Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Oletko vastaanottanut paketin?

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Jopotuinen
23.01.2019, 21.08
No e. ByeBalls lähetti sitten rahat takas kahessa päivässä, kun mutisin asiasta.
Pientä toivoa tosin vielä elättelen, joskos jostakin kuitenkin tupsahtaisi... ennen kuin tilaan toisaalta uuden.

kaldera
24.01.2019, 01.09
Juu, dhl toi ovelle tilaamani rungon. Mitä nyt pakettia on raahattu kyljellään, kulmat rutussa ja on kuin päällä hypitty. Olivat teippailleet paketin "dhl repacked"-teipillä, http://futisforum2.org/Smileys/original/thumbdown.gif dhl express.

Jopotuinen
24.01.2019, 20.10
Kyllä olen.

VesaP
25.01.2019, 13.23
Joo, eilen tuli 2 isoa pakettia; toinen täynnä hiirikamaa ja toinen käärmekamaa. Saksasta molemmat.

Edit: Ainiin, tulihan se kolmaskin. Matkahuollosta kävin hakemassa kaksi takkia. Nämä tuli Ruotsista.

Köfte
25.01.2019, 23.12
Näemmä olen. Kävin nyt illankahuussa ratsaamassa postilaatikon
ilmaisjakeluröykkiön vuoksi roskapussin poiston oheistoimintana.
Pari t-riepua nyssyköissä; oranssi Hawkwind ja Möysän Esso.

TERU
26.01.2019, 11.21
Kaksikin, vanhaan V70 katettuun pikuppiin molemmat vikkuluhdyt Motonetista nettitilauksen perusteella, mitäpä noita postin vaivoiksi, kun fillari pelaa, harvoin mitään jää käteen ajamisesta nyt jokunen kolikko.

tempokisu
28.01.2019, 13.39
Olen :) "Herkku" numero 57 saapui rakastavaan kotiin. Omistan nyt 11,4% maailman kaikista Herkuista ( LE 500)
Ups:ltä tuli tekstiviesti että noudanko paketin jostain M-market Vapriikista (1) vai tuoko kuski kotiin (2). Olen kotosalla huomennakin joten vastasin 2. Ei aavistustakaan missä on M-market Vapriikki, enkä lähde etsimään fillarilla kun paketissa on valkoiset nahkiaiset eli arvotavaraa.
Joku maksikirjekin on tulossa lähiaikoina ( tullasin perjantaina) toivottavasti tämä paketti on nahkeet mukit ja pyyheet ( sillä mä sen tullasin )....

Ai vitsit, yksi paketti on avaamatta, siellä on nahkee yoga-matto, aattelin alkaa harrastaan nahkiaisjoogaa :D

Jopotuinen
28.01.2019, 19.11
Virkapaketti.
Pari pientä siviilijutskaa matkalla. Sitten mulla alkaa olla kaikki, mitä tartten ja paljon sellaista mitä en edes tartte (jälkimmäinen oli Rouvan piikikäs kommentti).

tempokisu
29.01.2019, 16.58
:D :D jipii, valkoiset nahkiaiset tuli. Nämä on tosi ihania. Avasin myös joogamattopaketin, aivan ihana matto ja tosi tyylikäs, on nyt olohuoneessa nukkevitriinien edessä.

tempokisu
30.01.2019, 15.00
Vihdoinkin tuli nahkeet mukit ja pyyheet. Mukit on hienot, pyyheissä hieman liian haalea väri. Pyyheet tulee pöytäliinoiksi, ei niitä nyt pyyheinä raski käyttää.

Smo
01.02.2019, 19.18
Kävin vastaanottamassa 1.5kg jossa actionkamera, valvontakamera ja HDMI-VGA konvertteri. Meinaakohan posti joskus laittaa saapumisilmoitustekstarin ja kenen piikkiin menisi jos posti ei sellaista ikinä laittaisi ja paketti palaisi lähettäjälle?

Jopotuinen
01.02.2019, 20.14
Joo, hommissa suoritin vastaanoton SAP:iin.

tempokisu
20.02.2019, 12.15
Ei näytä paketteja tulleen kenellekään ...melkein kolmeen viikkoon? No mä vastaanotin eilen 3 pakettia; nyt on enää yksi nukke, yksi nuken asu ja itelle pyjamanhousut tulossa. Eikä ole mielessäkään mitään uusia pakettihankintoja.

Mika_koo
20.02.2019, 23.33
Kyllä vain. Jälkikasvun harrastevarusteita.

Moska
21.02.2019, 07.06
Eilen tuli hyvien tarjousten ketjun innoittamat lyhytlahkeiset. Vaikuttivat oikein sopivilla, kunhan vaan pääsisi kokeilemaan käytännössä.

tempokisu
13.03.2019, 15.42
:) kalapinssi-paketti tuli. Tosi hienoja kalapinssejä, äh kuhaa olisi pitäny tilata parikin mutta otin sensijaan tuplataimenet. No seuraavalla kerralla, olen ajatellut ostaa myös kalojen tunnistusoppaan.

https://ahven.net/wp-content/uploads/2019/01/Emalipinssi_kuha.jpg

OKS
13.03.2019, 20.23
Olisin ottanut, jos olisin ollut kotona. Huomenna sitten terminaalista uudet Jumbo Jimit.

Ari H
14.03.2019, 10.30
Ei.
Odottelen penkkiä (punttipena -juttuja)

JiiPee
14.03.2019, 21.49
Jepulis, tormekkiin tuli lisävarustepaketti. Terävä on tekevän veitsi, tylsä tyhmän miehen. Kirjoitti A.Kivi

callahan
20.03.2019, 20.16
Jep jep, concept 2 soutulaitteeseen hommasin istuinpehmukkeen kun salilla joskus soudan puoli tuntia. Jäätävän kova se muovikaukalo mikälie istuin siinä onkaan.

LJL
20.03.2019, 22.59
En mutta toivottavasti huomenna olisin

tempokisu
21.03.2019, 13.58
^^ ei tyynyä kotoo löydy?

Kävin hakeen sen "lähetystä on yritetty luovuttaa....yms." pikkupaketin asiamiespostista.

Jopotuinen
21.03.2019, 19.23
on tulossa lähetys CA******128DE
seuraavien päivien aikana. Jos et ole paikalla, se viedään noudettavaksi
postista.

Toimitusvaihtoehtoihin pääset tästä: https://isms.fi/a/***** (vastaus
klo 15:00 mennessä).

Taitaap olla tiistaina tilattu Rosen setti jo tulollaan, paljoa eivät aikailleetkaan, vaikka 2-3 vko toimitusajalla pelottelivatkin.

Postin ilmoon vastaaminen olikin jo haasteellisempi. Sähköposti oli kilahtanut ajassa 13:43 ja vastausaika umpeni klo 15:00. Aikaa olisi ollut reagoida 1h ja 17 min, en ehtinyt. :( Toisaalta, viimeinkin löytyi laji, jossa Suomen Posti on todella nopea :)

Vaan minäpä olin Postiakin ovelampi ja kiusallani kirjasin paketin 2. osoiteriville ovikoodin ja luvan paketin jättämiseksi oven taakse. Saas nähdä minkä vastajäynän keksivät :)

DHL tuossa kuitenkin se paketin ensisijainen toimittaja, mutta Posti ilmeisesti tuossa haluaa sen paketin juhlallisesti minulle ojentaa ja provikan kuitata.

Lukija5
21.03.2019, 19.39
Posti kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia.

Toimitus automaattiin ei ole onnistunut. Uusi toimitus seuraavana työpäivänä.

mk
21.03.2019, 22.18
Jepp. "Toimitusta yritetty "-lappu iltapäivällä laatikosta ja postiin r2.com pakettia noutamaan... fättiin 29+ tarpeet [emoji4]

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

F. Kotlerburg
21.03.2019, 22.27
Pari pakettia vastaanotettu tällä viikolla.

callahan
21.03.2019, 22.38
^^ ei tyynyä kotoo löydy?

Toki löytyy, toi ei vaan niin jäätävästi maksanut ja kulkee salirepussa paremmin.

LJL
21.03.2019, 23.04
En mutta toivottavasti huomenna olisin

Olennnn

telipyörä
21.03.2019, 23.31
En ole. Johtunee siitä, että en ole tilannut mitään. Erään pikkuhilun kävin hakemassa liikkeestä yli sadan kilsan päästä, mutta säästi ainakin postikulut.

mk
25.03.2019, 13.00
OLEN! postimies yllätti ja toi paketin kotiovelle asti [emoji15]
Taisi olla 2.kerta tässä asumisen aikana, kun toimitus onnistui näin nappiin.. muutamia kertoja väittäisin olleeni kotona, kun "Toimitusta yritetty "

No pkt sisälsi gg renkaat crossariin ja parit vinoputkilokarit

2x Michelin Power Gravel Tubeless Competition Line Folding Tire - 28 Inches
2x SKS X-Board Dark Front Mudguard

F. Kotlerburg
25.03.2019, 13.41
Yksi olisi DHL:n automaatissa. Menipä nätisti tämäkin. Monta päivää ennen toimitusta tuli viestillä linkki, josta paketin pystyi ohjaamaan esim. automaattiin tai noutopisteeseen.

Ari H
25.03.2019, 14.16
Ei.
Odottelen penkkiä (punttipena -juttuja)

Edelleen odottelen.

arctic biker
25.03.2019, 14.42
Mennä keskiviikkona kymmenen(10), perjantaina vain yhden ja nyt päiväposti tuomassa kahta.

arctic biker
25.03.2019, 20.32
Kävin vastaanottamassa 1.5kg jossa actionkamera, valvontakamera ja HDMI-VGA konvertteri. Meinaakohan posti joskus laittaa saapumisilmoitustekstarin ja kenen piikkiin menisi jos posti ei sellaista ikinä laittaisi ja paketti palaisi lähettäjälle?

Täänpäiväiset tuli ihan ok. Mutta kaksi viimeistä postin pakettia ei aivan, Rtecci Tampereelta laittoi mullu hopusti kaipaamiaani tubelessteippejä. Spassiiba Tre!
Ja seurantanumerot niinkuin pitää, paikallinen posti on näemmä siirtyny kirjeeseen kun käsin kirjoitettu lappu tuli jo teipit aikaa haettuani. Hmm???

Vähemmän hauska oli kun helmikuun lopulla tilasin Saksan maalta tutusta firmasta myös custom takakiekon, 21/3 havahduin jotta mitä hattua. Emailasin ja ja sain vastausta jotta on kiekko 12/3 lähetetty ja myös lähetyskoodin jolla löytyi myös postista, kunnen viitsinyt pyöräkärrillä lähteä sohjoon sotkemaan niin kaveri haki. Tästä tuli oikein printattu Enelonen postilootaani. Tilaustani en löydä ees kiekon myyjän tililtäni. No onneksi Merlin vasta ens viikolla lupasi toimittaa päälikumit.

Mika_koo
26.03.2019, 00.50
Olis Omenan uudet hammasharjat ilmeisesti pakettiautomaatissa. Jo vain aamukahvin jälkeen käyn poimimassa.

Ari H
26.03.2019, 10.49
Tämä ehkä selittää mitättömät hauikset :D

On topic; tänään tuli t-paita. Kaipa tuota paketiksi voi kutsua, vaikka mahtu postilaatikkoon.

Mutta mahtuuko hauikset?

tempokisu
26.03.2019, 17.51
:) just tuli pikkupaketti, "Pacific Lamprey Experience"- kirjanen ja 2 kala-aiheista väritys-puuhakirjaa

Jopotuinen
26.03.2019, 21.07
Puolikas Rosen paketista, vaikka olin laittanut kruksin kohtaan, että toimitetaan kokonaisena kaikki kerralla.

Vaan nytpä menikin Posti vipuun, meillä olikin päivällä Rouva kotosalla, joka sai paketin napatuksi Patelta. Mahto sitä vituttaa.
Posti yritti kyllä hämätä ilmoittamalla, että "lähipäivinä tulossa paketti Postista noudettavaksi".

tempokisu
28.03.2019, 19.19
:) eli siis Ranuan pehmokalapaketin kävin vastaanottamassa, olin piirtäny siihen lappuun jossa oli paketin hyllynumero niin muutaman kalan....postin asiakaspalvelija kehui että onpa hieno piirustus....äskön sitten avasin kalapaketin ja laitoin Ranualle viestiä että hienot kalat saapui ( kun olin aamulla puhelimitse tiedustellut pakettia niin aattelin että hyvä ilmoitella että asia kunnossa) tosi kivoja ja korkealaatuisia kaloja, suosittelen lämpimästi! varsinkin ahvenet on ihania.

Jopotuinen
28.03.2019, 20.34
Kävin noukkimassa postista SSD:n, eli kyllä siis olen.

Postilla sen kun panokset kovenee. Tänään kilahti tekstari, että lähipäivinä on tulossa paketti ja tällä kertaa valinnan vapautta toimituspaikan valintaan oli myönnetty tasan yksi tunti. Onneksi satuin olemaan kuulolla tekstarin tulosta ja saatoin ohjeistaa jättämään oven taakse.
Kyllä niitä nyt varmasti harmittaa :)

tempokisu
28.03.2019, 21.50
^ mitä kumman paketteja noin toimitellaan, en ole ikinä saanu tuommoista tekstaria siis Postilta, DHL:ltä sellainen kyllä tuli ja aikaa valita se paikka oli useampi tunti. Sama viesti oli tullut sähköpostiin aiemmin, ja siinäkin pystyi sitä hakupaikkaa tai tuodaan kotiin, valitsemaan. Valitsin että tuodaan kotiosoitteeseen.
Postilta on tullut ilmoitus että paketti noudettavissa asiakaspalvelupisteeltä ja hyllynumero vielä viestissä.

^^ Tompalla sitten seuraavaksi varmaan ainakin tolppaan sopiva runko...

LJL
29.03.2019, 00.15
En, mutta ärsyttävästä-kakkosesta tulee jossakin vaiheessa paketti

tempokisu
02.04.2019, 12.29
^ mikä kumma on "ärsyttävä kakkonen"??? mä ostan vain miellyttävästä ykköskaupasta...

Mutta eilen käyty vastaanottamassa 3 pakettia; koti-teepaita, 2 nukkea.

Jopotuinen
02.04.2019, 19.43
Joo’o.
Eilen Posti laittoi tekstarin, että tänään olisi paketti tulossa, ja että ilmoittaisivat vielä tarkemmin.
Ei ne mitään ilmoittaneet, mutta oven taakse olivat kumminkin käyneet Rosen pahvilaatikon jättämässä.

LJL
02.04.2019, 20.08
En, mutta ärsyttävästä-kakkosesta tulee jossakin vaiheessa paketti

Se on saapunut!! Ihanasti noin 40 artikkelin kattaus kaikkea mukavaa :)

tempokisu
02.04.2019, 20.15
...mutta arvaattekos mitä minulle on saapumassa UPS:ltä 4.4. torstaina :)

Ari H
03.04.2019, 14.18
Nyt on K-kaupasta noudettavissa vajaa 60 kg valurautaa.

Jopotuinen
03.04.2019, 17.23
^^No se on tietysi se angus härkä.

Jami2003
03.04.2019, 17.28
Kaks xxl pakettia peräkkäisinä päivinä samasta tilauksesta. En tiiä oisko sivuilla täppää yhdellä toimituksella.

tempokisu
03.04.2019, 17.47
^^ Angus the anguilla anguilla saapui jo mazdakyydillä ja pääsi varaston perukoilta mun olohuoneeseen. Huomena on tulossa kultainen nahkiaiskoru :)

o o o o tänään O O O

Jopotuinen
04.04.2019, 15.15
Matkahuollosta tuli ilmo tämmösestä lutikasta. Sillä lyödään SAAB tulille. :)

https://az768999.vo.msecnd.net/images/products/50/28346315_635846737538798489/28346315_0.jpg

Jopotuinen
04.04.2019, 18.17
Eipä tämä tällä kertaa onnistanutkaan, ei ollut pakettia ei. Onkin toisessa noutopisteessä, vaikka olinkin ohjeistanut juuri tähän.
No, huomenna uusi yritys toisesta paikkaa.

tempokisu
04.04.2019, 19.01
:) :) Juuri saapui kallisarvoinen kultainen nahkiaisikoru.......vertasin heti kullanväriseen, kyllä tämä oikea kulta vaan on oikeaa kultaa. Aivan upea. Mun aarteeni...My Precious

Jopotuinen
04.04.2019, 20.34
Ettei vain Kissankultaa... :seko:
Ei se väri vaan ne leimat ja sen mukaiset määrät Au:ta.
Jotta mitkäs leimat siitä löytyykään? Ja paljonko on painoa?

tempokisu
04.04.2019, 23.13
^ ei tämä ole mikään kelloseppätuote, mutta kyllä kullan erottaa. Erottaa timantin ja zirkonikivenkin ihan helposti. Toinen materiaali loistaa, toinen vaan kiiltää.
Mä olen tosi iloinen että säästin ja sain ostettua unelmoimani tuotteen. Leimat löytyy ( ne on tietysti kidusaukkojen muotoisia ) ja tämä on melko painavakin. Kuvaa tulee huomena.......

mutta sun onko pakko nälviä koko ajan? eikö voi olla iloinen kun toinen on toteuttanut yhden unelmansa? ...no kyllä minuakin harmittaisi jos tommoinen postaamasi kuvan kaltainen esine saapuisi

bici74
05.04.2019, 01.40
No en oo. Ehkä huomenna tai vasta maanantaina. Tärkeätä tai yöunien menettämisen arvoista? Ei.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

tempokisu
05.04.2019, 12.18
Kävin vastaanottamassa pehmeän paketin; 2 hoikkaa nuorta pehmotaimenta

VesaP
05.04.2019, 12.57
OffT: Mitähän on Amazonille tapahtunut. Ei kait niiden pakkaajat varastolla ole niin sekaisin ison pomon erosta että ovat pistäneet löperiksi pakettien paketoinnin. Tiedä häntä. Mutta se on fakta että viimeisestä varmaan kahdestakymmenestä paketista on ainakin 50%:sta löytynyt hajonneita tavaroita sisältä kun ovat pakanneet niin paskasti kamat laatikkoon. Ja Amazonilla varmaan olis vara myös parempiin pahvilaatikoihin. Ne ovat järjestään aivan muusina ja palasina kun Klaukkalaan asti eksyvät.

Ontopic: Harva se päivä joku paketti tai muutama jostain tipahtaa maailmalta, ei jaksa raportoida tänne pahemmin erikseen kaikkea.

mk
05.04.2019, 16.03
Kyllä! " Posti-Pate " yllätti taas, maanantaina lähtenyt kirje oli tänään laatikossa [emoji848]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190405/f99dd24fa6677419da708e30a8266ea2.jpg

Jopotuinen
05.04.2019, 20.06
Kyllä olen!
Tänään kävin Matkahuollon R-pisteestä auton virtalukon. Ajoitus oli silleen varsin sopiva, koska moottori pysähtyi pari sataa metriä ennen noutopistettä, juurikin tuon osan tähden.
Toki moottori käynnistyi uudelleen vauhdissa pyöräyttämällä virta-avainta kerran OFF-ON. Tämä oli järjestyksessään jo 4. kerta.

tempokisu
12.04.2019, 21.02
:) olen, nukke ja pehmeä paketti jossa oli kahdet flanellipyjamahousut! housut tuli (UPS kuski toi äskön) kyllä supernopeesti, ostin ne nimittäin tiistaina!! Ilmoitus isokokoisesta kirjeestäkin tuli, luultavasti paketissa on "Swim of the Lamps" alustat. Jonkinlaiset art-boards nahkeella printillä.

Jopotuinen
12.04.2019, 21.33
Ei sitten tullutkaan niitä kehuttuja bajamaja housuja :seko:

tempokisu
18.04.2019, 22.25
^ ne tuli jo, varsinainen maailmanennätys; tilasin tiistaina ( aiempi tiistai) - housut oli täällä perjantaina. Ne tuli varmaankin erikoissuihkukoneella USA:sta.

Mutta tänään tuli Liutulta viestiä että olemme toimittamassa pakettia klo 15-20 välillä. Odottelin sitten.........ei tullut pakettia???? höh, aina ennen kuski on tullut jos on viestiä laitettu.

tempokisu
23.04.2019, 18.24
Mä soittelin heti aamulla Liutulle, kuulemma oli yritetty tuoda pakettia torstaina klo 19 maissa. No ei todellakaan oltu, olin kotona koko torstain ja odottelin kuskia.
Mutta tänään se paketti sitten odotteli oven takana.

callahan
30.04.2019, 06.23
Eilen tuli ilmoitus ja hain paketin töistä tullessa lempäälän s-marketin postin toimipisteestä. Better bodieksen salipökät ja pari t-paitaa. Aina noi kuteet pitäisi nähdä ennen tilausta, noissa pöksyissä on jäätävän leveet lahkeet... en nyt takaskaan rupea lähettää ja toinen t-paita tulee jälkitoimituksena, josta en myöskään oikein pidä. T-paidat vaikutti olleen kyllä hyvälaatuisia, Tarjouksessa oli, en mä muuten noita oikein raaski tilata. Normisti ihan sika kalliita ainakin kauden uutuudet vaikka olenkin laatuun keskimäärin ollut tyytyväinen.
Mulla on käytössä liki kymmenen vuotta vanhoja ja varmaan sata kertaa pesty betterbodieksen t-paita ja ihan hyvä vieläkin.

tempokisu
30.04.2019, 15.36
Tällä erää viimene nukkepaketti haettu. Nyt on tulossa vielä se nahkiais-aiheinen ensipäivänkuori ja tulossa- lista on sitten tyhjä.

29er
30.04.2019, 16.05
Kyllä. Vaimolle tilasin synttärilahjan, ja varmuuden vuoksi hyvissä ajoin. Nettisivulla mainittiin että ennen klo 14 tehdyt tilaukset postitetaan saman päivän aikana. Tilasin perjantaina klo 13:50. Lauantaina (eli seuraavana päivänä!) klo 16:28 sain tekstarin että paketti olisi lähimmässä automaatissa. Koskaan ennen ei ole näin nopeata toimitusta ollut. Matkaa oli toki linnuntietä vain alle 50 km.

tempokisu
18.06.2019, 14.10
Kyllä. Tuli paketti, aivan ihana nukke ja tästä inspiroituneena ostin toisen samanlaisen.
Tänään pitäisi myös UPS:n kuskin tuoda pikkupaketti; valitin kun tilauksestani 2 mustaa nahkiaiskorua toinen oli ruskea, niin ilmoittivat lähettävänsä mulle uuden mustan nahkiaisen. Tämä musta nahkiainen pitäisi tulla siis tänään.

arctic biker
18.06.2019, 17.15
En vielä , 4/6 tilattu Bike-Componentsin arvokkaampi (mulle) lähti seurannan mukaan 6/6 . Nyt posti kertoo jotta ois aamulla saapunut Kuopioon. DHL Saksanmaalla käyttänee nykyään hevosia? Onneksi ei mitään aivan akuutisti tarvittavaa.

tempokisu
18.06.2019, 17.41
Jipii, tuli 2 pakettia; yksi nukke ja musta nahkiaiskoru ( ja tämä koru tuli itelle) :) oi että olen iloinen näistä! Kiva päivä.

xubu
18.06.2019, 20.30
Paketti tuli Louisvillestä perjantaina 14.6 tilasin ja tänään 19.6 lähetti toi himaan. Kallis oli pieni metallin pala (hangeri),
mutta ilman ei voi elää (ajaa). Hangeri $27 ja kuljetus $25,23.

Olisi varmaan tullut nopeamminkin ilman tullausprojektia ja joku viranomainenkin oli tarkastellut jotain.

Firlefanz
19.06.2019, 00.05
Louisville, Coloradosta eikä Louisville, Kentuckysta varmaan?

Eli Wheels Manufacturerin takavaihtajan korvake?

En väitä ettei olisi hyvä tai ettei olisi sieltä saakka kannattanut tilata, mutta muistutan yleisesti että Euroopasta löytyy parikin erikoistunutta liikettä joista pitäisi pyörään kuin pyörään löytyä oikeanlainen.

Juu, olen. Tosin jo viime viikolla ja vastaanotto oli tässä tapauksessa yhtä kuin torstaiaamuna saapunut tekstiviesti joka kertoi että paketti oli haettavissa pakettiautomaatista.

Ihan hyvä suoritus Postilta, mielestäni. Paketti oli lähetetty tiistai-iltana.

TERU
19.06.2019, 06.33
DNA paketti, jossa kaapelimodeemi ja TV Hubi, koko kämpän jutut tuli uutta. Modeemi oli helppo, kun otti vaan paketista, mutta telkkarin kanssa piti hommailla. Vanha pieni lätty sai elinaikaa kun se on nyt vain näytön osalta käytössä. "Halpaakin" oli, aina tullut telkku kaapelin kautta ja nettikin jo pitkään, ja kun samalta toimittajalta myös puhelinlinliittymät, no jotain maksavat jatkuvien palvelumaksujen kautta.

Parasta laatua mitä koskaan!

xubu
19.06.2019, 15.43
Louisville, Coloradosta eikä Louisville, Kentuckysta varmaan?

Eli Wheels Manufacturerin takavaihtajan korvake?

En väitä ettei olisi hyvä tai ettei olisi sieltä saakka kannattanut tilata, mutta muistutan yleisesti että Euroopasta löytyy parikin erikoistunutta liikettä joista pitäisi pyörään kuin pyörään löytyä oikeanlainen.

Juu, olen. Tosin jo viime viikolla ja vastaanotto oli tässä tapauksessa yhtä kuin torstaiaamuna saapunut tekstiviesti joka kertoi että paketti oli haettavissa pakettiautomaatista.

Ihan hyvä suoritus Postilta, mielestäni. Paketti oli lähetetty tiistai-iltana.

Joo Coloradossa https://derailleurhanger.com/

Kysyin sähköpostilla ensin täältä joka on UK:ssa https://derailleurhangerstore.co.uk/pages/show-us-your-hanger
Eivät ole vastanneet vieläkään. Jenkit vastasivat erittäin nopeasti ja vielä mielistelivät minua hyvistä kuvista.
En nyt välittänyt niin siitä mielistelystä mutta erittäin hyvä palvelu verrattuna britteihin jotka eivät ole vastanneet vieläkään.
Ja toimituksessa ei aikailtu, tarvitsin osan nopeasti. Olisin mieluusti ostanut sen suomesta kivijalasta, mutta ei taida löytyä,
kyselin kyllä.
Onko sinulla sitten hyviä EU-kauppoja mistä niitä saa?

Firlefanz
19.06.2019, 16.19
Minulla ja minulla, hyviä ja hyviä...kokemuksia ei luonnollisestikaan kovin monesta eikä muutenkaan kaamean paljon taida kenelläkään olla. Ja jos oikein rehelliseksi ruvetaan, olen ollut sikäli onnekas että ne kerrat kun olen omani onnistunut vääntämään niin pyörän myyneestä ja samalla merkin maahantuojana toimineesta liikkeestä olen saanut uuden suoraan tiskin yli.

Mutta näin ykskaks muistan soshanger.comin ja schaltauge.den; kääntäjällä käännättämällä ja hakijalla haettamalla löytyy varmasti muitakin.

http://www.marwi-eu.com/en/gh.php on eräänlainen tietopankki, josta voi korvakepulmatilanteissa olla apua.

Ja jos ei ole kovin harvinaisesta pyörämerkistä eikä kovin vanhasta mallista kyse, kannattaa (merkin kotimaisten edustajien jälkeen) tsekata suurimmat fillarialan nettikaupat.

Laroute
19.06.2019, 16.50
Tilasin sunnuntai iltana Amazonista Bang & Olufsenin Beolit 17 langattoman äänentoistolaitteen ja se tuotiin kotiin tiistaina neljältä. Onneksi ei ollut Posti hidastamassa toimitusta.

xubu
19.06.2019, 17.03
Minulla ja minulla, hyviä ja hyviä...kokemuksia ei luonnollisestikaan kovin monesta eikä muutenkaan kaamean paljon taida kenelläkään olla. Ja jos oikein rehelliseksi ruvetaan, olen ollut sikäli onnekas että ne kerrat kun olen omani onnistunut vääntämään niin pyörän myyneestä ja samalla merkin maahantuojana toimineesta liikkeestä olen saanut uuden suoraan tiskin yli.

Mutta näin ykskaks muistan soshanger.comin ja schaltauge.den; kääntäjällä käännättämällä ja hakijalla haettamalla löytyy varmasti muitakin.

http://www.marwi-eu.com/en/gh.php on eräänlainen tietopankki, josta voi korvakepulmatilanteissa olla apua.

Ja jos ei ole kovin harvinaisesta pyörämerkistä eikä kovin vanhasta mallista kyse, kannattaa (merkin kotimaisten edustajien jälkeen) tsekata suurimmat fillarialan nettikaupat.

Kiitos linkistä. Ei se fillari todellakaan harvinaisuus ole, kuitenkin yli 20 vuotta vanha.

arctic biker
19.06.2019, 20.25
4/6 tilattu, 6/6 DHL vastaanottanut ja tänään Kiteellä. Hmm , toka viikko heinäkuuta tarviin pojalle rompetta niin taidan luottaa Bike24:een.
Toki aikas iso paketti on postissa, Bike24 lähetykset yleensä tulee tallile asti normipostin mukana.

Jopotuinen
19.06.2019, 22.14
Kylä olen!
Itseasiassa unohdin sen auton perään, täytyykin kipaista hakemassa kummonen tuli. Pylvästuuletin, nimittäin.
Helteet väistys, siksi nolo unohdus :D

bici74
20.06.2019, 00.22
Kyllä olen, äiteen laittama paketti saapui työpisteeseen aamusta.

Köfte
20.06.2019, 03.06
12"vinyyliä saapui pari erää😀

tempokisu
20.06.2019, 11.55
:D nahkee paketti vastaanotettu; 6 kpl kuulakärkikyniä joissa on kuviona merinahkiaisen suita.

JackOja
20.06.2019, 11.59
En ole. Konffasin saapuvaan pakettiin, että älkää tuoko kotiin ensi tiistaina vaan haen sen DHL-terminaalista sit kun joudan.

tempokisu
26.06.2019, 16.30
Vastaanotettu 2 (nukke)pakettia, odottelen UPS:n kuskia, luultavasti tulee nahkee paketti Zazzlelta ( nopeeta toimintaa olisi, lähtenyt USA:sta 24.6.)

edit. nahkee kravatti tuli, olisihan sinne pakettiin voitu laittaa t-paita ja avaimenperä, mutta toivottavasti ne tulee jossain vaiheessa. Jostain syystä FineArtAmerica, Zazzle ja Redbubble lähettää ne tuotteet erikseen, vaikka olen samaan tilaukseen laittanu eri tuotteita ? eikö olisi kätevämpi kaikki samaan pakettiin.

arctic biker
26.06.2019, 19.24
Jeps, Bike24:lta tuli. Ja niinkuin aina ennenkin normipostin mukana tallille asti. 550 metriä tarvii postilootalta pidemmälle ajaa eikä mun tarvii kuittailla mitään.

Malamuutti
28.06.2019, 14.48
Olen vastaanottanut paketin, oikeastaan täydellinen 11-v sarja piti olla, muuten 6800-Ultegraa mutta kasetti 5800 ja eturattaat FSA. Germaani tosin oli tehnyt pikku virheen, eturattaat puuttuivat paketista mutta ketjut olivat sitten kaksi kertaa. Nyt vastausta odotellessa.

Malamuutti
28.06.2019, 16.23
Olen vastaanottanut paketin, oikeastaan täydellinen 11-v sarja piti olla, muuten 6800-Ultegraa mutta kasetti 5800 ja eturattaat FSA. Germaani tosin oli tehnyt pikku virheen, eturattaat puuttuivat paketista mutta ketjut olivat sitten kaksi kertaa. Nyt vastausta odotellessa.

Vastaus saapunut, Horst Fahrradladen uskoi tilanteen lähetettyäni kuvan ja vakuuteltuani kyllä koko paketin etsineeni ja lähettää rattaat. Itse lupasin lähettää ekstraketjut takaisin.

tempokisu
28.06.2019, 17.28
^ yleensä lähetys kuitenkin saapuu huomattavasti aikaisemmin. Joskus Chinasta tulee 2-3 viikossa, joskus menee 2 kuukautta.
Ennätys on kyllä USA:sta kahdessa päivässä.

tempokisu
02.07.2019, 14.44
Paketti ( nukke-) käyty vastaanottamassa. Chinasta tuli 2 ja puoli viikkoa. Yleensä heitän aitoustodistuksen pois, mutta tämän säilytän - nuken valmistusnumero on 666.

VesaP
02.07.2019, 15.27
^Kisu viljelee englanninkielisiä termejä vaikka niille olis suomalaisetkin vastineensa olemassa. On Pacific Lampreytä ja on Chinaa jne. Joo, susta tuo PL on cool, mutta China ei kuulosta edes coolilta yhtään. Kiina on paljon parempi.

Ontopic: En.

Edit: Sorry, JackOja sai varmaan paskahalvauksen kun KIINA(laiset) mainittu!

tempokisu
02.07.2019, 15.37
^ anteeksi...jotenkin vaan se tuli kun CN on lähetystunnuksen loppuosa. Kiina on ihan hyvä ilmaus kyllä.
- mutta "niille" ehdottomasti joko PL, ET tai LT.

Mika_koo
02.07.2019, 22.48
En vielä, mutta huomenna jopa kolme. Ihanan halpa harrastus!

Sent from my iPad using Tapatalk

Turf Moor
03.07.2019, 21.19
Tänään kaksi. Molemmat samalta lähettäjältä Englannista ja tulivat kumpikin Suomeen DPD:n toimittamina perättäisinä päivinä. Toisesta tuli tänään aamulla noin klo 10 tekstiviesti, jotta noudettavissa lähikaupan pakettiautomaatista. Toisen toi Postnordin kuski 20 minuuttia myöhemmin. Koska paketit olivat tasan samankokoisia (ja pienikokoisia), niin ihmetyttää hiukan ettei niitä molempia ohjattu joko automaattiin tai samaan jakelukuljetukseen. Pakettien sisältö olisi mahtunut yhteenkin pakettiin, mutta lähettäjällä ei ollut toista tuotetta heti varastossa, minkä vuoksi tavarat olivat kahdessa eri paketissa.

nikobiker
03.07.2019, 22.54
Juu, vastaanotin DPD:n K-Kauppaan toimittaman paketin:
https://drive.google.com/file/d/1ZVzsGrqIwMMUCRb0RCBMFmCK2G_2egPM/view?usp=drivesdk

Jopotuinen
04.07.2019, 13.15
En vielä, mutta tollanen 230 mm moottorisahanterälaikka kulmahiomakoneeseen vartoo noutamista.

Kuritan sillä ruohonleikkurin rikkonutta tappajakantoa.

https://www.tooloutlet.fi/product_pictures/big/Ter%C3%A4ketjulaikka+125mm++230mm-10631.jpg

Köfte
05.07.2019, 19.50
Olen, juuri hetki sitten Postin palvelu toi ovelta-ovelle nyssykän.
Sisältönä Helsingin Sanomat ja Kaleva 06.07.2001:)
Kummisedän virkaa toimittanut velipoikani oli säilönyt aviisit.

Jopotuinen
12.07.2019, 20.30
Pikapakettia tavoittelin hommissa tälle päiväksi, tavaraa olisi ollut ja toimittaja valmiina toimittamaan (0,5h), kuhan saa virallisen lanketin. Mutta siihenpä tyssäsi, joku SAP hyväksyntäketjun kaiffari (pomoni?) lomilla tjsp. Ei tullut pakettia. *****.

tempokisu
12.07.2019, 23.34
Olen vastaanottanut paketin. Fiksu kuski ( ihan Postin kuski) , soitti ensin että olenko kotona ( osoitelapussa oli myös puhelinnumeroni) .

LJL
18.07.2019, 13.49
En mutta yksi on matkalla Augsburgin kautta Unnassa ja toinen Ottendorf-Okrillan ja Neumünsterin kautta Hampurilaisessa

tempokisu
18.07.2019, 19.36
Eilen tilasin hiusvärit - tänään hain postin pakettiautomaatista. Nopeeta sanoisin.
Samoin Redbubblelta tilaamani kaksi nahkiaispaitaa ( nahkeita teepaitoja ei koskaan ole liikaa...ja ovat pehmeetä materiaalia) tuli Australiasta 6 päivässä.

Laroute
18.07.2019, 20.46
Just hain pakettiautomaatista Wigglen paketin. Juomapulloja ja renkaita.

VesaP
24.07.2019, 15.19
Eilen iltapäivällä Wigglestä tilaamani Bontin ajokengät odottaa noutoa Ärrällä. Kiitos DHL!

Ja matkahuollossa odottaa toiset 110kg terraariota toissapäivänä haettujen vastaavien lisäksi. Edellisten kantamisesta sain alaselän aivan "¤#"#¤"#¤ kipeeksi. Nyt kiva toistaa ruljanssi kun kipinöi silmissä jo valmiiksi... :rolleyes:

Lauantaina sit armotonta kasausta koko päivä. Terraarioiden, ei noiden kenkien. Tosin nekin pitää uunissa paistaa jos ovat muuten vaan sopivan kokoiset.

Edit: Ja just WiFe ilmoitti että muutama julmetun iso käärmeluola on myös Ärrällä. Eli nekin vastaanotan kohta.

tempokisu
25.07.2019, 10.33
Mä hain myös tänään paketin; ja nyt tulikin mukavasti yksi kuvausprojekti huomiselle.

edit. tuli saapumisilmoitus toisestakin paketista, uhmasin hellettä ja fillaroin hakemaan paketin.

tempokisu
26.07.2019, 17.00
Paketti haettu tänään(kin), kiva että tuli tälle päivälle niin saan hommia huomiseksi.

tempokisu
02.08.2019, 18.44
Tänään vastaanotettu 4 isoa pakettia. Hain fillarilla, varustauduin kahdella isolla kassilla ja kyllä ne paketit siinä mukana kotiin tuli. Tullattu eilen 2 pakettia, jotka varmaan ensi maanantaina tulee. Nyt oli tämmöinen isompi hankintajuttu...

Teemu H
05.08.2019, 13.15
Joo, taas se nähtiin. Tilasin Suomesta ja Saksasta samana päivänä Legoja (irto-palikoita).

On varmasti helppo arvata, kumpi paketti on jo käsissä, ja kummassa oli myös edullisemmat postikulut ja kuljetus kotiin, eikä minnekään automaattiin?

Lapsille tilasin... :rolleyes:

bici74
05.08.2019, 15.36
Olen. Paristoja auton avaimeen. Kaksi päivää tilauksen jälkeen löysin edellisen tilauksen paristot (neljä viidestä jäljellä). Nyt on sitten 8 kpl CR2025:ia, katsotaan josko kelpaavat seuraavaan autoon...tai johonkin.

YocceT
05.08.2019, 16.08
UPS:n saapumista tässä päivystetään..

Jopotuinen
05.08.2019, 18.20
No en.
Mutta virkasähköpostiin kopsahti tänään postin seurantakoodi firmasta, jonka kanssa olen asioinut viimeiksi hieman reiluvuosi takaperin.
Mitä ihmettä heillä voi vielä olla mulle? Kummallista, nyt jänskättää.

Smo
05.08.2019, 18.30
Viime keskiviikkona piti tulla klo 20 DHL Amazonista mutta ei tullut. Mitäköhän on tapahtunut,, en ollut paikalla mutta ei ollut trackinkiä .. Deutsche Post DHL näemmä, varmaan tuo Saksan posti syynä.

tempokisu
08.08.2019, 08.42
^^ "yllätyspaketti"

Eilen haettu paketti, ja tuli toisestakin ilmoitus ja lähden kohta hakeen sen paketin.

Smo
09.08.2019, 17.43
Viime keskiviikkona piti tulla klo 20 DHL Amazonista mutta ei tullut. Mitäköhän on tapahtunut,, en ollut paikalla mutta ei ollut trackinkiä .. Deutsche Post DHL näemmä, varmaan tuo Saksan posti syynä.

Ilmeisesti tästä on tullut 6.8 Suomen Postin saapumisilmoitus postilaatikkoon. Kiva tietty olisi saada ilmo tekstarina tai mailiin. No onneksi ulkomaantoimituksissa on kahden viikon säilöntäaika.

Malamuutti
15.08.2019, 14.12
Ameriikan paketti tuotiin kotio tänään, ei ihme kyllä ollut jäänyt tulliin. Samalla tuli tieto noudettavissa olevasta lähetyksestä, "...postista, jonka osoite on alla olevassa leimassa". Leimaahan ei ollut eikä siis osoitetta, mutta lähetyskoodista ilmeni, mistä lähetyksen voipi hakea.

JackOja
15.08.2019, 14.15
En ole. Ihme olisikin, sillä en ole aikoihin tilannutkaan mistään mitään kun hankinnat on hankittu lähikaupasta.

Nallekarkkia tekisi kyllä mieli, mutta Wiggle ja R2 ovat olleet epäluotettavia (nallekarkin) toimittajia viime vuosina :mad:

tempokisu
15.08.2019, 14.55
Aamulla haettu paketti, samoin ihme kyllä ei ollut jääny tulliin, mikä tietysti hyvä juttu :)

Shimaani
16.08.2019, 13.17
Juu.
Nyt pääsee taas käyttämään poraamiskonetta kun on toimivat akut.

tempokisu
20.08.2019, 18.10
^ eeek!! jo sana "poraaminen" saa mun näkemään punaista, vihaista punaista.

Mutta vastaanotettu yksi iso, yksi keskikokoinen ja 3 pientä pakettia. Tosin kalapinssi-pakettia ei, sitä mä tässä eniten odottelen.

VesaP
21.08.2019, 10.47
Vastaanotin maanantaina paketin. Canal Digital lähetti uuden digiboksin hajonneen tilalle takuuseen. Aukaisin paketin niin oli joku käytetty paska. Aivan täynnä rasvasia sormenjälkiä jne. Oli pakattu paskasti ja oli heittelehtinyt paketin sisällä vielä varmaan. Soitin tulikivenkatkuisen puhelun CD:lle että mitä vittua. Miksi laitatte paskemman purkin mulle mitä oma olis ollut. Kuulemma takuukorjattu laite. Sanoin että en halua sitä. En halua paskemman näköistä laitetta mitä mulla on ittellä. Maksanut laitteesta kuitenkin helvetisti rahaa alunperin joten haluun uuden laitteen tilalle. Noh, onneksi suostuivat lähettämään uuden laitteen joten kohta palautan oman risan, sit tuon "uuden" saamani takuulaitteen ja pidän sit sen oikean uuden ittellä.

Firmat kait voi takuuvaihdoissa virallisesti laittaa vastaavan korjatun käytetyn laitteen mutta jumalauta sanoin niille että putsatkaa nyt härreguud sentään edes laite ennenkuin laitatte uudelle asiakkaalle sen...

Saa nähdä mikä purkki sieltä nyt tulee. Ja varmaan mun asiakastiedoissa lukee siellä heillä "Varoitus: Mulkku asiakas!". Vttu.

callahan
21.08.2019, 11.02
Jeps, pari pakettia noudin eilen.

bici74
22.08.2019, 01.50
Enpä ole toistaiseksi: ensimmäistä mökille tilattua pakettia odottelen, laitoin tänään jopa nimen postilaatikkoon Kustin duunia helpottamaan...näin viiden vuoden jälkeen :-)

Olli207
22.08.2019, 09.40
Mitähän pirua sitä pitäis tehdä. Tilasin fillarin alltricksiltä ja paketti lähti tulemaan suomeen. Patongin järsijät laitto postia että laatikossa ei ole täysin se tuote mitä kuvauksessa luki. Pyysin keskeyttämään kuljetuksen, no sehän ei heille käy. Kehottivat olemaan ottamatta pakettia vastaan ja sen jälkeen pitäis palautua heille. No uskaltaako tuohon luottaa? Normaalisti heidän palautus menee asiakkaan pussista ja fillarin kohdalla tuo hintalappu taitaa noista yli 100€ heittämällä.

Ootteko sanonu kuriirille että vie takasin vai kuinka ootte tälläsen tilanteen ratkassu?

lansive
22.08.2019, 17.37
Kotiin oli tullut paketti. UPSilta oli eilen jätetty lappu ja täytin siihen luvan jättää oven taakse.

tempokisu
28.08.2019, 16.48
Olen vastaanottanut tänään.....5 pakettia. Alkaa olla paketit kohtapuoliin tässä, jokunen on vielä tulossa. Kas, Ahven.net-puljusta tuli se lähetys, kesti 2 viikkoa ja ehdin jo soittaa ja lupasivat lähettää uudet. Lupasin kyllä maksaa molemmat ( noin 25euroa) että nyt on hopeenvärisiä pikkukaloja. Ne on kyllä hienoja, ja nythän jää ihan omaankin puseroon jokunen pinssi :)

Jami2003
30.08.2019, 16.40
No en ole ja nyt sitten se postikin alkaa lakkoilla. Huoh.

Jami2003
31.08.2019, 00.34
^Koskeeko tuo myös Matkahuoltoa? Olis kaikkea kivaa taas tulossa.Ei koske. No onneksi aika lyhyt taitaa olla tuo postinkin lakkoilu. Paketti on jo saapunut Suomeen. Vielä kun tulis isin luokse[emoji12]

Jopotuinen
01.09.2019, 07.19
Joo'o!

Öylön kävin MatkahuoltoÄrrältä hakemassa takuuhyvityksenä uudenkarhean kaasutoimisen IR -säteilylämmittimen Rouvan huvitötteröön iltojen viiletessä.

Joskus toukokuussa palattelin laitteen viallisena (ei sammunut nupista) ja sitten asia pääsi unohtumaan, kun ei sille ole ollut oikein tarvettakaan. Mutta kahdessa päivässä tuli, kun laitoin muikkarin orastavan syksyn läheisyydestä.

JackOja
02.09.2019, 17.33
Joo. Nallekarkkia puuhapaketissa.

BB Holland
03.09.2019, 10.39
Koko ajan tulee paketteja, mutta kaks on mitkä ei ole tulleet. Maaliskuussa tilasin Risse Racingiltä Jekyllin iskarin, eivät ole saaneet lähetettyä koska Keviniä ei paljon asiakkaat kiinnosta. Yhteenkään sähköpostiin ei ole vastattu, pari kertaa saanut puhelimella kiinni. Nyt sitten ilmoitin PayPalille, asia on tutkinnassa.

Pääsiäisenä jätin Gradientin kaiuttimet Porvooseen, materiaalia ei ole onnistuttu hankkimaan. En ole maksanut mitään.

Jami2003
03.09.2019, 14.59
En. Runkosetti makaa jo Lahdessa, mutta Matkahuollon ripeys on suorastaan päätä huimaavaa, niin tokkopa pariin päivään saan, kestihän sillä saapua tostaista maanantaihin Lahteen astikin. Muuta stuffia tulossa lakko-postin kautta ja eihän täällä edes jaeta tiistaisin, että tokkopa noitakaan saa.

Posti saa kyllä syyttää ihan itseään tästä ahdingostaan, se olisi voinut tuotteistaa nettikaupoista tilaukset tosi hienoilla tavoilla, esim. tarjoamalla mahdollisuutta hankkia sellaisen kotelon, mihin voi jakaa isompaakin pakettia ihan kotiovelle. Tätä kutsuttaisiin... postilaatikoksi?

Luin jostain uutisesta että smart postin voi vuokrata vaikka taloyhtiö ja vuokra oli erittäin kohtuullinen 50-70 eur/kk riippuen käyttäjämäärästä. Tästä ratkaisu ahdinkoon. Itselle henkilökohtainen smart posti oven viereen pyörän kokoisella yhdellä luukulla ja nettikauppa toimitus problem solved for ever :)

kervelo
03.09.2019, 20.07
Tänään tuli paketissa hiukan erilainen työkalu: ketjuton ketjuruoska. Idea vaikuttaa hyvältä, saa nähdä miten toimii.

https://www.decathlon.co.uk/media/830/8309913/big_296361.jpg

https://www.decathlon.co.uk/chain-whip-cassette-remover-id_8309913.html

ytte07
05.09.2019, 20.22
Lähetti toi aamupäivällä setin renkaita pakettiautoon. Iltapäivällä pihaan napsahti 18t 0-32 mursketta. Reiluhko paketti siis. Eilen se kekkuli toi jo yhden kasan. Hiki tulee ennen saunaa. Useana päivänä.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
07.09.2019, 17.15
Aamulla käyty vastaanottamassa paketti. Nahkeita mukeja :) varsinkin tämä minun suunnittelemani muki on hieno ( merinahkiaisen suu ja kiviä )

JiiPee
11.09.2019, 22.50
Juu, postipate toi paketin nastoja ja kaikenlaista sälää niiden asentamiseen.

fiber
11.09.2019, 23.13
Jep. Enkä jotenkin ollut sisäistänyt, että Lezyne Power Pro 80 (https://www.amazon.co.uk/gp/r.html?C=38VLIQ1P7ES9H&K=38XRB7TOIKZ2D&M=urn:rtn:msg:20190904121747c8fddb6ababe45c6beda37 1a6cb0p0eu&R=2MDACBZY7RDQ0&T=C&U=https%3A%2F%2Fwww.amazon.co.uk%2Fdp%2FB079K57BM5 %2Fref%3Dpe_3187911_189395841_TE_dp_1&H=QUJNPC6Q7EBS1JZFLBYIUIR81MYA&ref_=pe_3187911_189395841_TE_dp_1) on *näin* painava.

Cyclooppi
12.09.2019, 09.12
Ei tarvinnut vastaanottaa, Posti oli jättänyt paketin kuistille ihan oma-aloitteisesti. Hyvä näin, pääsee lenkille uusilla kengillä.

tempokisu
17.09.2019, 18.50
Olen, tuli 1 nukkepaketti ja 4 pientä pakettia joissa oli erilaisia käärmekoruja :D suurin osa tulee nukeille - tuli inspiraatio että teenkin "Golden Snakes"-nuken, ja osa koruista tulee itelle mm. korvakorut ja sormus, käärmeen muoto kun on aikalailla sama kuin nahkiaisen, niin tyylitelty käärme menee erittäin hyvin nahkiaisesta; ~ ~

bici74
17.09.2019, 20.49
Jep, eilen illalla tilattu läppäri tuli heti aamusta ovelle. Hyvin toimii Amatsoonia!

Pekka L
17.09.2019, 20.55
No en saatana ku Matkahuolto kusee kympillä. Suoria bussilinjoja olisi joka väliin mutku ei voi kuljettaa paketteja kun ovat Onnibusseja! Siksipä paketti kiertää jossain hevon perseessä että löytyy linjoja jotka paketteja rahtaa... Luulisi että vuonna 2019 kilpailu olisi jo tehnyt tehtävänsä, mutta ei. Asiakas saa heidän puolestaan odottaa.

JackOja
19.09.2019, 21.29
Automaatissa olisi, mutta itse toisaalla.

Mika_koo
19.09.2019, 21.30
Muutama vaatteen tapainen. Kesti lievät 9 viikkoa. 1/3 sopi päälle. Ehkä niillä on erilaiset sentit.

Fat Boy
19.09.2019, 22.13
Aurinkowoimaa Kiinasta.. Aurinko vaan ehti sammua ennen paketin saapumista. Vaan eikö se sieltä vielä ponnista.

Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla

Smo
19.09.2019, 23.06
Novation Launchpad Mini Midi-kontrolleri tuli Keski-Suomesta yksityishenkilön lähettämänä Postin pakettiautomaattiin vuorokaudessa :seko: .. tämä olisi kyllä sopinut paremminkin tuonne mikä yllätti sinut-osastolle

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0984/8294/products/Launchpad-mkII_1024x1024.png?v=1473347598

tempokisu
20.09.2019, 14.07
^ toi on semmoinen "speden spelit"-valopeli....

Mutta olen, vihdoinkin tämä paketti saapui. Viimeisin seurantatieto oli Tampere 17.9. ja menin sitten postin pisteelle kyseleen, onneksi oli se asiantunteva asiakaspalvelija ja siellähän se paketti oli hyllyssä; uusilla työntekijöillä ei kuulemma ole vielä toi hyllytys oikein hallussa.

Lisäksi tuli zazzlen pikkupaketti; nahkiaisen suita- kravatti ( eri printti kuin aiemmin ). Tästä tulee parikin mekkoa nukeille.

VesaP
23.09.2019, 08.38
Lupasin käydä vaimolle paketin tänään. Sanoi että on 7 pakettia, painot 5 - 30kg/kpl. Sanoin että en käy hakemassa pakettia.

Mutta illalla käydään hakemassa noi yhdessä, 4 kättä paremmin kuin 2 kättä roudaa noita autolle.

Munarello
25.09.2019, 11.38
Sääh. Postilta tuli saapumisilmoitus kirjeenä, jossa kerrotaan kaikkea muuta tärkeää paitsi sen, mistä lähetyksen voi noutaa. Oli siinä sentään seurantakoodi, jolla netin seurannasta näki, minne läpyskän kanssa on mentävä. Pikkuasioita, mutta voisihan tämänkin tehdä paremmin.

JackOja
25.09.2019, 11.45
En ole. Pitäisi kyllä tilata graideriin hiilaritolppa jostain kun kun keksisi minkä.

Mika_koo
25.09.2019, 12.07
No tana en. Tilatessa luvattiin että tänään olis. Mutta se onkin sitten vasta ensi maanantaina.

tempokisu
31.10.2019, 14.47
:) Olen. No just kun ehdin ostaa vastaavat tuotteet Suomesta, niin...ne kiinanpaketit tuli sittenkin, on ainakin ~ muotoisia korvakoruja nyt sekä nukeille että itselle. Toinen sukkapakettikin tuli. Ja yksi nukke, joka oli todella paljon upeampi kuin kuvassa näytti.

kukavaa
31.10.2019, 17.02
Olen! Talvi rojekti kahdessa päivässä Jykylästä Matkahuollolla lähikauppaan. Kyllä nyt kelpaa.

m-52
31.10.2019, 18.33
Eilen kuriiri toi uudet maastokengät, Inov8 Terraultra g 260. Kaksi lenkkiä takana, aivan erinomaiset kengät.

tempokisu
01.11.2019, 14.14
Joo olen, ja kahta pakettia lähden vielä hakemaan; ihmettelin tosi kauan että miten niin "Delivery attempt made.." ja kyseinen paketti "waiting for pickup" - mutta mitään ilmoitusta ei tullut tekstiviestinä, sähköpostina eikä paperisena ( kun yleensä tulee..) Sattumalta sain sitten klikattua kohdan josta näki sen postissa olevan JJFI-alkuisen tunnuksen - paketti on Pirkkalan postissa. Toinen tulossa samaan paikkaan myöhemmin.

Hienoa, sitten ei ole enää kuin 1 nukke, nuken farkut x2 ja joululahjajuttu tulossa. Sekä yksi nukke vaihtokauppana tutun henkilön kanssa.

callahan
02.11.2019, 06.55
Jep, boxi dvd levyjä.

Smo
02.11.2019, 19.11
Kuukausi sitten Ebayn kautta Kiinasta tilattu faani wanhaan businessteholäppäriin saapui ja XXL varoitteli että viikon päästä lähtee halvennusmetsästyssukat takaisin Ruotsiin niin kävin noutamassa nuo.

YocceT
07.11.2019, 12.37
Nythän sitä eletäänkin jännän äärellä: ehtiikö paketti perille ennen kuin Postin lakko alkaa. Teoriassa kyllä (huomenna), mutta käytännössä voi käydä miten vaan.

VesaP
07.11.2019, 12.42
Nythän sitä eletäänkin jännän äärellä: ehtiikö paketti perille ennen kuin Postin lakko alkaa. Teoriassa kyllä (huomenna), mutta käytännössä voi käydä miten vaan.

Teorian kannalta kiinnostavaa varmaan tuo, mutta käytännössä ei mitään väliä. Postin herran mukaan pakettijakeluun ei tule MITÄÄN vaikutusta lakolla kun paketin lajittelu on automaisoitu. Ja sen uskoo kuka haluaa tuon väitteen ettei tule mitään häiriötä pakettien jakeluun... Noh, itse tilasin juuri Garminiin uuden rannekkeen niin otin suosiolla Matkahuollolla sen.

JackOja
07.11.2019, 13.00
En ole vastaanottanut. Sen sijaan ihmettelen miksei Kontiolahden hemmo käy noutamassa lähettämääni pakettia. Kohta pitää jo huomauttaa, että hae ihmeessä ennenkuin palautetaan.

YocceT
07.11.2019, 13.23
Postin herran mukaan pakettijakeluun ei tule MITÄÄN vaikutusta lakolla kun paketin lajittelu on automaisoitu.

Kyllä siellä ihmisiäkin on prosessissa mukana: yhdet syöttävät tavaraa koneeseen ja toiset ottavat ne vastaan ja lastaavat rullakoihin. No lajittelu on toki automatisoitu, eli se kone osaa lajitella tietyn postinumeron paketit tiettyyn luiskaan, josta ne sitten käsityönä nostellaan rullakoihin ja edelleen autoihin ja noutopisteisiin.

tempokisu
08.11.2019, 19.43
äh, en ole. Laitoin valmiiksi korin jonne voi paketin/paketit sijoittaa....katsoin sitten uudelleen sitä tekstiviestiä; Sinulle on saapumassa LÄHIPÄIVIEN aikana useampi...mä kuvittelin että tänään ( viesti tuli eilen).

mk
08.11.2019, 20.19
Jep.. Specialized Butcher Grid 2br Tire 29 x 2.6 saapui tänään pktautomaattiin.. jos tuosta nastoittais eteen talvirenkaan.. senverta mojovat reunanappulat että reunimmaiseen riittänee nastoitus [emoji848]

Jopotuinen
08.11.2019, 20.55
Juuri tuli ilmo hula-hula-vanteesta postiin. Piti mennä lokeroon + textari koodi, mutku lokerot täynnä niin sitten postiin. Ja Posti lakossa maanantaista paitsi, että MEIDÄN posti = K-kauppa ja on muuten auki sunnuntainakin :D
Jotta olen edelleen vahvoilla hula-hula-vanteen saamisen suhteen :)
Perhana, wifi IP confaus tulostimeen kalustopäivityksen jäljiltä tekemättä, uittu. IT jumppaa edessä ja siirtyminen toiseen säikeeseen. Taitavat vaatia nähdä tuo kuponki :(

Moska
08.11.2019, 23.13
Mustepullo oli ilmestynyt laatikkoon, pääsi testaamaan kynää [emoji4]

Fat Boy
09.11.2019, 09.20
Kyllä vain. Rokkarin huoltoa helpottivia asioita ja rokkarin huollossa tarpeellisia asioita.

Jopotuinen
09.11.2019, 19.53
Kyllä, kyllä olen!
Kävin hakemassa postin tiskiltä Hula-hula-vanteen. Alkujaan toimituksen piti tulla huomaamattomasti pakettiautomaattiin, mutta kun ne olivat täynnä, niin sitten Postiin.

Kun menin pakettia hakemaan Postin tiskiltä, niin kaiffari vilkaisi ensin pakettia ja sitten minua ja veti naamansa virneeseen. Selitin hänelle rinkulan olevan menossa Rouvalle, jolloin virne levisi ja lausui ”aivan” naama repeämäisillään.
Onneksi ei kuitenkaan mistään kaalimato.com tuotteista kyse :)

Iltapaskojen mukaan jollain oli Posti Pate jumiuttanut anustapin postiluukkuun :D

Tuossa tuo on vielä paketti avaamatta :(

YocceT
11.11.2019, 16.35

Sviddusaatana. Postin politrukeilla ollut vissiin joku italialainen lakko jo viime viikosta asti. Paketti on ollut lajittelussa Vantaalla torstaista asti, eikä status muutu miksikään. Normaalisti lajittelu tänään ja toimitus huomenna, mutta nyt sitten vissiin ensi vuonna.

Haistakaa paska.

VesaP
11.11.2019, 16.44
Kävin hakemassa postin tiskiltä Hula-hula-vanteen. Alkujaan toimituksen piti tulla huomaamattomasti pakettiautomaattiin, mutta kun ne olivat täynnä, niin sitten Postiin.

Miten voit olettaa jonkun hulahulavanteen sopivan johonkin pakettiautomaatin pieneen lokerikkoon?

Jos vanne oli taas jotenkin "koottava" palasista ja oli jossain pienemmässä laatikossa, niin eihän postipate voi tietää tiskillä mitä siinä laatikossa on. Ja ketä postipatea ylipäänsä kiinnostaa mitä jossain laatikossa on. Näkevät miljoona pakettia päivittäin. No, ehkä landella jossa on 3-5 pakettia per päivä niin pate kerkeää katsella laatikot läpi ja ravistella niitä että mitähän täällä on?

Ontopic: On paketteja pitkin Klaukkalaa haettavissa joten sille turneelle kohta lähdettävä.

tempokisu
11.11.2019, 16.52
Sviddusaatana. Postin politrukeilla ollut vissiin joku italialainen lakko jo viime viikosta asti. Paketti on ollut lajittelussa Vantaalla torstaista asti, eikä status muutu miksikään. Normaalisti lajittelu tänään ja toimitus huomenna, mutta nyt sitten vissiin ensi vuonna.

Haistakaa paska.

Samantyyppinen tapaus, paketti oli viikon lajiteltu Tampere - ja siihen jumittui. Lähdin kyselemään ensin Postin terminaalista ( siellä jossain Bauhaussin takana...) ja sitten ihan omasta lähipostistani että tämmöinen pitäisi nyt saada minulle. Oli "unohdettu" hyllyttää ja siellähän se, paketti oli ollut odottolemassa noutoani ihan lähiposti-pisteellä.
Kannattaa käydä kysymässä samalla tavalla lähipostipisteeltä.

^ Vesa, jos se oli semmoinen hieman pienempi "hulavanne"..

Jopotuinen
11.11.2019, 16.57
^^ Tommosen se kumminkin kanto. Täällä on tämmöstä ihmisläheistä palvelua, eivätkä ihmiset ole niin vieraita toisilleen.
Jos olisi ollut Kaalimato paketti, niin varmaan jotain vinkkejäkin olisi tullut hyvän palvelun nimissä.
https://pic.useful.fi/eCTfqUKz2.jpg

tempokisu
11.11.2019, 18.09
# en ole, taas oli kori oven edessä mutta - - kas, lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 päivän kuluessa.
Siis tää on tärkee paketti kun siinä on isän joululahja!! no, jospa tällä viikolla...

tempokisu
12.11.2019, 17.41
:) no niin, paketit vastaanotettu. Isälle joululahja ja sitten itelleni myös.

tempokisu
13.11.2019, 08.05
..jos on pakettia tms. tulossa seurantakoodilla niin kannattaa kuitenkin Postin sivuilta seurata lähetyksen kulkua. Jotain toimintaa siellä kuitenkin on, ite löysin nyt neljän lähetyksen kulkeutuneen jo ulkomaanterminaalista Helsinkiin ( eli tulli ohitettu ). Voihan olla että paketit yms. kulkee ja voi hakea lähetyksensä paikallisesta postin toimipisteestä.

Sellaisia turhakkeita kuten postinen-lehdykkä ja sen sisällä olevat mainoslehtiset, ne voisi jäädä kokonaan pois muutenkin.

YocceT
13.11.2019, 14.08
Ja phaaskat. Mun paketti on edelleen "lajittelussa" Vantaalla. Ollut jo viikon. Luultavasti kohta lähettävät sen takaisin Saksaan.

Haistakaa postilaiset.. ihan mitä huvittaa.

JackOja
13.11.2019, 14.21
Noudettavissa olisi Matkahuollon automaatissa.

EDIT: juu, haettu on.

tempokisu
13.11.2019, 14.21
^ ^ ( jäsen Yoccelle) niin siis aikaisemmin jo mainitsinkin että samantyyppinen tilanne, ja kävin kysymässä paikallisesta postin palvelupisteestä, ja siellähän se paketti oli ollut koko ajan, olivat unohtaneet hyllytttää. Mulla on hienoisena etuna että ne asiakaspalvelijat jo tuntee mun ...

harald
13.11.2019, 14.27
Kas vain, tietämättäni olisi noudettavissa. r2-bike DHL muuntui jossain vaiheessa postiksi, ja r-kiskassahan se makaa. Mikseivät ilmoita siitä?

edit: Jaha "Delivery attempt made, but the recipient was not reached. A notice of arrival was left for the recipient.". DHL kilauttaa, harmittaa että joskus paketti tulee DHL:n kautta ovelle asti DHL:ällä ja joskus siitä tulee postipaketti.

YocceT
13.11.2019, 14.50
^ ^ ( jäsen Yoccelle) niin siis aikaisemmin jo mainitsinkin että samantyyppinen tilanne, ja kävin kysymässä paikallisesta postin palvelupisteestä, ja siellähän se paketti oli ollut koko ajan, olivat unohtaneet hyllytttää. Mulla on hienoisena etuna että ne asiakaspalvelijat jo tuntee mun ...

No pitänee käydä.. Vaikka veikkaan että tuo paikallisen K-kaupan nurkassa olevan asiamiespostin täti sanoo että jos ei ole ilmoitusta, ei ole pakettiakaan.

Paketin piti olla DHL Priority, eli ovelle asti tuotava. No eihän noi jakajat tietenkään kulje, joten eipä kulje pakettikaan. Tosin normaali käytäntö on ollut että jos ei kotona ole ketään, se lähetys viedään lähipostiin noudettavaksi.

Tossa mun jutussa on vielä se, että siitä normaaliin postin kulkuun liittyen puuttuu vielä ne "lajiteltu" ja "kuljetuksessa" -leimat, jotka normaalisti tulee seuraavina (lajittelun jälkeen). Eli paketti on virallisen statuksen mukaan jossain Vantaan lajittelukeskuksen uumenissa.

Vituttaa nää lakot. Ei nämä työnantajaa kiusaa niin paljoa kuin miljoonaa syytöntä sivullista.

tempokisu
13.11.2019, 15.01
^ tsemiä, vinkkinä vaan kun itsellä parikin lähetystä ( lajiteltu Tampere...) on löytynyt siten että asiakaspalvelija on sen paketin sieltä etsinyt käyden läpi kaikki paketit, mun onneksi on ollut entinen postin työntekijä joka siirtyi sitten s-markettiin. UPS:n kuskit toi eilen paketit kotiin asti.
Noi merkinnät "delivery attempt made" on joskus hämääviä, kun ei ole todellakaan yritetty luovuttaa...jonkin verran on tarvittu omaa aktiivisuutta pakettien saamisen kanssa.

Jotain liikehdintää silti on, tänään näin 4 postin kuorma-autoa paikallisen S-marketin pihalla. Toki itekin toivon todella että sopu saataisiin ja lakko loppuisi lyhyeen.

mk
13.11.2019, 16.40
Juu.. dhl kuriiri toi wiggle pkt hetki sitten kotiovelle [emoji869] ..

harald
13.11.2019, 17.57
R2sesta tuli nallekarkkeja. Ja SKF always oil laakerit mun 200 km ajettuun hope fatsno 4 napaan.

Hankin myös maguran adapterin millä saa vaihtajan jarrukahvaan kiinni, mutta vasta nyt keskin että silloin en voi enää vaihtaa GX vaihtajasta NXään enää. Vai onkohan uudemmissa NX vaihtajakahvoissa irrallinen panta?

YocceT
14.11.2019, 09.43
No pitänee käydä.. Vaikka veikkaan että tuo paikallisen K-kaupan nurkassa olevan asiamiespostin täti sanoo että jos ei ole ilmoitusta, ei ole pakettiakaan.

Postin nettisivujen kautta jätin tiedustelun ja joku jopa vastasi.. "Tämä on viivästynyt" (no senhän mä jo tiesin, kiitos vaan) "Palataan asiaan ensi viikolla, jos ei vieläkään ole hyllytetty". (no ihan sama, mä oon jo luopunut toivosta. Posti ei enää tän jälkeen mun paketteihin koske, jos mikä tahansa muu kuriiri on käytettävissä).

tempokisu
14.11.2019, 11.09
^ tsemiä. Joo voisikin ite valita mitä kautta se paketti tulee. No, Redbubblesta ja Shapewaysista, sekä FineArtAmericasta tulee UPS:llä, makselin visalaskua siten että teen tänään pari nahkeeta tilausta.

edit. ei olisi pitäny iloita liian aikaisin, paketit näyttävät saapuvan kyllä ulkomaanterminaaliin ja sieltä Helsinkiin, mutta sitten matka hidastuu...

tempokisu
15.11.2019, 10.11
^ matka ei vain hidastu, ne lähetykset ( lähetetty joko pikakirjeenä tai kirjattuna kirjeenä ) jämähtää rekisteröitynä Helsinkiin. No, menivät kuitenkin tullin ohi, tosin nämä on kaikki pieniä ja hinnaltaan alempia juttuja kuin se tulli-alv-raja.

VesaP
15.11.2019, 10.23
Eilen 6 pakettia vastaanotettu. Tänään vähintään 1 lisää. Senkin piti tulla eilen seurannan mukaan mutta eipä sit ilmestynytkään noutopaikkaan (kiitos UPS tästä).

Käytiin Ärrän tiskiltä hakemassa paketit eilen niin rouva kuittas munkin DHL Express paketit niin kassahenkilö sano että pitäs olla valtakirja näille Vesan paketeille niin vaimo sano että valtakirja seisoo tuossa vieressä... Ja hlö iski paketit meille.

tempokisu
15.11.2019, 11.36
^ epäreilua :D mä haluun mun pakettini myös..

mk
15.11.2019, 12.39
Jep[emoji106] sportax paketti tuli nopsaan Matkahuollon toimituksena lähimmälle R-kioski noutopisteelle, josta sen äsken hain [emoji4]

tempokisu
20.11.2019, 13.04
Äskön tuotiin paketti kotiin. Pakettien suhteen olisikin helpompaa, mutta kun melkein kaikki tilaukseni on tulossa joko kirjattuna kirjeenä, tai pikakirjeenä. Ne ei nyt liiku mihinkään suuntaan, vähään aikaan. Hiertää ####, ja paljon.

maalinni
20.11.2019, 13.33
Tänään olisi uudet stongat luvattu toimittaa. Eihän tuo lakko viivästytä kuin parilla päivällä. Kohtapa ei koko Postia enää ole kun pari viikkoa vielä lakkoavat.

maalinni
20.11.2019, 13.36
Jahas, Ninjakuriiri iski:

Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus.

Koko päivän olen ollut kotona.

tempokisu
20.11.2019, 14.31
^ samanlaista ilmoitusta tullut minullekin muutaman kerran, ja olin ihan sitä paketin tuojaa varten kotona enkä edes kaupassa uskaltanu käydä kun varmana just silloin tulisi...ja alaovi on auki 07-21.

Mun lähetyksiä on ollu Helsingissä alkain 9.11. ja sen jälkeen ei mitään elonmerkkejä. Joo joo olisin vähemmästäkin uskonu että on aika lopettaa nukkeharrastus. Nahkeita tuotteita voi tilata kun ne tulee ei-postin kautta.

Markku Liitiä
20.11.2019, 15.34
Kerrankin pääsen kirjoittamaan tähän topicciin. En osta netistä mitään (tai korkeintaan lento- ja laivalippuja sekä majoitusvarauksia), joten pakettejakaan ei tule, mutta eilen illalla soi ovikello. Siellä oli kaveri, joka ilmoitti olevansa Postnordin kuriiri. Hän toi perinteisen joululahjan rouvan sukulaiselta: aitoamerikkalaisen joulukakun Corsicanasta Teksasista. Eikä prkl saa avata ennen joulua. Onneksi cake on niin tappomakea, että säilyy maailman tappiin.

Rouvan sukulainen siis asuu Baanan laidalla Kampissa, mutta tilaa aina kakun jenkeistä.

Firlefanz
20.11.2019, 18.54
Collin Street Bakeryn "World Famous DeLuxe® Fruitcake" varmaankin? Ja tietenkin large eli reilut kaksi kiloa?

https://www.collinstreet.com/103-Deluxe-Large-Web-2019.jpg

"Made with native Texas pecans, organic Costa Rican pineapple, and pure clover honey, our DeLuxe® Fruitcakes are sweet and delicate. As Collin Street's crowning achievement for over 122 years, our DeLuxe® is certain to turn you into a fruitcake lover."

Äidinpuoleisissa sukulaissa oli pari Amerikan-muuttoreissullaan Kotkaa pitemmälle päässyttä ja vielä 1980-luvulla saapui joka vuosi hyvissä ajoin ennen joulua Amerikan tädin paketti. En mene vannomaan että sen sisältöön poikkeuksetta kuulunut kakku oli nimenomaan Collin Streetin mutta hyvin samannäköiseksi sen muistan. (M&M-karkkeja oli myös aina iso pussillinen ja muistan miten hämmästyin kun jokunen vuosi sitten näin niitä lähikaupan karkkiosastolla.)

tempokisu
21.11.2019, 07.37
^ joo kelpaisi, palan painikkeeksi kermavaahtoa ja kaffetta kiitos.

Mietin vaan että nyt jos ja kun Postin lakko kestää sen kuukauden, ei ne voi ikuisesti lakkoilla. Että auttoiko lakko? Töihin on palattava ja kansalaisten viimeinenkin luottamus Postiin on kadonnu. Sitten nostetaan taas kirjemaksuja, ja kansalaiset reagoi tähän ettei varmana mitään lähetetä jos ei ole ihan pakko ja jos sen saisi hoidettua kuitenkin sähköpostilla.
Sitäkin mietin että mulle tulevat kirjeenä laitetut paketit on jo Helsingissä, eikä ulkomaanterminaalin kaaoksessa tai tullattavissa. Sinänsä niillä ei ole edes kiirettä mutta kunhan jossain vaiheessa saapuisivat tännekin.

Eilen tuli Postilta sähköpostia että "Sinulle on tulossa lähetys...." ja piti sitten taas valita viedäänkö asiamiespostiin vai voiko jättää ovelle jos en ole kotona. Myös DHL-paketti pitäisi tulla huomenna.

Markku Liitiä
21.11.2019, 10.19
Collin Street Bakeryn "World Famous DeLuxe® Fruitcake" varmaankin? Ja tietenkin large eli reilut kaksi kiloa?

Jep, juuri tuollainen, pakattu kannelliseen peltilootaan. Niistä saa jälkeenpäin hyviä säilytyslaatikoita esimerkiksi kuivatuille suppilovahveroille. Kakun koosta en ole ihan saletti, voi olla hyvinkin large. Ainakin painoni kasvaa aina joulun tienoilla pari kiloa.

tempokisu
22.11.2019, 19.11
Tänään kotiin tullessani 2 pakettia oli odottamassa.....niitä kirjeenä lähetettyjä paketteja odotellessa...

PK1
22.11.2019, 19.17
Kyllä. Kaksi ameriikasta home depotilta tilattua jousta oli saapunut postilaatikkoon.

harald
22.11.2019, 19.18
Jess. Clancyn uusin tuotos, ja The Gun kirja (Chivers) saapuivat. Nyt tulee lukemisputki.

tempokisu
24.11.2019, 12.34
? Mitenköhän tässä ....3 uutta lähetystä jotka olen ostanu, on saapunu ulkomaanterminaaliin. Sitten yksi lähetys on palautunut lähettäjälle selityksellä että Suomen posti on lakossa. En halunnu rahoja takas koska tarviin sen jutun projektiin, pyysin lähettään uudelleen 2 vko kuluttua. Samoin mitä äskön ostin, laitoin viestiä että lähetä vasta ensi viikon lopulla.
Nahkiaispaistamollakin harmittelivat asiaa, kuulemma Matkahuolto nosti heti hintoja kun postin lakko alkoi venymään. Ennen 24 euroa maksanut joku lähetys-asia nousi heti 31 euroon.

Että lähteekö ne jo postin rekisteröimät lähtetykset aikanaan määränpäähänsä, vai takaisin lähettäjälle?

tempokisu
25.11.2019, 08.34
? eli Euroopan ulkopuolelta kuten USA:sta, Kiinasta, Hongkongista ( ja ehkä myös Australiasta) Suomeen lähtevät paketit lähtevät lähtömaasta vasta lakon loputtua.
Eli pikakirjeenä eilen ja edellispäivänä pikakirjeenä lähetetyt tavarat eivät lähde harhailemaan matkalle vaan lähtevät maasta myöhemmin, mikä olisi hyvä asia.
Yritän tässä nyt epätoivoisesti mieltää että lähetykset tulee sieltä kuitenkin, vaikkakin myöhemmin.

Posti myös muutama päivä sitten vakuutteli ( tätä sanaa ei tämän jälkeen tarvi käyttää jos puhutaan Suomen postista...) että joulukortit jaetaan. Epäilen kyllä suuresti, kova vaivahan se on etsiä sieltä ne joulukortit, samallahan menisi muutkin lajittelu...

Jos tulee tällä välillä jotain ostettua, niin viestiä vaan myyjälle että lähetä vasta ensi vuonna.

ytte07
26.11.2019, 00.50
Pilkkikaiku tupsahti tänään matkahuollon toimipisteeseen. No säätiedotus lupaa pirkanmaalle lähipäivinä reilusti +asteita joten uusi hankinta joutuu odottamaan kellarissa tovin. Matkahuolto pelaa ja kun tilattava tuote on tarpeeksi hintava niin ei tule toimituskuluja.

Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla

Jopotuinen
26.11.2019, 11.52
Hyvänen aika, kyllä olen.
Eilen hyväksyin hankkarin ja tänään Schenkker kävi paketin viskaamassa.
Hyvin tuntuu paketit valtakunnassa liikkuvan.

tempokisu
03.12.2019, 16.29
Olen toki parikin, mutta PostNord ei vaan saa pakettia toimitettua, eilen jo piti mutta "ajanpuutteen vuoksi..." soitin sinne ja näköjään haen huomenna terminaalista ite. Olisi alunperinkin pitäny soittaa maanantaina että tuun hakeen.

VesaP
03.12.2019, 17.26
PostNord ei vaan saa pakettia toimitettua

https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/78392747_1067114693680370_3453273724550119424_o.jp g?_nc_cat=101&_nc_ohc=PAwtabKUcv8AQnyNX68wKajoUpwLVIabOPZI0Cve0c CIVormZpjSfqjsA&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=b968807ecd846f8f7039361b519664fd&oe=5E6F8828

tempokisu
03.12.2019, 19.16
^ soitin sinne jo eilen, mutta kuulemma paketti on jo kuskin mukana, sama tänään. Oletin että tuodaan nettisivulla ilmoitetusti. Mutta eipä mitään, haen huomenna. Kuten myös Postin toimipisteeseen viedyn suurikokoisen kirjeen ( joka on toivottavasti paketti)

Mutta miettii mitä ite tekisi jos olisi kuskina, ja autossa on toimitettavat paketit. Ei ehtiny klo 8-16 aikana toimittaan kaikkia - mä veisin kaikki paketit sovitusti, eikä mitään että "aikapulan vuoksi lähetys toimitetaan seuraavana arkipäivänä" - ja sähköpostiin tuli ilmoitus "Delivery attempt made" - eikä tehty.

tempokisu
04.12.2019, 12.18
3 pakettia vastaanotettu. Kääk! eihän se Jasperintie 5 ollu yhtään siellä missä aattelin, kävin kysyyn ja löytyihän paikka sitten loppujen lopuksi ja näköetäisyydellä on myös DHL-terminaali jos joskus sielä tarvii käydä.
Näyttäisi että nukkepaketit on tulleet ( paitsi yksi kun ostin eilen) nyt vaan sitten pieniä lähtetyksiä odottelen..

edit. Kas, näköjään Chilen paketista tuli saapumisilmoitus, paketti meni näppärästi tullin ohi.

Smo
10.12.2019, 17.59
Lauantaina saapui Amozonasin paketto postimaattiin, siitä tuli saapumistekstari puhelimeen jonka näytön lasi hajosi just samana päivänä. Viestiä ei saanut näkyviin eikä se näkynyt enää kun vaihtoi sim-kortin uuteen puhelimeen. Piti mennä laittamaan Postin aspaan kyselyä mutta kun kirjauduin postin tunnuksilla niin se näkyikin mun postijutskissa ja pääsin noutamaan lähimaatista SD-kortteja ja SSD-levyjä.

tempokisu
10.12.2019, 18.30
Olen. Tuli postnord jne....noudan pakettini itse. Töitten jälkeen fillaroin sinne paikalle, kauhulla mietin että kolme isoa nousua joista viimeinen kääntyen jyrkkään loppunousuun Linnakallion alueella. Meni ajamalla eikä tarttenu taluttaa, paketti reppuun ja kotimatka sitten mukavasti alamäkeen.

Aika monta kirjattuna kirjeenä tulevaa on edennyt Helsinki 00230. Jospa saisin ne huomenna.

fiber
10.12.2019, 19.05
Postnordin seurantasivu kertoo, että yrittivät toimittaa ja jättivät jonkin tiedonannon. Ei ole mitään lappusta eikä edes neilikkaa ovenpielessä.

Siis:en

tempokisu
10.12.2019, 19.41
^ minulle ne tiedonannot tuli tekstiviestinä ja sähköpostina.

tempokisu
11.12.2019, 16.27
Paljon pikkupaketteja....10 kappaletta pikkupaketteja. Kas, tulihan ne China-paketitkin, ostin 2kk sitten.
Mutta eniten mä odotan yhtä teepaitaa ja tarroja! miksi just ne tärkeimmät viipyy, teepaita on ollu 1.12. Vancouverissa...haluan teepaidan ja tarrat!

harald
11.12.2019, 17.09
Piti joo, DHL sanoi että "paketti toimitetaan tänään". Olin ihan että jee, kunnes tuli tekstari että saa hakea Prismasta 5 kilsan päästä. Öh, mikseivät tällä kertaa tuoneet ovelle niin kuin aina ennenkin?

Pekka L
11.12.2019, 18.47
Olen joo, kolme lyhyen ajan sisällä. Ekat kaksi (eri kerroilla) läheiseen K-Marketiin ja sieltä nouto. Sitten kolmas, jaaha, taas K-Market. Kaupan tiskillä sitten tekstaria näytin, ei löydy... lisää etsimistä, ei löydy. Sitten tarkistetaan lähetyskoodi: paketti on noudettu jo! Mit.vit... hetki raksutusta, öö, katotaan uudelleen nämä saapuneet viestit. Joo, katos, eri viestiketju ja eri K-Market. Vähän nolotti ja kauniisti anteeksi pyysin:o
Löytyi sekin sitten sieltä toisesta kaupasta.

fiber
11.12.2019, 19.45
Postnordin lähetti tuli vihdoin, ja ihan mukava kaveri.

Harmi vaan, että kypärän mukana tullut LED rear light käyttää vain viittä lediä yhden pysyessä pimeänä. Taas pitää raapustaa postia METille.

tempokisu
12.12.2019, 13.52
Kävin vastaanottamassa 3 pakettia ( nukke, venäläisen designerin upseerityylinen army-asu nukelle, 2x ruskeat käytännölliset kumisaappaat nukeille)

harald
12.12.2019, 15.46
Postissa lojuu paketti eilisestä lähtien. Epäilen että saanko sen tällä viikolla. Pikakirje sentään.

Ari H
12.12.2019, 19.44
Kyllä, tänään.

kauris
12.12.2019, 20.43
Jees, polkimet oli tungettu postiluukusta se samalla rikkoen. Wigglen bonuskarkit olivat tippuneet repeytyneestä kirjekuoresta mutta laatikon sisään. Toinen paketti odottaa pakettiaut8maatissa. En tiedä mikä vielä kolmesta tulossa olevasta tilauksestani mutta tuskin se missä tulee 29 jäykkäperä :)

tempokisu
13.12.2019, 13.28
Vastaanotettu 3 pikkupakettia, näistä 2 laitoin suoraan tuohon joululahjakoriin ja yhdessä pikkupaketissa oli nukeille kenkiä.

( mutta eniten mä tässä nyt hermostuneena odotan missä nahkiaistarrat nyt viipyy....)

edit: hienoa, pienet tarrat tuli.

harald
13.12.2019, 13.56
En ole edelleenkään vastaanottanut pakettiani, mutta saan ilmeisesti hakea tämänkin itse vaikka onkin tilattu kotiintuotavaksi.

mk
13.12.2019, 14.36
Jooo... lokakuussa tilattu aliexpress tilaus "luovutettu vastaanottajalle " elikkäs jätetty postilaatikkoon toissapäivänä [emoji19]

JackOja
13.12.2019, 19.58
Juu, sunnuntaina tekemäni kuvakalenteri oli noudettavissa jo tänään. Melko nopeaa Ifolorilla.

kauris
13.12.2019, 21.35
Tänään tuli sähköpotkulauta ja varaosia autorata-autoihin.

tempokisu
14.12.2019, 08.24
:D Ideapark-mainoslehtisessä oli "Reetta kysyy"- kolumni, jossa siis Reetta mietiskeli voiko ostaa joululahjoja itselleen? Hän päätyi ratkaisuun että ostaa ikäänkuin joulupyhien yllätysvieraille lahjoja, on sitten mistä antaa kun tulevat vierailulle mukanaan kakku ja useamman kympin (?) Maria Drockila- kynttilä tuomisinaan.
Eihän kaupassa voi sanoa että "....tässä lahjaa itselleni katselen"

höh, tottakai voi ostaa lahjoja itselleen ja sen voi ihan hyvin sanoakin. Tulee ainakin mieluinen lahja kun itse ostaa. Minäkin eilen paketteja vastaanottaessani "kiitos...tässä sitä taas on lahjoja itselle"

tempokisu
16.12.2019, 15.42
:D :D Nakkilan Mikan lähettämä nahkapussukka tuli! Voi että olen "otettu". Ajattelin ensin laittaa tekstiviestiä...mutta kuitenkin soitin kiittääksen.

pätkä
17.12.2019, 10.39
Jep, äsken kolme pakettia. Kahdet Jack & Jones farkut, yksi Jack & Jones neulepusero ja 5 paria mainioita Castellin Venti merinosukkia.

Jopotuinen
17.12.2019, 15.13
Lentotulli pyssäsi paketin.
Laitoin palautetta print screen kera, että tämä jää alle 22 €.
Parin minsan päästä tuli kuitti, että paketti on vapautettu.

Mutta jos se on nuin helppoo, niin koska tahansa voi hintalapun editoida ja siitä print screen.

tempokisu
18.12.2019, 12.40
^ ne saa selville paketin oikean hinnan jos lähetät sinne peukaloidun kuitin, kyllä sen sieltä saa.... Hassua että selvitystä on pyydetty juurikin kun lähetyksen arvo on ollut pieni; tulli-alv-maksua ei mene jos maksettavaksi summaksi jää vähemmän kuin 5e, eli käytännössä lähetyksen arvo voi olla noin 25e.

Periaatteessa joo, vein kaverille joululahjan ja sain itelleni joululahjan.

Jopotuinen
18.12.2019, 15.24
Jospa nuo epäili vilunkia, kun oli kyseessä niin hieno elektronisesti ajastettava kukkien kasteluautomaatti :)
Siellä oli muuten korkeampi raja lahjatavaroille, olikohan se joku 45 €.
Joskus liimailivat paketteihin ”gift” tarroja ja hintalappu 0 €.

harald
18.12.2019, 15.28
Vaimo osti postin pahvilaatikon ja pakkasi siihen pari pehmolelu-muumia ja Fazerin suklaata, osoitteeksi joku ranskassa. Perille oli kuulemma tullut suklaalevyt ja joku leninki muovikassissa. Että sellainen postin palvelu á 30 €.

cyclomiha
18.12.2019, 21.45
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191218/9e35e2b4b952272641bc131f91b6d950.jpg

E-täpäriin voimansiirron osia..

29er
18.12.2019, 21.57
En ole vielä vastaanottanut. Sain iltapäivällä kyllä tekstarin että paketti odottaa läheslähikaupassa (jonne en tiennyt sitä tilanneeni). En viitsinyt lähteä ulos tuossa ilmassa. Ei siinä muuta vikaa ole kuin pimeys, tuuli, sade ja kylmyys. Ehkä poikkean noutamassa sitten huomenna kun käyn lounaalla. Paketissa on taulu kuvasta, jonka otin syksyn ulkomaanreissulla. En ole aiemmin canvastaulua tilannut joten on pieni arvoitus miltä näyttää.

harald
18.12.2019, 22.05
^^mitä pakkaa tuolla ollaan rakentamassa?

VesaP
19.12.2019, 09.32
Saako tänne raportoida jos kissat on vastaanottaneet paketin? Ne tilas ittelleen uuden ison hienon raapimapuun. Minä kasasin sen. Oli hitti, puussa roikuttiin jo kesken kasauksen. Ja myös pahvilaatikko missä puu tuli oli kova juttu. :)

tempokisu
19.12.2019, 09.33
Jospa nuo epäili vilunkia, kun oli kyseessä niin hieno elektronisesti ajastettava kukkien kasteluautomaatti :)
Siellä oli muuten korkeampi raja lahjatavaroille, olikohan se joku 45 €.
Joskus liimailivat paketteihin ”gift” tarroja ja hintalappu 0 €.

Se riippuu ihan virkailijasta kuka niitä paketteja laittelee ja joihinkin kirjoittaa T ( tulliin) joskus menee ( ei-edullinen) nukkepaketti tullin ohi, useimmiten ei ja sama pienten edullisten lähetysten kohdalla, "gift"-merkintä ei ole vaikuttanut oikein mitenkään ( arvoraja 43e). Kerran soitin ja kysyin asiaa, tullivirkailija sanoi että heitä ei kiinnosta ollenkaan mitä paketin päälle on arvoksi merkattu, vain se kuitti ostosta merkitsee ( siis siinä tapauksessa että virkailija on laittanut paketin tullattavien puolelle)
Mitä sitten tehdään jos olet saanu ilmasen lahjan ja tulli nappaa sen? Olisiko sähköposti lähettäjältä mitä paketissä on ja arvo? kannattanee siinä tapauksessa soittaa tulliin mitä tehdä.

Mutta hain äsken kaksi pakettia ( ja kolmannen iltapäivällä koska on vasta 12 jälkeen...) toisessa paketissa onkin kovasti kaipaamani extra-large-lamprey-stickers.

^ Vesa, tottakai saa :D

VesaP
19.12.2019, 09.37
toisessa paketissa onkin kovasti kaipaamani extra-large-lamprey-stickers.

Ei voinut sanoa "toisessa paketissa onkin kovasti kaipaamani isot nahkiaistarrat"? :)

^ Vesa, tottakai saa :D

Ok, hyvä, ei tullut offtopiccia siis!

tempokisu
19.12.2019, 10.07
^ ...se vaan tuli....harjoittelen kovasti englantia amazon.com tilaamieni lähetysten takiakin. Ja siis extra-larget ( small-medium-large-extra large )

MRe
19.12.2019, 10.47
Eilen tuli pari ranneketta Postipaten tuomana. Naureskeltiin taas, kun sellaista periaatteessa kirjeenä kulkevaa pakettia tuodaan pakettiautolla ovelle asti, mutta Amazon Prime-toimitukset näköjään kulkee niin.

tempokisu
19.12.2019, 12.34
^ kiitos tiedosta, tilasin Amazonista pari kirjaa joista toinen on jo lähetetty ja tulossa 3.1.

VesaP
19.12.2019, 12.47
mutta Amazon Prime-toimitukset näköjään kulkee niin.

Miten olet saanut Amazon Prime jäsenyyden, jos asut Suomessa?

harald
19.12.2019, 12.49
Felt 70 Surplus tipahti juuri tallin eteen UPS:n autosta. Kai se "by the end of the day" on sitten 10:20 aamupäivällä.

tempokisu
19.12.2019, 19.02
Pari ...eikun siis neljä pakettia. Ja sitten vielä varsinainen special delivery from Zazzle, just tilasin hiirulaismaton ja putkahti postiluukusta puoli tuntia sitten.
Lahjakori pursuaa jo lahjoja. Itelle siis.

LJL
19.12.2019, 20.51
En. Adlibris on nyt kunnostautunut, ei ole edes lähettänyt joululahjaksi tulevia kirjoja. Nice

Ei mullekaan, lähettivät sentään maksamani rahat takaisin. Saldo näytti vihreää kun tilasin. Ei vissiin oikein verkkokauppa toimi hyvin.

hcf
20.12.2019, 20.17
Nyt tais tulla ennätys. 18.30 tilaus sisään, 18.44 pakattu ja 18.54 tuli postin sovellukseen että lähetys rekisteröity.

bici74
20.12.2019, 23.54
Olen. Duunissa respan likat ovat aivan kyllästyneitä pakettien varastointiin ja edelleenjakeluun. Itse en auta tässä yhtään. Pyydän siis näin julkisesti anteeksi heiltä.

Jopotuinen
21.12.2019, 09.42
Kyllä olen, lentotullin hypistelemän. Eivät olleet avanneet, ilmeisesti vain ravistelleet ja puntaroineet mielessään :D

callahan
21.12.2019, 10.20
Jep jep, melkein unohdin kun ei ole fillarointiin liittyvä. Jääkaapin oven alahylly tuli tuohon s-marketin ohessa olevaan asiamiespostiin.

tempokisu
23.12.2019, 11.34
Kävin vastaanottamassa vielä yhden joululahjan ( nahkeen sellaisen) itelleni.

PK1
23.12.2019, 11.57
Taas on oltu aivan liian kilttejä, postipukki toi ovelle juuri tämän:

https://scontent-hel2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/80967291_10221011649585033_5104936022798499840_o.j pg?_nc_cat=109&_nc_ohc=QZxKTBT-5IcAQngZJSZZ5XqGx463qy814IH-5KqBiK6-X4sE7r7cHfJzQ&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=2c445276b7623f8f3c99ca28b9f75744&oe=5E6D842E

F. Kotlerburg
23.12.2019, 12.17
Olen. Viime tiistaina tilattu R2:n paketti saapui aamulla kotiovelle. Ei ollut nallekarkkeja.

MRe
23.12.2019, 12.25
Aamulla PostiPate toi zooplussan paketin. Kissoilla alkoi joulu.

tempokisu
23.12.2019, 19.32
..kävin vielä hakemassa yhden paketin ...no hyvä että katsoin tekstiviestin loppuun, olikin viety keskustan K-marketin pakettiautomaattiin.
Ei ollu kaipaamani sukkapaketti.

Jopotuinen
23.12.2019, 19.41
Pate tunki yhden läpi luukun ja sain 4 kpl säädettäviä tippakastelijoita kukkaruukkuihin laitettavaksi.
Kapineeseen ruuvataan vesipullo, josta vesi sitten pisarakerrallaan halutulla taajuudella säätöruuvista.
Kätevä kastelijan lomittaja :)