Näytä tavallinen näkymä : Koska viimeksi kävit puntilla ?
Tämä vaihtoehto taitaa puuttua off-season treeneistä. Toisaalta, kyllä se tanko voisi nousta kesälläkin jos ei aina ehdi lähteä maantie/maastolenkille? Jaetaan samalla kokemusta mitä treeneissä tehdään.
Jokusen vuoden tauon jälkeen nyt syksystä asti käynyt säännöllisesti 3-4krt viikossa. Perinteistä bodausta ja voimaharjoittelua tullut aikoinaan tehtyä enemmänkin mut enää ei nappaa. Nyt painopiste ollut crossfit tyylisessä harjoittelussa wod(workout of the day) tyylisesti. Lisäksi kehonpainoharjoittelu isossa roolissa. Varsinainen punttitreeni tulee sitten isompien liikkeiden myötä: penkki, kyykyt, veto, rinnalleveto, työntö, tempaus.
Mitä hyötyä tästä on pyöräilyyn?....en tiedä onko mitään mut pirun monipuolista ja vaihtelevaa treeniä. Lisäksi noissa wod:ssa saa revittyä itsensä melko hyvin loppuun asti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Talisker
03.02.2017, 08.27
Nelinkertaistin vuosittaiset salikäyntini jo tammikuussa/koko viime vuosi.
Tavoite on 40 salikäyntiä tänä vuonna.
Saas nähdä, tarttuuko voima vai jatkuuko ikävuosien kiistatta aiheuttama voimatason lasku.
StantheMan
03.02.2017, 08.51
80-luvulla.
Ei tarvii käydä puntilla, otan kotona vaatekaapin alahyllyltä läjän irtopainoja ja tangot lattialta ja alan repimään niitä olohuoneessa. Viimeksi toissailtana.
Toissapäivänä ja jalkatreeni tuntuu kropassa edelleen :D
Mukava harrastus mutta vaatii ehdottomasti kuulokkeet ja Spotifyn.
Bansku81
03.02.2017, 09.09
Tänään klo.6:00. 2-3krt viikossa on taas tullut käytyä vuoden päivät. 1-jakoisella ohjelmalla ja pääasiassa vapailla painoilla.
Keskiviikkona ja seuraavaksi tänään.
3 krt viikossa
En käy salillla pyöräilyn takia.
Enimmäkseen max-voimaa.
Vähän huolestuttaa koska kehitys loppuu ikääntyeessä; nyt olen 54 ja vielä olen voinut lisätä rautaa tankoon.
ma/ke tälläviikolla .. 2krt viikkoon ollut nyt talvikaudella ja kelien "niin suodessa" jopa 3krt .. Kesän ylikin olis ajatus käydä tuo 2x/vko niin pysyis jonkinlaisessa lihaskunnossa, kun tää ikä alkaa painamaan ukkoa läjään muuten :p
Sali on useinmiten tallissa. Levytanko + 60kg vinyyliä, käsipainot, muutama kahvakuula. Yleensä menee 45-50min 2-3kertaa viikossa.
Eilen alkuillasta (kun oli etätyöpäivä) vedin yhden 1h setin, kävin illallisella ja katson Valencia & Dubain etappien ratkaisut Eurosportilta ja lähdin takaisin talliin uudelle 50min setille => saunaan. Tänään on vähän keskimääräistä jäykempi fiilis selässä.
Yleensä tyydyn yläkropan liikkeisiin: haba käsipainoilla, pystysoutuina levytangolla. Vatsa tehdään lankkuna, istumaan nousuina ja jalkojen nostona. Ojentajat kahvakuulalla ranskis punnerruksina tai levytangolla suorille käsille. Selkä tulee tehtyä levytangolla good-morningina tai siten jumppamatolla käden-jalan nostoina. Tuota 4 kohteen settiä tulee toistettua samassa järjestyksessä eri variaatioina.
Kolme kertaa viikossa on tullut käytyä salilla 3,5 vuoden ajan, kesät-talvet. Kolmijakoinen ohjelma eli kaikki lihasryhmät kerta viikkoon läpi. Täysillä tehdään ja 5-6 viikon välein sitten kevyempi viikko.
Alun perin salillakäynti lähti siitä, kun huomasin pyöräilyn kuihduttavan yläkroppaa melkoisesti enkä halunnut näyttää aivan kuikelolta. Se hyöty salilla käymisestä on myös ollut, ettei minkäänlaisia niska/hartiakipuja ole esiintynyt vaikka ne istumatyötä tekevillä toimistorotilla kohtuu yleisiä ovatkin.
Keskiviikkona kävin viimeksi ja tänään illalla olisi taas tarkoitus mennä.
Vähiin jäänyt mutta mitäs siitä... Iän mukana laiskistuu ja on hyvä keksimään tekosyitä.
2000-luvun lopulla taisi olla...
The flying Chocobo
03.02.2017, 11.48
Olen nyt kymmenkunta kertaa käynyt tänä vuonna parin vuoden tauon jälkeen ja meininki olisi Pääsiäiseen asti käydä pari kertaa viikossa. Painopiste keski- ja yläkehossa, kun tulee helposti noita niska/hartiavaivoja töissä sekä käsivaivojakin pidemmilä pyörämatkoilla. Jospa tuolta saisi pikkasen helpotusta.
27. joulukuuta. Sen jälkeen sairastelu on vaivannut jatkuvasti ja takana on tälle vuodelle vain yksi spinning -tunti ja muutama todella kevyt traineritreeni.
Armeijan lopussa loppuvuodesta 1989. Pitäs ehkä alkaa harrastaa taas tällä vuosituhannella vatsa- ja selkälihasliikkeitä, saa kyllä ilman punttejakin tehtyä. Siinähän vois samalla vaikka punnertaa.
Vähän samoja ajatuksia kuin tommi2:lla. Kun mittariin tulee tänä vuonna 50v, niin täytyy olla hieman tarkkaavaisempi lihasten ja liikkuvuuden kanssa. Minulle puntti on ollut vastenmielinen ajatus aina 46v asti. Tuolloin takana oli ollut olkapääleikkaus jo aikaisemmin ja kuntouttaminen ei oikein maistunut. Puolimaran treenaaminen ja juokseminen oli vaikeaa kun olkapää ei kestänyt askelluksen tärinää. Hyvä ystäväni jaksoi puhua punttitreenin puolesta mutta kun ei napannut, niin kaveri toi vanhan levytankonsa vinyyleineen tallini (400km päästä), kertoi ohjeet ja ilmoitti ryhtyvänsä vaatimaan raporttia edistymisestä. Pari kertaa jaksoin selitellä kiireitä, mutta sitten oli pakko mennä talliin ja aloittaa hommat. Aikaa on kulunut nyt 2,5v. Olen edennyt hitaasti, kestävyyttä harjoitellen. Vaaka näyttää kuitenkin nyt + 6,5kg ja vanhat kauluspaidat ovat jääneet pieneksi. Puntti on osa jokaviikkoista treeniä ja se maistuu hyvälle. Kaikella on toki hintansa ja samaa aikaa puolimaralla en pysty enää juoksemaan kuin ennen punttien aloitusta. Kuitenkin pyörä kulkee paremmin ja yleinen fiilis on ihan eri tasolla kuin ennen.
kumiketju
04.02.2017, 15.43
No, riippuu kyllä aika paljon siitäkin, että montako sarjaa noita vitosen settejä vetää.
Edit: mutta muuten noin yleisesti ottaen en tunne ketään, jolla ongelmana olisi ollut lihasmassan hillitsemätön kasvu. :)
Just äsken. Kolme varttia kevyttä yläkropan heiluttelua sekä oma lankutus ennätys.
keskinopeusmies
06.02.2017, 22.47
Just äsken. Kolme varttia kevyttä yläkropan heiluttelua sekä oma lankutus ennätys.
Montako minuuttia olit?
Sent from my iPad using Tapatalk
^ vielä jäi alle 5min. Harjoittelu tavoitetta kohden jatkuu.....
PikkuPatleetti
07.02.2017, 09.55
Kävin eilen salilla. Tein kaikki varmasti väärin, kun tein pumppaavat liikkeet alkuun ja tein jalkojakin vasta treenin loppupäässä :D Onneks muu menestys ehkä kompensoi tehtyjä virheitä. Pääasia, että oli kivaa!
Nykyään käyn ehkä pari kertaa viikkoon ja homma on on omasta mielestäni aika patsastelua siihen mitä vuosikin sitten on tehty. Ehkä sitä alkaa oppimaan, että omalla treenitavalla vähempikin riittää.
tommi2 innoittamana.
Kutet tuollaa "ylhäällä" keroin olevani +50 ja max-voiman lisääminen tarkoitukena.
Ole nostellut nelisenkmmnetä vuotta säännöllisesti ja epäsäännöllisesi. Syy miksi vielä kehityn on, että kolmekymmentä ekaa vuotta nosteln aina 3 x 6 sarjoja, enkä lisännyt painoja. Tai jos lisäsin, niin sattumanvaraisesti.
Noin kymmenen vuotta stten ottin käyttöön vihon, johon merkkasin kunkin treenin. Vihosta näki edellisen treenin painot ja kun aina pyrki lisäämää rautaa, niin alkoi kehittymään. Paikat ovat kestäneet hyvin; otaksun, että kolmenkymmenen vuoden hinkkaaminen pienillä painoilla on osansa tähän.
Ojelmia olen käyttänyt lähinnä ideana siitä, mitä voisi tehdä. Tällä hekellä käytä kolmijakosta ohjelmaa, jonka runkona on 4 x 4 pääliike (työntävä, vetävä tai jalka) ja 2-4 x 8-10 perus(massa)liikettä. Aikaa kuluu n +-50min per kerta.
^ Joo, olen juuri nyt tuossa tasamaalla. Ajattelin tiputtaa hiukan painoja ja alkaa siitä sitten kiipeamään.
kohta 2. https://www.t-nation.com/training/the-6-most-overrated-exercises-ever
niin emmä mikään "ilonpilaaja" halua olla, esitän vain väittämiä paremmista vaihtoehdoista, uskoo ken haluaa
Samaa mieltä ainakin penkistä. Lankku on yllättävän hyvä kun hakee vaihteluna eri muotoja (yhdellä jalalla, jalat harallaan, suorin käsin). Rolleri on käytössä ja toistaiseksi sillä tulee tehtyä vielä vain loppuvenyttelyt.
Viimeksi kävin torstaina, tänään taas töiden jälkeen.
Aloitin syyskuussa käymään 2-3 krt viikossa, sitä ennen varmaan joskus 90-luvulla. Normisetti on kuntopyörä ja/tai soutulaite, vatsalihakset, penkki, maastaveto, kyykky, hauikset, ojentajat, selkäpenkki ja venyttely. Joskus jotain muitakin härveleitä tulee käytettyä.
kumiketju
07.02.2017, 16.20
No höh. Se on heikkojen miesten selityksiä, että penkki ei oo muka niin tärkeä. :)
kumiketju
07.02.2017, 16.53
Totta, eihän sitä kovaa penkkiä mihinkään tarvitse - muuten kuin kysyttäessä.
Tämä viestiketju meinaa hyytyä, toisin kuin mun punttitreenit. Viime viikolla 3kertaa puntilla. Nyt pari lepoa kun akilles voi pahoin lauantain maastojuoksun jälkeen. Huomenna taas rauta liikkuu.
Tänään kävin. Tein penkkiä.
Vuonna-96 kun vielä haaveilin jalkapalloilijan urasta.
kohta 2. https://www.t-nation.com/training/the-6-most-overrated-exercises-ever
niin emmä mikään "ilonpilaaja" halua olla, esitän vain väittämiä paremmista vaihtoehdoista, uskoo ken haluaa
Askelkyykkyesimerkin kaveri on ilmeisesti skipannut jalkapäivänsä aina.
En käy puntilla, käyn kotirouvien kanssa jumpassa kaksi kertaa viikossa. Lihasmassaa on ehkä kertynyt ainakin vähän, vaimo vaikuttaa tyytyväiseltä kun käsivarsiin on tarttunut vähän lihaa luiden ympärille. Kesällä jumppaan itsekseni kotona.
Eilen kävin. Jalkapäivä ja lisäks lisäpainoleukoja sekä muscleuppeja renkailla.
juu.. onhan sitä tullut mietittyä pitäiskö kirjata, mutta kun käyn noin 14 kertaa viikossa...
Tommilla väärä foorumi ku 14x salia... Tää on kait teoriassa POLKUPYÖRÄILY foorumi :) Tietysti jos salille matkaa vaikka 10km ja käyt pyörällä joka kerta niin sit toki. :D Mikä idea käydä 14x/vko? Ei edes riitä kuutena päivänä 2x (aamu/iltasalit vaikka).
Itse nostelin vähän muovitettuja rautalimppuja toissailtana. Huomenna viimeistään uudelleen.
JohannesP
07.03.2017, 09.22
Talvisin tulee käytyä 3-4 krt vk.
Kesän ajaksi tullut pistettyä kortti jäihin kiinnostuksen takia. Täytyisi löytää jostakin intoa käydä edes kerran viikossa tekeen yksijakoinen ohjelma läpi ettei tulokset aina romahtaisi 5kk aikana. Tähän mennessä tottunut siihen, että syksyllä menee ainakin kuukausi päästä samoihin tuloksiin missä oli keväällä.
Mutta itse topikkiin, tänään.
Eilen, totuttelua flunssa jälkeen; yksijakoinen
Huomenna olisi tarkoitus palta normaaliin rytmiin/ohjelmaan.
Olen vanhan liiton miehiä;eli vain penkkitulos ratkaisee.
Eilen illalla kahvakuulailua. Joskus tulee käytyä salilla, mutta enempi kehonpaino- ja kahvakuulatreeniä (kun ei tarvitse lähteä minnekään). Uusi lelu on voimapyörä - mutta kun ei ole oikein voimaa käyttää sitä...
..sekä muscleuppeja renkailla.
KADE! Muscle up on mun ultimaattinen pitkän ajan tavoite. Harmillisesti vaan taitaa vaatia aika tosissaan panostamista jotta siihen ikuna pystyisin.
KADE! Muscle up on mun ultimaattinen pitkän ajan tavoite. Harmillisesti vaan taitaa vaatia aika tosissaan panostamista jotta siihen ikuna pystyisin.
Jos saat tavallisia leukoja yli kymmenen niin väitän et muscleup on ihan mahdollinen. Enemmän se taitaa yleisesti olla kiinni tekniikasta, tai niin ainakin itsellä oli. Alkuun kannattaa ottaa koko kroppa avuksi ja käyttää ns. Kipping motion:a ja/tai vastuskuminauhaa(eli huijata[emoji3]). Ja renkailla tuo on mielestäni hieman helpompaa kuin tangolla.
Myös negatiivisia toistoja kannattaa tehdä
No ei tällä hetkellä mene :/ Ongelma on että heti kun tulee vähänkin taukoa leukojen vetelystä niin tulos putoaa todella rajusti. Olin juuri viikon flunssassa ja sen jälkeen oli kolmekin leukaa työn ja tuskan takana. No, viikko siitä ja menee jo 7. Täytyy vaan tehdä kärsivällisesti töitä.
Itse vedän yli 20 leukaa. Muscle uppia joskus yrittänyt ja ei mene. En sitä tosin ole treenannutkaan ja romut olkapäät ei edesauta asiaa.
Juurakon Hulda
08.03.2017, 10.50
Päivittäin tulee tehtyä:
- leukoja yksi sarja 15 toistoa. Kädet päästän suunnilleen suoriksi, mutten laske niin alas, että selässä tuntuu täysi venytys. Jospa tuo olkapäiden viruttelun välttely pitäisi ne kunnossa ja kivuttomina vielä toiset reilu 50 vuotta.
- etunojapunnerruksia jalat korokkeella yksi sarja 20 toistoa
- keskivartalolle lyhyitä ylävartalon kohotuksia n. 40 toistoa vatsalle ja 20 selälle.
- jalat pysyy kunnossa pyöräilemällä ja satunnaisilla yhdistetyillä kävely/hölkkälenkeillä
Tällaisella mini treenauksellakin kroppa on pysynyt jämäkkänä ja ryhti hyvänä.
Eilen oli salipäivä ja niin on tänäänkin ja sitten taas perjantaina. Viiden viikon voimapainotteisemman periodin jälkeen tämä viikko on kevyempi viikko. Ensi viikosta lähtien taas 5vk kovempaa treeniä, mutta muutaman toiston verran pidemmillä sarjoilla kuin tämä edellinen jakso.
Edelliset 3 viikkoa 4x/vko, kahden päivän ohjelmalla: pv1, pv2, lepo(tai pari), pv1, pv2 jne. Ja pelkästään kädet/hartiat/core. Jalat teen pyörällä sen minkä teen.
Sen verran nyt tuntuu jäsenissä että tällä viikolla vain kerran pv1/2 ja sarjat about puolittaen ja painoista joku -30% pois, ja viikon päästä taas täysi rähinä kolmeksi viikoksi päälle.
Tosin offtopiccia, en käy puntilla, sillä hoidan treenit kotona olohuoneessa. Silloinhan "ei käy puntilla" lauseen varsinaisessa merkityksessä.
tempokisu
09.10.2017, 21.45
Taisin viimeisen kerran käydä vuonna 2006.
Tuossa on yhden oven yläosassa semmoinen leuanvetotanko, mutta en pysy edes sekuntiakaan riippumassa siinä. Tuossa kotona on 10, 15 ja 20kg käsipainot ( yksi kutakin) joskus oli projektina "lenkin jälkeen teen vatsaliikkeitä ja jotain noitten painojen kanssa" mutta on jääny tekemäti.
Salille mua ei saa enää mikään. Inhoon sisäliikuntaa, inhoon salien peilejä, ja ei nykysaleilla ole kun laitteita ja mulle riittäisi penkkipunnerrus-juttu ja irtopainoja ja matto jolla tehdä vatsaliikkeitä. Ja sitten on se kamalan vaikee osio; lähteminen. Stressi ja jännittäminen, enkä tarvi niitä enää yhtään enempää.
Pääsisi nyt edes fillaroimaan, se riittää erittäin hyvin.
tempokisu
09.10.2017, 22.13
nii-in. Ja mulle toi voima tarttuu tosi nopeesti, käy ne puntit tosi pian liian kepeiksi. Tein jossain vaiheessa kahdella kädellä, ja aika pian yhdellä. Erilaisia liikkeitä on vaikka miten paljon, ja siihen väliin masuliikkeitä ja etunojapunnerruksia ja venytyksiä. Tulisi ihan hyvä juttu lenkin jälkeen ( muuten en saa aikaseen).
Nyt on tosin hyvä syy olla tekemäti; fillarilla kaatumisen ja rappusissa kaatumisen seurauksena tietyt paikat on niin kipeitä että ei tehdä yhtään mitään.
tempokisu
11.10.2017, 00.06
OLIN. Mutta ei siinä tarvi kauaa vemputella kun se menee yhdellä kädellä, salilla aikoinaan nostelin molemmilla käsillä 30kg painoja ( maksimisuoritus) ja se on paljon kun painoin 52kg. Leukojakin meni 15, kunhan ensin onnistuin hyppäämään sinne tankoon kiinni. Mutta tästä on 15 vuotta....
Mä mitään enää osta vempaimia, voihan nillä käsipainoilla tehdä eteen-nostoja. Saisi nyt aikaan jossain vaiheessa edes ne punnerrukset. Nythän jo pelkkä aivastus tuntuu inhana kylkikipuna.
Hyvä täällä on elvistellä, kun on paikat kunnossa.
Nim.mek. Kipeä Olkapää.
tempokisu
11.10.2017, 13.15
Hyvä täällä on elvistellä, kun on paikat kunnossa.
Nim.mek. Kipeä Olkapää.
Eipä ole juuri mikään paikka kunnossa, en koskaan salilla pystynyt tekeen jalkaliikkeitä, polvet ja nilkat huonossa kunnossa. Vasen jalkaterä pysyvästi vammautunut, oikea toivottavasti tilapäisesti mutta nyt oon täysin autettavassa kunnossa liikkumisen suhteen.
Fillarilla kaatumisen seurauksena vieläkin oikea ohimo kipeä ( kasvojenpesu ei oikein onnistu) samoin oikeanpuoleiset kylkiluut kipeät, haittaa vaikkapa sängystä nousemista ja oikeella puolella nukkumista. Aika "nahkiaisena" joutuu usein kierähtämään että pääsee ylös makuulta.
Pääsisi nyt edes vaikka ensi kuussa ite liikkumaan ulkoilmaan ja töihin, se tässä on se suurin toive. Punteista viis.
^ & ^^
Sliti harmittaa kunnei pysty harjoittelemaan.
Asiaan liittyen; voimaharjoittelu on varmaan ainoa laji, jossa 55v. voi vielä parannella tuloksiaan.
tempokisu
11.10.2017, 22.53
....no, on niitä muitakin lajeja; Shakki, tikanheitto eli hienommin darts, biljardi, ammunta ( + kaikki siihen luettavat lajit) ja tietovisailut. Niin ja vaikka kalastus- ja pilkkikisat! Nahkiaisensyönnin aika-ajot myös :D
Ja tällainen 52-vuotias temponahkiainen heittäisi 25-vuotiaan tulevan temponahkiaisen yhdellä kädellä minne vaan. ...no ehkä juuri nyt tarvitsisin kaksi kättä.
^ & ^^
Pitäisikö meidän jättää tämä palsta ruipeloille ja siirtyä Paikkotoistoon?
tempokisu
12.10.2017, 09.59
^ Hyvä ajatus, fillaristit on (yleensä) ruipeloita + yksi tasapaksu nahkiainen.
Maanantaina ja keskiviikkona viimex. Huomenna seuraavan kerran. Sit la tai su. Joops. Tosin en käy missään vaan teen kotona olohuoneessa. Eilenkin mm vajaa 1000 reiden koukistajaa kymmenessä laskevassa sarjassa tehtynä välillä painoja lisäten sarjojen lyhetessä. 4 x 8 taimuuvastaavashitti on taviksille.. Tuli tehtyy muitakin liikkeitä toki. Habapäivä noiden koukistajien lisäksi oli. 2 liikettä jouduin ohjelmasta eilenkin jättää pois kun ei alaselkä kestä. Kaikki missä ollaan etukenossa seisten on no-go about mun selälle. No, kulmasoutua vähän pienillä painoilla sentään vaikka selkä onkin tulessa sarjan jälkeen...
callahan
03.11.2018, 06.09
Eilen kävin.
Tolkun mies
03.11.2018, 07.36
^^ just noin. Pitkät sarjat on se juttu pyöräilijälle.
Ke ja to oli haba päivät. Vaakapenkkiä, pystysoutua, ristitaljaa, haba kääntöä, ranskalaisia punnerruksia. Palauttelevina hetkinä vatsa ja selkä lihaksia sekä varovasti reiden ojentajia. Reiden ojentajissa taitaa tulla muutama viikko taukoa kun polvessa on ollut viikon ajan kierukkavammalle vaikuttavaa kipua.
Jami2003
03.11.2018, 17.35
Ihan pirun kauan sitten. Ärsyttää. On aikoja että kävin salilla joka toinen päivä kuukausi kaupalla. Nyt ei saa käytyä kuin kerran kuukausissa.
hannupulkkinen
03.11.2018, 19.45
Pitkät sarjat pöh. Tänään kävin ja isoja painoja sekä perusvoimaa. Pitkät sarjat tehdään pyörällä.
Tolkun mies
04.11.2018, 08.54
^ no kun on ongelma. Vielä viiskymppinenkin haba voi kasvaa liikaa. Penkkipunnerrusta (jota olen inhonnut peruskoulusta alkaen 35vuotta) on tullut tehtyä aktiivisesti toukokuusta alkaen ja nyt on suurin osa vaatekaapin kauluspaidoista liian ahtaita hartioista. Positiivinen ongelmahan tämä on. Ajoasento maantiellä alakahvoilta on helppoa kun hartiat, selkä kestävät ja vapaan hiihdon tasatyöntö menee paremmin kuin koskaan. Fillarilla ylämäki ahdistaa kun lihas painaa liikaa sekä maratonin juoksu syksyllä oli ihan tuskaa. Ei ole helppoa....pakko on ryhtyä keventelemään.
Eilen kävin viimeksi. Reilu 5v tullut käytyä 3xvko ilman taukoja. Välillä toki kevyempiä viikkoja.
^ Ja pitkät sarjat on myös hyviä, jossei halua voimaa tai lihasmassaa.
Mitäs sitä sit haluaa jos ei noita edellisiä? No, kestävyyttä toki. Mutta tarkoitus kyllä myös että kasvaisi vähän lihaskin... En tiedä tuon tarkoitusperää mutta eräs todella mallikkaasti lihaksia itse kasvattanut sälli tuon ohjelman teki ja vaikka muissa liikkeissä ei mennäkään mahdottomiin sarjoihin niin reiden ojentajat ja koukistajat mennään noilla supersarjoilla. 200,170,150,120,100,80,50,30,20,10. Jokaisessa sarjassa painoa niin paljon että taju lähtee lopussa about ja painoja lisätään about joka sarjaan sitä mukaa kun sarja lyhenee... Joo, ei voi vielä sanoa onko vaikutusta millä lailla kun en ole vielä montaa viikkoa tätä uutta settiä tehnyt. Mutta kokeillaan nyt. Ei tunnu haittaakaan olevan. Ja joo, ON vaikeuksia kävellä tuon setin jälkeen kun jalat on "vähän" tööt.
Ontopic: Toissapäivänä. Eilen ei kerennyt kun piti ottaa synttärivinkku ja tänään ei voi kun on krapula. :rolleyes:
Mikäli tavoitteellisempi treenaaminen kiinnostaa, niin tuolla Lihastohtorin sivulla on paljon hyvää juttua itse harjoittelusta, ravinnosta ja levosta etc. vähän tieteellisemmästä näkökulmasta.
https://lihastohtori.wordpress.com/
Näistä "10kg lihasmassaa vuodessa" -jutuista tuli mieleen, että ihmisillä tuntuu olevan luontainen tarvi uskoa tämmöisiin huuhaa-puheisiin. Tuohan tarkoittaisi sitä, että kolmessa vuodessa voisi saada 30kg lisää lihasmassaa ja esim. 80kg jantteri olisi siten 110 kiloinen lihasjärkäle. En usko, että tuollaista saa edes nappeja popsimalla aikaan.
Lihasmassan kasvattaminen on kuitenkin helkkarin pitkäjänteistä ja säntillistä työtä vaativaa puuhaa eikä siinäkään taida olla oikotietä onneen. Kehonrakennuskisoissakin monilla taitaa olla jotain 20v aktiivista ja kovaa treenaamista takana.
Näistä "10kg lihasmassaa vuodessa" -jutuista tuli mieleen, että ihmisillä tuntuu olevan luontainen tarvi uskoa tämmöisiin huuhaa-puheisiin.
Googleta "instagram kemelitis". Vuosi sitten kisapaino reilut 10kg vähemmän mitä 3vko sitten olleessa kisassa.
Eilen viimeksi ja parin tunnin päästä uudestaan.
tempokisu
17.11.2018, 12.54
Just äsken. Fysioteraupetin mukaan irroitin solisluuni kaatuessa 4 viikkoa sitten ja kaikki liikkeet esim. punnerrukset eivät onnistu, mutta ei jaksa olla treenaamatta. Tehdään niitä liikkeitä mitä pystytään ja osa vaan yhdellä kädellä jne.
.
Ihan oikein, aikoinaan näin tein minäkin. Mitä yksi supraspinatuksen katkeaminen haittaa, voihan niitä liikkeitä tehdä oikeella kädellä, jalkoja, vatsaa, selkää.....eikä niin että kun on pikkusormi kipeä niin.....no ei muka voi käydä koko salilla.
Mä kauan harkitsin että menisin takas Kunto-Partolaan, ja just kun olin puolivälissä harkintaa niin se sali lopetti. Siellä oli mukavasti irtopainoja ja irtojuttuja, nykyisissä kuntosaleissa ainakin noi mitä tässä lähellä on niin ne on täynnä pelkkiä laitteita kuntopyörää ja juoksu-semmoista laitetta. Mulle riittäisi käsipainot ja penkkipunnerruspenkki ja vähän niitä kiekkoja tankoon. Olisi vaikka taloyhtiön jossain alakerran huoneessa semmoiset niin riittäisi tosi hyvin. Eikä peilejä.
Ihan naapurissa on kuntosali, mutta mitä olen katsonu niin ne laitteet on maansiirtokoneen kokoisia jättiläisiä, ja pieni nurkka jossa on se penkkipunnerrus-juttu. Siellä ei näytä käyvän paljoo populaa, mutta joskus olen nähnyt semmoisia bullmentulan oloisia ukkoja ja pari selfienaikkosta. Ei kiitos. Ja nyt siis ei ole rahaakaan mihinkään kuntosalimaksuihin.
Heh. Työpaikalta löytyi jonkun "oma" punttisali. Muutama tanko, pinkka polttoleikattuja painoja ja hyvä valikoima käsipainoja. Sijainti semmoisen sokkelon takana, sähkötilojen kupeessa, ettei sinne kukaan vahingossa eksy. Paitsi minä, kun tulee koluttua joka paikka [emoji3]
callahan
18.11.2018, 11.48
Eilen kävin, tänään huili :)
Eilen illalla "kävin". Takareittä ja hauista. Suorinjaloin maastaveto piti jättää tekemättä, ei kestä alaselkä. Ärty liikaa edellisen treenin kulmasoudussa. Täytynee sekin jättää ensikerralla pois. Mikähän liike tilalle mikä ei hajottas alaselkää mutta ottas silti samoihin lihaksiin hartioissa/selässä? Yhden käden kulmasoudun jätän ohjelmaan, siinä ei selkä ihan niin tiukilla tunnu olevan vaikka kyllä siinäkin saa hammasta purra kivun takia. Tai sit tekee vain muutaman sarjan enemmän tuota yhtä kättä korvatakseen kahden käden tangolla suoritettavan kulmasoudun? (Ja ei mitään laitteita käytössä, irtopainoja, tankoja, vinopenkki ja penkki-/kyykkytelineet vain jos jotain liikkeitä suositteletta.)
Tiistaina - suraavaat tänään ja lauantaina.
Ei oo leuanvetotankoa eikä renkaita :( Mä kokeilin kertaalleen tehdä käsipainoilla vinopenkissä mahallaan maaten. Eli penkki vähän ylöspäin osoittamaan ja perseosa ylös L-muotoon ja siihen makaa mahalleen ja sit käsipainoilla vedellä alhaalta ylös. Siinä alaselkä sai olla "levossa" ja vähän dorkalta se tuntui mutta ehkä se vois olla kulmasoudulle korvaaja. Salilla oli aikoinaan hyvä laite, olikohan se T-kulmasoutulaite (edit: oli se, googlasin nyt laitteen nimen) nimeltään missä just maattiin mahallaan ja vedeltiin U:n muotoista tankoa siinä. Penkissä kotona ei samoin voi tehdä kun tanko ei sovi penkin mekaniikan takia penkin alle.
Edit: Olen suunnittelemassa uusien penkkipunnerrus-/kyykkytelineiden hankintaa. Nykyiset on niin ritsat ja uudet plänätyt olis paljon tukevammat. Niissä varmaan onnistuisi pitää tankoa leuanvetotankona eli ovat niin tukevat että siinä voisi vetää leukoja kun jalat vain laittaa ristiin polvista ettei koivet osu lattiaan. Tai sit koivet lattialla just tuossa asennossa mitä renkailla tuo sälli videon aloituskuvassa. Jos telinehenkinta realisoituu niin täytyy kokeilla tuolla setupilla.
Tolkun mies
22.11.2018, 16.35
Maanantai ja keskiviikko. Varmaan huomenna perjantaina menen vielä.
VesaP: Pystysoutu on lähes yhtä tehokas kuin kulmasoutu. Painopiste jalkaterässä saatava kantapäälle, niin rasitus ei tule ristiselkään ? Tosin liike ei kohdistu yhtä tehokkaasti lapoihin, mutta mielestäni tämä on maantienpyöräkuskin yläkropalle paras liike.
Jos telinehenkinta realisoituu niin täytyy kokeilla tuolla setupilla.
No nyt se realisoitui (kuva asianmukaisessa ketjussa). Varattu ja käyn hakee illalla duunimatkalla. Täytyy kysästä oisko niillä myös noita rinkuloita kiinnitysliinalla. Vois kokeilla sit tuota yläpuolen videolla olevia liikkeitä. Kiitti vinkistä!
Kävelin tänään wattbikelle mennessä punttisalin ohi, lasketaanko se. Ai ei? Voi pipfeli.
Eilen kävin, äsken tulin salilta ja sunnuntaina seuraavan kerran. Huomenna pyöräillään.
Maanantaina, jolloin avasin uudelle kollegalle työpaikan punttisalin oven ja näytin että tämmöinen se on. Rautojen nostelusta on joka tapauksessa vuosia.
Just tulin puntin jälkeisestä suihkusta. Eli nostin rautaa siis hetki sitten.
Eilen, tänään oli lepopäivä. Huomenna sit taas.
Tänään ja heti perään 1.5h traineria.
Eilen nostelin puntteja. Ja heti sen perään 2.5h trainerilla ajoa.
Vaikea sanoa, mut äsken nostin puntteja. Yhden käden kulmasoutua polvi penkillä (selkä kestää tuon mut tangolla seisten ei kestä) ja ojentajia. Ei pyörää kun äsken lopetin vasta. Pitää päästä suihkuun ja unten maille.
2005 tai 2006... Tuli hommattua sitten rintamamiestalo+metsää ni loppu raudan repiminen.
Kuntoilija
19.12.2018, 15.54
Vuonna 2000, kun tuli totaallinen kyllästyminen 16 vuoden puntilla käynnin jälkeen.
callahan
21.12.2018, 13.17
Eilen kävin :)
callahan
25.12.2018, 17.00
Vajaa puoli tuntia sitten. Selkä, hauis forkut. Venytelyä sekä alkuun ja loppuun soutua vartti :)
Eilen. Rinta, olkapäät.
(offT: Huomenna ojentajat ja haba.)
callahan
27.12.2018, 17.51
Äsken tulin salilta, jalat ja vatsat oli vuorossa. Lämppärinä alkuun soutu vartin ja kiertäjäkalvosin taljassa 3x10-12. Harmitti vaan taas penteleesti kun yksin eka olin olisi pitänyt tehä kyykky heti "alta pois" Soutelin kuiteskin niin eikös yksi naamatuttu sinne pelmahtanut ja arvaatte varmaan mihin laitteeseen, räkkiinhän se meni ja touhus vielä hiton kauan omia kyykkyjään et annoin sit olla kun teline vapautui, olin jo jalat väsyttänyt muissa liikkeissä.
Nyt illalla kävin ja tänään oli "rinta, hauis sekä vatsa" -päivä. Huomenna sit taas uudestaan, jolloin vuorossa jalat ja ojentajat. Sunnuntaina sitten olkapäät ja selkä. Ja sen jälkeen tiistaina jälleen rinta etc. 5 pv kierrolla siis mennään.
callahan
28.12.2018, 08.28
Useimmat täällä näyttävät noudattavan kehonrakennusohjelmia, ainakin jaot ovat ei-voimaharjoittelu-henkisiä, joten on aika listata hitusen off topiccina vuoden tulokset ja kysynkin monta kiloa tuli lihasta tänä vuonna?
0 kiloa, ttl`n suosituksesta himmailin painon kun oli hiven tullut liikaa normaaliksi. Aina siinä vähäsen "vaivalla" saatua lihasmassaa häviää mutta jotain onneksi jäikin, toki voimataso tippui jäätävästi mutta läksinkin sillä asenteella normalisoimaan painoa jotta " ennemmin satanen pankista kuin penkistä" ;)
callahan
29.12.2018, 16.48
Äsken tulin. Rinta, olkapäät, ojentajat. Rinnalle penkki, vp/kp ja ristitalja toistot 3x10-12. Olkapäät, olkapääpunnerrus tangolla ja toinen viparit sivulle mut mahallaan vp. Ojentajat, tällä kertaa taljassa tangolla, köydellä sekä lopuksi yhden käden kahva pudotus-sarja.
kysynkin monta kiloa tuli lihasta tänä vuonna?
Huomattavasti vähemmän mitä läskiä. Jotkut kohdat onneksi alkanut vähän pullottaa kropassa muutenkin kuin läskin takia.
Ontopic: Eilen illalla.
Tolkun mies
02.01.2019, 10.49
Tänään aamulla. Vuoden 2019 ensimmäinen työpäivä käynnistyi firman salilla.
callahan
05.01.2019, 20.07
Eilen kävin.
Tänään kävin ja huomenna uudestaan.
Tänä aamuna varovainen treeni (edellinen salitreeni syyskuussa) ... raskasta oli rauta [emoji848] torstaina uudestaan ja salitreenin toinen puoli [emoji849]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Launtaina.
Ehkä tänään seuraavan kerran.
Eilen (rinta, olkapäät). Ja 45min ripeä kävelylenkki päälle.
Tänään aamulla 70min.treenit punttia. Meno+paluu kävellen 15+15.., rapsakka kävelysää -21astetta
callahan
24.01.2019, 17.52
Eilen, oli jalat ja vatsat sekä soudin 20+20 min.
Toissailtana. Ja offtopikkina sallittakoon että kohta taas heti ku *askalta täältä pääsen pois.
cyclomiha
25.01.2019, 19.45
Aamulla 5:ltä ja siitä fillarilla officelle
Äsken rintaa ja olkapäitä.
Äsken. Muutama (3) alaselkäystävällistä jalkaliikettä. Reidenojennus/-koukistus ja pohkeet.
callahan
26.01.2019, 17.47
Tunti sitten tulin kotiin, yritin kiiruhtaa nähdäkseni miesten ampumahiihdon takaa-ajon mutta oli juuri lopunut kun kotiin tulin. Selkä, hauis. forkut oli ohjelmassa. Ykköstä koitin penkistä ja tulos oli ihan odotettu, joskin pieni pettymys mutta... veti silti suun hymyyn :)
Tänään aamulla "2-jakoisen työntävät" ... olipas kiva punnata vaikka jalkaprässissä hiukan meinas krampata [emoji16] ..
Jami2003
28.01.2019, 20.36
Ei ole tarvinnut enää kestävyys urheilun alettua kokeilla mistään ykkösiä. Nykyään kun saa tehdä työsarjoja punttiuran lämmittely painoilla :)
Eilen viimeksi. En ole mäkään useaan vuoteen kokeillut ykkösiä tai yleisestikään tehnyt alle 5 toiston sarjoja...
tosta linkki niin ei tarvii niitä ykkösiä ees koittaa kun saapi tolla laskuohjelmalla sen tietää :) www.bodybuilding.com/fun/other7.htm
Jami2003
29.01.2019, 06.57
^^Varmaan tiedätkin nämä kikat, muistelen että punttitaustaa löytyi enempikin, mutta mainitsen nyt kutenkin että kestävyysäijällekin tekee hyvää pieni voimaspesifinen jakso silloin tällöin. Tai sitten vetelet Dan Johnin "easy strength"-tyyliin, joka on käsittääkseni juuri muun lajien urheilijoille voimaohjelma.
Meikällä taas alkaa olemaan mittarissa sen verran kilsoja, että enkat on takanapäin. Tänä vuonna taitaa tulla 40 vuotta punttihommia täyteen.
Tänään vetävät, useimmat treenit max 5 toiston sarjoja, ei ykkösiä juurikaan kokeilla.Joo aika paljon tuli aikoinaan aikaa salilla vietettyä, vaikka noin kunnioittettavista luvuista ei kyllä voi lähellekään puhua. Lopulta autotallissa oli häkkiä ja jalkaprässiä myöten täysmittainen sali että pienten lasten isä kerkeää vetää treenit joka päivä. Moottoripyörä onnettomuuden jäljiltä jalka muka esti juoksun mikä oli nuoruuden lajeja niin sai keskittyä vaan saliin. Sitten erään kevään aurinkoisena päivänä ajattelin että oispa mukava polkea tuota sulaa asfalttia ja sattui vielä löytymään vuosia varastossa lojunut nakamuran maantiepyörä. Lähdin käymään pyörälenkillä ja sille tielle jäin [emoji3]
Nykyään itse asiassa teen voimaa aina salilla. Pois lukien kerran viikossa suunnistus ukkojen yhteistreenit jotka on sellaista hilupainojen kuntopiiriä. Onhan se nykyään lukuisissa tutkimuksissakin todistettu että kestävyys urheiluunkin toimii hyvin voimaharjoittelu. Niitä ykkösiä ei siitä huolimatta kiinnosta ottaa.
Sali oli pitkään vastenmielistä kestävyysurheilun tultua mukaan kun siihen ei päässyt oikein kiinni. Olin tottunut tekemään ohjelmilla ja tuntui että kestävyys treenit sotki salia ja sali kestävyys treenejä. Nyt on simppeli yks jakoinen ja intokin salille lähtöön löytyy (kunnan, oman möin pois muutama vuosi sitten että pyörät, sukset yms kuntoilu vehkeet mahtuu [emoji23]).
Sama kuin tommi2:lla, reilut neljäkymmnetä vuotta punttia säännöllisesti ja välillä ei niin säännöllisesti.
Mutta, parantelen vielä penkkiennnätyksiä. Ehkä en nuorempana mitannut kaikkia irti.
Niin, ja onhan mukavaa lisäillä rautaa tankoon.
Jami2003
29.01.2019, 17.16
Mainittakoon vielä, että allekirjoittanut ei ole mikään tosi vahva jätkä punttipiireissä, ettei tule väärää kuvaa.
Joo sama [emoji3] vaikka oon ikäni urheillut eikä voi sanoa että olisin ihan lahjaton oon suotu niin keskinkertaisilla geeneillä sekä kestävyys- että voimaurheiluun että aina on löytynyt ihan omastakin kaveripiiristä reippaasti parempia. Mutta ei se haittaa kun omaksi iloksi tekee ja itsensä voittaminen on tavoitteena.
Juu ja raudan lisääminen on kyllä kivaa...
kerro ny kun mieles tekee kumminkin:D:o siis hauiksen ympärysmitta:eek: mut jos onpi reenannut ja tietää et jos vika toisto olis 60% maksimista ja niitä treenejä useammin vois tehdä ja paikatkin varmaankin tutkimusten mukaan pysyis paremmin ehjänä, niin ei vaan osaa:rolleyes: kun on 40 vuotta treenannun et se vika on vika eikä enempää mee. niin mulle noi puntit on ollut välineitä ei pää asia
callahan
29.01.2019, 21.07
1½ tuntia sitten.
Joo sama [emoji3] vaikka oon ikäni urheillut eikä voi sanoa että olisin ihan lahjaton oon suotu niin keskinkertaisilla geeneillä sekä kestävyys- että voimaurheiluun että aina on löytynyt ihan omastakin kaveripiiristä reippaasti parempia. Mutta ei se haittaa kun omaksi iloksi tekee ja itsensä voittaminen on tavoitteena.
Juu ja raudan lisääminen on kyllä kivaa...
Se näissä keskenkertaissia geeneissä on hyvää, ettei tarvitse keskittyä yhteen lajiin. Voi olla tälläinnen yleislahjaton.
Eilen vähän vajaa sessio puolentoista viikon tauon jälkeen.
En oikein fanita kuntosaleilua (kk-maksu, siirtymät, ajoittaiset ruuhkat) mutta kehonpainojumppaa + kahvakuulailua kotona en jostain saa toimimaan yhtä hyvin kuin perinteistä punttitreeniä salilla.
Mä jätän aina toistoja varastoon, hajottanut ittensä liian monta kertaa.
Ittellä tapana ollut AINA päättää viimeinen sarja feilureen. Ja jos saan 2 kertaa menemään sarjan ilman failurea loppuun, lisään 2.5kg jotta ensikerralla taas jää vajaaksi. En mittaa hauista. Ei vanhan äijän lihas enää kasva niin että se pahemmin mittanauhassa näkys...
Ontopic: Tais olla lauantai viimeviikolla kuten taisin täällä kertoa. Nyt ei oo "kerennyt" muuta kuin istuu sohvalla ja vetää herkkuja kaksinkäsin aina kun olis pitänyt puntteihin koskea.
^ & ^^ Jätän yhden varastoon - en suunnitelman takia, vaan etten jää tankon alle penkissä enkä loukkaa rinnallevedossa.
Voima sarjat ovat yleensä 4x4 tai 3x3ja massa 6/8x4. Joskus teen kakkosia.
39cm => iski kateus; pitää tehdä jotakin ja heti.
En muista, on siitä useita vuosia, säännölliesti en varmaan ikinä, ainakaan kk pidempää. Kotona voi treenata jos jaksaaa, harvemmin jaksaa, työ vie kaikki voimat, loput rippeet lasketteluun ja pyöräilyyn.
callahan
01.02.2019, 19.47
Pari tuntia sitten.
Jami2003
02.02.2019, 14.32
Seuraavaksi voidaankin alkaa listaamaan ennätykset kautta aikojen, sen aikaisella omalla painolla höystettynä ja aika kultaa muistot korjaimella [emoji2]
viime kuu oli hyvä :) treeni kuukaus. huonoa oli :( 30 vuotta palvellut kuntopyörän hitsit petti, huojuu huojuu. jonka syystä pyöräly jäi vähemmälle, no toki uusi spinning pyörä, tukeva, 18kg vauhtipyörä,monipuoliset säädöt, hyvä. polarin yhteen veto; 36 harjoitusta 15 kpl voimailu. voima harjoittelu noin. 30 t. lumen kolaus 16.41 joo lasken harjoitteluksi ja raskaaksi sellaiseksi ja polari syke mittari samaa mieltä väittää jopa äärimmäiseksi , no ei joka kerta muistanut laittaa syke vyötä kiinni tohon lumen luontiin. kunto/spinnigpyörä 7.33 h.harjoitukset yhteensä 51.36 h. harjoittelussa kuluneet kalorit 22883 kcal. 3 huili päivää tammikuussa
ennätykset kautta aikojen harjoituspäiväkirjan kertomaa 1995 :jalkaprässi joo tiedän ei mitään painoarvoa joka jalkaprässi eri, kulma, laitteet eri painosia jne.mutta hämmästytti silloin 485 kg ja vieläkin. niin oma paino lääkärin B lausunnon mukaan: sairaaloisen lihava
B lausunto erittäin tarkka, siis sairas loinen
koska kävin/käyn puntilla. :eek: komentokeskus käskee (pää) vaan kuljetus yksikkö (jalat) ei suostu siirtymään kidutus keskukseen (voimailutila alakerrassa) Palkio ona luvassa +5 asteista vettä huljussa ja ehkä +99 asteinen sauna. jalka treenin suorituksen tasosta riippuen
Aamulla 70min punttitreeniä, jonka alle/jälkeen kävelyt+ lumitöitä [emoji54]
eilen puntilla aloitin vanhusten ja keski ikäisten voiman hankinta ohjeman mukaan 2 jakoisella .yläkroppa, huili, alakroppa, huilipäivä, kokokroppa. 2-jakoinen lihasvoimaharjoitusohjelma suoritetaan 3 kertaa viikossa (jokainen suuri lihasryhmä harjoitellaan 2 kertaa viikossa). www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=dlk01079 tätä ennen 4 jakoisella noin 2kk penkki tulos noussu 1kk.10kg /viikko.nyt laskennallinen 115 KG. niiiiin ja se hauis :)475
Mr_Garth
06.02.2019, 20.23
Aamulla ja nyt ilalla kävin.
Mutta kevyeen off topiciin; meikäläisen maastaveto enkat jäivät. 3 treeniä, rautaa joka kerralla lisää, vielä alle 70% ykkösmaksimista, mutta selkä tuli aivan saakutin kipeäksi. Tiedän, vedän väärin. Olen kunnon valmentajalla tarkistuttanut tekniikkani aikanaan, mutta näköjään se ei pysy kun painot kasvavat. En riskeeraa selkää, vaan siirryn Easy Strenght tyyliin, jossa vedellään helppoja sarjoja ja kun ne ovat liian helppoja, lyödään lisää rautaa tankoon. Mavessa tuskin kokeilen enää ykkösmaksimeja.
Pysyiskö sumo-vedolla selkä paremmin kasassa?
-Garth
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Jami2003
06.02.2019, 20.29
Juuri pitikin kysellä uskaltaako joku +/- 50v vielä kyykätä tai mavettaa kunnolla. Tuli mieleen kun itse kokeilin pitkästä aikaa hilu painoilla kyykkäämistä ja mavea. Mave varsinkin on niin herkkä laji ettei uskalla enää vetää yhtään tosissaan.
Mr_Garth
06.02.2019, 21.03
^
No eihän se sitten käy ;) :)
-Garth
Just istun puntin jälkeisellä passiivilla.
hannupulkkinen
06.02.2019, 22.39
Juuri pitikin kysellä uskaltaako joku +/- 50v vielä kyykätä tai mavettaa kunnolla. Tuli mieleen kun itse kokeilin pitkästä aikaa hilu painoilla kyykkäämistä ja mavea. Mave varsinkin on niin herkkä laji ettei uskalla enää vetää yhtään tosissaan.
Minulla sujuu vain omalla painolla. 70 vuotta on mittarissa. Kyykky ei mene kun tanko painaa niskoja ja niissä on kulumat. Etukyykky räkissä pienillä painoilla menee. Jalkaprässissä 250 kiloa muutaman kerran. 230 kilsaa 1O kertaa. Kerran viikossa käyn talvella puntilla ja kesällä pari kertaa. Koko keho kerralla. 50-vuotiaana meni paljon enemmän, paitsi prässissä.
Tänään oli salipäivä.
mavea alataljalla joo ihme virittelyä. kyykkyä käsipainoilla 30 kg jotka jossain vaihessa liikettä tiellä. penkki perseen alla mittarina et ei liian syvää / liian matalaa kyykkyä. ei kai sit vaan uskalla ton operoidun selän kanssa :( sitä tankoa niskaan
Eilen aamusella
"2/2 Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät"
Kuntoutusvaiheessa vielä niin "painoja hakien ja maltilla.. " eipä sitä maksimeja/body tyyppistä vanhana jaksa, mutta jos jonkinmoista lihaskuntoa.. sekä tietty vaihtelua pyöräilyyn
Kyllä, mutta kyykkyä vain smith'illä.
Itse koen, että mave on turvallinen liike. Siinä ei voi jääda painojen alle, eikä oikealla tekniikalla voi itseään loukata.
callahan
07.02.2019, 18.36
Reilu tunti sitten, jalat ja vatsat tällä kertaa. (soutu 20 + 20 sekä venyttelyt)
venyttely ja sen tarpeellisuudestahan saa oivan aiheen enen vai jälkeen vai peräti ihan omana päivänä
Jami2003
08.02.2019, 07.23
Venyttely on kyllä oma häpeä. Ihan kivaa mutta jää tekemättä. Oon ottanut nyt sitä omalle päivälle.
Maanantaina puntilla, muutaman päivän työreissulla välissä (hotskulla ei ollut salia) ja kohta puntille. Kyl tää tästä [emoji123]
tempokisu
08.02.2019, 08.11
Venyttely on kyllä oma häpeä. Ihan kivaa mutta jää tekemättä.
Joo, helpommin sanottu kuin tehty, ei vie kun muutaman minuutin mutta on niin vaikeeta...nahkee joogamatto on nyt auttanut, teen ainakin jotain liikkeitä päivittäin :)
Vieressä lepäävä 15kg käsipaino odottelee vielä...
En tee varsinaista venyttelyä ennen punttia mutta semmoinen ”liikeratojen avaus” tulee tehtyä lämmittelyjen jälkeen.
Eilen 4*6 sarjoja - venyttely on harkinassa.
Eilen kävin. Perhana kun on taas oikean olkapään kiertäjäkalvosin alkanut vihoittelemaan, punnerrusliikkeissä (varsinkin vinopenkissä) tuntuu. Täytyy lisätä olkapäiden kuminauhajumppaa jos tuo sillä lähtisi vertymään.
Juuri pitikin kysellä uskaltaako joku +/- 50v vielä kyykätä tai mavettaa kunnolla.
Olen alkanut kyllä rajoittamaan isompien painojen käyttöä (etenkin maastavedossa) alaselän vuoksi - kohta 2 kk kipeä. Ehkä vanha iskias alkaa taas vaivata. (Voi toki olla että päivittäiset lumityöt ovat myös tässä takana. Ja kiertävät liikkeet lumilapion käytössä.)
Onhan se joskus hemmetin vaikea hyväksyä että +50v kroppa ei enää kestä ja palaudu kuten ennen :(
Mikähän olisi paras ja kivun kanssa turvallinen tapa vahvistaa alaselkää, ja vatsaa tietysti myös?
tempokisu
08.02.2019, 10.24
Voi toki olla että päivittäiset lumityöt ovat myös tässä takana. Ja kiertävät liikkeet lumilapion käytössä
Onhan se joskus hemmetin vaikea hyväksyä että +50v kroppa ei enää kestä ja palaudu kuten ennen :(
Mikähän olisi paras ja kivun kanssa turvallinen tapa vahvistaa alaselkää, ja vatsaa tietysti myös?
Vähän sama. Lumitöitten teko kipeytti vasemman olkapään, ajoittain ihan pirun kipeä.
Mä huomasin 50v täytettyäni että satasen lenkit on raskaampia, ja palautuminen kestää ...en mä nyt enää kohta 54-vuotiaana aja kun korkeintaan työmatkaa ja jotain pientä. Talvipyöräilyssä on ihan tarpeeksi "punttia" ainakin minulle.
Eilen kävin. Perhana kun on taas oikean olkapään kiertäjäkalvosin alkanut vihoittelemaan, punnerrusliikkeissä (varsinkin vinopenkissä) tuntuu. Täytyy lisätä olkapäiden kuminauhajumppaa jos tuo sillä lähtisi vertymään.
Minulla ei satuttanut, eikä pahentunut dipistä; ei edes maksimipainoilla. Vaihdoin toipumisenajaksi penkin dippiin.
Fyssari ei minulle määrännyt kuminauhajumppaa vaan liikkuvuus harjoitteita
^^ Kahvakuulaheilautus on kuulema hyvä. Itsellä se ei toimi kipeään selkään ja se pitää tehdä oikein. Useimmat tekevät liikaa polvia joustaen. Mulla selkäkipu tulee kipuna, joo, mutta yleensä myös sellaisena, että selkälihakset pumppautuvat helposti tukkoon... olen tulkinnut että ne ovat jumissa ja rullannut vaihtelevalla menestyksellä.
Kipeä ristiselkä voi johtua lonkan jumista. Jos syynä on tämä, niin lonkkien venyttely auttaa.
Askelkyykky polviasennossa on hyvä liike.
Tänään aamulla työntävät, pääosassa jalkareeni.. kevennetty jalkaprässi, reisiojennus yms.. keskivartalo ja ojentajat sekä olkapäät.. Hyvin meni jalkoihin perille, just ja just että pääsi ovesta ulos suihkun jälkeen [emoji4][emoji106][emoji23]
Lauantaina jalat, eilen sit rinta/olkapäät. Tänään piti sit hauikset ja ojentajat mutta kattoo nyt jaksaako kun jäi uni liian vähiin viime yönä. Huomenna ei ainakaan kerkee kun menee tapellessa kuristajan kanssa koko ilta. Sorry offtopicci.
Eilen illalla. Ei ollut kivaa, pään räkäisyydestä johtuen meinas taju lähtee, jo toisena peräkkäisenä punttipäivänä. Kohta lääkäriin vttu. Jollain on röörit saatava auki taas että saa nukuttua edes. Sorry offtopicci (edelleen).
Seuraava puntti näillänäkymin huomenna.
Tänään aamulla "2/2 Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät"
Ihan ok treeni, keskittyen liikkeiden puhtaaseen suorittamiseen.. vähän sai jo rautaa lisätä [emoji108]
3pv taukoillut thanks to poskiontelotulehdus. Josko huomenna kevyesti jo ku antibiootit tuntuu purevan hyvin...
tempokisu
14.02.2019, 22.41
^ pitää kuule vielä viikko levätä. Antibioottikuuri on varmaan joku 7-10 päivää, ei se tauti parane ilman lepoa vaikka olisit miten kovakuntoinen, huonompaan suuntaan vaan menee.
Tänään aamulla työntävät... mennen tullen kävelylipsuttelua 15+15min.. jäisiä klv-väyliä .. himppasen liukasta piikeistä huolimatta, kun oli uutta lunta jään päällä [emoji15]
callahan
18.02.2019, 17.51
Eilen, rinta, olkapäät, ojentajat. Päälle normi venyttelyt ja alkuun sekä loppuun soutu 20 min.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Trapezius_Gray409.PNG/250px-Trapezius_Gray409.PNGai toi vai :) voima nostajillahan nua ovat luonnottomat
taidanpa yhditää puntitreenin ja HIIT treenin kun ompi takki niin tyhjä näin väli päivänä , eli 10 sekuntia puntin nostoa max sykkeille minuutin paussi x 10 ja se treeni olis sit siinä ja 4 kertaa viikossa
Eilen illalla. Oli ihan paska setti. Viikon maanut sohvalla kipeenä niin nyt antibioottikuurin viimeisenä päivänä repäisin sit niin ei kulkenut mihinkään ja selkäkin niin kipee jo makoilusta että kipinöitä säkenöi silmistä. Jaksanut samoilla painoilla ollenkaan mitä viikko sitten. No, tyhjää parempi setti oli, kait. Näin täytyy uskoa.
Edit: Mukava yleislääkärisetä (siis semmonen mikä tietääkin asioista) suositteli että kävisin näyttämässä selkää yhdelle suomen parhaista selkäkirurgeista. En oo tään nykyisen selkävaivan kanssa käynytkään sillä mutta pari kertaa ennenwanhaan erään toisen selkävaivan, joka on nyt onneksi korjaantunut (thanks to ahkera puntittelu). Mutta alaselkä ei tunnu paranevan. Täytynee jossain välissä bookata ko herralla aikaa ja käydä näyttäytymässä josko sillä olis joku kikkavitonen tuohon.
Muistaakseni kesällä 1989 se oli.
^Pöh. Jos ei tuu vähintään 30x/vko niin ethän sä ole edes mikään tosiharrastaja! :D
Itse en kyllä viitsisi montaa kertaa päivässä hikiä pintaan hankkia, tai toisinpäin, en jaksaisi juosta suihkussa montaa kertaa päivässä :)
koko kroppa:p lämmittelu spinning pyörä 10 min.7 eri liikettä kutakin 3 sarjaa 3.15 meni treeniin aikaa :cool: joka olis hyvä tehdä 45 min. kaippa siinä 3 kertaa päivässä olis hyvät puolensa
Jami2003
19.02.2019, 17.54
Aikoinaan lueskelin jonku leuka treeneistä tyyliin veteli aina leukoja kun käveli tangon ohi. Kerrallaan ei lähellekään maximi toistoja. Lopulta useita satoja päivässä ja kehityskin oli muistaakseni ihan hyvää...
Jami2003
19.02.2019, 18.57
Noissa on yleensä se että vaikka alkuun on kivaa ja nopeeta niin pitemmän päälle henkisesti kuormittavaa kun pitää olla "koko ajan" tekemässä.
Ite olen jotain vastaavia kokeillut mutta kyllä yleensä kuukaudessa innostus karisee jo aika kovasti. Alkaa ennemmin "kolme kertaa tunti viikossa" tuntumaan tosi kevyeltä [emoji3]
callahan
19.02.2019, 21.14
Tänään noin 18.00-19.15 jalat ja vatsat, alkuun soutu 20 ja loppuun sama sekä venyttelyjä päälle + normi kiertäjäkalvosin talja 3x10.
Eilen. Sujui aivan erilailla mitä maanantaina. Päivät eivät ole keskenään samanlaisia kyllä ei. Nyt oli virtaa kuin pienessä kylässä eilen.
Offtopic: Huomenna näillä näkymin kirjoitan tänne että eilen illalla. Tai ainakin voisi varmaan kirjoittaa olematta valehtelija.
Eilen illalla. Reiden ojentajat ja koukistajat sekä pohkeet. Eli mun "jalkapäivä". Täytyy joskus kokeilla vielä kertaalleen kyykkyä josko alaselkä ja polvet kestäisi. Vähän epäilen. :( Kulmasoutu tangolla on no-no liike esim. Etukeno ja raudan nostelu ei sovi mun alaselälle. Onneksi voi tehdä suht kivuitta yhden käden kulmasoutua polvi ja toinen käsi penkillä. Teen sitä sit pari sarjaa enemmän mitä muuten tekisin.
Muuten, miten reenata mahdollisimman hyvin pohkeita jos ei ole mitään laitetta siihen? Salillahan seistaan korokkeen päällä varpaillaan ja hartioille tulee sit painopakka ja siinä sit nostellaan ylösalas varpailla ja lasketaan kantapää aina ala-asennossaan alemmaksi mitä varpaat. Mä teen nykyään lattialla vain seisten, käsipainot käsissä ja siitä varvistan niin ylös mitä pääsen. Kertokaa gurut vielä parempi liike mikä ottaa pohkeisiin kotioloissa? Ja joo, tiedän, pyörä ottas pohkeisiin joten sitä ei tarvii mainita. :)
^En nyt tiedä tarkkaan ikääsi, mut jostain oon päätellyt että viidenkympin nurkissa?
Lähempänä 5-kybää kuin 4-kybää joo. 4-kybän jälkeen alko alamäki. Sitä ennen ei missään mitään, jakso vaikka mitä jne. Sen jälkeen toinen jalka haudassa koko ajan ja syvemmälle hautaan uppoaa aina vaan... :/
Tällä aasinsillalla: tuntuu olevan kohtuu yleistä tuo alaselän rasittuminen punteissa ikämiehillä. Monet tarjoavat "liikunta ja harjoittelu on itseasiassa paras keino estää jumeja ja kipuja",
Itsellä kyllä semmonen kondis tuossa että parhaiten menis kun ei tekis mitään... Puntit koskee selkään, pyörällä ei voi ajaa about ollenkaan kun koskee selkään... Sohvalla kun istuu ja vetää vinkkuu ja pizzaa --> selkä kestää. Vttu.
mutta joko teen väärin tai sitten on jotain vammaa, minulla vaan pahenee. Omat lääkkeni ovat: kehonpainoharjoittelu, yhden käden ja jalan liikkeet, vammojen ympärillä treenaaminen.
Sama vika rahikaisella kuten yllä laitoin. Mitä enemmän urheilee, sen enemmän rikki on nykyään.
Kyykky: rupea treenaamaan yhden jalan kyykkyä?
Ei taida polvi kestää moista valitettavasti :(
Soutu: se itsensä ylöspäin vetäminen uudella penkillä ei toiminut? Jos saat jonkun koukun tms. kattoon, niin vaikka hinausköysi tästä ja sillä kiskot soutua?
Tuota en kokeillut kun viimeksi ei ollut mitään paikkaa mihin olisin renkaat saanut laitettua. Nyt olis jopa sen verran laadukkaat kyykky-/penkkipunnerrustelineet että se jopa kestäisi ripustaa vaikka noi renkaat tankoon mikä on telineessä ja siitä vedellä ylöspäin.
On topic: eilen pari kertaa. Tänään jääkin treeni kokonaan väliin kun joutuu juomaan kaljaa.
Mitä kaljanjuonti reeniä estää? Reenat ensin, juot sitten? :) Tai kuten Rich Piana yhdellä videollaan teki, joi kaljaa JA nosti penkistä kisaa kaverin kanssa. :D
Edit: Tässä ohjevideo miten kalja ja puntit sopii hyvin yhteen:
https://www.youtube.com/watch?v=7sHYqTU39Ps
F. Kotlerburg
22.02.2019, 09.46
Eilen töiden jälkeen. Yläkropan voima.
Tänään kävin puntilla olohuoneessa. Sama treeni ku viimex maanantaina.
callahan
24.02.2019, 08.10
Eilen. Selkä, hauis, forkut sekä venyttelyjä (liian vähän) Alkuun soutu 20, loppuun crossari 20 ja ok treeni.
Äsken lopetin. Kaksjakoset fiilikset. Meni paremmin ku koskaan mut sit jotain kävi kylkeen about samaan paikkaan ku joku vuosi sitten ja tuli kuukausien punttitauko. Voi vee jos sama nyt... Toivottavasti ei.
Edit: Kipee on kylki nyt aamulla. Voi "#¤"#¤"#¤ kun #""¤"#¤"#. No, täytyy tehdä sama kuin viimeksi eli kokeilla viikon parin ajan kipeellä kyljellä kunnes nostaa kädet pystyyn ja siirtyy ryyppäämään sohvalle tms pariksi kuukaudeksi. VMP.
Tiedoksi punttihörhöille jos jäänyt huomaamatta että nyt tänä viikonloppuna on yksi maailman suurimmista bodaustapahtumista, Arnold Sports Festival 2019 Ohiossa jenkeissä.
https://www.arnoldsportsfestival.com/visitor-info/asftv/19-asf-livestream/
Löytyy vaikka sun mitä fitness sarjaa ja karkkina katossa Arnold Classic Mens Open. Tämä kisa on yksi vuoden kolmesta suurimmasta about jos ei jopa toiseksi suurin Olympian jälkeen.
Joku viisaampi jos vääntää tuon aikataulun ajat suomen ajoiksi? Google osannee toki jos itse jaksas naputella tärkeimpien lajien kellonajat.
Edit:
En ole varma tuleeko videolinkit tuonne sivulle suoraan vai pitääkö mennä tänne juutubeen:
https://www.youtube.com/user/ArnoldSportsFestival
Tässä ohjelma copy pastettuna:
Below are complete Live Stream Schedules.
BATTELLE GRAND
Thursday, Feb. 28
Noon-8 p.m.: Arnold Amateur Ladies Day
Friday, March 1
9 a.m.-5 p.m.: Arnold Amateur Men's Day
7-9:30 p.m.: Arnold Classic Physique, Fitness International, Figure
International & Women's Physique International Finals
Saturday, March 2
Noon-1 p.m.: Arnold Pro Wheelchair Prejudging & Finals
1-4 p.m.: Arnold Classic, Arnold Men's Physique & Bikini International
Prejudging
7-10 p.m.: Arnold Classic, Arnold Men's Physique, Bikini Internation &
Arnold Strongman Classic Finals
Sunday, March 3
9:30 a.m.: Arnold Sunday Showcase & Coffee with the Champions
featuring Arnold Schwarzenegger, Ronnie Coleman, Jay Cutler and Lee
Haney
Arnold Fitness EXPO Stage
Friday, March 1
9:30-11 a.m.: Armwrestling
11-11:45 a.m.: MAS Wrestling
11:45 a.m.-1 p.m.: Fitness International & Figure International Prejudging
1-2 p.m.: Arnold Classic Physique Prejudging
2-3 p.m.: Arnold Amateur NPC Men's & Women's Physique Finals
3-5:30 p.m.: Arnold Strongman Classic
Saturday, March 2
9:30-10 a.m.: Wheelchair Calisthenics
10 a.m.-1:45 p.m.: Arnold Amateur NPC Bodybuilding, Fitness, Figure &
Bikini Finals
1:45-3 p.m.: Arnold Model Search
3-5:30 p.m.: Arnold Strongman Classic
Sunday, March 3
10-11:15 a.m.: USA Powerlifting Pro Deadlift
11:15 a.m.-12:30 p.m.: ROGUE Record Breakers
12:30-3 p.m.: Arnold Amateur Strongman Finals
3-4 p.m.: Kettlebell Face-Off
ROGUE Strength Stage
Friday, March 1
9:30 a.m.-11 a.m.: Pro Strongwoman Axle Press
11 a.m.-12:30 p.m.: XPC Powerlifting
12:30-5:30 p.m.: Weightlifting
Saturday, March 2
9:30-10:30 a.m.: Armwrestling
10:30 a.m.-12:30: USA Powerlifting Grand Prix
12:30-3 p.m.: Pro Strongwoman Finals
3-5:30 p.m.: USA Powerlifting Pro Raw Bench
Sunday, March 3
10-Noon: USA Powerlifting TITAN Pro Bench Bash
Noon-1 p.m.: XPC Powerlifting Last Man Standing
1-4 p.m.: XPC Powerlifting 21 Deadlift Salute
telipyörä
28.02.2019, 09.57
Aiheen ohi: Aikaero Ohioon on 7 tuntia.
Kumpaan suuntaan? :rolleyes:
Edit: Toisen foorumin kisaketju:
https://pakkotoisto.com/threads/arnold-classic-ohio-2019.133957/
Mun feivoritti Winklaari vissiin hajottamassa sisuskalujaan kun ei voi osallistuu kun kroppa ei enää toimi... Tai niin tuolla epäiltiin, munuaiset temppuilis. Mitenkähän se nyt noin kun noihan syö vai terveellistä lihaa ja parsakaalia. Just kuten meikäkin tuossa vartti sitten.
F. Kotlerburg
28.02.2019, 10.36
Roinaamisjuttujen lomaan on-topic. Eilen.
Joo, vaikka olen suurimman osan painojenheiluttelu-urastani juurikin bodaukseen tuhlannut, on minusta osuvat tämä sanonta "looks like Tarzan, plays like Jane", jota joku jenkkiurheiluvalmentaja käytti bodareista.
Jane vääntää jalkaprässissä tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=6GD4OQxXl0E
Mr_Garth
28.02.2019, 18.58
^Ja on omien sanojensa mukaan vielä puhdas nostaja :D . En sitä sano ettei jokunen vahvakin jätkä tuolla olisi, vähemistö kuitenkin. Mike O'Hearn, Dorian Yates, Franco Columbu ovat ainakin saaneet ihan hyviäkin rautoja ylös.
Fun fact: Monissa Muscle & Fitness nostokuvissa käytetään puisia painolevyjä, jotta tankoon saadaan miehekkään näköinen setti.
Kyllä nuo vahvoja ovat kaikki isot liharekat, oikeasti.
Toinen juttu on sitten se, että eivät välttämättä _niin_ vahvoja kuin miltä mahdollisesti näyttävät.
Franco, Big-Ron ja Johnnie Jackson ainakin myös todistetusti. Arska taisi myös junnuna lyödä kisassa pöytään jonkun jonkun 220-200-310 sarjan. Olikohan niin, että myöhemmin väitti ottaneensa 8x200 kovina penkkipäivinä. Eli ei hänkään only show no go ollut vaikka kokoa ja muotoa etsi
-Garth
Jami2003
28.02.2019, 21.31
Nyyssölän veljekset on pärjänneet sekä solttu penkissä että bodauksessa.
Ehkä kirkkaimman voimailukärjen huomioiden bodarit on "heikkoja" mutta noin yleisesti ottaen aika vahvoja, ihan kisoja myöten.
Ja mitä tulee johonkin messu haasteisiin niin vain amatöörit rikkoo paikkansa sellaisessa [emoji12]
Ja mitä tulee johonkin messu haasteisiin niin vain amatöörit rikkoo paikkansa sellaisessa [emoji12]
+1 Jos mun elanto olis kiinni bodauksessa niin en todellakaan tekis mitään muuta kuin siihen liittyvää treeniä ja painojen nostelua. Miksi altistaisin itseni loukkaantumiselle kokeilemalla jotain toista juttua mikä ei auttaisi omassa leipätyössä mitään.
Itse saisin ehkä 40kg kuulaa...pyöritettyä pitkin lattiaa jos siinä olis se kahva sahattu irti. :D
Edit: Eilen katsoin illalla tunnin Arnoldin striimiä. Voi jeesus miten rumaa naista oli lavan täydeltä. Joo, joidenkin mielestä voi olla ihannebody niillä mutta itseä ei moinen keskitysleirivankien näköinen kroppa hirveillä muovitisseillä jaksa innnostaa yhtään. Hyvin ne osas "perse tuomareihin päin" posessa kyllä persettään nostaa framelle... Ja ainut kellä oli hyvä perse oli se ilmeisesti liian läski tummaihoinen vähän vanhempi nainen joka tuskin menestyi kun oli jopa jotain täytettä lihojen päällä kuten nyt naisella pitääkin olla.
Vissiin klo 02 pe-la yönä sitten tulis itse main eventti, Arnold Classicin Mens Open sarjan prejudging. Toivottavasti striimit näkyy jälkeenpäinkin että voi kattoo sit herättyä la-aamuna.
Edit disclaimer: "Liian läski" tarkoitti ko viitekehyksessä. Missä tahansa lavan ulkopuolella sekin neiti olis ollut taatusti tiukkaakin tiukempi ja timmimpi megasportfitness.
"Onko kukaan kokeillut tätä kikkaa, että päivän kondiksen voi arvioida aamulla puristamalla vaakaa? Mitä isommat kilot saa puristettua (okei, virallinen versio että hankkii sellaset puristusvehkeet mitkä mittaa kiloja, mutta vaaka toimii monessa tapauksessa ihan hyvin), sen enempi voi laittaa rautaa suoraan."
En ole.
Viimeksi ke ja seuraavaksi tänään.
Ja edelleen tavoitteena saada 2:sen massiivinen hauis.
F. Kotlerburg
04.03.2019, 10.07
Aamulla ennen töitä. Yllättävän hyvin kulki aamutreeniksi.
Äsken. Viikon pakkolevon jäljeen semivarovaista tunnustelua. Aamulla näkee oliko huono juttu vai ei...
Edit aamulla: Särkee mutta ei sen enempää mitä eilen aamullakaan ennen treenejä. Jätin tosin yhden liikkeen kokonaan tekemättä, ja suurimman osan liikkeistä tein reiluilla alipainoilla. Tänään ehkä kokeilen uudestaan toisen päivän liikkeillä, kahtoo nyt. Samanlaista "tuntumahomoilua" kuin eilenkin eikä "all in" kuten normaalisti.
lihaksenkasvattajat, syöttehän tarpeeksi?
Tässä eilisen kauppareissun eväät (tai siis eväiden pääraaka-aineet). Eikä noilla montaa päivää mennä...
https://www.dropbox.com/s/oopjanyewwjt57o/20190304_172047.jpg?raw=1
Ei nouse, yritän tiputtaa.... Selkäongelmien takia pyörä on liian monta kertaa vaihtunut herkutteluun sohvalla tässä vuosien saatossa joten ensin pitää tiputtaa massaa aika reilusti että voi kasvattaa. Mutta yritän tässä löytää sopivaa balanssia, ja vähentää mättöpäiviä joita tulee vieläkin ihan liikaa. Mutta välipäivät sentään sit tuolla kuvassa mainitulla ruualla. Mutta kyllä nyt talven aikana on pattiakin tullut lisää ja selkään ilmestynyt jotain outoja muhkuroita jne. Mutta ei tässä vielä Kai Greeneltä näytä...
Edit: Heh, Kai:lla oli Generation Ironissa mustat Under Armourin pyöräsortsien mittaiset mustat trikoot joilla se patsasteli beachilla. No, mäkin ostin tilaten kolmet semmoset jotta näytän Greeneltä kotona kun reenaan vaimon iloksi. No, housujen spekseistä oletin että ne on samat mitkä Greenellä joten tilasin muutamat. Noh, eihän ne sit olleetkaan vaan noi omat oli jotkut helvetin tuuletetut alushousut jossa just kriittisten paikkojen kohdalla vain verkkoa... No, ei väliä, hyvä niillä on reeniä kotona vetää... Kissat pelästyy tosin ja vaimo nauraa kun stuffit meinaa näkyä verkon läpi... :rolleyes: En lähde noilla beachille elvistelemään en. No, en tällä kropallakaan kyllä.
Mie en edelleenkään tiedä
Nyt onkin ollut taukoa eilisestä, pamahti vaihteeksi niska, eli ponnistuspäänsärky. Olen antanut itselleni kertoa että tuo johtuu niska-hartia-tukkoisuudesta ja käväisin nyt hierojalla. Auttaa joskus joskus ei. Oireethan ovat ponnistamisesta tuleva pääkipu, joka päälle tullessaan uusii tosi pienestä effortista. Huomenna kokeilen varovaisesti. Onneksi failure ei ole meikällä pakollinen, melkein tuntuu että lihakset kasvavat paremmin ilman, kun saa isomman volyymin.
No, aikaa tappaakseni heittelen näitä "paskoja neuvoja kehäraakilta": lihaksenkasvattajat, syöttehän tarpeeksi? oman kokemuksen/käsityksen mukaan saa olla aika reiluilla ylikaloreilla, että haba kasvaa. Tarkoittaa useimmilla niin reilua ruokailua, että läskiä tulee myös, se sitten otetaan myöhemmin veke (tai niinkun allekirjoittaneella, jätetään vyötärön komistukseksi). Useimmilla harrastebodareilla on käsitys, että proteiinidrinkki salin jälkeen hoitaa homman ja useimmilla se ei sitä tee.
Kokeile olisiko näistä apua : https://www.youtube.com/watch?v=prjxXR87Kaw
eilen kokokroppa,mave ja jalkapainotteinen, kevyt kurkkuaristus ei meinaa hellittää joko xtana siitepölyä.Hienona suunitelmana on palauttaa "valtavat lihakset" ja niiden avustuksella polttaa pitkissä tulevissa pyöräly sessiossa valtavasti kaloreita ja lopettaa turha syöminen ja olla tulevaisuudessa taas hoikka poika :)
Äsken. Yöprotsku vaihtu kahteen tautisen hyvään laskiaispullaan (hillolla!!) ku vaimo toi töistä kotiutuessaan mukanaan.
Edit: No otin mä sitten sen protskunkin. Pullien lisäksi.
Eilen jotain räpeltämistä kotisalilla. Patellofemoraalinen kipu on ikävä kaveri. Alkaa vähitellen helpottamaan. Kyykkyä tms. en lähtenyt edes yrittämään. Jotenkin neuvoton olo, mitähän tuon kanssa/ tuolle voisi tehdä. Pöh.
tätäkö takoitit: Polven etuosan kipua, joka tuntuu polvilumpion alla ja ympärillä etenkin rasituksessa, nimitetään usein patellofemoraaliseksi kipuoireyhtymäksi. Lähde. https://www.duodecimlehti.fi/duo98562:( tuttu juttu luin noin vuosi sitten artikkelin polven kuntoutuksesta painoharjottelun avulla jossa oli että kipu siis kunnon kipu on ainoa jalkatreeniä rajottava tekijä no aikailmeistä kun polvia tuppas jomottamaan säännöllisen epäsäännöllisesti . kyllähän ekoilla jalkatreeni kerroilla arvelutti mutta kivut alkoi helpottamaan treeni määrän lisääntyessä no en ole viime aikoina valvonnut öitä polvikipujen takia.ehkä pari vuotta sitten myös liiallinen pyöräly oli osa syy, liian vähän huili päiviä
Just tulin after-puntti suihkusta. Kylkeen koskee mut antaa koskea, meni tosi hyvin. Paria pahinta liikettä varoin mut muuten vedin all-in meiningillä. Nyt wifen 2min sitten tuomat laskiaispullat (2 kpl) naamaan! Yksi pulla per pala. :)
Tänään kävin. Huomenna en mene. Keskiviikkona koetan jaksaa ennen työpäivää käydä.
F. Kotlerburg
12.03.2019, 09.43
Lauantaina.
Eilen - reilun neljäkymmenen vuoden rutiinilla.
2000-luvun lopulla taisi olla...
Ei statuspäivitystä tähän.
Voi olla, mut en mä tulevaisuudessa ole käynyt. Viitataanhan noin myös esim vuosiin 2006-2009.
callahan
12.03.2019, 17.49
Tänään kävin, jalat ja vatsat. Piti tehdä treeni reinot jalassa kun pentele varvas tulehtunut. Sen takia soudin alkuun ja lopussa crossaria ja siinä tuo varvas oikeesti kiusas jopa niin paljon että liki etten lopettanut ennen kahtakyt minsaa. Taistelin kuitenkin loppuun :)
Mä käyn tulevaisuudessa puntilla eli kohta korkkaan valmistavan mömmön, sit 30min "Rich Piana Bigger by day, day 2":sta juutubesta ja sit testaa hajooko kylki tänään ku eilisen se kesti...
Edit seuraava aamu: Ei hajonut. :cool: Yhden liikkeen jätin kokonaan tekemättä mutta muuten pystyi lähes normaalisti vetämään. Parin viikon lusmuilun jälkeen ei vaan taagi noin ylipäänsä ollut kovin hyvä. Ja tulihan sitä kylkeä varottua tehdessä, se ehkä verotti enimpiä kiloja tangossa.
Valmentaja tiukasti seurasi eilen miten reeni menee...
https://www.dropbox.com/s/119iutyulljtu0e/20190312_195119.jpg?raw=1
Offtopic: OMG:eek:. Käyttääkö joku vielä salihanskoja:seko:
Oikeastaan tästähän voisi tehdä pienen gallupin: Salihanskat hot or not ? Mun mielestä ehdottomasti NOT.
Ontopic: sunnuntaina ja tänään illalla jalkapäivä.
Oikeastaan tästähän voisi tehdä pienen gallupin: Salihanskat hot or not ? Mun mielestä ehdottomasti NOT.
Koska olen keski-ikäinen pullamössöläski minkä iho on silkkiäkin ohuempaa vanhuuden hapertamaa, on pakko pitää salihanskoja että ei oo nahkat rullalla heti. Lisäksi ranteissani on helvetin tiukalla rannetuet. Ei kestä ranteetkaan ilman niitä.
Esimerkki ranteista: Eilen punttia "täysii" eikä koskenut. Puntin jälkeen ilman rannetukia tappelin ruokarasian kannen kanssa kun ei sulkijaklipsut meinanneet mennä kiinni --> ranne kipeeksi meni kun yritän vääntää klipsua. Mitä opimme tästä, syödessäkin pitäs olla rannetuet.
F. Kotlerburg
13.03.2019, 12.37
Väärin nostettu.
+1 not. Kuuluvat menneisyyten kuten salihousut ja kreatiini.
Mun valmistavassa mömmössä on myös kreatiini, monen muun myrkyn ohella mukana. :rolleyes:
Salihousuja tosin en käytä, vaan olen niissä täälläkin mainostamissani läpinäkyvissä alushousuissa. :cool:
Ei kai niistä mitään hyötyä ole => en käytä.
Koska viimeksi: Eilen vedin tunnin treenin circuittia eli laitteesta toiseen lyhyillä tauotuksilla. Huomenna taas vähän toisenlaista eli enemmän crosstrainingia, ja lauantaina sitten jotain muuta. Ja ensi viikolla sama setti.
Olen ihmetellyt seuraavaa: onko 100 etunojapunnerrusta taukojumppana (etä)työpäivän (8h) aikana paljonkin hyödyttömämpää kuin 100 punnerrusta vaikkapa iltauutisten aikana (20 min)?
Ja sitäkin ihmettelen että miten tenniskyynärpäästä pääseekään eroon? Golfkyynärpäät on onneksi tällä hetkellä pois. Helpoimmin noi vaivat saa molempiin käsiin kun kiskoo liikaa leukoja lisäpainojen kanssa. Ei tarvi pelata golfia eikä tennistä.
callahan
13.03.2019, 16.53
Minä ainakin ja näyttää jotkin toisetkin treenaajat käyttävän (jotkuthan pitää sitä neitimäisenä, on näet äijää kiskoo rautaa ylös kädet rakoilla) ;)
Todellisuudessa suojaahan noi hyppysiä, negatiivista ehkä se että ei niin isoissa raudoissa paras pito tangosta mutta treenaankin tyttöjen painoilla ja duuni sellainen
jotta työsormikkaat aina käsissä joten tottunutkin hanskoihin.
^Auttaako se kreatiini sulle? Mä en huomannut mitään eroa. Mä olen testaillut monet lisäravinteet aikanani, mikään ei tehnyt minulle mitään. Ei edes protskujauheet.
Ei mitään hajua. Sitä on valmiina tuossa piristävässä moskassa (Myprotein MyPre 2.0) jota juon ennen reeniä joten vaikee sanoo onko vaikutusta vai ei juuri kreatiinilla. Kofeiinia ja muita piristeitä siinä onkin sen verran että vireystaso nousee aivan selvästi kun annoksen vetää naamaan juurikin tuon 30min ennen reeniä.
Edit: Tai toi mömmö nykyään "The Pre-Workout" kun ne uudisti nimet noista. Samalla olis tullut joku vielä tykimpi + versio siitä mutta sitä en uskalla edes käyttää kun menee kofeiinit ihan liiallisuuksiin siinä (175mg vs 300mg). Ja kun tuota laimeempaakin ottaa "reilun" kauhallisen eli annoksen niin kylä lähtee.
F. Kotlerburg
17.03.2019, 20.56
Tuossa alkuillasta. Ei kyllä tullut oikein mitään, mutta vedin kuitenkin treenin läpi. On se vaan tuo pyöräily aika paljon pois punttihommista.
Äsken lopetin puntteilut.
^ tuohon ja muutenki kotisaleiluun.
Miten / mitä teette alkuveryttelyksi?
lauantaina. Tänään pitäisi taas jaksaa.
Itse lämmittelen niin että päivän eka liike mikä on niin teen kevyemmillä painoilla vähän pitemmät pari sarjaa ensin että ko lihakset lämpenee edes vähän, sit vasta lataan kolmannelle sarjalle täydet painot tankoon. Eli esim jos teen hauiskääntöä (päivä2:sen eka liike) niin teen jollain -50% painoilla ensin 2 x 15 ja sit vasta halutut 3 x 10 "täysii". Sama penkkipunnerruksessa (päivä1:sen eka liike). Ensin samoin jollain -50% painoilla 2 x 15 ja sit all-in taas jollain lyhyemmällä sarjalla (esim tällä hetkellä taitaa olla 3 x 8 + 3 x 5 + 5neg +5pos. Kaksi ekaa settiä samoilla painoilla ja 5neg/pos sit vähän painoa vähentäen ensin).
Edit: Ja käsissäni olevat hanskat lämmittää toki myös. :p
Eilen. Edelleen vasen polvi hieman oireilee, mutta uskalsin silti ottaa jalkatreenipäivän. Tavallisen kyykyn sijaan otin ohjelmaan bulgarialisen kyykyn. Vasemmalla jalalla en mennyt niin syvään kuin oikealla. Lisäksi sivukyykyssä helpotin vasemman jalan rasitusta. Tää toimi hyvin. Kolmas jalkaliike oli portaat mahdollisimman nopealla etenemisellä joka toisen portaan ohittaen kellarista (missä paincave on) ylös kahvakuulat kädessä. Oli selvästi helpompi polvelle kuin vastaava nopea askelkyykky. Ottaa ilmeisesti vähemmän nelipäiseen reisilihakseen? Polviongelmani liittyy nelipäisen reisilihaksen polvilumpiokiinnityskohtaan. Ihan rasitusvammapohjainen vaiva.
Normisarja myös corea (lähinnä erilaisia lankkuja) ja penkkipunnerrusta. Se mulle on lähinnä osa niska-hartiaseudun ongelmien ehkäisyä. Ja normi viimeistelykin eli 30 minuuttia kevyttä trainerilla sekä palauttavat joogat.
Jooga on mulle ihan uusi tuttavuus. Hemmetin haastavaa, mutta liikkuvuudessa ja tasapainossa on tullut edistymistä ihan eri tavalla kuin perinteisellä venyttelyllä. Ei ihan OT, koska teen sitä omassa kotisalissani.
Mistä johtuu, että trainerilla fillaroidessa alkoi oikea käsi hillittömästi täristä olka- ja kyynärvarren välistä? Samanlaista kuin kylmän aiheuttama tärinä, mutta ilman kylmäntunnetta. Ei pystynyt pitämään tangosta kiinni vaan kättä oli pakko vaan roikottaa. Meni kyllä ohi jo joogatessa.
Eilen. Hanskoja tosin ei tarvinnut kuin yhdessä liikkeessä kun muuten joko istuin nätisti penkillä tai makasin mahallani siinä. Käsillä pelasin taskubilistä (kuvainnollisesti) samalla joutessani tuon penkin kanssa äheltäessäni.
ei nousut eilen100kg penkissä sitä vikaa 10mm telineeseen. ja suoja raudat oli asetettu liian alas :(siispä rullailua rullailu, ei menny maha ees mustax. pitäis jo uskoa et dietti vie voimat vai enkö osaa laskea
Tänään aamusella 40min. treenit kevyesti tehden.. 4vkoa taukoa pikkuvaivojen takia, joten painoja piti vähän tunnustella ettei hajota heti paikkoja, kun alkaa taas puntti pyöräilyn vastapainoksi [emoji848]
Eilen. Tänään kuntonyrkeilyä.
Tänään aamusella "*Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat …" 50min. treenit sopivan kevyesti... luulen että huomenna reidet huutaa hoosiannaa rappuja laskeutuessa, jos edellisen treeninki jälkeen [emoji106] astetta kovemmin kuin viimeks [emoji19]
callahan
10.04.2019, 17.50
Eilen kävin.
tempokisu
11.04.2019, 17.56
Mä tein nahkiaisjoogaliikkeitä tänään, se käy punttiharjoituksesta koska ohjelmaan sisältyy etunojapunnerruksia yhdellä jalalla tukien.
Olen vieläkin nauttimassa pukuhuoneen tuoksusta.
Aamulla "Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat …"
Just olen puntilla. Vielä 3 liikettä...
Ontopic kun eilen tuli offtopiccia illalla kirjoitettua: Eilen. Ja lisää offtopiccia, melkovarmaan tänään illalla tulee seuraava koska viimeksi kävit puntilla. Eilen meni niin perseestä (edelleen jatkuvan) kyljen parantelun tauon jälkeen että tänään täytyy kokeilla uusiksi toisen päivän ohjelmalla että onko oikeesti noin paska taagi vai mikä on. Ei puhettakaan että olis normaaleja painoja saanut latoa tankoihin. Tosin oli illalla nenä tukossa ja kurkku kipee, johtuuko osittain myös siitä ja nyt vielä enemmän... :mad:
Eilen.
Maksimivoimaa 5*3 sarjoja.
Rive, penkki, prässi.
Joo. Piti lopettaa kesken äsken kun alaselkä vaan ei enää kestänyt. Tai siis en kestäny itte sitä saatanan kipua mikä siellä oli... No, ehkä ens kerralla paremmin taas. VMP!
Sunnuntaina vedin jalat ja eilen kävin samoja jalkoja ulkona vielä rääkkäämässä. Teoriassa pitäs jo vetää taas "päivä1" punttireenit kun edellisen kertan ne tehnyt viimeviikon torstaina mutta sen verran raihnainen olo että täytyy harkita jaksaako tänään nousta sohvalta kun kotia pääsee ensin ja sinne sohvalle. Jos ei jaksa, sit huomenna on ko P1 reeni.
On muuten ketjun otsikkoon viitaen just Netflixissä katsomassani sarjassa Kai Greenen esikoisrooli telkkarissa tuossa jaksossa mikä on parhaillaan mennossa. Eipä toi ainakaan vielä oo tehnyt kun patsastellut lihoineen taustalla ja lausunut muistaakseni yhden lyhyen lauseen. Ei ollut kovin uskottavaa kun Greenen kokoinen äijä sanoo pikkulikalle "Pidä kädet pois taskusta!" tai jostain semmoista sen ensilause tais olla. Saa nähdä miten paljon se vielä pölisee ja on ruudussa tuossa jaksossa. Kuhan nyt pääsee kotia sinne sohvalle sitä jaksoa jatkamaan. :)
Just lopetin. Ja ku meni näin myöhään ni unet on taas sitä sun tätä...
Mr_Garth
24.04.2019, 11.42
^
Ei kai failureen veto ole mitenkään suosittu?
Tuntumapumppaus ja/tai 60% 1RM volyymilla lienevät yleisimpiä?
DC ja Heavy Duty jne. taitavat löytyä marginaaleista jos noin yleistä materiaalia selailee?
-Garth
Jami2003
24.04.2019, 18.32
Kävin tänä aamuna tekemässä yläkroppaa. Aavistuksen meinaa olla motivaatio ongelmia kun kelit on niin kivat.
Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla
Ihan kohta tulee viimeksi tekemäni punttireeni. Palapäivä eli "Päivä 2". :)
Mr_Garth
24.04.2019, 19.32
^Siitä on aikaa, kun olen noita lehtiä lukenut, mutta 90-luvulla se oli vain failurea (ja sen yli ;) ). Sanottiin että viimeinen toisto on se ratkaiseva. Sitten oli "time under tension". Kuinkas paljon ennen failurea tuo tuntumapumppaus lopetetaan ja monta sarjaa?
On topic: aamusella ojentajia.
Joo. Muskle & Kunto ja Jännitys taisivat olla lähinnä Yatesia ja pakkotoistoja noihin aikoihin. Muistelisin, että tuolloinkin jo manan majoille päätyneet MuscleMag, Powerlifting USA ja Muscular Development olivat ainakin osittain eri linjoilla. MD nyt ainakaan ei yrittänyt pokkana selittää, että avain Yatesin tai Dillet’n massoihin olisi ollut 3 grammaa BCAA’ta just ennen treeniä ja 4 weeks to big chest templaten pilkuntarkka noudattaminen
On topic: maanantaina Westside ME lower body day
-Garth
callahan
04.05.2019, 20.48
Eilen kävin.
Jami2003
04.05.2019, 21.24
Joo mäkin kävin. Kauanko muuten puntti treeninne keskimäärin kestää. Mulla se on aika tarkkaan 45 min niin silloin koko tapahtuma suihkuineen ja vaatteen vaihtoineen vie tunnin.
callahan
05.05.2019, 07.58
Jotakuinkin tunti mullakin menee. Kolmijakoinen ohjelma treeni 1 esim. rinta, olkapäät & ojentajat. Rinnalle penkki 3x8-12, vinopenkki kp ja ristitalja samat toistot. Olkapäille pystypynnerrus tanko tai kp sekä vipareita eri muunnoksilla. Ojentajat pushdown, "väliliikkeenä" ranskalainen punnerrus, tate press... loppuun ojentajia taljassa yhden käden kahva, pudotussarja. Sarjapituudet 8-12
Yleiskunnon ja painonhallinnan takia alkuun soutelen parikyt minsaa-puoli tuntia, loppuun crossari 20 min. (+ 4 jäähdyttely) Crossarissa tykästyin fattburn ohjelmaan, nelos levelin laitan.
Loppuun, ensin täytyi "ihan pakottaa itseni" venyttelyjä suht huolella. (alkuun, unohdin mainita kiertäjäkalvosin lämmittelyä taljassa 3x8-12) kun vuosi takaperin reistasi. Samoin selkä ja rintavenyttelyihin olen panostanut, selässä ikävää hermopuutumista niin omt-fyssa käski venytellä eikä tuo pahaakaan tee jos sit ei oo vaivaan jeesiäkään antanut. Toi on suuntaa-antava kuten varmaan monella muullakin hemmolla, joka oman hyvinvoinnin vuoksi treenaa. Jos jokin paikka kipeä sit otetaan kevyemmin tai jos kiire (mulla harvemmin, silloin en ees mene salille)
Työt välillä haittaa hyvää harrastetta, sateinen päivä tai tosi kylmä/jos jostain syystä menee ehtoolla myöhään niin treenit jää väliin ;)
Jami2003
05.05.2019, 08.47
Mä vetelen siihen mun 45 minuuttiin tällä hetkellä yksjakoista RHP -treeniä eli rinta, yläselkä, hauikset, ojentajat, alaselkä ja vatsat. Sarjoja sen 4-6 sis lämmittely sarjat ja toistoja työsarjoissa 5-10. Jalkoja talvella tein prässillä tai kevyillä kyykyillä mutta nyt oon jättänyt jalat kokonaan pois ohjelmasta. Tulee pyöräilyä, juoksua ja suunnistusta niin paljon jaloille että olen todennut toistaiseksi sen treenin riittävän. Myös peili-indeksi puhuu tämän puolesta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.