PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suunto Ambit3

Sivut : [1] 2

Mcross
04.12.2014, 08.46
Tilasin Suunto Ambit3 sport kellon. http://www.suunto.com/fi-FI/Urheilukellokokoelmat/Suunto-Ambit3/

Millaisia kokemuksia löytyy kyseisestä kellosta? Vinkkejä käytön suhteen otetaan vastaan myös.

Kompura
05.12.2014, 22.54
http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?33976-Suunto-Ambit3. Tuosta alkuun.

Mcross
12.12.2014, 18.42
Noita ladattavia sovelluksia on todella monta. Löytyykö jotain suositusta pyöräilijälle vai pitääkö vaan lähteä kokeilemaan? Ei ole kokemuksia tähän mennessä kertynyt kuin halpa mittareista.

Mcross
25.01.2015, 20.49
Itse olen ollut mittariin tosi tyytyväinen. Vaikka on isohko mittari, niin istuu kaposeen ranteeseen hyvin. Sovelluksia en ole vieläkään ladannut, kun vakio systeemeillä on saanut dataa yli tulkitsemisosaamisen. Navigointi on vielä täysin kokeilematta, kun en ole tarvinnut. Komapassia olen huvikseen kokeillut ja vaikuttaa siltä, että kyllä sillä pärjää tosipaikan tullessa. Sykkeentallennusta olen käyttänyt kahvakuulaillessa ja se on toiminut oikein hyvin. Kuulilla treenatessahan en pysty pitämään kelloa kädessä. Se on ollut yleensä treenin ajan latauksessa, niin aktivisuusmittari on tehokkaassa käytössä. Tosin yöksi otan kellon pois kädestä.

JKK
26.01.2015, 13.38
Vaihdoin Polarin V800:sta tähän Ambit3 Peak malliin. Vertauksen vuoksi tuo sykelähetin on todella pieni, jopa niin pieni, että voi hukkua jos ei ole vaki paikkaa missä säilyttää. Hyvin toimi tänään kuntopyörää polkiessa salilla. Piti kyllä olla myös Polarin vyö, että se kuntopyörä toimi sykeasetuksilla. Tuskin tästä mitään päivittäin kädessä pidettävää kelloa tulee, mutta olkoon nyt viikon pari ja sitten siirtyy treenilaitteeksi.

A.B.
31.01.2015, 17.38
Olisi kiva kuulla JKK:n kokemuksia V800 vs Ambit3? Kun nuo molemmat oli mulla harkinnassa ja päädyin Ambit3:seen hyvän tarjouksen takia...

Toinen kysymys onko kenelläkään kokemuksia Podien liittämisestä Ambit3:seen, kun Suunnolta ei (ainakaan vielä) löydy Sinihammaspodeja. Minkä valmistajan podeja olette käyttäneet ja miten hyvin ne toimii? Erityisesti kiinnostaisi FootPodi ja pyörään CadenssiPodi, toki jos markkinoille tulee edullinen tehopodi sekin kiinnostais. :rolleyes:

Pumafi
31.01.2015, 18.53
Mulla on Wahoo Blue SC kadenssin ja nopeuden mittausta varten. Moitteeton peli Ambit 3:n kanssa.

palikka86
11.02.2015, 23.22
Onko joku huomannut että kellon gps anturin ja ylärungon välissä oli pieni rako. Omassa laitteessani on rako. Takuuhuoltoon lähtee huomenna. http://i.imgur.com/D4sJbtp.jpg

Mcross
12.02.2015, 04.11
Heti haukan lailla katsoneena voin huokasta helpotuksesta. Ei minun kellossani ainakaan ole rakoa.

Anaxagore
12.02.2015, 09.07
Tuosta jättiläiskuvasta(!) on todella vaikea sanoa minkä kokoinen tuo rako on luonnollisessa koossa. Mulla on Ambit2:ssa samantyylinen rako. Tosin kyseessä olemattoman pieni rako eikä ole menoa haitannut.

palikka86
12.02.2015, 11.46
Joo ei toi käyttöä haittaa. Koloon kerääntyy vaan likaa jota joutuu kaivamaan hammastikulla pois. Toinen asia on sitten toi vesitiiveys.

JKK
14.02.2015, 16.54
Ambit1, Ambit2 ja Ambit3 samanlainen "väli".

Sent from my iPhone using Tapatalk

WetWillie
14.02.2015, 20.14
Ambit2 minulla, ei pienintäkään rakoa.

palikka86
20.02.2015, 15.21
Tänään saapui kellontakaisin huollosta. Rako oli saatu pois kellosta ja lisäksi oli vielä testattu että laite on vesitiivis. Huolto toimi hienosti laite haettiin kotoa ja tuotiin takaisin kotiin. Huolto reissu kesti tasan viikon.

Aali
20.02.2015, 16.43
Käytin omaa Ambit2stani ihan Suunnon pääkonttorissa huollettavana joskus viime talvena kun napit oli menneet jäykiksi, vaihtoivat odottaessa uusiin (parempi design kuulemma). Sanoi huoltomies että tekevät aina kuorien avauksen yhteydessä lopuksi myös paineistustestin jossa testaavat että kestää vesitiiviinä paineen alla.

Pitts
20.02.2015, 20.14
Oma kokemus Suunnon huollosta on pelkästään positiivinen!

JKK
22.02.2015, 19.26
Olisi kiva kuulla JKK:n kokemuksia V800 vs Ambit3? Kun nuo molemmat oli mulla harkinnassa ja päädyin Ambit3:seen hyvän tarjouksen takia...

Toinen kysymys onko kenelläkään kokemuksia Podien liittämisestä Ambit3:seen, kun Suunnolta ei (ainakaan vielä) löydy Sinihammaspodeja. Minkä valmistajan podeja olette käyttäneet ja miten hyvin ne toimii? Erityisesti kiinnostaisi FootPodi ja pyörään CadenssiPodi, toki jos markkinoille tulee edullinen tehopodi sekin kiinnostais. :rolleyes:

Ei noita voi oikein järjestykseen pistää. Kypsyynnyin Polarin huoltoon ja asenteeseen mackin usp-ajureiden kanssa. Kovakorvaisempaa porukkaa ei ole kuin Polarin aspa. Mulla on Ambit Peak jossa on enemmän ominaisuuksia. Ehkä joskus eksyy läskillä metsään, niin voi sitten Peakin kompanssilla suunnistaa kotiin :)

J.S
22.02.2015, 20.15
Talven sisä traineri treenejä(jos GPS ei natsaa)ajatellen tuo ambit3 on huono... Siihen ei saa tällä hetkellä yhdistettyä samaan aikaan nopeus- ja kadenssianturia vaan saat jomman kumman datan näkyviin et molempia! Pikku fail suunnolta. :/ Meni täällä valitettavasti vaihtoon tuon takia :(

A.B.
22.02.2015, 21.36
Mulla on Wahoo Blue SC kadenssin ja nopeuden mittausta varten. Moitteeton peli Ambit 3:n kanssa.

Talven sisä traineri treenejä(jos GPS ei natsaa)ajatellen tuo ambit3 on huono... Siihen ei saa tällä hetkellä yhdistettyä samaan aikaan nopeus- ja kadenssianturia vaan saat jomman kumman datan näkyviin et molempia! Pikku fail suunnolta. :/ Meni täällä valitettavasti vaihtoon tuon takia :(

Erikoista, tuon aikaisemman postauksen perusteella olisin olettanut mahdolliseksi... :seko:

Pumafi
22.02.2015, 21.48
Wahoo Blue SC (=Speed and Cadence) mittaa sekä nopeuden että kadensssin. GPS:n kautta ei tuolloin voi nopeutta mitata Ambit 3:n kanssa. En ymmärrä J.S:n kommenttia.

J.S
23.02.2015, 09.10
Ainakaan erilliset nopeus- ja kadenssipodit eivät toimineet vielä 2kk sitten. Olin yhteydessä Suunnon asiakastukeen montakin kertaa ja sieltä vahvistivat, että näin valitettavasti on.
Tuo Wahoo Blue SC lähettää datat samasta paketista ja se siis näyttää toimivan ja hyvä niin. Olisivat voineet tuon myös minulle kertoa asikastuesta.. no myyty jo. Muutenhan laite oli hemmetin hyvä!

JKK
23.02.2015, 15.49
Vaatiiko Hr-mittaus jonkun erillisen apin? Jos niin minkä nimisen? Polarilla toimi hienosti, mutta tästä en toistaiseksi ole löytänyt (en nyt niin aktiivisesti ole edes etsinyt).

Pumafi
23.02.2015, 21.46
Ainakaan erilliset nopeus- ja kadenssipodit eivät toimineet vielä 2kk sitten. Olin yhteydessä Suunnon asiakastukeen montakin kertaa ja sieltä vahvistivat, että näin valitettavasti on.
Tuo Wahoo Blue SC lähettää datat samasta paketista ja se siis näyttää toimivan ja hyvä niin. Olisivat voineet tuon myös minulle kertoa asikastuesta.. no myyty jo. Muutenhan laite oli hemmetin hyvä!

Tuolle Suunnon asiakastuelle voi antaa arvoa yhtä paljon kuin...no en sano mille. Sieltä ei saa vastauksia kuin äärimmäisen yksinkertaisiin ongelmiin. Kaikki vaikeammat tapaukset ja kädet on pystyssä. Parhaan avun saa ulkomaisilta nettisaiteilta ja pienellä hakukonejumpalla. Ostin oman Wahoon jo ennen kuin Ambit 3 tuli postissa ja syyskuusta lähtien on vörkkinyt hyvin. Se siitä aspan ammattitaidosta.

Pumafi
23.02.2015, 21.48
Vaatiiko Hr-mittaus jonkun erillisen apin? Jos niin minkä nimisen? Polarilla toimi hienosti, mutta tästä en toistaiseksi ole löytänyt (en nyt niin aktiivisesti ole edes etsinyt).

Sykevyö ja Ambit pitää parittaa keskenään. Ohjekirjasta löytyy ohjeet. Samoin puhelin ja sykevyö pitää parittaa, jos käytät Movescount-palvelua.

Kuntoilija
24.02.2015, 08.11
Huomioi myös, jos sinulla on vanha ant+ -sykevyö niin sitä ei sitten pysty parittamaan millään tuon Ambit 3 kanssa.

JKK
24.02.2015, 18.29
Sykevyö ja Ambit pitää parittaa keskenään. Ohjekirjasta löytyy ohjeet. Samoin puhelin ja sykevyö pitää parittaa, jos käytät Movescount-palvelua.

Niin tarkoitan tietenkin tätä päivittäistä "kuntotestiä". Ithelette toki hoitaa homman, mutta Polarissa oli vastaava toiminto valmiina.

J.S
24.02.2015, 20.04
Tuolle Suunnon asiakastuelle voi antaa arvoa yhtä paljon kuin...no en sano mille. Sieltä ei saa vastauksia kuin äärimmäisen yksinkertaisiin ongelmiin. Kaikki vaikeammat tapaukset ja kädet on pystyssä. Parhaan avun saa ulkomaisilta nettisaiteilta ja pienellä hakukonejumpalla. Ostin oman Wahoon jo ennen kuin Ambit 3 tuli postissa ja syyskuusta lähtien on vörkkinyt hyvin. Se siitä aspan ammattitaidosta.

Joo näköjään Suunnon so called asiakastuki täysin perälootasta. No nyt on tulossa kilpailevan firman äffällä alkava uusi malli...

Mtx
25.02.2015, 08.29
Aika jännä että odotetaan aspan henkilöiden olevan tietoisia jokaisesta kolmannen osapuolen kikkareesta mitä markkinoilla on. Mulle on tähän asti tullut vastaus jokaiseen kysymykseen joka on heidän omaa laitettaan koskenut. Myös sellaisia käyttövinkkejä saanut joita en olisi itse osannut kysyä.
Mutta takaisin aiheeseen oma Ambit3 Peak hävitti syketiedon kokonaan. Sykevyö lähti postissa takaisin Vantaalle ja uusi vyö oli neljän päivän päästä käsissä ja taas toimii.
Jostain pitäisi vain saada joku vajaaälypuhelin että voisi testailla noita puhelintoimintoja.
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

Kuntoilija
25.02.2015, 10.07
Olisihan se hyvä, jos asiakaspalvelu olisi ajan tasalla talon ulkopuolisista bt-podeista, kun eivät itse niitä vielä lainkaan tee ja mainostavat niitä kuitenkin tuon Ambit3 osalta olevan lukuisia muiden valmistamia tarjolla.

Mahtaako Ambit4 nähdä päivänvalon vielä tämän vuoden puolella, kun Garmin toi kovan haasteen tuon Fenix3 muodossa. Sellaiseen vaihtuu tuon Ambit2, kun kotimaista pitää tukea ja vielä kun olen ollut tuohon Ambit2 pirun tyytyväinen.

Andys
26.02.2015, 20.21
Itse tykännyt tuosta Ambit3:sta käyttänyt sitä juostessa,hiihtäessä nyt n.3viikkoa ja hienosti piirtyy data puhelimeen,ja tietokoneelle.

J.S
26.02.2015, 21.33
Aika jännä että odotetaan aspan henkilöiden olevan tietoisia jokaisesta kolmannen osapuolen kikkareesta mitä markkinoilla on. Mulle on tähän asti tullut vastaus jokaiseen kysymykseen joka on heidän omaa laitettaan koskenut. Myös sellaisia käyttövinkkejä saanut joita en olisi itse osannut kysyä.
Mutta takaisin aiheeseen oma Ambit3 Peak hävitti syketiedon kokonaan. Sykevyö lähti postissa takaisin Vantaalle ja uusi vyö oli neljän päivän päästä käsissä ja taas toimii.
Jostain pitäisi vain saada joku vajaaälypuhelin että voisi testailla noita puhelintoimintoja.

Tässähän oli kyse minkälaista tekniikkaa kello tukee tai pystyy "käsittelemään"... kyllä sen pitäisi olla asiakastuen hallussa varsinkin kun tilannetta selvitettiin ja palattiin asiaan.

Th90
27.02.2015, 16.42
Tällä viikolla ostin, ihan mukavalta vaikuttava laite, ohjekirja ei vaan oikein osaa selittää sen kaikkia toimintoja.

Mitähän tämän laitteen aktiivisuus -näytön "Liikunta tänään" oikein mittaa?
Kun jätin kellon työpäiväksi pöydälle, mittaukseen oli ilmestynyt jostakin ~600 kilokaloria lisää.

JKK
27.02.2015, 17.05
Tällä viikolla ostin, ihan mukavalta vaikuttava laite, ohjekirja ei vaan oikein osaa selittää sen kaikkia toimintoja.

Mitähän tämän laitteen aktiivisuus -näytön "Liikunta tänään" oikein mittaa?
Kun jätin kellon työpäiväksi pöydälle, mittaukseen oli ilmestynyt jostakin ~600 kilokaloria lisää.

Eiköhän se laske paikallaan ollessa ns keskikulutus kalorit.

okahkonen
01.04.2015, 19.04
Ehtikös se Android versio Q1:lle?

JKK
01.04.2015, 19.40

En ole huomannut. Viikonloppuna etsikelin. Toisaalta itselle ei käyttöä.

Kuntoilija
01.04.2015, 20.31

Ei ehtinyt, tässä kuussa on luvattu julkaista.

Kuntoilija
07.05.2015, 13.16
Nyt löytyy vihdoin Android appsi. Julkaistu 4.5. Omassa kännyssä se on, mutta kellossa ei ole uusinta softaa niin ei pysty kokeilemaan kellon ja kännyn yhdistämistä.

Mcross
07.05.2015, 19.37
Mä olen kerran kokeillut tiedonsiirtoa kännyn ja kellon välillä. Pienellä tuurilla onnistuin siinä. Ei ole ollut aikaa harjoitella, joten toista kertaa en ole vielä päässyt tekemään. Vkonloppuna taas onneksi kerkiää. Mä kaipasin koko ajan Android yhteensopivuutta, että pääsisin eroon vanhasta läppäristä.

hannupulkkinen
07.05.2015, 21.38
Kovasti nuo Polarmiehet vääntävät asiaa V800:sesta. Aika vähän Suuntofriikit kertovat kokemuksiaan. Itse olen pättäänyt ostaa, mutta vasta syksyllä, Ambit kolmosen. Kovasti väännän sisälläni maksanko Peakista n.50 euroa enemmän kuin sportista. Safirimallit taitavat olla vain hifistelyä. Mitä mieltä

arctic biker
07.05.2015, 22.02
Kovasti olen harkinnut Polarin M400 mallin ostoa. Toisaalta operoin androiditabletilla , toisaalta jaksa niin perehtyä. Ja toisaalta kun väsyttää niin koitan levätä.

T6700
08.05.2015, 07.50
Nyt kun tuki Androidille on olemassa, alkaisi kolmosen hankinta kiinnostaa, mutta toisaalta voi olla odotettavissa, että Ambit4 tai joku uusi vastaava kello tulisi vielä loppuvuodesta markkinoille. Aika lailla kello per vuosihan noita ambitin versioita on putkahdellut markkinoille, niin siinä valossa hetken voisi vielä malttaa odottaa.

hannupulkkinen
08.05.2015, 08.43
Nyt kun tuki Androidille on olemassa, alkaisi kolmosen hankinta kiinnostaa, mutta toisaalta voi olla odotettavissa, että Ambit4 tai joku uusi vastaava kello tulisi vielä loppuvuodesta markkinoille. Aika lailla kello per vuosihan noita ambitin versioita on putkahdellut markkinoille, niin siinä valossa hetken voisi vielä malttaa odottaa.

Mitäs tosta kolmosesta vielä puutuu? Mulle taitavat ominaisuudet riittää.

random5
08.05.2015, 08.46
Kovasti nuo Polarmiehet vääntävät asiaa V800:sesta. Aika vähän Suuntofriikit kertovat kokemuksiaan. Itse olen pättäänyt ostaa, mutta vasta syksyllä, Ambit kolmosen. Kovasti väännän sisälläni maksanko Peakista n.50 euroa enemmän kuin sportista. Safirimallit taitavat olla vain hifistelyä. Mitä mieltä

Suuntofriikit jättävät turhan mussutuksen väliin ja keskittyvät treenaamaan. ;) t6d:n tilalle hankin Ambit2:n viime kesänä ja iloisia treenitunteja on sen jälkeen kertynyt satoja Ambit ranteessa tai pyörän tangossa. Heikoin lenkki taitaa olla sykevyö, mutta Suunto kaiketi vaihtaa niitä mukisematta. Tällä haavaa en näe syytä päivittää 2->3, mutta kenties nelosessa olisi taas jotain niin mullistavaa että päivitys olisi ajankohtainen.

Mcross
08.05.2015, 10.26

Itselläni on sport blue, jonka valitsin värin vuoksi. Nykyään ehkä valitsisin peak version isomman akun takia. Harjoitustunteja tulee mulla 7 - 10 h viikossa. Akku ei riitä viikoksi millään, kun on aktiivisuusmittari päällä ja GPS:ssä on tarkin asetus päällä. Tosin ei lataaminenkaan kauaa kestä. Maks pari tuntia.

T6700
08.05.2015, 10.59
Mitäs tosta kolmosesta vielä puutuu? Mulle taitavat ominaisuudet riittää.

Kyllä itsellenikin kolmosen ominaisuudet riittäisivät, mutta toisaalta esim. Fenix3:n värinäyttö vaikuttaa pieneltä kivalta lisältä. Lisäksi taitaa sisuskaluiltaan kolmosessa olla vielä paljon ykkösen komponentteja, tai ainakin fyysiset ulkomitat ovat hyvinkin samanlaiset. Eli jos sattuisi tulemaan uudemman tekniikan komponentteja, voisi koko pienentyä hieman? Tämä vain mutuilua...

Peak mallia itsekin suosisin juuri tuon akun keston takia.

Pitts
08.05.2015, 11.26
Pari viikkoa Ambit 3 Peak ranteessa majaillut ja tyytyväinen olen ollut. Ominaisuudet riittää hienosti, vasta murto-osaa tullut kokeiltua. Vähän se on möhkö kooltaan, mutta siihenkin on jo tottunut. Akun kesto tuntuu ihan hyvältä, ei tartte latailla koko ajan niinkuin älypuhelimia. Ja onhan tämä Suomessa tehty, sykevyötä lukuunottamatta...

Needleman
08.05.2015, 20.38
Onko sport ja peak versioissa muuta eroa kuin akun kesto ja korkeusmittaus?

JKK
08.05.2015, 20.48

Peak on ominaisuuksiltaan Coren tapainen, kun perus Ambit on enemmän "pelkkä" sykemittari.

arctic biker
08.05.2015, 21.42
Ja ymmärsinkö oikein että Androidpäivitys tarkoittaa vain Ambit 3mallia ei kakkosta?

Kuntoilija
08.05.2015, 22.27
Jep, Android appsi toimii vain kolmosen kanssa. Tumpelokin onnistui tietojen siirrossa bluetooth yhteydellä. Vielä tässä apps-versiossa ilmeisesti ei toimi tuo ,että puhelin toimii kellon näyttönä tai ainakaan ohjeen mukaista valikkoa ei appsista löydy, josta sen saisi päälle.

Mcross
09.05.2015, 15.39

Peak:ssa on käsittääkseni myös sääennusteet ilmanpaineen perusteella ja lämpötilan näyttö.

Mcross
09.05.2015, 15.44
Sykevyön lähetin on todella pieni ja se on varusteet muistilla. Kai reilu kaks tuntia mahtuu muistiin. On todella kätevää, kun ei tarvitse aina olla kello kädessä eikä edes lähettyvillä. Kahvakuulaillessani en edes voisi pitää kelloa kädessä.

hoopeevee
10.05.2015, 00.35
Mistä se uusi appsi löytyy? Googlen play-kaupasta ei ainakaan pikaisella etsimisellä löytynyt.

Kuntoilija
10.05.2015, 18.55
Mistä se uusi appsi löytyy? Googlen play-kaupasta ei ainakaan pikaisella etsimisellä löytynyt.

Kännykällä löytyy play kaupasta Suunto movescount beta nimellä. Tabletillä ei löydy :eek:

JKK
10.05.2015, 19.14
Sykevyön lähetin on todella pieni ja se on varusteet muistilla. Kai reilu kaks tuntia mahtuu muistiin. On todella kätevää, kun ei tarvitse aina olla kello kädessä eikä edes lähettyvillä. Kahvakuulaillessani en edes voisi pitää kelloa kädessä.

Juu ominaisuuksiltaan kuin Core. Nyt tuli väärä lainaus.

Pred
10.05.2015, 21.10
Mistähän johtuu kun kännykän sovellus jumii hetki käytön jälkeen kun pitäisi näyttää rannekoneen tietoja?

TrailRider
11.05.2015, 00.27
Toi on ihan hyvä kysymys. Viimeviikkolla vielä toimi ihan ok, mutta nyt uusimman päivityksen myötä synkronointi puhelimen kanssa ei onnistu millään. Ei saa yhteyttä kello ja puhelin. Tämä siis applen puhelimen kanssa... Onko muilla samankaltaisia ongelmia tai ratkaisuja ongelmaan?

Pred
11.05.2015, 21.36
^Mulla kyllä synkkaa, mutta treenin aikana alkaa yhteys jumittamaan. Mulla on ajonaikana puhelin tankotelineessä ja siinä syke, nopeus ja aika/matka näkyvissä Movescoutin kautta. Jossain välissä aina jumahtaa ja ei enään tiedot päivity. Puhelimena iPhone 6. Auttaisko sulle jos paritat uudelleen?

TrailRider
11.05.2015, 22.06
Olen yrittänyt, mutta jostain syystä puhelin ei enää löydä koko suuntoa Bluetooth valikosta. Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei Suunnon Bluetooth toimi enää ollenkaan.

okahkonen
12.05.2015, 23.45
Onko vinkkejä kuinka saisi Ambit3 ja Android luurin keskustelemaan keskenään? iluurin kanssa toiminut puolisen vuotta liki moitteitta, mutta nyt ladattuani movescountin androidiin eivät löydä toisiaan.

Mcross
13.05.2015, 11.37
Olen yrittänyt, mutta jostain syystä puhelin ei enää löydä koko suuntoa Bluetooth valikosta. Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei Suunnon Bluetooth toimi enää ollenkaan.

Sykkeenmittaus toimii myös bluetooth:lla. Toimiiko sykkeenmittaus?

TrailRider
13.05.2015, 13.15
Tänään sain homman toimimaan jälleen. Laitteiden uudelleenparitus auttoi, eli movescount unohda laite ja iluurin Bluetooth valikosta sama. Sitten Suunnon päässä next nappia niin pitkää pohjassa että pääsee valikkoon josta löytyy "parita" toiminto. Sieltä uusi paritus laitteiden välille ja nyt toimii taas. Kiitos vinkeistä!

okahkonen
15.05.2015, 11.28
Kokeilin eilen fillaroida Ambitin kanssa. (aiemmin käyttänyt vain juostessa / hiihtäessä kun fillarissa edge). En kokeile toiste. Pinnamagneetti oli unohtunut takakiekosta, joten anturista sain vain kadenssin - en nopeutta. Ambit ei tietenkään tätä ymmärtänyt, vain piti mua 6 tuntia autostopissa. Anturia ei saanut sivuutettua. Olis vissiin pitänyt joko heittää tienposkeen, tai vähintäänkin ottaa paristo pois. Tuli semmoinen vaikutelma että Suunnolla ei testata näitä laitteita käytössä lainkaan?

Loook
17.08.2015, 12.45
Huhtikuusta lähtien olen ajellut lenkit Suunto Ambit 3S:n kanssa. Dataa on verrattaessa esim. Ambit 2S, Polar V800 tai Sports trackeriin Ambit 3S näyttää aina nousu- ja laskumetrit huomattavasti alakanttiin. Heitto on sitä luokkaa, että Ambit näyttää 350 nousumetriä ja saman lenkin ajava kaverin V800 näyttää noustuja metrejä 580.

Onko muut huomanneet samaa vikaa?

marco1
17.08.2015, 14.42
Ambitin S-malli arpoo korkeuden GPS:n perusteella joka on epätarkempi kuin kuin barometriin perustuva tapa.

Loook
17.08.2015, 19.26
Ahaa niinpä tietysti. Kiitokset selvennyksestä.

Mcross
20.08.2015, 12.32
Vähemmän on nousumetrejä tullut kuin puhelimella ja sports trackeriä käyttäessä. Pari kertaa olen käynyt Paloheinänhuipulla ja sen korkeus ollut 59 - 60 m. Aivan riittävän tarkka minulle. Nii ja mulla on 3S.

lego
20.08.2015, 16.35
Vähemmän on nousumetrejä tullut kuin puhelimella ja sports trackeriä käyttäessä. Pari kertaa olen käynyt Paloheinänhuipulla ja sen korkeus ollut 59 - 60 m. Aivan riittävän tarkka minulle. Nii ja mulla on 3S.

paloheinän täyttömäen korkeus merenpinnasta on 59m ja mäen juurelta 31-37m riippuen miltä suunnalta noustaan

Mcross
21.08.2015, 04.31
paloheinän täyttömäen korkeus merenpinnasta on 59m ja mäen juurelta 31-37m riippuen miltä suunnalta noustaan

Korkeudesta mä puhuinkin. Nousumetrejä katon vasta lenkin lopuksi.

marco1
21.08.2015, 09.53
Paloheinä onkin helppo paikka gps mittaukselle koska siinä on yksittäinen töppyrä erittäin hyvällä näkyvyydellä etelätaivaalle. Kumpuilevammassa maastossa alkaa virheet mittauksessa kumuloitumaan.

lego
21.08.2015, 16.50
ambit 3 sport mittaa korkeudet gps-datan perusteella joka on yhtä tarkka/epätarkka kuin puhelimen sovellukset(sport-tracker, endomondo)
ampit 3 peak mittaa korkeudet ilmanpaineen muutoksesta (altimeter/barometer) joka on huomattavasti tarkempi kuin gps-dataan perustuva mittaus

JarnoL
21.08.2015, 23.48
Kuinkas teillä on toiminu yhteistyö android luurin ja kellon välillä uusimman 1.20 androit softan jälkeen? Nyt alkaa mielestäni lunastaa niitä lupauksia, jota kellolta odotin ja homma toimii.

Mcross
22.08.2015, 10.38
Kellon ja luurin välinen yhteistyö nykyään toimii minusta hyvin. Aikasemmin yhteyden muodostaminen oli yhtä tuskaa ja onnistu miten sattuu. Nyt on tarvinnut vain laittaa Bluetooth päälle ja harjoitukset on siirtynyt taustalla ihan itsestään. Mulle oli tärkeintä juuri harjoitusten siirtäminen movescount palveluun ja siellä katselen tietoja tarkemmin. Sykevyön yhdistämisessä en ole onnistunut, mutta en uusimmalla versiolla ole edes kokeillut. Puhelimenani on Samsung S5 active. Tablettiani en saa yhdistettyä kellon kanssa (Samsung Tab 3). Mieluiten käyttäisin tablettia. Koska Movescountia yleensä katselen juuri tabletilla. Tietokonetta käytän muutenkin noin kerran viikossa.

Mcross
28.08.2015, 16.39
Viimeisimmän päivityksen jälkeen lakkasi harjoitusten siirto toimimasta. Puhelin ja kello saavat yhteyden, mutta movescountsovellus ei löydä kelloa eikä siirrä harjoituksia. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

TomiKoo
28.08.2015, 17.29
On ja ei. Luulin alkuun viaksi. Olen saanut uudelleen parittamalla kyllä toimimaan.

Mcross
30.08.2015, 07.44
Yritin uudelleen paritusta, mutta ei auttanut. Poistin sovelluksen ja asensin sen uudestaan, niin sitten rupesi toimimaan.

Kaifas
30.08.2015, 18.13
Onko Ambit3 sportissa askelmittaria?

Mcross
31.08.2015, 08.39
Ei ole vakiona ainakaan. En tiedä onko sovellusta.

hannupulkkinen
17.09.2015, 10.58
Onko näissä Ambit kolmosissa vaihdettava akku. Ärsyttää jos vaihto pitää suorittaa huollossa. Forerunner 305 akku kesti kaksi ja puoli vuotta ja oli melkoisen hankala itse vaihtaa, mutta onnistui se. Muutaman vuoden käyttöikä on lyhyt näinkin arvokkaalle laitteelle.

Mtx
17.09.2015, 15.56
Ei ole, mutta onhan kahden vuoden aikana tullut jo luultavasti uusi mallikin myyntiin.

hannupulkkinen
17.09.2015, 20.28
Ei ole, mutta onhan kahden vuoden aikana tullut jo luultavasti uusi mallikin myyntiin.
Tuhlausta jos joka kahden vuoden kuluttua pitää akun väsymisen takia ostaa uusi malli. Ei sovi meilkäläiselle viherpiipertäjälle. Mitenkähän on Polar V800 mittarissa?

Mtx
17.09.2015, 20.32
Tuhlausta jos joka kahden vuoden kuluttua pitää akun väsymisen takia ostaa uusi malli. Ei sovi meilkäläiselle viherpiipertäjälle. Mitenkähän on Polar V800 mittarissa?

Ei kai se pakko ole uutta ostaa, voihan sen patterin vaihdattaa huollossakin. Ja vanhan mittarin voi aina antaa eteenpäin sitä tarvitsevalle. Kierrätystä.

goljat
25.09.2015, 12.20
Onko näissä Ambit kolmosissa vaihdettava akku. Ärsyttää jos vaihto pitää suorittaa huollossa. Forerunner 305 akku kesti kaksi ja puoli vuotta ja oli melkoisen hankala itse vaihtaa, mutta onnistui se. Muutaman vuoden käyttöikä on lyhyt näinkin arvokkaalle laitteelle.

Mulla viellä Ambit1 käytössä. Ikää jo kolme vuotta. En ole yhtään huomanut että akku olisi heikentynyt. Käytössä joka ikinen päivä. Työmatkat, kauppareissut, salimatkat fillarilla. Lisäksi kuntosali, treenit fillarilla, kävelyä, kahvakuulaa. Onhan noita. Paljon on ambit ollu käytössä. Silloin kun ostin kysyin akun vaihdosta. Silloin sanottiin että 50 euroa maksaisi. Onhan tossa päällä noi neljä ruuvvia josta kello aukeaa. Olen odotellut koska akku hyytty. Samalla päivittäisin uuteen. Se vaan kestää ja kestää... Hihnan olen kerran vaihtanut uuteen.
Lisäys. esim. 2014 Ambit ollut päällä 793h.

hannupulkkinen
25.09.2015, 14.38
Ensi viikolla menen ostamaan Ambit 3 sportin. Johan tässä on puolivuotta arvottu merkkiä ja mallia. Tuo akun kestävyys ja se, että sen voi vaihtaa on ok. Haen sen Kuopion Budget sportista kun on lähellä. Soittelin sinne ja vastannut myyjä oli kyllä asiantuntemattomuuden huippu. Väitti. että nykyaikaisissa sykemittareissa ei ole sykevyötä, ei ainakaan Suunnossa ja Garminissa. Pyysin kuitenkin avaamaan pakkauksen ja sieltähän se sykevyö löytyi. Melkein paloi hihat, mutta ei kai sitä sportmyyjiltä voi sykemittareiden tuntemusta vaatia. Vai mitä? Edullinen se mittari tuolla Budgetissa on vaikka edullisemminkin sen netistä saa.

maalinni
25.09.2015, 15.12
Ensi viikolla menen ostamaan Ambit 3 sportin. Johan tässä on puolivuotta arvottu merkkiä ja mallia. Tuo akun kestävyys ja se, että sen voi vaihtaa on ok. Haen sen Kuopion Budget sportista kun on lähellä. Soittelin sinne ja vastannut myyjä oli kyllä asiantuntemattomuuden huippu. Väitti. että nykyaikaisissa sykemittareissa ei ole sykevyötä, ei ainakaan Suunnossa ja Garminissa. Pyysin kuitenkin avaamaan pakkauksen ja sieltähän se sykevyö löytyi. Melkein paloi hihat, mutta ei kai sitä sportmyyjiltä voi sykemittareiden tuntemusta vaatia. Vai mitä? Edullinen se mittari tuolla Budgetissa on vaikka edullisemminkin sen netistä saa.

Juurikin tuosta syystä ostan melkein kaiken netistä. Ainoa hyöty kivijalkakaupoista olisi, että myyjältä voisi kysyä lisätietoa. Mutta melkein aina tiedän itse tuotteista enemmän kuin myyjä ja nettikauppoilla ei tarvitse kuunnella sitä lisävakuutusten yms. tuputusta.

gzmi
27.09.2015, 17.16
Hannu, Harkitse Peak HR Sapphirea, lähtee alle 400 €. Ollut mulla 3 viikkoa, digannut kovasti. Akku kestää omassa käytössäni 2,5 viikkoa, katsotaan kun on enemmän kokemusta ja akku löytää rajansa käytön myötä. On hyvä, korvasi minulla 2007 X6HRm kellon, joka on täysin ehjä ja hieno vielä. http://www.sportversand-mueller.de/suunto/suunto-outdoor/suunto-ambit-3-peak/7753/suunto-ambit-3-peak-sapphire-hr-mit-brustgurt?c=214 Hintaero oli vähän suuri Suomen tasoihin. Tuli neljässä päivässä DHL:llä kotiin.

Pitts
27.09.2015, 21.50
Suomesta saa ainakin 439.90 Varuste.netistä.

hannupulkkinen
28.09.2015, 00.25
Hannu, Harkitse Peak HR Sapphirea, lähtee alle 400 €. Ollut mulla 3 viikkoa, digannut kovasti. Akku kestää omassa käytössäni 2,5 viikkoa, katsotaan kun on enemmän kokemusta ja akku löytää rajansa käytön myötä. On hyvä, korvasi minulla 2007 X6HRm kellon, joka on täysin ehjä ja hieno vielä. http://www.sportversand-mueller.de/suunto/suunto-outdoor/suunto-ambit-3-peak/7753/suunto-ambit-3-peak-sapphire-hr-mit-brustgurt?c=214 Hintaero oli vähän suuri Suomen tasoihin. Tuli neljässä päivässä DHL:llä kotiin.
Olen arponut Peakin ja Sportin välillä ja tulin siihen tulokseen, että Sport riittää. Sapphire olisi kyllä varmuuden maksimointia. 50 euroa Peakin ja Sportin Budgetin hinnan välillä ei kyllä ole kovin paljon. Pitänee harkita uudestaan.

gzmi
28.09.2015, 05.54
Sportissa on tunnetusti "heikompi" akku mitä täällä Sportin ostaneet valittavat. Siksi ja muutenkin. Ei mulla muuta.

am8119
05.10.2015, 00.20

Pystyisikö siis vetämään tunnin allasuinnin niin, että kelloa ei tarvitse olla ollenkaan mukana ?

Mcross
05.10.2015, 09.42
Pystyy. Ei minullakaan ole kelloa mukana kahvakuulaillessani

am8119
05.10.2015, 12.17
Pystyy. Ei minullakaan ole kelloa mukana kahvakuulaillessani

OK. Onnistuukohan sama Polarin H7 sykevyöllä ? En näistä paljon ymmärrä mutta jompikumpi pitäisi hankkia Polar M400 tai Ambit 3 sport ..

Woodcutter
05.10.2015, 13.10
Ei onnistu. Mutta ota Ambit 3, saat lähtökohtaisesti paremman laitteen. Varsinkin jos uit. Vetotiedot ja uidun matkan näkee mm. Ambitilla, mutta ei m400:lla.

EDIT: puhumattakaan pyöräilystä, jossa Ambit 3 myös menee. M400 on aktiivisuusmittari ja juoksukello.

am8119
05.10.2015, 13.32
Ei onnistu. Mutta ota Ambit 3, saat lähtökohtaisesti paremman laitteen. Varsinkin jos uit. Vetotiedot ja uidun matkan näkee mm. Ambitilla, mutta ei m400:lla.

EDIT: puhumattakaan pyöräilystä, jossa Ambit 3 myös menee. M400 on aktiivisuusmittari ja juoksukello.

Mitenkäs V800 vs Ambit 3 ? Onko muuten Ambit 4 tulossa joulumarkkinoille ?

Woodcutter
05.10.2015, 15.44
Se onkin jo vähän tiukempi taisto, mutta hirveän huonoa päätöstä ei noiden välillä voi tehdä. Tarkemmat erot voit tsekata vaikka tällä: http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

Molemmat on selkeitä käyttää ja nettisofta on mielestäni molemmilla myös hyvä. Ei muuta kun sovittelemaan ranteeseen, jos vaikka toinen ei istu. Fenix 3 olis myös kova ja Suunnolta odotellaan tietoa Ambit 4:sta, mutta hiljasta on. Joulumarkkinoille voi tulla kiirus, kun julkasukin on vielä tekemättä.

sykeli
10.10.2015, 17.11
Olen tuumaillut Polar V800:n, Garmin Fenix 3:n ja Suunto Ambit 3 Peakin välillä.

Ambit 3:ssa eniten on jarruttanut ostoa se, etten ole nähnyt mainintaa unen seurannasta tai hälytystä liiasta istumisesta.

Firstbeatin fanina palautumistestit ovat iso plussa, mutta uupumaan on jäänyt tieto siitä, saako jostain näkyviin tiedot viime viikkojen palautumisista, ettei trendejä tarvitse seurailla Excelillä. Onnistuuko trendien seuranta Movescountsissa?

Se, mitä odotan Ambit 4:lta, on oikeastaan, miten olla urheilija 24h vuorokaudessa.

goljat
10.10.2015, 19.43
Aika outoa nuo palautumisaika ilmoitukset treenin jälkeen ranteessa. Tänään testasin kuntosalilla fenix3 ja ambit1. Sykevyö yhdistyy molempiin. Asetukset samat molemmissa paino sykerajat ym. Fenix3 kalorit 346kcla, palautumisaika 12h. Ambit1 kalorit 526kcla, palautumisaika 5h. Ei niitä palautumisaikoja kannata näköjään uskoa.

Mcross
10.10.2015, 22.43
Mun Ambit 3 ainakin alussa vaati aika monta harjoitusta, että palautumisajat asettui realistiselle tasolle. Laite seuraa ilmeisesti aika paljon aktiivisuutta ja sykkeenvaihteluväliä (RR) ja antaa siitä palautumisajan. Pienessä krapulassa ajetussa lenkistä saa todella pitkän palautumisajan vaikka sykkeet ei olisi ollut kovin korkealla. Minä en vieläkään ole oppinut jättämään lenkkiä väliin vaikka olisi pieni kankkunen ja ajohalut kohdillaan.

Mcross
10.10.2015, 23.35
Olen tuumaillut Polar V800:n, Garmin Fenix 3:n ja Suunto Ambit 3 Peakin välillä.

Ambit 3:ssa eniten on jarruttanut ostoa se, etten ole nähnyt mainintaa unen seurannasta tai hälytystä liiasta istumisesta.

Firstbeatin fanina palautumistestit ovat iso plussa, mutta uupumaan on jäänyt tieto siitä, saako jostain näkyviin tiedot viime viikkojen palautumisista, ettei trendejä tarvitse seurailla Excelillä. Onnistuuko trendien seuranta Movescountsissa?

Se, mitä odotan Ambit 4:lta, on oikeastaan, miten olla urheilija 24h vuorokaudessa.

Ambit 3 tarjoaa pikapalautumistestin (3min) tai unitestin. Aktiivisuusmittari laskee palautumisajat yhteen ja jos liikut aktiivisesti ilman sykkeenmittausta palautumisaika hidastuu tai jopa kasvaa. Movescountissa voit katsoa viimeistä harjoitusta, viikon yhteenvetoa, kuukauden yhteenvetoa tai koko vuoden yhteenvetoa. Kellosta tuskin on personaltreineriksi, joka yrittää pakottaa liikkumaan tietyllä tahdilla. Erittäin hyvä aktiiviselle liikkujalle, joka meinaa unohtaa myöskin levon tärkeyden. Lihas tarvitsee myös lepoa kehittyäkseen.

Itse liikun tällä hetkellä noin 40 h kuukaudessa aerobista liikuntaa ja oma kroppani ei kestä paljoa enempää nykyisellä elämäntyylilläni. Ambit 3 on auttanut itseäni löytämään rajani siinä, että kuinka paljon voin liikkua viikossa / kuukaudessa ilman kipeäksi tulemista. Rajan ylittäminen yleensä aiheuttaa itselleni flunssan. Pelkkää kelloa ei myöskään pidä tuijottaa, jos lihakset on väsyneitä niin silloin vedetään kevyesti tai ei ollenkaan vaikka kello kuinka väittäisi sinun olevan PALAUTUNUT! En ole enää tavoitehakuinen pyöräilijä. Keskityn vain pyöräilystä nauttimiseen. Sykkeet on lähempänä peruskuntoa kehittävää kuin vauhtikestävyyttä kehittävää. Omaksi parhaakseni ajaksi Tour de Helsingistä jää vuodelta 2011 4h 8 min. Nyt on pakko myöntää, että ikä rupee painamaan. Kroppa ei ota harjoituksia niin hyvin vastaan (kehitä). Ikää on kuitenkin jonkun verran enemmän kuin Jussi Veikkasella, joka jäi eläkkeelle. Itse tosin aloitin pyöräilyn vasta vuonna 2005 aktiivisesti.

Mcross
15.10.2015, 08.55
Android appsiin tuli päivitys. Päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta, mutta poistamalla sovelluksen ja uudelleen asentamalla toimii taas. Edellisen päivityksen kanssa kävi samalla tavalla.

goljat
23.10.2015, 11.49
Ambit3 käyttäjät. Syncronoiko harjoitukset movescountiin myös USB kaapelin kautta kuten edelliset mallit? Jos vaikka jostain syystä ei ole bluetooth käytettävissä.

Repsu
23.10.2015, 12.29
Kyllä (en pysty tsekkaamaan nyt, mutta olen asiasta suht varma).

Phobia
23.10.2015, 12.37
Vahvistetaan nyt tuo epäilys edelliseltä postaajalta, eli synccaa kyllä :)

goljat
23.10.2015, 12.40
Vahvistetaan nyt tuo epäilys edelliseltä postaajalta, eli synccaa kyllä :)

Thanks. Täältä tulee aina nopea vastaus. Laitoin fenix3 myyntiin. Alle kuukauden käyttänyt, ei vaan totu fenixiin ambit1 käyttäjänä. Olisi pitänyt kuitenkin ostaa ambit3...
No sitten kun on garmin myyty, tulee ambit3

hannupulkkinen
29.10.2015, 06.59
No nyt olen tilaamassa Keskiseltä Suunto Ambit3 Peak Nepal Edition HR (http://www.keskisenkello.fi/tuotteet/suunto-ambit3-peak-nepal-edition-hr?ad=hintaseuranta&ad_src=hintaseuranta.fi&ad_content=Suunto+Ambit3+Peak+HR%2c+rannetietokone +%2b+sykevyö&ad_prodid=2581690) kellon. On parisen kymppiä halvempi kuin pelkkä Peak. Siinä on alumiininen tausta. Onko siitä mitään haittaa tai etua? Etua kellossa on ainakin se, että 25 euroa per kello menee Nepalin maanjäristyksen vahinkojen korjaamisen auttamiseen.

kuovipolku
29.10.2015, 11.58
Alumiini ei ole hiilikuitua - eikö se ole se päällimmäinen ero? Ei vaineskaan: alumiini on tunnetusti sen verran pehmeä metalli että se naarmuttuu helpommin (ja naarmut näkyvät ikävämmin).

PS Mä olen periaatteessa sitä mieltä että lahjoitukset lahjoituksina ja hankinnat hankintoina, mutta arvostan kyllä ajatusta - eikä mikään tietenkään estä ostamasta kelloa ja lahjoittamasta esim. toiset 25 euroa suoraan.

marco1
29.10.2015, 13.22
Mitähän tuo alumiininen tausta oikein tarkoittaa? Jos se on tuo rinkula joka suojaa kellon lasia niin se on muistaakseni vaihdettavissa kohtuulliseen hintaan. Ambit2:ssa tuo reuna on reilusti koholla ja suojaa lasia todella hyvin - viime viikolla suoritettu laskeutuminen asvaltille kellon päälle sai aikaan vain naarmuja kehykseen.

maalinni
29.10.2015, 14.26
Juurikin se rinkula. Mustaksi anodisoitu alumiini naarmuuntuu nopeasti ja ne naarmut on sitten paljaan kirkkaita.

hannupulkkinen
29.10.2015, 19.17
No tilasin tuon Nepalin. On kuulemma samanlainen kuin Safiiri, mutta lasi ei ole safiiria ja rengas on musta. Jos naarmuuntuu niin paljon, että häiritsee niin sitten vaihdetaan tuo rinkula.

maalinni
29.10.2015, 20.04
No eihän se naarmunnu, jos ei naarmuta. Itellä on tapana iskeä kello betoniseinään kerran kuussa, kun laitan pyörää lukkoon.

hannupulkkinen
31.10.2015, 10.54
Ihan style on tämä Nepal versio. Aikamoinen taistelu oli saada kännykän ja mittarin synkkaus aikaiseksi. Movescaunt piti poista ja latailla pari kertaa enenkuin onnistui. Moveslinkillä sama juttu. Vanha asennuus ei toiminut.
Melko lailla on ominaisuuksia välineessä. Tosin kaikki vaikuttaa aika monimutkaiselta manuaalin kanssa häärätessä, käyttis kun on aivan erilainen kuin Garminissa. Opeteltavaa vielä on.

Melko jännä yksityiskohta on palautumisen testaus. Testit eivät anna heti oikeita tuloksia vaan ne pitä kouluttaa omiin sykkeisiin. Pikatestiä pitää tehdä kolme kertaa minimissän 12 tunnin jälkeen.
Leposykettä omissa tiedoissa sitten tarkistetaan näiden testien mukaan.

Tein viime yönä unitestin. Sen mukaan palautuminen oli vain 45% vaikka kello näyttä täyttä palautumista muuten. Alin pulssi oli yön aikana 45 vaikka koskaan en ole noin alhaista aamupulssia mitannut. Pikatesti taas näyttää täydellistä palautumista ja lepopulssi on silloin 52.

Kalorien kulutus näytää realistisemmalta kuin Garmin 305 mittarissa. Noin puolet vähemmän. Ihan kuin itse olin arvioinut.

Hyvä kello taitaa olla vaikka pyöräilykäytössä saattaa kellon pieni fontti ja vain kolme kenttää vaikuttaa ajamiseen. Voihan sitä näyttöä sitten tietenkin vaihtaa.

Mikä olisi paras ja edullisin kadenssianturi kellon kanssa?

hannupulkkinen
02.11.2015, 19.09
No nyt alkoivat ongelmat Ambit Peakin kanssa. Palautumisen pikatesti toimii kerran resetoinnin jälkeen ja sen jälkeen ei. Yhteys kännyyn ei toimi. Vähän aikaa pelasi ja sitten ei. Harmittaa. Kaippa nuo kuntoon saadaan takuuaikana. Soittelin asiakastukeen ja ei heillä ollut muuta tarjolla kun tuo resetoiminen.

hannupulkkinen
03.11.2015, 19.50
Kävin hiihtämässä Leppävirran tunnelissa 32,5 kilometriä 1.1 kilsan radalla. Ei mennyt pää pyörälle. On se kunto parempi kuin viimesyksynä. Sykemittari väittää palautumisajaksi 72 tuntia. Uusi Suunnon Ambit 3 Peak. Taitaa olla niin, että mittarit eivät mittaa oikein meidän vanhusten rasituksia. Mittari väittää, että kaloreita paloi 2200. Aikaa kului 2.42, joten vauhti ei ollut merkittävä, mutta keskisyke oli 145 eli 15 lyöntiä alle maksimisykkeeni. Taitaa olla niin, että teoriat laskennallisista sykerajoista eivät myöskään pidä paikkansa. Vo2 max oli vain 18ml/kg/minuutti, jonka paikkansapitävyyttä myös epäilen koska sen pitäisi olla erittäin huono minun ikäiselleni miehelle. Tosin vertailutaulukot loppuvat 64-vuotiaisiin itse olen 66.

Onko näihin mittareihin nyt sitten luottamista?

Pitänee luottaa omiin tuntemuksiin ja heittää mittarilla harakkaa

TKe_
03.11.2015, 20.07
Itseäkin välillä ihmetyttää nuo palautumisajat. Itsellä laite ollut vasta muutaman viikon niin liekö se vielä "opettelee jotain".. Olen kyllä tehnyt ne kolme kalibrointitestiä.

mhelander
03.11.2015, 20.23
^^ mitä jos nyt tekisit jonkun kovemman harjoituksen josta katsot mikä se todellinen maksimisyke on...

Mullakin ikää jo senioriluokkaan mutta maksimiksi on kisoissa vielä vedetty 187 lukemia. Aika reippaasti enemmän kuin laskennalliset...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Mtx
04.11.2015, 09.03
Oman kokemuksen mukaan ambit vaatii useamman harjoituksen pohjalle ennen kuin palautumisajat ja kulutuslukemat eivät ole yläkanttiin. Tähän oppimiseen joutuu varautumaan aina ohjelmistopäivityksen jälkeenkin.

hannupulkkinen
04.11.2015, 13.56
Yksi selitys löytyi. Olin jättänyt merkkaamatta aktiivisuustiedot.

Kompura
06.11.2015, 22.29
Pulkkishannulle. http://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/poljinnopeussensori_bluetooth_smarthttp://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/poljinnopeussensori_bluetooth_smart
Tuon ostin Ambit 3 kaveriksi ja hyvin on toiminut.Suunnolla ei keväällä Bluetooth kadenssi anturit eikä varmaan vieläkään.

ei toiminut linkki entäs tuo.https://www.xxl.fi/polar-nopeuden-ja-poljintafrekvenssin-mittausanturi/p/1106540_1_style

Pumafi
07.11.2015, 15.26
Hannu Pulkkinen -> Wahoo Blue SC kadenssi- ja nopeussensori toimii hyvin Ambit3:n kanssa.

Phobia
08.11.2015, 18.24
Wahoo Blue SC täälläkin Ambit3n kanssa palvellut moitteettomasti.

T6700
08.01.2016, 15.12
Ambit 3:sta taas tullut uusi versio, Vertical. GPS mokkula siirtynyt muiden Suunto uutuuksien tapaan rannekkeesta kellon sisälle.

http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Urheilulaitteet-ulkoiluun/Suunto-Ambit3-Vertical/Suunto-Ambit3-Vertical-Lime/

maalinni
08.01.2016, 15.36
^ aika lelun värinen. Saisi tulla samanlaisella rannekesysteemillä kuin essential/core, niin olisi helppo itse vaihtaa ranneke.

edit: onhan siellä muunkin värisiä. Eroaakohan traversesta muuta kuin softaltaan?

T6700
08.01.2016, 16.16
^Kyllähän tässä taitaa nuo syke- ja harjoitteluominaisuudet olla monipuolisemmat kuin Traversessa, eli samanlaisia ominaisuuksia kuin muissa Ambiteissa.

marco1
08.01.2016, 16.48
Product portfolio management by Nokia...
Voisko vähän selkeyttää valikoimaa, ota nyt noista selvää mikä on mihinkin tarkoitettu. No Ambit2 on toiminut hyvin tähän asti, päivitetään sitten kun tarvitaan.

maalinni
08.01.2016, 20.02
Product portfolio management by Nokia...
Voisko vähän selkeyttää valikoimaa, ota nyt noista selvää mikä on mihinkin tarkoitettu. No Ambit2 on toiminut hyvin tähän asti, päivitetään sitten kun tarvitaan.

Kieltämättä. Samaa laitetta pukataan ulos ja osasta rampautetaan softa. Mutta onneksi ne sentäs toimii toisin kuin Nokian viimeiset viritykset.

zenix
08.01.2016, 20.09
Ambit2 nyt ja uutta Garmin forerunner 930 xt mallia odotellessa. Suunto tekee markkinaa selkeästi Arabi- sekä Kiinan markkinoille. Eli puhtaita Lifestyle-kelloja. Urhelukelloina avat jääneet jälkeen.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

jpf
08.01.2016, 21.22
Eli puhtaita Lifestyle-kelloja. Urhelukelloina avat jääneet jälkeen.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Olisi kiinnostavaa tietää perustelut väitteellesi. Olen nimittäin jo tovin tässä harkinnut Ambit 3 Peak -mallia ja urheilukellolta en oikein enempää osaisi vaatia. Hankintaprosessi ei ole tosin edennyt kun tuo alkuperäinen Ambit vaan toimii ...

zenix
08.01.2016, 21.41
Ei vibraa (verticalissa on), ei edistyneitä juoksuanalyysejä, movescount.com ei vakuuta (käytän itse pääosin strava + 2peak.com), pelkkä BT yhteys. 99% Laitteista on edelleen Ant/Ant+laitteita.

Jos ei tarvitse noita navigaattoreita sun muita, niin suosittelen ostamaan toisen merkkisen/k.o. lajiin tarkoitetun kellon/laitteen.

vakio
08.01.2016, 21.42
Olisi kiinnostavaa tietää perustelut väitteellesi. Olen nimittäin jo tovin tässä harkinnut Ambit 3 Peak -mallia ja urheilukellolta en oikein enempää osaisi vaatia. Hankintaprosessi ei ole tosin edennyt kun tuo alkuperäinen Ambit vaan toimii ...Tähän minäkin mielelläni kuulisin jotain perustelujakin. Itselläni oli aluksi Suunto Ambit, joka sitten takuuna vaihtui Ambit2 malliin. Olen ollut oikein tyytyväinen näihin molempiin käytössäni olleisiin Ambiteihin ja ajatellut aikanaan vaihtaa nykyisen tulevaan Ambit3:en seuraajaan. Mutta nyt olisi hyvä kuulla, mikä kannattaisi oikeasti ostaa seuraavaksi.

zenix
08.01.2016, 22.21
Itselläni päälaji on Triathlon johon kello sopii varsin huonosti. Tai no, sillä pärjää, mutta kaipaan enemmän.

Jos haluatte kelloa satunnaiseen retkeilyyn/vaellukseen, hieman fillaria ja vähä juoksua - kello on täydellinen. Suunnon ehdoton plus on törkeän hyvä, tarkka ja nopea GPS.

Itselläni Ambit2 tulee aina säilymään retkeilykäytössä.

Nicco
08.01.2016, 22.30
Zenix kommentti varmasti totta itsellä ambit3 on melko täydellinen paketti maastopyöräilyyn, hiihtoon, juoksuun ja vaelluksille. Etenkin navigointi kellossa on loistava homma.

zenix
08.01.2016, 22.34
Zenix kommentti varmasti totta itsellä ambit3 on melko täydellinen paketti maastopyöräilyyn, hiihtoon, juoksuun ja vaelluksille. Etenkin navigointi kellossa on loistava homma.

Ei muutakun sitten kaupoille.

vakio
08.01.2016, 22.38
Itselläni tuo juokseminen on nykyään täysin poissuljettu laji lukuisten alaraajoihin kohdistuneiden loukkaantumisten johdosta. Mutta monenlaista muuta sitten tulee aktiivisesti tehtyä kuten maastopyöräilyä, hiihtoa, rullahiihtoa, uintia, mp:llä crossia ja enskaa yms...

ilkkaluukkonen
09.01.2016, 09.08
Verticalissa on näköjään akun koko pudotettu Sport -mallien tasolle. Huonompi akku saisi kyllä näkyä hinnassa enemmän... Nykyään kun hipoelektroniikassa mennään vuoden julkaisusykleissä, niin kyllähän tuo hieman tekohengitykseltä tuntuu. Korostus sanalla tuntuu, koska laite taitaa olla vieläkin kilpailukykyinen.

Suunnolla on kyllä hyvin suurena plussana tuo kotimaisuus, jolla tuotteita voisinmielestäni markkinoida enemmänkin.

Pitts
09.01.2016, 09.32
Ja vedenpitävyys ei kuulemma ole testattu kellonormien mukaan, vaan sukelluskellonormien mukaan. Joten veden/paineenkesto on jotain ihan eri luokkaa kuin tavallisilla kelloilla. Sitäkään ei ole mainostettu. Näyttö jätetty tarkoituksella kaksiväriseksi ja simppeliksi, jotta akku kestää pitempään. Arvostan.

maalinni
09.01.2016, 11.17
Samaa mieltä, että turha lähteä värinäyttöhömpötykseen. Ei siitä taida olla mitään lisäarvoa kuin ulkonäkö. Tosin myynnin kannalta moni saattaa valita tyylikkäämmän kellon. Itse kyllä valitsisin akkukeston milloin vain värinäytön ohi.

fanatic
09.01.2016, 11.27
Samaa mieltä, että turha lähteä värinäyttöhömpötykseen. Ei siitä taida olla mitään lisäarvoa kuin ulkonäkö. Tosin myynnin kannalta moni saattaa valita tyylikkäämmän kellon. Itse kyllä valitsisin akkukeston milloin vain värinäytön ohi.

Värinäytöthän on vuosikaudet ollu aina köyhien mielestä hömpötystä, televisioissa, matkapuhelimissa, vene-elektroniikassa ja nyt kelloissa. Kaikki lyöny ittesä läpi ja tulleet jäädäkseen.

maalinni
09.01.2016, 12.24
Värinäytöthän on vuosikaudet ollu aina köyhien mielestä hömpötystä, televisioissa, matkapuhelimissa, vene-elektroniikassa ja nyt kelloissa. Kaikki lyöny ittesä läpi ja tulleet jäädäkseen.

Oi kerro, mitä lisähyötyä siitä on sykemittarissa? Mieluummin otan sen parin vuorokauden akkukeston gps tilassa kuin värinäytön. Jos värinäyttö ei lisää virrankulutusta, niin sitten se tottakai on tervetullut lisä.

gzmi
09.01.2016, 18.51
Ostin kaverille joululahjaksi Ambit3 Peak Sapphire HR:n varuste.netistä, hinta pudonnut hyvälle tasolle, oliko 440 €. En voinut antaa hänelle huonompaa mitä ittellä. Tykkäsi kovasti!

Polun tukko
09.01.2016, 19.59
Ostin kaverille joululahjaksi Ambit3 Peak Sapphire HR:n varuste.netistä, hinta pudonnut hyvälle tasolle, oliko 440 €. En voinut antaa hänelle huonompaa mitä ittellä. Tykkäsi kovasti!

Voit alkaa minunkin kaveriksi. Olen ihan mukava tyyppi.

Jami2003
09.01.2016, 20.16
Voit alkaa minunkin kaveriksi. Olen ihan mukava tyyppi.
Ihan sama tuli mullakin mieleen :)

gzmi
11.01.2016, 01.21
Suunnittelen par'aikaa ensi kesän fillarointia Nurmijärvi-Kalajoki, että mitä reittiä ja millä lataan Suuntoa. Se nyt on pieni murhe, kun on näitä edullisia yleisakkuja monenlaisia. Vähemmän tuo kello vie virtaa mitä Garmin Edge 1000, johon petyin. Kai sekin lähtee mukaan, onhan siinä joka ajopäivä aikaa katella mitä vehkeet näyttää kahtoessa otollista leiripaikkaa mielellään vesistön äärellä pesuja ja tiskauksia varten. Värinäytöistä puhuttu, ei niinkuin tarvitse ollenkaan huonontamaan akkukestoa. Apple Watchkin on, oli virhehankinta liikuntaa ajatellen.

Bull88
15.01.2016, 18.02
Millä ambit 3 sport tulisi päivittää? Movescount kehoittaa näin tekemään puhelimessa... Tapahtuuko itse päivitys puhelimella synkkaamalla vai macilla jollain ohjelmalla? Synkkaus ei jostain syystä nyt toimi��

hannupulkkinen
15.01.2016, 19.33
Kun laitat Ambitin tietokoneeseen se päivittyy automaattisesti, jos uusia päivityksiä on saatavilla.

Ketokaa nyt minulle tyhmälle missä movescauntissa on appkirjasto. Kun tallentaa appsin niin mcsc ilmoittaa, että app on lisätty kirjastoosi ja minä en mitään kirjastoa löydä.

Bull88
15.01.2016, 20.02
Eli koneella ei tarvits mitn ylimäärästä ohjelmaa, moveslink? Millään en saa koneelleni asennettus kyseistä ohjelmas jos sitä tarvii..

gzmi
15.01.2016, 20.04
Elä päivitä! Mulla meni syncca rikki iOS 9 kanssa, kaikki temput tehty. iOS app uudelleen asennus korjaa syncan vain yhdeksi kerraksi.

hannupulkkinen
15.01.2016, 20.29
No moveslink täytyy tietenkin olla. Ethän muuten voi siirtää mitään koneelle. Maceista en tiedä. PC:llä pelaa hyvin siis yleensä. Nyt näyttää siltä että ei toimi. Eilen turasivat jotain movescauntille, jospa tuli bugeja.

maalinni
15.01.2016, 21.45
Moveslink toimii mäkilläkin.

Bull88
15.01.2016, 21.45
Kiitos asiallisesta ja nopeasta vastauksesta!

Nicco
16.01.2016, 16.38
Kun laitat Ambitin tietokoneeseen se päivittyy automaattisesti, jos uusia päivityksiä on saatavilla.

Ketokaa nyt minulle tyhmälle missä movescauntissa on appkirjasto. Kun tallentaa appsin niin mcsc ilmoittaa, että app on lisätty kirjastoosi ja minä en mitään kirjastoa löydä.
Mene movecountin appzoneen. Ota 2 alasveto valikko vasemmalta "eniten käytetyt" ja sieltä löytyy omat sovellukset.

hannupulkkinen
16.01.2016, 16.43
Kiitos nicco!

Nicco
16.01.2016, 17.06

Ja lisäksi app pitää valita käyttöön menemällä kellon asetuksiin ja haluamaasi urheilutilaan. Näytön sisällön valinnasta otat halutun appsin käyttöön. Nyt en löydä mistä appsin saa poistettua kirjastosta.

SpeedSkating
17.01.2016, 13.55
Päädyin Ambit3 omistajaksi hieman erikoisella tavalla..

Bongasin Velo & Oxygenissä Suunto Quest sykemittarin tarjouksessa 49 eur hintaan, tuli ostettua.
Sykemittari ei kuitenkaan toiminut. Laite kadotti yhteyden sykevyöhön, ja muodosti sen
uudestaan vain vyön resetoinnilla ja uudelleen parituksella.

Vein liikkeeseen, josta se lähti huoltoon ja huollosta tuli uusi vastaava tilalle. Tämäkään
ei toiminut, tai toimi kuten tuo alkuperäinen.

Marssin sitten Suunnon huoltopisteeseen Sörnäisiin, jossa kaveri laitetta 15min tutkittuaan
totesi, että eihän se toimi..

Tällä kertaa ehdotti sitten että jos korvattaisiin Quest tuolla Ambit3 mallilla.

Minulle se kelpasi. Ihan ok laite 49eur hintaan. Tänään kokeilin ensimmäistä kertaa hiihtolenkillä.

Tuota Quest mallia en suosittele kenellekään.

maalinni
17.01.2016, 14.00
^ Kannattihan sinunkin hommata Quest...

Minulla oli Quest pari vuotta sitten, toimi todella hyvin.

Odottakaa
17.01.2016, 16.14
^^ mulla olisi Quest laatikossa ja Ambit3 käytössä. Pitäisiköhän mennä tuonne yrittämään vaihtoa tuolla Quest:llä (se tosin toimii)? Loistavan diilin sait jos et väliä joutunut maksamaan :)

SpeedSkating
17.01.2016, 20.51
^^ mulla olisi Quest laatikossa ja Ambit3 käytössä. Pitäisiköhän mennä tuonne yrittämään vaihtoa tuolla Quest:llä (se tosin toimii)? Loistavan diilin sait jos et väliä joutunut maksamaan :)

Joo, ikävä ketju, silti, ei väliä joutunut maksamaan. Hoitui vaihtona suoraan. Tosin positiivinen sävy jäi sekä ostopaikkaan, että tuon Suunto konsernin huoltoon.
Molemmathan toimi erinomaisen hyvin. Huolto jopa superhyvin, lopulta.

Ko tuotteesta (siis se Quest) jäi erittäin negatiivinen kuva. Jos minun tsägällä saan 2 ei toimivaa samaa tuotetta niin.. Niillä on pakko olla tosi iso tuotantohäiriö, mistä ikinä noita nyt tilaavatkin, halvalla..

Luulisi että ne ois kuitenkin sen kolmannen Quest laitteen tarjonneen.. (Tohon olin kuitenkin varautunut sillä että olisin testannut kunnolla liikkeessä...)

sykeli
21.01.2016, 03.21
Suunto Ambit 3 Peak Saphire on ollut käytössä viimeiset pari kuukautta. Päällimmäinen vaikutelma on se, että olen tyytyvänen käyttäjä. Safiirilasi on kestävä. Kello on kolhuista huolimatta säilyttänyt naarmuttomuutensa ja on ensimäisiä kelloja, joita on pitänyt mielellään ranteessa. Akunkesto on erinomainen. Arkikäytössä, jossa urheillaan tunnista kolmeen settejä päivisin, kello kaipaa uutta virtaa niin harvoin, että latauksen voi unohtaa päiväkausiksi. Synkroinointi puhelimen kautta toimii luotettavasti, mutta protokollassa on jotain vikaa, kun mitätöntäkin muutosta siirretään tovikaupalla. Smart notifikaatiot kello on unohtanut ensihetken jälkeen. Androisissa säätöjä on paljon, joten lienen onnistunut valitsemaan ne, jolla kännyn lisäksi kellokin hiljenee.

Sykevyön parittaminen kännykän kanssa tarjoaa mahdollisuuden katsella vyön lataustilaa ja sykettä useilla eri sovelluksilla. Parittamista en kuitenkaan suosittele, koska puhelin nappaa BT-yhteyden ja sitten voi tulla yllätyksenä, miksi kello ei näe enää sykevyötä. Eli yksi ja vain yksi yhteys, niin kaikki pelittää (tai sitten laitat Bluetoothin kännystä pois päältä, kun haluat käyttää kelloa).

Hyvää on GPS paikannuksen nopeus. Sijainnin olen yleensä saanut lähes heti eikä tarkkuudessa ole valittamista edes metsäisellä lenkkipolulla.

Uintia olen testannut vasta kerran, mutta 25 metrin altaalla kello mittaili matkaa täsmällisesti. Ekaa kertaa heräsi ajatus, että kellosta voisi jo uidessa katsoa, paljonko matkaa on jäljellä sopivaan tasalukemaan. Toisaalta uintityylien veikkaukset meni hieman arpoen, mutta lie osin uimarinkin vika. Mikä sykevyöhön tulee, altaalla piti opetella pehmeä polkaisu altaan päädyistä, jotta sykevyö ei valunut rinnalta. Harjottelun jälkeen ongelmia ei esiintynyt ja sain ekaa kertaa nähdä, millainen sykkeeni on uinnin aikana.

Ambit 3 Peak on ollut huoleton valinta spinning ajossa. Käytän sen kanssa Wahoon kadenssianturia, joka toimii kellon kanssa moitteetta. Anturin asentamiseksi pyörään riittää sen tökkääminen sinitarralla johonkin kohtaa poljinta. Toimii, mutta kerran yläpään kadenssit (yli 120) sain näkymään vain paremmalla asettelulla ja toistaiseksi mittari ei yli 190 tuloksia ole näyttänyt.

Niinkin yksinkertainen asia, kuin harjoituksen sykerajat, olisi mukava saada paremmin näkymään ranteessa.

Bull88
22.01.2016, 09.30
^iso apu ambit3 hankintaa miettiville, kiitos kokemuksistasi!

maalinni
22.01.2016, 15.17
Ei se tavan ambittikaan kovin herkkään naarmuunnu, koska lasi on aika syvällä kellossa. Eli reunus ottaa iskut vastaan.

Polun tukko
04.02.2016, 21.33
Onko joku perehtynyt eroihin kcal kulutuksessa eri merkkien kelloissa? Polari näytti isompia määriä kuin suunto, eikä puhuta sadasta tai kahdesta kcal samalaisella lenkillä.

Simo Ahtola
05.02.2016, 16.50
Siis samaan aikaan mitattuna samalla henkilöllä?

Polun tukko
05.02.2016, 21.27
Eri aikaan samalla henkilöllä.

hannupulkkinen
06.02.2016, 09.57
Onko joku perehtynyt eroihin kcal kulutuksessa eri merkkien kelloissa? Polari näytti isompia määriä kuin suunto, eikä puhuta sadasta tai kahdesta kcal samalaisella lenkillä.
Oliko molemmissa laitteissa varmasti samat oman profiilin säädöt? Paino, aktiivisuusluokka, maksimisyke, ikä jne. Ne vaikuttavat todella paljon mitattuun kalorikulutukseen.

maalinni
06.02.2016, 10.51
Eiköhän ne kalorimittarit ole parhaimmillaankin vain suuntaa antavia.

Nicco
06.02.2016, 21.42
Suunnolla taitaa olla nyt joku häiriö kalorin laskennan suhteen. Keskiviikkona ja tänään sama lenkkin kesto ja syke keskiarvo. Ke kulutus 720kcal ja tänään 390kcal. Ke palautumisen arvio 18h ja tänään 10h. Synkronoin laitteen näiden lenkkien välissä. Josko olisivat korjanneet ja uusi synkkaus auttaisi.

maalinni
07.02.2016, 09.05
^ oliko sykkeetkin samat. Kyllähän se kalorikulutus vaihtelee riippuen kehon rasituksesta, mutta tuo on kyllä aika iso ero.

Phobia
08.02.2016, 14.26
Suunnolla taitaa olla nyt joku häiriö kalorin laskennan suhteen. Keskiviikkona ja tänään sama lenkkin kesto ja syke keskiarvo. Ke kulutus 720kcal ja tänään 390kcal. Ke palautumisen arvio 18h ja tänään 10h. Synkronoin laitteen näiden lenkkien välissä. Josko olisivat korjanneet ja uusi synkkaus auttaisi.

Kun synkronoit laitteen treenien välissä, sieltä synkronoituu myös sinun omat tietosi (painot, aktiivisuusluokat jne) - jos ne olivat aikaisemmin kellossa metsässä ja netissä oikein (tai toisinpäin jolloin uudet tiedot ovat nyt pielessä :)), kulutuslaskuri voi helposti heittää tuplat.

Synkronointi ei itsessään muuta mitään laskentoja jos et samalla tee erikseen versiopäivitystä minkä kyllä huomaa mikäli näin. Tuohon liittyviä muutoksia ei ole kuitenkaan aikoihin tullut versioiden mukana.

Nicco
08.02.2016, 16.18
Kun synkronoit laitteen treenien välissä, sieltä synkronoituu myös sinun omat tietosi (painot, aktiivisuusluokat jne) - jos ne olivat aikaisemmin kellossa metsässä ja netissä oikein (tai toisinpäin jolloin uudet tiedot ovat nyt pielessä :)), kulutuslaskuri voi helposti heittää tuplat.

Synkronointi ei itsessään muuta mitään laskentoja jos et samalla tee erikseen versiopäivitystä minkä kyllä huomaa mikäli näin. Tuohon liittyviä muutoksia ei ole kuitenkaan aikoihin tullut versioiden mukana.
Omia tietoja en ole näiden harjoitusten välillä muuttanut kellosta tai koneelta (tarkistin niiden olevan ok). Myöskään mitään kellon softa päivityksiä en ole lataillut. Oletin että esim. Omien tietojen synkkauksessa olisi jokin virhe tms. Tätä kalori eroa on hieman hankala selittää jos kellossa ei ole mitään vialla.

Nicco
08.02.2016, 16.25
^ oliko sykkeetkin samat. Kyllähän se kalorikulutus vaihtelee riippuen kehon rasituksesta, mutta tuo on kyllä aika iso ero.
720 kcal lenki ka. syke 135 ja 390kcal ka. Syke 137. Ja tosiaan kestot parin minuutin erolla. Toisaalta kalorit mulle aivan se ja sama, mutta sen verran poikkeavat olivat arviot että kiinnitin huomiota.

Polun tukko
08.02.2016, 18.43
Kuten jo kirjoitin,esim polariin nähden näyttää huomattavasti pienempiä kulutuksia.Itsellä myös outoa hajontaa kcal arvoissa suunnossa,samoin kuin nicco:lla.

maalinni
08.02.2016, 19.28
Kyllähän se palautuminenkin vaikuttaa kaloreihin, eli jos ekan treenin alla oli kova treeni, niin antaa isot kalorit? Mutta kaipa tossa on joku häiriö. Paras kalorimittari on imo peili.

JKK
08.02.2016, 19.32
Kyllähän se palautuminenkin vaikuttaa kaloreihin, eli jos ekan treenin alla oli kova treeni, niin antaa isot kalorit? Mutta kaipa tossa on joku häiriö. Paras kalorimittari on imo peili.

Joo, mutta tälläisellä entisellä läskillä tuo kalorimittaus antaa uskoa tekemäänsä. Esimerkiksi Apple Watchin mittaus antaa todella pieniä lukuja. Polarihan erittelee perusaineenvaihdunnan kalorit, aktiiviset kalorit ja harjoituskalorit erikseen. Suunto muistaakseni lyö kaikki yhteen.

Phobia
08.02.2016, 21.31
Apple Watch näyttää kalorit sen mukaan mitä on extraa peruskulutukseen, siinä missä muut mittarit näyttää treenin ajan kokonaiskulutuksen. Siksi AppleWatchin luvut on pienempiä, mutta toisaalta oikeampia. Eli samalla tavalla kuin Polar, Health.app on vaan aika hankala käyttöliittymä tulkita :)

hannupulkkinen
09.02.2016, 00.25
Minulla Suunto antaa aika samanlaisia kulutuslukemia toisin kuin aikaisempi Garmin. Se oli kyllä vanha ja ei siinä ei ollut sykevälimittausta. Tosin näin vanhalla eivät palautumisajat näytä pitävän paikkaansa kun maksimisyke laskee ikääntyessä, mutta aerobinen ja anaerobinen kynnys samassa tahdissa ja ehkä siksi kulutuslukematkin ovat aika korkeat.

maalinni
09.02.2016, 06.58
Apple Watch näyttää kalorit sen mukaan mitä on extraa peruskulutukseen, siinä missä muut mittarit näyttää treenin ajan kokonaiskulutuksen. Siksi AppleWatchin luvut on pienempiä, mutta toisaalta oikeampia. Eli samalla tavalla kuin Polar, Health.app on vaan aika hankala käyttöliittymä tulkita :)

voihan niitä muitakin kelloja käyttää kokoajan... Itse uskoisin eniten Polarin mittariin, koska Polar on tehnyt aika paljon duunia tällä saralla.

pavel
14.02.2016, 12.25
Loistavasti vuosia palvellut Suunnon t6c hajosi jokunen aika sitten, joten tulipa itsekin tilattua Ambit 3 Peak HR ja halvin hinta löytyi Scandinavian Outdoorista. Ystävänpäiväalen jälkeen maksettavaa jäi 342e.

Ai että, tämä antaa lisäpotkua kevään syketreeneihin ja kesän vaelluksiin!

eagle
23.02.2016, 17.48
Onko tuossa siis kuinka pahoja synkkausongelmia ollu ambit3 ja android sovelluksen välillä? Peak black mallia ostamassa niin ois kiva kuulla mikä on tilanne nyt..

Nicco
23.02.2016, 19.06
Mulla ambit3 run ja huawei honor6. Android 5.jotain ja synkkaa suht ok joskin hi-taas-ti. Kokemusta kylläkin vain muutama viikko. Pyötäkoneella synkkaa nopeasti ja varmasti.

Pitts
23.02.2016, 19.59
Ambit 3 Peak ja iPhone, ei mikään nopea yhdistelmä tämäkään synkkausta tehtäessä.

eagle
23.02.2016, 20.38
Hitaus ei sinänsä haittais, mutta onko tässä "katkoksia" tms.?

^ Oletko muuten ollut tyytyväinen peakiin? Ja onkos se tuo black malli..?

TjRx
24.02.2016, 22.25
Mulla on tuo black malli. Edellinen puhelin oli LG d315 ja se pätki jatkuvasti yhteyttä kelloon. Synkronointi oli melkoista tuuri peliä. Puhelin on vaihtunut moto g3:seen ja pätkimiset ja muutkin ongelmat on poistunu. Mun mielestä suunnon äppi on vain niin pirun raskas, ettei sitä kannata yrittää kovin vanhalla puhelimella käyttää.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Pitts
25.02.2016, 06.20
Mulla on Sapphire. Olen ollut tyytyväinen, kaikkia ominaisuuksia en ole edes tullut käyttäneeksi. Katkoksia puhelin-kello yhteydessä en ole huomannut enää uusimman softapäivityksen myötä. Aiemmin synkkauksen aloitus ei meinannut onnistua. Ei se silloinkaan pätkinyt, kunhan sai alkuun.

pturunen
03.03.2016, 12.45
Onko kenelläkään tietoa, mistä sport/peak -versiota saisi halvalla? Hintaseurannan perusteella voi jotain päätellä, mutta olisko kukaan törmännyt mihinkään tarjoukseen tms.? Polttelee tuo Ambit sen verran pahasti...

eagle
03.03.2016, 15.04
http://www.wiggle.co.uk/suunto-ambit-3-peak-black-with-hrm/?curr=EUR&dest=58 Tässä halvin minkä olen löytänyt, kohta lähtee tilaukseen.

am8119
03.03.2016, 15.52
http://webshop.velo-oxygen.fi/tarvikkeet/mittarit/suunto/suuntosuunto-ambit3-sport-hr.html

http://webshop.velo-oxygen.fi/tarvikkeet/mittarit/suunto/suuntosuunto-ambit3-sport-hr-sapphire.html

Blackborow
03.03.2016, 16.18
Mitä eroa näillä esim. Ambit3 Sport ja Ambit3 Peak malleilla oikeasti on?

jarnose
03.03.2016, 16.21
Mitä eroa näillä esim. Ambit3 Sport ja Ambit3 Peak malleilla oikeasti on?
Barometri ja akun kesto ehkä ne merkittävimmät.

pturunen
03.03.2016, 17.46
Barometriin sisältyy siis myös säätiedot. tavallaan aika turhia ominaisuuksia, mutta 2x akunkesto on aika kova juttu.

eagle
03.03.2016, 19.27
Ja barometri näyttää nousut ja laskut oikein..

JKK
03.03.2016, 19.59
Suunto Ambit3 Vertical tuli hommattua. Taas sama ongelma Suunnon mittareista, syke katkeilee kesken lenkkien. Sama ongelmaa on ollut aikaisempien Suuntojen kanssa myös. Sitten sain päähäni parittaa Polarin vyön ja ei mitään katkeiluja. En tiedä mikä tuossa Suunnon vyön rakenteessa ei toimi minulle. Vertical mittaa nousut ja laskut barometrilla ja se vähän töppö GBS-antenni on kellon sisällä.

Blackborow
03.03.2016, 20.02
Barometri ja akun kesto ehkä ne merkittävimmät.Kiitos. Barometrin tarve on vähän niin ja näin, mutta parempi akun kesto kelpaa kyllä.

jarnose
03.03.2016, 20.10
Kiitos. Barometrin tarve on vähän niin ja näin, mutta parempi akun kesto kelpaa kyllä.
Barometrin perusteella mitattu korkeus on aika tarkka, mutta gps:n perustuva ei niinkään. Itsellä 2S käytössä jossa ei barometriä, ja lenkin nousu ja lasku metreissä voi olla eroa kymmeniä metrejä, vaikka lähtö ja loppu on samassa paikassa. Omassa käytössä ei merkitystä, mutta jollekin muulle voi olla. Nythän on julkaistu myös Ambit 3 Vertical, jossa on barometri, ja antennimöykky on poistunut.

jarnose
03.03.2016, 20.11
Suunto Ambit3 Vertical tuli hommattua. Taas sama ongelma Suunnon mittareista, syke katkeilee kesken lenkkien. Sama ongelmaa on ollut aikaisempien Suuntojen kanssa myös. Sitten sain päähäni parittaa Polarin vyön ja ei mitään katkeiluja. En tiedä mikä tuossa Suunnon vyön rakenteessa ei toimi minulle. Vertical mittaa nousut ja laskut barometrilla ja se vähän töppö GBS-antenni on kellon sisällä.
Kastele vyö reilusti hanan alla ennen lenkkiä. Itsellä auttoi sykkeen katkeiluihin ja piikkeihin.

Blackborow
03.03.2016, 20.16
Barometrin perusteella mitattu korkeus on aika tarkka, mutta gps:n perustuva ei niinkään. Itsellä 2S käytössä jossa ei barometriä, ja lenkin nousu ja lasku metreissä voi olla eroa kymmeniä metrejä, vaikka lähtö ja loppu on samassa paikassa. Omassa käytössä ei merkitystä, mutta jollekin muulle voi olla. Nythän on julkaistu myös Ambit 3 Vertical, jossa on barometri, ja antennimöykky on poistunut.Juu tiedän kyllä mitä hyötyä barometristä on, mutta itselleni ei ole niin merkitystä tarkoilla nousu tai laskumetreillä.

Rainmakerin mukaan tuossa Verticalissa on akun kesto samaa tasoa Sportin kanssa eli huonompi kuin Peakissa. Paljon ero lienee käytännössä?

JKK
03.03.2016, 20.48
Kastele vyö reilusti hanan alla ennen lenkkiä. Itsellä auttoi sykkeen katkeiluihin ja piikkeihin.

Olen käyttänyt jopa sitä geeliä mitä laitetaan ultraäänilaitteet alle. Polar ei ole ikinä pätkinyt, katsotaan miten toimii Polarin vyöllä, ainakin pariutui. Kello kävi Suunnon huollossa ns rasitustestissä ja kellon päässä ei ole ongelmaa.

JKK
03.03.2016, 20.51
Juu tiedän kyllä mitä hyötyä barometristä on, mutta itselleni ei ole niin merkitystä tarkoilla nousu tai laskumetreillä.

Rainmakerin mukaan tuossa Verticalissa on akun kesto samaa tasoa Sportin kanssa eli huonompi kuin Peakissa. Paljon ero lienee käytännössä?

No normi 3:lla menee ihmiset täyspitkän Trialthonin läpi. Kuten myös ykkösellä tehtiin. Edellinen Suunto oli tuo Peak, mutta ne sykkeen mittaus ongelmat ja typerä antenni mötikkä tökki.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160303/ec433f69f90b68d6fefee33852df9fc9.jpg

eagle
03.03.2016, 21.50
Mikä siis on tämä "typerä" antennimötikkä?? On siis ilmeisesti vain Peak mallissa?

marco1
03.03.2016, 22.02
No normi 3:lla menee ihmiset täyspitkän Trialthonin läpi.
Pitkä akkukesto on hieno asia vaikkapa pitkän viikonlopun reenileirissä.

Nelosta tai vitosta odotellessa, 2 toimii vielä hyvin enkä kaipaa oikeastaan muuta kuin mataluutta kello-osaan. Ja viikon käyttöaikaa.

JKK
03.03.2016, 22.10
Mikä siis on tämä "typerä" antennimötikkä?? On siis ilmeisesti vain Peak mallissa?

Se on kaikissa Ambit malleissa, paitsi Verticalissa. Eihän se ole typerä jos sitä itse ei koe typeräksi. Makuja ja mielipiteitä on monenlaisia,

eagle
03.03.2016, 22.12
Itse en tuossa 2S mallissa ole huomanmut että ois mitenkään typerä :D Onko se siis samanlainen tuossa peakissa? Ja missä se on? :D

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

JKK
03.03.2016, 22.12
Pitkä akkukesto on hieno asia vaikkapa pitkän viikonlopun reenileirissä.

Nelosta tai vitosta odotellessa, 2 toimii vielä hyvin enkä kaipaa oikeastaan muuta kuin mataluutta kello-osaan. Ja viikon käyttöaikaa.

Luulenpa, että viikon käyttöaika tulee sitten kun joku valmistaja tekee valosta latautuvan. Saapas nähdä kuka tekee semmoisen ensin.

JKK
03.03.2016, 22.14
Itse en tuossa 2S mallissa ole huomanmut että ois mitenkään typerä :D Onko se siis samanlainen tuossa peakissa? Ja missä se on? :D

No se on se Stubb mötikkä. Kirjoitinkin jo, että kukin makunsa mukaan. Tuskin tämä limenvihreä ihan kaikille putoaa.

eagle
03.03.2016, 22.19
Nyt selkis kuvahaun avulla mikä tuo mötikkä siis on. :D

pturunen
06.03.2016, 20.07
Kranttu tämä on kytkemään Movescouttiin (iPhone-versio). Kerran suostui pariutumaan ja sen jälkeen en ole onnistunut (vaikka kiinni laittaisi puhkaan). Tiuku ja vyö juttelevat kyllä keskenään.

JKK
06.03.2016, 20.14
Tässä Suunnon ohjeet pariutumiseen...

Hyvä

Kiitos yhteydenotostanne Suunnon Asiakastukeen.

Viitaten edelliseen puhelinkeskusteluumme;

Pyytäisin kokeileman paritusta seuraamalla näitä ohjeita:
1. Poistakaa ensin Movescount-sovelluksen pariliitos kellossanne painamalla [Next] –näppäintä. Päävalikossa valitkaa Parita -> Mobile App -> Pura pariliitos.
2. Avatkaa puhelimessanne Asetukset ja Bluetooth ja valitkaa Ambit-laitteenne kohdalla "Unohda laite".
3. Movescount Appissa: Laite (Gear) → Ambit → Tietoja (Details) → Unohda laite
4. Uudelleenkäynnistäkää puhelimenne. Näin resetoituu myös puhelimen Bluetooth-signaali.

Uudelleenparitus tapahtuu seuraavasti:
1. Avatkaa ja kirjautukaa Movescount Appiin sekä laittakaa Bluetooth päälle. Avatkaa “Ambit view” (Ambit näkymä).
2. Painakaa kellossanne [Next] –näppäintä päästäksenne päävalikkoon. Valitkaa Parita -> Mobile App.
3. Jos käytätte Androidia, pop-up ikkuna avautuu. Valitkaa Parita.
4. Kirjoittakaa kellossanne näkyvä salasana puhelimeenne ja valitkaa Parita.

Onnistuuko paritus näillä ohjeilla? Mikäli ei, voisitteko vastata tähän sähköpostiin ja kertoa seuraavat lisätiedot:
- puhelimen malli
- Androidin, Movescount Appin ja Ambitin ohjelmistoversio

Kiitos yhteistyöstänne!

Mikäli teillä on lisäkysymyksiä, pyydämme ystävällisesti ottamaan uudelleen yhteyttä!

Ystävällisin terveisin,

pturunen
06.03.2016, 20.29
Tuo jää siihen syncronizing -kohtaan "pyörimään". Kauanko sen vaiheen pitäisi kestää normaalisti?

JKK
06.03.2016, 21.23
Tuo jää siihen syncronizing -kohtaan "pyörimään". Kauanko sen vaiheen pitäisi kestää normaalisti?

iPhonella kesti, mutta S7 Edgellä on ollut aika nopeaa. Toisaalta synkkaan melkein aina koneella.

pturunen
06.03.2016, 22.12
Omituinen värkki, ilmoitti synkkauksen epäonnistuneen, mutta silti illan lenkki tuli movescouttiin ihan oikein. iPhonen bluetooth on ennenkin temppuillut mm. Lupinen valon ja langattomien kuulokkeiden kanssa. Ehkäpä vika on siinä päässä ketjua.

Phobia
07.03.2016, 07.04
Se vika oli eilen movescountin päässä kuten monena muunakin sunnuntai-iltana jostain syystä. Ensin synccailut eilen ei menneet läpi ollenkaan, puolen tunnin päästä siitä näennäisesti meni läpi mutta ei kuitenkaan oikeasti ja tossa joskus 22-22.30 välillä sitten toimi ok ja harjoituskin löytyi

pturunen
07.03.2016, 10.15
OK. Näyttää tosiaan siltä, koska nyt aamulla synkkasi saman tien työmatkan. Huvittaa, kun mies on kuin pikkupoika tutkiessaan matkan statseja ja parametrejä. Laitteet ovat mukavia :)

savolja
07.03.2016, 15.42
Itse jouduin moneen kertaan parittamaan kelloa ja puhelinta (iPhone 5S) keskenään, kunnes alkoi toimimaan. Siinä välissä ehti tulla muutama ohjelmistopäivitys, jotka nähtävästi vaikutti asiaan. Nyt toiminut hienosti usean kuukauden ajan putkeen vaikka alkuun takuuhuoltokin kävi mielessä kun mistään ei löytynyt tuohon minkäänlaista järkevää ratkaisuvaihtoehtoa. Yhden resetinkin tein kellolle, mutta sille ei ollut kovin merkittävää vaikutusta, mutta kannattaa kokeilla jos tökkiminen jatkuu. Lähinnä veikkaan, että kuun asento ollut väärä ostohetkenä.

JKK
07.03.2016, 15.58
Androidilla homma toimii huomattavasti paremmin kuin iPhonella. Minulla on molemmat puhelimet, eli voin verrata suoraan ilman sotaa käyttöjärjestelmistä.

pturunen
07.03.2016, 17.57
Pikakysymys: laitoin notificationit päälle, kun jossain mainostettiin puheluiden ja tekstiviestien näkymistä kellossa (ainakin iPhonen kanssa). Tästä seurasi, että HS:n RSS feedit hyökkäävät kelloon aina kun puhelimen bluetooth on päällä. Voiko tuota jotenkin estää siirtymästä puhelimesta kelloon? Haluaisin kuitenkin nähdä ajaessa kellosta, jos esim. lapsi soittaa.

Phobia
08.03.2016, 18.52
Pikakysymys: laitoin notificationit päälle, kun jossain mainostettiin puheluiden ja tekstiviestien näkymistä kellossa (ainakin iPhonen kanssa). Tästä seurasi, että HS:n RSS feedit hyökkäävät kelloon aina kun puhelimen bluetooth on päällä. Voiko tuota jotenkin estää siirtymästä puhelimesta kelloon? Haluaisin kuitenkin nähdä ajaessa kellosta, jos esim. lapsi soittaa.

Mulla olis periaatessa sama tarve mutta dumppasin myös notificaatiot pois päältä, se ei kuitenkaan se kello osaa mitenkään järkevästi ilmaista että puhelin soi ja se täyttyi vaan kaikenlaista turhasta notifikaatiosta mikä ei näy tossa ruudussa mitenkään.. Kateellisena joudun katsomaan paremman puoliskon AppleWatchia kuinka paljon paremmin se toimii tuossa käytössä :)

Ehkä jo seuraava Ambit-versio toimisi järkevästi tässä... Tai sitten Garmin.

gzmi
08.03.2016, 23.16
Mulla olis periaatessa sama tarve mutta dumppasin myös notificaatiot pois päältä, se ei kuitenkaan se kello osaa mitenkään järkevästi ilmaista että puhelin soi ja se täyttyi vaan kaikenlaista turhasta notifikaatiosta mikä ei näy tossa ruudussa mitenkään.. Kateellisena joudun katsomaan paremman puoliskon AppleWatchia kuinka paljon paremmin se toimii tuossa käytössä :)

Ehkä jo seuraava Ambit-versio toimisi järkevästi tässä... Tai sitten Garmin.

No ottaa pois turhat ilmoitukset, nopeampaa se on kahtoa kellosta. Mulla ei ole meilien ilmoituksia päällä, vain tekstarit, puhelut, kalenterit ja yhden lähteen isot uutisotsikot. Mulla on myös AW, mutta on Ambitinkin ilmoituksista hyötyä ihan hyvin.

Bull88
10.03.2016, 12.13
Miten taustalla päivitettyjen ohjelmien ilmot saa pois ipuhelimessa?

pturunen
21.03.2016, 19.09
Onnistuin jossain välissä laittamaan kelloon lajiksi maastopyöräilyn, mutta nyt en löydä ao. lajia listalta (pelkkä cycling valittavissa). Mistä tuon voi vaihtaa?

eagle
21.03.2016, 21.05
^ Movescountista laite>urheilutilat>luo uusi urheilutila, ja valitset siitä maastopyöräily.

pturunen
21.03.2016, 21.22
Ahaa, ilmankos en kellosta maastopyöräilyä löytänytkään. Kiits.

pturunen
23.03.2016, 16.15
Toinen pikakysymys: viritin kellon näyttämään iphoneen tulevat tekstarit. Pystyykö niitä scrollaamaan, jos viesti ei pituudeltaan mahdu kerralla kellon näyttöön? Tallentuvatko viestit johonkin kellon muistiin vai katoavatko ne jonkun ajan kuluessa (ts. onko riski, että muisti täyttyy ilmoituksista)?

Velluz
23.03.2016, 17.21
Onko kolmoselle jo softaa Ubuntulle? Kakkoselle on OpenAmbit, mutta kolmonen ei ilmeisesti siinä toimi?

janne_p
23.03.2016, 20.37
Onkos kellään ollut ongelmaa 3:sen näytön kanssa? Näyttö muuttunut yhtäkkiä todella harmaaksi ja kontrastin muuttaminen ei auta asiaa.
Samalla alkoi näköjään kova akun kuluminen latauksen jälkeen.

Pitts
23.03.2016, 21.32
Oli hetkellisesti samaa ongelmaa kovien pakkasten aikaan. Sai varman staattista sähköä. Näytönohjain kai otti itteensä. Ehkäpä sitä vois huollossa käydä näyttämässä, mulla on ainakin takuuta jäljellä.

Kakkula
24.03.2016, 18.53
Mulla oli/on ongelmaa näytön ja alti-baro toiminnon kanssa uusimman firmwaren päivityksen jälkeen. Näyttö himmeni edellä kuvatulla tavalla ja ilmanpaine ja korkeus toiminnot sekosivat. Korkeus heitteli tuhansia metrejä ja ilmanpaine näytti alle 500 hpa. Suunto ei korjannut vikaa ensimmäisellä kerralla ja jouduin lähettämään kellon toisen kerran huoltoon heti perään. Toisella kerralla vaihtoivat paine-anturin, mutta ilmanpaine ja korkeus eivät toimi vieläkään kuten ennen firmware päivitystä. Nyt ei voi käyttää enää automaattista asetusta, vaan joutuu käyttämään manuaalisia referenssejä. Ennen toimi hyvin omassa käytössä automaatilla. Kannattaa tarkastaa ilmanpaine-anturin näyttämä kun vika on päällä painamalla start stop ja back lap näppäimiä yhtäaikaa kunnes pääsee service valikkoon. Sieltä voi tarkastaa anturin arvon.

janne_p
25.03.2016, 17.25
Onkos kellään ollut ongelmaa 3:sen näytön kanssa? Näyttö muuttunut yhtäkkiä todella harmaaksi ja kontrastin muuttaminen ei auta asiaa.
Samalla alkoi näköjään kova akun kuluminen latauksen jälkeen.

Samana iltana kun akun kuluminen ja näytön epäselvyys alkoivat niin latasin laitteen. Illalla akku kului tod. nopeasti ja aamulla olikin jo tyhjä. Sitten aamulla laturiin ja ongelmat olivat hävinneet. Näyttö pelaa ja akkua riittää. Tein myös itse resetin mutta siitä ei ollut apua.

Polun tukko
25.03.2016, 21.08
Onko kellään ollut oiretta että reagoi hitaasti napin painalluksiin? Esim harjoitusta aloitettaessa?

gzmi
26.03.2016, 07.15
Hei, ei ole ollut näitä ongelmia. Uusinta päivitystäkään en ole asentanut. Päivitän kaikkia kaluja aina jälkikäteen kuukausissa. On ollut hyvä taktiikka.

janne_p
28.03.2016, 14.52
Mulla oli/on ongelmaa näytön ja alti-baro toiminnon kanssa uusimman firmwaren päivityksen jälkeen. Näyttö himmeni edellä kuvatulla tavalla ja ilmanpaine ja korkeus toiminnot sekosivat. Korkeus heitteli tuhansia metrejä ja ilmanpaine näytti alle 500 hpa. Suunto ei korjannut vikaa ensimmäisellä kerralla ja jouduin lähettämään kellon toisen kerran huoltoon heti perään. Toisella kerralla vaihtoivat paine-anturin, mutta ilmanpaine ja korkeus eivät toimi vieläkään kuten ennen firmware päivitystä. Nyt ei voi käyttää enää automaattista asetusta, vaan joutuu käyttämään manuaalisia referenssejä. Ennen toimi hyvin omassa käytössä automaatilla. Kannattaa tarkastaa ilmanpaine-anturin näyttämä kun vika on päällä painamalla start stop ja back lap näppäimiä yhtäaikaa kunnes pääsee service valikkoon. Sieltä voi tarkastaa anturin arvon.

Onkohan samaa vikaa kun ilmanpaine arvossa näkyy koko ajan kaksi viivaa?
Minkäänlaista ilmanpaineen arvoa en saa vaikka altibaro näyttö päällä. Huoltotilan kun aukaisee niin siellä on kyllä arvo ilmanpaineelle.
Lisäksi tänään hiihtolenkillä nousua ja laskua molempia 5000m ja tasaisella aikaa vain 12s vaikka varmasti oli enemmän tasaisella. Liittyykö tämäkin samaan vikaan kenties?

Pred
28.03.2016, 20.23
Onkohan samaa vikaa kun ilmanpaine arvossa näkyy koko ajan kaksi viivaa?
Minkäänlaista ilmanpaineen arvoa en saa vaikka altibaro näyttö päällä. Huoltotilan kun aukaisee niin siellä on kyllä arvo ilmanpaineelle.
Lisäksi tänään hiihtolenkillä nousua ja laskua molempia 5000m ja tasaisella aikaa vain 12s vaikka varmasti oli enemmän tasaisella. Liittyykö tämäkin samaan vikaan kenties?

Sama vika on nyt mullakin päällä. Tänään 70km lenkillä nousua yli 2500m, oikeasti ehkä 200m.

janne_p
28.03.2016, 21.41
Pitääpä varmaan huoltoon soitella. Ja sitten kai lähettää huoltoon. Ja nämä ongelmat alkaneet tuon näytön sekoilun jälkeen.

Kakkula
29.03.2016, 23.15
Kyllä nuo teidän oireet vaikuttaa samantyyppiseltä sekoilulta mitä mulla oli ton kellon kanssa. Vieläkin vähän heittelee korkeuden ja ilmanpaineen arvo, pitää varmaan soitella taas asiakaspalveluun. Soittakaa asiakaspalveluun ja tehkää huoltopyyntö ni saadaan massaa tälle ongelmalle. Mulla meni huolloissa molemmilla kerroilla muistaakseni n. viikko.

eagle
30.03.2016, 09.12
Itsellä herjaa myrskyvaroitusta vaikka mitään myrskyä ei näy, mistähän tuo johtuu?

Kakkula
30.03.2016, 14.10
Mulla teki tuota samaa kun vika oli päällä ja ilmanpaineen arvo seilasi ylö ja alas. Kello antaa myrskyvaroituksen kun ilmanpaine muuttuu nopeasti lyhyessä ajassa

janne_p
30.03.2016, 17.28
Mulla teki tuota samaa kun vika oli päällä ja ilmanpaineen arvo seilasi ylö ja alas. Kello antaa myrskyvaroituksen kun ilmanpaine muuttuu nopeasti lyhyessä ajassa

Mitenkä tämä vika on siis korjattu suunnon toimesta?

Kakkula
30.03.2016, 20.03
Paineanturi vaihdettiin

EMPY
01.04.2016, 18.40
Mistä johtuu se että Ambit2 siirtää vain ensimmäisen tallenetun suorituksen? Muut tallennetut suoritukset ilmestyvät viiveellä jossain välissä, kun kello on kytkettynä usb-johtoon ja movescount on avoimena.

maalinni
02.04.2016, 18.16

Suunto core teki minulla tuota, kun siirtyi ulkoa ilmastoituun tilaan.

Polun tukko
02.04.2016, 19.17
Saakos movescountissa yhdistettyä kaksi mowea yhdeksi? Epähuomiossa lenkin tauolla pysäytin koko tallennuksen kun pausettaa piti :cool:

gzmi
03.04.2016, 08.49
Ei taida saada, mutta editoida voi ainakin matkaa mitä olen tehnyt jos on tapahtunut jotain.

Polun tukko
03.04.2016, 09.08
Ei taida saada, mutta editoida voi ainakin matkaa mitä olen tehnyt jos on tapahtunut jotain.

Ajan ja matkkan voi kyllä muuttaa mutta kartalle ai taida antaa tehdä muutoksia?

hannupulkkinen
05.04.2016, 00.16
Tänään loppui sykevyöstä patteri. Täällä mökillä oli vain cr 2032 litiumbattereitä ja suunnon mukaan vyössä pitäisi olla 2025 batteri. No koitin kuitenkin tuota paksumpaa ja sinne meni ja ei pullistele. Hyvin toimii. Paksuuseroa taitaa olla 0,7 milliä. Ei kai siitä mitään haittaa ole?

hannupulkkinen
05.04.2016, 07.57
Luulin, että eilinen patterinvaihto mykisti sykevyön kun kello ei sitä löytänyt. Löysin täältä vastauksen. Eilen paritin luurin ja sykevyön ja siitähän se syy löytyi. Kello ja luuri eivät voi olla samaan aikaan yhteydessä sykevyöhön ja tämän tiedon sain haulla netistä juuri tältä palstalta. Kun poistin kellon (ei ku siis kännyn) bluetoothin käytöstä niin hetipä yhteys kellon ja vyön välillä syntyi.

Onneksi on tämä palsta.

okahkonen
05.04.2016, 18.22
Tänään loppui sykevyöstä patteri. Täällä mökillä oli vain cr 2032 litiumbattereitä ja suunnon mukaan vyössä pitäisi olla 2025 batteri. No koitin kuitenkin tuota paksumpaa ja sinne meni ja ei pullistele. Hyvin toimii. Paksuuseroa taitaa olla 0,7 milliä. Ei kai siitä mitään haittaa ole?

Kertoo jälleen omaa kieltään Suunnon asenteesta että käyttää kelloissaan muuta kuin yleisesti saatavilla olevaa 2032 paristoa.

kuovipolku
05.04.2016, 22.31
Eihän se paristo ole kellossa vaan sykemittarissa tai vyössä tai siis lähettimessä...

CR2032 löytyy kyllä useammasta laitteesta joten sellaisia yleensä löytyy jos löytyy piirongin laatikosta, mutta jos kävelee lähimpään Tokmanniin tai Clas Ohlsoniin, hyllystä löytyy melkoisella varmuudella kumpaakin. Vai meinaatko että maailmalla tilanne on toinen?

Eihän noilla ole eroa kuin että CR2025 on ohuempi ja tyhjenee ennen CR2032:ta. Jos kansi menee tiiviisti kiinni, vaihdosta ei pitäisi tosiaan olla haittaa. (Päinvastaisessa tilanteessa saatettaisiin tarvita jonkinlainen korotuspala.)

Voin olla väärässä mutta luulen että Suunto vaihtoi paristoa samalla kun sykevyö ja lähetin uusittiin eli haluttiin ohuin mahdollinen toimiva paristo.

PS Saattaa olla että Polarkin on joissain malleissaan joskus käyttänyt samaa paristoa.

maalinni
07.04.2016, 11.02
Ei nyt ambitteja, mutta Traverse mallisto laajenee http://www.suunto.com/fi-FI/Uutiset/Suunto-Traverse--mallisto-kasvaa-kahdella-kestavalla-mallilla/

jokohan kohta tulisi ambit4? Toivotavasti se on jotain täysin uutta, muuten taitaa fenix jyrätä.

maalinni
07.04.2016, 11.03
Kertoo jälleen omaa kieltään Suunnon asenteesta että käyttää kelloissaan muuta kuin yleisesti saatavilla olevaa 2032 paristoa.

Kyllä niitä meidän lähikaupasta saa. Parilla eurolla saa kaksi.

eagle
07.04.2016, 15.18
^^ Itse odottelen että Suunto tekisi ajotietokoneen..

eagle
18.04.2016, 20.40
Onko porukalla lämpömittari temppuillut Peak mallissa ja onko tuossa kuinka paljon heittoa oikeaan lämpötilaan?

JKK
18.04.2016, 21.01
Onko porukalla lämpömittari temppuillut Peak mallissa ja onko tuossa kuinka paljon heittoa oikeaan lämpötilaan?

Sehän ottaa lämpötilan ranteesta ja se voi olla viileämpi kuin ulkoilma.

eagle
18.04.2016, 21.02
^ Tuon oon huomannu, lenkillä meinaan tangossa kello niin mites siinä sitten?