Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Polar Grit X

Sivut : 1 [2] 3

jalkkis
30.12.2021, 13.36
^Niin tai että mikä on riittävän tarkkaa. Mulle 7-15m ero korkeudessa lähtö- ja paluupisteen ollessa sama 30min - 2h 30min lenkeillä on liikaa.

Toki, en ole pessyt kelloa erikoisen ahkerasti. Ehkäpä pitää ottaa se ohjelmaan.

JackOja
30.12.2021, 14.02
Miksei manuaali kehoita pesemään kelloa jos sille oikein tarvetta on?

Mika.V
30.12.2021, 17.48
Manuaalia ei ole tullut luettua, mutta Polarin tukisivut kehottaa pesemään. Heti ensimmäinen ohje.
https://support.polar.com/fi/how-do-i-maintain-my-vantage-v-m-in-the-best-possible-condition?product_id=99765&category=top_answers

JackOja
30.12.2021, 17.54
^ohhoh! Kuka tuollaisia lukee? Aivan uusi tieto.

JackOja
03.01.2022, 10.37
Hassu korkeuskäppyrä lauantailta. Ajelin satkua kuutisen tuntia yhdeksän liki samanlaista kierrosta. Aurinkoinen pikkupakkanen. Kello hihan päällä joten lämpötilatieto sen mukainen.

Lähtö ja paluu +10 m mpy, todellinen maksimi n. +18 m ja lähinnä ajeltu alle 5 metrin korkeudella. Lähtiessä en kalibroinut korkeutta, mutta muistaakseni kolmannelta kierrokselta alkaen joka kierroksella vähhintään kerran tuli tehtyä.

Ilmanpaine kohosi päivän mittaan mikä selittää tuon lineaarisen "korkeustason" laskun, mutta miksei kalibroinnit merenpinnan tasoon näy ollenkaan? Eikä muutenkaan ole ottanut huomioon?

Eipä ole ennen tälläistä sattunut.

https://pic.useful.fi/vZpjVWh_a.jpg

jalkkis
04.01.2022, 16.02
^ Koska se on korkeudenarvontalaite GritX.

Mun kämppä nousi 25m viime sunnuntain 2h lenkin aikana. No joo, ilmanpaine muuttui 1015 -> 1013 tuona aikana, joten siitä tulee osaselitys.

Mutta on tämä silti aika epäkelpo korkeuden mittaaja. Onkohan uusin Vantage tai sitten proo-gritti yhtään parempi?

JackOja
04.01.2022, 16.10
^ Koska se on korkeudenarvontalaite GritX.

On mulla tähän asti toiminut. Ja kun olen kalibroinut korkeuden se on myös kalibroitunut. Nyt ei ollut mitään vaikutusta.

Mika.V
04.01.2022, 16.43
Olisko se jostain syystä jättänyt sen tekemättä, kun oli tallennus käynnissä ?
oletko tuon jälkeen koittanut kalibroida ?

JackOja
04.01.2022, 20.35
Olisko se jostain syystä jättänyt sen tekemättä, kun oli tallennus käynnissä ?

En ymmärrä mitä tarkoitat. Tallennuksen aikana kalibrointi tehdään.

oletko tuon jälkeen koittanut kalibroida ?

Äsken lenkillä kalibroin ja sen jälkeen ihan järkevää korkeutta näytti.

jalkkis
04.01.2022, 20.52
^ Määrittele järkevä. Paljonko aloitus- ja päätöspisteen välillä saa olla korkeuseroa, jos piste on sama?

JackOja
04.01.2022, 21.56
^ Määrittele järkevä. Paljonko aloitus- ja päätöspisteen välillä saa olla korkeuseroa, jos piste on sama?

Muistaakseni olen monta kertaa jo kertonut, että sitä tarkemmin mittaa mitä ahkerammin kalibroi. Etenkin jos ilmanpaine vaihtelee... muutaman metrin sisällä yleensä. Mutta oli V800 parempi korkeuden vaihtelun mittaaja.

Jotain hämärää ja haitallista itsekalibrointia GPS-signaalista toi GRIT tuntuis tekevän. En tykkää.

Olispa niinku V800, että ennen starttia kalibroi ja sitten mittaa korkeusvaihtelun vain ilmanpaineen perusteella. Toki sitäkin piti lenkin aikanakin kalibroida jos korkeus alkoi näyttää jotain epätodellista.

jalkkis
04.01.2022, 22.16
^ Jaa että näitä pitäis ropata jatkuvasti... Kyllä se mittaaminen pitää olla kellon tehtävä, ei käyttäjän.

Mitenhän muut valmistajat? Garmin? Ovatko yhtä paksoja?

Pitää vissiin kaivaa wanha Ambit3 Peak kaapista ja testata oliko se tosiaan niin paljon parempi kuin muistelen sen olevan. Lyödään molemmat ranteeseen seuraavalla kerralla.

K.Kuronen
04.01.2022, 23.15
Muistaakseni olen monta kertaa jo kertonut, että sitä tarkemmin mittaa mitä ahkerammin kalibroi. Etenkin jos ilmanpaine vaihtelee... muutaman metrin sisällä yleensä. Mutta oli V800 parempi korkeuden vaihtelun mittaaja.

Jotain hämärää ja haitallista itsekalibrointia GPS-signaalista toi GRIT tuntuis tekevän. En tykkää.
...

Korkeuden kalibroinnin virheisiin riittää, että GPS-sirun antamassa korkeudessa on normaalia enemmän virhettä, tai korkeustieto puuttuu osin.

Itse olen siinä käsityksessä, että korkeus on epätarkin GPS-laitteessa.

JackOja
04.01.2022, 23.19
Itse olen siinä käsityksessä, että korkeus on epätarkin GPS-laitteessa.

Joo näin on. GPS-kuluttajalaitteiden korkeussignaali on aivan paska. Se on joskus oikein, vähän niinkuin pysähtynyt kello näyttää kaksi kertaa vuorokaudessa oikeaa aikaa.

jalkkis
06.01.2022, 13.20
Pitää vissiin kaivaa wanha Ambit3 Peak kaapista ja testata oliko se tosiaan niin paljon parempi kuin muistelen sen olevan. Lyödään molemmat ranteeseen seuraavalla kerralla.

Noni: Ambit3 vs. GritX. Ambittiin annoin referenssikorkeuden käsin, tunnin juoksulenkki, korkeusmittauksen lähtö ja paluu 2m sisään sama. GritX korkeus asetettu käsin, paluupiste -8m lähtöpisteestä.

Toki vain yksi testi mutta tämä meni vanhukselle.

Gritti saisi näyttää ilmanpaineen, niinkuin Ambitti.

Patrik28
06.01.2022, 15.07
Noni: Ambit3 vs. GritX. Ambittiin annoin referenssikorkeuden käsin, tunnin juoksulenkki, korkeusmittauksen lähtö ja paluu 2m sisään sama. GritX korkeus asetettu käsin, paluupiste -8m lähtöpisteestä.

Tuohan on aika hyvä tarkkuus molemmissa. Polarin sivuilla lukee:

"Ilmanpaineeseen perustuva korkeuslukema kalibroidaan GPS:n avulla kaksi kertaa treenin ensimmäisten minuuttien aikana."

"Tarkimpien korkeustietojen varmistamiseksi korkeus kannattaa kalibroida manuaalisesti aina, kun tiedät korkeuden luotettavasti esimerkiksi huipun tai topografisen kartan perusteella tai kun olet merenpinnan tasolla."

Jos tallennusaika on pitkä, niin ilmanpaine voi muuttua paljonkin, ilman että korkeus muuttuu. Ja erikoistapauksissa lyhyelläkin välillä, jos myrsky lähenee tai tuulet voimistuvat. Ero voi tulla siinä, että Suunto kalibroi useammin korkeuden itse GPS:tä. Tai sitten Suunnolla on jonkin sortin tekoäly suodattamassa virhekorkeuksia.

kauris
06.01.2022, 19.37
Eiköhän ne molemmat paineen perusteella vain koko ajan mitanneet. Gps kalibrointi vie huonompaan suuntaan. Ja nyt testissä jos oikein ymmärsin oli molemmat käytössä yhtä aikaa. Eli ilmanpaineenmuutos siinä mielessä eliminoitu. Toki tuo ei kertonut kumpi oli oikeammassa lenkin jälkeen, jos paineenmuutos ei tiedossa/ kun gritissä lukemaa ei näe. Harmi kyllä, yhtä hyvin se voisi olla näkyvillä koska se tiedossa tavallaan on oltava.

Mutta tuota(kaan) en ollut huomannut, että suositellaan kahta kalibrointia alussa. Ja se on muuten ärsyttävää että kalibrointi on tehtävissä vasta tallennuksen alkamisen jälkeen. Miksei olisi jo siinä vaiheessa kun profiili (esim pyöräily) on valittu ja kello etsii gps:sää ja syketietoa plus yhteyttä muihin mahdollisiin lisälaitteisiin.

jalkkis
06.01.2022, 19.49
Eiköhän ne molemmat paineen perusteella vain koko ajan mitanneet. Gps kalibrointi vie huonompaan suuntaan. Ja nyt testissä jos oikein ymmärsin oli molemmat käytössä yhtä aikaa. Eli ilmanpaineenmuutos siinä mielessä eliminoitu. Toki tuo ei kertonut kumpi oli oikeammassa lenkin jälkeen, jos paineenmuutos ei tiedossa/ kun gritissä lukemaa ei näe. Harmi kyllä, yhtä hyvin se voisi olla näkyvillä koska se tiedossa tavallaan on oltava.

Mutta tuota(kaan) en ollut huomannut, että suositellaan kahta kalibrointia alussa. Ja se on muuten ärsyttävää että kalibrointi on tehtävissä vasta tallennuksen alkamisen jälkeen. Miksei olisi jo siinä vaiheessa kun profiili (esim pyöräily) on valittu ja kello etsii gps:sää ja syketietoa plus yhteyttä muihin mahdollisiin lisälaitteisiin.

Siis automaatilla Gritti kalibroi kahdesti suorituksen alkupuolella. Ohje ei ohjeista tekemään niin, jos asettaa itse korkeuden reenin alussa.

Nyt sen verran voi todeta, että tuon tunnin juoksulenkin aikana ilmanpaine muuttui 1hpa ylöspäin, eli gritin -8m tulee/voi tulla tuosta. Suunto kuitenkin hoiti tuon paremmin.

Suunnossahan on:

https://www.suunto.com/fi-fi/Tuki/Tuotetuki/suunto_ambit3_peak/suunto_ambit3_peak/ominaisuudet/fusedalti/

kauris
06.01.2022, 21.25
Joo sori, nyt kun kunnolla (oikein) luin mitä kirjoitit niin pääsin jyvälle. Mutta mitähän tuo suomeksi tarkoittaa, että ilmanpaineeseen perustuva kalibroidaan gps:n avulla. Eli ettäkö jos itse ei aseta korkeutta, niin gps kalibroinnin laite tekee alussa pariin otteeseen ja sen jälkeen ei tutki enää gps:n avulla korkeustietoja lainkaan vaan vetää loppujenkin muutokset vain paineen perusteella. Fiksua sinänsä jos noin, koska gps ei ole tarkka mutta sen avulla saa jonkin lähtökorkeuden jota sitten pidetään lähtötasona. Jos siis painemittaus kanssa toimii. Jos ja kun se ei monilla toimi ilman huoltokäyntiä on lukemat ihan mitä sattuu oli sitten alkupiste laitettu käsin tai annettu laitteen tutkia gps:stä.

Itsellä huollon jälkeen toimi hienosti käsiasetuksella. Mutta nyt useampi kk huollon jälkeen ei ole tullut katsottua oikeellisuutta enää sillä silmällä. Lenkkeily ollut syksyn ja alkutalven muutoinkin vähäistä eikä korkeuskäyriin ole ollut niin kiinnostusta.

Mika.V
06.01.2022, 22.20
Tarkoittaa juurikin tuota. Osittain samasta syystä Polarin mittareihin lisättiin oranssi väri siihen gps signaalin löytymiseen, että käyttäjät malttaisivat paremmin odottaa ennen lenkille lähtöä ja kello saa aikaa tehdä nuo kalibroinnit ja signaali olisi riittävän hyvä.

jalkkis
08.01.2022, 10.27
Ambit3 vs. GritX korkeusmittausskaba, 3 erää, tilanne 2-1. Tänään Ambitti oli enempi kujalla lähtökorkeuden osalta. Ambitille annettu referenssikorkeus, Gritille määritetty korjaus käsin.

Mutta, kylläpäs Ambitti synkkaa nätisti SuuntoAppiin langattomasti. Sovellus vaan auki ja heti tapahtuu. Polarilla joko tapahtuu tai sit ei tapahdu, täysin random. Saahan Polarin synkkaamaan kun tarpeeksi manuaalisesti yrittää mutta Ambitti on toistaiseksi synkannut välittömästi ja automaattisesti.

Patrik28
08.01.2022, 11.02
Jotain tuossa Polar Flow:ssa mättää. Minä käytän GritX:n synkronointiin enää vain tietokonetta, koska epävarman synkronoinnin lisäksi puhelimen akku tyhjenee 2-3 kertaa nopeammin, kuin että appi ja GPS+BT ovat pois päältä puhelimessa.
Kello pitää kuitenkin ladata muutaman päivän välein, niin samalla tekee synkronoinnin PC:llä. Ja tallennusten selailu on mielestäni helpompi nettiselaimella, kuin Flow apissa.

Se puute PC synkronoinnissa on, että säätiedot eivät siirry kelloon tietokoneen kautta. Mikähän lie ohjelmistobugi.

kauris
08.01.2022, 12.55
Mulla Samsungin keskihintainen android. En muista milloin olisin viimeksi tietokoneella synkannut. Harjoituksen jälkeen tai ehkä kerran päivässä muutoinkin käynnistän puhelimesta flow-sovelluksen ja painan kellosta vasemman alakulman nappia pari sekuntia, niin synkronointi onnistuu 19 kertaa kahdestakymmenestä . Puhelimen akku kestää mielestäni normaalisti. En lataa välttämättä edes joka päivä. Kelloa lataan vajaa kerran viikossa. Unimittaus sykkeen kanssa päällä vain öisin. Gps treenejä tullut tosin tosiaan vähän. Ei välttämättä viime kuukausina edes paria tuntia viikossa. Enemmän tallennettu salikäyntejä joissa gps ei päällä.

Patrik28
08.01.2022, 13.12
Minulla taas 6v vanha Sony Z5C. Vaihdoin jo puhelimeen uuden akunkin, kun sitä epäilin, mutta Flow ja GPS+BT yhteys oli syynä. Vaikka Flow ei ole puhelimessä päällä, niin se jää synkronoimaan kelloa taustalle koko ajan, ilman että painaa nappia kellosta.

Synkronointi toimii kyllä hyvin, kun se on päällä jatkuvasti. Mutta jos menet kytkemään GPS ja BT välillä pois päältä, niin sitten ei meinaa millään ottaa yhteyttä. Puhelimen akku kestää tavallisesti noin viikon mutta synkronoinnilla 1-1.5 päivää.

Asiahan ei tähän liity mutta puhelimessa on jo vanhentunut Android 7.1, joka ei ole tietoturvallinen enää, ja siksi BT yhteyttä ei suositella pidettävän auki jatkuvasti. Toki ostaisin heti uuden puhelimen, jos yhtä pieniä Androideja saisi vielä.

marco1
08.01.2022, 13.20
Onkos vanhassa puhelimessa myös vähän vanhempi versio BT:stä joka ei ole niin virtapihi kuin uudemmat standardit?

jalkkis
08.01.2022, 13.35
Mulla on kinkkiluuri (Xiaomi) EU-softalla. Se voi aiheuttaa omat kuvionsa. Esim. mulla on Xiaomin robotti-imuri. Saman merkin puhelimella ei pysty tekemään robon käyttöönottoa, prosessi tökkää yhteen vaiheeseen. Heti kun vaihdan antiikkiseen LG:n luuriin, homma pelittää.

Mutta jokatapauksessa, Suunnon softa on Polaria yhteistyökykyisempi.

F. Kotlerburg
08.01.2022, 13.36
Ei tietenkään liity asiaan, kun ranteessa on Vantage V2 ja puhelimena iPhone 12, mutta mitään ongelmia en ole havainnut.

Patrik28
08.01.2022, 15.47
Onkos vanhassa puhelimessa myös vähän vanhempi versio BT:stä joka ei ole niin virtapihi kuin uudemmat standardit?

Varmasti on (v4.1). Jos antiikkinen puhelin muuten riittää, niin kellon takia en sitä vaihda. Mutta jääköön aiheen ohi kirjoittelu tähän.

jalkkis
09.01.2022, 15.03
Ambit3 vs. GritX korkeusmittausskaba, 3 erää, tilanne 2-1. Tänään Ambitti oli enempi kujalla lähtökorkeuden osalta. Ambitille annettu referenssikorkeus, Gritille määritetty korjaus käsin.

Erä 4, tällä kertaa ajettuna pyörällä, tilanne Ambit3 vs. GritX 3-1.

a-o
13.01.2022, 18.56
Oma Grit X lähti maanantaina toisen kerran huoltoon barometrin takia. Harmillisesti nyt näyttäisi siltä että mittari katosi postissa[emoji1751]

Eli kannattaa viedä palautuskuori postikonttoriin laatikon asemesta!

Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla

jalkkis
13.01.2022, 20.53
^ Kauankos lähetys on ollut hukassa? Laatikkoon jätetyn postin seuranta saattaa olla olematonta...

kauris
13.01.2022, 20.56
Ja helposti ottaa nykyään viikon postinkulku.

jalkkis
16.01.2022, 15.01
Ambit3 Peak vs. Grit X korkeusmittausakaba, 11 erää, tulokset 9-2.

On se vaan niin että Gritti ei pärjää antiikki-Suunnolle. Tänääkin 2h 44km kelvilenkki, suunto lähtö 16m, paluu 16m. Referenssikorkeus annettu käsin. Gritti manuaalikorkeus 15m lähtö, paluu 42m. Ilmanpaine muuttui -2,4hpa, Suunto osaa, Polar ei.

TomiTapani
17.01.2022, 21.02
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia synkkauksen kanssa. Usein tulee kyllä heti manuaalisesti synkattua harjoituksen jälkeen, mutta kyllä se kello aina jossain välissä synkkaa automaattisestikin. Puhelimena Gritin kanssa ollut Iphone 12 Pro ja 13 Pro. Bluetoothia en sammuta koskaan, en tiedä vaikuttaako sekin mahdollisesti.

a-o
18.01.2022, 12.19
Ja helposti ottaa nykyään viikon postinkulku.
^ Kauankos lähetys on ollut hukassa? Laatikkoon jätetyn postin seuranta saattaa olla olematonta...Viikko meni että ilmestyi seurantaan. Oulu-Vantaa-Kempele suorinta reittiä:)

Olin jo asennoitunut mittarin katoamiseen niin tämän päiväinen toimitusilmoitus oli iloinen yllätys!

marco1
19.01.2022, 15.30
Nyt se päivitys on saatavilla:

https://support.polar.com/en/updates/polar-grit-x-20-firmware-update

Patrik28
19.01.2022, 22.42
Piti sitten laittaa päivityksessä perus kellotauluun pakollinen Polar-logo. Aivan kuin yksi ei riittäisi lasissa.
Tulee mieleen RCX5, missä luki Polar kuudessa kohdassa kelloa.

marco1
19.01.2022, 23.17
Piti sitten laittaa päivityksessä perus kellotauluun pakollinen Polar-logo. Aivan kuin yksi ei riittäisi lasissa.

Ihmettelinkin että joku tässä näyttää tyhmältä kun testailin eri kellotauluja mutta en hoksannut syytä.
Ehkä kätevimmät uudet jutut itselleni on tuo viikon tiedot ja se että näyttöjen määrää saa vähentää.

JackOja
20.01.2022, 08.58
Se lasissa oleva logo ei näy yöllä eikä minkämerkkinen laite on ranteessa. Siksi myös kellotauluun :)

Patrik28
20.01.2022, 11.26
Laitoin negatiivista palautetta Polarille kellotaulun logosta.
Onhan tuo nyt tosi sekava, etenkin analogisella kellolla. Ja omasta mielestä rumakin, kun tykkään yksinkertaisesta hillitystä ulkonäöstä. Olisi edes vaihtoehtona piilottaa logo.

Tälläiset pienet pakotetut yksityiskohdat saa kyllä harkitsemaan paluuta Garminiin, kun heillä ei ole tarve ylikorostaa kellon merkkiä.

maalinni
20.01.2022, 13.24
Nyt rupesi kiinnostamaan, laittaisiko joku kuvan tästä suuresta vääryydestä?

Patrik28
20.01.2022, 13.38
Ennen (netistä napattu):

https://www.getsweatgo.com/media/images/2020/06/dsc09163-1592151692-OaMm-column-width-inline.jpg

Jälkeen (huono kamera, tiedän):
https://www.linkpicture.com/q/DSC_0212m.jpg
Ja sama koskee myös digikelloa, siinä sen näkee vielä paremmin.

kauris
20.01.2022, 14.03
Mulla ei päivitys onnistunut flow-appin avulla. Nyt jaksoin kaivaa läppärin esiin ja yhdistää johdolla flow syncciin niin pystyi päivityksen laittaa päivittymään.
Kohta on logot täälläkin siis kellotaulun koristeena.

marco1
20.01.2022, 14.10
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220120/9f238f7453549beead39a0557194f253.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220120/6af265f4252181df63c368303a67458b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220120/5436990b9df9903a112825346a570407.jpg

Ei se logo ihan kaikissa näytöissä ole.
”Katoavat sekunnit” ts. sekunnit menee piiloon kun taustavalo sammuu on ihan hauska ominaisuus.

maalinni
20.01.2022, 14.23
Tuo analoginen on muuten kiva, mutta aina ärsyttää kun viisarit peittää päiväyksen. Ois aika helppo fiksata se.

Kyllä minä ehkä juuri ja juuri voisin elää tuon logon kanssa.

Patrik28
20.01.2022, 14.26
Ei se logo ihan kaikissa näytöissä ole.

Niinpä, se ainoa logo piti sijoittaa suosikkinäytölleni.

Mutta kehutaan nyt sen verran, että mahdollisuus jättää säänäyttö pois on hyvä, koska Polar ei vieläkään osaa synkronoida säätietoja PC:n kautta.

Sijainnin voisi varmasti asettaa FlowSync:in asetuksiin ja muuttaa sitä käsin, jos PC:n paikka muuttuu. Myös itse kello voisi kertoa PC:lle missä ollaan, eihän sen sijainnin tarvitse mikään tarkka olla.

En tiedä miten nettisivustot osaavat paikantaa PC:n sijainnin mutta pelottavan hyvin se näyttää toimivan. Ehkä omassa PC:ssä on GPS siru tai sitten IP-osoitteen perusteella (toimii myös VPN päällä). Windows:ssa on ihan asetus, että saako ohjelmille kertoa tietokoneen sijainnin, että luulisi Polarilta löytyvän vähän koodaustaitoa hyödyntää ominaisuutta.

JackOja
20.01.2022, 14.33
...koska Polar ei vieläkään osaa synkronoida säätietoja PC:n kautta.

Kello ei tiedä minkä paikan säätä halutaan? Kuopio, Kuala Lumpur vai Seattle? PC ei paikanna itseään mut puhelin kyllä.

maalinni
20.01.2022, 14.54
Ja sehän pitäisi jatkuvasti kytkeä atk:hon jos ne säätiedot sieltä haluaisi kelloon? Ei kuulosta kovin näppärältä.

TomiTapani
20.01.2022, 15.32
Kuinkahan moni ylipäätänsä synkkailee kelloaan tietokoneen kautta älypuhelinaikaan. Voisi kuvitella että kovinkaan paljon tuohon ei ole tarvetta kun tiedot kuitenkin uivat puhelimen kautta Polar Flown kautta käytettäväksi.

Patrik28
20.01.2022, 15.54
Kyllä, mutta pointti olikin siinä, että asia on toteutettavissa: PC osaa paikantaa eri tekniikoilla itsensä ja kertoa sen sovelluksille, joten tarkat säätiedot ovat siirrettävissä myös PC:n kautta.

Kieltämättä on harmi, että tietokonesynkronointi on mahdollista vain usb-telakan kautta. Ainakin kannettavissa koneissa bluetooth on vakiovaruste ja sen avulla tiedonsiirto voi tapahtua kymmenien metrien päästä, ilman että kelloa tarvitsee ottaa kädestä.

Kuinkahan moni ylipäätänsä synkkailee kelloaan tietokoneen kautta älypuhelinaikaan. Voisi kuvitella että kovinkaan paljon tuohon ei ole tarvetta kun tiedot kuitenkin uivat puhelimen kautta Polar Flown kautta käytettäväksi.

Minä ainakin. Haluan samalla katsoa Flow:sta tallennetut tiedot kunnon ruudulta ja selata hiiren+näppiksen avulla sekä kirjoitella kommentteja. Joku älypuhelinexpertti varmasti hoitaa em. toimenpiteet puhelimella ja 10x nopeammin mutta ihmisiä on erilaisia.

JackOja
20.01.2022, 16.00
Kyllä, mutta pointti olikin siinä, että asia on toteutettavissa: PC osaa paikantaa eri tekniikoilla itsensä ja kertoa sen sovelluksille, joten tarkat säätiedot ovat siirrettävissä myös PC:n kautta...

Jos ne siellä Polarilla on funtsinut, että asia on niin triviaali, etteivät jaksa nähdä vaivaa. Jospa ominaisuutta kaipaavia on yhden käden sormilla laskettava määrä kun (tietenkin) seuraavat kuinka kelloa synkronoidaan.

Kännyn kautta synkronoi kaiken automaattisesti taustalla, kätevää.

Tosin mullekaan ei tuo päivitys ilmestynyt applikaatioon ja piti läppärillä hoitaa. Olipa jotenkin ysäriä kytkeä johdolla.

marco1
20.01.2022, 16.02
Minä ainakin. Haluan samalla katsoa Flow:sta tallennetut tiedot kunnon ruudulta ja selata hiiren+näppiksen avulla.

Itse aiheutettu ongelma. Kännysynkan kautta tiedot on Flowssa siinä vaiheessa kun lenkki on ajettu ja pyörä parkissa. Sitten kun kamat järjestyksessä ja ruoka vatsassa voi katsella isolta näytöltä isommat suunnistusvirheet ja muut merkillisyydet.

jalkkis
20.01.2022, 16.49
Päivitin minäkin. Ei ollut The Most Strömssöö Experience. Läppärillä ja kaapelilla tein. Alkusynkkaus meni ok. Sit kysytään, että laitetaanko uutta softaa. Kyllä. Ruksutus alkaa ja kello käynnistyy välillä uudelleen. Sit synkataan taas mutta sairaan hitaasti ja synkkaus tyssää n. 99%. 20min tjsp odotin. Resetoinut on mutta vanha softa sisällä. Piti käynnistellä läppäriäkin uudelleen jne. No mutta 4h taistelun jälkeen uus softa sisällä.

Juoksin. Korkeuden manuaaliasetus lähti nyt nollasta. Jos näin suunniteltu, niin hyvä, passaa mulle. Ja ekan juoksun korkeuskäppyrä ihan spot on.

Föhn
20.01.2022, 17.16
Itse aiheutettu ongelma. Kännysynkan kautta tiedot on Flowssa siinä vaiheessa kun lenkki on ajettu ja pyörä parkissa. Sitten kun kamat järjestyksessä ja ruoka vatsassa voi katsella isolta näytöltä isommat suunnistusvirheet ja muut merkillisyydet.

Näin minäkin aikoinaan tein. Sitten tabletilta tai koneelta syväanalyysit sun muut.

a-o
20.01.2022, 18.53
Viikko meni että ilmestyi seurantaan. Oulu-Vantaa-Kempele suorinta reittiä:)

Olin jo asennoitunut mittarin katoamiseen niin tämän päiväinen toimitusilmoitus oli iloinen yllätys!

Lähetetty minun IN2013 laitteesta TapatalkillaMittari tuli takaisin huollosta, oli vaihdettu uusi takakansi ja painesensori.

Nyt uusi softa sisälle!

Polar hoitaa minun kokemuksien mukaan jälkimarkkinoinnin varsin mallikkaasti!

pulmark
22.01.2022, 23.53
Sain Grit X synttärilahjaksi ja käyttänyt sitä nyt muutaman kerran. Uusimman päivityksen sain tehtyä vaan kaapelin välityksellä Windoozesta, mobiililaitteen (Blackview, Android) kautta ei onnistunut.

Sellaisen huomion tein tänään että kompassin kalibrointi reitin seuraamista varten toimi omituisesti. Kalibroinnissa on monta vaihetta jossa kelloa käännellään tai pyöritetään eri asentoihin. Viimeinen vaihe on kellotaulun kääntäminen alaspäin. En saanut aluksi tuota viimeistä vaihetta onnistumaan millään kun käänsin kellotaulun alaspäin rannekkeeseen nähden poikittain. Vasta kun tein kellotaulun käännön alaspäin rannekkeen suuntaisesti sitten onnistui. Onko jollain vastaavia kokemuksia vai oliko mulla vaan joku onneton näppihäiriö/sattuma kompassin kalibroinnin viimeisessä vaiheessa ?

Grit-X on kyllä ihan hitosti ominaisuuksia, ladattu varmaan kaikki mitä Polarilta löytyy. Manuaalikin yli 170 sivua.

JackOja
23.01.2022, 00.01
^en hahmota miten käännät "rannekkeeseen nähden poikittain"... mutta noin ylipäätään ei ole mitään hämminkiä kalibroinnissa ollut.

pulmark
23.01.2022, 00.12
Rannekkeen suuntaisesti kääntö tarkoittaa että heität ikäänkuin puolivoltin rannekkeen suuntaisesti, sivuttain (poikittain) kääntö tarkoittaa että käännät sen sivuttain alaspäin. Jos kello on ranteessa kellotaulu ylöspäin ja rystyset ylöspäin niin pitkittäin kääntö tarkoittaa että kierrät kättä rannetta taivuttamatta siten että rystyset alaspäin. Sivuttain lienee parempi sana kuin poikittain.

Sivuttain rannekkeeseen nähden kääntö tarkoittaa sitä että kun kello ranteessa kellotaulu ylöspäin, rystyset ylöspäin ja sormet osoittaa eteenpäin niin käännät kättä ja rannetta niin että sormet osoittaa taaksepäin ja rystyset alaspäin.

Vaikea selittää mutta en yo. parempaa keksinyt. Saattoi olla että tein noita viimeisen vaiheen kääntöjä liian nopeasti tai jotenkin muuten väärin, mutta lopulta onnistuin kun muutin suuntaa.

Mika.V
23.01.2022, 00.24
Tuo kalibrointi on tarkoitettu tehtäväksi juurikin noin. Sama tapa käytössä Grit X ja Grit X Pro malleissa ainakin.

jalkkis
23.01.2022, 13.35
Jumaleissön Polar. Nyt on koodattu jotain uusiksi korkeusmittauksessa. Päivityksen jälkeen on menty selkeesti parempaan suuntaan. Lähdön ja paluun korkeuseroa on ollut max 3m. Tämän päivän 2,5h fillarilenkin jäljiltä lähtö ja paluu samaan pisteeseen täsmälleen oikein. Tämä toki vasta 6 mitatun suorituksen jälkeen. Ja, kun vertaa Google mapsin aineistoon, niin edelleen Ambitti on edelleen Grittiä tarkempi mutta eroa ei ole enää niin pahasti.

Ja Flow appin kanssa synkkaaminen on helpompaa. Ei se niin hyvin synkkaa kuin Ambit Suunnon appiin mutta paremmin kuin ennen.

tmk88
23.01.2022, 22.54
Korkeusmittari näyttänyt minun Grit X:ssä aina mitä sattuu, yleensä loppupiste pari kymmentä metriä alkupistettä matalammalla. Nyt ei toimi enään ollenkaan päivityksen jälkeen. Olen kokeillut uudelleen käynnistystä ja tehdas resetointia, mutta ei vaikutusta. Muilla samoja ongelmia? Vai lähteekö huoltoon?

Mika.V
23.01.2022, 23.14
Huoltoon vaan. Vaihtavat osia uuteen ja parantavat suojausta.

jalkkis
23.01.2022, 23.42
^^ Komppaan Mikaa, eli pajalle vaan. Mulla ekalla kerralla vaihdettiin paineanturi ja tokalla kerralla takakansi. Mutta vasta nyt uuden softan jälkeen tarkkuus tuntuu olevan sillä tasolla kuin barometriseltä härveliltä vois odottaa.

fob
26.01.2022, 22.02
Pajalle on minunkin lähetettävä omani. Korkeusmittaus on mitä sattuu alkua lukuunottamatta.

jalkkis
27.01.2022, 07.31
Hmm...

Viikko sitten tehdyn softapäivityksen jälkeen mun Gritissä on ollut 3 toimintahäiriötä. 2 kertaa kello ei ole mitannut ANS-tilaa. Ennen päivitystä ANS-tila on jäänyt mittaamatta ehkä 3 kertaa n. 1,5v aikana.

Eilen kello ei löytänyt GPS-signaalia vaikka odotin n. 5min. Buutti ja signaali löytyi heti. Aikaisemmin ei ole kertaakaan ollut ongelmia GPS-signaalin kanssa.

Että olisko tässä syytä, miksi uuden softan julkistus viivästyi... tarkkaillaan.

Patrik28
27.01.2022, 13.13
Ihmettelen, kun kello värisee satunnaisesti lenkin jälkeen; Joskus heti, joskus luokkaa tunnin kuluttua, vaikka aktiiviisuustavoite on täyttynyt reilusti heti lenkin jälkeen. Vanhalla ohjelmistolla värinä tuli heti, kun tavoite oli täynnä.

Lisäksi kello kyselee edelleen, oletko hereillä, jos se on ollut pöydällä paria tuntia pidempään. Ja tallentaa jotain mutta se ei tule näkyviin esim. unitietoihin.

JackOja
27.01.2022, 15.51
Ihmettelen, kun kello värisee satunnaisesti lenkin jälkeen; Joskus heti, joskus luokkaa tunnin kuluttua, vaikka aktiiviisuustavoite on täyttynyt reilusti heti lenkin jälkeen. Vanhalla ohjelmistolla värinä tuli heti, kun tavoite oli täynnä.

Oletko katsonut mitä näytössä silloin lukee? "Aktiivisuustavoite saavutettu" vai jotain muuta?

Aktiviteetin jälkeen kello synkronoi automaattisesti itsensä palveluun bluetooth-yhteydellä. Koska sä et käytä BT-synkronointia niin on mahdollista, että ilmoittaa ettei synkronointi onnistunut.

Lisäksi kello kyselee edelleen, oletko hereillä, jos se on ollut pöydällä paria tuntia pidempään. Ja tallentaa jotain mutta se ei tule näkyviin esim. unitietoihin.

Tallentaa? Siis yrittää synkronoida ja pyörittää niitä nuolia näytössä?

Noi sun "päiväunet" vois viitata johonkin aikavyöhykedilemmaan sun kellon ja tietsikan välillä? Alkaisit vaan synkata puhelinyhteydellä niin moni asia yksinkertaistuu.

maalinni
27.01.2022, 18.58

Mikä sinulla on nukkumisaika asetuksissa? Ei kai se sen ulkopuolella kysele heräämisiä?

Jneed
27.01.2022, 20.20
Nythän se s*****a temppuilemaan alkoi. Tänään jo toinen kerta 2.0 päivityksen jälkeen että jättää kokonaan tallentamatta lenkin. Startissa alkaa tallentaa ja reitin varrellakin. Kun saapuu kotipihaan ja painaa keskeytä, niin kellossa vilahtaa data ja lenkki häviää kuin pieru saharaan. Ei mitään peruuta tai hylkää kyselyä. Koskaan aiemmin ei tämmöistä ole tehnyt mutta nyt päivityksen jälkeen jo kaksi kertaa. Pitääkö tässä alkaa tupla-tripla varmistamaan lenkit?

Mika.V
27.01.2022, 20.38
Kannattaa tehdä vähintään uudelleen käynnistys tai sitten resetointi, jos oikein temppuilee. Monesti auttaa jos päivityksessä mennyt joku bitti poikittain.

a-o
27.01.2022, 21.57
Mittari tuli takaisin huollosta, oli vaihdettu uusi takakansi ja painesensori.

Nyt uusi softa sisälle!

Polar hoitaa minun kokemuksien mukaan jälkimarkkinoinnin varsin mallikkaasti!

Lähetetty minun IN2013 laitteesta TapatalkillaJa ainakin nyt on tuntuma että korjauksen jälkeen korkeusmittaus ei enää ryömi lenkin aikana.

Päivityksessä ilmestynyt Polar logo ärsyttää hieman, samoin laji-ikoneista poistetut tekstit[emoji33]

Musiikin ohjaus mahdollisuus taas ihastuttaa, muista muutoksista ei vielä kokemuksia.

Patrik28
27.01.2022, 22.01
Oletko katsonut mitä näytössä silloin lukee? "Aktiivisuustavoite saavutettu" vai jotain muuta?

Aktiviteetin jälkeen kello synkronoi automaattisesti itsensä palveluun bluetooth-yhteydellä. Koska sä et käytä BT-synkronointia niin on mahdollista, että ilmoittaa ettei synkronointi onnistunut.

Tallentaa? Siis yrittää synkronoida ja pyörittää niitä nuolia näytössä?

Noi sun "päiväunet" vois viitata johonkin aikavyöhykedilemmaan sun kellon ja tietsikan välillä? Alkaisit vaan synkata puhelinyhteydellä niin moni asia yksinkertaistuu.

Kello nimenomaan ilmoittaa, että päivän aktiivisuustaso saavutettu. Jotenkin viittaa, että aktiivisuustaso päivittyy viiveellä uudessa ohjelmistossa.

Hassua, nyt minulla oli vaihteeksi bluetooth käytössä. Ei se vaikuta "päiväunien" kyselyyn/tallennukseen. Luulisi kellon huomaavan, kun syketietoja ei ole (optinen sensori päällä 24/7), ettei se ole ranteessa kiinni. Optinen sensori kuitenkin osaa mennä lepotilaan pöydällä.

Ja uniaika on määritetty klo 22-6. Aina se kyselee minulta heräämisestä, esim. kello oli viime yön ranteessa-> kuittasin heräämisen aamulla, sitten kello pöydällä ~3 h ja sen jälkeen ranteessa ja kysymys hereillä olemisesta. Tässäkään kohdassa ei ole mitään tekemistä synkronoinnin kanssa, vaan kello tallentaa "päiväunen" samoin kuin yöunen. Paitsi päiväunesta ei jää kuitenkan merkintää kellon muistiin tai Flow:hun, se on ikäänkuin haamutallennus.

Jneed
28.01.2022, 10.35
Palaan vielä tuohon lenkkien tallennukseen liittyvään sekoiluun. Miten te olette lopettaneet lenkin tallennuksen? Itse olen painanut ensin vas.alanappia keskeyttääkseni tallennuksen ja sen jälkeen pitänyt samaa nappia pohjassa, jotta tieto tallentuu. Sehän ei yhdellä painalluksella sitä ole tallentanut eikä päivityksen jälkeenkään näin tee.
Aiemmin tuon pitkän painalluksen jälkeen homma on ollut selvä. Tallennusta ei ole tarvinnut vahvistaa erikseen vaan lenkin on voinut deletoida tarvittaessa muuta kautta.

Nyt pitkän tallennuspainalluksen jälkeen samalla vas.alanapilla näköjään myös deletoidaan juuri tehty tallennus. Pitää olla tarkkana ettei paina liian pitkään ja samalla tallentaessa deletoi suoritusta.
Onko tämä ollut aina näin, vai tuliko outo ominaisuus päivityksen yhteydessä? Itse en ole ainakaan tätä aiemmin huomannut.

Eli nyt näyttäisi siltä että vika ei ole kellossa, vaan käyttäjässä. Veemäinen juttu vaan että tallennusnappi muuttuu lennosta delete napiksi. Lenkin tallennushan vahvistetaan nykyään pitkän vas.ala. napin painalluksen jälkeen oikealla keskinapilla (ns. ok napilla).

JackOja
28.01.2022, 10.45
Nyt pitkän tallennuspainalluksen jälkeen samalla vas.alanapilla näköjään myös deletoidaan juuri tehty tallennus. Pitää olla tarkkana ettei paina liian pitkään ja samalla tallentaessa deletoi suoritusta.
Onko tämä ollut aina näin, vai tuliko outo ominaisuus päivityksen yhteydessä? Itse en ole ainakaan tätä aiemmin huomannut...

En ole huomannut tuolllaista ominaisuutta ennen tai jälkeen päivityksen.

Gary oin'
28.01.2022, 10.58
^^Liittyykö tämä tuohon kyselyyn "Save this short training session?", joka tulee hyvin lyhyiden harjoitusten jälkeen? Tämä oli jo vanhassa softassa ja ihan järkevä varmistus, kun usein hyvin lyhyt "harjoitus" tarkoittaa että lähtö on mennyt jollain tavalla pieleen. En nyt muista mikä tässä oli aikaraja, mutta oikeiden harjoitusten tallennusta ei tarvitse erikseen kuitata.

Jneed
28.01.2022, 11.04
Voipi olla noinkin. Eilinen lenkki oli 2,5h ja sinne se vaan vilahti tallentaessa bittiavaruuteen. Nyt aamulla 10min testispurtin jälkeen tuli tuo vahvistusepisodi eli lienee just noin niinku Gary oin`kirjoitit.

JackOja
28.01.2022, 11.05
Voipi olla noinkin. Eilinen lenkki oli 2,5h ja sinne se vaan vilahti tallentaessa bittiavaruuteen.

Tarkoitatko tallentamisella suorituksen lopettamista? Mitään varsinaista "tallennusta" en itse koskaan tee.

Freeze
28.01.2022, 11.22
Päivitin itse kolme vuotta vanhan Vantage V:n tällä viikolla Grit X Pro:hon. Gigantissa 400 € tarjouksessa.Nyt muutaman testitreenin jälkeen todettava, että toimivuus ollut täysin moitteetonta.
Käyttöönotto erittäin sujuvaa, kun oli Flow tili ja perustiedot valmiina. Näyttö parempi ja ominaisuuksia lisää. Ei tuossa Vantage V:ssäkään ollut mitään valittamista ja akkukin hyvässä iskussa vielä. Tykkään Polarin Flowsta. Kokemusta on myös Suunnon Movescount ja Garmin Connect softista.

plr
28.01.2022, 11.54
Palaan vielä tuohon lenkkien tallennukseen liittyvään sekoiluun. Miten te olette lopettaneet lenkin tallennuksen? Itse olen painanut ensin vas.alanappia keskeyttääkseni tallennuksen ja sen jälkeen pitänyt samaa nappia pohjassa, jotta tieto tallentuu. Sehän ei yhdellä painalluksella sitä ole tallentanut eikä päivityksen jälkeenkään näin tee.

Olen päivittänyt laitteeseen uuden softan. Lenkin päättyessä painetaan kerran pitkään (ehkä 5+ sekuntia) vasenta alanappia, jonka jälkeen lenkki tallentuu. Näin se toimi aikaisemminkin. Tässä uudessa firmwaressa on erilainen animaatioefekti näytöllä. Lenkin voi myös keskeyttää ensin yhdellä painalluksella ja sitten päättää toisella pitkällä painalluksella.

Minusta on täysin turhaa kysellä tallennetaanko lyhyt lenkki. Totta kai tallennetaan eikä sitä pitäisi milloinkaan erikseen edes kysyä. Kun tietää, että lenkki päätetään pitkällä painalluksella, niin ei silloin aina edes katsota näyttöä lopettaessa. Kun lyhyestä lenkistä kysytään erikseen tallennuksesta, niin siihen sitten jäädään turhaan odottamaan näytöllä näkyvään kyselyyn vastausta. Käyttöliittymän pitää olla niin yksinkertainen kuin mahdollista ja toimia aina samalla tavalla.

kauris
28.01.2022, 12.05
Kyllä tää grit on aina toiminut eli kolmatta vuotta niin, että vasemman alakulman napilla on saanut pysäytettyä. Ja sitten jos haluaa kokonaan lopettaa, niin pitää sen jälkeen vasenta alakulmaa painettuna sen vaadittavan sekuntimäärän. Eli olen tehnyt kuten Jneed.
Voi olla toki että on toiminut myös niin että suoraan painaa pitkän painalluksen. Nyt nåköjään toimii kun testasin juuri. Mutta noin kuten kerroin ja Jneed on käyttänyt on toiminut tosiaan ennenkin ja toimii myös nyt eli päivitys ei asiaa muuttanut. Epäilen että suurin osa käyttää kelloa näin. Uudenlaisia grafiikkaefektejä näihin eri yhteyksiin kylläkin lisättiin päivityksessä. Joissain asioissa ne hidastaa käyttöä aavistuksen.

Ja minusta kysyminen ei ole turhaa siitä tallennetaanko. Mutta kysymys voisi tulla vaikka vaan alle minuutin "lenkeistä" jotka todennäköisesti siis vahingossa aloitettuja tallennuksia jotka on siksi heti pian lopetettu. Se mitä toivoisin olisi, että tallennetun lenkin voisi poistaa myös kellosta suoraan. Jos siis tullut turha tai sellainen pidempi vahinkotallennus josta kysymystä ei tullut. Onnistuisi menemällä siihen viimeisimpään harjoitukseen ja siellä yhtenä valintana olisi poista.

Mika.V
28.01.2022, 12.18
En minäkään ole kokeilllut mikä se raja tuohon kyselyyn on, mutta puhutaan kumminkin minuuteista, eli ei minkään oikein harjoituksen mitasta. Vahinko aloituksesta tai uusien ominaisuuksien läpi käynnistä johtuvista kokeiluista.

Jneed
28.01.2022, 12.31
Tarkoitatko tallentamisella suorituksen lopettamista? Mitään varsinaista "tallennusta" en itse koskaan tee.

Juu suorituksen lopettamista tarkoitin. Eli itellä ollut tapana painaa lenkin päätteeksi vas.alanappia eli keskeytä ja sitten tehnyt vielä sen pitkän painalluksen jolloin suoritus on tallentunut. Nyt vain taisi käydä esim. tuon 2,5h lenkin jälkeen niin, että kun painoin pitkään, deletoin koko suorituksen samalla..jotenkin.
Mutta kuten edellä todettua, jos alanappi muuttuu hylkynapiksi vain lyhyiden suoritusten jälkeen, niin olen sössinyt tässä jotain muuta jo kaksi kertaa. Jatketaan ihmettelyä ja harjoituksia.

plr
28.01.2022, 13.33
Ja minusta kysyminen ei ole turhaa siitä tallennetaanko.

Ei siitä pikku tallenteesta ole haittaa kellon muistissa. Sen saa myöhemmin helposti poistettua vaikka Flow:ssa, jos sitä ei halua säilyttää. Nyt on käyttöliittymästä ja harjoituksen päättämisestä/tallentamisesta tehty kaksi eri variaatiota riippuen lenkin kestosta:

1. Pidempi harjoitus. Harjoitus päätetään vasemmalla alanapilla, jonka jälkeen se tallentuu automaattisesti.
2. Lyhyempi harjoitus. Harjoitus päätetään vasemmalla alanapilla, jonka jälkeen seurataan näytön ohjeita sen tallentamisesta.

Olisi parempi, että harjoitus päätettäisiin ja tallennettaisiin aina samalla tavalla. Käyttöliittymäsuunnittelun yksi kultainen ohje on: Pidä UI johdonmukaisena.

kauris
28.01.2022, 13.34
En minäkään ole kokeilllut mikä se raja tuohon kyselyyn on, mutta puhutaan kumminkin minuuteista, eli ei minkään oikein harjoituksen mitasta. Vahinko aloituksesta tai uusien ominaisuuksien läpi käynnistä johtuvista kokeiluista.

Luulen, että raja on 10 minuuttia. Uimahallissa jos on uinut vain joitain satoja metrejä mikä tuntuu sekin raskaalta saa kyselyn tallennetaanko harjoitus. Tyyliin muistaakseni vaikka 7 min suorituksesta. Se pistää ärsyttämään ;)

maalinni
28.01.2022, 13.52
Ärsyttääkö enemmän omat uimataidot vai kellon utelut? :D

jalkkis
28.01.2022, 20.43
Joo, suoritus pysäytetään vas alakulman napilla ja sitä uudestaan 3sek painamalla päätetään&tallennetaan. Vas. alakulman nappia pitkään (joku 4 sek) painamalla tapahtuu sekä pysäytys, päättäminen ja tallennus.

Tuota poistamista pitkään vas alakulman nappia painamalla en hiffaa. Ehkä pitäis kokeilla pidemmän suorituksen jälkeen.

Jneed
28.01.2022, 20.56
Kyllä se tänäänkin 2 tunnin lenkin jälkeen pyysi vahvistusta. Ja strava-siirto/synkkaus ei toimi vaikka yhdistin Flowssa Stravaan uudestaan. Kellokin on pariin kertaan jo käynnistetty uudestaan. Ei tämä päivityksen jälkeinen toiminta nyt oikein vakuuta.

Mika.V
28.01.2022, 22.59
Luulen, että raja on 10 minuuttia. Uimahallissa jos on uinut vain joitain satoja metrejä mikä tuntuu sekin raskaalta saa kyselyn tallennetaanko harjoitus. Tyyliin muistaakseni vaikka 7 min suorituksesta. Se pistää ärsyttämään ;)
Joo voi ihan hyvin ollakkin joku tuon mittainen se aika.

Mika.V
28.01.2022, 23.04
Kyllä se tänäänkin 2 tunnin lenkin jälkeen pyysi vahvistusta. Ja strava-siirto/synkkaus ei toimi vaikka yhdistin Flowssa Stravaan uudestaan. Kellokin on pariin kertaan jo käynnistetty uudestaan. Ei tämä päivityksen jälkeinen toiminta nyt oikein vakuuta.
Ja tämä tapahtuu siis silloinkin vaikka ensin painat lyhyesti harjoituksen tauolle ja sen jälkeen sen kolmen sekunnin painalluksen, että laskuri menee nollaan ja tallennus tapahtuu ?
Jos näin niin kokeilin resetointia vielä, koska ei sen noin kuuluisi toimia.

maalinni
29.01.2022, 13.29
^ No voihan gaga. Itsellä päivityksen jälkeen yksi yö haukkasi 50% akkua. Mutta nyt on taas akkukesto jopa normaalia parempi (vantage v).

Mika.V
29.01.2022, 23.31
Kävin poikien kanssa hiihtopäivän kunniaksi tekemässä pienen lenkin ja otin samalla videon tuosta tallennuksen lopetuksesta. Ei kysele harjoituksen poistoa ja tallentaa harjoituksen ihan kiltisti.

https://youtu.be/nUrJtHOuQ38

Jneed
29.01.2022, 23.38
Ja tämä tapahtuu siis silloinkin vaikka ensin painat lyhyesti harjoituksen tauolle ja sen jälkeen sen kolmen sekunnin painalluksen, että laskuri menee nollaan ja tallennus tapahtuu ?

Jep, juuri noin. Tein resetin ja synkkasin flown kanssa aamulla. Siihen meni muuten aika kauan aikaa. Sitten lenkille testaamaan. Tunnin lenkki ja nyt meni samalla tavalla kuin ennen 2.0 päivitystä eli toimii. Myös stravaan tiedot siirtyy. Ekassa 2.0 päivityksessä meni varmaan jotain vihkoon.

Mika.V
30.01.2022, 01.25
Jep, juuri noin. Tein resetin ja synkkasin flown kanssa aamulla. Siihen meni muuten aika kauan aikaa. Sitten lenkille testaamaan. Tunnin lenkki ja nyt meni samalla tavalla kuin ennen 2.0 päivitystä eli toimii. Myös stravaan tiedot siirtyy. Ekassa 2.0 päivityksessä meni varmaan jotain vihkoon.
No hyvä, että tokeni. Tuo resetointi tosiaan kannattaa tehdä jos jotain ihmeellisyyksiä tapahtuu. monesti päivityksen jälkeen itse teen vähintään uudelleen käynnistyksen ja toistaiseksi on mennyt hyvin. Aika yleistä nykyään että joku bitti menee vinoon. Olisi hauska nähdä polarilta dataa, että paljonko nykyään tehdään päivityksiä Bluetoothin yli verrattuna vanhaan piuhalla tapahtuvaan tyyliin ja löytyisikö sieltä jotain syitä.

Patrik28
30.01.2022, 10.56

Olisikohan kellon ohjelmointikoodissa olleet ajastimet sekaisin. Eivät siis lähde laskemaan tuota 10 minuttia.

Sama juttu minulla, kun kyselee heräämisestä päivällä, kun kello on ollut pöydällä käyttämättä. Paitsi, että tätä ongelmaa en ole saanut resetillä pois.
Outoa, kun kello tunnistaa liki minuutilleen nukkumisen yöllä mutta sekoilee päivällä. Polarin asiakaspalveluakaan ei kiinnosta sekoilu, pitäisi keksiä joku muu syy takuuhuoltoon.

Mika.V
30.01.2022, 12.40
Onko kello tietoinen heräämisestä yön jälkeen ja onko se synkronoitu ennen ranteesta pois ottoa ?

Patrik28
30.01.2022, 22.03
Onko kello tietoinen heräämisestä yön jälkeen ja onko se synkronoitu ennen ranteesta pois ottoa ?

Onhan se, koska sängystä noustessa painan kellosta OK, kun se kysyy heräämisestä. Kellohan ei päästä selailemaan valikoita*, jos heräämistä ei ole hyväksytty.

Olen nyt viimeaikoina pitänyt bluetooth yhteyttä puhelimessa, joten synkronointi pitäisi tapahtua jatkuvasti. Sillä ei tunnu olevan vaikutusta heräämis-kyseilyihin.

*korjaus, univalikkoa (nightly recharge)

jalkkis
30.01.2022, 22.49
Ei se heräämisen hyväksyntä tarkoita synkronointia. Eikä jatkuva bt-yhteyden päälläolo.

Seuraavan kerran ennen kellon ottamista pois ranteesta tarkista Flowsta, että kello on synkattu. Esim. Päiväkirjassa näkyy aikaleimat.

maalinni
31.01.2022, 09.16
Tsekkasitko sen nukahtamisajan? Ja tosiaan, synkkaa joka päivä. Se automaattinen synkkaus ei mielestäni edes juuri akunkestoon vaikuta.

maalinni
31.01.2022, 09.18
^ Nyt taisin itse sekoittaa uniajan ja "älä häiritse" asetuksen. Sori, eli uniaikaa ei voi asettaa kellonaikoina.

Patrik28
31.01.2022, 10.24
^ Nyt taisin itse sekoittaa uniajan ja "älä häiritse" asetuksen. Sori, eli uniaikaa ei voi asettaa kellonaikoina.

Uniajan voi asettaa optiselle sykesensorille mutta se on mielestäni turhaa, koska sensori osaa mennä 24/7 käytössä lepotilaan, kun kello ei ranteessa.
Käytin asetusta ennen kun en tiennyt lepotilasta ja luulin että akku säästyy. Mutta eroa kestossa ei juuri ole.

Automaattinen synkronointi vie kyllä tiedot heti aamusta Flow:hun, ennen kuin ehtii kahvit keittämään. Tai ainakin kännykällä tiedot näkyy, en tiedä ovatko vielä Polarin pilvessä.

jalkkis
09.02.2022, 20.01
Tänään suorituksen jälkeen käsin käynnistetty synkkaus jäi jumiin viime metreille. Uudelleensynkkaus korjasi asian. Satunnaista lagailua on esiintynyt.

Vanhalla softalla en muista, että kumpaakaan olisi ollut. Ei ihan priimakoodia tämä uusin...

fob
11.02.2022, 00.00
Siellä se grit x matkaa kohti Kempelettä. Toiveena saada ensi viikolla takaisin entistä ehompana.

jalkkis
11.02.2022, 17.44
Taitaa jokaisen Gritin myyntipakettiin kuulua Kempeleen reissu...

kauris
11.02.2022, 18.40
Heh, aika moni varmaan käynyt mutta jos ei korkeusmittaud niin kiinnosta niin hyvin on toiminut muutoin.

jalkkis
11.02.2022, 18.52
^Toki mutta jos barometrinen korkeus ei kiinnosta niin miksi hankkia barometrinen kello? Halvemmalla saa muut samat ominaisuudet. Ei kait tää niin tyylikäs ole...?

kauris
11.02.2022, 21.31
No itselle barometrinen korkeus oli kyllä yksi plussista. Edellisessä Suunnon laitteessani sitä ei ollut ja sitä edellisessä Polar v800 laitteessa oli ollut. Mutta oli niitä muitakin gritissä olevia juttuja jotka ratkaisivat valintaa baroa enemmän. Ensinnäkin halusin palata Polariin flown vuoksi. En tykännyt yhtä paljon Suunnon apista enkä halunnut ottaa riskiä testata garminia. Polarissa myös tutumpi rasituksen seuraus, Gritissä hyväksi kehuttu rannesykemittaus (Suunnossa ei mulla pelannut), lisäksi oli reittisuunnittelua, uintimittauksia ja bt pyörä-antuteita jne jne.
Vaihtoehtoja ei hirveästi siis ollut ja Grit vaikutti pätevältä.

edit. eikä ulkonäkökään huonompi ollut. Mulla tää täysin musta malli.

fob
11.02.2022, 23.45
No itselle barometrinen korkeus oli kyllä yksi plussista. Edellisessä Suunnon laitteessani sitä ei ollut ja sitä edellisessä Polar v800 laitteessa oli ollut. Mutta oli niitä muitakin gritissä olevia juttuja jotka ratkaisivat valintaa baroa enemmän. Ensinnäkin halusin palata Polariin flown vuoksi. En tykännyt yhtä paljon Suunnon apista enkä halunnut ottaa riskiä testata garminia. Polarissa myös tutumpi rasituksen seuraus, Gritissä hyväksi kehuttu rannesykemittaus (Suunnossa ei mulla pelannut), lisäksi oli reittisuunnittelua, uintimittauksia ja bt pyörä-antuteita jne jne.
Vaihtoehtoja ei hirveästi siis ollut ja Grit vaikutti pätevältä.

edit. eikä ulkonäkökään huonompi ollut. Mulla tää täysin musta malli.

+1
Lisäksi kellon lasi ei ole ihan pinnassa vaan upotettuna reunan suojaan. Omissa harrastuksissa kun sattuu ja tapahtuu.

Tämä on jo toinen Kempeleen reissu. Mutta hienosti Polar hoitaa oman osuutensa eikä nikottele takuukorjausten kanssa.

JackOja
13.02.2022, 16.21
Eilen lenkille laitoin kokeeksi reitin kelloon vaikka tuttua pätkää olikin. Ja tosiaan, softapäivityksen jälkeen on navigointinäkymässä starttinappulan takana valikko opastuksen keskeyttämiseen tai vaihto toiselle reitille. Mainiota.

Omalle Gritille ei vielä ole reilun vuoden käytön jälkeen ollut tarvetta Kempeleen reissulle. Pitäisikö huolestua ja laittaa ihan huvikseen menemään?

tinke77
13.02.2022, 16.35
Miul on kerran käyny pajalla, meni näyttö vaihtoon kun sekosi pixelimössöksi. Tuota reittiopastusta en oo vielä jaksanu kokeilla, miten tuo helpoiten onnistuu saada kelloon?

JackOja
13.02.2022, 16.46
...miten tuo helpoiten onnistuu saada kelloon?

Laitat jonkin tekemäsi reitin Flowssa suosikiksi. Tai teet Komootilla niin päivittyy sieltä suosikkeihin. Komootilla tehdyt näyttää fiksummin risteysopastuksen.

kauris
13.02.2022, 16.57
Ridewithgpx palvelun ilmaisella versiolla (pc:llä) olen itse tehnyt reitit, tallentanut gpx-tiedostona ja ladannut flown suosikeihin. Ridewithgpx näyttää aika hyvin oikean näkymän valitsemalla tosi pienetkin polut. Tosin välillä vaikea tajuta mikä on pientäkin pienempi polku, mikä ihan ulkoilutie. Ulkoiluteitä ja teitä pitkin reittiä piirtää nopeasti "follow the road" valinnalla, pientä polkua sitten pystyy puolestaan klikauttelemaan piste pisteeltä tarvittaessa itse.

tinke77
13.02.2022, 17.15
Jep, sain yhden reitin sinne suosikkeihin ja koin onnistumisen iloa. Onko tuo komoot maksullinen?

JackOja
13.02.2022, 18.02
Jep, sain yhden reitin sinne suosikkeihin ja koin onnistumisen iloa. Onko tuo komoot maksullinen?

Ilmainen on, reittejä voi piirtää ympäri maailmaa.
Polarin käyttäjät saavat yhden "maksullisen alueen" ilmaiseksi. Itse en ole vielä tajunnut mihin niitä tarvitaan ellei käytä karttanäytöllistä vehjettä.

tinke77
13.02.2022, 18.03
Ok. En vaan komootista saanu siirrettyä polariin.

JackOja
13.02.2022, 18.13
Ok. En vaan komootista saanu siirrettyä polariin.

En ymmärrä, samalla tavalla kuin minä tahansa GPX:nä tai vielä kätevämmin kun Polar Flown suosikeissa klikkaa sitä komoot-kuvaketta.

Pitänee toki olla Komoot-tili ja yhdistää se Flowhon. Ja tallentaa reitti Komootissa ensin.

tinke77
13.02.2022, 18.27
Komoot tili on, myös yhdistetty ja sinne reitin tein ja tallensin. Sieltä kun yrittää päivittää reitin polariin, niin herjaa jotain sijaintirajoitusta, että komootissa pitää käydä muuttamassa asetuksia, mutta mikähän asetus tuo nyt sitten on. Sitä en löytäny.

JackOja
13.02.2022, 18.48
No höh. En kyllä keksi mistä kiikastaa. Liittyisikö sitten siihen "oman alueen" aktivoimiseen? Oletko tehnyt sen? Muistaakseni se oli ihan tyrkyllä joko Komootissa tai Flowssa.

tinke77
13.02.2022, 19.11
Käsittääkseni oon tehny. [emoji848]

ReissuReino
15.02.2022, 16.26
Reitin lähtöpisteen pitää olla tuolla ilmaiseksi aktivoidulla alueella jotta reitti siirtyy.
Komoot | Polar Suomi (https://support.polar.com/fi/komoot)
"Kun olet yhdistänyt Komoot- ja Polar Flow ?tilisi, kaikki suunnitellut Komoot-reittisi synkronoidaan Flow’ssa suosikkireiteiksesi, jos niiden alkupiste on Komoot-tilillä käyttöösi ottamilla alueilla. Jokaisen Flow-treenisi reitti synkronoituu komootiin."

JackOja
15.02.2022, 16.31
Reitin lähtöpisteen pitää olla tuolla ilmaiseksi aktivoidulla alueella jotta reitti siirtyy.

Katos vaan, testasin tuon ja niinpä tosiaan on! Höh.

Mutta kai se lähtö voi olla maksullisestikin aktivoidulla alueella :)

Miksiköhän ei ole tarjolla koko valtakuntaa kuin pieninä paloina, maakuntina suunnilleen? Koko palloa ei tartte.

tinke77
15.02.2022, 16.53
Aha, meidän piha ei vissiin sit oo [emoji848].

ReissuReino
15.02.2022, 17.23
Miksiköhän ei ole tarjolla koko valtakuntaa kuin pieninä paloina, maakuntina suunnilleen? Koko palloa ei tartte.

Taitaa olla "kaupallisia" syitä pilkkoa alueet pienemmäksi. Koko pallon vapauttamisesta Komoot sai minultakin muistaakseni kolmekymppiä, kai se on sitten koluttava läpi.

Mika.V
15.02.2022, 17.54
olettehan muistaneet tämän hyödyntää. Tuollahan sai avattua toisen alueen ilmaiseksi komootista.

https://www.dcrainmaker.com/2022/02/random-buried-treasure-reminder-komoot-and-polar-give-free-map-region-to-users.html (https://www.dcrainmaker.com/2022/02/random-buried-treasure-reminder-komoot-and-polar-give-free-map-region-to-users.html)

fob
16.02.2022, 15.08
Siellä se grit x matkaa kohti Kempelettä. Toiveena saada ensi viikolla takaisin entistä ehompana.

Kempeleen paketti palasi. Pitänee kohta avata.
Nopeaa vaikka oli viikonloppu välissä[emoji106]

a-o
20.02.2022, 23.32
Minulla on nyt barometrin takuukorjauksen jälkeen muutaman kerran jäänyt hiihtoreissun korkeusprofiili puuttumaan Polar Flown kautta tallennusta katsottaessa. Mistähän se voisi johtua kun korkeusmetrit on kuitenkin mittarista ja flowsta luettavissa?

fob
21.02.2022, 22.00
Kempeleen paketti palasi. Pitänee kohta avata.
Nopeaa vaikka oli viikonloppu välissä[emoji106]

Etukansi/näyttö ja takakansi/barometrinen sensori vaihdettu.

On tuossa vastinetta takuulle!

jalkkis
21.02.2022, 22.15
Öö, paras vastine takuulle on niin hyvä laatu, ettei Kempeleen tehdasvierailuja tarvita.

T. Nim. 2 x tehdaskeikkaa takana samasta syystä.

fob
21.02.2022, 23.01
Toinen keikka minunkin kellolleni. Mutta jos laatu olisi kohdallaan, ei sitä ensimmäistäkään keikkaa tarvittaisi. Taisi tämän grit x ensimmäisen sukupolven kanssa käydä se kuuluisa ”insinöörin moka”

jalkkis
22.02.2022, 11.55
Toinen keikka minunkin kellolleni. Mutta jos laatu olisi kohdallaan, ei sitä ensimmäistäkään keikkaa tarvittaisi. Taisi tämän grit x ensimmäisen sukupolven kanssa käydä se kuuluisa ”insinöörin moka”

Jep, päästiin beta-testaajiksi.

Nyt korkeusmittaus on toiminut ihan ok. Harmi vaan, että kello ei osaa/pysty/muu seliseli huomioida kelistä johtuvaa ilmanpaineen muutosta.

JackOja
22.02.2022, 12.00
...
Nyt korkeusmittaus on toiminut ihan ok. Harmi vaan, että kello ei osaa/pysty/muu seliseli huomioida kelistä johtuvaa ilmanpaineen muutosta.

Miten se pitäisi huomioida? Pitäisikö kellon tajuta muuttuuko korkeus vai ilmanpaine? Tekeekö joku kello niin?

Ilmanpaineen muutos ei tarkalleen ottaen johdu kelistä vaan päinvastoin.

fob
22.02.2022, 12.28
Suunnalla on ainakin yritys siihen suuntaan, että ilmanpaineen muutoksia otettaisiin huomioon korkeustiedon tallentamisessa.

”FusedAlti

FusedAltiTM tuottaa korkeuslukeman, joka on GPS-korkeuden ja ilmanpaineeseen perustuvan korkeuden yhdistelmä. Se minimoi tilapäisten virheiden ja poikkeamien vaikutuksen lopullisessa korkeuslukemassa.”

Spartan Ultrassa toimi itseasiassa melko hyvin.

JackOja
22.02.2022, 12.45
GPS-korkeudet on lähtökohtaisesti sontaa joten en paljoa painoa niiden avustamiselle antaisi. Eikö Grittikin kalibroi itseään GPS-signaalista ja juuri siksi perseestä?

jalkkis
22.02.2022, 13.13
Miten se pitäisi huomioida? Pitäisikö kellon tajuta muuttuuko korkeus vai ilmanpaine? Tekeekö joku kello niin?

Ilmanpaineen muutos ei tarkalleen ottaen johdu kelistä vaan päinvastoin.

Näin ajatustasolla kellon pitäisi pystyä huomioimaan/eliminoimaan muusta kuin korkeuden muutoksesta tapahtunut muutos ilmanpaineessa. Muutenhan korkeiden mittaamisessa ilmanpaineen avulla ei ole mitään virkaa.

Ja Suunnolla on tosiaan FusedAlti ja se ainakin yrittää huomioida asiaa.

Polarihan voisi tehdä jonkunlaisen jälkikorjausmahdollisuuden Flowhon. Vaikka "jälkikalibroida" ilmanpainetta suorituksen alussa ja lopussa. Omalla riskillä toki.

K.Kuronen
22.02.2022, 13.20
Olen vahvasti sillä kannalla, että ilmanpaineeseen perustuvalla korkeuden arvioinnilla on lähinnä merkitystä vuoristossa, missä sekä nousua, että laskua voi kertyä. On ajan hukkaa pähkäillä joidenkin metrien virhettä.

JackOja
22.02.2022, 13.21
Polarihan voisi tehdä jonkunlaisen jälkikorjausmahdollisuuden Flowhon. Vaikka "jälkikalibroida" ilmanpainetta suorituksen alussa ja lopussa. Omalla riskillä toki.

Se olis kyllä! Itse tosin kalibroisin mielummin korkeustietoja kuin ilmanpainetta.

...On ajan hukkaa pähkäillä joidenkin metrien virhettä.

Joo ei näiden korkeustarkkuudella kannata alkaa talon perustusten valumuotteja nikkaroimaan.

Itselle riittää että nousu- ja laskumetrit ovat A-A -lenkillä suunnilleen samat, ts. ~10 metrin sisällä.
Kalibroin tosin itse lenkillä mittaria usein (ellei sää suht. stabiili) kun tietyt luonnonjutut ja niiden korkeudet kiinnostaa. Etenkin vierailla seuduilla.

K.Kuronen
22.02.2022, 13.29
Näin ajatustasolla kellon pitäisi pystyä huomioimaan/eliminoimaan muusta kuin korkeuden muutoksesta tapahtunut muutos ilmanpaineessa. Muutenhan korkeiden mittaamisessa ilmanpaineen avulla ei ole mitään virkaa.

...

Kellolla on ymmärtääkseni mahdollisuus arvioida korkeutta kolmella tavalla:

-GPS, joka on korkeuden osalta epäluotettava,
-Ilmanpaine, joka muuttuu myös muusta syystä, kuin korkeuden vaihtelusta,
-DEM, jonka tarkkuus riippuu paikannuksen onnistumisesta ja mallin tarkkuudesta.

Kanuuna
22.02.2022, 15.13
Nyt kun korkeusdatasta on puhe, niin miten olisi ison mittakaavan yhteistyörojekti eri valmistajien tai toimijoiden välillä, jotta saataisiin korkeustiedot suoraan ”kartalle”. Silloin ei olisi enää arpapeliä, kenen korkeusdata pitää paikkansa missäkin kohtaa ja korkeusdata olisi (jälkeen päin) saatavissa xy-tason gepsitiedon mukaan. Dataahan on olemassa vaikkapa MML:n kartoissa, mutta ei kuitenkaan kelloissa tai muissa härveleissä. Top Gearin sanoin: How hard can it be? [emoji28]
Eikös jotain tällaista ideaa ole kaavailtu autoteollisuudessa mukautuvien vakkareiden jatkoksi? Vai olisiko jo olemassakin? Toki käyttäjäkunnalta voisi tulla tukea datan validointiin, jos GDPR antaa myöten.

JackOja
22.02.2022, 15.23
Nyt kun korkeusdatasta on puhe, niin miten olisi ison mittakaavan yhteistyörojekti eri valmistajien tai toimijoiden välillä, jotta saataisiin korkeustiedot suoraan ”kartalle”. Silloin ei olisi enää arpapeliä, kenen korkeusdata pitää paikkansa missäkin kohtaa ja korkeusdata olisi (jälkeen päin) saatavissa xy-tason gepsitiedon mukaan.

Jälkeenpäin saa träkkiin MML:n korkeustiedot 10x10 metrin gridistä vaikka tällä: http://gpspekka.kapsi.fi/

MML:lle tein joskus ehdotuksen, että kalibrointeja varten saisi karttapaikalta tiedon sijaintipisteen korkeudesta. Oli jo kuulemma "suunnitteilla", mutta ei ole vielä näkynyt.

Dataahan on olemassa vaikkapa MML:n kartoissa, mutta ei kuitenkaan kelloissa tai muissa härveleissä.

Ei kai tuo ongelma ole jos kartta itsessään on vehkeessä. Kyllä mun käsi-GPS osaa näyttää korkeuden kursorin kohdalla.

Eikös jotain tällaista ideaa ole kaavailtu autoteollisuudessa mukautuvien vakkareiden jatkoksi? Vai olisiko jo olemassakin?

Ainakin mun Volkkarissa on.

Toki käyttäjäkunnalta voisi tulla tukea datan validointiin....

Mielummin ei.

Niin ja Stravahan ohittaa mitatut korkeudet ja asettaa träkin omalle karkealle korkeusmallilleen ja sillä saa 10-30% lisää nousumetrejä.
Kun käyttää "korjaa korkeustiedot" -toimintoa saa metrejä vielä lisää :rolleyes:

jalkkis
22.02.2022, 15.27
Onhan täälläkin palstalla jossain linkki jonkun harrastajan tekemään palveluun, joka laskee syötettyjen koordinaattien mukaan korkeuden (arvion?) hyödyntäen avointa karttadata-aineistoa. En vaan löydä osoitetta... Olen sitä testaillut ja ainakin esim. Google earthin kanssa se on ihan samoilla linjoilla.

Voishan korkeuskäppyrädataa jälkilaskea palveluissa. Laskentatehoa tietty tarvitaan...

EDIT: Jack tiesikin linkin tarkoittamaani palveluun.

JackOja
22.02.2022, 15.30
Voishan korkeuskäppyrädataa jälkilaskea palveluissa. Laskentatehoa tietty tarvitaan...

Ei tarvii paljon mitään. Apollo yhdentoista keskustietokonekin olisi laskenut sellaiset hetkessä.

EDIT: Jos ArcMAPilla laskee LiDAR-korkeudet 2x2 metrin mallista satkun lenkille siihen menee muutamia sekunteja.

jalkkis
22.02.2022, 15.53
^ Joo, ei se yksittäinen ole kummoinen mutta kun on jokunen tuhat/satatuhatta/miljoonaa yhtäaikaista datan uppajaa, niin sitten suottaapi serverillä olla jonoa...

JackOja
22.02.2022, 15.55
Mahtaako ne absoluuttiset korkeudet noin montaa kiinnostaa?

Noin sekunti meni tolla GPSpekalla laskentaan.*

Monelle on varmaan tärkeämpää päästä keulimaan nousumetreillä, siihen Strava on hyvä.

*EDIT: vertailin GoogleEarthin laskemaan, GE tekikin oikein hyvän korkeusprofiilin! Itse asiassa paremman kuin GPSpekka. Mojovasti parantunut tarkkuus, joskus vuosia sitten teki aivampaskaa jälkeä.

jalkkis
22.02.2022, 16.00
Mietin siis, että Flow:n yms kaltaiset palvelut tekisi tuon automaattisesti samalla kun uppaat datan pilveen.

JackOja
22.02.2022, 16.11
Mietin siis, että Flow:n yms kaltaiset palvelut tekisi tuon automaattisesti samalla kun uppaat datan pilveen.

Strava tekee niin. Harmi että korkeudet ei oo kovin tarkkoja. Mutta globaali korkeusmalli on toki aina kompromissi. Toisaalta luulis että niillä olis varaa ostaa tarpeeksi iso kovalevy.

a-o
24.02.2022, 19.27
Minulla on nyt barometrin takuukorjauksen jälkeen muutaman kerran jäänyt hiihtoreissun korkeusprofiili puuttumaan Polar Flown kautta tallennusta katsottaessa. Mistähän se voisi johtua kun korkeusmetrit on kuitenkin mittarista ja flowsta luettavissa?

Lähetetty minun IN2013 laitteesta TapatalkillaOliko tästä muilla havaintoja?

Minulla on mittarissa kaksi hiihtolajia lajiprofiileissa: perinteinen hiihto ja hiihto.

Huomasin että kun valitsen pertsan, niin flow näyttää suorituksen korkeusprofiilin, mutta kun laji on hiihto, niin korkeutta ei näytetä.

Kävin vielä molempiem profiilien asetukset läpi ja molemmissa on samat asetukset sekä korkeus mittaus päällä.

Outo juttu[emoji848]

EDIT: eipä tullut enää korkeus pertsan profiilillakaan ( oli kyllä luistelusukset jalassa[emoji16])

fob
01.03.2022, 22.31
Perinteisen hiihdon valinnalla tallentui lenkin korkeuskäyrä kuten ennenkin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220301/020376f00818128c9a609533bb09e0f4.jpg

marco1
01.03.2022, 22.56
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220301/4bad6cf528e8e1090f47585193d59789.jpg
Taisin menehtyä eilisellä lenkillä tai sitten kello meni aluspaidan hihan päälle tms muuta kummaa.

JackOja
02.03.2022, 09.13
Taisin menehtyä eilisellä lenkillä...

Tuskinpa sentään.

marco1
02.03.2022, 11.08
Jos ilman gps-jälkeä ei ole lenkkiä tehty niin ilman sykekäyrää ei myöskään voi olla sykettä. Mutta väliäkös tuolla, reilun vuoden ollut käytössä ja ensimmäistä kertaa kävi näin. Pidän rannemittausta kyllä melko epätarkkana monissa lajeissa ja en murehdi siitä enempää.

Silmäilin omia träkkejä tuossa muutenkin ja eipä niissä monessakaan näytä korkeus olevan sama lähtöpaikalle palatessa, suurimmassa osassa oli aika reilu heitto, 15-30m.

fob
05.03.2022, 22.50
Edelleen korkeusmittaus toimii kuten sen pitääkin toimia. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220305/7e68f4d94fc05129ad602c67af5c1d42.jpg

kauris
27.03.2022, 09.10
Oli tarve herätä tänään klo 6 kuten muinakin viikonloppuina viemään lasta uimahallille ennen seitsemää. No nyt lisäkivana oli kellojen siirto eli herätä pitikin ikään kuin viideltä. Miten sen kellon sitten laittaa soimaan. Vaihtaako grit kesäaikaan yön aikana ja herätyksen voi säätää normaalisti kuudeksi. Vai pitäiskö laittaa viideksi. Toisaalta en haluaisi herätä tuntia liian aikaisin. Enkä tietenkään tunnin liian myöhään.
Luulin sitten olevani ovela kun keksin illalla klo 10 laittaa alaspäin laskevan ajastuksen herättämään toivottuun aikaan. Eipä toiminut. Kello alkoi hälyttämään vasta klo 7 kun saavuin jo takaisin kotiin. Mutta nukuin siis hiton huonosti jatkuvasti miettien koska pitää herätä ettei mitään kelloa olis tarvinnut.
Nyt aloin kyllä miettimään, että menikö se ajastus oikeasti sekaisin automaattisesta kesäaikaan siirtymisestä (kello oli oikeassa ajassa aamulla) vai laskinko itse illalla väärin ja laskin tunnit kello kuuteen vaikka olis pitänyt laskea ikään kuin kello viiteen.

Kanuuna
27.03.2022, 09.17
Vantage V1 näyttää edelleen kello 7:16, vaikka oikeasti on 8:16. Ei ole jatkuvasti yhteydessä puhelimeen, eikä siirtänyt itsestään. Synkronoinnissa siirtää.

PeZu
29.03.2022, 16.25
Ainakin V1:ssä kellon aika muuttuu vasta kun synkronoit kellon puhelimen kanssa.

nure
24.04.2022, 11.47
Onkos muuten kukaan huomannut että jos asetuksista virran säästöstä poistaa GPS:n käytöstä niin jonkin ajan kuluttua on taas päällä? Kuinka kauan yleensä kestää virta aivan kellokäytössä?

JackOja
24.04.2022, 13.46
Meinaatko että GPS olisi käytössä vaikkei harjoitus ole meneillään? Enpä usko.

kauris
24.04.2022, 15.04
En minäkään. Ja pelkän kellokäytön kesto on useamman viikon jos sen lisäksi ettei tallenna harjoituksia ottaa myös sykeseurannan kokonaan pois päältä (vaihtoehtoina kokonaan pois, jatkuva seuranta, vain öiden seuranta) ja ei pidä yhdistettynä kännykkään.

nure
24.04.2022, 19.20
^Kun avaan asetukset niin GPS ilmoittaa sekunnin välein ja kun poistan käytöstä niin jonkin ajan kuluttua taas päällä jolloin ymmärrettävää että akku kuluu.

JackOja
24.04.2022, 19.26
^Kun avaan asetukset niin GPS ilmoittaa sekunnin välein...

Niin, harjoituksen aikana. Ei se kellona GPS:ää mihinkään käytä.

nure
24.04.2022, 19.40
^Mistä akun olematon kesto sitten johtunee? Jokin hyvä idea lähteä etsimään syitä?

kauris
24.04.2022, 21.11
Miten sen sykeseurannan kanssa oli? Kauanko akku kestää ja kuinka vanha sun laite on? Mulla on grit ostettu kyllä heti kun nää tuli myyntiin ja kun sykeseuranta on päällä vain öisin, kestää akku ehkä viikon verran ainakin. Vähän vaikea arvioida, koska harvoin tulee viikkoja jolloin ei myös harjoituksia tulisi tallennettua. Saliharjoitukset (syke muttei gps) esim eivät toisaalta juuri akkua kuluta.

Ainoaksi lääkkeeki keksin laitteen boottaamisen. Jos siellä on joku outo asia kuluttamassa koko ajan päällä vaikka ei kuulusisi, niin reserointi vois auttaa. Jos takuu on voimassa niin kannattaa toki lähettää huoltoon niin tarkistavat akun kunnon ja vaihtavat jos se on kellon ikään nähden poikkeuksellisen huonossa kunnossa. Toki vuosien myötä akku jonkin verran huononee. Myös se voi aiheuttaa akun heikkenemistä, että kello on ollut pitkiä aikoja akku täysin tyhjänä. En tiedä koskeeko tällaisia kellon akkuja mutta monissa lipo/lion akuissa näin olen ymmärtänyt käyvän.

nure
24.04.2022, 21.19
Sykeseuranta päällä pääosin aina. Kello on aivan julkaisun aikoihin hankittu, täytyy laittaa johdon päähän ja katsoa mitä voi tehdä.

Mika.V
24.04.2022, 22.45
Ja kellon asetuksista löytyy nykyään myös resetointi, eli onnistuu myös ilman johtoa.

nure
24.04.2022, 23.26
^ Kerrotko mistä?

Mika.V
25.04.2022, 00.00
Asetukset -> yleisasetukset -> tietoja kellostasi ja sitten scrollata ihan alas josta nollaa kaikki tiedot ja asetukset. Sieltä löytyy myös uudelleen käynnistys.

Teme X-2
26.04.2022, 12.18
Onko kenelläkään muulla napit jumittanut Gritissä?
Varsinkin savemman puolen napit tahtoo jäädä pohjaan, vähän pyöräyttämällä vapautuu.
Välillä ärsyttää. kun noissa kummassakin napissa on tuo pitkän painamisen toiminto.
Vielä olisi takuuta jäljellä, mutta en ole vielä huoltoon laittanut.

kauris
26.04.2022, 13.56
Ei ole jumittanut vaikka tosiaan ensimmäisten erien malleja eli takuutkin ummessa.

Aki Korpela
26.04.2022, 14.08
Mahdankohan minä olla ainoa, jota ärsyttää Polarin virheellinen tai ainakin viiveellinen keskivauhti harjoituksen aikana. Kyse ei tietenkään ole isosta asiasta, mutta useammalla lenkillä tuota on jo tullut ihmeteltyä. Esimerkiksi tänään kun ajelin töihin, kello näytti 24.98 km:n matkaa, kun aikaa oli kulunut sekunnilleen tunti. Tuosta pitäisi käsittääkseni yhden desimaalin tarkkuudella tulla keskivauhdiksi 25.0 km/h, mutta kellon mielestä keskivauhti oli 24.8 km/h. Ja kun lukema sitten ehkä puolen minuutin päästä päivittyi, uudeksi arvoksi tuli 24.9 km/h, joka oli edelleen pielessä, sillä kyseinen puoli minuuttia rullailtiin alamäkeen reilusti yli kahtaviittä...

Onko kukaan muu huomannut tätä? Todennäköisesti lopulta keskivauhti on kyllä oikein, mutta varsin ärsyttävä on tuo live-keskivauhdin laahaaminen. Paras ratkaisu taitaa olla poistaa se kokonaan kellotaulunäkymästä. :) Kello on nelisen kuukautta vanha Grit X Pro Titanium.

kauris
26.04.2022, 14.16
Taitaisi viedä eroa toiseen suuntaan mutta keskinopeudenkin voi laskea joko vain liikkumisajalta tai kokonaisajalta. Riippuen onko kello säädetty stoppaamaan vauhdin laskiessa alle x km/h tai kun pysähdyksissä x sekunttia. Muistamatta ulkoa oliko juuri tässä mallissa mitkä vaihtoehdot. Näitä Polareita ja suuntoja kun on ollut useita vuosien aikana. Sinun Aki kuvaamaa pientä eroa en itse ole huomannut joskaan en voi sanoa etteikö minunkin laite noin tee kun en ole koittanut havainnoida.

Itsellä nykyään ei automaattipysäytys ole käytössä. Välillä ketuttaa, kun tallennus unohtuu päälle. Tulee lenkin jälkeinen autolla ajaminen vaikka mukaan. Tai pari päivää sitten puolen tunnin makkaranpaistotauko.

Aki Korpela
26.04.2022, 14.23
Mitään automaattistoppeja ei ole käytössä, eli aika juoksee koko ajan. Keskivauhdin pitäisi yksinkertaisesti olla kellossa näkyvän matkan ja ajan osamäärä, mutta jostain kumman syystä näin ei Polarissa ole... Enkä pysty keksimään tähän mitään järkevää selitystä.

marco1
26.04.2022, 14.32
Jos se päivittää sitä keskivauhtia vaan harvemmin kuin muita lukuja? Toisaalta näissä GPS-laitteissa tehdään niin paljon kaikenlaisia suodatteluja että joka lukema näytöllä on jotenkin pyöristetty ja/tai suodatettu.

Grit muuten ollut OK mutta jos saa valita niin ottaisin samat ominaisuudet vähän pyöreämmässä ja kevyemmässä muodossa.

Aki Korpela
26.04.2022, 14.36
Ehkä se jotain semmoista sitten tekee. Mutta onhan se nyt harmillista, että ihminen pystyy itse kellon näytöltä päässälaskemaan, että kellon näyttämä keskivauhti on väärin! :D Garmineissa ei ikinä moista kummallisuutta tullut vastaan.

Älkääkä ymmärtäkö väärin: olen ollut Grit X Prohon oikein tyytyväinen, mutta kovasti kummastuttaa, miksei keskivauhtia lasketa kellossa juuri niin yksinkertaisesti kuin se pitäisi laskea...

jalkkis
26.04.2022, 16.57
Varsinkin savemman puolen napit tahtoo jäädä pohjaan, vähän pyöräyttämällä vapautuu.
Välillä ärsyttää. kun noissa kummassakin napissa on tuo pitkän painamisen toiminto.

Mulla jumitti korjauksen jälkeen. Kello meni uudestaan pajalle (myös toisesta syystä) ja sen jälkeen on pelittänyt ok.

Minkä ikäinen gritti on? Laita vaan pajalle, niin saat uudet kuoret tms.

fob
29.04.2022, 22.36

Jep. Takuuhuollossa korjautui

Poy
03.05.2022, 12.27
Saisko tässä ketjussa kysyä mielipidettä Polar Grit X Pro vs Vantage V2? Hinnat samat, mutta ensimmäinen olisi -10% ja jälkimmäinen -20%. Paljon tulee maastopyöräiltyä ja pyöräiltyä, mutta toki muitakin lajeja harrastettua. Oliko Grit X Pro kestävempi? Löytykö jostain sellainen vertailu sivu, en nyt sellaista löytänyt Polarin sivuilta.

Hower
03.05.2022, 12.46
Tai Polar Pacer pro?
https://www.reddit.com/r/Polarfitness/comments/ub8l70/polar_pacer_pro_vs_vantage_v2/

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63577-Polar-Pacer-Pro

Jos hinnalla on merkitystä, Pacer 299€

oPa
03.05.2022, 13.18
Löytykö jostain sellainen vertailu sivu, en nyt sellaista löytänyt Polarin sivuilta.

Tuotevertailu. (https://www.polar.com/fi/tuotteet/vertaile?product1=101572&product2=101820&product3=102204)

Grit X kannattaa ottaa myös harkintaan. Hinta on aika houkutteleva uudempiin verrattuna - 279€ Powerilla kampanjassa. Ominaisuuksissa ei aivan valtavasti häviä.

Itse olen päässyt kokeilemaan sekä Vantage V2 että Grit X Pro. Sanoisin että valinta sen mukaan kumpi tyyli mielyttää itseä enemmän. Minulle Grit X Pro oli parempi. Hanskat kädessä napit oli helpompia käyttää ja paremmat rannekkeet. Nykyään toki VV2seen saa adapterilla paremmat rannekkeet.

nure
03.05.2022, 13.31
Voi olla että Grit saa kaveriksi Suunto 9:n, kiintoisa ja pienikokoinen... Titaaninen ei ainakaan aiheuta iho ongelmia.

ReissuReino
04.05.2022, 10.58
Mahdankohan minä olla ainoa, jota ärsyttää Polarin virheellinen tai ainakin viiveellinen keskivauhti harjoituksen aikana. Kyse ei tietenkään ole isosta asiasta, mutta useammalla lenkillä tuota on jo tullut ihmeteltyä. Esimerkiksi tänään kun ajelin töihin, kello näytti 24.98 km:n matkaa, kun aikaa oli kulunut sekunnilleen tunti. Tuosta pitäisi käsittääkseni yhden desimaalin tarkkuudella tulla keskivauhdiksi 25.0 km/h, mutta kellon mielestä keskivauhti oli 24.8 km/h. Ja kun lukema sitten ehkä puolen minuutin päästä päivittyi, uudeksi arvoksi tuli 24.9 km/h, joka oli edelleen pielessä, sillä kyseinen puoli minuuttia rullailtiin alamäkeen reilusti yli kahtaviittä...

Onko kukaan muu huomannut tätä? Todennäköisesti lopulta keskivauhti on kyllä oikein, mutta varsin ärsyttävä on tuo live-keskivauhdin laahaaminen. Paras ratkaisu taitaa olla poistaa se kokonaan kellotaulunäkymästä. :) Kello on nelisen kuukautta vanha Grit X Pro Titanium.

Eikös tuo ole sitten mennyt oikein jos mennään urheilusäännöillä vaikka arkimatematiikka haraa ankarasti vastaan ? Jos oltaisiin pyöristetty ylöspäin olisit saanut ansaitsematonta etua. Vähän sama kuin että pyöristettäisiin loppuaikaa alaspäin jos ei desimaalit riitä näyttämään koko tarkkuudella mitattua aikaa.

Olen kyllä huomannut monestikin outoja tuloksia Polarin kelloissa kun on tehty lyhyitä juoksuvetoja tai jos GPS signaali on ollut ajoittain kadoksissa, yleensä nämä tasoittuvat pitemmällä lenkillä. Näita on sitten ihmetelty asiakaspalvelun kanssa.

jalkkis
04.05.2022, 23.35
Nää Polarit pyöristelevät miten sattuu. Mulla esim. se korkeusnäyttö, jossa voi säätää korkeutta ja sitten se näyttö, jossa näkyy isona vain korkeus, voi näyttää eri lukemaa. Ei nyt isosta erosta kyse, jos korkeus on toisessa näytössä 14m, niin toisessa se voi olla 13m. Joku pyöristystapaero tuossa lienee. Mutta metkaa, että eivät ole tehty samalla kaavalla.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Poy
05.05.2022, 16.38
Tai Polar Pacer pro?
https://www.reddit.com/r/Polarfitness/comments/ub8l70/polar_pacer_pro_vs_vantage_v2/

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?63577-Polar-Pacer-Pro

Jos hinnalla on merkitystä, Pacer 299€
Mielestäni tässä ei ollut ainakaan sitä kompassia. Toki aina hinnalla on jotain merkitystä. Itse kuitenkin mielellään hankin tuotteen jota pidän pitkään. Pistän mieluummin rahan yhteen kalliimpaan kuin keräisin useamman mallin tai päivittäisin vuoden välein kelloja. Nyt vanha M460 alkaa olla jo 5 vuotta vanha.

Hower
05.05.2022, 17.15
^ Ei ole Pacerissa kompassia. Jo sellaisen haluaa kelloonsa niin on tosiaan poissa laskuista.
Itsellänikään hinnalla ei niin ollut väliä, harkinnassa oli Garmin Epix gen 2 tai Polar Grit x Pro. Garminissa turhankin paljon ominaisuuksia, lisäksi ihan liian isokokoinen kello mun ranteeseen. Gritissä ei ole minun kannaltani tarpeellisia lisäominaisuuksia Paceriin verrattuna. Lähinnä senkin kohdalla kellon koko ratkaisi. Pacer on kevyt ja ranteeseen sirosti istuva, jaksaa pitää ranteessa kaiken aikaa, riittävillä ominaisuuksilla varustettu. En näe, että tuota tarvitsisi päivittää mihinkään vuoden päästä. Mitään tinkimistä en miettinyt, olisin laittanut rahani kalliimpaan jos tarvetta olisi ollut.
Omat tarpeet ovat toki tärkein valintaperuste eli sinulle tämä Pacer ei taida olla vaihtoehto.

Mika.V
09.06.2022, 18.58
https://support.polar.com/en/updates/grit-x-pro-vantage-v2-updates Grit X Pro ja Vantage V2 saivat päivityksen. Muistaakseni täälläkin joku toivoi harjoituksen aikaisia puhelin ilmoituksia, niin nyt näyttivät tulevan.

kauris
09.06.2022, 22.14
Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne. Takuu ummessa eli korjattavaksi en taida viitsiä laittaa kun omavastuun määrästä ei olis tietoa. Ja löytäisivätkö vikaakaan.

tinke77
09.06.2022, 22.38
Miulla myös oli yks yö sammunu itestään, mutta lähti käyntiin kyllä ja kaikki ok. Parina päivänä sen jälkeen akku kului todella nopeasti, sitten taas sammutus ja tuntui palautuvan entiselleen.

jalkkis
09.06.2022, 22.39
Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne. Takuu ummessa eli korjattavaksi en taida viitsiä laittaa kun omavastuun määrästä ei olis tietoa. Ja löytäisivätkö vikaakaan.Kysy ihmeessä Polarilta. Ei se niin kaukana takuun päättymisestä voi olla.

kauris
09.06.2022, 23.21
Minulla hajosi vanha V800 lopullisesti toissapäivänä ja hain eilen Gritin. Melko korkea tämä on ranteessa mutta toisaalta tosi kevyt. Rannesyke vaikuttaa antavan paljon paremmin lukemia kuin Suunnon Spartan sport joka ei toiminut mulla käytännössä siinä suhteessa yhtään. Tänään menen ensimmäiselle pyörälenkille ja taidan tarkoituksella jättää sykevyön pois ja katsoa miten pelittää.

Tykkään tästä näyttötaulusta, jossa kiertää seuraavan 9 h sää ulkokehällä :)
Toi on myös kiva toiminto, että kun käden kääntää kelloa katsoakseen syttyy tauluun hento taustavalo. Yöllä kelloa katsoessa näkee ajan ilman, että täytyisi napista laittaa varsinainen valaistus päälle.

Mutta miten herätyskelloon pääsee herätystä laittamaan helpoimmin? Tuntuu monimutkaiselta mennä vasen alakulma, oikea yläkulma, keskinappi (asetuksiin), kaksi oikeaa alakulmaa (kello asetuksiin) ja tupla keskinapilla eteenpäin herätyksiin, siitä taas oikealla alakulmalla kertaherätykseen, valita se keskinapilla ja sitten vasta pääsee säätämään aikaa!!!
V800 laitteessa pysty oikaisemaan pitkällä vasemman yläkulman painamisella. Tämä laite vetää siitä näppäimet lukitukseen.

Hmm. Ei tästä olekaan kahta vuotta. Parin vuoden takuu näissä tais olla. Luulin että 3 vuotta olis jo aikaa kulunut.

jalkkis
09.06.2022, 23.25
Grittihän on n. 2v vanha malli.

kauris
10.06.2022, 09.04
No näinhän se meni, kun tarkistin. Eli muistin kyllä tilanneeni siinä pian julkistuksen jälkeen mutta luulin siitä olevan jo 3 vuotta. Teen tänään huoltopyynnön.

kauris
16.06.2022, 11.13
Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne.

Maanantaina vein postin kuljetettavaksi Gritin ja nyt torstaina aamusta tuli viesti, että se on jo postissa saapumassa minulle takaisin huollosta. Tää on kyllä jo nopeaa ja postikin tehnyt oman osuuden ainakin menomatkan osalta viiveettä. Saa nähdä mitä kellolle on tehty. Vika kun oli tuollainen vähän mystinen ajoittain tilttaaminen. Just ennen huoltoa oli toiminut taas ainakin viikon moitteetta. Sitä ennen oli oireita hieman tiheemmässä.

kauris
18.06.2022, 19.28
Olivat huomanneet huollossa myös rannesykemittauksen ledien tummentuneen. Seurauksena sain uuden laitteen takuuna. Vanhan rannekkeeni vain vaihtoivat siihen. Tyytyväinen saa taas olla Polarin huoltoon. 5 arkipäivässä homma hoidettu postinkulkuineen päivineen.

tinke77
18.06.2022, 23.00
Huoltoon lähti miullakii gritti, myöskin noiden sammumisien takia.

jalkkis
20.06.2022, 19.13
Olivat huomanneet huollossa myös rannesykemittauksen ledien tummentuneen. Seurauksena sain uuden laitteen takuuna. Vanhan rannekkeeni vain vaihtoivat siihen. Tyytyväinen saa taas olla Polarin huoltoon. 5 arkipäivässä homma hoidettu postinkulkuineen päivineen.Polarin huolto on kyllä hyvä mutta silti ottaisin mieluummin tuotteen, joka ei tarvii huoltokäyntejä. Mun gritti on käynyt pajalla kahteen kertaan. Vähän on beettatestaajan roolia...

kauris
20.06.2022, 22.51
Toinen kerta minullakin oli. Ekalla kerralla se korkeusmittaushäiriö mikä on ollut monilla.

tinke77
22.06.2022, 16.39
Toinen kerta myös täällä. Vajaa viikko meni kellolla reissussa ja ranneketta lukuunottamatta uusi kello tuli äsken postissa.

kauris
22.06.2022, 17.01
Hieno juttu. Pitkää ikää ja toimivuutta meidän uusille kelloille :)
Ainakin nappien tuntuma on uudessa nyt jämäkkä ja akunkesto tuntuu paremmalle. Oli se tuossa vajaa 2 vuotta vanhassa laitteessa ehkä hiukan jo hiipunut.

tinke77
22.06.2022, 17.15
Joo, tyytyväinen olen tuohon ratkaisuun ja toimintaan. [emoji1303].

ratikka
23.06.2022, 04.07
Minulle Polar ilmoitti että takuu ei ole enää voimassa (niinkuin se ei virallisesti olekaan, kun huhtikuun lopulla julkaisussa sen ostin.) Huolto pitäisi maksaa itse, samoja ongelmia kellossa kuin täällä kirjoitelleilla.

Onko muillakin Polar ollut noin tarkka takuuajan kanssa?

jalkkis
23.06.2022, 08.03
^ Mitäs jos vetoaisit alkuaikojen "laatupoikkeamiin"? Aika monella on ollut ylimääräistä huoltotarvetta laitteiden kanssa. Omani ostin 09/2020 ja se on käynyt kahdesti pajalla.

ratikka
24.06.2022, 06.28
^ Mitäs jos vetoaisit alkuaikojen "laatupoikkeamiin"? Aika monella on ollut ylimääräistä huoltotarvetta laitteiden kanssa. Omani ostin 09/2020 ja se on käynyt kahdesti pajalla.

Jaa-a, en tiedä onko apua. Mutta pitää vielä tiedustella tarkemmin Polarilta.

JackOja
24.06.2022, 09.14
Kertoivatko paljonko huolto maksaisi? Onko ylitsepääsemätön summa vai periaattesta ei viitsisi maksaa vaikka takuuaika mennyt?

jalkkis
24.06.2022, 11.16
Mitähän ratikan "samoja ongelmia" tarkoittaa? Korkeusmittaus on rakenteellinen virhe ja se korjaantuu vain osia vaihtamalla. Eikä sammuilukaan kuulu 26kk (?) ikäiseen laitteeseen.

Ehkä vois koittaa vedota virhevastuuseen.

ratikka
29.06.2022, 11.17
Kertoivatko paljonko huolto maksaisi? Onko ylitsepääsemätön summa vai periaattesta ei viitsisi maksaa vaikka takuuaika mennyt?

Kysyin, mutta ei ollut tietoa. Sanoivat vaan että sen joutuu itse maksamaan (Korjaus, teknikko päättää joutuuko itse maksamaan). Samoilla ongelmilla tarkoitin lähinnä tuota sammumista, tuota korkeuskäppyrää en oikein ole ikinä seurannut aktiivisesti.

Nalho
22.07.2022, 14.39
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa tämän mittarin kanssa? Olen laittanut mittariin automaattisen tallennuksen katkaisun päälle. Erittäin monta kertaa kun on lähtenyt liikkeelle on käynyt niin ettei tallennus ole lähtenyt käyntiin, vaan taulussa lukee Aloita tallennus.

Ei tämä nyt maailman suurin vaiva ole painaa sitä nappia, mutta pakottaa joka kerta pysähdyksen jälkeen katsomaan että lähtikö se nytkään tallentamaan. Ei se näin kesäaikaan vaikeata ole, mutta talvella vaatii omat operaationsa kaivaa sitä hihan alta esiin.

plr
22.07.2022, 15.12
... kun on lähtenyt liikkeelle on käynyt niin ettei tallennus ole lähtenyt käyntiin, vaan taulussa lukee Aloita tallennus.

Joo tuttua on. Automaattitauko on tuon vuoksi käyttökelvoton ominaisuus. Ratkaisu on ottaa automaattitauko pois päältä, vaikka tietysti tuon pitäisi toimia oikein. Vika on ollut firmwaressa jo pitkään.

Nalho
22.07.2022, 18.48
Joo tuttua on. Automaattitauko on tuon vuoksi käyttökelvoton ominaisuus. Ratkaisu on ottaa automaattitauko pois päältä, vaikka tietysti tuon pitäisi toimia oikein. Vika on ollut firmwaressa jo pitkään.

Eivätpä tunnu saavan värkkejään kuntoon. Mittari on käynyt pari kertaa Polarin huollossa ja aina on tullut takaisin nähtävästi uusi peli kun on eri numerolla, mutta aina samat vaivat mukana.

jalkkis
22.07.2022, 19.32
^Mitäs vikaa on?

marco1
22.07.2022, 20.06
Jos alkaa ärsyttämään Grit X:n paino ja ranteelle hakkaus niin onko Pacer Pro käytännössä samoilla ominaisuuksilla mutta vähän heikommalla kuorella.

Tietenkin eri laturistandardi tuossakin on.

jalkkis
15.08.2022, 15.36
Näyttääkö teillä Gritti (tai mikään muukaan Polar) ANS-tiedoissa sykevälivaihtelua ja hengitystiheyttä muutamia kymmeniä minuutteja enempää? Olisko mulla pisin pätkä joku 1h...

Mika.V
15.08.2022, 16.54
Kyllä näyttää koko yöltä. Syke, sykevälivaihtelu ja hengitys.

Hower
15.08.2022, 18.15
Jos alkaa ärsyttämään Grit X:n paino ja ranteelle hakkaus niin onko Pacer Pro käytännössä samoilla ominaisuuksilla mutta vähän heikommalla kuorella.

Olisko ne erot tässä, jos pitää paikkansa:
https://versus.com/en/polar-grit-x-vs-polar-pacer-pro

Ite olen ollut tyytyväinen Paceriin juurikin sen keveyden takia. Kosketusnäyttöä en ole jäänyt kaipaamaan (Grit)

marco1
15.08.2022, 18.56
Olisko ne erot tässä, jos pitää paikkansa:
https://versus.com/en/polar-grit-x-vs-polar-pacer-pro

Ite olen ollut tyytyväinen Paceriin juurikin sen keveyden takia. Kosketusnäyttöä en ole jäänyt kaipaamaan (Grit)
Vähän vaikuttaa epätarkalta tuo vertailu. Tässä myöhemmin löytynyt Polarin oma vertailu:
https://www.polar.com/fi/tuotteet/vertaile?product1=98816&product2=102204

Hower
15.08.2022, 20.14
^ No kyllä, tuosta löytää helposti erot. Voi unohtaa tuon laittamani linkin kokonaan.
Näyttö on mielestäni erittäin hyvä Pacerissa, toimii kirkkaassa auringonvalossakin.

jalkkis
15.08.2022, 20.19
Kyllä näyttää koko yöltä. Syke, sykevälivaihtelu ja hengitys.

Nyt kun kelasin flow:ta taaksepäin niin n. toukokuun jälkeen kello on lopettanut tietojen tallentamisen.

Kellon käytössä tai ranteessa pitämisessä ei ole tapahtunut muutoksia, joten onkohan kellossa joku hajonnut?

EDIT: laitoin tiketin Polarille...

vihtis83
15.08.2022, 20.28
^Kokeile käynnistää kello uudelleen, jos alkaisi sitten taas tallentamaan kunnolla.

Mika.V
16.08.2022, 00.43
Ellei auta, niin tehdasasetusten palautusta kannattaa myös kokeilla. Välillä käy niin, että menee joku bitti poikittain.

jalkkis
16.08.2022, 07.52
Uudelleenkäynnistys ei auttanut. Päinvastoin, nyt kello ei näyttänyt edes sitä aikaisempaa vähäistä määrää.

Polar hyväksyi jo huoltopyyntöni ilman jatkokyselyitä, eli viittaisko tuokin jo siihen, että joku mättää. Joten taidan nakata kellon tarkastukseen, nyt kun takuuaikakin alkaa olla lopussa. Olisko nyt käynti nro 4...

Mika.V
16.08.2022, 10.19
Joo ilman muuta huoltoon, kun kerran takuutakin on jäljellä.

jalkkis
22.08.2022, 12.43
Uudelleenkäynnistys ei auttanut. Päinvastoin, nyt kello ei näyttänyt edes sitä aikaisempaa vähäistä määrää.

Polar hyväksyi jo huoltopyyntöni ilman jatkokyselyitä, eli viittaisko tuokin jo siihen, että joku mättää. Joten taidan nakata kellon tarkastukseen, nyt kun takuuaikakin alkaa olla lopussa. Olisko nyt käynti nro 4...

Kello tuli takaisin. Tai ei se yksilö, jonka lähetin vaan uusi. Alkuperäinen oli tuotantoputken alkupäästä (ostettu 09/2020), joten olen tainnut kuulua beta-testaajien rinkiin...

EDIT: Nyt toimii sykeväli- yms. mittaukset. Taisi olla ihan rautavikaa edellisessä yksilössä.

JackOja
19.10.2022, 08.52
Pitkään ihmettelin miksi Komootilla tehdyt reitit yleensä näyttää risteykset ja muut käännökset ja joskus toisinaan taas ei. Vastikään keksin, että jos ottaa reitin käyttöön Komootissa suunniteltuun nähden käänteisessä suunnassa käännöksiä ei näy vaan reitti näkyy pelkkänä tyhmänä viivana. Kannattaakin tallentaa reitti siis kumpaankin suuntaan niin voi lähtiessä valita.

jalkkis
23.12.2022, 15.56
Kello tuli takaisin. Tai ei se yksilö, jonka lähetin vaan uusi. Alkuperäinen oli tuotantoputken alkupäästä (ostettu 09/2020), joten olen tainnut kuulua beta-testaajien rinkiin...

EDIT: Nyt toimii sykeväli- yms. mittaukset. Taisi olla ihan rautavikaa edellisessä yksilössä.

Niin se vaan tämäkin elokuussa saatu uusi yksilö, varmaankin mallia refurbished, on alkanut tökkimään. Oikean puolen ylin nappi toimii/ei toimi. Ensin ei tapahdu mitään ja sitten näyttö hetkeksi skrollaamaan. Keskimmäinen toimii kohtuu ok, välillä tuntuma on täysin hukassa mutta pohjaan se ei ole vielä jäänyt. Kiva hanskojen kanssa taistella. Oikea alin nappi ja vasemman puolen napit ovat toistaiseksi toimineet.

Tämä sama vika oli mun edellisessä versiossa erään huoltokeikan jälkeen.

Taattua Polar-laatua!

kauris
23.12.2022, 18.45
Mulla on edellisen huollon jälkeen oikea alanappi ollut hieman vastaavanlainen. Välillä jää pohjaan ja ruudut skrollailee.

jalkkis
21.01.2023, 11.26
Niin se vaan tämäkin elokuussa saatu uusi yksilö, varmaankin mallia refurbished, on alkanut tökkimään. Oikean puolen ylin nappi toimii/ei toimi. Ensin ei tapahdu mitään ja sitten näyttö hetkeksi skrollaamaan. Keskimmäinen toimii kohtuu ok, välillä tuntuma on täysin hukassa mutta pohjaan se ei ole vielä jäänyt. Kiva hanskojen kanssa taistella. Oikea alin nappi ja vasemman puolen napit ovat toistaiseksi toimineet.

Tämä sama vika oli mun edellisessä versiossa erään huoltokeikan jälkeen.

Taattua Polar-laatua!Kylse vaan piti tiketti tästä tehdä. Nappi jumittaa koko ajan enemmän, ihan päivittäin. Näyttöjä voi joo kelata toisinpäin alimmasta napista mutta asetappa vaikka korkeus käsin. Ensin ei tapahdu mitään ja yhtäkkiä mittari on useita kymmeniä metrejä yli halutun. Ja sitten räplätään alinta nappia jotta laukka pysähtyisi ja tiputellaan lukua pienemmäksi.

No, katsotaan mitä Polarin tuki tällä kertaa sanoo.

SuccessFactor
27.01.2023, 23.37
Grit X Pro Titanium ollut nyt vajaan vuoden käytössä ja ollut kyllä todella hyvä kello. Päivitin tähän Vantage M:a joka meni harmittavan nopeasti naarmuille, sekä lasista että kehyksestä. Tässä on toistaiseksi molemmat pysyneet siisteinä. Yksi erikoinen juttu on nyt ajan myötä tullut; uutena kun ranteen nosti silmien eteen, taustavalo tajusi tulla automaattisesti hetkeksi päälle (backlight activation gesture), mutta nyt tätä ei enää tapahdu vaikka kuinka vatkaisi rannetta. Tähän ei näytä vaikuttavan myös sekään, että do not disturb -tila ei ole päällä. Joskus värinäilmoituksetkin alkavat elää omaa elämäänsä, yhdestä WA-viestistä tai sähköpostista voi tulla useampi rutina putkeen, ja vastaamattomista puheluista jää helposti useamman sekunnin pituinen haamupörinä ranteeseen. Vantage teki samaa, mutta huomattavasti useammin. Pikkujuttuja nämä silti kun kokonaisuutta ajattelee.

Edit. nappulat toimineet alusta asti täysin ongelmitta.

jalkkis
28.01.2023, 09.55
Grit X Pro Titanium ollut nyt vajaan vuoden käytössä ja ollut kyllä todella hyvä kello. Päivitin tähän Vantage M:a joka meni harmittavan nopeasti naarmuille, sekä lasista että kehyksestä. Tässä on toistaiseksi molemmat pysyneet siisteinä. Yksi erikoinen juttu on nyt ajan myötä tullut; uutena kun ranteen nosti silmien eteen, taustavalo tajusi tulla automaattisesti hetkeksi päälle (backlight activation gesture), mutta nyt tätä ei enää tapahdu vaikka kuinka vatkaisi rannetta. Tähän ei näytä vaikuttavan myös sekään, että do not disturb -tila ei ole päällä. Joskus värinäilmoituksetkin alkavat elää omaa elämäänsä, yhdestä WA-viestistä tai sähköpostista voi tulla useampi rutina putkeen, ja vastaamattomista puheluista jää helposti useamman sekunnin pituinen haamupörinä ranteeseen. Vantage teki samaa, mutta huomattavasti useammin. Pikkujuttuja nämä silti kun kokonaisuutta ajattelee.

Edit. nappulat toimineet alusta asti täysin ongelmitta.

Resetoi laite koitteeksi.

Itse kun rutisin noista nappuloista, niin vissiin kello kuuli sen, kun sen jälkeen nappulat ovat toimineet. Huoltopyyntö on kyllä hyväksytty vaikka takuuta ei virallisesti enää olekaan.

ajelee
27.02.2023, 10.24
Yhdistelmä Polar grit x pro titanium ja Samsung Android 13 + One UI 5.1. Viimeisimmän Samsung päivityksen jälkeen automaattinen synkronointi kestää tosi kauan ja välillä se ei valmistu ollenkaan ja jää jauhamaan. Onko muilla vastaavia haasteita ja onko löytynyt parannuskeinoja ? Uudelleenkäynnistykset on jo kokeiltu.

Mika.V
27.02.2023, 15.59
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että muuttuiko joku virran hallinta puolen asetus ?
Monesti Android puhelimien synkka ongelmat on olleet virransäästöstä johtuvia, varsinkin Huawei oli yhteen aikaan kova pätkimään Bluetooth yhteyttä.

marco1
01.03.2023, 16.19
Kas, tuli uusi päivitys Grit X:ään. Nyt tulee ilmoitukset läpi harjoituksen aikana ja lisäksi yleistä virheenkorjausta ja nimeämättömiä parannuksia.

JackOja
01.03.2023, 16.25
Ah, olinkin jo unohtanut että päivitystä olisi tulossa.

kauris
02.03.2023, 21.22
Toi ilmoitusasia on hyvä. Vois vaikka ottaa ilmoitukset nyt takas käyttöön. Näkee esim tallennettavan työmatkapyöräilyn aikana saapuvan puhelun ja soittajan ja voi päättää tarviiko puhelin kaivaa esiin.

Hower
10.05.2023, 16.21
Polar Grit -mainoskasvo :)
Veronika Stepanova:
https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/f859b792-a965-46b8-b71f-cf3a6bbd9393
Ja tämän Putin-neidon insta-sivuilta:
https://www.instagram.com/p/Cr--R-XIdnB/

ok - turha viesti. sattuipahan vaan silmään.

Gary oin'
10.05.2023, 16.51
^Harmi toki jos tuollaisen kanssa yhteistyötä tekisi, mutta onkos tässä nyt kyse urheilijasta joka on ostanut kellon ja itse kertoo käyttävänsä sellaista ilman mitään hashtageja, vai viittaatko aktiiviseen toimintaan Polarin puolelta? Ei sentään tällä listalla ole mainittu: https://www.polar.com/ko/athletes

Gritin silikoniranneke kesti näköjään parisen vuotta kunnes lukon tapin kiinnityskohta petti, eli nuo lenkit lyhemmän rannekepuoliskon päässä. Pikaratkaisuna tällä hetkellä lukkona nippuside, toimii näköjään hetken näinkin. Onkos tästä kalliimmasta FKM-erikoisrannekkeesta etua? Olisi normihintaa houkuttelevammin juuri outlet-hintaan 45€, kun samaa silikoniranneketta saisi kaupungista ~30€.
https://www.polar.com/fi/products/accessories/polar-fkm-fusion-wristband-22mm

Edit: muistelen siis etten pitänyt uutta silikoniranneketta erityisen mukavana alkuun ja on hyvin pehmennyt parissa vuodessa. Oisko tuo FKM vähemmän kovan tuntuinen kuin uusi silikoniranneke?

Hower
10.05.2023, 16.57
Ostanut siis kellon, en viittaa/vihjaa mihinkään yhteistyöhön Polarin kanssa.

JackOja
10.05.2023, 17.07
Mitä muuta joku venäläinen on ostanut? Pitääkö niitä tuotemerkkejä nyt boikotoida vaan mistä on kysymys?

Hower
10.05.2023, 17.11
Ei mistään ole kysymys. Turha huomio, turha viesti. Hajaantukaa, ei täällä ole mitään nähtävää.

kauris
11.05.2023, 08.59
^Harmi toki jos tuollaisen kanssa yhteistyötä tekisi, mutta onkos tässä nyt kyse urheilijasta joka on ostanut kellon ja itse kertoo käyttävänsä sellaista ilman mitään hashtageja, vai viittaatko aktiiviseen toimintaan Polarin puolelta? Ei sentään tällä listalla ole mainittu: https://www.polar.com/ko/athletes

Gritin silikoniranneke kesti näköjään parisen vuotta kunnes lukon tapin kiinnityskohta petti, eli nuo lenkit lyhemmän rannekepuoliskon päässä. Pikaratkaisuna tällä hetkellä lukkona nippuside, toimii näköjään hetken näinkin. Onkos tästä kalliimmasta FKM-erikoisrannekkeesta etua? Olisi normihintaa houkuttelevammin juuri outlet-hintaan 45€, kun samaa silikoniranneketta saisi kaupungista ~30€.
https://www.polar.com/fi/products/accessories/polar-fkm-fusion-wristband-22mm

Edit: muistelen siis etten pitänyt uutta silikoniranneketta erityisen mukavana alkuun ja on hyvin pehmennyt parissa vuodessa. Oisko tuo FKM vähemmän kovan tuntuinen kuin uusi silikoniranneke?

Katsoin tuota ranneketta. Jos olis vaihtotarve niin saattaisin kokeilla. Jännä muuten tuo koko. S-L ja M-L. Sama maksimipituus (myös milleinä eikä vain kirjaimena) mutta S käy myös kapeammalle ranteelle. Onko siinä siis sama ranneke mutta toiseen vain porattu reikiä pidemmälle matkalle?

Gary oin'
11.05.2023, 09.34
Katsoin tuota ranneketta. Jos olis vaihtotarve niin saattaisin kokeilla. Jännä muuten tuo koko. S-L ja M-L. Sama maksimipituus (myös milleinä eikä vain kirjaimena) mutta S käy myös kapeammalle ranteelle. Onko siinä siis sama ranneke mutta toiseen vain porattu reikiä pidemmälle matkalle?

Samaa ihmettelin, kun kuvissa ei juuri näy reikien suhteissakaan eroa. M-L on harmaa, kuvassa tasainen pinta ja 37€ ovh, S-L musta punaisilla tikeillä, keskellä tekstiilipinta ja 65€ ovh. Ei kai tuossa jälkimmäisessä tule sentään kaksi vaihtoehtoa? Kohtapa tuon näkee, tilasin eilen ja tänään olisi jo DHL express toimittamassa.

Edit: no sitähän se juuri meinasi, paketissa on kaksi eripituista reikäpuolta. Hieman perusmallia jämäkämpi
mutta silti mukavamman oloinen, tekstiilipinta on tosiaan vain ulkona keskellä eli eipä tämä ole sen vaikeampi pitää puhtaanakaan. Ihan asiallinen upgrade

jalkkis
24.05.2023, 21.07
Käykö muilla Grit X käyttäjillä suorituksen alussa siten, että joitain sekunteja suorituksen aloittamisesta oikean puolen ylin nappi lopettaa toimintansa joksikin aikaa (10-15 sekuntia)? Nappi jää ikäänkuin pohjaan mutta mitään muuta ei tapahdu (näyttö ei skrollaa tms). Sitten se nousee takaisin ja taas toimii.

Mietin, että onko vika vaiko ominaisuus, joka liittyisi esim automaattiseen korkeuden kalibrointiin?

fob
27.05.2023, 19.58
^
Oman kokemuksen mukaan ei pitäisi nappuloiden jäädä pohjaan. Oma grit x kävi huollossa jumivien nappuloiden vuoksi.

En tiedä mitä on tapahtunut, mutta viimeiset kuukaudet korkeudenmittaus on toiminut hyvin. Muutenkin tyytyväisyytensä tähän kelloon on lisääntynyt.

jalkkis
30.05.2023, 21.13
^
Oman kokemuksen mukaan ei pitäisi nappuloiden jäädä pohjaan. Oma grit x kävi huollossa jumivien nappuloiden vuoksi.

En tiedä mitä on tapahtunut, mutta viimeiset kuukaudet korkeudenmittaus on toiminut hyvin. Muutenkin tyytyväisyytensä tähän kelloon on lisääntynyt.

Mun gritti lähti justiinsa jokavuotiselle retkelleen Kempeleeseen, nyt jumivien nappuloiden takia. Saas nähä missä jamassa kaveri palaa. Tai käy niinkuin viime vuonna, jolloin tuli toinen kaveri tilalle. Toivottavasti tämän vuoden huoltokiintiö olisi tällä käynnillä täynnä.

jalkkis
06.06.2023, 22.20
Mun gritti lähti justiinsa jokavuotiselle retkelleen Kempeleeseen, nyt jumivien nappuloiden takia. Saas nähä missä jamassa kaveri palaa. Tai käy niinkuin viime vuonna, jolloin tuli toinen kaveri tilalle. Toivottavasti tämän vuoden huoltokiintiö olisi tällä käynnillä täynnä.Noniin, Gritti palasi viikon reissulta Kempeleestä. Tuliaisina uusi takakuori. Nyt pelittää napit.

Polarin huoltoon olen tyytyväinen, toimii näköjään takuun jälkeenkin.

Mutta laatu on aika surullista. Hankin gritin 2v 8kk sitten. Nyt oli huoltoreissu nro 4 (vaiko 5?) ja toinen keikka tälle yksilölle.

Ja uutena ominaisuutena synkkaus Flow appiin lakkasi toimimasta. Taustalla lienee android 13 haasteet, kun varaluurin, jossa on android 12, kanssa synkkaus toimii moitteetta.

kauris
06.06.2023, 23.01
jaa, pitäiskö minunkin lähettää napin huonon toimivuuden takia käväisemään huollossa vaikka takuu täälläkin ummessa.

jalkkis
07.06.2023, 16.46
jaa, pitäiskö minunkin lähettää napin huonon toimivuuden takia käväisemään huollossa vaikka takuu täälläkin ummessa.Laita tiketti, niin näet saako apparaatti vielä palvelua. Mun yksilö oli huoltohetkellä n. 10kk ikäinen takuuvaihdettu.

Vaikka huolto pelaa niin mieluummin ottaisin yksilön, jolla ei tarvitse koeponnistaa huoltoa.

JackOja
07.06.2023, 16.49
Mulla ei ole käynyt huollossa vielä kertaakaan. Pitäisikö ihan läpällä lähettää?

jalkkis
07.06.2023, 22.15
^ No jos sulla on Strömssöö-edition niin miksi vaivautua edes läpällä?

Mulla on vaihdettu:
- Barometrin kilkkeet
- Takakansi
- Koko kello (HRV anturit hajosi)
- Vaihtokellon takakansi

Ja sykevyötäkin on vaihdettu takuuseen. Toivottavasti muiden yksilöiden laatu on parempaa kuin näiden mitä mulla on ollut. Muutoin Polarilla ei ole bisnestä.

jalkkis
14.06.2023, 00.10
Nyt pelittää napit.

Hehee. Napit pelittävät mutta korkeusmittaus ei. Hehee.

VMP.

jalkkis
30.06.2023, 13.42
Hehee. Napit pelittävät mutta korkeusmittaus ei. Hehee.

VMP.

Gritti lähti taas Kempeleessä sijaitsevaan hoivakotiin. Se olikin sen yksilön viimeinen reissu. Paluupostissa tuli ihan tehdasuusi yksilö tilalle, ranneketta myöten. Edellisessä vaihdossa tuli uusi (refurbished?) kelloyksikkö vanhalla rannekkeella. Nyt siis helahoito on uusi.

Huoltokeikka oli nopea, maanantaina klo 10 postiin, paluuposti saapui ovelle tänään klo 12. Vaikka huoltoa tilattaessa kotisivuilla luki, että huollossa on poikkeuksellista ruuhkaa.

Huolto toimii, mikä jees. Mieluummin kuitenkin niin, että ei olisi näitä keikkoja. Nyt siis kolmas yksilö ranteessa.

jalkkis
25.07.2023, 16.15
Gritti lähti taas Kempeleessä sijaitsevaan hoivakotiin. Se olikin sen yksilön viimeinen reissu. Paluupostissa tuli ihan tehdasuusi yksilö tilalle, ranneketta myöten. Edellisessä vaihdossa tuli uusi (refurbished?) kelloyksikkö vanhalla rannekkeella. Nyt siis helahoito on uusi.

Huoltokeikka oli nopea, maanantaina klo 10 postiin, paluuposti saapui ovelle tänään klo 12. Vaikka huoltoa tilattaessa kotisivuilla luki, että huollossa on poikkeuksellista ruuhkaa.

Huolto toimii, mikä jees. Mieluummin kuitenkin niin, että ei olisi näitä keikkoja. Nyt siis kolmas yksilö ranteessa.Tätä yksilöä on kohta käytetty kuukauden päivät ja ensimmäistä kertaa mun Polar-elämässä on kello, joka toimii kaikin puolin kunnolla. Napit, korkeusmittaus, synkkaus Flowiin jne. Eihän siinä mennyt kuin n. 2v 9kk.

Mutta ominaisuudeksi luen, että sykkeen mittaus ranteesta on surkea mun ranteessa. Ihme piikkejä ihan tasaisella sykkeellä juostessa ja toisaalta ei reagoi rajuunkaan sykkeen nousuun. Siinä missä H10 huutaa punasta niin kellon mielestä ei olla kuin hädintuskin pk-alueella.

Pitäis päästä testaamaan uusimpia Garmineita, josko niissä tuo toimisi.

nure
25.07.2023, 17.12
Itsellä Grit toiminut mainiosti ja on ensinmäisiä. Meinasin jo vaihtaa mutta tulin tulokseen että ihan toimiva kun ei nuo mittaamiset ole mikään olennaisuus ja pyörässä kuitenkin mittari hoitaa ne. Suunto 9 itaani jatkaa kellona...

Rytky
18.09.2023, 16.56
Voi olla off-topic, mutta Grit X:n lisäksi kaipaisin suosituksia urheilukellosta, missä olisi toimiva navigointi, niin että esim maantielenkeillä voisi seurailla reitti, jos lahtee uusille urille.

lysmy
18.09.2023, 19.38
Voi olla off-topic, mutta Grit X:n lisäksi kaipaisin suosituksia urheilukellosta, missä olisi toimiva navigointi, niin että esim maantielenkeillä voisi seurailla reitti, jos lahtee uusille urille.

itselläni grit jäänyt hyllyyn kun hommasin apple kellon. watchOS 9:ssä pyöräily ollut lähinä vain gps/syke yms keruuta mutta taitaa tänään tulla yleiseen jakeluun watchOS 10 missä pitäisi olla navigointia ja muuta uudistusta tuon suhteen, tästä lisää jahka tulee päiviteltyä ja testailtua. tosin ei ehkä tässä topikissa mutta kannattanee seurailla tilannetta muualta netistä mikäli kiinnostaa.

Pitäisi joskus laittaa molemmat ranteeseen ja ajella lenkki niin saisi molemmista stravaan lenkin vertailtavaksi.

Lisäksi polarin bisnessmalli missä tuotteet kärjistetysti happanee käsiin ennenkuin ehtii kaupasta kotiin ei oikein jaksa enää viehättää.

Ainoa heikkous applessa on toki akunkesto, ultra kestää 3päivää ja 2 yötä jos ei harjoittele mutta muuten on joka toinen päivä latailtava. toki tuo kyllä kerää dataa 24h.

edit: ja tietysti applewatch on aika turha jos ei ole iphonea.