Näytä tavallinen näkymä : Propain Bikes
Ragesta vissiin vihdoin tulossa vihdoin ensimmäinen revikka pihalle mtbnews.de sivustolle jossa on dh testi käynnissä, mukana canyon sender, trek session, cube two15 sekä propain rage.
Ohessa linkki google translaten kautta pää artikkeliin, revikat senderistä sekä two15 on julkaistu, rage huomenna tai ylihuomenna vissiin :
https://www-mtb--news-de.translate.goog/news/downhill-bike-vergleich-test-2021/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=nui
Ei kai se kovin huono kapistus voi olla, jos tuossa seurassa testaillaan xD
bike futurist
30.10.2021, 15.54
enduromagin kotiin päin vedon tuntien yllättävänkin kriittinen tuo ragen arvio. Pisteet siitä lehdelle (y)
Mun pyörää on vaivannut myös ohjainlaakerinseudun naksuminen joka on hieman koko ajan lisääntynyt ja nyt ei enää (jälleen) tekemäni puhdistus, uudelleen rasvaus ja huomattavan tiukkaan kiristetty top cap auttanut. Olen lukenut näiden Acrosin laakerien olevan ainakin osalla juuri tällaisia. En nyt löydä artikkelia mutta jonkun mtb-saitin testipyörä teki tätä heti uutenakin ja mikään ei auttanut. Meinasin ensin että alan tutkii minkä laakerin vaihtaisin omalla kustannuksella tilalle mutta eilen parkissa kanssapyöräilijä rohkaisi pistämään meiliä Propainille ja kysymään mielipidettä ongelmaan. Sainkin Propainilta vastauksen tänään parissa tunnissa (!!!) että kuulostaa kieltämättä ohjainlaakerivialta ja laittavat uuden saman tien postiin. Noo saa nyt nähdä saanko sen ilman oikeita työkaluja vaihdettua vai joutuuko viemään liikkeeseen ja maksaa työstä. Ja saisko silloin työn Propainin piikkiin (kokemuksia kellään tällaisesta?) Mutta enemmän epäilyttää se, että kuinkahan kauan / hyvin se uusikaan laakeri pelittää. Jos on aluksi hiljainen ja ongelma pian palaa niin ehkä ostan jonkun paremmassa maineessa olevan laakerin kuitenkin tilalle.
Tuli vaihdettua takuuna saamani uusi Acrosin ohjainlaakeri alu Spindriftiin ja natinat loppuivat ainakin vähäksi aikaa. Työkaluja vaihtoa varten joutui kyllä omalla rahalla ostamaan ja askartelemaan kun ei löytynyt valmiina. En jaksanut alkaa kyselee korvaisivatko asennuttamiskulut paikallisessa.
Prässiksi ostin reilu 20 euroa vain maksaneen Acrossin diy tyyppisen mallin, alakoolin paikoilleen napauttamiseen ostin k-raudasta olikohan n. 9 eurolla viemäriputkenpätkän ja vanhan ohjainlaakerin poistotyökalun tein romulavalla olleesta skootista nappaamastani rautaputkenpätkästä jonka rautasahalla sahasin sopivaksi. Olishan tuolla rahalla ja vaivalla sen kertaalleen asennuttanutkin mutta tulipahan harjoiteltua ja jatkossa työkalut löytyy omasta takaa. Seuraavan kerran kun naksunta palaa niin vaihtanen luotettavampana pidettyyn ohjainlaakeriin. Harmi kun 10+ vuotta sitten ostamani Chris King on väärän kokoinen. Kaunis reilusti yli 100 euron hyllykoriste toki.
JohnnyBuzz
31.10.2021, 21.36
Itsellä ei oo Spindriftin ohjainlaakerin kanssa ollut ongelmaa, vaikka Acrosia onkin kovasti parjattu. Omat ajot olleet kuitenkin pääosin kuivassa, niin sekin varmasti vaikuttaa. Brittien mutavellissä noita ongelmia on tainnut enemmän ilmetä?
Jos alkaa oireilemaan, niin sitten vaihto laadukkaampaan. Ei noi onneks kovin kalliita osia oo (kunhan vaan löytyy sopivaa). Ootko jotain tiettyä merkkiä/ mallia miettinyt kauris?
Itse olen cane creekin headsettejä ostanut ja ne on ainakin toimineet hyvin, joten niitä uskaltaa ainakin suositella. Vanhempaan 20vm spindriftiin vaihdoin cc hellbenderin acrosin headsetin tilalle ja hiljeni natinat.
Itsellä ei oo Spindriftin ohjainlaakerin kanssa ollut ongelmaa, vaikka Acrosia onkin kovasti parjattu. Omat ajot olleet kuitenkin pääosin kuivassa, niin sekin varmasti vaikuttaa. Brittien mutavellissä noita ongelmia on tainnut enemmän ilmetä?
Jos alkaa oireilemaan, niin sitten vaihto laadukkaampaan. Ei noi onneks kovin kalliita osia oo (kunhan vaan löytyy sopivaa). Ootko jotain tiettyä merkkiä/ mallia miettinyt kauris?
Cane creekin 110-sarjaa olin miettinyt alustavasti mutta onhan tuo kyllä aika törkeen hintainen. https://canecreek.com/product/110/
Mutta mitä eroa on laakerin alaosan malleilla ZS56/30 ja ZS56/40?
Propainin sivuilla lukee vain, että Top ZS49 ja Bottom ZS56.
edit: Se on ilmeisesti alakoolin (crown race) halkaisija eli pitää valita keulaan sopiva malli ja nää uudet lyrikit, zebit jne ovat kai tuota 40 mm mallia.
Hellbender 70 sarjaa ei näytä saavan oikeassa uuteen spindriftiin sopivassa koossa lainkaan? Eli ylä ja alaosaa ei voi valita erikseen ja yhdistelmää zs49/56 ei ole.
https://canecreek.com/product/hellbender-70/
Täytty mutua ja puhdas arvaus mutta olisiko tuo zs56/30 näille nyky perus keuloille ja tuo /40 tälle uudelle ns e bike keuloille jossa tuo putki on vielä leveämpi alapäästään.
https://bikerumor.com/wp-content/uploads/2019/09/SR-Suntour-18-supertaper-oversized-fork-steer-for-ebikes-02-1068x712.jpg
Kyllä mä luulen, että se on 40 mm se normaali nykyään.
Tässä esim myynnissä perus zeb ja 40 mm näkyy tiedoissa: Steerer Tube Diameter (Crown Race): 40 mm
https://www.bike-components.de/en/RockShox/ZEB-Select-RC-DebonAir-Boost-27-5-Suspension-Fork-p77942/
Kyllä mä luulen, että se on 40 mm se normaali nykyään.
Tässä esim myynnissä perus zeb ja 40 mm näkyy tiedoissa: Steerer Tube Diameter (Crown Race): 40 mm
https://www.bike-components.de/en/RockShox/ZEB-Select-RC-DebonAir-Boost-27-5-Suspension-Fork-p77942/
Näinhän se meneekin joo, 30 näyttäisi olevan suoralla putkella olevalle ja 40 sitten perus tapered.
bike futurist
03.11.2021, 14.18
lähikaupasta pyörää ostaessa nämä asiat voisi kysyä myyjältä
vaan miten käy jos saksasta tilaa
JohnnyBuzz
03.11.2021, 14.41
lähikaupasta pyörää ostaessa nämä asiat voisi kysyä myyjältä
vaan miten käy jos saksasta tilaa
Kysyy Propainin asiakaspalvelusta ja saa vastauksen 1-2 päivässä? Eli hyvin käy. :)
Nyt tuli Propainilta viesti koskien viime keväänä saamaani Spindriftiä jossa oli osien puutteen takia väärä ohjaustanko, satulapanta ja sentin liian lyhyt stemmi. Stemmin osalta ilmoittivat jo silloin, että uutta ei ole tulossa mutta ohjaustangon ja satulapannan lupasivat lähettää perästä. Itse olen stemmin ja tangon joutunut vaihtamaan omalla kustannuksella sopiviksi mutta olin ajatellut myydä propainin toimittaman ohjaustangon sitten kun se saapuu.
Kertaalleen oliko nyt loppukesällä viestittivät,.että halutessani voin jäädä edelleen odottamaan osia mutta vaihtoehtoisesti tarjoavat 65 euron lahjakortin kauppaansa. Valitsin odottelun, koska heidän kaupassaan ei ole minulle mitään ostettavaa.
Mutta nyt siis saapuikin taas viesti ja ilmoitus että osien saannista ei ole tietoa ja ohessa siksi 65 euron voucheri heidän kauppaan. Ei vaihtoehtoja. Nyt meni minun mielestä vähän maku touhuun. Siellä heidän kaupassaan ei ole edelleenkään mitään järkevää. Lähetin viestin etten hyväksy lahjakorttia ja vaadin rahana palautusta tai sovittujen osien toimitusta. Miten mä vähän luulen ettei ehdotukseni saa hyväksyntää. Ärsyttää.
Sama viesti tuli tännekkin mutta mulla on 90€ sisällä, ostaisin kyllä jotain jos vaan olisi tosiaan jotain järkevää ostettavaa.
bike futurist
02.12.2021, 12.41
Propainilla varmaan miettivät että ei helvetti mitä jengiä ku 2021 jaksavat jostain putkiosien spekseistä jauhaa monta kuukautta. Saitte kuitenki pyörät toisinku moni muu ostaja.
Aika paskalta diililtä vaikuttaa, tosin luulisi heidän itsekin ymmärtävän ettei heidän verkkokaupassa ole oikeasti mitään järkeviä tuotteita tarjolla, jolloin koko tarjous on pyllistys asiakkaan suunta, kohta entisen asiakkaan...
Shredaaja
02.12.2021, 16.07
Propainilla varmaan miettivät että ei helvetti mitä jengiä ku 2021 jaksavat jostain putkiosien spekseistä jauhaa monta kuukautta. Saitte kuitenki pyörät toisinku moni muu ostaja.
Tämä. Itsellä nyt kulunut hieman yli 7 kuukautta ostopäivästä ja yli 2 kuukautta alkuperäisestä tuontantopäivästä, eikä vieläkään ole käytännössä yhtään mitään tietoa osista yms. tai koska pyörä mahdollisesti menisi tuotantoon.
Lupasivat nyt viestini jälkeen palauttaa tililleni sen 65 euroa saman suuruisen lahjakortin sijaan. Perusteluina minulla oli vaatimukselleni se, että olin jo kertaalleen valinnut jäädä odottamaan sovittuja osia lahjakortin hyväksymisen sijaan (kun aiemmin antoivat valita) ja se, että heidän ettikaupassaan ei kertakaikkiaan nyt ole oikein mitään ostettavaa mitä tarvitsisin.
Asiasta toiseen. Tosi jähmeä oli Zeb nyt pakkasilla. Olikohan -8 kun kävin ajamassa. Keulahuollon olin tehnyt hiljattain ohjeen mukaisilla vassuilla ja öljyillä. Edellisen pyörän Pikeen vaihdoin aikanaan like a water öljyt vaimentimeen ja siinä käytin vaseliinina slick honeyta. Vähän sekin tahmasi kylmässä mutta ei näin paljoa.
Tänää tuli viestiä että pyörä on keräilyssä ja kasailussa.
Pelkkä Tyee runko siis tilattu 4.8, saa nähdä tuleeko samalla tavalla ilman mitään ilmoituksia kuin koko pyörä viime talvena.
Kyselin joskus syksyllä miten saa tilattua varaosiksi muutaman niitä linkuston kuusiokolopultteja ja lupasvat laittaa rungon mukana, jotenkin semmonen fiilis
että ne puuttuu.
Lupasivat nyt viestini jälkeen palauttaa tililleni sen 65 euroa saman suuruisen lahjakortin sijaan. Perusteluina minulla oli vaatimukselleni se, että olin jo kertaalleen valinnut jäädä odottamaan sovittuja osia lahjakortin hyväksymisen sijaan (kun aiemmin antoivat valita) ja se, että heidän ettikaupassaan ei kertakaikkiaan nyt ole oikein mitään ostettavaa mitä tarvitsisin.
Asiasta toiseen. Tosi jähmeä oli Zeb nyt pakkasilla. Olikohan -8 kun kävin ajamassa. Keulahuollon olin tehnyt hiljattain ohjeen mukaisilla vassuilla ja öljyillä. Edellisen pyörän Pikeen vaihdoin aikanaan like a water öljyt vaimentimeen ja siinä käytin vaseliinina slick honeyta. Vähän sekin tahmasi kylmässä mutta ei näin paljoa.Vaimennin öljy se on mikä tahmaa pakkasella. Like water oli mulle ainakin liian ohutta, mutta paremmin sekin toimi, kuin orkkis. Silkolenen 2.5w pelaa pakkasessa ja vaimenninkin toimii oikein kesällä ja talvella.
Pienellä joulukruisailulla tänään.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb21835118/p6pb21835118.jpg
Vaimennin öljy se on mikä tahmaa pakkasella. Like water oli mulle ainakin liian ohutta, mutta paremmin sekin toimi, kuin orkkis. Silkolenen 2.5w pelaa pakkasessa ja vaimenninkin toimii oikein kesällä ja talvella.
Ei välttämättä, vaimennin huolettiin justiinsa talvi speks öljyillä mutta ihan tönköks menee silti reilussa kympin pakkasessa. en tiedä onko ilmamännän rasva vai mikä syynä.
Mä en ole nyt tässä välissä mitään tehnyt keulalle ja aika jäykällä joustolla kesäkeleihin verrattuna mentiin.
Propainista toiseen, hyvin pärjäsi Hugene Pinkbiken testissä
https://www.pinkbike.com/news/field-test-review-2022-propain-hugene-is-the-definition-of-balanced.html
Mä en ole oikeen missään keulassa huomannu jäykkyyttä pakkasella, mut mä en huollakkaa keuloja :D
JohnnyBuzz
26.12.2021, 00.31
Propain ilmoitti pari päivää sitten, että heidän on pakko nostaa hintoja vallitsevasta maailman tilanteesta, komponenttipulasta ja logististen kulujen noususta johtuen. Laitoin huvikseen oman Spindriftin speksit konfiguraattoriin ja aika tarkalleen tonnin kalliimpi olisi pyörä nyt kuin reilu vuosi sitten. Ei erityisemmin harmittanut, että tuli tilattua jo silloin. :D Tää taisi olla toinen kerta, kun nostavat hintoja vajaan vuoden sisään? Toki ymmärrettävää näinä aikoina.
Ei tartte/pysty/kehtaa/halua tässä kyllä pyöriä ostella nykyhinnoilla. Varsinkaan vielä tunnetuimmilta valmistajilta. Käytetty runko jos löytyy hyvään hintaan joka kiinnostaa niin sellaisen voisi ostaa ja sitten laitella siihen osat aiemmista omista pyöristä.
Canyonilla edelleen aika hyvät hinnat.
Propainilta tuli pahoittelusähköpostia ja pyörä saadaan kuulemma tehtyä aikaisintaan lokakuun lopulla. Aikamoista. Tilattu siis huhtikuun lopulla ja alkuperäinen pd oli 1.10. Jos ennen joulua saa pyörän niin hyvä...
Oliko tästä keissistä mitään kuulunut????mietin vain, kun kaverille pistettiin tilaukseen heinäkuussa SP 29AL ultimate kamoilla, muuten suht vakio hilppeillä(cura jarrut,stemmi,bashguard plussana), hissitolppa tuli alkuperäistä parempana, tänään sai omansa..
Oliko tästä keissistä mitään kuulunut????mietin vain, kun kaverille pistettiin tilaukseen heinäkuussa SP 29AL ultimate kamoilla, muuten suht vakio hilppeillä(cura jarrut,stemmi,bashguard plussana), hissitolppa tuli alkuperäistä parempana, tänään sai omansa..
Offtopic, oli muuten 700e kalliimpi samoilla osilla sama kokoonpano nyt, kun kesän lopussa spindriftille..
Shredaaja
29.12.2021, 12.06
Eilen saapui minullakin viimein. Tasan 8 kuukautta tilauksesta toimitukseen.
Eilen saapui minullakin viimein. Tasan 8 kuukautta tilauksesta toimitukseen.
Hyvä kuulla, että viimein saapui!
Mahtavaa. Laittakaa kuvia näytille kun on pyörät ajossa / ajokunnossa.
Kuvien postaaminen tänne on tehty turhan hankalaksi.
Eikai. Itse käytän pinkbike-tiliäni. Sinne lataan kuvan ja sen jpg osoitteen sitten kirjoitan tähän viestiini.
Joko vain linkkinä tai sitten kuvan jpg osoite [kauttaviiva img].
Kauttaviiva-tekstin sijaan tietysti kauttaviiva merkkinä.
Eli näin: https://ep1.pinkbike.org/p4pb21854515/p4pb21854515.jpg
Tai näin:
[Img]https://ep1.pinkbike.org/p4pb21854515/p4pb21854515.jpg
Pitänee alkaa asennoitumaan että Ragen PD 25/02/22 tuskin toteutuu. Vähän koittanut tonkia onko kukaan oikeasti vielä pyörää saanut, tilattavaksi se taisi tulla heinäkuun tienoilla. FB puolella yksi henkilö ilmoitti tilanneensa julkaisun yhteydessä, alkuperäinen PD oli marraskuun lopulla, nyt siirtynyt tammikuun lopulle, eli noin 2kk myöhässä. Toki tämän osasi päätellä, enkä viitsinyt odotella syksyllä tilausta pohtiessa pitempään..
Toki tässä mitään kiirusta ole, jos kesäksi sais, joten pelivaraa nyt on sen pari kolme kuukautta.
Pitänee alkaa asennoitumaan että Ragen PD 25/02/22 tuskin toteutuu. Vähän koittanut tonkia onko kukaan oikeasti vielä pyörää saanut, tilattavaksi se taisi tulla heinäkuun tienoilla. FB puolella yksi henkilö ilmoitti tilanneensa julkaisun yhteydessä, alkuperäinen PD oli marraskuun lopulla, nyt siirtynyt tammikuun lopulle, eli noin 2kk myöhässä. Toki tämän osasi päätellä, enkä viitsinyt odotella syksyllä tilausta pohtiessa pitempään..
Toki tässä mitään kiirusta ole, jos kesäksi sais, joten pelivaraa nyt on sen pari kolme kuukautta.
Niillä tais olla joka pyörälle se n.4kk alustava toimitusaika vielä kesän tienoilla, mutta siitä se koko ajan on venynyt, mikä ihan ymmärrettävää. On ainakin elokuussa tilattua spindriftiä kerinnyt jo ennen joulua tulemaan Suomeen, taisi edeltävältä keväältäkin tilanneet saada vasta tässä samassa erässä.. että en sitten tiedä minkä suuruisia eriä noita ragen runkoja oikein kerralla valmistetaan, taikka ylipäätänsä minkälaisella syklillä/kapasiteetilla ja missä kohtaa joutuu taas kukakin odottamaan omaansa, kun taas komponentit loppuvat/uutta valmistetaan... Kohtahan me tuo production daten pitävyys saadaan nähdä tämän Ragenkin osalta, omani tilasin n. kuukausi pyörän julkaisun jälkeen ja tälle lupailtiin PD:21.01.2022.
Ja sama idea itsellä, kunhan parkkikauden alkuun tulisi, suotta vaan vie olkkarista tilaa nää pakkasten ajat, kun ei tohdi kylmässä autotallissakaan noita säilyttää :D
Ja vähä veikkaan, että ennen tammikuuta tota CF:ää kenelläkään muulla olekaan, kuin factory kuskeilla ja nekin protomallina
Niillä tais olla joka pyörälle se n.4kk alustava toimitusaika vielä kesän tienoilla, mutta siitä se koko ajan on venynyt, mikä ihan ymmärrettävää. On ainakin elokuussa tilattua spindriftiä kerinnyt jo ennen joulua tulemaan Suomeen, taisi edeltävältä keväältäkin tilanneet saada vasta tässä samassa erässä.. että en sitten tiedä minkä suuruisia eriä noita ragen runkoja oikein kerralla valmistetaan, taikka ylipäätänsä minkälaisella syklillä/kapasiteetilla ja missä kohtaa joutuu taas kukakin odottamaan omaansa, kun taas komponentit loppuvat/uutta valmistetaan... Kohtahan me tuo production daten pitävyys saadaan nähdä tämän Ragenkin osalta, omani tilasin n. kuukausi pyörän julkaisun jälkeen ja tälle lupailtiin PD:21.01.2022.
Ja sama idea itsellä, kunhan parkkikauden alkuun tulisi, suotta vaan vie olkkarista tilaa nää pakkasten ajat, kun ei tohdi kylmässä autotallissakaan noita säilyttää :D
Sulla taitaa jo PD päivä mennyt, joten tuliko mitään viestiä viivästyksistä, vai menikö pyörä jo tuotantoon?
Jokkepappa
24.01.2022, 18.04
Olis ajatus tilaa tyee runko ilman iskaria. onkohan tuota lupa odottaa ennen luvattua päivämäärää? Vai olisko kellään kaupan?[emoji57]
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Mulla kesti reilu 5kk tulla pelkkä alumiini runko.
Huomasin sitte pienen valmistusvirheen ja lähetin sen reilu viikko sitten takasin sinne tarkistettavaksi.
Saa nyt nähdä kauan käsittelyssä kestää.
Jahka saan sen takaisin ja kasailtua niin selviää tuleeko myyntiin M vai L koon runko.
Jokkepappa
24.01.2022, 23.14
Joo heivasin tän yhtä nopeesti kun alkoikin. [emoji16]
Mulla kesti reilu 5kk tulla pelkkä alumiini runko.
Huomasin sitte pienen valmistusvirheen ja lähetin sen reilu viikko sitten takasin sinne tarkistettavaksi.
Saa nyt nähdä kauan käsittelyssä kestää.
Jahka saan sen takaisin ja kasailtua niin selviää tuleeko myyntiin M vai L koon runko.
Tänään tuli kotiin uusi runko, yllättävän nopeasti hoitui takuukäsittely.
Pitänee alkaa pikkuhiljaa vaihtelemaan osia toisesta pyörästä vaikka testihommiin tuskin ihan äkkiä pääsee.
AnttiP82
17.02.2022, 09.36
Minä tilasin Propain Tyeen 30.9., alkuperäinen production date 18.2., mutta todellisuudessa pyörä tuli minulle eilen 16.2, eli oltiin pari viikkoa etuajassa. Rockshoxin jousitus. Kaikki palaset oli mitä tilasin, mutta ketjunohjuri puuttuu, sen lähettävät myöhemmin.
Hienoa. Laita ihmeessä kuva näytille uutukaisesta.
AnttiP82
17.02.2022, 12.38
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220216/b35fd4f92a1027b542ef602a06fcaaf5.jpg
Tuossa edustava kuva eteisestä, fillari kasattu ja odottamassa säätämistä.
Joo parempi kuva ja toiselta (voimansiirron) puolelta kiitos jossain kohtaa :)
Vaikka ihan sinne pyöräsi-kuva topicciin.
Mitkä noi kiekot muuten on?
AnttiP82
17.02.2022, 16.06
Joo parempi kuva ja toiselta (voimansiirron) puolelta kiitos jossain kohtaa :)
Vaikka ihan sinne pyöräsi-kuva topicciin.
Mitkä noi kiekot muuten on?
Viikonloppuna on aikaa säätää fillaria kohdilleen, niin ehkä tulee otettua kuvakin sitten samalla :) Kiekot on Newmen performance 30, mitkä on Tyeen hinnat alkaen -malli.
Mahtavaa! Alkaa olla Tyee melko yleinen näky täälläpäin. Meinaatko muuten jättää jarrukahvat tolleen roikkuun alas?
AnttiP82
17.02.2022, 22.37
Mahtavaa! Alkaa olla Tyee melko yleinen näky täälläpäin. Meinaatko muuten jättää jarrukahvat tolleen roikkuun alas?
En noin alas. Tuossa kuvassa on itse asiassa ohjaustanko vähän väärässä kulmassa, niin siksi jarrukahvatkin ovat liian alhaalla.
AnttiP82
20.02.2022, 15.10
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220220/ef05d4209468ad8e818dec4295c4cc1c.jpg
Eka lenkki takana. Lähinnä testattu että kaikki toimii. Hieno kanto oli poluilla, ja ihan törkyisen liukasta pyöräteillä.
Sulla taitaa jo PD päivä mennyt, joten tuliko mitään viestiä viivästyksistä, vai menikö pyörä jo tuotantoon?
Hieman ohi mennyt tämä, pahoittelut xD
Mutta ei vieläkään Ragen tiimoilta mitään kuulunut, yli kuukaudella jo PD pitkänä. Laitoin viestiä propainille päin ja vastauksena tuli vähemmän yllättäen, että eivät osaa sanoa mahdollista valmistumispäivää, johtuen osittain komponenttitoimittajien lyhyellä varoitusajalla ilmoittama out of stock tilanne osien kohdalla.. Varovasti arvailivat uutta production datea pyörille helmikuun puoliväliin/loppuun, eli ei taida olla osia hyllyssä vieläkään. Taitaa olla ihan herran hallussa miten kukakin pyöränsä saa, spindriftiä tuolla näyttäis jengille jo tippuvan osuvalla kokoonpanolla parikin kuukautta ennen alkuperäistä PD:tä. Eihän sitä tiedä vaikka sieltä tehtaalta uupuisi esim. joku perus pikku komponentti esim. tuon uuden CF mallin vaihtajankorvake, minkä takia tuota ragea ei vaan millään saada kenellekkään kasaan :S kyselin niitä nimittäin varalle, kun niitä ei siellä ole tilattavissakaan.. siihenkin oli vastauksena, että ei ole saatavilla, emmekä osaa sanoa, koska tulee myyntiin asti, joten tilanne on mikä on.. toivotaan ettei tule kyseiselle korvakkeelle itsellä tilausta, jos kyseisen varaosan saatavuus tulee olemaan tota luokkaa.
Noh minkäs teet, aika näyttää.
Kiinnostaisi tietää 29" Spindriftin keskiön korkeus maasta mitattuna.
Käsitykseni mukaan keskiön akselin keskikohdan korkeus pitäisi olla 347mmm (370mm-23mm). Voiko joku varmistaa tämän?
BBH:ksi ilmoitetaan tosiaan -23mm, mutta valmistajien mieltymysten mukaan lähtökorkeus saattaa heitellä 29" pyörässä missä vaan 370-380mm välillä.
Hieman ohi mennyt tämä, pahoittelut xD
Mutta ei vieläkään Ragen tiimoilta mitään kuulunut, yli kuukaudella jo PD pitkänä. Laitoin viestiä propainille päin ja vastauksena tuli vähemmän yllättäen, että eivät osaa sanoa mahdollista valmistumispäivää, johtuen osittain komponenttitoimittajien lyhyellä varoitusajalla ilmoittama out of stock tilanne osien kohdalla.. Varovasti arvailivat uutta production datea pyörille helmikuun puoliväliin/loppuun, eli ei taida olla osia hyllyssä vieläkään. Taitaa olla ihan herran hallussa miten kukakin pyöränsä saa, spindriftiä tuolla näyttäis jengille jo tippuvan osuvalla kokoonpanolla parikin kuukautta ennen alkuperäistä PD:tä. Eihän sitä tiedä vaikka sieltä tehtaalta uupuisi esim. joku perus pikku komponentti esim. tuon uuden CF mallin vaihtajankorvake, minkä takia tuota ragea ei vaan millään saada kenellekkään kasaan :S kyselin niitä nimittäin varalle, kun niitä ei siellä ole tilattavissakaan.. siihenkin oli vastauksena, että ei ole saatavilla, emmekä osaa sanoa, koska tulee myyntiin asti, joten tilanne on mikä on.. toivotaan ettei tule kyseiselle korvakkeelle itsellä tilausta, jos kyseisen varaosan saatavuus tulee olemaan tota luokkaa.
Noh minkäs teet, aika näyttää.
Kyllä noita rageja jo muutamia on ainakin saksan foorumien sekä somen perusteella asiakkaille mennyt.
Itsellä perjantaina pd, mutta tuskin sieltä mitään viestiä tulee. Varsinkin kun mun kokoonpano tais olla aika samanlainen sun kokoonpanon kanssa....
Osapula lienee jatkuva ongelma, toki se on nyt koskee koko fillari alaa.
Loppuvuodesta vielä taisi saada tuota boxxerin 2.1 chargeri kittiä, eipä saa enään oikeinpa mistään mitä googlaillut. Joku lupaa kuukauden päästä tulevaksi, toiset 16 viikon päähän..
Kyllä noita rageja jo muutamia on ainakin saksan foorumien sekä somen perusteella asiakkaille mennyt.
Itsellä perjantaina pd, mutta tuskin sieltä mitään viestiä tulee. Varsinkin kun mun kokoonpano tais olla aika samanlainen sun kokoonpanon kanssa....
Osapula lienee jatkuva ongelma, toki se on nyt koskee koko fillari alaa.
Loppuvuodesta vielä taisi saada tuota boxxerin 2.1 chargeri kittiä, eipä saa enään oikeinpa mistään mitä googlaillut. Joku lupaa kuukauden päästä tulevaksi, toiset 16 viikon päähän..
Emännän Ragen PD kolmen viikon päästä. Toivon vähän salaa, että tulis sit nää Suomeen tilatut, vaikka silloin samalla kontilla xd
TomiTapani
23.02.2022, 18.46
Tulisipa oma ostos myös samassa kontissa. Tuli juuri tilattua AL 29 Spindriftin runko johon tarkoitus kasata omaan rauhalliseen tahtiin osat, joten pitkälle toiveajatteluahan tämä on. 14 viikkoa näytti alustavasti kestävän.
Tulisipa oma ostos myös samassa kontissa. Tuli juuri tilattua AL 29 Spindriftin runko johon tarkoitus kasata omaan rauhalliseen tahtiin osat, joten pitkälle toiveajatteluahan tämä on. 14 viikkoa näytti alustavasti kestävän.
Toivossa on hyvä elää.. :S
Otitko btw rungon ihan raakana, ilman iskaria/chaingguardia?
TomiTapani
24.02.2022, 08.20
^ Tuli tilattua vain runko, kotoa löytyy jo coili-iskari sopivalla mitoituksella. Chain guardia en tilannut mutta se olisi kannattanut varmaan joka tapauksessa kun oli melko edullinen nopeasti katsottuna.
Väriksi tuli valittua Petrol ja tarrat Venomblackkina.
Laitoin viestiä propainille liittyen omaan rageen viime viikolla, perjantaina oli siis PD, mutta ovat siis 3-4 viikkoa jäljessä näillä näkymin toimituksen suhteen.
Due to the current difficult situation in connection with the high volume of orders, we are currently about 3-4 weeks behind with almost all orders. We are currently still waiting for a subsequent delivery of parts for your bike. We are still waiting for further information from the supplier. As soon as everything is there, nothing will stand in the way of assembly. As soon as it starts we will keep you informed about all steps by mail.
Should we be able to speed up the set-up with alternatives, we will contact you. Unfortunately, we do not yet have any alternative options for your bike.
Rimpula91
01.03.2022, 11.43
Onko kellään hugenesta kokemuksia hyviä tai huonoja? Kuinka taipuu seka ajoon jossa juurakkoa ja neulasta enimmäkseen
Onko kellään hugenesta kokemuksia hyviä tai huonoja? Kuinka taipuu seka ajoon jossa juurakkoa ja neulasta enimmäkseen
Ei kyllä omakohtaista kokemusta hugenesta, mutta suhteellisen hyviä revikoita saanut kyllä, itsekin tuota kovasti katsellut.
Suhteellisen monipuolinen pyörä kyllä taitaa olla kyseessä, osuu varmasti tuollaiseen ajoon, kun hanska käteen.
Tuossa vielä tuo pinkbiken arvostelu:
https://m.pinkbike.com/news/field-test-review-2022-propain-hugene-is-the-definition-of-balanced.html
Shredaaja
03.03.2022, 15.40
Mahtavaa. Laittakaa kuvia näytille kun on pyörät ajossa / ajokunnossa.
https://ep1.pinkbike.org/p5pb22156760/p5pb22156760.jpg
Vähän myöhässä tulee, mutta tässä tämä. Todella maukas peli. Kesää odotellessa.
JohnnyBuzz
03.03.2022, 15.54
https://ep1.pinkbike.org/p5pb22156760/p5pb22156760.jpg
Vähän myöhässä tulee, mutta tässä tämä. Todella maukas peli. Kesää odotellessa.
No ni! Onnea ja tervetuloa Spindrift-kerhoon. :)
Kyllä on hieno! Tilasitko jostain erikseen keulaan tuon punaisen tarrasarjan. Hienosti mätsää kiekkoihin ja iskarin jouseen.
Onko sulla renkaassa insertit kun pelkät exot-kumeina?
TomiTapani
03.03.2022, 15.59
Kyllä on hieno! Tilasitko jostain erikseen keulaan tuon punaisen tarrasarjan. Hienosti mätsää kiekkoihin ja iskarin jouseen.
Ainakin Slik Graphics toimittaa käytännössä millä väreillä haluaakin tarroja Foxin ja Rokkarin keuloihin.
Hienosti sopii kyllä yhteen nuo värit.
Shredaaja
03.03.2022, 16.15
No ni! Onnea ja tervetuloa Spindrift-kerhoon. :)
Kiitoksia!
Tarrat on https://slikgraphics.com/. Tuolta saa melkeempä mihin vaan ihan minkälaiset tarrat vaan, tulee noin viikossa Ruotsista. Iso suositus.
Nyt talvella on ollut nuo ihan perus ei-3C exot ilman mitään inserttejä, kun tulee ajettua enemmän lenkkiä eikä hypittyä yms. Kesällä on sitten parkkitouhuihin 3C DD/DH rengastus ja takana mulla on ollut vielä hucknorris.
Tällä hetkellä on nastat alla newmen kiekoissa, jotka tuli pyörän mukana. Helpottaa kummasti, kun on kahdet kiekot niin voi aina kelin ja ajon mukaan vaihtaa rengastusta helposti.
Laitoin viestiä propainille liittyen omaan rageen viime viikolla, perjantaina oli siis PD, mutta ovat siis 3-4 viikkoa jäljessä näillä näkymin toimituksen suhteen.
Due to the current difficult situation in connection with the high volume of orders, we are currently about 3-4 weeks behind with almost all orders. We are currently still waiting for a subsequent delivery of parts for your bike. We are still waiting for further information from the supplier. As soon as everything is there, nothing will stand in the way of assembly. As soon as it starts we will keep you informed about all steps by mail.
Should we be able to speed up the set-up with alternatives, we will contact you. Unfortunately, we do not yet have any alternative options for your bike.
Laitoin tänään ite kanssa viestiä sinne, kun ei sieltä ole tullut minkäänlaista infoa vaikka tuo oma tilaus jo noin pitkänä, niin vastauksena tuli, että uutta production datea ovat suunnitellut aikaisintaan huhtikuulle. Ei oo kyllä kovin moneen rageen nuo niiden osat riittänyt :D
Tätä menoa karkaa noi toimitusajat aika pitkiksi.
Höh, eipä tuo kovin positiiviselta sitten lopulta vaikuta, saas nähdä ehtiikö nämä kesäksi saapumaan...
Höh, eipä tuo kovin positiiviselta sitten lopulta vaikuta, saas nähdä ehtiikö nämä kesäksi saapumaan...
Jep. Kyllähän tuo alkaa sapettamaan kieltämättä, jos parkkikauden alkuun ei pyörää ole, ei auta kuin odotella
JohnnyBuzz
09.03.2022, 16.57
Tulee kovasti mieleen viimekeväinen Spindriftin odotus. Tsemppiä koitokseen! Jos huhtikuussa tulee, niin sehän on just passeli ajoitus. :)
Tulee kovasti mieleen viimekeväinen Spindriftin odotus. Tsemppiä koitokseen! Jos huhtikuussa tulee, niin sehän on just passeli ajoitus. :)
Tämä!
Jos samalla syklillä myöhässä toi emännälle tilattu raivo, niin siinä kyllä vähän kauden alku kärsii
Kellonseisauttaja
11.03.2022, 00.21
Jep. Kyllähän tuo alkaa sapettamaan kieltämättä, jos parkkikauden alkuun ei pyörää ole, ei auta kuin odotella
Minä tilasin 2.9. tyee al 29 rs ultimatea alla. Alkuperäinen pd oli 14.1.2022 ja tässä muutamat mailit laittanut palautetta asiakaskokemasta, ja siitä miten se parantuisi jos tulisi automaatioviestintää viivästyksestä..
No anyway toissapäivänä tuli viesti että pyörä on kasauksessa ja tänää tuli viesti DHLltä kuljetuksesta :) innolla odottanut ja nyt se palkitaan! Itsellä oli jo tilausvaiheessa mentaliteetti, että kunhan tulee ennen lumien sulamista niin kaikki ok, kun oli tiedossa propainin toimitusten hitaus.
Tsemppiä odotukseen!
^
Hienoa, nbd siellä siis jo erittäin lähellä!
Ja eiköhän ne meikäläisten pyörät sieltä vielä tule, ennemmin tai myöhemmin :D
Rimpula91
19.03.2022, 12.20
Onko kuinka toiminut propainin kanssa tilauksen peruutus? Taitaa keretä ajokausi päättyä ennen ku pyörä saapuu niin arvelin peruuttaa tilauksen. Eivät ole vielä alottaneet pyörän valmistusta
Onko PD paljonkin pitkänä? Sähköpostia vaan sinne päin, niin mun ymmärtääkseni taitavat 10vrk sisään palauttaa sitten tuon maksun.
Rimpula91
19.03.2022, 18.54
Pd on 6.5 vaan mun tuurilla menee pitkäs kuitenkin ja siihen valmistus ja kuljetukset yms päälle niin ajokausi kerkee ohi olla.. yt.n sivuilla oli izzoa kaupan niin taidan sihen vaihtaa
Oli sulla mikä Propain tahansa (veikkaan toki Hugenea) niin Izzo on toki hieman erilainen pyörä.
JohnnyBuzz
19.03.2022, 22.39
Onko kuinka toiminut propainin kanssa tilauksen peruutus? Taitaa keretä ajokausi päättyä ennen ku pyörä saapuu niin arvelin peruuttaa tilauksen. Eivät ole vielä alottaneet pyörän valmistusta
Mä peruutin syksyllä Hugenen tilauksen, kun päädyin kuitenkin toiseen pyörään (jota edelleen odotan). Mulla tais olla arvioitu toimitusaika viime syyskuun lopulla, mut about kuukaus ennen sitä peruutin. Meni todella helposti ja rahat oli takas tilillä ehkä viikossa.
Sen pyörän toimitus, johon päädyin on venynyt jo heinä-elokuulle… On se odottaminen kivaa! :D
Nyt kyselin propainilta tilannetta taas uudelleen, noin kuukausi takaperin viimeksi... Sama laulu, ja kuukaudella eteenpäin :D
We apologize for the delay of your bike. We currently expect your bike being built mid of April.
JohnnyBuzz
24.03.2022, 22.59
Nyt kyselin propainilta tilannetta taas uudelleen, noin kuukausi takaperin viimeksi... Sama laulu, ja kuukaudella eteenpäin :D
We apologize for the delay of your bike. We currently expect your bike being built mid of April.
Mikä sulla olikaan alkuperäinen PD? Jos huhtikuun puolivälissä tulee, niin sehän ois just passeli kauden alun kannalta. :)
Mikä sulla olikaan alkuperäinen PD? Jos huhtikuun puolivälissä tulee, niin sehän ois just passeli kauden alun kannalta. :)
25.2.2022
Toki huhtikuu kelpaa ihan hyvin, jopa toukokuukin, kesäkuu alkaa jo vähän kiristellä....
mutta kun vastaukset ovat samaa tasoa ja saman toistoa niin alkaa epäilykset heräillä, mutta maltetaan nyt.
Mitä nyt saksan foorumeja seurailen niin varmaan vähän kielimuuria kun tuntuvat saksalaisille herkemmin ilmoittavan mistä venymiset johtuu ja tai mitä osaa uupuu, en siis itse ole saanut mitään kommenttia puuttuuko runko, vai onko joku osa loppu vaikka sitä nyt olen kahteen kertaan tivannut molemmissa viesteissä.
Toki saksan foorumeilla oli joku jolla ragen PD oli mun jälkeen jolle lupailtiin aikaisintaan huhtikuun lopulle. Mutta tuo nyt on puhdasta spekulaatiota kun ei voi tietää miten on osia, ja runkoja, missäkin koossa....
Aloin vähän tässä jo katselemaan vaihtoehtoista parkkipyörää kesälle, joten pistin taas itsekkin viestiä PP:lle missä mennään, kun pari viikkoa sitten vastailivat, että puuttuvat osat tulisi maaliskuun viimeisellä viikolla ja PD menisi tälle kuluvalle viikolle. Noh tänään vastaus oli taas vähemmän yllättäen ja ympäripyöreästi, että ei taida osia vaan olla, uusi suunniteltu PD menee toukokuun lopulle ja ne perus samat copypaste pahoittelut pp:n statement linkkeineen. Kaksi Ragea sieltä on tilattu ja niiden alkuperäiset PD:t olivat 21.01 ja 18.03.
Vähän tuo asiakaskokema tosissaan omasta mielestäkin kärsii, kun ei ilman omaa yhteydenottoa saa yhtikäs mitään infoa ja sekin mitä saa on ihan yhtä tyhjän kanssa, eivät suostu kertoa edes mitä osaa uupuu. Aika iso raha kumminkin siellä ollut jo elokuusta asti kiinni, niin voisihan sitä ilmottaa edes jotain asiakkaalle, jos tilattua tuotetta ei pystytä toimittamaan suunnitellusti ja 5kk odotus melkein tuplaantuu, olisihan se ihan suotavaa, vaikka tuo mtb-skene aika hullua tällä hetkellä onkin komponenttien yms osalta. Noh minkäs näille teet, ei tullut tilatessa tälläistä viivästystä kyllä vaan ajateltua yhtään :D
Harmi vaan siinä kohtaa, jos pyörät ei ajokaudelle kerkiä, kun ei meinaa enää noita oman kokoisia DH pyöriä löytyä miltään valmistajalta uutena. Väkisin alkaa jo vähän oikeasti miettimään vaihtoehtoista ratkaisua, että pitääkö se sit alkaa kyttäillä jotain pätevää käytettyä, perua ja unohtaa toi ragen tilaus.. Toivottavasti nyt ei siihen tarvisi mennä.
JohnnyBuzz
05.04.2022, 23.24
Tsemppiä sinne! On kyllä ikävää, kun odotus venyy. Jos yhtään lohduttaa, niin itsellä toisen brändin kanssa sama tilanne. Alun perin näytti, että olisi pyörä mahdollisesti ollut tulossa jo viime vuoden lopulla, mutta tämän hetken arvio heinä-elokuu. Tilaus laitettu sisään viime elokuun alussa. On kyllä odottavan aika pitkä…
Oliko sulla alu- vai hiilikuiturunkoinen Rage tulossa? Jos hiilari, niin voipi olla, että tulee samalta tehtaalta kuin mun tilaus. Siellä oli koronan takia tehdas jossain vaiheessa kuukauden kiinni, joka aiheutti ison kysynnän kanssa melko paljon ongelmia. :(
^
No osaa olla kyllä kieltämättä pirun pitkä tämä odottavan aika, ei se siellä näköjään toisellakaan brändillä sen helpompaa.. eiköhän tästä pyöräkiimasta jotenkin selvitä :D
Noi uudet Raget(CF) nykyään ainoastaan kuitusena saatavilla, alu-malleista ne taisi luopua ihan kokonaan, silloin kun tämän julkaisivat kesällä, että vähän kanssa tuota runkojen puuttumista epäilen, niitä nyt ei vaan luultavasti ole saatavilla.
Tän hetkinen tilanne, mikä suurinta osaa ragea viivyttää on ainakin mtb news foorumin perusteella rungot, mitä tuota foorumia nyt olen seuraillut. Se on sitten toinen juttu kuinka monta runkoa sieltä kiinasta saapuu...
Eiliseltä tälläinen viesti ragea odottelevalta henkilöltä :
I got them via chat here is his response for the Rage CF+ fox 40: "We already have the Fox40s at home. The frames should arrive next week https://www.mtb-news.de/forum/styles/legacy/smilies/smile.gif"
Samat lätinät jatkuu kun kyselee milloin pyörä pääsevät kasaamaan.
Saksalaiset keränneet listaa saksan foorumilla tilanneilta oheiseen excel taulukkoon :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/14Y6Rxl6Ngha_MWnyeMKzw-cw3pbEIgd8XxFXbU9oECM/edit#gid=0
Hugene tuli tänään, 4kk meni tilauksesta.
Kiekkoja vähän keventelin, 12,5 kg jäi pyörälle painoa.
https://aijaa.com/K2yahV
https://aijaa.com/K2yahVhttps://aijaa.com/SCWW1ihttps://aijaa.com/SCWW1ihttps://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/cvrivf.jpghttps://aijaa.com/K2yahV
Nätti pyörä yllä.
Itse ajelin maanantaina 2,5 h lenkin al spindriftillä raskaalla rengastuksella tuossa lähipoluilla (Espoon Latokasken maston maastoissa mm). Ihan hyvin meni eikä ajaessa harmitellut yhtään että voi kun tässä on liikaa joustoa, painoa tai muuta ongelmaa. Tottakai moni paikka menis kevyemmin samalla vauhdilla tai vastaavasti kovemmalla vauhdilla samalla teholla jollain kevyemmällä lyhytjoustoisemmalla trailipyörällä mutta mua ei haitannut. Kivaa oli. Ja kohta sitten bikeparkkeihinkin taas kun se kausi kunnolla alkaa.
Samat lätinät jatkuu kun kyselee milloin pyörä pääsevät kasaamaan.
Saksalaiset keränneet listaa saksan foorumilla tilanneilta oheiseen excel taulukkoon :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/14Y6Rxl6Ngha_MWnyeMKzw-cw3pbEIgd8XxFXbU9oECM/edit#gid=0
Jokohan se elokuusta alkanut odotus viimein loppuisi!?
Meikäläisen pyörästä sain tänään postia:
"Now it all begins, your bike is in production!
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
The next step will be the part-picking."
TomiTapani
02.05.2022, 14.43
Your bikeframe has been build up. Everything is assembled, the decalkit is applied and the cable routing is mounted.
Hieno homma että saat pyörän suhteellisen hyvällä ajoituksella parkki-kautta ajatellen :)
^^
Osuu kyllä aika hyvään saumaan kieltämättä :D
Kun ei tässä mihkään parkkiin kauheasti aikaisemmin edes itse pääsisi, tuo paikallinen mäkikin starttaa kesäkauden vasta toukokuun viimeinen vkloppu, joten eipä tässä laskupäiviä taida tule menetettyä tuon pyörän takia juurikaan, mitä hieman kyllä epäilin.
Tässä iltapäivällä tuli vielä toinen viesti PP:ltä, että kaikki osat on haalittu kasaan ja seuraavaksi menee asennukseen, eiköhän tuota menoa se jo sieltä DHL:n kyytiin tällä viikolla kerkeä.
JohnnyBuzz
02.05.2022, 22.35
No ni! Sieltä se kohta sitten tulee. Ja tosiaan ajoitus on mitä parhain. :)
No kyllä vain! Turtunut jo niin tuohon odotteluun, että oishan tässä kait pari viikkoa vielä kärsinyt :D
No kyllä vain! Turtunut jo niin tuohon odotteluun, että oishan tässä kait pari viikkoa vielä kärsinyt :D
Hieno homma vihdoin alkoivat pyörää saamaan nippuun. Mikäs se alkuperäinen Production Date sulla olikaan?
Itse vielä saanee odotella, tulee kun tulee :rolleyes:
Hieno homma vihdoin alkoivat pyörää saamaan nippuun. Mikäs se alkuperäinen Production Date sulla olikaan?
Itse vielä saanee odotella, tulee kun tulee :rolleyes:
21.01
Saksan foorumeita lueskellessa, alan kyllä asennoitumaan että Ragea en kauden alkuun tule samaan, vaan joutunee vanhalla spindriftillä kauden aloitella.
Eipä siinä, pärjää silläkin vallan mainioisti, täytynee vaan tilailla uudet dh nakit ja coiliin puslat niin kelpaa taas ryskyttää :D
^
On kyllä nihkeetä tuo tahti noiden kanssa. Hyvä ettei joudu ihan ilman pyörää sentään olemaan.
Aika nopeasti tuo omakin sitten sieltä tuli, kun alkoi vaan rattaat viimenään pyörimään.. siitä ensimmäisestä "going to production"-viestistä meni kahdeksan päivää, niin oli rage jo oven takana.
^
On kyllä nihkeetä tuo tahti noiden kanssa. Hyvä ettei joudu ihan ilman pyörää sentään olemaan.
Aika nopeasti tuo omakin sitten sieltä tuli, kun alkoi vaan rattaat viimenään pyörimään.. siitä ensimmäisestä "going to production"-viestistä meni kahdeksan päivää, niin oli rage jo oven takana.
Muistelen 2020 kun tuon spindriftin tilailin niin se tuli kyllä silloin kuin piti, vai oliko jopa etu ajassa, prosessi jokatapauksessa toimi ja ihan positiivinen kokemus oli.
Ragen toimitus/osto nyt onkin sitten ollut täysin vastakohta ja aika karvaan maun jättänyt...
Silloin se (hyvin toimiminen) oli kiinni firmasta itsestää, nyt (huonosti toimiminen) ulkoisista seikoista. Toki tiedottamiseen ja yksilölliseen asiakaspalveluun viivästyksistä kysyttäessä soisi panostettavan enemmän tässä(kin) tilanteessa.
Silloin se (hyvin toimiminen) oli kiinni firmasta itsestää, nyt (huonosti toimiminen) ulkoisista seikoista. Toki tiedottamiseen ja yksilölliseen asiakaspalveluun viivästyksistä kysyttäessä soisi panostettavan enemmän tässä(kin) tilanteessa.
Juuri näin!
JohnnyBuzz
11.05.2022, 17.09
Kyl niitä ulkoisia seikkoja oli jo viime vuonna mukana. Suezin kanavan törmäilyt, komponenttipula, ylikuumentunut kysyntä jne. Seitsemän kuukautta kesti omassa alu-Spindriftissä ja tuli aika tarkalleen kaksi kuukautta myöhässä alkuperäisestä arviosta. Mut hyvin hoitu silloin Propain asiakaspalvelun, niin ei jäänyt yhtään huono maku siitä.
Itse olen koittanut viikon saada vastausta PP:ltä vaihtajan korvakkeeseen liittyen, aspassa aika ruuhkaa ilmeisesti näinä aikoina.
Btw tietääköhän kukaan, onko noita Rageja foorumilaisten ulkopuolelle kerennyt tulla kenellekkään vielä aikaisemmin? Vai onkohan tuo oma jopa ensimmäisten joukossa..
JohnnyBuzz
12.05.2022, 00.21
Itse olen koittanut viikon saada vastausta PP:ltä vaihtajan korvakkeeseen liittyen, aspassa aika ruuhkaa ilmeisesti näinä aikoina.
Btw tietääköhän kukaan, onko noita Rageja foorumilaisten ulkopuolelle kerennyt tulla kenellekkään vielä aikaisemmin? Vai onkohan tuo oma jopa ensimmäisten joukossa..
Veikkaan, että ensimmäisten joukossa ainakin Suomessa. :)
^
Ihan yksin saa sit raapia päätä, jos tulee jotain ihmeteltävää pyörän kanssa :D
JohnnyBuzz
12.05.2022, 08.39
^
Ihan yksin saa sit raapia päätä, jos tulee jotain ihmeteltävää pyörän kanssa :D
Noo, onneks Facebookin Propain Bike Owners -ryhmästä löytyy nopeasti apu, jos jotain kysyttävää tulee.
Käsittääkseni ainakin meidän paikallisella mäellä on yksi rage vieraillut kevään aikana, kyllä niitä varmaan suomeen on saapunut, mutta kaikki ei tietysti foorumeilla heilu tai somessa ilmoittele.
Itsellä siis karvas maku lähinnä siitä että Propain ei lukuisista kyselyistä huolimatta kykene olemaan läpinäkyvä ja kertomaan mitä osia oikeasti puuttuu ja mistä homma kiikasta, vaan tulee toistuvasti samaa jargonia että osia puuttuu. Ei se nyt tietysti faktaa muuta että osia ei ole ja siksi ei pyörää saada nippuun, mutta silti tietynlainen rehellisyys ja avoimuus ainakin omalla kohdalla loisi enemmän luottoa pyörän saamisesta...
Jos nyt tilaa Tyeen niin lupaavat pyörän lähtevän 10pv maksusta ja jos myöhästyy niin saa 10% alennuksen
JohnnyBuzz
18.05.2022, 21.30
Jos nyt tilaa Tyeen niin lupaavat pyörän lähtevän 10pv maksusta ja jos myöhästyy niin saa 10% alennuksen
Näin saman. Liekö uusi Tyee tulossa ja varasto tyhjäksi ennen sitä?
Oho! Aikamoinen muutos aikaisempaan kun toimitusajat oli hetki sitten luokkaa puolivuotta.
Näin saman. Liekö uusi Tyee tulossa ja varasto tyhjäksi ennen sitä?
Tätä samaa aprikoin. Oli kyllä aika suppea valikoima niistä komponenteistä, melkein 6k olisi tullut hintaa toimituksineen halvimmillaan cf mallista, kun huvikseni ne vihreät täpät sieltä raksittelin ja minkä tahansa rungon kooltaan valitsikaan, niin pompsahti toimitusaika elokuulle, joten olisiko nekin saatavilla olevat jo menneet..
JohnnyBuzz
18.05.2022, 23.52
Tätä samaa aprikoin. Oli kyllä aika suppea valikoima niistä komponenteistä, melkein 6k olisi tullut hintaa toimituksineen halvimmillaan cf mallista, kun huvikseni ne vihreät täpät sieltä raksittelin ja minkä tahansa rungon kooltaan valitsikaan, niin pompsahti toimitusaika elokuulle, joten olisiko nekin saatavilla olevat jo menneet..
Jengi vähän hiilenä tosta viestivässä Instagram-postauksen kommenteissa, kun oman tilauksen pyörää ei kuulu ja sit tarjotaan tällaista samaan aikaan. Ihan ymmärrettävää toki.
JohnnyBuzz
19.05.2022, 15.43
Tsekkasin läpällä, mitä Spindrift maksaisi speksillä, jonka valitsin tilatessani sen marraskuussa 2020. Kiekot on eri, mutta valitsin saman hintaluokan vastaavat. Aika tarkalleen 1 000 € kalliimpi olisi nyt. Ei harmita hirveesti, että tuli tilattua samana päivänä, kun malli tuli saataville. :D
AnttiP82
19.05.2022, 17.27
Tsekkasin läpällä, mitä Spindrift maksaisi speksillä, jonka valitsin tilatessani sen marraskuussa 2020. Kiekot on eri, mutta valitsin saman hintaluokan vastaavat. Aika tarkalleen 1 000 € kalliimpi olisi nyt. Ei harmita hirveesti, että tuli tilattua samana päivänä, kun malli tuli saataville. :D
Minun lokakuussa tilattu Tyee maksaisi samoilla spekseillä 800 euroa enemmän nyt.
Vihdoin sai jotain tarkkaa tietoa, ragesta ei puutu kuin boxxerin selecti keula, vastailin että oon valmis maksaan jos keulaa voi päivittää, en tosin usko että onnistuu.
Tää kokonaisten pyörien myynti on kyllä vähän hv jo tilanneita kohtaan, jos tosiaan 10 päivään saa ohi jonon, toki hinnat on aika tyyriit.
JohnnyBuzz
19.05.2022, 19.02
Vihdoin sai jotain tarkkaa tietoa, ragesta ei puutu kuin boxxerin selecti keula, vastailin että oon valmis maksaan jos keulaa voi päivittää, en tosin usko että onnistuu.
Tää kokonaisten pyörien myynti on kyllä vähän hv jo tilanneita kohtaan, jos tosiaan 10 päivään saa ohi jonon, toki hinnat on aika tyyriit.
Propain Bike Owners Facebook-ryhmässä jengi on raportoinut, että ovat saaneet osia päivitettyä. Joku oli muistaakseni saanut Tyeen Fox 36:n tilalle 38:n samaan rahaan. Kandee ehdottomasti kysyä. Kyl ne haluaa pyöriä asiakkaille toimittaa.
TomiTapani
20.05.2022, 17.23
Tänään tuli ilmoitus että tarrasettiä ei voida toimittaa, mutta ilmeisesti runkosetti olisi muuten tulossa aikataulun mukaisesti. Osat odottelevatkin jo kotona runkoa että pääsisi kasailemaan.
Lieneeköhän Tyee-mallia vastaavilla osilla vielä toimittamatta vanhoina tilauksina mitä uutena saisi tuohon 10 päivän lupaukseen? Se olisi aika mautonta kyllä mielestäni.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220520/5cd40a8846f0399c8e4f5f431ab5d75a.jpg
JohnnyBuzz
20.05.2022, 20.38
Tänään tuli ilmoitus että tarrasettiä ei voida toimittaa, mutta ilmeisesti runkosetti olisi muuten tulossa aikataulun mukaisesti. Osat odottelevatkin jo kotona runkoa että pääsisi kasailemaan.
Lieneeköhän Tyee-mallia vastaavilla osilla vielä toimittamatta vanhoina tilauksina mitä uutena saisi tuohon 10 päivän lupaukseen? Se olisi aika mautonta kyllä mielestäni.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220520/5cd40a8846f0399c8e4f5f431ab5d75a.jpg
Siis nytkö on tarratkin loppu?!?
Sanoivat mulle puhelimessa saman. Sanoin että voin päivittää Ultimateen, mutta niitäkään ei ole. Loppukuusta lupailivat keuloja, kävi muut speksit läpi tuosta pyörästä ja mujt osat kuulemma löytyy. Varmistin vielä, että niihin osiin kuuluu myös runko...
TomiTapani
20.05.2022, 22.04
Siis nytkö on tarratkin loppu?!?
Meinasin kirjoittaa että on tainnut sittenkin pullonkaulana toimituksissa olla tarrat.
Mutta tuo oli siis ylimääräinen ja täysin turha tämä tarrasetti: https://www.propain-bikes.com/en/product/gear/merchandise/propain-sticker-set-2/
Tuoreessa tiedotteessaan selittävät ongelmia ja pyytävät anteeksi asiakaspalveluaan.
https://www.propain-bikes.com/en/update-on-the-current-situation/
JohnnyBuzz
25.05.2022, 10.50
Tuoreessa tiedotteessaan selittävät ongelmia ja pyytävät anteeksi asiakaspalveluaan.
https://www.propain-bikes.com/en/update-on-the-current-situation/
On kyllä aikamoinen soppa, minkä korona ja nyt vielä Ukrainen kriisi ovat saaneet aikaan. Noi Kiinan logistiset haasteet tulee vielä heijastumaan pitkälle, jos meinaavat jatkaa tiukan koronakontrollin ylläpitämistä. Eipä käy kateeks Propainin asiakaspalvelua, jota varmasti pommittaa melkoinen määrä asiakkaita päivittäin.
Propainin konsepti on kyllä vähän semmoinen, ettei toimi tässä maailman tilanteessa.
Propainin konsepti on kyllä vähän semmoinen, ettei toimi tässä maailman tilanteessa.
Varmastikin totta, jos on monta eri vaihtoehtoa osille. Pyöräkombinaatioita customoinnin vuoksi propainilla on äkkiä useita kymmeniä erilaisia jos vertaa muiden tarjoamiin ns. valmiisiin buildeihin. Monella valmistajalla pyörämallia x myydään muutamana eri kombinaatioina, karkeasti halpa, keskihintanen ja kallis.
Hyvä nyt kuitenkin että ovat ymmärtäneet ongelmansa tuon asiakaspalvelun suhteen, henk koht ymmärrän että osia ei saa, mutta se läpinäkyvyys mitä osia ei saada ja miksi olisi itselle ihan mukava tieto, kerrotaan rehellisesti ja tarkasti miksi se pyörä ei nyt valmistu, eikä että annetaan ympäripyöreitä vastauksia kerta toisen jälkeen että ei oo osia, ei saada kasaan....
Ensimmäiset parkki ajot takana uudella raivolla.
Tälläisen noviisin vauhdeilla tuntui kyllä erittäin hyvältä kaikin puolin! Mitä kovempaa uskalsi ajaa, sitä paremmalta ja vakaammalta pyörä tuntui, pikku hyppyritkin tuntui sitä smoothimmalta, mitä kovempaa niihin vaan laski menemään, tosin säädötkin vielä aika hakusessa, mutta oli kyllä ultimaattisen siisti vetää! Cura:n jarrut yllättivät positiivisesti ja pyörä rullasi kyllä hienosti, vauhtia tuolla sai yllättävän helposti lisää, jos vaan uskalsi jarruja päästellä auki.
Ainoat miinukset, jos niitä pitää etsiä, niin ehkäpä teknisemmissä pätkissä ja tiukoissa kurveissa oli hieman kömpelön oloinen, kun suht iso akseliväliltään ja isot renkaat, niin vähän meni ratin puristamiseksi toisinaan, voi kyllä olla meikäläisen kohdalla ajamattomuus ja suhteellisen rajallinen taitotaso kanssa yksi osasyy tähän..
Ja peräpään iskari pohjasi yllättävän helposti pariin otteeseen, vaikka valitsin sen jäykimmän mahdollisen coilin, siinä saisi kyllä olla high speed puolen säätö, niin kuin foxin vastaavassa.. vai pitääkö tässä alkaa taas tiputtamaan vyötäröstä sinne alle 90kg puolelle painoa vaan reilusti :D
Tai onkohan rokkarilla jotain progressiivisia jousia, jos siitä olisi hyötyä, pitää vähän vielä tarkkailla tuota sen iskarin käyttäytymistä, jos se ei sitä jatkuvasti tee, niin ei se vaarallista ole.
Summarum: kaikinpuolin erittäin hieno laite, tykkään!
^
Ja lisäyksenä noihin miinuksiin: kun sain pyörän kasattua, niin runko piti jostain aivan hirveää kitinää, joten purkasin linkuston, rasvasin laakerit/akselit yms. ja tällöin löytyi samalla linkustosta tiiviste/prikka, mikä oli toisella puolella väärinpäin asennettu laakerin ja rungon väliin, tästä syystä se väänsi linkustoa hieman vinoon ja kahnasi runkoa vasten pulttien ollessa momenteissaan, niiden löysääminen lopetti kitinät kokeillessani.. siihen loppui onneksi natinat ja ensi ajeluiden jälkeen ei mitään valitettavaa!
Hyvä että rage maistuu ja tuntuu ihan hyvältä.
Progressiivisia jousia löytyy esim MRP:ltä, itse sellaista käytän tuon vanhemman spindriftin kanssa. Ovat suht tyyriitä, n. 150€. Mutta tuossa ragessa kyllä pitäisi olla perän linkustossa progressiivisuutta itsessään sen verran että ei sen pitäisi ihan helpolla pohjailla jos jousivakio on kuskin painolle oikea. Jos nyt oikein muista, ragessa tuo progressiivisuus oli jotain luokkaa 20-30% kun taas tuossa vanhassa SD:ssä se on n.10-15% luokkaa ja se kyllä pohjasi itsellä coilin kanssa, jonka vuoksi ostin tuon mrp:n progressiivisen jousen.
Itselläkin painoa tällähetkellä sen 94, joten pitää tunnustella miltä tuo rage kun ja joskus saapuu tuntuu. En yhtään muista oliko valittu jousi 600 vai 650lbs.
Ei kuulosta kovin progressiiviselta jos alle sata kilosena jouset tota luokkaa.
JohnnyBuzz
26.05.2022, 14.21
Ei kuulosta kovin progressiiviselta jos alle sata kilosena jouset tota luokkaa.
Aika heavyltä kuulostaa noi jouset. Mulla on Spindriftissä 450 lbs jousi ja painoa kamat päällä about 92-93 kg. Propainin laskurissa mun paino oli ton jousen suosituksen yläpäässä. Kertaakaan en mielestäni oo saanut pohjaamaan, mutta en nyt mitään über-korkeita droppeja tai hyppyjä flatille oo vetänytkään. Vähän oon harkinnut 475 lbs jouseen siirtymistä, että tulis lisää poppia, mutta en halua kyllä mitään pomppukeppiä, jolla päätyy vaan peräkorkealla hypyllä Friday Failsiin. :D Toki Spindrift on eri pyörä kuin Rage, mutta likustot ovat aika lähellä toisiaan.
TomiTapani
03.06.2022, 15.53
Onko muille toimitettu tilauksia lähiaikoina tai muuten onnistunut asiointi Propainin kanssa?
Itsellä oli rungon alustavana valmistuspäivänä 27.5. mutta ei ole ainakaan lähetystunnusta tai muuta varmistusta tästä kuin viikkoa paria ennen tullut viesti.
Olen yrittänyt sähköpostitse saada tietoa tilanteessani ja soitella pariin otteeseen mutta sähköpostiin ei saa vastausta ja soittaessa ensin vastaaja kertoi koulutuspäivistä nyt sitten että järjestelmää uusitaan ja siksi ei saa yhteyttä.
Hiukan tietysti epävarmoina aikoina herää epäilyksiä, varsinkin kun minkäänlainen kommunikaatio ei onnistu ja tuotanto muutenkin kompuroinut.
Kellonseisauttaja
09.06.2022, 01.31
Kuullostaa tutulta :/ myöhästyy aikataulusta ja luokatonta asiakasviestintää. Mielestäni tarpeetonta tiedon pimittämistä. Vaikkakin juurihan Propainiltä tuli anteeksipyyntöä näistä asioista.
Mulle Tyee piti tulla alunperin tämän vuoden tammikuussa ja sain sen sitten maaliskuussa. Kaikkiaan todella tyytyväinen itse kalustoon. Laitoin viime viikolla viestiä propainille, kun pyörän mukana tuli lapppu, jossa kerrottiin ketjuohjurin tulevan jälkitoimituksena. Sain juuri vastauksen, etteivät tiedä milloin saapuu…
Saksan foorumeilla aika kuhina ihan vaan siitä ettei propainilta vastailla sähköposteihin tai puheluihin, porukka jonotellut aspaan 3 tuntia kunnes päässeet läpi, suuri osa myös ihan tipahtanut puhelu jonosta eivätkä päässeet läpi. Jossain oli juttua että päivittelevät tilauksen seuranta järjestelmäänsä tms. Luulis nyt silti että voisivat laittaa jotain tietoa someen ja nettisivuille, tai vaikka siihen aspan puhelin vastaajaan että vastaaminen on haastavaa...
Asiakaspalvelu kokonaisuutena tuntuu nyt vähän kusevan ja sen myötä saa sitten repullisen ei niin tyytyväisiä asiakkaita, jotka eivät välttämättä enään hetkeen takaisin palaa...
Itsekin viikon odotellut vastausta sähköpostiin, missä mennään ja tai olisiko edes jotain arviota sanoa milloin puuttuva boxxeri voisi ilmaantua jotta pyörän saisi..
TomiTapani
09.06.2022, 10.22
Inhorealistina herää heti ajatus kassakriisistä kun vanhoja tilauksia vaikuttaa olevan vielä valmistamatta, kustannustaso on noussut ja ihmiset peruneet tilauksiansa jonka johdosta rahaa on jouduttu palauttamaan. Tämän lisäksi vaikuttaa siltä että tuotannossa on ollut katkos. Voisiko siis olla että laskuja ei ole voitu maksaa alihankkijoille.. Mietinkin että olisiko tuo Tyeen 10 pv tarjous ollut jonkunnäköinen "Hail Mary"-peliliike saada kassaan rahaa. Läheskään kaikissa toimitusvaikeuksissa kyse ei ole osien saatavuudessa, varsinkin kun myös runkosettien toimituksia ei ole tehty.
Asiakaspalvelu Propainilla on ala-arvoista ja ajoitus koulutukselle+järjestelmäpäivitykselle on vähintäänkin outo tämän luontoisella alalla. Outoa että alunperin sitoumuksetta annettujen toimituspäivämäärien ajankohdat eivät ole osuneet tontille ollenkaan mutta silti niiden ilmoittamista ylioptimistisesti vain jatketaan. Tuntuu hiukan lyhytnäköiselle tavalle. Ilmeisesti nämä uudet Tyee-kampanjan tilaukset ovat ajaneet vanhempien tilauksien edelle ja se närkästyttää syystäkin ihmisiä. Monessa muussa yrityksessä painettaisiin tuplana töitä ja yritettäisiin korjata ongelmaa, mutta näin ulkopuolelta katsottuna vain foorumi-kirjoittelujen viestien lukumäärien kasvamista, Propainilla ei.
Jos tämä runko joskus saapuu itselle, niin varmasti viimeinen Propain itselle. Toivottavasti takuujuttuja ei tarvitse yrittää hoitaa. Olen kyllä hiukan yrittänyt katsella vaihtoehtoista runkoa 29" Spindriftille mutta eipä taida suoraan samat kilkkeet sopia mihinkään. Saa toki vinkata jos on tiedossa vaihtoehto (samaan hintaluokkaan).
Tsemppiä muillekin odottelun suhteen :)
Hugene tuli huhtikuussa aika tarkkaan 4kk tilauksesta ja pari vikkoa ennen PD:tä, takaiskari upgradettuna, erittäin tyytyväinen valmistajan toimintaan
Inhorealistina herää heti ajatus kassakriisistä kun vanhoja tilauksia vaikuttaa olevan vielä valmistamatta, kustannustaso on noussut ja ihmiset peruneet tilauksiansa jonka johdosta rahaa on jouduttu palauttamaan. Tämän lisäksi vaikuttaa siltä että tuotannossa on ollut katkos. Voisiko siis olla että laskuja ei ole voitu maksaa alihankkijoille.. Mietinkin että olisiko tuo Tyeen 10 pv tarjous ollut jonkunnäköinen "Hail Mary"-peliliike saada kassaan rahaa. Läheskään kaikissa toimitusvaikeuksissa kyse ei ole osien saatavuudessa, varsinkin kun myös runkosettien toimituksia ei ole tehty.
Asiakaspalvelu Propainilla on ala-arvoista ja ajoitus koulutukselle+järjestelmäpäivitykselle on vähintäänkin outo tämän luontoisella alalla. Outoa että alunperin sitoumuksetta annettujen toimituspäivämäärien ajankohdat eivät ole osuneet tontille ollenkaan mutta silti niiden ilmoittamista ylioptimistisesti vain jatketaan. Tuntuu hiukan lyhytnäköiselle tavalle. Ilmeisesti nämä uudet Tyee-kampanjan tilaukset ovat ajaneet vanhempien tilauksien edelle ja se närkästyttää syystäkin ihmisiä. Monessa muussa yrityksessä painettaisiin tuplana töitä ja yritettäisiin korjata ongelmaa, mutta näin ulkopuolelta katsottuna vain foorumi-kirjoittelujen viestien lukumäärien kasvamista, Propainilla ei.
Jos tämä runko joskus saapuu itselle, niin varmasti viimeinen Propain itselle. Toivottavasti takuujuttuja ei tarvitse yrittää hoitaa. Olen kyllä hiukan yrittänyt katsella vaihtoehtoista runkoa 29" Spindriftille mutta eipä taida suoraan samat kilkkeet sopia mihinkään. Saa toki vinkata jos on tiedossa vaihtoehto (samaan hintaluokkaan).
Tsemppiä muillekin odottelun suhteen :)
Hyvää pohdintaa. Saattaa olla totuuden siementä tuossa kassakriisissä.
Miten oliko sullakin tämä uusin spindrift? [edit. Eikun sulle oli vasta tulossa runko eli uusinta toki.] Miltä osin mietit ettei osat kävisi johonkin vastaavaan toiseen runkoon? Takaiskari on tietty lähes aina ongelma (edellyttää uutta) runkoa vaihdettaessa (ja siksi tulee yleensä runkosettien mukana) mutta saishan keulan lyhennettyä tarvittaessa vaikka 170 mm mittaiseksi. Rockarin osalta muutaman kympin osalla.
TomiTapani
09.06.2022, 22.21
Hyvää pohdintaa. Saattaa olla totuuden siementä tuossa kassakriisissä.
Miten oliko sullakin tämä uusin spindrift? [edit. Eikun sulle oli vasta tulossa runko eli uusinta toki.] Miltä osin mietit ettei osat kävisi johonkin vastaavaan toiseen runkoon? Takaiskari on tietty lähes aina ongelma (edellyttää uutta) runkoa vaihdettaessa (ja siksi tulee yleensä runkosettien mukana) mutta saishan keulan lyhennettyä tarvittaessa vaikka 170 mm mittaiseksi. Rockarin osalta muutaman kympin osalla.
Tajunnan virtaa jolla ei luultavasti ole todellisuuspohjaa :) Toivottavasti tilanne on vain se että Tyee-kampanja on syönyt resursseja ja pyörät myyvät hyvin.
Joo, runko tilattu ilman iskaria ja kaikki osat pyörän kokoamiseen tuli hankittua turhan hyvissä ajoin. Pienin muutoksin tosiaan saisi kasattua johonkin muuhun runkoon niin että luultavasti vähintään iskarin ja mahdollisesti hissitolpan joutuisi vaihtamaan. Nuo muut kiinnostavat rungot ovat monesti kalliimpia kuin Propainin. Omalla taitotasolla näin maailman hitaimpana parkkikuskina hienot ja kalliit hiilikuiturungot menee täysin hukkaan.
Varmaan odottelen vielä kk että tuleeko runko ja jos ei, niin periaatteesta ostan jonkun muun. Hiukan jankkaan samaa mutta erittäin turhauttavaa kun tosiaan kahteen kertaan sähköpostiviestillä luvattu valmistuspäivämäärä alkuperäisen lisäksi ja sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Itseäni rauhoittaisi tyhjiä lupauksia enemmän avoimuus ja läpinäkyvyys viestinnässä.
JohnnyBuzz
09.06.2022, 22.54
Voi myös olla, että Propainin toimistojen avaaminen Britteihin ja Jenkkeihin ei osunut ihan parhaaseen hetkeen ja sekin voi heijastua näihin haasteisiin. Ja eipä tää tilanne kovin helppo oo yhdellekään merkille.
Tajunnan virtaa jolla ei luultavasti ole todellisuuspohjaa :) Toivottavasti tilanne on vain se että Tyee-kampanja on syönyt resursseja ja pyörät myyvät hyvin.
Joo, runko tilattu ilman iskaria ja kaikki osat pyörän kokoamiseen tuli hankittua turhan hyvissä ajoin. Pienin muutoksin tosiaan saisi kasattua johonkin muuhun runkoon niin että luultavasti vähintään iskarin ja mahdollisesti hissitolpan joutuisi vaihtamaan. Nuo muut kiinnostavat rungot ovat monesti kalliimpia kuin Propainin. Omalla taitotasolla näin maailman hitaimpana parkkikuskina hienot ja kalliit hiilikuiturungot menee täysin hukkaan.
Varmaan odottelen vielä kk että tuleeko runko ja jos ei, niin periaatteesta ostan jonkun muun. Hiukan jankkaan samaa mutta erittäin turhauttavaa kun tosiaan kahteen kertaan sähköpostiviestillä luvattu valmistuspäivämäärä alkuperäisen lisäksi ja sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Itseäni rauhoittaisi tyhjiä lupauksia enemmän avoimuus ja läpinäkyvyys viestinnässä.
Minua kiinnosti erityisesti Nukeproof Megan (enduro mtb:n testivoittoja mm.) ostaminen tai sittemmin tulleen Gigan mutta saatavuutta ei ollut ja hinnatkin juuri ehti nousta, niin tilasin toiseksi parhaana vaihtoehtona pitämäni Spindriftin. Kun siitä tuli just silloin myyntiin vielä alu-malli niin 3500 eurolla sai pyörän erittäin hyvillä osilla. Ja mun vaihtoehdot oli siis pyöriä jotka maksaa ehdottomasti alle 4000 euroa ja se rajasi monen muun valmistajan pelit pois tai sitten olis pitänyt ottaa huonoilla jousto-osilla ja jarruilla ja tyyliin sx-osasarjalla.
Jälkikäteenkin sellainen alu-Mega olis ollut monikäyttöisempi. Ilmeisesti erittäin pätevä ihan alamäkiajossa mutta olis toiminut Spindriftiä paremmin polkuajossa. Tai silloin puolitoista vuotta sitten olis voinut tilata Spindriftin sijaan kuituisen Tyeen. Luulen, että parkissakin riittäisi oikeasti mulle aivan hyvin. Jos kattoo vaikka miten Remy M ajaa Tyeellä. Ja sen paino ja poljettavuus lähimetsissä olis erittäin hyvä. Voi olla että näin jos olisin tehnyt niin miettisin kuitenkin että mitenhän paljon parempi se Spindrift oliskaan parkkiajossa... Hankalia nämä sokko-ostot :)
Mutta melko tyytyväinen olen pyörääni kyllä ollut. Takavanteet vaan ei tahdo kestää :)
https://ep1.pinkbike.org/p5pb20564971/p5pb20564971.jpg
TomiTapani
10.06.2022, 15.27
^^ Tuo on kyllä totta, että varmasti nuo Jenkkien ja Brittien uudet toiminnot ovat aiheuttaneet haasteita.
^ Noita tuli selailtua Chainreactioncyclestä mutta on tuo Spindrift vaan aika kilpailukykyinen hinnan ja ominaisuuksien suhteen, runkosettinä vertailtuna ainakin. Itselle myös varmasti olisi Tyee riittänyt ominaisuuksien suhteen. Omaan tyypilliseen polkuajoon molemmat ylimitoitettuja, mutta ajatus oli että kun vaimon kanssa olemme melkolailla samanpituisia, niin vaimo voisi ajaa enemmän polkuajoon suuntautuvalla pyörällä ja itse sitten Spindriftillä mutta pääosin olisi SD parkkipyöränä. Tyee olisi ehkä vähän turhan lähellä tuota meidän Spectralia. Ajatko muuten paljon polkuajoa Spindriftillä? On tuo kyllä komea pyörä! :cool:
JohnnyBuzz
10.06.2022, 23.41
Mulla maksoi Spindrift marraskuussa 2020 tilattuna aika tarkalleen 4k €. Foxin alustalla (38 Factory Kashima + DHX2 Factory), SRAM GX-voimansiirto ja Magura MT7. Tohon rahaan sanoisin, että aika hyvänhintainen paketti. Etenkin kun nyt sama setti maksaisi 5k. Bike park -pyöräksi ton hommasin ja hienosti on pelittänyt. Myös vähän trailia oon sillä ajanut eikä hassummin toimi siinäkään. Vaikea uskoa, että hirveästi parempaa pyörää olisin löytänyt mistään, etenkään tuohon rahaan.
Kyllä mäkin omat polkuajot tuolla ajan ihan tyytyväisenä. Kun ei mulla kiire ole :)
Alkaa vähän jo kiristeleen, luulisi jos useamman tuhannen euron on sijoittanut tuotteeseen kuin tuotteeseen, saisi edes vähän yksilöllistä palvelua eikä vaan jotain copypaste viestejä joita kaikki muutkin saavat. Repullinen lupauksia ja arvioita joilla ei ole mitään merkitystä kun ne eivät paikkaansa pidä.
https://i.ibb.co/Qm95rPx/ragecf-email.jpg
TomiTapani
16.06.2022, 08.45
Kyllä se vitutuskäyrän kulmakerroin kasvaa mitä pidemmälle kausi etenee ja kommunikaatio jatkaa kompuroimista. Kuinkahan toiveikas tästä maanantaina tulleesta viestistä voi olla kun vastaavaa on lupailtu jo kaksi kertaa aiemminkin.
Googleen annetut arvostelut Propainille ovat olleet hiukan negatiivissävytteisiä viime aikoina ja turhautuminen näkyy sielläkin.
^Onko sinulle tullut mitään uutta Propainin suunnalta?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220616/2d463f026f566266db469a85a26facec.jpg
JohnnyBuzz
16.06.2022, 10.40
Propain Bike Owners -ryhmässä Facebookissa oli joku saanut viestiä, että alkavat tarjota Öhlinsin tuotteita tilaajille. Näitä tarjotaan ilmeisesti tilausjärjesryksessä eli pisimpään odottaneille ensin. Ei ollenkaan huono upgrade, jos jollekin osuu kohdalle. :)
Eipä ole mitään uutta kuulunut, pari sähköpostia paukuttanut lisää. Viimeisin viesti johon on yksilöllisesti vastattu on kuukauden takaa jossa tosiaan ilmoitettiin että enää puuttuu keula. Sen jälkeen pari copypaste tiedotus viestiä jotka lähteneet muillekkin odottelijoille. Riittäis ihan kun voitais ees vastata jollain ennusteella tai arviolla mutta tuntuu homma olevan aivan hukassa...
JohnnyBuzz
16.06.2022, 18.42
Eipä ole mitään uutta kuulunut, pari sähköpostia paukuttanut lisää. Viimeisin viesti johon on yksilöllisesti vastattu on kuukauden takaa jossa tosiaan ilmoitettiin että enää puuttuu keula. Sen jälkeen pari copypaste tiedotus viestiä jotka lähteneet muillekkin odottelijoille. Riittäis ihan kun voitais ees vastata jollain ennusteella tai arviolla mutta tuntuu homma olevan aivan hukassa...
Voipi olla, että tässä vallitsevassa tilanteessa on mahdotonta antaa arvioita. Logistiikka sekaisin, valtava globaali kysyntä osille, Ukrainan tilanne jne. Juttelin just tällä viikolla toisen merkin maahantuojan kanssa ja heillä yhden Suomeen tulevan pyöräerän ongelmana se, että Taiwanin päässä tehdas ei saa mistään rekkaa ajamaan lähetystä 200 km matkaa tehtaalta satamaan. Moninaiset on nää globaalien toimitusketjujen ongelmat. Oma pyörä ei ees oo vielä tossa erässä, vaan tulee ehkä syyskuussa. Tilaus tehty viime elokuussa…
Jaha ja "taas" porsi propainin takanapa, tai itseasiassa end capit jälleen rikki. Ensimmäinen kesti 2020 maaliskuusta -> 2020 elokuuhun, tämä toinen nyt 1.5vuotta.
Ongelmana näissä OEM navoissa ainakin itsellä ollut, että kuvanmukaisesti tuo sisäkehä uloke joko kuluu sileäksi tai halkeaa irti kuten kuvassa.
Tämän jälkeen end capit eivät paina laakerin sisäkehää vaan koko laakerin pintaa kiristäessä jolloin vapari ei pääse vapaasti pyörimään vaan kiristäessä lakkaa toimimasta, jolloin polkimet pyörii mukana ja tiputtelee ketjua jollet pole kokoajan....
Veikkaan että itse olen nämä rikkonut kiristämällä taka-akselin liian kireälle, se on löystynyt parkissa useaan kertaan jonka vuoksi sitten on laitettu liian kovaan momenttiin jolloin nämä end capit ottavat itseensä.
Ongelma korjaantuisi uusilla end capeilla, mutta yllättäen näitä ei propainilta saa koska ovat "OEM" hubeja eikä saa varaosia, uuden saisi 90€, kuten jo kerran olen ostanut, mutta taidan suosiolla ostaa jonkun oikean takanavan koska tämä ongelma varmaan toistuu taas jossain kohtaa.
Toivon hartaasti ettei näitä OEM-noname napoja ragesta löydy :eek:
https://i.ibb.co/zQg5LZM/propainritsa.jpg
JohnnyBuzz
20.06.2022, 17.30
Mä oon ottanut tavaksi tarkastaa mm. taka-akselin kireyden ennen jokaista bike park -päivää. Aina silloin tällöin on taka-akseli aavistuksen löystynyt vasemmalta puolelta (menosuuntaan katsottuna). Toi on vissiin oikealta puolelta? Se on aina pysynyt tiukasti kiinni.
Noi end capit kun on molemmat samassa akselissa kiinni niin tuppaa löystymään aina vain se toinen. Mulla on mennyt molemmista päistä nuo sileäksi, molemmista navoista, mutta tosiaan liian kireellä varmaan olleet ja nuo huullokset kuluneet sileiksi. Mutta ei kannata tehdä samaa virhettä kuin itse olen tehnyt ja kiristää liian kireälle... 11mm kuusio kololla saa akselista pidettyä kiinni, varta vasten tuli moinen hylsy hommattua..katsotaan saako noista vielä hetkeks toimivat pienien sovitteiden avulla.
TomiTapani
04.07.2022, 12.59
Noi end capit kun on molemmat samassa akselissa kiinni niin tuppaa löystymään aina vain se toinen. Mulla on mennyt molemmista päistä nuo sileäksi, molemmista navoista, mutta tosiaan liian kireellä varmaan olleet ja nuo huullokset kuluneet sileiksi. Mutta ei kannata tehdä samaa virhettä kuin itse olen tehnyt ja kiristää liian kireälle... 11mm kuusio kololla saa akselista pidettyä kiinni, varta vasten tuli moinen hylsy hommattua..katsotaan saako noista vielä hetkeks toimivat pienien sovitteiden avulla.
Onko kuulunut Ragesta mitään uutta?
Laitoin viikko sitten toimarille viestiä kun asiakaspalveluun ei kahtena päivänä koko aukioloajan jonottamallakaan pääse läpi vaikka heti aukeamisminuutilla soittaisi, eikä muihin maileihin ole vieläkään vastattu. Lienee sanomattakin selvää ettei lupauksesta huolimatta ole runkoa näkynyt. Olisin ollut tyytyväinen jos olisivat kertoneet että joskus tai jouluna tulee mutta kun monta kertaa luvattu että tänään tai huomenna lähtee..
Saksankieliset arvostelut ja keskustelut viestivät myös että rahojen takaisinmaksussa on ollut ongelmia.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220704/5b09089ce063c7094b80deec623bf322.jpg
On kyllä harmillista että Propainin touhu on mennyt tuollaiseksi, muisto vain niistä ajoista kun itse tilasin ensin Tyeen ja sitten Spindriftin. Ilmeisesti kasvu on ollut suurempaa mihin resursit riittää.
TomiTapani
04.07.2022, 23.03
Itse pyöriin porukka vaikuttaa kuitenkin tyytyväisiltä, niin harmi kyllä tosiaan tämä kaikki muu säätö.
Meinaavatkohan jatkaa tuota mallia että asiakas saa valita komponentteja? Ei liene helppo konsepti hallita tässä saatavuustilanteessa.
Eipä ne pyörät sen nopeammin tule aspaa pommittamalla. Maailma on sekasin ja kukaan ei voi oikeen edes rehellisesti luvata mitään, koska ongelmia on pyöräbrändeillä, valmistajilla, raaka-aineiden toimittajilla, logistiikassa ja koko toimitusketjussa ylipäätään mikä luo dominoefektiä ja mahdotonta ennustettavuutta. Eihän se kivaa kenellekkään ole, varsinkaan pyörien tilaajille.
TomiTapani
05.07.2022, 09.25
Eipä ne pyörät sen nopeammin tule aspaa pommittamalla. Maailma on sekasin ja kukaan ei voi oikeen edes rehellisesti luvata mitään, koska ongelmia on pyöräbrändeillä, valmistajilla, raaka-aineiden toimittajilla, logistiikassa ja koko toimitusketjussa ylipäätään mikä luo dominoefektiä ja mahdotonta ennustettavuutta. Eihän se kivaa kenellekkään ole, varsinkaan pyörien tilaajille.
Saksankielisellä foorumilla on viitteitä siitä että pyörän saa nopeammin jos on itse aktiivisesti yhteydessä sinne. Yhtenä ajatuksena omaan aktiivisuuteen on ollut testata tuota.
Toki ei tarvitsisi olla yhteydessä jos toimisivat niinkuin kertovat toimivansa. Itselle ei ole tullut rahoja takaisin tarrasetistä niinkuin lupasivat, eikä runkoakaan ole näkynyt, vaikka ovat kolme kertaa niin kesäkuun alusta kertoneet. Se tässä on isoin ongelma minulle että lupaavat asioita jonka perusteella minä olin suunnittellut asioita, kuten lomareissuja tuonkin pyörän kanssa. Toki tässä on itsestäni kuoriutunut kyllä hiukan ”hankala asiakas” joka syö aspan resursseja, enkä sellainen haluaisi olla.
Olet kyllä oikeassa tuossa että ennustettavuus on hankalaa. Puolestani viivästys on tosiaan ok jos viestintä on avointa.
Juu on tuommonen kyllä perseestä. Sielä on varmaa osavalmistajan raaka-aine lähde luvannu osatoimittajalle joka luvannu propainille joka luvannu sulle ja sit ei olekkaan raaka-ainetta tullut, eikä saatu osia tehtyä eikä toimitettua jne, siis tämmösiä skenaarioita maailma kuulema nyt täynnä jokaisella teollisuuden/teknologian alalla.
Mutta tuo että luvataan lähettää 24h sisällä jos ei runkoa ole todellisuudessa edes vielä omassa varastossa on kyllä asiakkaan kusetusta, ja luulisi maalaisjärjen sanovan että tuolla tavalla saa vain helvetin vihaisia asiakkaita jotka todellakin pommittaa aspaa ja jakaa negatiivista kokemusta somessa.
AnttiP82
06.07.2022, 10.07
Eihän se Propainin vika tietenkään ole jos tavaraa ei tule, ei varmasti ole helppoa. Mutta se mikä on heidän vikansa on surkea asiakaspalvelu kun annetaan katteettomia lupauksia eikä vastata yhteydenottopyyntöihin. Tästähän toimari jo yleisen viestin laittoikin nettisivuille, mutta mitään ei näköjään ole tapahtunut sen jälkeen.
Tämä siis ihan nettikeskustelujen perusteella, minä sain Tyeeni pari viikkoa etuajassa, varmaankin koska jousitus oli Rockshoxin eikä Foxin.
TomiTapani
06.07.2022, 10.16
Eihän se Propainin vika tietenkään ole jos tavaraa ei tule, ei varmasti ole helppoa. Mutta se mikä on heidän vikansa on surkea asiakaspalvelu kun annetaan katteettomia lupauksia eikä vastata yhteydenottopyyntöihin. Tästähän toimari jo yleisen viestin laittoikin nettisivuille, mutta mitään ei näköjään ole tapahtunut sen jälkeen.
Tämä siis ihan nettikeskustelujen perusteella, minä sain Tyeeni pari viikkoa etuajassa, varmaankin koska jousitus oli Rockshoxin eikä Foxin.
Taisi olla hyvä yhdistelmä komponenttien ja varmaan rungonkin suhteen. Kuinka nopeaan sait pyörän ja koska tilasit?
Varmasti löytyy enemmänkin näitä onnistuneitakin toimituksia ja foorumeille taas kerääntyy enemmän meitä jotka valittavat.
AnttiP82
06.07.2022, 13.07
Taisi olla hyvä yhdistelmä komponenttien ja varmaan rungonkin suhteen. Kuinka nopeaan sait pyörän ja koska tilasit?
Varmasti löytyy enemmänkin näitä onnistuneitakin toimituksia ja foorumeille taas kerääntyy enemmän meitä jotka valittavat.
30.9. tilasin, 18.2. oli arvioitu valmistumispäivä. 9.2. oli todellinen postituspäivä. Eli näköjään 1,5 viikkoa etuajassa tarkemmin ottaen. Muuten tuli tilatunlaisena, mutta hissitolppa oli tilausta parempi ja ketjuohjuri luvattiin toimittaa myöhemmin, ja tätä vielä odottelen. Sen puute ei onneksi ajamista estä. Jarrut ja voimansiirto Sramia ja jousitus Rockshoxia.
Toimariin kun oli yhteydessä alkoi tapahtuun. Viime viikolla laitoin viestiä ja hän lupasi hoitaa.
Olin todella skeptinen kunnes eilen tuli propainilta epämääräinen uudenmallinen sähköposti, jossa luki että järjestelmästä johtuvasta viasta johtuen seurantakoodia ei tule mutta tämä viesti tarkoittaa että pyörä on lähetetty. Liitteenä oli pdf jossa vain pyörän malli, sekä ostohinta.
Tänään tuli aamulla dhl paketin seuranta linkki, lähettäjänä propain.
Sain myös pyörän paremmilla osilla mitä maksoin, josta tj pyysi olla mainitsematta, mutta koska oon tuohtunut asiakaspalveluun, en tuota pyyntöä valitettavasti kunnioita.
Kokonaisuutena ärsytys on ollut kova, nimen omaan asiakaspalveluun, ei toimitus ongelmiin. Ja pidän kyllä koomisena sekä ehkä huolestuttavana että asiat onnistui viikossa kun on toimitusjohtajaan itse asiakkaana yhteydessä. Propain ei ole koko 10kk matkan aikana ole ollut millään tavalla aktiivinen tätä asiakas suhdetta hoitamaan....
Toimariin kun oli yhteydessä alkoi tapahtuun. Viime viikolla laitoin viestiä ja hän lupasi hoitaa.
Olin todella skeptinen kunnes eilen tuli propainilta epämääräinen uudenmallinen sähköposti, jossa luki että järjestelmästä johtuvasta viasta johtuen seurantakoodia ei tule mutta tämä viesti tarkoittaa että pyörä on lähetetty. Liitteenä oli pdf jossa vain pyörän malli, sekä ostohinta.
Tänään tuli aamulla dhl paketin seuranta linkki, lähettäjänä propain.
Sain myös pyörän paremmilla osilla mitä maksoin, josta tj pyysi olla mainitsematta, mutta koska oon tuohtunut asiakaspalveluun, en tuota pyyntöä valitettavasti kunnioita.
Kokonaisuutena ärsytys on ollut kova, nimen omaan asiakaspalveluun, ei toimitus ongelmiin. Ja pidän kyllä koomisena sekä ehkä huolestuttavana että asiat onnistui viikossa kun on toimitusjohtajaan itse asiakkaana yhteydessä. Propain ei ole koko 10kk matkan aikana ole ollut millään tavalla aktiivinen tätä asiakas suhdetta hoitamaan....
Millä tavalla toimarin yhteystiedot selvisi? Lukeeko ne ihan siellä propainin sivuilla? Kyllä hänkin taitaa aika monta meiliä saada viikoittain siinä tapauksessa. Mutta hyvä että pyörä on joka tapauksessa tulossa. Ja vielä paremmilla osilla. Itsellänikin kyllä tuli vuosi sitten Spindrift paremmilla kiekoilla ja alumiinisen sijaan kuituisella, joskin väärällä nousulla olevalla ohjaustangolla.
Millä tavalla toimarin yhteystiedot selvisi? Lukeeko ne ihan siellä propainin sivuilla? Kyllä hänkin taitaa aika monta meiliä saada viikoittain siinä tapauksessa. Mutta hyvä että pyörä on joka tapauksessa tulossa. Ja vielä paremmilla osilla. Itsellänikin kyllä tuli vuosi sitten Spindrift paremmilla kiekoilla ja alumiinisen sijaan kuituisella, joskin väärällä nousulla olevalla ohjaustangolla.
Yhteyttä otin ihan somen kautta instagramissa, tuskin niitä yhteystietoja missään tarkemmin lukee, toki en edes katsonut... Saksan foorumeilla jotkut suositelleet oleen suoraan yhteydessä kyseiseen tj:hin ja sieltä löytynee myös tj:n ig tilin nimi.
TomiTapani
06.07.2022, 20.07
Yhteyttä otin ihan somen kautta instagramissa, tuskin niitä yhteystietoja missään tarkemmin lukee, toki en edes katsonut... Saksan foorumeilla jotkut suositelleet oleen suoraan yhteydessä kyseiseen tj:hin ja sieltä löytynee myös tj:n ig tilin nimi.
Hienoa että pyörä on nyt kuitenkin tulossa!
Käsittämättömän surkeaa asiakaspalvelua kyllä ja hiukan erikoista että viestillä toimarille voi vaikuttaa oman pyöränsä järjestykseen jonossa. Laitoin tänään sähköpostia että perun tilaukseni jos ei vastauksia tule ja vastattiin että runko on laatutarkastuksessa ja lähetettänee huomenna. Saas kyllä nähdä…
Jos jollain muulla on tuonne asiaa vielä, niin toimarin s.posti on muotoa etunimi.sukunimi@propain-bikes.com ja löytyy ainakin tuosta yhdestä laittamastani kuvasta myös.
Minulle kerrottiin Ragesta, että Boxxereita ei ole tullut vieläkään. Ovat saaneet pienen erän Öhlins keuloja, joita tarjoavat Ragen tilaajille tilausjärjestyksessä. Eli ainakin jotkut saavat pyörän, saa nähdä kuinka paljon noita oikeasti lähtee maailmalle...
Tota Öhlinsiä on näkynyt viimeaikoina aika monessa pyörässä ja veikkaan juurikin saatavuutta syyksi.
https://i.ibb.co/jvP13mS/20220712-220335.jpg
JohnnyBuzz
14.07.2022, 17.55
Hieno on! Onnea uudesta pyörästä! Minkäs verran tuli lopulta alkuperäistä tuotantopäivää jäljessä?
TomiTapani
14.07.2022, 18.25
^^^ Komea vehje kyllä! Onneksi on kauttakin vielä niin pääsee nauttimaan.
Sain myös kasattua osat kiinni omaan runkoon. Vielä pitäisi säätää ja viimeistellä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220714/5547b3cad0065449651a43fa4e904f14.jpg
Hieno on! Onnea uudesta pyörästä! Minkäs verran tuli lopulta alkuperäistä tuotantopäivää jäljessä?
Tilattu 24.09.2022, alkuperäinen PD 25.02.2022 ja saapui 12.07.22.
AnttiP82
15.07.2022, 11.36
Vinkki ainakin Tyeen omistajille; kaapelivienti keskiön alta on ihan paska. Minulla ainakin väänsi vaijereita siten että kerran lenkillä piti säätää kun vaijerit osui renkaisiin. Ratkaisu siihen oli käydä kirjastossa 3d-printtaamassa tämä: https://www.thingiverse.com/thing:5354129
Ei ongelmia sen jälkeen.
https://i.ibb.co/jvP13mS/20220712-220335.jpg
Mitä osia parempaa saksalaiset laittoivat, eikö se aika basic malli ollut, minkä alunperin tilasit.. poislukien se takakeppi?
Onko jo ensimmäiset tyypit otettu? Oma vastaava osui ihan napakymppiin itselle, että kannatti kyllä odottaa!
^Ja onnittelut nbd johdosta vielä, raju laite!
Keula on ainakin ultimate, onko takaiskarikin?
Eli ultimate keula tuli "kipurahoiksi", muutenhan toi näytti olevan sellanen minkä bnito tilasikin.. curan jarrut, performance kiekot ja se ultimate coili
Pelkkä keula vain päivittyi Select -> Ultimate.
Hinnat alkaen kilkkeet oli tilauksessa muuten, paitsi taka kepin otin pykälää parempana jotta sain low speed comp säädön. Selecti piti päivittää Charger 2.1 perästäpäin, nyt sen siis sain ilmaiseksi.
Ekat ajot tuli sappeella tänään käytyä ajamassa, 2020 SD verrattuna tuo hieman vakaampi ja ehkä naksun nopeampi oli. Alkuperäinen ketjusuoja pärisee pirusti, STFU:n äsken asentelin josko hiljenisi. Headset löystyi aika nopsaan ja sai kiristellä, suhteellisen löysään oli jätetty, toki tätä jo vähän epäilinkin etukäteen.
Keulan kanssa vielä säädöt hakusessa, 135psi ajelin, oisko tehtaalta 2 tokenia ja LSC, HSC sekä Rebound kaikki about puolessa välin, paukutti käsille suht nasevasti, mitä nyt 190mm Zeb verukkina. Mutta eiköhän sieltä säädöt löydy aikanaan. Takajousta myös mietin koittaa 550lbs, nyt 600lbs ja ajopaino kamojen kaa vähän vajaa 100kg.
Sieltä ne vielä löytyy varmasti! Itse tuota ketjun kolinaa ihmettelin kanssa hetken, mut mulla oliki se vaihtajan lukitusnamiska auki, et heilu ketjut senkin takia aikalailla, ei kyllä enää ole häirinnyt mokoma
TomiTapani
28.07.2022, 10.43
Propain julkaisi tiistaina uuden tiedotteen tilanteestaan. Tiedotteen mukaan ovat päässeet järjestelmänvaihdoksessaan maaliin ja pystyvät vastaamaan taas 24-48 h sisällä uusiin sähköpostitiedusteluihin ja pyörienkin lähetys toimii täydellä kapasiteetilla. Hieno homma!
https://www.propain-bikes.com/en/back-on-track-update-information/?noredirect=en-GB
Mietin että voisi ennakoida ja laittaa jo nyt tilauksen laakereille yms. sisään tulevia huoltoja varten. Onko Propainin käyttämistä linkuston laakereista kokemusta että onko havaittavissa eroa kestoiässä muualta ostettuihin nähden?
kestäviä ovat linkuston laakerit, taisin ajaa yli 4000km Tyeellä pelkkää maastoa eikä laakereissa ollut vikaa pyörän lähtiessä myyntiin. Kaverilla myös Tyee ja vielä rankemmassa käytössä kuin minulla, kisaa kaikissa olosuhteissa ja varmaan saman on jo kestänyt.
TomiTapani
06.08.2022, 12.44
kestäviä ovat linkuston laakerit, taisin ajaa yli 4000km Tyeellä pelkkää maastoa eikä laakereissa ollut vikaa pyörän lähtiessä myyntiin. Kaverilla myös Tyee ja vielä rankemmassa käytössä kuin minulla, kisaa kaikissa olosuhteissa ja varmaan saman on jo kestänyt.
Kuulostaa kyllä hyvälle kestoltaan. Toivottavasti Spindriftissä on kesto vastaavaa, mutta tulipahan nyt varmuudeksi tilattua Propainilta vaikka tuo 6902-laakeri taitaa melko hyllytavaraa ollakin.
Mä oon nyt toista kesää ajaa Spinnulla parkkia ja tulee aika paljon ajettua, on silläkin reilu 1500km rullailtu menee enkä ole huomannut mitään vikaa laakereissa. En ole kyllä tarkemmin tutkinut tai purkanut.
Ja joo, mullakin on varalaakerisetti olemassa.
JohnnyBuzz
06.08.2022, 18.11
Mä oon nyt toista kesää ajaa Spinnulla parkkia ja tulee aika paljon ajettua, on silläkin reilu 1500km rullailtu menee enkä ole huomannut mitään vikaa laakereissa. En ole kyllä tarkemmin tutkinut tai purkanut.
Ja joo, mullakin on varalaakerisetti olemassa.
Jep, about samat lukemat omassa 2021 Spindriftissä ja parkia myös pääasiassa eikä mitään ongelmaa täälläkään. Kovin kuraisessa kelissä ei tosin ole tullut liikaa ajettua, mutta pölyisessä kylläkin. Ehkä me laakerinlehti pölysuojat toimii niin kuin pitää. Silti miettinyt, josko pitäis setti tilata, niin olis sit varalla. Samalla vois sit ottaa pari UDH:ta samaan tilaukseen.
Vähän huoltoa tullut tehtyä nyt kohta 2 kesää ajettuun Spindriftiin. Parhaillaan menossa ohjainlaakerin vaihtaminen omakustanteisesti Canecreek 40-sarjaan. Acrosin jaksoin kerran tilata uuden takuuseen ja vaihtaa. Natina alkoi taas parissa kuukaudessa. Katotaan jos nyt loppuu.
Parhaillaan on ylä- ja alalaakerin rungon sisään tuleva osa pakkasessa ja runko tuossa auringossa jotta menee helpommin :)
Alakoolia keulan kaulaputkeen taas asensin niin, että uusi alakooli oli 50 asteisessa uunissa hetken ja ohjainputken sisässä jäämurskaa :)
Eilen vaihdoin yhtä jäykemmän jousen takaiskariin kun olen kerännyt painoa lähes viisi kiloa viime kesästä ja olin valmiiksi kahden jousen rajalla. Sappeella sai perän pohjaamaan 350 jousella. Samalla vaihdoin uudet puslat iskarin silmiin. Tai siis ne Huberin muovilieriöt joita tuli aikanaan tilatessa kivasti pari varakappaletta.
Kun vielä vaihdoin myös uuden käytetyn takavaihtajan (täältä palstalaiselta ostetun) niin vaihteetkin taas pelaa. Oma oli vääntynyt jo kesän ekalla parkkikeikalla ja osa vaihteista hyppi. Korvake oli suora (kun sen kaatumisen yhteydessä vaihdoin ja nyt vielä ensin uudelleen taas tarkistin).
Välillä mulla muuten vaihteiden toimimattomuus johtuu ihan vain siitä,.että vaihtajan kiinnityspultti korvakkeeseen on löystynyt. Lukitteesta ja 10 Nm momentista huolimatta. Nykyään muistan onneksi sen ekana tarkistaa. Tai huomaan viimeistään, kun vaihtajaa alan irroittamaan korvakkeen vaihtamista tai suoristamista varten.
JohnnyBuzz
10.08.2022, 21.41
Vähän huoltoa tullut tehtyä nyt kohta 2 kesää ajettuun Spindriftiin. Parhaillaan menossa ohjainlaakerin vaihtaminen omakustanteisesti Canecreek 40-sarjaan. Acrosin jaksoin kerran tilata uuden takuuseen ja vaihtaa. Natina alkoi taas parissa kuukaudessa. Katotaan jos nyt loppuu.
Välillä mulla muuten vaihteiden toimimattomuus johtuu ihan vain siitä,.että vaihtajan kiinnityspultti korvakkeeseen on löystynyt. Lukitteesta ja 10 Nm momentista huolimatta. Nykyään muistan onneksi sen ekana tarkistaa. Tai huomaan viimeistään, kun vaihtajaa alan irroittamaan korvakkeen vaihtamista tai suoristamista varten.
Mulla on nyt ihan aavistuksen natinaa ilmestynyt keulan puolelle ja tod. näk. johtuu just ohjainlaakerista. Jos ei pahemmaksi mene, niin tän kauden ajelen tolla. Natinaa ei tule niinkään park-hommissa, vaan esim. bunny hopia harjoitellessa. Cane Creekiä olin itekin miettinyt Acrosin korvaajaksi. Minkä mallin otit?
Ja toi takavaihtajan kireys kandee tsekkaa. Mulla on kans muutaman kerran löystynyt ilman mitään ihmeempää syytä. On osa mun bike check -rutiinia aina ennen bike park -ajoja. Silloin tsekkaan, että polkimet, taka-akseli (molemmat puolet), takavaihtaja ja muutama linkuston pultti on riittävässä momemtissa. Silloin tällöin sit myös ohjaustangon ja stemmin pultit. Useimmiten vähän löysällä on taka-akselin vasen puoli, takavaihtaja ollut muutaman kerran ja yks linkuston pultti kerran.
Cane Creek 40-sarjaa.
40 ZS49/28.6 Upper Headset Cup
40 ZS56/40 Lower Headset Cup
Löytyy Suomesta hi5bikesista ja toki saksanmaaltakin.
Cane creekkiä lähti täältäkin tilaukseen tuohon rageen. Stravan mukaan on kilsoja kertynyt joku 400km ja tuota acrosin headsettiä on tullut renkattua ja kiristeltyä. Löysänä on silti ollut ja hieronut jo yläkupista yhdestä kohtaa maalit veke. Nyt kun kiristää tarpeeks kireälle alkaa ohjaus tahmaan. Tuossa omassa acrosin zs56/56 headsetissä on muovinen tuo holkki joka tiivistää laakerin ja ohjainputken ettei oo välystä, mutta tuo holkki on haljennut ja täten ei vissiin enää oikein toimi. Yleensä noi on ollut alumiinia tai jotain muuta vahvempaa materiaalia. Holkki on varmaan haljennut kun on kiristänyt liian tiukkaan. Cc ylä-osan tilailin hi5bikes.. kaveri tappeli myös cuben uuden dh pyörän kanssa hetki sitten, yllättäen acrosin headsetti...
Kyllä sen muovisen kartion kuuluukin olla halki. Mutta huono laakerisetti yhtä kaikki tuo Acros.
Hugenea näyttäisi olevan varastossa kaikkia kokoja heti toimitukseen..
JohnnyBuzz
16.08.2022, 20.35
Hugenea näyttäisi olevan varastossa kaikkia kokoja heti toimitukseen..
Jonkun postauksen näin myös. Taisi tosin olla valmiiksi koottuja pyöriä eli ei mahdollista kustomoida?
Kyllä sen muovisen kartion kuuluukin olla halki. Mutta huono laakerisetti yhtä kaikki tuo Acros.
Kirjoitin vähän epäselvästi, mutta tuo on siis mulla 2 kohtaa halki, eli on mennyt rikki. Kompressio rengas lienee oikea nimi.
TomiTapani
17.08.2022, 10.22
Kirjoitin vähän epäselvästi, mutta tuo on siis mulla 2 kohtaa halki, eli on mennyt rikki. Kompressio rengas lienee oikea nimi.
Vastaavasti hajosi Spectral 29 -pyörässäni alkuperäisen metallisen tilalle vaihtamani muovinen kiristinkartio/kompressiorengas.
Nuo Acrossin ohjainlaakerit eivät siinäkään pyörässä ole varsinaisesti vakuuttaneet ja vähintään alempi täytyy vaihtaa tämän kauden jälkeen.
TomiTapani
17.08.2022, 10.34
Jonkun postauksen näin myös. Taisi tosin olla valmiiksi koottuja pyöriä eli ei mahdollista kustomoida?
https://www.propain-bikes.com/en/product/bikes/in-stock/in-stock-hugene/
Ei tosiaan ole kustomointimahdollisuuksia näihin, mutta nopeaa saisi ja ilman lisähintaa kustomoituun vastaavaan nähden.
Vitsit kun tuota olisi myös alumiinisena, ihan vain deoren osilla, Pike keulalla (tai Fox rythm), noilla hyvillä kevyillä Newmen-kiekoilla mitä tuossa pyörässä ja sitten hinta olis tyyliin alle 3500 euroa niin tilaisin. Voi olla, että voisivat puristaa lähelle kolmeakin noilla osilla ja alumiinisena. Tai sitten kuiturunko mutta tosiaan halvemmat osat ja hinta siten ehkä 4000. Tuo 4900 on mulle ihan liikaa ja gx-osat turhan hyvät ja nostavat hintaa. Ja kun uusin deore on aivan pätevä mutta selvästi edullisempi. Alurunko nostaisi painoa mutta vastaavasti kevyet hyvät trailikiekot tasoittaisi eron. Ei kokonaan painona mutta tuntumana koska pyöriviä massoja.
johannes1
18.08.2022, 08.35
Minkä kokoisilla Rageilla porukka ajelee? Oon lyhytjalkainen 185cm ja just taulukon mukaan L ja XL välissä. Olisin ehkä kallistumassa XL:ään, varsinkin kun noi reachit kuulostaa pieniltä, mulla on trailipyörässäkin 5mm enemmän kuin tuossa XL:ssä.
Minkä kokoisilla Rageilla porukka ajelee? Oon lyhytjalkainen 185cm ja just taulukon mukaan L ja XL välissä. Olisin ehkä kallistumassa XL:ään, varsinkin kun noi reachit kuulostaa pieniltä, mulla on trailipyörässäkin 5mm enemmän kuin tuossa XL:ssä.
Mulla L-koko ja pituutta 175cm. Osuu kyllä meikäläiselle, kun nenä päähän, aika pienihän tuo ragen kokoluokitus on! XL:llä ei varmasti pettymystä pääse sun mitoilla syntymään.
Jokkepappa
28.08.2022, 08.38
Rungosta eilen kasattu, tänään testi vedot.
Edit paremmalla kuvalla.
Argotal edessä trail kyljellä ja kryptotal enska takana. On oikein soivat renkaat. Ei pahaa sanottavaa. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220828/813efdb0f7ad7ec2d5dfcc0bd4b3f3cb.jpg
Hienoa. Mitkä contit sulla muuten on renkaina? Näitä uusia malleja? Kerro kokemuksia niistäkin kun ehdit.
Jokkepappa
03.09.2022, 21.37
Onko porukalla ollut jotain naksuntaa headsetissä? Kovemman iskun seurauksena terävä naksahdus kuuluu juuri headsetin nurkilta.
Onko porukalla ollut jotain naksuntaa headsetissä? Kovemman iskun seurauksena terävä naksahdus kuuluu juuri headsetin nurkilta.
Uutena tais pari terävää naksua tulla. Korjaantu ohjainlaakeria kiristämällä. Yleensä kaikissa fillareissa kehoitetaan laittamaan tosi pieni jännitys ohjainlaakeriin, tuollainen laakeri sietää yleensä selvästi enemmän kuin se 2-4Nm.
https://www.propain-bikes.com/en/product/bikes/in-stock/in-stock-hugene/
Ei tosiaan ole kustomointimahdollisuuksia näihin, mutta nopeaa saisi ja ilman lisähintaa kustomoituun vastaavaan nähden.
Vitsit kun tuota olisi myös alumiinisena, ihan vain deoren osilla, Pike keulalla (tai Fox rythm), noilla hyvillä kevyillä Newmen-kiekoilla mitä tuossa pyörässä ja sitten hinta olis tyyliin alle 3500 euroa niin tilaisin. Voi olla, että voisivat puristaa lähelle kolmeakin noilla osilla ja alumiinisena. Tai sitten kuiturunko mutta tosiaan halvemmat osat ja hinta siten ehkä 4000. Tuo 4900 on mulle ihan liikaa ja gx-osat turhan hyvät ja nostavat hintaa. Ja kun uusin deore on aivan pätevä mutta selvästi edullisempi. Alurunko nostaisi painoa mutta vastaavasti kevyet hyvät trailikiekot tasoittaisi eron. Ei kokonaan painona mutta tuntumana koska pyöriviä massoja.
Minä tein peliliikkeitä ja löysin ja tilasin tähän tarkoitukseen (toki astetta enemmän xc kuin Hugene) nyt Yt:ltä Izzon. Kuituinen etukolmio, foxin float joustot, nx-osat (deore tai slx toki olis ollut enemmän mieleen) ja hinta kotiin kuljetettuna se 3500. Saatan vielä tehdä niin, että siirtelen Spindriftistä gx-osia Izzoon ja päin vastoin.
Edelleen toki siis Propainin leirissä myös Spindriftilläni. Tänään onkin mielenkiintoinen päivä, kun pääsen Nuuksion parkkiin kokeilemaan eilen asentamiani Rimpact pro inserttejä. Jos jaksan ja ehdin, niin vaihdan vielä takaisin myös yhtä löysemmän takaiskarin jousen. Toimii paremmin kivikossa ja muutoin kun sagi on myös optimaalisempi. Jäykempi oli kiva kaikista isoimmissa dropeissa toki kuten Nuuksion Keisarin loppudropissa.
Rungosta eilen kasattu, tänään testi vedot.
Edit paremmalla kuvalla.
Argotal edessä trail kyljellä ja kryptotal enska takana. On oikein soivat renkaat. Ei pahaa sanottavaa. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220828/813efdb0f7ad7ec2d5dfcc0bd4b3f3cb.jpg
Toi sun pyörän värimaailma on kyllä makea. Just kiva sininen ja punainen keula sopii siihen erinomaisesti.
Jokkepappa
04.09.2022, 08.37
Toi sun pyörän värimaailma on kyllä makea. Just kiva sininen ja punainen keula sopii siihen erinomaisesti.Tänks[emoji106] vanha pyörä tosiaan oli raaka-alumiini, niin väriä teki mieli. Mutta näkyyhän tässä sitten jäljet ihan erilailla.
JohnnyBuzz
20.09.2022, 21.06
Nyt ois näköjään raw Aluminum Spindriftiä tarjolla ja toimitus saman tien. Jopa pienellä alella: https://www.propain-bikes.com/en/products/bikes/in-stock/
Ihan ok hyvä diili kyllä kun tuo pieni alekin on. Varsinkin verrattuna suurimpaan osaan muista valmistajista. Meinasin ensin kommentoida, että tuo ilmoitettu paino on kyllä kilon liian alhainen mutta ehkä se suunnilleen pitää paikkaansa, kun tuossa olikin ilmaiskari takana ja paino on ilman polkimia.
JohnnyBuzz
21.09.2022, 22.47
Ihan ok hyvä diili kyllä kun tuo pieni alekin on. Varsinkin verrattuna suurimpaan osaan muista valmistajista. Meinasin ensin kommentoida, että tuo ilmoitettu paino on kyllä kilon liian alhainen mutta ehkä se suunnilleen pitää paikkaansa, kun tuossa olikin ilmaiskari takana ja paino on ilman polkimia.
Joo, samaa katoin kanssa painon suhteen. Varmaan just noin kuin järkeilit. Coil-iskari tuo selvästi lisää painoa, mut onhan se ihana. :)
Jokkepappa
22.09.2022, 19.18
On se ollut makoisa laite. Ehkä näin jälkikäteen olisi pitänyt ottaa kuitua. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220922/3a6ff523db968babd59368dbd8abbb11.jpg
^Miksi ottaisit nyt kuidun mieluummin? Raw kuitu on kyllä todella hieno mutta kuiturungoissa ollut kaikenlaista ja kuiturunko se vasta onkin oikea äänenvahvistin, kaikki naksunnat yms kuuluu hiton selvästi mutta vaikea paikallistaa että mistä.
Jokkepappa
23.09.2022, 23.36
^Miksi ottaisit nyt kuidun mieluummin? Raw kuitu on kyllä todella hieno mutta kuiturungoissa ollut kaikenlaista ja kuiturunko se vasta onkin oikea äänenvahvistin, kaikki naksunnat yms kuuluu hiton selvästi mutta vaikea paikallistaa että mistä.Joo tuo meteli pitää varmasti paikkansa. Sain tuosta alusta todella hiljaisen kun laitoin kaapeleiden päälle eristeet ja stfut chainstayhin. Ei kuulu oikeestaan kun iskarin ja renkaiden äänet. Kuitu olisi toki kevyempi/jäykempi/hienompi [emoji16] mutta näillä mennään.
Onko jollain suoraa linkkiä mikä laakeri tuohon tyeeseen menee? Tulevaisuuden varalle.
JohnnyBuzz
23.09.2022, 23.59
Onko jollain suoraa linkkiä mikä laakeri tuohon tyeeseen menee? Tulevaisuuden varalle.
Propainin saitilta on saatavilla laakerisettiä. Jos meinasit siis linkuston laakereita. Tyee AL: https://www.propain-bikes.com/en/product/parts/spareparts/bearing-set/bearing-set-tyee-al-my-19/
Jokkepappa
24.09.2022, 09.38
Propainin saitilta on saatavilla laakerisettiä. Jos meinasit siis linkuston laakereita. Tyee AL: https://www.propain-bikes.com/en/product/parts/spareparts/bearing-set/bearing-set-tyee-al-my-19/Joo siis headset.
https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/40-ZS49-28-6-Upper-Headset-Cup-p35003/
Ja
https://www.bike-components.de/en/Cane-Creek/40-ZS56-40-Lower-Headset-Cup-p35011/
Suosittelen noita alkuperäisen Acros-laakerin tilalle joka kohta alkaa sulla naksumaan :)
Spindriftistä napsahti linkuston pultti poikki. Propainilta ei löydy tällä hetkellä varaosia suoraan varastosta. Kokeillaanpa siis täälläkin kepillä jäätä, josko jollain lojuisi ylimääräinen hyllyn perukoilla. Kyseessä siis kuvasta punaisella ympyröity pultti (000605-AB 15mm_clamp_Axle_Cap). Samainen osa myös ainakin Tyeessä ja Hugenessa.
https://pic.useful.fi/IDmZ6XMdJ.jpg
JohnnyBuzz
08.10.2022, 00.46
Spindriftistä napsahti linkuston pultti poikki. Propainilta ei löydy tällä hetkellä varaosia suoraan varastosta. Kokeillaanpa siis täälläkin kepillä jäätä, josko jollain lojuisi ylimääräinen hyllyn perukoilla. Kyseessä siis kuvasta punaisella ympyröity pultti (000605-AB 15mm_clamp_Axle_Cap). Samainen osa myös ainakin Tyeessä ja Hugenessa.
https://pic.useful.fi/IDmZ6XMdJ.jpg
Ou nou! Mites siinä noin kävi?
Järkky tilanne kun valmistajalla ei tämmösiä varalle :(
Illat pimenee ja ajaminen vaihtuu speksaamiseen [emoji3]
Hugene hyppäsi listalle, joten kokemuksia Suomi-poluille kaipaisin, nykyinen fillari 5010. Parkkia en ole ajanut vaan lähinnä Pirkanmaan peruspolkua, joten joku muodikas DC menis varmaan kans, mutta saatavuus/hinta irvistyttää.
Hinta Hugellekin kiipeää RC Rokkarilla 4k€ ja päälle ja paremmilla jousilla ollaan jo vitosessa melkein. Halpoja ei taida tosin enää ollakaan, jos ei XXLsta alesta osta mitä sattuu olemaan. Kokemuksia myös ostoprosessista ja aikatauluista tämän syksyn osalta kiinnostaa myös kuulla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
5010 kuulostaa hyvin pätevältä pyörältä ajoihisi. Onko se jo myyty tai varastettu vai miksi Hugenea mietit tilalle? Joku toinen saattais haikailla vaihtoa toisinpäin.
No lähinnä vaihtelu ja 29:n kokeileminen mielessä. Nykyinen on vm -18, mutta kyllä se edelleen kulkee, jos jaksaa polkea [emoji3]
F. Kotlerburg
07.11.2022, 22.01
YT tipautti just viime viikolla Izzon hintaa ja näytti niitä olevan varastossakin, jos sellainen on vaihtoehto.
JohnnyBuzz
25.11.2022, 00.18
Propainilla Tyeet 20 % alessa. Onkohan uusi malli pian tulossa?
Olinkin miettinyt, että mallilla on jo jonkun verran ikää. Mutta tosi hyvänä tuota nykyistä on pidetty ja ei olis huono diili ostaa siksi tuolla alennuksella.
Jokkepappa
25.11.2022, 18.31
Olinkin miettinyt, että mallilla on jo jonkun verran ikää. Mutta tosi hyvänä tuota nykyistä on pidetty ja ei olis huono diili ostaa siksi tuolla alennuksella.Joo tekisi mieli päivittää kuituseen mutta eiköhän odotella jos sieltä tulee uusi malli keväällä. [emoji16]
Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla
Jokkepappa
03.12.2022, 21.22
Onko tyeen omistajat huomanneet että linkusta tai iskarin kiinnityksestä kuuluisi pientä naputusta? Huomasin tämmösen vaivan ja iskari kävi hoito pöydällä. Iskarista olikin ifp tiiviste rikki. Mutta pieni naputus jäi.
Spindrift vähä polttelis. Onko kellää käytännön kokemusta Spindriftistä ja Thule Proride:stä (598)? Alaputken vaijerit näyttää tulevan aika ikävästä kohtaa, niin olisi mukava kuulla kokemuksia saako pyörän ko. telineeseen turvallisesti kuitenkin kiinni.
Onko syksyn aikana pyörän tilanneita? Joko alkaa toimitukset olemaan lähellä luvattua?
JohnnyBuzz
21.12.2022, 10.29
Hyvin toimii Proriden kanssa. Ite kans mietin tota kiinnitystä, kun pyörän saapui. Sen runkoon tulevan clampin voi kiristää siihen vaijerien eteen, niin sillä tavalla ei paina niitä. Pyörä pysyy katolla hyvin myös tuolla tavalla eikä ainakaan itsellä ole ollut ongelmia. Ohessa kuva, joka ei tosin ole ihan optimikulmasta, mutta ei löytynyt tähän hätään parempaa.
https://pic.useful.fi/Cj5fbhwW8.jpg
Hyvin toimii Proriden kanssa. Ite kans mietin tota kiinnitystä, kun pyörän saapui. Sen runkoon tulevan clampin voi kiristää siihen vaijerien eteen, niin sillä tavalla ei paina niitä. Pyörä pysyy katolla hyvin myös tuolla tavalla eikä ainakaan itsellä ole ollut ongelmia. Ohessa kuva, joka ei tosin ole ihan optimikulmasta, mutta ei löytynyt tähän hätään parempaa.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tämä mietityttänyt ja ollut ainoa este, miksi en päätyisi Spindriftiin. Ei tarvinne enää miettiä.. :)
JohnnyBuzz
21.12.2022, 13.47
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tämä mietityttänyt ja ollut ainoa este, miksi en päätyisi Spindriftiin. Ei tarvinne enää miettiä.. :)
Hyvä juttu! Mainio pyörä ollut kaikin puolin. En oikein osaa mitään enempää kaivata tuohon, kun tuntunut niin sopivalta omaan ajoon heti alusta alkaen. Ens kaudelle menee kiekot vaihtoon, kun mukana tuleet Stansit on vähän pehmeät ja takakiekko on ottanut sen verran osumaa, ettei oikein tahdo enää pysyä suorana. Uusiksi kiekoiksi valikoitui Newmenin Evolution SL A.30 ja laitan tilaukseen jahka niitä jostain taas saa.
JohnnyBuzz
27.12.2022, 20.03
Tyeestä taas 20 % ale, jos jollain kiinnostusta: https://www.propain-bikes.com/en/tyee-sale/
Eiköhän se kohta tuu 2023-mallin julkistus.
Jokkepappa
27.12.2022, 20.57
Tyeestä taas 20 % ale, jos jollain kiinnostusta: https://www.propain-bikes.com/en/tyee-sale/
Eiköhän se kohta tuu 2023-mallin julkistus.Miten uusi malli uudistuisi? Jotain geometria muutos palikkaa varmaan? Geohan tossa jo oikein hyvä.
JohnnyBuzz
27.12.2022, 21.04
Miten uusi malli uudistuisi? Jotain geometria muutos palikkaa varmaan? Geohan tossa jo oikein hyvä.
Luulen, että ainakin keskiön ali menevät letkut rungon sisään samalla tavalla kuin Spindtiftissä. Mut tod. näk. kosmeettisia muutoksia kuin jotain ihan uutta. Uusia värejä kenties?
Jokkepappa
27.12.2022, 21.23
Luulen, että ainakin keskiön ali menevät letkut rungon sisään samalla tavalla kuin Spindtiftissä. Mut tod. näk. kosmeettisia muutoksia kuin jotain ihan uutta. Uusia värejä kenties?Nojoo tämmöset varmaan tulee. Kuitu malliin saattaa joku chainstay/ohjainlaakeri palikka tulla. Miks ei myös AL malliin. Tuskin on syytä vaihtaa uudempaan.
Jokkepappa
29.12.2022, 20.24
AL tyee koko L ilman polkimia. Melkosen paksu poikahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20221229/4b415cde819a232bd09d9cc8e977f9d6.jpg
Jokkepappa
16.03.2023, 17.08
Tuli testattua propainin takuu. Iskarin yläpään kierre korkkasi. Takuuseen lähti uusi linkku ja pultti tulemaan.
JohnnyBuzz
15.04.2023, 23.41
20.4. taitaa olla uuden Tyeen julkistus. Saas nähdä muuttuuko muu kuin kaapelien vienti takaosaan. Siinä varmastikin sama toteutus kuin Spindriftissä. Oisko uusia värejä?
Jokkepappa
17.04.2023, 00.04
20.4. taitaa olla uuden Tyeen julkistus. Saas nähdä muuttuuko muu kuin kaapelien vienti takaosaan. Siinä varmastikin sama toteutus kuin Spindriftissä. Oisko uusia värejä?Halvalla menee jos pelkästään kaapeleiden ja värien vaihdolla saadaan uusi pyörä. Joku kulma sinnetänne ei saa vaihtamaan. Jotain uutta pitäisi tulla. Chainstay pituus säätökään ei vissiin tule. Jarrusatulan paikka oli aika erikoinen.
Osa merkeistä tekee sen (pelkän värinvaihdon ja hinnankorotuksen) vuosittain samalla kun mallinimi vaihtuu seuraavan vuoden vuosiluvuksi. Mutta joo, ei vanhan pyörän omistaja helposti uutta osta pelkästään vaijerien sijoituksella. Paha kyllä kun pyörä on hyvä mennä paljoa muuttelemaan mutta just tuollainen säädettävä cs tois pientä lisäarvoa. Ja oliko udh jo käytössä myös Tyeessä? Rungonsisäinen säilytyslaatikko tietty myös olis muotia ja ei siitä haittaa olis. Tai sellainen geometrian muutospalikka johonkin "niveleen", jolla 29 ja mullet rengastusta vois kompensoida niin että geometria pysyis molemmissa tapauksissa kohtuu optimaalisena.
Jokkepappa
17.04.2023, 10.36
Osa merkeistä tekee sen (pelkän värinvaihdon ja hinnankorotuksen) vuosittain samalla kun mallinimi vaihtuu seuraavan vuoden vuosiluvuksi. Mutta joo, ei vanhan pyörän omistaja helposti uutta osta pelkästään vaijerien sijoituksella. Paha kyllä kun pyörä on hyvä mennä paljoa muuttelemaan mutta just tuollainen säädettävä cs tois pientä lisäarvoa. Ja oliko udh jo käytössä myös Tyeessä? Rungonsisäinen säilytyslaatikko tietty myös olis muotia ja ei siitä haittaa olis. Tai sellainen geometrian muutospalikka johonkin "niveleen", jolla 29 ja mullet rengastusta vois kompensoida niin että geometria pysyis molemmissa tapauksissa kohtuu optimaalisena.Udh näyttäisi olevan. Sen verran ne ainakin tuota linkustoa piilotteli että siinä voisi olla jokin mullet mahdollisuus. Mitathan tyeessä on hyvät että en tiedä mitä niissä muuttaisi.
Satulaputkia ne vois lyhentää. Jos saa veikata, ni reachit kasvaa myös vähän.
Sitä odotellessa kun joku kerta joku valmistaja lyhentääkin reachia ja loiventaa satulatolpan kulmaa päivityksen yhteydessä :)
Noi on tosiaan vakiomuutokset joka kerta.
No yyteellä mitat ollu öpaut samat joku 5 vuotta.
Jokkepappa
17.04.2023, 21.41
Satulaputkia ne vois lyhentää. Jos saa veikata, ni reachit kasvaa myös vähän.
Sent from my iPhone using TapatalkNo sevoisi lyhentyä. Ei ole ollut haitaksi kyllä. Jos reachii kasvaa se tarkoittaa että itse siirtyisin M kokoiseen runkoon. Tuota 470mm on turha kyllä pidentää L koossa. Chainstayn mittaa säätäisin jokaiseen kokoon omansa. Enduroa kun ajaa pitkä pyörä on vain haitaksi.
Jokkepappa
17.04.2023, 21.44
Sitä odotellessa kun joku kerta joku valmistaja lyhentääkin reachia ja loiventaa satulatolpan kulmaa päivityksen yhteydessä :)
Noi on tosiaan vakiomuutokset joka kerta.Mun mielestä tyeessä on jo kulmat ja mitat tosi hyvässä suhteessa vaikka pyörä on kolme vuotta vanha.
JohnnyBuzz
17.04.2023, 22.00
Vanhassa Tyeessä ei mielestäni ollut UDH:ta. Nykyinen Spindrift-malli taisi olla Propainin ensimmäinen pyörä, jossa se oli.
JohnnyBuzz
19.04.2023, 20.48
Siellä Propainin somessa teasataan uutta Tyeen logoa. Saas nähdä, mitä uudistukset ovat logon lisäksi.
JohnnyBuzz
20.04.2023, 13.14
No olihan siinä yllättävän paljon uutta. Ei oo vielä saitilla, mutta Loam Wolfilla oli jo tiedot: https://theloamwolf.com/2023/04/20/propain-launches-the-all-new-tyee/
Kaapelien viennit suunniteltu fiksummin ja varsinkin edessä näyttää tosi hyvältä. Jarru- ja vaihdeletkut menee stemmin alla olevan spacerin kautta. Onkohan vastaavaa tarjota jollakin muulla valmistajalla? Samoin BB:n alta ennen menneet letkut on nyt fiksummin. Muita uudistuksia mm. pari uutta väriä, jarrusatulan uusi sijainti takahaarukassa, rungon paino kasvanut hiilariversiossa 100 g ja samalla sitä on jäykistetty, UDH, flipchip mullet setupia varten jne. Hinta pysynyt edelleen varsin järkevänä etenkin hinnat alkaen -mallien osalta. Uusista väreistä etenkin tumman sininen näyttää hyvältä. Se vihreä on omaan makuun vähän turhan hernekeitto, enemmän army -vihreän suuntaan olis ollut hienompi. Mut ehkä noista kuvista ei saa vielä kunnolla selvää väristä. Noiden ja mustan lisäksi luonnonvalkoinen/ hiekan värinen, joka oli aiemmin saatavilla vain Hugenessa.
Jokkepappa
20.04.2023, 13.17
No olihan siinä yllättävän paljon uutta. Ei oo vielä saitilla, mutta Loam Wolfilla oli jo tiedot: https://theloamwolf.com/2023/04/20/propain-launches-the-all-new-tyee/
Kaapelien viennit suunniteltu fiksummin ja varsinkin edessä näyttää tosi hyvältä. Jarru- ja vaihdeletkut menee stemmin alla olevan spacerin kautta. Onkohan vastaavaa tarjota jollakin muulla valmistajalla? Samoin BB:n alta ennen menneet letkut on nyt fiksummin. Muita uudistuksia mm. pari uutta väriä, jarrusatulan uusi sijainti takahaarukassa, rungon paino kasvanut hiilariversiossa 100 g ja samalla sitä on jäykistetty, UDH, flipchip mullet setupia varten jne. Hinta pysynyt edelleen varsin järkevänä etenkin hinnat alkaen -mallien osalta.Tuo headsetti kaapelivienti on kyllä täyttä shittiä.
Wolfberg
20.04.2023, 13.32
Jarru- ja vaihdeletkut menee stemmin alla olevan spacerin kautta. Onkohan vastaavaa tarjota jollakin muulla valmistajalla?
Näköjään Loamwolfin sivu on poistettu, joten vaikea sanoa miten tuo on tarkalleen toteutettu, mutta onhan tuo nykyään yleistä.
https://www.pinkbike.com/news/burning-question-why-are-so-many-bike-manufacturers-putting-cables-through-the-headset.html
Jokkepappa
20.04.2023, 13.35
Näköjään Loamwolfin sivu on poistettu, joten vaikea sanoa miten tuo on tarkalleen toteutettu, mutta onhan tuo nykyään yleistä.
https://www.pinkbike.com/news/burning-question-why-are-so-many-bike-manufacturers-putting-cables-through-the-headset.html https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230420/94ba4db4b4f1375b56dd553a1eb04e93.jpg
JohnnyBuzz
20.04.2023, 13.41
Tuo headsetti kaapelivienti on kyllä täyttä shittiä.
Perustuen mihin? Näyttää hyvältä, mutta sen toiminnasta käytössä ei taida olla meillä kummallakaan kokemusta? Tuollainen clean design vetoaa ainakin omaan estetiikan tajuun. Mutta toki pyörän suunnittelussa on muutakin kuin esteettisiä arvoja.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.