PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Fenix 6

Sivut : [1] 2

maalinni
29.08.2019, 16.07
Kutonen ulkona https://www.theverge.com/circuitbreaker/2019/8/29/20838081/garmin-fenix-6-solar-price-date

VesaP
29.08.2019, 16.33
https://www.dcrainmaker.com/2019/08/garmin-fenix6-pro-solar-series-review.html

Mikkomoe
29.08.2019, 18.34
Kellossa on karttanavigointi, kätevää varsinkin jos on värinä hälytys joka ilmoittaa lähestyvästä risteyksestä tjms jossa pitää kääntyä.. tavallisen navigaattorin tai kännykän kanssa on mennyt risteykset ohi monta kertaa ja joutunut tekemään uukkaria sen takia kun ei kuule ääniopastuksia ja unohtaa seurata ohjeita pitkällä suoralla tiellä. Menee hankintaan sit kun nykyinen Fenix 5 on liian vanha.

JaniM
29.08.2019, 20.39
Kellossa on karttanavigointi, kätevää varsinkin jos on värinä hälytys joka ilmoittaa lähestyvästä risteyksestä tjms jossa pitää kääntyä.. tavallisen navigaattorin tai kännykän kanssa on mennyt risteykset ohi monta kertaa ja joutunut tekemään uukkaria sen takia kun ei kuule ääniopastuksia ja unohtaa seurata ohjeita pitkällä suoralla tiellä. Menee hankintaan sit kun nykyinen Fenix 5 on liian vanha.

Kyllä mulla on HERE-karttojen naisääni kertonut selvällä suomen kielellä jo usean kännykkäsukupolven ajan, pyöräilypaidan takataskusta, mihin pitää kääntyä.

Mikkomoe
30.08.2019, 10.11
En maininnutkaan että mulla on kuulovamma, käytän kuulokojetta, siksi ei onnistu kuulemaan ääniopasteita. Sen takia on värinä hälytys tärkeä. Vanhassa älykello pebblessä oli huippuhyvä opastus värinähälyttimen kanssa. Fenix vitosessa ei ole. Toivon että kutosessa toimii värinähälyttäminen niinkuin pebblessä..

MRe
30.08.2019, 20.53
Vaffasti alkaa näyttämään, että on 10+ vuoden yhteiselo Suunnon kanssa alkaa lähestymään vääjäämättä loppuaan ja katse kääntyy Garminiin. No, nyt se ei enää ole niin suuri maanpetturuus, kun kiinalaiset kaappasivat Suunnon muiden mukana.

Suunto 9 ei tuo mitään uutta vs. Suunto Spartan. Sen sijaan Garmin Fenix 6 näyttäisi tarjoavan aika paljonkin mielenkiintoisia ominaisuuksia.

järtsy
30.08.2019, 21.08
Osaisko joku tiivistää nopeasti Fenix 5/6 perusmallien oleellisimmat erot?

Mietin vaan että vitosta saattaa saada kohta hyvään hintaan..

maalinni
30.08.2019, 22.02
Vitosta saa jo alle 300. Siinä välissä on ne 5 plus mallit.

Mikkomoe
30.08.2019, 22.15
Osaisko joku tiivistää nopeasti Fenix 5/6 perusmallien oleellisimmat erot?
Oli
Mietin vaan että vitosta saattaa saada kohta hyvään hintaan..

Ainakin erilaisia karttoja voi ladata ja voi myös käyttää navigaattorina. Oli Fenix 5Xssä myös kartat.. mut luulen että kutosessa karttahomma on kehitetty paremmaksi. Lisäksi happisaturaatiomittaus.. j

järtsy
30.08.2019, 22.46
Vitosta saa jo alle 300. Siinä välissä on ne 5 plus mallit.

Mistä?

maalinni
31.08.2019, 10.12
^ Powerilla se oli muistaakseni 299 pari kolme viikkoa sitten, itse päädyin Vantage V:hen. Nyt näyttää hinta olevan 400 pinnassa

maalinni
31.08.2019, 10.22
Saattoi olla 5s malli, tämän mukaan sitä on myyty 270e

https://hintaopas.fi/product.php?pu=4149719

MRe
31.08.2019, 14.54
Ainakin erilaisia karttoja voi ladata ja voi myös käyttää navigaattorina. Oli Fenix 5Xssä myös kartat.. mut luulen että kutosessa karttahomma on kehitetty paremmaksi. Lisäksi happisaturaatiomittaus.. j
Akun kesto on omaa luokkaansa. Ja oli siellä muutakin. Kannattaa lukea se dcrainmakerin revikka.

järtsy
31.08.2019, 18.42
Akun kesto on omaa luokkaansa. Ja oli siellä muutakin. Kannattaa lukea se dcrainmakerin revikka.

Nopeasti silmäilin jo mutta kun englanti ei suju ihan äidinkielen veroisesti niin pitäisi ajan kanssa lukea, todella kattava revikka kyllä.

Pancho
05.09.2019, 10.12

Itsellä on 5x ja sillä "navigoi" mielestäni ihan hyvin. Suurinta heikkoutta eli näytön pientä kokoa ei kuudes polvikaan korjaa. Itse hankin lopulta pyöränavigointiin Edge 830:n, jossa siinäkin on joidenkin mielestä liian pieni näyttö. Itse yllätyin kuinka hyvä laite on. Pointtini on siis, että en ole kutosta käyttänyt, mutta vitonen on niin hyvä että jos sen saa kohta erittäin hyvään rahaan niin sijoittaisin siihen. Ja jos navigoida haluaa paremmin pyöräillessä niin sijoittaa edgeen.

maalinni
05.09.2019, 16.44
Itse navigoin ihan kännykällä, joka on ohjaustangossa kiinni.

Pancho
05.09.2019, 21.22
Itse navigoin ihan kännykällä, joka on ohjaustangossa kiinni.

Ok. Mikä on viestisi pointti? Että silläkin pärjää?

maalinni
06.09.2019, 08.29
Ok. Mikä on viestisi pointti? Että silläkin pärjää?

No sepä se. Ja en käyttäisi sanaa pärjää, vaan mielestäni se kännykkä on ison näyttönsä ja laadukkaan navigointisoftan takia myös paras vaihtoehto. Sitäpaitsi kännykkä on muutenkin aina mukana ihan turvallisuus syistä.

En ole ikinä kokeillut kellolla navigointia, mutta jotenkin epäilen sen käytettävyyttä, kun fillari tärisee ja näyttö on pieni.

Pancho
06.09.2019, 12.16
En ole itse ollut mukana, mutta uskoisin, että foorumilla on aika monta kertaa käyty tämä keskustelu läpi, joten sitä on turha tässä uudestaan enää jauhaa ja jätän offtopicin tähän viestiin.

Jos joku pärjää puhelimella niin se ei varmaan tarkoita etteikö voisi olla monta hyvää syytä, miksi navigointi kellolla tai pyörätietokoneella on parempi/helpompi/yksinkertaisempi kuin kännykällä. Jokainen pyöräilevä ihminen varmasti myös pystyy näitä syitä keksimään, kun vähän vaivautuu miettimään.

MRe
06.09.2019, 13.48
Itse olen metsässä navigoinut Suunnolla, jossa ei ole mitään karttaa pohjalla. Hyvin pärjää. Sitten olen navigoinut kännyllä, mutta ongelmaksi siinä tuli se, että joko näyttö sammui hetken kuluttua tai akku lopahti kesken reissua. Ja nyt olen navigoinut Wahoo ROAMilla ja hyvin on toiminut ainakin katuverkossa. Metsä vielä kokeilematta. Itse en metsässä halua kännyä stongaan rikottavaksi.

Mutta tämä nyt OT:ta. Peeniks 6 kiinnostaa edelleen, tai sitten vitonen. Jos vaikka luopuisi Suunnosta.

maalinni
06.09.2019, 15.00
Nythän sieltä Garminilta tuli paljon uusia malleja alempiin hintaluokkiin. Uusia Vivoja yms.

Mikkomoe
08.09.2019, 10.49
Onko missään päin pääkaupunkiseutua päässy käpistelemään näitä kuutosia?

MRe
13.11.2019, 20.22
Onko Fenix 6:sta kokemuksia?

PK1
13.11.2019, 21.11
Itsekin arvon päivitänkö 5X Sapphiren kutossarjan vastaavaksi. Onko järkee vai ei?

Mikkomoe
14.11.2019, 08.37
Juoksufoorumi.fi nettisivuilla on pitempi keskustelu kokemuksista kuutosen kanssa.

Antza44
14.11.2019, 09.14
Itsekin arvon päivitänkö 5X Sapphiren kutossarjan vastaavaksi. Onko järkee vai ei?Siinä saat isomman näytön, happisaturaatio mittauksen, kartat ja Garmin payn (muistaakseni tuossa ei vielä ollut), Rannesyke uintiin, jos käyttöä ja kasan muita nimellisiä muutoksia.

Itse hommasin taannoin vasta 5X plus Shaphiren. Päädyin tähän koska näitä olisi saanut melkein 2 kpl vastaavaan kutoseen verrattuna. No tässä olikin tuo happisaturaatio mittaus ja kartat jo.

Sitä ei käy kiistäminen, että onhan se 6 näyttö oikeasti selkeästi isompi, vaikka monet sanoo, että ero on pieni. Suurimman hyödyn saa karttakäyttöä ajatellen ja siihen saa enemmän harjoitusdata ikkunoita kerralla auki.
https://media.dcrainmaker.com/images/2019/08/Fenix6Size_thumb.png

PK1
14.11.2019, 10.46
Eikös se näyttö ole äxsäläisissä saman kokoinen 51mm?

Antza44
14.11.2019, 11.13
Eikös se näyttö ole äxsäläisissä saman kokoinen 51mm?Kellorungon koko on sama 51mm, mutta näytöt ei. 5X plus 1.2"/30.4mm 240x240 ja 6X 1.4"/35.65mm 280x280.

PK1
14.11.2019, 11.19
Seison korjattuna. Eikun kauppaan..

MRe
14.11.2019, 13.17
Itse hommasin taannoin vasta 5X plus Shaphiren. Päädyin tähän koska näitä olisi saanut melkein 2 kpl vastaavaan kutoseen verrattuna. No tässä olikin tuo happisaturaatio mittaus ja kartat jo.
Mistäs 5X plussaa sa safiirilasilla noin edullisesti. Katsoin Keskisen Kellosta ja siellä eroa 5X plus Sapphiren ja 6X Sapphiren välillä oli alle kaksi sataa. Vai mikä tuolle vitoselle on oikea verrokki? 6X Pro:ta saa hiukka edullisemmin (n. 800 EUR), jos safiirilasi ei ole välttämätön.

Ohessa aika hyvä infograafi kutosista:
https://www.activestride.com.au/buying/buying-guides-help-articles/infographics-garmin-fenix-6-multisport-gps-watch-c/

Antza44
14.11.2019, 13.36
Mistäs 5X plussaa sa safiirilasilla noin edullisesti. Katsoin Keskisen Kellosta ja siellä eroa 5X plus Sapphiren ja 6X Sapphiren välillä oli alle kaksi sataa. Vai mikä tuolle vitoselle on oikea verrokki? 6X Pro:ta saa hiukka edullisemmin (n. 800 EUR), jos safiirilasi ei ole välttämätön.

Ohessa aika hyvä infograafi kutosista:
https://www.activestride.com.au/buying/buying-guides-help-articles/infographics-garmin-fenix-6-multisport-gps-watch-c/Kärkkäinen myi 5X plus Sapphirea silikoni ja nahka hihnalla Sikapäivillä 559€. Tässä mallissa on jo puls OX https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/garmin-fenix-5x-plus-sapphire-harmaa-alykello-urheilukello?searchTerm=fenix. Tietty, jos ei tarvitse nahka hihnaa vastaavan 6X saa 849€ https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/garmin-fenix-6x-sapphire-multisport-gnss-alykello-fenix-6-fenix6?searchTerm=fenix

Vastaava 6X nahka hihnalla 999€ https://www.keskisenkello.fi/tuotteet/garmin-fenix-6x-sapphire-dlc-alykello-010-02157-14 Minun laskuopin mukaan tässä tapauksessa tulee halvemmaksi ostaa kello ja nahka hihna erikseen, jos ostaa Kärkkäisen hintaan kellon. Tuo hihna on sen 99€ https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/560287/pn/010-12864-05

MRe
14.11.2019, 14.27
^Ok, no täytyy katsoa tuleeko hyviä Black Friday-tarjouksia. Tai sitten ostaa Elisalta pätkällä.

PK1
14.11.2019, 16.40
Toi 999€ Garmin on nahkahihnan lisäksi mustalla DLC-pinnoituksella, ilman hihnaa vastaavan hinta on 949 €.
Kävin juurikin ton pinnoitetun ruskealla nahkahihnalla hakemassa kehä ykkösen varresta.
Pätevän oloinen laite pikatutkimisella.

MRe
14.11.2019, 16.53
Nahkahihna ei ole mulle mikään must. Enemmän päin vastoin, kun ei ole tarkoitus pitää tuota möhköä kellona, vaan ainoastaan treenien aikana.

Mutta kerro kokemuksia, kun niitä alkaa karttumaan.

Antza44
15.11.2019, 16.07
Toi 999€ Garmin on nahkahihnan lisäksi mustalla DLC-pinnoituksella, ilman hihnaa vastaavan hinta on 949 €.
Kävin juurikin ton pinnoitetun ruskealla nahkahihnalla hakemassa kehä ykkösen varresta.
Pätevän oloinen laite pikatutkimisella.
DLC pinnoitus on, jos on sapphire versio. Kärkkäisen 849€ on sitten näköjään ihan hyvä hinta uutuus kellolle. Hassua, jos joku myy 949€, kun Garminiltakin saa 899€ https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/641435/pn/010-02157-11 .

PK1
15.11.2019, 17.14
Kärkkäisen kello on harmaa, ei musta. Jos sillä nyt on mitään merkitystä. Näyttää toi nahkaremmiversio olevan ainoa musta sapphire, jos Garminin sivuja oikein tulkitsin.

MRe
16.11.2019, 11.24
Tilasin nyt sitten Prisman asiakasomistajapäiviltä 6X Pro:n hintaan 679,15 €. Otin 60 pv maksuajan, kun siitä ei ollut lisäkuluja, joten tässä on nyt aikaa tutkia ja pohdiskella ainakin se 14 pv. Jos vaikka mustasta perjantaista sattuu kohdalle vielä edullisempi tarjous.

Lare
16.11.2019, 23.40
Voiko Fenix 6:lla seurata reittejä esim Trailforkista tai Oryxmapista? Vai miten noi karttahommat toimii?

Vertti83
17.11.2019, 14.56
Pelkkää .gpx träkkiä(ilman karttapohjaa) pystyy seuraamaan jo F5 sarjan laitteilla(ja FR935), mutta noissa uusissa kaiketi pitäisi olla jonkinlainen karttapohjakin mukana. Yllättävän kätevä tuo on pelkällä .gpx jäljen seuraamisellakin, sen mitä on esim alpeilla tullut erinäisiä reittejä seikkailtua...

veke
17.11.2019, 15.01
Tilasin nyt sitten Prisman asiakasomistajapäiviltä 6X Pro:n hintaan 679,15 €. Otin 60 pv maksuajan, kun siitä ei ollut lisäkuluja, joten tässä on nyt aikaa tutkia ja pohdiskella ainakin se 14 pv. Jos vaikka mustasta perjantaista sattuu kohdalle vielä edullisempi tarjous.
Kiitti vinkistä. Vaihtuu 3Hr tuohon 6X Prohon.

MRe
17.11.2019, 15.07
^^Suunnon Spartaneissahan ei ole karttoja, ei taida olla yseissäkään, mutta ihan hyvin sillä breadcrumpillakin pärjää metsässäkin. Ainoastaan jos tulee monen polun risteys ja risteävät vielä lähtevät lähes samoihin suuntiin, saattaa tulla huteja, jotka sitten pitää korjata. Mutta IMHO ei se karttapohja ole pakollinen.

MRe
19.11.2019, 21.16
Garmin tuli tänään. Mun puolesta posti vois olla ain lakossa, näin nopeasti ei ennen ole paketit kulkeneet... :D

Mut onhan toi hieno peli, jos vertailukohtana on Spartanit. Myös mukavuus ranteessa on selvästi parempi kuin Suunnossa.

Tilasin samalla Varia Vision "HUD"-näytön. Katsotaan tuleeko sitä käytettyä. Ajatus olisi, että josko metsässä helpommin pysyisi kärryillä sykkeistä ja muista kun stongasta niiden katsominen on hiukka haastavaa teknisemmässä maastossa.

MRe
21.11.2019, 14.04
Parin päivän kokemuksella voin sanoa, että onhan tämä aika lailla eri peli kuin mulla olleet Suunnot. Varsinaisia treenikokemuksia ei vielä ole yhtä kävelylenkkiä lukuunottamatta, mutta muuten tämä toimii ihan eri tavalla päivittäisessä käytössä. Ja rannemittauskin on ihanan huomaamatonta, kun kellon voi pitää oikeassa kohdassa eikä hihnaa tarvitse vetää niin kireälle.

Mutta kallishan tämä on, sitä ei käy kieltäminen.

MRe
25.11.2019, 21.34
Mikähän tuohon Fenix 6:een (6X Pro) on se oikea hihna, jos ostaisi uuden. Joka paikassa lukee 22 (millinen), mutta jos itse mittaan tämän vakiohihnan leveyden, niin se on 26 milliä. Vai eikö tuo koodi hihnassa kerro sitä leveyttä vaan tarkoittaa jotain ihan muuta?

mpk
25.11.2019, 21.48
Mikähän tuohon Fenix 6:een (6X Pro) on se oikea hihna, jos ostaisi uuden. Joka paikassa lukee 22 (millinen), mutta jos itse mittaan tämän vakiohihnan leveyden, niin se on 26 milliä. Vai eikö tuo koodi hihnassa kerro sitä leveyttä vaan tarkoittaa jotain ihan muuta?

6X QuickFit 26, 6 QuickFit 22 ja 6S QuickFit 20

veke
25.11.2019, 21.51

Esim.:
https://www.keskisenkello.fi/garmin-rannekkeet-c-415_492.html?kk_y1=3938 (https://www.keskisenkello.fi/garmin-rannekkeet-c-415_492.html?kk_y1=3938)

mpk
25.11.2019, 21.53
Esim.:
https://www.keskisenkello.fi/garmin-rannekkeet-c-415_492.html?kk_y1=3938 (https://www.keskisenkello.fi/garmin-rannekkeet-c-415_492.html?kk_y1=3938)

Mä katsoin Garminin sivuilta, valitsin vuorotellen 6x, 6 ja 6S ja jokaiselle lisävarusteista kollasin rannekkeet.

veke
25.11.2019, 22.09
Mä katsoin Garminin sivuilta, valitsin vuorotellen 6x, 6 ja 6S ja jokaiselle lisävarusteista kollasin rannekkeet.
Otin vaan nopeiten löytämäni googgeloinnin. Eiköhän tässä tapausessa avainsanat liene "Garmin Quickfit 26mm".

mpk
25.11.2019, 22.16
Otin vaan nopeiten löytämäni googgeloinnin. Eiköhän tässä tapausessa avainsanat liene "Garmin Quickfit 26mm".

Juu, se on oikea ranneke 6X malliin.

OJ
26.11.2019, 02.03
Mitä ikinä teetkään, niin älkää ostako muovisia halpisrannekkeita! Ostin hätäpäissäni jonkun halpisrannekkeen kun ei ollut sopivan väristä silikooniranneketta saatavilla "missään" vanhan hihnan hajottua. Halpiskappale, oli pirun jäykkä ja epäilen (fysiokin epäilee, eli en ole hullu yksikseni) sitä syypääksi peukalojänteen loitontajan tulehdukseen. Nahkaranneke, jota kokeilin, tuntui myos liian jäykältä tässä yliherkkyystilassa. Nämä tosin F5X kellon kanssa, muttei F6 kovin erilaiselta vaikuta.

mpk
26.11.2019, 08.01
^
tämähän on tunnettu juttu ja sitä varten on luotu automaattivaroitus: Varo halpoja kopioita!

MRe
26.11.2019, 09.42
Ok, kiitos.

Garminin sivuilta kun valitsee kelloksi Fenix 6X Pro:n, niin tarjoaa 20-millistä...
https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/c13901-p1.html?productFilterFamilyFenix=fenix_6s_pro_sapp hire&productFilterAccessoryGroupBands=true&sorter=featuredProducts-desc

PK1
26.11.2019, 09.52
^Toi linkki aukesi mulle 6S:nä.
6X tarjoaa 26mm hihnaa.

MRe
26.11.2019, 13.47
^No niinpä... user error. Taas.

veke
26.11.2019, 21.47
Mitä ikinä teetkään, niin älkää ostako muovisia halpisrannekkeita! Ostin hätäpäissäni jonkun halpisrannekkeen kun ei ollut sopivan väristä silikooniranneketta saatavilla "missään" vanhan hihnan hajottua. Halpiskappale, oli pirun jäykkä ja epäilen (fysiokin epäilee, eli en ole hullu yksikseni) sitä syypääksi peukalojänteen loitontajan tulehdukseen. Nahkaranneke, jota kokeilin, tuntui myos liian jäykältä tässä yliherkkyystilassa. Nämä tosin F5X kellon kanssa, muttei F6 kovin erilaiselta vaikuta.
Mulla 4 punnan ebay ranneke Fenix 3Hr -kelloon. Muuten ihan hyvä, ohueen (188cm/79kg) istuva. Vaan se irtorannekkeen pään paikallaan pitävä 'lirpuke' ei toimi kuin originellissä. Muuten hyvä, ja istuva, vaan tuo .... Vaan Mren vinkistä vaihetty nyt Fx6Xään. ... :)

Vertti83
26.11.2019, 23.59
Olen tuollaisia ebay rannekkeita ostellut Garminiin muutamia ja niissä on tosiaan vähän vaihtelua, mutta on sieltä löytynyt jopa alkueperäistä parempikin(tämä (https://www.ebay.com/itm/Quickfit-Removable-Wristband-For-Garmin-Fenix-5-5X-5S-GPS-Silicone-Band-Straps/113451391455?hash=item1a6a3ad9df:m:m3MxgbYfL2sQgH-DtrdJKBQ), 22mm oranssi, kellona FR935). Ei ne siis automaattisesti kuraa ole, mutta hankala tietää kokeilematta että mitä tulee, että ei välttämättä sovi luonteelle joka haluaa kerralla kunnollisen. Ne alkuperäiset quickfit rannekkeet tuppaa olemaan kyllä aika ryöstöhintaisia...

MRe
27.11.2019, 09.26
Vaan Mren vinkistä vaihetty nyt Fx6Xään. ... :)
Tämä on kyllä aika uskomaton laite tämä F6XPro verrattuna Suunnon Spartaneihin (ja todennäköisesti myös 9:ään). Molemmat varmasti hoitaa yhtä hyvin harjoituksen aikaisen sykemittauksen, mutta en koskaan pitänyt Suuntoa ranteessa harjoitusten ulkopuolella. Nyt tämä 6X on ollut saapumisestaan lähtien ranteessa 24h vuorokaudessa. Rannesykemittaus on ihan eri planeetalta verrattuna Suuntoihin, samoin sovelluksesta saa vaikka mitä tietoja. Myös synkkaus puhelimen kanssa on toiminut tähän asti kuin unelma. Suunnon kanssa sain parittaa kellon joka kerta kun piti datat saada ladattua.

Sovellus nyt on hiukka tingel-tangelin näköinen kun on tottunut Suuntoon (joka on ulkonäöllisesti hyvin lähellä Stravaa), mutta toisaalta ainahan meillä on Strava.

Jani Mahonen
27.11.2019, 17.19
Toinenkin syy tähän on; kun metsään pudottaa 600+ euron kellon siksi että on rannekkeessa säästänyt muutaman kympin niin kyllä varmasti lämmittää mieltä...

OJ
27.11.2019, 17.58
Toinenkin syy tähän on; kun metsään pudottaa 600+ euron kellon siksi että on rannekkeessa säästänyt muutaman kympin niin kyllä varmasti lämmittää mieltä...
Se voi tietty koyhästä tuntua kalliilta :p

En ole vieläkään loytanyt mustaa silikoniranneketta ostettavaksi kun en halua maksaa montaa kymppiä postikuluja.

MRe
27.11.2019, 19.34
Toisaalta siksi on vakuutukset. Mutta samaa mieltä, että väärissä kohdissa ei välttämättä kannata säästää. Tosin ne Garminin orkkis-hihnat on aika järkyttävän hintaisia, jos vaikka verrataan normi-kellonhihnoihin, joita nekin kuitenkin ovat.

veke
27.11.2019, 20.00
Toi oli jo esillä 90-luvulla bimarin ps 2 P70n yhteydessä: kantolaukku miltei 2k-mummoo...:D

buttonfly
01.12.2019, 10.17
Offia, mutta fenix 5x sapphire 349€, retkitukku.fi. Meni tilaukseen.. 😊

MRe
08.12.2019, 20.25
Fw versio 5.0.0 julkaistu. Power managementiin tullut mahdollisuus laittaa yöksi power saver-moodiin. Ja onhan siellä vaikka mitä muuta.

https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=15031

MRe
09.12.2019, 11.28
No, joo... tyhmä kun olen. Eli power saver yöllä tarkoittaa, että kello on sitten aivan vaiti... Pitää vielä tutkia jos sen saisi konffattua niin, että katkaisee kaikki yhteydet, mutta jättää sykemittauksen päälle. Muutenhan tuota ei ole järkeä öisin ranteessa pitää.

---
Tilasin Amazonista parit hihnat, jotka saapuivat tänään. Toinen on nahkainen ja toinen sitten ebenholzia (?). Jälkimmäinen varsinkin on varsin päheä ja puisena kevyt & lämmin pitää. Laatu näin pikaisesti tuntuisi olevan ok, metsässä on tarkoitus edelleen käyttää sitä silikoniranneketta, jolla kellon saa stongaan kiinni.

Nahkainen ranneke on tosi jäykkä ja sitä pitää jotenkin notkistaa ennen kuin ottaa käyttöön. Mutta jäykältä se tuntui se Garminin omakin.

Hintaa noille tuli n. 70 EUR, nahkahihna 22 EUR ja puuhihna 48 EUR.

Eli nämä:
https://www.amazon.de/dp/B07FWSX6GS/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

https://www.amazon.de/dp/B07Q5S9PC2/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_2

FreeZ
09.12.2019, 15.36
No, joo... tyhmä kun olen. Eli power saver yöllä tarkoittaa, että kello on sitten aivan vaiti... Pitää vielä tutkia jos sen saisi konffattua niin, että katkaisee kaikki yhteydet, mutta jättää sykemittauksen päälle. Muutenhan tuota ei ole järkeä öisin ranteessa pitää.

---
Tilasin Amazonista parit hihnat, jotka saapuivat tänään. Toinen on nahkainen ja toinen sitten ebenholzia (?). Jälkimmäinen varsinkin on varsin päheä ja puisena kevyt & lämmin pitää. Laatu näin pikaisesti tuntuisi olevan ok, metsässä on tarkoitus edelleen käyttää sitä silikoniranneketta, jolla kellon saa stongaan kiinni.

Nahkainen ranneke on tosi jäykkä ja sitä pitää jotenkin notkistaa ennen kuin ottaa käyttöön. Mutta jäykältä se tuntui se Garminin omakin.

Hintaa noille tuli n. 70 EUR, nahkahihna 22 EUR ja puuhihna 48 EUR.

Eli nämä:
https://www.amazon.de/dp/B07FWSX6GS/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1

https://www.amazon.de/dp/B07Q5S9PC2/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_2

Itse käytän akunsäästötilaa juuri niin, että jättää sykkeenmittauksen päälle ja muutoin sammuttaa kaiken. Nämä on kellossa konfattavissa hyvinkin monipuolisesti.

pipox
18.12.2019, 20.56
Tulipa pitkällisen vatuloinnin päätteeksi tilattua Fenix 6X Pro. Pitkään harkitsin Suunto 9 Baroa tai Polar Vantagea, mutta Suunto jäi hopealle, vaikka hieno kellona olisikin ranteessa. Ehken ne Suunnon vuoden-parin takaiset, jatkuvat synkkausongelmat ja surkeaakin surkeampi mobiili appi vielä kummitteli mielessä. Movescount palveluna on kyllä itselle riittänyt seurantaan.

Vantage V oli hyvänä ykkösenä, edullisen hinnan takia, mutta kun käytin sitä tuolla G-kaupassa ranteessa, oli näyttö aivan karmea pettymys. Eihän himmeästä pikku ruudusta näe yhtään mitään! Ikänäkö vaivaa joo, mutta Suunto Ambit ruudusta näen ihan mainiosti, samoin välillä käytössä olevasta A370:stä. Ihmeellistä politiikkaa Polarilta tehdä noin surkea näyttö vielä tällä vuosituhannella...

Polarin ekosysteemi on omasta mielestä paras näistä kolmesta, sekakäyttänyt muutaman vuoden Movea sekä Flowta ja synkannyt ristiin SyncMyTracsilla. Garminin www-sivut ovat aika pilipalin näköiset, mutta jospa sen kanssa tulisi toimeen.
Ekosysteemillä siis meinaan puhelinsovellusta sekä nettipalvelua. Puhelimesta tulee ensin katsottua unen kesto ja -laatu koska siitä on paljon jaksaminen kiinni ja koska kiinnostaa aihealue. Samoin treenin jälkeen mielummin luurista pälyilee, miten meni ja merkkaa fiilikset yms huimiot, kuin pieneltä kellon ruudulta. Polarin kanssa ollut yhden ainoan kerran synkkausongelma kahden vuoden aikana ja siinä heidän supportti auttoi todella nopeasti ratkaisemaan ongelman.

Ehkä hieman riski oli tuo Garmin, koska vielä saattaa olla softassa lastentauteja, mutta niinhän sitä alkaa lähes jokainen elektroniikka vemple olla vähän raakile julkaisuhetkellä ja sitten päivitellään :)

Kysymystä pukkaa kuitenkin, että mikä sykevyö olisi hyvä Feeniksin kanssa, jos lajit ovat pyöräily, hiihto, kuntosali yms? Vähemmän oikeaa juoksua, kun ei nivelet kestä, vaan pikemminkin 20+km trekkeilyä ja ehkä pientä hölkkää.
Tekeekö esim HRM-Dualilla (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59280/mcfdb/Garmin-HRM-Dual-sykevyo?list=OZCYkR54KjqMbTw25iR1t9kjIgMbfw89kpIwM bsGaMITC1iLp5gOQ2nNNLyVsNF5XsR) mitään tai toimiiko Polarin H10 (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42985/httbk/Polar-H10-sykesensori-Bluetooth-M-XXL-musta?list=OZCYkRhqGzthKPo9hqGf1MIepFMIsKNOnQ7bMAV WtZSfoFOjgZaMA5YyZSIon5Aal5hBMuFMI4885ASos5AElW5Ap GkZpkW8ZpRpyZsRzH5AT9q5ATok5AjJO5xUgw5AG9chtuSzZsg zwZsPhahVdc2hVdZs5Xo5qho1yj5Axu95N8KI5NDWjX) paremmin? Kaksi ANT+ Vyötä löytyy jo ennestään vaan alkaa olla aika vanhoja...

opadude
18.12.2019, 22.06
Tekeekö esim HRM-Dualilla (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59280/mcfdb/Garmin-HRM-Dual-sykevyo?list=OZCYkR54KjqMbTw25iR1t9kjIgMbfw89kpIwM bsGaMITC1iLp5gOQ2nNNLyVsNF5XsR) mitään tai toimiiko Polarin H10 (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42985/httbk/Polar-H10-sykesensori-Bluetooth-M-XXL-musta?list=OZCYkRhqGzthKPo9hqGf1MIepFMIsKNOnQ7bMAV WtZSfoFOjgZaMA5YyZSIon5Aal5hBMuFMI4885ASos5AElW5Ap GkZpkW8ZpRpyZsRzH5AT9q5ATok5AjJO5xUgw5AG9chtuSzZsg zwZsPhahVdc2hVdZs5Xo5qho1yj5Axu95N8KI5NDWjX) paremmin?
Parin viikon kokemuksella HRM-Dual on ollut positiivinen kokemus, ei pienintäkään ongelmaa tähän asti. Linkattu Suunnon kelloon, garminin navigaattoriin ja kuntosalin wattipyörään.

MRe
19.12.2019, 09.33
Tulipa pitkällisen vatuloinnin päätteeksi tilattua Fenix 6X Pro. Pitkään harkitsin Suunto 9 Baroa tai Polar Vantagea, mutta Suunto jäi hopealle, vaikka hieno kellona olisikin ranteessa. Ehken ne Suunnon vuoden-parin takaiset, jatkuvat synkkausongelmat ja surkeaakin surkeampi mobiili appi vielä kummitteli mielessä. Movescount palveluna on kyllä itselle riittänyt seurantaan.
Loppuvaiheissa tuo Suunnon mobiiliappi alkoi olemaan jo varsin hyvä. AInakin se uusi, mikä on vielä beta-testausvaiheessa. (pl. tuo alla mainittu synkkauksen toimimattomuus)

Suunto Ambit ruudusta näen ihan mainiosti,
Ambitin näyttö on kyllä yksi parhaista. Tosin onhan siinä omat rajoitteensa, kun on musta-valkoinen.

Ehkä hieman riski oli tuo Garmin, koska vielä saattaa olla softassa lastentauteja, mutta niinhän sitä alkaa lähes jokainen elektroniikka vemple olla vähän raakile julkaisuhetkellä ja sitten päivitellään :)
Ei mulla ole n. kuukauden käytön jälkeen ollut mitään ongelmia. Synkkaa nätisti puhelimen kanssa ihan ilman mitään lisäsäätöä. Suunnon kanssa joutui parittamaan uudestaan käytännössä joka lenkin jälkeen.

Tekeekö esim HRM-Dualilla (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59280/mcfdb/Garmin-HRM-Dual-sykevyo?list=OZCYkR54KjqMbTw25iR1t9kjIgMbfw89kpIwM bsGaMITC1iLp5gOQ2nNNLyVsNF5XsR) mitään
Kiitos tästä. Laitoin tilaukseen. Tähän asti menty Suunnon vyöllä ja sekin on toiminut ok.

Mutta ei ole ollut Suuntoa ikävä. Suunto oli mulle lähinnä sykemittari + gps. Tämä F6XPro on enemmän tällainen "elämäntapakello", joka on ranteessa koko ajan päivät yöt. Miehellä, joka ei rannekelloa ole käyttänyt viiteen vuoteen... Rannesykemittaus on ihan eri planeetalta verrattuna vaikka Suunto Spartan Wrist HR:ään.

Garminin sovellus on kyllä aika lailla nintendo-sukupolvelle suunnattu väreineen ja tingel-tangeleineen, mutta käytän treenien analysointiin Stravaa, joten eipä tuo juuri haittaa. Olenko käynyt Garminin weppisovelluksessa ehkä kerran tai kaksi.

hämeenhitain
19.12.2019, 10.47
Kysymystä pukkaa kuitenkin, että mikä sykevyö olisi hyvä Feeniksin kanssa, jos lajit ovat pyöräily, hiihto, kuntosali yms? Vähemmän oikeaa juoksua, kun ei nivelet kestä, vaan pikemminkin 20+km trekkeilyä ja ehkä pientä hölkkää.
Tekeekö esim HRM-Dualilla (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59280/mcfdb/Garmin-HRM-Dual-sykevyo?list=OZCYkR54KjqMbTw25iR1t9kjIgMbfw89kpIwM bsGaMITC1iLp5gOQ2nNNLyVsNF5XsR) mitään tai toimiiko Polarin H10 (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42985/httbk/Polar-H10-sykesensori-Bluetooth-M-XXL-musta?list=OZCYkRhqGzthKPo9hqGf1MIepFMIsKNOnQ7bMAV WtZSfoFOjgZaMA5YyZSIon5Aal5hBMuFMI4885ASos5AElW5Ap GkZpkW8ZpRpyZsRzH5AT9q5ATok5AjJO5xUgw5AG9chtuSzZsg zwZsPhahVdc2hVdZs5Xo5qho1yj5Axu95N8KI5NDWjX) paremmin? Kaksi ANT+ Vyötä löytyy jo ennestään vaan alkaa olla aika vanhoja...

Kolmen Garminin oman lähettimen ja vyön kanssa kun aikani taistelin, Polarin H10:n jälkeen muuta en enää huoli kuin H10:n. Dualista en tiedä, olisiko sitten luotettavampi kuin Garminin perusmalli, mutta Garminin lähettimissä esiintyneitä pätkimis- ja häiriöongelmia ei Polarin kanssa ole ollut. Garminin vyötä oli esim. tiettyjen teknisten paitojen kanssa turha yrittääkään käyttää, koska näytti toistuvasti 60 lyöntiä liian korkeaa sykettä. Jännä kyllä Polarille sama materiaali ei ole ongelma.

H10 vaikuttaa rekisteröivän sykkeen nopeat nousut ja laskut nopeammin kuin Garminin lähettimet. Siitä olen tykännyt varsinkin mäkimaastossa liikkuessa, missä syke tosissaan sahaa melkoista vuoristorataa. (Lisäksi Garminin oma vyö hankasi lähettimen alle järkyt haavat. Polarin vyö on samasta kohdasta pehmeämpi, ei hankaa.)

k2x80w
19.12.2019, 11.52
Itse ostin OH1+:n "sykevyöksi" 6X Sapphiren kaveriksi. Toimii lajissa kuin lajissa.

pipox
19.12.2019, 17.12
Kiitoksia hyvistä kommenteista!

Parin viikon kokemuksella HRM-Dual on ollut positiivinen kokemus, ei pienintäkään ongelmaa tähän asti. Linkattu Suunnon kelloon, garminin navigaattoriin ja kuntosalin wattipyörään.
Pitää harkita vakavasti, tuolla H10 hinnalla saa kaksi HRM-Dualia ja vielä jää kahvirahat päälle.

Loppuvaiheissa tuo Suunnon mobiiliappi alkoi olemaan jo varsin hyvä. AInakin se uusi, mikä on vielä beta-testausvaiheessa.
Se kyllä kasvattaa eniten sarvia päähän, jos synkkaus ei toimi ja vianetsintäohjeistus on mallia "poista paritus ja sovelluksen asennus, asenna kaikki uudelleen"... joka viikko.

Ambitin näyttö on kyllä yksi parhaista. Tosin onhan siinä omat rajoitteensa, kun on musta-valkoinen.
Totta, eri ikäkauden vempleitä ja vaikka Vantagessa ois ollut värinäyttö saisi se olla paljon kirkkaampi ja aavistuksen isompi että olisi käyttökelpoinen. Kosketusnäyttöä en kellossa tarvitse, sellainenkin lelu löytyy hyllystä, mutta todella hankala hanskat kädessä käyttää eli puolet vuodesta.

Ei mulla ole n. kuukauden käytön jälkeen ollut mitään ongelmia. Synkkaa nätisti puhelimen kanssa ihan ilman mitään lisäsäätöä. Suunnon kanssa joutui parittamaan uudestaan käytännössä joka lenkin jälkeen.
Mutta ei ole ollut Suuntoa ikävä. Suunto oli mulle lähinnä sykemittari + gps. Tämä F6XPro on enemmän tällainen "elämäntapakello", joka on ranteessa koko ajan päivät yöt. Miehellä, joka ei rannekelloa ole käyttänyt viiteen vuoteen... Rannesykemittaus on ihan eri planeetalta verrattuna vaikka Suunto Spartan Wrist HR:ään.

Kiva kuulla että ihan prototyyppiä ei tullut hankittua :)
Samaa itsekkin opettelen; harvoin ollut rannekelloa jatkuvasti ranteessa, vaikka niitä on laatikot täynnä. Nyt tarkoitus pitää Garminia niin arkena kuin urheillessa, katsotaan miten sujuu.
Ambit ois varmaan vieläkin jatkanut uraansa, mutta siinä alkoi viime aikoina napit jumimaan pohjaan ja kyselin huoltohintaa, niin totesin että laitetaan eläkkeelle tuo ja joskus saatan huoltaa sen varamittariksi.

Kolmen Garminin oman lähettimen ja vyön kanssa kun aikani taistelin, Polarin H10:n jälkeen muuta en enää huoli kuin H10:n. Dualista en tiedä, olisiko sitten luotettavampi kuin Garminin perusmalli, mutta Garminin lähettimissä esiintyneitä pätkimis- ja häiriöongelmia ei Polarin kanssa ole ollut. Garminin vyötä oli esim. tiettyjen teknisten paitojen kanssa turha yrittääkään käyttää, koska näytti toistuvasti 60 lyöntiä liian korkeaa sykettä. Jännä kyllä Polarille sama materiaali ei ole ongelma.
H10 vaikuttaa rekisteröivän sykkeen nopeat nousut ja laskut nopeammin kuin Garminin lähettimet. Siitä olen tykännyt varsinkin mäkimaastossa liikkuessa, missä syke tosissaan sahaa melkoista vuoristorataa. (Lisäksi Garminin oma vyö hankasi lähettimen alle järkyt haavat. Polarin vyö on samasta kohdasta pehmeämpi, ei hankaa.)

Polar osaa kyllä kieltämättä tehdä sykevyöt, meillä on urheiluseuralla Polar Team sovellus käytössä pädissä ja siihen kerätään H7, H10 ja OH1:sistä sykedataa, niin täytyy hämmästellä H10:n kantomatkaa ja reagointinopetta sykkeen muutoksiin, jopa 100m päästä tulee syketiedot iPadiin.
Rannemittaus on ainakin tuossa halpis Polarissa aivan kuriositeetti, aina näyttää 10-20 bpm liian alhaisia lukemia vs sykevyö tai kuntosalin "kahvat". Samoin nopeassa sykkeen nousussa laahaa perässä tovin. Samsungin "äly"kellolla sama juttu.
Jospa se on parempi tuossa Garminissa.

Itse ostin OH1+:n "sykevyöksi" 6X Sapphiren kaveriksi. Toimii lajissa kuin lajissa.

Oletko kokeillut sitä paketissa tulevaa uimalasisovitetta uidessa? Kiinnostaisi miten se ottaa sykkeet ohimolta. En nyt ole mikään himopolskija, pitemminkin satunnainen räpiköijä, niin voi olla että ne sykkeet voi olla parempi jättää mittaamatta ;)

k2x80w
19.12.2019, 17.33
Kiitoksia hyvistä kommenteista!

Pitää harkita vakavasti, tuolla H10 hinnalla saa kaksi HRM-Dualia ja vielä jää kahvirahat päälle.

Se kyllä kasvattaa eniten sarvia päähän, jos synkkaus ei toimi ja vianetsintäohjeistus on mallia "poista paritus ja sovelluksen asennus, asenna kaikki uudelleen"... joka viikko.

Totta, eri ikäkauden vempleitä ja vaikka Vantagessa ois ollut värinäyttö saisi se olla paljon kirkkaampi ja aavistuksen isompi että olisi käyttökelpoinen. Kosketusnäyttöä en kellossa tarvitse, sellainenkin lelu löytyy hyllystä, mutta todella hankala hanskat kädessä käyttää eli puolet vuodesta.

Kiva kuulla että ihan prototyyppiä ei tullut hankittua :)
Samaa itsekkin opettelen; harvoin ollut rannekelloa jatkuvasti ranteessa, vaikka niitä on laatikot täynnä. Nyt tarkoitus pitää Garminia niin arkena kuin urheillessa, katsotaan miten sujuu.
Ambit ois varmaan vieläkin jatkanut uraansa, mutta siinä alkoi viime aikoina napit jumimaan pohjaan ja kyselin huoltohintaa, niin totesin että laitetaan eläkkeelle tuo ja joskus saatan huoltaa sen varamittariksi.

Polar osaa kyllä kieltämättä tehdä sykevyöt, meillä on urheiluseuralla Polar Team sovellus käytössä pädissä ja siihen kerätään H7, H10 ja OH1:sistä sykedataa, niin täytyy hämmästellä H10:n kantomatkaa ja reagointinopetta sykkeen muutoksiin, jopa 100m päästä tulee syketiedot iPadiin.
Rannemittaus on ainakin tuossa halpis Polarissa aivan kuriositeetti, aina näyttää 10-20 bpm liian alhaisia lukemia vs sykevyö tai kuntosalin "kahvat". Samoin nopeassa sykkeen nousussa laahaa perässä tovin. Samsungin "äly"kellolla sama juttu.
Jospa se on parempi tuossa Garminissa.

Oletko kokeillut sitä paketissa tulevaa uimalasisovitetta uidessa? Kiinnostaisi miten se ottaa sykkeet ohimolta. En nyt ole mikään himopolskija, pitemminkin satunnainen räpiköijä, niin voi olla että ne sykkeet voi olla parempi jättää mittaamatta ;)En ole uimisessa kokeillut, mutta netin mukaan toimii jees.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

leecher
20.12.2019, 22.45
Mistä edukkaasti 6X pro?

pipox
20.12.2019, 23.24
Ei voi Postia moittia pakettien hitaudesta noin Joulun alla, Feenix lennähti laatikkoon ennätysajassa :)

Garmin Connect luuriin ja asetukset kelloon kohdilleen. Samalla asentelin Spotifyn ja Garmin Payn. Tosi kivuttomasti meni, aikaa ehkä 15 min.
Parittelin Jaybirdit kelloon ja latasin vajaan 100 biisin soittolistan Spotifyyn. On muuten hyvä äänenlaatu BT kautta, ei voi moittia. Olisi kiva tietää mitä kodekkia tuo käyttää, mutta ei vanhalla Hifi miehellä ainakaan korvia särkenyt, vaikka nuo sporttikuulokkeet eivät ole mitään A-luokan toistimia.

Hetken päästä Connect rupesi latailemaan softapäivitystä kelloon, versio hyppäsi 3.1 -> 5.0.0.0:aan.
Kännykkä sovellus on kyllä monipuolinen ja hetken sitä rassattua hoksasin, että siellähän on minun kuuden vuoden harjoitteluhistoria näkyvillä, jopa ihan kohtu järkevännäköisessä muodossa. Eli SyncMyTrack osasi hakea Movesta ja Flowsta kaikki vanhat harjoitukset.

Pitihän se heti salille lähteä rimpuilemaan laitteisiin, koska ulkona satoi alijäähtynyttä vettä, ei metsään tehnyt mieli, niin kuin laulussa.
Rannesykemittaus toimii selkeästi paremmin kuin halpis Polarissa; syke nousee ja laskee, ainakin tuntuman perusteella, nopeammin harjoituksen aikana ja jäähyllä kuin Polarissa, joka laahaa jälkessä. Salivehkeiden kahvamittarit näyttivät aivan samoja lukemia, 1-2 bpm erolla.
Kotimatkalla maksoin (proteiini)juomat kaupan kassalla kellolla. Toimii, mutta kännykällä maksaminen on silti nopeampaa, koska ei tarvitse pin koodia joka kerta.

Silikoniranneke on 100x parempi kuin Polarin Postin kuminauha viritys. Tässä ei läpsy remmin pää auki jatkuvasti, kun on jämäkkää lenkkiä varmistamssa. Huono se ei ollut Sunnossakaan, mutta tämä on ehkä vielä mukavamman tuntoinen. Katsotaan sitten aamulla, vieläkö samaa mieltä.
Näyttö on kirkas ja terävä ja vaikka paperilla tässä on vain 280x280 pikselin resoluutio, ei grafiikka näytä mitenkään rosoiselta. Huomasin hetken valikoita selatessa, että oletuksena taustavalo on vain 20% kirkkaudella, joten lisää löylyä saa jos tarve on.

Toimintoja on enemmän, kuin yhdessä illassa kerkeää opetella. Ainut mitä tuohon hintaan olisi voinut ehkä toivoa, olisi LTE & eSIM kuten Applella ja Samsungilla on, niin voisi jättää luurin kokonaan matkasta lenkeillä. Toisaalta eivätpähän turhaan soittele metsään, niin saa olla ihan rauhassa :)

Jos joku arpoo 6 ja 6x koon välillä, niin 6x oli omaan, "aikuisen miehen" ranteeseen aivan passeli, Ambit1/2/3:ssa runko on pienempi, mutta ovat muuten jopa hieman isompia kun niissä on tuo GPS mökkylä. Hieman hintelämpi käsi niin varmaan 6:nen on passelimpi.

Antza44
21.12.2019, 00.51
^Pin koodi kysytään maksuun vain kerran 24h tai, jos kello irroitetaan ranteesta, niin kysyy taas.

lai
21.12.2019, 10.20
Mistä edukkaasti 6X pro?
690€ Huom. ei ole safiirilasilla:https://www.bike-discount.de/en/buy/garmin-f-nix-r-6x-pro-black-gps-multisport-smartwatch-903207

Meinasin tilata tuon, mutta sain käytetyn 5x+:n 350€ nii ostin semmoisen.

MRe
21.12.2019, 13.52
^Tuo on kohtuu-edullinen. Itse maksoin 679 EUR Prisman asiakasetupäivillä, kun oli -15% ale kaikesta. Safiirilasista en lähtisi maksamaan lisää, jos ei aio hiekkapuhaltaa tämä kädessä. Normikäytössä tuota lasia tuskin saa naarmuuntumaan. Toki aina voi käydä vahinkoja, jos kello on stangassa ja vetää lipat, mutta hajoaa se safiirilasikin. Itse asiassa safiirilasi on kai hauraampi, vaikka kestääkin naarmuuntumista paremmin.

---
Mitä jos noita harjoituksia siirtää Movescountista tai jostain muualta Garminin sovellukseen, niin tuleeko sitten niistä Stravaan duplikaatit? Kun ne on jo synkattu aikanaan sinne.

leecher
21.12.2019, 13.53
Onko tuo black väri sama kuin joissain kuvissa oleva tumman harmaa?

Sent from my iPhone using Tapatalk

MRe
21.12.2019, 16.16
Tilasin Amazonista parit el-cheapo -nopeus/kadenssianturit. Laitan kokemuksia kun niitä kertyy. Nuo on siitä fiksuja, että voi valita haluaako sen toimivan kadenssi- vai nopeusanturina. Jos toimivat luotettavasti, niin en näe mitään syytä hankkia Garminin omia. Niitäkin mulla on kun ostin f-torilta 2xnopeus + 1xkadenssi ja ne ainakin toimivat ok.

https://www.amazon.de/dp/B07KJD9ZBZ/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

PK1
21.12.2019, 20.58
Musta on musta ja loput on tummanharmaita.

Vertti83
22.12.2019, 00.48
^Tuo on kohtuu-edullinen. Itse maksoin 679 EUR Prisman asiakasetupäivillä, kun oli -15% ale kaikesta. Safiirilasista en lähtisi maksamaan lisää, jos ei aio hiekkapuhaltaa tämä kädessä. Normikäytössä tuota lasia tuskin saa naarmuuntumaan. Toki aina voi käydä vahinkoja, jos kello on stangassa ja vetää lipat, mutta hajoaa se safiirilasikin. Itse asiassa safiirilasi on kai hauraampi, vaikka kestääkin naarmuuntumista paremmin.

Näihin saa myös noita näytön suojakalvoja, jotka on kait pääosin karkaistua lasia, joten ei käytännössä huomaa käytössä ollenkaan, toisin kuin ehkä kännykän suuremmalla näytöllä. iibeistä tilasin noita muutaman kappaleen muutamalla eurolla, ja kertaalleen olen saanut sellaisen jo hajallekkin kun tuli vähän könyttyä, mutta itse näytön lasi säilyi siis ehjänä ja uutta kalvoa tilalle...

Mikkomoe
22.12.2019, 14.30
Mulla on fenixin perusviitos mallissa ollu pitkään suojakalvo ja tosi hyvä sellainen. Ensin kangasrannekkeen mukana tuli muovinen kalvo joka oli huono ja jostain tilasin oikeata lasia olevan kalvon ja olen tosi tyytyväinen. En nyt vaan muista, mistä tilasin. Ehkä mytrendphonesta.. joskus kun ostan Fenix 6X pron nii siihenkin hommaan kalvon. Safiirilasin takia on turha maksaa niin paljon enemmän.

MRe
22.12.2019, 14.42
En ole saanut yli kymmenen vuoden aikana mihinkään mun sykemittareista mitään jälkiä lasiin. Ambitissa oli kehyksessä lovi, kun vedin OTB:t sen kanssa kivikkoon (kello oli stongassa). Tokihan aina voi vahinkoja sattua, mutta en ajatellut hankkia mitään suojalasia.

Puhelimessa on noita ollut ja ne on kyllä tulleet tarpeeseen. Aika taajaan niitä saa jostain syystä olla vaihtamassa.

pipox
22.12.2019, 23.18
^Pin koodi kysytään maksuun vain kerran 24h tai, jos kello irroitetaan ranteesta, niin kysyy taas.
Ok, kiitoksia, niin näkyy olevan.

En raskinut maksaa safiirilasista ekstra, vaikka paremmin naarmuja kestäisikin, vaan tilasin Keskiseltä suojakalvon. Seuraava varmaan ebay/amazon. Eipä tosin ole naarmuja tullut edellisiinkään kelloihin...

Sykevyötä vatuloidessä löysin laatikosta vanhan O_Synce ant+ vyön ja kappas, fenix löysi sen heti. Kohtuullista käppyrää tulee ~10€ vyöllä.

leecher
08.01.2020, 22.44
Viikon verran ollut käytössä nyt 6X safiirilasilla. Kyllähän tämä oli isompi päivitys edelliseen vitosmalliin kuin ajattelinkaan.
Näyttö on kyllä henmetin hyvä!
Onko kukaan lataillut topokarttoja netistä ?
Ainoa ongelma tällä hetkellä on se, että hukkaa aina välillä yhteyden IPhone XS kanssa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ?
Ei kaduta osto vaikka kallishan tuo oli.

PK1
09.01.2020, 00.27
Samaa vikaa Huawei p30 pron kanssa, yhteys on enemmän poikki kuin kytkettynä.

pipox
11.01.2020, 23.22
Saisihan tuohon askarreltua Open Street Mapin itsekkin, mutta laiskuus yllätti ja ostin valmiin paketin TalkyToasterilta (https://shop.talkytoaster.me.uk/product-category/tt-150k-look-n-feel-automatic-delivery-options/europe-countries-regions/).
1 : 50 000 kartta DEM:illä (Digital Elevation Model eli korkeus tiedot ympättynä) maksoi 16€. Ilman DEM:iä ois ollut 14€
Maksun hyväksymisen jälkeen (Automatic Map Options) kestää hetken, kun sivu latautuu ja siihen ilmestyy latauslinkki karttatiedostolle.

ZIP-paketti puretaan konelle, josta paljastuu TT50-Finland+Contours-DEM -hakemiston sisältä neljä tiedostoa. Itse kartta on .img päätteinen, 624 Mb kokoinen filu. Ilman korkeuskäyriä tiedosto on pari sataa megaa pienempi.
Kello kytketään omalla piuhallaan tietokoneeseen ja hetken päästä tulee näkyviin fenix 6x pro -asema johon .img päätteinen karttatiedosto kopioidaan Primary aseman-> Garmin hakemistoon.
Kopioinnin jälkeen piuha irti ja kello lataa kartat uudelleen. Mulla se otti heti oletuskartaksi tuon uuden kartan.

Ihmeen hyvin tuosta saa selvää, noin pieneltä näytöltä. Zoomata voi 5 metriin saakka mutta ei siitä paljoa saa selvää enää. 300-500m zoom tasolla vielä ihan käyttökelpoinen karttakuva.
http://www.fcwimma.fi/tmp/garmin_fenix_maps.jpg

Latasin kelloon myös Maanmittauslaitoksen maastokartan, jonka saa ilmaiseksi täältä. (https://kartat.hylly.org/#garmin)
Tiedosto on aika iso, 1.6Gb joten hetken Fenix sitä latailee käynnistyessä.
Jos tuosta haluaa vain osan Suomea, pitää sitä pilkkoa Garminin softalla (BaseCamp? tai MapSource?)
Korkeuskäyriä tuossa ei ole vaan kartta on sama kuin Karttapaikassa (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/) ja esimerkiksi Karttaselaimessa (https://www.karttaselain.fi/), jota tulee käytettyä puhelimessa ja tabletilla.
Fenix vaan muuttaa värit erilaiseksi, riippuen Map Themestä

http://www.fcwimma.fi/tmp/garmin_mtk.jpg

pipox
12.01.2020, 14.34
Ainoa ongelma tällä hetkellä on se, että hukkaa aina välillä yhteyden IPhone XS kanssa. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ?

Onko iOS 13 käytössä? Oletko katsonut näitä ohjeita (https://support.garmin.com/fi-FI/?faq=oMQAW20SpY06UD0itn27o7) BT vianetsintään?

Samsung S10:issä toimii kuin se junan vessa, Android 10:llä
Noissa uusissa Androideissa on todella agressiviset virransäästöt ja BT -yhteys saattaa oikutella siitä. Apps -> Connect -> Battery -> "Manage battery usage" = Allow background activity ON ja "Optimise battery usage" = OFF.

MRe
12.01.2020, 16.45
Mulla ei ole ollut ongelmia iPhone 7 plussan kanssa. iOS 13 käytössä.

Mutta sen sijaan kello herjaa tasaisin väliajoin siitä, että Deezer asennettu. Jos katoo Connect:ista, niin viimeisin lataus 19.12. eikä päivityskään onnistu. Mites muilla?

---
Ja siis tuo OpenStreetMap on pikeseligrafiikkaa? Ei reititysmahdollisuutta tai hakumahdollisuuksia?

pipox
12.01.2020, 20.19
Ja siis tuo OpenStreetMap on pikeseligrafiikkaa? Ei reititysmahdollisuutta tai hakumahdollisuuksia?

Kyllä tuo väittää olevansa vektorigrafikkaa. Näyttää hassulta nuo puut, mutta kun zoomaa vaikka kuinka lähelle, ei kartta mene suttuiseksi, kuten rasteri(pikseli)kartta.
Reititys onnistuu aiemmin talletettuun koordinattiin tai valitsemalla kartalta pisteen. Kun karttaa selailee, siitä saa kadunnimen sekä koordinaatit.
POI listalta löytyy ravintolat, huoltoasemat yms. Muuta hakua en ole tuosta löytänyt eli kadunnimellä ei voi hakea (Ilmeisesti Edge -laitteet osaa tämänkin)
Eikä kannata käyttää autossa navigaattorin sijasta, siitä on varoitusta Toasterin sivulla, koska reitittää kaikki polut ja muutenkin aika hankala kun ei voin osoitteella hakea paikkaa.

Tässä OSM kartassa näkyy tiet ja pyörätiet mielestäni paremmin, kuin Garminin peruskartassa; tiet ovat punaisia, vihreitä tai harmaita, rippuen ilmeisesti kokoluokasta ja pyörätiet sinisellä katkoviivalla.
Kenttätestiä tälle reititykselle saa vielä odotella; pyörätiet täällä peilijäällä eikä ole nastoja alla :(

DC Rainmaker (https://www.dcrainmaker.com/2019/08/how-to-installing-free-maps-on-your-garmin-fenix-5-plus-forerunner-945-or-marq-series-watch.html) sivulla muuten ohje, miten saa askarreltua ilmaiseksi OSM kartat Garmineihin

MRe
12.01.2020, 20.26
^Kiitos, pitää kokeilla. Ja tuskin tästä köyhäintaloon vielä joutuu vaikka tuon nimellisen maksunkin maksaa.

manu99
13.01.2020, 22.58
Fenix 6 hintaan 422€. Vitonen ranteessa ja nyt innostuin näitä katselemaan. Pikaisella googlauksella vaikutti kohtuuhintaiselta.
https://www.clevertraining.co.uk/catalogsearch/result/?q=fenix+6

Loppuunmyynti, luotettava pulju ollut ainakin mulle.

MRe
14.01.2020, 10.17
^Kannattaa kuitenkin katsoa, että mitä tuo "pelkkä" kutonen pitää sisällään vs. Pro-versio. Ettei tule yllätyksiä.

Rajapaimen
19.01.2020, 08.59
Hei, tuli hankittua Fenix 6x Pro ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaan. Olen yrittänyt selvittää voinko käyttää tätä pyöräilyssä yhdessä olemassa olevan Edge 810:n kanssa, mutta taitaa olla niin, ettei yhtä suoritusta voi jakaa molempiin näkymään samaan aikaan vaan jos yhtäaikaa käyttää niin tekee niistä omat suorituksensa. Korjatkaa, jos olen väärässä, kiitos.

Lähetetty minun AGS-L09 laitteesta Tapatalkilla

Mikkomoe
19.01.2020, 09.42
Sitä en tiedä voiko saada suoritukset näkymään samaan aikaan molemmissa. Mutta mun 530 laitteessa mainitaan "jaettu näyttö" juttua. En tiedä mikä se on mutta liittyy varmaan siihen että edgessä ja fenixissä voi katsella samaan suoritukseen liittyviä juttuja.. en ole vielä kokeillut

MRe
19.01.2020, 10.54
^Tuo "jaettu näyttö" kiinnostaisi minuakin, jos vaihtaisi Wahoon Edge 830:seen. Nyt mulla ei Wahoo synkkaa mihinkään, joten siltä osin ei tule tuplatreenejä

---
Jahs.... dcrainmaker on tuota jo (tietenkin) testannut. Ei ratkaise mun "ongelmia". Taidan edelleen pysyä siinä, että Wahoo ja Garmin toimivat erillään.

https://www.dcrainmaker.com/2019/06/garmins-triathlon-mode-extended-display.html

MRe
27.01.2020, 16.00
Huomasin että kello oli päivittynyt versioon 6.0.0 Samalla tuli ilmeisesti Shimano Di2-tuki tai ainakin kello ilmoitti tänään lenkille lähdettäessä, että haluatko parittaa Di2:n. Ilmeisesti tuo ei mitenkään lokita niitä vaihteita, ainoastaan tarvittaessa näyttää valitun vaihteen ja jotain muita tietoja.

---
Hmmm... eipä tuolla lue siitä mitään:
Changes made from version 5.00 to 6.00:

Added support for Swim2 features namely, Auto Rest, Swim Time data field, Swim workout improvements, Pacing Alerts, Swim Dead Reckoning for OWS and Critical Swim Speed.
Made several improvements to the DogTracker widget and on device experience. This includes: New Tracker Map, Pro View, Compass pages and new Alert options on device.
Added support for Action Menu with the Expedition App.
Added support for Low Heart Rate Alerts. (Wrist Heart Rate > Heart Rate Options > Abnormal HR Alert)
Added support for configuring intensity minutes based on HR zones. Configuration is only available on Garmin Connect.
Added a new digital watch-face option which displays minutes as the large value in the center.
Updated the look and feel of Clocks to provide a more condensed version of the information at a glance.
Fixed an issue with treadmill calibration.
Fixed an intermittent issue that could lead to rapid battery drain on music products.
Fixed an issue where the device would crash when starting a POI search right after canceling an ‘Around Me” search.

Oliskohan se sitten niin, että tämä ominaisuus tuli Shimanon firmiksen mukana? Taisin tässä taannoin päivittää sekä fillarin, että Di2:n firmikset uusimpaan.

leecher
27.01.2020, 18.22
Miksi harjoittelun tila ei muutu esim. maastopyöräillessä ja hiihtäessä? Heti jos käy juoksemassa niin muuttuu suuntaan tai toiseen.

Tolkun mies
15.03.2020, 10.33
Fenix 3 hr sapphire päivittyi eilen 6x sapphireen naapurin Hurrrjan Suuresta. Onhan tuo selvästi seuraan sukupolven laite. Lähinnä ihmetyttää että sw versio on 5.0.0 ja automatic update on aktiivisena ?

pätkä
18.03.2020, 15.45
Mikä on edullisin Fenix sarjan kello, jolla voi ohjata iphonen spotify appia?

Edit. tämän voi unohtaa sillä vaatinee bluetooth korvanapit.

TMo
19.03.2020, 11.54
Miksi harjoittelun tila ei muutu esim. maastopyöräillessä ja hiihtäessä? Heti jos käy juoksemassa niin muuttuu suuntaan tai toiseen.

Se kello osaa laskea sen vain "pyöräily" tai "juoksu" harjoituksesta.
Mulle kävi niin et mä kopioin se pyöräilyharjoituksen "maantiepyöräily" sekä "maastopyöräily" harjoituksiksi ja sen jälkeen se kello ei osaa laskea sitä "harjoituksen tilaa" ollenkaan vaan näyttää koko ajan "Ei tilaa". Tämä on Garminin mukaan tunnettu ongelma mutta ei tietoa vielä korjauksen aikataulusta.

Tuomas Juntunen
19.03.2020, 23.22
Moi.

Garminen 6 sapphire tulossa. Mitä sykevyötä suosittelette tämän kanssa. Polarin H10 joku tuossa jo kehuikin, komppaako nämä ? Ja onko kokemuksia Garmin HRM Tri vyöstä. Siinä ilmeisesti olisi harjoituksen tallennus jos jonkin lajin kohdalla ei tahdo kelloa kädessä pitää. Onko polarissa tallennus?

opadude
19.03.2020, 23.53
Polarin vyö ei tallenna ilmeisesti garminin kellon kanssa, pelkästään mobiiliappiin.

"Sisäänrakennettu muisti yhdessä Polar Beatin kanssa. Polar H10:ssä on sisäänrakennettu muisti yhden harjoituksen syketietoja varten. Tiedot voi siirtää Polar Beatiin, Polarin ilmaiseen fitness- ja treenisovellukseen."

Garminin tri-vyössä on vielä lisäksi juoksuun lisätoimintoja joita suunnolla ei ole.

Antza44
20.03.2020, 10.01
Moi.

Garminen 6 sapphire tulossa. Mitä sykevyötä suosittelette tämän kanssa. Polarin H10 joku tuossa jo kehuikin, komppaako nämä ? Ja onko kokemuksia Garmin HRM Tri vyöstä. Siinä ilmeisesti olisi harjoituksen tallennus jos jonkin lajin kohdalla ei tahdo kelloa kädessä pitää. Onko polarissa tallennus?
Polarin H10 ja H7 olen kättänyt 5X Plussan kanssa ja toimii juuri, niin kuin pitääkin, joten eiköhän toimi 6 senkin kanssa.

hämeenhitain
21.03.2020, 08.20
Mitä sykevyötä suosittelette tämän kanssa. Polarin H10 joku tuossa jo kehuikin, komppaako nämä ?

Hyvin on H10 pelittänyt Fenix 6:n kanssa. H10 tuntuu syövän paristoja nopeammin kuin Garminin lähettimet mutta väliäkö tuolla, kun on muuten toimiva ja tarkka. Patterin loppumisen huomaa siitä että sykkeen lähetys alkaa ajoittain pätkiä, näin ainakin juostessa käynyt.

Jos ylimääräinen raha polttelee taskunpohjalla, mittojen mukaan tehty elastinen ranneke on sen verran mukava ettei Garminin muovilärpäkkeitä suostu enää käyttämään sen jälkeen. https://nickmankeydesigns.com/shop/the-hook-strap-elastic-watch-band

MRe
21.03.2020, 09.22
^Mulla on joku Amazonista hankittu titaaniranneke. Olen siihen ollut varsin tyytyväinen. Kello näyttää ihan kellolta. Sitten kun lähtee urheilemaan, niin se Garminin silikonihihna tilalle. Tosin kun mulla urheilu on sitä fillarointia ja kello silloin stongassa, niin se on ihan sama mikä hihna, kunhan vain toimii tankokiinnikkeen kanssa.

temple
23.04.2020, 23.07
Kuinka Garminin musiikin ja sykevyön yhtäaikainen käyttö toimii? Molemmat bt-yhteyden kautta, joten aiheuttaako ongelmia?

pipox
28.04.2020, 22.16
Kuinka Garminin musiikin ja sykevyön yhtäaikainen käyttö toimii? Molemmat bt-yhteyden kautta, joten aiheuttaako ongelmia?

Ainakin Polar H10 ja Jaybird Freedom2 yhdistelmä toimii mainiosti BT:n kautta.

Jos on puhelinkin mukana, niin Jaybirsit linkittyy sekä puhelimeen että Garminiin, joten musiikkia voi kuunnella kummasta vain ja Garminin ilmoitukset tulee kuulokkeisiin samoin puhelimen. Jos siis haluaa luuria raahata mukana lenkillä.

Hiekkahentunen
13.05.2020, 16.00
^Mulla on joku Amazonista hankittu titaaniranneke. Olen siihen ollut varsin tyytyväinen. Kello näyttää ihan kellolta. Sitten kun lähtee urheilemaan, niin se Garminin silikonihihna tilalle. Tosin kun mulla urheilu on sitä fillarointia ja kello silloin stongassa, niin se on ihan sama mikä hihna, kunhan vain toimii tankokiinnikkeen kanssa.

Tänään tuli 6X Saphire. Pystyykö tuohon hihnan quicklock systeemiin luottamaan tositoimissa?!!

Mulla oli 5X plussassa Aliexpressistä ostettu pikalukkoranneke ja uimahallissa kaveri huitas kädellä mua kelloon, niin se irtos ja uppos. Sen jälkeen olen käyttänyt vanhanliitonremmejä!
Meinaan, että joskus noissa tri-kisoissa joutuu uintiosuudella lähikontakteihin.

elasto
13.05.2020, 21.50
Ei ole mulla kertaakaan vahingossa irronnut Fenix 5S:stä Garminin alkuperäinen metalli- tai silikoniranneke. Olisko ollu Aliexpressin laatua?

MRe
13.05.2020, 22.03
Näissä mun amatsoninrannekkeissa on aika tiukka tuo pikalukko. Mutta voihan se irrota.

Peki666
23.07.2020, 08.46
Moi. Mulla fenix 6X Pro. Äsken pyöräilin töihin. Laitoin siis päälle pyöräily mittauksen. Voiko sitä karttaa zoomata kesken lenkin? En ainakaan siinä polkiessa saanut zoomattua. Karttaa kyllä muuten eilen zoomailin kun tutkin kelloa.

leecher
23.07.2020, 09.01
Moi. Mulla fenix 6X Pro. Äsken pyöräilin töihin. Laitoin siis päälle pyöräily mittauksen. Voiko sitä karttaa zoomata kesken lenkin? En ainakaan siinä polkiessa saanut zoomattua. Karttaa kyllä muuten eilen zoomailin kun tutkin kelloa.

Tätä ominaisuutta kaivannut itsekin. Hemmetin isolla kartta autozoom toiminnolla.

terro
23.07.2020, 09.21
Edit: poistettu virheellinen ohje, alemmassa viestissä oikea ohje.

k2x80w
23.07.2020, 09.30
Auto zoom pois. Ajon aikana karttanäkymässä vasemman puolen keskinappi pohjaan niin tulee menu, jossa lukee pan/zoom. Siinä voi sit zoomailla ja liikutella.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

Peki666
23.07.2020, 11.58
Jep kiitos paljon

Peki666
23.07.2020, 17.26
Onko muilla ollut ongelmia tuon puhelin applikaation kanssa?
Error näyttänyt koko päivän.

k2x80w
23.07.2020, 17.49
Kansainvälinen ongelma.

pipox
24.07.2020, 03.00
Hakkerit iskeneet Garminin palveluihin:
https://www.zdnet.com/article/garmin-services-and-production-go-down-after-ransomware-attack/

voi mennä hetki että palautuu. Jospa on varmuuskopiot kunnossa...

Peki666
24.07.2020, 21.55
No johan sitä päivän ehti sovellusta tutkimaan😭😭🤣🤣

Mikkomoe
06.08.2020, 13.44
Onko näissä kuutosissa kartta ja navigointitoiminnot samalaiset kuin edge 530 laitteessa? Tekeekö samat reitit? Mun kokemuksieni mukaan edge 530 antaa huonot reittiehdotukset, mietin että onko fenixeissä sama juttu..

gzmi
06.08.2020, 22.26
Ittellä on Edge 1000 ja jos activity profile on MTB niin se antaa erilaisia reittejä vaik’ olisi valittu avoid listalla mitä haluaa vs. vaik Road.

Kollinjoki
07.08.2020, 10.08
Enpä ole kutosella kokeillut, millaisia reittejä tekee, koska ainakin Garmin Connectin tekemät maantiereitit ovat masentavia. Tyylilaji on se, että satasen lenkki on ensin 40 km vilkasliikenteisen ja huipputylsän maantien reunaa, sitten 20 km ympyrä pienellä tiellä, ja paluumatka taas sitä samaa tylsää maantietä km 40. Tarjolla olisi vaikka minkälaisia rauhallisia ja paljon mielenkiintoisempia pieniä maaseudun asfalttiteitä, mutta edestakainen ajomatka kantatiellä on se mitä tulee. Pitäisi uteliaisuudesta kokeilla, olisiko Fenix kutosella monipuolisempi näkemys.

Kollinjoki
07.08.2020, 10.28
Garmin Connect ja Garmin Bootcamp edit siis BaseCamp ovat myös totaalisen persuksesta vapaamuotoisten reittien suunnittelussa. Google Maps tekee homman paljon paremmin, onneksi taitaa olla jokin palvelu jolla Mapsilla tehdyn reitin saa muunnettua .gpx-muotoon.

Mikkomoe
07.08.2020, 15.17
Garmin Connect ja Garmin Bootcamp ovat myös totaalisen persuksesta vapaamuotoisten reittien suunnittelussa. Google Maps tekee homman paljon paremmin, onneksi taitaa olla jokin palvelu jolla Mapsilla tehdyn reitin saa muunnettua .gpx-muotoon.

Mitä missä sellainen sovellus on/nettisivu?! Olis tosi kiva saada googlemaps reitit gpx muotoon...!

Kollinjoki
07.08.2020, 17.01
Mitä missä sellainen sovellus on/nettisivu?! Olis tosi kiva saada googlemaps reitit gpx muotoon...!

Kokeilin alustavasti tämän linkin
https://support.google.com/maps/thread/5104928?hl=en
ohjaamana tätä palvelua https://mapstogpx.com/
ja ainakin antaisi tallentaa .gpx:n. Ilmeisesti tällä systeemillä pitäisi tulla toimiva gpx.
Eli tehdään reitti Mapsilla ja viedään tuloksena syntyvä selaimen linkki mapstogpx.comiin ja siitä syntyy .gpx.

leecher
07.08.2020, 18.01
Reitin saa tehty helposti myös connectissa ja päivitettyä siitä kelloon.

Lucksteri
01.09.2020, 08.33
Osaako joku sanoa miksi kuukauden kellon käyttämisen jälkeen Harjoittelun tila näyttää edelleen Ei tilaa ? Urheilusuorituksia on ollut kyllä mielestäni riittävästi joka viikko. Ohjeessa oli että vähintään kaksi treeniä viikossa 70% sykkeillä vähintään 10 minuuttia. Treenit koostuvat pääsääntöisesti pyöräilystä, jossa nuo syketavoitteet täyttyvät.

Myöskään maksimaalinen hapenottokyky ei ole muuttunut miksikään siitä mitä se on alusta saakka ollut ja raporteissa Maksimaalinen hapenottokyky (Pyöräily) ei näytä mitään arvoa.

markkinn
01.09.2020, 08.45
Osaako joku sanoa miksi kuukauden kellon käyttämisen jälkeen Harjoittelun tila näyttää edelleen Ei tilaa ? Urheilusuorituksia on ollut kyllä mielestäni riittävästi joka viikko. Ohjeessa oli että vähintään kaksi treeniä viikossa 70% sykkeillä vähintään 10 minuuttia. Treenit koostuvat pääsääntöisesti pyöräilystä, jossa nuo syketavoitteet täyttyvät.

Myöskään maksimaalinen hapenottokyky ei ole muuttunut miksikään siitä mitä se on alusta saakka ollut ja raporteissa Maksimaalinen hapenottokyky (Pyöräily) ei näytä mitään arvoa.

Pitää juosta 2 kertaa niin tila tulee esiin, ja toistettava aina kun tila katoaa. Ainakin fenix5 on näin. Tyhmä ominaisuus mielestäni. Pyöräilyn hapenottokyky taisi tarvita wattimittauksen tms.

MRe
01.09.2020, 09.24
^Kyllä mulla on alusta lähtien mitannut enkä ole juossut kuin kerran vuosi sitten bussille.

markkinn
01.09.2020, 11.03
fenix 5: Juokse tai aja ulkona vähintään kahdesti viikossa käyttäen voimamittaria siten, että sykkeesi pysyy yli 70 prosentissa maksimisykkeestäsi vähintään 10 minuutin ajan
fenix 6: Mittauksiin tarvitaan muutama suoritus, joissa on käytetty rannesykemittaria tai yhteensopivaa sykevyötä. Pyöräilysuorituskyvyn mittaamiseen tarvitaan yhteensopiva sykemittari tai voimamittari.

No mutta hyvä jos näyttää ilman juoksenteluja kuutonen.

Lucksteri
01.09.2020, 12.21
fenix 5: Juokse tai aja ulkona vähintään kahdesti viikossa käyttäen voimamittaria siten, että sykkeesi pysyy yli 70 prosentissa maksimisykkeestäsi vähintään 10 minuutin ajan
fenix 6: Mittauksiin tarvitaan muutama suoritus, joissa on käytetty rannesykemittaria tai yhteensopivaa sykevyötä. Pyöräilysuorituskyvyn mittaamiseen tarvitaan yhteensopiva sykemittari tai voimamittari.

No jopas.. eli alettava juoksemaan tai käytettävä sykevyötä pyöräillessä.. mikähän idea tuossa nyt on sitten

Kollinjoki
01.09.2020, 16.00

Suorituskykymittauksiin (esim. VO2-arvio) riittää nuo mainitut mutta harjoittelun tila (ainakin Fenix 6:ssa) on käytettävissä jos on pyöräillessä sekä voimamittari että sykevyö käytössä.

Mikkomoe
09.09.2020, 19.47
No jokos on joku kokeillu käyttää kelloa navigaattorina? Onko sen ehdottamat reitit olleet järkeviä?

Kollinjoki
09.09.2020, 23.45
No jokos on joku kokeillu käyttää kelloa navigaattorina? Onko sen ehdottamat reitit olleet järkeviä?

Kerran kokeilin. Kello laski reittiä minuuttitolkulla. Annetuilla lähtöarvoilla (maantiepyöräily, 60 km, lähtösuunta satunnainen) tuloksena oli periaatteessa ihan järkevän näköinen ympyrä, mutta tarkempi zuumaus näytti että olisi pitänyt ajaa yli 10 km pätkä nihkeää soratietä ja paluumatkalla pitkä siivu kapeaa ja tylsää vilkasliikenteistä 100 km/h maantien reunaa, jonka olen kokemuksesta havainnut ikäväksi tieksi pyöräillä. Seutukunta kumminkin olisi täynnä kestopäällysteisiä mukavia rauhallisia maalaisteitä, joista saisi vaikka mitä reittejä aikaiseksi. Lisäksi reittiä on ikävän hankala tutkia kellon pieneltä näytöltä ja kankeilla karttatoiminnoilla. Kätevämpi piirrellä reitit itse Connectin nettisivujen kautta ja saa tehtyä ainakin mieleisen. Kello kuten myös Connect-sovellus tekee kyllä reittejä, mutta ei ilmeisesti tiedä mitään siitä, onko soraa vai asfalttia, eikä tietysti senkään vertaa siitä että millaisilla teillä itse tykkään ajella.

Peki666
10.09.2020, 11.45
Moi. Ei ole pariin viikkoon näyttänyt kelloa harjoittelun tilaa. Aikaisemmin näytti. Ja urheilen samoin kuin ennen. Joka päivä. Mistä johtuu?
Kiitos

k2x80w
10.09.2020, 11.50
Moi. Ei ole pariin viikkoon näyttänyt kelloa harjoittelun tilaa. Aikaisemmin näytti. Ja urheilen samoin kuin ennen. Joka päivä. Mistä johtuu?
Kiitos
Teetkö mitä aktiviteettejä? Itsellä vain walk / indoor running / MTB ja niillä ei statusta saa.
Run ja Bike tais olla ainoita jotka vaikuttaa tuohon.
Onko sulla tuore softa kellossa?

Peki666
10.09.2020, 11.52
Juoksua ja pyöräilyä. Täytyy tarkistaa

Mikkomoe
11.09.2020, 18.01
Kerran kokeilin. Kello laski reittiä minuuttitolkulla. Annetuilla lähtöarvoilla (maantiepyöräily, 60 km, lähtösuunta satunnainen) tuloksena oli periaatteessa ihan järkevän näköinen ympyrä, mutta tarkempi zuumaus näytti että olisi pitänyt ajaa yli 10 km pätkä nihkeää soratietä ja paluumatkalla pitkä siivu kapeaa ja tylsää vilkasliikenteistä 100 km/h maantien reunaa, jonka olen kokemuksesta havainnut ikäväksi tieksi pyöräillä. Seutukunta kumminkin olisi täynnä kestopäällysteisiä mukavia rauhallisia maalaisteitä, joista saisi vaikka mitä reittejä aikaiseksi. Lisäksi reittiä on ikävän hankala tutkia kellon pieneltä näytöltä ja kankeilla karttatoiminnoilla. Kätevämpi piirrellä reitit itse Connectin nettisivujen kautta ja saa tehtyä ainakin mieleisen. Kello kuten myös Connect-sovellus tekee kyllä reittejä, mutta ei ilmeisesti tiedä mitään siitä, onko soraa vai asfalttia, eikä tietysti senkään vertaa siitä että millaisilla teillä itse tykkään ajella.

Vaikuttaa ihan samalaiselta kuin mun edge 530, eli ei kannata sit odottaa navigoimisessa parannusta 530:een verrattuna jos ostaa tuon fenix kuutosen..

MRe
11.09.2020, 22.01
^Mikä kartta teillä on pohjalla? Ainakin jos on maastokartta, niin laskee reittiä varmaan vartin. Siis myös 830. Tulee testattua joka kerta kun täällä Helsingissä lähtee ajamaan navilla. Hangossa kun ajoin, aloitti reitityksen samantien, kun ei ollut Hangon maastokarttaa ladattuna.

Mikkomoe
12.09.2020, 08.46
^Mikä kartta teillä on pohjalla? Ainakin jos on maastokartta, niin laskee reittiä varmaan vartin. Siis myös 830. Tulee testattua joka kerta kun täällä Helsingissä lähtee ajamaan navilla. Hangossa kun ajoin, aloitti reitityksen samantien, kun ei ollut Hangon maastokarttaa ladattuna.

Mä olen vaan puhunut laitteiden alkuperäisistä kartoista, eli tiekartoista.

MRe
12.09.2020, 09.29
^Ookoo... hmmm... kyllä mulla on normikartoilla 830 laskenut reitin nopeasti. Ja siis kyseessä valmis reitti Komootista. Sitä en ole kokeillut, että laittaa laitteen laskemaan ihan jotain ei-suunniteltua reittiä. Siitäkö oli kyse?

Mikkomoe
12.09.2020, 10.23
^Ookoo... hmmm... kyllä mulla on normikartoilla 830 laskenut reitin nopeasti. Ja siis kyseessä valmis reitti Komootista. Sitä en ole kokeillut, että laittaa laitteen laskemaan ihan jotain ei-suunniteltua reittiä. Siitäkö oli kyse?

Joo sitä tarkoitin että miten toimii itsenäisenä navigointivälineenä. Kyllä valmiit komootissa yms tehdyt reitit jotka on ladattu laitteen muistiin toimivat nopeasti.

brilleaux
22.09.2020, 13.50
Tarkoittaako 6x prossa oleva "edistynyt Vector-tuki" mahdollisesti jopa wattipolkimia? :rolleyes:

Peki666
18.10.2020, 10.16
Moi.
Mikä järki on tässä etsi puhelin toiminnossa?
Kellossa teksti odotetaan puhelinta ja mitään ei tapahdu🤔🤔 ei muuta kuin etsimään vanhan ajan tyyliin🤣🤣

Kollinjoki
18.10.2020, 14.26
Moi.
Kellossa teksti odotetaan puhelinta ja mitään ei tapahdu樂樂 ei muuta kuin etsimään vanhan ajan tyyliin藍藍

Kyllä se mulla ihan hyvin toimii ja ollut monet kerrat apuna, kun en ole muistanut minne puhelin tulikaan jätettyä. Puhelin alkaa siis mekastaa, kun ton toiminnon kytkee päälle. Muuta apua siitä ei puhelimen etsimiselle ole, ei osaa kertoa missä päin puhelin on tai miten kaukana. Mutta pelkkä puhelimen antama ääni riittää ainakin sisätiloissa.

Sitten se ei tietenkään toimi, jos puhelin on niin perusteellisesti hukassa, että bluetoothin kantama ei riitä (tai puhelimen akku tyhjä tai bt siinä pois päältä taikka puhelimen paritus kellon kanssa jotenkin epäonnistunut muuten). Siihen viittaa se "odotetaan puhelinta" -teksti. Jos pääset tarpeeksi lähelle että yhteys puhelimeen palautuu, alkaa puhelin varmaankin sitten omine aikoineen huutaa merkkiääntä kunhan pidät etsimistoiminnon koko ajan päällä.

maalinni
16.02.2021, 14.04
Garminilta uutta

https://the5krunner.com/2021/02/16/garmin-enduro-opinion/

MRe
16.02.2021, 14.33
^Viikkasin ostohousut takaisin kaappiin... mikähän tuossa on ajateltu kohderyhmä? Bike-park -porukat? Siellä ei kai kartoilla oikein tee mitään.

Antza44
16.02.2021, 16.04
Tässä onkin hyvä aasinsilta. Miten olette ratkaissut, ettei bikepark ajot mene pyöräilyn alle? Sen verran nousua ja laskua tulee enempi, niin en haluasi, että sotkee vuosittaiset nousut ja laskut lihasvoimilla tehtyihin.

Mikkomoe
19.02.2021, 09.48
Nyt mulla on ranteessa 6X PRO.. mitä tällä pulssioksimetrillä tekee? Vuorikiipeilijälle varmasti hyödyllinen ja unianalyysissäkin näköjään. Mutta onko mitään hyötyä pyöräilijälle suomen teillä? Jos ei ole niin taidan sulkea pulssioksimetrin ettei turhaan kuluta akkua

jakkok
21.03.2021, 18.21
Moi.

Auttaa myös täysin äänettömän "älä häiritse" tilassa olevan puhelimen etsimisessä.
Ainakin 5plus ja 6 Pro -malleissa näyttöön tulee tuollasia palkkeja punaisesta vihreään väriskaalalla kuinka lähellä puhelinta on.

eakin
27.03.2021, 16.12
Arvon Fenix 5 Plus ja 6 Pro välillä. Ensimmäinen 329€ ja jälkimmäinen 519€. Onko noilla miten suuri ero käytännössä, onko lisäpanostuksen arvoinen? Jostain lueskellut että gps olisi vitosessa jopa tarkempi? Eniten mietin että tekeekö noilla body battery ja vastaavilla oikeasti jotain tai onko niistä ominaisuuksista hyötyä?

Kuminauha
27.03.2021, 16.14
Mielestäni body battery on ihan hyödyllinen, jos pitää paikkansa (mistä sen voi tietää?), eli näkee päivän kuormittavuutta % käyränä ikäänkuin paljonko "akussa" on vielä virtaa. Nämähän on vähän kuin kaikki ei kliiniset mittaukset kehosta, ei niihin oikein voi luottaa. En kyllä pelkästään body batterysta maksaisi 200€.

leecher
27.03.2021, 16.15
5 plussaa en ole omistanut, mutta hyppäys tähän 6X pro malliin kolme plussasta oli kyllä iso. Panostaisin kyllä kutoseen jos seiska julkaistaan kohta niin saattaa saada netistä myös edukkaasti.

eakin
27.03.2021, 16.16
Mitäs muuta etua tuossa 6 Prossa on vs. 5 plus? Happisaturaatiota en usko tarvitsevani...

Kuminauha
28.03.2021, 12.24
Ohuempi (1mm), isompi näyttö (0,1"), tarkempi reso (240x240 vs 260x260), kevyempi (4g), tulpa muistimäärä (16 vs 32gb), akunkesto pitäs kans olla parempi.

https://versus.com/en/garmin-fenix-5-plus-sapphire-edition-vs-garmin-fenix-6-pro

eakin
28.03.2021, 14.40
Lueskelin arvosteluja ja useammassa paikassa mainittiin myös että mukavampi pitää ranteessa, eli ehkä pitää odotella että 6 Prota saapuu hyllyyn. Noiden lisäksi muös kai kontrasti näytössä parantunut selkeästi.

jakkok
29.03.2021, 23.02
Mitäs muuta etua tuossa 6 Prossa on vs. 5 plus? Happisaturaatiota en usko tarvitsevani...Molemmista on nyt käyttökokemusta ja akkukesto pitäisi olla parempi 6 prossa. Kyllähän tässä akku kestääkin hyvin, mutta toki koskaan ei 5 plussastakaan kesken loppunut. 12h gps suorituksen mittailin pisimmillään 5 plussalla.

Selvin ero on näytössä ja pieniä eroja käyttöliittymässä/valikoissa. Näytön tarkkuuseron huomaa... Happisaturaatiota ei jaksa juuri mittailla. Tietenkin jos korona tarttuis, niin vois hapetusta tarkistella.

5 plussasta lopetti start nappi toimimasta ja takuusta tuli sitten 6 pro tilalle. En valita :). Uskoisin että aika harvinainen rautavika sattui tuohon vitoseen minulle...

Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla

Kuminauha
30.03.2021, 22.31
Onneksi oli suojalasi Fenix 6S:ssä. Uutta pyörää kasatessa sohasin johonkin, ekä ees huomannu heti. Suojalasi kulmasta rikki, noh uutta vaa tilalle. Keskisen kello toimittaa noita ilman postikuluja.

Mikkomoe
03.04.2021, 10.34
Olen tyytyväinen 6X PRO kellooni, vaikka on naruranteet mulla mutta silti kello ei näytä isolta ranteessani. Akunkesto on huima, viime latauksesta ollu 3 viikkoa 3 päivää ja vieläkin 11% jäljellä. Öisin usein bluetooth kiinni paitsi silloin ku aamulla haluan herätessä vilkaista säätilaa ja lämpötilaa ku aikoo pyöräillä töihin. wifi vain kun pitää päivittää. 3 viikon aikana oli kerran tunnin lenkki metsissä gps päällä maastokartraa tutkiskellen. Todella hyvä akku tässä. Kontrasti vähän parempi kuin fenix 5:ssa. Bodybatteryä en ymmärtänyt joten on jääny seuraamatta. Samoin happisaturaatio, se on suljettuna.

Homelite
29.04.2021, 17.58
Mikä tuli fenix kutoseen tai connectiin tai molempiin kun harjoittelun tila hävisi connectista? Sitä ei ole poistettu connect-apin etusivulta ja pyöräilyaktiviteetteja on tehty aivan kuin ennenkin. Eli toisin sanoen mikään ei ole muuttunut tai muutettu ja harjoittelun tila vaan hävisi.

Kun sen kaivaa valikosta se sanoo että ei tilaa.

Muistaakseni on aiemminkin ollut vastaava homma mutta en kuollaksenikaan muista miten se korjattiin vai korjaantuiko itsestään.

Ei sillä että sitä nyt palavasti kaipaisin mutta ihmetyttää kovasti?!

leecher
29.04.2021, 18.09
Mene juoksemaan kaksi kertaa niin se palautuu

Antza44
30.04.2021, 11.27
Mene juoksemaan kaksi kertaa niin se palautuu

Sent from my iPhone using TapatalkToi on muuten ihan persiistä, että ei osaa antaa pyöräilystä ilman wattikampia mitään, mulla heitti talven polkutamppailu lumikenkäilystä VO2 ihan perseilleen, kun eihän siinä matka etene.
Ja minähän en juokse:cool:.

Jani Mahonen
04.05.2021, 10.18
Toi on muuten ihan persiistä, että ei osaa antaa pyöräilystä ilman wattikampia mitään, mulla heitti talven polkutamppailu lumikenkäilystä VO2 ihan perseilleen, kun eihän siinä matka etene.
Ja minähän en juokse:cool:.

Aamen tälle.

oil
02.06.2021, 23.00
Päivää. Onko kellään vinkkiä: sykeseurannan trendi katosi. Mahdoinko sotkea jonkin asetuksen vai kuinka tuon saisi takaisin näkyviin? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210602/da4219caad57033fe10a5718bb542098.jpg

Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

Kollinjoki
02.06.2021, 23.59
^ oletko kokeillut ihan vaan käynnistellä kellon uudelleen?

oil
03.06.2021, 18.33
No juuri kokeilin, vaikuttaa ratkaisevan pulman. Näitä nykyajan härveleitä....

OJ
05.06.2021, 00.08
Vähän offaria kun mulla on vaan Fenix 5X. Se pirulainen tallentaa nykyään kaikissa treeneissä juoksevaa aikaa, vaikka olen laittanut auto-stopin päälle. Eli jos vaikka pysähdyn pissalle, niin tallennus juoksee vaikka kellon taulussa aika ei juokse. Kaiken huipuksi en ole keksinyt miten Golden Cheetahin avulla saisin poistettua ne pysähdysajat. Olen tsekannut asetukset useampaan kertaan ja kaiken pitäis olla kunnossa.

mteebee
11.06.2021, 09.59
Miten toi Garmin Venu 2. vertautuu näihin Fenix kelloihin? En tiedä älykelloista mitään mut nyt saisin pikkurahalla moisen niin jäin miettimään.

Kuminauha
11.06.2021, 13.01
Keskeisimmät erot:
-Akunkesto varmaan se isoin tuossa GPS tilassa. Fenix 6s 50h, Venu 2s 19h
-Fenix paremmin vesisuojattu
-Fenix tukevampi rakenne
-Fenix kattavammat tilatiedot harjoittelusta ja suorituksista

Kollinjoki
12.06.2021, 19.26
Vähän offaria kun mulla on vaan Fenix 5X. Se pirulainen tallentaa nykyään kaikissa treeneissä juoksevaa aikaa, vaikka olen laittanut auto-stopin päälle. Eli jos vaikka pysähdyn pissalle, niin tallennus juoksee vaikka kellon taulussa aika ei juokse. Kaiken huipuksi en ole keksinyt miten Golden Cheetahin avulla saisin poistettua ne pysähdysajat. Olen tsekannut asetukset useampaan kertaan ja kaiken pitäis olla kunnossa.

Mahtaisiko tuossa vitosessa olla sama kuin mikä nyt 6X:ssäkin on, eli kello mittaa sekä liikkumisajan että kokonaisajan. Kuitenkin on saatavissa tietoon myös se liikkumisaika ja se näkyy treenin yhteenvetonäkymässäkin varsinaisena treeniaikana. Tarkemmista tiedoista saa sitten kaivettua näkymiin kokonais- ja liikkumisajan.

OJ
13.06.2021, 17.56
Mahtaisiko tuossa vitosessa olla sama kuin mikä nyt 6X:ssäkin on, eli kello mittaa sekä liikkumisajan että kokonaisajan. Kuitenkin on saatavissa tietoon myös se liikkumisaika ja se näkyy treenin yhteenvetonäkymässäkin varsinaisena treeniaikana. Tarkemmista tiedoista saa sitten kaivettua näkymiin kokonais- ja liikkumisajan.
Taitaa tallentaa molemmat, mutta jossain vaiheessa menee noi sekaisin. reistailee toi kello muutenkin, esimerkiksi eilen ei tehomittaus toiminut noin tuntiin ja ilman mitään korjausyrityksiä tms. mittasi lenkin viimeiset 3 tuntia ihan normaalisti. Tehomittarina just SRM:n tehdashuoltama PM7.

ruuduntakaa
30.06.2021, 13.09
Kutos Prohon musan siirtäminen mäkiltä, onko kokemuksia?

Garminin ohjeen mukaan pitäis onnistua expressillä ja iTunesilla.

Taimo M.
03.07.2021, 18.50
Tuossa haaveillut vaihtaa itsellenikin fenix 5:n tai 6:n. Kysymys kuuluukin että tietääkö kukaan pystyykö fenixin ja edge 830 "Harjoittelun tila"n synkkaamaan keskenään?
Haluan pyöräillä käyttäen edgeä ja taas muut lajit hoitaisin tietenkin fenixillä.

Mcross
03.07.2021, 19.18
Kummassakin laitteessa, jos on Physio TrueUp ominaisuus ni synkkaa keskenään. Ainakin Fenix 6 ja edge 830 laitteissa on se. Fenix 5:sta en ole varma.

https://support.garmin.com/fi-FI/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7

ruuduntakaa
03.07.2021, 19.38
Fenix 6 pro on aika epeli. Kävin veteleen leukoja, dippaileen ja lankutellen.

Noi se veti hatusta käynnin jälkeen.
Vain sillä että oli ranteessa ja tallenti voimatreeniä.

Uskomatonta.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210703/bb1f8ac924656951be31212938de1321.jpg

Taimo M.
03.07.2021, 21.08
Kummassakin laitteessa, jos on Physio TrueUp ominaisuus ni synkkaa keskenään. Ainakin Fenix 6 ja edge 830 laitteissa on se. Fenix 5:sta en ole varma.

https://support.garmin.com/fi-FI/?faq=EjPECQK58qA0xzJ5X74vm7

Kiitosta tästä, taidan tuon perusteella suunnitella Fenix 6:ta.:)

K.Kuronen
03.07.2021, 21.15
Fenix 6 pro on aika epeli. Kävin veteleen leukoja, dippaileen ja lankutellen.

Noi se veti hatusta käynnin jälkeen.
Vain sillä että oli ranteessa ja tallenti voimatreeniä.

Uskomatonta.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210703/bb1f8ac924656951be31212938de1321.jpg

Millä lihaksilla leukoja vedettiin?

ruuduntakaa
03.07.2021, 22.04
Millä lihaksilla leukoja vedettiin?

Niin meinaat että arvion pitäis olla 100% oikein? Kello roikkuu ranteessa ja ei menny kaikki oikein. :D
On siinä ojentajat kuitenkin.
Hauis ja selkä puuttuu, annetaan tekoälylle anteeksi.

Ohessa korjattu kuvatus jälkeen kun olin syöttänyt liikkeet ja sarjat Connectiin:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210703/01b0b543c95bd0a9e672c1f825784018.jpg

K.Kuronen
04.07.2021, 09.31
Niin meinaat että arvion pitäis olla 100% oikein? Kello roikkuu ranteessa ja ei menny kaikki oikein. :D
On siinä ojentajat kuitenkin.
Hauis ja selkä puuttuu, annetaan tekoälylle anteeksi.

...

Annetaan tekoälyttömyydelle anteeksi.

-------------------------

Mulla oli joskus työkaveri, joka odottamattoman kesäsateen piiskatessa työpaikan ikkunaan katsoi netistä, että voiko sataa. Toivottavasti kukaan ei katso sovelluksesta, aktivoituivatko selkälihakset leuanvedossa.

ruuduntakaa
04.07.2021, 12.14
Annetaan tekoälyttömyydelle anteeksi.

-------------------------

Mulla oli joskus työkaveri, joka odottamattoman kesäsateen piiskatessa työpaikan ikkunaan katsoi netistä, että voiko sataa. Toivottavasti kukaan ei katso sovelluksesta, aktivoituivatko selkälihakset leuanvedossa.

No tässä nyt ei ole siitä kysymys.
Kunhan kummastelin kuinka hyvin on saatu oletuksia toimimaan.

Wile
08.07.2021, 13.54
Onkohan Fenix 6:ssa ja 6 Prossa sama HR-sensori? Voisi ainakin olettaa että näin on? Olen käyttänyt tuota vanhaa Vivoactive 3:sta yhdessä Edge 830 kanssa, mutta mielestäni sykkeet on välillä mitä sattuu ja sen vuoksi hankala seurata kehitystä. Haluaisin vaan kunnon rannesykemittarin jota käyttää maantie- ja gravel-lenkeillä tuon Edgen kanssa. Sykevöistä kun en ole oikein koskaan perustanut…

ruuduntakaa
08.07.2021, 15.16
Onkohan Fenix 6:ssa ja 6 Prossa sama HR-sensori? Voisi ainakin olettaa että näin on? Olen käyttänyt tuota vanhaa Vivoactive 3:sta yhdessä Edge 830 kanssa, mutta mielestäni sykkeet on välillä mitä sattuu ja sen vuoksi hankala seurata kehitystä. Haluaisin vaan kunnon rannesykemittarin jota käyttää maantie- ja gravel-lenkeillä tuon Edgen kanssa. Sykevöistä kun en ole oikein koskaan perustanut…

6 pro ei omaa myöskään "kunnon rannesykemittaria".
On ranteessa parhaillaan.
Apple Watch 5/6 on parempi siinä suhteessa.

Jos haluaa sykkeen mitata ilman viiveitä niin kyllä se vaan toi vyö on kiristeltävä rinnukseen.
6 pro vaan ei ehdi mukaan nopeisiin vaihteluihin, esim enskapoluilla kun mennään lähes max sykkeillä Fenix saattaa näyttää sykkeen luokkaa 110.

MRe
08.07.2021, 15.36
Rannemittauksen tarkkuus riippuu (pääosin) henkilöstä, ranteesta ja verisuonten sijainnista. Joidenkin kohdalla tarkkuus on hyvä/riittävä, toisilla näyttää puutaheinää. Ja kovin nopeasykliseen mittaukseen ranne ei ole hyvä. Lisäksi jossain enskapaukutuksessa kello ja ranne heiluvat kuin hullun mulkku mielettömän persiissä, joten sinne sitä ei voi suositella. Siis enskaan sitä kelloa ranteessa.

Vaimon kanssa kun lähden pyörä-ajelulle, rannemittaus on toiminut ”ihan ok”.

ruuduntakaa
08.07.2021, 15.50
^Kyllä se munkin (possu, ei rinkilä) mielestä toimii "ihan ok", ehkä olin vähän liian jyrkkäsanainen.

Wile
08.07.2021, 22.50
Kiitos kommenteista! Näinhän se on että ranteesta astetta hankalampi saada sitä tasaista dataa. Mietin vaan, että onkohan sensorit yhtään kehittyneempiä noissa Garminin paremmissa malleissa. Vivon ostin sekalaiseen urheiluun joskus siksi että oli siedettävimmän näköinen Garminin kelloista, ja kosketusnäytöllisenä varsin kätevä. Pyöräilyssä tosiaan aktiivisesti olen yrittänyt pyrkiä sykevöistä eroon, mut eipä taida auttaa. Mutta että Apple Watchissa nykyään Garminin huippumallia parempi sykemittaus? Apple Watch ykkönen ollut mulla julkaisusta asti, tosin sekin yöpöydän laatikossa nyt jo monta vuotta ja en ole mieltänyt sitä mitenkään urheilukelloksi (ja siitäkin kun loppui support niin ei lähde enää edes käyntiin…). Onnistuukohan noiden gen 5/6 Apple watchien paritus Edgen kanssa?

ruuduntakaa
09.07.2021, 08.32
Ei Apple Watchista oikein kunnon urheilukelloksi ole, mun mielestä.
Paritus Edgen kanssa ei tietenkään onnistu koska Apple..

Oman kokemuksen mukaan AW mittaa tarkemmin/pysyy paremmin mukana sykkeissä kuin Garmin. Mut se on vaan mun kokemus.
Ja tarkoitan nyt vain urheilusuorituksen mittauksia, sykkeen seurannassa noin yleensä en ole eroja havainnut.

Urheilukellona noin yleensä Garmin on valovuosia AW:a edellä kyllä.

Wile
11.07.2021, 19.12
Juurikin näin, eipä sitä Garminille tässä tilanteessa juuri todellisia vaihtoehtoja ole ja Applen segmentointi jotakin muuta. Pitänee luultavasti odotella Fenix 7:aa, kun huhujen mukaan olisi jo piankin tuo seiska tulossa markkinoille.

MRe
11.07.2021, 19.53
Oliskohan seiska tulossa loppukesästä? Varmaan jo dcrainmakerilla testissä.

Peki666
09.08.2021, 11.14
Moi. Olen uusi strava käyttäjä.
Kello Fenix 6 x Pro. Kun pyöräilen niin pitäisikö Kellon näyttöön tulla aina noi segmentit silloin kun se alkaa . Ei ainakaan tänään tullut kun pyöräilin töihin. 8 segmentti oli matkalla kun katoin strava.
Kiitos

MRe
09.08.2021, 11.32
^En muista näyttääkö Fenix 6 segmentit. Edget näyttää kyllä, mutta se segmentti pitää etukäteen "tägätä" stravasta tähdellä. Muutenhan se pimpottaisi koko ajan jonkun segmentin alkamista.

k2x80w
09.08.2021, 11.43
Joo pitää olla strava segmentit käytössä ja myös favoritena. Muistaakseni stravasta pitää olla maksullinen versio.

ruuduntakaa
09.08.2021, 11.44
^Mulla ei ainakaan näytä, onneksi. Vaikka on tähdellä tägätty. Muoks: itseasiassa katsonpa asetukset ensin, huutelen sitten.

Myin muuten Edgen pois(en tartte karttaa), Fenix 6 pro handlaa loistavasti myös pyöräilyn.
Jotenkin jopa miellyttävämpi kuin Edge 530.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210809/24cfa27cd0c8428f071d276237936b9c.jpg

Muoks2: kyllä jopa Stravan FAQs mukaan Fenix 6 pro:ssa toimii. Mulla osuuden hälytykset näemmä pois käytöstä.

leecher
09.08.2021, 11.55
Kyllä se näyttää segmentit. Tosiaan tägäys tarvitaan Stravassa ja maksullinen tilaus

k2x80w
09.08.2021, 12.08
Siinä on joku raja montako suosikki reittiä strava tunkee garminin. Raja on aika pieni.... Tyyliin 50, joten kun niitä paljon tägää niin uusimmat ei sitten ilmesty garminiin.

Peki666
09.08.2021, 14.53
Ok kiitos paljon

Boot
11.08.2021, 21.58
Pystyykö kutosen topografisilla kartoilla seuraamaan esiladattua gpx-reittiä? Vai onko hommattava isompi näyttöinen laite?

jakkok
11.08.2021, 22.23
Pystyykö kutosen topografisilla kartoilla seuraamaan esiladattua gpx-reittiä? Vai onko hommattava isompi näyttöinen laite?Ainakin minun silmillä ja 6 Prolla toiminut mainiosti. Jos vielä tankoon laittais, niin ois paremmin näkökentässä...

Oikeastaan varalta latasin itärajan karhunpolun gpx-jäljen kelloon, mutta lopulta tuli eniten seurailtua reittiä nimenomaan kellosta.

Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla

ruuduntakaa
23.08.2021, 09.26
Aamulla tein piruuttani kuten Garmin käski.
Mutu on että toi Fenixin harjoittelun seuranta ja ehdotukset toimii aika perhanan hyvin.
Taidan hetken kokeeksi noudattaa jos hermo pitää ;)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/e24ea4a91e3e44918fde422ec9942b03.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/12daa938330410e13008739cec68fa09.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/101fb5b39d17e76952301c19c9a4294b.jpg

Kollinjoki
23.08.2021, 10.31
Kun harrastelin hieman juoksemista viime syksynä, tein aika paljon lenkkejä Garminin suositusten mukaan ja hyvin Garmin kyllä ohjasi. Melko nollatasosta lähdin, tuloksia tuli ja harjoituskuormitus oli hienosti tasapainossa.

Pyöräilyssä on mulla ollut vaikea saada korkea-aerobista harjoitusvaikutusta aikaan. Pitkissäkin lenkeissä on aina väkisinkin korkea-aerobista tekemistä osaksi, mutta jos lenkin kokonaisvaikutus on peruskuntotreeni tai muu matala-aerobinen, ei Garmin hyväksy sitä miltään osin korkea-aerobiseksi vaan vaikutus kohdentuu pelkästään matala-aerobiseen ja mahdollisesti myös anaerobiseen. Pitäisi ottaa Garminin suositustreenit käyttöön tämän korjaamiseksi, mutta ennemmin ajan omia pitkiä lenkkejä. Korkea-aerobisen vajeesta huolimatta harjoitusvaikutus on nyt kuitenkin pysynyt tuottavana ja VO2-kehityskäyrä on ollut nouseva, joten ei tämä nyt toistaiseksi ole ihan pieleen mennyt näinkään. Trainerin kanssa olisi tietysti helpompi tehdä johonkin osa-alueeseen keskittyviä suorituksia.

ruuduntakaa
23.08.2021, 13.50
Trainerin kanssa olisi tietysti helpompi tehdä johonkin osa-alueeseen keskittyviä suorituksia.
Sähköpyörällä myös. ;)
Alla lauantain veto.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/0957213a219e1c75736cee974342dc11.jpg

Tmh
23.08.2021, 17.39
Tietääkö kukaan pystyykö näiden päivittäisten ehdotuksien toteutustapaa muokkaamaan mitenkään? Lähinnä siten, että saisi suorituksen alkamaan lap -napista eikä mikään fiksattu lämmittelyaika alkuun.

Kollinjoki
23.08.2021, 17.49
Tietääkö kukaan pystyykö näiden päivittäisten ehdotuksien toteutustapaa muokkaamaan mitenkään? Lähinnä siten, että saisi suorituksen alkamaan lap -napista eikä mikään fiksattu lämmittelyaika alkuun.

Eiks harjoituksen käynnistämisen jälkeen nimenomaan lap-napilla saa skipattua lämmittelyn ja pääsee tositoimiin.
edit. Lap-nappulalla saa minkä tahansa treenin vaiheen ohitettua ja siirryttyä seuraavaan. Esim. intervallien välissä palautusvaiheen voi lyhentää ja aloittaa uuden intervallin yms.

Tmh
23.08.2021, 20.36
Eiks harjoituksen käynnistämisen jälkeen nimenomaan lap-napilla saa skipattua lämmittelyn ja pääsee tositoimiin.
edit. Lap-nappulalla saa minkä tahansa treenin vaiheen ohitettua ja siirryttyä seuraavaan. Esim. intervallien välissä palautusvaiheen voi lyhentää ja aloittaa uuden intervallin yms.

Tuolla toki lyhentelee mutta tarve olisi lähinnä saada jatkettua lämmittelyä kunnes pääsee paremmille treenipaikoille.

Kollinjoki
24.08.2021, 00.12
^ Noin päin ei onnistu mitenkään.

mackaiweri
24.08.2021, 12.07
Tuolla toki lyhentelee mutta tarve olisi lähinnä saada jatkettua lämmittelyä kunnes pääsee paremmille treenipaikoille.
Eikös tästä selviä asettamalla lämmittelyajan tarpeeksi pitkäksi?

Kollinjoki
24.08.2021, 12.29
^ omissa intervallitreeneissä se onnistuu helposti, mutta eikö nuo Garminin itse laatimat suositteluharjoitukset ole aina tasan sellaisia miksi Garmin on ne itse säätänyt? Voi tietty olla että mulla on jäänyt jotain huomaamatta, mutta ohjekirjakaan ei muokkausmahdollisuudesta puhu.

mackaiweri
24.08.2021, 12.36
Luo oman harjoituksen Connectissa, niin pystyy valitsemaan lämmittelyn keston ja mihin perustuen se päättyy. Lämmittelyyn ei ole pakko laittaa aikaa, vaan keston tyypeistä pystyy valitsemaan mm. Lap-painikkeen painalluksen, ajan, matkan, kalorit tai sykkeen.

Tmh
24.08.2021, 22.52
Näinhän se menee tavallisissa harjoitteissa.

Välillä voisi hyödyntää Garminin ehdottamia kun se noita säätelee eri parametrien mukaan. Mutta tuolla ulkona joskus kohtuu haastavaa kun lämmittelyyn on kiinteä aika. Harvoin osuu kohilleen muun liikenteen kanssa. Sen kun saisi vaihdettua lap napin taakse niin helpottaisi kummasti.

The following items all factor into your workout suggestions:

- Training status
- Training load and load focus
- VO2 max value
- Recovery time
- Sleep data
- Profile of recently performed workouts

valkama
26.08.2021, 23.45
Täällä Garmin Fenix 6 pro käytössä. Ensiksi oli vasemmassa kädessä ja ihmettelin että kun vähän väliä kadotti sykkeen. Nopeasti sitten tajusin että vasemmassa kädessä oleva hiatatuointi sekoitti kellon. No onneksi oikeassa kädessä ei ole ranteessa mitään väriä ja siihen vaihdoin kellon. Tämän jälkeen on toiminut aivan helkkarin hyvin ja todella nopeasti reagoi sykkeen vaihteluun. Mielestäni näyttö on tarpeeksi iso trailien seuraamiseen.
Nykyään teen trailmapissa valmiiksi reitin mitä meinaan polkea ja 'tallenna pilvipalveluun' -napilla siirtyy reitti suoraan puhelimen kautta kelloon. Sitten kellosta navigointi käyttöön ja viivaa seurailemaan. Hyvin kertoo matkan käännökseen & hälyttää ennen käännöksiä ja tärisee&piippaa jos poistuu reitiltä.

Itse käytän näitä karttapohjia kellossa ja oli helppo asentaa https://blog.trailmap.fi/garmin-kartta/

Olen ollut todella tyytyväinen ja akku kestää hyvin. Ainoa miinus on kuminen remmi, kun välillä "ahdistaa/hiostaa" rannetta. Pitänee se vaihtaa nahkaiseen tai titaaniseen.

Kollinjoki
27.08.2021, 00.37
^ mulla oli mennyt ohi tuo Trailmap, kiitti vinkistä! Täytyy ottaa testiin.

oil
27.08.2021, 12.12
Moi,
Onko kokemusta Garmin HRM-Swim sykevyöstä - pystyykö tuota käyttämään muissa lajeissa kuin allasuinnissa sykkeen tallentamiseen Fenix 6 kanssa?
Jokin tuollainen ratkaisu olisi turvallisen tuntuinen kahvakuulaillessa, kello ranteessa on alttiina kuulalle ja kolhuille. Toimisiko tuolla, vai onko muita suosituksia Garmin tuotevalikoimasta?
Tänks.

Edit - itse itseäni auttaen löysin HRM PRO version.
Ja toisaalta - ratkaisu voinee olla myös ei-tallentava vyö ja kello BT kantaman sisällä.

kojak
27.08.2021, 17.13
Olen ollut todella tyytyväinen ja akku kestää hyvin. Ainoa miinus on kuminen remmi, kun välillä "ahdistaa/hiostaa" rannetta. Pitänee se vaihtaa nahkaiseen tai titaaniseen.

Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433

ruuduntakaa
30.08.2021, 09.38
Tietäjille kysymys. Sähköpyörä Turbo Levo, eBike Field asennettu Fenixiin.

Mistä tiedän mitä Fenix käyttää nopeuden määrittämiseen?
Pyörän anturiako tässä tapauksessa? Gps ois mieleisempi.

Ja onko toi nyt pelkkä nopeusanturi?
Kadenssin ja watit tartten. Nopeutta siis en.

Pitääkö ko. anturi poistaa käytöstä jotta nopeus mitataan GPS:llä?

Muoks: niin tuo "pno" hyvin suurella todennäköisyydellä se kadenssi.. :rolleyes:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210830/c1222218d4d1ccec40c13d649f541cd0.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210830/4aa96b36f98e90fc6290d245324df21a.jpg

Jokkepappa
09.09.2021, 22.52
Garmin käyttäjät. Onko antaa suosituksia Garmin 6/ 6pro tai 6xpro. Onko tuo perus Kutonen kuinka paljon vanhempaa tekniikkaa kuin 6 pro tai 6x pro. Hyvät ja huonot puolet?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Kollinjoki
10.09.2021, 00.14
Garmin käyttäjät. Onko antaa suosituksia Garmin 6/ 6pro tai 6xpro. Onko tuo perus Kutonen kuinka paljon vanhempaa tekniikkaa kuin 6 pro tai 6x pro. Hyvät ja huonot puolet?

Fenix 6, 6 pro ja 6X pro ovat yhtä uutta/vanhaa teknologiaa jokainen. Ne ovat saman sarjan eri malleja, joiden välillä on eroja tarjolla olevissa ominaisuuksissa ja koossa.

Fenix-kelloissa S tarkoittaa pienikokoisinta mallia, X on suurikokoisin malli ja ilman mitään kirjainta olevat ovat keskikokoisia. Sama systeemi on niin tavallisissa Fenixeissä kuin pro-Fenixeissä. Kellon koon kasvaminen tarkoittaa myös suurempaa akkua ja pitempää käyttöaikaa latausten välillä. Suosittelen ottamaan suurimman, joka omaan ranteeseen sopii. Minulla on 6X pro, ja se istuu ainakin omaan ranteeseeni aivan hyvin eikä näytäkään mitenkään omituisen suurelta.

Tavallisten Fenixien ja pro-Fenixien erot ovat kellon sisältämissä ominaisuuksissa, jotka ovat kuitenkin lähes identtiset. Fenix 6:n pro-malleihin voi asentaa Spotify- tai Deezer-musiikkisoittimet tai ladata itse musiikkia kuunneltavaksi ja lisäksi pro-malleihin saa ladattua topografiset karttoja. Karttoja on tarjolla niin Garminin omista valikoimista kuin myös ilmaisia vaihtoehtoja. Karttapohjainen navigointi on käytettävissä näissä kelloissa esim. etukäteen tietokoneella suunniteltua reittiä pitkin. Tavallisessa kutosessa ei ole musiikkisoitinta eikä siihen saa karttoja, mutta jonkinlainen reittinavigointi siinä kai on, mutta vain yksinkertaista viivaa seuraten. Pro-malleissa on myös enemmän tallennustilaa, siksi että kartat ja musiikki mahtuisivat siihen. Muuten ei ole tietääkseni eroja tavallisten Fenixien ja pro-Fenixien välillä.

Musiikkisoitin on ollut minulle täysin tarpeeton. Latasin siihen Spotify-soittolistan, joka oli ikuisuuden kestävä operaatio. Kokeilin soitinta kuntosalilla. Toimihan se, mutta jonkin viikon päästä kello ilmoitteli, että soittolista olikin vanhentunut ja olisi pitänyt päivittää. Kuulokkeitakin piti aina erikseen liittää kelloon, kun olin välillä käyttänyt puhelimen kanssa. Aika turhalta ja hankalalta tuntui enkä enää sittemmin yrittänytkään käyttää kelloa soittimena. Spotifykin vaihtui toiseen palveluun, jota Garmin ei tue. Puhelin toimii musiikkisoittimena monellakin tavalla paljon paremmin, ja se on kuitenkin lähes aina mukana. En ole kartoillekaan juuri löytänyt käyttöä. Karttanavigointi voisi olla ihan kiva esim. jos lähtisi vieraassa paikassa juoksulenkille niin voisi seurailla etukäteen suunniteltua reittiä kartalla, ja voisin kuvitella käyttäväni sitä myös patikkaretkellä etukäteen laadittua reittiä pitkin, ym. vastaavissa käyttötarkoituksissa. Pyöräillessä jää jopa 6X:n ruutu mielestäni vähän pienenpuoleiseksi ja tykkään käyttää Edge 530:a ennemmin kun sellainen tuli hankittua.

Kannattaako hankkia pro vai tavallinen, se kannattaa miettiä voiko olettaa tarvitsevansa musiikkisoitinta ja/tai oikeita karttoja. Itse olen sitä mieltä, että kumman tahansa valitsee, niin kannattaa tosiaan ottaa niin suuri malli kuin ranteeseen mahtuu.

edit. Niin ja pitää lisätä se, että olen ollut oikein tyytyväinen Garminin käyttäjä. Laite on ollut kokonaistoimivuudeltaan yllättävän hyvä, ja siinä on ollut harvinaisen vähän häiritseviä ominaisuuksia/puutteita. Ei se täydellinen ole, mutta hyvä. Garmin on myös panostanut pyöräilijöidenkin tarpeisiin mielestäni mallikkaasti: tuki erilaisille tehomittareille, sisäharjoittelulaitteille ym. on kattava, samalta valmistajalta löytyy myös pyöräilytietokoneita ja niiden ja rannelaitteiden yhteiselämä toimii jne. Myös monenmerkkiset sykevyöt toimii. Siitä miinusta, että alkuperäinen ranneke tosin hajosi jo vuoden jälkeen ja uusi oli kallis 50 e hankinta. Toivottavasti päivitettyä mallia oleva ranneke on kestävämpi.

Kuminauha
10.09.2021, 08.44
Toi karttojen tukeminen on varmaan se isoin ero normin ja pro:n välillä. Toki jos vaan pitää viivaa seurata, niin normi kyllä riittää. Itellä Edge 530 hoitaa sitä tehtävää sitten. Voihan sitäkin käyttää periaattessa jalan liikkuessa kartan tutkimiseen.

Jokkepappa
10.09.2021, 19.02
Itselläni ei periaatteessa ole tarvetta musiikille tai kartoille. Elisalla tarjous normi 6 379€ ja 6Xpro 549€. Kyllähän aina hipompi malli kiinnostaa.

Kollinjoki
10.09.2021, 23.06
^ näyttäisi olevan X-koossa n. 50 % parempi akun kesto sekä älykellotilassa että GPS päällä normikokoiseen verrattuna, joten jos tarviit järkisyyn kiinnostua hipommasta niin tässä ainakin yksi. Taitaapa ollakin niin, että tavallista Fenix kutosta ei saanutkaan isossa X-koossa vaan kaikki äksät ovat pro-malleja.

Jokkepappa
10.09.2021, 23.08
Joo siis tuota x prota meinasin. Toimiikohan tuossa polarin sykevyö? Tähän asti mennyt Suunto vitosella ja omiin tarpeisiin ollut ihan jees. Jospa tuosta garminista sais jotain mukavempaa vielä irti. Menisi myös hyvin arkikellona. Suunto on niin ruma ettei sitä viitti ranteessa edes pitää

k2x80w
10.09.2021, 23.14
Joo siis tuota x prota meinasin. Toimiikohan tuossa polarin sykevyö? Tähän asti mennyt Suunto vitosella ja omiin tarpeisiin ollut ihan jees. Jospa tuosta garminista sais jotain mukavempaa vielä irti. Menisi myös hyvin arkikellona. Suunto on niin ruma ettei sitä viitti ranteessa edes pitää

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta TapatalkillaToimii myös polarin sykevyöt.

hakpas
10.09.2021, 23.25
Kannattaa myös huomioida muut erot, esim lasi ja pinnoitteet.
Kuvassa 1,5vuotta käytetty 6XPro Sapphire DLC. On kädessä kokoajan ilman mitään varomista enkä tosiaan makaa sohvalla ihan aina, on kolhittu vaikka kuinka. Fillarilla liikkuessa käytän silikoni ranneketta ja muuten nahkaista. Maksaa jonkun verran mutta kestääkin.
https://pic.useful.fi/g56-NXPJI.jpg

MRe
11.09.2021, 09.56
Mulla on ihan normi 6X Pro, kaksi vuotta ranteessa 24/7 ja nolla naarmua. En maksaisi safiirilasista. Silikoniranneke koko ajan, kun kyllästyin vaihtelemaan noita.

oil
11.09.2021, 10.30
Fenixiin saa myös muutamalla eurolla suojalasin kellon oman lasin päälle amazonista, jos naarmuuntuminen huolettaa. Itsellä joku edullinen sellainen paikalla perus-6:ssa, ei haittaa normikäyttöä mitenkään.

Sent from my iPad using Tapatalk

hakpas
11.09.2021, 11.33
Mulla on ihan normi 6X Pro, kaksi vuotta ranteessa 24/7 ja nolla naarmua. En maksaisi safiirilasista. Silikoniranneke koko ajan, kun kyllästyin vaihtelemaan noita.

Hyvä että tuonkin mallin lasi kestää. Itsellä oli hankintahetkellä reilun vuoden vanha suunto joka näytti ihan kamalalta joten halusin varmistella ettei tässä käy samoin.

Kollinjoki
11.09.2021, 12.51
Mulla on ollut noita suojalaseja 6X Prossa tämän pari vuotta jotka mulla on ollut tuo kello. Pari suojalasia on mennyt säpäleiksi, mm. kerran turvavyön solki napsahti lasiin ja halkaisi sen. Luulen että kuitenkin kellon oma lasi olisi ottanut nämä iskut vastaan ilman naarmuakaan. Suojalasithan ovat kuitenkin melko heiveröisiä. Jos vielä suojalasi hajoaa, taidan jättää laittamatta uuden.

sammug
29.09.2021, 22.41
Itse käytän näitä karttapohjia kellossa ja oli helppo asentaa https://blog.trailmap.fi/garmin-kartta/

Pystyykö tuohon PRO-malliin laittamaan tuolta pelkät polut jo kellossa olevaan valmiiseen karttapohjaan? Vanhaan Edge 520+ pystyy, eli onko toiminnallisuus sama kun tuossa Edgessä?

Slatan
11.10.2021, 14.40
Suosituksia edullisista QuickFit 22 sopivista rannekkeista Garmin Fenixiin. Nykyinen silikoninen menossa poikki. En haluaisi ostaa 50-100euron ranneketta, kun yli kolme vuotta vanhan Fenix 5:n arvo ei taida olla enää kovin suuri.

Tekeeköhän esim. tällä mitään?
https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/alykellot-ja-puettavat-laitteet/rannekkeet/triacle-classic-band-garmin-quickfit-22-mm-musta/p-1147052/

Antza44
11.10.2021, 16.58
Suosituksia edullisista QuickFit 22 sopivista rannekkeista Garmin Fenixiin. Nykyinen silikoninen menossa poikki. En haluaisi ostaa 50-100euron ranneketta, kun yli kolme vuotta vanhan Fenix 5:n arvo ei taida olla enää kovin suuri.

Tekeeköhän esim. tällä mitään?
https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/alykellot-ja-puettavat-laitteet/rannekkeet/triacle-classic-band-garmin-quickfit-22-mm-musta/p-1147052/Ostin omaan 5X prohon seuraavan, mutta 26 levysenä. Olen tykännyt jopa enemmän, kuin orkkis rannekkeesta. https://www.amazon.de/-/en/NotoCity-Wristband-Forerunner-Instinct-Quick-Fit/dp/B07ZKJS2KN/ref=sr_1_17?dchild=1&keywords=quickfit%2B22%2Buhrenarmband&qid=1633956981&sr=8-17&th=1

Mr C
12.10.2021, 01.11
Toimii myös polarin sykevyöt.

Ei kaikki. Riippuu lähettimen tyypistä.
Itse vyöhän ei tee mitään.

k2x80w
12.10.2021, 08.04
Ei kaikki. Riippuu lähettimen tyypistä.
Itse vyöhän ei tee mitään.Ok. Ajattelin, että Polarillakin kaikissa on nykyään vähintään Bluetooth tai ant. Itsellä oh1 ja verity käytössä.

Slatan
12.10.2021, 12.42
Ostin omaan 5X prohon seuraavan, mutta 26 levysenä. Olen tykännyt jopa enemmän, kuin orkkis rannekkeesta. https://www.amazon.de/-/en/NotoCity-Wristband-Forerunner-Instinct-Quick-Fit/dp/B07ZKJS2KN/ref=sr_1_17?dchild=1&keywords=quickfit%2B22%2Buhrenarmband&qid=1633956981&sr=8-17&th=1

Kiitti suosituksesta, lähti tilaukseen!

Föhn
13.10.2021, 18.32
Polarin Vantage sippasi pikku kolhusta töissä. Tekisi mieli siirtyä Garminiin. Kertokaas olisiko Fenix 6xProsta vantagen korvaajaksi. Tai kertokaa mieluiten että miksi ei kannattaisi sitä laittaa. Polarin kanssa on tullut elettyä symbioosissa jo sen 10 vuotta mutta fillarin mittaosastoakin hoitaa nykyisin Garmin joten olisiko järkevää lähteä samalle linjalle?

Kollinjoki
13.10.2021, 19.51
Polarin Vantage sippasi pikku kolhusta töissä. Tekisi mieli siirtyä Garminiin. Kertokaas olisiko Fenix 6xProsta vantagen korvaajaksi. Tai kertokaa mieluiten että miksi ei kannattaisi sitä laittaa. Polarin kanssa on tullut elettyä symbioosissa jo sen 10 vuotta mutta fillarin mittaosastoakin hoitaa nykyisin Garmin joten olisiko järkevää lähteä samalle linjalle?

Jos ei ole hoppu ostaa, kannattaa (?) odotella vähän aikaa. Fenix 7 on kuitenkin tulossa piakkoin.

ruuduntakaa
13.10.2021, 19.51

Ei ainuttakaan syytä miksei Fenix 6 pro.

Föhn
13.10.2021, 20.05
Perhana, googletellessa vilahtijossain mukava tarjous solar versiosta. Onko tuossa mallissa mitään taikaa?

Kollinjoki
13.10.2021, 23.39
Perhana, googletellessa vilahtijossain mukava tarjous solar versiosta. Onko tuossa mallissa mitään taikaa?

Mulla on normaali 6X Pro ja onhan se aivan erinomainen kello. Solarissa on pienenä bonuksena aurinkokellolataus, mutta itse en maksaisi siitä ominaisuudesta lisähintaa koska normaalissa 6X Pro:ssa akku kestää enemmän kuin tarpeeksi. Itse tosiaan jäisin katselemaan mitä Fenix 7 tuo tullessaan, mutta toisaalta kutosia saa nyt tarjoushintaan eikä se huono ostos ole.

Garmin ansaitsee kyllä pisteet siitä, että se on merkkinä ottanut pyöräilijät hyvin huomioon, suunnilleen kaikki mahdollinen parittuu kellon kanssa (sisätrainerit, voimamittarit, kadenssi- ja nopeusanturit ym.) BT/ANT+ kautta, Edget ainakin 530 lähtien erinomaisia pyöräilytietokoneita ja Fenix ja Edge osaavat elää aika hyvin rinnakkain jos molemmat on käytössä. Arvostan suuresti Polaria mutta ei se pääse systeemitasolla Garminin tasolle pyöräilijän näkökulmasta, vaikka voi riittävät eväät monelle tarjotakin.

MRe
14.10.2021, 09.57
^Suunnossa mulla alkoi se raivostuttamaan, kun esimerkiksi tehomittareita voi olla määriteltynä kerrallaan vain yksi. Jos haluaa vaihtaa tehomittarista toiseen, pitää aina muistaa tehdä paritus uudelleen sen kulloinkin käytössä olevan kanssa. Ja kun sen parittamisen onnistuminenkin oli fifty-sixty, niin Suunto sai mennä. Mulla on neljässä pyörässä tehomittarit.

Garminissa viehättää juurikin tuo "kaikki juttelee kaikkien kanssa", on se sitten vaaka, kello tai edge.

Lisäksi Suunnon rannemittaus oli mitä oli ja jostain syystä kello tuntuo ranteessa kauhealta möhköltä. Ei Fenix 6X Pro juuri pienempi ole, mutta tuntuu sirommalta.

ruuduntakaa
14.10.2021, 11.19
Fenix 6 prosta sellainen nippelitieto että osaa lähettää HRM RUN ANT+ sykevyön datan myös Bluetoothina eteenpäin.
Jos joku sellaista ominaisuutta kaipaa.

Ja jos happisaturaatiomittauksen poistaa käytöstä akun käyttöaika tuplaantuu lähes.
Maanantai-iltana latasin täyteen, yksi 30km lenkki ajettu(kello stongassa kylmässä) ja nyt näyttää 11 päivää akun elämäksi.

Föhn
19.10.2021, 17.48
https://static.garmincdn.com/en/products/010-02410-15/v/cf-lg-143ab53c-dd88-4544-b429-ead22bc4851e.jpg
Tommoseen tuli päädyttyä.

Föhn
19.10.2021, 17.51
Kiitokset mainospuheista kaikille! :) Tähän mennessä täytyy sanoa että kyllähän tämä vastasi odotuksia. Käyttöliittymäkin alkaa painua takaraivoon pikkuhiljaa.

petewow
22.10.2021, 11.56
Kokeilepas Endurosta tuttua ultrafit nylon strap -ranneketta. Ostin muutama kk sitten ja en ole muuta enää käyttänyt. Todella hyvä ranneke!

https://buy.garmin.com/en-US/US/p/737433

Tämä ilmeisesti sellainen ranneke, että rannesykkeen mittaus ei enää onnistu tuon asentamisen jälkeen? Itsellänikin jostain syystä ärtyy iho tämän silikonirannekkeen takia.. Polarin Vantagen rannekkeen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Kollinjoki
22.10.2021, 12.40
Tämä ilmeisesti sellainen ranneke, että rannesykkeen mittaus ei enää onnistu tuon asentamisen jälkeen? Itsellänikin jostain syystä ärtyy iho tämän silikonirannekkeen takia.. Polarin Vantagen rannekkeen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Ei se rannemittauksen vaikuta. Optinen tunnistin on ihoa vasten niin kuin silikonirannekettakin käytettäessä.

Teemu
22.10.2021, 20.09
Ostin taannoin tuon nylonhihnan, kun silikoninen alkoi olla katkeamispisteessä. Nyt mietin, että miksi en tehnyt tätä jo paljon aikaisemmin. Nyloninen on huomattavasti miellyttävämpi ihoa vasten ja kireyden saa säädettyä just sopivaksi. Suosittelen lämpimästi.

Remmi ei kulje kellon alta, vaan pujotetaan tappien ympäri ja kiinnitetään tarralla. Sykesensori jää siis vapaaksi.

Antza44
22.10.2021, 20.51
Mites tuo nylon ranneke imeekö se vettä? Toinen malli siis normi tyylisillä hihnoilla, mut miten tuo suoran näköinen pötkö tulee onks se, niinku kaksinkerroin?

Teemu
22.10.2021, 21.27
Imeehän se hiukan, mutta kuivuu nopeasti.

Tulee periaatteessa kaksinkerroin. Toisesta päästä "kiinteästi" tarralla ja toisesta sitten kiristetään kaksinkerroin sen verran kuin on tarvetta.

ruuduntakaa
23.10.2021, 09.36
Mä ostin eBaysta moisen hihnan, tais olla alle 10e. Hyvin on mukavan oloinen ollu.
22mm ei taida edes Garminilta saada, mikä on aika outoa.

Cco
29.10.2021, 18.36
Garminin takuulle iso plussa. Yksi näppäimistä hajosi pari viikkoa sitten, viime viikon sunnuntaina otin yhteyttä tukeen (noin vuosi kello oli käytössä). Maanantaina vastaus ja palautuskoodit, tulostin ja paketoin sekä vein lähi Postiin. Seuraavalla viikolla perjantaina hain uuden laitteen Postista. Eivät olleet korjanneet, uusi tilalle. Tanskassa oli huolto.

Nopeaa melko toimintaa, reilu viikko meni prosessissa, hyvä aspa Suomen päässä.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

paskalokki
27.11.2021, 20.52
Fenix 3 ollut alta kolmisen vuotta puntti-, pallopeli- ja lenkkikäytössä. Pyöräilyssä tuli päivitettyä Edge 800 keväällä 1030:een. Lauantaikaljoissa ja ostokiimassa tekisi mieli päivittää uuteen ja illan selattuani ketjua sekä nettiä yleisesti olisi vaihtokello Fenix 6x Pro. 6 ja 6S-malli ovat nykyistä 3:sta pienempiä, jotka ei tunnu fiksuilta vaihtoehdoilta sikäli. 6-tuoteperheessä yleisesti saisi kellomaksamisen ja rannesykemittauksen mukaan. Paremmissa malleissa sitten kartat (joille jalkalenkkeilyssä on todella vähän tarvetta kyllä). 6:n ja 6x Pron hintaero tällä hetkellä tarjouksista 140 euroa.

Luuri on aina mukana josta tulee musiikit korviin ja kuten mainitsin, jalkalenkkeilyssä ei karttoja oikeasti tarvitsetarvitse, kaikkihan on plussaa tosin. Fenix 6 on vaan selkeästi pienempi kuin nykyinen, enkä pienempään viitsi vaihtaa. Illalla neuvoa-antavaa ja saunan jälkeisessä nestehukassa tilausta sisään 6x Pro:sta? Sykevyönä toimii HRM Pro.

Optimitilanne olisi Fenix 6 hintaan 299 € ja 51 mm koossa kuten nykyinenkin (tätä tilannetta toki ei ole olemassa, miksi olisi). Dear Fillarifoorumi, mitä tehdä. :eek:

MRe
27.11.2021, 21.10
Osta 6X Pro. En minäkään sillä musiikkia kuuntele, maksa tai suunnista, mutta iso näyttö plssaa.

Tosin kohta taitaa tulla seiska ulos, kun kutosta myydään alessa.