Näytä tavallinen näkymä : Mitä TV-sarjaa katsoit viimeksi?
tempokisu
12.09.2017, 19.28
Yritin kyllä...."Kauniit ja Rohkeat" aiheena kiitospäivän ateria ja ystävällisiä puheita vihollisten kesken. Meni niin siirapiksi että - tulin koneelle, ei pystyny. Tosin toihan olisi kiva topicci, kerro jotain hyvää edellisen viestin lähettäjästä ( kehu oikealla puolella istuvaa) :D
Mutta minun mielestä uudistunut "Uutisvuoto" oli hyvällä tavalla uudistunut. Ei enää Stan Saanilan kaksimielisiä puujalkavitsejä ja alapäähuumoria; Hjallis vei 10 ( tai jotain) julkkista maailmanympäryspurjehdukselle, mutta ikävä kyllä tietojen mukaan toi kaikki myös takaisin... - ei sitten tehtykään tästä realitystä konkreettista "pudotuspeliä".
Expansen toinen tuotantokausi Netflixistä, heti kun se tuli saataville. Ei ehkä jokajonnen kamaa, mutta tällaiselle hard-scifi fanille todella maukasta makkaraa. Se scifipuoli on melko kevyttä, helposti ymmärrettävissä. Varsinainen sisältö on siinä, miten nämä pienet muutokset vaikuttavat yhteiskuntaan. Avaruudessa syntyneet lapset eivät voi koskaan asua Maassa, koska avaruus tuhoaa luut. Happi on kallista, joten köyhät joutuvat elämään jatkuvasti ilman (pun intended). Jännittävää ja hienosti toteutettua. Kirjatkin ovat hyviä, mutta eri tavalla.
^Kiitos vinkistä! Vaikuttaa lupaavalta. Jäikin vähän tyhjä kolo, kun The Crownin toisen kauden alkamiseen on vielä aikaa.
Eikö uusi Galactica ollut juuri tuollainen?
edit: kelailin vähän juttuja ja tarkemmin mietittynä olihan siinä Galacticassa ja esim. Babylon 5ssä jotain yritystä, en tiedä sitten olenko vaan itse jotenkin ronkeli ja nämä kirjatkin, mihin viittaan, luin 30 vuotta sitten... ei varmaan olisi edes pitänyt aloittaa tätä valitusta. mutta miten muut, onko teistä scifi sarjoissa monesti vähän kevyt ote? musta "scifi GoT:tä" ei oikeastaan ole. miksei? hiljattain tullut Lapsuuden Loppu minisarjakin oli jotenkin pahvinen toteutus. ehkä vika on meikäläisessä.
Lapsuuden loppu oli kyllä pettymys, joskin sen lukemisesta on todella kauan, joten voihan se olla alun perinkin huono.
Kovasta scifistä on pulaa varsinkin TV:ssä. Expansen lisäksi MrRobot ja sitten ... ei tule muuta mieleen. Muuntohiilestä ollaan kai tekemässä. Paul McAuleyn Hiljainen sota sopisi hyvin telkkariin, samoin Kim Stanley Robinsonilta melkein mikä vaan.
Katsojamenestyshän on määräävä tekijä. Ihan sama vaikka sarja olisi miten kehuttu ja palkittu ja katsojaluvutkin ihan hyviä niin jatkoa ei välttämättä seuraa. Scifikin on lajina sellainen, ettei suuria riskejä oteta. Ei kukaan ollut varma tuleeko GoTstäkään menestystä, vaikka loppujen lopuksi sehän on samalla reseptillä tehty kuin Rome. Tissejä, väkivaltaa ja juonitteluja eksoottisissa puitteissa.
Katsoin nyt viisi jaksoa tuota Expansea ja siinä on toiminnan vastapainona vähän sellainen Blade Runner -fiilinen etsivätyöskentely. Kevyt katsottavahan se on ja minusta Game of Throneskin on fantasiasaippuaa. :D Mr Robotin ekan kauden jaksoi katsoa, mutta ei sekään oikeastaan mitenkään ihmeellinen ollut. Black Mirror on sen sijaan ollut todella hyvä.
tempokisu
17.09.2017, 16.03
Ykköseltä Uutisvuoto uusintana. Hyvää - tai erittäin hyvää - tämän ohjelman uudistuksessa on se ettei tarvi kuunnella enää Stan Saanilan kaksimielisiä puujalkavitsejä. Laura Kolbe sensijaan on huono valinta, liikaa ympäripyöreetä miettimistä.
Ei sitten Antti Kaikkonen honannu miten selittää että saa vastaukseksi "torppa" :p
Expansen toisen kauden jakso V: Home. En kyllä heti muista, että olisin aikoihin nähnyt mitään noin kaunista.
^ mä oikein kiirehdin että näkisin ton... no... sä et varmaan sitten kauheen kauniita juttuja näe :D ?
Olen aina ollut tragedian ystävä. :D Ja kaiketi jotenkin onnistuin samaistumaan kyseisiin kahteen päähenkilöön eniten. Muut eivät ole niin kiinnostavia - paitsi ehkä Amos kaikessa ristiriitaisuudessaan.
^No piti se jakson loppukohtaus käydä vielä fiilistelemässä YouTubesta heti sen jälkeen ja huomasin kyllä, että moneen muuhunkin se jakso oli kolahtanut. Piti eilen oikein jatkaa katsomalla se jakso ensin ja sitten vasta eteenpäin. Kuulemma se onkin oikeasti ekan kirjan loppu (?) ja sillä se tuntuikin niin hienolta finaalilta. Oli kyllä myös erittäin hyvää näyttelijätyötä.
Se vain osui jonnekin omaan herkkään kohtaan. :D Tuo on totta. Holdenissa on jotain yliyrittämistä, mutta nätisti sanottuna suurimman osan aikaa vaikuttaa vain siltä kuin näyttelijällä olisi paha darra. Tai ummetus.
Grand Tourin ekan kauden loppupuolen jaksoja, rästissä oli muutama.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
tempokisu
23.09.2017, 22.56
Uutisvuotoa - Anna Perhoa ei vaan jaksanu enää kuunnella ( voimia Annan miehelle...)
BB Holland
30.09.2017, 11.53
Foxin israelilainen Lavastus, Sillan uusinnat. The Americans.
En minä, mutta tuo parempi puo(lisko) trekkarina kiekaisi riemusta:
http://www.imdb.com/title/tt5171438/
(http://www.imdb.com/title/tt5171438/)Linkkiallergikoille selvennyksenä Star Trek Discovery
^ Saattapa mennä. Kotterokin ilmaisi huoltotarpeensa 3 kkm sisään.
Mukavaa saada pois alta ennen talvea; itse meinaan askarrella.
En minä, mutta tuo parempi puo(lisko) trekkarina kiekaisi riemusta:
http://www.imdb.com/title/tt5171438/
(http://www.imdb.com/title/tt5171438/)Linkkiallergikoille selvennyksenä Star Trek Discovery
Täytyy sanoa, että lupaavasti alkoi. Ei virheettämästi, mutta lupaavasti
Täytyy sanoa, että lupaavasti alkoi. Ei virheettämästi, mutta lupaavasti
Omaan makuun mentiin kyllä jonkin verran pieleen, Discovery ei tuonut mieleen Star Trekiä vaan pikemminkin J.J. Abramsin version siitä maailmasta. Tarinankerronta oli kuin suoraan uusista elokuvista, tosin hieman vakavampaa, ja visuaalinen ilme myös lens flareja myöten. Myös klingonien uusi maski on todella kyseenalainen, tarviko pyörä todellakin keksiä uudelleen neliön muotoisena?
Mie kyllä tykkäsin uudesta Star Trekistä.
Mutta viimeksi eli tänään tuli väijyttyä Netflixistä 10-osainen Islantilainen sarja "Loukussa".
Oli ihan jees, seuraavaa kautta sitten vaan odottelemaan.
twentyniner
01.10.2017, 23.13
Eränkävijät
Eilen ei hotsittanutkaan lähteä lenkille vaan jämähdin sohvanpohjalle.
Pari jaksoa "Eränkävijöitä" ja pari jaksoa mainiota "Matkamiehet Brydon & Googan Italiassa" tuli tsekattua Yle Areenasta.
Narcos 3. kausi. Ihan hyvä, vaikka ei niin hyvä kuin kaksi elää kautta. Vaikuttaa siltä että saadaan vielä 4. kausi.
Seuraavaksi pitää aktivoida hobon tilaus ja aloittaa The Handmaid's Tale.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uusi Star Trek eka jakso katottu ja onhan toi heittämällä paras noista sarjoista.
Älä älä :)
Tosin kolmas jakso oli jo iso askel perinteisemmän Star Trekin suuntaan pienellä Stranger Things vivahteella. Vahva jatkoon kun suunta muuttui pilotista.
no nyt katoin ne loputkin julkastut jaksot Discoverystä ja toi todellakin pärjää omillaan. musta monia Star Trekkejä vaivaa se "mitä valitatte laadusta, tämä on virallinen Star Trek ja tässä on pahvipäisiä muukalaisia ja vaiheiset ja...", mutta oma mielipide on, että tuollaisenkin spin offin täytyy olla katottava ilman sitä pääsarjaa. tiedän hyvin että monet trekkerit ovat eri mieltä.
Satunnaiset pahvipäät on boorink ja joutavat historian hämärään oudoksi kuriositeetiksi. Trekeissä parasta on usein ollut se, miten eri lajeja on lähdetty syventämään ja samalla voitu luoda kauniita ja monitulkintaisia metaforia nykymaailmasta. Valitettavasti tämä uusin Trek on vielä pahvipää asteella, vaikka tietenkin tietotekniikka on tehnyt niistä hienomman näköisiä. Mutta miksei voi pidättyä vanhoissa tutuissa tai edes melko rajallisessa määrässä eri näköisiä otuksia.
Toinen asia mikä minua on aina viehättänyt Trekeissä on niiden optimistisuus ja toisaalta se, että kaikki ovat tavallaan kuvauksia jonkinlaisesta yli-idealisoidusta työyhteisöstä, jossa kaikki on kaikkien kavereita. Ei puukoteta selkään ja pomot on aina oikeamielisiä. DS9 rikkoi tätä hieman (Quark ja Garak), mutta lempeästi. Uudessa sekä optimismi, että työidealismi on heitetty odottamaan parempia päiviä. Ehkä nyt on sen aika. Onneksi sentään on Tilly.
Tosi Trekkie löytää uudesta sarjasta maukkaita pääsiäismunia: Gornin luuranko, cardassialainen myyrä, jne.
Netflixiltä tulee päivän myöhässä After Trek niminen talk show jossa pähkäillään viikon jaksoa. Toivoisi vaan, että Hesarin Westerosin kirjeenvaihtaja voisi siirtää asemapaikkansa San Fransiscoon, Tähtilaivaston päämajaan. Sieltä riittäisi raportoitavaa.
Klingonien status vahvana soturirotuna on aina ollut erittäin kyseenalainen. Niin kauan kuin muistan, niin ihmiset ovat taistelleet tasavertaisesti klingoneita vastaan. Klingonien pitäisi olla jem'hadarien kanssa suunnilleen yhtä vahvoja, vulkanuslaisia vahvempia ja heikompia kuin borgit. Tämän porukan heikoimpia ovat ihmiset ja silti painit päättyvät aina ihmisten voittoon, paitsi Worfin tapauksessa.
Incredible fishing with Hissu & Tommi
Tätäpä viimeksi. Hauska jakso vaikkei kaloja tullutkaan... OHO, tsori jos spoilasin :D:o
sähköläski
06.10.2017, 15.11
tänään taas: Sohvaperunat. TV:n parasta antia! ja sunnuntaina tulee eränkävijät. Äijä on paras. (Oma koira ojassa..)
tempokisu
08.10.2017, 18.13
"Jaoin lankakerää" ( ohuemmaksi, kahdelle säikeelle) siinä sivussa katselin Miss Marplea. Että on muuten raivostuttava ( anteeksi, itekin olen raivostuttava tärpästikkeli vanha ämmä), ja joka ainoassa Miss Marplessa ja 90% Hercule Poiroteissa on mukana aina se sama, huomattavan kapeahuulinen ( sanon tiukkahuuleksi) vanhempi naishenkilö. Yleensä myös tiukkapipon roolissa.
Nyt tulee joku "laa laaa"?? juontaa - yllätys- Jarkko Saariluoma. Ja tuntuu että nyt Maria Ylipää on nostettu vähän joka ohjelmaan mukaan.
Mutta se paras juttu tulee tässä: Marian pikkuhousut näkyi ( vaikka ei ole lyhyt hame) valkoset oli :D :D
Harmi kun sateisena sunnuntaina jalkavammaisena ei ole kovasti tekemistä, ja ne kaksi katsottavaa ( mulle siis) telkkariohjelmaa - tulee päällekäin. tv2 taitoluistelua naisten vapaaohjelma, ja tv3 ne...tähdenlennot. Voihan sitä mainosten välillä katsoa taitoluistelua.
Suburra. Oli samaa tasoa Gomorran kanssa, eli katsottava.
Eränkävijät katselin loppuun pois kuleksimasta.
The Orville - Star Trek pastissi joka kunnioittaa TOS:in ja TNG:n alkuperäistä ideaa paremmin kuin myöhemmät sarjat. Varmaan tarkoitettu vitsiksi, paljon pieruvitsejä, mutta kuoren alla on iso sydän samalla tavalla huolissaan maailmasta kuin esim TNG. Suosittelen kokeilemaan. Sitä paitsi pieruvitseihin ei kyllästy ikinä.
The flying Chocobo
12.10.2017, 11.17
Tuli tallennettua Teemalta Kotiseutu (Heimat) ja katseltua sitä taas pitkästä aikaa. Kyllä vaan on edelleen hieno kronikka. En muistanutkaan, että jaksojen pituudet vaihtelee noin tunnista reilusti yli kahteen tuntiin. Mitäpä sitä vakiomitassa pysymään jos aiheen käsittely vaatii enemmän tai vähemmän aikaa. Kohta eka 11 osan setti katsottu ja jatkosarjakin on odottamassa. Erityisesti miellyttää ajankuvaus etenkin arkisimmista asioista.
H.Brooks
13.10.2017, 16.28
Skam areenasta. Hienosti tehty ja koukuttava vaikken ole enää kohdeyleisöä.
Designated Survivor. Onpa huttua, mutta ällöttävän viihdyttävää huttua. Rillit tekee muskelimiehestä nössön.
Punk'd Suomi. tässä onkin sitten meikäläisen ehdokas "vuoden huonoin tv-ohjelma" -kisaan..
Poika ennusti asiaa jo radiomainoksen kuultuaan; uteliaisuus oli kuitenkin voittanut.
Ennakko-odotuksetkin kuuleman mukaan alittuivat kirkkaasti. En vaivautunut.
Star Trek Discovery.
Klingonit ovat kyllä mahtava SOTURIrotu.
The Handmaid's Tale, 1. kausi. Meh. Pettymys kaiken hypen jälkeen.
Curb your enthusiasm, kaudet 1-9 HBO:lla. Aivan parhautta!
Pakanamaan kartan Yle Areenasta. 3t lauantaina ja 3t sunnuntaina. Nyt meni jakeluun, ku aikanaan ei jaksanu seuraa. Paljon hyvää, ajankuvaa myös. Suosittelut.
^^katoitko koko kauden? mä jaksoin 3 jaksoa ja tiedustelisin muuttuko yhtään paremmaksi?
Katsoin koko kauden, ei muutu mihinkään. Kun on nähnyt kolme jaksoa, on nähnyt koko kauden.
En ole lukenut kirjaa, mutta sarjan vikassa jaksossa jätettiin ovi auki toiselle kaudelle.
tempokisu
18.10.2017, 16.24
Punk'd Suomi. tässä onkin sitten meikäläisen ehdokas "vuoden huonoin tv-ohjelma" -kisaan.
Se mainoskin riitti siihen että oon samaa mieltä.
Mutta eilen katsoin kaikki "vakiot": Kauniit ja Rohkeat, Emmerdalen ja Salatut Elämät. Ja ihan turhaan katselin, hömppää ja vieläkin hömpempää.
Fear The Walking Dead @HBO. Kolmoskausi loppuun, kauden viimeiset 8 jaksoa olivatkin jossain vaiheessa ilmestyneet. Hirveetä paskaa oli kyllä.
Toivottavasti tänään jatkuva TWD on parempi.
Mindhunter (http://www.imdb.com/title/tt5290382/) @Netflix. Parin jakson perusteella vaikuttaa lupaavalta, eka jakso aika kökkö paikoin, mutta onneksi annoin mahdollisuuden jatkoon silti.
Juuri katsoin Areenasta, kun Peltsi rääkkäsi itseään. Tavoitteena oli meloa Helsingistä Hankoon, mutta melonnan lisäksi mentiin sitten jollakin sotapaatilla, polkupyörällä, kävellen ja rullaluistimilla. Aika koville tuntui ottavan 150km:n taival. Saapa nähdä miten äijän käy jatko-osissa.
https://areena.yle.fi/1-4198396
^ sama ohjelma areenasta näkyi täälläkin.
tempokisu
29.10.2017, 19.24
Idolssia olen tuossa katsonut.
?? no mun silmiin siellä on tusina ihan samanlaisia samantyyppisesti laulavia nuoria poikia, ja muutama ns. asennemuija.
Ja kaikki kertoo että on ollu itsetunto-ongelmia, on kiusattu, on ollu vaikeeta....
lisäys: perhana, pudottivat Lindan, hän oli sentään enempi erottuva ja sellainen kansainvälisen tyypinen lauluääni. Jatkoon siis vaan pelkkiä kiiltokuvia.
tempokisu
29.10.2017, 21.34
Tähän perään sitten kuitenkin aloin seurata "Tähdet Tähdet" ( vaikka hiphoppijakso ei vähääkään inspiroi) onnistuijia olivat: Erika Vikman ja André Linman.
Nyt vaan jäi vaivaamaan, mikä oli se yhtye jonka André Linmanin isä sponsoroi, sellainen puolihevibändi ja ihan mukavia melodisia kappaleita esittivät. ...hei, se on "Sturm und Drang", pidin erityisesti kappaleesta "Indian".
Stranger Things 2. Kausi. Ei vetänyt vertoja ensimmäiselle.
Pedalatleten
29.10.2017, 23.07
True Detective, 1. kausi. Katson aika vähän, tv:tä, joten moni sarja on varmaan mennyt ohi mutta paras sarja mitä minä ikinä olen katsonut. En uskaltanut katsoa 2. kautta etten pettyisi. Edellinen jota katsoin kaikki osat oli Angels in America, yli kymmenen vuotta sitten...
Mindhunteria pari jaksoa eteenpäin.
Tasokasta tekoa on kyllä. Alkanut jopa kiinnostaa selvitellä perustuuko tuo millään tavalla tositapahtumiin. Ainakin nuo murhaajat kuullostavat tutunnimisiltä.
Jopotuinen
30.10.2017, 11.46
Uusi suomalainen sarja Myrsky (tjsp).
Voi surkeuden surkeus. Vaikka kuinka yritin, pakko oli lopettaa kesken.
Nyt oli kyllä laitettu rahat haaskuuseen, jotenkin tuli mieleen Turkan tulkinta jostain Aleksis Kiven eepoksesta, vai oliko se Kiimaiset poliisit.
Jami2003
30.10.2017, 18.57
Joo aivan käsittämättömän...
Nii joo katsoin mä ton Mindhunterinkin viikonloppuna. Oli melko hyvä.
Ja tässä vähän vertailua Mindhunterin ja oikean Ed Kemperin välillä:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=FDYBmNYc8IA
tempokisu
30.10.2017, 21.37
Katsooko kukaan teistä enää "tavallisia" telkkariohjelmia, siis ihan että tulee perus-kanavilta? Kaikki nuo teidän ohjelmat on ihan outoja, ei ne mun telkkarista näy...
Juuri katsoin Kauniit ja Rohkeat ( piruvie hotellin henkilökunta pilasi Ridgen suunnitelmat), Emmerdalen mä nukuin kun huimasi..Salatut Elämät ( hömppää) ja vähän Uutta Päivää. Meen katsoon kohta tv1 iltauutiset.
"Myrskyn jälkeen" by Leea Klemola. Parasta kotimaista sitten Pakanamaan kartan. Kannattaa kattoo. Areenasta löytyy.
"Myrskyn jälkeen" by Leea Klemola. Parasta kotimaista sitten Pakanamaan kartan. Kannattaa kattoo. Areenasta löytyy.
Hehkutuksen hämäämänä katsoin n. 10 min, ensimmäistä jaksoa. Toista ei tarvitse enää jännittää.
Meen katsoon kohta tv1 iltauutiset.
Oot kuule pahasti myöhässä, tai jos haluut nähdä vain säätiedotusosuuden.
Ontopic: Jotain Uuden-seelannin rajavartijat sarjaa. Tää on hyvä. Kuvanlaatu huonoa mutta kuvaus ja juonenkerronta on priimaa. Ei hypitä kokoaikaa keisseistä toiseen ja kertailla sit sataan kertaan jotain keissiä mikä oli jo 3min aikaisemmin näytetty (tätä oli Australian rajavalvontasarjassa kokoajan).
Edit: On ikävä TLC kanavan hääpukuohjelmia. :( Mutta kun TLC ei enää satelliitin kautta näy. Vttu. Joo, tiedän, se kait näkys normiantennin kautta mutta eihän kukaan järkevä enää tv:tä katso normaalin antenniverkon kautta.
Katsooko kukaan teistä enää "tavallisia" telkkariohjelmia, siis ihan että tulee perus-kanavilta? Kaikki nuo teidän ohjelmat on ihan outoja, ei ne mun telkkarista näy...
Täällä takavasemmalla on mun käsi pystyssä, näkyykö?
Digilootassa on noin 20 ei vielä katsottua ohjelmaa ja kaikki ovat napsittu joko YLE:n ykköseltä tai Teemalta.
JumboJim
31.10.2017, 22.00
Noin viikon uutiset, NVU
Metsämuija
01.11.2017, 21.13
Päätin katsoa Stargaten kaikki tuotantokaudet. About puolivälissä mennään. TV:n normiohjelmia en ole katsonut enää useampaan vuoteen ja Kauniista ja Rohkeista olen pysynyt kaukana sen jälkeen kun se aikoinaan alkoi. Luulen katsoneeni silloin ekaa jaksoa.
Ab Fab, on se vieläkin kova.
Mindhunter loppuun.
No jaa, mitähän sit kakkoskautta odotellessa. Keskenhän tuo jäi, niinkuin nykyään ~kaikki.
EDIT: kappas, sarjaa kehutaan päivän Hesarissa (https://www.hs.fi/paivanlehti/02112017/art-2000005432405.html). Ei syyttä.
Ai niin ja toi TWD:n viimeisin jakso. Aika tylsää ammuskelua vaan, hoh hoijaa. Alkaa kyllä pikkusen riepomaan tuossa sarjassa ihmisten ("hyvisten") loputon typeryys. "Hei, ei tapeta tuota pahista juuri NYT kun olisi tilaisuus", "omatuntoni kolkuttaa, jätetään tuo pahis henkiin" jne... ennalta arvattavilla seurauksilla. Nyt jätettiin kaiken lisäksi iso joukko pahiksia henkiin vaikka olisi voitu listiä ne...
tempokisu
06.11.2017, 12.59
"Vuosia Nuoremmaksi" - ilmeisesti uusinta.....no, en nyt pitäisi sitä niin kammottavana jos 46-vuotiasta arvioidaan 53-vuotiaaksi, tosi vaikeeta sitä on vuodelleen arvioida. Arvioin mun ikäisekseni.
Oli miten oli, oon kuitenkin sitä mieltä että mun ikäiselle ei sovi nakkikuori-hopee-mukahame, juuri peitti "vesirajan". Siihen vielä kultainen paljettipusero ja korkokengät, anteeksi oli miten muodikas ja nuorekas tahansa, niin näyttää halvalta. Ei tietenkään tarvi pukeutua "ikäisensä tavoin" mutta jotain rajaa (kirjaimellisesti) sentään. Eihän se "nuorekkuus" ole että meikataan ja laitetaan, tai vaate joka ei ole yhtään kantajansa tyylinen.
Pirjolle ( ohjelman muuttuja-henkilö) sopi kyllä erinomaisesti ensin puetut vaaleat housut ja vaalea tosi jees motoristityylinen nahkatakki, oli samalla reipas ja tosi tyylikäs.
No jaa, mitähän sit...
No sit The Deuce. Viikonloppuna 7 ekaa jaksoa meni sujuvasti, yksi taitaa olla jäljellä ykköskaudesta. Aika mainio, yllättävän "rohkea". Pikkusen päälleliimattua paikoin sellainen "historiadokumentointi", tapahtui tälläistä ja tälläistä. Kaikkea ei ole mielestäni saatu luotevasti upotettua tarinaan.
Ja mitähän muuta... Sohvaperunat tais mennä perjantai-iltana ja boksilta Pitääkö olla huolissaan.
tempokisu
06.11.2017, 14.17
Sohvaperunat on hauska, mun suosikkiryhmäni on se vanhempien herrasmiesten ( joista yksi menehtyi, otamme osaa) porukka. Siinähän parasta on kun toisilla on samoja mielipiteitä kun itsellä, tuntee itsensä ei-niin-oudoksi :D
Mutta ah, tuossa olen katsellut ( kävin katsoon mikä tämä on..) "Samassa veneessä", tulee niin hyvä tunne että EI ole siinä samassa perhe-lapsi-helvetti-paatissa. Ah, ihanaa saa nahkistella itekseen eikä tarvi kuskata kymmentä lasta ja viedä neuvolaan ja hakee tarhasta ja koulusta ja tehdä ruokaa kaikille. :D
Oli miten oli, oon kuitenkin sitä mieltä että mun ikäiselle ei sovi nakkikuori-hopee-mukahame, juuri peitti "vesirajan".
Einille sopii.
Siihen vielä kultainen paljettipusero ja korkokengät, anteeksi oli miten muodikas ja nuorekas tahansa, niin näyttää halvalta.
Eini ei näytä halvalta.
Ei tietenkään tarvi pukeutua "ikäisensä tavoin" mutta jotain rajaa (kirjaimellisesti) sentään.
Eini ei tarvi rajoja.
Eihän se "nuorekkuus" ole että meikataan ja laitetaan.
Einin nuorekkuus on.
Vaate joka ei ole yhtään kantajansa tyylinen.
Eini on aina tyylikäs.
Digiloodasta katsoin just viimeisen jakson tanskalaisesta Rantahotellista.
tempokisu
06.11.2017, 17.02
^ eh...josko laitettais artistit ja esiintymisasut eri kategoriaan kun tavikset menee kauppaan tai kuppilaan :D Ei ne julkkikset tai artistit ( erityisesti naiset) samannäköisiä ole "siviilissä" kuin esiintymislavalla tai lehden kannessa ( paitsi nuoret missit on mun mielestä nätimpiä ilman sitä pakkelikerrosta..). Einillä on ihan kivoja esiintymiskuteita, mutta toki meikkaaja saa tehdä hieman töitä. Einin nuorekkuudesta voi olla montaa mieltä....sanotaan että on ikäisensä näköinen ja musiikkityylinsä oloinen. Tangomarkkinoille mennään esiintymään erilaisissa asuissa...
Mä mainitsin myös jotain kantajan omasta tyylistä....senhän sä lainasit, mutta et huomioinut.
Tuo että löytää oman tyylinsä on tosi tärkeä asia. Se näkyy heti ulospäin jos yrittää olla jotain mitä ei ole - ja tämäkin on koettu kokemuksen kovan koulun kautta. Pskanmarjat onko tyylikäs tai mitään, mutta jos jossain vaatteessa/tyylissä on epämukava ja ahdistava olla, se kyllä näkyy.
Toi "Vuosia Nuoremmaksi" on kuitenkin käsikirjoitettu ohjelma, siellä on ihan tarkoitus "tehdä" siitä kohteesta aivan erityylinen kuin mitä hän oikeasti on. Kohteen pitänee myös olla iloisesti hämmästynyt uudesta minästään, olen tasavarma ettei he saa sanoa; no pska, mä en tämmöisenä tuttavilleni näyttäydy.
Tuossa seurasin tovin Järjen Jättiläistä. Näköjään en ole ...:D mutta töissä tiedän melkein ihmisen iän ja sukupuolen ja viimeistään kun näen, perusteella millaista lääkeasiaa on kun on "lääkeasiaa". Samoin olen aika hyvin harjaantunu tunnistaan mersu-kuskit ( iäkkäiden ajokorttitodistuksessa mun oma tehtäväsarjani).
Mä mainitsin myös jotain kantajan omasta tyylistä....senhän sä lainasit, mutta et huomioinut.
Korjattu :-)
The Game Revealed
HBO:lla tuollainen "making of..." -tyyppinen dokumenttisarja (~vartin jaksoja) GoT:n seiskakauden jaksojen tekemisestä. Olipa mielenkiintoista, kaikkea sitä nykyään tehdäänkin. Monenlaista ammattilaista tarvitaan lavasteiden ja efektien tekoon. Pikkusen kyllä illuusiot kärsi tuon katsomisesta.
Stranger Things 2. Ihan kelpo jatko hyvälle ensimmäiselle kaudelle. Yleinen mielipide tuntuu vähän dissaavan, mutta enpä oikein näe siihen muuta syytä kuin aivan turhan seitsemännen jakson. Kyllä tästä on taas hyvä jäädä odottelemaan kolmatta tuotantokautta.
tempokisu
08.11.2017, 15.13
Oot kuule pahasti myöhässä, tai jos haluut nähdä vain säätiedotusosuuden.
.
No juuri se säätiedotus siellä onkin se tärkein osio :D ....no se on, muut "uutiset" on ehtiny tulla jo aamuteeveestä monta kertaa.
Aamulla katselin Kauniit ja Rohkeat alkuosaa, kun se jäi eilen väliin :D
Brittiläinen tv-kokki Rick Stein (Yle Teema&Fem) kikkailee Kiinassa.
Girls, 6s kausi, osa 1 ja 2. Huhuh, kynä lentää Lena Dunhaimilla kyllä.
Stranger Things
Bongasin sarjan maininnoista tässä topicissa ja ykköskausi katsottu nyt. Tuohan oli varsin mainio. Itsekin 80-luvun alun teini ja tuollaistahan se juuri oli!
Pitääpä tsekata kakkoskausikin kommenteista huolimatta.
EDIT: no olihan toi kakkoskausi ihan hirveetä paskaa, valtava pettymys ykkösen jälkeen.
Frendejä Netflixiltä. Kaikkia jaksoja ikinä edes nähnytkään ja sopivan ajatusvapaata.
Oikeastaan olen yllättynyt miten paljon parempi se on kuin luulinkaan/muistinkaan. Ihan sekokahjoja juttujakin välillä. Chandler ja Joey ovat kyllä eniten sarjan suola.
tempokisu
13.11.2017, 13.13
Laitoin kellon piriseen että näen kerrankin "Outlanderin". pyh, ihan tylsää...
Ja odottelin koko sunnuntain "Tähdet, tähdet" - ja sitten nukahdin jo toisen esityksen jälkeen...
mä tykkäsin taas Rossin noloista tilanteista. Joey oli vähän liian cool.
Ross oli mun suosikki joskus teininä, mutta kyllä se vaaka nyt kallistuu Chandlerin puolelle. Ross on niin rasittava valittaja suurimman osan aikaa. Joey on lähinnä sympaattinen hölmö. Sarjan käsikirjoittajille kyllä täytyy antaa krediittiä siitä, että loivat niin hyvin erilaisia ja epätavallisia henkilöhahmoja, jotka ovat kuitenkin täysin uskottavia.
tempokisu
17.11.2017, 18.11
Odotellessani Kauniita & Rohkeita kudoin nukelle säärystintä, ja siellä tuli "Rankat Duunit". Kaameeta kiljumista...joten kävin katsomassa mikä on?
Voi elämä, jos työpaikalle tulisi kaksi nuorta tyttöä ( kyllä) kiljumaan ja huutamaan jumankautaa niin hyvin äkkiä sanoisi takas että nyt päät kiinni. Ihan ok että näytetään millaista ne jotkut pskahommat on, mutta toi tytteleitten kiljuminen ja kiroilu on ihan ala-arvoista suhtautumista.
Tästä voi todeta vain sen asian että tyttelit ei ole ikinä oikeita töitä tehnyt. Tosin sen kaikki varmaan tiesikin...( Viivi Pumpanen, Tuija Pehkonen).
En katsonut vielä, mutta viikonloppuna katson Netflixiltä Punisher-sarjan. Luvassa parhautta ja väkivaltaa <3
Maanantainen TWD-jakso. Hyvä, juuri kun olin luovuttamassa sarjan seuraamisen tulikin kauden eka kelvollinen jakso. Ei ollutkaan pelkkää tylsää ammuskelua.
Lisäksi seurannassa Netflixin "Designated survivor". Hömppää toimintaviihdettä, mut kattoohan tota. Jack Bauer (onpas hän vanhentunut, btw) USA:n presidenttinä joutuu kiperään tilanteeseen.
H. Moilanen
22.11.2017, 15.20
Narcos. Ennakko-odotukset korkealla Breaking Badin jäljiltä ja siksi hieman laimea kokemus. Jatkan kuitenkin jos vaikka lähtisi lentoon jossakin vaiheessa.
Oli kova, mutta ei ihan niin kova kuin uskalsin ennakkoon odottaa. Muutama turha jakso välissä, lopussa on aika raakaa menoa. Kyllä tälle jatkoa odotetaan.
Jumalattomat Netflixiltä. Aina sitä elää toivossa, että mitään uutta kiinnostavaa sisältöä ei tulisi, mutta ei se vaan niin mene.
https://youtu.be/mMUiRYoc76A
Ekan jakson nyt katsonut ja tykkäsin kovasti. Realistinen, mutta silti hieman runollinen, ei kerro liikaa päähenkilöittensä taustoista, kiehtovat hahmot, hyvä lavastus ja kuvaus - kyllä ite olen koukussa. Jo pelkästään siksi, että pääosassa on Michelle Dockery, joka oli suosikkini Lady Maryna Downton Abbeyssa. Rehellistä hiekkaa hampaissa -länkkärimeininkiä.
tempokisu
26.11.2017, 21.03
"Tähdet tähdet" Nyt oli hienoa, kaksi mun suosikkikappaletta esitetty; Rekkamies ja Ghost Riders in the Sky.
Mutta Maria "minua ei saa arvostella mutta minä saan sanoa mitä vaan" Veitola töpeksi arvostelussaan, vihjaten että Johnny Cashilla ja Matti Eskolla on Marlboroa ja alkoholia kulunut.
Ihana Matti Esko on vuosikymmenet ollu mun suosikkini ja on sitä edelleen.
Godless, kolme ekaa jaksoa. Vaikuttaa vahvasti laatusarjalta, jäin heti koukkuun.
Mars Netflixiltä. 1,5 jaksoa kattottu, ehkä menee loppuunkin asti. Ei nyt ehkä paras tekotapa kuitenkaan tällänen dokufiktio..
Black mirrorista tullu uusi kausi? Näytti FB sellasta mainostavan..
Lähetetty minun Lenovo TB2-X30F laitteesta Tapatalkilla
Godless, kolme ekaa jaksoa. Vaikuttaa vahvasti laatusarjalta, jäin heti koukkuun.Komppaan. En olis keksinyt katsoa ilman höpinöitä täällä.
Tosin vasta eka jakso.
Godless, kolme ekaa jaksoa. Vaikuttaa vahvasti laatusarjalta, jäin heti koukkuun.
3 päivää, 7 jaksoa, laatua alusta loppuun. Vahvat roolisuoritukset, mielenkiintoiset hahmot, upea elokuvaus ja kunnollinen loppu. Hieno sarja.
Netflixillä alkaa olla hassu valikoima japanilaisia sarjojakin ja ehkä niistä oudoin tuli tänään vastaan: Kantaro - makealle perso myyntimies. Tyyppi vaihtaa työpaikkaa voidakseen työajallaan vierailla Tokion eri makeispuodeissa. Tyyli on aika erikoinen sekoitus huumoria, pientä pervoutta, kokkiohjelmaa ja Tokion matkaopasta, sillä liikkeet ovat täysin oikeita paikkoja ja kaupunginosatkin esitellään. Mutta Japani...
Makeisporno olisi ehkä oikea sana tälle sarjalle.
https://youtu.be/7o_cER382mM
3 päivää, 7 jaksoa, laatua alusta loppuun. Vahvat roolisuoritukset, mielenkiintoiset hahmot, upea elokuvaus ja kunnollinen loppu. Hieno sarja.Itsekin katoin loppuun äsken. Yhdyn kaikkeen mitä sanoit. Ihan huippu.
tempokisu
04.12.2017, 09.28
Eilen "Tähdet, tähdet" vaikka iltiksessa ylistetään "järkyttävän hyvä.." ( kas kun ei sairaan hyvä...) mun mielestä kaikki esitykset, mukaanlukien Saara Aallon aloituskappale, oli - järkyttävän huonoja.
Tässä ohjelmassa tason pitäisi kaiketi nousta loppua kohti, mutta on kyllä käynyt päinvastoin. Elias Kaskisen viisun "piimäkohtaus" pilasi koko kappaleen, mitä kummaa siinä oli ajateltu, että piimät naamalle ja rinnuksille????
Ohjelman ensimmäiset jaksot oli parhaita, kun mukana oli porukan parhaat laulajat.
3 päivää, 7 jaksoa, laatua alusta loppuun. Vahvat roolisuoritukset, mielenkiintoiset hahmot, upea elokuvaus ja kunnollinen loppu. Hieno sarja.
Tjoo. Kerrontaa olisi voinut vähän tiivistää ja rytmittää toisin. Aika raskas urakka tällaisena. Mutta ihan asiallinen paketti, upea kuvaus ja tasavahvaa näyttelemistä. Dockerykin pärjäsi, vaikka maneerit kuin suoraan Downton Abbeystä. Olisikohan sinne sujahtanut muutama anakronismi? Bouncerin jälkeen niihin on alkanut suhtautua paljon positiivisemmin.
Mut kiitos kaikille vinkistä. Oli ihan mukava nähdä että länkkäri voi taas vaihteeksi hyvin.
Netflix ja Dark. Jännää Saksasta. Neljäs jakso meneillään, saa nähdä onko loppuun saakka yhtä hyvä.
Jos Stranger Things upposi, niin sitten menee tämäkin. Oli hyvä, miinuksena se ettei kauden lopussa kaikki ollutkaan selvää vaan kakkoskautta joutuu odottelemaan.
https://www.youtube.com/watch?v=zy0b9e40tK8
The Crown, toinen kausi. Matt Smith Dr. Whon roolissa ei sytyttänyt, mutta on kyllä mitä mainioin prinssi Philip, ja Claire Foy niin Lissu, ettei edes ymmärrä hänen olevan näyttelijä. Toimii myös hyvänä historian kertauksena.
tempokisu
17.12.2017, 11.28
no, on tämäkin kai "sarja" The late late show with James Corden :D :D nauroin kyllä kisu mappurassa kun tyypit teki musikaaliesityksiä suojatiellä aina kun autoille paloi punane. Erityisesti pienellä kolmipyörällä ajeleva - ja kaatuva - joku sirkustirehtööri-hahmo nauratti.
Huumoria voi tehdä ilman typeriä kaksimielisyyksiäkin.
ps. tasatuhatluku lähestyy huimaa vauhtia...
No juu, Dark osui omaan makuun.
Nyt seurannassa Netflixiltä Manhunt: Unabomber. Hyvältä vaikuttaa kolmen ekan jakson perusteella, samaa henkeä kuin Mindhunterissa.
https://www.youtube.com/watch?v=nsd_LMDlzhI
The Crown viikonlopun aikana.olipa taas ihan huippukamaa. Ällistyttävän koukuttava vaikka aihe nyt on mitä on.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BYjVhYWQ5ZGQtMzc3ZS00ZjBkLWEzMjktMTRkNjg4YmZjMz lkXkEyXkFqcGdeQXVyNjUzMDIyNzE@._V1_UY268_CR4,0,182 ,268_AL_.jpg
Tää on hyvää kamaa. Kausi 1 katottu ja menossa kausi 2, Netflixistä.
T: 2 aikuista, ei lapsia.
The Crown viikonlopun aikana.olipa taas ihan huippukamaa. Ällistyttävän koukuttava vaikka aihe nyt on mitä on.
Tuo vissiin oikeesti olis hyvä? En ole uskaltanut vielä alkaa katsomaan kun pelkään ettei ole hypensä arvoinen. Täytynee joskus uskaltaa laittaa eka jakso pyörimään.
Tuo vissiin oikeesti olis hyvä? En ole uskaltanut vielä alkaa katsomaan kun pelkään ettei ole hypensä arvoinen. Täytynee joskus uskaltaa laittaa eka jakso pyörimään.
On se. Aika läheltä liippaa täydellisyyttä. Itse ajattelin jossain välissä katsoa uudestaan ekan ja tokan kauden.
Punisher Netflixistä.
Ei kyllä vakuuttanut. Frank Castle on ähisevä ja puhiseva apinamies.. kyllä on kauas tultu sarjakuvista.
^ missä tuon näkee? Mun Netflixissä on tarjolla vain kaudet 1-3?
Alias Grace meneillään samalta palveluntarjoajalta.
Hbo tai cmore, ei jaksa muistaa kummalta näkyy.
Itsellä menossa Gomorra, kausi kolme. Hbo.
Black Mirror neloskausi. Erinomaista settiä. ”Nobody steal my pussy” 😂
Minkä taakseen jättää. ihan kelpo Brittidekkari.
Samaa mieltä. Jopa enemmän kuin vain "ihan kelpo".
Harhailija
31.12.2017, 18.48
Hyviä ollut kaikki jaksot.
https://areena.yle.fi/1-3081836
tempokisu
02.01.2018, 08.43
Eilen "Siltaa" ....tapahtuiko ensimmäisen 15minuutin aikana jotain oleellista, muistin koko sarjan vasta siinä vaiheessa - en käsittänyt "juonesta" mitään.
Jopotuinen
02.01.2018, 10.49
Kauheasti en tota telkkaria, edes joka päivä. Mutta jotain kyllä. Eilen luonto-ohjelman Kitkasta.
Sarjoja ei taida olla kuin Doc Martin (vähän sukulaissielu), se on påp!
Ja sitten tämä Ikävät uutiset ja Huolissaan hupailut, vaikka juontaja onkin idiootti. Jotain muutakin, mutta ei just nyt tullu muuta mieleen, yleensä siinä Doc:in ohjelmapaikalla kuitenkin. Uutisiakaan en katso, kuin joskus sattumalta, harvemmin kuin kerran kuukaudessa kumminkin.
Taustalla mitään protestia, ei vaan tule katseltua. Joskus tallentelin digiboksiin jotta sitten myöhemmin, mutta kovalevy tuli täyteen ja töpseli pois seinästä stand by sähköä syömästä.
tempokisu
02.01.2018, 10.57
^ toi Kitka oli upea, siis niin upeita maisemia että tuli kylmän väreet! Doc Martiniakin tulee joskus seurattua, mutta menee hermo niitten hassujen kyläläisten kanssa..
Jopotuinen
02.01.2018, 16.34
^ toi Kitka oli upea, siis niin upeita maisemia että tuli kylmän väreet! Doc Martiniakin tulee joskus seurattua, mutta menee hermo niitten hassujen kyläläisten kanssa..
Doc on niitä yksiä harvoja, joissa kirkkaat värit ja teräväpiirtoisuus pääsevät täyteen loistoonsa, eritoten parempilaatuisissa paneeleissa ja kuva on yhtä juhlaa. Toisaalta, onhan se harmillista, jos latoo ison pinon euroja hyvästä töllöstä ja kuvanlaadusta, niin lähetetty kuvanlaatu onkin sitten mössöä.
Viimeksi ihastelin heidän kyläänsä, joka on maalattu ja rempattu ulkoa ja sisältä upeaan väriloistoon. Myös puvustus on onnistunut loistavasti.
tempokisu
02.01.2018, 16.40
^ mulla on senverta huono näkö että tavallinen telkkarinkuva riittää. Mutta Kitkajoki tuli tänään aamupäivällä uusintana, nyt katsoin kokonaan.
Puvustus. Eilen katselin Kauniit ja Rohkeat, ja siinä oli kyllä häävierailla sekä morsiamella kammottavat asut. Näiden tyyppien piti olla muodin ammattilaisia, karmeita riepuja ja kaikilla naisilla yläosa pari kokoa liian pieni, yök. Jossain yökerhossa ehkä menee, mutta ei häissä.
Jätin Minkä taakseen jättää toisen jakson kesken - ihme voivottelua ja itsesääliä. Ei jatkoon.
Doc M asenteen ja maisemien takia.
tempokisu
03.01.2018, 13.22
Aamulla tuli tv1 joku panda-hoitola-ohjelma. Ihan mahtava! jos nahkikset on nahkakääryleitä, niin pandalapset ja isommatkin pandat on varsinaisia karvapalleroita.
Nauroin vedet silmissä kun pandapallerot paini ja jahtasi hoitajaa ( jolla oli porkkanoita) ja kaikkein riemastuttavinta oli kun hoitajat oli pukeutuneina eräänlaisiin "panda"-valepukuihin, puvuissa oli vielä takana sellainen häntäpötkylä. Pandoja yritettiin sopeuttaa luontoon ja siihen kuvaan ei enää ihmiskontakteja haluttu, joten hoitajat siis pukeutui pandoiksi :D :D
Kampinalle
05.01.2018, 22.51
The Crownin toinen tuotantokausi. Aivan järkyttävän hieno ja hyvä.
tempokisu
07.01.2018, 13.08
Eilen saatiin "Outlander" päätökseen ( ainakin toistaiseksi) hienoja aaltoja! ( näin katsojan kannalta)..yhdessä kohtaa kyllä laitoin tyynyn eteen, ei ilenny katsoa....( ja se ei ollu mikään myrsky- tai taistelukohtaus)
Tänään "Näin tehtiin Järven Tarina" - oli mielenkiintoisempi kun itse elokuva. Näytti ja tuntui niin mielenkiintoiselta ja hienolta että tuli herkistyminen, luonto on vaan niin upea ja erityisesti se vedenalainen luonto. Voi vitsit kun olisi noin mielenkiintoinen työ! Noilla oli niin hienot kuvankäsittelyohjelmatkin....( tuli tunne että en mä mikään huono kuvaaja olekaan, kun on alkeelliset kamerat ja vielä alkeellisemmat kuvaohjelmat...)
tempokisu
08.01.2018, 09.22
Silta, aamulla Yle-areenasta koska nukuin yli puolet telkkarisarjan aikana eikä jääny mieleen kun paljukohtaus. Nyt kuitenkin juoni alkaa hahmottua.
https://media.apnarm.net.au/media/images/2017/08/09/b88911420z1_20170809165543_000gp0o3d1m2-0-gvt6op3wpt92870zpo2_fct1455x1080x229_ct620x465.jpg
Frendit. aloitin taas uutena vuotena putken ja siinä ollaan vieläkin...
Kuka mikä mistä milloin? Varmaan yli viis kertaa nuo tavallisina telkkaripätkinä kaikki katsonut, mutta ei lisä pahaa tee. Nuo Al Bandyn ohella voi katsoa vaikka kuinka, kun ei noissa mitään juonta.
Vai niin, jäävät sitten katsomatta, kait nuo taas joskus johonkin suppariin telkkarissa tulee, pihdataan niin maistuu paremmalta.
tempokisu
16.01.2018, 08.43
Löytyi uusi suosikkisarja, "Paavo Pesusieni" :D en tiennytkään että tapahtumat sijoittuvat meriympäristöön...hyvä juttu.
Satuin katsomaan kakkoselta Naissotilaat- tositelkkaria. Yllätti kun vapaaehtoisena armeijaan mennyt nainen juoksi aloituscooperissa noin 1300. Tähän asti olen kuvitellut, että naisalokkaat ovat motivoituneita palvelukseen. Siihen kuuluu myös, että jos tietää että kunto on surkea, niin yritetään kuntoilla edes vähän ennen palvelukseen astumista.
Kampinalle
17.01.2018, 23.31
Teemalta Urheilu-Suomi -dokumentin viiminen 10. osa. Olihan kyllä aivan mahtava sarja!
tempokisu
18.01.2018, 08.25
Satuin katsomaan kakkoselta Naissotilaat- tositelkkaria. Yllätti kun vapaaehtoisena armeijaan mennyt nainen juoksi aloituscooperissa noin 1300. Tähän asti olen kuvitellut, että naisalokkaat ovat motivoituneita palvelukseen. Siihen kuuluu myös, että jos tietää että kunto on surkea, niin yritetään kuntoilla edes vähän ennen palvelukseen astumista.
Jos hän ei tiennyt että ei olekaan niin hyvässä juoksukunnossa, oli panostanut voimaharjoitteluun. Kyllä he ihan motivoituneilta minusta vaikutti.
Koomikot autossa hakemassa kahvia. Enpä tiedä. JS on aika kova, mutta ohjelmaa olisi voitu tehdä enemmän. Per minuutti.
Jopotuinen
18.01.2018, 21.13
Oliskos tossa nyt vaan käynyt niin, jotta kun kyseessä on tosi TV ”viihdettä”, niin sinne on sitten tieten hakeutunut ja valituksi tullut tietynlainen joukkio laidasta laitaan.
Yhden jakson sattumalta katsoin hetken matkaa ihmetellen, että onko se yksi rekkalesbon näköinen tyyppi oikeesti nainen vai punaviinitissinen mies. Varmuuteen en tuosta päässyt lyhyen seuraamisen jälkeen ja suljin telkkarin, kun ei sieltä parempaakaan.
tempokisu
20.01.2018, 13.52
:D tänään "Paavo Pesusieni" - tällä kertaa jakson opetus oli että raha ei tee onnelliseksi. Tulipa se jakso just oikeeseen aikaan mun kannaltani.
^ se on tyttö mun mielestäni, tosin hieman poikamainen tyttö. Mä en tosin voi katsoa sitä sarjaa; olisin niin halunnu armeijaan, eikä rekkakuskinakaan hassumpaa olisi. Kaikkein mieluiten tekisin jotain nahkiaisten suojelu-tutkimustyötä ja olisin siinä työssä varmana erittäin hyvä.
Jopotuinen
20.01.2018, 20.45
Luonto-ohjelma Merenkurkusta
Hianohan tuo oli, kertakaikkiaan. Tarttis kai joskus oikein tuolla piipahtaa.
Areenasta löytyy.
BBC:n The World's Most Extraordinary Homes Netflixiltä. Aivan uskomattomia taloja! Yksikin rakennutti talonsa katon 747:n siivistä.
https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/nintchdbpict0002926146281-e1483723269779.jpg?strip=all&w=960
tempokisu
21.01.2018, 09.13
no katsoin eilen myös Salatut Elämät-uusintoja viikolta. Hyi yök!
Iltasanomissakin oli kommentoitu yököttävää kohtausta, mutta mä suuresti epäilen onko tämä seitsemänvuotiaan tytön kommentti kuitenkin äiskän keksimää, tai selitys sille seiskavuotiaalle tytölleen...
– Minun tyttö katsoo Salkkareita silloin kun ikäraja ok. Hän on seitsemän, ja eilisen jakson jälkeen kysyi minulta: "meinaako tuo mies haukata Kallen pippelistä vai antaako se pusun pippeliin", toinen kertoi tunnelmia kotisohvaltaan.
Samoin epäilen kaikkia tällaisia: Minun viisivuotias poikani ihmetteli mistä ratikka kiertää jos Hämeenkadulla on paraati.
Onneksi tänään tulee taas Paavo Pesusieni - tämän päivän jaksolle onkin näköjään merkintä (7) eli voin just ja just katsoa.
Salatut on muuttunu yököttäväksi; suurin osa hahmoista on alkoholisteja ( tai ainakin päivätissutelijoita) ja aika iso joukko on seksihulluja. Hyvin harva käy töissä, sairaalassa on vain yksi lääkäri joka hoitaa kaiken ( ja on sekä alkoholisti että seksihullu), kaikki sarjan sairaalapotilaat on sairaalassa yksityishuoneessa, ja huoneisiin on kaikilla vapaa pääsy. "Käsitellään rankkojakin aiheita" - no anoreksian ja huumeriippuvuuden "käsittely" oli naurettavaa; niistä nuoret naiset parantui parin viikon hoitojaksollla jossain yksityisklinikalla omassa huoneessaan. Emmerdalessakin kaikki on vähintään puolihulluja, mutta monen asian "käsittely" on paljon todentuntuisempaa.
Toinen jakso BBC:n Maailman erikoisimpia koteja. Tällä kertaa metsien keskellä. Legopalikkamainen talo oli ehkä oma suosikkini. Jos voittaisi Eurojackpotin niin voisin hyvinkin rakennuttaa jotain hyvin modernia ja pelkistettyä loma-asunnoksi. Tärkeintä olisi se upea maisema.
http://housebeautiful.cdnds.net/17/02/768x1023/gallery-1484060756-worlds-most-extraordinary-homes-forest-episode.jpg
Ei tainnut olla. Makuuhuoneet ovat alimpana ja ylimpänä keittiö ja olohuone.
tempokisu
24.01.2018, 15.32
Täällä toimistolla olikin hyvää aikaa katsoa nukkumisen takia väliinjäänyt jakso 4 "Silta"-sarjasta....
Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto. Aivan mahtava sarja! Jotenkin samaa luokkaa kuin Lärkevej (naapureita ja salaisuuksia?). Välillä tässä tuntuu että osa sarjasta on otettu jostain kyläteatteriesityksestä, mutta viimeistään toisella kaudella tähän tottuu ja se on jopa luontevaa ja juoneen kuuluvaa vaikka alussa aiheuttaa jonkinlaista myötähäpeää..
Jopotuinen
28.01.2018, 08.59
Downshiftaajia. Sehän olikin ihan hauska.
Kaivelin Areenaa ja näyttäisi edellinen kausi löytyvän sieltä.
Ensimmäinen jakso olikin tuttu, elikkä olen sarjan kyllä joskus aloittanut, mutta jäänyt sitten kesken.
Oliskos jaksot olleet sitten uutta kautta kehnompi? No katselemallahan siitä selvyys.
Ainakin Kuustonen loistaa uudella kaudella poissaolollaan, mikä on hyvä asia. En tiedä miksi, mutta en vain pidä hänestä.
Viikinkien viimeisimmän jakson jälkeen olen yrittänyt löytää jotain uutta katsottavaa.
HBO:n mainosten uhrina kokeilin ensin Britanniaa; ei jatkoon. Pyristelin väkisin puoli tuntia mutta sitten oli pakko lopettaa, sen verran... eh, heikkolaatuinen tuotanto.
Nyt on menossa Gunpowder, vaikka eipä siinäkään ole juuri mitään miksi jaksaisin sitä seurata. Näyttelijätyöstä tulee mieleen GoT/Taboo/Peaky Blinders (eli tasoa 7-) ja henkilöhahmot ei parin ekan jakson perusteella juurikaan herätä kiinnostusta, mutta kyllä tätä paremman puutteessa katsoo.
Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto. Aivan mahtava sarja! Jotenkin samaa luokkaa kuin Lärkevej (naapureita ja salaisuuksia?). Välillä tässä tuntuu että osa sarjasta on otettu jostain kyläteatteriesityksestä, mutta viimeistään toisella kaudella tähän tottuu ja se on jopa luontevaa ja juoneen kuuluvaa vaikka alussa aiheuttaa jonkinlaista myötähäpeää..
En ole varsinaisesti katsonut Dirk Gently'ä, mutta sivusta seuranneena se vaikuttaa varsin veikeältä sarjalta, kunhan ensin pääsee kitschmäisen ulkokuoren yli.
tempokisu
28.01.2018, 10.56
^ Mikko Kuustonen vai? esittää joka paikassa tyhmempää kuin onkaan, lisäksi ne "ovelat kikat häätää puhelinmyyjät" oli aika pohjanoteerausta.
Mutta Paavo Pesusieni :D päivän jakson opetus: ystävyys on tärkeämpää kuin älykkyys.
Jopotuinen
28.01.2018, 11.05
^ Eikä ku se isotissisempi versio, Iinakos se nyt oli?
tempokisu
28.01.2018, 16.26
^ Iina Kuustonen on aivan normaalirintainen. Mutta pahus, "Silta" jää pois pressanvaalitulos-spekulaatiotten takia. Epäreilua. Mitä sitä niitä tuloksia tuntikaupalla spekuloi ja ihmettelee, äkkiähän ne tulokset on ilmoitettu, olisi sinne Sillan jakso mahtunu ihan hyvin.
. Mutta pahus, "Silta" jää pois pressanvaalitulos-spekulaatiotten takia. ..
Ei jää.
tempokisu
28.01.2018, 22.23
^ no piruvie, olisi senkin tiedon voinu jonnekin isolla laittaa, hyvä kun just katselin mitä tv2 tulee....ja siellähän se Silta on.
?? samalla huomasi että hiihdon ja yhdistetyn maailmancuppia Seefeldistä näytetään klo 00.25. Ei sitten päiväsaikaan voitu näyttää?
tempokisu
02.02.2018, 18.29
Tuli hieman seurattua "Kauneuden hinta" - kovasti neitokainen yrittää vakuuttaa, että leikkauksen ( oliko nenäleikkkaus? ) jälkeen sitä uskaltaa enemmän tehdä juttuja ja olla ihmisten kanssa...ihan kiva, mutta mä väitän että se että uskaltaa olla ....ei viime kädessä riipu siitä millainen nenä tai rinnat tai peppu sulla on. Se on ihan muuta, että hyväksyy itsensä virheineen ja sitä kautta sitä uskaltaa sitten olla.
Oli aika että häpesin itseäni ja halusin olla toisenlainen - se mitään muuttanu. Vasta sitten kun vaan hyväksyi omat virheensä ja oli reippaasti oma itsensä, sitä kautta se tulee. Hyvä alku on katsoa toista ihmistä silmiin ja reipas kädenpuristus ( ei liian löysä eikä tiukka) ulkonäkö ei oikeesti merkkaa juurikaan; ellet sitten ole kauneuskisoissa.
BBC/YLE Prisma-dokkaria 1/2 lemmikkiotusten käyttäytymisestä
Aivan loistavaa settiä, suosittelen, yövuoron jyrsijäkin sai osansa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/30/prisma-lemmikkien-villi-sydan-aina-valmiina-seikkailuun
Altered Carbon, Netflixiltä. Ainakin pari ensi jaksoa tavoittaa kirjan tunnelmaa. QF on juuri niin BA kuin pitää.
"Vietnamin sota" -dokumenttisarjaa on tullut seurattua. On tasokasta tekoa ja perusteellinen.
Noita Areenan historiadokumentteja on tullut katseltua muitakin kuin tätä kymmenosaisen vietnaminsodan ensimmäistä neljää. Arkistot avautuvat ja uutta, ennen esiintulematonta julkaistaan. Synkillä syvillä vesillä näissä liikutaan, viihde on eri sivuilla. Kuitenkin vetää puoleensa, kun laadukkaasti tehty, on nämä kaikki katsottava.
Tästäkin kuin dokumenteistä yleisemminkin: Leikkaus silppuaa filmin kovin häiritsevän pieniksi pätkiksi, koskee oikeastaan lähes kaikkea mitä televisio esittää. Ns. asiaohjelmia toivoisi esitettävän rauhallisemmin pätkin. Tyylikeino tuo pieniin pilkkominen lienee, mennee vielä ohikin, ehkä...
Hard Sun Yle Areenalta.
Hyvää rikosdraamaa maailmanlopun tunnelmissa.
Altered Carbon seuraavaksi jonoon.
Vietnamin rähinän jälkeen aivan muuta:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/02/02/sami-yaffa-musiikki-on-ennenkin-kaatanut-muureja
Altered Carbon oli parhaita scifisarjoja mitä olen nähnyt.
tempokisu
04.02.2018, 19.50
:D Paavo Pesusieni aamulla. Ja nyt se tuli, nimittäin sarjassa nähtiin nahkiais-hahmo! Merirosvokapteeni oli nahkiainen ( vrt. Paavo on pesusieni, ravintolan johtaja on rapu..)
tempokisu
05.02.2018, 10.03
Siltaa....olipa huono ja sekava jakso. Henrikki suuttui Sagalle, joka teki ainoan oikean ratkaisun eli abortin. Mieti nyt Henrik vielä pari kertaa!! Martinia ( Sagan vankilaan toimittama kollega) on ikävä.
ps. älkää luottako niihin kahteen teinityttöön!
Trailerin perusteella olin vähän skeptinen, mutta kyllä nyt kahden jakson jälkeen on pakko myöntää, että hyvä on.
"Vietnamin sota" -dokumenttisarjaa on tullut seurattua. On tasokasta tekoa ja perusteellinen.
On.
Lisäksi rouvan kanssa Netflixiltä The Crown. Ei ole huono tuokaan.
Ei ole huono tuokaan.
Ei.
Mää olen topicin inspiroimana alkanut katsoa Black Mirroria. Mainioita tarinoita ja hienoa tekoa.
Neloskauden ekaa jaksoa katsoessa (en oo siellä vielä, mutta vahingosssa katsoin ykköskauden jälkeen tuon) nauratti kovasti, olisko saanu?
Täytyy sanoa, että ei se QF ollutkaan niin BA kuin kirjassa. Kirjassa sitä säännösteltiin hitaammin. Vähän meni jossain vaiheessa graafiseksi se väkivalta. Toivottavasti jatkokausilla pysytään kunnioittamaan kirjojen erilaista henkeä ja luoda erilaiset maailmat. Esim kakkoskirjan planeetta on harvaan asuttu, karuhko ja autio, kolmannen kirjan ympäristö sekoitus lomaparatiisia ja raunioita.
BBC/YLE Prisma-dokkaria 1/2 lemmikkiotusten käyttäytymisestä
Aivan loistavaa settiä, suosittelen, yövuoron jyrsijäkin sai osansa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/30/prisma-lemmikkien-villi-sydan-aina-valmiina-seikkailuun
Samaa sarjaa 2/2:
https://areena.yle.fi/1-3174352
Vietnamin sota
Viimeisin jakso boksilta tänään. Mielenkiintoista oli taas. Ensi jaksossa taitaa tulla kunnon tappelu.
tempokisu
19.02.2018, 00.27
"Silta" viimene jakso.
Saatiin loppuun vielä jännä rupeama. Sitten Saga teki "miamivicet" eli heitti poliisin virkamerkin helkkariin. Harmi, oli erinomainen poliisi.
Homelandia oon kattonut nyt traineroidessa. Toinen kausi menossa. Kruununa pohjalla odottaa uusin kausi joka tuli jakoon pari vkoa sitten ja säästän sen tuonne viimeiseksi kunhan sinne asti kerkeän traineroida ensin.
Viimeisin sarja tosin mitä katsonut (sohvalla perse, ei Gilles Berthoudilla) on Ultimate Beastmaster josta jäljellä enää finaalilähetys. Sitä ennen MLP:tä.
Stranger things loppuun. Ihan kiva, hyvät musta ja tunnelma mut kakkonen vähän hepponen.
Sitten lähti Skins-Liekeissä uudestaan ja onkin niin kiva kuin muistelin. Ja kakkos kausi on näköjään jäänyt näkemättä.
Sillan lopetusjakso.
Pyörätuolihepun räväkät liikkeet omin jaloin olivat epäuskottavia. Jos halvaantunut on ollut pitkään pyörätuolissa, niin jalkalihakset surkastuvat siihen kuntoon, että ammattilaisten olisi pitänyt huomata ajoissa jotain hämärää. No, televisiotahan tuo vaan on, ei todellisuutta. Ei ollut ainoa juoniaukko.
Hesarin ennakkoarvostelun loppu spoilasi typerästi viimeisen jakson: "Hyvää matkaa, Saga ja Henrik." Eihän Silta voinut loppua perheidylliin, mutta spoileri paljasti että molemmat jäävät eloon ja tulevat hyvin toimeen keskenään.
tempokisu
26.02.2018, 12.20
Postipoikaa odotellessani ( tuo paketin) katselin ällöttävän siirappista "Sydämen Kutsumus"-sarjaa. Mutta tämähän onkin hauska, sillä juuri ratsupoliisi totesi että "varas on iskenyt sukukalleuksiin" , tarvii katsoa loppuun.
Netflixiltä Islantilainen sarja Loukussa. Oli ihan hyvä.
Kampinalle
06.03.2018, 22.55
Radalla, Subilta tulee ja Katsomostakin löytyy. Realityä maamme raideliikenteestä. Oikein hupaisaa ajanvietettä katsottavaksi.
Tänään alkaa Ylellä huikea BBC:n luontodokkarisarja Sininen Planeetta II (https://areena.yle.fi/1-4292522). Kannattaa katsoa.
Tänään saadaan loppuun Knightfall HBOlta. Olis vaan pitäny jättää kesken, mutta kun ajateltiin jotta josko se paranis loppua kohden..
Eli ei kannata edes aloittaa katselua?
Oli siinä kohtansa, mutta ihmisten nykyaikainen käyttäytyminen eniten häiritsee 1200 luvulle sijoittuvassa sarjassa..
Juoni on ihan ok muutamia pöljyyksiä lukuunottamatta ja on tuohon sarjaan varmaan rahaa uhrattu..
Meille ei vain oikein vaimon kanssa uponnut, mutta varmasti tuosta osa tykkää..
Jopotuinen
10.03.2018, 21.44
Tänään alkaa Ylellä huikea BBC:n luontodokkarisarja Sininen Planeetta II (https://areena.yle.fi/1-4292522). Kannattaa katsoa.
Löytnee Areenasta?
Löytnee Areenasta?
Joo - sekä suomiselostuksella että brittiversiona.
Täytyy sanoa, että tykkään kohtalaisen paljon Rowan Atkinsonin Maigretista. Hienovarainen & monimutkainen.
Sininen planeetta II Taattua BBC/Attenborough-laatua.
^ Atkinsonin tulkinta hahmosta yllätti positiivisesti.
Kymmenes, viimeinen jakso Vietnamista. Hyviä kaikki.
tempokisu
18.03.2018, 15.38
Avara Luonto eilen iltapäivällä ja tänään aamulla. Ei ollut nahkiaisia ( mä niin odotin...), mutta pari ankeriasta oli mukana ( ja onneksi se yksi pelastui suolavesiloukusta) Luultavasti olisi ollu hienompi alkuperäisen kertojan eli juurikin D.Attenboroughin kertomana mutta ei tässä nyt valinnanvaraa ollut.
Hienoa musiikkia....jaha, se olikin sitten F.Zimmerin..
Uuh - noiden luonto-ohjelmiin huonosti sopivien ulinoiden vuoksi äänet pienelle ja tekstitys suomeksi. Ei tuo lukijakaan miellytä ja edellinen sarja näitä planeetta-ohjelmia miellytti enemmän. Uusia luonto-ohjelmia ylidramatisoidaan.
tempokisu
18.03.2018, 19.09
^ ja mä juuri tykkään dramaattisesta musiikista joka nappaa juuri oikeaan kohtaan ( vrt. nahkeessa topicissa GeoGoWild jossa on hoksattu tämä just nappiin, video on kuin kauhuelokuvasta, paitsi sille ympyräsuiselle...) Luonnon ilmiöt on maailman parasta dramatiikkaa. Se vaan että vaikka kyse olisi mistä niin Sir D.Attenborough tekee ohjelmasta mielenkiintoisen pelkällä selostuksellaan, sitä on ilo kuunnella ja samalla tarttuu tietoa asioista jotka eivät muuten kiinnostasi ollenkaan :)
Syvämeri on aina ollut yksi lemppareistani ja suolaliuosjärvi ehkä dramaattisinta mitä nähnyt pitkään aikaan. Areenalta saa onneksi valittua alkuperäisen selostusraidan tekstityksen kera. Lopputuloksena tosin ajatus siitä, että olen noin 4 miljardin vuoden evoluution saavutus - aina mustien savuttajien liepeilta tähän nojatuoliin - oli hieman masentava, sillä verrattuna tuohon valtamerien elämään me ihmiset nyt emme oikeastaan ole erityisen hieno ja onnistunut tuote.
Blue Planet II:sta
Hienoo juu, pikkusen alkaa riepoa tosin nuo StarWars -henkiset ääniefektit.
Homelandin uusinta (Suomessa näkyvää) kautta Netflixistä. Tää on TÄYTTÄ PASKAA. Kaikki aikaisemmat kaudet oli aivan totaalisen upeita, hienoja, viihdyttäviä, jännittäviä, televisioneteenliimaavia, jne. Mutta tämä viimeinen. Ei härreguud, miten on yhtä-äkkiä hyvät ideat loppuneet ja koko kausi menee vajavaista Quinnia vaan seurataan. Ei jaksas kattoo sataan kertaan kun se unissaan oksentaa sisäelimet pihalle. Ei mitään järkevää juonta edes vaan selvästi räävitty jotain kasaan että saa 53 minuutin jakson täyteen jotain paskaa. Huoh. Nytkin Saul Berenson sniiffailee jonkun ählämituttavansa luona Israelissa kait tai jossain siellä. Helvetti mitä leimeröintiä. Jos ei äkkiä parane niin aika hurjaa kyllä. Missä suolenpätkät. Missä hirveet länsimaita vastaan tehdyt iskut. Missä TOIMINTA!!! :mad:
Edit: Täytyy tosin antaa pisteet tuon Peter Quinnin näyttelijälle. Varmaan vaikeeta näytellä vaikeasti vammautunutta ihmistä. Mutta silti, tykkäsin "turpaan kaikille pahiksille" Quinnistä enemmän.
Lost. Tuli hankittua kaikki kaudet 1-6 ja tänään saan 1 seasonin pakettiin. Edellisestä katselukerrasta olikin vierähtänyt jo se reilu 10v, mutta sarja toimii edelleen 2-3 jakson päivävauhdilla.
tempokisu
04.04.2018, 17.04
Aamulla Murdochin murhamysteerit jaksot 18 ja 19 yle-areenasta. Kausi 11 lopuillaan, on sellainen aavistus että on viimene kausi.
TWD. Liikaa tunteilua, liian vähän zombien tappoa viimeisimmässä jaksossa.
^Alkaa olemaan melko väsynyttä touhua, ja pojan kuolema oli mielestäni sarjan jatkon kannalta virhe. Rickin kohtalosta ei ole jaksanut välittää enää aikoihin.
Paljon viihdyttävämpää zombimättöä on ZNation, joka tuntuu vaan parantavan menoaan mitä enemmän kausia on takana.
Nettijuttujen perusteella Carlin näyttelijä olisi halunnut jatkaa roolissa, mutta kaiketi sarjan tuottajat halusivat taas näyttää että kuka tahansa voi kuolla sarjassa.
Mulla nyt ainakin on alkanut menemään maku koko sarjaan, vaikka tulee se vieläkin tallennettua ja katsottua nettisurffauksen taustaohjelmana. Jotain kehitystä pitäs saada aikaiseksi.
Pikkuhiljaa alkaa toivomaan että Negan teilaiskin Rickin :D
tempokisu
05.04.2018, 11.59
Murdochin murhamysteerit viimene jakso. Sarja loppui elämää suurempiin kuviin ja ajatuksiin; elämä sai alkunsa merestä, ja vaikka ihmiset ja eri heimot ovat erilaisia niin kuitenkin yhtä.
No siinä sitten katselin "Sydämen kutsumus"-jaksonkin. Joulujakso ( jota muuten toi Murdochkin oli) ja sai itkeä silmät päästään toisenkin kerran.
tempokisu
16.04.2018, 11.40
Aamulla "Kauniit ja Rohkeat" - tämä jakso näköjään jäi perjantaina katsomatta. Hah, autoillessaan selfieitä ottavat ja niitä varmaankin someen laittavat nuoret ajoi sitten ojaan - mikä oli ihan oikein :p kannattaisi keskittyä ajamiseen eikä somettamiseen ajon aikana, nyt varmaan oppivat. Ottakoot selfieitä sitten sairaalassa.
tempokisu
29.04.2018, 09.42
Tuossa yritin katsoa Yellowstonen keväästä kertovaa luonto-ohjelmaa. No ei pysty, lohiparkojen päätyminen petojen ravinnoksi oli liikaa. Että eipä nahkiaiset sen kamalampia ole, sentään ei raatele muita kaloja vaikka tekeekin syömisarpia. Melkein kaikki eläimet ( ja ihmiset) tappaa syödäkseen, paitsi pupu. No puput sitten jyrsii puutarhassa...
Lohien vaellus ylös jokea ja kutu oli mielenkiintoista, samoin iloitsen aina kun joku saaliseläin pääsee karkuun ja selviää. Tosin sitten se toinen eläin jää nälkäiseksi ja/tai poikaset ruokkimatta...
Jopotuinen
04.05.2018, 23.12
Elukkatohtori Pol, ehdoton suosikkini!.
^ Olis ehkä kannattanut elukkatohtoriksi... niin ei niitä ajokortteja tarttis, paitsi sitten ne ravurit :seko:
Happy! Netflixiltä. Oli kova!
https://www.youtube.com/watch?v=t7OYkSgmM-w
YLE hehkuttaa toukokuun "raamassa" Dr. Martinia?
Uusia siivuja?
Jopotuinen
05.05.2018, 08.52
^ Tämä hyvä tieto, jos noin on.
Muistelisin, että yksi kausi - se viimeinen - olisi ollut työn alla.
Peaky Blinders neloskausi korkattu.
Grand Touria on rästissä melkein koko kausi ja muutaman katsoin perjantaina flygarissa istuessa pois.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
tempokisu
07.05.2018, 18.23
Vaikka onkin maailman siirappisin sarja "Sydämen kutsumus" niin olen tässä sitä kuitenkin seuraillut. Ikävä kyllä, kun suru-uutiset sitten tässä sarjassa nimenomaan itkettää.
Komea ja kaikin puolin kunnollinen, vähän liiankin kunnollinen, ratsupoliisi Jack menehtyi työtehtävissä, ja oli aika riipaiseva kohtaus kun suruviesti tuotiin vaimolle. Suru tuli katsojallekin.
Tai siis mä pakahdun, ei tällaisia sarjakäänteitä saa tehdä.
Fear the Walking Deadin viimeisin jakso näin lepopäivän ratoksi.
Tuli katottua Westworldin uusin.
Samoin tämä. Olen kyllä ihan pihalla mitä siinä tapahtuu ja miksi.
...Jessica Jonesia...
Tätä meni taannoin kuutisen jaksoa, mutta sitten alkoi tylsistyttää.
pturunen
07.05.2018, 20.54
Stranger Things 2 menossa. Tulee lapsuus mieleen.
tempokisu
07.05.2018, 21.10
^ teillä on kyllä eri telkkarit kun mulla :D kun mulla näkyy ihan eri ohjelmat, noita mitä teillä ei näy, never heard about....
No vähän, tosi vähän katsoin "Kenen kotona"....aarrgh pelkkiä rikkaitten asuntoja. Tulkaa tänne kuvaamaan, ei tarvi kovin kauaa arvuutella kenen kotona ollaan :D
tempokisu
08.05.2018, 11.55
^ no ei näy, koska minulla näkyy kanavat 1,2,3,4 ja Teema/Fem. Tästä olikin jo juttua, mutta kun aloitin kanavahaun, ne kanavat meni ihan hassuille paikoille ja mä en jaksa että 1 = 13, 2 = 33...antaa olla.
Mutta piti sitten vääntää puukkoa haavassa, katsoin "Sydämen Kutsumus" viimesen jakson. Eihän tästä itkusta meinaa tulla loppua ollenkaan....
^ no ei näy, koska minulla näkyy kanavat 1,2,3,4 ja Teema/Fem. Tästä olikin jo juttua, mutta kun aloitin kanavahaun, ne kanavat meni ihan hassuille paikoille ja mä en jaksa että 1 = 13, 2 = 33...antaa olla.
Kanavat asettuvat oikeille paikoilleen kun hakee ne uudelleen ihan pohjilta saakka, siis tehdasasetuksista. Noin on monissa naapurien laitteissa, kun on tullut noita autettua. Oma pikku-Sony asettelee noi oikein perushaullakin, kun taas näyttönäkin oleva LG vaatii tuon samaisen ihan pohjilta saakka haun. Näkymättömiä ovat nuo tapahtumat, mitään en ymmärrä, mutta kunhan toimivat se riittää.
Westworld oli oikein hyvä. Nyt vaan, kun on tottunut kattomaan sarjoja omaan tahtiin on ihan tyhmää odotella aina viikko seuraavaa.
Handmaid's Tale ei taas oikein sytyttänyt.
Kultakuume taas huippu niinku aina.
tempokisu
08.05.2018, 20.05
Kanavat asettuvat oikeille paikoilleen kun hakee ne uudelleen ihan pohjilta saakka, siis tehdasasetuksista. Noin on monissa naapurien laitteissa, kun on tullut noita autettua. Oma pikku-Sony asettelee noi oikein perushaullakin, kun taas näyttönäkin oleva LG vaatii tuon samaisen ihan pohjilta saakka haun. Näkymättömiä ovat nuo tapahtumat, mitään en ymmärrä, mutta kunhan toimivat se riittää.
No oikeastaan tarvitten vaan noi peruskanavat, nelostakaan en katso ikinä ja hyvin harvoin Teemaa. En istuskele soffalla ja katsomalla katso oikeastaan mitään, usein joistain jaksoista vaan osan ja suurimman osan vain kuuntelen. Mä nyt mitään kanavahakuja ala tehdä, kun täyttä varmuutta operaation onnistumisesta ei ole.
Ja todennäköisesti telkkarini EI toimi vuonna 2020 niin sittenhän tulee joka tapauksessa uusi telkkari, ja kanavat. Tosin en osaa näitten kanssa yhtään mitään, tarvii pyytää kaveri auttaan kun siinä on sitten noita muitakin laitteita....kääk apua, typeriä uudistuksia ja vanhat ihmiset on pulassa!
Minulla taas kaiken pitää toimia vaikka en käyttäisikään. Vialliset fillarinosatkin ensin korjaan ja sitten laitan vaihto-osalaatikkoon, samoin vaatteet ensin korjattava, vasta sitten huis hemmettiin! Kaikkien kanavien pitää näkyä, ovat valtaosaltaan enemmän kuin kammottavia, aivan etovia. Äsken kävi taas auttamassa vanhaa naapuria tv-säädöissä, hänellä valtava älytelevisio, ikinä ennen ollut tuollaista säätänyt, mutta hetken jälkeen se totteli kuin nöyrin koira. Ei nämä kovin suurta osaamista vaadi, kun noin tottelee, oma ajatteluni on kantikas, neliökin väliin liian pyöreä.
tempokisu
08.05.2018, 20.46
Mä en vaan ymmärrä näistä yhtään mitään, hankaluutta ollut myös tuon blue-ray-laitteen kanssa, levy menee sinne mutta apuaa, mistä nappulasta saa tekstit? toimiikohan cd-levy tässä soittimessa? en uskalla edes kokeilla..... Ja mistä pirusta mä tiedän toimiiko telkkarini vuonna 2020, kun tässä ei ole mitään muuta kun Samsung LED-tv, series6.
Vanha dvd-soitin lopetti kuvan toistamisen, mutta laite toimii radiona. Sain siihen RadioSuomi-kanavan ja muuta en edes yritä....
No tuossa uutisia ja euroviisuja odotellessa vilkaisin "Putkiremontti"-ohjelmaa. Voi hyvänen aika, tehty ihan hieno sauna, ja silti valitetaan että kamalan ruma. Olisiko muka pitäny olla valkoiset seinät?
Voi laitteet mennä rikkikin, lakata toimimasta, se on kuitenkin harvinaista, kun nämä yleensä jokseenkin uusia, uskaltaa täytyy, onhan näissä exit-näppäin, pääsee ulos ja viimekeinona boottaus, annetaan saapasta, sähköt poikki ihan totaalisesti, töpseli pois rasiasta ja hetken kuluttua uudelleen kytkentä. Käyttäjä ei näitä nappuloiden kautta riko. Maailman innostavimpia haasteita ei nämä liene, vähän sellaisia haalaripukuisen sähkömiehen hommia enemmänkin. Ei näistä todellakaan ymmärrä mitään, riittää kun toimivat. Syön hatullisen lakua jos ei Samsung toimi v. 2020 jälkeenkin.
tempokisu
08.05.2018, 21.49
^ ei kun syöt hatullisen nahkiaisia, tosin paistettuja sellaisia :D Mutta dvd-soitin ei vaan suostu toistamaan kuvaa, eikä se soita cd-levyjäkään. Ei ole nyt mikään uusi...taitaa olla 15 vuotta vanha. Myös vhs-kasettisoitin lopetti toimintansa, heitin laitteen pois ja samalla lähti täysi jätesäkillinen vanhoja vhs-kasetteja. Ei niitä tallennettuja ohjelmia tule katseltua. Sama juttu dvd-levyjen kanssa.
DVD laitteen lukupäähän, vai mikähän se lie nimeltää, sellainen silmän kaltainen pieni mullukka, on vuosien mittaan kerännyt pölyä ja muuta "nahkeeta" pintaan, lakannut lukemasta levyjä. Mekaanista vikaakin on jo 15 v. ikäinen saattanut kehrätä, korjata ei noita nykyisen käytännön mukaan voi kuin enintään mitä itse kykenee. Minulla kävi 5 v. pojanpoika ja räpläsi yhtä laitetta ja siitä lähtien se on taas toiminut, yksi näytön valo oli jo ollut pidempään pimeänä.
Noiden tv-ohjelmien tallennuslaitteta en ole ikinä omistanut, ei noissa mitään sellaista ole mielestäni, nyt on Areena ja sitä tulee valikoiden jotain katsottua. Äänipuolen juttuja vuosien mittaan on avokelanauhurista lähtien, mutta vanhentuneina poistuneet, digitekniikka on mullistanut näihin liittyvän ja nostanut utooppisiin pilviin.
Radion puolella ykkösellä on ohjelmasarjoja, joita saattaa kuunnella ja Areenan kautta nekin, nyt meni jo ihan ulos aiheesta.
Netflixistä oon kattonut sitä autoilusarjaa minkä nimeä en tähän hätään muista, mutta missä on joku "superauto" ja sit kolme "sleeper" autoa eli jotain vanhaa romua mistä löytyy aavistuksen vakiota tehokkammat moottorit sisältään. Ja kaikki luulee voittavansa superauton helposti ohjelman lopussa olevassa kiihdytyskisassa.
Netflixiltä:
Peaky Blinders IV kausi. Meni vähän liikaa mafiapullisteluksi ja taso vähän heikentynyt.
The Alienist - 1800-luvun lopun sarjamurhaajajännäri New Yorkissa. Hämmästyttävintä se miten elävästi ja hienosti sarja on lavastettu. Ehkä aidoimman tuntuinen historiallinen NY tähän mennessä.
Yleltä:
Top of the Lake: China Girl. Hieno jatko Top of the Lake -sarjalle. Elisabeth Moss on ehkä yksi parhaimmista naisnäyttelijöistä tällä hetkellä.
London Spy. Jännäri. Ben Whishaw etsii kumppaninsa murhaajaa. Saanut inspiksensä Gareth Williamsin kuolemasta (https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Gareth_Williams).
kuovipolku
18.05.2018, 15.03
"Hunden Ib"
Teemalla/FST:llä lastenohjelman osana pyörivä pätkis.
Lost. Tuli hankittua kaikki kaudet 1-6 ja tänään saan 1 seasonin pakettiin. Edellisestä katselukerrasta olikin vierähtänyt jo se reilu 10v, mutta sarja toimii edelleen 2-3 jakson päivävauhdilla.
Tätä edelleen...nyt 75 jaksoa takana ja menossa 4. kausi.
BB Holland
18.05.2018, 19.14
Top of the Lake: China Girl Tämä on mennyt ihan ohi. Jane Campion sanoo kyllä jotakin. Tuli tilattua saman tien blu-rayna koko hoito. Ei mulla Netflixiä näy, CMoren leffat on ja elokuvissa tulee rampattua kun jaksaa mikä ei ole usein.
Westworldin toinen kausi ei oikein vakuuta. Ensimmäinen kausi oli jotenkin älykkäämpi ja runollisempi, toinen kausi tuntuu lähinnä vain pelkältä mäiskeeltä ja turistikierrokselta.
tempokisu
23.05.2018, 20.02
äh...odotin koko sunnuntain "Ulos luontoon kevätseuranta" ja sitten nukahdin....katsoin ohjelman YleAreenasta.
Oikein kiva. Tuli tietoa taimenen kutuhommista, ja lisäksi lopussa tuli - ankeriaita.
Top of the Lake, London Spy ja Monster.
Noiden viimeisimmät jaksot tuli tsekattua Areenasta iltapalaksi. Kaksi ensinmainittua vallan erinomaisia sarjoja ja viimeksimaittu "hyvä", mutta joku siinä tökkii.
^Noita tallennellut että voi kattoa sit joskus ... olisko ollut Simpsonit viimeksi sattumalta
CMorelta Mr Mercedes. Keskimääräistä parempaa King-filmatisointia kymmenen jakson edestä. Kolmas jakso menossa.
tempokisu
28.05.2018, 12.06
äh....laitoin herätyskellon soimaan lauantaina "Uutisvuodon" alkamiselle....kellosta oli patteri menny. No, sunnuntaina uusi yritys.
Kyllä Jari Tervon aikaan ohjelma oli parempi, näiden uusien annaperhojen ja katjaståhlien myötä ohjelma saikin mennä. Viimeinen jakso oli ihan hauska :D kiitos Tervon. Sotesta ollut sentään ohjelman vitsiksi...
Black crows Netflixstä. Oikein puistattaa isiksen touhut.
Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla
tempokisu
09.06.2018, 20.06
Avaraa luontoa...hait.
No haillakin on kidusaukot ( kuten nahkiaisilla), samoin ranka on rustomateriaalia ( kuten nahkiaisilla). Suomut on oikeesti pieniä hampaita. Ja se miten hait ruokailee ...yh, kyllä nahkiaiset on nice.
Torstaina Komisario Maltese ja tänään puolisilmällä tuo haidokkari;
jälkimmäisen otan uusiksi, kun aika sallii.
Westworld ja Fear the Walking Dead.
Aikamoista soopaa alkavat kumpainenkin olla. Voi olla, että katsominen loppuu ennen kuin loppuvat.
Dark (https://www.imdb.com/title/tt5753856/) 1. kausi. Välillä oli vähän vaikea pysyä mukana eri hahmoissa, kun ei nuo saksalaiset nimet oikein meinaa jäädä takaraivoon ja tyyppejä on tarinassa melkoinen liuta. Slow burner, mutta kuitenkin niin koukuttava että jaksoin katsoa koko kauden.
tempokisu
19.06.2018, 19.30
Kauniit....siis nyt kyllä on Rumat ja Röyhkeät. Sarjasta on tullut ihan kamala; tuhopolttoa ja toisen elämäntyön tuhoamista että yksi saisi vaan enemmän ja enemmän vaikka on jo ihan kaikkea.
Poika käy isäänsä vastaan ja tämänpäiväisen jakson loppukohta oli jo pelottava. Naisten keskinäinen tappelu on vielä verisempää, konkreettisestikin.
Ja kaikki ukkelit ja akkelit, äidit ja tyttäret ja isät ja pojat on ollu kaikkien kanssa, naimisissa tai seurustelee.
Katselen jos muistan tai olen hereillä, tänään kipeenä ollessa on kelvannut kaikki ohjelmat.
Pikku naisia Yleltä. Ikinä ole kirjaa lukenut tai katsonut elokuvaversioitakaan, enkä voi ymmärtää sen suosiota. En voi sanoa oikeastaan yhdenkään Marchin sisaruksista olevan oikeasti tykättävä, mutta silti tuo tarina on se, josta jopa omina lukiovuosina jotkut luokkatoverit jaksoivat kohkata miespuoliselle äidinkielenopettajalle, että tämä kirja hänen tulee lukea. En usko, että olisin pitänyt pikkusievistelystä ja tarinan kaaresta silloinkaan. Mutta kuulemma kirjailija kirjoittikin loppuratkaisunsa ihan vain kettuillakseen faneilleen.
kuovipolku
20.06.2018, 00.23
Tähän vähän mölö kommentti: eihän TV-sarjan katsottavuuden tai kirjan hyvyyden edellytyksiin kuulu että henkilöhahmoista yhdenkään tulisi olla tykättävä saati sitten oikeasti tykättävä. Eikä edes sellainen jota "you love to hate" kuten amerikkalaiset niin mainiosti sanovat.
Toisin päin voi tietysti käydä: keskinkertaista tai muuten huonoa tai vähemmän katsomisenarvoista TV-sarjaa voi ruveta seuraamaan siksi että pitää tai kiinnostuu jostain roolihahmosta (tai jopa vain häntä esittävästä näyttelijästä - kuten minullekin on joskus käynyt, vaikka se hieman noloa ei-teini-ikäisen onkin tunnustaa).
"Murha Sandhamnissa" Ei millään osa-alueella hyvä tai vaikuttava, ei millään mittapuulla muuta kuin laadukasta kansainväliseen välitykseen sopivaa tuotantoa eli hajutonta mautonta kitkatonta melutonta ja niin ruotsalaista että samaan aikaan sen ääreen on torkahtaa ja jäädä koukkuun, kuten yhtä väljähtänyt sanonta kuuluu. Ja se mistä en voi olla tykkäämättä on Tukholman saaristo ja kesä...
Peaky Blindersin neloskausi eilen loppuun.
tempokisu
26.06.2018, 19.27
:D Kauniit ja Rohkeat ....mä sanon että sarjassa tulee tapahtumaan uutta parinmuodostusta; Ridge saa Brooken ( koska Bill on ääliöinho) Steffy ottaa Billin, ja Liam ottaa Sallyn.
Sisäsiittoista porukkaa joka tapauksessa...
^ katselin joskus tuota sarjaa, liian kamalaa.
tempokisu
27.06.2018, 05.25
^ julkisuutta. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta. Mun mielestä sarjassa on liikaa sitä puhumista pälpättämistä ja enemmän saisi näyttää niitä autoja.
Autothan on kivoja; eilen kotimatkalla Tampereen valtatieltä pärähti punane hiano Ferrari kohti moottoritietä, kyllä kuului ja näkyi ( vähän aikaa) ai että!
Westworldin kakkoskausi loppuun eilen.
En käsittänyt paljoa mitään. En, vaikka olenkin keskimääräistä valveutuneempi kansalainen ja populäärikulttuurin suurkuluttaja. En, vaikka luinkin Hesarin selittävän artikkelin.
FIFAn jalkapallon MM
Kauden 2018 jaksot alkavat olla puolivälissä. Aika hyvä, yllättäväkin tuotantokausi, vaikka eilinen sarjan jakso Ranska-Tanska oli tylsä ja spoilerit tulevista jaksoista ärsyttävät. Onneksi spoilerien on luvattu loppuvan perjantaina. Jännitys alkaa olla parhaimmillaan, mutta pelkään, että tuotantokauden viimeinen jakso on tylsä ja ylipitkä.
Kyllä tuohon on taas jäänyt koukkuun sen verran, että tulee varmaankin katsottua melkein kaikki jaksot myös seuraavasta tuotantokaudesta, joka tulee vasta 2022.
tempokisu
27.06.2018, 14.06
Mut mitä ne tekee sillä julkisuudella? Käsittääkseni kukaan (voin olla väärässä) noista ei työkseen ropaa autoja esim. omassa pajassaan, jolloin ne myis noita autoja tai sais asiakkaita.
Voi päästä vaikka jonon ohitte. Tai jos ajaa ylinopeutta ja poliisi tunnistaa tutut ukot, niin voi päästä säikähdyksellä. Mä pääsin kerran säikähdyksellä, poliisi tunnisti että hei, sähän olet se juoksija antaa mennä mutta vähän hiljaisempaa vauhtia. ( olin menossa Orivedelle päivystykseen, oli jotain 90-luvun alkua).
Glow:n toinen kausi Netflixiltä. Sävy vähän vakavampi kuin ekassa, mutta ai että tuota kasaria!
https://youtu.be/9iM7W1Dvl6Q
Kampinalle
20.08.2018, 09.11
Studio Julmahuvi, löytyy Areenasta. Herraisä, on se todella hyvä ja hauska. Parasta kotimaista komediaa koskaan.
Netflixin Mr. Sunshine. Korealaista historiallista draamaa hyvin komeaan, filmaattiseen tapaan. Ekan jakson jälkeen sanoisin jopa, että aidompi cgi ja realistisemmat taistelut kuin monessa Hollywood rainassa viime vuosina, mutta korealaiset kyllä rakastavat melodraamaa ja hidastuksia aika paljon.
https://youtu.be/rPJSo4fhtRU
tempokisu
25.09.2018, 16.32
TTK, Tanssii Tähtien Kanssa - tämä on jo 11. kausi joten sarjaksi menee.
Mä en ymmärrä tanssia, en tykkää ( koska en osaa enkä pysty) mutta näen kyllä onko esitys hyvä - taviksen näkökulmasta. Höh, noi tuomarit antaa suunnilleen samat pisteet, ja täältä kotisoffalta arvasin joka kerta kommenttien jälkeen mitä ne antaa ( +/- 1) mutta en käsitä miten muka Aki Linnanahde tai ...joku Tatli, tai Aino-Kaisa Saarinen oli muka parempia kuin ketterä Lotta Hint...eikun Näkyvä ( ent. Miss Suomi, Aki Hintsan tytär).
Kamalan rumia pukuja - näitä voisi olla koulun päättäjäisjuhlan esityksessä; joo ei tarvi olla ihan kisapukuja, mutta kun muistelee ensimmäisiä kausia niin ne puvut oli tosi upeita.
Ja se Tuure Boelius oli oikeesti kamala, ja tällä tanssiparilla oli illan ( uusinta sunnuntai-illalta) kammottavimmat tempohaalarit.
Just koska tuomarit antaa melkein samat pisteet aina, siellä pitäisi olla joku "sohvaperunaraati" joka antaisi pisteitä ja erityisesti kommentoisi pareja tavisnäkökulmasta. Onhan siellä puhelinäänestys, mutta se ei ole sama; en minä ainakaan osallistu maksulliseen äänestykseen eikä moni muukaan!
The Americans. Oli jäänyt huomaamatta tällainen sarja, mutta kun siitä jossain somenkulmalla kohistiin, päätin katsoa. Kestää vähän päästä vauhtiin, mutta yllättää monesti, ja joka kerta yllättävällä tavalla.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.