Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Fenix 6

Sivut : 1 [2]

paaton
27.11.2021, 21.41
Tosin kohta taitaa tulla seiska ulos, kun kutosta myydään alessa.

Garminilta ei ole tullut yhtään mitään pitkään aikaan. Minä odottelin kauan uutta vivosmarttia, tai vastaavaa tyhmää ranneketta. Mutta voi hyvinkin olla, ettei näitä halvempia laitteita enää edes tule. Tai sitten garmini valmistelee suurta muutosta ja siirtyy kuukausimaksuihin...

MRe
27.11.2021, 21.50
^Hmmm… koskas noi edgen plussat tuli? Vuosi sitten?

xubu
28.11.2021, 09.09
Mistä maasta Garmin oikeasti tulee? Luulin sen olevan Saksalainen, mutta luin jostain sen olevan Amerikkalainen. Yrityskauppoja vai mitä? Valmistus tietenkin Kiinassa?

Kollinjoki
28.11.2021, 19.17
Mistä maasta Garmin oikeasti tulee? Luulin sen olevan Saksalainen, mutta luin jostain sen olevan Amerikkalainen. Yrityskauppoja vai mitä? Valmistus tietenkin Kiinassa?

Firma on kotoisin USA:n Kansasista, jossa sen pääkonttorikin on. Firman virallisena kotipaikkana on kuitenkin 2010 lähtien ollut Sveitsi, syystä jota en tiedä. Garminilla on tuotantoa USA:n lisäksi ollut hyvin paljon etenkin Taiwanissa. USA:ssa on ainakin avioniikkapuolen tuotantoa. Alankomaissa tehdään TacX-kamppeet. Taiwanissa on ainakin ennen tehty mm. sporttikelloja kuten Fenixejä ja muita suuren volyymin tuotteita. Niillä tosin on tehdas Kiinassakin. Eli, esim. Fenix 6 todennäköisesti on tehty joko Taiwanissa tai, mahdollisesti Kiinassa. EDIT: jos pitäisi Fenixin valmistusmaasta lyödä vetoa, laittaisin itse rahani Taiwanin puolesta.

Suomalaista kansallisylpeyttä voi tuntea siitä, että Garminin äly joidenkin suorituskykyä ja kuntoa mittaavien toimintojen osalta on peräisin Jyväskylästä FirstBeat Technologiesilta, jonka Garmin äskettäin osti yrityskaupalla käytettyään teknologioita jo aiemminkin.

valkama
29.11.2021, 14.55
Pistetääs tännekkin kysymys jos joku osaisi auttaa?

Onkos joku täällä saanut siirrettyä E-Bike sekmenttejä eGarminin Fenix kelloihin?
Ongelma että Strava laittanut ebike sekmentit omaan other kategoriaan. Jos laittaa pyöräily tai maastopyöräily kellosta, niin sinne taakse ei ilmesty.
Jos Staravasta siirtää perus maastopyörä sekmenttejä, niin ne kyllä ilmestyy kelloon.. Mutta ei ebike sekmenttejä kun ovat "other" luokassa Stravassa.

Ehkä sekavasti selitetty, mutta tätä olen paljon googletellut ja itse rämpännyt mutta ei vain toimi :(

xubu
29.11.2021, 17.01
^^Kiitos hyvästä selvennyksestä, en tiedä kuka sen Saksan oli pannu mun päähän. Saisko ne Sveitsistä verohelpotuksia?

valkama
29.11.2021, 21.53
Firma on kotoisin USA:n Kansasista, jossa sen pääkonttorikin on. Firman virallisena kotipaikkana on kuitenkin 2010 lähtien ollut Sveitsi, syystä jota en tiedä. Garminilla on tuotantoa USA:n lisäksi ollut hyvin paljon etenkin Taiwanissa. USA:ssa on ainakin avioniikkapuolen tuotantoa. Alankomaissa tehdään TacX-kamppeet. Taiwanissa on ainakin ennen tehty mm. sporttikelloja kuten Fenixejä ja muita suuren volyymin tuotteita. Niillä tosin on tehdas Kiinassakin. Eli, esim. Fenix 6 todennäköisesti on tehty joko Taiwanissa tai, mahdollisesti Kiinassa. EDIT: jos pitäisi Fenixin valmistusmaasta lyödä vetoa, laittaisin itse rahani Taiwanin puolesta.

Suomalaista kansallisylpeyttä voi tuntea siitä, että Garminin äly joidenkin suorituskykyä ja kuntoa mittaavien toimintojen osalta on peräisin Jyväskylästä FirstBeat Technologiesilta, jonka Garmin äskettäin osti yrityskaupalla käytettyään teknologioita jo aiemminkin.

Fenix 6 Pro remmin kiinnikkeen alta löytyy teksti Taiwan

TSOCOM
08.01.2022, 12.56
Onkohan ja miten löytää fenix 6 näppäinlukituksen

k2x80w
08.01.2022, 14.03
Onkohan ja miten löytää fenix 6 näppäinlukituksenMulla on down nappia kun pitää pitkään pohjassa, mutta en muista onko oletus vai oonko konfannut.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

TSOCOM
09.01.2022, 16.11
Mulla on down nappia kun pitää pitkään pohjassa, mutta en muista onko oletus vai oonko konfannut.

Jo löyty youtubesta ohjeet

jakkok
17.01.2022, 18.36
Kylläpä pyöräilijän kohta kelpaa... https://www.wareable.com/garmin/massive-fenix-6-update-lands-with-new-features-and-improvements-8689

support for biking, with eBike, eMTB, Cyclocross, Gravel Bike, Bike Commute, Bike Tour, and Road Bike.

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

ruuduntakaa
17.01.2022, 18.58
^No tulihan se ebike[emoji106]

maalinni
17.01.2022, 21.24
Mutta ei tullu ecyclocross, egravel eikä eroad.

Kuminauha
18.01.2022, 08.52
Oon odotellu tätä päivitystä kuin kuuta nousevaa, mutta ei ainakaan eilen ollu vielä saatavilla.

Ja gaminin sivuillakin ladattava 20.30 versio on beta.

MRe
18.01.2022, 09.25
^Mulla päivitti jo viime viikolla 20.30 -versioon (6X Pro). Eilen virittelin eMTB ja Gravel-profiilit kohdalleen. Suoraan sanoen en ollut kiinnittänyt mitään huomiota koko päivitykseen ennen kuin luin täältä. Se vain jäi mieleen, kun olin lähdössä ajamaan ja ärsytti, kun kello halusi välttämättä kertoa minulle, että nyt on uusi firmis päivittynyt.

MRe
18.01.2022, 09.26
Mutta ei tullu ecyclocross, egravel eikä eroad.

No, enpä oikein tiedä mitä hyötyä näistä eri profiileista on, kun ei niitä voi kuitenkaan sitoa mihinkään varusteeseen. Hyvin olen tähän mennessä pärjännyt ilman eMTB profiiliakin.

Kuminauha
18.01.2022, 12.52
Siitä ne on kivoja, että menee stravaan suoraan eriteltynä sähkölenkit ja normit.

ruuduntakaa
18.01.2022, 14.13
No, enpä oikein tiedä mitä hyötyä näistä eri profiileista on, kun ei niitä voi kuitenkaan sitoa mihinkään varusteeseen. Hyvin olen tähän mennessä pärjännyt ilman eMTB profiiliakin.

Kai nyt sentään ebike-profiilin voi sitoa sähköpyörään? Ja pyöräily-profiilin manuaaliin?

Kuminauha
18.01.2022, 14.57
Garmin ei tue sitä, että tietyt varusteet lisättäisiin automaattisesti tiettyihin suorituksien alalajeihin. Eli voi vaan "pyöräily" mutta sitten ei tarkemmin siitä alempiin luokkiin määritellä.

https://pic.useful.fi/tpv3QMHrt.jpg

Tämä pätee sekä selaimella että mobiiliapissa.

k2x80w
18.01.2022, 14.57
Kai nyt sentään ebike-profiilin voi sitoa sähköpyörään? Ja pyöräily-profiilin manuaaliin?Eikö noi sidonnat tehdä mobiiliapissa? Eli siihen pitää tulla päivitys.

Hyvä vielä jos pysyisi stravassa mukana.

ruuduntakaa
18.01.2022, 15.02
Garmin ei tue sitä, että tietyt varusteet lisättäisiin automaattisesti tiettyihin suorituksien alalajeihin. Eli voi vaan "pyöräily" mutta sitten ei tarkemmin siitä alempiin luokkiin määritellä.

https://pic.useful.fi/tpv3QMHrt.jpg

Niin tästä mä olen Garminin suuntaan jo useita palautteita antanut; MIKSI esim. eBike-profiili ei voisi olla omansa(suoritus), ei alalaji? Sitämyötä se sähkäri voisi olla oma varusteensa, omassa lajissaan?

MRe
18.01.2022, 15.22
No mä taas en oikein ymmärrä, että miksi piti tehdä oma "eBike" -profiili. Miksei se varuste määrää mikä on liikunnan alalaji? Kyllä mulla oli aiemminkin "eMTB"-profiili, joka oli kopio "MTB"-profiilista. Mä en oikein ymmärrä mitä lisäarvoa tuo "eMTB"-profiili tuo. Edgessä se sentään tuo sen Shimano Steps-lisänäytön, mutta ei siitäkään muiden sähköpyörien käyttäjille juuri iloa ole.

Olen pitkään toivonut, että Garminissa ja/tai Stravassa voisi tarkemmin määritellä pyörän, muuta kuin nimi ja paino. Esimerkiksi juuri se, että tämä on sähköpyörä. Tai Gravel. Tai läski. Tai...

Niin tästä mä olen Garminin suuntaan jo useita palautteita antanut; MIKSI esim. eBike-profiili ei voisi olla omansa(suoritus), ei alalaji? Sitämyötä se sähkäri voisi olla oma varusteensa, omassa lajissaan?
No eikö se nyt juuri ole oma suorituksensa "eMTB" ja "eBike".

Kuminauha
18.01.2022, 15.29
Onhan ne "omia suorituksia", kaikki omana alalajinaan "pyöräily" päälajin alla ja varusteita voi lisätä automaattisesti vain päälajin tarkkuudella.

Oishan toi varustelähtönen tapa parempi. Tosin sit pakottaa käyttäjät luomaan ne varusteet ja esim jos vuokraa pyörän ni neki pitäs sit lisätä sen ainoon kerran kun sen tekee.

ruuduntakaa
18.01.2022, 15.39
No eikö se nyt juuri ole oma suorituksensa "eMTB" ja "eBike".

Eli noissa välineenä voi olla automaattisesti vaikka Levo? Pyöräilyssä taasen luomu Kona automaattisesti? Sanoinko mä nyt sen ymmärrettävästi? :)

Kuminauha
19.01.2022, 19.01
Eli noissa välineenä voi olla automaattisesti vaikka Levo? Pyöräilyssä taasen luomu Kona automaattisesti? Sanoinko mä nyt sen ymmärrettävästi? :)

Ei voi. Vai ymmärsinkö tämän vahingossa kysymyksenä, enkä toteamana?

MRe
19.01.2022, 19.42

Ei ole, mutta miksi pitäisikään olla. Koko ”alalaji” eMTB on turha, koska mitä se tuo lisää? Ei. Mitään. Ja mitä jos sulla on kaksi eMTB:tä? Taas sama ongelma.

Peruslajina voisi olla ”pyöräily” ja sitten niitä voi kopioida x kpl ja nimetä sitten yhden vaikka ”eMTB”:ksi ja toisen vaikka ”Gravel”:iksi. Eritoten jos profiiliin voisi sitoa haluamansa varusteen/varusteet.

Ei tarvita mitään keksittyjä ”lisälajeja”, paitsi mainososaston milelstä, koska on ihan eri asia jos spekseissä lukee, että tuki 1500:lle lajille, kuin että 15:lle. Koska onhan 1500 enemmän kuin 15.

MRe
19.01.2022, 19.46
Onhan ne "omia suorituksia", kaikki omana alalajinaan "pyöräily" päälajin alla ja varusteita voi lisätä automaattisesti vain päälajin tarkkuudella.
Joo, ok. No nyt ymmärsin.

Oishan toi varustelähtönen tapa parempi. Tosin sit pakottaa käyttäjät luomaan ne varusteet ja esim jos vuokraa pyörän ni neki pitäs sit lisätä sen ainoon kerran kun sen tekee.
No samalla tavalla se nyt menee pieleen, jos noita haluaa seurata.

K.Kuronen
19.01.2022, 20.39
^Lisäksi pitäisi miettiä pitääkö varustelähtöisessä eritellä esimerkiksi eri kiekot: innokkaalla harrastajalla on kuitenkin useampi kiekkosarja eri rengastuksella.

(itse käytän mieluiten seurantaan taulukkolaskinta. käyttöön ei vaikuta, millä laitteella, vai millään, ajon tallennan)

ruuduntakaa
19.01.2022, 20.39
Ei ole, mutta miksi pitäisikään olla. Koko ”alalaji” eMTB on turha, koska mitä se tuo lisää? Ei. Mitään. Ja mitä jos sulla on kaksi eMTB:tä? Taas sama ongelma.

Peruslajina voisi olla ”pyöräily” ja sitten niitä voi kopioida x kpl ja nimetä sitten yhden vaikka ”eMTB”:ksi ja toisen vaikka ”Gravel”:iksi. Eritoten jos profiiliin voisi sitoa haluamansa varusteen/varusteet.

Ei tarvita mitään keksittyjä ”lisälajeja”, paitsi mainososaston milelstä, koska on ihan eri asia jos spekseissä lukee, että tuki 1500:lle lajille, kuin että 15:lle. Koska onhan 1500 enemmän kuin 15.

Huooh.

Tarvitaan lisälaji.
Mä lähden sähköllä lenkille, se menee pyöräilyn alle. Varusteena on Levo.
Kilometrit kertyy sille.

Seuraavana päivänä mä lähden Konalla lenkille, se menee pyöräilyn alle.
Varusteena on LEVO. Kilometrit kertyy sille.
Kunnes manuaalisesti muutan sen Konaksi.

Jne jne..

Sähköpyöräily voisi ihan hyvin olla oma lisälajinsa. Kuten se on in real life also.

MRe
19.01.2022, 21.00
^juu, kyl. Mut kerro mulle miten korjaisit sen, paitsi että mihin tahansa ”profiiliin” voisi liittää minkä/mitkä tahansa varusteet. Jos haluaa vaikka seurata pyörää ja kenkiä.

Nyt jos olisi päätason laji ”eMTB”, niin mitä jos sulla on kaksi sähkäriä? Miten se ongelma siitä poistuisi?

Mulla on kaikissa pyöräilyissä oletusvarusteena ”unknown”, niin harjoitukset ei vahingossa kirjaudu millekään olemassa olevalle pyörälle.

MRe
19.01.2022, 21.02
Sähköpyöräily voisi ihan hyvin olla oma lisälajinsa. Kuten se on in real life also.

Joo, no entä gravel, fätti, fättitäpäri, down country, …

MRe
19.01.2022, 21.06
Huooh.

Tarvitaan lisälaji.
Mä lähden sähköllä lenkille, se menee pyöräilyn alle. Varusteena on Levo.
Kilometrit kertyy sille.

Seuraavana päivänä mä lähden Konalla lenkille, se menee pyöräilyn alle.
Varusteena on LEVO. Kilometrit kertyy sille.
Kunnes manuaalisesti muutan sen Konaksi.

Jne jne..

Ja siis kai sulla on tehty omat profiilit sähkärille ja sille luomulle? Siis jo ennen tätä ”suurta” uudistusta. Mulla on: MTB, eMTB, Gravel ja Ibis. Nyt jos jokaiseen voisi kiinnittää oletuspyörän koko homma olisi pukka. Ilman mitään muuta venkslausta.

ruuduntakaa
19.01.2022, 21.50
Ja siis kai sulla on tehty omat profiilit sähkärille ja sille luomulle? Siis jo ennen tätä ”suurta” uudistusta. Mulla on: MTB, eMTB, Gravel ja Ibis. Nyt jos jokaiseen voisi kiinnittää oletuspyörän koko homma olisi pukka. Ilman mitään muuta venkslausta.

Ei ole koska siitä ei ole mitään iloa. Vielä. Ja ajan luomulla helkkarin vähän. Toistaiseksi.
Käytössä vain eMTB.

Noinhan se pitäisi juuri hoitaa; jokaiseen pitäisi voida kiinnittää oletuspyörä.

Mutta. Se sähköpyöräily on selkeästi oma lajinsa. Myös pääpainotteisesti tämän foorumin mukaan. ;)

Omana lajinaan siihen voisi esim. kytkeä eri muuttujia kuin pyöräilyyn?

Ja ainakin mulla Strava kysyy joka ikinen kerta onko ajo sähköpyörä ajo, muutetaanko?
Eikö tuokin menisi automaattisesti jos olisi oma lajinsa?

Ja mulle ei muuten vieläkään ole tuota päivitystä tullut.

MRe
20.01.2022, 09.19
Stravassa menee ajo eMTB:ksi, jos se Garminissa on sellaiseksi asetettu. Tuo eMTB oli jo aiemmin Edgessä. Sen sijaan Stravan eMTB-luokitus on nimenomaan p*rseestä, kun se on oma "laji". Eli esimerkiksi jos teet oman ajotavoitteen x km, niin siihen ei lasketa kuin luomulla (tai luomuksi merkityllä) ajetut ja tietysti trainerilla ajetut, koska onhan se Sitä Oikeaa Ajamista.

ruuduntakaa
20.01.2022, 09.24
Stravassa menee ajo eMTB:ksi, jos se Garminissa on sellaiseksi asetettu. Tuo eMTB oli jo aiemmin Edgessä. Sen sijaan Stravan eMTB-luokitus on nimenomaan p*rseestä, kun se on oma "laji". Eli esimerkiksi jos teet oman ajotavoitteen x km, niin siihen ei lasketa kuin luomulla (tai luomuksi merkityllä) ajetut ja tietysti trainerilla ajetut, koska onhan se Sitä Oikeaa Ajamista.

Ei mene mun Fenixillä. Edgellä meni kyllä.:seko:

Kuminauha
20.01.2022, 09.34

Tossa varmaan se taustalla, ettei ne sähkärit menis sotkemaan segmenttejä, jotka taas on sidottu johonkin tiettyyn lajiin.

o.lehto
20.01.2022, 10.52
Milloinhan tämä uusi päivitys tulee?

MRe
20.01.2022, 10.53
Tossa varmaan se taustalla, ettei ne sähkärit menis sotkemaan segmenttejä, jotka taas on sidottu johonkin tiettyyn lajiin.

Mä ymmärrän segmenttien osalta, kun se on jollekin elämää suurempi asia. Se segmentti. Mutta miksi minä en voi asettaa Stravassa tavoitetta x km vuodessa (tai kuukaudessa) liikun sen sitten vaikka koiravaljakolla. Sehän on mun tavoite, ei kenenkään muun.

Samoin ok, että haasteissa on vaikka ebiket rajattu ulkopuolelle, mutta jos tekee oman haasteen, niin mitä se muille kuuluu vaikka kilsat tulisi vapaapudotuksessa stratosfääristä kallioon. Ihme natsismia Stravalta, mutta on siellä paljon muitakin kummallisuuksia, joissa MaantiePyöräily is The King -ajattelu näkyy.

MRe
20.01.2022, 11.17
Ei mene mun Fenixillä. Edgellä meni kyllä.:seko:

Jaa, itse asiassa enhän tuota tiedäkään, kun en ole vielä Fenixillä ajanut käyttäen tuota uutta eMTB-profiilia. Toisaalta tuskin sitä käytänkään, kun Edgessä saan talteen kadenssin ja näytölle verrattomasti enemmän tietoa, kuin mitä Fenixiin on saatavissa (range, akun varaus, avustustaso).

Nikkke
20.01.2022, 11.18
Milloinhan tämä uusi päivitys tulee?

Tuli jo, muutama päivä sitten.

Kollinjoki
20.01.2022, 13.37
Eipä ole vielä mulla päivittynyt. Täytyypä tutkia, mikä kiikastaa.
e. se kiikastaa, että päivitys on vieläkin beta eli ei ole kuulunutkaan asentua. Odotellaan julkaisua.

MRe
20.01.2022, 15.00
eMTB, ym tuli jo versiossa 20.0

https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=15167

Mutta kyllä mulle on tuo 20.30 jo päivittynyt ihan itsekseen.

ruuduntakaa
20.01.2022, 15.03
Jaa, itse asiassa enhän tuota tiedäkään, kun en ole vielä Fenixillä ajanut käyttäen tuota uutta eMTB-profiilia. Toisaalta tuskin sitä käytänkään, kun Edgessä saan talteen kadenssin ja näytölle verrattomasti enemmän tietoa, kuin mitä Fenixiin on saatavissa (range, akun varaus, avustustaso).

Myös Fenixillä saa talteen kadenssin, watit, akun varaus, avustustaso jne. Tarvitsee toki(kai?) eBike Fieldin (https://apps.garmin.com/en-US/apps/1532f0d9-fd19-4b63-b038-435d8fd670a4). :)
Myin Edgen pois kun ei noita ajaessa ehdi/tartte katsella kuitenkaan. Fenix tangossa kertoo sen mitä tarttee ajon aikana; kellonaika ja syke. Muuta ei ilman silmälaseja näekään enää. :D

MRe
20.01.2022, 15.44
^Ei saa Shimanosta noita tietoja. Mutta senhän kai tiesitkin...

Neuvo on vähän samaa luokkaa, kuin jos joku ihmettelee Fenix seiskan hintoja. Raha on niin vanha keksintö, että sitä on oltava jo joka paikassa.

ruuduntakaa
20.01.2022, 15.48
^Ei saa Shimanosta noita tietoja. Mutta senhän kai tiesitkin...

En tiennyt. En tiedä mitään Shimanon sielunelämästä.

Raha on niin vanha keksintö, että sitä on oltava jo joka paikassa.

Ei ole täälläpäin.

MRe
20.01.2022, 16.02
En tiennyt. En tiedä mitään Shimanon sielunelämästä.

BIKE COMPATIBILITY:
All with ANT+ LEV connectivity. Reported are:
- Specialized Turbo Levo, Kenevo
- Specialized Creo (from 2019)
- Giant ebikes with 2020 RideControlOne unit
- Rocky Mountain Powerplay with iWOC 3.0 controller
- Orbea with EbikeMotion 2020 revision D
- Wilier Cento10
Let me know about others!

---
Peeniksiin ei taida saada kuin akun varauksen Shimanosta.

Kollinjoki
20.01.2022, 16.54
eMTB, ym tuli jo versiossa 20.0

https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=15167

Mutta kyllä mulle on tuo 20.30 jo päivittynyt ihan itsekseen.

Mulla näyttää olevan järjestelmäversiona 19.20, joka oli jo Lasse Virenin Fenixissä Münchenin kisojen alla.

Jaaahas, eikun tosiaankin ryhdyttävä vianetsintäpuuhiin kun ei kello omin päin osaa enää päivittyä. Äh.

Kollinjoki
20.01.2022, 17.02
On näiden vehkeiden kanssa joskus ihmettelemistä muutenkin. Alkanut oudoksuttaa kun ei tule murto-osankaan vertaa anaerobista treenivaikutusta sisäpyöräilyssä. Oletin että mennyt sitten vaan niin tiukasti pk-meiningillä, että sitä ei vaan ole tullut. Mutta kun ei tullut edes ftp-testissä eikä intervalleissa. Nyt huomasin, että Fenix oli arvioinut maksimisykkeekseni 210, kun tiukasti pusertamalla saan irti ehkä 180. Olisiko sykevyön huonon kontaktin aiheuttama virheellinen sykepiikki saanut kellon luulemaan, että meikäläinen saa revittyä yli 200 sykkeet tuosta noin vain. Manuaalisesti asetin maksimiksi 180. Ei vieläkään anaerobista treenivaikutusta. Nyt sitten opin, että Connectissa voi nollata arvioidut sykealueet, jotka olivat edelleen sen max 210 mukaiset. Joskohan nyt alkaa olla homma kohdillaan.

MRe
20.01.2022, 17.07
Happisaturaatiosta pitkät jorinat, jos jotain kiinnostaa:

https://etn.fi/index.php/tekniset-artikkelit/13063-happisaturaatio-voidaan-mitata-tarkasti-ranteesta

K.Kuronen
20.01.2022, 17.19
Mulla näyttää olevan järjestelmäversiona 19.20, joka oli jo Lasse Virenin Fenixissä Münchenin kisojen alla.

Jaaahas, eikun tosiaankin ryhdyttävä vianetsintäpuuhiin kun ei kello omin päin osaa enää päivittyä. Äh.

Se kait on viimeisin vakaa ja sitä suuremmalla versionumerolla ovat betoja.

imartika
20.01.2022, 17.47
Eiköhän tule, minulla päivittyi 20.30 omia aikojaan tässä iltapäivän aikana.

Homelite
20.01.2022, 17.48

no mulla ilmoitti vasta tänä aamuna että on päivitetty.

Kuminauha
20.01.2022, 19.43
Itellä 6S solar kyseessä, ei oo vielä näkyny. Garmin on ilmottanu että näitä jaetaan "porrastetusti". Se, minkä portaan mukaan, ei tiedä kukaan.

Mika.V
20.01.2022, 22.00
6X Pro:n päivitin juuri tietsikan kautta.

MRe
21.01.2022, 09.04
^Tietsikan kautta voi tosiaan päivittää omassa aikataulussa.

K.Kuronen
21.01.2022, 10.00
^Piti itsekin päivittää, mutta kaikki linkit veivät zip-tiedostoon, jossa oli kuvauksena, että beta?

K.Kuronen
21.01.2022, 10.51
...nyt se perhana (Express) sitten tarjosi päivitystä asennettavaksi.

Antza44
21.01.2022, 11.42
Onhan tuo persiistä, et esim Bikepark ajelut menee pyöräilyyn. Hissi nousumetrit menee pyöräilyyn. Lulis jo saavan eroon niin, kuin E-mtb.tkin.

Tuleeko vielä 5 sarjalaisiin tämä uusi päivitys?

TSOCOM
21.01.2022, 12.13
Eilenillalla tarjos tännekin 2030 päivityksen, vastasin kyllä

MRe
21.01.2022, 12.14
^Melkein ne laskumetritkin pitäisi sieltä saada pois samasta syystä kuin sähköpyöräilyn kilometrit. Sen sijaan Zwiftissä voi vetää tyhjällä vastuksella vaikka miljuuna kilometriä ja hyvin kelpaa.

Kuminauha
21.01.2022, 16.58
Jeps, tuli vihdoin 6S Solariinki ku pääsin töistä koneelle ja kytkin kiinni. Päivitys rikkoi käyttämästäni kellotaulusta auringon nousu ja laskuajat, varmaan jotain niihin littyvää on muuttunu. Noh, ei oo garminin syytä, taulun tekijän pitäs päivittää softansa.

Kollinjoki
21.01.2022, 18.52
Sieltä tuli minullekin kun kokeeksi tuikkasin kellon koneeseen kiinni. Säätila hävisi ladatusta kellotaulusta näkyvistä, mutta palautui omine aikoineen. Varmaankin vaati sen, että kellon piti saada haistettua gps-signaalia sen verran että osasi hakea sijainnin. Auringon nousu- ja laskuajat widgetistä vielä pimeinä, sanoo että gps:ää tarviis löytääkseen ne. Ehkäpä nuokin palautuu kunhan käytän koiran lenkillä.

paaton
21.01.2022, 21.15
^Melkein ne laskumetritkin pitäisi sieltä saada pois samasta syystä kuin sähköpyöräilyn kilometrit. Sen sijaan Zwiftissä voi vetää tyhjällä vastuksella vaikka miljuuna kilometriä ja hyvin kelpaa.

Jos zwiftissä ei ole vastusta niin eisse ukko liiku minnekkään.

Taimo M.
22.01.2022, 09.24
Nyt näyttää mulla tulleen päivitys connectiin, eli kun seuraavan kerran lataan niin päivitän.

ruuduntakaa
22.01.2022, 09.45
Päivitys tuli, hyvin asentui kello ranteessa.

ruuduntakaa
22.01.2022, 15.10
Ja nyt toimii kuten pitääkin; ajo Connectissa kuten kuuluukin "sähköpyöräily maastossa" ja Stravassa automaattisesti sähköpyöräilynä.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220122/b9854be371df0e00828ae1c3ebe6a559.jpg

veekoo
22.01.2022, 20.58
Kuinka hyvä on korkeusmittaus Fenix 6:ssa?
Mulla on nyt Vivoactive 3, jossa ominaisuudet muuten oikeastaan riittää, mutta eniten rassaa se että kiivetyt ja lasketut metrit heittävä toisistaan kymmeniä metrejä kuten myös alku-ja loppupään korkeudet. Lajit päivä"vaellus", maastokävely ja juoksu.

imartika
22.01.2022, 21.34
Kuinka hyvä on korkeusmittaus Fenix 6:ssa?
Mulla on nyt Vivoactive 3, jossa ominaisuudet muuten oikeastaan riittää, mutta eniten rassaa se että kiivetyt ja lasketut metrit heittävä toisistaan kymmeniä metrejä kuten myös alku-ja loppupään korkeudet. Lajit päivä"vaellus", maastokävely ja juoksu.
Katsoin kolme edellistä hiihtolenkkiä, niissä kokonaisnousun ja -laskun erotus oli 1-4 metriä. Lenkit 15-22 km ja nousut noin 280-400 metriä. En tiedä onko korkeuksiin merkitystä mutta olen säätänyt GPS asetuksiin GPS+Galileo.

leecher
24.01.2022, 16.27
Millä tavoin tuo Fenix 6X laskee palautumisen? Olisikohan järkevämpää asentaa siihen ennemminkin joku Hrv appi ? Suosituksia ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

paaton
24.01.2022, 16.35
Minusta ei. Seuraa bodybatterya. Se käyttää sykevälivaihteluakin apunaan.

leecher
24.01.2022, 16.38
Minusta ei. Seuraa bodybatterya. Se käyttää sykevälivaihteluakin apunaan.

Ok. Hyvä homma [emoji106]

paaton
24.01.2022, 16.52
Tässä esimerkiksi bodybattery käyrää viime viikon leiriltä. Su-la reissussa ja keskiviikkona lepo. Lauantaina kevyt. Arvot seurasivat tosi hyvin omaa fiilistä.https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/joRELzZm2tzPkK5YDqHTKlPhxz2hnOEqOpoD9qczo7E-877x2048.jpg

Ainakin venu2::ssa saa mitattua esimerkiksi aamulla terveysyhteenvedon, joka antaa suoraan myös rmssd arvon. Se kuitenkin seurasi aika tarkkaan bodybatterya, eli en pitänyt tuota enää tarpeellisena.

Rmssd arvo pitäisi myös saada synkattya suoraan johonkin fiksumpaan softaan, kuten esimerkiksi hrv4. Nyt sitä ei saa ulos, kuten ei bodybatteryakaan. Olisi kiva katsella noita käyriä tarkemminkin vaikka trainingpeaksissa.

vilerace
27.01.2022, 09.57
Onkos tuo vika vai ominaisuus kun fenix 6x pro:ssa palautumisaika näkyy heti treenin jälkeen, mutta jälkikäteen sitä ei löydy mistään, harjoituksen tilasta kait pitäisi löytyä.

..kello on ollut vasta kuukauden verran minulla ja vo2 maxia ei vielä tiedä, johtuneeko sitten siitä? Outoa että näkyy kuitenkin heti treenin jälkeen.. Ja oliko nyt niin että vo2 maxi tulee näkyviin vain jos kirmaa tai sotkee wattikammilla jossain?

opadude
27.01.2022, 10.03
Onkos tuo vika vai ominaisuus kun fenix 6x pro:ssa palautumisaika näkyy heti treenin jälkeen, mutta jälkikäteen sitä ei löydy mistään, harjoituksen tilasta kait pitäisi löytyä.

..kello on ollut vasta kuukauden verran minulla ja vo2 maxia ei vielä tiedä, johtuneeko sitten siitä? Outoa että näkyy kuitenkin heti treenin jälkeen.. Ja oliko nyt niin että vo2 maxi tulee näkyviin vain jos kirmaa tai sotkee wattikammilla jossain?

Kyllä se palautusaika näkyy KELLOSSA harjoituksen tilan alla kun vaan jaksaa selata alaspäin. vo2 max vaatii sen kirmauksen tai polkemisen jollain wattilaitteella.

vilerace
27.01.2022, 10.07
ei kyllä näy vaikka kuinka selaa, toverin kanssa hänen kellosta kyllä opettelin että mistä pitäisi löytyä...

Kollinjoki
27.01.2022, 11.00

Eikös tuo VO2maxin puutteesta johdu niin kuin arveletkin.

Käyttöohje kertoo seuraavaa: "HUOMAUTUS: Palautumisaikasuositus käyttää maksimaalisen hapenottokyvyn arviota ja saattaa näyttää ensin epätarkalta. Laite oppii tehosi vähitellen muutaman suorituksen kuluessa."
Yleensäkin tuo harjoittelun tila eri osineen, kuormituksen kohdistus poikkeuksena, vaatii voimassaolevan VO2maxin.

E.K.R
12.02.2022, 18.03
Osaisiko joku kertoa mistä johtuu 6pro heikko akunkesto. Nyt akku kestää noin 2-4 vuorokautta ja ainoat toiminnot mitkä ovat jatkuvasti päällä sykemittaus, happisaturaation mittaus ja
Bluetooth yhteys puhelimeen. Muita kellon ominaisuuksia en juurikaan ole vielä edes käyttänyt. Kellotauluksi olen ladannut DataLoverin. Kello on ollut minulla noin kuukauden päivät ja akun kesto ollut alusta asti heikko luvattuihin kestoihin verrattuna.

MRe
12.02.2022, 18.10
^Ensinnäkin onko kyseessä uusi vai käytetty? Lisäksi päivittääkö tuo kellotaulu itseään koko ajan (esim. sekunnit)? Ja laitako kellon yöksi virransäästömoodiin, jossa mm. bt on pois päältä?

Ensiksi ehkä mittaisin akunkeston jollakin peruskellotaululla. Mutta noin yleisesti tuo akunkesto on 20-30% siitä mitä sen pitäisi olla.

opadude
12.02.2022, 18.16
Happisaturaaatio lyhentää minulla oleellisesti akunkestoa

E.K.R
12.02.2022, 18.46
Kello on uusi. Kellotaulu päivittää todella nopeasti siksi sen valitsinkin. Pitää koittaa toisella kellotaululla onko vaikutusta asiaan. Olen kokeillut laittaa yöksi virransäästömoodiin mutten ole juuri huomannut eroa. Happisaturaatio ja jatkuvan sykkeen mittaus varmasti vievät jonkin verran akkua, mutta ajattelin että juuri tällaisien toimintojen takia näitä käytetään. Jos haluaisin nähdä vain pelkän kelloajan olisin ostanut tavallisen kellon :)

MRe
12.02.2022, 19.21
Happisaturaaatio lyhentää minulla oleellisesti akunkestoa

Mulla on happisaturaation mittaus päällä öisin ja akku 6x pro:ssa kestää viikon, vähän toista riippuen paljonko on treenejä.

—-
Data Lover näyttää käyttävän gepsiä. Ei ihme jos akku tyhjenee…

Kollinjoki
13.02.2022, 01.05
Mulla on happisaturaation mittaus päällä öisin ja akku 6x pro:ssa kestää viikon, vähän toista riippuen paljonko on treenejä.

—-
Data Lover näyttää käyttävän gepsiä. Ei ihme jos akku tyhjenee…

Käyttää gepsiä joo, mutta mahtaako käyttää mihinkään muuhun kuin paikantamaan kellon löytääkseen paikalliset säätiedot ja auringon nousu- ja laskuajat? Ei kai se sitä varten koko ajan ole satelliitissa kiinni.

Mulla on myös gps:ää käyttävä kellotaulu ja akun kesto ihan hyvä vieläkin, vaikka kellolla on jo 2,5 vuotta ikää.

MRe
13.02.2022, 09.09
^totta joo. Mulla on tauluna Analog Switch ja sekin käyttää gepsiä. Mutta kaipa noiden taulujenkin virrankulutuksissa on eroja.

Kollinjoki
13.02.2022, 12.30
Tässä voisi alkuperäisen kysyjän kannattaa testata muutama päivä vaikka jollain muulla taululla ja jos akku silti tyhjenee ennenaikaisesti, niin yhteyttä Garminiin. Voihan siinä akku olla valmiiksi sökö tai jokin laitteessa oleva muu ongelma syödä akkua liiallisesti.

Ite oon tykännyt äskettäin tarjolle tulleesta Fenix 7 Lookalike -kellotaulusta. Helppolukuinen taulu, jossa on paljon muokkaamisen varaa, niin sain ainakin itse näkyville kaikki tiedot, jotka normaalisti kiinnostavat. Eikä ole pakko katsella esim. lukemattomien ilmoitusten määrää, joka on turha tieto koska kaikenlaisista saapuneiden sähköpostien ilmoituksista jää lukemattomia ilmoituksia ihan koko ajan. Garmin on tehnyt myös monia ihan kivannäköisiä tauluja, mutta niiden ongelmana ihan järjestään on, ettei kustomointimahdollisuuksia ei ole kuin mitättömän vähän. Taas joissain puuhapajojen tekemissä tauluissa on sellaista vikaa, että ovat koko ajan jotenkin jumissa ja käyttäjä saa huomata kellotaulun tilalla olevan vain IQ ? -logon. Esim. Ligniten tekemästä taulupaketista maksoin jokusen euron rahaa, mutta noi taulut menee jotenkin pois päältä yksi kerrallaan, mikä on erittäin ärsyttävää. En tiedä onko syy oma puhelimeni tms., mutta ainakin se Fenix 7 Lookalike on toiminut nyt kuukauden päivät sekoamatta kertaakaan. Säätila on aamuisin pimeänä mutta korjaantuu sitten, kun kello saa gps-linkin ja löytää sijainnin säätilan etsimistä varten.

MRe
13.02.2022, 16.12
Toi Analog Switch ei ole jumittanut kertaakaan kahteen vuoteen.

Jokkepappa
13.02.2022, 23.15
Tuli käytyä hakemassa 6x pro verkkokaupasta tänään. Herättää kyllä fiilistä suunnon jälkeen

k2x80w
13.02.2022, 23.35
Tuli käytyä hakemassa 6x pro verkkokaupasta tänään. Herättää kyllä fiilistä suunnon jälkeen

Nyt en ymmärrä mikä pitää päivittää?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220213/c3b73fb29d1120b6f7d3368da1d75387.jpgGarmin express on softa tietokoneelle. Eli koneelle ohjelma ja kello kiinni koneeseen.

MRe
14.02.2022, 09.27
^Firmiksen päivityksen voi tehdä myös puhelinsovelluksen avulla.

Jokkepappa
14.02.2022, 19.45
Puhutaan kuitenkin niin vakavasta asiasta kun strava. Saako tähän 6xprohon live segmentit?

k2x80w
14.02.2022, 21.12
Puhutaan kuitenkin niin vakavasta asiasta kun strava. Saako tähän 6xprohon live segmentit?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta TapatalkillaJos sulla on maksullinen strava niin joo.
Merkitset ne segmentit suosikeiksi, jotka haluat näkyvän.
Muistaakseni max 100 segmentti ottaa vastaan.

jamming82
15.02.2022, 16.18
Pystyykö Fenix 6 lla samaan kuin 6pro malillilla. Jostain luin että katttoja ei ole 6:ssa?

Mietin ostaisiko halvan kellon ja erillisen pyörä-gps laitteen (garmin edge tms) vai vetäskö metsänavigoinnit vaan hyvällä kellolla. Tarkoitus lähinnä mtb ajossa pysyä jonkun gpx reitin perässä. Edellisessä kellossa (suunto spartan) oli pelkkä kolmion seuraus navigointina, mikä oli ihan ok metsässä, mutta luulen että kartalla selviäis paremmin?

Kuminauha
15.02.2022, 17.11
Normi kutosessa on vain viivan seuraaminen ja käännösten navigointi, karttaa niissä ei ole.

Ite en noita karttoja muualla käytä kuin pyörällä, joten pyörään mulla on sitten Edge 530, mistä kartat löytyy. Edgeä voi myös lada samalla kun käyttää, joka on optio jos akku meinaa loppua tai on pidemmällä lenkillä/seikkailulla. Kartan seuraaminen 530:n näytöltä on kovassa ajossa ajoittain haastavaa, siis jos karttaa pitäisi tutkia vauhdissa, joten kellon vielä pienemmältä näytöltä voi olla vielä haastavampaa.

Edgen käytön kanssa voi myös turvautua kellon käyttämiseen sykkeen lähettämiseen edgelle, jos sykevyö on unohtunut reissulta kotiin tms. Jos taas kelloa käyttää ranteessa niin silloin navigointi sen kanssa voi mennä enemmän yhdellä kädellä ajamiseksi.

Omasta mielestä normi 6 ja edge 830 (kosketusnäyttö, helpompi liikutella karttaa) on maastopyöräilijälle aika kiva kombo.

jamming82
15.02.2022, 23.30
Joo eli pro malli otettava jos kartat haluaa. Itse myös pelkästään maastossa ajaessa karttaa tarvitsisi, maantiellä pärjää vaikka google mapsilla.

Onhan se pro malli sen 500 euroa, jonka vois hyvin pistää vaikka 200 euron forerunneriin ja rahaa jäisi edge 530:seen.

Jokkepappa
18.02.2022, 22.27
Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433Tää tuli laitettua orkkiksen tilalle. On meinaan kyllä hyvä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220218/9eead7284cb14788729e30909e78ecbb.jpg

Kollinjoki
20.02.2022, 12.21
^ Niin kivan näköinen tuo Data Lover -kellotaulu, että piti asentaa se itsekin. En tiedä minkä takia jäänyt aikaisemmin kokeilematta, liekö olen luullut että on sekava kun on niin paljon kaikkea. Mutta ihan toimivahan tuo on nyt käytössä ollut. Eikä näytä aiheuttavan liiallista virrankulutustakaan.

Samaten pitää kyllä tilata viimeinkin tuollainen nailonista tehty remmi. Perus silikoninen on ollut ihan hyvä, mutta onhan se aika hikinen ja jos on kello yöllä ranteessa, tuppaa ennen pitkää hiertämään vähän.

Jokkepappa
20.02.2022, 21.45
Asiallinen taulu. Paljon parempi kun orkkis tai huihai. Hihna tuntuu kyllä hyvältä. Nyt tätä käyttää jopa nukkuessa.

maalinni
24.03.2022, 08.08
Mitä sovellusta käytetty kellossa sykevälivaihtelun tarkasteluun?

paaton
24.03.2022, 08.56
Mitä sovellusta käytetty kellossa sykevälivaihtelun tarkasteluun?

Minulla on venu2. Siinä on tuo healt snapshot, jos sama löytyy myös fenix6, niin muita apseja ei tarvita.

https://support.garmin.com/fi-FI/?faq=PB1duL5p6V64IQwhNvcRK9

Pikaisella googlauksella tuon olisi pitänyt tulla kutoseenkin jo päivityksenä?

Edit:

Tai onko vasta suunnitteilla?

https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/fenix-6-series/282665/fenix-7-features-to-be-released-on-the-fenix-6

Cco
28.04.2022, 19.41
Minulla on venu2. Siinä on tuo healt snapshot, jos sama löytyy myös fenix6, niin muita apseja ei tarvita.

https://support.garmin.com/fi-FI/?faq=PB1duL5p6V64IQwhNvcRK9

Pikaisella googlauksella tuon olisi pitänyt tulla kutoseenkin jo päivityksenä?

Edit:

Tai onko vasta suunnitteilla?

https://forums.garmin.com/outdoor-recreation/outdoor-recreation/f/fenix-6-series/282665/fenix-7-features-to-be-released-on-the-fenix-6Ei ole vielä snapshot saapunut

Lähetetty minun SM-G990B laitteesta Tapatalkilla

Kuminauha
11.05.2022, 09.29
Huomasin tuossa että oman 6s solarin aurinkolataus ei enää pelittänyt. En kyseistä ominaisuutta ole muutenkaan tässä vuosien aikana syynännyt mutta kun tämän huomasin niin laitoin Garminille kyselyä ja muutaman valokuva tilanteesta kun kello on täydessä auringossa.

Hienosti hoitu, ei kyselty mitään kuitteja tai muutakaan, pyysi vaan laittamaan kellon heille ilman mitään myyntipakkauksia tai muuta sälää. Garmin makso kaikki kulut luljetuksista. Luulin saavani jonkun refurbished mallin tilalle, mutta yllätyin noin viikon jälkeen kun tilalle saapui täysi myyntipakkaus uusine hihnoineen, kaapeleineen päivineneen. :)

Syyskussa olisi tullut 2 vuotta täyteen.

Spessujopo
23.05.2022, 14.41
Onko kellään tietoa mitä paikannus systeemiä kannattaisi käyttää Suomessa? Jos haetaan sitä tarkinta mahdollista. Eli GPS , GPS+GLONASS vai GPS+GALILEO? Ja 3d speed ja distance päälle vai pois?

k2x80w
26.05.2022, 17.32
Onko kellään tietoa mitä paikannus systeemiä kannattaisi käyttää Suomessa? Jos haetaan sitä tarkinta mahdollista. Eli GPS , GPS+GLONASS vai GPS+GALILEO? Ja 3d speed ja distance päälle vai pois?Gps+Galileo... Eli jenkki+Euroopan halussa olevat satelliitit.

leecher
09.06.2022, 19.51
6X jo toinen silikoniranneke rikki. Onko suosituksia uudesta vähän kestävämmästä?

MRe
09.06.2022, 21.23
^miten tuo on onnistunut? Mulla oli 6X pro ranteessa tai pyörässä 24/7 kahden ja puolen vuoden ajan. Samalla silikonirannekkeella.

leecher
09.06.2022, 21.38
^miten tuo on onnistunut? Mulla oli 6X pro ranteessa tai pyörässä 24/7 kahden ja puolen vuoden ajan. Samalla silikonirannekkeella.

Rannekkeessa oleva lovi murtunut mihin kieli tulee. Sama homma aiemman kanssa. Kello myös ranteessa lähes koko ajan.

Steni
09.06.2022, 21.58
Ma vaihdoin 6X Pro:ssa Garmin Ultrafit nailonrannekkeeseen.
Paluuta silikonirannekkeeseen ei kyllä ole, sen verran mukavampi mun käytössä.

hakpas
09.06.2022, 23.11
Tämä Ultrafit ranneke on kyllä sellainen tuote ettei kokeilematta usko kuinka hyvä ranneke voi olla. Tälle vahva suositus.

misopa
10.06.2022, 00.09
Minulla on tämä käytössä 6 Pro:ssa. Aivan erinomaisen hyvä!

YOOSIDE 22 mm Loop Nylon Bracelet... https://www.amazon.de/dp/B0928FGLXB?ref=ppx_pop_mob_ap_share

MRe
10.06.2022, 09.01
Rannekkeessa oleva lovi murtunut mihin kieli tulee. Sama homma aiemman kanssa. Kello myös ranteessa lähes koko ajan.
AIka jännä juttu. Ja kahdessa rannekkeessa vielä. Ja kuitenkin 6X, missä siis se leveämpi ranneke. Mä vielä vedän kellon rannekkeella stongaan kiinni tosi tiukasti, siis niin, että venytän ranneketta. Eikä tosiaan mitään ongelmia. Ranneke meni vielä seuraavalle omistajalle, kun myin kellon.

MRe
10.06.2022, 09.04

Juu, mut ei käy, jos käyttää kelloa myös stongassa. Tai sanotaan näin, että sitten on mukavuus kaukana. Ensin tuon saaminen stongaan ja sitten vielä riittävä kireys.

Steni
10.06.2022, 17.52
Eikö toimi stongaviritys tällä Garmin Bicycle Mount Kit:llä?
Mulla on tuo jossain, en tosin ole kokeillut, kun stongaa varten on muut härvelit.....

o.lehto
23.07.2022, 11.45
https://www.dcrainmaker.com/2022/07/garmin-previews-hrv-status-on-the-fenix-6-series-watches.html

K.Kuronen
18.08.2022, 21.52
Onko tietoa käyttääkö Fenix 6x WiFi:ä, jos sellainen on tarjolla johonkin tilanteessa, jossa aloitetaan esimerkiksi pyöräily ja valitaan reitti ja aloitetaan harjoitus?

Jos puhelimeen on pariliitos BT:n ja puhelimen BT on päällä, niin käyttäisikö Fenix BT:n kautta puhelimen datayhteyttä, mikäli se sitä reittiä ladattaessa johonkin tarvitsee.

Mulla on nyt ongelma, valitsen: pyöräily->reitit->tee harjoitus. Fenix hidastelee, eikä harjoituksen aloitus onnistu. Sama toiminto onnistuu kuitenkin sisällä kotona.

Mika.V
19.08.2022, 01.32
Käyttää puhelimen data yhteyttä Bluetoothin kautta aina tarvittaessa.

k2x80w
19.08.2022, 09.14
Ota kotona wi-fi pois ja katso muuttuuko käytös.
Jääkö tuo tarkemmin mihin kohtaan? Saatko ladattua reitin näkyviin, mutta kun painat "do course" niin alkaa jumittaa?
Onko sulla joku iso ladattu karttapaketti, jonka lataaminen jostain syystä kestää...

K.Kuronen
19.08.2022, 10.08
^toimii normaalisti ilman verkkoyhteyttä ja sen kanssa.

Jumitus vaihtelee, toisinaan reitin lataus onnistuu, mutta kello toimii erittäin hitaasti, toisinaan odottaa jotakin. Yhteistä jumeille reittiä ladattaessa taitaa olla, että olen lähellä kotia.

Näkeekö jostakin valikoista olettaako kello olevansa verkkoon yhteydessä?

k2x80w
19.08.2022, 13.21
Kellonhan ei tarvitse olla yhteydessä mihinkään kun harjoituksen aloittaa.
Reitin olet jo ladannut kelloon ja sitten kello kaivaa aktiviteetin kartan ja GPS-sijainnin.
Eli sikäli puhelimella tai wifillä ei pitäisi olla mitään tekemistä.

Jos on pitkä reitti, jossa paljon reittipisteitä niin sehän tuo tuota aikaa...vai onko ongelma vaikka jollain alle 20 km reitillä?

Kello käynnistetty uudestaan ja tsekkattu viimeisimmät päivitykset?
Resetointi olisi sitten yksi vaihtoehto jos vika alkaa olemaan kokoajan päällä.

K.Kuronen
19.08.2022, 14.00
Päivitykset ovat kunnossa ja kello käynnistetty uudestaan. Reittipisteitä voi olla toki reilusti, mutta samat reitit latautuvat kotona ongelmitta, sekä verkkoyhteyden ollessa, että silloin kun sitä ei missään tapauksessa ole.

jalkkis
19.08.2022, 15.04
Onkohan logiikka sama kuin Edgeissä? Mulla Edge (530) laskee myös reitin aika verkkaisesti mutta suorituksen aloittamista se ei estä. Edgessä siis Navigointi -> Reitit -> haluttu reitti -> Aja. Harjoitus alkaa mutta reittiopastus alkaa sitten kun herra laitteelle sopii.

MUOKS: voi siis mennä useampikin minuutti, ennen kuin opastus alkaa.

Föhn
19.08.2022, 15.09
Onko kello säännöllisesti synkattu? Ainakin mulla meinaa silloin hidastella jos klöntissä on harjoituksia ynnä muuta dataa sisässä. Vaikka epäilen että tuo ei välttämättä ole syy ollenkaan tässä sun tapauksessa.

K.Kuronen
19.08.2022, 15.21
^synkkaa automaattisesti wifin kautta, kun tulen kotiin.

K.Kuronen
19.08.2022, 15.27
Onkohan logiikka sama kuin Edgeissä? Mulla Edge (530) laskee myös reitin aika verkkaisesti mutta suorituksen aloittamista se ei estä. Edgessä siis Navigointi -> Reitit -> haluttu reitti -> Aja. Harjoitus alkaa mutta reittiopastus alkaa sitten kun herra laitteelle sopii.

MUOKS: voi siis mennä useampikin minuutti, ennen kuin opastus alkaa.

Tähän tiivistyksenä:

Toimii kotona sisällä täysin normaalisti, sekä ilman verkkoyhteyttä, että sellaisen kanssa.
Saattaa jämähtää, kun aloitan harjoituksen ja lataan reitin pihalla.

-->mulle ei tule muuta mieleen, kuin että laite kumminkin yrittää muodostaa johonkin palvelimeen yhteyden ja tämä ei onnistu ja jäätyy yrittämään.

jalkkis
19.08.2022, 15.43
Onko (paritettu) puhelin mukana pihalla, kun kello jämähtää?

Ja näetkö jostain, että kellolla on gps löytynyt? Jos "odottaa jotakin" on puuttuva gps-signaali...

Föhn
19.08.2022, 15.49
Oisko sitten Wi-Fi: stä 4G: en siirtymässä jokin pullonkaula? Mulla ainakin Spotify pätkäisee kun siirtyy ulkomaailmaan wifin ulottumiin. Joskus käy että niin että joutuu katkaisee homman ja aloittaa alusta. Muuten ei lähde soimaan. Aika kyllä kuluu mutta ääntä ei kuulu.

K.Kuronen
19.08.2022, 15.49
^^paritetussa puhelimessa ei yleensä koskaan ole BT päällä, kun mulla ei ole kuulokkeita.

Ei odota gepsiä, sillä normaalin, reitittömän voin aloittaa. Jämähtäminen tapahtuu reittiä ladattaessa.

k2x80w
19.08.2022, 16.08
On kyllä mysteeri jos:
Sisällä ilman wifi tai BT yhteyttä toimii.
Ulkona (esim. 10 metriä tuosta sisätilasta) ilman wifi tai BT yhteyttä ei toimi.

Sisällä ei välttämättä saa GPS yhteyttä ja ulkona hetken päästä saa on ns. ainoa muutos.

jalkkis
19.08.2022, 16.09
^^paritetussa puhelimessa ei yleensä koskaan ole BT päällä, kun mulla ei ole kuulokkeita.

Ei odota gepsiä, sillä normaalin, reitittömän voin aloittaa. Jämähtäminen tapahtuu reittiä ladattaessa.Ok, oletko resetoinut laitetta milloin viimeksi? Jos joku muistin käytössä tökkii...

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

K.Kuronen
19.08.2022, 16.48
^tein vielä kevyimmän resetin... katsotaan.

K.Kuronen
19.08.2022, 16.50
On kyllä mysteeri jos:
Sisällä ilman wifi tai BT yhteyttä toimii.
Ulkona (esim. 10 metriä tuosta sisätilasta) ilman wifi tai BT yhteyttä ei toimi.

Sisällä ei välttämättä saa GPS yhteyttä ja ulkona hetken päästä saa on ns. ainoa muutos.

Ulkona saatan olla wifin kantaman sisällä, tai rajoilla.

macci
24.08.2022, 00.28
Fenix6S meinasi jo aiemmin kesällä lähteä vaihtoon jatkuvien ongelmien takia. Pahimmillaan kolme kertaa parin tunnin lenkin aikana resetoi itsensä josta syystä tallennus aina katkesi. GPS näytti myös vähän mitä sattuu. Esim juoksussa näennäisesti oikea jälki mutta kympin lenkillä saattoi 500m heittää oikeasta mitasta. Nuo reboot ongelmat alkoi varmaankin 19.2 softan jälkeen (tai joku 20.XX versio). Kaikkea mahdollista kokeilin mutta ei juuri vaikutusta.

Noin kuukausi sitten julkaistun 22.76 alpha softan jälkeen tämä ei ole tainnut tiltata kertaakaan, GPS softa päivittyi samalla ja lenkkien pituudet alkoi täsmätä. Uusimpana lisänä nuo HRV datat ja analyysi yön ajalta ja päivitykset treenien kuormituslaskentaan ja suositeltuihin treeneihin ja tämähän on nyt kuin uusi taas!
22.85 beta softa ollut nyt viimeisen viikon käytössä ilman ongelmia.

Kuminauha
31.08.2022, 11.06
Nonni, nyt tipahti virallinen 23.00 softa omaan 6s solariin :cool:

juzmo
12.09.2022, 11.46
En tiedä onko täällä jo ollut puhetta, mutta Garmin oli pidentänyt Fenix 6 takuun kolmeen vuoteen ainakin nappi issuen takia. Omani on ostettu alkuvuodesta 20 ja nyt on Garminilta tulossa uusi tilalle.

Taimo M.
15.09.2022, 09.13
Toissa päivänä latasin 23.00 omaan 6 Pro:n ja sykevaihtelun tila on ihan ok lisä, mutta sitten taas nakkelee akunsäästö tilasta pois jos esim. käy katsomassa
lajivalikkoa. Siinäpä huomioita jota tein uudesta softasta.

ens1o
27.09.2022, 17.36
Tietäjille kysymys. Sähköpyörä Turbo Levo, eBike Field asennettu Fenixiin.

Mistä tiedän mitä Fenix käyttää nopeuden määrittämiseen?
Pyörän anturiako tässä tapauksessa? Gps ois mieleisempi.

Ja onko toi nyt pelkkä nopeusanturi?
Kadenssin ja watit tartten. Nopeutta siis en.

Pitääkö ko. anturi poistaa käytöstä jotta nopeus mitataan GPS:llä?

Muoks: niin tuo "pno" hyvin suurella todennäköisyydellä se kadenssi.. :rolleyes:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210830/c1222218d4d1ccec40c13d649f541cd0.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210830/4aa96b36f98e90fc6290d245324df21a.jpg

Onko tähän löytynyt ratkaisua? Itsellä Shimano e8000 moottori ja e7000 näyttö, kellona Garmin fenix 6.
Pyörästä muutettu renkaan kokoa joten pyörä näyttää nopeuden ja kilometrit alakanttiin ja koska garmin ottaa tiedot nyt pyörästä niin lenkin jälkeen garminin näyttämät kilsat ja nopeudet myös mitä sattuu.
Ratkaisu tietenkin poistaa paritus pyörän kanssa, mutta olisi mukava nähdä tarkat pyörän akun prosentit, kadenssi ym. kellosta.

MRe
27.09.2022, 18.14
^entäpä jos säätää sen renkaan koon oikeaksi. Problem solved.

ens1o
27.09.2022, 18.24
^entäpä jos säätää sen renkaan koon oikeaksi. Problem solved.

Jäi tietty sanomatta, että tarkoituksella säädetty, niin voi suljetulla alueella testailla yli 25 km/h nopeuksia.. :rolleyes:

MRe
27.09.2022, 20.41
^joo, no jos sun sukunimi ei ole sama kuin kotkalaisella ex-makkaratehtailijalla (Wahlroos), niin en usko että sulla on sitä omaa suljettua tonttia niin paljoa, etteikö metsään mennessä voi renkaat säätää kohdilleen.

Mut ihan miten vaan. Vähän sama, kun jonnet kysy -70 -luvulla, et miks soliferi leikkas kiinni seittemässäkympissä. Onko vika seoksissa.

ens1o
28.09.2022, 14.16
^joo, no jos sun sukunimi ei ole sama kuin kotkalaisella ex-makkaratehtailijalla (Wahlroos), niin en usko että sulla on sitä omaa suljettua tonttia niin paljoa, etteikö metsään mennessä voi renkaat säätää kohdilleen.

Mut ihan miten vaan. Vähän sama, kun jonnet kysy -70 -luvulla, et miks soliferi leikkas kiinni seittemässäkympissä. Onko vika seoksissa.

Jos kirjoituksistasi jätetään tyhjänpäiväinen viisastelu niin jäljelle jää, ei mitään. Eli jätetäänkö se pois?

Kysymyshän oli, että voiko Garminista päättää ottaako se nopeuden pyörän vai GPS:n kautta

jalkkis
28.09.2022, 21.07
Siis eiks toi ebike field softa näytä ant plussalla moottorin dataa? Eli vastaus tältä pohjalta olis että ei pysty näyttämään gps dataa.

Laita softan kehittäjälle kyssäri tai toive, että tarjoaisi moisen option.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

kojak
03.10.2022, 09.45
Viimeksi elokuun lopulla ollut harjoittelun tila jotain muuta kuin tuottamaton. Nyt uusimmalla softalla koko ajan tuottamaton. Juoksua ja pyöräilyä voimamittarein, harjoittelun välitön kuormitus optimaalinen, kuormituksen kohdistus optimaalinen mutta harjoittelun tila vaan makaa koko ajan tuottamattomana. Maks hapenoton nuoli sojottaa alaspäin vaikka viim 4 viikkoa käyrä on nouseva. Maks hapenoton perusteella kuntosi laskee, kello ilmoittaa mutta ekalla sivulla oleva käyrä on menossa ihan toiseen suuntaan. Onko muilla tällaisesta havaintoa vai onko tämä nyt oman Fenixin kipuilua.

Lionell
09.10.2022, 20.03
Panin 31 vuotta sitten kellon piirongin laatikkoon, kun sain ekan kellollisen kännykän. Ja muutenkin kellonäyttöjä on joka puolella tarjolla: kotona monessa laitteessa, autossa, kaduilla etc, eikä rannekelloa ole ollut ikävä. Ranteessa on ollut ainoastaan juoksutreenejä ja maratoneja varten vanha Garmin Forerunner, joka sekin lopetti toimintansa 2 vuotta sitten. Nyt sitten vihdoin päätin hankkia uuden kellon. Ensin meinasin Apple Watchia, kun on muitakin Applen laitteita, mutta naurettavan huono akun kesto karkotti siitä valinnasta. Lopulta alkuviikosta päädyin tähän Garmin Fenix 6 Pro kelloon, joka tuntuu juuri oikealta valinnalta ranteeni kokoon, X olisi ollut aivan liian kookas ja seiskat liian kalliita, eikä minulle olisi siinä mitään tarpeellisia lisäominaisuuksia ollut.

Hämmästys oli suuri kun lähdin sähkömaasturilla lenkille, niin kello kysyi, haluanko yhdistää eMTB:iin! No annoin luvan ja lähdin liikkeelle, vaikka Shimanolta tuli kellon näyttöön vain jotain akun prosentteja. Kotiin palattuani sitten katselin Garmin Connectista, mitä Fenix oli pyöräilystä tallentanut - ja sieltähän löytyi vaikka minkälaista dataa! En vielä tarkemmin ole ehtinyt tietoihin perehtyä, mutta tuunasin pikaisesti kellon näyttöön vähän enemmän pyöräilyyn liittyviä kohtia. Tämä pyöräilyjen näyttäminen oli mukava lisäbonus siihen nähden, mitä kellolta odotin. Lisäksi kaikki entiset juoksuhommatkin ennätyksineen näkyvät edelleen Garmin Connectissa.

https://img.aijaa.com/t/00221/15094409.t.jpg (https://aijaa.com/QZH5Va)