PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oletko vastaanottanut paketin?

Sivut : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

LJL
25.10.2017, 16.48
Olikohan jossain paketin lähettämiselle säiettä? Nyt olis kova tarve sellaiselle!

Äkkiäkös sen kyllä- tai ainakin ei-avaa

LJL
25.10.2017, 17.01
avatkaa samalla ” en tilaa ikinä mitään ” topic

Älä ny masennu -topiikka pitää kohta ehkä kyllä-avata kun nämä postaukset alkavat olla sitä luokkaa

Jopotuinen
25.10.2017, 20.56
Tulossa on!

24.10.2017 klo 15:16
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Saas nähä, montako päivää Postilta ottaa nämä viimeiset metrit :D

kauris
25.10.2017, 21.19
Olen

https://ep1.pinkbike.org/p3pb15307571/p3pb15307571.jpg

tempokisu
26.10.2017, 13.01
^ sillä lailla :D
Ja tänään vastaanotettu paketti. Koruja. Nukeille menee, nekin.

H. Moilanen
26.10.2017, 14.40
^Kysy haluaaks ne ratkasta asian Kuluttajariitalautakunnan kautta?

Jopotuinen
26.10.2017, 15.43
Sähköpostiin kilahti ilmoitus, että nyt olisi määränpäässä noudettavissa.
Toivottavasti eivät yritä kotio asti kiikuttaa, kun ei ole ketään paikalla ja paluu postiin kierrokselta taas kestää oman aikansa.

LJL
26.10.2017, 15.46
En vielä mutta paketti on jo lupaavasti saapunut Suomeen.

Jopotuinen
26.10.2017, 16.02
Vääntö cdonin kanssa jatkuu: rikkinäisen pelin voi palauttaa, jos sitä ei ole avattu. Haloo, röntgen katseellako sen rikkinäiseksi havaitsin?

Antavat uuden, koska tuote on ns. DOA (Dead on arrival). Voivat tietenkin yrittää, että toimitetaan korjattavaksi. Ei pidä suostua, uusi tilalle, koska toimitettu tuote ei vastaa tilattua (=ehjä). Mutta nopeasti tulee toimia, olikohan se yksi vai kaksi viikkoa aikaa reagoida.

Pakkauksen avaamisen rajaus koskee yleistä postimyynnistä hankitun (ehjän) tuotteen palautusoikeutta.

tempokisu
26.10.2017, 18.02
Mun käsityksen mukaan cdon.com paketit tulee Ahvenanmaalta? ja jos levy on ollu siellä heillä varastossa, yleensä menny 1-2 päivää ja levy putkahtaa pahvipaketissa postiluukusta. Hyvä kokemus ko. puljusta. Ikävä jos sulla tomppa ei ole. Oon tosin ostanu vain perus cd- ja dvd-levyjä. ( ja viimeksi noin 9kk sitten..)

H. Moilanen
27.10.2017, 11.50
^Ainakin aikasemmin osa paketeista tuli, kun hyödynsivät Ahvenanmaan erityisasemaa arvonlisäverotuksessa. Siihen on tosin tullut stoppi jo vuosia sitten:
https://yle.fi/uutiset/3-8573563

Nykyisellään mahdollinen hyöty jää niin pieneksi, ettei Ahvenanmaalla varastoinnissa taida olla enää järkeä.

tempokisu
27.10.2017, 13.14
Iltapäivällä käyn vastaanottamassa 3 pakettia ( nukke, nuken kruunu, koruja nukeille) ja äskön kävin ostaan yhden korusetin, että pakettihan siinäkin tuli.

LJL
27.10.2017, 13.16
Eilen oli käyty nykimässä alaovea... Nyt paketti on ASG Finlandin hallussa. Pitää varmaan soitella perään.

Jopotuinen
27.10.2017, 22.05
Jovain, sanoi Lapin mies!
Taas oli Kusti kylässä käynyt. :)

Janski80
27.10.2017, 23.26
En viellä, mutta tänään kilahti sähköpostiin saapumisilmoitus.

tempokisu
30.10.2017, 18.17
Vastaanotettu 2 pakettia; nukke ( upea ooak) ja - järjestyksessä 50. Herkun Pää :D
No asiamiespostin jonossa ei naurattanu, menin siihen kun oli ihan tyhjää, ja joku ukkeli sieltä kaukaa huuteli että hei, jono pää on täällä. Miksei ihmiset sitten ole siinä jonossa, vaan jossain 100m päässä? En edes honannu että ovat jonossa, kun olivat niin kaukana. Mokomatkin läskit ( no oli tosi ylipainoisia).

tempokisu
31.10.2017, 18.33
No jo on nahkeeta aikaa! Kotioven edessä odotteli 2 pakettia, nukkeja :D

LJL
31.10.2017, 19.43
Eilen oli käyty nykimässä alaovea... Nyt paketti on ASG Finlandin hallussa. Pitää varmaan soitella perään.

En ole. Homma on taas jatkunut tutuksi tulleella teemalla pippelien kevät. Perjantaina pyysin päivätoimituksen klo 10-16 ja annoin omat ja vaimon puhelinnumerot ja ovikoodit. Eilen soitettiin klo 18 jälkeen, kun en ollut kotona, että terve. Pippeli! Tänään sovin taas huomiselle uuden yrityksen, josko nyt onnistaisi.

Jopotuinen
01.11.2017, 12.12
^ Vaikuttaa vahvasti siltä, että paketti palautuu terminaaliin itse noudettavaksi, koska toistuvasti vastaanottaja ei ole ollut sovitun vastaisesti paikalla pakettia tuotaessa väärään aikaan.
...
Juu, eilen ja tänään virkapaketteja, kymmenkunta kaikkiaan.

lansive
01.11.2017, 12.49
Mahdollisesti. Seurannan mukaan paketti on toimitettu, mutta kotona en ollut.

Jopotuinen
01.11.2017, 18.36
Ja olipa se Kusti taasen sujauttanut postiluukusta piene pehmokuoren.

DHL on myös ottanut paketin hoteisiinsa ja arvatenkin vahva aikomus yrittää salamyhkäisesti hiipiä oven taakse onneaan kokeilemaan. Mutta eipä taida onnistua senkään vertaa, kun unohdin liittää ovikoodin toimitusosoitteeseen.
Poor me.

LJL
01.11.2017, 18.54
Olennnnnnn!

tempokisu
01.11.2017, 19.06
Taas nahkee pakettipäivä! 4 pakettia; nukke, nuken asuja, nuken saapikkaat ja - lamprey-t-shirt minulle itelleni :D koko S on vieläpä ihan sopiva. Nahkeeta :D :D

tempokisu
02.11.2017, 10.18
2 pakettia vastaanotettu ( 4 nukkea). Nyt ei ollut nahkeeta, vaan erittäin nihkeetä palvelua "asiamiespostissa" . Saapumisilmoitukset tuli jo eilen, ja sitten "ei löydy", ei ole täällä. Patistelin että paketit pitää löytyä. Toinen räpläsi sitä tietokonetta, ja toinen kävi ettiin paketit hyllystä ihan etsimällä kun kerroin miltä ne paketit suunnilleen näyttää, ja siellähän ne oli. Ja sitä ajokorttia piti näyttää useamman kerran; yleensä pitelen itse sitä koteloa kädessä ja virkailija nappaa viivakoodin, nyt otti kotelon mun kädestä ja siitä en oikein tykännyt. Tarttee saada kuulemma nimi. Voihan sen nimen lukea kortista ja kirjoittaa, ei kai se muisti niin lyhyt ole.

Jopotuinen
03.11.2017, 18.09
Kyllä olen!

DHL kyyti soitteli, mutta en voinut heti vastata, kun oli hommissa meetinki juuri pahimmoillaan. Rouvalla oli kyllä vapaapäivä ja tietenkin juuri tuolloin kaupassa.

Laitto sitte jotain tekstaria uudelleen sopimisesta jne. Sain kuitenkin kaiffarin puhelimella kiinni, eikä ollut kauaksikaan ehtinyt ja lupasi käydä uudelleen ja paketti saatiin.

Ensikäynnillä oli myös pudottanut lapun luukusta, että haeppa paketti ite Postista, klo 16 jälkeen. Tuttu kuski, ilmeisesti tallentanut ovikoodin aiemmilla kerroilla, tai joku sitten päästänyt ovesta.

Hyvä diili DHL ja Posti välillä.

H. Moilanen
04.11.2017, 10.27
En ihan, mutta kohta. Lähettäjä sössi homman ja osoitti paketin minulle henkilökohtaisena lähetyksenä sen sijaan että paketti piti oikeasti osoittaa yritykselle ja siihen lisäksi laittaa minun nimi. Sen sijaan että posti olisi jakanut yritykselle osoitetun paketin perille saakka, paketti makaa nyt postikonttorissa.

JiiPee
04.11.2017, 10.55
En, mutta tuo pellon reunassa murjottava panosputsari vastaanotti paketin jonka juuri äsken lähetin vesiliukumäkeä pitkin.

Blackborow
06.11.2017, 11.42
Olen tai oikeastaan sen mitä siitä oli jäljellä. DPD oli tehnyt parhaansa pistääkseen kamat paskaksi.

tempokisu
06.11.2017, 12.00
Nahkeeta! Tuli kolmen tosi upean nuken iso paketti. Yksi nukeista on "Sea-Devil" - ja hän sai juuri asuunsa vihreensävyiset nahkiaiset.

tempokisu
07.11.2017, 09.32
Äskön vastaanotettu paketti. Nuken valkoisia asuja.
Meen myöhemmin hakeen 3 pakettia postista....nukkeja. Kuinkas muuten.

Lisäys: kas, tuli vielä 1 nukkepaketti. Tänään vastaanotettu yhteensä 5 pakettia. Tosinahkeeta :D

MacKonte
07.11.2017, 19.06
Rosebikelta pinnoja ja vannenauhoja, Gambinolta sisilialaisia rypäletuotteita.

JiiPee
08.11.2017, 15.05
Farkut, mh:n "lähellä" paketti. Tuli nopsaan perille, toisin kuin postin "läheltä piti että sait" paketti :)

tempokisu
08.11.2017, 15.25
Kas, Herkun Pää numero51-pakettia on yritetty toimittaa....no haen asiamiespostista kotimatkalla :D nahkeeta toimitusta Chinasta.

Lisäys: ..mutta vähemmän nahkeeta toimittelua sieltä asiamiespostista. Ei löydy, ei ole koneella....on se siellä, pieni ( näyttää kokoa käsillään) ruskea pahvipaketti. Etsivät, etsivät, mutta ei löydy. Kutsuivat kolmannen henkilön - joka löysi paketin 20 sekunnissa. Pitääkö tämä nyt koneelle...nappasin paketin siittä ja totesin että luovutettu on, kiitos.

Ja kotiin oli kuskattu myös - "I´d rather be (nahkiaisen kuva) a sea lamprey" t-paita :D olisi tosin pitäny ottaa koko S, mutta saahan senkin. Kiva turkoosi väri.

Janski80
08.11.2017, 20.46
Kuriiri toi stacheen tänään uutta rengastusta, minion dhf/dhr.

hcf
08.11.2017, 20.57
XXL:stä tilattu fillari meni noudetavaksi vaikka on kotiinkuljetuspalvelulla. Noh postin chatin kautta reklamoin ja aiko pistää viestiä kuljetuspalvelulle.
Saa nähä tuleeko joku tuomaan mulle sen tuolta 500m päästä. Siitä olen maksanukki. Jotenki epäilyttää aina noi chattien asiakaspalvelijat....

fiber
08.11.2017, 23.54
Tuli pari tuntia sitten, juuri kun olin kampeamassa itseäni trainerille. Otin paketin vastaan ja nakkasin fillarin viereen. Taitaa mennä huomiseen sen tarkistaminen onko sisällä juuri se tilattu smart trainer.

Moska
09.11.2017, 00.14
Seuraava kiinansatula tuli laatikkoon, jos huomenna pääsisi testaamaan. 108g painoa, halkio ja ohut nahka pinnalla. Oikein lupaavalta vaikuttaa, kiskot vahvemman oloiset kuin edellisessä.

tempokisu
09.11.2017, 00.39
^ voi sun ohutta satulaa :D minun satula painaa melkein kilon. - mutta vastapainoksi peppu on luisevampi.

Nahkeiset sentään - oli saapunut vielä kaksi saapumisilmoitusta, yhdestä paketista oli info vielä iltapäivällä että "saapunut kohdemaahan" - ja olikin jo Postissa.
Huomennakin on siis pakettipäivä. Toinen paketti tullut Saksasta, tosin en kyllä tiedä mikä se on....:D

Köfte
09.11.2017, 01.48
Hyssst! Satuin saamaan Rouvalle "oikean väriset" jakkara & tupit -kombon.
Talven pimeinä hetkinä "myyrämies" käy keikalla keväisten pallopäiden läheisten-
(Äitien) päivää silmällä pitäen. Meh, meh. Lååta saapunee nousuviikolla Kantturan
ollessa muilla laitumilla työkseen. Siinäpä sitten keväällä ihmettelee, kuha(n)
säilö aukenee. Iso "tirsk":).

Jakkaran oikean mallin löytäminen oli mainio homma, aikaa kului,
mutta eihän tuolle voi laskea hintaa/aikaa?

tempokisu
09.11.2017, 07.23
Siinäpä sitten keväällä ihmettelee, kuha(n)
säilö aukenee. Iso "tirsk":).

ja mikäs se kysymys oli? - oletko vastaanottanut paketin ja et ole. "Viimeisin hankintasi" ehkä...ja olisit ostanut nahkiaisia etkä kuhaa...ei tarvitsisi tirskua.

tempokisu
09.11.2017, 10.08
Kyllä, tänään käyty vastaanottamassa 3 pakettia; nukke, ja nuken vaatetta.

H. Moilanen
09.11.2017, 14.25
XXL:stä tilattu fillari meni noudetavaksi vaikka on kotiinkuljetuspalvelulla.

Perusteliko kukaan tätä toimintamallia mitenkään?

Ja ei, en ole saanut pakettiani.

hcf
09.11.2017, 16.15
^Menny väärään kolliin. Ihmettelen kyllä jos fillarin kokonen paketti menee vahingossa väärään kolliin :) Huomenna aiko kuljetuspalvelu tuua.

H. Moilanen
09.11.2017, 16.19
^Niimpä niin. Eli kokeilivat, josko ei tarvitsisi jakaa vaan vastaanottaja tulisi noutamaan.

Jopotuinen
09.11.2017, 18.42
Kyllä olen.
Eilen pakettiautomaatista yhen ja tänään Postista kaksi.

Hmm… Kuri täällä jälleen kerran näemmä höltynyt ja alettu raportoimaan pakettien sisältöä (modet voisivat hieman ryhdistäytyä).
Tähän säikeeseen ainoastaan pakettien saapumiset, myös viivästymisilmoitukset sallitaan, kuin myös selvitys Posti, kuriiri tai muu toimitustapa. Nämä ovat säikeen niitä ydinasioita.

Pakettien sisällöstä voi raportoida Viimeisin hankintani säikeeseen.
Säikeen aloittaja, LJL lukee lakia niskuroijille ja Liitiä laittaa tuomion täytäntöön.
.

JiiPee
09.11.2017, 18.56
Kyllä olen.
Eilen pakettiautomaatista yhen ja tänään Postista kaksi.

Hmm… Kuri täällä jälleen kerran näemmä höltynyt ja alettu raportoimaan pakettien sisältöä (modet voisivat hieman ryhdistäytyä).
Tähän säikeeseen ainoastaan pakettien saapumiset, myös viivästymisilmoitukset sallitaan, kuin myös selvitys Posti, kuriiri tai muu toimitustapa. Nämä ovat säikeen niitä ydinasioita.

Säikeen aloittaja, LJL lukee lakia niskuroijille ja Liitiä laittaa tuomion täytäntöön.
.

Kauhee mikä rageYkä, älä ota kuumaa :D
*nuorisoslangia*

puffe
10.11.2017, 10.50

.

Mutta...mutta... LJL kertoi historian ensimmäisessä viestissä myös paketin sisällön.

ps. Ollaankohan me Jopotuinen joskus asuttu naapureina, kun kuulostat niin tutulta? Tämä kyseinen (herras)mies oli ilmeisesti syntynyt taloyhtiön säännöt kourassa, kun havaitsi kurin höltyneen asiassa kuin asiassa ja lakia olisi pitänyt käydä lukemassa niskuroijille :-)

pss. Postimies Pate toi tänään ovelle valtavan paketin Ranskasta ja noin 90% tavarasta kippaan suoraan roskiin.

tempokisu
10.11.2017, 15.48
Ehdottomasti PITÄÄ kertoa myös paketin sisältö! tosi nihkeetä jos vaan että joo, paketti tuli. Sitävastoin nahkeeta jos kehtaa kertoa mitä tuli :)

( pitäisi mullakin nyt jotain sananvaltaa olla, olen kuitenkin varmaan vastaanottanu eniten paketteja....)

Moska
10.11.2017, 16.53
Eilen tuli pikkupaketti, kykloon osia.

tempokisu
10.11.2017, 17.30
Tänäänkin tuli pikkupaketti, nukelle asuja...

Pyörällä ja autolla
11.11.2017, 17.06
Eilen tuli kameratarvikkeita ihan ovelle asti.

TERU
11.11.2017, 17.40
Paketti tuli kotiovelle saakka, kaikenlaista rompetta pyöriin liittyen saksalaiskaupasta ja täsmälleen oikein.
Gatorskinit 28 millisenä näyttävät kapeammilta kuin toive, 15c vanteilla n. 26 mm leveys, mutta sopivatpahan sitte maantiepyöräänkin piikkisempään keliin. Kelpaa taas ajaa kun uusi kesä saapuu.

tempokisu
13.11.2017, 18.55
( missä se topicci "olotilasi juuri nyt?" on??)...no, nyt on kuitenkin nahkee olo:

2 pakettia vastaanotettu ( nuken asuja, toinen näistä mun kallein nukenvaate-ostoni ikinä "tsaaritar" ja sen on oloinenkin)
sekä ilmoitus että huomennakin olisi pari pakettia haettavissa...
nahkeeta :)

tempokisu
14.11.2017, 10.13
Käyty vastaanottamassa 2 pakettia. Nukkeja ja tsaaritar2-asu.
Pahus, ekassa paketissa piti olla 3 nukkea ja olikin 2. Piruvie, viestiä myyjälle ( joka eilen vastasi laittamiini kopioihin maksukuiteista, että ei tarpeellista - olihan! laitoin sen yhden oston kuitin kuitenkin mailina takas ja totesin että kyllä tämä muistutus vaan aika tarpeellista on, tämä nukke puuttui paketista. Ja maksettu jo 2 viikkoa sitten).

tempokisu
14.11.2017, 18.42
nahkeeta! vielä 2 pakettia; edellisestä erästä puuttunut nukke, ja nuken vartalo.

fiber
14.11.2017, 20.07
Kyllä se vahvasti siltä näyttää.

https://i.imgur.com/RqOO9RL.jpg

tempokisu
15.11.2017, 18.35
No toki, 2 pikkupakettia haettu.
Piruvie oli se onneton "asiakaspalvelija". Ei saanu selvää mun todella selvästi kirjoittamastani TH-lopusta. "Mikä tää on, M ...vai H?" kysyin miltä se näyttää? "H:lta" no sitten se on H. Mikä maa olisi muka TM?
Tosson.
Onneton asiakaspalvelija siksi että viime kerralla ei millä löytäny mun pakettia, vaikka oli saapumis-ilmoitus.
Seuraavaksi jos sanoo "tosson" niin opetan että "ole hyvä- kiitos".

JackOja
15.11.2017, 19.03
Joo, Fenixiin tuli takuuna uusi akku.

tempokisu
16.11.2017, 13.08
Kävin hakeenäsken kaksi pikkupakettia, nukke ja erittäin huolellisesti pakatut nuken monot. Ai pahus, maksikirjeen ilmoituskortti jäi kotiin, eli huomiselleKIN on tiedossa pakettia..

LJL
16.11.2017, 14.34
En, mutta vaimo on. Appiukko siellä lähetti auton unohtuneen lämmitysjohdon.

mk
16.11.2017, 14.38
en vielä ,,, varmaankin huomiseen menee wigglen kuriireilla

JackOja
16.11.2017, 14.43
Joo taas olen. Tai postipoika soitti ja olisi halunnut tuoda Polarin huollosta, mutta en tietenkään ole kotona vaan töissä.
Mutta olen vastaanottanut sen sitten kotimatkalla postista.

Jopotuinen
16.11.2017, 21.00
Eilen yhen.

Iglumies
16.11.2017, 21.21
Jep, ollessani aikaakuluttamassa Rouvan fysioterapian aikana Lapintiellä, puotiin tuotiin postipaketti, jossa oli mun takuukahvat guideihin.

sähköläski
16.11.2017, 21.31
Postissa odottaa, kunhan pääsen isolta kirkolta kotio.

tempokisu
17.11.2017, 12.54
Tänäänkin vastaanotettu 2 pientä pakettia; nuken monoja ja turkiksia ( aitoja turkiksia).
Pakettilista alkaa mukavasti lyhentyä...pitänee ostaa jotain...

Nah! just putkahti postiluukusta Redbubblen 2 koon small lamprey-teepaitaa. ...aika nahkeentiukka koko...

OKS
17.11.2017, 20.11
Tänään tuli töihin kaivattu paketti. Lähti eilen Kirkkonummelta ja tänään piti tulla ovelle aamuyhdeksän aikoihin, tuosta kuljetuksesta maksettiin. Pakettia ei kuulunut sovitusti, joten lähetyksenseuranta auki koneelta. Sen mukaan paketti on kuljetuksessa ja toimitetaan asiakkaalle klo 14 mennessä. Eipä tullut tuohonkaan aikaan, joten taas seurannan pariin. Sinne oli jätetty uusi viesti noin puoli kahden aikoihin, jossa mainittiin, että lähetyksen "pakettikortti" on jätetty vastaanottajan postilokeroon ja lähetyksen voi noutaa postista. Onneksi kuitenkin tuli perille, pikkuisen kiirettä piti loppupäivän töissä ja huomenna aamulla pitää jatkaa.

Smo
18.11.2017, 19.41
Kun oli sateessa tauko kävin noutamassa fillarilla lähi ATK-marketista 24" melkein 4K-näytön ja suhailin takaisin näyttö toisessa kädessä, ei just nyt sattunu autoja törmäyskurssille ja töyssyt piti ajella ilman käsiä varmuuden vuoksi

Jopotuinen
19.11.2017, 15.31
No voi hemmetin hemmetti!
Lauantaina löytyi mainosläpyskäpinoa ruotiessa sen välistä saapumisilmoitus maxikuoresta. Viimeinen noutopäivä oli perjantai 17.11.
Täytyy maanantaina olla heti yhteyksissä heihin, jotta jos vielä sen päivää pidättelisivät, eivät takaisin päin lähettäisi.

Edit: Hoksin äskön naputella ilmon koodin pakettiseurantaan.
Siellä sanottiin viimeiseksi noutopäiväksi jo viikkoa aikaisempi perjantai. Status kuitenkin edelleen: Odottaa noutamista.
Saas nähä kuinka äijän käy. Postin tuntien, älkää soittako meille, me... jne.

tempokisu
20.11.2017, 10.33
Äsken haettu yksi (nukke)paketti. Toinen paketti (nuken vartalo) kuljetuksessa pikakirjeenä...

edit: äskön vastaanotettu mainittu nuken vartalo, nuken mekko, saapikkaat - ja vaaleansininen LAMPREY- t-paita! nahkeeta!

Jopotuinen
20.11.2017, 17.14
^^ Kyllä olen, mutta liippasi jo läheltä :)

Soittelin Postin palveluun (1,8 € + ppm) selitin asian kaiffarille, joka lupasi soittaa ko. postiin, jotta eivät laittaisi vielä palautukseen. Hakiessa kaveri kertoi hänelle soitetun aiheesta ja että paketti oli jo lähtevien listalla.

Puhelun tein virkapuhelimella, niin ei sitten tota palvelumaksustakaan vahinkoa

LJL
20.11.2017, 17.16
En, mutta paketin tilaamista olen kyllä suunnitellut.

noniinno
20.11.2017, 17.35
En, mutta kummallisia kuplamuovinyssäköitä on viime aikoina tullut postilootaan.

fiber
20.11.2017, 23.34
En, mutta jos huomenna sellaisen lähettäisin.

tinke77
21.11.2017, 11.59
Juu, posti käväsi pihassa, tuli answerin tanko, sealskinz sukkia, putelitelinettä ja takavalo.

H. Moilanen
21.11.2017, 14.50
DHL ilmoitti aamulla sähköpostilla, että tänään tulee. Ei ole vielä näkynyt.

H. Moilanen
21.11.2017, 15.38
Ja nyt tuli. Paketti rikki, mutta sisältö tallessa ja ehjää.

tempokisu
21.11.2017, 17.49
! Kas, UPS:n kuski toi juuri pienen (nukenpää)- paketin. Aina sieltä on ensin laitettu tekstiviestiä että iltapäivällä tulisi pakettia....nyt ei oltu laitettu.

Fat Boy
21.11.2017, 18.31
Olen ja oli vähän yllätys. Eilen tilasin osan aamukahvilla, ysin aikoihin ja tänään päksi oli tuotu kotio jopa ennen emännän töihin lähtöä. Eli siinä ysin maissa.. Harvinaista kotimaiselta toimijalta.

Mitäpä vielä?

VitaliT
21.11.2017, 20.26
Eilen yksi ruskea paitainen toi yhden paketin.
toinen seikoille jossain vantalla, kolmas vasta lähtenyt saksasta.

tempokisu
24.11.2017, 09.31
Haettu postin toimipisteestä yksi paketti, nukelle koruja.

usko juntunen
25.11.2017, 14.23
Minne raportoidaan kohta A) kun kivijalasta tulee reilun 3000€ paketti veloituksetta. Onko ko. tapahtuma viimeisin hankintasi:seko:

Olette rekisteröity epäiltynä kytköksistä uuden pyöräsi pesuun.
FF -kontrolliosasto käsittelee asiaa. Älkää soittako meille, me soitamme teille, jne.
Muutama soitto priipeidista on jo tullutkin. En vastannut, mutta vastaanotin paketin.

Jopotuinen
28.11.2017, 21.26
Eilen ja tänään, virkapostia.
Siviilipuolella vielä yksi pikkukiinalainen matkalla. Sitten alkaakin olla kaikki kasassa mitä voisi kuvitella tarvitsevansa. Eikäku, spoke wrench, puuttuu. Koko lienee sen 3,30 mm, mutta Alilla ei oikein sitä kokoa, mitä hätäseen vilkasin.

fiber
28.11.2017, 22.39
Valkoisten valheiden kauppa tai spedemäisen hidas rautakauppa eli Power.fi:
21.11. "Tilaus on vastaanotettu ja käsittelemme sitä parhaillaan."
23.11. "Kiitokset viestistäsi. Tarkastelin tilauksen tilannetta ja tuote näyttäisi olevan tällä hetkellä keräilyssä varastollamme."
28.11. "Tilauksesi on nyt käsitelty."

Nyt sitten Posti esiintyy supernopeana, kun se ilmoitti vain 10 tuntia myöhemmin, että paketti on jo noudettavissa.

Niin tai näin: en ole vielä vastaanottanut.

tempokisu
30.11.2017, 11.10
Nahkeeta :D vastaanotettu juuri 5 pakettia ( nukkeja ja tarviketta, ja Taigakorun Ruoto-korut.
Posteljoonin pitäisi kuskata vielä ainakin yksi pikakirjepaketti ( nuken tarviketta) tänään.
...tässähän olikin pitkä tauko paketeista, mutta nyt palattu normaaliin päiväjärjestykseen...

kuovipolku
30.11.2017, 12.52
Joo. Siis hain lähikaupasta.

Kahdenkymmenen kilon painoinen lähetys Verkkokaupasta. Olisihan sen paketin kantanut kotiin, matkaa kun ei ole kuin viitisensataa metriä - mutta kolleja olikin kaksi eivätkä ne olisi pysyneet päällekkäin (siksi että hintelä pyöräilijä ei olisi suorin käsin jaksanut niitä koko matkaa tasaisesti kannatella). Ne olivat silti niin isot etteivät mahtuneet kainalossa kannettavaksi. Pään päällä ne olisivat ehkä muuten menneet, mutta luulen että niiden onnistunut tasapainottelu olisi vaatinut pitempää harjoittelua.

Pahvilaatikoissa oli kyllä hantaakit, joten ne olisivat kulkeneet mukavasti toinen toisessa ja toinen toisessa kädessä - mutta pahvi oli niin kehnoa että molemmista paketeista petti toinen hantaaki ennen kuin myyjä sai ne nostettua tiskille ja toinen ennen kuin pääsin kaupan ovesta ulos. Vain teipit pitivät laatikkoa kasassa pahvin repeytyessä lisää. Ei lopulta auttanut muu kuin ottaa toinen, kantaa sitä jonkin matkaa ja palata hakemaan toista jne.

Voin vakuuttaa että mielessä ehti käydä ajatus siitä että tilaus sai luvan jäädä viimeiseksi Verkkokaupasta.

PS Vasta jälkeenpäin välähti että olisi pitänyt pyytää pakkausteippiä ja tehdä niistä sellaiset kantolenksut...

puffe
30.11.2017, 13.59
Voin vakuuttaa että mielessä ehti käydä ajatus siitä että tilaus sai luvan jäädä viimeiseksi Verkkokaupasta.

Verkkokaupan toimitustavat sivulla näyttää olevan myös Postin kotiinkuljetus vaihtoehto, eli kärsimysnäytelmä olikin sinun oma valinta.

kuovipolku
30.11.2017, 15.46
Verkkokaupan toimitustavat sivulla näyttää olevan myös Postin kotiinkuljetus vaihtoehto, eli kärsimysnäytelmä olikin sinun oma valinta.

Olin tästä mahdollisuudesta tietoinen, mutta (a) jokainen fillarifoorumin lukija tietää ettei kotiinkuljetuskaan aina ole ongelmaton eikä vaivatonkaan vaihtoehto,ja (b) mä olen niin hiton saita ettei mulle tosiasiallisesti ole olemassa kuin yksi vaihtoehto.

tempokisu
30.11.2017, 15.47
:) posteljooni toikin peräti 3 pikkupakettia. Nuken tarvikkeita ...

LJL
30.11.2017, 17.09
En ole. Olen kylläkin tänään tilannut paketin, tällä kertaa työpaikan osoitteeseen, ja aion vastaanottaa sen i framtiden.

Kilsamato
30.11.2017, 17.53
Pikkupaketin Amazonilta, joo. Tilaus perjantaina, tänään perillä UPS:n kyydillä. Maksuton toimitus. Ihan OK suoritus.

Tai onkohan se tullut jo eilen, en ollut kotona. Seurannan mukaan paketti on vielä matkalla, mutta täytyy jotenkin kestää se.

Jopotuinen
30.11.2017, 19.45
SAP mennyt nurin jonkun päivityksen tähden, ilmeisesti koko viikon hankinnat jumissa.
Tämä ei enteile mitään hyvää pakettien saannissa!

YT
30.11.2017, 20.41
Tilapäisestä postin pakettipisteestä kävin vastaanottamassa paketin ja ilmaisia makeisia.

bici74
30.11.2017, 21.44
Joo, hep! Eilen illalla amatsooniasta joululahjoja tilailin ja aamuyhdeksältä paketti duunin pöydällä.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

bici74
30.11.2017, 21.45
SAP mennyt nurin jonkun päivityksen tähden, ilmeisesti koko viikon hankinnat jumissa.
Tämä ei enteile mitään hyvää pakettien saannissa!SAP on virheetön ja paras järjestelmä päällä maan.

Smo
30.11.2017, 23.26
Kävin hakemassa kännygimbaalia asiamiespostista mutta siellä olikin jotain vatun piilolinssejä. Eikä kuvarastikaan ollut paikallaan.

tempokisu
01.12.2017, 02.10
Tilapäisestä postin pakettipisteestä kävin vastaanottamassa paketin ja ilmaisia makeisia.

Sellaisia kelta-oransseissa posti-kääreissä? Otin niitä useana päivänä ja useamman kappaleen kerralla...:D nam

Jopotuinen
01.12.2017, 11.48
Virkapostia äskön.

tempokisu
01.12.2017, 11.50
Vastaanotettu yksi (nukke)paketti.
Piruvie, oli siellä mulle toinenkin paketti mutta eivät olleet ehtineet "hyllyttään", vanhoina hyvinä Postin päivinä tunnistivat mun paketit ja sain ne siittä suoraan. Erotin pakettini jo sieltä häkkyrästä, mutta ei voitu antaa.
Huomena uusi paketinhakureissu.

Edit. Tänään, hain vielä kolme (nukentarvike)pakettia.

TERU
03.12.2017, 05.04
Tuli paketti (105/5800 navat nastarattaille, muut osat jo onkin). Posti ruvennut säästämään jakelussa, piti tulla lähisaleen, jossa ihan ihminen olis paketin luovuttanut, osoite oli siihen. Tuli Zeppelinin pakettiautomaattiin, no tulipahan uusi kokemus ja pari päivää nopeammin kuin posti alkujaan arveli.
Arvatenkaan ei postille monta senttiä heru CRC:n ilmaistoimituksesta!

fiber
03.12.2017, 11.33
Nyt se – tuolla ylhäällä ennakoivasti kommentoitu lähetys – on vastaanotettu ja paketin sisältö myös asennettu. Miten on mahdollista, etten ole saanut vuolaita kehuja siitä kuinka kuusi vuotta vanha läppäri muuttui nopeaksi SSD:n asentamisella. Siitä nimittäin tuli varsinainen raketti, käynnistyskin 10-15 sekunnissa entisestä puolestatoista minuutista. Sen sijaan raskaita huokailuja, kun Office365:n työpöytäohjelmat olivat kadottaneet aktivointinsa ja piti keksiä millä käyttäjätunnuksella päästään aktivoimaan uudestaan.

TERU
03.12.2017, 14.31
Täältä vuolaita kehuja runsaasti!
Sama toimenpide piakkoin pöytäkoneeseen, levy pyörinyt sen kuus vuotta enkä ota riskiä, varmuuskopiot vain valokuvista. Linuks Ubuntu pyörii tässä ja tulevassa.

fiber
03.12.2017, 14.52
Kiitos Teru! Muista pitää varakopiolevy tallessa ja mielellään ajan tasalla.

Etukäteen hiukan kuvittelin, että läppärin omistaja olisi joko ällistellyt koneen nopeutta tai ainakin ilmaissut tyytyväisyytensä siitä, että käytin 325€ (1 Tt levy) johonkin muuhun kuin omaan pyöräilyharrastukseeni. Ehkä, voisi joku sanoa, se kuitenkin on parisuhteessa jonkinlainen normitilanne eikä vaadi erityistä kiittelyä, että molempien tarpeet huomioidaan.

Omassa läppärissäni on 500 Gt SSD + 2 Tt HD. Koska SSD on käyttöjärjestelmälevynä, ei hidas HD pahasti haittaa.

tempokisu
07.12.2017, 21.03
Tänään vastaanotettu 1 nukkepaketti, sekä postiluukusta putkahti nahkiais-pinssit.
Postin seuranta ei näköjään toimi; kahden paketin saapumis-ilmoitus tuli, mutta ei näkyny postin seurannassa vielä tänään iltapäivällä niin en osannu kysyä niitä hakiessani sitä yhtä pakettia.

MacKonte
07.12.2017, 21.44
Ekoi Competition 10 takki saapui ja vastaa täysin odotuksia!

bici74
07.12.2017, 22.00
Duunin respasta kerrottiin että paketti on saapunut, noudan sen maanantaina. Nintendo Switch tykötarpeineen...kröhöm...lapsille jouluksi.

tempokisu
08.12.2017, 09.19
Vastaanotettu 2 (nukke)pakettia. Illemmalla haen pikakirjeenä saapuneen - Herkun Pään :D

Jopotuinen
08.12.2017, 14.36
Eilen kävin, vanhoja Alin tilauksia.

LJL
08.12.2017, 15.15
En vielä mutta paketti on onneksi matkalla. Ehtii siis talvipäivänseisaukseen.

tempokisu
08.12.2017, 18.52
Paketti haettu, Herkun Pää :D

Jopotuinen
08.12.2017, 20.35
Voi herttileijaa sentään, taas on ollu niin hiljaista.
Jottan tarttis kai tilata, muuton eivät pakettia tuo.

MUTTA KUN MÄ EN TARTTE YHTÄÄN MITÄÄN!

Virkapaketeissakin karahti yli budjetin, negatiivisa kehuja (kehuja kumminkin hyvin tehdyistä ylityksistä), eikä nyt uusia tilauksia (nollataan sentään vuodenvaihteessa).

Joutunee kai siirtyä tonne vitutussäikeeseen, kun ei pakettia pukkaa!
Uittu, tana!

Jopotuinen
11.12.2017, 11.09
Haa - tänäänpä virkapaketin pukkasi, oli jo unohtunut. Tilasin joskus 3 kk sitten.

MacKonte
11.12.2017, 11.14
Yksi odottaa Postissa noutamista, yhdestä Posti-Pate soitteli ja lupasi jättää portaille, pari muuta seikkailee jossain Euroopassa.

LJL
11.12.2017, 16.27
En perhana ole, toimitus ei onnistunut työpaikallekaan!! Helkkari!!!!

LJL
11.12.2017, 16.46
En perhana ole, toimitus ei onnistunut työpaikallekaan!! Helkkari!!!!

Uusi toimitus sovittu huomiseksi.

Pekka L
11.12.2017, 17.12
FedEx soitti kun olin töissä, heille sopi jättää vaimon joululahja postilaatikkoon. Hyvää palvelua yhdistettynä omakotitalon etuihin:)

Blackborow
11.12.2017, 17.17
DPD taas edustaa. Arvioitu toimitus keskiviikkona niin oli tänään jo jakelussa. Kaksi viimeisintä tuon i-Logistics alihankkijan kautta tullutta pakettia ollut pahasti päreinä. Saa nähdä miten tällä kertaa.

Jopotuinen
11.12.2017, 17.20
Vaan Ali-papaltapa tuli vielä yksi pikku kirjepaketti postiluukusta, kaivattu lisäosa vempaimeen.

Varsin hyvä pakettipäivä tänään, sanoisinko.

Tällä hetkellä on vielä yksi paketti liikenteessä, mutta se on Rouvalle.
Ostoskorissa toki liuta nimikkeitä odottelee vielä viimehetken tuotemuutoksia ensikesän hankkeeseen, josta olikin tarkemmin tuolla hankintasäikeessä.

tempokisu
11.12.2017, 19.04
4 pakettia haettu ( nuken tarvikkeita). Huomena pitäisi tulla nukkeja.

MacKonte
11.12.2017, 19.06
Meillä Postin jakaja soitteli, että olisi paketti Rosebikesta. Voiko jättää entiseen tapaan autokatokseen, jos ei ole ketään kotona.

Smo
11.12.2017, 19.21
Joo, kävinpä muuten eilen illalla asiamiespostissa gimballin hakemassa.. kännykokoisen kylläkin

sähköläski
11.12.2017, 20.09
Lokerikosta kävin juuri hakemassa oman joululahjan; Gary Larsonin "the complete far side".

Hippo04
11.12.2017, 20.37
^Hieno mies (tai henkilö)!

Itse kövin noutamassa säkillisen lahjoja postista ja ärrältä. Kirjoja ja rättejä.

kuovipolku
11.12.2017, 22.07
^ ja ^^ Joskus mä luulin olevani Suomen ainoa Gary Larson -fani, kun kukaan ei innostunut tai ei edes ymmärtänyt, mutta sitten mä tajusin että ei niitä Akateemisen pokkarihyllyssä olisi jos kukaan ei niitä ostaisi.

En ole. Olen tehnyt viime hankinnat kaupasta IRL tai käytetyn kyseessä ollen face-to-face.

JackOja
12.12.2017, 13.14
^ja ^^ ja ^^^ Gary Larson on huippu. Siitä kiitollinen keräilykohde, että lopetti tekemisen. Ei tule koko ajan uutta ostettavaa, mutta pitääkö nuo nyt siis hankkia uudestaan pokkarina?

Ja asiaan: eilen vastaanotin paketin automaatista. Tekemäni luontoaiheinen seinäkalenteri saapui sikanopeasti Ifolorilta.

LJL
12.12.2017, 14.28
Uusi toimitus sovittu huomiseksi.

Öö.. Seuranta näyttää että olisi toimitus onistunut. Vaihdoin toimitusosoitteen töistä kotiin ja vaimo ei ole vastaanottanut. Muutenkin toimituksen piti tapahtua illalla. Whötsdö fak

kuovipolku
12.12.2017, 14.36
^ja ^^ ja ^^^ Gary Larson on huippu. Siitä kiitollinen keräilykohde, että lopetti tekemisen. Ei tule koko ajan uutta ostettavaa, mutta pitääkö nuo nyt siis hankkia uudestaan pokkarina?

Keräilijällehän ei ole suurempaa onnettomuutta kuin se ettei hänen kokoelmastaan enää puutu mitään. Mutta mitä tarkoitat "uudestaan pokkarina"? Onko ne sinulla kovakantisina kahvipöytäkirjoina? Amerikan kielen "paperback" kääntyy minusta "pokkariksi" paremmin kuin "pehmeäkantiseksi" silloinkin kun nide ei ihan joka taskuun mahtuisi.

H. Moilanen
12.12.2017, 14.37
^mä monesti olen miettinyt, että miksi posti ei jakele paketteja postilaatikoihin aina.

Kun nyt ensin hoitaisivat esimerkiksi kaikki kirjeet ja maksikirjeet laatikkoon/postiluukkuun saakka. Nykyisellään postinkantajalla on täysin yksipuolinen oikeus olla kantamatta postilaatikkoon/-luukkuun mahtuvaa tavaraa perille saakka. Riittää, että perille toimittaa "suurikokoinen lähetys saapunut, hae konttorista" -postikortin. "Suurikokoinen" lähetys voi olla esimerkiksi kirjekuoren kokoinen lähetys, jos postipatesta on sattunut tuntumaan, että se on liian iso otettavaksi mukaan.

Sama homma pakettien kanssa, joista on erikseen maksettu kotijakelu: lappu kotiin, että nouda konttorista on tämän lafkan mielestä riittävän lähellä kotijakelua.

Blackborow
12.12.2017, 14.40
Sellaista kuin maksikirje ei enää ole.

Ja joo olen ottanut. Oli sellainen lähetys, että edes Postnord/I-logistics ei ollut pystynyt sitä murjomaan eli muutama eturatas paketoituna pehmusteeseen ja muoviin.

JackOja
12.12.2017, 14.42
Keräilijällehän ei ole suurempaa onnettomuutta kuin se ettei hänen kokoelmastaan enää puutu mitään. Mutta mitä tarkoitat "uudestaan pokkarina"? Onko ne sinulla kovakantisina kahvipöytäkirjoina? Amerikan kielen "paperback" kääntyy minusta "pokkariksi" paremmin kuin "pehmeäkantiseksi" silloinkin kun nide ei ihan joka taskuun mahtuisi.

Ach so, mä olen tosiaan aina ymmärtänyt pokkarin sellaisena "taskukirjana", noin A5-kokoisena. Mutta jos sellaisia ei ole ilmestynyt niin nuo olemassaolevat riittävät.

tempokisu
12.12.2017, 17.36
^^ kiitos ideasta, mä teenkin nahkeen omatekoisen seinäkalenterin :D

Haettu 2 pakettia, nukke ja nuken hopeinen mekko erittäin näyttävällä laahuksella. Huomena parit paketit lisää.

LJL
12.12.2017, 22.18
Öö.. Seuranta näyttää että olisi toimitus onistunut. Vaihdoin toimitusosoitteen töistä kotiin ja vaimo ei ole vastaanottanut. Muutenkin toimituksen piti tapahtua illalla. Whötsdö fak

Ei tullut sovitun toimituksen mukaisesti tänään illalla kotiin, vaan ilmeisesti jonnekin muualle. Ei mitään käsitystä missä paketti seilaa. Kypsä olo tähän paskaan, en ikinä enää tilaa componentsista mitään

Jopotuinen
13.12.2017, 17.53
Postista kävin Joulupukin paketin.
Vaihtarina jätin paksun Joulupukin kirjeen kirjattuna kiikutettavaksi.

LJL
13.12.2017, 18.01
Ei tullut sovitun toimituksen mukaisesti tänään illalla kotiin, vaan ilmeisesti jonnekin muualle. Ei mitään käsitystä missä paketti seilaa. Kypsä olo tähän paskaan, en ikinä enää tilaa componentsista mitään

Paketti oli toimitettu töihin. Ei mitään käsitystä miksi näin. Eli vihdoin olen.

tempokisu
13.12.2017, 19.34
:D nahkeeta, tänään vastaanotettu 3 pakettia ( nukke, nuken tarvikkeita) ja tuli ilmoitus että Latvian nahkis-paketti olisi haettavissa! jipii, haen huomena.
Mutta missä zazzlen lamprey-paita on??? pinssit tuli, missä paita? ( tilasin 2 lisää).

Janski80
13.12.2017, 21.35
Roselta paketti tullut työpäivän aikana, isp odottivat oven pielessä.

puffe
13.12.2017, 23.30
Halvatun helvetti, tulliin jämähti.
Ameriikan serkku lähetti joululahjan ja sen arvo ylitti kympillä rajan.

tempokisu
14.12.2017, 09.48
^ hyvin nopeasti on nyt tullista laitettu matkaan, keskiviikkoaamuna tullasin 2 pakettia ja hain ne eilen. Tulliin menee usein arvoltaan vähäisemmätkin paketit, olen pari kertaa tullannut 25usd arvoiset paketit, ja sitten sieltä vaan tulee ensin ilmoitus että vahvista. Joo on ne tämän arvoiset. Ja tulee ilmoitus että ei tarvitse maksaa tullialveja. Se paketin päälle merkattu arvo ei meinaa mitään, tarvittaessa pitää olla näyttää kuitti mitä se maksoi.

:D äskön vastaanotettu nahkee pötkylä, ihan vähän vilkaisin onko kuitenkin mustia nahkiksia mutta harmaita ovat. Suloisia. Avaan paketin kunnolla jouluna.
Näille on jo nimetkin: Nahki ja Lampre.

https://img1.etsystatic.com/188/1/7727995/il_340x270.1422088095_33xr.jpg

Köfte
14.12.2017, 12.39
Lauantaina tilattu lamppu oli tiistai-iltana kädessä!?

Jopotuinen
14.12.2017, 13.13
^ hyvin nopeasti on nyt tullista laitettu matkaan, keskiviikkoaamuna tullasin 2 pakettia ja hain ne eilen. Tulliin menee usein arvoltaan vähäisemmätkin paketit, olen pari kertaa tullannut 25usd arvoiset paketit, ja sitten sieltä vaan tulee ensin ilmoitus että vahvista. Joo on ne tämän arvoiset. Ja tulee ilmoitus että ei tarvitse maksaa tullialveja. Se paketin päälle merkattu arvo ei meinaa mitään, tarvittaessa pitää olla näyttää kuitti mitä se maksoi.

:D äskön vastaanotettu nahkee pötkylä, ihan vähän vilkaisin onko kuitenkin mustia nahkiksia mutta harmaita ovat. Suloisia. Avaan paketin kunnolla jouluna.
Näille on jo nimetkin: Nahki ja Lampre.

Taitaa olla toi Tulli sen verran kusessa Kiinapussukoitten kanssa, että niitä eivät kauheasti auvo, pääsääntöisesti kun sitä alihintaista sälää. Joukossa luiskahtaa helposti tyyriimpikin paketti. ;)
Koskaan eivät olleet kiinnostuneita mun nyssäköistä.

tempokisu
14.12.2017, 13.21
^ tuli mieleen kyllä nyt ameriikan paketit. Harvoin on muuten kiinanpaketti tulliin joutunut, venäjältä on tullut myös tullitta.

tempokisu
16.12.2017, 10.13
Kävin hakemassa yhden (nukke)paketin.

Aamulehdessä oikein syyllistettiin Kiinasta tilaavia, mitä turhaa roinaa ostatte ja halpistuotteita. No, FR-nuket tehdään Kiinassa ja ei ne Herkun Päät mitään halpistuotteita ole, 89dollaria kuitenkin maksaa. Toki ostaisin Suomesta mutta kun täällä ei ole ( Herkun Päitä), paitsi minulla ja minä en niitä myy.

Fat Boy
16.12.2017, 11.01
Toisinaan tämä syyllistävä osapuoli haluaisi itse tilata roinan Kiinasta ja myydä sen kuluttajalle hyvällä voitolla. Toki, silloin kyseessä ei enää ole halpa roina.

Mitäpä vielä?

tempokisu
16.12.2017, 11.07
^ ai Aamulehti? Pääkirjoitus perjantai 15. 12. 2017, ( säästin sivun koska alakulmassa on jälkikirjoitus "Kuka lohduttaisi ankeriasta" )
"Suomalaiset ovat innostuneet tilaamaan paketteja Kiinasta niin, että Posti on pulassa. Tarvitaanko ihan kaikkia hankintoja?"

Tarvitaan. Ja mitä kenenkään tarvii arvioida toisen ihmisen hankintojen tarpeellisuutta. Ja Posti on pulassa muutenkin, ehkä tämä oli vaan Postin sponsoroima juttu. Posti saisi jakaa paketit ja kirjeet, MYÖS TIISTAISIN, ja ne vanhustenruokapalvelut ja saattohoito terveydenhoidon ammattilaisille ja lumityöt talonmiehille ( tai joku huoltoyhtiö, meidän pihassakin lumet luodaan ehkä joskus iltakuudelta, talonmies-aikana talonmies lähti lumenluontiin aamuneljältä..)

Blackborow
16.12.2017, 11.10
En ole. Postin seuranta sanoo että paketti on lähipostissa, mutta kun kävin kysymässä niin siellä sanottiin, että "Se oli täällä, mutta joku postimies on vienyt sen pois". No hyvää joulua ja hyviä kilsoja postimiehelle uuden Foxin kanssa.

Fat Boy
16.12.2017, 11.14
Aamulehti tuskin harrastaa rihkaman maahantuontia. Siksipä kirjoitin "toisinaan". Toki, kun en ole juttua lukenut, en tiennyt, onko syyllistävä osapuoli aamulehti vai toimittajan haastattelema taho.

Vaan pakettia odotan, sananmukaisesti rihkamaa Kiinasta. Tuli suuri tarve pienelle vihreälle sammakolle. Toimitus vaan tuntuu kestävän.

Mitäpä vielä?

sähköläski
16.12.2017, 11.32
Avaimenperä lamppu tuli eilen. Muutamaa pakettia vielä odottelen.

tempokisu
16.12.2017, 13.36
^^ No Aamulehti on aika rihkamaa itessään, mutta en viitti Helsingin Sanomiakaan tilata. Tabloidi-muodonmuutoksen jälkeen mainosten osuus vain kasvoi, ja uutisia on siellä jossain ripoteltu.
Paras kirjoitus vuosikausiin oli se "Kuka lohduttaisi ankeriasta" se palautti uskon että Aamulehdessä on vielä ainakin yksi kiva toimittaja. Harmi kun jutun alla ei ollu toimittajan nimeä.
Aamulehden "terveys"-jutut on suurimmaksi osaksi aika potaskaa; potilaat nappaa sieltä jonkun yhden hassun lauseen ja julistaa sitä vastaanotolla "kun lehdessäkin luki"....

LJL
16.12.2017, 14.07
Eilen vastaanotin, vaimon joululahja.

Jopotuinen
16.12.2017, 14.26
En ole. Postin seuranta sanoo että paketti on lähipostissa, mutta kun kävin kysymässä niin siellä sanottiin, että "Se oli täällä, mutta joku postimies on vienyt sen pois". No hyvää joulua ja hyviä kilsoja postimiehelle uuden Foxin kanssa.

Luultavasti oli samaan aikaan ovesi takana kelloa rinkuttamassa.
Mutta koska et ollu kotosalla, palauttaa sen postiin noudettavaksesi. :D

Mulla kerran jotenkin näin, sain kuitenkin Paten puhelimella kiinni ja koukkasi uusiksi.

Blackborow
16.12.2017, 15.24
Luultavasti oli samaan aikaan ovesi takana kelloa rinkuttamassa.
Mutta koska et ollu kotosalla, palauttaa sen postiin noudettavaksesi. :D

Ei ollut, koska olen nyt kahdesti käynyt sitä tuolta kysymässä. Torstai-iltana ja tänään aamulla. Seurannassa näkyy toimitusyritys torstaipäivällä ja sen jälkeen se on vasta mennyt tuonne konttoriin, kuten kuuluukin. Sen jälkeen ei merkintöjä, mutta paketti ei ole siellä.

Jopotuinen
17.12.2017, 22.00
Avasin etuajassa 4x Joulupukin paketteja, neljä kirjaa.

Jopotuinen
17.12.2017, 22.05
Joulu lähestyy... muistattehan raportoida!

tempokisu
18.12.2017, 16.49
EN OLE :( ja näyttää siltä että mikään viimeisen 5 viikon sisään ostamani tuote ei tule saapumaan jouluksi. Missä s-koon nahkee t-paita viipyy? tilasin ennen pinssejä ja pinssit tuli aikaa sitten. Mää en ala :(

LJL
18.12.2017, 17.05
En ole

puffe
18.12.2017, 17.16
Seisoskelin flegmaattisen näköisenä pihalla ja kartoitin pihan hiekoitus tarvetta, kun postimies Pate hurautti paikalle Post-mobiililla.
Noutolapun sijaan sainkin paketin suoraan hanskaan. Pistäisköhän vielä laittaa pari riviä Eurojackpottia kehiin, kun tänään näyttää onni paistavan risukasaan?

Oulunjulli
18.12.2017, 22.35
Äh, kokonaisen pyörän rojut paketeissa tulossa CRC, B-C, Alltricks, Actionsports joiden sisältö haaveena kasata jouluaattoyönä viinipänikän kanssa.
Tämä tuskin tapahtuu kun B-C:n tracking tuli tänään ma (tilattu varastokamaa viime ke), Actionsports ei vissiin ole lähettänyt vieläkään hyllykiekkojaan (myös ke), Alltricks lähetti samana päivänä vaan mulla on hytinä että noiden laatikossa voi olla mitä vaan, mutta CRC:n runko taitaa sentään tulla.
Jee, hakisko jotain Autoglymiä ja kiillottelis sitä kuusen juurella sitte!

tempokisu
19.12.2017, 13.37
:D :D :D jipii, posti päätti sittenkin kuskata mulle nahkeen pikkupaketin zazzlelta tiistaina. Sisältää s-koon nahkais-teepaidan, laitan joulupakettien joukkoon. Mutta hyvä tietää että kyllä ne sieltä tulee, nyt paketit näyttää kulkevan aika hitaasti. Yksi amerikan nukkepakettikin on saapunut ulkomaanterminaaliin, menee tullin kautta että saa nähdä ehtiiko perjantaiksi tänne.

mpk
19.12.2017, 13.42
Vastaanotin juuri yhden, jouluaattona päästän tontut irti...

sähköläski
19.12.2017, 13.59
jouluoluet tuli. (rouva vastaanotti). Oli siellä yksi punkkukin..

H. Moilanen
19.12.2017, 16.50
Olen, kiitos kysymästä.

LJL
19.12.2017, 18.08
En, kiitos kysymästä

MacKonte
19.12.2017, 20.48
Pari Kiinanlamppua tuli postilaatikkoon.

tempokisu
20.12.2017, 18.46
Haettu yksi eilen tullattu paketti ( nukke + asuja). Ja kuskattu se pyörällä kammottavan jäistä kelviä pitkin kotiin.

Jopotuinen
21.12.2017, 13.51
Rouvalle nasahti juuri puhelimeen saapumisilmoitus.
Mutta nyt ei pääse :(

sähköläski
21.12.2017, 14.19
i-parcel sais pikkuhiljaa toimittaa... maanantaista asti ollut jo suomessa.

devon
21.12.2017, 15.01
Juu, kotona odottaa Mukluk laatikosta nostoa ja kovaa ajoa. Osaa se postikin vielä toimia nopeasti, paketti lähti eilen iltapäivällä Turusta.

Shimaani
21.12.2017, 20.44
No prkl.
Tuli paketti kuistille sillä aikaa kun piipahdin Keravalla nastakumiostoksilla.
Pitää vissiin laittaa torille ilmo joutilaista piikkinakkeroista.

HC Andersen
21.12.2017, 23.00
Upsi oli luvannu toimittaa paketin Lupinelta tänään muttei oo näkyny

Ari H
22.12.2017, 11.48
Tilasin kuulokkeet kotimaisesta nettikaupasta keskiviikkona; olivat postinlokerossa torstaina. Aluksin olin hämmästynyt näin nopeasta toimituksesta, mutta….niinhänsen pitäisi ollakin, että kotimaan paketit perillä seuraavana päivänä.

Pitääkö nykyään olla iloisesti yllättynyt, jos jokin toimii kuten senpitääkin?

tempokisu
22.12.2017, 12.49
Haettu 2 pikkupakettia ( nuken tarviketta) ja kuljetuksessa vastaanottajalle on yksi nukke ( juuri se jonka asu tuli).
Isompi erä paketteja tullee sitten joulun jälkeen....eivät ehtineet jouluksi mutta saapa availla paketteja ensi(kin) viikolla...

Jopotuinen
22.12.2017, 14.14
Rouvalle nasahti juuri puhelimeen saapumisilmoitus.
Mutta nyt ei pääse :(

Nyt sai jo toisen ilmon samasta. Lienee ahdasta Postin hyllyssä.

JiiPee
22.12.2017, 14.55
Kaksi pakettia vastaanotettu, hååååå.

EsaJ
22.12.2017, 15.02
Tällä viikolla tuli:

harvinainen teräsrunkonen cyclo Hollannista
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171222/414219d262d12d822b1eba98431629f2.jpg

44cm leveetä tankoa uuteen Inflite CF SLXään. Saa lisää kontrollia.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171222/69a09107cf29adb4563d6565b5aa8b24.jpg

Aliexpressistä tilatut commutointivalot
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171222/749d1743d347db8df1583eecbf92a0bf.jpg

Ens vuonna sitten lisää [emoji6]

HC Andersen
22.12.2017, 17.30
Noi odotti kuistilla kun tulin himaan. Tai no Capo odotti sisällä[emoji2] https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171222/7b78088418fe092036405df349d254d4.jpg

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

HC Andersen
22.12.2017, 17.44
^Pumi. .

PPP
22.12.2017, 21.25
Lokerikosta kävin juuri hakemassa oman joululahjan; Gary Larsonin "the complete far side".

Erinomaista luettavaa - toisinaan tarvisi tosin selityskirjan rinnalleen kun ei yleissivistys riitä

PPP
22.12.2017, 21.27
Ei ole tullut
ja se on kyllä kuori, ei paketti

jarit
22.12.2017, 21.29
Kyllä. Pyöräkaupan joulupukki oli pukeutunut DHL:n lähetiksi. Ovela valepuku.

tempokisu
24.12.2017, 16.19
Olen vastaanottanut vaikka kuinka paljo paketteja :D

H. Moilanen
27.12.2017, 15.31
Tekstrari tuli, että noudossa olisi. En ole varma haluanko lähteä käymään postissa vielä tällä viikolla. Viime viikolla meni melkein puoli tuntia jonottaessa.

tempokisu
28.12.2017, 10.57
Vastaanotettu kaksi (nukke)pakettia. Kaksi tullattu eilen, odottelen tuossa tietoa yhdestä paketista koska olisi tullattavissa...jaha, nyt on.

VesaP
28.12.2017, 14.23
WiFe oli vastaanottanut kerrankin MINUN paketin. Yleensä minä käyn hakee WiFen paketteja niska vääränä "ärrältä". Kuulemma ilmanpuhdistimen suodattimia mitä tilasin muutaman zipaleen varalle. Alle -50% hintaan Guntheriltä mitä tämän rakkaan kotimaan hinta olis ollut.

bici74
28.12.2017, 15.47
Tuossa tuo pöydällä möllöttää. 20 kpl LEDejä kun keittiössä on kuulemma liian hämärää (jo yli puolet katon halogeeneista sammunut lopullisesti). Emäntä ohjeisti suorittamaan korjausliikkeen ja minäpoikahan tottelen! No, noin kuudenkymmenen muistutuksen jälkeen mutta kuitenkin.

Moska
28.12.2017, 18.17
Jeps. Ameriikasta tuli auton sivupeiliin uus akkuna.

arctic biker
28.12.2017, 18.35
Kaksikin ootti tallilla kun tulin kaupasta, Bike24 ja Amazon.de joka tulikin nopeammin kuin seuranta lupas. Posti tietenkin hoiti enkä ny ymmärrä miksi sitä haukutaan.
Ja yllättäen Vauden Qimsa softshellhousut on oikein istuvat��

tempokisu
29.12.2017, 13.48
Käyty hakeen (nukke)paketti, toista odottelen tuotavaksi. Äh, iso paketti ei ehtiny, on Tampereella lajiteltu. Muutama paketti on vielä Helsingin ulkomaanterminaalissa...

tempokisu
02.01.2018, 11.00
Vastaanotettu 2 pakettia ( tai yhdessä on kaksi sisällä) pahus, olisi ollut noudettavissa jo 29.12 mutta netin seuranta kertoi että paketti on vasta lajiteltu Tampereella. Normaalia pakettitavaraani, nukkeja ja nukenvaatetta.

Fat Boy
02.01.2018, 20.24
Kiinanpojan paketin hivuttautuminen kohti olinpaikkaani on kestänyt toista kuukautta. Seurannan mukaan se on postissa, postin mukaan sitä on yritetty toimittaa. En tosin tiedä minne. Nyt se kai pitäisi hakea postista, mutta päksi ei löydy kiinankoodilla, eikä posti ole toimittanut mulle lappua, josta selviäisi täkäläinen vastine. Huomenna ehkä.

Mitäpä vielä?

Blackborow
02.01.2018, 21.17
Olen. DPD/I-Logistics oli tutusti särkenyt paketin, mutta ei pahasti.

Smo
03.01.2018, 00.01
Paketti on saapunut maahan, saa nähdä miten postimme pärjää sen kanssa.

Fat Boy
03.01.2018, 17.57
Kiinanpäksi tuli ja samalla kertaa eilen aamupäivällä tilattu suomiloota. Hämmästyttävän nopeaa jo toistamiseen.

Mitäpä vielä?

Smo
03.01.2018, 18.35
Paketti on saapunut maahan, saa nähdä miten postimme pärjää sen kanssa.

Ei olis pitänyt aukoo päätä, siellä se on edelleen Ulkomaanterminaalissa

tempokisu
03.01.2018, 19.35
^ aika kauan muuten viipyvät siellä ulkomaanterminaalissa, saapunut jo 28.12. 2017 ja edelleen ulkomaanterminaalissa.

Mutta tänään vastaanotettu kaksi ihan pientä pakettia, nuken tarvikkeita.

Smo
03.01.2018, 21.27
^ aika kauan muuten viipyvät siellä ulkomaanterminaalissa, saapunut jo 28.12. 2017 ja edelleen ulkomaanterminaalissa.

Mutta tänään vastaanotettu kaksi ihan pientä pakettia, nuken tarvikkeita.

Lällälää postilaatikkoon olikin tullu saapumisilmotus, sähkönen järjestelmä vaan ei oo pysyny Postin vauhdissa mukana.. tai sit on lähetystunnus vaihtunut

Moska
03.01.2018, 22.09
Eilen tuli kaksi, siliäkumiseen uudet ketjut niin saa kiusata traineria surutta ja autoon tuli pikseleitä ja asennusrauta niille.

Markku Liitiä
04.01.2018, 13.21
Kaksikin. Eka löytyi keskustan Cittarista, vaikka olisi pitänyt löytyä lähikaupasta.

Toista taas toimitti UPS kahteen kertaan turhaan, kun ei keskellä päivää oltu kotona. Kolmannella kerralla tsuppari oli jättänyt sen ohjeistuksen mukaan ulko-oven pieleen pöydälle. Ihmettelen noiden huolintafirmojen kannattavuutta, mutta kai yrityksiin meneviä lähetyksiä on suhteessa niin paljon, että bisnes pyörii.

Jopotuinen
04.01.2018, 13.35
Joo, laahustin jo eilen hommiin, kun kotonaolo alko jurppimaan. 3 vko lommoo näissä keleissä, ei tana...!
Ja sehän kannatti, olipa nimittäin saapumisilmo odottelemassa :)

Gary oin'
04.01.2018, 23.57
En, en vieläkään! Ois tuon jo pahasti myöhästyneen suonut näin työreissun aikana saapuvan.

Masentava ajatus että huomenna on kuukausi täynnä mietteistä "enää nämä ja fillari on valmis. Tilaanpa heti niin jouluksi ehtii"

kuovipolku
05.01.2018, 10.58
Juu. Ihan tavallisen yksityishenkilön vakuuttamattomana lähettämän. Nätisti tuli Saksasta yhtä nopeasti kuin seurantakoodilla varustettu nettikaupan pakettikin.

PS Mielessä kävi että pakettien vakuuttaminen on Saksassa sellainen postin ja muiden firmojen "racket": ajetaan julkisuuteen juttuja siitä kuinka paketteja katoaa muka tuiki tiheään ja saadaan siten asiakkaat maksamaan lisähintaa. Veikkaisin että nykytekniikalla vakuutettujen pakettien käsittelystä ei aiheudu firmoille juurikaan lisäkustannuksia eivätkä kadonneiden tai vaurioituneiden pakettien takia maksetut korvaussummat edes lähentele sitä rahasummaa joka vakuutuksista kertyy.

tempokisu
05.01.2018, 16.02
Lällälää postilaatikkoon olikin tullu saapumisilmotus, sähkönen järjestelmä vaan ei oo pysyny Postin vauhdissa mukana.. tai sit on lähetystunnus vaihtunut

Lällätilää vaan itelles, yleensä ehdin hakea paketit ennen sitä saapumisilmoitusta, seurailen paketin kulkua postin lähetysten seurannasta. Aamulla hain 2 nuken asua, ja kotimatkalla haen 2 lisää.

Fat Boy
05.01.2018, 17.47
Ja taas. Kolmannen kerran peräjälkeen South west trade sai paketin mun käpälän seuraavaksi päiväksi. Loistava suoritus. Tällä kertaa posti yritti hiekottaa, eikä lähettänyt saapumisilmoitusta, mutta sain koodin lähettäjältä ja hain paketin. Viikonloppuna moottori kasaan, jos ei ajokelejä pukkaa.

Mitäpä vielä?

Smo
05.01.2018, 18.25
Oli muuten silleen jännä juttu että paketissa oli ihan toinen tilaus kun luulin, kun kaveri kävi hakee ja selitti "Nitefighter lukee tossa" vaikka mulle tuli mailiin ihan toisesta paketista ilmoitus. No ne vaan sattu tulee yhtaikaa ja toisesta tilauksesta ei mitään sähköstä ilmotusta tullukkaan.

LJL
06.01.2018, 00.02
Tänään vastaanotin r2-biken paketin nallekarkkeineen. Ne tosin joutuivat heti lasten suuhun.

Jopotuinen
06.01.2018, 13.11
En ole ihan hetkeen, mutta, mutta... pientä värinää selkeästi aistittavissa, kuten oheisesta raportista myös voi asian todeta (valitettavasti ei ollut skandinäppis päällä, mutta kyllä siellä lukee Helsinki airport ihan selkeesti, lukeehan?).

https://pic.useful.fi/BJrIxXRmM.png

VitaliT
08.01.2018, 19.22
Kylä, tuli myöhästynyt synttäri/joulu lahja.

https://i.imgur.com/ycOsxo5.jpg

https://i.imgur.com/6jCD0At.jpg

tempokisu
09.01.2018, 03.27
Parit pikkupaketit vastaanotettu tänään.
( jaha, pakettikuvaan mukaan eläin, mä laitan kans kohta noin...ja ette varmana arvaa mikä eläin kuvaan tulee)

tempokisu
09.01.2018, 18.59
Pari pakettia vastaanotettu.

Roiala
09.01.2018, 20.36
Yhtäkkiä oli ukko ovella soittamassa kelloa ja koputtamassa. Ei ilmeisesti olettanut ketään olevan kotona keskellä päivää kun oli jo pois menossa kun säntäsin ovelle. Etsi Herra XXXXXX XXXXXXX:ää. Heti arvasi että saksasta oli pakettia tulossa kunoikein herralle oli osoitettu. Vara-akku läskiin, kyllä kelpaa ajaa pidempääkin lenkkiä kunhan tervehtyisi.

tempokisu
10.01.2018, 06.46
ei vieläkään mitään. 3 pitäis olla kuljetuksessa (ilman mitään seurantaa).

Listalla on 16 kohteen seurantakoodit....ja 3 nahkeeta teepaitaa ilman koodia. Teepaitojen tulo kyllä kestää, piti kysellä perään kun GB paitakin ollut matkalla kuukauden..

Jopotuinen
10.01.2018, 17.22
Jep. Tänään kolahti postiluukusta.

MacKonte
10.01.2018, 18.32
Postnord oli ohjeen mukaisesti jättänyt ovelle paketin Ekoilta: Heat Concept - käsineet ja kypärän talvisuojan.

Fat Boy
10.01.2018, 20.33
En, mutta siellä se olisi postissa.. Juuri ja joka tilanteessa oikean mittainen satulatolooa läskiin. Tuskin maltan odottaa.

Mitäpä vielä?

tempokisu
11.01.2018, 11.45
Pari pakettia käyty noutamassa...

paaton
11.01.2018, 11.48
Jep. Satsi laadukasta 3M heijastinteippiä. Voi kyllä suositella kyseistä pientä saksalaista kauppaa.

http://www.dondo.de

JackOja
11.01.2018, 11.56
^oliks kovasti halvempaa kuin Taperollissa?

H. Moilanen
11.01.2018, 12.02
Konttorissa olis kun vaan kävis hakemassa.

Pekka L
11.01.2018, 17.02
Kyllä joo. Takkiin mätsäävät vihreät lasketteluhousut tilasin.
Keltaiset sain. V1tun v1ttu.

tempokisu
15.01.2018, 14.34
3 pakettia vastaanotettu....n-tavaraa.

tempokisu
16.01.2018, 10.21
Kaksi pakettia vastaanotettu, n- ja l-tavaraa. Blood Lake-dvd tuli :D

fiber
16.01.2018, 16.37
Paketti tuli pikkukaupungista Kanadasta Vantaalle kolmessa päivässä. Nyt se on maannut yhtä kauan tullissa odottaen hyllyyn laittamista. Pitää kuulemma olla oikeassa paikassa... vaikka siitä ei edes peritä tullia. Ei voi tehdä tulliselvitystä ennen kuin joku rautakaupan Turhapuro on sen hyllyttänyt. Sitten vasta mulle tulee ilmoitus (Ebay tosin osasi ilmoittaa reaaliaikaisesti), ja sitten vasta pääsen kertomaan, ettei mene tullia, ja sitten saan sen jonnekin hiiskatin postilokeroon. Tullin pääjohtaja Hartikainen voisi keskittyä digitalisaatioon organisaation sotkemisen sijaan.

kuovipolku
16.01.2018, 17.48
Mun halpa ja arvoton veikkaus on että voimme tästä kaikesta EU:n ulkopuolelta tulevien pakettien makaamisesta syyttää vain itseämme (eli käytännössä kaikkia muita) jotka tilaavat krääsää Kiinasta sellaisia määriä että tulliposti tukkeutuu.

Koska Kiina vielä toistaiseksi nauttii tosiasiallisesti muiden maiden subventoimista postimaksuista, Posti vain kasvattaisi menopuoltaan panostamalla lisäkapasiteettiin tältä osin. Ja samat kv. postisopimukset ja niiden yhdenmukaista ja tasa-arvoista kohtelua eri maista tuleville lähetyksille koskevat pykälät estävät sen että muualta kuin Kiinasta tai tietyistä maista tulevat paketit ohjattaisiiin ohitushihnalle.

Mutta voin olla väärässäkin ja kyse on vain siitä että Posti on pohjimmiltaan se sama posti (joka tosin joskus toimi ja mm. jakeli kirjeitä kahdesti päivässä jne) eikä se ole koskaan ollut kovin seksikäs työpaikka johtotehtäviin tähtääville. Poislukien Pekka Vennamo:cool:

En. Mutta se on ihan okei, koska vasta kerään tavaraa ostoskoriin.

fiber
16.01.2018, 18.23
En saanut puhelussa selvää kumman tontille hyllytys kuuluu, Postin vai Tullin. Tullipalveluhenkilön retoriikasta sain kuitenkin käsityksen, että ihan käsin niitä siellä nostellaan. Tämä selittää miksei viikonloppuna ole tehty mitään: ihmistyö maksaa erityisesti toimistoajan ulkopuolella.

Kyselin siis digitalisaation perään, en työvoiman tai kustannusten lisäämisen. Eihän se digidigi tietysti ilmaiseksi tule, mutta tulee joka tapauksessa. Tässä esimerkkiä Lentopostiin/Tulliin:

https://youtu.be/jwu9SX3YPSk

tempokisu
17.01.2018, 08.51
^ muutaman kerran olen vihasen puhelun postin asiakaspalveluun soittanut, ikinä ei ole mitään selvinny. Soitto tulliin, josta vakuuteltu että paketti on lähteny tullista. Seurantakoodi on, mutta ei tiedetä missä paketti on. Typerää koko postin asiakaspalvelu, kun eivät osaa kuitenkaan mitään selvittää.
Kaikkein törkein oli miespuolinen asiakaspalvelija, joka oikein tuntui innostuvan kun kerroin paketissa olevan naku nuken 12" vartalo. Sanoin kyllä yhtä pahasti takasin. - kyseistä pakettia ei koskaan tullut minulle, sain paketin hinnan luottokorttiyhtiöltä takaisin, mutta parinkympin tullimaksut meni turhaan.

Stana sama nyt, laitoin sinne postin chattiin tiedustelun, mitään apua ei ollut. "lähetys on lähtenyt tullista ja saat saapumisilmoituksen". tiedän että on lähetny tullista ja posti kuljetuksessa. Päätin typerän keskustelun että ei tästä ollut mitään apua, täysin turhaa jauhamista onnea turhassa työssäsi. #¤¤

tempokisu
17.01.2018, 23.08
Kyllä ja en ja osittain.
* kadonneeksi aattelemani lähetys tuli - mutta sieltä puuttui pinssi. Laitoin palautetta, mutta eivät voi auttaa? - tilasin toisaalta 2 uutta pinssiä. En jaksa 2 dollarin takia enempää vempuloida.
* Liuttu logistiikan piti toimittaa paketti - mutta ei toimitettu ja tiedoissa lukee "delivery attempt made, note left" - ei oltu laitettu ilmoitusta että oli käyty, soitin aamulla että jos en ole kotona voi laittaa paketin oven taakse. voi huokaus, taas huomenna soitto..
* 3 pienpakettia pääsi perille asti; nuken tavaraa ja uss lamprey u -375 kangasmerkit. Ne tulikin USA:sta viikossa. Ja on hienoja.

tempokisu
18.01.2018, 20.11
Kyllä, ja kuitenkin pomppasin pystyyn niin nopeesti että vastaanotin paketin & kuittasin sen nöyrästi polvistuneena. Ei ollut ensimmäinen kerta, lyhyesti pahoittelinkin paketintuojalle tilannetta.
( on se verenpaine toisinaan aika alhainen...)

fiber
18.01.2018, 23.47
Maanantaina tai tiistaina oli hyllytetty. Tiistaina lähetetty kirjepostina ilmoitus, jonka perusteella sain keskiviikkoiltana tehtyä tulli-ilmoituksen ("ei tullia"). Nyt sitten odotellaan, että posti toimittaa jollakin tapaa. Jännän äärellä. Käykö täällä oven takana ehkä lähetti työpäivän aikana? Tuleeko pakettiautomaattiin tai postin virkaa toimittavaan kioskiin?

Ei tässä mitään hätää tai ketutusta ole, kun osalla ei ole kiire. Kunhan vaan kummastelen, että Vantaalta Helsinkiin (8 km) on kestänyt nyt viisi päivää. Quebecin pikkutaajamasta sujahti Vantaalle (7573 km) alle neljässä vuorokaudessa.

mk
19.01.2018, 09.21
joo ! Toissapäivänä Ekoi paketin toimittaja yllätti ja soitteli minne vois jättää pussukan .. Oli pihassa päivällä ja onnistui postilaatikkoon jättäminen . " toimitusta yritetty, pkt noudettavissa" -ilmoituksen sijaan. Tosin toimittaja olikin jotain muutakuin "suomen posti" :D

ps.
Sensijaan keskiviikkona postiin jätetty fillaritorilta ostamani juttu on postin hukkaamana jossain tiskin kulmalla odottamassa kuljetusta .. PRKLE tätä suomen postin nykytilaa :mad:

Köfte
19.01.2018, 09.32
Viime perjantai-iltana tilattu tuote oli jo tiistaina kädessä.
Mikähän toimintahäriö postille on taphtunut?

MacKonte
19.01.2018, 09.53
^Ekoin paketit toimittaa parjattu PostNord, jolla tuntuu onnistuvan kätevästi tuo paketin jättäminen sovittuun paikkaan.

Kohta toivottavasti liityn pakettien vastaanottaneiden joukkoon. Pojan joululahja Amazonista tulee jollain i-Parcelilla (???) ja ensimmäinen 4.12, tilattu ja 18.12. toimitettavaksi luvattu lähetys on kadonnut kaiketi Britannian nummille. Uusi tuote on veloituksetta tulossa, mutta seuranta ei kerro vielä, että missä.

Jännä juttu tämä Suomen Posti. Eräästä vaasalaisesta elektroniikkakaupasta tilattu Keltainen 14-paketti on säännöllisesti seuraavana aamuna perillä. Jostain muualta samalla kuljetuksella voi kestää viikonkin verran.

kuovipolku
19.01.2018, 10.27
^Ekoin paketit toimittaa parjattu PostNord, jolla tuntuu onnistuvan kätevästi tuo paketin jättäminen sovittuun paikkaan.

Mulla on se käsitys että tämän viimeisen (ja vastaanottajalle ehkä tärkeimmän) vaiheen kannalta ei ole merkitystä mikä näistä suurista logistiikka- ja kuljetuspalvelujen tarjoajista on asialla. Kaikki riippuu paikallisesta alihankkijasta ja sen "kulttuurista" eli yhdellä paikkakunnalla homma voi toimia loistavasti vaikka useimmilla muilla se on mitä on.

Ei mulla tietenkään voi olla mitään käsitystä, mutta luulen että esimerkiksi DHL ei ole onnistunut valitsemaan kautta linjan parempia kuriirifirmoja tai että PostNord olisi vähemmän kiinnostunut alihankkijoidensa laadusta. Mutta tietysti jokin syy siihen miksi PostNord on kenties saanut enemmän haukkuja voi toki olla olemassakin...

En ole, vielä. Mutta odottelun makuun pääsin jo eilen, kun sähköpostilaatikkoon tupsahtaneesta viestistä luin: "Sehr geehrter Herr xxxxxxxxxx, wir haben Ihre Bestellung mit der Nummer xxxxxxxxxx an den Zusteller DHL übergeben. Den aktuellen Status Ihrer Bestellung können Sie jederzeit mit der Sendungsnummer xxxxxxxxxx nachverfolgen."

tempokisu
19.01.2018, 10.52
eh....kyllä näitä vielä tulee, tänään haettu 3 pakettia. "Itellekin" tuli jotain, oranssia hiusväriä.

Jopotuinen
19.01.2018, 20.33
Virka & siviili.

tempokisu
20.01.2018, 00.12
eh....iltapäivällä tuli vastaanotettua vielä yksi paketti. DHL kuskilla oli täydellinen ajoitus; näin DHL-pakettiauton kotimatkalla ja totesin siinä itekseni että siinä se mun paketti menee....ehdin kotipihalle minuutti ennen. ( olin sinne viestiä laittanu että oon kotona 17.30 jälkeen; paketti tuli 17.10)
Tullailen kohta pari pakettia ja lista lyhenee hyvää vauhtia.

LJL
20.01.2018, 00.51
En tässä viime aikoina.

tempokisu
23.01.2018, 00.51
Tänään kolme pakettia haettu ja kuskattu fillaroiden kotiin. n-tavaraa. ( mä nukahdin telkkarin ääreen, ja paketit on vielä avaamatta!!! )
Mutta missä ihmeessä zazzlen lähetykset on? nää kestää nyt niin kauan tai lähetykset katoaa että menettivät asiakkaan; siellä ei ole mahdollista valita että kirjattuna kirjeenä tai pakettina lähetystunnuksella, menee tavallisena kirjeenä halusit tai et. Eikä se seurantakoodikaan takaa että lähetys EI katoa. Italian paketti seurantakoodilla on ollu matkalla jo 3 viikkoa...

Moska
23.01.2018, 09.42
Eilen tuli yksi, Garmin hoiti takuukeissin hienosti.

MacKonte
23.01.2018, 09.46
Olen, nuorimman pojan Willy Wonka - kostyymit penkkareihin saapui Amerikanmailta :D

kuovipolku
23.01.2018, 09.51
En, mutta tulossa on, sillä:

23.01.2018 klo 08:05 "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle"

Tosin siinä käy taas niin että olen jo lähtenyt lenkille kun tsuppari soittaa ovikelloa, joten tulee illalla asiaa lähipostiin. No, pikkujuttu, ei sillä paketin avaamisellakaan mitään kiirettä ole.

tempokisu
23.01.2018, 13.22
Tänäään postipoika kuskasi yhden n-paketin kotiovelle asti. Hyvä että tuli aamupäivällä.
Pahus, nyt postin seurannassa "tapahtui virhe. kokeile rauhassa uudelleen" virhettä pukkaa koko ajan...no käyn kysymässä kotimatkalla josko iso paketti olisi jo tullut..

fiber
23.01.2018, 22.45
Eilen joo. Kertakaikkiaan upea ja kevyt tolppa, mutta mutta... multa näyttää puuttuuvan jonkin sortin kiristin rungon ja tolpan välistä.

tempokisu
24.01.2018, 11.00
Hain ison paketin ( sisältää 3 nukkea) ja yhden pienen ( tarviketta), autolla.

tempokisu
24.01.2018, 18.28
:D :D :D jipii, tuli lisää paketteja. Sea Lampreys ( nahkiaisen kuva) RULE! -paita, ja nuken tavaroita. Ai ne zazzlen paidat kestää Englannistakin tulla yli kuukauden, joten vielä kaksi paitaa on usa:sta tulossa, joskus. Sitten riittää, 10 nahkeeta teepaitaa joka lähtöön.

tempokisu
25.01.2018, 10.11
Vastaanotetty taas yksi (nukke)paketti.

...ja tuli vielä näköjään parit lähetykset; Lamprey-teepaita ja pinssi ( tilasin tuplat, tuli yhdet mutta mä en jaksa enää valittaa, antaa olla ) ja nuken monoja.
Aiemmin olen suositellut zazzlea jos haluat ostaa Lamprey-teepaidan mutta osta sitten vain yksi teepaita, ja toimitus on noin kuukausi. Redbubblelta tulee paljon nopeemmin ja osaavat laittaa kaksi paitaa samaan pakettiin; valikoima tosin on hyvin suppea.

Köfte
25.01.2018, 20.53
Eilen, pojan bittipuimurin uusi virtalähde saapui.

MacKonte
25.01.2018, 22.55
Saapui viimein pojan joululahjaksi tilattu suklaarasia...

tempokisu
25.01.2018, 23.02
Saapui viimein pojan joululahjaksi tilattu suklaarasia...

???? joita ei "kivijalka"kaupasta saa....

MacKonte
25.01.2018, 23.15
^ Juuri näin. Eipä saa. Joululahjaksi antaa mielellään jotain muuta kuin Juhlapöydän konvehteja.

Kysyy nicci, joka tilaa nukkeita ja kalankuvapaitoja ulkomailta. Barbejahan saa Prismasta...? :D :D :D

tempokisu
25.01.2018, 23.35
^ :p :p puhuu asiasta täysin tietämätön. Kas kun en osta barbie-nukkeja :D :D :D :D ( se sana on w-clubin foorumilla sama kun v-sana täällä, pitää laittaa ****** jos haluaa mainita) myöskään Lamprey-teepaitoja ei saa oikein muualta ( tai voisi saada painatettua kuvan, mutta myös laatu ratkaisee ja nämä mun paidat on erinomaista laatua, ja aluväri "blue horizon" on ihana.) mutta teepaita-projekti on nyt loppu.

Tuossa vasemmalla avattaressa ei myöskään ole barbie-nukke; tarkkuutta nyt jos kommentoit.

MacKonte
25.01.2018, 23.45
^Nukke mikä nukke, suklaa mikä suklaa.

Barbielta se avatar näyttää, tosin tyttären barbit oli jotenkin sievempiä.