PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oletko vastaanottanut paketin?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9

F. Kotlerburg
01.10.2020, 23.02
Joo tai ite tartti hakea automaatista. Uudet telineet kaiuttimille.

JackOja
02.10.2020, 09.02
Olisin jos paketti olisi tullut edes lähelle kotia! Tilasin pakettiautomaattiin, toimitettu "lähimpään vapaana olevaan toimipisteeseen"... Maununnevalle, mitä vittua?! Ja postin palvelupisteeseen, ei edes automaattiin. Uittu mitä touhua, tuosta hakemisesta tulee ihan kunnon operaatio! Olisivat vaikka Espooseen jonnekin vieneet mielummin.

Olen kyllä kuullut näistä "toiselle puolelle kaupunkia" toimittamisista, mutta ekaa kertaa napsahti omalle kohdalle. Pakettiautomaattiin tilattuja olen minäkin joutunut jonottamaan dorkana tiskiltä.

F. Kotlerburg
02.10.2020, 11.18
Kerran on omalle kohdalle sattunut. Pakettiautomaattiin tilatun paketin seurantaan ilmestyi "automaatti täynnä" toimitetaan palvelupisteeseen. Tyhmänä tietenkin oletin, että se menee siihen samassa rakennuksessa olevaan palvelupisteeseen. No mitä sitä paskaa vaan parin päivän päästä se ilmaantui Kempeleen Postiin ja ilmoitus, että lähetyksen toimitus keskeytynyt. Meni taas pari päivää niin puhelimeen kilahti ilmoitus paketista Kiimingin postissa. Tässä vaiheessa totesin, että vaikka kuinka vituttaa ajella turhaan Kiiminkiin niin jos paketin aikoo saada niin pakko se on sieltä hakea ihan itse.

tempokisu
02.10.2020, 11.58
Olen kyllä kuullut näistä "toiselle puolelle kaupunkia" toimittamisista, mutta ekaa kertaa napsahti omalle kohdalle. Pakettiautomaattiin tilattuja olen minäkin joutunut jonottamaan dorkana tiskiltä.

Jos se on toimitettu jonnekin toiselle puolelle kaupunkia, ja mun tapauksessani vielä toiselle paikkakunnalle ( Tampereen Kaukajärven postitoimipisteeseen...missähän sekin on?) niin tilaavat sen "omaan" postitoimistoon...tai mikälie postitoimipisteeseen.

Mutta näköjään "sitä saa mitä tilaa" toteutui, heti tuli vaikka kuinka paljon postauksia kun ihmettelin... :D

Pekka L
02.10.2020, 20.59
Olen joo.
Sisälsi mm. pari t-paitaa "Summers Sucks" -tekstillä.

callahan
02.10.2020, 21.11
Jep,illemmalla hain. Kunnon jalkapumppu ja ajokengät.

OKS
02.10.2020, 22.16
Jos se on toimitettu jonnekin toiselle puolelle kaupunkia, ja mun tapauksessani vielä toiselle paikkakunnalle ( Tampereen Kaukajärven postitoimipisteeseen...missähän sekin on?) niin tilaavat sen "omaan" postitoimistoon...tai mikälie postitoimipisteeseen.

Meillä kävi töissä tässä taannoin, että Kirkkonummelta Rovaniemelle tuleva lähetys menikin Tornioon. Paikallisessa postissa nuori nainen (ilmeisesti kesälomittaja) tuumasi ihmettelevälle paketinhakijalle, että sieltä Torniosta se on haettava. Paketinhakija korotti hieman ääntään, jolloin tutumpi vanhempi työntekijä tuli paikalle ja sanoi, että ei tarvitse hakea, posti toimittaa lähetyksen tänne oikeaan paikkaan. Näin sitten tapahtuikin, ihmetystä herätti se, että minkä vuoksi lähetys meni Tornioon, vaikka paketin päällä oli Rovaniemen osoitteemme.

LJL
03.10.2020, 00.17
...sieltä Torniosta se on haettava

Tämän olisi voinut lausua Äkäslompolon Mauri

OKS
03.10.2020, 09.05
Tämän olisi voinut lausua Äkäslompolon Mauri

Niinpä. Saattoihan se olla Mauri, joka jätti tuon paketin Tornioon Antwerppenistä tullessaan. Nykyään joku muu hoitelee nuo keikat.

Nickname
03.10.2020, 10.07
...ihmetystä herätti se, että minkä vuoksi lähetys meni Tornioon, vaikka paketin päällä oli Rovaniemen osoitteemme. Posti lajittelee paketit postinumeron mukaan eli jos paketin päällä sattuu olemaan Tornion postinumero esim. lähettäjän kirjoitusvirheen takia niin paketti menee Tornioon vaikka siinä lukisikin Rovaniemi ;)

En tiedä oliki teidän paketissa näin mutta tämä on aika yleinen syy siihen miksi paketit menee eri paikkakunnalle.

Pekka L
03.10.2020, 11.27
Mä kerran lähetin paketin Etelä-Suomeen, olikohan Kotkaan. Maksoin netissä, raapustin pakettiin helposti-koodin ja tiputin postiin. Parin päivän päästä se olikin jo noudettavissa, Rovaniemeltä.
En ehkä ollut ainut, pian sen jälkeen ennakkomaksettuihin paketteihin piti alkaa raapustaa ne osoitteet myös.

bici74
03.10.2020, 13.16
Mutsi taannoin lähetti paketin tänne Espanjaan. Joku kuutisen viikkoa kesti ennen kuin löysi perille. Paketissa oli japaninkielistä tekstiä, tarroja ja leimoja. Äetee oli yrittänyt olla kansainvälinen ja kirjoittanut osoitteeseen maaksi "España"....koska käsiala on mallia lekuri, oli ilmeisesti joku skanneri tulkinnut maan olevan "Japan" ja näin paketin maailmanympärimatka sitten alkoi.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

OKS
04.10.2020, 18.03
...ihmetystä herätti se, että minkä vuoksi lähetys meni Tornioon, vaikka paketin päällä oli Rovaniemen osoitteemme.

Posti lajittelee paketit postinumeron mukaan eli jos paketin päällä sattuu olemaan Tornion postinumero esim. lähettäjän kirjoitusvirheen takia niin paketti menee Tornioon vaikka siinä lukisikin Rovaniemi ;)

En tiedä oliki teidän paketissa näin mutta tämä on aika yleinen syy siihen miksi paketit menee eri paikkakunnalle.

Postinumero taitaa tosiaan olla se tärkein tieto osoitteessa. Pakettimme tuli kuitenkin vakiotoimittajalta, joten siellä on osoitteemme tiedossa ja osoitetiedot tulevat tulostettuna lapulle, joka liimataan paketin päälle.

K.Kuronen
08.10.2020, 14.01
Eilen paketin R2:sta 1x-osia. Pieni iloinen yllätys oli, eturatas oli uudempaa mallia, joka sopii sekä 6800, että 8000-ultegran kampiin ilman viilaa.

tempokisu
08.10.2020, 18.17
DHL toi nukkepaketin, posti pienen (maski)paketin ja nuken kengät tuli. No tuli ne maskit jotka tilasin ihan just, kovasti olen odottanut sitä edellistä tilaustani, että pääsisin tekeen nukelle paidat kivalla printillä.
Samoin odottelen USA:n kahta pakettia, nämä ovat kestäneet tulla jo kohta 2kk....osa toisesta lähetyksestä ( muki + teepaita ja huppari) eli toi muki tuli jo aja sitten, mutta tuo isompi paketti sitten kestää...

harald
11.10.2020, 01.20
Tilasin keskiviikkoillalla kirjan englannista. Pe illalla DHL soitti ovikelloa. 48 tuntia, not bad. Posti ei olisi suoriutunut samasta vaikka paketin olisi laittanut menemään samasta kaupungista.

moukari
11.10.2020, 18.52
No enpä ole vastaanottanut. Hollannista on lähetetty runko viime viikon torstaina ja viimeisin merkintä seurannassa on maanantailta, kun paketti on lajiteltu Hollannissa. Maanantaina seurantaan ilmestyi myös Suomen postin seurantakoodi, joka ei anna muuta tietoa paketista kuin se, että siitä on saatu sähköinen ennakkosanoma. Hollannin päästä lähti siis PostNL:n kuljetuksena. Mietin, että onkohan tuo edes lähtenyt vielä kohti Suomea, vai makaako varastossa edelleen. Yleensähän noissa tulee merkintä siitä, kun paketti on lähtenyt kohti kohdemaata, mitä tässä ei siis ole vielä näkynyt. Saa nyt nähdä tuleeko edes ensi viikollakaan tänne.

tempokisu
11.10.2020, 19.19
^ noin ne kaikki paketit Alankomaista nimenomaan tulee, on se ennakkosanoma. Ai miten niin ei ole lähtenyt kohti kohdemaata? jos siitä on ilmoituskin tehty niin matkalla paketti on. Alankomaiden paketit on tullu 1-2 viikossa.

USA:n paketit tuntuu kestävän ikuisuuden tulla. Elokuun puolella ostetut pacific lamprey-paidat ja huppari, paketti on liikahtanut sikäli että 9.10 lähtenyt USA:sta, oli pitkää jossain paikassa 30.8. Samoin yksi nukke USA:sta kesti tulla 5 viikkoa, perjantaina tullasin.

* ja koko ajan olen päättäny että mitään en osta ennenkun tuo paketti-lista on tyhjä. Ei ole pysyny tämä päätös, ei *

moukari
11.10.2020, 20.25
^ noin ne kaikki paketit Alankomaista nimenomaan tulee, on se ennakkosanoma. Ai miten niin ei ole lähtenyt kohti kohdemaata? jos siitä on ilmoituskin tehty niin matkalla paketti on. Alankomaiden paketit on tullu 1-2 viikossa.

Okei, hyvä tietää. Lähinnä jäin miettimään sitä, että "Shipment is sorted" -päivityksen jälkeen ei ole tullut muita päivityksiä Hollannin postin seurantaan, mutta Suomen postin koodi kuitenkin näkyy Hollannin postin sivuilla seurannassa. Suomen postin seurannassa ei sitten näy muita kuin ennakkosanoma (joka näkyy aika monilla yrityksillä Suomen postin seurannassa ihan alkuperäiselläkin koodilla jo silloin, kun myyjä on laittanut paketin liikkeelle). Saksan postin kuljetuksissa nimittäin yleensä tulee se "Shipment has been forwarded to destination country" tms. päivitys, kun se lähtee Suomeen. Eiköhän se täällä loppuviikosta sitten ole :D

Nickname
11.10.2020, 20.39
^ Mistä lie tilasit, mutta ainakin minulla Hollandbikeshopin lähetyksissä on tullut info kun paketti lähetetty, siitä joku viikko ja seuraava info kun paketti on noudettavissa :D eli ei turhia välimerkintöjä ole tullut.

jyrmy
12.10.2020, 16.35
Englannista kypärävalo (exposure diablo), 4 pv kesti toimitus.. ja samantien ekan käytön jälkeen vein paketin postiin. Nyt toivotaa takuu hommien toimivan yhtä nopeesti.

tempokisu
12.10.2020, 18.30
^^ joskus ne ilmoitukset näkyy Suomen Postin seurannassa vasta kun paketti on noudettavissa, vaikka edellispäivänä olen katsonut niin ei mitään, mutta yhtäkkiä kaikki seurantatiedot sitten näkyykin.
Joskus olen sitten kuriirifirman omilta sivuilta etsinyt pakettini, ja se on - noudettavissa Suupan R-kioskilta. Mitään ilmoitusta ei ikinä tullut erikseen.

Mutta tuli kaksi maskia ( joista saan nukeille nahkeet puserot, sitä varten suunniteltu printti ) ja kahdesta paketista saapumisilmoitus mutta en jaksa enää lähteä hakeen, haen huomenna aamulenkin yhteydessä.

moukari
12.10.2020, 19.09
^^ joskus ne ilmoitukset näkyy Suomen Postin seurannassa vasta kun paketti on noudettavissa, vaikka edellispäivänä olen katsonut niin ei mitään, mutta yhtäkkiä kaikki seurantatiedot sitten näkyykin.
Joskus olen sitten kuriirifirman omilta sivuilta etsinyt pakettini, ja se on - noudettavissa Suupan R-kioskilta. Mitään ilmoitusta ei ikinä tullut erikseen.

Mutta tuli kaksi maskia ( joista saan nukeille nahkeet puserot, sitä varten suunniteltu printti ) ja kahdesta paketista saapumisilmoitus mutta en jaksa enää lähteä hakeen, haen huomenna aamulenkin yhteydessä.

Joo Kiina-pakettien kanssa on aika usein noin. Länsimaista tulevista paketeista tulee aina noin kello 13:00-13:40 ilmoitus tekstarilla, kun saa hakea samasta lähipostista. Eivät osanneet sanoa varmaksi Hollannin postissa oliko lähtenyt maasta vai ei, ehkä mutta ei ehkä sittenkään, käskivät odottaa vielä viikon ja selvitellä sitten uudestaan asiaa. Suomen postista eivät sitten osanneet muuta kuin kehottaa odottelemaan.

tempokisu
13.10.2020, 12.59
^ :D kiinanpaketit tulee yleensä jollain omalla tunnuksellaan, ja jos ei mahdu postiluukusta niin Suomen Posti laittaa maksikirje-tunnuksen, ja siitä tulee ilmoitus.
Kuten yhteen tänä aamuna haettuun pikkupakettiin.
Ja lisäksi hain kaksi nukkepakettia.

Vitsit kun juuri se paketti tai lähetys, jota eniten kaipailee, viipyy.....

MRe
13.10.2020, 14.27
Lupine - the Light saapui. Voi tätä rajatonta onnen tunnetta. Nyt kun vielä jaksaisi lähteä ajamaan... ehkä huomenna tai...

moukari
13.10.2020, 17.54
Vitsit kun juuri se paketti tai lähetys, jota eniten kaipailee, viipyy.....

No joo. Tämä mun paketti on maannut lajittelussa pian puolitoista viikkoa eikä ole vieläkään lähtenyt Hollannista, tiesivät Hollannin postissa kertoa nyt. Onkohan noita Euroopan sisäisiä kuljetuksia supistettu nyt korona-aikaan, vai mistähän johtuu. Ei ole ikinä kestänyt minkään paketin kohdalla lajittelussa näin kauan. Kerran Liettuasta tilattu tubeless-teippi jäi tullipostiin viikoksi, kun se tuli kirjekuoressa ja näytti sen verran epäilyttävältä.

brilleaux
13.10.2020, 18.24
Juu! Uus traineripöytä on peräkontissa.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

harald
13.10.2020, 21.49
Lupine - the Light saapui. Voi tätä rajatonta onnen tunnetta. Nyt kun vielä jaksaisi lähteä ajamaan... ehkä huomenna tai...

Minullekin tuli, SL AX. Mutta mielestäni tilasin SL X-mallisen. Oh well, onhan tässä vielä vähän aikaa ennen kuin kellot siirretään.

tempokisu
14.10.2020, 16.41
Tuli pikkupaketti, nuken kenkiä.
Mutta edelleen odotan nahkeita maskeja ja teepaitoja, tulkaa nyt täällä kovasti odotellaan!! joo onhan näitä jo, mutta nämä on pacific lamprey-printillä.

moukari
16.10.2020, 09.32
No nyt se tuli! 2,5 kuukautta odotettu gravelrunko nimittäin. Vielä kun ehtisi koota pyöräksi asti.

fiber
16.10.2020, 21.10
Kyllä, tuossa tunti sitten.

Mahtavaa palvelua: tilasin keskiviikkona iltakuuden jälkeen. Ennen seitsemää tuli sähköposti, että ovat Bresciassa pakanneet tilaamani vaatteet ja laittaneet eteenpäin. Eilen DHL ilmoitti, että on jakelussa perjantaina. Ja tosiaan aika tasan kaksi vuorokautta tilauksen jälkeen lähetti soitti, että olisi paikalla neljän minuutin kuluttua. Sukat, bibsit, paita, liivi. Kaikki osuivat oikean kokoisina! Nyt vielä pitäisi saada se fillari, jota silmällä pitäen nuo tuli hankittua.

JackOja
17.10.2020, 19.14
Joo, paketti kirjoja.

puffe
20.10.2020, 11.04
Bugattin kannen tilasin torstaina Italiasta ja perjantaina (rahtilennot osuivat kohdilleen :-) TNT:n edustaja oli käynyt takomassa ovea – en ollut kotona.
Soitin edustajalle ja ulkomaata puhuva tyyppi oli niin liekeissä, että lupasi toimittaa paketin lauantaina. Hiukka ihmettelin edustajalle, että onko lauantaina jakelua?
Ei ollut. Lupasi tuoda paketin maanantaina iltapäivällä – kotona olin koko iltapäivän ja edustajaa ei näkynyt. Tiistaina soitin TNT:n konttorille ja hain paketin itse omin pikku töppösin.

ps. samalla reissulla selvisi, että TNT yhdistyy FedExin kanssa.

29er
20.10.2020, 11.42
Kyllä, ruokalähetyksen.
Olen myös "lähettänyt" paketin. Myin erään tavaran paikallisessa ryhmässä, ja jätin tavaran terassin pöydälle noudettavaksi. Vaihtui päivän aikana kahden euron kolikkoon.
Ja odotan yhtä pakettia. Amerikkalaisten mukaan toimitus on arviolta keskiviikkona 27. lokakuuta. En jaksanut selata kalenteria katsoakseni minä vuonna 27.10. sattuisi keskiviikolle. Ei ainakaan tänä vuonna.

OKS
21.10.2020, 13.55
Muutama päivä sitten tuli Matkahuollosta sähköpostiviesti saapuneesta lähetyksestä. Sen vähän mitä olen ollut Matkahuollon kanssa tekemisissä, niin saapumisilmoitus on aina tullut tekstarina. En ole tilannut mitään, joten kävin eilen paikan päällä kysymässä onko minulle tullut mitään. Eipä sieltä mitään löytynyt, joten taisi olla jokin huijausviesti tuo. Jos noin oli, niin onneksi en avannut viestiä. Postin nimissä näitä on viime aikoina lähetelty. https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/tiedotteet/20201008_huijausviestitiedote

mpk
21.10.2020, 17.52
Tänään tipahti autotallissa olevaan noutopisteeseen maanataina tilaamani uusi sykevyö.

--
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

jalkkis
21.10.2020, 18.13
Hupsista mutta olenkin UPSista! Eli ei tullut ei. Tälle päivälle piti tulla paketti. Seurantakoodi sanoi, että talonnumero virheellinen. No olihan se tavallaan, kun osoitteessa oleva Ä olikin C. Soitin aspaan, ja kysyin, että tästäkö johtuu, vaikka 2 vkoa aikaisemmin tullut toinen paketti tuli täsmälleen samasta paikasta ja samalla osoitetiedolla perille asti ilman hämminkiä. Aspan kaveri sanoi jotenkin että nyt on jotain muuta (sähelletty). Koitetaan jakelua huomenna.

Nomutta, vastaanotinhan minä tänään monta pakettia! Postin kuriini toi viikon eväät kotiin. Maanantaina tilattu ja nyt eväät kaapeissaan. Eka kerta kun tilasin evästä (siis muuta kuin pitsaa tai kebaania) intterwepsistä ja ei olis voinu mennä paremmin. En taida enää muutaman euron hintaerolla vaivautua ruokakauppaan...

fiber
23.10.2020, 21.21
Saunasta piti kömpiä avaamaan ovi, kun DHL toi traineriin uuden hihnan.

Munarello
26.10.2020, 14.26
Aissperskeles mutta tuli pahat ennakkofiilikset matkalla olevan paketin kohtalosta. Tilasin lädisaarilta musiikkiliikkestä yhden purnukan, jonka ilmoittivat toimittavan DPD:n toimesta. Tajusin juuri, että sehän tarkoittaa sitä että Postnordin kuriiri kirjaa jossain vaiheessa järjestelmään että "yritetty toimittaa" ja se on sitten korkeammassa kädessä miten homma jatkuu jne... Postnordin seurannan mukaan paketti oli eilen Eindhovenissa joten jokohan se tämän päivän aikana ehtisi jo Suomeen.

moukari
26.10.2020, 14.34
Joo. 7,80 eurolla 4 paria 105/Ultegra -levyjarrupaloja Kiinasta. Taisi tulla viikossa. Näyttävät just samoilta kuin Wigglessä tms. myytävät Clarksin palat. Niissä on ollut mun mielestä jopa parempi jarrutuntuma kuin paljon kalliimmissa Shimanon paloissa. Eivät nämä varmaan kovin kauan kestä käytössä, mutta onpahan varalla.

MRe
26.10.2020, 16.17
Kissoille tuli ruokaa ja virmajuuri-fretti, joka aiheutti suurta onnentunnetta molemmissa. Alkuihmettelyn jälkeen, toki.

Taimo M.
27.10.2020, 16.34
Juuri tuli Thomannilta isohko paketti.

spaddu
29.10.2020, 14.51
Postin uudistetut tekstiviesti-ilmoitukset:
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/05ebe89d74e8465b96fffdb7abd1ee78.jpg.webp

m-52
30.10.2020, 11.36
8 lämpöpatteria tuli eilen. Tarkoittaa putkiremonttia.

Nickname
30.10.2020, 19.25
Postin uudistetut tekstiviesti-ilmoitukset:
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/05ebe89d74e8465b96fffdb7abd1ee78.jpg.webp:D
Vaikuttaa selvästi paremmilta kuin joskus olleet vaihtoehdot A. Klo.9-13. B. Klo.9-13. C. Klo.9-13.
Päivystä siinä sitten 4 tuntia että milloin se sattuu tulemaan.

Mohkku
02.11.2020, 15.06
En ole vastaanottanut pakettia!

30.10.20 tieto, että paketti on Suomessa jakelukeskuksessa. Tänään tuli tieto: "New delivery date agreed upon."

Kiitos tiedosta. Hiukan yli kuukauden vasta olen tuota odotelut, joten ei vielä kannata jakelun kanssa kiirehtiä.

MäkiHiiri
03.11.2020, 09.55
Olen!
Kuumapaketti tuli!
Inspiroiduin räystästekniikkaa, joskin vähäisessä määrässä, hyödyntävästä ulkoilukuorelosta sen verran, että pitihän se hankkia.

Mitoitus ihmetyttää. Olen selvästi tehnyt habaa liikaa.
T:riuku

fiber
04.11.2020, 14.11
Sutjakasti tuli paketti Suomeen eilen. Vaan nyt ollut vuorokauden verran seurantatieto "Delay in transportation."

Eipä tällä ohjaamopaketilla ole kyllä mikään kiire, kun ei ole vielä runkosettiäkään.

tempokisu
04.11.2020, 15.07
Pitkästä aikaa olen, vastaanotettu 3 pakettia.

Nickname
04.11.2020, 20.13
En ole, noutopisteessä ollut nyt kolmatta päivää mutta ei kuulu noutoilmoitusta jotta saisi haettua... Suostuukohan ne luovuttamaan paketin jos näytän vain s-postista paketin tunnuksen ja henkkarit?

jalkkis
04.11.2020, 20.27
Olen, 2kpl paketteja eilen.

Olishan postilla logistiikassaan vielä kehittämiskohtia, kun posti tekee eri käynnit ovelle saman päivän aikana. Toki toinen paketti tuli Suomesta ja toinen ulkomailta mutta silti.

jalkkis
04.11.2020, 20.29
En ole, noutopisteessä ollut nyt kolmatta päivää mutta ei kuulu noutoilmoitusta jotta saisi haettua... Suostuukohan ne luovuttamaan paketin jos näytän vain s-postista paketin tunnuksen ja henkkarit?

Minä olen saanut paketit ulos Ärrältä seurantakoodilla ja henkkareilla. Mutta tämä on siis Posti, mikäs tässä oli roudaaja?

bici74
04.11.2020, 20.33
Jep, salmiakkia tuli laatikollinen [emoji39]

Nickname
04.11.2020, 21.08
Minä olen saanut paketit ulos Ärrältä seurantakoodilla ja henkkareilla. Mutta tämä on siis Posti, mikäs tässä oli roudaaja?DHL:änä tullut ulkomailla eli Posti ( valitettavasti ) paketin kuljettaja, pitää käydä kokeilemassa jos ne erehtyisi sen antamaan, on kyllä ollut Postin kanssa niin paljon kaikkea p***aa että en yllättyisi jos vaatisivat odottamaan noutoilmoitusta ja paketti kerkeäisi lähteä takaisin ja saisin maksaa rahdit taas moneen kertaan.

Juha Lehtinen
05.11.2020, 11.26
Uusi iPhone tuli vastaanotettua eilen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Jartsu01
05.11.2020, 11.52
Uusi Garmininin ranneke

tempokisu
06.11.2020, 12.10
2 pakettia vastaanotettu ja Liutun kuski tuo illemmalla vielä yhden ( jossa on nukke) nyt tuli Pacific lamprey-pussukka ja toinen paketti on avaamatta. Ajattelin joululahjaksi itelle, mutta ehkä sisältö pitää tarkistaa että on tilatun oloisia ( kerran oli yhdessä mukissa kuva väärin päin, ja sain uuden ).

tempokisu
17.02.2021, 15.44
Olen, nukketavaraa tuli 4 pakettia, mutta RedBubblen nahkeet jutut edelleen saamatta :( ja nukketavaratkin tuli niin pitkään että en enää muista miksi ja mitä projektia varten pari juttua ylipäätään hankin...

nure
18.02.2021, 17.56
Posti toi uuden telkkkarin, R2 paketti odottelee vielä viimeisiä, viimevuoden tilaus...

fiber
18.02.2021, 18.01
Viimeisin paketti tuli viime viikon tiistaina. Pahvien sisältä löytyi Viessmann-merkkinen pumppu, vähän kalliimpi kuin Lezynen tai SKS:n halpikset. Painoakin sillä oli lähes 300 kilogrammaa.

tempokisu
18.02.2021, 19.00
RedBubblen essu tuli. No jotain kuitenkin sain yliviivata "tulossa"-listalta. Ja huomenna pääsen testaamaan essua kun paistan siikafileen...

petev
18.02.2021, 22.04
Bike 24 paketti tuli (uus kypärä), taas toimi tuo paketti seuraavaksi päiväksi kotiin, kun tilaa ennen klo 16.

tempokisu
24.03.2021, 11.34
OLEN :) Luojan kiitos paita tuli vihdoinkin! tuli kyllä paidalle hintaa kun tullaus ei omalla koneella onnistunut ( palvelussa tapahtui virhe - ja toistui..)ja jouduin pyytämään Postia tullaamaan...
Reppu, tai reput ( lähettivät uuden) eivät tulleet, yksi maskilähetys ( 2 maskia) katosi mutta korvaava lähetys tuli perille.

Joka tapauksessa, odotin tätä paitaa niin kauan ja hermoilin ja stressasin että olen tosi iloinen kun saan nyt töihin hienon paidan. Tilasin varmuuden vuoksi toisen samanlaisen paidan, voihan olla että se jossain vaiheessa tulee. Lähetetty 23.2. joten odottelen nyt vielä kuukauden ennenkuin alan mihinkään "I did not receive it" toimenpiteisiin.

Tänään tuli myös yksi nukkepaketti Italiasta. 3 viikkoa kesti Italiasta tulla.

tempokisu
26.03.2021, 19.55
^ tsemiä, eli siis muillakin on näitä ongelmia kun paketti ei tule??? onko kenelläkään ollut sitä ongelmaa että tullatessa "palvelussa tapahtui virhe"? ja se toistuu. Hermostuttaa jos tää tulee aina, joka paketille tulee se 20e ( vai oliko enemmänkin) lisämaksu jos joudun pyytään Postin tullauspalvelua tullaamaan.
Nyt myös USA:n ennen LZ-alkuiset pikakirjepaketit tulee nyt UA-alkuisina. Ja nämä UA-alkuiset sitten tulee näköjään hitaasti. Ja juuri sellaisen kanssa oli tullausongelma.

tempokisu
30.03.2021, 19.26
Paketti tuli, tilasin turkulaisesta nettikaupasta merihenkisiä keittiötarvikkeita kuten patakinnas, pöytäliinat, servettejä...sekä kirjan "Suuri suomalainen Majakkakirja" - jota heti jännityksellä tutkinkin että....on siellä Nahkiainen :) joka tapauksessa mielenkiintoista katsoa minkä näköisiä ne paikat on kun aamulla tietoja kuuntelee. Laitetaan Nahkiaisen tietoja sitten toisaalle.
Huomennakin on tulossa paketti, tilasin toisen kultaisen nahkiaiskorun.

tempokisu
31.03.2021, 13.10
:) se toinenkin paitapussukka putkahti postiluukusta, ostin kaksi että edes toinen tulee ja tuli molemmat. Samanlailla lähettäjänä on Jersey Post , mutta tämä pussukka ei mennyt tulliin ( 31,75usd ).

Nickname
13.04.2021, 18.41
En, jännä nähdä milloin sen voi hakea, tilasin naapurikunnassa olevasta pyöräliikkeestä (2h ajomatka)"sairaan nopeat" kiekot, ajattelin että ne tulee nopeasti tuosta läheltä ja ei tarvitse lähteä hakemaan, nyt tehnyt paketti tuloa jo 8 päivää, Postnord oli sitä toimittamassa viimeviikolla kotiovelle mutta peruin ja siirsin toimituksen lähimpään noutopisteeseen koska en ole päivällä kotona, nyt paketti sitten maannut Postnordin terminaalissa pari päivääja vielä sanoo seuranta että ainakin se päivä menee ennenkö voi hakea...

Föhn
13.04.2021, 18.53
^ PostNordilla ja heidän jakelua suorittavilla alihankkijoilla tuntuu olevan vaikeuksia hoitaa toimituksia. Itsellä on kolme eri pakettia ollu kierrossa 8-10 päivää. Helvetisti aikaa on menny näiden sotkujen setvimiseen. Paketit on paikkakunnalla mutta ei ne vaan tänne osaa. Jo pelkästään sovellus ei tunnu olevan tilanteen tasalla. On soiteltu aspat ja whatsupit pyytäen että viekää vaikka lähimpään pakettiautomaattiin mutta ei, itsepintaisesti pyöritään kaupungilla soittamatta puhelun puhelua.

Juha Lehtinen
13.04.2021, 21.56
Kuriiri toi tänään Power2max NGeco wattimittarin ja kammet siihen.

petev
13.04.2021, 21.58
Tuli pari viikkoa odotettu paketti, Genevallen kahvat.

Nickname
14.04.2021, 18.48
Vastoin kaikkia odotuksia olen vastaanottanut paketin, pitänee seuraavalla kerralla ruveta kiroamaan toimituksen hitautta jo kolmannen päivän kohdalla niin tulee nopeammin.

kmruuska
14.04.2021, 19.09
En ihan mutta Saksan puolella asuva työkaveri on kun itävaltalainen pyöräliike ei suostunut toimittamaan sähköpyörää kuin Itävaltaan ja Saksaan. Toimittavat kuriiripalvelulla akkujen vuoksi ja todella nopeasti. Itse asiassa turhankin nopeasti kun nyt työmatkalla Espanjassa pitää kärvistellä lauantaihin saakka ennenkö pääsee hakemaan paketin.

telipyörä
14.04.2021, 21.25
En ole, kun kukaan ei lähetä.

tempokisu
22.04.2021, 20.03
Kävin hakemassa nukkepaketin, tosi kiva kun noutopiste tuli 300m päässä kotoa olevalle huoltikselle. Niin, paketti USA:sta Alankomaihin ja sieltä Suomeen on todella paljon lyhyempi kuin esimerksi paketti suoraan USA:sta Suomeen....

Juha Lehtinen
23.04.2021, 11.39
Kyllä, kuriiri toi uuden fillarin.

harald
23.04.2021, 11.52
Viini- ja oluttilaus on R-kioskissa odottamassa noutoa. Neljä laatikkoa, mahtaa olla ahdasta tuolla ärrässä. Tilasinkin DHL Home Delivery palvelun, ja maksoinkin kuljetuksesta sen verran. Jännä nähdä miten tämä kehittyy.

tempokisu
30.04.2021, 11.47
Hain kaksi nukkepakettia. Ja tullasin yhden.
Kas kummaa, Integrity Toyssin paketit oli jumissa kuukauden päivät, toinen Tokiossa ja toinen Jamaica Distribution Centerissä. Kirjoitin IT:lle toisen kerran että jos paketit eivät tule mitä tehdään, saanko rahani takaisin...
Siitä päivä niin Jamaicasta paketti on Suomessa, ja toinen päivä niin Tokiostakin tuli Helsinki-Vantaalle. Ilmeisesti tiukempisanainen, kuitenkin kohtelias, sähköposti jollain tavoin auttoi.
Kohta sieltä vastataan että mitään onglemaahan ei ole olet saanut paketit. Kuten viimeksi, pyysin lähettämään maksetun nuken kun oli jo 3 viikkoa kulunut....tuli viesti paketin seurantakoodista ja 5min sen jälkeeen vastasivat että mitään ongelmaahan ei enää ole paketti on lähetetty.
Arvostaisin jos vastattaisiin nopeasti ja vaikka pahoiteltaisiin, yritämme kiirehtiä pakettisi lähetystä. Kuin että yritetään saada mut tuntemaan että ihan turhasta sä valitat.

JohannesP
30.04.2021, 12.05
Kolmesta paketista sentään Brittien Wigglen paketti saapui 2,5 viikon kuljetuksen jälkeen. DHL maksettu seuranta toimi taas hyvin, kun 2 viikkoa sai olla pidennossa liikkuuko se mihinkään.

Belgiasta 3 päivän toimitusajalla oleva paketti tosin seilaa 1,5 viikon jälkeen edelleen jossakin eikä hajuakaan onko tulossa.

Espoosta lähetetty paketti pyörii viikon jälkeen edelleen Vantaan logistiikkakeskuksessa karusellia ja seurantaan ilmestyy päivittäin rekisteröintejä. Vaikka kolme kertaa soittanut Postin aspaan niin aina sama kaava: ihmetellään ettei sen noin pitäisi mennä tietojen perusteella, pahotellaan, laitetaan ilmoitusta eteenpäin ja ei auta kuin odottaa. Tää on varmaan kuukausien projekti ennen kun joku postilla oikeasti tekee asialle jotakin, vaikka paketti ei ole edes varsinaisesti kadoksissa.

K.Kuronen
30.04.2021, 18.35
FedEx toi läpiakselin taakse. Kunhan jaksan, niin taidan kysäistä valmistajalta kierteen pituudesta: mittaa on kohtuudella alkuperäistä enemmän, vaikka itse akseli on oikean mittainen.

Jostakin tosin muistan lukeneeni, että kierteen pituudella ei olisi suurta merkitystä, kunhan on vähintään yhtä pitkä, kuin alkuperäisessä.

Muuten Robertin akseli on asiallisen oloinen. Ja tärkein: akseli on alkuperäistä kevyempi.

kmruuska
30.04.2021, 18.40
Tuli Syncrosin lokari, Squirtia (E-Bike versio...) ja noname preload cap kampeen metsän hengille uhratun tilalle.

Marsusram
30.04.2021, 19.11
Viikossa tuli B-C:ltä, Postin asiamieheltä hain lootan.
-2 kpl Revoloop Fat 26"
-DT Competition pinnoja 100kpl
-11v GX Drehgriffschalter ja Schaltwerk
-2kpl Centerline jarrulevy

Köfte
01.05.2021, 03.21
Näemmä olen. Rva&jälkikasvu ovat hankkineet 12" kokoisen neliskanttisen tod. näk. pyöreän sisällön omaavan paketin. Saatan ehkä haistaa matkan ruosteisen ämpäriin, tai 40 vuoden takaiseen unettomaan Hammersmithiin. Tai sitten jotakin aivan muuta...

PikkuPatleetti
03.05.2021, 09.16
Kyllä!! Viime tiistaina lähti tulemaan jenkeistä ja tänä aamuna kotiovella. Ei huono, toki saatoin maksaa jotain rahaa ettei jää muhimaan matkalle.
Hammock Gear Incubator ja Burrow eli riippumattovermeitä.

tempokisu
05.05.2021, 10.26
2 nukkepakettia vastaanotettu. Saksasta tuli reilu viikossa, mutta USA:n paketti matkusti 7 viikkoa.
^ millä kuljetusmuodolla tilasit, minä otin USA:n paketin edullisimman mukaan eli maksikirjeenä. En ota jatkossa, vähintään pakettina.

PikkuPatleetti
05.05.2021, 18.31
2 nukkepakettia vastaanotettu. Saksasta tuli reilu viikossa, mutta USA:n paketti matkusti 7 viikkoa.
^ millä kuljetusmuodolla tilasit, minä otin USA:n paketin edullisimman mukaan eli maksikirjeenä. En ota jatkossa, vähintään pakettina.Worldwide express tms. Ei tainnu olla muita vaihtoehtoja, mutta nopea toimitusaika oli henkisestikin kiva kun tavaran saamiseksi liikkeelle meni 8 viikkoa (koska toimittajan ruuhka).

tempokisu
05.05.2021, 19.17
^ kiitos. Siinä vaan valitsee sen edullisimman about 23usd, paketin kuljetuskulut on 53-73usd....joissain nettikaupoissa ei voi valita, tulee automaattisesti.
No joka tapauksessa, meni inspiraatio yhteen nukkeen juuri tuon odottelun takia että laitoin myyntiin, hieman isommalla hinnalla mitä paketista maksoin ( 110euroa)

VeloGirl
06.05.2021, 04.10
Ei oo muuten pakettia näkynyt, siskon Suomesta lähettämä marraskuun puolivälissä. Erinäisen kysely on tehty, soittivatkin Oregonin kansainvälisestä postipaikasta paketista josko ois ilmestynyt, vaikkei se heidän tiedoistaan näy. Tais joku siellä kotopuolen postisysteemissä tarvita joululahjoja enempi kuin minä, että kiitos vaansilleen helekutisti. Sanosko jotta viduttaa siskon puolesta, hänhän hommas kamat (kirja, salmiakkia, yms sekä sanaristikoita joita äiti on jemmannut mulle lehdistä) ja maksoi postituksen.
Edelliset paketit on tulleet enempi tai vähempi repaleisina, mutta perille kuitenkin.

Tämä oli se viimeinen postitusyritys.

tempokisu
06.05.2021, 05.55
^ viime vuonna marraskuussa tuli ilmoitus tullattavasta lähetyksestä, lähetysmaa USA. ?? mitään ei pitänyt olla tulossa, sitten lähettäjän nimestä hoksasin että olin maaliskuussa ostanut nuken mekon. Olin kuitenkin saanut rahat takaisin ajat sitten, joten annoin lähetyksen palautua lähettäjälle.

Marraskuussa ostin RedBubblelta ( USA) repun, ei ollut helmikuussakaan tullut joten he lähettivät uuden. Ei ole kumpaakaan reppua näkynyt, ja olen saanut jo rahat takaisin.

Föhn
07.05.2021, 16.03
En vielä mutta ens viikolla. Uusi stonga stem kombinaatio Canyonilta kun aikaisempi oli liian hieman pitkä. Missä noita fillarinosia ois kätevintä myydä? Fillaritori?

Köfte
07.05.2021, 17.17
^ Fillaritorilla kokeilisin ainakin itse puskaradion lisäksi. Aikaisempaan äimistelyyn liittyen
12" ja risat kokoisen kantti x kantti laatikon sisältö paljastui Neil Young & Crazy Horsen
4 lp setiksi 90-luvun livevedoista. Way Down in the Rust Bucket. (Rouvalla saattoi ehkä
olla omiakin ambitioita:))

kauris
07.05.2021, 19.29
En ole tänään. M
Tiistaina tuli uus pyörä ja nyt postissa olis jo noudettavissa vähän huolto-osia siihen. 2 muuta tilausta matkalla. Toinen alibabasta joten voi ottaa vielä kuukauden päivät.

Nickname
14.05.2021, 18.21
Tänään käyty hakemassa pussukka, sisälsi paidan. Turvallisia kilometrejä tiedossa :)

https://i.ibb.co/YT2y5vq/IMG-1868.jpg (https://ibb.co/Fq60QGj)

Il ciclista di Roine
14.05.2021, 22.37
Viimeisin paketti (tai kirje) oli Four Tetin 2CD Pause/Paws Saksan Amazonilta. Ihme, kun jewel case oli ehyt.

Juha Lehtinen
15.05.2021, 10.45
Viime aikoina aika montakin pakettia. Nyt pitäisi hakea ärrältä yksi Marek Soundilta lähetetty paketti.

tempokisu
17.05.2021, 11.53
Tänään 2 nukkepakettia. Nyt ei olekaan tulossa enää kun nuken uikkarit ( no lähettäisi jo!) ja nahkeita maskeja odottelen.
Pitäisi varmaan tilata jotain...

F. Kotlerburg
25.05.2021, 13.31
Joo. Canyonin laatikko on eteisessä.

Siellä on nolosti liian hyvä pyörä.

tempokisu
26.05.2021, 16.10
Olen, kaksikin pakettia. Merihenkisiä tuotteita ( tablettia, tiskirättiä, pussilakana, patalappu, servettejä...) ja sitten nukkepaketti.
Ekasta paketista puuttui pyyhe, sähköpostiini oli vastattu mutta ei kyllä näy se sähköposti...puuttuva tuote on kuitenkin tulossa, soitin sinne. Päivän töpeksinnät jatkui toisen paketin haun kanssa, yritin vaikka miten monta kertaa...oho, väärä paikka.

Mainittakoon että tiskirätit on niin hienoja ettei raski käyttää, patalapustakin tuli lähinnä koriste...servetit sentään tulee käyttöön, pussilakanat myös ja tilaan toisenkin setin, tulee alu- ja päälylakana sekä molempiin tyynyihin.

fiber
29.05.2021, 09.18
Perjantaiaamuna Elite vastasi, että lähettävät vaihtohihnan traineriin asap. Lauantai-iltana vastaanotin paketin. Chapeau!

tempokisu
12.06.2021, 11.52
Olen vastaanottanut 2 nukkepakettia, ja kolmannestakin tuli tekstiviesti-saapumisilmoitus mutta haen sen huomenna. Mukavasti Ukrainasta tuli paketti tullin ohitte...vielä.

tempokisu
16.06.2021, 12.02
2 pakettia, nuken asu ja Suomen Kalat- kirja. Kirja on upea, paljon hienoja kuvia ja tietoutta joten riittää lukemista vähäksi aikaa. Odotan myös Haapkari-viehepakettia, mutta näköjään menossa kauemmas mitä laitoin hakupaikaksi, haen sitten huomenna lenkin lomassa.

tempokisu
17.06.2021, 11.52
Kävin hakemassa aamulla 2 pakettia; vieheet ja tosi ison pehmoankeriaan :)

Firlefanz
17.06.2021, 15.26
Ei, mutta olen saanut parikin tekstiviestiä joissa on kerrottu että pakettini on matkalla.

Nickname
17.06.2021, 19.11
En, pari päivää sitten tuli lähettäjältä viesti että on lähetetty, eli toisin sanoen on tehty Postille noutoilmoitus että saa käydä hakemassa, ei ole vielä kelvannut hakea, ei sillä että olisi kiire mutta rupeaa olemaan Postia kohtaan huumori loppu.

JackOja
17.06.2021, 19.22
En mutta kolmea odotan.

1. Laakereita
2. Parvekelasitiivistettä
3. Retkilokareita

miz
17.06.2021, 19.56
En.

Paketti tuli Saksasta Suomeen 3 päivässä. Nyt on ollut maanantaista lähtien Kampissa, nettiin päivittyneen aikataulun mukaan jo ensiviikon tiistaina automaatissa Maunulassa. Ihan hyvä suoritus, matkaa on kuitenkin lähemmäs 8 km ja menee vain 9 päivää.

Post Nord on ilmeisesti tehostanut toimintaansa parantaakseen asiakaskokemusta entisestään.

StevieRayVehkakoski
18.06.2021, 09.55
Olen ja se pitäisi nyt lähettää suoraan takaisin Kiinaan. Menin nuukana miehenä tilaamaan Aliexpressistä Elita One - hiilikuitutolpan ja 27,2mm tolppa on hienosti kaikkea 26,8-27,1mm väliltä ja aivan soikea eikä penkin aluslevykään istu lähellekään siihen putken päähän. Onkos jollain kokemusta miten tää homma toimii, avasin sinne reklamaation kuvien kanssa ja pyysin refundia mutta sieltä kuitattiin että palauta tolppa ja tulee refund. No laitoin että ookoo ja sieltä aukesi kenttä missä on osoite ja toinen kenttä mihin voin syöttää DHL:n ym. tracking numeron. Tsekkasin postin sivuilta niin 45,90€ maksais paketin lähetys Kiinaan eli aika lailla täsmälleen kahden tolpan verran.. Laitoinkin jo kysymyksen että haluatteko maksaa 45,90 siitä että lähetän tolpan takaisin vai pistättekö mieluummin uuden mutta tarkastetun tolpan tilalle. Olen siis jo 99% varma että olen hävinnyt tämän pelin mutta onkos muilla kokemuksia Aliexpress-reklamaatioista?

tempokisu
22.06.2021, 12.29
^ joudut ensin itse maksamaan postikulut, ja kuvittelet että saat takaisin....ei lähempää satulatolppaa löytyny? Mä olen ostanu satulatolpat kivijalkaliikkeestä Tampereelta, tullut ehkä kalliimmaksi mutta tuotteen, sopivan sellaisen, saa heti.

Kaksi pakettia käyty hakeen, pienet keltaiset pehmoankeriaat ja nukkepaketti. Juuri tällä hetkellä ei tulossa ole enää kuin nahkeet trikoot ( jotka tullattu) ja maskeja ( joista tarkoitus tehdä nukenvaatteita).

StevieRayVehkakoski
22.06.2021, 18.09
Tää päättyi niin että esitin myyjälle kysymyksen haluavatko oikeasti maksaa 45,90 siitä että saavat tän romun takaisin ja seuraavana aamuna oli kuitattu että ei tarvii palauttaa ja rahat kilahti takas visalle. Näitä samaisia tolppia on myyty 1600 kappaletta ja asiakaspalautteita tais olla 500 viiden tähden joten vähän yllätys millainen paska tää oli. No eipä maksanut penniäkään tää oppitunti mutta eipä tarvii kiinakuitua jatkossa tilata.

tempokisu
22.06.2021, 19.18
^ ja paras satula on ollu 19,99e ihan tavallisesta kaupasta :D lisää pyörän painoa aika paljon, mutta tärkeintä on että mun peppu tykkää.

tempokisu
24.06.2021, 11.15
Vastaanotettu RedBubblen nahkeet trikoot ja maskeja. Erikoinen tilanne, en muista koska olisi ollu että ei ole sitten mitään tulossa, toki tähtäimessä on huutaa pari nukkea.
Sähköpostissakin on enää vain 5 viestiä, arkistossa on 20.

Shimaani
24.06.2021, 18.17
Nöyp. Aamusella tilatttua 5G käikälettä (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/63258/qgnfr/Huawei-E6878-870-5G-4G-LTE-modeemi-ja-WiFi-reititin)ootellaan....

JackOja
24.06.2021, 20.37
En, mutta maanantaina ehkä.

Nickname
26.06.2021, 16.31
En ole kun en ole mitään tilannut.

Nickname
03.07.2021, 20.29
En ole, mutta kirjekuori pitäisi olla tulossa.

kauris
03.07.2021, 22.32
En ole mutta kaksi odottaa noutoa pakettiautomaatissa. Polar gritx huollosta ja satula takuuvaihdosta.

Shimaani
03.07.2021, 23.06
Kenkäplankit hain. Oli muuten buutsit ihan kutun rujossa kunnossa...

tempokisu
15.07.2021, 20.17
Paketti haettu, kävelymatkan varrella on St1 automaatti - tuli "Herkku" ( nukke) ehkä numero 64...

tempokisu
21.07.2021, 12.14
EN OLE. Vitsit, ensin tulee DHL:ltä ilmoitus että tuovat paketin 19.7, mutta ei tuotu. Uusi toimituspäivä 20.7. ja muutin sen pakettiautomaattiin. Ei mitään, soitin asiakaspalveluun...vihdoin kaikkien näppäilyjen jälkeen sain puhua jonkun kanssa.
Olin ostanut nuken Global Shipping Programmen kautta, eli tullaus yms. maksut maksoin oston yhteydesä. No kuriirifirma ei pystynyt tekemään tullausta ilman henkilötunnustani.
Tosi monimutkaista, jos en olisi soittanut ite sinne niin olisiko tullaus jääny tekemättä kun ei ole tarvittavia tietoja..

...no nyt on. Avauduin kuitenkin asiakaspalvelijalle siitä miten hankalaksi on asiat tehty, suositteli ostamaan Euroopasta mutta kun nuket lähtee USA:sta, jos meinaa Euroopasta ostaa niin USA:sta se on alunperin ostettava ja nyt kun on alv ja tullit niin monen eurooppalaisen harrastajan harrastus kuihtuu.

Edellinen ^ Global Shipping Programmella ostettu nukke tuli paljon näppärämmin suoraan pakettiautomaattiin, ilmoitus että paketti on noudettavissa. Ihme monimutkaista DHL:n kanssa.

bici74
21.07.2021, 16.06
^mulla ajatuksena ostaa jotain rihkamaa Kiinasta ihan vaan nähdäkseni kuinka homma toimii (tai siis mitä ilmeisimmin ei toimi). Ymmärrän tietysti tullit ja ALVit mutta tuon pitäisi toimia ilman turhaa byrokratiaa ja ainoastaan hinnassa näkyvänä muutoksena.

tempokisu
22.07.2021, 13.37
^ kyllähän se toimii, maksettavaa tulee vaan lisää. Kympin paketista tulee kakskymppiä.

Tänään pitäisi saada kaksi pakettia. DHL:n paketti on vihdoin pakettiautomaatissa, mutta miksi tarvitsen sekä pin-koodin että kuvallisen henkilöllisyystodistuksen ( ohjeessa pyydetään ottaan mukaan ) eikös sen paketin voi vaan hakea koodilla automaattilokerosta....no ehkä asia selviää iltapäivällä.

edit. aha, piti ensin näppäillä se pin-koodi. Sitten oma nimi. Ja kaikista vaikein osio, allekirjoittaa etusormella "hyväksyttävästi" no ei kyllä mun mielestä tullu hyväksyttävästi ihan harakanvarpaita kun se alusta ei ottanu kontaktia....mutta kas, ihan vierestä avautui luukku jossa paketti oli. Ihan voittajafiilis :D
Tuli hieno nukke, ja toisessa paketissa hieno nuken asu.
Nyt ei olekaan sitten mitään pakettia tulossa, ei ole vuosikausiin ollut tämmöinen tilanne. Sähköpostikin on aika tyhjä.

tempokisu
11.08.2021, 11.32
Hain Merikaupan ( mun nimitys Ocean Storelle) paketin Matkahuollon lähipisteestä, sekä Postista nukkepaketin. Merihenkisiä tarvetavaroita tuli myös pieniksi joululahjoiksi.
Viinipakettia odotellen...

Ari H
11.08.2021, 14.35
Tuli maantaina.
Tilasin edellis viikon perjantaina Lontoo -kaupasta; toimittivat Hollannin liiteristä.
DHL. Reitti: Eindhoven - Amsterdam - Kööpenhamina - Arlanda (SE) - Helsinki.

spaddu
11.08.2021, 14.42
En vielä vastaanottanut mutta toivottavasti pian, tilasin superpienen pumpun: https://www.bikester.fi/airbone-zt-702-pyorapumppu-M121778.html. Menee taskuun tai satulalaukkuun sillä pituus vain 10cm!
(https://www.bikester.fi/airbone-zt-702-pyorapumppu-M121778.html)https://images.internetstores.de/products/685217/02/9eb091/airbone-zt-702-minipumpe-schwarz-1.jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true&useTrim=true&size=613x613

Juha Lehtinen
13.08.2021, 14.43
Joo. Hain CamelBak Podium pulloihin uudet korkit jotka CamelBak oli kutsunut vaihdettavaksi uusiin, äkkiseltään en eroja huomannut uusiin verrattuna. Tuli myös toinen paketti, Fiskarsin sadettaja. Pitää saada uudet nurmikon siemenet kasvamaan uudessa mullassa.

OKS
13.08.2021, 22.36
Vanhan liiton musiikinkuuntelijana tilasin Gigantista Sonyn radio/cd/c-kasettisoittimeen. Tänään sain tuon käsiini, nyt pääsee taas kuuntelemaan vanhoja kasetteja. :)

tempokisu
16.08.2021, 16.33
^ kasettisoittimet ei enää toimineet, heitin pois kaikki c-kasetit ja radiot on tuossa hävitettävän tavaran kasassa.

Mutta tuli kaksi paitapakettia, toisessa itelle kututalkoopaitoja kalaprintillä ja sitten nukelle paita. ( paketti avattu) No on kyllä tosihienoja talkoopaitoja :cool: olisipa jo lauantai niin pääsisi käyttämään...

tempokisu
18.08.2021, 11.48
Olen vastaanottanut odottamani viinipaketin, jossa siis kuvan Viini nahkiaiselle sekä Root1 ja Voyager Estate.

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/nahkiainen21/viininahkiaiselle%20n1.jpg?img=smaller https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/nahkiainen21/viininahkiaiselle%20n4.jpg?img=smaller

tempokisu
19.08.2021, 19.15
...voi että DHL lähetti tekstiviestejä että mun pitää hyväksyä kuljetus tai jotain...viime kerrasta viisastuneena soitin asiakaspalveluun ja siellä he tarvisi mun henkilötunnukseni tullausta ( maksettu jo ostaissa) varten. No sitten kuitenkin sieltä pukkasi vielä 6 tekstiviestiä että pitää ilmoittaa tietoja tullausta varten...voi elämä sentään, soitin uudelleen..
Mutta ensi maanantain kuljetukseen kaavailtu paketti tuotiin tänään. Nukkepaketti.

bici74
19.08.2021, 19.49
Tuli useampi pussi turkinpippureita koto-Suomesta, seuraavaksi haetaan kaupasta votkapullo.

JackOja
25.08.2021, 19.26
Juu Shelbyn paketin noudin 'tomaatista.

Shimaani
28.08.2021, 19.02
En. Noutosortti kävi hakemassa vanhan (ja uitun painavan) tiskikoneen ja lieden pois. Mahtipalvelu! :)

Nickname
29.08.2021, 18.53
En ole vielä, ehkä alkuviikosta pitäisi olla pyörän kokoinen paketti noudettavissa.

tempokisu
31.08.2021, 12.55
En ole vielä - siis mikä tämä nyt on, paketti lähti eilen USA:sta ja nyt jo tuli tekstiviesti että se pitäisi tullata OmaPostissa. Eikö voi tullata kuten ennen, sitten kun paketti on saapunut Suomeen? - kysyn tänään Postista vielä...menee liika hankalaksi, kaikenmaailman OmaVero, OmaPosti, OmaTays, OmaKanta...

edit. Kävin vastaanottamassa pikkupaketin, samalla kysyin em. asiaa. Ei osattu, muuta että kun tullaus on muuttunut. Tiedetään. Mutta ei kai se tässä viime viikolla enää muuttunut..No just kun pääsin kotiin, tuli puhelimeen ilmoitus että ifolorin pyyhkeetkin tuli. No haen huomenna sitten.
Soitin sitten tulliin tuosta tullauksesta, ja vanhalla tavalla siten että paketti on saapunut Suomeen niin voi tullin sivujen kautta tullata, ei ole pakko OmaPostin kautta. Helpotus että asia selvisi.

JackOja
01.09.2021, 22.36
Joo, pyörälenkin päätteeksi hain B-C:n paketin postista.

Hankalan iso oli fillaroida sen kanssa viimeiset 150 metriä kotiin. Jälkiviisautena olisi ollut turvallisempaa taluttaa fillaria paketti kainalossa.

tempokisu
09.09.2021, 19.33
Olen vastaanottanut paketin, tullannut paketin perinteisellä tavalla ( eli ei mitään OmaPostia tarvita) sekä saanut ilmoituksen että 2 pakettia lähetetty.
Lista pienenee...pitäisiköhän ostaa jotain, ajattelin kyllä niitä merisää-tuotteita ostaa..

tempokisu
10.09.2021, 23.00
! no nyt tuli nopeesti, eilen laitettu Kreikasta FedExillä matkaan ja tuli tänään neljän aikaan iltapäivällä. Tai nopeesti ja nopeesti, ostin nuken 24.7. ja ehdin jo avata "casen" ...en tiennyt että myyjällä ei ole sitä nukkea vielä käsissään. Itse en myisi jos myytävä ei ole konkreettisesti käsissäni.

Mr_W
11.09.2021, 17.10
Kaksi pakettia tänään postista haettu, jotka molemmat piti tullata aiemmin. Vähentää kyllä jatkossa tilaushaluja kaukomailta, kun tullaus vie aikaa ja aiheuttaa vaivaa. Mutta netistä tilatut silmälasit toimivat ja sopivat aivan OK, iloinen yllätys!

tempokisu
11.09.2021, 17.43
^ :D ei se tullaus kyllä kovin kauaa vie ( en ymmärrä miten Stubbi sai tullaukseen kulumaan tunnin...) ja nykyisin ei tarvitse enää ilmoittaa lähettäjää kun se tulee valmiiksi, eikä paketin painoa. Mutta tullimaksu on isopi kun siihen tulee se arvonlisä myös. Ja Postin käsittelymaksu.
Samaa mieltä että vähentää eu:n ulkopuolelta tilaamista, mutta kyllä sitä joskus jotain voi....50usd ( kokonaishinta) paketin tullimaksut oli 15+ euroa, ei paha.

Föhn
11.09.2021, 17.53
Meikäläisen päässälasku taito sanoo että tullin osuus kolmasosa hinnasta. Minusta paha.

tempokisu
11.09.2021, 18.58
Meikäläisen päässälasku taito sanoo että tullin osuus kolmasosa hinnasta. Minusta paha.

Riippuu tuotteesta, jos kovasti haluat ja muualta ei saa. Laskeskelin että Ifolorista tilattu sängynpäällinen tulee kalliimmaksi kuin FineArtAmericasta tilattu peitto posteineen ja tulleineen.
^^ Saksasta olen kyllä ostanut ihan normaalisti ilman mitään muita maksuja....

tempokisu
15.09.2021, 15.04
Tuli Saksasta pikkupaketti, maskeja joista kaksi itelle ja yksi nukenvaatteeksi. Tuli myös Suomesta tilaamani merisää-tuotteet - tosi hienoja ja erittäin kauniisti pakattu ( laitoin lähettäjälle tästä palautetta ) eli kiitos vain vinkistä nahkiaistopicissa, laitan sinne huomenna tuubihuiveista kuvaa.

tempokisu
19.09.2021, 17.39
!!Olen. DHL:n kuski oli kuskannut paketin väärään osoitteeseen. Nimi ja osoite on paketin päällä ihan oikein, oli menny tuonne Kirkkokadulle. Mies oli palannut mökiltään ja löytänyt paketin ovensa edestä, ja toi sen minulle.
Palautetta DHL:lle lähtee kuitenkin huomenna, hei siis vähän tarkkuutta tuohon nimen ja osoitteen lukemiseen.

ilmora
23.09.2021, 10.57
En, se on jo 1,5 viikkoa pyörinyt Postin jakelussa ympyrää.

Oatmeal Stout
23.09.2021, 15.46
Olen, uurna luovutettiin tarkistamatta henkilöllisyyttäni.

Aakoo
23.09.2021, 16.15
Olen, kaksikin. Toinen ei vaan ollut minun tilaamani vaikka osoitekortissa näin lukikin. Onneksi paketin sisältä löytyi lähetyslista oikeilla tiedoilla, ja 5km päässä asuva etunimikaima saa tavaransa tänään.

tempokisu
27.09.2021, 18.46
Äskön vastaanotettu nukkepaketti, UPS:n kuski toi oikeaan osoitteeseen...

fiber
28.09.2021, 00.03
Tuli paitsi toisessa ketjussa mainittu ylävartalon vaatekappale (takki tai paita), myös momenttiavain ja Velotoze kenkäsuojat. Hyvä ihme, että ne kenkäkortsut haisevat pahalle! Kuin vanhat ilmapallot joskus lapsena.

tempokisu
04.10.2021, 11.44
Olen. RedBubblen pussukat tuli, kiva että nämä tulivat Saksasta. Syntymäpäivälahja itelle, avaan paketin huomenna.

tempokisu
22.10.2021, 18.35
!Olen, kallis nukkepaketti tuli, huh helpotus kun viime kerralla DHL kuski vei paketin väärään osoitteeseen..todella upea nukke, hyvä ostos kun sain Euroopasta ja nyt nuken hinta näyttää olevan yli 700euroa...

Concorde
24.10.2021, 18.33
Jep. Vesipumpun huoltosarja perämoottoriin. Jenkeistä tilattuna postien ja tullien jälkeenkin 40% halvempi kuin Euroopasta.

JackOja
27.10.2021, 11.35
Mjoo, NOSHTin painavan paketin hain eilen automaatista fillarilenkin päätteeksi. Pkkusen hankala oli ajella pakettia stongan päällä tasapainottaen, mutta selvisin.

tempokisu
27.10.2021, 20.09
Höh, 2 pakettia piti tulla tänään klo 19 mennessä, mutta "lähetys ( lähetykset) on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"..

Postiluukusta tuli "pehmokala rannelenkillä" x2, tätä voi käyttää neulatyynynä, pehmukkeena kun kirjoittaa koneella, yhden kalan laitoin olohuoneen kristallikruunuun...

tempokisu
28.10.2021, 16.21
:) yksi paketti tuli tänään, Biology of Lampreys vol1 ja vol2. Ykkösosa näyttäisi helpommin luettavalta kun on perusasiaa, kakkosessa mennään aika yksityiskohtaisiin kuten nahkiaisen veren koostumus ja silmän solujen rakenne... ehkä tulee luettua valikoiden..

jaha, saman sarjan vol3 on myös noudettavissa - kävin hakeen. Jospa joskus löytäisi nelososan, kohtuuhinnalla ( kaupan oli vol1-4 mutta hinta 750usd on liikaa ).

bici74
28.10.2021, 16.58
Joo, uusi passi tuli. Viikossa, tosin 147 euron maksua vastaan.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

tempokisu
29.10.2021, 19.48
aamulla tullasin ja zazzlen nahkeet kuulakärkikynät oli sujautettu postiluukusta sisään kun töistä tulin. Just, vaikka sain 10usd alennusta niin kynille tuli ihan mukavasti hintaa ( ennen tuli vaan kirjeenä ja nyt tullattavana lähetyksenä....) mutta nämä on hienoja ja näillä on sujuvaa kirjoittaa, käytän päivittäin.

tempokisu
01.11.2021, 16.36
Koko päivän kyttäsin seurantaa, milloin paketti on noudettavissa...äskön haettu kahden upean nuken paketti.

tempokisu
03.11.2021, 18.48
ups:n kuski toi paketin. Postin pakettien toimitukset ovat viivästyneet...ja voi että sentään, pehmonahkiais-paketin lähettäjällä EI ollut antaa seurantakoodia ja se paketti on tullissa. Tässä joutuu odotteleen että lähettävät uudella lähetystunnuksella sen kirjallisen tullauskehoituksen.
Tosiasia on kyllä se että tämä alv-tullaus-uudistus merkittävästi vähentää EU:n ulkopuolelta tilaamista, mieluummin kalliimmalla EU:sta jos sitä tavaraa saa EU-maasta.
Mutta kysytäänkö sitä tullattavan tavaran kuittia oikeesti ikinä?

tempokisu
05.11.2021, 09.13
5 pakettia haettu.

nure
05.11.2021, 12.10
Kovasti odotin Nallekarkkikaupasta viikonlopuksi mutta alkuviikkoon jää...

tempokisu
12.11.2021, 23.34
Hain merisäätuotepaketin tuossa iltapäivällä pakettiautomaatista....äskön avasin ja todella iloisesti yllätyin :) kun mukaan oli laitettu kivoja merisääkortteja ( joissa myös Nahkiainen mukana) osa tuotteista menee joululahjoiksi. Erittäin korkealaatuisia tuotteita ja nopea toimitus eli suosittelen

https://www.miaogalleria.com/collections/merelliset-tuotteet

Teemu H
13.11.2021, 00.14
Joulu lähestyy, ja paketteja tulee jo päivittäin. Mielenkiintoisin on ehkä Lego creator 31120 keskiaikainen linna minulle... eikun lapsillle... minulle :o

Paketissa tuli myös Laken MX146 syksykengät naapurikunnasta Hyvinkäältä. Nyt on vielä syksy, joten hyvä homma :cool:

Ranskasta saapui kypärä ja aika hyviä ranskalaisia eväspatukoita. www.alltricks.com on näköjään joissakin kamoissa hinnoiltaan kilpailukykyinen ja siellä on vähän erilaisia juttuja tarjolla (no, siis ranskalaisia eväitä).

MRe
13.11.2021, 15.28
Bikesterist tuli lokarit…

pete+
13.11.2021, 18.51
Onhan noita tullut ja ei.
Jos positiivista yritää löytää Postin toiminnasta niin yllättävää oli, että postin käsittelymaksun voi nyt maksaa verkossa pankkikortilla nyt kun se ei aiemmin onnistunut kuin luottokortilla.
Turhaan menin maksamaan sen R-kioskin kassalle joka siis kassalla maksaa 40 centtiä enemmän (3.30).
Nyt sitten odotellaan muutama päivä milloin posti ilmoittaa, että paketin voi hakea.
Onhan tuo tullausbyrokratia EU:n ulkopuoleta tulevissa paketeissa aika kova, vaikka Tullin sivut kyllä toimii hienosti.

tempokisu
14.11.2021, 08.39
^ piruvie, joutuu maksamaan alvit kahteen kertaan jos myyjä ei anna IOSS-numeroaan. Äsken pyysin myyjää sitten perumaan kaupat kun alvit meni oston yhteydessä mutta myyjällä ei ollut IOSS-numeroa, tai koodia ( muotoa IM1234567890 ) myyjä kovasti ihmetteli että on myynyt Eurooppaan ja laittanut paketin "gift" 4usd että ei siitä sitten enää alvia ene. Mutta kun se ei auta enää, ainakaan Suomessa, kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat paketit/kirjepaketit menee tulliin. Kerran aiemmin kysyin tullin asiakaspalvelusta niin kuulemma heitä ei kiinnosta mitä paketin arvoksi on merkattu, vain alkuperäinen ostokuitti tai vastaava merkitsee. Voin maksaa 40usd paketin alvit noin kympin, mutta en kyllä ala maksaan sitten siitä summasta alveja uudelleen. Toki riippuu tavarasta, nyt kyseessä oli nuken koru.
Aiemmin paketti saattoikin mennä tullin ohitte, ja saattoi joku oikeasti 5dollarin lähetys mennä tulliin ja pitänyt tullata sillä vitosella, ja sitten postin käsittelymaksu.

Mutta mun kudottu nahkiainen -paketti on ainakin liikahtanut, eilen on rekisteröity Helsingissä. On se pitkä ja hankala matka Helsinki-Vantaalta ( jonne saapunut 30.10) Pirkkalaan. Nopeemmin meni Californiasta Helsinkiin.

tempokisu
16.11.2021, 05.48
Eilen ups:n kuski toi nukkepaketin.
Ja ihan mahtavaa :D kudottu nahkiainen on rekisteröity Tampereella! raukka tullut ryömien Helsinki-Vantaalta 16 päivää...

tempokisu
16.11.2021, 20.19
:D nyt on Happy Lamprey no2 vihdoinkin täällä, kotona. Oli raukalla kyllä pitkä ja hankala matka, erityisesti se osuus Helsinki-Vantaa > Pirkkala. USA:n Kaliforniasta Helsinkiin meni ihan sujuvasti viikossa mutta se loppuosa, 17 päivää.

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kalajuttuja/HappyLamprey2%20k3.jpg?img=smaller

Olen kyllä niin helpottunut ja onnellinen että tämä paketti on perillä ja tuli kiva nahkiainen, joka oikeastaan symboloi sitä että jos joku tuntuu että ei suju - kyllä ne asiat selviää.

tempokisu
17.11.2021, 19.36
...ja kävin vastaanottamassa nukkepaketin.."Herkku" numero jotain 66....

tempokisu
19.11.2021, 17.22
Nukenvaatepaketti haettu. Jaha pitää varmaan ostaa nyt sitten vaatteille käyttäjiä...kun tulossa on enää nuken kumisaappaat ja pieniä pehmokaloja.

JackOja
19.11.2021, 18.30
Luulis, että olisin, mutta en vielä.

K.Kuronen
22.11.2021, 21.23
Olen. Paketissa oli 11-42 11V XT-kasetti. Tarkoitus olisi ruuvailla se seutaavan ison huollon yhteydessä 650b-kiekkoon. 28-tuumaisiin jätän 11-40 -pakan ja eteen vaihtuu 44-hampainen.

Vähän on pientä nypläämistä, mutta aika näyttää.

kaakku
22.11.2021, 21.29
Viime maanantaina tuli odotettu paketti. Tosin jouduin heittämään roskiin, kun haisi ihan homeelle. Onneksi sisältö ei haissut.

JackOja
22.11.2021, 22.26
Luulis, että olisin, mutta en vielä.

Tulihan se joo, AHW-Shopista roinaa.

MRe
23.11.2021, 15.18
UPSin henkilö kiikutti ovelle RCZ:sta jo jokin aikaa sitten tilatut eXTRahienot Di2-takavaihtajan ja käyttökytkimen. Asennusta vaille valmis.

tempokisu
24.11.2021, 06.43
:) pikkupaketti Latviasta tuli, kivoja pehmokaloja: hauki, taimen - ja turpa. Näköjään eri ikäisiä, hauki ja taimen ovat nuoria ...kiva että noille kahdelle on tehty iloiset ilmeet, taimen ihmettelee...

https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kalajuttuja/pehmokala%20gailfish1.jpg?img=smaller

tempokisu
24.11.2021, 19.14
Kävin hakeen paketin, piti tulla läheisen bensa-aseman pakettipisteeseen mutta Prismaan meni. Partahöylä Dick Johnson Aiguise, jossain jutussa tätä kehuttiin, ja on ollu vaikeeta löytää tehokasta ihokarvojen / niskahiusten poistajaa niin tilasin. Kokeilin äskön, ehdottomasti paras ostamistani ( kokeillu aika monta marketin raapijaa) tilasin hopeisen mutta tuli musta, ja oikeastaan parepi näin.
Nyt on sileet käsivarret :D

tempokisu
27.11.2021, 13.56
Nukkepaketin hain, olipa kauniisti pakattu :)

JackOja
27.11.2021, 17.29
Joo. Kelin paketti tuli päivässä.

tempokisu
28.11.2021, 12.42
Hain äskön eel-t-paitapaketin, itelle joululahjaksi eli avaan vasta jouluna.

tempokisu
08.12.2021, 12.17
Melkein. Hyötyajona kävin postissa, josko saapunut paketti olisi kaivattu kirja. No ei ollut kun taulut, ja se paketti on haettava huomenna autolla.

Fuuga
08.12.2021, 19.44
Aamulla käytiin hurtan kanssa hakemassa paikallisesta asiamiespostista uusi Primus multifuelin työkalu. Vanhasta hajosi suuttimen putsauspiikki.

--
Murphy elää!

tempokisu
09.12.2021, 12.27
Hain aamulla ison taulupaketin, senverta kurkistin että on mitä pitääkin ( mattapintaiset) avaan jouluna. Kahden paketin haku just kohta ja huomenna yksi.

MRe
09.12.2021, 14.36
Matkahuollon ja PostNordin paketit odottaa tuolla parin sadan metrin päässä K-kaupan lokerikossa.

tempokisu
10.12.2021, 13.17
Hain aamulla nukkepaketin.

tempokisu
15.12.2021, 10.55
:D tänäänkin haettu nukkepaketti, sekä kutomislankaa - onneksi nettikaupasta löytyi Novita Keto-lankaa turkoosin värisenä, Kuljun Kartanosta löytyi harmaata. Tämä on ihanan pehmeetä lankaa kutoa.

tempokisu
18.12.2021, 13.09
Hain juuri matkahuollon noutopisteestä kirjapaketin ( Legendan perintö, kirja Hannu Hautalasta) ja laitoin joulupakettikassiin.

tempokisu
19.12.2021, 12.58
Tuli saapumisilmoitus, mutta en hoksannut katsoa että noudettavissa 20.12. klo 17 jälkeen.

Ja myös yksi paketti tulee USA:sta, suomessa kuljettaa DHL. Ja taas sieltä tulee tekstaria linkkien kanssa että pääset ....mitä ilmeisimmin antamaan tiettyjä tietoja tullausta varten ( paketti on ostettu Global Shipping Programmen kautta eli olen maksanut tullialvit jo, mutta DHL:n pitää suorittaa tullaus. Ihme juttu, sillä Liuttu logistiikka toi vaan GSP paketit suoraan.) Tarvii huomenna soittaa asiasta, olen samasta asiasta soitellut useampaan kertaan etten pääse puhelimen kautta minnekään linkkiin..., eikö tietoihini saa mitenkään liitettyä henkilötunnusta?

Jos tässä ei tule enää mitään ostettua ( ehkä nuken asu?) sitten on tulossa enää pre-order nukke ja toivottavasti Blake Sheltonin levy, ihan vaan kokeilin onnistuuko osto..ja kyllä sieltä tilausvahvistus tuli, saa nähdä tuleeko levy. Yhteissumma oli kuitenkin vain 25usd.

lisäys: soitin DHL:n asiakaspalveluun, puhelun aikana tuli DHL:ltä 14 tekstiviestiä tästä asiasta ( ...pääset tästä linkistä) pyysin asiakaspalvelijaa että vähän kohtuutta nyt teidän tekstiviestittelyyn...

tempokisu
20.12.2021, 11.46
Käyty hakemassa kirjapaketti. Nyt on kaksi samaa kirjaa, olin hätäne kun ensimmäistä kirjaa ei kuulunut niin tilasin toisen samanlaisen.
> vien toisen kirjan töihin, voi lueskella jos on taukoa.

DHL-paketin kanssa vieläkin ongelmia - onneksi nyt kuitenkin tuli sähköpostiviesti, että asiakaspalvelijalle antamani henkilötunnus ei ollut tallentunut.
Miksei Global Shipping Programme-paketit voi tulla kuten ennen UPS:n kautta , sujui paljon paremmin.

tempokisu
21.12.2021, 18.28
DHL:n nukkepaketti tulikin just äskön ( arvioitu toimitusaika huomenna), kuski toi ja kiva että soitti ovikelloa! aiemmin on jätetty vain oven taakse, ja kerran väärään osoitteeseen...

OKS
22.12.2021, 17.04
Pomolta tuli joulupaketti, kun eläkeläinen lopetti tämän joulun kiireapulaisen hommat. Näyttää vahvasti siltä, että tämä 40. joulu oli viimeinen joulu näissä työn merkeissä.

JackOja
22.12.2021, 18.54
Olisin, mutku "viety lähimpään vapaaseen toimituspisteeseen", eli hevonkuuseen.

bici74
22.12.2021, 22.39
Juu ja useita, tänään oli pakettipäivä.

tempokisu
24.12.2021, 18.00
^ no neljän kassin kanssa tulin kotiin, tänään oli varsinainen superpakettipäivä :D okei osa oli ihan muuten ostettuja, mutta jätin avaamisen tähän päivään. Ja kun ite ostaa, saa mieleistänsä. Ifolofin kuvapyyhkeet ja hiirimatto on kyllä hienot, samoin FineArtAmerican taulut...

bici74
27.12.2021, 16.39
Tänään kolme kuriiria käynyt ovella, neljäs vielä tulossa iltasella...

tempokisu
06.01.2022, 11.35
Pari pakettia, nukkejuttuja.

Mutta kun visakortti menee vanhaksi ( luin että pankki lähettää uuden kortin ) ja kortti on muuten samoilla numeroilla, ainoastaan voimassaolopäivä vaihtuu....niin riittääkö että päivitän PayPaliin kortin uuden voimassaoloajan? Katsoin jo valmiiksi päivitä kortin tietoja-paikan. Mistähän sen kortin päivittämisen saa Amazon.com:ssa...

ruuduntakaa
10.01.2022, 09.10
En. DHL on sen luovuttanut mulle seurannan mukaan Tampereella. Jännä. @Jyväskylä asun kuitenkin.

bici74
10.01.2022, 09.59
Pari pakettia, nukkejuttuja.

Mutta kun visakortti menee vanhaksi ( luin että pankki lähettää uuden kortin ) ja kortti on muuten samoilla numeroilla, ainoastaan voimassaolopäivä vaihtuu....niin riittääkö että päivitän PayPaliin kortin uuden voimassaoloajan? Katsoin jo valmiiksi päivitä kortin tietoja-paikan. Mistähän sen kortin päivittämisen saa Amazon.com:ssa...Pitäisi onnistua molemmissa palveluissa ihan vaan kortin tietoja päivittämällä sen kummemmitta kommervenkeittä.

tempokisu
10.01.2022, 13.14
^ kiitos, tässä sitä uutta korttia odottelen. Jos expiration on 2/22 niin meneekö vanhaksi helmikuun eka päivä, vai kuukauden lopussa. Tästäkin nyt stressi tuli.

m-52
10.01.2022, 14.02
Aamulla vesi -ilmalämpöpumpun laittaneesta firmasta asentaja soitti ja kysyi otsikon kysymyksen. Vastaukseni oli, että en. Pitäisi tulla äänenvaimennin tuohon laitteeseen.

bici74
10.01.2022, 14.11
^ kiitos, tässä sitä uutta korttia odottelen. Jos expiration on 2/22 niin meneekö vanhaksi helmikuun eka päivä, vai kuukauden lopussa. Tästäkin nyt stressi tuli.Kuukauden viimeinen päivä, ollos huoleton.

tempokisu
10.01.2022, 14.17
^ mahtavaa, kiitos ( varasin jo käteistä...)

bici74
10.01.2022, 15.37
Ja mulle tuli Englannista paketti, sain maksaa tullia. Kätevästi kyllä meni, postin kaveri otti rahat vastaan ja kuitti oli sähköpostissa samoin tein. Ei mitään paperisotkua vaan ihan suoraviivaista toimintaa vailla byrokratiaa ja pompottamista.

tempokisu
10.01.2022, 16.49
^ mä olen tullannu ja maksanu tullialvit tietokoneella. Miten ihmeessä Alexander Stubb sai tullaukseen kulumaan tunnin :D
Tosi hitaasti on paketit tulleet, Blake Sheltonin levy tuli 2 viikossa, mutta nuken asua mä tässä odottelen...ja 6 muuta lähetystä...

edit. voi elämä sentään, laitoin kirjeenä kalenterin Nina-tädille, ja vielä semmoine plus-merkki. Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle edelleen ...olisi pitäny ite viedä, meidän pitikin äiteen kanssa syksyllä käydä.

Föhn
10.01.2022, 17.16
Kuljetusliikkeen jakeluauto toi lastin remonttitarviketta pihalle. Siitä sitten heivata romut sisään. Mikä sen parempaa kun kuluttaa talviloman remontteereemalla. Saapa nähdä laajeneeko kattamaan koko kämppää kun rouva pääsee kiertämään sisustusliikkeitä. Toimari kävi nakkaamassa aamulla vähän konekantaa niin sujuu sukkelammin.

bici74
11.01.2022, 19.23
Jälleen kerran kyllä.

arctic biker
11.01.2022, 22.54
Puoliksi! 2 oottaa postissa hakemista. Oli tä
nään niin kylymää jotta tupaukkona.

tempokisu
12.01.2022, 11.12
No vihdoinkin jotain tuli, hain nukkepaketin pakettiautomaatista ( siis joka kerta kun ne nappulat naputtelee ja ! luukku aukesi, jipii naurattaa oma reaktioni ...) ja ifolor-kirja tuli. Voi harmi, reunassa on pieni painauma...mutta tällä kertaa ihan kuvakirja itelle. Taidan jättää olohuoneen pöydälle, kansi on niin kiva.
Yllättävän kauan cd-levyjen ( cdon, ja toinen tullattu 5.1. ) tulo kestää. ja nuken asu joka lähtenyt USA:sta 26.12.2021...

nure
12.01.2022, 13.57
Maanantaina hain ja eilen tuotiin... Projekti etenee...

bici74
12.01.2022, 16.51
Vastaanotin emännälle osoitetun paketin.

Joni Kani
12.01.2022, 18.54
Olen ulkoistanut pakettien vastaanoton vaimolle.

tempokisu
12.01.2022, 20.49
Tuli ilmoitus että Blake Sheltonin cd on noudettavissa, haen huomenna. Samoin UPS tuo paketin. Viinitilauksenikin meni huomiselle, mutta se paketti tarvii hakea töitten jälkeen autolla ( en tykkää jättää päivää pidemmäksi hakua)

MV
12.01.2022, 22.29
Ties monettako kertaa kyttään akkunasta että missä paketti ja kuinka ollakaan kännykkään kilahtaa tieto että "yritimme tavoittaa et ollut kotona" ja "voit noutaa pakettisi huitsin v**un nevadasta"

Luulen että vievät suoraan noutopistelle ja väärentävät merkinnät. Kerpeleet.

30 hampainen
12.01.2022, 22.48
Ifolorilta tuli paketti jossa oli kinojärjestelmällä otetut kuvat, näitä aina jännityksellä odottaa. Kun käsisäädöllä kuvailee niin aina ei ole kaikki priimaa, nyt oli mukavasti onnistuneita kuvia.

Föhn
12.01.2022, 22.54
Eikös sitä manuaalisäädöillä tiedä tulevan just sitä mitä pitää tosin kuin automaatin asetuksilla. Vai onko se miehestä/naisesta kiinni?

fiber
12.01.2022, 23.23
^no ei tule. Kyllä nykyteknologia auttaa huomattavasti - tuskin se muuten olisikaan itseään läpi lyönyt!

Ainakin minulla filmikameran käyttö ja kuvien kehityttäminen tuottaa just noita 30 hampaisen kuvailemia tuntemuksia. Varsinkin mustavalkofilmeillä on tullut sitten aika usein pettymyksiä, kun en ole osannut hahmottaa mitä tuli tehtyä - siitä huolimatta, että olen harrastanut kuvausta kolmattakymmentä vuotta ennen digijärkkäreiden tuloa.

arctic biker
13.01.2022, 01.01
Olipa aikoinaan ihan oma pimiö kera kaksi suurennuskojetta,ja altaat missä kehittää isompiakin printtejä. Ja opetinkin, ny hävettää. Sen verta etten enää kuvaa.
.

tempokisu
13.01.2022, 01.29
Eikös sitä manuaalisäädöillä tiedä tulevan just sitä mitä pitää tosin kuin automaatin asetuksilla. Vai onko se miehestä/naisesta kiinni?

Se on monesta tekijästä kiinni ja ainakin valotus ja tarkennus. Ainakin kun melkoisen liikkuvaista sorttia olevaa kohdetta kuvaa. Toisaalta sitten joskus tulee loisto-otos. Testannu sitä automaattia, niin omilla asetuksilla tulee parempia.
Kun kohde on paikallaan, sitä on jo oppinu missä ja mihin aikaan pitäisi olla jos haluaa tietynlaista kuvaa.

^ samoin, isälläni oli noi systeemit ja jotain isoja kuvia kehittelin kameraseuran tiloissa. Kyllä digi on tehnyt kuvaamisesta helpompaa ja mikä parasta niin voi kokeilla kaikenlaista, eikä tule kalliiksi.
Ei vitsit jos ottaa 400 kuvaa filmille...

Föhn
13.01.2022, 06.52
^no ei tule. Kyllä nykyteknologia auttaa huomattavasti - tuskin se muuten olisikaan itseään läpi lyönyt!

Ainakin minulla filmikameran käyttö ja kuvien kehityttäminen tuottaa just noita 30 hampaisen kuvailemia tuntemuksia. Varsinkin mustavalkofilmeillä on tullut sitten aika usein pettymyksiä, kun en ole osannut hahmottaa mitä tuli tehtyä - siitä huolimatta, että olen harrastanut kuvausta kolmattakymmentä vuotta ennen digijärkkäreiden tuloa.

Auttaahan se. Enkä sitä kiistä etteikö sitä automaattia tule joskus käytettyä. Varsinkin jos tietää että kuvataan liikettä. Kuitenkin joissain vauhtikuvissa kun yrittää saada liikkeen haluamallaan tavallaan kuvaan, joutuu manuaalilla räiskää. Monisalama kuvauksessa manuaalilla kuvatessa saa kyllä joskus mielen järkkymään. Onneksi noissa digipuolen kehittyneimmissä järjestelmissä on hyvä valonmittaus.

tempokisu
13.01.2022, 18.46
^ on menny ihan persiilleen jos on laittanu jonkun täysautomaattisen, tai säätäny siten että se valotusmittaripalkki on siinä keskellä. Kuvaan ilmeisesti ihan "väärin" ( joskus pitää alivalottaa..) mutta olen oppinu mitä säätöjä missäkin olosuhteissa tarvii, koskien nukkekuvia.

Kävin hakemassa Blake Sheltonin levyn, ja Alkosta Dome-paketin. Liutun pitäisi tuoda tänään vielä yksi paketti.

bici74
15.01.2022, 11.35
No en ole vaikka eilen piti. Katsotaan tuleeko tänään. Reppu tulossa.

fiber
15.01.2022, 14.26
Kyllä, valtakirjalla. Vaimo pääsi lukemaan Suomalaista mytologiaa.

tempokisu
17.01.2022, 10.54
No just kun aamulla laitoin kyselyä kun 5.1. lähetetty cd-levy ei ole vieläkään tullut. Paitsi että just putkahti postiluukusta.

Mä olen aika kärsimätön ( toisin kuin se psykologi analysoi...) jos lähetystä ei kuulu, toimivia keinoja nopeuttaa sen saamista:
1. osta toinen samanlainen tuote
2. laita kyselyä myyjälle/lähettäjälle
3. purnaa täällä palstalla

K.Kuronen
17.01.2022, 19.49
Joo, paketissa oli PNW Coast bar, 480 mm. Oikeastaan tämä oli sellainen päähänpisto, että kokeilenkin keväällä jotakin uutta. Vähän näyttää oudolta.

nure
17.01.2022, 21.11
Taas tuli yksi kirjeenä, saksanmaalta tulossa paketti ja letkut Hesasta... Hauskasta että tuntuu saksalaisten laskeneet pakettihintoja kun Suomen posti vastaavasti nostanut...

M A
18.01.2022, 01.32
Ah mikä antikliimaksi kun paketin saavuttua Suomeen seurantanumero vaihtuu postille. Ehkä se silti tällä viikolla on perillä...

tempokisu
24.01.2022, 18.29
^ aika usein menee noin.

Mutta tänään vastaanotettu sentään 2 pakettia ( 7 odottaa...) Alankomaista tulee paketit nopeesti, mutta muitten maitten kanssa on kyllä hidasta. USA-paketti ollut matkalla jo kuukauden...

tempokisu
31.01.2022, 11.45
No vihdoinkin...t-paita, pehmokalat haettu, nukkepaketti odottaa myös noutoa mutta en nyt enää lähde joten se huomenna. Lisäksi tuli se uusi Visakortti. Se vaan että mikään kynä ei tartu siihen allekirjoitus-kohtaan. Laitan siihen sitten vaan jokun pienen koukeron...

tempokisu
02.02.2022, 13.04
Tuli kivat teepaidat RedBubblelta ja saapumisilmoitus nuken mekosta, haen huomenna työmatkan yhteydessä.
Soitin Postin asiakaspalveluun, Meksikosta on tullut lähetys viikossa, mutta eipä saada sitä edes tullaustilaan, saapunut Helsinki-Vantaalle 26.1....
Tulevat paketit-listalla on 2 lähetystä, ja yhtä odotan lähetettäväksi. Luultavasti ostan vielä pari pehmokalaa, kun sain alennuskupongin.

tempokisu
08.02.2022, 19.46
No herrajumala, Postin sivu on ihan muuttunut. Yritin noin 10 kertaa laittaa lähetystunnuksen siihen ..missä pakettisi kulkee. No ei etene. Mistä pääsee näkemään paketin seurantatiedot?

**piruvie sentään, aina menee vain monimutkaisemmaksi...onneksi lähettäjällä oli tietoa että lähetys on tullattava, ja tullasin sitten. Oli myös lähettäjän IOSS-koodi niin ei tarvinnu kuin se Postin käsittelymaksu ( ja mistähän hyvästä sekin pitää..) maksaa.
Mahtavaa kun lähetys Meksikosta Suomeen tulee 6 päivässä, mutta matka Helsinki-Vantaa Pirkkalaan, vähän yli 2 viikkoa.

tempokisu
09.02.2022, 02.32
Jaha, tiedoksi vaan että naputtelet lähetyksen seurantakoodin ja sitten enter ( yritin sitä suurennuslasinkuvaa painella...) mutta oli se aikaisempi sivu parempi...

tempokisu
07.03.2022, 10.53
Pitkästä aikaa pari pakettia löysi tiensä kotiin. Nuken farkut ja Lauri Ylösen levy "New World" - no kun en ole paljoo ostellu niin olenpa saanu säästettyä rahaa.
Odotan kuitenkin t-paitoja ja nukelle koruja, ainoat paketit jotka menee tulliin ( noin 30euron arvoisia joten ei paha tullaus )

lisäys; tuli Postilta viesti että ifolor-kirjani noudettavissa, kävin hakeen. Tein aiemmin kuvakirjan vuoden 2021 kuvista..siis nahkiaiskuvista, ja nyt tähän tuli kuvia aiemmilta vuosilta. Jos ei ole mitään tekemistä, aina voi selailla kuvakirjaa :D ja näin on paljon tullu tehtyäkin..

> no tulipa hieno kuvakirja. Huom! jos teette ifolor-kirjaa niin se teksti pitää laittaa pienellä, vaikka näyttää tekovaiheessa liian pieneltä, fonttikoko14 on aika isoa, sivukokoon A4-

Nickname
07.03.2022, 18.28
En ole en.

JackOja
07.03.2022, 19.22
En ole aikoihin.

tempokisu
10.03.2022, 18.57
Tänään tuli korut nukelle2, The Rasmuksen levy jossa on Silver Night-kappale, joku paketti on noudettavissa Postista ( en tiedä mikä, koodin loppuosa on FI enkä muista että olisin nyt jotain Suomesta tilanu...) Huomenna Liuttu tuo kullanvärisen nahkiaiskorun ( jonka luulin kadottaneeni, mutta löytyikin toissapäivänä pussukasta jossa muistin olevan eräs hopeinen koru...)

Enää sitten ne t-paidat, nuken korvakorut ja yksi nukke.
Ai joo on muutama ennakkotilattu nukke tulossa myöhemmin keväällä..

tempokisu
11.03.2022, 10.12
^ pikkupaketti Thaimaasta, ei menny tulliin. No pääsipä helpolla eikä tarvinu maksaa Postin käsittelymaksua :p

tempokisu
12.03.2022, 12.35
Haettu Pirkkalan K-marketista Shapewaysin paketti ( voi unitauti sentään, miten en heränny ovikellon soittoon eilen!? ) kaunis kullanvärinen nahkiaiskoru. Olen ripustanut pari samanlaista korua roikkumaan kattokruunusta, kiva katsella.

tempokisu
29.03.2022, 21.08
Kas, (pehmo)kalapaketti tulikin Latviasta nopeesti; iso ja pieni kampela, sekä taimen jolla "secret pocket" ja sieltä löytyikin "kutumunia".

tempokisu
30.03.2022, 19.57
Nukkepakettikin tuli just...nyt ei ole muuten mitään nukkejuttuja tulossa, itelle vaan...ja USA:sta 12.2. lähetetty t-paitapussukka on ollut nyt kolme viikkoa Portugalissa Lissabonin tullissa. Huomenna on deadline, jos lähetys ei ole tullut perille niin joko rahapalautus tai uudet paidat. Valitsen uudet paidat, hinta kun oli 38euroa.

hcf
13.04.2022, 16.57
Hmm. Paketti ohjattu noutopisteeseen. Noudettavissa viikonpäästä. On siis jo paikkakunnalla.
Pakettiautomaatti vissii täynnä.

Jos näin on niin viimenen kerta ku automaattiin tilaan postnordilta

miikaael
13.04.2022, 17.54
Hmm. Paketti ohjattu noutopisteeseen. Noudettavissa viikonpäästä. On siis jo paikkakunnalla.
Pakettiautomaatti vissii täynnä.

Jos näin on niin viimenen kerta ku automaattiin tilaan postnordiltaPostnord on kyllä yks iso vitsi.
Tilaus tehty 1.4.
Verkkokaupan seurannan mukaan lähtenyt heiltä 4.4. jolloin sain myös lähettäjältä sähköpostilla postnordin seurantakoodin.
Eiliseen(12.4.) asti näytti postnordin seuranta, että odottavat lähetystä kuljetettavaksi.
Tänään ilmesty postnordin seurantaan että ovat noutaneet lähetyksen 4.4. ja paketti on nyt Tampereella. Arvioitu toimitusaika 7 päivää.
Eli en ole vastaanottanut pakettia[emoji2959]

hcf
14.04.2022, 10.58
^nojoo. Näköjään siirtivät matkahuollolle vietäväksi automaattiin. Tolkuttoman hitaasti.

Villep81
14.04.2022, 11.08
Tilasin Aliexpressistä jarrujen ilmaussetin. Odottavan aika on pitkä taas, ei näy seurantakoodilla missä menee eli ei ihan vielä vastaanotettu

tempokisu
14.04.2022, 11.48
^ tavoitteena on etteli olisi mitään tulossa. Tosin pre-order-nukkejen kanssa käy niin että nyt maksettu 1. erä ja loput kun nukke tulee joskus elokuussa.
Eilen kävin hakeen ( herättyäni päiväunilta vähän yli iltaneljän..) nuken univormu-paketin. No nyt pitää ostaa pukuun sopiva nukke...

Joka tapauksessa ostaminen on huomattavasti vähentynyt, ja erityisesti EU:n ulkopuolelta ostelu.
Mutta tulisi nyt edes toinen ostamani t-paitapussukka!!

JohannesP
14.04.2022, 15.50
Olisinpa, mutta taas veny ensi viikkoon.

Fedexillä menee 2 viikkoa alle 200 km kuljetukseen, vaikka pääsiäinen viekin osan työpäivistä. Jatkuvasti kuitenkin liikkuu ja aspaankin ollut pari kertaa yhteydessä, mutta ehkä tää on hiilineutraali kuljetus kävelemällä.

tempokisu
02.05.2022, 21.09
Tänään vastaanotettu 2 pakettia, nukke ja pehmolintuja.

xubu
05.05.2022, 16.44
En oo saanu. UPS:n kuski kysyi, kun en ollut himassa, viekö noutopisteeseen. Sanoin vie vaan. Nyt kun katsoin, koska sen voi noutaa, niin hämmästyin 15.05.2022. Kestää siis kymmenen päivää viedä paketti noutopisteeseen vähän yli neljän kilsan päähän. Tuohan voittaa huonoudessa jo suomen postin.

tempokisu
05.05.2022, 16.59
En ole. Juuri ne paketit joita eniten odottaa, niin kestää.
Perhana kun ostin nuken 2.4. ja annoin viime viikon aikaa lähettää, jos ei onnistu niin rahat takaisin, suostui. Mutta ei sitten kumminkaan. En tiennyt että myyjällä ei ollut koko nukkea, vaan se oli hänelle vasta tulossa. Sellainen olisi ehdottomasti pitänyt kertoa, en olisi missään tapauksessa ostanut. Kuulemma hän saa sen ihan kohta.
Laitoin viestiä että tulen antamaan negatiivista palautetta, mielestäni tämä on sellaisen paikka. En muutenkaan ymmärrä miksi myydä jotain joka on vasta tulossa. Voi nimittäin käydä ettei tulekaan. Ennakkotilaukset tehtaalta on erilainen systeemi.

kauris
05.05.2022, 18.59
En ole mutta huomenna pitäis tulla purkki stanin litkua, vaihdevaijerisetti maantiepyörään ja Cinellin korkkiteippi ohjaustankoon. Ja samalla 3 kpl valkoisia uimalakkeja tyttärelle jonka takia koko tilaus bikekaksneloseen piti tehdä. Suomesta jostain syystä valkoiset lakit loppu kaikkialta.

tempokisu
05.05.2022, 21.35
höh, tuossa jo ilahduin että Puolan paketti tuli...hain sen jo eilen. Kannattaisiko postin itekin säästää? Lähetyksistä tulee tekstiviesti ja sähköpostiin ilmoitus, sitten kirjekuoressa oleva saapumisilmoitus ja vielä aanelonen saapumisilmoitus.
Samoin tullattavista, olen jo hakenut lähetyksen ja pari päivää sen jälkeen tulee kirje että on saapunut tullattava lähetys...sitten tulee vielä saapumisilmoitukset. Eikö siellä ole mitään systeemiä jos lähetys on jo haettu niin ei tartteta enää ylimääräisiä ilmoituspapereita.

Ifolorin hiirimatot tuli. Nämä on monikäyttöisiä, käytän jonkun asian alustana ja sitten ihan vaan pöytäliinana.

tempokisu
09.05.2022, 15.14
Lintukirja tuli, olipas painava paketti. En ole vielä avannu.

Nukkepaketteja tässä odottelen, pääsisi tekeen projektia...

tempokisu
11.05.2022, 06.37
^ sillä lailla, yksi "ahvenen evät"-projektinukke tuli eilen illalla, ja toisesta army-aiheisesta nukesta saapumisilmoitus :) tein eilen iltapuhteina keltais-sävyisen ahven-projektin valmiiksi, tuli mielestäni hieno ja takuuvarmasti erilainen kuin kenelläkään.