Näytä tavallinen näkymä : Polar Grit X
Voi olla off-topic, mutta Grit X:n lisäksi kaipaisin suosituksia urheilukellosta, missä olisi toimiva navigointi, niin että esim maantielenkeillä voisi seurailla reitti, jos lahtee uusille urille.Eikös Garmineista paljon vaihtoehtoja karttojen + navigoinnin kanssa?
Mulla on Gritti mutta pyöräilyyn Garminin Edge.
^^ Grit X kestää vieläkin sen liki 200h. peruskäytössä. Mielipide vähän sellainen että nuo Applen laitteen sopii paremmin sinne aerobicciin kuin lenkille mutta sehän on kyllä vain mielipide...
Kiitos vastauksista. Onko kellään suunto 5/9 peakista kokemuksia?
Kiitos vastauksista. Onko kellään suunto 5/9 peakista kokemuksia?
Ei mutta vielä vanhemmasta Suunnosta ja Grit X:stä. Jälkimmäisestä puuttuu ominaisuuksia joita jo Suunto Ambitissa oli, esim asetetulle karttapisteelle (POI) navigointia ei Polarilla ole. Enemmän urheilijan kuin seikkailija-sekoilijan kello tämä Grit.
Ajokaverilla on ehkä Peak 9, hänellä on ollut ongelmia optisen sykkeenseurannan kanssa välillä mutta se on kovin yksilöllistä.
Mä en ikinä taas tottunut suunnon appiin joten olin onnellinen kun vaihdoin takas Polariin aikanaan (silloin kun Grit tuli). Garmin on vielä kokeilematta.
Itsellä 9 Titaani toisena mutta on vain satunnaisessa lenkkeily käytössä ollut mutten mitään erityistä poikkeamaa huomannut. Itse pidän Suunnosta kun ei ole mikään muodoton mötikkä, istuu mukavasti arkikellonakin.
Asian sivusta: Onkos jollakulla ongelmia noidet kellon hihnojen pikalukitusten kanssa? Tänään täysin huomaamatta Gritistä irtosi hihna... Oliskohan jotenkin allergista kun hihna on Suunnon...?
Mulla on ollut vain alkuperäisiä gritin hihnoja ja tahatonta aukeamista ei ole koskaan sattunut. Kello on ollut käytössä jo pari vuotta aika lailla koko ajan. Myös juostessa, pyöräillessä (mukaan lukien alamäkiajon), uidessa jne.
^Oma Grit ekaa sukupolvea ja auennut oli vaihturihihna. Oliskohan vain ottanut kiinni johonkin. Laitoin pienet pikaliima pisarat ettei lukitus pääse liikkumaan.
Itsellä 9 Titaani toisena mutta on vain satunnaisessa lenkkeily käytössä ollut mutten mitään erityistä poikkeamaa huomannut. Itse pidän Suunnosta kun ei ole mikään muodoton mötikkä, istuu mukavasti arkikellonakin.
Onko siinä titaaniversiossa terästä rannetta vasten? Nikkeliallergiaa...
^Voi olla että solki ja lukitus muuta kuin titaania mutta 22millisiä titaanirannekkeitäkin löytyy. Voihan valmistajilta kysellä materiaaleista.
Mitäs tuo takakannen kohta jossa optisen sensorit on, siihen kyllä magneetti tarttuu?
^ Latauksen nastoihin tarttuu.
^^ Grit X kestää vieläkin sen liki 200h. peruskäytössä. Mielipide vähän sellainen että nuo Applen laitteen sopii paremmin sinne aerobicciin kuin lenkille mutta sehän on kyllä vain mielipide...Riippuu mitä peruskäytöllä tarkoitetaan. Mulla menee 17% jatkuvalla sykemittauksella ja 45min gps-sportilla per vuorokausi. Eli 6vrk menis yhdellä latauksella.
Ehkä ihan kellomoodissa 200h on mahdollinen.
^ Enkös niin juuri sanonut? Perusseurannat normaalisti, aktiivisuus, uni jne... GPS:ää en pahemmin tarvi ranteessa. Ei kylläkään pärjää Suunnon Ysille...
^Nojoo, kun tarkemmin laskee, niin noin 0,5% menee tunnissa yöaikaan, kun sykemittaus on käytössä. Siitähän tulee sitten n. 200h käyttöaikaa.
Mutta noin ylipäätänsä, jos kellon kanssa ei ole tarkoitus sporttailla, niin itse en kyllä valitsisi Grittiä. Ankea tämä ei ole mutta markkinoilla on paaaalljon tyylikkäämpiä kelloja ei-sporttauskäyttöön.
^ Gritin hankin aikoinaan vanhemman Polarin seuraajaksi vain uteliaisuuttani. Itsellä "tyylikkyyden" hoitaa tuo Suunto 9 Titaani nahkaremmillä...
Suunnon Verticalia vois kyllä testata...
Mutta jos luovun Polarista, niin sitten kyllä isolla todnäköisyydellä mennään G:n suuntaan. Mutta kun lopulta sain täysin toimivan Gritti-yksilön (mallia 3. yksilö toden sanoo), niin pahin vaihtokiima meni ohi. Rannesykemittaus tässä on p.ska mutta se on ominaisuus, ei vika.
Makuja on onneksi monia. Minulla arki- ja sporttikellon tehtävää hoitaa Polar Grit X Pro titan. Toiminnot ja ulkonäkö riittävät minun käyttöön. Huonoa kellossa on oikeastaan vain tuo typerä nimi :-)
...puuttuu ominaisuuksia joita jo Suunto Ambitissa oli, esim asetetulle karttapisteelle (POI) navigointia ei Polarilla ole...
Joo saisi olla tuo ja pisteen tallennus flowssa tai kellosta "suorituksen" aikana tai kellotilassa. Sijainnin tai annettujen koordinaattien perusteella.
Niin ja kompassi kellotilaan myös, kiitos. Pisteen tallennus ja pisteelle navigointi oli jo V800:ssa, miksei tässä?
F. Kotlerburg
22.09.2023, 11.25
Eivät ole ehtineet tehdä.
Joo saisi olla tuo ja pisteen tallennus flowssa tai kellosta "suorituksen" aikana tai kellotilassa. Sijainnin tai annettujen koordinaattien perusteella.
Niin ja kompassi kellotilaan myös, kiitos. Pisteen tallennus ja pisteelle navigointi oli jo V800:ssa, miksei tässä?
Kompassi tais olla vaan Prossa, kun tässä karvalakissa sitä ei ole...?
On kompassi. Se pitää vaan laittaa lajiprofiiliin ja on käytettävissä ainoastaan "suorituksen" aikana.
Ihan kätevä vehje vaellusreissuilla, lumikenkäillessä ym. Ei mulla sitä pyöräilyprofiileissa ole.
^Kappas, niin olikin, olen onnistunut missaamaan tuon.
Otin testiin yhteen profiiliin. Enhän minäkään tuota varsinaisesti tarvitse. Joskus kyllä tulee pyöräiltyä tavoitteena mennä tiettyyn ilmansuuntaan ja siinähän tuo auttaisi.
En kannusta, kerron vaan mitä minä tein kun Gritin oikea ylänappula jumitteli ja valikko pyöri kuin se pee siellä peessä.
Ultraäänipesuriin lämmintä vettä ja reilu loraus astianpesuainetta perään, kello rannekkeineen sinne sekaan ja 20 minuuttia pesua. Huuhtelu ja paineilmalla kuivaus. Silikonisuihketta nappuloiden juurelle ja paineilmalla painoin nesteen sinne nappulan ja rungon väliin. Se perään nappuloiden painelua sekä pyörittelyä. Varalta vielä reilu suihkaus siihen jumin juureen ja pönkkäsin kellon syrjälleen että liemi valuu sinne alemmaksi.
Olin lähes varma että piloille menee koko laite mutta mitäs olis haitannut kun tuollaisena sen käyttö oli tosi kurjas, kaupasta vaan uusi ranteeseen.
Mutta jumaliste, siitähän tuli hyvä! Näppylät toimii herkästi, tuntuma palasi eikä jumittele. Että silleen siinä kävi sitten.
Grit X PROssa on kompassi myös kellotilassa tarjolla.
Grit X:ssä on lämpötilan mittaus suorituksen aikana. Lähinnä mittaa ranteen lämpötilaa. Mutta uidessa olisi ihan kiva. Saisin mitattua veden lämpötilan, mutta kun ei vaan toimi valittaessa lajiksi avovesiuinti. Pöh!
...uidessa olisi ihan kiva. Saisin mitattua veden lämpötilan, mutta kun ei vaan toimi valittaessa lajiksi avovesiuinti. Pöh!
Olisiko helppo ratkaisu sellainen, että valitset lajiksi jotain muuta? Kuitenkin itse tiedät uineesi etkä vaikka pelanneesi baseballia? Jos jaat someen niin kerrot tyypeille, että kyseessä on uinti.
Grit X PROssa on kompassi myös kellotilassa tarjolla.
Saako Prossa lämpötilan valittavaksi näytölle lajiprofiiliin? Sitäkin kaipaisi, kun jo V800:kin...
Olisiko helppo ratkaisu sellainen, että valitset lajiksi jotain muuta? Kuitenkin itse tiedät uineesi etkä vaikka pelanneesi baseballia? Jos jaat someen niin kerrot tyypeille, että kyseessä on uinti.
Jollain muulla lajiprofiililla uinnin analyysit (vetojen määrä per min ja pari muuta) taitaa jäädä tallentumatta.
Jollain muulla lajiprofiililla uinnin analyysit (vetojen määrä per min ja pari muuta) taitaa jäädä tallentumatta.
Jaa siellä on sellaisia, enpä tiennytkään :nolomio:
Mulla on ollut melkoista epätarkkuutta allasuinnin matkamittauksessa gritillä. V800 oli tässäkin suhteessa parempi. Vai oliko se sen jälkeinen suunto Spartan. Mutta grit siis mittailee totuutta paljon enemmän. Luulis tajuavan,.että en ole jo käännöksessä koskaan 10 sekunnin kohdalla jos suurin osa 25 metrin väleistä vie esim n. 30 sekuntia.
Aiempi kello oli lähes aina tarkka ja tunnisti myös automaattisesti eri uintityylit. Kertoi montako metriä on uitu vaparia ja montako rintaa.
Minullakin näyttää vähän uinnissa mitä sattuu mutta myös uimatyyli on mitä sattuu joten ajattelin että se johtuu siitä. Matkat on ollut parhaimmillaan välillä yli tuplat.
Saako Prossa lämpötilan valittavaksi näytölle lajiprofiiliin? Sitäkin kaipaisi, kun jo V800:kin...
Pystyy valita näytölle lämpötilan näytön.
Nyt sekosi juuri 3 vuotta vanha Grit X. Alkoi satunnaisella buuttailulla, eilen illalla ei sitten kestänyt enää päällä kuin hetken. Alkuun pysyi päällä kun oli laturissa että kerkesi tekemään nollauksen, lopuksi ei edes se auttanut. Aamulla vielä testailin niin ei kestänyt enää mitkään asetukset muistissa vaan joka buutin jälkeen kyseli kaikki asetukset. Laitan tuon huoltoon tänään, saa nähdä mikä on tuomio että kannattaako korjata.
Saisihan nuo vähän kauemmin kestää
Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla
Täällä reilu 3v vanha Grit X, toimii vielä ok mutta akun vaihto mietinnässä. Akku kestää hyvin jos ei ole käyttöä (näytön mukaan tippuu 6-8% silloin päivässä) mutta GPS päällä tuntuu akun varaus tipahtavan hyvin nopeasti.
Suositushinta akun vaihdolle on 60€ joka on lähes kohtuullinen.
Kellon huonot puolet: Korkeudenmittauksen mukaan lähtö ja paluu aina eri korkeudella n. 20 - 50m eroa, ei ole POI-suunnistusta ja muotoilu ei ole paras omaan ranteeseen (kiikkerä ja korkea).
Aki Korpela
26.01.2024, 10.13
Täällä kävi samalla tavalla (kuin -zimi-:llä) puolison kellolle, jolla oli ikää kaksi viikkoa yli kaksi vuotta. Takuu oli siis juuri mennyt umpeen. Polar toimi asiallisesti ja lähetti uuden kellon takuun piikkiin, mutta vikalista oli ehkä huolestuttava:
- Piirikortti oli kastunut.
- Rannesykemittauksen ledit olivat tummentuneet.
Huolestuttavan vikalistasta tekee ainakin se, ettei laitetta ollut aktiivisesti käytetty uidessa. Kahden vuoden aikana korkeintaan muutaman kerran. Ledien tummentuminenkin oli vähän mystistä, mutta kelloa on toki jonkin verran pidetty ohjaustangon telineessä maastopyörälenkeillä.
Samaa mieltä olen kuitenkin -zimi-:n kanssa, että elinkaari saisi mieluummin olla vähintään 10 vuotta kuin muutaman vuoden.
Kellon huonot puolet: Korkeudenmittauksen mukaan lähtö ja paluu aina eri korkeudella n. 20 - 50m eroa, ei ole POI-suunnistusta ja muotoilu ei ole paras omaan ranteeseen (kiikkerä ja korkea).
Tuosta ensimmäisestä. Gritissä korkeusmittaus ei vaan toimi. Viime vuoden kesällä sain uuden yksilön takuuseen ja sen korkeusmittaus toimi hienosti ensimmäiset kuukaudet. Sitten sekin alkoi tekemään tuota samaa. Tämä 3 yksilön kokemuksella (alkuperäinen, joka korvattiin refurbished-yksilöllä, joka korvattiin tehdasuudella). Valitettavasti Polarin laatu on mitä on.
Nyt kokeillaan Garminia.
Tuosta ensimmäisestä. Gritissä korkeusmittaus ei vaan toimi. Viime vuoden kesällä sain uuden yksilön takuuseen ja sen korkeusmittaus toimi hienosti ensimmäiset kuukaudet. Sitten sekin alkoi tekemään tuota samaa. Tämä 3 yksilön kokemuksella (alkuperäinen, joka korvattiin refurbished-yksilöllä, joka korvattiin tehdasuudella). Valitettavasti Polarin laatu on mitä on.
Nyt kokeillaan Garminia.
Juu, tiedossahan se on ollut jo pidempään tuo korkeusmittauksen ongelma ja sekin että kelloyksilöä vaihtamalla ei välttämättä parane.
Mitenhän muut Polarit? Onkohan Vantaget olleet yhtään parempia tuossa korkeusmittaamisessa?
Steve Baggy
26.01.2024, 14.49
Mitenhän muut Polarit? Onkohan Vantaget olleet yhtään parempia tuossa korkeusmittaamisessa?
Ei, eikä näytä olevan Garminkaan. Samalla tavalla sitä heittoa sen 20-30m.
Täällä kävi samalla tavalla (kuin -zimi-:llä) puolison kellolle, jolla oli ikää kaksi viikkoa yli kaksi vuotta. Takuu oli siis juuri mennyt umpeen. Polar toimi asiallisesti ja lähetti uuden kellon takuun piikkiin, mutta vikalista oli ehkä huolestuttava:
- Piirikortti oli kastunut.
- Rannesykemittauksen ledit olivat tummentuneet.
Huolestuttavan vikalistasta tekee ainakin se, ettei laitetta ollut aktiivisesti käytetty uidessa. Kahden vuoden aikana korkeintaan muutaman kerran. Ledien tummentuminenkin oli vähän mystistä, mutta kelloa on toki jonkin verran pidetty ohjaustangon telineessä maastopyörälenkeillä.
Samaa mieltä olen kuitenkin -zimi-:n kanssa, että elinkaari saisi mieluummin olla vähintään 10 vuotta kuin muutaman vuoden.
Tummentuneet ledit oli yksi vioista minullakin kun kello oli viimeksi huollossa. Ja suht vähän on ollut pyörän tangossa eli en usko sen olevan syynä.
Ei, eikä näytä olevan Garminkaan. Samalla tavalla sitä heittoa sen 20-30m.Eikös nämä mittaa ilmanpainetta ja siitä laskevat korkeus tietoa. Pitäisi olla lisäksi esimerkiksi GPS avulla kalibrointeja lenkinkin aikana.
Steve Baggy
28.01.2024, 10.26
Eikös nämä mittaa ilmanpainetta ja siitä laskevat korkeus tietoa. Pitäisi olla lisäksi esimerkiksi GPS avulla kalibrointeja lenkinkin aikana.
Juu, GPS-korkeus ei ole mitenkään tarkka ja veikkaan, että ranteessa olevan kellon barometrin lukemaan vaikuttaa n. asiaa kuten ihon kosteus, lämpö, vaatetus jne.
Tangossa oleva laite kun näyttää olevan tarkempi...
Juu, GPS-korkeus ei ole mitenkään tarkka ja veikkaan, että ranteessa olevan kellon barometrin lukemaan vaikuttaa n. asiaa kuten ihon kosteus, lämpö, vaatetus jne.
Tangossa oleva laite kun näyttää olevan tarkempi...Pitäisi käyttää GPS sijainti tietoa ja kartasta korkeus tietoa ja kalibroida sen avulla, jos on esim pyörällä tai hiihtämässä. Lennokkaammissa harrastuksissa sitten ei toimi niin.
Eihän tuo pyöränkään mittari tahdo pysyä korossa, kun ajaa vähänkään pitempään.
navajokoira
28.01.2024, 11.53
Esimerkkinä vaikka tämä segmentti (https://www.strava.com/segments/5358231) Nurmijärvellä, joka on Stravan mielestä kategorian 4 nousu, keskimäärin 12,4%.
Todellisuudessa ajaessa täysin huomaamaton tienpätkä, mutta olisihan se varmaan aika hapokas jos nousu oikeasti alkaisi 8 metriä merenpinnan alta…
Polarilta tuli sähköpostia että keskiviikkona julkaistaan uusi laite ja saman verran näkyy sivuillakin: https://www.polar.com/fi/exploremore "Tulossa on kenties kaikkien aikojen kovin kellomme".
Kuvan perusteella "järeästi" muotoiltu ulkokehä eli olisko uusi tuote Grit -sarjaan tai jotain sellaista.
Tuossa kuvassa näkyy samat kehä merkinnät kuin nykyisessä Pro:ssa. Uusi versio tosiaan tulossa silloin.
Tuossa olikin jo joku video löydetty Redditiin: https://www.reddit.com/r/Polarfitness/comments/1be5x38/polar_grit_x2_oficial_video/ eli Grit X2
Uskon että suurimmat edistysaskeleet nähdään hinnassa. Ylöspäin.
Vaikuttaa videolla garminmaiselta möhköpökäleeltä. Sellaisiako halutaan ja Polarinkin pakko ryhtyä?
Vaikuttaa videolla garminmaiselta möhköpökäleeltä. Sellaisiako halutaan ja Polarinkin pakko ryhtyä?
Tuommoiset taitaa myydä hyvin.
Sinänsä valikoimaa pitää ollakin sopivasti, Vantage V3 on kuitenkin varsin virtaviivainen pakkaus. Vastaavasti Garmin Forerunner -sarja on ilmeisesti Epixeja ja Fenixejä sutjakampi?
Mielenkiintoiset nuo ulkokehän törröttävät ruuvit.
749€ ja Titan versio 869€.. Onkohan se vaihto Garmin leiriin edessä kun seuraavan mittarin hankkii?
Joo kyllä nuita hintoja on vähän vaikea perustella vaikka kuinka koittaisi Polar lasien läpi asiaa katsoa. Varsinkin, kun kello on runkoa lukuunottamatta sama kuin Vantage V3 softan ja featureiden osalta.
Eihän tuo uutuus pahan näköinen olekaan. Jatkoon.
Katsotaan nyt sitten mikä Grit-versio on menossa silloin kun oma (v1) kaipaa päivitystä tuoreempaan. Grit on omaan käyttöön ihan spot-on ja Polar pysyy käyttiksenä jokatap.
Tuossa olikin jo joku video löydetty Redditiin: https://www.reddit.com/r/Polarfitness/comments/1be5x38/polar_grit_x2_oficial_video/ eli Grit X2
Uskon että suurimmat edistysaskeleet nähdään hinnassa. Ylöspäin.
Arvasin että hinta nousee mutta en näin kovaa hinnannousua. Reiskakin jäi sanattomaksi kun tuli aika kommentoida hintaa ( https://youtu.be/1BRE1QEbbJI?si=2nDBZitP2cAmxuLv noin 9:40 tienoilla).
Ei ole kokemusta Garminin laitteista mutta Forerunner 965:sta ja Fenix 7x saa tarjouksesta paljon halvemmalla.
Siis miten tämä eroaa Vantage V3:sta? Katsoin Polarin omalta vertailusivustolla ja näissä featuret ja speksit samat paitsi HINTA!
maalinni
21.03.2024, 11.06
Siis miten tämä eroaa Vantage V3:sta? Katsoin Polarin omalta vertailusivustolla ja näissä featuret ja speksit samat paitsi HINTA!
Ulkonäön osalta, muuten se on sama.
Ulkonäön osalta, muuten se on sama.
Antenni taitaa olla erilainen johtuen Grit X2:n metallirungosta mutta sen käytännön vaikutukset on vielä varmaankin mysteeri. Huomattavaa on myös että kellon lopullinen ohjelmisto julkaistaan vasta juuri ennen julkaisua, tiedä sitten saavatko jotain taikoja ja uusia juttuja tehtyä vielä siihen versioon.
Vantage V3:seen tulee sitten sama päivitetty ohjelmisto saataville.
edit. Grit X2:ssa myös safiirilasi erona VV3:seen?
Toiveena olisi menestys alan pioneerille ja vieläpä kotimaiselle sellaiselle mutta hinnoittelu vaikuttaa virheeltä.
TheMiklu
21.03.2024, 11.34
Joo mutta toisaalta hinta on linjassa verrattuna safiirilasiseen Garminin Fenix Pro 7.
Vantage 2 itellä ja tulee olemaankin tovin.
Edellisessä Grit X:ssä oli myös safiirilasi ja oli pari sataa halvempi. Vähän vaikea on kyllä tuo hinnoittelu, kun Suuntoa saa halvemmalla samoilla ominaisuuksilla ja Garminissa niitä taas on reilusti enemmän.
Toiveena olisi menestys alan pioneerille ja vieläpä kotimaiselle sellaiselle mutta hinnoittelu vaikuttaa virheeltä.
Hieman offtopic..
Toiveita taitaa oll yrityksen johdossakin. Taannoin kauppalehden jutussa yrityksen liikevaihto on laskenut vuodesta 2015 ja tappiota vuonna 2022 30milj 112milj liikevaihdolla. Vuoden 2023 liikevaihto tullee laskemaan edelleen. Se onko ylihintaiset tuotteet ratkaisu tähän ongelmaan jää nähtäväksi. Itse tulen vaihtamaan leiriä näillä hinnoilla vaikka tuotteet sinällään kiinnostavia ovatkin.
Polarhan on lähtenyt lisensioimaan osaamistaan. Polarin tekniikkaa löytyy Casioista (?) ja Sennheisereistä jne. Toivottavasti se tuo uutta positiivista nostetta.
Sateentekijän syväanalyysi Grit X2 Proosta
https://www.youtube.com/watch?v=Ua4b3wYjBWY
Hieman offtopic..
Toiveita taitaa oll yrityksen johdossakin. Taannoin kauppalehden jutussa yrityksen liikevaihto on laskenut vuodesta 2015 ja tappiota vuonna 2022 30milj 112milj liikevaihdolla. Vuoden 2023 liikevaihto tullee laskemaan edelleen. Se onko ylihintaiset tuotteet ratkaisu tähän ongelmaan jää nähtäväksi. Itse tulen vaihtamaan leiriä näillä hinnoilla vaikka tuotteet sinällään kiinnostavia ovatkin.
Onhan meillä vielä Suunto, jonka uudet mallit ovat erittäin kiinnostavia. Tavallista Racea saa nyt alle 350 eurolla.
Onhan meillä vielä Suunto, jonka uudet mallit ovat erittäin kiinnostavia. Tavallista Racea saa nyt alle 350 eurolla.
Melkosta tappiota tuo Suuntokin takoo https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/suunto-oy/01010841/taloustiedot
Suunto on kiinalaisomistuksessa nykyään ja omistaja syytää sinne rahaa sen verran kuin parhaaksi näkee. Tuotteethan ovat nyt parantuneet viime aikoina. Mutta ans kattoo kuin kauan brändi pysyy Suomessa.
Itse ainakin käytän mieluummin sellaisten yritysten tuotteita, joilla on tuotekehitystä ja jotka työllistävät Suomessa. Voisi kuvitella, että jos tuotteita ostetaan niin sitä epätodennäköisempää on, että isoja uudelleenjärjestelyjä tehdään ja saattaa siitä Suomeen jokunen uusi työpaikkakin tulla.
Minulla taisi tulla lopullinen "kuolema" Grit x:lle.
Ensin lakkasi toimimasta kosketusnäyttö, hetki tämän jälkeen alkoi sykkeen mittaus pätkimään ja lopullinen isku tuli kun kytkin mittarin laturiin jolloin meni näyttö pimeäksi ja näyttöön ei enää tule kuvaa. Nappuloita painellessa / laturin kytkennässä vibra pyörähtää.
Liekkö kastunut?
Grit X2 kiinnostaa, mutta hinta hieman hirvittää..
Lähetetty minun NE2213 laitteesta Tapatalkilla
Minulla taisi tulla lopullinen "kuolema" Grit x:lle.
Ensin lakkasi toimimasta kosketusnäyttö, hetki tämän jälkeen alkoi sykkeen mittaus pätkimään ja lopullinen isku tuli kun kytkin mittarin laturiin jolloin meni näyttö pimeäksi ja näyttöön ei enää tule kuvaa. Nappuloita painellessa / laturin kytkennässä vibra pyörähtää.
Liekkö kastunut?
Grit X2 kiinnostaa, mutta hinta hieman hirvittää..
Ei nyt parasta lupaa tuo mutta oletko koittanut resetoida laitteen tietokoneella + Flow Syncillä?
Ei nyt parasta lupaa tuo mutta oletko koittanut resetoida laitteen tietokoneella + Flow Syncillä?Hyvä vinkki, en ole kokeillut mutta täyttyy kokeilla.
Hyvä vinkki, en ole kokeillut mutta täyttyy kokeilla.
Ei löytäny Polar flow mittaria, vaikuttaisi olevan kaput.
Tilalle mietin tarjoushintaista Grit x pro mallia[emoji848]
Grit X2 Pro kaupiteltiin vuoden lisätakuulla suoraan Polarilta ostaessa. Mutta onhan se tosi kallis kello.
Varmistan vain, että onhan sinulla Flow Sync -ohjelma asennettuna?
Varmistan vain, että onhan sinulla Flow Sync -ohjelma asennettuna?Hyvä tarkennus, on ohjelma asennettuna ja se toimii kyllä.
Alkaa mennä hermo taas tän vehkeen kanssa. Joka kerta kun olen lähdössä lenkille, niin kello vinkuu jotain että Odota kunnes synnkkaus on valmis. Vaikka olisi tunti sitten vedetty synkkaus läpi. Vähintään kerran viikossa teen Flown kautta muutenkin synkkauksen, mutta silti aina kun lenkille lähtee niin tämä kettuilee. Joutunu sittemmin puhelimella stravan kautta nauhottaa lenkit. Tänään synkannu pitkälti toista tuntia tiukua kun flown kautta laitoin synkkauksen päälle. Onko juuri nyt jokin isompi ohjelmistopäivitys meneillään JA miksi laite ei tee näitä päivityksiä taustalla, vaan vasta juuri silloin kun olet lähdössä lenkille ts. aktivoidut kellon kanssa.
^ei tuo ole millään tapaa normaalia. Itsellä synkronoi kaiken ihan itsestään taustalla.
Vain silloin kun olen tallentanut jotain Komoot-reittejä suosikeiksi teen manuaalisen synkkauksen. Silloin kestää jonkin aikaa, muttei enempää kuin korkeintaan 2-3 minuuttia. Vähän riippuen kuinka paljon ja miten pitkiä reittejä lataa kelloon.
Voisi ehkä kokeilla poistaa yhteys puhelimeen ja luoda uudestaan.
(Android 13 ja ekan sukupolven Gritti)
Ja tarkistaa virranhallinta asetuksia puhelimesta ettei siellä ole joku joka estää yhteyden pitoa. Yhteen aikaa ainakin Huaweissa oli todella akressiiviset akun säästö ominaisuudet ja ne pätki Bluetooth yhteyttä paljon. Mutta ei ole kyllä normaalia käytöstä tuo.
Lähetetty minun NE2213 laitteesta TapatalkillaTässähän kävi kuluttajan kannalta mukavasti:
Lähetin Grit X:n huoltoon ajatuksena että josko se tulisi kohtuullisella hinnalla kuntoon niin ei tarvitse ostaa uutta kallista mittaria.
Tuomio oli tyrmäävä: kello on kastunut ja takakansi on viallinen (tämä oli siis edellisessä barometrin korjauksessa vaihdettu), vaan hämmästys oli suuri kun paluuposti toi tilalle uuden mittarin ja lasku oli pyöreät 0€!
Mukava yllätys!
Polar Grit X ja sisäsoutu lajina minne on hävinnyt Polar Flow palvelun sykekäyrä. Näyttää vain keskisykkeen mutta aiemmin ja muissa harjoituksissa kyllä näkyvää sykekäyrää ei ole enää näkyvillä?
Onko muilla kokemusta.
Nyt on taas nappulat alkaneet jumittamaan polarissa. Ehkä vois miettiä jo kellon uusimista [emoji848]
Samaa täällä ajoittain. Oikea ylä- ja alanappi tekee sitä ja silloin valikko jää rullaamaan. Mä taidan ostaa jonkun halvemman tilalle. Pacer pro esim lähtis noin 180 eurolla.
Miulla vasemman puolen molemmat jumittaa. Pohdinnassa uusi, osais vaan päättää mikä. Ehkä merkki pysyy samana. Jotenkin nykyään jaksa opetella käyttämään taas erilaista.
Vaihdoin Grit X:n Suunto Race S:ään. Plussana pienuus ja keveys, korkeusmittauksen tarkkuus, kirkkaampi näyttö, kartat, nopeampi synkkaus. Miinuksena ei erottele luistelu- ja perinteistä hiihtoa, näyttöjen räätälöinti toimii eri tavalla ja jotain muuta pientä negaa.
Kuulostaa ihan hyvältä. Onko ”hankalampi” käyttää vs polar ? Yhtään isompi ei ainakaan koko tarvitse olla. Joskus oli aikoinaan suunto, enkä muistaakseni tykännyt sen apista. On toki kehittynyt varmasti niistä ajoista.
Kaikissahan näissä on erilainen logiikka ja ehkä Polarissa on se (yli)vakavan urheilijan fiilis eniten läsnä ja Suunnossa on sitten enemmän seikkailijalle ominaisuuksia.
Peruskäyttö Suunnossa on helppoa ja itselle turhia toimintoja voi poistella näkyvistä mikä selkeyttää asioita.
Itsellä Grit ja Suunto 9 enkä oikeastaan pidä kumpaakaan hankalina käyttää. Suunto ehkä simppelimpi vähäisten nappien vuoksi ja ehkä seuraavakin kello on Suunto.
Kaikissahan näissä on erilainen logiikka ja ehkä Polarissa on se (yli)vakavan urheilijan fiilis eniten läsnä ja Suunnossa on sitten enemmän seikkailijalle ominaisuuksia.
Peruskäyttö Suunnossa on helppoa ja itselle turhia toimintoja voi poistella näkyvistä mikä selkeyttää asioita.
Kiitos. Vaikuttaa erittäinkin hyvältä vaihtoehdolta.
Tällä viikolla Grit X on jättänyt kolmesti unitiedot mittaamatta. Turha nukkua ellei saa numeroita, eli joko on syytä päivittää?
Uusi Vantage V3 vaikuttaa myös ihan toimivalta laitteelta, näyttö on selkeä ja kirkas varsinkin Grit Xään verrattuna. Tämä sivusta seurattuna, jälkikasvulla päivitettiin Vantage M:stä V3:seen.
Polarissa pysyn ilman muuta. Grit X Pro tai Pro2 (kallis!) mielessä, mut V3 voisi myös tulla kyseeseen.
Polarilta uutuus Grit X2, vähän pienempi kuin Grit X2 Pro ja pienemmällä akulla. Melko riittävä ja merkittävästi halvempi.
https://www.polar.com/fi/grit-x2
Reiskalla toki jo testissä: https://www.dcrainmaker.com/2025/06/polar-grit-x2-in-depth-review.html
En ehtinyt lukea kunnolla mutta näytti olevan optisessa sykeanturissa ongelmia 400m juoksuvedoissa ja gps:llä vaikeuksia avovesiuinnissa mutta ei isompia puutteita muuten.
Pitää lukaista vielä kunnolla. Suunnon maailmaan en ole täysin vielä uudestaan kotiutunut niin vaihtoehdot kiinnostaa.
Näytti tykkäävän pääasiassa. Tuohan on sama kuin isoveli Pro, mutta uudemmalla softalla joka tulee sitten myöhemmin muihin. GPS oli ihan nappiin, paitsi tuo avovesiuinnin tarkkuus oli ihan onneton ja tosiaan tuo juoksun intervallit oli mennyt sykkeen osalta penkin alle, kun taas esim, pyörä oli oikein hyvä vaikka on vaikeampi mittarille.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.