sotkemaan tulevia toimituksia?
David Assfalg oli muuten kommentoinut tota Rockari pusla-asiaa. Ovat tietoisia siitä ja samoja ongelmia ollut myös muilla pyörävalmistajilla.
Nyt kun menin lukemaan viestiä uudelleen niin siinä sanotaankin, että jos en halua odottaa 2022 neljänteen kvartaaliin niin voin ottaa 65 lahjakortin heidän omaan nettikauppaan. No en minä nyt siihen lähde. En viitsi edes katsoa mitä olis tarjolla kun en just mitään tarvitse ja kun kaikki osat taitaa olla enemmän tai vähemmän lopussa.
Kumma kun muille ei ole tullut mitään postia? Ei kyllä kumpikaan vaihtoehto ole erityisen hyvä, jos tilaat nettikaupasta jotain niin tulee vielä postit jotka muistaakseen oli yllättävän kalliit.
No nyt oli tullut sama viesti, mulla olis sisällä reilu 90€. Onhan toi sillee vähän persiistä että voisin kyllä verkkokaupasta jotain ostaa mutta ei siellä ole mitään ostettavaa..
Kellonseisauttaja
04.09.2021, 11.54
Lähti tilauksee Tyee AL 29.Oon asennoitunut siihen, että kunhan tulee ennen lumien sulamista niin kaikki hyvin!
Eka pyörä johon tulee coili.
Ja tuosta verkkokaupsta: siellä ei ole mitään ”fiksua” sälää. Oisin voinu samaan tilauksee laittaa esim paidan/snäpbackin jos ois ollut tarjolla.
Varakorvakkeen tajus laittaa samaan tilauskeen pyörän kanssa.
Kesän ajellut kahdesta vaihtoehdosta löysemmällä coililla (sägi nyt huberin laakereilla 29-30%) mutta eiliselle bikepark reissulle vaihdoin pitkästä aikaa 50 lbs jäykemmän (sag n. 25 %) jousen. Ajoihan silläkin mutta tänään ruuvasin löysemmän takaisin. Jäykemmällä ajoasento on korkeampi (en tunne seisovani niin syvällä renkaiden välissä ja painopiste korkea) ja selvästi kovempi tuntuma ajaessa myös on. Isompien hyppyjen alastulot jäykkä jousi otti pehmeästi (joskin hieman palautti turhan reippaasti vaikka lisäsin pari kliksua paluuvaimennusta) mutta muussa röykkyajossa oli kovemman tuntuinen.
Mun pyörää on vaivannut myös ohjainlaakerinseudun naksuminen joka on hieman koko ajan lisääntynyt ja nyt ei enää (jälleen) tekemäni puhdistus, uudelleen rasvaus ja huomattavan tiukkaan kiristetty top cap auttanut. Olen lukenut näiden Acrosin laakerien olevan ainakin osalla juuri tällaisia. En nyt löydä artikkelia mutta jonkun mtb-saitin testipyörä teki tätä heti uutenakin ja mikään ei auttanut. Meinasin ensin että alan tutkii minkä laakerin vaihtaisin omalla kustannuksella tilalle mutta eilen parkissa kanssapyöräilijä rohkaisi pistämään meiliä Propainille ja kysymään mielipidettä ongelmaan. Sainkin Propainilta vastauksen tänään parissa tunnissa (!!!) että kuulostaa kieltämättä ohjainlaakerivialta ja laittavat uuden saman tien postiin. Noo saa nyt nähdä saanko sen ilman oikeita työkaluja vaihdettua vai joutuuko viemään liikkeeseen ja maksaa työstä. Ja saisko silloin työn Propainin piikkiin (kokemuksia kellään tällaisesta?) Mutta enemmän epäilyttää se, että kuinkahan kauan / hyvin se uusikaan laakeri pelittää. Jos on aluksi hiljainen ja ongelma pian palaa niin ehkä ostan jonkun paremmassa maineessa olevan laakerin kuitenkin tilalle.
Minä vaihdoin Tyeeseen Reverse Componentsin head setin, oli se ainakin erilainen toteutukseltaan kuin orgis Acros mutta ei nitinät ja natinat kokonaan hävinny, epäilen että sellainen terävä naksahdus kuuluu keulasta liukuputkien ja kruunun liitoksesta. sekään ei nyt ilmojen viilennettyä ole juurikaan kuulunut tai sitten ei vaan enää kiinnitä huomiota.
JohnnyBuzz
09.09.2021, 20.51
Mä oon kans lukenu noista Acrosin ohjainlaakeri ongelmista, mutta ne on ollut pääasiassa brittien mutavellissä ajon seurausta. Ite oon asennoitunut niin, että ajaa ton loppuun ja vaihtaa sit ongelmien ilmetessä laadukkaampaan. Eihän toi osana mikään hirmu hintava oo.
Hienosti näemmä toimii asiakaspalvelu edelleen. :)
Jokkepappa
09.09.2021, 20.54
Kyllä ne laakerit on hyvä 2-3 kertaa ainakin putsaa kaudessa. Johan tuon verran tulee keulahuoltojakin tehtyä niin siinä samassa.
JohnnyBuzz
09.09.2021, 21.19
Kyllä ne laakerit on hyvä 2-3 kertaa ainakin putsaa kaudessa. Johan tuon verran tulee keulahuoltojakin tehtyä niin siinä samassa.
2-3 keulahuoltoa kaudessa kuulostaa aika paljolta. Ite aattelin kauden päätteeksi/ ennen ensi kauden alkua teetättää alajalkahuollon. Toki riippuu luonnollisesti ajomääristä. 560 km on Spindriftille kertynyt nyt ajoa, josta 95 % parkia.
Jokkepappa
09.09.2021, 21.20
Keväällä/kesällä ja syksyllä. Esim lyrik paraneen noin 100% kun tekee ekan öljynvaihdon.
JohnnyBuzz
09.09.2021, 21.27
Keväällä/kesällä ja syksyllä. Esim lyrik paraneen noin 100% kun tekee ekan öljynvaihdon.
Ite en oo kyl huomannu mitään eroa tossa Foxin 38:ssa ekoihin ajoihin verrattuna. Paljon mahdollista on etten myöskään vaan hiffaa millainen se ero voisi olla. Aika helpolla päässyt oma pyörä olosuhteiden osalta, kun vain pari kertaa ollut ajossa vähän märemmällä kelillä.
Omassa Lyrik ultimate alko tuntua kovalle siinä 50h kohdilla, varsinki kovavauhtisissa jarrupateissa. Alajalka-huollon jälkeen menee smootimmin ku uutena. 90% parkkia tullu niin tuntuis että huoltovälit kannattaa pitää valmistajan ohjeessa että toimii hyvin. Kyllä sen 2 huoltoa tulee kauteen, helposti. Takana coili toimii vaan hienosti vaikka noin 100h takana.
... // ...ohjainlaakerin osia aloin putsailemaan valmiiksi sitten kokoamista varten. Ja miten siinä muuten kävikään kuin että tein typeristä typerimmän aloittelijan virheen. En laittanut tarpeeksi huolella mieleeni tai siis ottanut kuvia talteen tiivisteiden asennosta. Eli vaikka mielestäni toinen seuraavista kuvista on se oikea asento tuolle ohjainlaakerin yläkupin tiivisteelle, sopisi se niin kivasti kummin päin vain etten olekaan enää ihan varma. Acros ohjainlaakerihan näissä taitaa kaikissa olla.
En löytänyt Acroksen sivuilta kuvia tästä.
Huom. Nyt jo pintaruostetta tuossa tiivisteen metallisessa osassa. Pyörä mitä kuukauden vanha. Paljastettakoot että oma muistikuva on, että tuo metallipuoli ei näy oikeassa asennuksessa vaan on piilopuolella. Koska mielestäni ruosteen havaitsin vasta kun osat olivat irti toisistaan. Eli ylemmässä kuvassa tiiviste oikein asennettu ja alemmassa väärin.
https://ep1.pinkbike.org/p5pb20697082/p5pb20697082.jpg
https://ep1.pinkbike.org/p5pb20697081/p5pb20697081.jpg
Jos joku alkaa omaa laakeriaan putsailemaan ja niin vahvistettakoon muuten, että tuon ylemmän kuvan asennus jossa tiivisteen metallipuolta ei näy on se oikea. Lähetin tästä kysymyksen viime viikolla laakeria putsatessani ja naksumista yrittäessäni ratkaista Acrosille ja sieltäkin tuli kivasti vastaus heti samana päivänä joka vahvisti asian.
edit. Canyon Spectral keskusteluketjussa on viimeisissä viesteissä puhuttu myös ohjainlaakeriasiasta. Canyonin aspa suosittelee kuulemma laittamaan ohjainlaakeriin alkuperäisten rasvojen tilalle tätä vesivaseliinia https://www.motonet.fi/fi/tuote/600100/CRC-Super-Adhesive-Grease-Vesivaseliini-100-ml
Orkkisvassu ei kuulemma kestä kovin hyvin vettä ja pyöränpesua ja laakerit ruostuvat siksi verraten nopeasti. Olen kuullut monen (viimeksi minulle tällä viikolla Nuuksio Bike parkkia pyörittävä Pasi) kehottavan ostamaan ns. merivaseliinia mikä tarkoittanee samaa kuin tuo linkin vesivaseliini.
^ Itselläni on tuota pyörärasvana ollut eli kaikkialle laittanut mihin rasvaa tarvinut, on aika sitkeää tosiaan. Pitääkö tässä kutsua hakkiz/voiteluainekauppa apuun (https://www.tiktok.com/@hakkiz80?lang=fi-FI) että selvittää mikä paras rasva Acros ohjainlaakerille :D
Onko täällä ketään muita uuden cf ragen tilaajia kenties?
Aika vähän tuosta vielä mitään rewikkaa löytyy ja mun käsityksen mukaan noita -22 malleja kukaan tänne pohjoiseen vielä kerinnyt saamaankaan... Tuli melkein kuukausi eri buildeilla propainin sivuilla tuota viilattua ja kuolattua, että tuli elokuun lopussa viimenään laitettua pyörä tilaukseen, ei vaan enää mahtanut minkään, oli se vaan meikäläisen silmään kaikin puolin timanttia ja hinnaltaankin ihan kilpailukykynen laite pienistä päivityksistäkin huolimatta.
Hieman antoi painetta tietysti tuo osien saatavuus ongelmakin osaltaan, kun näyttää koko ajan arvioidut toimitusajat mennä pidemmälle ja pidemmälle propainillakin, joten tiedä missä kohtaa taas myydään eioota.
Omalle pyörälle alustavaa toimitusaikaa lupailivat vuoden vaihteeseen, tänään kävin kattelemassa sivuilta, niin uudet tilaukset menee jo helmikuulle..itselleni niinkään kiirettä, kunhan tulis edes ensi kevääseen mennessä, ihan perus parkki käyttöön tuo kumminkin tälle noviisille tulossa ja kakkospyöräksi tuli pyörien pikku inventaarion tuloksena 29 jeffsy, millä hoituu kyllä nämä meikäläisen pienet ajelut siihen asti..
Summarum, eli onko muita kenellä odottavan aika on pitkä?
Onko täällä ketään muita uuden cf ragen tilaajia kenties?
Aika vähän tuosta vielä mitään rewikkaa löytyy ja mun käsityksen mukaan noita -22 malleja kukaan tänne pohjoiseen vielä kerinnyt saamaankaan... Tuli melkein kuukausi eri buildeilla propainin sivuilla tuota viilattua ja kuolattua, että tuli elokuun lopussa viimenään laitettua pyörä tilaukseen, ei vaan enää mahtanut minkään, oli se vaan meikäläisen silmään kaikin puolin timanttia ja hinnaltaankin ihan kilpailukykynen laite pienistä päivityksistäkin huolimatta.
Hieman antoi painetta tietysti tuo osien saatavuus ongelmakin osaltaan, kun näyttää koko ajan arvioidut toimitusajat mennä pidemmälle ja pidemmälle propainillakin, joten tiedä missä kohtaa taas myydään eioota.
Omalle pyörälle alustavaa toimitusaikaa lupailivat vuoden vaihteeseen, tänään kävin kattelemassa sivuilta, niin uudet tilaukset menee jo helmikuulle..itselleni niinkään kiirettä, kunhan tulis edes ensi kevääseen mennessä, ihan perus parkki käyttöön tuo kumminkin tälle noviisille tulossa ja kakkospyöräksi tuli pyörien pikku inventaarion tuloksena 29 jeffsy, millä hoituu kyllä nämä meikäläisen pienet ajelut siihen asti..
Summarum, eli onko muita kenellä odottavan aika on pitkä?
Hep!
Persjalkasena (169cm) Mix eli mullettia tilaamassa. Ei ole vielä tilaus sisällä, mutta tässä lähiaikoina pitäisi laittaa tilaus menemään jotta ehtisi ensi kesäksi saapua.
Itseä myös tuo revikoiden puuttuminen vähän harmittaa, mutta hinnaltaan ja mullet sekä 29 mahdollisuuden että ulkonäön vuoksi tuo itsellä valikoitui.
Näillä näkymin otan suht perus osilla, takajousen päivittäen ultimateksi jotta saan low speed compressio säädön. Keulaan perus boxeri, koska tuo propainin hinnoittelu ultimateen vaihdossa on aika kallis (580€) siihen nähden että charger 2.1 vaimentimen boxeriin saa jälkeenpäin asennettua muutama sata euroa halvemmalla. Mutta muuten osilta vakiota, eikä tuossa dh pyörässä nyt niin montaa vaihtoehtoa lopulta ole...
Isoin pohdinta on ollut jarrujen osalta, vakiona tulee formula cura 4, ja satasen lisää laittamalla saa perus codet. Formulan jarrut ei ole tuttuja, mutta revikoiden perusteella hyvät jarrut. Todennäköisesti näitä testaan ja päivitetään jos on tarve.
Väriä myös tulee arvottua turkoosin ja mustan välillä, mutta turkoosiin perus väriin todennäköisesti taivun.
Mulla on jo ennestään 2020 vm spindrift, jossa joustot pidennelty 190/190zeb, mutta koska parkissa kesät viihdyn ajattelin suosiolla dh pyörän hommata ja vaihtaa/myydä spindriftin johonkin vähän miedompaan jolla ajella paikallisessa nyppylällä ja poluilla, tuollainen paljon joustava toki toimii parkissa hyvin kun on vauhtia mutta polku ajossa (vaikka se alamäki painotteista onkin) se on aika tankki ja tunnoton joka menee kaikesta toki läpi kun ajaa vaan.
Hep!
Persjalkasena (169cm) Mix eli mullettia tilaamassa. Ei ole vielä tilaus sisällä, mutta tässä lähiaikoina pitäisi laittaa tilaus menemään jotta ehtisi ensi kesäksi saapua.
Itseä myös tuo revikoiden puuttuminen vähän harmittaa, mutta hinnaltaan ja mullet sekä 29 mahdollisuuden että ulkonäön vuoksi tuo itsellä valikoitui.
Näillä näkymin otan suht perus osilla, takajousen päivittäen ultimateksi jotta saan low speed compressio säädön. Keulaan perus boxeri, koska tuo propainin hinnoittelu ultimateen vaihdossa on aika kallis (580€) siihen nähden että charger 2.1 vaimentimen boxeriin saa jälkeenpäin asennettua muutama sata euroa halvemmalla. Mutta muuten osilta vakiota, eikä tuossa dh pyörässä nyt niin montaa vaihtoehtoa lopulta ole...
Isoin pohdinta on ollut jarrujen osalta, vakiona tulee formula cura 4, ja satasen lisää laittamalla saa perus codet. Formulan jarrut ei ole tuttuja, mutta revikoiden perusteella hyvät jarrut. Todennäköisesti näitä testaan ja päivitetään jos on tarve.
Väriä myös tulee arvottua turkoosin ja mustan välillä, mutta turkoosiin perus väriin todennäköisesti taivun.
Mulla on jo ennestään 2020 vm spindrift, jossa joustot pidennelty 190/190zeb, mutta koska parkissa kesät viihdyn ajattelin suosiolla dh pyörän hommata ja vaihtaa/myydä spindriftin johonkin vähän miedompaan jolla ajella paikallisessa nyppylällä ja poluilla, tuollainen paljon joustava toki toimii parkissa hyvin kun on vauhtia mutta polku ajossa (vaikka se alamäki painotteista onkin) se on aika tankki ja tunnoton joka menee kaikesta toki läpi kun ajaa vaan.
Hei! Kiva kuulla, että jollain muullakin samoja ajatuksia käynyt tuosta, keulan otin tosissaan aivan saman pähkäilyn tuloksena perus boxxerilla ja takasen ultimate coililla samasta syystä, vanteet pykälän paremmilla newmeneillä, tykästyin edellisessä pyörässä kyseisiin alukiekkoihin kovasti, joten raksitus oli aika selkeä sen suhteen.
Jarrut askarutti myös, mutta kaveri päivitti kesällä omaan pyörään nuo samat formulat ja rokkaa parkissa oikein hyvin pienimmilläkin jarrulevyillä, joten en nähnyt tarvetta niihin puuttua.. väliraha juuri noihin sramin tuotteisiin vaikutti suurelta, ajatus vähä oli, jos tilaisi bike discountilta saintin jarrusetin tarpeen vaatiessa, tai vaikka varalle suoraan vielä kun niitä löytyy.. 365 euroa tais olla hyllytavarana ne, joten optiota tuohonkin löytyy toistaiseksi :D
Värityksenä tuli valittua tuttu ja turvallinen musta, 29:nä, jos ylimääräistä rahaa ja kiinnostusta löytyy jatkossa, niin voihan tuohon hommata sen 27,5 kiekon tuon isomman rinnalle sitten..
170mm jousto vaihtui mulla kanssa tuohon vähän miedompaan jeffsyyn ajatuksena , että tällä tulevalla parivaljakolla menee sitten kaikki ajot laidasta laitaan jatkossa ilman kompromisseja xD
Nyt on ragesta myös tilaus laitettu.
Päädyin lopulta arpomisen jälkeen kuitenkin myös mustaan väritykseen, lähinnä tuon raw looking vuoksi ja kun nykyinen SD on limen värinen, sen paikkamaalailu on vähän monimutkaisempaa kun lime värin saa itse sekoitella keltaisesta ja vihreästä.
Vanteista en jaksanut liiemmin ressata, kiekon kasaus kun onnistuu itseltäkin niin fiksaillaan tarvittaessa.
Katsotaan minkälaisen production daten propain lätkäisee, tosin ei ehkä samanlaista luottoa mitä spindriftin kanssa oli 2020 juuri ennen koronaa, jos nyt ens kesäks sais.
Kellonseisauttaja
24.09.2021, 18.45
Laitoin tyeestä 2.9. tilauksen sisää ja tänää tuli maililla production date eli reipas 3vkoo meni tässä välissä.
Production date 14.1.2022 ja jos se pitää paikkaansa niin pyörä olisi varmaa kotosalla helmi-maaliskuussa :)
JohnnyBuzz
24.09.2021, 22.49
Laitoin tyeestä 2.9. tilauksen sisää ja tänää tuli maililla production date eli reipas 3vkoo meni tässä välissä.
Production date 14.1.2022 ja jos se pitää paikkaansa niin pyörä olisi varmaa kotosalla helmi-maaliskuussa :)
Jos production date pitäisi kutinsa, niin siitä reilu viikko ja pyörä on perillä. Mutta vallitsevassa tilanteessa on hyvin todennäköistä, että se viivästyy 1-2 kuukautta. Foxin keulan valinnut jengi on muuten viime aikoina saanut Tyeen 38:n ilman lisähintaa. Ei ollenkaan paha upgrade.
Niin se on että nyt tilaamalla saa pyörän ehkä ensi kesäksi…
^itse en näkisi niin että keulan muutos esim. Lyrik=>Zeb olisi välttämättä parannus tyeessä.
Jos joku saa epätoivotun zebin ni voin vaihtaa lyrikkiin :D
Meikäläiselle tuli production datea viimenään ragelle ja 21.01 lupailivat spostissa, elokuun lopussa omani tosissaan laitoin tilaukseen.
Mulla Tyeen alurungossa Valmistus päiväksi laittovat 3.12 ja tilauksen tein 4.8.
Ilman iskaria tilaus joten saa nähdä miten käy.
Shredaaja
30.09.2021, 13.30
Itsellä laitettu Spindrift AL:sta tilaus sisään 28.04. ja production datea lupailivat huomiseksi eli 1.10. 3 viikkoa sitten kyselin, että pitääkö PD vielä paikkansa ja kovin lupailivat, että lokakuun aikana pyörä on valmis. Onko muille tullut jotain sähköpostia kun tuotanto on aloitettu tms?
Kyllä siitä pitäis tulla viesti kun menee kasaukseen ja muistaakseen on tullutkin.
Tuon ekan Tyeen kohdalla tuli kyllä ilmoitus että kasaus on alkanut, mutta sen jälkeen ei tullut mitään ilmoitusta tai seurantakoodia. Pyörä saapui yllättäen postinjakajan mukana muun postin kanssa.
Jännä nähdä miten rungon kanssa toimivat.
JohnnyBuzz
01.10.2021, 23.04
Mulla tuli viesti aina vaiheiden edetessä osien keräyksestä lähetykseen. Yllättävän nopsaan meni sitten, kun kaikki osat saapuivat ja pyörä meni kasaukseen.
mtb_rookie
02.10.2021, 08.40
Moikka,
Uutta pyörää hakusessa. Voisitteko kertoa Tyee M-koosta lisää.
Juniori olisi hieman yli 160 niin mietityttää onko liian iso pyörä.
29 renkaisena ei saa s-kokosena.
Toinen juttu Onko Jyväskylän lähettyvillä kellään tuollaista m-kokoista, jos voisi tulla koeistumaan?
Sanoisin että hiukan iso on tuonkokoiselle junnulle mutta kasvanee vielä ja ens kesään mennessä varmaan jo monta senttiä lisää. Tuossa juuri speksattiin 170cm naiselle M kokoista Tyeetä ja hän ei pitänyt pyörää liian isona. Jos tähän päädytte niin kannattanee ottaa 125mm dropperi jonka saa hiukan alemmas kun tuo 160mm BikeYoke ei tunnu menevän ihan kaulusta myöten alas satulaputkeen.
Mulla on M ja olen 174 cm, ja se tuntuu jotenkin lyhyeltä. Voi olla että johtuu tottumuksesta tuohon Whyte 905 v2 jäykkäperään joka tuntuu jotenkin vakaammalta ja pidemmältä. Nyt odottelen L runkoa saapuvan joskus joulukuussa...
Makuasioita, minä kanssa 174cm pitkä ja M tuntuu juuri oikealta, on ollut myös M kokoinen Pole joten kokemusta myös pidemmästä pyörästä mutta tottakai L voi olla toiselle mieluisampi.
Juu, näinhän se on. Tasamaalla pikku pätkän pääsin L kokoa kesällä kokeilemaan eikä tuntunut mitenkään isolta. Mäkeen en uskaltanut mennä kun siinä oli pikkuriikkiset lukkopolkimet ja itellä flättikengät. Keväällä sitten katsotaan kumpa runko lähtee myyntiin, eiköhän siitä kuitenkin eroon pääse.
mielenkiinto herännyt spindriftiä kohtaan. Onko täällä porukalla kokemusta pyörästä. tulisi 80%parkki ja 20% polku käyttöön. pystyykö tuolla tarvittaessa polkemaan poluilla?
Onko teillä pitänyt paikkansa nuo toimituspäivät ja miten tuo maksu tapahtuu. maksetaanko pyörä könttäsummana samalla kun tekee tilauksen?
Spindriftistä ei kyllä kokemuksia, mutta tuolla aikaisempia keskusteluja lukeneena, että tollaisella parkki/polkuajo suhteella oisi aivan oiva peli tarkoitukseensa ja mitä maksamiseen tulee, niin tuon käsitykseni mukaan joutuu etukäteen kertamaksulla suorittamaan, itselle ainakaan tullut lasku yms vaihtoehtoa eteen tilauksen tehdessäni..
Täältä löytyy myös Spindrift:) Mulla se on just parkkipyöränä mutta olen muutaman lenkin poluillakin ajanut, halusinkin just sellaisen pyörän millä tarvittaessa voi myös polkua ajaa vaikka moni suositteli suoraan DH pyörää. Toki poluille lähtee Tyee mieluummin tallista jos yhtään pidempää lenkkiä tarvii tehdä koska Spinnu on tällä hetkellä mulletti DH renkain, 29" kiekoin jollain poluille järkevin renkain on toimiva myös poluilla vaikka luonnollisesti paino ja pitkät joustot hidastaa hieman menoa.
Maksu piti suorittaa heti tilatessa ja toimitusaika viivästyi ehkä parilla viikolla mikä oli vallitsevassa tilanteessa ihan ymmärrettävää. Propain kyllä yrittää pitää aikataulusta kiinni esim laittamalla parempaa osaa jos ei valittua ole hyllyssä, mulle on tullut paremmat kiekot ja hissitolppa ilman lisähintaa.
JohnnyBuzz
03.10.2021, 21.23
Samaa mieltä järtsyn kanssa Spindriftistä. Itellä on ollut se pääasiassa bike park -pyöränä, mutta jokusen polkulenkin olen myös sillä ajanut. Ei ehkä optimi siihen hommaan, muttei niillä lenkeillä myöskään yhtään harmittanut ajaa sillä. Eli tolla sun kuvailemalla jaolla varmasti oikein passeli. Itekin mietin DH-pyörää yhessä vaiheessa, mutta sitten mietti, ettei esim. lomalle jaksa/ pysty kahta pyörää raahaamaan mukaan.
Mulla venyi toimitus kahdella kuukaudella, koska korona, osien kysyntä ja Suezin kanava. Jos nyt tilaa, niin varmasti ensi kaudeksi saa pyörän hyvissä ajoin. :)
Samaa mieltä järtsyn kanssa Spindriftistä. Itellä on ollut se pääasiassa bike park -pyöränä, mutta jokusen polkulenkin olen myös sillä ajanut. Ei ehkä optimi siihen hommaan, muttei niillä lenkeillä myöskään yhtään harmittanut ajaa sillä. Eli tolla sun kuvailemalla jaolla varmasti oikein passeli. Itekin mietin DH-pyörää yhessä vaiheessa, mutta sitten mietti, ettei esim. lomalle jaksa/ pysty kahta pyörää raahaamaan mukaan.
Mulla venyi toimitus kahdella kuukaudella, koska korona, osien kysyntä ja Suezin kanava. Jos nyt tilaa, niin varmasti ensi kaudeksi saa pyörän hyvissä ajoin. :)
kiitoksia vastauksista. Oma ajaminen ollut tänä kesänä 90% parkki 10% polku. lomareissuille ei ole mahdollista ottaa jäykkäperää mukaan niin tällä varmaan hoituisi myös fiilistelylenkit siinä samassa. itse 182 senttisenä tuota kokohommaa mietin. varmaan L koko olisi oikea mutta tuo joissain arvosteluissa mainittu pitkä satulaputki hirman jänskättää.
En usko, että 460mm seat tubella on ongelmaa, jos on, niin vaihdat vaan lyhyemmällä travelilla olevan tolpan.
En tiedä jalkasi sisämittaa, mutta itse olen 186cm ja 470mm seat tubella ja 170mm dropperilla jää vielä viitisen senttiä ainakin varaa ja omaan makuun pääsen tarpeeksi alas.
Ragelle ilmoitettiin production date 25.02.2022.
Tilattu 22.9.2021
Hugenen rungolle sain kanssa PD:n tänään, 11.02.22. Tilattu 16.9.
Tänään lähti emännälle myös rage 29:nä tilaukseen, saa nähdä miten kerkiää kesäksi.. karkaa nuo alustavat shipping datet ainaki noissa isommissa rungoissa jo huhtikuun lopulle.
Shredaaja
14.10.2021, 14.07
Propainilta tuli pahoittelusähköpostia ja pyörä saadaan kuulemma tehtyä aikaisintaan lokakuun lopulla. Aikamoista. Tilattu siis huhtikuun lopulla ja alkuperäinen pd oli 1.10. Jos ennen joulua saa pyörän niin hyvä...
Propainilta tuli pahoittelusähköpostia ja pyörä saadaan kuulemma tehtyä aikaisintaan lokakuun lopulla. Aikamoista. Tilattu siis huhtikuun lopulla ja alkuperäinen pd oli 1.10. Jos ennen joulua saa pyörän niin hyvä...
Mikä malli kyseessä?
Shredaaja
15.10.2021, 13.02
Mikä malli kyseessä?
Spindrift AL 27.5
sattuuko joku tietämään mahtuuko spindrift 27.5 runkoon 2.6 kumit?
Mulla on 29 runko ja valmistaja ei ilmoita erikseen eri runkokoon suhteen sopivuuksia vaan sanovat vain näin yhteisesti al spindrifteille:
A general statement is not possible here due to the tolerances of the tire manufacturers’ width specifications.
E.g. Schwalbe tires fit up to 2.4, VEE up to 2.35 and Maxxis up to 2.5WT.
sattuuko joku tietämään mahtuuko spindrift 27.5 runkoon 2.6 kumit?
Minulla kanssa 29" Spindrift joka mullettina nyt, takana 27.5 2.6 Good Year Newton Ultimate DH ja tilaa on haarukassa vielä reilusti. Toisaalta rengasmerkinnät ovat hyvinkin viitteellisiä ja tuo ko. rengas on leveimmillään 64mm eli jokseenkin sama kuin edessä oleva 2.4 Magic Mary mutta uskoisin silti että kaikki 2.6 renkaat mahtuu jos ei 27.5 rungossa ole ahtaampi haarukka jota ihmettelisin kyllä.
ONEFORALL25
19.10.2021, 21.40
Onko kellään pääkaupunkiseudulla Hugenea M koossa jos pääsis testaa?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.