bazmeg
06.05.2015, 16.43
Tervehdys,
Edessä olisi 2000-luvun alussa hommatun hybridin päivittäminen uuteen kulkupeliin. Nykyinen pyörä on Trek 7100 FX (täysjäykkä Altus-osasarjalla varustettu halppishybridi). Uuden kulkupelin maksimibudjetti on asetettu tuonne 750 € hujakoille ja tällä hetkellä eniten itseäni kiehtovat seuraavat mallit.
https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3633
http://www.konastore.fi/product/223/kona-rove-al-2015
Kumpaa mallia (vai jotain muuta) arvon raati suosittelisi seuraavanlaiseen käyttöön:
- työmatka-ajoa heikohkolla asfaltilla noin kerran viikkoon 35 km per suunta
- satunnaista kuntoilua ja maisemien katselua 1-2 kertaa viikossa 10-60 km osittain asfaltilla, osittain hiekkateillä
- joskus tieltä tulee eksyttyä myös metsäpoluille, muttei kuitenkaan erityisen vaativaan maastoon (kuitenkin sellaiseen, jossa nykyistä pyörää saa nostella ajoittain kaatuneiden puiden yli yms)
- pyörä tulee vain kesäkäyttöön, eli talviajo-ominaisuuksille ei tarvitse laskea tässä arvoa.
Kumpi näistä siis olisi sujuvampi menopeli asfaltilla? Entä hiekkatiellä tai metsäautotiellä? Canyoniin saa käsittääkseni maksimissaan 35-milliset kumit - Konaan menee paksumpikin.
Nämä lienevät nyt sellaisia makuasioita, joihin ei yhtä ja oikeaa vastausta ole. Mutta mielipiteitä:seko:
Edessä olisi 2000-luvun alussa hommatun hybridin päivittäminen uuteen kulkupeliin. Nykyinen pyörä on Trek 7100 FX (täysjäykkä Altus-osasarjalla varustettu halppishybridi). Uuden kulkupelin maksimibudjetti on asetettu tuonne 750 € hujakoille ja tällä hetkellä eniten itseäni kiehtovat seuraavat mallit.
https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3633
http://www.konastore.fi/product/223/kona-rove-al-2015
Kumpaa mallia (vai jotain muuta) arvon raati suosittelisi seuraavanlaiseen käyttöön:
- työmatka-ajoa heikohkolla asfaltilla noin kerran viikkoon 35 km per suunta
- satunnaista kuntoilua ja maisemien katselua 1-2 kertaa viikossa 10-60 km osittain asfaltilla, osittain hiekkateillä
- joskus tieltä tulee eksyttyä myös metsäpoluille, muttei kuitenkaan erityisen vaativaan maastoon (kuitenkin sellaiseen, jossa nykyistä pyörää saa nostella ajoittain kaatuneiden puiden yli yms)
- pyörä tulee vain kesäkäyttöön, eli talviajo-ominaisuuksille ei tarvitse laskea tässä arvoa.
Kumpi näistä siis olisi sujuvampi menopeli asfaltilla? Entä hiekkatiellä tai metsäautotiellä? Canyoniin saa käsittääkseni maksimissaan 35-milliset kumit - Konaan menee paksumpikin.
Nämä lienevät nyt sellaisia makuasioita, joihin ei yhtä ja oikeaa vastausta ole. Mutta mielipiteitä:seko: