Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Koska viimeksi kävit puntilla ?

Sivut : 1 2 [3]

mk
16.03.2020, 15.17
Tänään aamulla.. ei ollut ruuhkaa. "Toistaiseksi auki" ainakin tämä kaupungin urh.talon sali [emoji848]

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

mk
16.03.2020, 15.18
Tuplat.....

Ari H
16.03.2020, 16.00
Eilen Herttonimen urhilupuiston kuntolaitteilla 4 x 4 x 8 pyöräilyn ohessa.
Pientä ruuhkaa.

callahan
03.04.2020, 18.00
^melkein käy kateeksi kun äijällä "sali himassa". Mulla kuten monella ketkä kunnan salia käyttää ties miten pitkä tauko. Mun mielestä normi jantteri ei tarvii mitään, kratiinista taisi ihan tutkitusti olla apua (en jaksa linkkiä etsi) Varmaan tiedät ettei liika treenikään hyvästä, lihaksen täytyy antaa myös levätä.

PikkuPatleetti
03.04.2020, 18.51
Kreatiini nosti itsellä selkeästi tehoja ja muhkean paineen lihakseen. Toi se kyllä nestettäkin. Hera nyt on..oma valinta vedätkö rahkaa vai jauhoa. No okei: tai jotain muuta proteiininlähdettä.

Ja vastatakseni kysymykseen, ehkä 2016-2017?

Homer
03.04.2020, 18.56
Kreatiini on niitä harvoja "käärmeöljyjä" jonka tehosta on oikeaa tutkimustulosta. Siksi myös niitä harvoja aineita, jota suosittelevat ne lisäravinnekriittisetkin asiantuntijat.

pohjola
01.05.2020, 20.58
hauis 43:(

brilleaux
16.05.2020, 09.27
Puntilla aloin käymään 3 vuotta sitten, olkapään kuntousta. Jäin sille tielle ja nyt on "kotisali" taloyhtiön harrastetilassa. 3krt/vko koko kroppa kerralla treenejä, kesäaikaan 2/krt vko.
Sellasta perusvoimaharjoittelu-tyyppistä treeniä perusliikkeillä. Ei mitään bodausta.
5-kymppinenkin voi näemmä kehittyä, tyytyväinen olen kehitykseen.

Mukavaa touhua, nyt on tosin joku suvantovaihe; ei oikein inspaa. Viimeviikon siis pidin "vapaata"
Toi lihaskunnon kehittäminen/ylläpito alkaa tässä iässä kyllä olemaan tärkeää. Sijoitusta tulevaisuteen, vois sanoa. :)

brilleaux
16.05.2020, 09.30
hauis 43:(

Mikäs tuossa mättää? Mun reisi taitaa olla noissa lukemissa. [emoji1787]

Sent from my iPhone using Tapatalk

pohjola
16.05.2020, 11.04
ei reeniä ei punttia:eek: :oootetaan innostusta. Vuoden alussa yritin joka päivä jotain reeniä 2 kuukautta toimi sitten iski eka flunssa sitten toka, jotain yritystä siinä välillä kaikkiaan 4 flunssaa ja siitepölyallergia äityi vaikeeksi mikä osottautui pähkinä alergiaksi

Pedalatleten
17.05.2020, 13.28
Noin 2 kk sitten kun tää koronajuttu puhkesi täyteen kukkaan. Sali kyllä ollut auki koko ajan, mutta tyytynyt tämän ajan lyhytkestoiseen kotijumppaan omilla painoilla, enemmän kehonhuolto- ja palauttelumielessä. Mieli tekee kyllä taas salille, joten pohdin tässä milloin taas kehtaa mennä.

brilleaux
18.05.2020, 19.09
Äsken kävin.
-SSB kyykky 4x6
-Penkki 4-8-3-12 eri kuormilla.
-Pendlay soutu 4x5
-jalkojen nosto riipunnassa 2x12
Ehkä illasta vielä 3x1min lankut.

Edit: lankutkin tuli tehtyä!

Ari H
20.05.2020, 12.27
Eilen Easton 24/7 -salilla.
Taisin olla ainoa kun teki voimaa; muut enempi massaa pelin edessä.
Ja (taas) joku PT teetti jotakin perhosliikkeitä nuorukaiselle - mitä vikaa on perusliikkeissä?

brilleaux
21.05.2020, 19.10
Äsken.
-Trap bar mave 4x5
-Lisäpainodippi 4x5
-Lisäpainoleuat vo 4x5
-Vatsat

Pystärikin ois kuulunu settiin mutta olkapää ei siitä pidä tällä hetkellä.

Gaastra
05.09.2020, 20.19
Täälläkin tahkottu koko kesä tasaiseen 5xvko ilman taukoja. Tänään on välipäivä, mutta huomenna taas puntille.

Gaastra
05.09.2020, 20.27
Kannattaa muuten tsekata youtubesta Greg Douceten -youtube-kanava. Kaveri on ex-kehonrakentaja ja voimanostaja ja tietää todella paljon treenaamisesta ja ravintopuolesta ja painonhallinnasta.

Tässä yksi video:

https://www.youtube.com/watch?v=r4Hyli_4frY&t=79s

Kuhan
05.09.2020, 21.17
Tasaiseen tahtiin n. kolme kertaa viikko rautaa ja vähän säkkiä, että kädet pysyy toimintakunnossa.

brilleaux
13.09.2020, 14.18
Äsken, pitkästä aikaa.
Mave 4x4
Penkki ja voimapyörä superina x3
Nopeuskyykky 3x3

Huomenna sit kävellään kuin ankka. Jos edes kävellään.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

kurvaaja
13.09.2020, 17.43
Perjantaina. Nyt on hyvän rytmin saanut tähänkin touhuun, toivottavasti kestää

brilleaux
27.09.2020, 15.50
Tänään nopeuskyykkyä 3x3 ja penkki 3x4. Perään vielä voimapyörää 3x12.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

F. Kotlerburg
27.09.2020, 20.44
Tänään. Saispa taas potkittua hommaa alulle vaikka reissu oli osittain todella masentava.

tinke77
28.09.2020, 06.50
Ensimmäisen ja viimeisen kerran toistaiseksi ja vuosi oli 2013.

Jami2003
07.05.2022, 12.23
Puntilla käyty syksystä asti. Juuri kun oli kehitys kivassa vaiheessa korona tauko nollasi saavutukset. Nyt kuitenkin pari viikkoa taas käynnistelty ohjelmaa. Niin ja Arskan kultaisella kuutosella pikku variaation mennään. Yks jakoinen on helpoin sisällyttää elämään.

hannupulkkinen
07.05.2022, 15.37
Puntilla ei tarvitse käydä, kun omalla pihalla on penkki, ylätalja, mavetanko, kahvakuulia ja käsipainoja. Niillä saa kivan harjoituksen aikaiseksi. Tunti sitten tein vetäville lihaksille 40 minuutin treenin. Kahvakuulilla lämmittelin.

Jami2003
07.05.2022, 17.29
Mulla oli vanhassa talossa punttisali autotallissa mutta muuton yhteydessä hävitin kamat. Kaveri perusti onneksi mukavan salin jossa on kiva käydä. Ja kun alkaa olemaan ”nyökkäys tuttuja” salilla niin mikäs se mukavampaa. Tosin aina on kyllä musiikit korvilla koska olen treenatessa epäsosiaalinen.

Numperi
07.05.2022, 18.29
Eileen viimeksi, huomenna seuraavan kerran. Optimiviikolla kaksi-kolme kertaa viikossa salia ja saman verran pyöräilyä.

Jami2003
07.05.2022, 19.34
Äsken salilla ja hyvin maistui. Onneksi aika nopeasti tuollaisen 8 viikon totaali tauon jälkeen on ”back on the track”.

kauris
07.05.2022, 22.30
Torstaina kävin. Olen puolitoista vuotta treenannut muscle uppia. Edelleen tarviin kumpparin avustukseksi (enkä edes ohuinta). Nyt treenaan tän ohjelman mukaan (treeni joka kolmas päivä) edelleen vahvuustasoa tarpeeksi suureksi.
https://youtu.be/2NmjC1NMlwQ
Samalta äijältä ja monilta muilta löytyy sitten erikseen tekniikkavideoita itse suoritukseen.

VesaP
07.07.2022, 13.03
^Omalta osalta ainakaan ei pahemmin ole tähän topicciin annettavaa. Oma kotisalitila meni parempaan käyttöön noin vuosi sitten ja sen koommin en ole rautaa rankaissut. Ehkä sitä jotain pelkkää hauista sopisi jossain kämpän nurkassa tekemään vielä käsipainoilla mutta kun koko kunnon penkki- ja muu arsenaali siirtyi varastoon säilöön, lopetin koko homman. Ja sen kyllä huomaa kropasta... Noh, jalat tuntuivat pullahtavan aika nopeaan kun alkoi taas ketjua kierrättämään vähän enemmän joten ehkä tuo palakin vähän pullahtaisi suht äkkiä jos noi käsipainot kaivaisi edes kaapista... En uskalla mitata tosin kyllä palaa ennenkuin olisi sanotaan nyt 1kk reeniä takana, muuten pääsisi itku varmaan lukemasta mitä mittanauha näyttäisi.

callahan
13.07.2022, 20.53
Äsken, salituttu houkutteli päivällä jotta nähtäiskö 18.00 salilla. Hyvä niin, tein nyt mitä pysty kipeellä olkapäällä ja polvella.

Vatsarutistus, selänojennus penkissä. Ylätalja, alatalja, ojentajia köydellä ja rintapunnerruslaitteella vähäsen mm.

kauris
13.07.2022, 21.29
Työpaikan puolapuu, leukatangossa vähän roikuin ja vedin leukoja. Eilen samaa ulkoliikuntapaikalla. Salilla salilla kävin viime viikolla.

kauris
13.07.2022, 22.56
Mä olen kohta 2 vuotta treenannut Muscle uppia. https://youtu.be/lKMvMWu6tUQ
Kolmisen kertaa viikossa yleensä. Lähtötasossa myötäotteen leukoja meni 7, nyt 13 kpl. Lisäpainoleuka menee 22,5 kiloa jaloissa painoa roikkuen. Itse Muscle up ei lähelläkään mennä ilman kumppariavustusta. Tartten sellasen 30 kg venytettynä nostavan kumpparin avuksi edelleen. Siinä tasossa ollut jo viime syksystä kai. Olen alkanut tiedostamaan ettei muscle up tule koskaan menemäänkään ellei sitten jollain voimakkaalla crossfit kippi-ketkautuksella ehkä mutta haluaisin edes vähän puhtaammin (ok olis kuten tuon videon alussa tehdään pienestä heilautuksesta ja jalkojen koukistuksella). Ikäkään (43) ei ole enää se edullisin varmaankaan tällaisen harjoitteluun.
Nyt on joulun jälkeen kertynyt painoa 71->75 kg mikä hankaloittaa just tällaista suoritusta kyllä selvästi.

callahan
14.07.2022, 10.06
- Haba kutistunut. 41cm tulee ihan väkisin tiristämällä.

ha ha nää saa aina hyvälle tuulelle. En usko että tommi2 sellainen joka keekoilisi peilin edessä ihailemassa habaansa tai kiskoisi sen vanhan hiukan pienen t-paidan ylle lähtiessään asioille. haba nyt vaan on! Salityypit tietää, luulen että vähintään joka toinen tota vähintään välillä yksin ollessaan ns. pullistelee ja katselee, ehkä myös netistä katsottu jotta käsi nyrkkiin puristamalla ja rannetta hiukan koukistamalla samalla kun käsi koukussa haba isoimmillaan :D

Mä en reilu vuoteen välittäny, olkapään nivelrikko pentele pisti pariksi vuodeksi tietyt liikkeet jäähylle ja sen näkee. Olihan se kiva ja jopa sai hiven rispektiä kun oli "kunnossa" Mulla haba parhaimmillaan 37 cm. Parhain ja hassuin kun olin puolenkyt vuotta salilla käyny, silloinen työpari, mua kymmenkunta vuotta vanhempi (virkamiesmäinen) tyyppi joka oli jostain syystä ajautunut peltialalle sanoi "****u mikä haba, käytät sä jotain" siinä olin äimänä hetken ja ynähdin malliin ööh eeh niinkus hä! Iha ruisleipä ja maito :)

nure
14.07.2022, 10.53
Eilen prässi eka kerran kuukauteen, normi painolla riittämiin toistoja. Tänään yläkroppa, hartiat, olka, ojentaja. Kaksi maailman turhimmista asioista: Helvetinmoinen hauis ja naisten silikonit...

nure
14.07.2022, 12.19
^En mukana, nyt jo hankalaa saada paidanhihoja käärittyä.

VesaP
14.07.2022, 12.27
^^Jos reenitila olis käytössä vielä (mitä se ei enää ole) niin olisin heti mukana. Kun lähtee "nollista" niin olisi tsäänssi saada edes jokunen sentti ehkä puolen vuoden rääkillä takaisin sulaneista lihaksista. Kuntosaleilla en ole vuosiin käynyt eikä viitti aloittaakaan, oli sen verran perseestä ensin maksaa jäätävää kk hintaa ja sit siellä ruuhksissa yrittää löytää vapaita laitteita varsinkaan siinä järjestyksessä mitä olis kaivannut. Jos Klaukkalaan tulisi Ogyxenin sali niin ostasin kyllä heti vuosikortin ja ottasin tommi2:n haasteen vastaan. :D

callahan
14.07.2022, 14.24
Vaikka tommi2 haaste hiven houkuttaa pitää missata vaikkakin, tuo tietyllä tapaa saattais innostaa menemään sinne salille vähän useemmin. Mulla salin sijainti eikä hinta ole ongelma, oisko matkaa puol kilsaa ja 135 € / v kunnan sali. Avainpantti 20.

Tässä tulee pakollista taukoa ainakin kuukausi raskaista nostoista, toinen liki yhtä merkittävä on paino. Sitä kun tiputtelee niin lihas ei pahemmin kasva tai lihasmuisti palauta sitä vanhoihin (uljaisiin) mittoihin. Kiva kuitenkin käydä hiven pitämässä lihaskuntoa yllä, ei se ainakaan huononna ihmistä kun ikää tulee. Ja sadepäivinä puol tuntia crossaria, hätätilassa tai vaihteluksi soutua kans niin ei aerobinen kunto ihan nollille mene.

29er
14.07.2022, 15.00
Muscle uppi itselläkin tavoitteena, mutta kumpparillakaan ei vielä onnistu. Leuat onnistuu kyllä strictinä ja kippaamalla. Ei vaan etene siitä mitenkään.
Pitäis rakentaa omaan pihaan räkki. Saiskohan sellaisen helposti & edullisesti; toinen pää seinään kiinni ja toiseen päähän maahan upotettu tolppa.

VesaP
14.07.2022, 16.49
Kävi mielessä että olen rakentanut terassille ulos grillikatoksen ympärille trainerinurkkauksen (=grillikatoksen katosta roikkuu verhot että naapurit ei näe mitä siellä sisällä puuhastellaan), missä on voinut ajaa Tacx Neolla jopa -7 asteen pakkasessa kun vieressä pöhisee terassilämmitin. Niin, mielessä kävi mikään ei estäs toki viemästä kumipintaisia painolevyjä ulos, ja käsipainotangot ja EZ-tanko (vai millä nimellä se lyhyehkö siksakkitanko kulkikaan) ja alkaa jumppaamaan siellä. Noi kestänee veden ja kosteuden EZ-tangon laakereita lukuunottamatta mutta elämä olis. Penkkiä sinne ei saisi, penkki ei kyllä vettä, kosteutta ja pakkasta kestä (lähinnä penkin nahkapinta ja pehmuste varmaan ottaa itteensä). Täytyy mietiskellä ja pureskella ideaa.

callahan
16.07.2022, 17.25
Tästä lähtee, habakisan voitto on varma (varsinkin kun näyttää että olen ainoa osaanottaja).

Vaikka äiti neuvoi mm. "ettei kukko käskien laula", tai tais olla karjalainen sananparsi olkoot: Mukana!

Lähtö 69.5 kg ja reisi 98 cm, eikun habahan se oli tommi2 mukaellen tiristämällä 34 cm.

Jospa tää hiven antais inspistä, nyt tuntuu joteskin olee hyvin vaisua. Tänään pitää lähtee kun kaverille(ihan oikeesti) lupasin.

VesaP
16.07.2022, 20.41
Varmaan yli vuosi sitten. Vai lasketaanko tätä roseelasin nostelua habareeniksi? :/

marco1
16.07.2022, 21.51
Eilen nöyryytin itseäni kahvakuula 400:lla.

Pyöräilevä Hullu
17.07.2022, 17.06
Idis, kuka lähtee mukaan: Hauis kasvuun "kisa", aika puoli vuotta. Eli nyt mitta ja puolen vuoden kuluttua ja erotus senteissä ratkaisee. Vai onko reilumpaa prosentuaalinen kasvu?? Kuka lähtee mukaan? Ei palkintoja.

Periaatteessa voisin olla mukana, vaikka kiireinen syksy tulossa. Ei mitään menetäkkään ja ehkä pientä motivaatiota jopa saattais saada salireeneihin. Hauskana haasteena pidän :D

Eli oma hauis sama 41cm. Painoa kans pitäis saada lisää, tällä hetkellä hieman yli 80kg/180cm. Hauis on pienentyny vuosien varrella ja varsinki kaikki salitulokset pudonnu reilusti kun reenailut jääny olemattomiin perheen lisäyksen myötä. Myös kokopäivätyö ja samaan aikaan opiskelu ei yhtään helpota reenailua.

Leukoja menee vielä noin 30kpl ja jalkareenit on nykyään korvaantunut ylämäkispurteilla pyöräilyssä. Kyykkyä välillä koittanut, mutta se tuo viikon paussin pyöräilyyn, niin sekään ei kovin hyvä varsinkaan kesäisin..

Laitetaan vielä parit muut enkat vuosien varrelta, eli yhden jalan kyykkyjä oikealla jalalla 40kpl ja yksi yhden käden leuka oikealla kädellä. Jostain syystä varsinki nuo kehonpainolla tehtävät "ennätysyritykset" on ollu koukuttavia :D

...ja puntilla kävin just nyt, taloyhtiön salilla. Kesäisin kun ehtii, tulee käytyä reenaamassa noilla kaupungin "ulkosaleilla", joissa Davidin keltaiset laitteet. Ne on yllättävän hyvät :cool:

JohannesP
17.07.2022, 17.26
Pyöräilevän hullun tavoin käytännössä itsekkin voisin olla mukana vähintään puolitosissani. :D

Tarkoituksena ollut taas syksymmällä aloittaa salitreeni lähes 3 vuoden tauon jälkeen. Kahvakuulia tullut joitakin kertoja kuukaudessa heiluteltua, mutta epäsäännöllisyyden takia käytännössä aivan turhaa hommaa. Jos tästä "kisasta" löytää edes vähän inspiraatiota.

Eka aattelin ettei tänne viitti julkisesti laittaa narukäsien lukemaa, mutta aivan sama: 33,5 cm. Nyt ei tarvi muiden hävetä.

Lähtötiristys löytyy sit helposti täältä. Tekosyynä voi vielä mainita ettei haba ole ikinä ollut mielenkiinnon kohteena.:rolleyes:

Edit:
Hetken päästä alotan tekeen kahvakuulilla perus punttiliikkeitä.

VesaP
18.07.2022, 14.50
Pyöräilevä hullu on megapro jos 30 leukaa vetää. Joo, täällä ei ole vissiin leuanvetokisaa teillä menossa mutta silti, itse saanut kuin murto-osan tuosta määrästä edes vuosia vuosia sitten kun paino oli helvetisti pienempi mitä nyt ja pala 2x tämänhetkistä isompi :D

Mutta tästäkin huolimatta, kirjoitin nyt kahden päivän reeniohjelman jonka voi tehdä olohuoneessa television edessä vähän sohvan rahia isommassa tilassa. :D

Eli ohjelma valmis, katotaan missä kuussa jaksaa ekan kerran ottaa painot esille kaapista ja pyyhkiä niistä pölyt...

Edit: Täytyy tänään käydä varastolla ja kaivella laatikoista muutaman vuoden takaa ostetut ja taatusti jo vanhaksi menneet pre-workout jauheet. Josko niistä vielä saisi litkuja sekoiteltua. Ne oli aikoinaan hyviä. Vetäs kauhallisen sheikkerissä ennen reeniä Generation Iron leffoja katellessa niin reenin sai tehdä sekopäävirkeänä aina. :D Täytyy myös EZ-tanko roudata sieltä takaisin kotia.

kauris
18.07.2022, 16.38
Muscle uppi itselläkin tavoitteena, mutta kumpparillakaan ei vielä onnistu. Leuat onnistuu kyllä strictinä ja kippaamalla. Ei vaan etene siitä mitenkään.
Pitäis rakentaa omaan pihaan räkki. Saiskohan sellaisen helposti & edullisesti; toinen pää seinään kiinni ja toiseen päähän maahan upotettu tolppa.

Tuossa viime vuoden elokuulta oma suoritus kumpparilla. Tästä en ole edennyt oikeen mihinkään.
https://www.pinkbike.com/video/551465/

Ari H
18.07.2022, 16.48
Idis, kuka lähtee mukaan: Hauis kasvuun "kisa", aika puoli vuotta. Eli nyt mitta ja puolen vuoden kuluttua ja erotus senteissä ratkaisee. Vai onko reilumpaa prosentuaalinen kasvu?? Kuka lähtee mukaan? Ei palkintoja.

Messissä!

nure
18.07.2022, 18.04
Oli kuukauden breikki saliharjoittelusta, vammasta ja laiskuudesta johtuen. Lihasmuisti tiesi silti kuinka paljon prässillä liikahtaa, toisaaltaan oli kyllä reidet hieman arat.

kauris
18.07.2022, 19.12
Nyt löyty mittanauha reissupaikassa. Taidan vetää pohjat alimmassa lähtötasossa. 32,7 cm oli parempi käsi.

VesaP
19.07.2022, 11.06
Pala 40cm.

Ja nyt pyysin WiFeä mittaamaan ihan kylmiltään niin 36cm ja siitäkin läskejä varmaan osa kun siihen malliin allit roikkuu.

Tuosta lähdetään liikkeelle. Menee ekat reenikerrat tuntuman hakemiseen taatusti, ei voi eikä jaksakaan millään kunnon painoilla liikkeitä tehdä, varmaan tänään jos illalla ekan kerran kokeilen niin about tyhjillä tangoilla painan menemään ja muistelen liikkeitä että miten ne menikään. Yritän tässä nyt ekaa viikkoa olla rankoilla miinuskaloreillakin että sais läskejä vähän ees pois joten suuria toiveita ei ole palan turpoamisestakaan kyllä nyt.

Edit: Tää tietää hyvää... pelkkä palan jännitys ja mittaus jätti näköjään käden särkemään aikalailla. :D Vanhan ei pitäs yrittää mitään kyllä.

Ja siis jos ei ole käynyt ilmi jo, olen mukana "kisassa"! :)

Ari H
19.07.2022, 13.48
37
lllllllllllllll

VesaP
19.07.2022, 19.41
15 min sitten. Ja huomenna kädet ni kipeet ettei varmaan sängystä ylös pääse.

callahan
19.07.2022, 20.41
15 min sitten.

Minä myös.

VesaP
20.07.2022, 11.29
Ja pelkkää hauista luonnollisesti.

Luonnollisesti! :D

Itsellä näyttää olevan neljää eri hauisliikettä tuossa "päivä 1" ohjelmassa mitä ittelle raapustelin. Puolet ko päivän liikkeistä on pelkkää hauista siis. Se on "pala-päivä" :D On pitempää sarjaa, on lyhempää sarjaa, on positiivisia nostoja, on negatiivisia nostoja.

Pyöräilevä Hullu
20.07.2022, 23.21
Täällä tuli vedettyä grillauksen jälkeiseksi iltareeniksi 200 leukaa, 13 sarjaa se vaati. Haasteesta oli selvästi motivaattoriksi, ois jääny ilman sitä reeni tekemättä :D

kauris
21.07.2022, 11.56
Meneekö pyöräilevällä hullulla muscle upit noin vain ilman mitään kippiä? Silleen hidastetusti ja vartalo suorana?
Lisäpainoleuoista jaksan aina ihmetellä seishyppääjä Saga Anderssonin tulosta 42,5 kg. Neiti on lyhyt ja siten luultavasti aika kevyt vaikka habaa onkin ja siihen nähden tulos on tosi kova. Muscle uppejakin tekee toists kymmentä.

Pyöräilevä Hullu
21.07.2022, 12.46
Tuokihan on ihan hyvä systeemi miten Tommi2 treenaa. Ei mee treeni liian pakkopullaksi, eikä tarvi varata 1-2h päivästä aikaa siihen, vaan treeni tulee arkijuttujen ohessa.

Lisäpainoilla on joskus tullutkin vedettyä leukoja kun oli vielä salikortti. Nyt vedin leuat kämpillä ja siellä tulis saranat alas lisäpainojen kans. Taloyhtiön salille periaatteessa vois hommata lisäpainovyön kun tuo leuanveto on omasta mielestä parhaimpia liikkeitä, en oo ainakaan tähän päivään mennessä saanu sillä mitään paikkaa rikki, vaikka ikää on yli 40v.

Piti tarkistaa mitä nuo muscleupit on, mutta näköjään noita mitkä ite tunnen palomiesleukoina :D On niitä noin 10 menny joitain vuosia sitten. Ihan vaan niin, että kädet alkutilanteessa suorana roikkuen, ylhäällä käsien suoristus ja niin ettei liike pysähdy välissä. Eikai noita oikeen muulla tavallakaan voi tehdä :D Nykyään en oo uskaltanu koittaa, kun on aika rankka liike olkapäille.

kauris
21.07.2022, 18.57
Piti tarkistaa mitä nuo muscleupit on, mutta näköjään noita mitkä ite tunnen palomiesleukoina :D On niitä noin 10 menny joitain vuosia sitten. Ihan vaan niin, että kädet alkutilanteessa suorana roikkuen, ylhäällä käsien suoristus ja niin ettei liike pysähdy välissä. Eikai noita oikeen muulla tavallakaan voi tehdä :D Nykyään en oo uskaltanu koittaa, kun on aika rankka liike olkapäille.

Voi niitä tehdä eri tavoilla.
Tän videon alussa aika puhdas versio. ns strict muscle up. Osa pystyy tekee tän jopa vielä hitaammin. https://youtu.be/BhP6fmjAg9c

Tässä taas crossfit muscle up isolla heilurilla ja kippi-liikkeellä.
Vaatii vähemmän voimaa mutta enemmän tekniikkaa ja liikkuvuutta. Ei ole mun makuun oikea muscle up. Tässä pidetään kädet suorina hyvin pitkään ennen vetoa. ks. erit. sivusta kuvattu video.
https://youtu.be/OCg3UXgzftc

Pyöräilevä Hullu
21.07.2022, 23.14
Meneekö pyöräilevällä hullulla muscle upit noin vain ilman mitään kippiä? Silleen hidastetusti ja vartalo suorana?

Tuossa yks huonolaatuinen video muutaman vuoden takaa (jos linkki nyt vaan toimii)

https://www.dropbox.com/s/8l660as2r93ds2t/Screen_Recording_20220721-202239_Chrome.mp4?dl=0

kauris
22.07.2022, 10.31
Video ei valitettavasti mulla auennut kännykällä suoraan. Ehkä pitäis tuo appi ladata,.että toimisi.
Mun ei kannata lähteä kisaan, koska olen tosiaan jo 2 vuotta sitä harjoitellut eikä ole lähelläkään vieläkään mennä yhden ainoaa muscle uppia. Mutta treenaan silti ja se treeni käy tähän haba-haasteeseen. Vastaotteen leuat tosin auttais varmaan paremmin hauiksen kasvatukseen. Ojentaja kyllä vahvistuu (auttaa hauiksen ympärysmittaan) kun osana muscle up treeniä on se suoran tangon dippi.

Mun täytyis pudottaa painoa kun se auttais eniten leuanvetoon. Paino on noussut vuodenvaihteen tienoilta kolmisen kiloa mun vuosikymmeniä kestäneestä normaalipainosta.Tosin, nyt pari vuotta olen tehnyt salilla jonkin verran muutakin kuin muscle up harjotteita (kuten rinnallevetoa) joten osa painonnoususta on varmaan lihastakin. Mutta osa mahassa koska vaikka samat housut mahtuu, on ne hiukan tiukkoja. Siis periaatteessa jalkoja ei sais tehdä yhtään, kun se lisää massaa eikä auta muscle uppiin :)
Eikä tunnu auttavan pyöräilyynkään varsinkin kun pyöräily on alamäkiajoa lukuun ottamatta aiempaa vähäisempää.

kauris
23.07.2022, 09.39
Toissapäivänä edellinen treeni ulkokuntosalilla.
Eilen bike parkissa nurin ja vasen ranne ja pikkurilli kipeänä. Ei kestä nostaa täyttä kahvikuppia. No voishan sitä oikeaa habaa treenata :)

VesaP
23.07.2022, 18.01
Äsken. Ei oikein 30 asteinen ja 60 kosteusprosenttinen kämppä sovi äheltämiseen. No, kohta on talvi taas.

VesaP
26.07.2022, 15.11
Parin tunnin päästä käyn viimeksi puntilla eli olohuoneessa sohvan ja telkkarin välissä. Ekaa kertaa "jokerit" naamaan ku sain ne vihdoin Kirkkonummen Cittarin kautta tänne Klaukkalaan asti jopa ja sit äheltää muutaman kilon käsipainoilla. Tosi Mr O fiilis joo. :rolleyes:

callahan
26.07.2022, 16.36
Mulla oli eilen punttipäivä. Tuntuu ihan nuijalta treaanata joka toinen päivä, mutta kokeillaan nyt näin.

tommin täytyy muistaa ostaa ja rasvata haba ettei nahka repee :D

VesaP
26.07.2022, 16.44
^^Mitäs hienoo "roinaa" tossa jokerissa on? Purkki ainakin oli makee.

En minä tiedä, kaikkee varmaan mitä kasvava 50 vuotias tarvii. :)

https://www.swedish-supplements.com/product/fucked-up-joker-edition-crazy-mango/

VesaP
26.07.2022, 19.24
36cm

37 cm näytti äsken mittanauha.

VesaP
27.07.2022, 13.21
^Joo, vähintään!!1!

Tänään varmaankin 3-4h päästä seuraavan kerran. Hauista.

callahan
27.07.2022, 15.52
Tänään välipäivä. Tuntuu ihan mäntiltä. Isot äijät sanoo että näin kasvaa paremmin. Kokeillaan.

Ei se tommi tarvi olla isokaan äijä, lihakset tarvii myös lepoo millo kasvaa. Tee vaikka jotain aerobista, hae kuvarasteja tai niitä pienoismallijuttuja. Korjaile taloo, aina omakotitalosta jotain löytyy ja oon päätellyt ettei sulla hevin aika tuu pitkäks.

VesaP
30.07.2022, 20.51
Äsken. Poikkeuksellisesti habaa. :rolleyes:

kaldera
31.07.2022, 00.12
Teininä käsipainoja ja intissä aloitin ohjelman mitä jatkoin ressuun siirtymisen jälkeen alle kaksi vuotta ja se alkoi maistua puulta, siispä sen koommin en ole punttisalille edes astunut. Nyt en ole moneen vuoteen edes ajatellut salitreeniä ja fillarointi tuli aloitettua per heti punttitylsistelyn lopettamisen jälkeen ja samalla tiellä jatkan yhä. Muutamana aamuna viikossa vedän pienen kuntopiirin herätykseksi, kahvakuulailua ja kehonpainotreeniä; esim. vatsoja ja etunojapunnerruksia.

Meillä olisi taloyhtiössä oma kuntosali missä laitteita, vapaapainoja, kahvakuulaa, penkkejä, nyrkkeilysäkkejä ja mua kiinnostavimpana soutulaite. Kolmekymppiä vuodessa mutta toistaiseksi en ole vieläkään lunastanut oikeutta. Se soutulaite kiinnostaa mutta mistä aikalokeron nappaan ja/kun fillarointi on se mun urheilulajeista primus inter pares.

Viimeksi puntilla vuosia sitten. :D

VesaP
09.08.2022, 19.14
Äsken. 38cm.

VesaP
10.08.2022, 20.24
Tommi kyselee pro tyypeiltä neuvoja niin koko ketju hiljenee... :eek: Tai tää on kuin Vinokourovilla aikoinaan, treenataan täysin mustissa plaineissa kamoissa pimennossa ja sit palataan yhtä-äkkiä jäätävän kovassa kondiksessa takaisin parrasvaloihin muutaman viikon hiljaiselon jälkeen. :)

Tänään en käynyt puntilla. Paikat hellänä vielä eilisestä. Oli hauispäivä. Yllättäen. :rolleyes:

kauris
12.08.2022, 11.26
Eilen kävin tekemässä ulkokuntoilupaikalla pojan yleisurheilutreenien ajan muscle up treeniä eli lähinnä leukoja ja dippejä leuanvetotangolla. Lopuksi vedin kertaalleen leukoja myös vastaotteella ihan hauiksia ajatellen :)

Ari H
12.08.2022, 15.52
Eilen.
Ei hauksia.

pequ
14.08.2022, 09.18
Voihan sitä treenata joka päivä ja vaikka 2 kertaa päivässä, mutta siinä ei ole mitään järkeä koska et ehdi palautua edellisestä treenistä. Jos tavoitteena on lihaksen kasvattaminen, lepo on yhtä tärkeää kuin treenistä saatu ärsyke. Ravinto ja uni pitää olla myös balanssissa.

kauris
14.08.2022, 10.22
Eilen muutama leuanveto. Ei muuta.

Gaastra
16.08.2022, 12.41
N. 40cm näyttäysi olevan tällä hetkellä. Tänään illalla voi olla ehkä hitusen enemmän, koska tänään on rinta & hauispäivä salilla. Nyt on lihakset aika tyhjät kun edellisestä hauistreenistä on kulunut jo vajaa viikko aikaa.

Sama n. 40cm se tulee olemaan vuoden lopussakin treenaamisesta huolimatta kun on toi lihasten kasvattaminen natuna vaan niin turkasen hidasta puuhaa. Vuodessa ehkä voi tulla jotain pientä näkyvää kehitystä, mutta muutama kk on ihan liian lyhyt aika (newbie gains sitten asia erikseen :)).

https://live.staticflickr.com/65535/52289336581_195c8b9853_c.jpg

https://flic.kr/p/2nECw2T

haedon
17.08.2022, 18.50
Syksyllä tulee kaksi vuotta edellisestä kahdesta kerrasta ja sitä ennen vuosi taukoa. Silloin kävin kahtena päivänä peräkkäin ja vaikka edellisestä päivästä oli pakarat jumissa niin pitihän sitä tehdä kyykkyä ja prässiä isoilla painoilla. No siitähän seurasi välilevyn pullistuma ja pari kuukautta parantelua lähinnä kävely liikuntaan. On tuota pärjännyt ilmankin kun sisäliikunta ei muutenkaan nappaa.

VesaP
04.09.2022, 14.08
Tullut usean viikon tauko puntteihin kun ärty oikee käsi aika pahaksi pitkällä lenkillä ja syyksi katsoin liian tiheän habareenin, liian kovilla painoilla. Tänään jatkan taas, kevyesti nyt taas tauon jälkeen.

VesaP
04.09.2022, 20.38
Äsken. Oli kevyttä joo stna. Ei osaa ottaa iisisti. Ja nyt koskee oikeaan olkapäähän.

nure
14.09.2022, 07.50
Eilen prässi ja kohta kevyt hartia/yläkroppa, ei vanha vaan jaksa!

Ari H
16.09.2022, 14.52
Eilen: 4*4 rinnalleveto; 3*6 vinopenkki käsipainoilla; 3*6 maastaveto

kaakku
16.09.2022, 20.22
Äsken kävin. Prässi, penkki, leuat, pystypunnerrus, hauiskääntö ja vatsat eli vähän muunneltu golden six. Aloittelin hetki sitten työkaverin kanssa salihommat ja nyt on tullut 1-2 kertaa viikkoon käytyä. Talvella tavoite olisi käydä 2-4 kertaa viikossa, katsotaan miten toteutuu.

Hower
30.09.2022, 18.33
Ihan oikea korona? Sekö ei olekaan katoavaa kansanperinnettä?
Pahus...

nure
30.09.2022, 22.43
Prässi 375, pikkuisen hartioita, jonkin sortin motivaation puutetta ilmassa.

callahan
01.10.2022, 10.19
Prässi 375, pikkuisen hartioita, jonkin sortin motivaation puutetta ilmassa.

Onko tuo "375" jonkun laitteen tyyppi?

Jos kilomääärä niin prässejä on niin monenlaisia ettei luvut kerro paljoakaan. Tietty ei nyt ihan treenaamaton saa yli 3 hunttia mutta... itsekkin jokunen vuosi sitten kun kohtalaisessa iskussa david jalkaprässissä sarjaa 320/ 3x12 jotku siinä vähän hitaasti katsoi tiedä sitten oliko syy painoissa vai vaatimattomissa treenivetimissä ;)

Kyykky kertois enempi jos painoista puhutaan...ja tietenkin PENKKI!

Hower
01.10.2022, 13.03
Kyllä on syytä lähteä siittä, että ainoa oikea tapa mittailla on oman kehon painolla pelaaminen.
Että montako kertaa jaksaa vetää leukaa taikka punnertaa. Tosin nykyisin tuo leuanvetokin on ihme keikuttelua ja kikkailua!
Ikuisesti mulla voimassa oleva tulos leuanvedossa on 25. Tämä siis ainoalla oikealla perinteisellä tyylillä ilman ketkuttelua / vauhdinotolla fuskaamista. Jalat ei heilu eikä lantio heilu, vedetään vaan.

kauris
01.10.2022, 22.33
Tänään kävin ekaa kertaa Espoon Tapiolassa Tuulimäen kuntosalilla. Kaupungin sali siis. Ihan kohtalainen oli mutta oma lähin sali Espoon Kannusillassa on kyllä parempi. Tai siis siellä on kaksi salia + yleisurheilu ja crossfit alue. Ja tosi ihanan hiljaista.

callahan
14.10.2022, 12.12
Lopetan mittaamisen pl. vatsa :)

Tarkoituksena palauttaa paino normiksi eli mulle sopiva on se 65-67 kg joka myös siinä painoindeksin normipainossa tuo 67 kg.

Ruokaa saa kaupasta, en viitsi vararavintoa vyötäröllä vielä ruveta kantamaan kun uskon jotta oma terveys parempi niin. Erityisesti kun vielä viime huhtikuussa polvi rupes reistaa (mikäs muu kuin nivelrikko)

Viiminen haban mittaus - pari milliä edellisestä mikä odotettu kun paino oli 2,5 kg pienempi.

Salilla kuitenkin käyn, viimeks eilen jalat ja vatsat eli prässi, pohkeet prässissä, reisio ja reisi k. kyykky sekä vatsapenkki.

arctic biker
15.10.2022, 02.47
Motoorisaha riittää mun nykunnolle. Onneksi on uus.

kauris
16.10.2022, 15.02
Äsken kävin.

VesaP
20.10.2022, 11.58
Pakko lopettaa mittaaminen kun varmaan taas toista kuukautta ollut ilman punttia. Sen verran leikkinyt tässä viimeisen kuukauden parin aikana alle 700kcal syöntipäivillä että palaa ei ole viittinyt rääkätä. Onneksi sentään maha on pienentynyt. Kaikkee ei voi saada. Aloitan palan rääkkäyksen sitten joskus kun olen ensin pari viikkoa syönyt normaalisti edes.

callahan
20.10.2022, 12.04
Eilen, normi jalkapäivä eli prässi, pohkeet prässissä, kyykky, reisio ja reisik. sekä dippilaitteessa jalkojen nostot.

VesaP
20.10.2022, 12.09
Mistähän löytäs salin Nurmijärvi/Vantaan pohjoisosa akselilla jossa ei olis megaruuhkaa aina iltaisin. Muutama vuosi sitten (tai taitaa siitä olla jo enemmänkin kuin "muutama" vuosi) kun kävin vielä Nurmijärven kirkonkylän vissiin ainoassa salissa niin se ainakin alkoi olla lopulta oman suosionsa uhri ja kaikki iltapäivät kello 15-21 oli niin lämätäynnä ettei sekaan enää sopinut. Silloin siirryinkin sitten kotisalin käyttöön mutta sekin kuivahti kun "salitila" meni parempaan käyttöön. Toki tuota habaosastoa voi jumpata vaikka telkkarin edessä olohuoneessa mutta hyvä oli ennenwanhaan vetää kunnon laitteilla salilla muutakin kuin käsiosastoa. Taitaa nämä eteläsuomen salit olla kaikki samaa kaliberia, eli joutuu arvalla arpomaan aina mille laitteelle sattuu sopimaan hyvällä tuurilla jossain välissä. Harmi kun Kuwaitin Oxygen sali ei ole vielä Klaukkalaan asti laajentanut toimintaansa...

VesaP
25.10.2022, 21.19
Pakko lopettaa mittaaminen kun varmaan taas toista kuukautta ollut ilman punttia. Sen verran leikkinyt tässä viimeisen kuukauden parin aikana alle 700kcal syöntipäivillä että palaa ei ole viittinyt rääkätä. Onneksi sentään maha on pienentynyt. Kaikkee ei voi saada. Aloitan palan rääkkäyksen sitten joskus kun olen ensin pari viikkoa syönyt normaalisti edes.

Katsoin treeniohjelman takaa päivämääriä (=kirjoitan sinne milloin olen ko treenipäivän tehnyt) niin edellinen reeni 6vkoa sitten ja sitä edellinen siitä 4 viikkoa taaksepäin. Eli 2.5 kuukauteen mahtavat 2 treeniä. Joten tänään oli pakko kokeilla kevyesti. Hauista tietysti. No, tällä kertaa vissiin oikeesti maltoin ottaa kevyesti joten ainakaan heti ei paikat hajonneet. Ja vaikka en mittaile palaa enää, niin....36cm. Saatana. 2cm hävinnyt tässä 2.5 kuukaudessa. Kaukana on se muutaman vuoden takainen täällä vöyhöttämäni 42-43 vai mitäseoli senttiä. Huoh. :mad:

Edit: Tai siis taitaa tuo 42-43 olla enemmän kuin vain "muutama" vuosi. Äkkiä aika menee. Ja tuohon >40:seen tuskin koskaan pääsee tällä pullamössöreenillä enää.

marco1
25.10.2022, 23.00
10pv lomalla ja kävin melkein joka päivä. Kertaakaan en treenannut jalkoja [emoji846]

Aakoo
25.10.2022, 23.21
Tänään kävin tekemässä yläkroppaa eli penkkiä apuliikkeineen ja leukoja sarjojen välissä. Olen nyt kesän jälkeen koittanut 3 treeniä saada viikossa tehtyä.

kauris
26.10.2022, 08.55
Eilen kävin ja tänään uudestaan.

kauris
26.10.2022, 12.52
Juuri tulin. Vähän asennon korjausvinkkejä etukyykkyyn ja rinnallevetoon sain samalla trainerilta joka sattu olee paikalla.

F. Kotlerburg
26.10.2022, 12.59
Maaliskuussa. Menetin huhtikuun alussa käyttöoikeuden työnantajan saliin enkä ole saanut aikaiseksi katsella julkista salia mihin menis. Kesän kun joka tapauksessa oli tarkoitus pitää taukoa, kun ei ehdi kaikkea.

nure
26.10.2022, 19.36
Aamulla, prässi ja olkapäät. Huomenna kevyesti yläkroppaa jos motivaatiota löytyy.

callahan
26.10.2022, 20.48
Noin ½ h sitten saavuin salilta kotiin, jalat ja vatsat tänään ohjelmassa. Perjantaina sit kierto alusta.

nure
27.10.2022, 09.54
Tänään motivaatio vähissä ja tuo hajonnut olka hieman kiukuttelee...

VesaP
27.10.2022, 14.01
Täytyy mainita täällä etukäteen ennenkuin tämäkin ketju poistetaan että illalla tarkoitus käydä viimeksi puntilla. Joko palapäivä uudestaan tai sit olkapääsettiä taas usean kuukauden tauon jälkeen.

marco1
27.10.2022, 14.52
Punttihommiin olen saanut hieman uutta fokusta ja buustia Menachem Brodien kirjasta Strength Training for Cycling Performance:
https://www.amazon.com/gp/product/B099X1DYQ7/ref=dbs_a_def_rwt_hsch_vapi_tkin_p1_i0
Ei tämäkään metodi nyt ihan vallankumouksellinen ole (ja kirja voisi hyötyä uudelleenkirjoittamisesta) mutta siinä esitetty malli aika kiva ja itselleni toimii. Pointtina on että treenin alkuun on 1) tsekki kropan jumeista joiden perusteella arvioidaaan treeni kykyä 2) lyhyt hengitysharjoitus 3) lämmittelyt joissa pääosissa kropan hallinta ja 4) sitten varsinainen voimatreeni jossa keskitytään hallittuihin liikkeisiin, sarjataukoihin ja liikenopeuksiin.

marco1
27.10.2022, 17.12
^Millastas sarja/toistomäärää ja monta kertaa viikossa kaikki lihakset läpi tuo suosittelee?
Vaihtelee, nimenomaan pyöräilyn näkökulmasta ajateltu ohjelma kyseessä joten muutama isompi liike per treeni pääosissa. Vuoden ympäri kuitenkin mutta jaksotettuna eri vaiheisiin (5kpl), max strength -vaiheessa treenit 2-3pv välein.
Toistomäärät vaihtelee jaksojen mukaan aika tavalliseen tapaan, enemmän painotusta siihen että maksimivoimajaksolla palautusajat todellakin on pitkät.

marco1
27.10.2022, 17.30
Joo, mua aina kiinnostaa noi. Suurin osa treenaa bodarityylillä, osa jopa douppiveikkojen ohjelmilla. Voima ja suorituskykyohjelman on musta kiinnostavia, vaikka saa sivutuotteena toki haba kasvaa :D.

Paras "lajin ohessa" voimaa- kirja minkä oon lukenut on Pavel Tsatsoulinen ja Dan Johnin "Easy Strenght".
Tulee itselläkin hankittua noita treenikirjoja vähän turhankin paljon vaikka harvoin niistä montaa uutta ideaa löytyy.

Vieläköhän Pavelin "kova venäläinen mies" -asenne/kikka/brändi/meininki myy Jenkeissä? Kahvakuulakirjansa ainakin oli melko hupaisia.

nure
27.10.2022, 18.26
Yhtään treenikirjaa en ole lukenut ja tod.näk. kaiken teen väärin mutta pääasia lieneen että tekee jotain. Toiset nylkyttää samoilla pikkupainoilla vuodesta toiseen ja toiset kasaa kaiken mahdollisen raudan tankoon, itse korkeintaan sen minkä jaksaa ja milloinkin viitsii, pääasia että jossain kunnossa pysyy.

callahan
28.10.2022, 20.06
Ihan äsken. "treeni 1" eli rinta, olkapäät, ojentajat. Lisäksi vatsoja 1x5 voimapyörällä ihan lopuksi. Alkuun crossari 20+4 min.

VesaP
28.10.2022, 22.34
Äsken. Eilen en "kerennyt" vaikka niin oli idea. Hauista tietysti.

Aakoo
28.10.2022, 23.45
Eilen kyykkyä, jullea ja leukoja. Koitin tehdä kevyttä, jos viikonloppuna vielä ajelisi.

Aakoo
29.10.2022, 10.27
^Olen ollut pitkään sitä mieltä että vanhemmiten elämänlaatu on aika lailla kiinni siitä, miten kropassa toimii polvien ja rintalastan välissä oleva lihaksisto. Vartalon ojentajat ja koukistajat kun saisi pidettyä toimintakuntoisena ja lihasmassan kohtuullisena, niin hyvä olisi. Palan koolla nyt ei ole liiemmin väliä, viimeksi olen tehnyt hauistreeniä joskus 2008 :)

VesaP
29.10.2022, 13.40
Palan koolla nyt ei ole liiemmin väliä

LJL bannataan ja tämmöistä tuubaa saa täällä viljellä ilman bannia!! :0 :D

K.Kuronen
29.10.2022, 15.06
¨... Pitäs olla sellanen laite millä treenaa purkkien kansien avaamista :D

Ehkä tällainen: https://www.ironmind-store.com/Twist-Yo-Wrist153/productinfo/1369/

kauris
29.10.2022, 15.32
2 tuntia sitten. Tein pitkästä aikaa myös haukkaa. Pitäisköhän mittailla.

Aakoo
30.10.2022, 09.30
LJL bannataan ja tämmöistä tuubaa saa täällä viljellä ilman bannia!! :0 :D

Niin siis ei muuten väliä kunhan ei alle 40cm tipu :)

kauris
01.11.2022, 19.44
Mulla oli töissä salikamat mukana (työpaikalla sali) mutta ärsytti kun en ehtinyt käymään. Huomenna uus yritys. Kamat jätin duunipaikalle valmiiksi.

Aakoo
01.11.2022, 20.00
Tänään penkkiä, vinopenkkiä ja leukoja leveällä myötäotteella sarjojen välissä.

kp63
01.11.2022, 21.10
tekisin 20kg käsipainolla 1 käden tempausta tai työntöä - pp liian painava ainakin mulle.

nure
02.11.2022, 20.13
Penkki ja vapaat painot jääneet vähiin vaurioituneen olkapään vuoksi mutta onneksi löytyy monen sortin vempainta varttuneellekin.

kauris
03.11.2022, 23.26
Tänään kävin.

marco1
04.11.2022, 10.44
Nyt reilu viikon tauko.

Pitäis keksiä mihin ketjuun tai saliin sitä itsensä kiinnittäisi seuraavaksi jotta pääsee jatkamaan. Hinnat suurinpiirtein samoja (40-50€/kk) mutta tässä on joku 6-7 eri vaihtoehtoa lähellä.

nure
04.11.2022, 10.58
Tunti sitten, viikon toinen prässi.

Marco, Fitness24/7, jotain 25€/kk.

Aakoo
04.11.2022, 15.32
Eilen taas kyykkyä ja jullea, ja leukoja välissä.

marco1
04.11.2022, 16.43
Nyt onkin tarjouksia ja 30€/kk on yleinen hinta, toisaalta 10-kortteina ostettavakin olis ok kun ei sinne joka viikolla montaa kertaa ehdi. Salin pitää olla kätevästi kuljettavaks tai siellä ei tule käytyä, nyt lähin ehdokas ei ole halvin mutta olis kävely/juoksumatkan päässä. Pyörällä pääsee kaikkiin.
Hmm, katoaako gainssit siirtymillä - toisaalta ei tarvisi tehdä tylsiä alkulämppiä juoksumatolla.

nure
10.11.2022, 16.34
Tänään viikon kolmas, Fitness24seven mainio paikka, saa treenata rauhassa jos haluaa mutta löytyy apua ja juttukaveriakin tarvittaessa.

kauris
11.11.2022, 09.02
Eilen kuntosalin ohjatussa liikunnassa. Tunnin nimi on tasapaino ja kategoria kevyt ja helppo. Nyt on taas erityisesti pakarat tosi kipeät ja tunnin aikana hetkittäin myös syke 165 lukemissa.
Tehtiin maastavetoa kahvakuulilla, myös yhdellä jalalla seisten. Tehtiin askelkyykkyjä ja hyppäämällä askelkyykkyjä. Tehtiin yhden jalan kyykkyjä hitaasti steppilaudan päälle jarruttaen. Ja tehtiin yhden jalan hyppyjä steppilaudan päälle ja taaksepäin alas. Välillä koko jalkapohjalle astuen ja välillä vain päkiän varassa.
Kevyttä ja helppoa... :)

Ari H
11.11.2022, 14.05
Eilen.
Ei havaittavaa kehitystä habassa.

kauris
11.11.2022, 17.06
^Toivottavasti hyvä vetäjä... oma selkä mennyt mavessa, polvet kyykyissä. Noissa pitää tietää aika paljon. Jotkut PT:t ilmeisesti viikonloppukurssin käyneitä. En nyt viittaa tähän, mutta tuli mieleen.

Vaimo oli jossain duunin liikuntapäivässä, vaimo on käynyt joogaohjaajakoulutuksen ja sanoi että se "urheilija" käski vääntämään kehoaan ihan väärin (ainakin joogan mukaan) ja joku kysyi että eikö tää käy selkään, niin alle 30v "urheilija" naurahti että häneltä on useamman kerran jo selkä leikattu. Sillälailla.

Ja on topic: aamusella heitin ekat (nykyisin oon tyytynyt yhteen settiin päivässä yleensä). Alkaa nousemaan jo... hyvä juttu. Kohtahan se on haba-kuukausimittauksen aika.

On onneksi hyvinkin pätevä. Ja meitä on siinä ryhmässä yleensä vain 2-5 hlö ja siten saa hyvinkin henkilökohtaista ohjausta. Omalla nimellä tulee useamman kerran tunnin aikana asennon korjauskehotuksia. Eikä me toisaalta isoilla painoilla myöskään tehdä. Pitkälti oman kehon painolla liikkeitä. Mutta ei hutiloiden niin kyllä tosiaan tuntuu. Ei nivelissä, polvessa tai selässä kipua vaan lihaksissa "tervettä" tuntumaa seuraavat pari päivää.

nure
12.11.2022, 23.24
Haba ja silikonit ovat kummatkin yhtä yliarvostettuja seikkoja. Toisaaltaan jos kummastakin itsetunto kasvaa niin mikä ettei...

kauris
13.11.2022, 11.08
Eilen kävin mutta keskityin lähinnä venyttely- ja liikkuvuusliikkeisiin. Edelleen nyt sunnuntaina reidet ja pakarat kipeät torstain treenistä!

nure
14.11.2022, 08.55
^Niinpä mutta itsetuntojuttuja kuitenkin pitkälti.

Luumunen
14.11.2022, 10.19
^Olisiko parempi mitata käsivarren ympärys kuin pelkkää habaa. Siinähän on ojentajalihas (triceps bracii) toisella puolella. Tulikin mieleen että itse treenaan tosi harvoin pelkkää habaa, yleensä treenaan käsivarsia vetelemällä taljaa ja nostamalla penkiltä eri kulmista. Käsivarren ympäryksen saa kasvamaan (vähän) mutta ei niinkään habaa.

kp63
14.11.2022, 10.25
leukoja omalla ja lisäpainolla. ei tarvi tehdä erikseen habaa ollenkaan. kantsii joskus kokeilla vaikka 3-4 sarjaa leukoja ja sen jälkeen habaa - ei pysty . toki taljasoutukin ja mave ottaa

nure
14.11.2022, 10.38
^^Varsinaisesti hauista en tee, se mitä tulee niin ylätaljasta ja kulmasoudusta saa riittää, oikeastaan ojentaja saattaa olla lihaksena jopa olennaisempi, eos...

Tietenkin tuo olkapää häiritsee sen verran että penkki ja vapaat painot jääneet väliin mutta tällä iällä ei enää tarvi niin kauheasti mitään todistella mittaustuloksilla.

29er
17.11.2022, 11.53
Alkuviikosta kävin. Pitkästä aikaa maastavetoa aina kymppi tankoon lisäillen. Saattaa olla että ekaa kertaa nousi 130 kg. Lisäksi yritin vetreyttää itseäni OHS:llä eli kyykkyjä tanko suorilla käsillä. Hankalaa on.

callahan
17.11.2022, 12.02
Eilen kävin, lämppärinä crossari parikymmentä minuuttia. Selät ja haba oli treeninä, hiukan liikaa porukkaa tuossa koulun salilla. Kävijämäärä vaihtelee ja jos tuolla se
kymmenen niin on jo aika täysi. Eilenkin monitoimitalja hässäkässä aika ruuhka.

nure
25.11.2022, 23.38
Torstaina, prässi on poikaa!

kauris
26.11.2022, 21.24
Tänään. Leuanvetovoimat täysin kateissa. Olin tehnyt hieman rinnallevetoa alle ja sitten leukoja meni vain 7. Parin minuutin palautuksilla 6 ja 5 perään. Ja siis kesällä vielä meni 13. Nyt on jotain outoa.
Vähän vähemmän olen niitä treenannut mutta olisin luullut riittävän ylläpidoksi tai että nyt ainakin kymmenen olis lähtenyt helposti.

Aakoo
28.11.2022, 13.41
Leuat paranee vaan vetämällä isoja volyymeja. Itse teen tyyliin 10*10 sarjaa 2-3 kertaa viikossa eri otteilla ja leveyksillä. Lisäpainot kannattaa ottaa myös käyttöön jos vaan mahdollista.

JackOja
28.11.2022, 13.47
Muuten tiedoksi kun sattumalta huomasin, että VesaP ja tommi2 jatkavat palan kasvatusta Fillarikeskustelun puolella.

Tuntuvat kaipaavan meitä muitakin sinne. Noo, ei varmaan kaikkia :rolleyes:, mutta niinku yleisellä tasolla tuntuu olevan fiilis sellainen.

kauris
28.11.2022, 14.26
Muuten tiedoksi kun sattumalta huomasin, että VesaP ja tommi2 jatkavat palan kasvatusta Fillarikeskustelun puolella.

Tuntuvat kaipaavan meitä muitakin sinne. Noo, ei varmaan kaikkia :rolleyes:, mutta niinku yleisellä tasolla tuntuu olevan fiilis sellainen.

No vitsit, jotenkin vaikealta tuntuisi vaihtaa toiseen foorumiin kun yhteen on jämähtänyt jo lähes parin kymmenen vuoden ajan. Mutta ehkä sitä pitää kirjautua sinnekin ja käyttää molempia jonkin aikaa ja katsoa miltä tuntuu.

edit. tunnus luotu. Tuli tilaisuus vaihtaa nimimerkkiä samalla. Tää kauris on aiheuttanut aina hämmennystä. Taivuttaminen on hankalaa ja kun ei tästä tiedä edes onko kirjoittaja mies vai nainen. Toki nyt 2004->2022 maailma on muuttunut ja sillä ei kai ole enää edes väliä :)
On tämä ihmeellistä.
Niin ja siis siellä puolella olen nimimerkki Densen.

kauris
15.12.2022, 10.09
Viikko sitten viimeksi. Tänään seuraava.

nure
15.12.2022, 10.43
Vartti sitten, kevyt yläkroppa.

kaakku
15.12.2022, 13.04
Viime perjantaina ja oli hyvä treeni. Nyt harmittaa kun on jäänyt flunssan takia treenit väliin ja jää vielä ainakin ensi viikkoon asti.

Aakoo
15.12.2022, 15.20
Eilen jalkoja, tiistaina penkkiä. Pitää katsoa jos tänään jaksaisi mennä vielä selkää treenaamaan.