Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Levyjarrut sallittuja UCI-ammattilaismaantiekisoissa 2016



Sivut : 1 2 [3]

plr
20.09.2019, 22.47
Saksalaisen pyöräilylehden yleisönosastossa joku oli pannut merkille, että tämän vuoden Tour de Francen yleiskilpailun kolme parasta ajoivat vannejarrullisilla pyörillä. Näyttää ottavan vielä jonkin aikaa levyjarrujen tulo aivan huippujen pyöriin.

buhvalo
20.09.2019, 23.31
Eikohan ne levyjarrujen tarkeimmat voitot tule valinevalmistajien tilille. GT GC podiumeja ei tainnut tana vuonna tulla mistaan.

Laroute
20.09.2019, 23.40
^Levyjarrut ovat ihmisille, jotka haluavat seurata trendejä.

Teemu H
20.09.2019, 23.44
Aika hyvin niillä pysähtyy, ja taidettiin joitain klassikoitakin taas voittaa...

Laroute
21.09.2019, 00.01
^Taisi klassikoiden voitot tulla kuitenkin jaloilla, eikä jarruilla?

Teemu H
21.09.2019, 00.05
^Tottahan puhut, mutta eipä tainnut hyvistä jarruista olla haittaa?

ranttis
21.09.2019, 01.14
Kyllä on jo pieni vähemmistö uusissa mallistoissa vannejarrupyörät tri/tt osastollakin puhumattakaan maantiepyöristä. Noinkohan vannejarrulliset pyörät poistuvat mallistoista kokonaan. Vai keksiikö markkinavoimat myynnin lisäämiseksi joskus uudelleen että vannejarrut ne olla pitää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

sf12
21.09.2019, 08.38
Saksalaisen pyöräilylehden yleisönosastossa joku oli pannut merkille, että tämän vuoden Tour de Francen yleiskilpailun kolme parasta ajoivat vannejarrullisilla pyörillä. Näyttää ottavan vielä jonkin aikaa levyjarrujen tulo aivan huippujen pyöriin.

TDF 2019 Aika-ajo voitettiin kyllä levyjarrullisella Spessulla, eli vois kuvitella että levyjarrulliset on nopeita.

sf12
21.09.2019, 08.44
Kyllä on jo pieni vähemmistö uusissa mallistoissa vannejarrupyörät tri/tt osastollakin puhumattakaan maantiepyöristä. Noinkohan vannejarrulliset pyörät poistuvat mallistoista kokonaan. Vai keksiikö markkinavoimat myynnin lisäämiseksi joskus uudelleen että vannejarrut ne olla pitää.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Käytännössä vannejarrulliset on jo poistuneet mallistosta. Kivijalka liikkeeissä noita vielä alennuksessa näkee, mut taitaa aika heikosti liikkua.
Jos katsoo vaikka Bike24 sivustolta maantiepyörät, laittaa järjestykseen kalliimmasta halvimpaan, niin 20 sivua pitää kelata ennen kuin ekat vannejarrulliset tulee.. ja nekin tyyliin 40% alennuksella.

YT
21.09.2019, 09.26
TDF 2019 Aika-ajo voitettiin kyllä levyjarrullisella Spessulla, eli vois kuvitella että levyjarrulliset on nopeita.

Aika ajossa jokaista kuskia seuraa tallin huoltoauto kokonaiset varapyörät katolla. Maantie-etapeilla kuski voi tyytyä tallin tai neutraalin huollon varakiekkoon. Mikään ei syö itseluottamusta niin paljon, kuin laahaava jarru. Siksi ajavat mielummin vannejarruilla.

Ohiampuja
21.09.2019, 11.25
Jos katsoo vaikka Bike24 sivustolta maantiepyörät, laittaa järjestykseen kalliimmasta halvimpaan, niin 20 sivua pitää kelata ennen kuin ekat vannejarrulliset tulee...
Itsekin käytän Bike24 lajittelua erilaisten laitetarjoomien laajuuden vertailuun. :)

sf12
21.09.2019, 12.26
Itsekin käytän Bike24 lajittelua erilaisten laitetarjoomien laajuuden vertailuun. :)

Eikös toi Bike24 nyt aika iso tekijä ole Euroopassa, joten kyllä siitä kuvan saa, että mikä on suunta.

ranttis
21.09.2019, 14.39
Keväälle kun uutta maantiepyörää suunnittelen ja vannejarrut itselle sinänsä olisi vaihtoehto kun kaikissa muissa pyörissä ne on mutta ei oikein tiedä onko moista vekotinta enää järkevä ostaa. Pitkäikäiseksi pyöräksi kunnonntatkoitettu ja jossain kohtaa kiekkovalikoimakin alkaa väheneen.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

izmo
21.09.2019, 23.09
Viisi vuotta siten tiesin jo tilanteen että kohta ei kukaan huoli vannejarru pyörää vaan tekniikka kehittyy ja onhan tommonen vannejarru ihan älytön ratkaisu missä kulutetaan vanteen pintaa ja kurakelillä se on oikein suttaaja varsinkin alukehillä