PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suunto Ambit3

Sivut : 1 [2]

Adrift
15.05.2016, 18.40
Vanha Polar rcx5 tuli myytyä eteenpäin ja nyt olis aika hommata uusi kello. Ambit3 peak on vahva vaihtoehto (akkukeston takia veis voiton sport-mallista) V800:lle. Onko täällä heittää hyviä perusteluja miksi kannattaisi loikata Suunnon leiriin? Käyttö on aika sekalaista: triathlon (ainakin 3 kisaa ens kesänä sprintistä täyteen matkaan), pyöräily, juoksu, uinti ja hiihto.

Jotain lueskelin, että nopessensorin käyttö ilmeisesti ohittaa gps:n, pitääkö paikkaansa? Vai onko mahdollista käyttää erillistä sensoria nopeuden mittaamiseen ja saada silti gps-jälki? Vai onko tässä edes mitään pointtia (en oo aiemmin gps-antureita käytellyt)? Mikä olis sitten järkevä anturi kadenssin mittaamiseen?

Suuntoon ei ilmeisesti oo myöskään mahdollista saada näyttöön useampaa kuin kolmea suuretta näkyviin samanaikaisesti?

Adrift
17.05.2016, 15.44
Pistin nyt sitten tilaukseen tuon Ambit3 Peakin. Mikä/mitkä mahtaa olla ne parhaat pyöräilyanturit tuohon? Ainakin kadenssianturi täytyy hommata, mutta miten on nopeusanturin kanssa, tarviiko sitä ollenkaan? Ja edelleen kysymys, että onko mahdollista käyttää nopeusanturia ja saada samalla gps-jälki?

jukra
17.05.2016, 16.06
Jos (ja kun) toimii samalla tavalla kuin Ambit 2 niin nopeusanturi EI estä gps jäljen muodostumista. Anturi vain tekee sen, että nopeus ja matka otetaan logeihin ja näyttöön anturista eikä gepsistä.

Käytännössä tarkoittaa, jos anturista loppuu patterit kesken lenkin niin nopeus ja matka jää saamatta (ne voi onkia toki myöhemmin gps jäljestä).

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Kuntoilija
17.05.2016, 17.01
Adrift, muista sitten että Ambit 3:n kanssa anturit toimivat vain jos niissä on BT-yhteys.

Pahkasika
17.05.2016, 17.16
Itse ostin suunnon bikepodin. Kadenssi ja nopeusanturi samassa mötikässä ja hyvin toimii.

Adrift
17.05.2016, 18.00
Jos (ja kun) toimii samalla tavalla kuin Ambit 2 niin nopeusanturi EI estä gps jäljen muodostumista. Anturi vain tekee sen, että nopeus ja matka otetaan logeihin ja näyttöön anturista eikä gepsistä.

Käytännössä tarkoittaa, jos anturista loppuu patterit kesken lenkin niin nopeus ja matka jää saamatta (ne voi onkia toki myöhemmin gps jäljestä).

Okei, thänks.

Adrift, muista sitten että Ambit 3:n kanssa anturit toimivat vain jos niissä on BT-yhteys.

Juu tämä on tiedossa. Vanha mittari kun oli Polarin RCX5, niin ei oo mitään ant+ härveleitä koskaan ollutkaan käytössä.

Itse ostin suunnon bikepodin. Kadenssi ja nopeusanturi samassa mötikässä ja hyvin toimii.

Onko näitä kuinka hyvin saatavilla? Koitin vähän etsiä, mutta en löytänyt muualta kuin Suunnon omilta sivuilta. Oletan, että tarkoitat tätä http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/POD-laitteet/Suunto-Bike-Sensor/

Jami2003
17.05.2016, 18.46

Ei kai nyt sentään. Ainakin garminissa molemmat tukevat toisiaan ja mikäli gps on hukassa nopeus kuitenkin saadaan ja vaikka nopeusanturin signaali hukkuisi niin aina vain saadaan nopeus. Yhdessä ne ovat vaan tarkemmat.

hannupulkkinen
17.05.2016, 18.49
Lidlissä on torstaina bluetoothanturi myynnisä. Aion kokeilla sitä Peakin kanssa. Pitäisi toimia kun on tuota sinihammasteknologiaa.

Pahkasika
17.05.2016, 21.11
Keskisen kellosta ostin omani.

Pumafi
17.05.2016, 22.32
Suunnon firmware päivitys 2.0.45 tuhosi näiden BT-antureiden toimivuuden. Nyt oma Wahoo Blue SC mittaa vain kadenssia ja ei enää ollenkaan nopeutta. Olen ollut useita kertoja yhteydessä Suunnon asiakastukeen ja mitään päivämäärää ei korvaavalle päivitykselle 2.0.46 ole annettu. Selasin Ambit 3 Peakin tuotetukisivut läpi ja bugista on ensimmäinen ilmoitus jo 28.1.2016 eli kyllä on surkeaa toimintaa Suunnolta! Ambit 3 löytää Bluetoothin avulla podin, mutta antaa nopeuden arvoksi 0,0 ja pysäyttää mittarin ja vain kadenssin mittaus toimii. Ongelma havaittu myös Adidas Speed Cell/micoach, Topeak Panopike, Scocsche...turhauttavaa.

eagle
18.05.2016, 22.34
Mikäs on siis vikana kun noin 40-50m korkeudessa peak malli näyttää korkeudeksi 150m?

mikis
19.05.2016, 08.25
Olisko kalibrointi päässyt pois oikeasta tai paineanturi likainen? Ohjekirjassa mainitsivat erityisesti tuosta paineanturista ja sen likaantumisesta.

Lähetetty minun LG-D722 laitteesta Tapatalkilla

eagle
19.05.2016, 10.03
^ Pitääpä tarkistaa.

phebis
19.05.2016, 10.57
Saatteko autopausen toimimaan? Mä en vaan saa kytkettyä sitä päälle... vaikka olen yrittänyt sekä mobiiliappista, että läppärillä.

hannupulkkinen
19.05.2016, 11.33
Ostin Lidlin kadenssianturin. Toimii Peakin kanssa aivan loistavasti ja minun mielestäni myös nopeusanturi toimii. Ihan kompaktilta laitteelta näytää, mutta vähän epäilyttää kestävyys kun patterikotelon kannessa ei ole mitään o-rengasta estämässä kosteuden pääsyä sisään. Pitä keksiä jotain kosteuseristystä. On se vain aika monimutkaista asennella näitä vehkeitä. Jos ei olisi aikaisempaa kokemusta laitteesta ja anturista niin voisi mennä sormi suuhun, niin monta asiaa on muistettava ja manuaalit ovat tietotekniikan ammattilaisten ja laitevalmistajien insinöörien tekemiä. Eivät kovin tavallisen tallaajan kannalta käyttäjäystävällisiä, mutta saavathan vanhuksen aivot treeniä.

Autopause toimii kaikissa urheilutiloissa, joihin olen sen asentanut.

hannupulkkinen
19.05.2016, 20.46
No ei aivan enkelimäisesti kadenssianturi toiminut. Kadenssi laahasi aina jäljessä ja joskus hyppeli minne sattui, nollaantui viiveellä kun lakkasi polkemasta. Lenkin jälkeen keskikadenssi oli luullakseni melko oikea. Toimii vähän niinkuin patteri olisi heikko. En tiedä kummasta johtuu, kellosta vai anturista tällainen toiminta.

JKK
19.05.2016, 21.09
Ilmeisesti Ambitiin ei saa sykkeitä prosentteina? Esim 70% maksimista taitaa olla pk-aluetta? Kuulin treenanneeni liian kovaa kun ihmettelin sitä, että kehitystä ei tapahdu. No joo, onhan se 90% pitkillä lenkeillä liikaa. Koko ikäni olen siis tehnyt väärin,(tai sen ajan kun sykemittari on ollut).
Tuo Suunnon sykevyö ei ole koskaan toiminut minulla, kesken lenkin lakkaa mittaamasta ja hetken päästä taas toimii. Polarin vyön kun paritin ei ole sykkeet koskaan kadonneet.

hannupulkkinen
19.05.2016, 21.19
Movescount laskee sykkerajasi automaattisesti ikäsi perusteella. Niitä voi sitten itse säätää miten haluaa, vaikkapa maksimisyketestin jälkeen tai kun on käynyt sykerajatestissä.

Nicco
19.05.2016, 22.12
Ilmeisesti Ambitiin ei saa sykkeitä prosentteina? Esim 70% maksimista taitaa olla pk-aluetta? Kuulin treenanneeni liian kovaa kun ihmettelin sitä, että kehitystä ei tapahdu. No joo, onhan se 90% pitkillä lenkeillä liikaa. Koko ikäni olen siis tehnyt väärin,(tai sen ajan kun sykemittari on ollut).
Tuo Suunnon sykevyö ei ole koskaan toiminut minulla, kesken lenkin lakkaa mittaamasta ja hetken päästä taas toimii. Polarin vyön kun paritin ei ole sykkeet koskaan kadonneet.
Sykkeet saa prosentteina asentamalla proseteiksi muuntavan appsin kelloon movescountista. Itsellä näyttää prossat "karvosenkaavan" mukaan eli % sykereservistä. Olisiko vyössä vikaa jos ei toimi. Huoltoon?

pturunen
19.05.2016, 23.11
Oma Ambit3:n gps-signaalin löytyminen on alkanut kestää minuutteja. Vika vai ominaisuus? Muuten tiuku pelittää kuten pitääkin.

Kuntoilija
19.05.2016, 23.17
Oletko milloin viimeeksi ollut laitteella johdon kanssa tiekokoneessa kiinni ?

JKK
19.05.2016, 23.25
Sykkeet saa prosentteina asentamalla proseteiksi muuntavan appsin kelloon movescountista. Itsellä näyttää prossat "karvosenkaavan" mukaan eli % sykereservistä. Olisiko vyössä vikaa jos ei toimi. Huoltoon?

On ollut kolmessa Ambitissa tuo sykkeenmittaus ongelma, vöitä on vaihdettu jne... Polarilla toimii, ilmeisesti vika on lievässä kuoppaista rintarangassa. En jaksanut tämän Verticalin kanssa säätää kun tuo Polar toimii ja semmoinen löytyy.

JKK
19.05.2016, 23.26
Oletko milloin viimeeksi ollut laitteella johdon kanssa tiekokoneessa kiinni ?

Joka lenkin jälkeen. En ole viitsinyt yhdistää puhelimeen kun ei ole tarvetta. Niitä ilmoituksia viesteistä/soitoista en kuitenkaan halua.

JKK
19.05.2016, 23.33
Kyllähän sitä pärjää ilman prosenttinäyttöäkin. 138 sykkeellä pitää treenata, ikä siis 55 ja maksimi mitä olen saanut itsestäni nykyään irti on 164. Viisi vuotta sitten maksimit oli yli 190, pitkä sairastelu ja ikä on tehnyt tehtävänsä.

Kuntoilija
20.05.2016, 00.28
Ok, JKK. Satelliitit on päivitetty. Itse kun käytän koneessa kiinni aika harvoin ja ylensä silloin, kun yhteyden saanti kestää normaalia kauemmin.

Krabba
24.05.2016, 09.51
Ambit3 seuraaja?
http://forums.watchuseek.com/f233/suunto-spartan-ultra-3234634.html#/forumsite/20758/topics/3234634?page=1

hannupulkkinen
24.05.2016, 12.06
Eikös Suunto Spartan ole "military watch". Sotilaskello? Jospa ultra on ultrasotilaskello?

marco1
24.05.2016, 15.33
Ei näytä kovin militaarilta tuo uusi versio. Hienoa jos Suunto saa uutta mallia myyntiin, ehkä pakkokin tuoda kosketusnäyttöä ja värinäyttöä tyrkylle (vaikka pro-urheilijat ei niitä kaipaisikaan) jotta merkki pysyy hengissä.

Toivottavasti on riittävä muistin määrä, lataus onnistuu missä vaan mutta yhteydet (yhteensopivaa luuria / konetta) ei aina ole käytössä. Semmoinen +100h tallennustila kaikilla mahdollisilla antureilla varustettua 1s tallennusvälillä GPS/sykejälkeä kattaisi varmaan kaikki tarpeet pitkällekin reissulle. Tuossa yhdessä vuotokuvassa on mainintana 20-200h käyttöaika mutta lataus on helpommin järjestettävissä.

maalinni
24.05.2016, 19.38
Pettymys ettei sovi normaalit rannekkeet.

jukra
29.05.2016, 12.20
Ambit3 seuraaja?
http://forums.watchuseek.com/f233/suunto-spartan-ultra-3234634.html#/forumsite/20758/topics/3234634?page=1

Ilmeisesti 7 kesäkuuta tulee lisätietoja/virallinen julkaisu, näin oli joku saanut tietoa Suunnon Facesta.

Oon odotellut uuden Ambitin julkaisua ostohaaveissa jo pidemmän aikaa, alkaa tuo 2 -mallinen olla jo niin vanhaa kamaa, ehkä tämä nyt sitten on se?
Kieltämättä mielessä on ollut Garminin leiri, mutta ei vielä luovuteta :)

Lähetetty minun Paris laitteesta Tapatalkilla

gzmi
30.05.2016, 08.54
Hei, kellosta saa dataa nyt Sportstrackeriin. http://www.suunto.com/fi-FI/sports/News-Articles-container-page/Tutorial-Tuesday-How-to-use-a-Suunto-GPS-watch-with-Sports-Tracker/

marco1
30.05.2016, 11.23
Hei, kellosta saa dataa nyt Sportstrackeriin. http://www.suunto.com/fi-FI/sports/News-Articles-container-page/Tutorial-Tuesday-How-to-use-a-Suunto-GPS-watch-with-Sports-Tracker/
On saanut jo useamman kuukauden, toimii hyvin ja sinne kopioituu koko Movescount historia.
Tuossa S-T-ssä on se etenkin hyvä puoli että voi jakaa yksittäisiä lenkkejä näppärämmin kuin Movescountissa.

eagle
09.06.2016, 23.22
Onko muilla kellot käyneet huollossa? Itsellä peak malli käytössä ja viimeksi tänään korkeus heitti tuhannella metrillä, pakkasta näytti olevan -30c eikä ilmanpainettakaan löytynyt.. Kello ollut käytössä vasta muutaman kuukauden niin eihän toi normaalia oo...

E: Myös heitttänyt itsekseen näytön kontrastin eriksi..

jukra
09.06.2016, 23.28
Kerran kävi vanhempi Ambit huollossa kun alkoi akku olla vähä turhan entinen..
Kannattaa olla Suunnon tukeen yhteydessä ja sieltä hommaa liikkeelle. Huoltoreissut on Suunnolla todella vaivattomia, kuriiri hakee kellon kotoa ja palauttaa huollettuna kotiin.
Muistaakseni myös paikanpäälle voi viedä (Vantaalle) ja jotain pikajuttuja tekevät tyyliin odottaessa.

janne_p
10.06.2016, 06.48
Onko muilla kellot käyneet huollossa? Itsellä peak malli käytössä ja viimeksi tänään korkeus heitti tuhannella metrillä, pakkasta näytti olevan -30c eikä ilmanpainettakaan löytynyt.. Kello ollut käytössä vasta muutaman kuukauden niin eihän toi normaalia oo...

E: Myös heitttänyt itsekseen näytön kontrastin eriksi..

Täällä oli juuri samat ongelmat. Ja kontrastin säätö ei toiminut.
Huoltoon ja syy viallinen ilmanpaineanturi. Lisäksi näyttö vaihdettiin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JKK
10.06.2016, 08.25
Amerin tiloissa On myös pikahuolto. Alppilaa taitaa alue olla, sielä entisissä VR-konepaja tiloissa.

eagle
10.06.2016, 11.48
Täällä oli juuri samat ongelmat. Ja kontrastin säätö ei toiminut.
Huoltoon ja syy viallinen ilmanpaineanturi. Lisäksi näyttö vaihdettiin.

Menikö tuo takuuseen? Ja onko toiminut sen jälkeen moitteetta?

janne_p
10.06.2016, 15.00
Joo takuuseen meni. Mittari myös näytti satoja metrejä nousua ja laskua vaikka tasaisessa maastossa kävi lenkillä.
Sen jälkeen on toiminut ilman ongelmia ja viikon verran kesti huolto.

lego
10.06.2016, 16.13
Vantaalla ei enään huoltoa, toimiin nykyään vallilassa

Polun tukko
12.06.2016, 16.30
Näkyykö muilla movescountissa tietokoneella kartta esim pyörälenkistä? Mulla ei näy.Ei kai tuo uusi heatmap vaadi koneelta niin paljon potkua että ei enää 6v iässä oleva msi pyöritä?Jos näin on niin menee kyllä ennemmin kello kuin pc vaihtoon.
Vai onko vielä buginen tuo uusi movescount?

marco1
12.06.2016, 17.11
^Näkyy hyvin. Toista selainta kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi.

Polun tukko
12.06.2016, 17.51
Chomella ei näy kartta,explorerilla ei toimi koko sivu.

WetWillie
12.06.2016, 18.37
Näkyy hyvin😊

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

Polun tukko
12.06.2016, 22.42
Ei näy edelleenkään :/ Moveslinkillä kun koittaa synkata ja kun klikkaa "connect to movescount" niin antaa ihme herjaa "virhe sivun komentosarjassa"....Sitten menee ihan jurttiin.Moveslink poistettu ja asennettu uudestaan..

hannupulkkinen
02.09.2016, 15.06
Toimiihan tuo autopause. Se on harjoitekohtainen. Siis joka lajiin pitää laittaa erikseen.
Hitsi että taas yritin vaikka mitä kun sykevyö ei muka toiminut ja sitten muistin tarkistaa luurin, jossa oli tietenkin sinihammas päällä. Silloin tuo rannekone ei löydä sykemittaria. Juskapattu.

JKK
02.09.2016, 23.23
Toimiihan tuo autopause. Se on harjoitekohtainen. Siis joka lajiin pitää laittaa erikseen.
Hitsi että taas yritin vaikka mitä kun sykevyö ei muka toiminut ja sitten muistin tarkistaa luurin, jossa oli tietenkin sinihammas päällä. Silloin tuo rannekone ei löydä sykemittaria. Juskapattu.

Jos mahdollista niin kokeile Polarin vyöllä. On noin 100% varmempi kun Suunnon vyö. Ei toimi tietenkään uidessa Suunnon kanssa.

janne_p
03.09.2016, 12.28
Ainakin minulla ambit 3 löytää sykevyön vaikka kello olisi valmiiksi yhteydessä puhelimeen.

eagle
05.11.2016, 19.34
Osaako muut käyttäjät sanoa missä on vika kun synkronoin harjoituksen puhelimen kautta, meni ok ja harjoitus näkyy movescountin puhelinsovelluksessa mutta ei netin kautta katsottaessa eikä siirry stravaankaan. Kokeiltu on käyttää koneessa kelloa ja synkronoitu mutta ilmoittaa että ei uusia moveja löydetty.

E: Asia korjaantui, vaati puhelinsovelluksen päivittämisen.

Kakkula
06.11.2016, 21.24
Mulla alkoi taas kellon barometri temppuilla. Korkeus ja lämpötila seilaa, eikä referenssien uudelleen asettaminen auta mitään. Service valikon kautta katsottuna lämpötila näyttää huonelämpötilassa pakkasta ja ilmanpaineeksi alle 300 hPa. Pitää laittaa huoltoon jo kolmatta kertaa saman vian takia...

gzmi
10.11.2016, 17.25
Huomenna kello 9 Verkkiksestä sinistä Ambit 3 Peak Sapphire HR:ää 299,11 € 60 kpl netistä, että jos joku haluaisi koittaa laittaa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12814/gtdfh/Suunto-Ambit3-Peak-Sapphire-Blue-HR-GPS-kello-sykevyolla

gzmi
11.11.2016, 10.56
Nuita on vielä tuola 10 kpl verkosta ostettavissa. Hyvin menneet.

lysmy
22.11.2016, 00.11
Wigglellä ~190€, lienee jonkinsortin tarjouksessa.

http://www.wiggle.co.uk/suunto-ambit-3-sports-with-hrm

JTeppo
22.11.2016, 17.02
Mulla alkoi taas kellon barometri temppuilla. Korkeus ja lämpötila seilaa, eikä referenssien uudelleen asettaminen auta mitään. Service valikon kautta katsottuna lämpötila näyttää huonelämpötilassa pakkasta ja ilmanpaineeksi alle 300 hPa. Pitää laittaa huoltoon jo kolmatta kertaa saman vian takia...

Täällä kans seilaa. Tuli juuri takaisin huollosta, vain valohoitoa saaneena (ensimmäisellä kerralla sain uuden, joka toimi kesän ja puoli syksyä). Kummastuttaa ettei tehty mitään. Toistuvasti joko seilaa korkeus sinne tänne tai sitten tulee --. Jolloin sitten säädetään referenssiä 30000m:stä alas. Onkohan muilla tätä ongelmaa?

Kakkula
23.11.2016, 20.57
Täällä kans seilaa. Tuli juuri takaisin huollosta, vain valohoitoa saaneena (ensimmäisellä kerralla sain uuden, joka toimi kesän ja puoli syksyä). Kummastuttaa ettei tehty mitään. Toistuvasti joko seilaa korkeus sinne tänne tai sitten tulee --. Jolloin sitten säädetään referenssiä 30000m:stä alas. Onkohan muilla tätä ongelmaa?

Käskivät tehdä pakotetun firmwaren päivityksen ennen jatkotoimia. Tein eikä ollut vaikutusta. Katsotaan mitä tekevät huollossa. Alkaa hiljalleen kypsyttää tuo kellon jatkuva sekoilu.

JKK
23.11.2016, 21.42
Näyttää tuo korkeusmttaus olevan vaikeaa kaikilla valmistajilla kun näitä ketjuja lukee.

JKK
26.11.2016, 20.01
Miksi Ambit3:n valikoissa on Foot Pod? Suunnon oma toimii ant+:na, eikä tietenkään yhdisty. Ostin nimittäin tänään sen, paketissa ei ollut mitään mainintaa tuosta ant+:sta. Eipä tiennyt myyjäkään. No ensi viikolla palautus kauppaan.

mikkopoika
27.11.2016, 07.20
Suunnolla ei taida olla bluetooth-footpodia, mutta muilta valmistajilta kyllä löytyy. Ne kyllä toimii ambit3:n kanssa. Itse en ole footpodia kaivannut. Suunnon bike sensorin juuri ostin (kadenssin mittaukseen), en ole tosin vielä ehtinyt asentamaan.

JKK
27.11.2016, 13.41
Foot podia olisin salilla mattojuoksuun kaivannut. Outoa, että laitteessa on paritusvaihtoehto tuolle mutta ei tuotetta. Luin Suunnon sivulta, että ei Bluetoothin kantavuus riitä, siksi eivät ole tehneet. Polarilla kai on joku vastaava tuota bluetoothilla.

eagle
03.12.2016, 15.04
Ambit 3 päivitetty, mutta luvattua askelmittausta en löydä kellosta. Mistä tämän pitäisi löytyä?

hälle
03.12.2016, 17.56
Löytyy kellonajan alta pikkutekstillä.

eagle
03.12.2016, 20.15
^ Niinpä onkin. Kiitokset!

Pred
04.12.2016, 19.53
Onko muilla ongelmia ollut päivittää moveslink? Mac versiota yrittänyt päivittää, niin ilmoittaa että dmg-on vioittunut ja ei voi asentaa.

okahkonen
04.12.2016, 21.19
Anteeksi, mutten voi olla kysymättä tässä välissä: miks jengi edelleen ostaa näitä Ambiteja, vaikka on tiedossa että sekä suunnittelu että toteutus on ollut luokattoman huonoa?

maalinni
04.12.2016, 21.37
Anteeksi, mutten voi olla kysymättä tässä välissä: miks jengi edelleen ostaa näitä Ambiteja, vaikka on tiedossa että sekä suunnittelu että toteutus on ollut luokattoman huonoa?

Tä? Ehkä luotettavin mittari mitä markkinoilta löytyy.

eagle
04.12.2016, 22.07
^^ Parit perustelut ois kiva kuulla.

Blackborow
04.12.2016, 23.00

Oisko suositella jotain parempaa samoilla ominaisuuksilla ja samassa hintaluokassa?

paaton
04.12.2016, 23.07
Oisko suositella jotain parempaa samoilla ominaisuuksilla ja samassa hintaluokassa?

Garminin fenix 3 hr on ainakin tällä hetkellä kovassa alennuksessa.

Blackborow
04.12.2016, 23.22
Garminin fenix 3 hr on ainakin tällä hetkellä kovassa alennuksessa.
Sekö sitten on hyvä kun ei pysy edes ajassa...

okahkonen
05.12.2016, 12.34

Jos samoilla ominaisuuksilla tarkoitetaan laitetta, jonka asetusten muutttaminen tai antureiden vaihtaminen kesken lenkin edellyttää laptopin kantamista mukana lenkillä, toivon ettei sellaista ole olemassa. Bonuksena Ambitissa aikavyöhykkeen vaihto tai uuden lokaation löytäminen ei onnistu ilman tietokoneliitäntää; laite ja tietokone muodostavat kiinteän parin jota ei sovi rikkoa; lenkille lähtö edellyttää 10 minuutin lämmittelyä ennenkuin satelliitit löytyvät; korkeuskertymä mittaus inflatoitu kuin iPhonessa; tehojen kanssa niin ja näin.

Juu, toivon ettei noilla spekseillä myydä muita tuotteita.

Pitts
05.12.2016, 13.13
Hmm... en omista läppäriä ja silti olen käyttänyt Ambit3:sta jo reilut 1,5 v.... teenkö jotain väärin? NO, okei, on se mulla ollut pöytä-PC:ssä pari kertaa kiinni softan päivittämiseksi Miten määrittelet lokaation? Kyllä mulla on ainakin suomen sisällä löytänyt aina uuden paikan ihan OK. Harvoin menee pitkään, että löytää satelliitit.

exfatman
05.12.2016, 19.03
Suunnon suunnitteluun en ole perehtynyt. Olen vain käyttänyt laitteita. Vuosien saatossa on tullut käytettyä monenlaisia sykemittareita ja lisälaitteita eri valmistajilta. Joskus hämmästeltiin lisäominaisuuksia kuten "keskisyke", silloin tuntui ettei mittariin voi enää mitään lisätä. Kaikki tietysti kehittyy. Mitä vähemmän toimintoja oli, niin sitä paremmin laitteet taisivat aikanaan toimia. En kuitenkaan sano, että ennen kaikki oli paremmin. En kaipaa ainakaan niitä IR-antureita mitä joskus käytettiin kun ladattiin tiedostoja koneeseen. Suuntojen kohdalla rannekkeet ei ole mitään hien (olkoon sitten vaikka väkevää hikeä) kestäviä. Sykevyöt menettävät ominaisuutensa nopeasti, jos käyttää vyötä uidessa. Kyllä omakin ambit3 tai lisälaitteet on pari kertaa korjattu. Ranneke vaihdettu ja sykevyöt kestää ehkä noin 60 allastuntia, muussa käytössä pidempään. Uimahallikäytön takia vaihdettiin parit nappulat noin puolen vuoden käytön jälkeen, sen jälkeen ei ongelmia. Paikannus on toiminut hyvin ja mielestäni nopeasti. Ei tarvitse jäädä parkkipaikalle tai lenkkipolun alkuun pyörimään rinkiä. Ainoa kerta kun huumorintaju loppui oli smartsensorin päivitys. Parilla eri puhelimella yritettiin, mutta laite ei suostunut päivittymään. Meni vaihtoon, mutta silloinkin palvelu pelasi nopeasti. Tulihan tuossa pitkä rivi vikoja, mutta laite on ollut käytössä heti ensimmäisestä myyntierästä lähtien. Pidän tätä nykyisen kulutuselektroniikan saralla ihan onnistuneena tuoteena. Sykevyöt ovat kulutustavaraa valmistajasta riippumatta. Rannekkeet saisi olla metallisia.

JKK
05.12.2016, 19.40
Itsekin Ambitia käytän, kokeilin Spartania, mutta sain rahat takaisin. Suunnon sykevyö ei minulla toimi kunnolla, ei missään Suunnon versiossa. Käytän siis Polarin vyötä ja mitään ongelmia ei ole ollut, Polar ei varmaan vedessä toimi. Muuten tänään meni hermo Suunnon kanssa. Ostin black friday tarjouksesta Suunnon Elementum Terran, luin Suunnon sivulta 30 päivän tyytyväisyys takuusta, soitin ja varmistin asian. No se hemmetin tyytyväisyystakuu toimii siten, että omalla kustannuksella pitää lähettää paketti kirjattuna Belgiaan. En voi ymmärtää jos ostan tuotteen Suomalaisesta nettikaupasta, niin joudun asioimaan omalla kustannuksella Belgiaan. Meni ot, mutta liittyy Suuntoon. En muuten palauttaisi, mutta ranneke tässä on luokattoman huono.

paaton
05.12.2016, 20.57
Itsekin Ambitia käytän, kokeilin Spartania, mutta sain rahat takaisin. Suunnon sykevyö ei minulla toimi kunnolla, ei missään Suunnon versiossa. Käytän siis Polarin vyötä ja mitään ongelmia ei ole ollut, Polar ei varmaan vedessä toimi. Muuten tänään meni hermo Suunnon kanssa. Ostin black friday tarjouksesta Suunnon Elementum Terran, luin Suunnon sivulta 30 päivän tyytyväisyys takuusta, soitin ja varmistin asian. No se hemmetin tyytyväisyystakuu toimii siten, että omalla kustannuksella pitää lähettää paketti kirjattuna Belgiaan. En voi ymmärtää jos ostan tuotteen Suomalaisesta nettikaupasta, niin joudun asioimaan omalla kustannuksella Belgiaan. Meni ot, mutta liittyy Suuntoon. En muuten palauttaisi, mutta ranneke tässä on luokattoman huono.

Mikä on tuo suomalainen nettikauppa? Osa näistähän on "muka" suomalaisia, eli sivut ovat ainoastaan käännetty suomenkielelle. Jostain syystä en usko, että suomesta virallisia kanavia pitkin ostettu suunnon kello pitäisi lähettää omakustanteisesti belgiaan.

HAT
05.12.2016, 21.20
Onko muilla ongelmia ollut päivittää moveslink? Mac versiota yrittänyt päivittää, niin ilmoittaa että dmg-on vioittunut ja ei voi asentaa.

Sama vika täällä, windowsilla (7) meni heittämällä.

Sent from my iPad using Tapatalk

JKK
05.12.2016, 21.23
Mikä on tuo suomalainen nettikauppa? Osa näistähän on "muka" suomalaisia, eli sivut ovat ainoastaan käännetty suomenkielelle. Jostain syystä en usko, että suomesta virallisia kanavia pitkin ostettu suunnon kello pitäisi lähettää omakustanteisesti belgiaan.

No eihän se ole uskon asia. Miksi valehtelisin? Soita itse Suunnolle ihan Suomen aspaan ja sano, että haluat palauttaa jonkun (keksi joku) ja kerro mitkä ohjeet sait. Postin sivulta katsoin, että 28€ maksaisi ilmeisesti postikulut. Sehän tässä juurikin vituttaa, että en minäkään ollut tietoinen tuosta Belgiaan lähettämisestä tai siitä, että tavara tuli Belgiasta. Lähtökohtaisesti uskon Suomalaisen firman nettikaupan toimittavan Suomesta. Suuntohan on Amerin omistuksessa ja niiden varasto nyt sattuu olemaan Belgiassa. Ja tosiaan ennen tilaamista soitin Suunnolle ja kysyin tuosta 30 päivän tyytyväisyystakuusta, eipä kerrottu tuosta Belgian jutusta.
Miksi oikeasti joku tämmöistä valehtelisi? Käytän Ambit3 Verticalia, eli en edes dissaa Suuntoa.

HAT
05.12.2016, 21.24
Onko kukaan saanut mitään tolkun lukemia tuohon askelmittariin. 1000 askelta tulee heittämällä kotona sisällä pyöriessä varttitunnissa. Ja 50 km autolla-ajokin tuo 100+ askelta vaikka automaattivaihteisto, kello oikeassa kädessä.

TjRx
05.12.2016, 22.27
Tämän päivän saldo 11000. Siis autolla töihin, kauppaan ja himaan. Mun mielestä toi on aika paljon 😏

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

paaton
05.12.2016, 22.28
No eihän se ole uskon asia. Miksi valehtelisin? Soita itse Suunnolle ihan Suomen aspaan ja sano, että haluat palauttaa jonkun (keksi joku) ja kerro mitkä ohjeet sait. Postin sivulta katsoin, että 28€ maksaisi ilmeisesti postikulut. Sehän tässä juurikin vituttaa, että en minäkään ollut tietoinen tuosta Belgiaan lähettämisestä tai siitä, että tavara tuli Belgiasta. Lähtökohtaisesti uskon Suomalaisen firman nettikaupan toimittavan Suomesta. Suuntohan on Amerin omistuksessa ja niiden varasto nyt sattuu olemaan Belgiassa. Ja tosiaan ennen tilaamista soitin Suunnolle ja kysyin tuosta 30 päivän tyytyväisyystakuusta, eipä kerrottu tuosta Belgian jutusta.
Miksi oikeasti joku tämmöistä valehtelisi? Käytän Ambit3 Verticalia, eli en edes dissaa Suuntoa.

En minä mistään valehtelusta puhunut, vaan nettikaupasta josta tavaran ostit. Olisi tosi outoa, jos esimerkiksi gigantin ostos täytyisi palauttaa belgiaan.

Mutta tämä taitaa olla suunnon oma erillinen tyytyväisyystakuu, eikä normaali verkkokaupan palautusoikeus. Lakihan taisi muuttua, eli nykyään asiakas joutuu maksamaan palautusmaksut, mikäli muuta ei ole sovittu.

Luitko jo tämän sivun? Ainakin suunnon verkkokaupasta ostetuista tuotteista korvataan kyllä lähetyskulutkin.

http://www.suunto.com/fi-FI/Tuki/Suunto-verkkokauppa/Sitoumuksemme/

Mtx
09.12.2016, 22.39
Kappas, en ollutkaan huomannut koko askelmittaria. Aamulla otin testiin mukaan omronin askelmittarin.
Tällä hetkellä Suunto näyttää päivän askeliksi 16350 ja Omron 16397. Eli ei tuo nyt ihan pielessä tunnu olevan. Omron keikkui ohjeiden mukaisesti vyöllä ja Suunto niin ikään ohjeiden mukaisesti vasemmassa ranteessa.

janne_p
10.12.2016, 21.08
Onko muilla mennyt tuon uuden päivityksen myötä korkeus lukemat miten sattuu? Myös näytön kontrastin säätö "rikki"? Aivan sama onko 5 vai 100% niin yhtä himmee näyttö.
Vai onkohan kello vain sökö, ihmetyttää vain kun muutaman päivän vanha kello.
Ollut tätä samaa ongelmaa aiemman ambitin kanssa mutta voisiko tässä olla vain tuo päivitys ongelmana..

eagle
11.12.2016, 12.19
^ Itsellä oli korkeus heti päivityksen jälkeen sekaisin mutta yhden lenkin jälkeen palasi normaaliksi.

janne_p
11.12.2016, 12.44
Aamulla nyt taas kontrastin säätö pelaa normaalisti. Korkeus ei seilaa niin paljoa enää.

Kemmi
13.12.2016, 15.47
Onkohan Suunto jo luovuttanut Ambit3:n suhteen kun ainakin minulla on jatkuvasti ongelmia laitteiden kanssa. Käytännössä tiedonsiirto kellosta ei ole onnistunut kesän jälkeen lainkaan Movescountiin eli nettiin (tosin tämä on aina ollut tosi hankalaa). Koska ainut mahdollisuus saada harjoitukset Movescountiin on ollut kirajata ne käsin kellosta tai sitten kantaa mukana puhelinta ja käyttää Movescount appia.
Nyt myös appi on alkanut kaatuilemaan käytännössä joka lenkin jälkeen ja se myös hukkaa samalla tiedot mennessään. Olen laittanut toistuvasti palautetta Suunnolle, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan siellä tai sitten he ovat jo joululomalla.

"Tiedonsiirto" koneelle näyttää siis tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/gkdbYBu_R3LUDAVXiXd5AOLbATFTn0sqQde7wkQVfodkX07SW0 IrF2M0k9cbjNf8OVGyBODRl6-nFdtqI6c0TkKCWre88EQz5Q0NSE9rvJyRKFr0J2LvXjoht7UCk zVKWVla0IrxeLtqoyY_-8gg9suDy-vV2-Lr0AV9mqWZ58ZpN9hyjppRoCBj9gagfM4B6Ggu-cvcpL9FO0voHgogeCq8zytAz5hSWwyIK_dRQ9c309DqS594eGM fKfKMsv2EYWfDL84AUXVmX-OWD4IfKBPIHMOTed8D99XZhYM9DQ2C1C6JSwr8P1Gam2rZFEWZ DqNvQ3VupjjLJlmTCNU1JJdV3GlrBaq3wuQI8d9OKpDSEMIwpF sY08NgzrEQLac-j4EUS6HRmOHZWSUZt88bUi0awltRo6BE03m9kMRBTHDskV43Qx OLdPkP1laHw96u7_irNpkZjkw3tdasNu7zYDbmtsxawuCxlJBw lAskTODyoQhqvRHb_7gMtvi656AxfGoPBljAC9Ri1WpJeXAZsr BY30wb3Io8HEqC0TUCcmOL3wz4XNAGEG5F43qQpXe00yosAzo5 TiI1PpOhiD5bJ0oJ4Xi8WcTMZGu2-MqXANKELS65tLMkqeQGseu34tnigLykoWbsTg9D5VKHEW_mkZ1 95Ys9IOT2eFswU8b-otY=w333-h393-no

Ja "tiedonsiirto" Movescount apin kautta näyttää tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/L50gH7EafOpB2eWRwdvJWjaqHfLNGFgPUodS0hAOakiLGCdxJM F84jI5BkC9-dxWuKJCyJVvODqkY73smNMTaPInTDnQBIesxr8Fwznc4vzXhrt jIvMdE_aKLaBSa9pu4-sd0k84TN6TN3zB6R1ZTc1LNOnXs-cnn9lfvpCSnG7JkoYwmgYiGASr5SSpF70cIlkplr0ctmJDm9Xv rPWx_XVVNjlmEHQM8I2jUsxwu9tn399Mhp2MUO6L492T7PiQaH EYC40Dm_B4ndRm7CcGDFsYp7ABHwb7IlsThOhBgS2Zx8oj3WT2 FLR6QiByvhPyb6IpqXSUP0PfAkmXf-9y0Ld9Q0hNJfbepqeK1XKNiIGS1TP0FZyxAx2l06tlk3NFP1KS GkIXKKFzNp3u6lueXQy6bfQbX0WcO_FFdLRty_WjeQOaFkLMlD dWltRe4CEJQ0Q_O6cXt0oJqNt0qj84utv6VGoiTB9y5KARX74C uitafFJEnuFkTJShVWa6NVWfAH1LLILRnC-1cnJLoXjSVFjmVGrL3B3jT5lVBki50mM2cY9QOGmj7Mayy66xJ q7IQx18EwKpvN87Ob4VlyfCEwhpXhcEXRPGkGgg8izi-cqxUu8W45JVSpWfrN_EA8fshCMiWbRjSZrHVD8ciTFmhOBQHQP vf3rVVKAEr-Pd-1Y=w735-h631-no

Ja itse Movescount appi näyttää tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/GAs3GtRbn6aqj9XvwfGrMFOfc2s0PPu8GSsfOTlr4Jofy4A_QI 7T0i5byI659EX1sbIvQgG_oDdY4D_MA0EJ6_qaBeZfLw4whfik hs9YROspsmVrLQPuPlh3WGTipZ6IRGRfEWSfVfICjSfT-jzF175tEHC_RdnsZTngRBU2VgzgFMWvH48jacAHtkKerZWB6U4 XHv_SQRwDV0VPeMEOfUHp7x9lpDbQ6jh6nWr9f4cCoA9z2U-OtpkTsSXnkF8gDlc8Ex9Um2D3rR-Qw_5fEzMS7SzCdAyJd-2a7adHQL3XRUabvF07XgWu-A3uuwDLj6CvxboEgv9Pc6w-6ek_S8D-ihg4pndVsTIU7n_8lCrdkNECQ0Yfn9K5Nq7CFeNxjcExTRUkzx XJ3K-PFhuqjV8gPrzLT3pLlhiiQEoowU060gxxy56Hg6FYKMjU8IU7L GG4Fuz71J2zWwaA_uc_ydjUnK_oxzzapi2yGMHEiBhzmI42JIS az0j6MahQkvRODVJIdoPyBUE7fqO0SJxD_5DnbWZdhDnd-ssvsbhUu0c2tIJDNi21VAkazwp0w4ANZFGV15Dso7045mh4sic p7NtudSNWoQvmWRpgnIBeMmXkKD30fjDXT17fyKClwRQJNEfQw iYrmhjwe42KtohqCw5yrtcI_MLror-z1ggRmeI=w1074-h560-no

Alan siis olla hieman epätoivoinen Suunnon suhteen, varsinkin kun ne GPS-käppyrät ja gpx-tiedostot olisivat mukavia nähdä kun harrastaa suunnistusta ja muuta metsässä harhailua. Ihmettelen myös, mitä hyötyä on sykemittarista jos ei niitä sykekäyriä pääse jälkikäteen tarkastelemaan.
Pitääkö kuunnella kavereita ja hankkia Garmin vai onko näitä Suunnon vehkeitä mahdollista saada toimimaan ainakin sen verran, että saisi geps-käyrät ja sykkeet talteen?

Kakkula
13.12.2016, 23.16
Kello vietti noin puolitoista viikkoa huollossa ja tilalle tuli "uusi" kello. Eli olivat vaihtaneet tietokoneen, mutta laittoivat kiinni vanhan rannekkeen :D. Taitaa olla Suunnolla talous tiukalla...
Pari lenkkiä tullut tehtyä tuon uuden kanssa ja ainakin vielä on toiminut. Askelmittari tosiaan antaa melko ihmeellisiä lukemia vaikka istuu päivän töissä.

Te joilla tuo näyttö himmenee ja korkeusmittari sekoilee menkää service valikkoon painamalla yhtä aikaa back/lap ja start/stop näppäimiä. Sieltä INFO-> Air pressure. Jos lämpötila ja korkeus näyttää väärin on kello todennäköisesti rikki. Ottakaa kuva talteen ja yhteys suomen asiakaspalveluun oli kello ostettu mistä tahansa.

Nicco
13.12.2016, 23.40
Onkohan Suunto jo luovuttanut Ambit3:n suhteen kun ainakin minulla on jatkuvasti ongelmia laitteiden kanssa. Käytännössä tiedonsiirto kellosta ei ole onnistunut kesän jälkeen lainkaan Movescountiin eli nettiin (tosin tämä on aina ollut tosi hankalaa). Koska ainut mahdollisuus saada harjoitukset Movescountiin on ollut kirajata ne käsin kellosta tai sitten kantaa mukana puhelinta ja käyttää Movescount appia.
Nyt myös appi on alkanut kaatuilemaan käytännössä joka lenkin jälkeen ja se myös hukkaa samalla tiedot mennessään. Olen laittanut toistuvasti palautetta Suunnolle, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan siellä tai sitten he ovat jo joululomalla.

"Tiedonsiirto" koneelle näyttää siis tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/gkdbYBu_R3LUDAVXiXd5AOLbATFTn0sqQde7wkQVfodkX07SW0 IrF2M0k9cbjNf8OVGyBODRl6-nFdtqI6c0TkKCWre88EQz5Q0NSE9rvJyRKFr0J2LvXjoht7UCk zVKWVla0IrxeLtqoyY_-8gg9suDy-vV2-Lr0AV9mqWZ58ZpN9hyjppRoCBj9gagfM4B6Ggu-cvcpL9FO0voHgogeCq8zytAz5hSWwyIK_dRQ9c309DqS594eGM fKfKMsv2EYWfDL84AUXVmX-OWD4IfKBPIHMOTed8D99XZhYM9DQ2C1C6JSwr8P1Gam2rZFEWZ DqNvQ3VupjjLJlmTCNU1JJdV3GlrBaq3wuQI8d9OKpDSEMIwpF sY08NgzrEQLac-j4EUS6HRmOHZWSUZt88bUi0awltRo6BE03m9kMRBTHDskV43Qx OLdPkP1laHw96u7_irNpkZjkw3tdasNu7zYDbmtsxawuCxlJBw lAskTODyoQhqvRHb_7gMtvi656AxfGoPBljAC9Ri1WpJeXAZsr BY30wb3Io8HEqC0TUCcmOL3wz4XNAGEG5F43qQpXe00yosAzo5 TiI1PpOhiD5bJ0oJ4Xi8WcTMZGu2-MqXANKELS65tLMkqeQGseu34tnigLykoWbsTg9D5VKHEW_mkZ1 95Ys9IOT2eFswU8b-otY=w333-h393-no

Ja "tiedonsiirto" Movescount apin kautta näyttää tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/L50gH7EafOpB2eWRwdvJWjaqHfLNGFgPUodS0hAOakiLGCdxJM F84jI5BkC9-dxWuKJCyJVvODqkY73smNMTaPInTDnQBIesxr8Fwznc4vzXhrt jIvMdE_aKLaBSa9pu4-sd0k84TN6TN3zB6R1ZTc1LNOnXs-cnn9lfvpCSnG7JkoYwmgYiGASr5SSpF70cIlkplr0ctmJDm9Xv rPWx_XVVNjlmEHQM8I2jUsxwu9tn399Mhp2MUO6L492T7PiQaH EYC40Dm_B4ndRm7CcGDFsYp7ABHwb7IlsThOhBgS2Zx8oj3WT2 FLR6QiByvhPyb6IpqXSUP0PfAkmXf-9y0Ld9Q0hNJfbepqeK1XKNiIGS1TP0FZyxAx2l06tlk3NFP1KS GkIXKKFzNp3u6lueXQy6bfQbX0WcO_FFdLRty_WjeQOaFkLMlD dWltRe4CEJQ0Q_O6cXt0oJqNt0qj84utv6VGoiTB9y5KARX74C uitafFJEnuFkTJShVWa6NVWfAH1LLILRnC-1cnJLoXjSVFjmVGrL3B3jT5lVBki50mM2cY9QOGmj7Mayy66xJ q7IQx18EwKpvN87Ob4VlyfCEwhpXhcEXRPGkGgg8izi-cqxUu8W45JVSpWfrN_EA8fshCMiWbRjSZrHVD8ciTFmhOBQHQP vf3rVVKAEr-Pd-1Y=w735-h631-no

Ja itse Movescount appi näyttää tältä:
https://lh3.googleusercontent.com/GAs3GtRbn6aqj9XvwfGrMFOfc2s0PPu8GSsfOTlr4Jofy4A_QI 7T0i5byI659EX1sbIvQgG_oDdY4D_MA0EJ6_qaBeZfLw4whfik hs9YROspsmVrLQPuPlh3WGTipZ6IRGRfEWSfVfICjSfT-jzF175tEHC_RdnsZTngRBU2VgzgFMWvH48jacAHtkKerZWB6U4 XHv_SQRwDV0VPeMEOfUHp7x9lpDbQ6jh6nWr9f4cCoA9z2U-OtpkTsSXnkF8gDlc8Ex9Um2D3rR-Qw_5fEzMS7SzCdAyJd-2a7adHQL3XRUabvF07XgWu-A3uuwDLj6CvxboEgv9Pc6w-6ek_S8D-ihg4pndVsTIU7n_8lCrdkNECQ0Yfn9K5Nq7CFeNxjcExTRUkzx XJ3K-PFhuqjV8gPrzLT3pLlhiiQEoowU060gxxy56Hg6FYKMjU8IU7L GG4Fuz71J2zWwaA_uc_ydjUnK_oxzzapi2yGMHEiBhzmI42JIS az0j6MahQkvRODVJIdoPyBUE7fqO0SJxD_5DnbWZdhDnd-ssvsbhUu0c2tIJDNi21VAkazwp0w4ANZFGV15Dso7045mh4sic p7NtudSNWoQvmWRpgnIBeMmXkKD30fjDXT17fyKClwRQJNEfQw iYrmhjwe42KtohqCw5yrtcI_MLror-z1ggRmeI=w1074-h560-no

Alan siis olla hieman epätoivoinen Suunnon suhteen, varsinkin kun ne GPS-käppyrät ja gpx-tiedostot olisivat mukavia nähdä kun harrastaa suunnistusta ja muuta metsässä harhailua. Ihmettelen myös, mitä hyötyä on sykemittarista jos ei niitä sykekäyriä pääse jälkikäteen tarkastelemaan.
Pitääkö kuunnella kavereita ja hankkia Garmin vai onko näitä Suunnon vehkeitä mahdollista saada toimimaan ainakin sen verran, että saisi geps-käyrät ja sykkeet talteen?

Ei nyt auta sinun ongelmiin varmaan mitenkään, mutta itsellä ambit 3 run toiminut 1,5 vuotta kuin se junan vessa. Synkronoi hyvin sekä piuhalla, että apin kautta iphonella. Veljellä ymmärtääkseni myös Android puoli toimii hyvin. Voisiko olla sinulle sattunut maanantai kappale ja vikaa raudassa enemmän kuis softa puolella?

okahkonen
14.12.2016, 00.01

Palauta laite ja pyydä rahat takaisin. Joko kauppaan josta ostit, tai maahantuojalle. Tai suoraan Suunnolle. EU:ssa kaikki ovat yhdessä vastuussa tuosta.

Freeze
16.12.2016, 12.24
Pistin A3 Peak Saphrien tilaukseen Verkkokaupasta 299,-. A2 S ollut nyt vajaan vuoden ja laatuvaikutelma on kiitettävä. Aiemmin oli aina Garminin mittarit käytössä, mutta nyt olen kyllä siirtynyt Suiunnon leiriin. Movescount on hyvä.

Hapro
17.12.2016, 14.45
Sportamoresta Ambit3 Sport HR hintaan 219,90€:
https://www.sportamore.fi/tuote/80976-suunto-ambit3-sport-black-hr-svart

Googlettelun perusteella vaikutti hyvältä hinnalta, ja kun urheilukellon hankintaa on tullut tovi pohdittua, niin tuo saapui juuri postissa.

Pred
23.12.2016, 14.59
Sama vika täällä, windowsilla (7) meni heittämällä.

Tämä ongelma korjaantuu kun ottaa gatekeeperin pois päältä.

Pitts
30.12.2016, 23.39
Onko kellään ollut ihottuma-ongelmia sykevyön kanssa? Mulla eka vyö rupes reilun vuoden käytön jälkeen aiheuttamaan ihottumaa. No, uusi vyö tilalle. Pari lenkkiä, huuhtelu lenkin jälkeen, ja taas sama juttu, ihottumaa pukkas... Nyt oli sairastelun vuoksi kuukausi taukoa ja heti rupes iho punertuu vyön alta. Ja siis ainoastaan anturi-alueelta...

hannupulkkinen
01.01.2017, 15.24
Kertokaapas miten movescauntissa saa vuosiraportin näkyviin. Kuluva vuosi tulee minän linkistä, mutta kun haluaisin viimevuoden niin en keksi miten sen saa vai saako ollenkaan?

Jim717
01.01.2017, 16.22
Kertokaapas miten movescauntissa saa vuosiraportin näkyviin. Kuluva vuosi tulee minän linkistä, mutta kun haluaisin viimevuoden niin en keksi miten sen saa vai saako ollenkaan?
- Valitse kuluvan vuoden vuosiraportti.
- valitse kalenterinäkymän alta "Valitse: Yksi / Useita", kohta useita
- paina kalenterinäkymän vuotta (esim 2017). Tämä poistaa 2017 vuoden tiedot yhteenvedosta
- valitse kalenterinäkymään 2016 painamalla "<<" kalenterin vasemmasta yläkulmasta
- paina kalenterinäkymän vuotta 2016. Tämä ottaa yhteenvetoon vuoden 2016
- voit toki ottaa yhteenvetoon useampiakin vuosia ja vaikka Aikajanalla tarkastella tietoja

hannupulkkinen
01.01.2017, 17.58
Kiitos! Vanha osasi, vaikka ei tämä kyllä kaikkein käyttäjäystävällisin päiväkirja olekkaan. Hyvät yksityiskohtaiset neuvot ovat.

marco1
01.01.2017, 23.24
Onko kellään ollut ihottuma-ongelmia sykevyön kanssa? Mulla eka vyö rupes reilun vuoden käytön jälkeen aiheuttamaan ihottumaa. No, uusi vyö tilalle. Pari lenkkiä, huuhtelu lenkin jälkeen, ja taas sama juttu, ihottumaa pukkas... Nyt oli sairastelun vuoksi kuukausi taukoa ja heti rupes iho punertuu vyön alta. Ja siis ainoastaan anturi-alueelta...
Tutulta kuulostaa. Vyön pesu, Bepanthen ja vyön käyttö vain tarvittaessa auttoivat.

Pitts
02.01.2017, 09.49
Jep, samoja lääkkeitä yrittänyt. Menestys ei ole ollut huimaa... onko jokin muu vyömerkki ystävällisempi?

marco1
02.01.2017, 11.25
Jäi tuosta mainitsematta että kesällä olin kuukauden ilman sykevyötä, sillä taisi olla isoin merkitys asiaan. Muuten taisi tulla vajaa 200h sykemittarointia.

t-man
02.01.2017, 11.40
Jep, samoja lääkkeitä yrittänyt. Menestys ei ole ollut huimaa... onko jokin muu vyömerkki ystävällisempi?

Menee vähän mutuilun puolelle, koska ei omaa kokemusta, mutta voisit kokeilla suihkelaastaria laittaa siihen kohtaan, johon anturit tulevat (esim http://www.hansaplast.fi/Products/haavanhoito/spray-plaster). On vedenpitävä, en tosin tiedä hankauskestävyydestä mitään.

hannupulkkinen
02.01.2017, 15.39
Ambit 3 peak säikytti tänään hiihtolenkillä. Pulssi alkoi ylämäen jälkeen näyttää 170 lyöntiä ja minulla vanhuksella on maksimi enää 165.Lisäksi se ei laskenut vaikka pysähdyin ja odottelin aikani. Soitin vaimon hakemaan minut kilsan päästä kahvilasta. Pulssi pysyi koko ajan 160 tuntumassa mittarin mukaan. Vaimo haki ja mittasi ranteesta, että pulssi on 60 vaikka mittari näytti 140. Kokeilin garminin vanhalla mittarilla ja pulssi on sen mukaan 60. Onkohan vyön patteri lopussa vain kello hajalla?
Täällä mökillä ei ole varapatteria.

maalinni
02.01.2017, 16.08
Ambit 3 peak säikytti tänään hiihtolenkillä. Pulssi alkoi ylämäen jälkeen näyttää 170 lyöntiä ja minulla vanhuksella on maksimi enää 165.Lisäksi se ei laskenut vaikka pysähdyin ja odottelin aikani. Soitin vaimon hakemaan minut kilsan päästä kahvilasta. Pulssi pysyi koko ajan 160 tuntumassa mittarin mukaan. Vaimo haki ja mittasi ranteesta, että pulssi on 60 vaikka mittari näytti 140. Kokeilin garminin vanhalla mittarilla ja pulssi on sen mukaan 60. Onkohan vyön patteri lopussa vain kello hajalla?

Joskus se vaan tekee tuollaista. Jotkut väittää että tekninen paita voisi aiheuttaa tuon tai voimalinja tai ... itselläkin pari lenkkiä yli 200 keskisykkeellä. Minulla vastaava vika ilmennyt onneksi todella harvoin, mutta mitään syytä en ole sille keksinyt.

TKe_
02.01.2017, 21.24

Jos vyötä on asiallisesti pesty niin yksi mahdollisuus on, että sen vyön "kilometrit" on tullut täyteen. Itsellä se on oireillut siten, että mittari näyttää turhan pitkään samaa sykelukemaa. Muistaakseni tuolla vyöllä on vuoden takuu, itse olen yhden vyön takuuseen saanut (laittaa viestiä suunnon asiakaspalveluun).

jarit
03.01.2017, 00.23
Ambit2 teki samaa joskus. Lähdin juoksemaan ja heti oli 160 mittarissa. Vyö auki ja kiinni pari kertaa ja tilanne palasi normaaliksi. Laitoin vanhan ja kuluneen vyön syyksi nuo epänormaalit lukemat.

mikkopoika
03.01.2017, 08.58
Näytti minullakin juoksulenkin alkuun reilua 160 sykettä (häiriö kandenssista?). Sain ongelman aika hyvin pois, kun jostain lukemani vinkin perusteella kastelen sykevyötä myös anturin neppareiden kohdalta/alta. Aiemmin kastelin vyöstä lähinnä ihon ja vyön väliset kontaktipinnat.

HAT
03.01.2017, 22.58

Kannattaa tsekata sykemittarista asettamasi sykerajat. Nuo häiriöpiikit muuttavat mittarin asetuksia niin että asettavat nuo piikkiarvot uudeksi maksimisykkeeksesi.

hannupulkkinen
04.01.2017, 13.45
Näyttää siltä, että tuo Peakin sykevyö on mennyt rikki. Näyttää pariston vaihdon ja kellon resetoinninkin jälkeen mitä sattuu. Taitaa olla jo toista vuotta vanha, joten ei takuu ole enää voimassa. Suunnon vyö painaa miekkalisäkettäni, joten ajattelin ostaa Polarin vyön tilalle. Polar H7 on varmaan oikea malli? Onko toiminut teillä joilla se on suunto ambit3 peakin kanssa?

maalinni
04.01.2017, 14.12
Näyttää siltä, että tuo Peakin sykevyö on mennyt rikki. Näyttää pariston vaihdon ja kellon resetoinninkin jälkeen mitä sattuu. Taitaa olla jo toista vuotta vanha, joten ei takuu ole enää voimassa. Suunnon vyö painaa miekkalisäkettäni, joten ajattelin ostaa Polarin vyön tilalle. Polar H7 on varmaan oikea malli? Onko toiminut teillä joilla se on suunto ambit3 peakin kanssa?

Ainakin Traversen kanssa tuo H7 toimii ongelmitta.

hannupulkkinen
05.01.2017, 16.37
Ostin sitten Polarin H7 sykevyön. Pariutui ja pelittää Ambit3 kellon kanssa. Jospa olisi vähän Suunnon vyötä mukavampi. Muistiahan tuossa ei ole, mutta eipä väliä.

pep
05.01.2017, 17.19
Ambit3 sportin kanssa toimi polarin H7 sykevyö aikaisemmin, mutta viimeisen päivityksen jälkee ongelmia vai sattuiko vaan vyö hajoomaan juuri samalla hetkellä...

jukei
26.01.2017, 09.27
Nyt alkaa pikkuhiljaa toivo loppumaan Suunnon kanssa. 2.1. ostin Gigantista Suunnon Ambit3 Verticalin kun tarjouksesta (279e) sai, päivääkään en ole tuota kelloa ehjänä nähnyt. Alusta asti kellon mukaan elimme -20000m - 20000m välisissä korkeuksissa ja lenkkien keskinopeudet oli noin 300kmh. No, kellon kanssa Giganttiin ja siellä todetaan etteivät tätä ota vastaan vaan minun pitää itseasia hoitaa Suunnon kanssa :) Tästä kylläkin huoltoukko sai Gigantin omalta aspalta palautetta…No, tilaten kuriiria ja kello pakettiin, soronoo. Muutaman
päivän päästä kello takaisin ranteeseen ja paskan marjat, näyttö himmenee ja
korkeus seilaa ties missä, ei auta pakotetut päivitykset tai resetoinnit.Yritin eilen saada Suunnon aspaa puhelimitse, sähköpostitse ja twitterissä
kiinni, mistään ei mitään vastausta. Puhelimessa botti lupasi kyllä että joku
soittaa takaisin, eipä ole kuulunut.

Ei oletähänkään luottamista, mitä hittoa tälle tekisi, mieluusti haluisin toimivankellon tilalle. Kiinnostuskerroin täysi nolla kuriirin ja huollon tilaukselle…

jukei
26.01.2017, 09.43
Ja huollossa siis vaihdettiin heidän mukaansa paineanturi, mutta tälläkin hetkellä korkeus on yli 2km ja nousee vain. Testivalikon ilmanpaine heittelee ja sisälämpötila on 6C 👍

hannupulkkinen
26.01.2017, 12.43
Kaikissa kelloissa on maanantaikappaleita. Giganttiin vaan tai huoltoon. Itse olen kyllä saanut hyvää palvelua Suunnolta sekä sähköpostitse, että puhelimella. Vähän hitaasto joskus. Suurin ongelma on ollut puhelimeni ja kellon pariutuminen ja tietojen siirto Movescaunttiin puhelimen avulla. Tuo sykevyö kesti ihan vähän yli takuuajan. Senkin kuulemma saisi uusittua vaikka takuuaika onkin jo mennyt. Melko tyytyväinen olen. Garminin yhden kellon kanssa oli isompia ongelmia.

jukei
26.01.2017, 15.50
Kaikissa kelloissa on maanantaikappaleita. Giganttiin vaan tai huoltoon. Itse olen kyllä saanut hyvää palvelua Suunnolta sekä sähköpostitse, että puhelimella. Vähän hitaasto joskus. Suurin ongelma on ollut puhelimeni ja kellon pariutuminen ja tietojen siirto Movescaunttiin puhelimen avulla. Tuo sykevyö kesti ihan vähän yli takuuajan. Senkin kuulemma saisi uusittua vaikka takuuaika onkin jo mennyt. Melko tyytyväinen olen. Garminin yhden kellon kanssa oli isompia ongelmia.
Gigantin ohitin suosiolla, nielin tappion ja tilasin huollon. Vaikka anturi vaihdettiin niin lopulta näytti lämpötilaksi -50C. Ehkä toinen kerta huollossa auttaa.

Kakkula
08.02.2017, 13.50
Mulla tuli taas kelloon tuo näytön himmeneminen + alti-baro sekoilu. Soitin asiakaspalveluun ja selvisi, että vika on viimeisimmässä firmwaressa. Korjaavat kuulemma vikaa parhaillaan ja uusi firmis pitäsi putkahtaa jossain vaiheessa. Saa nähdä kauanko tuossa menee...

gzmi
28.03.2017, 20.10
Hei vain

Kakkula, miten voiko se iskeä kelle vain tuo vika? Tarkistin, että on uusin 2.4.1, ei ole vielä tullut mitään oirehia.
http://www.suunto.com/fi-FI/Tuki/Products/Suunto-Ambit3-Peakin-ohjelmistopaivitys-241-joulukuu-2016/

Mulla tuli taas kelloon tuo näytön himmeneminen + alti-baro sekoilu. Soitin asiakaspalveluun ja selvisi, että vika on viimeisimmässä firmwaressa. Korjaavat kuulemma vikaa parhaillaan ja uusi firmis pitäsi putkahtaa jossain vaiheessa. Saa nähdä kauanko tuossa menee...

Kakkula
29.03.2017, 23.15
Hei vain

Kakkula, miten voiko se iskeä kelle vain tuo vika? Tarkistin, että on uusin 2.4.1, ei ole vielä tullut mitään oirehia.
http://www.suunto.com/fi-FI/Tuki/Products/Suunto-Ambit3-Peakin-ohjelmistopaivitys-241-joulukuu-2016/

Mulla toi ongelma oli pahimmillaan talvella pakkasten aikaan, jolloin kello koki nopeita lämpötilan vaihteluita. Kesällä ei ole pahemmin ollut ongelmia.

hannupulkkinen
27.04.2017, 19.33
No nyt sitten Ambittini kieltäytyy synkronisoitumasta läppärin kautta. Luurin kautta se ei ole sitä tehnyt ollenkaan. Läppäri /win10 kieltäytyy tunnistamasta usbhen yhistettyä laitetta muulloin kuin satunnaisesti. Olen koittanut kaikki temput. Poistanut kellon ja sain sen aamulla laitettua uudestaan Movescaunttiin. Olen poistanut ja uudelleen ladannut moveslinkin jne. mikään ei auta. Mietin olisiko johto jotenkin vaurioitunut. Kun kellon on usbportissa latautumassa niin se yrittää kytkeytyä itsekseen ja aikaisemmin jos töni kelloa kun se on linkissä niin ytheys katkesi. Ottaa tietenkin päähän.

TKe_
28.04.2017, 09.01
No nyt sitten Ambittini kieltäytyy synkronisoitumasta läppärin kautta. Luurin kautta se ei ole sitä tehnyt ollenkaan. Läppäri /win10 kieltäytyy tunnistamasta usbhen yhistettyä laitetta muulloin kuin satunnaisesti. Olen koittanut kaikki temput. Poistanut kellon ja sain sen aamulla laitettua uudestaan Movescaunttiin. Olen poistanut ja uudelleen ladannut moveslinkin jne. mikään ei auta. Mietin olisiko johto jotenkin vaurioitunut. Kun kellon on usbportissa latautumassa niin se yrittää kytkeytyä itsekseen ja aikaisemmin jos töni kelloa kun se on linkissä niin ytheys katkesi. Ottaa tietenkin päähän.

Voi hyvinkin olla johdossa vika, latautuuko se normaalisti puhelimen jne laturilla? Jos ei niin silloin johto viallinen (tai mittarissa jotain). Oletko kokeillut soft resettiä? Josko se jotain auttaisi.. (olikohan se niin, että piti painaa kaikkia nappeja 10-12 pohjassa niin sitten boottas kellon uudestaan, google varmistanee tämän).

JTeppo
28.04.2017, 15.37
Mun kannettavassa menee Movescount "jumiin", kun synkroinnin jälkeen kannettava on käynyt lepotilassa. Ratkeaa sillä että käynnistää kannettavan uudelleen tai lopettaa tehtävän tehtävien hallinnassa ja käynnistää Movescountin.

Mtx
29.04.2017, 13.19

Mulla on tuohon vaivaan auttanut kellon perusteellisempi puhdistaminen. Oma diagnoosi on että kun kontaktit johon liitin kytketään ovat hieman syvennyksessä, alkaa sinne ajan saatossa kertyä kaikenlaista moskaa. Tämän vuoksi yhteys johdon ja kellon välillä ei ole riittävä. Kummassakaan ei siis suoranaisesti ole mitään vikaa, vain epäpuhtauksia välissä.

eagle
29.04.2017, 19.51

Itsellä kello teki täysin samaa Windows koneen kanssa. Kello kiinni Mac koneeseen niin toimii heti. En sen kummemmin perehtynyt mistä tuo johtuu.

hannupulkkinen
01.05.2017, 22.22
Tilasin uuden johdon ja täytyypä alkaa puhdistella myös noita kontaktipintoja. Kiitos vastauksista. Palaillaan jos en saa synkkaamaan.

hannupulkkinen
04.05.2017, 17.08
Joo! Tällä kertaa oli vika kirjaimellisesti johdossa. Nyt toimii kuin junan vessa paitsi ei sony xperia m4 luurissa. Olen yrittänyt vaikka mitä konstia myös Suunnon asiakastuen kanssa mut ei skulaa.

ilkkaluukkonen
20.05.2017, 18.07
Miten olette kiinnittäneet ambitit pyörän tankoon? Netistä lueskelin, että oma osa olisi vanhoille 25,4mm tangoille. Tarve olisi saada kiinnitys ainakin 31,8mm ja ehkä 35mm tankoon.

Aali
20.05.2017, 18.12
Minä olen leikannut putkeneriste-foamia palan ja kiinnittänyt ambitin sen ympärille. Sellaista harmaata, ei maksa rautakaupassa juuri mitään sellainen metrin pätkä.

ilkkaluukkonen
20.05.2017, 18.31
Minä olen leikannut putkeneriste-foamia palan ja kiinnittänyt ambitin sen ympärille. Sellaista harmaata, ei maksa rautakaupassa juuri mitään sellainen metrin pätkä.

Kiitos vinkistä, täytyy testata!

eagle
20.05.2017, 22.02
Miten olette kiinnittäneet ambitit pyörän tankoon? Netistä lueskelin, että oma osa olisi vanhoille 25,4mm tangoille. Tarve olisi saada kiinnitys ainakin 31,8mm ja ehkä 35mm tankoon.

Suunto bike adapter. Toimii ainakin 31,8mm tangolla.

jpf
20.05.2017, 22.48
Sopivan paksuisesta telttapatjasta gorillateipin levyinen tankoon sopiva pala ja gorillateippiä ympärille. Kestävä ja halpa.

Mcross
08.06.2017, 14.43
11.6.2017 klo. 12 Ambit3 peak alle 200 euron. Itselläni on ollut vuoden verran ja suosittelen. Itse maksoin paljon enemmän.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12814/gtdfh/Suunto-Ambit3-Peak-Sapphire-Blue-HR-GPS-kello-sykevyolla

Breakbeat
08.06.2017, 22.59
Yritän tässä perusteella itselleni ambitin hankintaa. En juokse enkä vaella, ainostaan pyöräilen. Mitä merkittävää hyötyä saan kellosta, jos perus seuranta appi on puhelimen kautta jo toiminnassa?

peeppa
08.06.2017, 23.10
Itseltä myös suositukset. Tässä mun syyt ostaa tämä vähän aikaa sitten:
1. Pitkä toiminta aika GPS:n kanssa. Tarkinmalla tarkkuudella 20h. Teen siis pitkiä ++10h maastolenkkejä. Eikä akku kulu yhtään kun ei ole treeni päällä.
2. Helppokäyttöinen, harjoitusten synkronointi Bluetooth yhteydellä puhelimen avulla.
3. Synkronoi myös Stravaan (ja Stravasta Kilometrikisaan) sekä SportaTrackeriin automaattisesti.
4. Puhelin appista näkee sykealue jakauman 30pv ajalta joten pystyy seuraamaan että tulee PK:ta edes suurin piirtein tarpeeksi.
5. Korkeusbarometri, joten treenin aikaiset nousumetrit tarkemmat kuin pelkällä GPS:llä
6. Palautumisaika helposti saatavilla

Ennen oli Polar, joka muuten hyvä mutta akku ei kestä. Polarista vähän kaipaan aktiivisuusranneke ominaisuutta. Kertoi esimerkiksi unen määrän ja laadun. Tämä Suunto mittaa vain askeleita, mutta tällä tiedolla en tee mitään versus mitä Polar kertoi.

peeppa
09.06.2017, 15.20
Nyt on pari päivää ollut ainakin itsellä ongelmia Movescountin kanssa. Ei saa yhteyttä millään laitteella. Toivotaan että tilanne korjaantuu. Onko muilla vastaavia ongelmia?

Mtx
09.06.2017, 20.04
Ei kyllä ole mitään ongelmaa ollut. Hyvin on movet synkronoituneet.

hälle
02.07.2017, 00.50
Miten saan harjoituksen ulos kellosta? Kävin kiertämässä tänään Tahkon x 2. Malttamattomana rupesin synkkaamaan sitä puhelimen kautta. Movescount kaatui eikä harjoitus siirtynyt. Kuitenkaan nyt en saa sitä synkattua enää tietokoneella, tabletilla enkä uudelleen asennetulla puhelimen Movescountilla. Kellossa Tahkon kierto on vielä tallessa. Mikä neuvoksi?

Repsu
02.07.2017, 04.37
Miten saan harjoituksen ulos kellosta? Kävin kiertämässä tänään Tahkon x 2. Malttamattomana rupesin synkkaamaan sitä puhelimen kautta. Movescount kaatui eikä harjoitus siirtynyt. Kuitenkaan nyt en saa sitä synkattua enää tietokoneella, tabletilla enkä uudelleen asennetulla puhelimen Movescountilla. Kellossa Tahkon kierto on vielä tallessa. Mikä neuvoksi?
Mä otin aikoinaan vastaavassa tilanteessa yhteyttä asiakaspalveluun/tekniseen tukeen/vai mikä sen nimi nyt olikaan. Niiltä saamieni ohjeiden mukaisesti lähetin latausohjelman lokitiedoston Suunnolle ( Spartanin Moveslinkissä lokin lähetys löytyy kohdasta Asetukset - Diagnostiikka, en muista missä se oli siinä Ambitin clientissä) ja jonkin ajan kuluttua harjoitus ilmestyi Movescountiin.

Edit. Nyt vasta huomasin, että olit asentanut Movescountin uudelleen. Sorry, mun vastauksesta ei ilmeisesti ole mitään hyötyä. En tiedä, miten harjoituksen saa ulos kellosta uudelleen kun se on jo merkitty synkatyksi.

hälle
02.07.2017, 11.26
Kiitos. Pitänee olla Suuntoon yhteydessä ja toivoa parasta... Hieman harmittaa kyllä.

TjRx
02.07.2017, 12.49
Vastaavassa tilanteessa asiakaspalvelu antoi ohjeeksi, jos movescounti ohjelma kaatuu, että puhelin pitää laittaa lentokonetilaan. Tämän jälkeen movescountin logeista saadaan harjoitus palautettua. Eli sulla ei tällä hetkellä ole muuta vaihtoehtoa, kuin suunnon tekninenpalvelu. Mulle ne antoi ohjeeksi, että kaikki pidemmät harjoitteet pitäisi synkata aina tietokoneella.

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

hannupulkkinen
02.07.2017, 19.33
Toiko uusin Ambit 3Peakpäivitys jotain uutta. Itse en ole huomannut muuta kuin että laite takkuilee kun synkaan Movescounttiin.

Mtx
03.07.2017, 00.41
Kaveri kertoi askelmääriensä tipahtaneen roimasti päivityksen jälkeen. Omat askeleet pysyneet hyvin samoina kuin ennen. Päivitystietojen mukaan askelmittariin on tosiaan tullut uutta koodia ja muuten kelloon ohjelmistoon pieniä fiksauksia.

peeppa
03.07.2017, 12.36
Askelmittari on kyllä mielestäni toiminut huonosti ja antanut isoja arvoja. Joku päivä istuin terassilla ja siinä istuessa askelmäärä nousi 5816 askeleesta 5928 askeleeseen vaikka en tehnyt mitään.

maalinni
04.07.2017, 10.17
Askelmittari on kyllä mielestäni toiminut huonosti ja antanut isoja arvoja. Joku päivä istuin terassilla ja siinä istuessa askelmäärä nousi 5816 askeleesta 5928 askeleeseen vaikka en tehnyt mitään.

Siitähän voi laskea juotujen tuoppien määrän!

Mcross
18.07.2017, 07.28
Nyt vkonloppuna tuli mullekin synkkaus ongelmia Android Movescount appilla. Pitkät lenkit ei siirry appilla. Päivitystä odotellessa synkkaan vain tietokoneella.

ilkkaluukkonen
18.07.2017, 08.38
Omassa laitteessa on ollut tasaisesti synkronointiongelmia. Uudelleenparitus tai pädillä synkroinointi on palauttanut toiminnan kuntoon. Viimeisen päivityksen jälkeen Movescount on vaatinut automaattisesti uudelleenparitusta, jos synkronointi ei ole lähtenyt käyntiin.

Mitäs kadenssimittareita olette käyttäneet laitteen kanssa? En sinänsä tarvitsisi tuota Suunto Bike Sensonrin mukana tulevaa nopeusmittaria, joten ei siitä tekisi mieli maksaa. Mitenhän tuo nopeusmittaus synkronoituu GPS-tiedon kanssa vaikka Movescountissa tai Stravassa?

Mcross
18.07.2017, 11.17
Mitäs kadenssimittareita olette käyttäneet laitteen kanssa? En sinänsä tarvitsisi tuota Suunto Bike Sensonrin mukana tulevaa nopeusmittaria, joten ei siitä tekisi mieli maksaa. Mitenhän tuo nopeusmittaus synkronoituu GPS-tiedon kanssa vaikka Movescountissa tai Stravassa?

Mulla oli ensin Suunnon nopeus/kadenssianturi. Sen kanssa oli tarkempi nopeuden seuranta, kun pelkässä GPS-singnaalissa. Siinä tulee pieniä hypähtelyjä nopeudessa ja pientä viivettä nopeuden muutoksissa. Nykyisin käytän Stagesin wattikampea. Siitä saan watit ja kadenssin. Nopeus tulee pelkästään GPS:llä. Ihan riittävän tarkka toi pelkkä GPS on mulle ja keskinopeuden laskee kuitenkin tarkasti.

ilkkaluukkonen
18.07.2017, 12.48
Mulla oli ensin Suunnon nopeus/kadenssianturi. Sen kanssa oli tarkempi nopeuden seuranta, kun pelkässä GPS-singnaalissa. Siinä tulee pieniä hypähtelyjä nopeudessa ja pientä viivettä nopeuden muutoksissa. Nykyisin käytän Stagesin wattikampea. Siitä saan watit ja kadenssin. Nopeus tulee pelkästään GPS:llä. Ihan riittävän tarkka toi pelkkä GPS on mulle ja keskinopeuden laskee kuitenkin tarkasti.

Okei. Itsellänikin riittää kyllä GPS tarkkuus. Tallentaako kello kuitenkin GPS jäljen vaikka käyttäisi Bike Sensorin nopeusmittausta? Muistelisin joskus lukeneeni, että Bike Sensor ohittaisi gepsin... Wattikammet olisi kyllä komeet, mutta sellaisiin on varaa vasta kun Veikkaus osallistuu harrastukseen.

TjRx
18.07.2017, 13.06
Kyllä GPS jälki tallentuu myös nopeussensorilla.

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

ilkkaluukkonen
18.07.2017, 13.33
Kiitos tiedosta! Pitää harkita, et ostaako riskillä jonkun muun kadenssianturin vai ihan Suunnon oman vehkeen. Suunnolla ei tosin taida olla mikään pakko parittaa nopeus/matkamittaria kadenssimittarin kanssa.

peeppa
21.07.2017, 19.22
Onko jollain varmaa tietoa Suuntojen korkeusmittaustarkkuudesta? Facebookissa joku haukkui Suunnon korkeuslaskennan ja että kaikilla muilla valmistajilla ja kännykkä sovelluksilla tulee oikein, mutta Suunnolla puolet enemmän? Yritin etsiä korkeuskäyrä vertailua mutta en löytänyt. Tämä "tieto" huonosta laskennasta oli siis oletettavasti GPS signaalista laskettuun korkeuskäyrään liittyvä.

Ja onko olettamukseni, että Ambit3 Peakin barometriin perustuva mittaus selvästi gps mittausta tarkempi jos sää ei pahasti muutu harjoituksen aikana?

eagle
21.07.2017, 23.56
Ainakin omasta mielestäni barometrilla varustettu Ambit 3 Peak mittaa korkeuden todella tarkasti. Kokemuksen mukaan Suunnon kellon pelkkä GPS korkeus on ns. suuntaa antava.

JackOja
22.07.2017, 00.06
Barometri on tarkka jos kalibroi, GPS-korkeusmittaus on pelkkää paskaa.

Siinä yksinkertaistettu esitys.

hannupulkkinen
09.08.2017, 10.26
Kertokaa minulle hyvät ystävät mikä puhelin keskihintaluokassa toimii varmasti Ambit3 peak kellon kassa. Nykyinen Sony m3 aqua ei pelaa. Luurilla pitäisi pystyä synkkaamaan kello ja tekemään videoita. Aplen värkkeihin en halua sekaantua.

Breakbeat
21.08.2017, 16.11
Ambitin keskimmäinen nappula takertelee ja välillä jumahtaa ns. pohjaan. Onko kukaan yrittänyt itse huoltaa/ korjata ambittia jos edes mahdollista? Takuu mennyt umpeen, joten ilmaista korjausta ei ole tiedossa Suunnolta.

maalinni
21.08.2017, 18.19
Ambitin keskimmäinen nappula takertelee ja välillä jumahtaa ns. pohjaan. Onko kukaan yrittänyt itse huoltaa/ korjata ambittia jos edes mahdollista? Takuu mennyt umpeen, joten ilmaista korjausta ei ole tiedossa Suunnolta.

Youtubeen ”ambit 3 battery replacement” tiedä sitten miten saat napin ehjättyä.

gzmi
22.08.2017, 07.58
Olen korjaillut nappijumeja siten, että voidellut nappia aivan juuresta puuvillapuikolla, johon on kostutettu hyvin hienosti CRC electronic cleaner suihketta. Korostan sitä ei saa suihkuttaa suoraan kelloon, napin juureen. Kokeile. Viimeksi korjasin iPad Air2:n naksuvan kotinapin.

Breakbeat
22.08.2017, 09.43
Olen korjaillut nappijumeja siten, että voidellut nappia aivan juuresta puuvillapuikolla, johon on kostutettu hyvin hienosti CRC electronic cleaner suihketta. Korostan sitä ei saa suihkuttaa suoraan kelloon, napin juureen. Kokeile. Viimeksi korjasin iPad Air2:n naksuvan kotinapin.
Pidän mielessä. Tällä kertaa riitti vain kellon avaus ja näyttötaulun siirtäminen hetkeksi pois paikoilta sekä pieni puhaltelu. Jokatapauksessa keskinappi tottelee taas käskyjä eikä jää pohjaan.

hannupulkkinen
22.08.2017, 17.35
Kertokaa minulle hyvät ystävät mikä puhelin keskihintaluokassa toimii varmasti Ambit3 peak kellon kassa. Nykyinen Sony m3 aqua ei pelaa. Luurilla pitäisi pystyä synkkaamaan kello ja tekemään videoita. Aplen värkkeihin en halua sekaantua.
Eikö todella kenelläkään ole keskihintaista (250-350€) android älyluuria ja suunto ambit3 kelloa jotka pelittävät yhteen. Minä olen ostamassa uutta kännyä, mutta en haluaisi laittaa yli tuon 350 eukkua, ja haluaisin sellaisen, joka pelittää varmasti mittarin kanssa niin, että voi synkata movescaunttiin ja tehdä suunnon videoita.

marco1
22.08.2017, 17.59
Joku erityinen syy välttää Applea? Ei nämä nyt niin ihmeellisiä ole mutta IPhone SE:tä myydään nyt aika edullisesti 32 gigaisena.

maalinni
22.08.2017, 18.06
^ Eiköhän lähtökohtaisesti kaikki tuon hintaluokan puhelimet toimi. En ainakaan keksi, että miksi ei toimisi. Mites Samsung A3, se olisi vedenpitävä.

ilkkaluukkonen
29.08.2017, 09.19
Mites porukalla on oireillut vaihtokuntoinen sykevyö? Minulla on aikaisemmin muutaman kerran kadonnut syke mittarista, mutta eilisellä lenkillä syketieto vaihtuu välillä täysin väärään arvoon. Mäessä syke ei välillä lähtenyt nousemaan ollenkaan vaikka rasitusta oli reilusti ja sitten taas ensimmäisellä tauolla syke oli yli 200 muutaman minuutin ajan. Ei ole vielä vuottakaan vanha vyö kyseessä ja pari kertaa on käynyt pesukoneessakin.

EDIT: kävin nyt vasta katsomassa Movescountista harjoituksen tietoja ja sinne ainakaan kaikki virhesykkeet eivät näytä tallentuneen. Olisikohan anturi tallentanut kuitenkin kokoan dataa oikein ja mittarissa näkynyt yhteisongelmista johtuen vääriä lukuja.

TKe_
29.08.2017, 11.29
Mites porukalla on oireillut vaihtokuntoinen sykevyö? Minulla on aikaisemmin muutaman kerran kadonnut syke mittarista, mutta eilisellä lenkillä syketieto vaihtuu välillä täysin väärään arvoon. Mäessä syke ei välillä lähtenyt nousemaan ollenkaan vaikka rasitusta oli reilusti ja sitten taas ensimmäisellä tauolla syke oli yli 200 muutaman minuutin ajan. Ei ole vielä vuottakaan vanha vyö kyseessä ja pari kertaa on käynyt pesukoneessakin.

EDIT: kävin nyt vasta katsomassa Movescountista harjoituksen tietoja ja sinne ainakaan kaikki virhesykkeet eivät näytä tallentuneen. Olisikohan anturi tallentanut kuitenkin kokoan dataa oikein ja mittarissa näkynyt yhteisongelmista johtuen vääriä lukuja.
Minulla on yleensä oireillut siten, että syke pysyy samana pitkän aikaa vaikka todellisuudessa tilanne ei ole niin. Noin vuoden aktiivista käyttöä tuntuisi tuo suunnon oma vyö kestävän.

ilkkaluukkonen
29.08.2017, 11.49
Minulla on yleensä oireillut siten, että syke pysyy samana pitkän aikaa vaikka todellisuudessa tilanne ei ole niin. N. vuoden aktiivista käyttöä tuntuisi tuo suunnon oma vyö kestävän.

Saman tyyppiseltä siis kuulostaa, eipä se pitkään kestänyt. Mistäs vaihtovöitä kannattaa lähteä ostamaan? Varmaan takuuseen saisin yhden, kun on alle vuoden vanha. En vaan haluaisi olla vaihtoaikaa ilman vyötä.

TKe_
29.08.2017, 12.12
Saman tyyppiseltä siis kuulostaa, eipä se pitkään kestänyt. Mistäs vaihtovöitä kannattaa lähteä ostamaan? Varmaan takuuseen saisin yhden, kun on alle vuoden vanha. En vaan haluaisi olla vaihtoaikaa ilman vyötä.

Muistaakseni sykevyöllä on vuoden takuu. Laita viestiä supporttiin ja kerro oireet niin ne lähettävät uuden vyön jos hyväksyvät tapauksen. Vanhaa ei tarvitse sinne lähettää, mutta uuden vyön saapuminen kestää jonkin aikaa (olisko parisen viikkoa mennyt).

hannupulkkinen
29.08.2017, 12.34
Joku erityinen syy välttää Applea? Ei nämä nyt niin ihmeellisiä ole mutta IPhone SE:tä myydään nyt aika edullisesti 32 gigaisena. Apple on nono minulle.
Jokin raja pitää olla firman röyhkeydelläkin. Sama on kyllä microsoftinkin kanssa, mutta kun ei riitä taito pelata linuksin kanssa niin yksi paha kahdesta pahasta riittää. Googlekaan ei ole aivan viaton, mutta kuitenkin pienempi paha kuin Apple.

ps. tuo IPhone SE näyttäisi ihan ok-luurilta. Pitäisiköhän joustaa periaatteiltaan. Onhan tässä viimeaikoina joutunut moraaliaan venyttämään muuutenkin. Olen aina ajanut italialaisilla pyörillä, nyt maantiepyörä on feikki-italialainen brittipyörä. Hyvä kylläkin. Italialaiset osat silti.

Jospa joku kertoisi kuitenkin omasta androidpuhelimestaan, jolla on todella saanut Ambit3 kellon toimimaan kunnolla tiedonsiirrossa movescaunttiin ja pystynyt noita videoita tekemmään ihan oikeasti. Suunto kyllä tulee olemaan tulevaisuudessakin minun kelloni. On se Polariinkin verrattuna hyvä. Kaverin V800 on todella temppuillut ja sen asennuksissa on jatkuvia ongelmia. Garmin oli edellinen ja sekin toimi hyvin, mutta pitää suosia suomalaista.

hannupulkkinen
29.08.2017, 12.38
Suunnolla pettää sykevyö ei anturi. Minulla kello alkoi näyttää korkeita sykelukemia hiihdossa ja säikähdin flimmeriä. Yhteys tukeen ja sain alennuskoodin jolla vyön sain hyvällä alennuksella.

ilkkaluukkonen
29.08.2017, 13.05
Täytyy ottaa tukeen yhteyttä ja ehkä ostaa silti varalle myös toinen vyö. Toisaalta uudesta vyöstä menee takuu, jos sitä makuuttaa varastossa.

Omassa Motorolan Force X:ssä appia saa jatkuvasti olla parittamassa kellon kanssa uusiksi. Mahtaako tuo tilanne olla missään android-luurissa parempi? iPadillä yhteys on toiminut paremmin, mutta käytän mielummin puhelinta synkronointiin. Eipä iLuureissa mielestäni oikeen muuta huonoa ole kuin hinta ja se, ettei niihin saa muistikorttia. Pari vuotta vanhoissa malleissa (ainakin 5s) oli ongelmia tosin akun kanssa pakkasella, niitäkin tosin vaihdettiin takuun piikkiin.

Kuinka usein pesette vyötä koneessa? Oletteko huomannut pesemisellä olevan vaikutusta vaihtoväliin?

marco1
29.08.2017, 13.36
Mitä kummia kyselyjä, löytyyhän niitä vyöosia reilulla parillakympillä ihan marketeista ja perus-Intersporteista sekä verkosta vaikka mistä?

Se elektroniikan sisältävä kiekkohan harvemmin hajoaa, yleensä se on tuo vyöosa tai sen anturipinnat. Ja takuuseen sen pitäisi mennä. Jos käyttö on päivittäistä niin toisen vyön hankkiminen on ihan järkevää.

ilkkaluukkonen
29.08.2017, 13.52
Mitä kummia kyselyjä, löytyyhän niitä vyöosia reilulla parillakympillä ihan marketeista ja perus-Intersporteista sekä verkosta vaikka mistä?

Se elektroniikan sisältävä kiekkohan harvemmin hajoaa, yleensä se on tuo vyöosa tai sen anturipinnat. Ja takuuseen sen pitäisi mennä. Jos käyttö on päivittäistä niin toisen vyön hankkiminen on ihan järkevää.

Ei kai foorumilla kysymyksien esittämisessä mitään kummallista ole? Hyvä tietää, että noita kannattaa käydä kyselemässä ihan Intersportista. Saa nopeammin kuin vaikka Saksasta, jos tuo hajoaa totaalisesti ennen takuuhihnan (mahdollista) saapumista.

marco1
29.08.2017, 14.19
Keskustelu kannattaa aina :)
Ambitin vöitä olen ostanut muistaakseni kolme ja edeltäviin Suuntoihin pari.

Uusi vyö toimii aikansa ja ne ongelmat ovst alkaneet siinä vaiheessa kun tunnit on tulleet täyteen tai silloin kun on liian kovasti putsannut noita elektrodeja (jostain syystä iho ärtyy noiden kohdalta vanhalla vyöllä pesuista huolimatta).

peeppa
04.09.2017, 09.29

Minulla oli vastaavaa tuossa muutama viikko sitten. Mäessä ei sykkeet nousseet ja sitten vähän matkan kuluttua alamäessä eivät laskeneet. Ylämäki oli Movescountissakin väärin, mutta alamäki oli oikein.

Patterin vaihdolla tuli kuntoon, tai ainakin näyttäisi siltä. Tai no toisella kun eka patteri oli huono ja sykkeet sekoili koko ajan. Nyt hyvällä patterilla näyttää sykkeet oikein ainakin muutaman lenkin ajan. Polarista tiesi vaihtaa vyön patterin kun alkoi näyttämään normaalia korkeampia sykkeitä. Tämä Suunto näyttää sekoilevan miten sattuu. Ehkä pitäisi ottaa joku vaikka 100h vakiovaihtoväli patterille.

Ande749
04.09.2017, 10.37
....Jospa joku kertoisi kuitenkin omasta androidpuhelimestaan, jolla on todella saanut Ambit3 kellon toimimaan kunnolla tiedonsiirrossa movescaunttiin ja pystynyt noita videoita tekemmään ihan oikeasti. Suunto kyllä tulee olemaan tulevaisuudessakin minun kelloni. On se Polariinkin verrattuna hyvä. Kaverin V800 on todella temppuillut ja sen asennuksissa on jatkuvia ongelmia. Garmin oli edellinen ja sekin toimi hyvin, mutta pitää suosia suomalaista.

LG:n K8 ja G5 ovat ainakin pelanneet oikein hyvin movescountissa. Mitään videoita en ole tehnyt, joten siihen en osaa ottaa kantaa mutta ajotiedot ovat siirtyneet hyvin eikä uusintaparituksia ole tarvinnut tehdä.

ilkkaluukkonen
04.09.2017, 12.45
Minulla oli vastaavaa tuossa muutama viikko sitten. Mäessä ei sykkeet nousseet ja sitten vähän matkan kuluttua alamäessä eivät laskeneet. Ylämäki oli Movescountissakin väärin, mutta alamäki oli oikein.

Patterin vaihdolla tuli kuntoon, tai ainakin näyttäisi siltä. Tai no toisella kun eka patteri oli huono ja sykkeet sekoili koko ajan. Nyt hyvällä patterilla näyttää sykkeet oikein ainakin muutaman lenkin ajan. Polarista tiesi vaihtaa vyön patterin kun alkoi näyttämään normaalia korkeampia sykkeitä. Tämä Suunto näyttää sekoilevan miten sattuu. Ehkä pitäisi ottaa joku vaikka 100h vakiovaihtoväli patterille.

Mulle sanoivat kanssa tuesta, että vaihda patteri ja kokeile, että auttaako. Ei auttanut ja nyt tuesta sanoivat, että vyö- ja lähetin pitää lähettää huoltoon arvioitavaksi. Huomiselle on sovittuna nouto, katsotaan kuinka käy. Vähän kahden vaiheilla olin, että hakisinko vain uuden vyön vai en. Päätin pelata kuitenkin takuukortin vielä läpi, kun kroppakin varottelee flunssasta.

itv
08.09.2017, 14.37
Fillarifoorumi ei ehkä ole paras paikka tämän kyselemiseen, mutta kokeilaan nyt kuitenkin: miten korkeusmittauksen saisi toimimaaan (tai kokonaan pois päältä) vesilajeissa (esim. surffaus)? Nyt kello (Ambit 3 Vertical) näyttää hurjia nousumetrejä ja nopeuksia kun välillä käydään veden päällä ja välillä alla...

marco1
08.09.2017, 15.24
Movescountissa ko. lajiprofiilin kohdalta korkeusanturi pois tulisi mieleen... mutta eihän siellä ei olekaan moista vaihtoehtoa. Jännää.

itv
15.09.2017, 13.18
Joo ei ole ei, eikä muutenkaan Suunnon asiakaspalvelun mukaan saa pois. Lupasivat kuitenkin pistää tiedon tuotekehitykseen.

Sinänsä tuo ei haittaisi, mutta sotkee myös matka- ja nopeusmittauksen aika täydellisesti kun tunnin aikana nousu- ja laskumetrejä saattaa tulla 20km verran.

ilkkaluukkonen
15.09.2017, 21.54
Minun sykevyöstä olikin Suunnon mukaan hajonnut lähetinosa. Suunnolta tuli uusi vyön kera reilussa viikossa.

ilkkaluukkonen
15.09.2017, 21.54
Joo ei ole ei, eikä muutenkaan Suunnon asiakaspalvelun mukaan saa pois. Lupasivat kuitenkin pistää tiedon tuotekehitykseen.

Sinänsä tuo ei haittaisi, mutta sotkee myös matka- ja nopeusmittauksen aika täydellisesti kun tunnin aikana nousu- ja laskumetrejä saattaa tulla 20km verran.

Eikös mittarin saa mittaamaan vain 2D matkaa? Muistelisin, että sellainen asetus on olemassa.

itv
16.09.2017, 00.35
Kiitos, löytyihän tuo näköjään manuaalista. Kellosta itsestään saa harjoituksen aikana 3d-mittauksen pois, mutta ilmeisesti tätä ei saa pysyväksi tilaksi Movescountin kauttakaan, vaan pitää joka kerta erikseen muuttaa. Täytyy kokeilla kunhan taas vesille pääsee.

jtph
16.09.2017, 17.57
Onko kaikilla tuon synkronointi movesscountiin jotenkin hidasta? Pyöräillessä on käytössä Garmin 810, ja kun pysäytän tallennuksen kotipihaan tullessa jalan laskiessa maahan, niin yleensä kuuluu kännykästä viestiääni Stravasta/Endomondosta että -suoritus lisätty- jo siinä vihessa kun en ole vielä saanut toista jalkaa irti polkimesta. Aikaa menee siis joitakin sekunteja. Ambit3:n synkronointi saman Samsung S6-androidpuhelimen kanssa kestää aina minuutteja (piti oikein kellottaa, neljä minuuttia kesti edellinen kerta), ja monesti puhelin unohtuu pöydälle sinä vaiheessa kun ranteessa oleva Ambit kulkeutuu puhelimen kantaman ulkopuolelle ja synkronointi jää kesken.

ilkkaluukkonen
17.09.2017, 11.07
Onko kaikilla tuon synkronointi movesscountiin jotenkin hidasta? Pyöräillessä on käytössä Garmin 810, ja kun pysäytän tallennuksen kotipihaan tullessa jalan laskiessa maahan, niin yleensä kuuluu kännykästä viestiääni Stravasta/Endomondosta että -suoritus lisätty- jo siinä vihessa kun en ole vielä saanut toista jalkaa irti polkimesta. Aikaa menee siis joitakin sekunteja. Ambit3:n synkronointi saman Samsung S6-androidpuhelimen kanssa kestää aina minuutteja (piti oikein kellottaa, neljä minuuttia kesti edellinen kerta), ja monesti puhelin unohtuu pöydälle sinä vaiheessa kun ranteessa oleva Ambit kulkeutuu puhelimen kantaman ulkopuolelle ja synkronointi jää kesken.

Langaton tiedonsiirto kestää kyllä pitkään ja on epäluotettava. Samaa on kaveritkin valitelleet.

pturunen
17.09.2017, 15.14
Ambitin BT-yhteys on julman hidas. Synkronoin sen mielummin piuhalla. Toinen Ambit menossa ja tämäkin yksilö on alkanut viettää kohtuuttomasti aikaa GPS:n löytämisen kanssa. Ei pitäisi olla kiinni siitä, etteikö sateliittien kiertoradat olisi synkronoitu, kun käytän tuota säännöllisesti movescoutissa kiinni. Vielä kun tio anturi on noin julmetun suuri, niin jotain mättää.

peeppa
17.09.2017, 17.23
Täytyy koputtaa puuta, mulla BT synkronointi toiminut hienosti. Kaikki pitkätkin menneet läpi yhtä lukuunottamatta. Tämä yksi saatiin kellosta Movescountiin helpdeskin avulla. Ja kun automaattisesti menee myös Stravaan, SportsTrackeriin ja kilometrikisaan niin tahtoo olla tuo latauspiuha aina hukassa kun tämä Peakin akku kestää todella pitkään.

hannupulkkinen
01.12.2017, 23.32
Suunto ilmoitti juuri Ambitin uudesta päivityksestä, jonka pitäisi muiden herkkujen lisäksi tehdä kellosta Ant+ lisälaitteiden kanssa yhteensopivan. Hienoa kun edellinen kello oli Garmin, joten kadenssiantureita ja sykevöitä on varastossa. Mahtaakohan tuo tukea todella myös sykevyötä? En voi kokeilla kun vanha vyö on kotona ja olen täällä Lapin mökillä.

Mcross
02.12.2017, 01.55
Suunto ilmoitti juuri Ambitin uudesta päivityksestä, jonka pitäisi muiden herkkujen lisäksi tehdä kellosta Ant+ lisälaitteiden kanssa yhteensopivan. Hienoa kun edellinen kello oli Garmin, joten kadenssiantureita ja sykevöitä on varastossa. Mahtaakohan tuo tukea todella myös sykevyötä? En voi kokeilla kun vanha vyö on kotona ja olen täällä Lapin mökillä.

Mistä olet moista tietoa saanut?

hannupulkkinen
02.12.2017, 12.07
Mistä olet moista tietoa saanut?

No taisin lukea huonosti Suunnnon päivityssivyilta. Sieltä löytyi tällainen lause: Seuraava, marraskuulle suunniteltu ohjelmistopäivitys sisältää uusia harjoitustoimintoja, kuten intervalliajastimen, tuen Suunto Foot POD- ja ANT+-lisälaitteille ja mahdollisuuden mukauttaa rannetietokonetta lataamalla siihen
käyttäjäyhteisön luomia toimintoja.

Tuo päivityshän on tullut jo, mutta ei siinä ollut mitään ANT+ päivitystä.
Sorry väärä hälytys :(

Jim717
02.12.2017, 12.21
No taisin lukea huonosti Suunnnon päivityssivyilta. Sieltä löytyi tällainen lause: Seuraava, marraskuulle suunniteltu ohjelmistopäivitys sisältää uusia harjoitustoimintoja, kuten intervalliajastimen, tuen Suunto Foot POD- ja ANT+-lisälaitteille

Tuo taisi lukea Ambit1:n päivityksissä. Luulen, että Ambit3:n piirit eivät tue ANT+:aa.

gzmi
25.12.2017, 06.59
Verkkiksestä tarjousta Peak Sapphire musta / sininen 149 €. Siitä ei hinta parane. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/12814/gtdfh/Suunto-Ambit3-Peak-Sapphire-Blue-HR-GPS-kello-sykevyolla

Mulla on tämä eri värisenä ja Spartan Ultra Black HR Sapphire, kyllä tämä Ambit3 Peak Sapphire vaan on tykimpi.

marco1
28.12.2017, 16.34
^Vastahan noita myytiin hintaan 99€ itsenäisyyspäivän kunniaksi?

marco1
03.01.2018, 21.29
Jahas, taitaa olla vaihteeksi yksi Ambitin vyö elinkaarensa kun näyttää yli 90% virheprosenttia lenkeillä.

Onko muuten mahdollista nimetä Movescountissa tageja uudestaan? Muutama hölmösti nimetty tagi mutta ei viitsisi alkaa satoja moveja naksuttelemaan läpi.

hsa
06.10.2019, 19.43
Ambit 3 Verticalista on ruudun kontrasti jostain syystä tippunut häviävän pieneen. Näytöstä on todella vaika saada selvää. Yleisten asetusten kautta muutettava kontrasti ei vaikuta tilanteeseen, eikä Service menun kautta suoritettava boottaus saati kellon kytkeminen Movescountiin. Onko kukaan kokenut vastaavaa ja saitteko korjattua jotenkin?

Tässä on nyt alkanut tulla muitakin ominaisuuksia, esim GPS löytyminen kestää nykyään kauan vrt. ennen signaali löytyi välittömästi. Ja latauskaapelissakin on joku kosketushäiriö lähellä USB liitintä, lataa ja yhdistää vaan tarkan asettelun jälkeen. Hyvä kello ollut noin muuten...