Näytä tavallinen näkymä : Miksi pyöräilijöitä on niin vähän?
Ohiampuja
23.03.2019, 19.16
Kaikki pitää tehdä mahdollisimman helpoksi että kynnys on matalalla. Normi vaatteiden päälle vedettävä kuoriasu on ehkä tärkein.
Tässä hyvä kirjoitus, olen pitkälti samaa mieltä. :)
Mä yleensä laitan takin päälle, repun selkään, pipon/kypärän ja lähden ulos. Riippuu tietty jos joutuu kauemmaksi menemään pitää vähän miettiä pukeutumis-strategiaa, yleensä mukaan vaihtoaluspaita tms. Mutta siis ihan normivaatteissa mennään keskimäärin, harvemmin mitään hiostavia kuoria.
Tubesta kun hakee "cycling city of the netherlands" kandidaatteja voi katsoa millaista kaupunki-infran tulis olla.
Jami2003
23.03.2019, 20.46
Toi mun "kuoriasu" on treenisade housut ja löysä treenitakki sekä sen päälle tuulen ja sateen pitävä liivi. Mä en tarkene näillä nolla keleillä polkea siviili vaatteilla ja lisäksi vettä roiskii sen verran tiestä että väkisinkin on kaikki vaatteet ravassa. Mutta tosiaan sen verran kevyt kuori että tänäänkin oli varsinaisella maantielenkillä päällä ettei palellu...
Nopeasti muuttuu muutenkin kelit. Viime viikolla nastat pakolliset, tämä iltana jo 80 prosenttia kelveistä jäättömiä.
Tänään jouduin kaatosateen alle rajasalmen sillalla ja kurvasin Pitkäänniemeen paikallisen hullujenhuoneen ohi ja pellolla seisoi joku ukkeli pajunkissa puska kädesssä kaatosateessa huutaen jotain sadetanssia ja mietin kumpi on meistä oikeastaan hullumpi:eek:
Tänään jouduin kaatosateen alle rajasalmen sillalla ja kurvasin Pitkäänniemeen paikallisen hullujenhuoneen ohi ja pellolla seisoi joku ukkeli pajunkissa puska kädesssä kaatosateessa huutaen jotain sadetanssia ja mietin kumpi on meistä oikeastaan hullumpi:eek:
Hullujenhuoneella on riuskat hoitajat mutta ulkopuolella olevat saa lenkkeillä vapaasti
mattiteppo
24.03.2019, 11.49
Itselläni suurin syy on aikataulut. Esim pääsen töistä 17.00 päiväkoti menee samaan aikaan kiinni. Olen saanut sovittua että n. 5min etuajassa voin lähteä. Pyörällä vaadittaisiin ainakin 20min etuajassa lähtö ei käytännössä mahdollista. Kun lapset ei hoidossa tulee mentyä pyörällä.
Itse olen hieman laiska ja mukavuudenhaluinen niin on jäänyt talvipyöräily väliin. Töihin menen pyörällä yleensä heti kun alkaa olemaan tiet siinä kunnossa että kesärenkailla pääsee. Huomenna ajattelin aloittaa. Syksyllä tulee poljettua kunnes on liukasta tai lunta. Viime vuonna taisin joulukuussa vielä polkea työmatkoja, en varmaan joka päivä mutta kuitenkin.
Nastarenkaat tai pitäisi hankkia vaikka läskipyörä talveksi. (Ei ole tilaa säilyttää pyörää, asun kerrostalossa ja vain yksi pyörä mahtuu järkevästi ja se on nyt cyclocrossari joka roikkuu vierashuoneen seinällä, pyöräkellariin en uskalla jättää) Lisäksi talvella pyörä olisi kovin likainen monesti, joten vaimoke ei ilahtuisi kun tuon rapaisen pyörän sisään.
vähän tekösyitä, mutten ole oikein keksinyt hyviä ratkaisuita. Jos asuisin omakotitalossa tms tai olisi joku autotalli jossa pyöriä säilyttää ja pestä niin voisi talvellakin pyöräillä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.