Näytä tavallinen näkymä : Mitä TV-sarjaa katsoit viimeksi?
Kai TNG:stä on joku muukin tykännyt, kun kerran vielä sitä tehdessä aloitettiin toinen Star trek -sarja. Ja heti perään seuraava.
Ja silti TNG:tä tehtiin 7 kautta :D
Muistelen pitäneeni Fireflystä, mutta aika on voinut tehdä kultauksensa. Pitäisi varmaan koettaa uudestaan. Mistäs tuota saisi?
Nämä scifi-sarjaväittelyt ovat aina yhtä hauskoja. Mielipiteitä piisaa. Ja yhdessä vaiheessa Babylon 5 oli se ainoa hyväksytty oikea sarja. En nyt tiedä oliko sekään niin häävi. Miten musta tuntuu, tai pettääkö muistini vai olenko muuten harhainen, että se on enemmän jotain mitälie muuta fantasiaa kuin scifiä.
Mutta oottako Red dwarfia katsoneet?
Ihan mielenkiintoista kuulla ett TNG on suosittu, Mä luulin et siitä ei tykännyt kukaan.
Taitaa TOS ja TNG olla suunnilleen yhtä arvostettuja ja suosittuja. Toiselle etuna on se, että on se alkuperäinen pioneeri ja toisen etu taas on laadukkaampi ja syvempi kokonaisuus.
Tai sitten sen vois tulkita et yritettiin jotain muuta kun TNGstä ei tykännyt kukaan ;)
Sarjan piti jatkua vielä 8. kausi ja osalle näyttelijöistä oltiin tehty jo sopimuksetkin, mutta studio veti töpselin seinästä. Sarja tuli liian kalliiksi tehdä ja näyttelijöiden palkat olivat nousseet 'kohtuuttomiksi'. Sarjan lopettamisella haluttiin siirtää katsojia halvempien DS9 ja Voyager sarjojen pariin. TNG -poppoo sitten lähti tekemään elokuvia, jotka eivät tavoittaneet sarjan parhaimpia hetkiä.
TNG on yksi kaikkien aikojen suosituimmista ja menestyneimmistä syndikoiduista sarjoista Jenkeissä.
Nämä scifi-sarjaväittelyt ovat aina yhtä hauskoja. Mielipiteitä piisaa. Ja yhdessä vaiheessa Babylon 5 oli se ainoa hyväksytty oikea sarja. En nyt tiedä oliko sekään niin häävi. Miten musta tuntuu, tai pettääkö muistini vai olenko muuten harhainen, että se on enemmän jotain mitälie muuta fantasiaa kuin scifiä.
Babylon 5 pitää paikkansa Sci-Fi sarjojen aatelissa. Siinä oli loistava ajatus sarjan luojalta tehdä 5 kauden mittainen tarina, jota sitten täydennettiin vielä hyvin 2-3 hyvällä elokuvalla. Draaman kaari oli loistava ja en muista nähneeni vastaavaa muualla saman aikakauden teoksessa. Nythän tunnetuin esimerkki on Game of Thrones. Tarkemmat muistikuvat ovat niin heikot, että parempaa analyysia ei kykene tekemään.
Firefly -sarjaa on tullut katsottua jokunen jakso, mutta se ei iskenyt ja Red Dwarf on täysin uusi tuttavuus. Avaruusasema Alfa oli kyllä hulvaton. Muistan kuinka sitä näytettiin joltakin kanavalta 90-luvullla ja yksi hahmo pystyi muuttumaan eläimeksi(?). :)
tempokisu
12.02.2017, 14.51
kaikista rakkain avaruussarja oli Avaruusasema alfa (Space 1999). tätä näkis youtubessa.. se on ihan kauhea nykyään mutta toimi alle 10v.
:D minä pidin erityisesti alkumusiikista, ja siitä kun maaginen vuosiluku 1999 pelmahti ruutuun.
Suosikkini oli myös Rekkamiehet elikkä Paksu ja Viiksi. Muistelin että ihan huikeen upea rekka - ja sitten kun katselin sarjaa ( kiitos palstan vinkin) juutuubista, niin ...no oli se siihen aikaan hiano, ja tykkään juuri amerikkalaistyylisistä rekka-autoista.
Ja se kaikkein rakkain sarja on tietysti Miami Vice :D
ps. mikä on TNG??
ps. mikä on TNG??
Star Trek: The Next Generation.
tempokisu
12.02.2017, 19.49
^ Ihammahtavaa :D
Mutta iltiksen sivuilla kovasti superhauskaksi ylistettyä eilisen Putous-uusintaa. ????? mikä tossa nyt niin nauratti, ja taas Trumppi-irvailua johon on jo kyllästynyt.
Päiväunet voitti ( hereillä eilisen iltakymmenen jälkeen).
tempokisu
14.02.2017, 00.10
Eikö pahuutta ja julmuutta ole muutenkin liikaa? Yritin katsoa Game of Thronesia, ei pystyny kymmentäkään minuuttia. Liian kammottava, lyhyestä pätkästäkin tuli paha olla.
Eilen
Southcliffen viimeisin jakso - laatutaso säilynyt erinomaisena
Taboon viimeisin jakso - laatutaso säilynyt hyvänä
Rimakauhua ja rakkautta uuden tuotantokauden eka jakso - pettymys, mutta annan vielä mahdollisuuden viikon päästä
Markku Liitiä
14.02.2017, 08.48
Erikoisliikemiehet.
En ole ennen katsonut (enkä katso tämän jälkeenkään), mutta eilen siinä oli Kivisen Olli, levykauppias Keravalta. Olen ostanut Ollilta kohtuuison osan levyistäni koko sen ajan, kun hän on levykauppaa pitänyt. Oliko se 31 vuotta?
Sarjan perusidea on ihan ok, mutta ainakin tämän jakson toteutus oli aika nolo. Idea ei kantanut lähellekään koko tuntia ja kässäri oli kuin yläasteen jonnejen näppiksiltä peräisin.
The Crownin pari ekaa jaksoa eilen.
Aihe sinänsä ei kiinnosta, mutta katselin populaarikulttuurisesta mielenkiinnosta. Olipa kyllä hieno, kaikkien kehujen arvoinen. Katson kaikki loputkin jaksot.
The Crownin lavasteet ja näyttelijäntyö ovat kyllä käsittämättömän hyviä ja John Lithgow on tullut kauas Kolmas kivi auringosta -ajoistaan. Melkein tekisi mieli katsoa uudestaankin.
Viimeisimmät tv-sarjat taitaa olla:
- Uusin jakso Randyn morsianten pelastuksista
- Teho-osaston 9:tta tuotantokautta, menossa levy 4/6.
- Poliisit sarjan pari uusinta jaksoa
Vihdoin sain katsottua kaikki 170 jaksoa Star Trek: Voyageria. Tasoltaan vaihteleva sarja, mutta Sci-Fin ystäville suositeltava. Mahtoikohan sarjan lopetus tulla vähän myöhässä tekijöille, sillä kaksiosainen lopetus oli hieman liian nopea taputtelu seikkailulle delta-kvadrantissa.
Hahmogalleria oli tässä heikompi kuin TNG ja oikeastaan ainoat hyvät hahmot olivat The Doctor ja Seven of Nine. Kapteeni Janeway ei sytyttänyt ja hänen vaihtelevat motiivit ärsyttivät. Komentaja Chakotay oli täysin tyhjänpäiväinen hahmo ja hänet olikin nostettu vain muutamassa jaksossa tärkeimpään rooliin. Paris, Kim, Neelix olivat ok tasoa ja plussan puolelle nousevat vielä myös Torres ja Kes.
Kokonaisuus 3/5.
tempokisu
19.02.2017, 19.55
Tanssii Tavisten Kanssa.
No harmillisuus että tuomarit istuvat tommoisen tiskin takana, asuista ei näy kun vähän yläosaa.
Mutta positiivinen yllätys että nää taviksethan tanssii paljon paremmin ( ainakin tähän mennessä olleet kolme kisailijaa herraX, Kasmir, Anna-Mari? Tuokko, no toi Eevi ei ihan...) kuin ne julkkikset konsanaan. Se vaan kun tanssijat on mulle ihan tuntemattomia niin sillä tavalla ei kovasti kiinnosta.
lisäys: no toi tuomaristotiski olikin hyvä juttu. Ajattelin että Kiiralla on joku hieno hopeinen iltapuku, mutta olikin ( anteeksi mutta näyttää ...) hopeinen alumekko/yöpaita. Helpompi sen kanssa on istua tiskin takana kun entisillä "valtaistuimilla".
konaworld
19.02.2017, 21.42
Näyttää tuo resitentti pyörivän telekussa
Breaking Badin kakkoskautta Netflixistä piiiiiitkän tauon jälkeen.
Taboon uusin jakso sekä jaksot 4-6 The Crownia.
tempokisu
26.02.2017, 19.29
"Tanssii Tavisten Kanssa" - tässä jo katsoin että todella rumia ( anteeksi, mutta kun vertaa aiempien ja erityisesti ensimmäisten vuosien tanssiasuihin!) pukuja. Yhdelläkin on pinkki toppi - samanlainen kun mulla on aluvaatteena lenkillä, ja musta pvc-minihame. Äskösen parin naisella oli vaan sininen haalari.
Yksi tanssiesitysten "suola" on upeat asut, mutta nyt on rahat tainnu loppua kesken. Pöh :(
Taboon vika jakso eilen. Jäi sarjan tykkäämisestä huolimatta vähän sellainen maku, että oliko tuossa nyt mitään järkeä. Hienon näköistä kaikki, mutta tarina pikkusen väkinäinen.
Ja Narcos, tai pikemminkin ykköskausi vasta tuli katseltua viime viikon aikana. Olipa mainio pläjäys, pitää katsoa kakkoskausikin.
eilen vuorotellen
The Blacklist, kausi 2.sta (http://www.imdb.com/title/tt2741602/episodes?season=2)
Happy valley (http://www.netflix.com/fi/title/80007225)
tempokisu
27.02.2017, 13.48
Asutaanko me eri maassa vai mitä mutta mun telkkarista ei tule tommoisia sarjoja mitä teillä? Tosin en varmaan seuraisikaan, mutta silti.
Asutaanko me eri maassa vai mitä mutta mun telkkarista ei tule tommoisia sarjoja mitä teillä? Tosin en varmaan seuraisikaan, mutta silti.Netflixistä noita katsoin .. TV sarja silti .. Suomen television esittämät sarjat ei isommin kiinnosta, kun niissä ei pysy kärryillä mitä kautta ja jaksoa esitetään milloinkin. Ja tulee uusintojen uusintaa. Haluan katsoa sarjat kronologisessa järjestyksessä silloin kun haluan enkä enää klo 21 jälkeen, kun alkaa olla nukkumaanmenoaika :)
tempokisu
27.02.2017, 14.10
^ jotain maksukanavia? Mutta voin sanoa että Salattuja elämiä/Emmerdalea/ Kauniita ja Rohkeita voi katsoa vaikka kerran viikossa ja mistään ei jää paitsi, juoni junnaa paikallaan niin että kyllästyttää. Varsinkin viimeksimainittu, olen ehkä kerta viikossa vähän katsonu.
Katson tässä muun puuhastelun ohella nyt Tanssiohjelmaa. Lohduttavaa, että noi on ilman meikkejä ihan taviksia, mutta todellakaan kun ei "tunne" ketään. Ja kuten sanottu, puvut on kammottavia. Naisten siis, miehillähän on hienot puvut tai housu+paita.
Kannattaisiko satsata vähän enemmän? Olen ihan varma että osallistujat ( naiset) on myös pettyneitä, tommosia riepuja pitää pukea....
siis uusintana noita tansseja. Eilen ei pystyny...no ei pysty nytkään. Kamalia ( vaikka en ite osaa tanssia, en aikoinaan oppinu ...)
^ jotain maksukanavia? Mutta voin sanoa että Salattuja elämiä/Emmerdalea/ Kauniita ja Rohkeita voi katsoa vaikka kerran viikossa ja mistään ei jää paitsi, juoni junnaa paikallaan niin että kyllästyttää. Varsinkin viimeksimainittu, olen ehkä kerta viikossa vähän katsonu. Katson tässä muun puuhastelun ohella nyt Tanssiohjelmaa. Lohduttavaa, että noi on ilman meikkejä ihan taviksia, mutta todellakaan kun ei "tunne" ketään. Ja kuten sanottu, puvut on kammottavia. Naisten siis, miehillähän on hienot puvut tai housu+paita.Kannattaisiko satsata vähän enemmän? Olen ihan varma että osallistujat ( naiset) on myös pettyneitä, tommosia riepuja pitää pukea....https://www.netflix.com/fi/Tuosta voi kokeilla kuukauden ilimatteeks jos haluaa .. Melko hyvä valikoima ja laadukkaita sarjoja.. Elokuvatkaan ei ole sieltä huonoimmasta päästä, mutta ne on melko pian selattu
tempokisu
27.02.2017, 14.23
^ Kyllä se on harva hetki kun istun telkkarin ääreen jotain ihan oikeesti katsomaan. Mutta kohta tulee :) ihanaa, deRochefort-dvd. Sitä voi sitten tarkkaavaisemmin seurata ( kun kieli on englanti).
ja onhan tuossa Pony Expressiä, Miami Vicea ja vaikka mitä mutta tosi huono olen laittaan levyn koneeseen..
tempokisu
05.03.2017, 19.35
No äsken vähän aikaa "Putous" - kamala, ei jaksanu katsoa kun 10 minuuttia. Nyt katsoin "Tanssii Tavisten Kanssa" alkuosan, ja kyllä ihmetyttää miten tanssijoilla on noin kököt asut.
Siis kun ohjelma 10 vuotta sitten alkoi, siellä oli tosi hienoja täyspaljettisia lattaripukuja ja upeita pöyheitä vakiotanssipukuja. Nyt on joku body alla ja rätti kietaistu vyötärölle. Yhdellä on vaaleensininen "jumalatarasu" - mutta pelkkä kangasasu, kaikki korut ja muut härpäkkeet kun tekisi asusta hienon, puuttuu. Toppi ja joku pikkumekko. Ihan vaan kangas kietoiltu mukamekoksi.
- mä oon sitä mieltä että jos tehdään, tehdään kunnolla tai sitten ei ollenkaan.
Ja Jorma Uotinen on jees, mutta hei! toi peruukki on vähä liikaa.
Sitä huomaa miten mukavaa oli noi hiihtokisat, oikeasti mielenkiintoista seurattavaa, ja nää mukaviihdepläjäykset on aika persiistä.
Kampinalle
05.03.2017, 22.16
Vanhan sarjan uudelleenlämmitys ei todellakaan aina toimi, mutta Rimakauhua ja rakkautta tekee poikkeuksen. Hemmetin hyvä tämä uusi tuotantokausi, kuten oli vanhatkin.
Homeland, kausi 5 menossa. Piti ottaa Netflix takaisin ihan tämän takia kun tuli mainoskirje että kausi 5 julkaistu. Aikamoista kohellusta taas pääosatätillä. Ei yllä samaan kastiin jännitykseltään tämäkään kausi mitä kaudet 1-3.
Jamaica Inn (http://areena.yle.fi/1-2327908) Yleltä. Realistista pukudraamaa - täydellistä.
Taboon 1. kausi tuli katsottua. Tarina on juuri ja juuri alussa, joten tästä on odotettavissa vielä ties kuinka monta kautta, tietenkin katsojaluvuista riippuen. Joka tapauksessa, ei mitään Jane Austenia tämä sarja vaan mennään vähän toisenlaisissa tunnelmissa ja maisemissa. :)
Uutena sarjana aloitin Big Little Lies'in. Aloin katsomaan ekaa jaksoa ihan vahingossa ja Reese Witherspoon koukutti heti viiden minuutin jälkeen sen verran hyvin että nyt on kaikki tähän mennessä julkaistut kolme jaksoa takana. Tästä voi tulla hyvä, ellei jopa erittäin hyvä sarja. Vähän kuin Desperate Housewives meets Six Feet Under, mutta ei sinne päinkään. Ekstrapisteet loistavasta tunnaribiisistä (Michael Kiwanuka - Cold Little Heart).
Aloitin myös Band of Brothersin viidenne uusintakierroksen. Vaikka sarja on jo 16 vuotta vanha, niin se on kestänyt ajan hammasta hyvin. Näiden vuosien jälkeen tätä uskaltaa jo varmaan kutsua klassikoksi.
TWD:n viimeisin jakso ja pari Narcos-jaksoa toisen kauden loppupäästä. Tänään se loppuun jos jaksaa.
tempokisu
09.03.2017, 20.09
Pinnistelin ja katsoin 75% Salatuista Elämistä. No ei olisi kansinu pinnistellä. On niin masentava sarja että B.Virtasen elämä tuntuu mahtavalta tän rinnalla.
Miksi sarjassa ei ikinä, ei kenellekään koskaan tapahdu mitään hyvää? Ei elämä ole tommosta että ihan jatkuvasti kokoajan yhtämittaa ihmiset on pahoja ja kaikki epäonnistuu.
Pska enää kattele.
Pinnistelin ja katsoin 75% Salatuista Elämistä.
En tahtois olla päivääkään kengissäsi. Sen mitä tätä foorumia lueskelee ja ohimennen myös sinun viestejäsi niin voi olla kyllä tyytyväinen omaan elämäänsä, muistaa kuinka hyvin asiat on. Ei onneksi löydy läheskään noin paljon valitettavaa ja katkeruutta kaikkea mahdollista ja mahdotonta kohtaan. Joskus jopa hymyilyttää, toisinaan ihmetyttää. Kannattaisi tuhlata tämän viikon lauantaista puolitoista tuntia maikkarille lauantai illasta, siinä paskassa ja typerässä putous ohjelmassa jonka jossai postauksessa mainitsit on yksi sketsihahmo mistä tulet hyvinkin paljon mieleen, hupaisa persoona.
Ja aiheesen, katson HBO;sta SIX nimisen sarjan uusimman jakson .
Solsidan, kausi 2 on meneillään wifven kanssa.
tempokisu
10.03.2017, 01.33
En tahtois olla päivääkään kengissäsi. Sen mitä tätä foorumia lueskelee ja ohimennen myös sinun viestejäsi niin voi olla kyllä tyytyväinen omaan elämäänsä, muistaa kuinka hyvin asiat on. Ei onneksi löydy läheskään noin paljon valitettavaa ja katkeruutta kaikkea mahdollista ja mahdotonta kohtaan. Joskus jopa hymyilyttää, toisinaan ihmetyttää. Kannattaisi tuhlata tämän viikon lauantaista puolitoista tuntia maikkarille lauantai illasta, siinä paskassa ja typerässä putous ohjelmassa jonka jossai postauksessa mainitsit on yksi sketsihahmo mistä tulet hyvinkin paljon mieleen, hupaisa persoona.
Ja aiheesen, katson HBO;sta SIX nimisen sarjan uusimman jakson .
Mä vaan sanon jos on jotain epäkohtaa. Ite mä ton Aina Inkeri Ankeisenkin tunnistin, että jaha, mä oon sketsihahmo. No sitä mä olen vähän ounastellutkin.
No kun kaikki mitä oon yrittäny, on epäonnistunu. Aika ankeeta, kun koulussa opettajat oli ihan varmoja että meitsistä tulee vähintään nobelisti. Tuli työtön ja jalkavammainen.
Kyllä mä yhdessä vaiheessa oikeesti kuvittelin että musta tulee Suuri Juoksija. Jalkavammainen tuli. Laihduttamien päätyi anoreksiaan ja masuvaivoihin ja melkein kuolin.
Opiskelemaankin menin se ajatus mielessä että saisin hyvän työn ja hyvän palkan ja voisin vastavuoroisesti auttaa vanhempiani kun he ovat mua niin paljo auttaneet. No miten kävi, vanhemmat joutu auttaan mua ja toki auttaa vieläkin. Just äitee kertoi kun tapasi entisen naapurimme 60-luvulta. Tämä nainen muisteli että se sinun tyttösi ( minä siis ) kun olin niin tosi kaunis lapsi ettei ikinä niin kaunista lasta ollu nähnyt. Voi harmitus sentään, näkispä nyt.
Onneksi löytyi pyöräily niin pystyn sentäs liikuntaa harrastamaan. Ja puolipäivätyö että pystyy kustantaan harrastukset. Mutta parin vuoden kompastumisen jälkeen en voi enää kävellä, kyllä se vähän kuule harmittaa. Harmittais varmaan ihan jokaista.
Ei mussa mitään hupaisaa ole, säälittävä ruma vanha ämmä. Kaikki mistä joskus unelmoin, on päätyny epäonnistumiseen. Tää nyt on vaan totuus, ja kyllä totuus pitää osata myöntää.
Et varmana haluaisi ollakaan mun monoissa, en haluisi olla itekään ja totuus on sekin että ei tässä tätä elämänhalua tai -iloa ole. Joutais tästä jo lähteä, kaikilla olis helpompaa eikä vanhemmillanikaan huolta että miten se nyt pärjäilee.
Mutta vaikka miten odottaisi että tulis nyt jotain että pääsis pois, niin ei tule. Ne iloiset elämänhaluiset ja kauniit ihmiset saa rintasyöpää sun muuta. Äiteelle kun elää niin terveellisesti kun vaan voi, tulee sydäninfarkti. Mulle mitään tule.
Mitä sitä totuutta peitellä, oon epäonnistunu ihmisroska. Tästä on edes turha väitellä, koska postauksellasi todistit että oon oikeessa.
Narcos loppuun eilen.
Näköjään tänä vuonna tulossa kausi kolmonen ja ensi vuonna nelonen. Toivottavasti taso säilyy, oli nimittäin vallan erinomainen.
^ Joo tuo oli kyllä mainio sarja. Sääli vaan ettei Pabloa ole tulevilla kausilla, tykkäsin hänen hahmostaan.
^ Joo tuo oli kyllä mainio sarja. Sääli vaan ettei Pabloa ole tulevilla kausilla, tykkäsin hänen hahmostaan.
Oli kyllä tosiaan hienoa näyttelijäntyötä. Vähän vaikea kuvitella miten sarja jaksaa kantaa ilman Pabloa, mutta annetaan 3. kaudelle mahdollisuus.
kuovipolku
10.03.2017, 14.22
Bodo - kabareekuningas.
"Kimallusta, skandaalinkäryä, kuplivan 1920-luvun unohtumattomia musikaalisävelmiä sekä valkokankaan loistohetkiä. Tätä kaikkea tarjoilee uusi 13-osainen puolalainen draamasarja Bodo. Sarja kertoo tositarinaan perustuen kunnianhimoisesta ja monitaitoisesta Eugeniusz Bodosta (1899–1943) ja hänen elämästään rakastettuna näyttelijänä, ohjaajana, tuottajana ja etevänä liikemiehenä maailmansotien välisenä aikana." Tässä vaiheessa on mm. selvitty koulusta ja espanjantaudista. Tiedän tarinan päättyvän murheellisesti vankileirillä Arkangelin alueella.
Yle Teemalta ja tietenkin Areenassa.
PS Mulla on viissin piilevänä joku polonofilia (vaikka maa on monessa suhteessa ns. paska maa), mä olen aina esim. kannattanut puolalaisia urheilijoita, Malinowskista ja Boniekista Kubicaan ja Małysziin, Partykasta Kszczotiin, Stochiin ja Kwiatkowskiin
Höpsis sanon ma. Eiköhän kaikki, jotka yhtään ovat maailman tapahtumia joskus seuranneet, ovat tietoisia siitä kuinka Escobarille lopulta kävi.
Star Trek: Deep Space Ninen ensimmäinen kausi takana. Ei juurikaan napannut alkuun ja sen takia urakassa on kestänyt. Kaikki hahmot tuntuvat tylsiltä ja mielikuvituksettomilta. Ainoastaan Odo on jotain uutta ja silti ferengi Quark lienee mielenkiintoisin hahmo. Jossain kohtaa pitäisi alkaa Dominion -juoni, ehkä siihen asti jaksaa katsoa.
On huomattavasti tylsempi kuin Voyager ja paljon heikompi kuin Uusi sukupolvi.
tempokisu
11.03.2017, 18.43
Höpsis sanon ma. Eiköhän kaikki, jotka yhtään ovat maailman tapahtumia joskus seuranneet, ovat tietoisia siitä kuinka Escobarille lopulta kävi.
Täähän oli se ylimielinen mafioso Miami Vicesta. Joo, hyvin kävi. Paitsi ei tietty jonkun kannalta.
Mutta "Pokka Pitää". Paras kristitty on sellainen joka tekee alhaisimpia töitä. Ja ärsytää tommoiset kun kuvittelee olevansa fiksuja ja hienoja ihmisiä, siis ärsyttää meitä jotka ollaan..
tempokisu
11.03.2017, 19.55
No Nikken ehdotuksesta "Putous" menee tuolla :D mä kuolen nauruun ":.antakee mulle jotain rahaa, tai ainakin jääpalaa..".
Toivottavasti Inkeri voittaa sen sketsihahmo-kisan, kun me ollaan vähän sillee totuttu voittaan.
Päivitys: * ja niin siinä kävi, tietysti * :D
Feud HBO:lta. Keski-ikäiset naiset ovat harvemmin päätähtiä - paitsi silloin kun he ovat kauhuelokuvaa kuvaavia ja toisiaan piikitteleviä keski-ikäisiä filmitähtiä kuten Joan Crawford ja Bette Davis.
https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17077067_174452116390621_1998876821780692992_n.jpg
tempokisu
12.03.2017, 20.04
Vähän Tanssii rumissa asuissa - ohjelmaa. Oikeesti kammottavia asuja, ei tietoakaan upeista paljettikoristelluista lattarimekoista. Anteeksi, mutta Vappu Pimiä näyttää ikääntyneeltä burleskisutturalta.
Taidan jatkaa kutomis-projektia.
Star Trek: Deep Space Ninen ensimmäinen kausi takana. Ei juurikaan napannut alkuun ja sen takia urakassa on kestänyt. Kaikki hahmot tuntuvat tylsiltä ja mielikuvituksettomilta. Ainoastaan Odo on jotain uutta ja silti ferengi Quark lienee mielenkiintoisin hahmo. Jossain kohtaa pitäisi alkaa Dominion -juoni, ehkä siihen asti jaksaa katsoa.
DS9 rakentaa henkilöhahmojaan hitaammin kuin TNG, mutta niissä tapahtuu selvästi enemmän kasvua. Sitä on oikeastaan ihan hauska seurata. Paljon hauskempi kuin niitä pitkiä juonia jotka kaikki loppuvat vähän hätäisesti. Erityisesti pidin niistä muutamista kaveruuksista ja parisuhteista mitä siinä kehiteltiin. Odo ja Quark, esim, mutta myöhemmin muita.
Lisäksi DS9:ssä on Morn. Koko Star Trekin pahoin jäbä, ja hurmureiden hurmuri. Jos vaan jaksaa nähdä sen oikean Mornin sen jatkuvan höpöttelyn läpi.
On huomattavasti tylsempi kuin Voyager ja paljon heikompi kuin Uusi sukupolvi.
DS9:n eka kausi on kyllä melkoisesti parempi kuin TNG:n.
Big Little Lies lähti myös katseluun. Nicole Kidmanin kauneudesta voi kyllä olla kateellinen, mutta toisaalta se myös on näkynyt aika yksioikoisina roolituksina, vaikka lahjoja olisi enempäänkin. Tällä kertaa vaikuttaa kyllä jo ekan jakson jälkeen, että siellä on pinnan alla muutakin. Reese Witherspoonia olen fanittanut siitä asti, kun hän onnistui täydellisesti Walk The Line -leffassa.
Taboo. Kaiketi tätä voisi kuvailla sanoilla äijäpukudraamaa?
kuovipolku
16.03.2017, 08.04
Tanskalainen maajussi.
En voi sanoa seuraavani, mutta joskus kun sattuu istahtamaan sohvalle (vaikkapa vain katsoakseen jotain muuta tallenteelta) tämä sarja on menossa ja usein käy ns. Strömsö-ilmiö eli huomaa jääneensä katsomaan ohjelmaa asioista joita ei tunne eikä harrasta melkein pelkästään sen tuottaman semmoisen mellow tai chill out tyypisen hyvän olon tunteen takia. Näin kävi eilenkin.
Homelandia katselin. Pääosanesittäjätäti sekoili tässäkin jaksossa.
tempokisu
18.03.2017, 12.03
Salatut Elämät uusintajaksoja ( kun olen nukkunu kaikki ohitte viikolla). Tässä kaikki esittäjät sekoilee....ja vähän jo aiemmin katselin että ennen niin hentoinen Sanni on alkanu varmaan reenaan fitnessiä, hauista oli tullut lisää ja myöskin rintavarustusta.
Äskönen kohtaus varmisti asian, silikonit ( ja aika isot) on hankittu. Voi voi. Sairaalaan ylilääkäri Kalle on joutunu viinapirun valtaan....
DS9 rakentaa henkilöhahmojaan hitaammin kuin TNG, mutta niissä tapahtuu selvästi enemmän kasvua. Sitä on oikeastaan ihan hauska seurata. Paljon hauskempi kuin niitä pitkiä juonia jotka kaikki loppuvat vähän hätäisesti. Erityisesti pidin niistä muutamista kaveruuksista ja parisuhteista mitä siinä kehiteltiin. Odo ja Quark, esim, mutta myöhemmin muita.
Tämä kyllä täytyy nyt myös itse allekirjoittaa. Heti toisen kauden alussa oli mukava kolme jaksoa käsittänyt tarina ja nyt ollaan alettu todella kiusoittelemaan Dominionilla ja Jem'Hadareilla. Odotukset kolmannelle kaudelle nousivat todella paljon.
DS9:n eka kausi on kyllä melkoisesti parempi kuin TNG:n.
Ehkä tässä aika kultaa muistoja, mutta rohkenen olla toista mieltä. Ensimmäinen kausi TNG:ssa ei ole lähelläkään parhaita kausia, mutta kyllä se DS9 voitti. Pelkästään pilotti Encounter at Far Point oli huomattavasti parempi kuin mikään DS9 ensimmäisellä kaudella.
DS9 lisäksi on tullut katsottua Netflixin Iron Fist -sarjaa. Laadukkaan oloinen, mutta lapsellinen sarja ei pääse lähellekään edeltäjiään. Daredevil ja Jessica Jones ovat edelleen täysin omassa luokassaan, Luke Cagelle tämä häviää jonkin verran. Ehkä tämä vielä paranee kohti loppua.
tempokisu
18.03.2017, 21.57
Solsidan :D "miten pääsen pois Facebookista" - "et pääse, Ove Sundbergistä eroon pääseminenkin on helpompaa"
Iloinen yllätys oli Netflixin Iron Fist
Miten tämä vertautuu mielestäsi Netflixin muihin Marvel -tuotantoihin?
Punisherista on tulossa oma sarja, mutta syksyllä tulee jo kaikkien yhteisseikkailu The Defenders. Siinä sitten ilmeisesti otellaan kunnolla Handia vastaan.
Mutta meillä on tosiaan käänteinen järjestys sarjojen suhteen, omalta kohdalta on tosin paha sanoa mikä on se paras. Ehkäpä Jessica Jones loistavan päävihun ansiosta.
Nyt kun on neljä jaksoa Iron Fistiä, niin on meno alkanut miellyttämään myös omaa silmää enemmän.
Homelandin viidennen kauden katsoin loppuun. Perkeleet...
Edit: Editoitu! Editoikaa tekin allavastanneet. Liikaa avauduin vaikka teki mieli avautua kun ne perkeleet...
Homelandin viidennen kauden katsoin loppuun. ****####**** No, sen näkee sit kun kuudes kausi julkaistaan Netflixissä.
Oi hitto! Ei olis pitänyt avata tätä ketjua. Mulla on viides kausi vielä kesken...
Oi hitto! Ei olis pitänyt avata tätä ketjua. Mulla on viides kausi vielä kesken...
Sorry. Joo, ei saa pilata muiden katselunautintoa.
Edit: Editoin tämänkin. Kuudetta kautta odotellessa. Katson sen sit NF:stä kun se sinne tulee. En kestä maikkarin mainoksia näin vanhana enää en.
The Team 1.kauden viimeinen jakso eilen. .. Oli jännää loppuun saakka https://viaplay.fi/sarjat/the-team
tempokisu
24.03.2017, 16.57
Ihan tavalliselta tv1:ltä Viidakkoperhe ( aamulla) tämä on hyvän mielen sarja ja huijarit saa ansionsa mukaan, ja mä rakastan DuPlessistä :)
Chef's Table (http://www.imdb.com/title/tt4295140/) @Netflix. Laatua. Suosittelen.
Chef's Table goes inside the lives and kitchens of six of the world's most renowned international chefs. Each episode focuses on a single chef and their unique look at their lives, talents and passion from their piece of culinary heaven.
Star Trek DS9 kolmas tuotantokausi katsottu ja sarja jatkaa paranemistaan! Dominion tuo hienon uhan sarjalle ja jatkumo säilytetään hienosti jaksosta toiseen. Kuten toiset onkin täällä kirjoittanut, niin tässä on hyviä parivaljakoita vaikkei hahmot yksinään ole erinomaisia. Parhaat hahmot lienevät Garak ja Quark.
Tulipa myös katsottua Iron Fist loppuun. Ei mikään uusi DD tai JJ, mutta ei häpeile Luke Cagen rinnalla. Koko Danny Rand / Iron Fist -hahmo on huomattavasti heikompi kuin edelliset päähahmot. Myös selkeä päävihollinen puuttuu ja se luo samanlaisen ongelman kuin Luke Cagen kanssa.
tempokisu
30.03.2017, 18.00
Ihan tavalliselta tv1:ltä Viidakkoperhe ( aamulla) tämä on hyvän mielen sarja ja huijarit saa ansionsa mukaan, ja mä rakastan DuPlessistä :)
:( samaa sarjaa, ja nyt tuli ihan kunnon itku, sillä DuPlessis sitten... lähti.
:( samaa sarjaa, ja nyt tuli ihan kunnon itku, sillä DuPlessis sitten... lähti.
Tyylikkäästi kylläkin.
tempokisu
30.03.2017, 19.37
Tyylikkäästi kylläkin.
Niin, kauniisti täältä lähteä vois, kohti auringonlaskua, nukkua pois.
Epäreilua, kaikki mun suosikit lähtee. Phil ( Sydämen asialla), deRochefort ( Musketeers) ja nyt Dup.
Mä nimesin yhden mun ukkeli-nukeistani duPlessikseksi, nuorempana versio. Ja noista muistakin hahmoista on mulla nukke.
Ensimmäisen jakson Planeettamme Maa II (http://areena.yle.fi/1-3843059) -sarjasta. On kyllä kerrassaan taas upeaa jälkeä. Mitä nyt hiukan tosin on brittiselostusta ikävä.
Ei saa ottaa ennakkoa! Kuuluu lauantai-iltaan, kuten Jake sunnuntaiaamuun:rolleyes:
Uskon kyllä täysin viestisi toisen lauseen sisällön. Odotellessa...
Ensimmäisen jakson Planeettamme Maa II (http://areena.yle.fi/1-3843059) -sarjasta. On kyllä kerrassaan taas upeaa jälkeä. Mitä nyt hiukan tosin on brittiselostusta ikävä.
En tiedä Areenasta, mutta ainakin ennakkotietojen perusteella TV-lähetyksessä voi valita originaaliselostuksen.
^ Tuo on ollut premium-BBC-sarjojen oletuksena jo pitkään.
Mieluusti kuuntelen sir D.A:n sepostuksia; eikä nämä meidän
luottoselostajatkaan kehnoja ole?
naapureita ja ystäviä.joku lääkäri sarja,uusintoja.sohvalla loikoillen.
^^ Kyllähän se kotimainen selostajakin on hyvä, tuli vain vähän ikävä Attenboroughia, kun oli katsonut vast'ikään Netflixiltä sen ekan kauden brittiversiona. Pakko oli ottaa ennakkoa, että ehtii omalle saunavuorolleen ja liha on heikkoa. :D Oli kyllä samassa paketissa sekä komedia, draama että jännityskin taas kerran - jaksossa esitellyt albatrossit oli aika symppiksiä.
^ Taattua laatua siis. Paikallislehti antoi 5 tähteä.
Tulisikohan tästäkin Making of-spinnari?
Trailer park boys, uusin eli 11 kausi tuli katsottua tänään.
Takuusettiä 😂
tempokisu
01.04.2017, 20.13
Taitoluistelun jäätanssin vapaaohjelma. Muut iltakisat olenkin nukkunu...ja päiväkisat jääny muuten väliin.
Täysin samoilla linjoilla Anuliisa Uotilan kanssa, samat suosikit ja pidetään perinteisestä tyylistä. Harmitti ihan äärettömästi kun kolmentena olevan amerikkalaisparin mies kaatui - ja se maksoi todella paljon mun mielestä ihan liikaa, sijoitus 9. Ohjelma oli muuten todella upea.
Samoilla linjoilla Anuliisan, Susannan ja Kiiran kanssa että hyppyjä arvostetaan liikaa, pirueteille ja askelsarjoille pitäisi antaa enempi arvoa. Samoin "pakolliset kuviot" jotka pitää ohjelmaan sisällyttää, ei edistä lajin kehittymistä.
No, kyllä se aika monessa urheilukisassa yksi kaatuminen - ja sinne meni suht varma mitali.
^^ Kyllähän se kotimainen selostajakin on hyvä, tuli vain vähän ikävä Attenboroughia, kun oli katsonut vast'ikään Netflixiltä sen ekan kauden brittiversiona. Pakko oli ottaa ennakkoa, että ehtii omalle saunavuorolleen ja liha on heikkoa. :D Oli kyllä samassa paketissa sekä komedia, draama että jännityskin taas kerran - jaksossa esitellyt albatrossit oli aika symppiksiä.
Oli se hieno! Minä kun pidän linnuista ja liskoista. Alboihin verrattuna käpyliskot ovat myös aika symppiksiä.
Isot varaanit muuten vain hienoja otuksia ja pingviinit suorituksiltaan käsittämättömiä.
Kuvausvaiheessa se käärmeiden joukkojahti oli aiheuttanut taivastelua BBC:n ryhmässäkin.
Katsojapalaute oli myös ollut aika ankaraa; eihän tuollaista ole luonnossa..?
Ne käärmeet... Voi jeesus. Oli kuin kauhuelokuvaa ja pahin takaa-ajo ikinä. Mutta mielettömiä paikkoja ja käsittämättömän hienosti kuvattu - jälleen - ja ensi jaksossa onkin mun lempparit: vuoret ja lumileopardit. Niiden kissojen suojelua tulee myös tuettua WWF:n kautta. Tosin kuulemma seuraavassakin jaksossa on aika raakaa meininkiä.
Eik sitä voi valita rikipoksin tai tv:n audiovalikosta? Hups. Areenassa ei ilmeisesti voi.
Ei ole Areena vielä niin kehittynyt ja telkkua en omista. Mutta kyllähän siihen suomiselostukseen tottuu.
Ne käärmeet... Voi jeesus. Oli kuin kauhuelokuvaa ja pahin takaa-ajo ikinä. Mutta mielettömiä paikkoja ja käsittämättömän hienosti kuvattu - jälleen - ja ensi jaksossa onkin mun lempparit: vuoret ja lumileopardit. Niiden kissojen suojelua tulee myös tuettua WWF:n kautta. Tosin kuulemma seuraavassakin jaksossa on aika raakaa meininkiä.
Ei taida olla pettymyksen pelkoa tarjolla. Noista varaaneista vielä, liskoharrastelijana toissa
talvena käsipakettilaisena tein lähempää tuttavuutta sikäläiseen juovavaraanipopulaatioon
pahamaineisessa Khao Lakissa. Tarjolla oli kymmenkunta yksilöä 50 cm vaavista 2,5 m
röhnöön. Kuvat ovat "jonkin" muistikortin syövereissä. Metrin päähän päästivät, kun lähestyi
hitaasti ja jauhoi paskaa ääneen. Jonkinlainen lauma oli kyseessä, kun isommat pitivät
silmällä pienempiä. Koosta päätellen useita sukupolvia kyseessä.
"Kampen om tungt vattnet" loppuun tänään. Yleltä tullessa meni ohi, mutta olihan tuo Netflixissäkin. Onneksi, sill oli varsin hyvä.
TNG (ja aiemmin DS9) kahlattu, nyt menossa TOS. Yllättävänkin hyvin säilynyt.
Catastrophea on tullut katsottua puolison kanssa. Todentuntuista ja hauskaakin.
ER, kausi 11 lähti eilen ensimmäisen jakson katsomisella käyntiin.
Taas yksi kausi The Walking Deadia takana ja jälleen pitää miettiä, että miksi tätä katsoo. Sarja junnaa paikallaan ja tapahtumat ovat tasoiteltu sarjakuvasta, niin että mitään yllättävää ei vahingossakaan tapahdu. Negan on ollut piristävää vaihtelua, mutta myös hänen hempeytensä alkaa riittämään jo,
Taas yksi kausi The Walking Deadia takana ja jälleen pitää miettiä, että miksi tätä katsoo. Sarja junnaa paikallaan...
Sama. Mää kyllä tykkään muuten, mutta tosiaan tuo paikallaan junnaus ja turhanpäiväinen viipyilevyys suvantokohdissa ketuttaa. Negan on kurko kyllä (roolin näyttelijälläkin vaikuttaisi olevan aidosti hauskaa).
Itse asiassa vielä on viimeiset 10+ minuuttia näkemättä kun Fox teki taas sen, että ohjelmatiedot eivät pitäneet paikkaansa. EPG:ssa klo 22-23 ja totuttuun tapaan +5 minuuttia nauhoitusajaksi vaan sepä ei riittänytkään! Perjantain uusinnan tiedoissa kesto 1:15, joten uusintayritys lähti sinne. Ja tällä kertaa +15(!) minuuttia, saatana.
Muistatteko (pl. nuoriso) vielä kun analogisissa videonauhureissa oli se systeemi (VPR tai joku muu kirjainyhdistelmä), jonka avulla nauhoitus jatkui automaattisesti jos ohjelma venyi yli ajastetun.
Ohjelmassa tuli joku lopetussignaali tjsp., jonka avulla laite vasta lopetti nauhoituksen.
Miksi tämä ei onnistu digiaikana, kysynpä vaan.
tempokisu
07.04.2017, 00.55
"Hiljainen todistaja". Ei olisi pitänyt, kammottavaa.
Planeettamme maa II. Vuoret 💛. Niitä voisi katsella loputtomiin.
^ Tämä on kyllä hienosti toteutettu sarja. Flamingojen teputus sai suupielet hymyyn.
Ne flamingot oli kyllä käsittämättömiä! Tepastelevat kuukauden ajan porukassa ympäri järveä bongatakseen kumppanin? :D
^huomasitko että myös englanninkielinen jakso on saatavilla?
Mennyt ihan ohi! Kiitokset vaan vinkistä. Saan hyvän syyn katsoa toisenkin kerran. :)
tempokisu
11.04.2017, 20.03
^ Tämä on kyllä hienosti toteutettu sarja. Flamingojen teputus sai suupielet hymyyn.
Joo, ilmeisesti samaa ohjelmaa taannoin jäin katselemaan.
Mutta äskö "Salatut Elämät". ?? ei piruvie, eikös se ollu joskus muinoin ..30-luvulla jos oli ei-toivottu neiti-ihmisen raskaus niin vietiin neitokainen muualle. Mutta kun tätä samaa kuviota on 2017. "Mitä me nyt tehdään?" - sä muutat ulkomaille ja kun lapsi on syntynyt annat sen adoptoitavaksi. Miten olisi abortti?
kuovipolku
13.04.2017, 13.20
"Laivakokin matkassa"
Yksi salaisista paheistani on ruokaohjelmien katselu. Tässä Ruotsin television sarjassa seurataan öljytankkerin kokkia joka duunaa ruokaa aluksen 15-henkiselle miehistölle. Juuri sellaista ns. konstailematonta ruoanlaittoa josta tykkään ja kokki, eläkeikää lähestyvä argentiinanskoonelainen, on ns. rento persoona. Menee TV2:lla.
PS Itse asiassa vasta aion katsoa sen joskus huomenna - tosin en ole mitään muutakaan katsonut ja tuskin katson edes vahingossa - mutta olen nähnyt sen aiemmin silloin kun se tuli Yle Femmalta alkuperäisellä nimellään "Landgång".
Markku Liitiä
13.04.2017, 13.37
...Ruotsin television sarjassa seurataan öljytankkerin kokkia joka duunaa ruokaa aluksen 15-henkiselle miehistölle. Juuri sellaista ns. konstailematonta ruoanlaittoa josta tykkään...
Olin joskus takavuosina keikalla Nesteen tankkerilla ja edelleen herahtaa vesi kielelle, kun muistan kuinka kokki aamuyöstä kantoi pöytään höyryäviä safkoja suoraan uunista/hellalta.
Kai tätäkin voi sanoa sarjaksi: Ajankohtais/haastatteluohjelma Efter nio Femmalla. Haastateltaville annetaan aikaa kertoa asiansa.
Aina välillä yritän sivistää itseäni tällä saralla (yleisesti olen huono tuijottamaan töllöä), että voin joskus osallistua duunissa näihin kahvipöytäkeskusteluihin. Olen nyt katsonut muutaman jakson "Iholla"-sarjaa. Siinä jotkut julkkikset kuvaavat itseään omassa arjessaan. Mukana on muutama mielenkiintoinen ihminen, mm. enduroa harrastava K. Komulainen. Erikoinen persoona. Aivan hurjasti tykkään myös siitä radiotoimittaja Laurasta, vaikuttaa hulvattomalta tyypiltä. Kaikissa on jotain hauskaa, pilkettä silmäkulmassa.
tempokisu
14.04.2017, 13.09
^ anteeksi, ihan kammottava sarja ja ihan tuntemattomia ihmisiä. Paitsi se Dannyn tyttöystävä, jolla on erittäin huono iho niin nuoreksi. Mä jätän tämän tv-sivistyksen väliin...kuten myös kahvipöytäkeskustelut ( mitähän ne on ..)
Aamulla hyvän mielen sarjaa "Sydämen kutsumus" :) ja äskön Hercule Poirottia, mutta mä olenkin nähnyt tämän jakson jo. Poirotit tulee uusintana, koko ajan kyttään koska tulee jakso "Viisi pientä porsasta" ( en tiedä mistä se nimi tulee mutta se on mun suosikkijaksoni yhden näyttelijän takia).
kuovipolku
14.04.2017, 17.13
Kai tätäkin voi sanoa sarjaksi: Ajankohtais/haastatteluohjelma Efter nio Femmalla. Haastateltaville annetaan aikaa kertoa asiansa.
Joo. tämä on ehdoton ykkönen, vaikka Femmalta tuleekin. Vieraatkin ovat keskimäärin kiinnostavampia kuin muissa vastaavissa. Ja illan uusinta tekstitetty suomeksi, joten ei tarvitse kuin osata kuunnella ruotsia sujuvasti.
tempokisu
14.04.2017, 21.01
Nyt olen kuunnellu taustalla "Voice of Finland"....voi myötähäpeä, tää on siis finaali? Voisi noi peruskoulun päättäjäisissä olla hyvät esitykset. Ja tuomariston on näköjään pakko kehua kaikkia.
??? ilmiömäinen, ihan mahtavaa,täydellistä...ei hyvänen aika. Kuuluuko mun telkkarista jotenkin erilainen ääni kun mitä siellä esiintymispaikalla?
Minun korviini oudoin kommentti naispuoliselta juontajalta "onks meillä ollu siistii?" ??
Sain vihdoinkin katsottua edellisen jakson. Huomenna lisää:)
Star Trek DS9 neljäs kausi takana. Onhan tämä nyt todella kova sarja! Voyager oli kevyttä hupailua tähän saagaan verrattuna.
American Horror Story kausi 6 "Roanoke".
5 jaksoa tuli aamulla katsottua ja jos loput ahmisi illan päälle.
On kyllä AHS parhaimpia sarjoja mitä tv:stä tulee.
Shimaani
15.04.2017, 21.55
Morsea (http://www.imdb.com/title/tt2701582/).
Uutta kautta odotellessa.
Big Little Lies tuli stekattua HBO:lta. Olipa kyllä hyvä. Eka jakso pikkusen ihmettelyä... mut onneksi tuli annettua mahdollisuus Hesarin kehujen ansiosta. Tälläiset minisarjat on parhaita kun ei mene puolta elämää katsomiseen.
Mukavan uusretro alkutekstibiisi pisti tilaamaan levynkin.
Doctor Who:n uuden kauden pilotti Areenasta. Ihan niin paljon en ole pitänyt Moffatin tohtoreista kuin mitä ensimmäisestä neljästä kaudesta Russel T Daviesin myötä, mutta minkäs teet.
tempokisu
19.04.2017, 03.49
* Sydämen kutsumus; jos Pieni Talo Preerialla oli siistiä ja kivaa, niin tämä on vieläkin siistimpää ( ja tarkoitan siistillä juuri sitä puhtoisuutta ) kiiltokuvaa ja siirappia. No muutama rosmo oli viime jaksossa pyssyineen hui! kamalaa! mutta ihan Ken-nuken näköinen ratsupoliisi nappasi porukan aika nätisti. Tuli ehkä yksi pieni tahra takkiin.
Jaksojen nimetkin yököttää; Rakkaus edellä, Rakkaus voittaa, Suudelma. Ei sen tarvitse Deadwood olla, mutta jotain rosoa toivoisi. ( vertaus PTP:hen koska sarjan tekijä on Michael Landonin poika ).
* Emmerdale - samaa jauhetaan jaksosta toiseen, sen yhden huumeriippuvaisen tytön paijaamista. Cain Dinglelle ei pehmoaviomiehen rooli sovi ollenkaan.
* Kauniit ja Rohkeat - siinä vasta samaa jauhetaan ei jaksosta, vaan vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Katsoja arvaa jo, mutta sarjassa sen toteutumiseen menee puoli vuotta.
* Salatut Elämät - samaa pskaa kans.
Mutta kipeenä ei oikein jaksanu koko ajan maata sängyssä.
* Hercule Poirotista tykkään
tempokisu
19.04.2017, 21.57
Vuosia....nuoremmaksi.
Ilmeisesti tekijät ( meikit, asut yms...) on vaihtuneet. Viime kaudella oli todella upeita muodonmuutoksia, mutta tällä kaudella lopputulokset eivät ole kyllä varsinaisesti ihastuttaneet.
Nyt oli keski-ikäinen nainen joka verkkareissa arvioitiin 53-vuotiaaksi. Ja kun sen ikäiselle ( mikä se oikea ikä on, jäi arvoitukseksi) naiselle laitetaan 16-vuotian bilehilevaatteet eli paljettipaita ja hopeinen tiukka superminihame, niin se lopputulos ei nyt maailman tyylikkäin tai edes nuorekas ole. Nainen näytti nyt ...no vieläkin vanhemmalta bilehilekassialmalta, anteeksi. Naista itseään ihan hivenen taisi hävettää se "hame".
Myötähäpeä.
Concorde
20.04.2017, 12.47
Uutta pakosarjaa (http://www.imdb.com/title/tt4928092/). Pitääköhän se tsekata tuolta ruutuplussalta loppuun...
https://crop.kaleva.fi/hS0LOFb872_Z8lsyFBMwtbDrQuQ=/smart/http%3A//kuvat.kaleva.fi/cartoons/67caf32d0a824b7884b5dd9d3c692ed5.jpg
Niin ja tietty Planeettamme maa II (http://www.imdb.com/title/tt5491994/).
Life at Vet University:
http://www.animalplanet.com/tv-shows/life-at-vet-u/
tempokisu
23.04.2017, 19.01
^^ Fingerpori on parempi kun mitkään tv-sarjat. Kiteytettynä oleellinen :D
Sattumoisin Doctor Who. Tämähän oli hyvä; ja "hyvä" idea. Jos et ole :) ja oot surullinen, verdit tulkitsee sun ongelmaksi ja tappaa.
Sitten seitsemän uutisia odotellessani 13 minuutin kärsimys, BumtsiBum. Ihan kamalaa, ihan sekavaa ja mikä pahinta, ihan kammottavia esityksiä. Tartu Mikkiin oli tuhat kertaa parempi - jaksot joissa oli Saara Aalto, ja viimeinen jakso jossa oli Pate, Costello ja 2 ukkoa Klamydia-yhtyeestä, oli ihan huikean hienoja.
Lisäys: meen maaten ja kuuntelen Tanssii Tavisten Kanssa. Kävin katsomassa millaisia asuja...ihan kammottavia! Tää on tanssikisan finaali, sitten on pinkki toppi ja joku kukkamekko ja quiksteppiä niissä vermeissä.
Ainakin puvustamossa on rahat todella tiukassa pitää laittaa kisailijoille suunnilleen tavisvaatteita tai toinen vaihtoehto on uimapuku alle ja joku kankaansuikale vähän kun "hameeksi"
Muutenkin, finaalissa kaikki saa kympit. Olisi ihan kiva kun finaalissa näin ei kävisikään :p
Nybergin Artoa. Karita Mattila on kyllä nainen paikallaan.
Dr. Who on aloitettu jo 1963, eli ennen meitä. Kestosuosikki;
teinistökin on tykännyt, pojalla on Tardis-vekkari.
Fargon kausi kakkonen tuli tsekattua viikonlopun aikana nyt kun tuli nähtäville taas kun kausi kolmonen alkoi.
Ykkösenhän YLEkin esitti joskus, mutta tämä oli jäänyt näkemättä. Mainioita hahmoja sarja täynnä. Taattua kamaa lakonisen mustan huumorin ystäville. Tarinaa olisi tosin voinut pikkusen tiivistää.
Kolmoskausi pitää aloittaa ensi tilassa kuten myös The Leftoversin vika kausi.
^^ Hyvä että muistutitte - meinasi jo sunnuntain paras osuus unohtua. Vähän tuo uusi tohtorin matkakumppani on kuin kierrätys-Rose alkukausilta, mutta ilman romanssivirittelyitä. Kuitenkin selkeä parannus äärimmäisen ärsyttäviin River Songiin, Clara Oswaldiin ja Amy Pondiin. Moffat ei kyllä osaa luoda naishahmoja ja aika usein leffoissa ja sarjoissa tuntuu nykyään olevan sellainen ns. Mary Sue -helmasynti, jossa halutaan tehdä vahva ja feministinen naishahmo ja sitten naisesta pitää tehdä kaikkivoipa ja äärimmäisen täydellinen.
tempokisu
24.04.2017, 07.40
Katsoin sitten miten "Presidentti" loppuu. No voi vitsulat, pressan vaimo valitsi sen pienen tihrusilmäisen Arton, vaikka Samuli Edelman oli pressapuolisona. No huh.
Vähän huvitti toi Linnan Juhlien toteutus, ei siinä nuoret tule ekana kättelyyn ja soitetaan perinteisesti jääkärimarssia eikä mitään valsseja. Mutta Samulin takia lähinnä katselin.
Margaret Atwoodia HBO:lta - The Handmaid's Tale. Kirjan luin joskus pari vuotta sitten.
https://youtu.be/PJTonrzXTJs
tempokisu
04.05.2017, 20.05
Vihdoinkin sain katsottua Salatut Elämät :D arvasin, ettei Ismo sittenkään lähde Liisan matkaan jonnekin maailmanympärysmatkalle alkain Italiasta. Aki mottasi Jiriä oikein kunnolla - ja onni onnettomuudessa; Jiri sai näkönsä takaisin :)
Sain Mustamaalatun vihdoin tuijotettua loppuun. Tykkäsin kovasti
ST:TOS lusittu. Ihan maineensa arvoinen sarja, ellei parempikin. Ikä tietenkin näkyy, eikä pelkästään lavastuksissa vaan myös tietyissä asenteissa esim suhteessa tasa-arvoon. Paras jakso taisi olla Balance of Terror, siinä oli sellaista hauskaa sukellusveneleffan tuntua. Nyt ST:TAS menossa. Yllättävän helppo sitä on kyllästyä puolet lyhyemmän jakson aikana.
Myös oma katselu-urakka saavutti välimaalin kun ST: DS9 tuli katsottua.
Sarja on täysin ylivertainen Voyageriin verrattuna ja pääsee lähelle TNG:n tasoa. Ellei lapsuus kultaisi muistoja, niin tässä saattaisi olla suosikkini Star Trek -sarjoista. Hahmogalleriassa on mainioita hahmoja kuten Quark, Garak ja Gul Dukat, varsinaisista päähahmoista parhaat ovat Bashir ja O'Brien.
Parasta tässä oli se, että liikuttiin koko ajan hyvin lähellä Babylon 5:n maailmaa. Samat hahmot olivat mukana alusta asti ja pieniäkin sivujuonia kehiteltiin parhaillaan kaikki 7 kautta. Bajoranien sisäpolitiikka vedekeineen ja kaineen oli yksi sarjan mielenkiintoisimmista asioista. Ferenginaari ja suurnagus Zek taas täysin päinvastaista.
Star Trek -maailmassa 5/5, muihin sarjoihin suhteutettuna 3,5/5. Vahva suositus kaikille Sci-Fin ystäville.
Ja Morn tosiaan oli aikamoinen suupaltti ja velmukin vielä.
tempokisu
17.05.2017, 17.51
Muutama minuutti Kauniit ja Rohkeat...ei piruvie, tämä on muuttunut entistä kammottavammaksi; otetaan kännykällä selffieiteä ja laitetaan someen ja tulee miljoonia tykkäyksiä. Juuri tätä mä inhoon eniten, tukehtukaat samppanjaanne ja kaviaariinne siellä somessa, yök.
Islantilaisen Case-sarjan jakson katsoin boksilta. Ei niin hyvä kuin Silta, mutta sitä kieltä on niin kiva kuunnella.
Seurannassa on/ollut viimeaikoina
Case
- katsoin jo loppuun Areenasta
- kuutosjakson kohdalla meinasin jättää kesken kun alkoi olla väkinäisiä käänteitä liikaa ja pitkitettyä suvantoa
- jokseenkin epäuskottava
- olisi voinut näyttää Islannin maisemiakin
Fargo
- kolmoskausi alkanu aika nihkeästi ja vaisusti, ei oikein enää aikaisempien kausien (ja leffan) suvereenia loistavuutta
- yllättäen viime viikolla piristyi hieman, ehkä tämä vielä
The Leftovers
- kolmoskausi ollut toistaiseksi valtaisa pettymys
- väkinäistä tekotaiteellista diipadaabaa liikaa
- tekijätiimillä ollut joku mania tehdä tarkoituksellisen vaikeaselkoista kamaa
Handmaid's Tale
- alkoi vähän sillai wooooot (=Axel Smithin "what") -fiiliksellä
- jäi kuitenkin katsottavien listalle ja hyvä niin, aika kiehtova
Nuori Morse
- britit ne vaan osaa nää jutut
Prison Break 1. kaudesta alkaen tuli otettua uusintakatselukierrokselle viime viikonloppuna ja parin-kolmen jakson päivävauhdilla ollaan edetty. Ykkös- ja kakkoskausi tuli katsottua viimeksi silloin kun Pako ensimmäisen kerran tuli TV:stä eli olisiko ollut jotain 2009. Hyvin toimii sarja edelleen.
tempokisu
18.05.2017, 15.18
Nukkeja laittaissani en jaksanu jotain ykkösen keskusteluohjelmaa käänsin kakkoselle. ( kävin katsoon, tämä on "Kandit") No joka tapauksessa mua inhotti hammaslääkärikandi, joka oli senverta avonaisessa paidassa että rintakarvoitus näkyi erittäin hyvin ja paljon. YÖK.
Handmaid's Tale
- alkoi vähän sillai wooooot (=Axel Smithin "what") -fiiliksellä
- jäi kuitenkin katsottavien listalle ja hyvä niin, aika kiehtova
Ekat pari jaksoa eivät tehneet vaikutusta, mutta sarja kyllä paranee edetessään. Tykkään jopa enemmän kuin itse kirjasta.
Vanhan Twin Peaksin ensimmäinen kausi lähti katseluun HBO:lta. Siitä onkin jo aikaa kun nämä näin, enkä edes välttämäti kaikkia.
tempokisu
21.05.2017, 12.22
^^ Nuori Morse on hyvä mutta se vanha Morse vielä parempi.
Äskön jäin katsoon Dr. Who:ta. Miten tätä näytetään tähän aikaan päivästä, noista "Reaper"-hahmoista saa herkemmät painajaisia. En kyllä ymmärrä yhtään mitään, mutta Peter Caribaldi on ihan mahtava myös kardinaali Richeliuna Muskettisotureissa.
Giro on vähän kuin televisiosarja. Sitä olen seuraillut pari viikkoa :)
Jour polaire - Midnight sun - ruotsalais-ranskalainen Kiirunan maisemissa kuvattu rikossarja. Uusimmassa jaksossa teki mieli heittää hanskat tiskiin, kun kuvattiin aivan liian kauan ranskalaispoliisi Kahinan kipeää poikasuhdetta. Ei tämä muutenkaan vedä vertoja Silta- tai Kuudes aisti -sarjoille. Noh, maisemia onneksi näytetään ja ranskaa on talven alkeiskurssin käymisen jälkeen kiva yrittää kuunnella.
Hartsa69
23.05.2017, 15.09
https://wwf.fi/norppalive/
tempokisu
23.05.2017, 18.56
Aamulla "Sydämen Kutsumus" - no tämä jakso olikin ihan kiva. Polvivammaista pikkupoikaa kiusattiin, mutta opettaja kannusti. Sitten poika löi baseball-kisassa semmoisen hirmulyönnin että ehti konkatenkin kiertää kenttä ennekun pallo jostain pusikosta löytyi :D ihanaa. Sitten "Viidakkoperhe" - tämä on jo 3. uusintakerta, mutta eikö kaikkia jaksoja ole esitetty ennen kun nää on mulle ihan "uusia" jaksoja. No kumminkin paras sarja aikoihin ( tai lajiaan paras), ja ehdottomasti hyvän tuulen sarja :)
Piti katsella Emmerdaleakin mutta nää koheltaa siihen malliin että en jaksanu.
Say YES to the dress USA:a on viimeksi katsottu (jos Giroa ei lasketa tv-sarjaksi, tosin onhan se, 21 osainen tositapahtumiin perustuva toimintasarja (kielletty tosin alle 18v kun välillä vilahtaa pippeleitä ja eilen peppukin)).
Uutta Twin Peaksia eka jakso eilen. Kylläpäs oli mystillistä, luultavasti jopa ylitarkoituksellisen mystillistä.
Lynchin kataloogista kyllä tykkään ja eiköhän tämäkin tule katsottua loppuun. Jospa kaiken tarkoitus vielä selviää?
Better Call Saul. mielestäni Netflixin paras sarja. parempi kuin Breaking Bad.
Katselin Saulia sen 1. kauden, mutta jotenkin juoni ei tuntunut etenevän, joten jäi siihen.
Katselin Saulia sen 1. kauden, mutta jotenkin juoni ei tuntunut etenevän, joten jäi siihen.
Kakkoskaudella etenee!
Tämä on ehdoton lisä breaking badille
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uutta Twin Peaksia eka jakso eilen. Kylläpäs oli mystillistä, luultavasti jopa ylitarkoituksellisen mystillistä.
Lynchin kataloogista kyllä tykkään ja eiköhän tämäkin tule katsottua loppuun. Jospa kaiken tarkoitus vielä selviää?
Toivottavasti uusi Twin Peaks on lähempänä miehen varhaisempaa tuotantoa, jolloin outous oli vain tehokeino. Inland Empiressä itselleni tuli hyvin vahvasti mieleen, että outous oli vain itse tarkoitus.
Sense8 kakkoskausi netflixistä menossa👌
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Täytyy näköjään sitten jatkaa Saulin tiirailua jahka nämä Prison Breakin kaikki kaudet saa paketoitua.
Toivottavasti uusi Twin Peaks on lähempänä miehen varhaisempaa tuotantoa, jolloin outous oli vain tehokeino. ..
Kolme jaksoa katsottu ja... onhan tää nyt ihan skeidaa. En osaa kauniimmin sanoa.
Siltikin pitänee toiveikkaasti katsoa loputkin, onneksi jaksoja on tehty vain 8 kpl.
Siltikin pitänee toiveikkaasti katsoa loputkin, onneksi jaksoja on tehty vain 8 kpl.
Olenko aivan väärässä jos väitän, että jaksoja on 18? Vai tehdäänkö ne jotenkin erissä?
Eiköhän Lynch kuitenkin saa tehdä mielensä mukaan, kun ainakin kerran oli jo hylkäämässä projektin kun kaikki ei mennyt hänen mielensä mukaan. Ja Twin Peaks on hänen (ja Frostin) lapsi, joka kaatuu hänen visioiden mukana jos niin on ollakseen. Ehkäpä Lynchin olisi pitänyt keskittyä vain maalaamiseen.
Tässä on tullut katsottua Star Trek: Enterprisea. Heikko, todella heikko. Ehkä kontrastia suurentaa vielä se, että tätä edelsi DS9 joka ylitti kaikki odotukset.
Olenko aivan väärässä jos väitän, että jaksoja on 18? Vai tehdäänkö ne jotenkin erissä?
.
Niinkö? Voi hyvin olla. Kahdeksasta minä muistan lukeneeni.
Äsken jakso nro 4.
Eilen Leftoversin viimeisin jakso. No olipas taas melkoista tuubaa.
Ja sitten seuraavaksi jotain aivan täysin erilaista, sunnuntaihesarin jutun innoittamana "Anna, a lopussa" (@Netflix). Tämähän oli mainiota hyväntuulista viihdettä, tyttökirjojen maailma sopii hyvin tuollaisten walkingdeadien, twinpeaksien ja leftoversien vastapainoksi. Nolottaa tunnustaa, mutta tykkäsin :o
Olenko aivan väärässä jos väitän, että jaksoja on 18?
Tuli tsekattua imdb:sta, olet tosiaan oikeassa.
Nolottaa tunnustaa, mutta tykkäsin :o
Meikä tilas kotia (ilman vaimon painostusta tai mitään) Pieni Talo Preerialla complete boksin. Tarkoitus iskeä siihen kiinni kuin sika limppuun heti kun joskus saa ER:n katottua ensin loppuun. Katotaan onko yhtä hyvä mitä muistelen lapsuusajoilta sen olleen. Epäilen vahvasti että ainakin on parempi mitä joku Walking Dead. :)
OnT: Eilen pari jaksoa hääpukuohjelmaa. Tänään varmaan seuraavat pari. :o
kuovipolku
30.05.2017, 18.35
HOLBY CI+Y eli Holby Cityn sairaala.
Jos johonkin TV-sarjaan olen "koukussa", niin tähän. Tai siis en enää muista milloin olen viimeksi katsonut mitään muuta jatkuvaa sarjaa. Emmerdalea en enää jaksa, en edes yksittäisiä jaksoja silloin tällöin. Saksalaisia dekkareita en ole katsonut Leo Kressin jäätyä eläkkeelle.
En oikeastaan usko ettenkö voisi löytää tässä ketjussa mainituista minulle täysin tuntemattomista tai vain nimeltä tuntemistani sarjoista jonkun jota saattaisin innostua seuraamaan, mutta mulla taitaa olla se "Olen tullut vanhaksi enkä jaksa pysyä ajan tasalla, joten alan ylpeillä sillä etten tiedä mistään mitään" -juttu...
PS Toinen kärttyisä ikämies, minuakin vanhempi Aki Kaurismäki muuten paljastui brittilehden haastattelussa Holby City -faniksi!
Twin Peaksin toista kautta kahlannut läpi. Sääli että Heather Graham oli läsnä niin vähän ja vasta loppupuolella.
Kolme jaksoa katsottu ja... onhan tää nyt ihan skeidaa. En osaa kauniimmin sanoa.
Nyt täytyy kyllä olla täysin eri mieltä. Lukuunottamatta kolmatta osaa, niin sarja on ollut todella kova ja kolmannessakin osassa oli vain 'kauneusvirheitä' eli Lynchiä pahimmillaan. Se yllätti, että kuinka hyvin sarja imaisi mukaansa ja kuinka kiinnostunut sitä olikaan Twin Peaksin asukkaiden kohtaloista.
Alkuperäinen sarja jäi niin pahasti kesken, että jonkinlainen päätös sille tarvitaan ja tämä voi hyvinkin olla sen arvoinen. Twin Peaks: Fire Walk With Me ei sitä ollut, vaikkakin myös se on pakollista katsottavaa tätä varten. Muutenhan ei Blue Rose tai sormus aukea, eikä ne aukea edes oikein senkään kanssa.
Jos laatu pysyy tasaisena, niin tämä on 2010-luvun top10 ellei top5 sarjoja.
^Samaa mieltä ainakin ekan jakson perusteella. Alun nuoret olivat tosin kuin kesäteatterista repäistyjä, mutta jäin koukkuun silti. Vähän se rikkoo magiaa, että tapahtumat sijoittuvat nyt paljon Twin Peaksin ulkopuolelle, Cooperin kertojanääni puuttuu ja kuvaaja on eri kuin vanhassa sarjassa. Peter Deming ei vie kameraa yhtä lähelle kuin Frank Byers, eikä jälki ole yhtä elokuvamaista.
Tässä on muistinvirkistys:
https://vimeo.com/208432897
<sisältää Leftovers -spoilereita>
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Minä taas pidin Leftoversin loppua pikkusen juosten kustuna. Koko mystisen hässäkän lopputulemana oli viesti, että rakkaus voittaa tjsp? Ja Nora kävi kävi "siellä jossain" ja tuli takaisin tuosta noiskis vaan kun oli kehoittanut kadonnutta "koneen" keksijää tekemään samanlaisen "siellä"? Ym.
Käsikirjoittaja umpikujassa ja jotenkin piti naputella kasaan? Mitään selitystä ei sitten saatu millekään.
Batman iskee aina kuin miljoona volttia tai iski ainakin, kun olin lapsi. Nyt tuntuu hieman hommahtavalta koko sarja, mutta sisukkaasti aion katsoa kaikki Teemalta tulevat jaksot (saattaa olla, että tilaan bat-asun ja patsastelen pihalla koko kesän kostyymit päällä).
https://www.amazon.com/Rubies-Costume-Heritage-Classic-Batman/dp/B00C0PCXFI
Kaivoin myös laatikon kätköistä Veijareita ja Pyhimyksiä boxin. T. Curtis ja R. Moore yhdessä toimii aina :-)
Viitosjakso Twin Peaksia äsken. Nythän alkaa olla jo yritystä. Ehkä tämä vielä.
Kviikinkien sviimeisintä stuotantokautta
Viitosjakso Twin Peaksia äsken. Nythän alkaa olla jo yritystä. Ehkä tämä vielä.
Nelosjakso oli ehkä heikoin tähän asti. Se Cooperin loputon haahuilu alkoi jo väsyttää ja tuntui siltä, että muiden kanssa mentiin lähinnä vain nostalgiatripille.
...Cooperin loputon haahuilu alkoi jo väsyttää...
No sehän nyt vielä jatkuu (ja väsyttää). Hoh hoijaa, tuli selväksi jo että se on pikkusen pihalla.
OnT: Eilen pari jaksoa hääpukuohjelmaa. Tänään varmaan seuraavat pari. :o
Tää ny on todella neitiä kun tuu enää muuta katottuakaan kuin tätä, joten tuota siis viimeksi. Ei kerkee seurata kuin yhtä sarjaa kerrallaan joten tää on menossa nyt. No, tää on paras, melkein ainakin. Randy (https://www.kleinfeldbridal.com/index.cfm?pid=Say-Yes-To-The-Dress&pg=Bio&member=Randy-Fenoli) on best! :D
tempokisu
08.06.2017, 19.28
Emmerdalea. Eilinen jakso2 ( kun tulee 2 jaksoa peräkkäin) oli jo aika kammottava, ja oli tämäniltapäiväiset ketjukolarijaksotkin aika kamalia. Varsinkin psykopaattisairaanhoitaja ja varsinainen Kuolon Enkeli verisessä ( teurasti jonkun linnun että teen tästä meille juhla-aterian) valkoisessa veren tahrimassa pitkässä mekossaan.
Tämänpäiväisten jaksojen opetus: seuraa sitä edessä olevaa liikennettä äläkä näppäile niitä puhelimia/navigaattoreita sun muita.
Kun ei ole jaksanut katsoa ST: Enterprisea ja Twin Peaksikin ilmestyy niin hitaasti, niin nyt tuli katsottua Master of Nonen toinen tuotantokausi. Erinomaista komediaa edelleen Aziz Ansarilta, joka luo vähän erilaista näkemystä nykyaikaan ja sen ongelmiin.
tempokisu
18.06.2017, 21.56
"Täällä Pohjantähden alla" - ja itkin taas silmät päästäni, teos on muutenkin koskettava mutta Timo Koivusalo on mestari itkettään katsojia ( paitsi Pekossa). Loppukuvissa Koskelan mummon seinällä oli ihan samanlaisia kunniakirjoja kun meidän mummolassa, ukin kunniakirjoja Mannerheimin allekirjoittamia.
Viimeisin Twin Peaksin jakso. VMP. Ei edes pystynyt katsomaan kokonaan, vaan kelailin loppuun. Lynch sairastunut myös cgi-sairauteen - vaikka kaikenlaiset efektit ovatkin nykyaikana mahdollisia, niin ei niitä silti ehkä kannata käyttää.
Viimeisin Twin Peaksin jakso. VMP. Ei edes pystynyt katsomaan kokonaan, vaan kelailin loppuun. Lynch sairastunut myös cgi-sairauteen - vaikka kaikenlaiset efektit ovatkin nykyaikana mahdollisia, niin ei niitä silti ehkä kannata käyttää.
Eipä kyllä juuri voisi olla enempää samaa mieltä. Tätä jaksoa katsoessa mietti, että mikähän ihme Lynchin visio on ollut. Toivottavasti seuraava jakso lähtee takaisin hyville urille.
Mitä netistä luin arvosteluita niin Lynch-fanit ovat vain heti toteamassa, että kato jotain helpompaa jos et ymmärrä. Ymmärsin hyvin miten Lynch halusi tuoda esiin Twin Peaksin taustoja, mutta oikeasti - pitäisi pystyä päättämään haluaako olla Kubrick vai Terrence Malick vai bändien MTV. Viimeisin jakso ei ollut kiehtova eikä pelottava, lähinnä vain v*tuttava.
BB Holland
26.06.2017, 21.15
Lynch teki joskus hyviä leffoja, mutta viimeiset 20v ei ole kuin toistanut Twin Peaksiä ja muita juttujaan. Täydellisen loppu ideat. Täytyy joskus vielä koittaa yrittää katsoa Mulholland Drive, mestariteoksensa, loppuun asti.
Ei kai nyt tule mitään sarjoja. Katoin samaan aikaan kauan jo sitten Homelandin ja Dexterin viimeisimmät/viimeisen kauden.
Eilen Fargon pari viimeistä jaksoa, olipa hassua settiä.
Tänään Twin Peaksin jakso nro 6. VMP-jakso ehkä huomenna.
Täydellisen loppu ideat.
Itse olen tuosta eri mieltä. Lynch on alusta asti ollut tinkimätön taiteilija, joka on jättänyt taakseen niin TV:n kuin elokuvatkin, koska tuottajien vaatimukset ja rajoitukset eivät ole olleet mieleen. Miehen filmografia on täynnä hittejä Eraserheadista Mulholland Driveen asti. Ainoastaan Inland Empire on mennyt täysin ylitse ja sen jälkeen mies jättikin elokuvien tekemisen.
Mutta vaikka on idearikas ja tinkimätön, niin silti voi tehdä paskaa. Outoa outouden vuoksi, mitään ei saa avata.
...
... paskaa. ...
Sinullakin sitten mieli muuttui, hetki sitten olit vielä tätä mieltä:
Nyt täytyy kyllä olla täysin eri mieltä. Lukuunottamatta kolmatta osaa, niin sarja on ollut todella kova ...
Jos laatu pysyy tasaisena, niin tämä on 2010-luvun top10 ellei top5 sarjoja.
Mutta katsotaan nyt tulisko tähän järkeä. Itsellä on vahvat epäilykset.
Kivoja yksittäisiä kohtauksia ja kuvia kyllä sisältää
Twin Peaksin alku oli hyvä ja edellinen jaksokin ihan lupaava, mutta jotenkin tuntuu vähän tälläiseltä fan fictionilta nyt koko homma. Itseäni ei kauheasti kiinnosta tietää mistä ja miten BOB saapui Twin Peaksiin tai muitakaan mytologisia katsauksia - ekan Twin Peaksin vahvuuksia oli juurikin se arkisen elämän uhkaavuus ja pelottavuus ja painajaismainen tunnelma. Tässä nyt mennään vähän George Lucasin jalanjäljissä ja taustoitetaan aivan liikaa ja liian vapaalla kädellä sekä budjetilla. Mutta HC-fanit ovat innoissaan. Tietty määrä selittämättömyyttä on aina hyvä juttu ja sehän Lynchin ongelma nyt onkin - mysteerit revitään auki ja kaikelle annetaan syvempi ja vakavampi merkitys. Toinen iso miinus on se, että kenestäkään hahmosta on vaikea välittää, eikä ketään opi tuntemaan ja uudet tyypit ovat oikeastaan aika tylsiä. Ja se joka jakson pakollinen bändiosuus alkaa myös väsyttää.
Sinullakin sitten mieli muuttui, hetki sitten olit vielä tätä mieltä:
Juu, kyllä tässä takki kääntyilee kuin persujen kansanedustajilla. Kolmannessa osassa oli ripaus sitä pahaa mitä oikeastaan koko kahdeksas jakso oli. Ja tässä mentiin vielä runsaasti Inland Empiren ylitse. Jos kausi on näin vaihteleva, niin sitten sarjan kokonaisuus laskee mahtavasta huomattavasti.
Mutta sarjaa on pakko silti puolustaa, parhaimmillaan jälki on niin laadukasta, että vain harva TV-sarja sen saavuttaa. Lynchillä on näkemystä, mutta selkeästi siihen viereen tarvitaan joku suitsimaan villeimpiä ideoita ja tähän asti Frost on siihen pystynyt.
The Knick löytyi HBO:n uumenista. Synkänpuoleista pukudraamaa komeissa lavasteissa ja 1900-alun tekniikkaa - tykkään.
https://youtu.be/08V4RHGuGqE
Twin Peaksista jaksot 7 ja VMP.
Hoh hoijaa, olipas tosiaan aikamoista tuubaa tuo jälkimmäinen. Pakko oli skippailla siinä puolivälin taidepläjäyksessä kun ei vaan kiinnostanut. Jos seuraava jakso on samaa lopetan :)
The Knick löytyi HBO:n uumenista. Synkänpuoleista pukudraamaa komeissa lavasteissa ja 1900-alun tekniikkaa - tykkään.
Trailerin perusteella vaikuttaa sen verran lupaavalta että taitaa täytynee aktivoida HBO:n tilaus.
Trailerin perusteella vaikuttaa sen verran lupaavalta että taitaa täytynee aktivoida HBO:n tilaus.
Kannattaa kyllä. Löytyy vielä kaksi täyttä kautta niin voi katsella useamman jakson kerralla. Itse jäin ainakin ihan koukkuun.
Preikin bääd on wifven kanssa uusintakatsastuksessa. En muista juonesta/repliikeistä onneksi juuri mitään, ensimmäisestä katsomisesta on sen kolmisen vuotta. Aika sopiva aika näköjään jos haluaa uudestaan nautiskella.
Kannattaa kyllä. Löytyy vielä kaksi täyttä kautta niin voi katsella useamman jakson kerralla. Itse jäin ainakin ihan koukkuun.
Ai se on siellä jo, katsoin tuosta trailerista, että 8. elokuuta alkaen. Luulin että tänä vuonna :o
Say YES to the dress Canada -sarjaa katsonut viimeksi.
Ai se on siellä jo, katsoin tuosta trailerista, että 8. elokuuta alkaen. Luulin että tänä vuonna :o
Ensi-ilta 2014. Jotenkin missannut aivan täysin.
Katsoin heti kolme jaksoa, eli hyvin koukutti. Itseäni kiinnostaa erityisesti ajankuva NYCistä vuonna 1900, mikä tässä on kuvattu ilmeisen tarkasti. Henkilöhahmoja avataan sopivasti niin että kiinnostus pysyy yllä.
Ensi-ilta 2014. Jotenkin missannut aivan täysin.
Muistan nähneeni mainoksia tai trailerin joskus tuolloin, mutta en jaksanut silloin innostua katsomaan kun sain sarjasta sellaisen käsityksen että siinä mässäillään suolenpätkillä ja murhilla ym., mikä ei ainakaan kolmen ekan jakson perusteella vastaa totuutta sarjasta.
Enemmänhän se kuvaa juurikin sen ajan yhteiskunnan jännitteitä ja tekniikan kehitysaskelia. Lääketieteen historia on muutenkin aika kiehtovaa, kun sitä todellakin monet edistysaskeleet on saavutettu yrityksen ja erehdyksen kautta. Lavasteissa on myös satsattu.
Eilen vika jakso The Knickin toista kautta ja ehkä yksi parhaimpia tv-draamoja mitä viime aikoina on tullut nähtyä. Harmi, että kolmas kausi peruttiin.
tempokisu
05.07.2017, 18.55
No mä katsoin eilen tätä Salattujen jotain nettisarjasta tehtyä kesäsarjaa, jossa Tale Taalasmaa saa kesätyöpaikan hotellin videoplokkaajana.....:D :D Aamulehden kriitikko antoi viisi tähteä ***** kun nauratti niin paljo.
No niin naurattikin :D
ST:VOY lusittu. Yllättävän hyvä, vaikka loppuikin taas mahalaskuun. Hyviä hahmoja ja parivaljakoita, joskin pidän edelleen DS9:ä parempana. Vielä ENT ja leffat ja sitten homma valmis. Paitsi että syyskuussa alkaa Discovery, jota tosin ei saada Suomeen ihan lähiaikoina, oletan.
tempokisu
05.07.2017, 20.02
..Tale Taalasmaan sekoilut jatkui, ja taas sai nauraa kisu mappurassa :D huomena ehkä Talea ei naurata; vaarallinen vanki karannut ja ukkelilla saattaisi olla "asiaa" Talelle :D
Peaky Blindersin kolmatta kautta Netflixiltä, mutta alkaa tuo äijäuho puuduttaa sen verran, että taidan kohta vaihtaa mimmienergiaan:
https://youtu.be/AZqDO6cTYVY
Taas yksi jakso enemmän Twin Peaksia takana ja onneksi palattiin normaaliin.
Sarjan juonet alkavat hiljalleen nivoutua yhteen ja lopullinen ratkaisu tulee selviämään. Toivottavasti taso pysyy tällaisena myös loput jaksot.
Aika paljon tyhjäkäyntiä sarjassa siltikin on. Tunnin aikana ei edistytä paljon mihinkään, lähinnä vain vinkataan silmää faneille.
Netflixin Glow kyllä vetää pisimmän korren tällä hetkellä. Hienoa myös, että jaksot ovat noin 30 minuutin mittaisia niin ei ole turhaa venytystä.
Jaa että Peaky Blindersista on tullut jo kolmas kausi, täytyypä laittaa se listalle. Samalle listalle joutaa myös mulle entuudestaan tuntematon Glow. Kiitos tärpeistä.
The Knick on nyt katsottu, hieno sarja ja menisi omalle top-10 listalle, jos sellaista ylläpitäisin.
Juuri parhaillaan Pikku Kakkosta
Aika paljon tyhjäkäyntiä sarjassa siltikin on. Tunnin aikana ei edistytä paljon mihinkään, lähinnä vain vinkataan silmää faneille.
Onhan tuota tyhjäkäyntiä paljon, mutta se ei haittaa jos se tehdään tyylillä. Viimeisimmässä jaksossa oikeastaan Jerryn sekoilu metsässä oli ainoa miinus. Mutta Cooperin juoni meni eteenpäin, kuten myös Twin Peaksin sheriffin.
Nyt tuli katsottua Enterprise kokonaan. Aika viatonta viihdykettä, meni mukavasti läpi. Kuitenkin kaikista kevyin, ja samalla myös heikoin sarja Star Trek-saagassa.
tempokisu
13.07.2017, 12.41
Viidakkoperhe.
Mitä? Olen katsonut tämän sarjan jo kahteen kertaan, ja nyt kolmannella uusintakierroksella tulee ihan uusia ihmeellisiä jaksoja joita ei todellakaan ollut ennen.
Nyt Danny ( eläinlääkäri no1) on menettänyt Leopardin Luolan, eli kotinsa, ja on jossain Big Five-firmassa töissä. ?? Kuitenkin se viimeinen jakso loppui siihen että nimenomaan Leopardion Luolassa vietettiin ..muistaakseni häitä ja muisteltiin menneitä ja että Dup on aina läsnä ( vaikka lähti auringonlaskuun).
Eilen katsoin Mr. Selfridgeä, mutta nämä kolmannen tuotantokauden alkujaksot ehkä onkin menny ohitte. Pakkohan sitä on seurata myös Kauniita ja Rohkeita, että miten käy. :D
The Knick on nyt katsottu, hieno sarja ja menisi omalle top-10 listalle, jos sellaista ylläpitäisin.
The Knickin päätösjakso oli ehkä hienointa draamaa mitä olen katsonut aikoihin. Selkeästi molemmat kaudet oli ajateltu yhtenäiseksi tarinan kaareksi ja jos kolmas kausi olisi tullut, niin se kuulemma olisi tapahtunut 20 vuotta myöhemmin.
Sateisen vapaapäivän ratoksi HBO:n parasta viihdettä: Game of Thronesin uusin kausi. Ne on kyllä nuo naishahmot, jotka tekevät tästä sarjasta kiehtovan.
Jopotuinen
17.07.2017, 17.54
Ensi keskiviikkoa ja torstaina katselen Muotitalon ja siinäpä ne kahtelut sitten enimmäkseen.
Jahka huonoista uutista alkaa uudet jaksot, niin sitten katotaan nekin, joskin ei ole mitään käryä koska alkaa, kaipa sitten ilmoittelevat.
Täytyykin käydä köljäämässä Areenassa, joskos sieltä jotain tälle päivää.
Vieläköhän Doc Martin (ohjelman nimi unohtunut, paikka on Cornwall ja kylän nimi sarjassa Portwenn) tulee uusia jaksoja?
^Olen syrjäytynyt. En ole katsonut jaksoakaan GoTsia
Periaatteessa et ole menettänyt mitään. Sehän on saippuasarjamaista fantasiaa sotakuorrutuksella.
Tissejä ja lohikäärmeitä. Ne ovat hyvä syy katsoa.
Tank Driver
17.07.2017, 23.18
Ja sit se on vaan vitun hyvä sarja.
Tissejä ja lohikäärmeitä. Ne ovat hyvä syy katsoa.
No nyt mäkin jo vähän kiinnostuin. Lohikäärmeet ovat kiehtovia.
kuovipolku
18.07.2017, 09.45
Ensi keskiviikkoa ja torstaina katselen Muotitalon(...)
Vieläköhän Doc Martin (ohjelman nimi unohtunut, paikka on Cornwall ja kylän nimi sarjassa Portwenn) tulee uusia jaksoja?
Selvisikö syy huomattavasti heikentyneeseen kuvanlaatuun?
"Doc Martinia" näkyy tehdyn useampia kausia kuin meillä on esitetty, joten kenties. Ylen sivut ovat penteleen epäinformatiiviset eli jos haluaa jotain tietää, se on kai kysyttävä!
Mä katsoin viimeksi "Holby Cityn sairaalaa" ja nyt kun se jäi tauolle(?), en katso mitään. Harmittaa ihan vähän, sillä mulla oli jo menossa semmoinen vahvahko crush Jemma Redgraven esittämään Bernie Wolfeen.
PS Tilalle tullut "Casualty" on samaa BBC:n tuotantoa, mutta vaikka se tapahtuukin samassa kuvitteellisessa sairaalassa ja sarjassa on mukana parikin samaa hahmoa - joista yksi on Amanda Mealingin esittämä Connie Beauchamp - en siti viitsi edes harkita sen seuraamisen aloittamista.
GLOW tuli katsottua ja Modern Family'ä on tullut katsottua toisella korvalla aina säännöllisen epäsäännöllisesti. Seuraavaksi työlistalla Peaky Blinders. The Leftovers'ille pitäisi myös antaa mahdollisuus. GOT ehkä sitten kun koko kausi on paketissa, ehkä jo aiemmin. Vanhoista sarjoista tekisi mieli kerrata 3rd Rock From The Sun ja Northern Exposure. Myös Six Feet Under pitäisi ehdottomasti katsoa uudelleen, mutta sitä varten täytyy kerätä vielä lisää voimia, on sen verran raskas sarja. Että hirveästi tässä olisi katsottavaa.
Twin Peaksin ja Game of Thronesin uusimmat jaksot.
Twin Peaks on pitänyt hyvän tasonsa, mutta Doug Jonesin sattumukset alkavat jo puuduttaa. Hiljalleen myös Twin Peaksin väkeä saadaan sidottua tarinaan ja se on ehdotonta plussaa. Se vain ihmetyttää, että miten näinkin isossa tuotannossa CGI-jälki on aivan roskaa. Se ei voi olla Lynchin valinta, eihän?
Game of Thrones on sitä laadukasta fantasiadraamaa mitä on totuttu näkemään. Tuotantojälki on silkkaa priimaa.
Skam Yle Areenalta. Voi vähän muistella samalla omia lukiovuosiaan ja ihmetellä norjalaista elämänmenoa. Hyvin kyllä kirjoitettu sekä näytelty.
Jopotuinen
24.07.2017, 20.27
Ilokseni löysin radioteatterin kuunnelmasarjan Sinuhe Egyptiläinen, vuodelta 1982 ja pyörii nyt tuossa taustalla. Sarja äänestetty radioteatterin suosituimmaksi kuunnelmaksi.
Jaksoja tuossa on 22 ja kestoltaan näky olevan tunnin molemmin puolin, joten tovihan tuossa taitaa mennä.
Olen myös lukenut tuon kirjan, ja se vie lukijan mennessään. Pitkään on syyhynnyt lukea kirja vielä toistamiseen, kuten niin monet muutkin kirjan lukeneet.
https://areena.yle.fi/1-4172549?autoplay=true
+1
H. Moilanen
25.07.2017, 13.53
American Dad. Aina kun luulee nähneensä pohjanoteerauksen huumorin tasossa, kokee yllätyksen. En tiedä pitäisikö sarjan tekijöiden mielenterveydestä olla huolissaan vai ei.
tempokisu
25.07.2017, 14.00
^Olen syrjäytynyt. En ole katsonut jaksoakaan GoTsia
Se kammottava Game of Thrones, jossa ei koskaan ikinä kenellekään tapahdu - kuin kammottavia pahoja asioita. Olen katsonut parista jaksosta alkua, aivan riittävästi pahuutta ja julmuutta.
Mutta äskön yle-areenasta töitten lomassa Viidakkoperhettä! tästä sarjasta tykkään, nyt on mielenkiintoista kun näitä jaksoja en ole nähnyt ja saako Trevanion Leopardin Luolan takaisin? Viimeiset jaksot muistan, että kyllä sai ( mutta miten? se jäi katsomatta) ja Dup sitten lähti.
The Knick loppuun
Fear the Walking Dead kolmoskauden pari ekaa jaksoa
Twin Peaks & GoT uusimmat jaksot
Listalla odottaa Peaky Blinders kolmoskausi ja Ozark
tempokisu
26.07.2017, 19.10
:) töitten lomassa ehdin katsoa Viidakkoperhettä. No niin, eläimet esti Danny Trevanionin lähdön lentokentälle. Ja näyttävät asustelevan siellä Leopardin Luolassa.
Ensi to-pe tulee kauden 8 kaksi viimeistä jaksoa.
Voi että, tätä sarjaa haluaisi seurata vaikka miten pitkään, yksi parhaimmista tv-sarjoista ikinä. Muut on Miami Vice ja Pieni Talo Preerialla. No ehkä Avaruusasema Alfakin ( mutta se on niin vanha että voi aika kullata muistot).
tempokisu
31.07.2017, 09.34
^ no niin, muistan että juuri Viidakkoperhe viimeisen jakson jälkeen tämä foorumi meni kiinni. Just piti...
...että katsoin sen viimeisen jakson kokonaan nyt, ja itku alkoi jo puolessavälissä sinänsä riemastuttavassa kohdassa kun Trevanion ja Dup päätti ajella lenskarilla pitkin autotietä, ja kaikki muut autot väisti jonnekin ojaan :D kun tiesi että se on kaverien viimenen retki.
En kyllä muista koska olen viimeksi itkeny näin paljon, loppu oli senverta tunteellinen.
Mutta olen täysin samaan mieltä Dupin kanssa; mieluummin elämää vuosiin kun vuosia elämään, mieluummin "nauttia" elämästä kun kituuttaa jotain terveellistä elämää ne loput vuodet. Meinaan tehdä juuri samoin jos ja kun se sydänkohtaus iskee ( kun suvussa sairautta on).
Tätä samaa. Tosin enää ei katsotakkaan kun saatanan Canal Digital poisti valikoimastaan koko TLC kanavan kun "alkoi näkymään ilmaisverkossa". No *****, samalla verukkeella voisi jättää pois YLEn ja MTV:n kanavat jne. Saakeli. Eurosportin jälkeen ollut melkein suosituin kanava kun Animal Planetiltakaan nykyään tuu muuta kuin jotain örkki-hämähäkki-paininkrokotiilinkanssa-paskaa.
Edit: CD:lle lähti mielensäpahoittajamaili. Pärse.
Säännöllisesti maanantaisin heti ilmestyttyään Game of Thrones & Twin Peaks
Lisäksi tuli katsottua Peaky Blindersin kolmoskausi, joka oli laatukamaa paitsi jokseenkin epäuskottava ja loppuratkaisu oli ihan hömppää. Pariin viimeiseen jaksoon Tom Hardy toi hauskalla sivuroolillaan pikkusen ryhtiä lisää.
Eipä silti ettäkö Cillian Murphyn ja Paul Andersonin työskentelystä isompia vikoja löytyisi.
Ja vielä Ozark, tää oli hauska pikku tarina. Pikkusen kömöä ja epäuskottavaa välillä, mutta kelpo viihdettä. Loppuratkaisut jätti tilaa mahdolliselle kakkoskaudelle.
Ai niin ja Yleltä tulee seurattua The Young Popea. Kiva kun pikkusen jotain erilaista välillä. Hienoja rooleja. Ellei Jude Law saa tästä jotain palkintoa niin ihmettelen.
Berlin Station (http://www.imdb.com/title/tt5191110/plotsummary?ref_=tt_ov_pl), ihan viihdyttävä jännäri. Löytyy ainakin Saksan Netflixistä.
Follows Daniel Miller (Richard Armitage), who has just arrived at the CIA foreign station in Berlin, Germany. Miller has a clandestine mission: to uncover the source of a leak who has supplied information to a now-famous whistleblower named Thomas Shaw. Guided by veteran Hector DeJean (Rhys Ifans), Daniel learns to contend with the rough-and-tumble world of the field agent: agent-running, deception, and the dangers and moral compromises.
Jopotuinen
11.08.2017, 13.43
Taitaa olla unohtunut avata koko toosa vajaan viikon jo... täytyy kai sitäkin sitten joku ilta vilasta :D
Kaikki 725 jaksoa Star Trekkiä katsottu. Melkoinen matka, eikä aina kovin helppo.
DS9 on paras sarja. Paras henkilögalleria, kukaan ei ärsytä. Quark paras hahmo, Vic Fontaine hyvänä kakkosena. Alussa vähän huojuntaa tarinoissa, eikä se iso tarinakaan mikään hienoin kaari ollut, mutta OK. Paras jakso Far beyond the stars.
Toisena TNG. Klassikko. Henkilögalleria ei ole niin tasainen, ja tarinoissa on vielä enemmän huojuntaa. Varsinkin kahdella ensimmäisellä kaudella, jotka yhtä jaksoa (sarjan paras Measure of a man) lukuunottamatta ovat melkolailla paskaa.
Kolmantena Voy. Mainettaan parempi. Henkilöistä ei löydy läheskään niin paljoa tartuntapintaa kuin noista paremmista, osa porukasta on pelkästään kulissia. Ei suosikkia. Tarina päättyy melko hölmösti, mutta eipä sitä olisi hirveästi pitempään jaksanut.
Sitten TOS. Vähän alkaa aika näkymään, ja oikeastaan tuossa on vain kolme oikeata henkilöä. Balance of Terror paras jakso.
TAS. Puolen tunnin jaksot ei oikein riitä tarinankerrontaan, joten syvemmät analyysit on korvattu sähellyksellä
Viimeiseksi ENT. Olisin halunnut tykätä siitä. Henkilöhahmot ok, mutta oikeastaan ensimmäisen kauden jälkeen sarjassa oli vain 2.5 henkilöä (Archer, T'Pol ja Tucker), kaikki muut pelkkää rekvisiittaa. Kaksi viimeistä kautta kaatuvat liian isoon yrittämiseen.
Ai niin ja Yleltä tulee seurattua The Young Popea. Kiva kun pikkusen jotain erilaista välillä. Hienoja rooleja. Ellei Jude Law saa tästä jotain palkintoa niin ihmettelen.
Itsekin aloin sattumalta katsoa koska Jude Law. Latinaa puhuva Jude Law. Ekan jakson harmi missasin, mutta ei tämä nyt kauhean juonivetoinen aina olekaan. Myös Roomaa katsoo mielellään ja tykkään miten latinaa puhutaan kunnolla, klassiseen tyyliin, eikä italialaisittain murtaen.
Olipa taas aikamoinen jakso Game of Thronesissa. Ei paljoa voi spekuloida, että ei mene spoilerien puolelle.. mutta tässä jaksossa oli monta yksittäistä juttua mistä ei vain voinut pitää. Ja tapahtumat olivat aivan liian ennalta-arvattavia.
Oli kyllä heikoimpia GoT jaksoja pitkään aikaan. Vähän tuntuu siltä, että käsikirjoittamisen taso on laskenut. Hyvin Peter Jacksonmäinen ja ihan käsittämätöntä hölkkäilyä.
Toivottavasti näin tulee käymään, sillä meno alkaa olla kuin The Walking Deadissa. Muutamat ensimmäiset kaudet yllättivät jatkuvasti kun ensin Ned Stark lahdattiin ja sitten menikin jo Robb Stark. Tuntui, että sarjassa voi tapahtua mitä tahansa ja kenenkään hahmo ei ole koskematon.
Tällä kaudella on tapahtunut aivan liikaa kuuteen jaksoon. Tiedän, että tässä ei edetä yhtä tai kahta päivää per jakso, vaan saman jakson sisällä saattaa kulua aikaa jopa viikkoja. Silti se vaikuttaa oudolta kun sama hahmo saattaa yhden jakson aikana pyöriä pitkin Westerosia. Monia tapahtumia ei juuri pohjusteta, vaan hypätään suoraan loppuratkaisuun, kuten Harmaan Madon valloittamaan Casterly Rock.
Mutta, eipä auta valittaa. Onhan tämä kaikesta huolimatta kova sarja, ollaan vaan niin lähellä täydellisyyttä, että pienetkin asiat alkavat ärsyttää.
Oli kyllä heikoimpia GoT jaksoja pitkään aikaan. ...
Pikkusen tyhjänpäiväinen oli juu.
Games of Thrones aina kun uusi jakso tulee ulos ja Netflixistä Defendersiä suurina yliannostuksina.
Twin Peaksin viimeisimmän. Nyt jos aito oikea Cooper ei ole vihdoinkin maisemissa ensi jaksossa niin David Lynch on ansainnut litsarin. Ja mitä on tapahtunut Audrey Hornelle?
Edellinen tv-sarja minkä oon katsonut kokonaan on Carnivàle..
Kunpa (alkuperäisen) Twin Peaksin toisenkin kauden ehdin joskus tiirata niin samaan syssyyn sitten uusi sarja. Vanha meni devuilta, uusi tulee menemään sitten 4K-levyiltä. :eek:
Peaky Blindersin 3. kausi jäi tylysti kesken kun ko. kausi katosi Netflixistä. Kostoksi aloin katsomaan Ozarkia. Julmin, kyynisin, ahdistavin ja masentavin sarja mitä on vähään aikaan tullut vastaan. Kuvittelin, että Game of Thronesin henkilöhahmot ovat seitinohuita, mutta Ozark lyö GOTinkin laudalta.
tempokisu
23.08.2017, 16.30
Ah, palattu normaaliin päiväjärjestykseen ja nyt on katsottu: Kauniit ja Rohkeat, Emmerdale, Salatut Elämät :D Kaikki yhtä humpuukia ja samaa asiaa ne jauhaa viikkotolkulla. Ei yhtään haittaa vaikka katsoisi vaan jakson viikossa. Mutta yllättävää, kuulemma Kauniit ja Rohkeat-jaksoissa olisi tulossa: muotinäytös! niitä ei ole nähty tässä ohjelmassa aikoihin.
Incredible fishing with Hissu & Tommi
Ihan mahtavaa viihdettä, nauroin ääneen monta kertaa. Tuota katsoo mielellään vaikken ole kalamies.
kuovipolku
24.08.2017, 07.58
Kari ”Hissu” Hietalahti ja Tommi Korpela tekevät näyttävän paluun kalastuksen pariin Kutosen kotimaisessa uutuudessa Incredible Fishing with Hissu ja Tommi. Viihteellinen kalastussarja vie parivaljakon seikkailuihin mm. Tanskaan, Kuubaan ja Venäjälle. Vaikka kyseessä on kalastusohjelma, ei saaliin suuruudella sinänsä ole tälle kaksikolle merkitystä. Tärkeämpää on miesten matka villiin luontoon kalavesien äärelle, pikkusikarit, ja sitä kautta keski-ikäisen suomalaisen miehen sielunmaisema.
Kutonen ke 21.00-22.00 ja to 23.05-00.05
Enpä olisi osannut etsiä - enkä tiedä osaanko arvostaa yhtä paljon, mutta kyllä tuon voin tsekata. Teemalla ja/tai FST:llähän on ollut useampiakin samantyyppiseen formattiin - kaksi kaverusta reissaa jossain yleensä ruoan merkeissä - tehtyä sarjaa, useimmat kai englantilaisia. Vähintään yhtä paljon kuin maisemat ja matkakohteet ja itse aihe ohjelman todellista sisältöä ovat olleet miesten ajatusmaailma ja tajunnanvirta ja tilannekäyttäytyminen, olkoonkin vaikka kuinka käsikirjoitettuna ja editoituna.
Nyt olen katsonut Teeman "Taidetutkimuksia" eli BBC:n "Fake or Fortune?"-sarjaa. Ei tietenkään haittaa jos katsojaa kiinnostaa myös vanhempi maalaustaide, mutta formaattikin toimii, ihan samalla lailla kuin vaikka niissä ohjelmissa joissa ollaan etsivinään ja löydetään jokin kadoksissa ollut tai ennestään tuntematon sukulainen. Lisäksi minua viehättää aina juuri tuommoinen hyvissä perheissä ja hyvissä kouluissa opittu englanninkieli ja puhetapa. Eikä sarjan naispuolinen juontajakaan ole täysin epäattraktiivinen.
Näkemiin vaan, muru 1 & 2 kaudet. Tätä tuli katseltua jo 80-luvulla, kun tuli ekan kerran telsusta. Paras tv-sarja ikinä.
Näkemiin vaan, muru 1 & 2 kaudet. Tätä tuli katseltua jo 80-luvulla, kun tuli ekan kerran telsusta. Paras tv-sarja ikinä.
Living alroight!
Kolmonen ja nelonen onkin sitten ihan eri kamaa.
Prison Breakin vika kausi. En oikein jaksanut innostua siitä ISIS-teemasta.
Incredible fishing with Hissu & Tommi
On paljon hienompaa kun suomenkielisen ohjelman nimi on vieraskielinen. Katos internationalii meininkii. Esim Kymmenen uutisten nimikin pitäisi olla Ten O'Clock News.
Kalastusretket olisivat todella ankeita, jos tuo kaurismäkeläinen puhetyyli ei olisi niin selkeästi käsikirjoitettua. Ei edes ihmetyttäisi jos ohjaaja huutelisi vuorosanoja korvanappeihin.
Game of Thronesin seitsemäs kausi loppui kenties kauden parhaaseen jaksoon. King's Landingissa oli hyvää meininkiä,ja niin myös pohjoisessa.
.
.
Ja loput viestistä on 'spoileria', joten lukeminen omalla vastuulla.
.
.
.
.
.
Kertokaas nyt sukupuista tietämättömälle, että mitä sukua nämä tietyt veijarit ovat toisilleen? Serkuksia? Vai onko toinen setä?
Kertokaas nyt sukupuista tietämättömälle, että mitä sukua nämä tietyt veijarit ovat toisilleen? Serkuksia? Vai onko toinen setä?
Jos nyt arvaan oikein ketä mietit niin täti ja veljenpoika. Itselle viimeinen jakso oli kuitenkin jotenkin vähän meh, ehkä siksi että liki kaikki toteutui ja pelattiin siten kuin mitä oli odotettukin.
Hienoa, että spoilaatte nettisarjojanne, ennen kuin ne tulevat Suomen televisioon. Tulossa on.
Kiitos, että spoileria myös lainattiin, ettei varmasti jää näkemättä.
Mikäs tämän ketjun nimi taas olikaan: "Mitä TV-sarjaa katsoit viimeksi?" Perustakaa oma ketju nettisarjoille.
Perustakaa oma ketju nettisarjoille.
Anteeksi nykyaikaisuuteni, mutta netti- ja tv-sarjojen erottaminen toisistaan ei enää ole erityisen yksioikoista
Ei mitään ongelmaa. Jos sarjaa ei voi katsoa kuin netin kautta, niin se ei ole TV-sarja.
Game of thrones tosin taitaa tulla myös joltain maksutv-kanavalta.
Netflixistä, Viaplaysta ja HBO:sta ainakin nyt katsonnassa: Defenders, Helix, 12 Monkeys, Killjoys, Daredevil, Luke Cage, Continuum, Fear of the walking dead, walking dead, Silicon valley, Falling skies... ööö ja jotkut mitä en näin ulkoa muista. Eli katselen jakson pari ja vaihtelen sarjaa ja takaisin jne.
tempokisu
29.08.2017, 04.57
Anteeksi nykyaikaisuuteni, mutta netti- ja tv-sarjojen erottaminen toisistaan ei enää ole erityisen yksioikoista
On ihan yksioikoista kun ei ole kun telkkari josta näkyy kanavat; 1,2,3,4 ja teema/fem :D
Ei mitään ongelmaa. Jos sarjaa ei voi katsoa kuin netin kautta, niin se ei ole TV-sarja.
Game of thrones tosin taitaa tulla myös joltain maksutv-kanavalta.
Kannattaa lukea aloituspostaus: "Tähän käy myös sarjat Netflixistä, HBO:sta tai mistä tahansa. Kunhan on ylipäänsä joku sarja eikä yksittäinen leffa."
Mutta aiheeseen. Oli kova toi Got:n kauden päätösjakso! Sen jälkeen katsoin Ray Donovania, sitten Ballersia ja lopuksi Poweria kunnes uni tuli.
Kannattaa lukea aloituspostaus: "Tähän käy myös sarjat Netflixistä, HBO:sta tai mistä tahansa. Kunhan on ylipäänsä joku sarja eikä yksittäinen leffa." Olen kyllä lukenut ketjun aloituksen, mutta en tuota Edit- tarkennusta.
Hienoa, että spoilaatte nettisarjojanne, ennen kuin ne tulevat Suomen televisioon. Tulossa on.
Kiitos, että spoileria myös lainattiin, ettei varmasti jää näkemättä.
Mikäs tämän ketjun nimi taas olikaan: "Mitä TV-sarjaa katsoit viimeksi?" Perustakaa oma ketju nettisarjoille.
Ja onneksi tällä kertaa paljastunut spoileri ei niin järin suuri ollut. Tähänhän oltiin jo vahvasti viitattu edellisellä kaudella. Mutta se siitä.
GoT ja Twin Peaks.
Olipa kyllä hyviä kumpikin. Onneksi TP:n loppuratkaisu selviää parissa viikossa. Meneekö GoTissa taas puoli vuotta?
Viitaten keskusteluun, mä kyllä tykkään tästä nykyaikaisesta tavasta katsoa teeveetä - ja telkkaristahan noi tietenkin katsotaan eikä "netistä" :p. Chromecastilla matsku töllöön känny kakena.
GoT ja Twin Peaks.
Olipa kyllä hyviä kumpikin. Onneksi TP:n loppuratkaisu selviää parissa viikossa. Meneekö GoTissa taas puoli vuotta?
Viitaten keskusteluun, mä kyllä tykkään tästä nykyaikaisesta tavasta katsoa teeveetä - ja telkkaristahan noi tietenkin katsotaan eikä "netistä" :p. Chromecastilla matsku töllöön känny kakena.
Twin Peaksin loppuratkaisu selviää jo ensi maanantaina, sillä ennakkotietojen mukaan ensi viikolla tulee 2 jaksoa! Onhan tämä uusi Twin Peaks aivan huikea sarja. Kauden puolessa välissä oli vähän tyhjäkäyntiä, mutta nyt pari jaksoa on ollut todella hyvää meininkiä.
Huhujen mukaan GoT ratkeaa vasta keväällä 2019. Koska nyt talvi on tullut, niin kuvausaikatauluja on lykätty myöhäisemmäksi, kahdeksannen kauden kuvaukset alkavat lokakuussa ja niiden pitäisi kestää ensi vuoden elokuulle. Mutta luvassa lienee 6 vähintään 1.5h jaksoa, joten odotus ehkä palkitaan.
telkkaristahan noi tietenkin katsotaan eikä "netistä"
http://vignette1.wikia.nocookie.net/shingekinokyojin/images/7/75/Homer_Simpson_-_That%27s_what_I%27ve_been_trying_to_tell_you.png/revision/latest?cb=20160322171845
^^ Näin se taitaa GoT:n kanssa olla. Mutta toivottavasti käsikirjoittajat jaksavat tehdä kaudesta paremman kuin tämä 7. oli. Mielestäni koko kautta leimasi kiireen tuntu, ja hosuttiin tapahtumia eteenpäin.
Twin Peaksin loppuratkaisu selviää jo ensi maanantaina, sillä ennakkotietojen mukaan ensi viikolla tulee 2 jaksoa! Onhan tämä uusi Twin Peaks aivan huikea sarja. Kauden puolessa välissä oli vähän tyhjäkäyntiä, mutta nyt pari jaksoa on ollut todella hyvää meininkiä.
Ahaa, no hyvä juttu. Mainio sarja ollut kyllä, nauraakin saanut. Olen jo antanut anteeksi tyhjäkäynnin ja VMP-jakson.
...Huhujen mukaan GoT ratkeaa vasta keväällä 2019.
Auts.... noh, nythän on sitten aikaa katsoa sarja uudestaan alusta asti. Jospa tulisi jotain ahaa-elämyksiä tapahtumista, joihin on nyt vuosia myöhemmin viitattu. Mää olen ainakin pudonnut kartalta jossain vaiheessa siitä kuka on kenenkin sukulainen ja kuka tappoi kenet missäkin ja milloin ja muut syy/seuraus -suhteet.
Eipä silti, kyllä TP pitää katsoa heti uudestaan.
^^ Näin se taitaa GoT:n kanssa olla. Mutta toivottavasti käsikirjoittajat jaksavat tehdä kaudesta paremman kuin tämä 7. oli. Mielestäni koko kautta leimasi kiireen tuntu, ja hosuttiin tapahtumia eteenpäin.
Samaa mieltä. Kausi on ollut enemmän toiminta- kuin dialogivetoinen ja se kriitikoiden ylistämä dialogikin on ollut minusta aika tyhjänpäiväisyyksiä ja vanhan kertauksia. Henkilöhahmoja ei myöskään vaikuta oikein ajavan mikään tunne eteenpäin, on vain käsikirjoituksen tarve saada tyyppi X paikkaan Y tekemään asian Z, jotta lopputulos mahdollisimman näyttävä Q, ja mitään muuta perustetta ratkaisulle ei tunnu olevan kuin tarve saada tilanne tiettyyn pisteeseen ja CGI-budjetti käytettyä. Olen saanut kahdesta viimeisestä jaksosta vähän sellaisia Peter Jacksonin Hobitti-fläsäreitä - GoT on mennyt liikaa geneerisen fantasian suuntaan, jossa logiikka ja aikajana on täynnä aukkoja.
Mutta Twin Peaksin viime jakso oli hauska sekä jännä. Sitä jäi jo odottamaan jatkoa.
tempokisu
31.08.2017, 18.54
Kauniit ja Rohkeat - muotinäytös tässä jaksossa. Aivan ihania pukuja, just sellaisia kun mun nukeilla :D , ja kunnollisia mekkoja eikä mitään kankaanriekaleita tai ns. nakumekkoja. Ja koska kaikki on tästä varmaan tosi kiinnostuneita, Quinnin korumallisto näytti myös upealta mustia mekkoja vasten. Quinn, Ericin uusi vaimo, pelasti myös näytöksen loppuhuipentuman esittämällä ite Rigden "show-stopper"-mekon ( koska Ridgen tytär ei suostunu ja Ridge jo perui koko mekkonsa esittelyn..), ja oli aivan ihana lumikuningatar-mekko. Pisteet Quinnille*****
Aivoinfarktista toipuva Eric itse katseli näytöstä kotonaan tietokoneelta, aivan ihastuneena näytökseen.
Voi että oli ihana jakso, kerrankin kaikki ihanaa ja kaikki henkilöt suhteellisen sovussa keskenään, ja erityisesti näytökseen tyytyväinen Eric :)
Aamiainen nuoren paavin kanssa. On kyllä hienointa draamaa pitkiin aikoihin - kuin katsoisi romaania. Kuvaus, soundtrack, lavastus, näyttelijät, leikkaus...
The Defenders. Jätti vähän kylmäksi kuten Luke Cage ja Iron Fist. Onko Marvelin aikakausi ohitse liiallisen tarjonnan vuoksi? Toivotaan parasta Punisherin ja Jessica Jonesin 2. kauden kohdalla.
Uutta Narcos-kautta muutama jakso. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Uuden Twin Peaksin finaali eilen. Ainoastaan se jäi vaivaamaan, että "How's Annie?"
tempokisu
05.09.2017, 16.31
Harmillisuus kun se Liv ei näy, mutta delegoin äiteen katsomaan sen Annemarin ja Mikan jutun ja kertoon mitä ohjelmassa oli. Muutama kohta nauratti tavallistakin enemmän :D :D ja kyllä tuossa taisi editoitu versio tulla. Herra Hyvärisen ( Annemarin ex-puoliso) kantaa ei ole missään kuultu; fiksu mies kun ymmärtää olla antamatta haastatteluja iltalehdille.
Kampinalle
05.09.2017, 17.44
^Olen kade, mulla kun ei ole kykyä tietää muiden ihmisten asioita noin hyvin. Tai arvioida tv-ohjelmaa näkemättä, mutta toki äitee.
Harmillisuus kun se Liv ei näy. Ihan varmasti näkyy Tampereen lähistöllä. Digiboxin tai TV:n kanavia ei vain ole viritetty kunnolla.
Narcos. Ihan jeppis vaikka Pablo onkin jo mullan alla. Huvittavaa kun ruotsalainen näyttelijä (Matias Varela) on jo kolmannen kerran nimeltään Jorge, eli Calin turvallisuuspäällikkö (aikaisemmat: Arne Dahl, Snabba Cash).
Twin Peaks, the Return. Aikamoinen mindfuck, mutta keneltäkään muulta en ottaisi sitä vastaan kun Lynchiltä.
Johan Falk. Helvatan hyvä sarja taas kerran naapurimaasta. Harkitsen blu-ray päivitystä.
tempokisu
05.09.2017, 18.47
^^ Kampinalle, kyllä mä luotan iskän ja äiteen arviointikykyyn ihan täydellisesti. Äitee kyllä kertoi hieman liiankin tarkasti mitä ohjelmassa oli, ja ollaanjuteltu asiasta aika paljon aiemminkin, lisäksi toki luen jos vaikka Annemarista tai Alisasta on jotain iltalehdissä ja aika paljon on ollu; rivien välistä voi päätellä paljonkin ( 17-vuotias, juoksee 150km viikossa..niin ei se lopputuloksen päätteleminen kovin vaikeaa ole) :D iskän kanssa ollaan ajatusmaailmallisesti yhä enemmän samanlaisia kun ikää tulee; pahus kun olen perinyt iskän henkiset ominaisuudet ja äiteen fyysiset ominaisuudet ja veljeni just toisinpäin. Joten minä olen äkkipikainen ja äree, ja jos alkaisin syödä kunnolla niin painoa kyllä tulisi. Veljeni on sosiaalinen ja rauhallinen, ja voi syödä mitä vaan eikä liho.
^ joo aloitin kanavahaun mutta kun huomasin että kanavat menee ihan oudoille numeroille, niin keskeytin. Minä jaksa etsiä että kakkonen 27 ja nelonen...jaa, 44 ( no ei ehkä noi numerot mutta sinnepäin). Nyt on 1=1, 2=2, 3=3, 4=4 ja 6= sub, 7= teema/fem. Yöllä 1 = yöradio, radio Suomi. Pitäisiköhän noi DVD-levytkin heittää helkkariin, en mä niitä katsele ja vaikka miten monta hyllykköä kaikkea jota ei ole ikinä katsottukaan.
ps. no, se kohta jossa Mika huokailee että ihastui Annemarin vaaleaan kauneuteen ja hänen upeaan vartaloonsa, erityisesti jalat ja peppu...niin siinä kohdassa kyllä repesin :D ( anteeksi) johon Annemari jatkoi että Mika on ensimmäinen mies joka kuuntelee ja ymmärtää *pusi pusi * me halusimme pitää häät ihan salassa eikä ilmoitettu edes sukulaisille...( mutta soitettiin kuitenkin iltalehden toimittaja paikalle..)
Uuden Twin Peaksin finaali eilen. Ainoastaan se jäi vaivaamaan, että "How's Annie?"
Annie ja moni muukin asia jäi hieman avoimeksi. Selkeästi jäi fiilis, että jakso 17 oli fan serviceä, jos Lynch sellaista tekisi, ja finaali oli taas miehen omaa fantasiaa.
Internetin ihmeellinen maailma kertoo, että Lynch tapaa kauden päätyttyä tuottajia / tv-yhtiön pomot ja aiheena on neljäs kausi. Ainakin on täydet mahdollisuudet tehdä jatkoa...
4-4,5/5. Ei tällaista viihdettä / taidetta muut tee.
"How's Annie?" = "What year is it?"
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.