PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Edge 1000

Sivut : 1 2 3 [4]

Morpheus3
21.11.2017, 23.38
Jos kelaa kasettia kolmisen vuotta taaksepäin ja muistelee millainen laite 1000 oli julkistushetkellä, en näe kovin suurta eroa. Muistaakseni BT-yhteys muuttui toimivaksi ja luotettavaksi vasta noin vuoden kuluttua julkaisusta.

Uudessa mallissa on aina bugeja. Oli kyseessä auto, kännykkä tai GPS -laite. Mielestäni kyse on enemmän siitä, miten viat korjataan.

Juuri tästä syystä kirjoitinkin oman lukemani perusteella vaikuttavan bugiselta. Itse arvostan enemmän sitä että saan maksamalleni rahalle toimivampaa vastinetta, ja sen vuoksi en yleensä hanki uutta tuotetta heti sen julkaisun jälkeen. Näin säästän todennäköisesti myös vähän rahaa, kun hinta on ehtinyt pudota early adapterien tasosta.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

veekoo
26.11.2017, 20.40
Tartuin itsekin Wigglen tarjoukseen. Nyt on parilla juoksu/kävelylenkillä ollut ranteessa Vivoactive HR ja taskussa Edge 1000. Lopputulos oli yllättävä: kun Vivoactive HR:n GPS-jäljestä pystyy suunnilleen katsomaan kummalla puolella katua on tullut kuljettua, niin Edgen jälki on sekalaista syheröä. Mitattu matka on Vivoactivella 12.2 km ja Edgellä 11.1km. Tallennusväliksi on konfiguroitu 1s.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Sen ymmärrän kyllä että Edge on suunniteltu pyöräilyyn, mutta kuitenkin tuo heikko GPS-jälki tuntuu oudolta.

CamoN
26.11.2017, 22.28
Tartuin itsekin Wigglen tarjoukseen. Nyt on parilla juoksu/kävelylenkillä ollut ranteessa Vivoactive HR ja taskussa Edge 1000.

...

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Sen ymmärrän kyllä että Edge on suunniteltu pyöräilyyn, mutta kuitenkin tuo heikko GPS-jälki tuntuu oudolta.

Aivan oikein. Edge on suunniteltu pyöräilyyn, ei taskussa pidettäväksi.

Jim717
26.11.2017, 22.48

Mahtaako Edge saada taskusta yhteyttä riittävän moneen sateliittiin, kun se on suunniteltu pyöräilyyn. Jos kokeilee juosta siten, että pitää Edgeä kädessä ja käsi suorana edessä

paaton
26.11.2017, 23.36
[/FONT]
...jos kokeilee juosta siten, että pitää Edgeä kädessä ja käsi suorana edessä

Ja nyt on myslit rinnuksilla :)

Jos tuo toimii, niin sitten vaan pop-niitillä garminin teline takaraivoon kiinni.

kuovipolku
27.11.2017, 00.16
Aivan oikein. Edge on suunniteltu pyöräilyyn, ei taskussa pidettäväksi.

Tyhmä kysymys: mistä Edge tietää että se on taskussa eikä stemmiin tai tankoon kiinnitettynä tai että nyt juostaan eikä pyöräillä?

Voisin ajatella ja ajattelenkin että jos Edgen kiinnittäisi pyörään pystyasentoon (pitkittäin tai poikittain), GPS-jälki olisi samaa luokkaa kuin juostessa Edge taskussa. Vai onko Edgen suunnittelussa jotain muutakin kuin pelkkiä "rakenteellisia esteitä" yhtä tarkkaan ja jatkuvaan satelliittiyhteyteen kuin pyöräillessä?

PS Muutaman lenkin olen ajanut oma vanha Edge 500 ajopaidan tai -takin taskussa, kun pyörässä ei syystä tai toisesta ole telinettä ollut kiinni, eikä parin-kolmen tunnin lenkillä ole tuollaista lähes kymmenen prosentin heittoa ole syntynyt. Mutta toisaalta selässä Edge on sen verran lähempänä tarkoitettua asentoa kuin esimerkiksi shortsien tai juoksutakin sivutaskussa.

Jim717
27.11.2017, 00.27
Tyhmä kysymys: mistä Edge tietää että se on taskussa eikä stemmiin tai tankoon kiinnitettynä tai että nyt juostaan eikä pyöräillä?

Voisin ajatella ja ajattelenkin että jos Edgen kiinnittäisi pyörään pystyasentoon (pitkittäin tai poikittain), GPS-jälki olisi samaa luokkaa kuin juostessa Edge taskussa. .
GPS toimii jos vastaanotin näkee 4 sateliittia, mutta mitä enemmän se näkee, sitä tarkempi.Selässä taskussa Edgen antenni varmaan sojottaa paremmin sataliitteja kohti kuin vaikka takin etupuolella taskussa.
Vartalo taitaa heiketää GPS-signaalia

Monroe
11.12.2017, 16.35
Lähettivät huollosta 1030:n vanhan 1000 tilalle. Ikää tuolle laitteelle oli kertynyt 1v 3kk. Laite oli tilattu Saksasta, joten epäilin miten suhtautuvat Suomen huollossa. [emoji3]

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Toisilla toi takuuhuolto vaan toimii [emoji106]

Itselleni tuli vähän erilainen kokemus. Tilasin uuden Edge1000 -> heti viallinen (latausliitin sökö) -> tilalle tuli käytetty Edge1000.

Toiminta oli sinänsä ripeää ja ystävällistä, mutta kyllähän se vähän harmittaa kun aivan iskemättömän laitteen tilalle tulee odottelun jälkeen käytetty. Tehdashuollettu toki mutta silti.

Kemizti
11.12.2017, 16.37
Itselleni tuli vähän erilainen kokemus. Tilasin uuden Edge1000 -> heti viallinen (latausliitin sökö) -> tilalle tuli käytetty Edge1000.

Toiminta oli sinänsä ripeää ja ystävällistä, mutta kyllähän se vähän harmittaa kun aivan iskemättömän laitteen tilalle tulee odottelun jälkeen käytetty. Tehdashuollettu toki mutta silti.Se voi olla että uusia ei ole enää olemassa, vain "factory refurbished" versioita, kun ei jälleenmyyjätkään pysty enää tilaamaan uusia myyntiin..

Keijo Leppänen
29.01.2018, 23.33
Meni mittari uuteen uskoon lenkkeillessä. Oik. Yläkulmasta lohkes pala ja näyttö on nykyään mallia irtonainen. Jonka johdosta kosketus näyttö ei toimi, ei pysty tallentaa viimestä suoritusta. Onko mitään tehtävissä?

noniinno
29.01.2018, 23.39
Lähetä huoltoon, saat satasella uuden tilalle. Tai sitten laitat kotivakuutuksen piikkiin...mutta taitaa se omavastuu olla suurempi. Olisko luottokortissa ollut jotain pöljän pojan vakuutusta?

Raimo R
31.01.2018, 22.49
Meni mittari uuteen uskoon lenkkeillessä. Oik. Yläkulmasta lohkes pala ja näyttö on nykyään mallia irtonainen. Jonka johdosta kosketus näyttö ei toimi, ei pysty tallentaa viimestä suoritusta. Onko mitään tehtävissä?
Jos kotelon päälliosa tai näyttö on selkeästi rikki, saattaa varaosa esim. ebayn garmin_parts:n kautta olla ratkaisu? Torx-ruuvari käteen ja laitteen purku?
Sain oman E810:n rikki menneen kotelon pohjaosan vaihtamalla laitteen taas toimimaan kaikilta osin. Oireina oli minulla sisäisen akun, latauksen ja Bluetoothin toimimattomuus. Ulkoisella akulla pystyin käyttämään laitetta. Varaosa tuli Venäjältä postitettuna n. viikossa.

Hub
05.02.2018, 00.13
Osaako joku sanoa mistä johtuu laitteen sammuminen itsekseen heti käynnistyksen jälkeen vaikka akku olisi täynnä? Tämä ominaisuus tuli yhtäkkiä.

PK1
05.02.2018, 00.40
Onko akku varmasti täynnä? Mulla teki kerran samaa, ja luulin akun olevan täynnä, mutta lataukseen laittaminen korjasi tilanteen.

anttipietila
05.02.2018, 15.44
Nyt feilaa päivitys 14.50 -> 14.60 versioon. Joskus aikaisemmin vika oli jossain korruptoituneessa päivitystiedostossa, muistaisko joku mikä se oli ja mistä sai ehjän tilalle? Ei sillä että tuo päivitys mitenkään oleellinen olisi mutta muistuttaa turhaan aina jokaisessa sopivassa ja sopimattomassa tilanteessa.

timpe
05.02.2018, 16.12
Nyt feilaa päivitys 14.50 -> 14.60 versioon. Joskus aikaisemmin vika oli jossain korruptoituneessa päivitystiedostossa, muistaisko joku mikä se oli ja mistä sai ehjän tilalle? Ei sillä että tuo päivitys mitenkään oleellinen olisi mutta muistuttaa turhaan aina jokaisessa sopivassa ja sopimattomassa tilanteessa.Poista gupdate.gcd garmin kansiosta. Garminin pitäisi tunnistaa taas sitten automaattisesti päivityksen tarve.

anttipietila
06.02.2018, 10.08
Poista gupdate.gcd garmin kansiosta. Garminin pitäisi tunnistaa taas sitten automaattisesti päivityksen tarve.

Tuolla onnistui, kiitoksia.

Jaho
07.02.2018, 22.27
Laitetaas tänne tämä kysymys, kun en löytänyt muualta foorumista tähän vastausta.
Elikkä mulla on mittarina Edge 1000 ja sitten Garminin Vector 2 polkimet. Polkimet pitäisi ilmeisesti saada päivitettyä Edgen kautta. Kun katson tuolta mittarista tunnistimet ja sieltä Vetoreiden tunnistimen tiedot. Siellä on kohta ohjelmistopäivitys, ja siinä alapuolella lukee "tarkastetaan päivityksiä". Siinä kohdassa on nuoli oikealle, josta ei kuitenkaan tapahdu mitään. Mikäköhän tuossa mättää? Ohjelmistoverio näyttäisi olevan 4.00 tällä hetkellä.

Keijo Leppänen
15.02.2018, 20.13

Garmin hävitti mulle lähettämänsä vaihto laitteen tai olivat lähettäneet sen jollekki muulle, Niin bränikkä 1030 oli seuraavana päivänä puhelin soitosta perillä. Reilun satakuuskybää tuli maksamaan. En valita.

PeeHoo
28.02.2018, 11.57
Myykö joku suomalaiskauppa Garminiin aika-ajopidiketta? Ulkomailta toki saa.
Normaali kiinnitys ei mahdu. Siis tällaista kaipaan, kuvan kiinnike on älyttömän kallis Barfly:
https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/09/barfly-tt-garmin-cycling-computer-mount-aero-bars3.jpg

Huoleton
02.03.2018, 14.30
Zipp-merkkistä muistelen nähneeni jossain kaupassa. Siis tämmöstä https://www.bike24.com/p274637.html Tuota samaa taitaa olla myös SRAM-brändättynä.
Goexposta varmaan löytyy joltain.

VesaP
02.03.2018, 14.50
K-Edgehän tekee (parhaita mun mielestä) laitetelineitä fillareihin, mutta en tiedä saako Suomesta. Tosin miksi edes vaivautua etsimään kun helpolla saa netistä?

https://cdn.bike-discount.de/media/org/orgb_K/orgid_763/thumbs/66277_1533720.jpg

mkpaa
05.03.2018, 13.22
Laite pääsee uudelle kierrokselle huoltoon. Tällä kertaa muistikortti ei enää lukitu paikoilleen.

PeeHoo
05.03.2018, 16.26
K-Edgehän tekee (parhaita mun mielestä) laitetelineitä fillareihin, mutta en tiedä saako Suomesta. Tosin miksi edes vaivautua etsimään kun helpolla saa netistä?

https://cdn.bike-discount.de/media/org/orgb_K/orgid_763/thumbs/66277_1533720.jpg
Ostin ihan Suomesta yksityiseltä. Hyvin sopii.
Joo, netistä saa, mutta tämä oli halpa ja lähes uusi.https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/28576885_10214635665865891_6694835414145476333_n.j pg?oh=63627ceac0320aa8ae08ef54a4687eee&oe=5B0E0424

PeeHoo
21.03.2018, 14.01
Uuden fillarin etukiekon napa, akseli. tai mikä tuo onkaan nimeltään, on ohuempi kuin aikaisemmissa fillareissa, eikä nopeusanturi ei pysy tiukasti paikallaan. Mitä suosittelette (siis muuta kuin kupillista espressoa).
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/29432285_10214788539487636_6417758854892748800_o.j pg?_nc_cat=0&oh=8b1d9b10fdbf098a4e9c98969e2ec5a3&oe=5B2EFCD1

Grandi66
21.03.2018, 14.02
Siirrä esim. Takanapaan.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla

Jim717
21.03.2018, 14.25
Sisäkumia navan ympärille kierros tai 2 ja sähköteippiä ympärille niin on napa paksumpi

CamoN
21.03.2018, 15.08
Tuohon nopeusanturin omaan kiinnityslenkkiin siansorkkasolmulla (läpi anturin kiinnityslenkistä ja itsensä läpi) sopivan kokoinen o-rengas jatkoksi, se navan ympäri ja kiinni anturin kiinnityskoukkuun.

VesaP
21.03.2018, 15.58
Ja ongelma on veemäisempi jos napa on liian paksu tuolle. Joo, voi jatkaa lenkuraa tai jopa liimata koko paskan kiinni napaan, mutta sit toi värkki ei enää toimi kun ympyrä on liian iso sensoreille siellä värkin sisällä. Esim napadynamo, ei toimi sen ympärillä.

Edit: Ei taida olla btw K-Edgen teline tuo PeeHoon hankkima tempotankogarminteline?

PeeHoo
22.03.2018, 09.46
Sisäkumia navan ympärille kierros tai 2 ja sähköteippiä ympärille niin on napa paksumpi

Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Takanapa olisi aika siisti vaihtoehto. Jos se toimii, alan käyttää sitä.

Mulla on muuten polkinnopeusanturi kiinni yhdellä nippusiteellä, se ei katkea niin kuin kumilenkki.

VesaP
22.03.2018, 09.55
Mulla on muuten polkinnopeusanturi kiinni yhdellä nippusiteellä, se ei katkea niin kuin kumilenkki.

Aika teoreettisen paska mäihä saisi olla että tuo sensori lähtisi kumilenkin katkeamisen takia jorpakkoon ajaessa, tuossa designissa kun on teoriassa useempi kuminauha vaikka ei oo kuin yksi. Väittäisin että ei kellään ole maailmassa katkennut tuo kumilenkki siten että sensori olisi päässyt tippumaan huomaamatta!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ07n4lkM6irxofGA3Ma9RFfl6M1pixi gMs753iBdNS3ITHz-T8

tunkkari
22.03.2018, 09.56
Pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Takanapa olisi aika siisti vaihtoehto. Jos se toimii, alan käyttää sitä.

Mulla on ollut nopeusanturi koko ajan takanavassa... Jotenkin paremmin piiloutuukin sinne kuin eteen...

Jim717
22.03.2018, 10.38
Takanapa olisi aika siisti vaihtoehto. Jos se toimii, alan käyttää sitä.

Minulla nopeusanturi ei takanavasta välittänyt dataa luotettavasti Garmin Edge 1000:n. Tämä ilmeni siten, että toisinaan nopeuslukema seilasi. Etunavan kanssa ei ole ollut ongelmia

PK1
23.03.2018, 06.24
Nopeus seilaa jos takarengas sutii, eli älkää ruovitelko.

hasu
14.04.2018, 10.16
Onko täällä kenelläkään kokemusta Garmin 1000:n akun vaihdosta? Youtubestahan löytyy varsin hyvä video, mutta kiinnostaisi kuulla aidompia käytännön kokemuksia.

Näin etukäteen ajattelin jättää kaiuttimen liittämättä akkuun, koska ääniä en käytä ja en omista noin ohuiden piuhojen kuorimiseen sopivia työkaluja.

Grandi66
14.04.2018, 10.37
Jos siulta löytyy elektroniikkaa harrastava ystävä/kaveri niin anna hänen tehdä se, jos itseltä ei tietotaitoa löydy. Miulla on pieni muutos tekeillä tonniseen.

Jim717
14.04.2018, 11.59
Garmin Edge 1000 on jostain syystä lakannut synkkaamasta ajoja Garmin Connectiin. Olen koittanut tehdä sen piuhalla ja käynnistämällä Garmin Expressin työasemassa, Garmin Edge 1000:n kautta WiFillä sekä Bluetooth:lla Garmin Connect iPhone App:n kautta.
Mitään virheilmoitusta ei siirrosta tule mutta ajot eivät näy Connectissa. Onko muilla ilmennyt tällaista ?

Terwis
15.04.2018, 21.04
Garmin Edge 1000 on jostain syystä lakannut synkkaamasta ajoja Garmin Connectiin. Olen koittanut tehdä sen piuhalla ja käynnistämällä Garmin Expressin työasemassa, Garmin Edge 1000:n kautta WiFillä sekä Bluetooth:lla Garmin Connect iPhone App:n kautta.
Mitään virheilmoitusta ei siirrosta tule mutta ajot eivät näy Connectissa. Onko muilla ilmennyt tällaista ?

Garminilla oli eilen huoltokatko.
Pahoittelivat ainakin Facebookissa mahdollisia ongelmia.

Jsip
10.05.2018, 23.44
Oma Garmin 1000 ei tunnista poljin- ja nopeusantureita. Monta kertaa olen laitteen sammuttanut, käynnistänyt uudelleen ja pyöritellyt kampia, mut ei...
Teenkö jotain vaan väärin ja onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa?

CamoN
11.05.2018, 06.49
Mitkä anturit? Garminin omat?

Onko antureista pääteltävissä herääkö ne liikkeestä? Onko paristoissa varmasti virtaa?

Oletko hakenut Edgellä kaikki antureita vai pelkkiä nopeus- ja kadenssiantureita? Yhdistelmäanturi (nopeus+kadenssi) on ANT+ -protokollassa eri laitos kuin nopeus- tai kadenssianturi, jos hakee yhdistelmäanturia niin yksittäisten ei pitäisikään näkyä.

Jsip
11.05.2018, 08.04
On Garminin omat. Olen myös hakenut etsi kaikki- tyylillä ja erikseen. Ei löydä.

Ostin tuotteen poistomyynnistä (Garmin Edge 1000 bundle) ja anturit tulivat siis mukana. Voiskohan patterit olla vaan lopussa antureissa, vaikka ei käytössä ole ollutkaan, mutta ryytyneet ajan saatossa...?

Moska
11.05.2018, 08.18
On Garminin omat. Olen myös hakenut etsi kaikki- tyylillä ja erikseen. Ei löydä.

Ostin tuotteen poistomyynnistä (Garmin Edge 1000 bundle) ja anturit tulivat siis mukana. Voiskohan patterit olla vaan lopussa antureissa, vaikka ei käytössä ole ollutkaan, mutta ryytyneet ajan saatossa...?Oletko käyttänyt antureiden pattereita irti? Anturit pystyy "resetoimaan" laittamalla pariston paikoilleen väärinpäin muutamaksi sekunniksi. Silloin anturin patteri kontaktit yhdistyvät pariston rungon kautta.

Jsip
11.05.2018, 08.30
Kiitos vinkistä!☺ En ole testannut. Täytyyki kokeilla heti kun pyörän läheisyyteen pääsen...

YocceT
11.05.2018, 10.30
Samantyyppisiä ongelemia oli itsellä Edge 800:n kanssa, tuohon asianomaiseen ketjuun siitä kirjoittelinkin. Illalla yritin kotona parittaa antureita mittarin kanssa, buuttailin ja resetoin mittaria. Ei vaan toiminut: jompi kumpi (speed tai cadence) parittui, mutta ei molemmat yhtä aikaa. Kyllästyin rassaamiseen, mittari oli reilun puoli vuorokautta sammuksissa ja seuraavana päivänä lenkkitauolla tien reunalla ajattelin vielä kerran kokeilla ja nyt parittui nätisti parissa sekunnissa ensin nopeusanturi ja perään kadenssianturi. En tiedä mistä johtui, ettei illalla onnistanut.. Ottiko jostain häiriötä (ant+ käyttää 2,4 GHz taajuutta, samaa kuin langattomat verkot), vai vaikuttiko vanha anturi jotenkin taustalla (vaikka siitä oli paristo irrotettu). No anyways, nyt toimii, vaikka tuossa jo tuli Googleteltua Wahoo Boltia korvaavaksi laitteeksi. :-)

Jsip
11.05.2018, 10.57
Jes!! Tein tämän "resetoinnin" ja nyt löysi heti molemmat anturit.☺ Kiitti vielä vinkistä!

nikobiker
14.07.2018, 13.26
Olen tottunut tekemään reitit Garmin 1000:een Stravan reittityökalulla ja nyt tänä keväänä olen huomannut, ettei navigointi toimi enää. Eli tulevista risteyksistä Garmin ei varoita enää ollenkaan. Laitteen turn guidance on kyllä päällä. Toisaalta jos poikkean reitiltä, niin sitten Garmin kyllä varoittaa. Piirretty reitti myös näkyy ajokartalla. Kokeilin tehdä reitin Garminin Connectin omalla reittityökalulla ja navigointi pelasi mainiosti silloin.

Onko joku muu huomannut samaa?

Isä nitro
15.10.2018, 22.08
Tämä ketju on ollut viime aikoina sangen hiljainen. Kokeillaan kuitenkin.

Minulla alkaa USB-latausportti vedellä viimeisiään tonnisessani. Lontoon murteella on moni muu todistanut samasta. Garminilta vastattiin, että ”Takuun ulkopuolisen laitevaihdon hinta on 164.00 EUR”. Minä vastasin että laitteen pitäisi toimia normaalisti takuun jälkeenkin (laite ostettu 3/2017) ja että eikö kyse voi olla myös huonosta liittimestä. Tähän ei ole vielä vastattu. Näin meidän kesken, minusta tuo mikro-USB pitäisi kieltää lailla.

Onko vastaavaa tilannetta tullut vastaan ja jos, niin miten olette toimineet?

Sent from my iPad using Tapatalk

Grandi66
15.10.2018, 22.24
Miulla sama tilanne, tosin takuuaika mennyt jo (2 vuotta). Kone on tällä hetkellä ystävällä fiksattavana, tarkoituksena tehdä vähän toisenlainen jutska. Siitä laitan kyl sitten infoo kun valmistuu.

Mattia
15.10.2018, 23.09
Reilun vuoden oli ikää, ku (ilmeisesti) liitin prakas, lataamine ei onnistunu. Muutama s-posti ja laite postiin. Paluupostina uusi. Vahvisti merkkiuskollisuutta.

mkpaa
15.10.2018, 23.32
Minulta ehti mennä kaksi 1000:a takuuvaihtoon ja kolmatta en ole avannut vaan ostin 1030:n tilalle. Se on ensimmäisen vajaan 10000 km jälkeen osoittautunut ihan hyväksi.

Isä nitro
15.10.2018, 23.59
Kiitos vastauksistanne. Näyttää siltä, että 1000ssa on ollut ongelmia ja myös vastaavia kuin oma huoleni. Vastuunsa tunteva valmistaja tietänee mitä pitää tehdä. Toinen minkä olen oppinut on se, että Garmin tuntuu, ainakin meidän käyttäjien mielestä, olevan kovin epätasa-arvoinen takuupolitiikassaan - toisille korvataan, toisille ei. Katsotaan kuinka käy.

Kulkuri
16.10.2018, 11.18
Omasta 1000sta hapertui virtanappula 3 vuoden käytön jälkeen, tämäkään ei ole aivan tuntematon ilmiö, netistä löytyy kuvia. Soitin Garminille, maksoin 164€ ja sain tilalle uuden 1030n. Mielestäni tämä oli hyvää asiakaspalvelua.

Mattia
16.10.2018, 11.32
^Hep ! Hyvä muistutus. Omassani petti virtanappula Ruska-ajon aikana syyskuussa. Piti kaivella "puukonkärjellä" ylös aina, kun painoi pohjaan. En enää muistanut asiaa, kun en mittariajelua ole sen reissun jälkeen tehny. Pitääpä laittaa viestiä Garminille.

Jim717
16.10.2018, 12.42
Ilmeisesti nuo USB-liittimen ongelmat johtuvat hapettumisesta, eli joskus aavistus kosteutta on päässyt liittimeen ?
Tarkistin omastani 2 vuotta vanhasta 1000:sta ja liitin oli ulkoisesti siisti, koska en sitä juuri sateella käytä. Vai onko liitin lakannut toimimasta vaikka se ei ole hapettunut ?

Isä nitro
16.10.2018, 14.21
Liittimen yksi osa eli ”latauspinta” on vääntynyt ja siten vaurioitunut. Tämä ongelmana, mikäli vain näen heikoilla silmilläni oikein. Pyysivät lähettämään kuvankin. Kosteutta yritän olla päästämättä sisään käyttämällä sitä kumista lärpäkettä.

Viimeisimpään viestiini (jossa totesin, että laitteen pitää toimia takuuajankin jälkeen) ei ole vielä vastattu. Mutta jos nyt hyväksyn tuon 164 euron maksun, niin saanko tilalle jonkun tehdaskunnostetun tonnisen vai uuden 1030? 1000 ei enää tietääkseni uutena saa ja jos saan 1030 voisin kuvitella siitä myös jotain maksavani.

Makke
16.10.2018, 16.16
Itsellä kanssa alkanut liitin temppuileen. Pitää olla tarkkana että laitteeseen ei koske latauksen aikana tai lataus loppuu. Heti jos johtoon koskee, niin lataus katkeaa. Laitteella toki ikää jo 3-4 vuotta. Tämä ongelma tosin ollut jo n. 6kk ja vielä sen kanssa elää kun tiedostaa vian.

mkpaa
16.10.2018, 17.48
Toi häiriö on juuri se, joka tekee matkakäytön mahdottomaksi. Sekä dynamosta suoraan että laukussa ladattaessa liitin liikkuu aina jonkin verran.

Isä nitro
16.10.2018, 19.40
Olin aivan unohtanut tuon matkakäytön. Sisäoloissa saan vanhan liittimen vielä jotenkuten toimimaan, mutta tien päällä homma olisi mennyt komiikan puolelle.

Mutta asiat etenevät. Garminilla ilmeisesti joku aikuinen luki viestini:

”Kaikilla Garmin laitteilla on kaksi vuotta takuuta.

Olemme tarkistanut asiaa uudemman kerran ja voimme tehdä takuunalaisen huoltopyynnön. On kuitenkin vaikea kuvan perusteella arvioida kuuluuko asia takuuseen vaan huollossa sen sitten näkee parhaiten.”

Eli lähetän laitteen huomenna huoltoon ja toivon parasta. Aina kannattaa kokeilla eikä uskoa ensimmäistä kommenttia.

Isä nitro
19.10.2018, 17.29
Nyt ovat lähettäneet saamieni tietojen mukaan minulle refurbished tonnisen. Siis sellaisen (toivottavasti) takuuhuolletun. Kenenkähän vanha lienee...

No, pääasia että en joudu maksamaan mitään kun kerta takuu oli voimassa.

Grandi66
22.10.2018, 10.42
Noin saatiin taas jatkoaikaa tonniselle. Ystävä liitti uudesn portin, vain lataus, vanha pois tieltä, pari piuhaa ja uus vanhan paikalle. Hyvin lataa, ainoa kauneus virhe oli et jäi vähän ulommaksi, mut käytetään teippiä.

Jim717
22.10.2018, 13.19
Noin saatiin taas jatkoaikaa tonniselle. Ystävä liitti uudesn portin, vain lataus, vanha pois tieltä, pari piuhaa ja uus vanhan paikalle.
Tuliko tuohon jokin erilainen liitin, jota kautta vain lataus ?
Tuota USB-liitintä tarvitsee harvoin muuhun kuin lataukseen, mutta joskus isommat tiedonsiirrot (kartat) taitavat vaatia siirron liittimen kautta ?

Grandi66
22.10.2018, 13.34
Ihan tuli micro micron tilalle.

Kartatkin olen siirtänyt kortille suoraan. Päivitykset hoitunut puhelimen kautta, joten tiedon siirtoa piuhan kautta en ole juurikaan tarvinnut. Siis käytän muita kuin garminin karttoja.

Grandi66
22.10.2018, 15.06
Ihan tuli micro micron tilalle.

Kartatkin olen siirtänyt kortille suoraan. Päivitykset hoitunut puhelimen kautta, joten tiedon siirtoa piuhan kautta en ole juurikaan tarvinnut. Siis käytän muita kuin garminin karttoja.

Ricky8
30.10.2018, 11.19
Nyt ovat lähettäneet saamieni tietojen mukaan minulle refurbished tonnisen. Siis sellaisen (toivottavasti) takuuhuolletun. Kenenkähän vanha lienee...

No, pääasia että en joudu maksamaan mitään kun kerta takuu oli voimassa.

Garminilla on noissa tehdaskorjatuissa vehkeissä on käsittääkseni myös uutta tuotetta vastaava 2 vuoden takuu, joten sinänsä hyvä diili. :cool:

Isä nitro
30.10.2018, 11.47
Mukava kuulla ja kiitos positiivisesta viestistäsi.

Olenkin jo vastaanottanut tuon tehdashuolletun vehkeen. Tietysti salaa toivoin, että olisin saanut uuden 1030n kun tätä tonnista ei enää tietääkseni tehdä, mutta olen toki tyytyväinen loppuratkaisuun. En maksanut mitään ja homma toimi todella nopeasti ja vaivattomasti. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkanen Garminin viitoittamalla tiellä ja todistan täällä nyt siis pääsääntöisesti myönteistä viestiä kyseisestä firmasta.

Piti vielä kysymän, että kun on aikanaan tullut muissakin yhteyksissä vastaan tämä "refurbished", että mitähän mahtaa tarkoittaa (vaikkapa) juuri näissä meidän Garmineissamme? Omani oli ainakin ulkoisesti uutta vastaavassa kunnossa. Edesmennyt oli silikonisen kuoren alla, mutta kyllä siihen oli jo jälkiä jäänyt.

nikobiker
30.10.2018, 23.26
Piti vielä kysymän, että kun on aikanaan tullut muissakin yhteyksissä vastaan tämä "refurbished", että mitähän mahtaa tarkoittaa (vaikkapa) juuri näissä meidän Garmineissamme? Omani oli ainakin ulkoisesti uutta vastaavassa kunnossa. Edesmennyt oli silikonisen kuoren alla, mutta kyllä siihen oli jo jälkiä jäänyt.

Kyllä se on ihan uusi laite eli eivät vanhoja ala korjailemaan kovin helpolla. Itselläni on tällainen myös, kun vanhasta hajosi virtanappula muutama kuukausi takuuajan päättymisen jälkeen. Tosin maksoin sen 160 egeä, kun ajattelin, että se on hyvä diili uudesta laitteesta 2 vuoden takuulla. Fiksu sai puhumalla näköjään vielä paremman diilin :)

Isä nitro
31.10.2018, 12.40
Hetkinen, parahin Niko, fiksuudesta en tiedä, mutta ehkä kyse on sinnikkyydestä ja vielä enemmän sairaslomasta. Nyt on aikaa päivittää sähkösopimukset, väärälle tilille menevät plussa-pisteet, toimimattomat 4g-liittymät...

Mutta uudeltahan tuo näytti.

VesaP
04.12.2018, 10.17
En löytänyt selvää vastausta googlella joten kysyn täällä. Toimiiko Polarin H10 sinihammassykevyö E1000:ssa? Ilmeisesti ainakin E1030:ssa toimii mutta 1000:ssa? Tonnisessahan on bluetooth mutta onko se vain kännykkäyhteyttä varten? Mitään muita sensoreita mulla ei ole bluetoothilla kuin toi uusi H10 mitä on tarkoitus käyttää traineroidessa pelkästään kun Tacxin TDA toimii vain BT:lla. Saako saman vyön sykkeet samalla myös Edgeen?

Grandi66
04.12.2018, 10.41
Kokeile löytääkö vyön.

jone1
04.12.2018, 21.30
Edge tonnissa ei mulla ainakaan toimi bluetooth laitteet. Puhelinta varten bt siinä.
Toi on mulla molemmissa käytössä, mulla siis 1000 ja 1030
http://www.clasohlson.com/fi/Sykevy%C3%B6-Wahoo-Tickr/Pr318659000 pelaa kuin junan vessa.

VesaP
01.01.2019, 00.18
Alkoi E1000 herjaamaan käynnistyksessä "Cannot unlock maps". Googletin, niin ainut keino "reinstall maps using garmin express". Onko mitään nopeempaa keinoa? Onko kartta käytettävissä kuitenkin tuosta herjasta huolimatta jos ei halua elämästään uhrata kolmea tuntia päivitykseen kun tuolla samalla perkuleen päivityksellä tuo on sekaisin mennytkin viimeksi.

jone1
01.01.2019, 10.31
Samaa herjannut jo muutaman viikon. En viittiny ruveta taisteleen, ehkä se joskus korjautuu.
https://forums.garmin.com/forum/into-sports/cycling/edge-1000-aa/1420734-cannot-unlock-map-error-after-upgrading-to-us-2018-20-maps

mkpaa
02.01.2019, 00.01
Aina voi käyttää muita kuin Garminin omia karttoja, jos siltä tuntuu. :)

TMo
02.01.2019, 08.07
Mulla syy tuohon cannot unlock maps oli sd kortin korruptoituminen. Korjasin sen ja asensin siellä olevan kartan uusiksi ja nyt pelittää. Mulla siis koneen muistissa vakiokartat sekä paikallinen ”arpotecnon” kartta ja sitten sd kortilla mtk maastokartta.

TMo
02.01.2019, 08.12
Mulla on jo pidempään vaivannut bluetooth ongelma edge1000 ja iPhone välillä. Aina uudelleen ”asentaen” bt yhteyden se pysyy muutaman lenkin ajan mutta lopettaa sitten kytkeytymisen lopulta taas. Poista puhelin/unohda laite ja uudelleen rakentamalla yhteyden saa taas vähäksi aikaa pelaamaan mutta sitten taas kaput. Vaihdoin jo puhelintakin 6s -> 7 mutta sama ongelma. Kellään vinkkiä (mieluiten jotain muuta kun garmin supportin vakio ”kokeile factory reset”)

ZaWing
23.01.2019, 20.08
Oman edgen akku alkaa tulla elämän kaarensa päähän kun ei enää lataudu kuin 90% asti ja kestää pelkässä sisäkäytössä jotain 4-6h.
Garminiin kun oli yhteydessä niin tarjosivat "uutta samanlaista" hintaan 164€.
Onko kellään kokemusta näistä? Jotain tehdashuollettuja malleja? Onhan esim uuden 1030 osto huomattavasti kalliimpaa...

Kemizti
23.01.2019, 20.28
Oman edgen akku alkaa tulla elämän kaarensa päähän kun ei enää lataudu kuin 90% asti ja kestää pelkässä sisäkäytössä jotain 4-6h.
Onko kellään kokemusta näistä? Jotain tehdashuollettuja malleja? Onhan esim uuden 1030 osto huomattavasti kalliimpaa...Jep, factory refurbished laitteita, koska tuotanto on lopetettu.. ei tuolla hinnalla kovin paha..

Isä nitro
23.01.2019, 23.12
Mulla on jo pidempään vaivannut bluetooth ongelma edge1000 ja iPhone välillä. Aina uudelleen ”asentaen” bt yhteyden se pysyy muutaman lenkin ajan mutta lopettaa sitten kytkeytymisen lopulta taas. Poista puhelin/unohda laite ja uudelleen rakentamalla yhteyden saa taas vähäksi aikaa pelaamaan mutta sitten taas kaput. Vaihdoin jo puhelintakin 6s -> 7 mutta sama ongelma. Kellään vinkkiä (mieluiten jotain muuta kun garmin supportin vakio ”kokeile factory reset”)

Sama ongelma ja sama ratkaisuyritys eli 6sta 7aan. Samoin Menossa jo toinen tonninen ja sama meno jatkuu: kytkee edelleen miten sattuu, suurimmaksi osaksi onnistuu. Jos on tarvis saada oikeasti toimimaan, niin muistaakseni BT pois ja sitten päälle Garminista. Tämän kummempaa vinkkiä ei ole tarjolla. Valitettavasti.

Isä nitro
23.01.2019, 23.17
Onko kellään kokemusta näistä? Jotain tehdashuollettuja malleja? Onhan esim uuden 1030 osto huomattavasti kalliimpaa...

Minä sain tuollaisen kun omastani meni latausliitin rikki. Tarinani löytyy muutaman viestin takaa. Saamani laite oli juuri tuollainen refurbished. Näytti aivan uudelta ja toimii kuten uusi - eli miten sattuu (mm. edellä mainittu BT).

Mutta joo, kun tuo 1030 ei paradigmaa tainnut muuttaa (?) niin taitaisin samassa tilanteessa ottaa tuolla rahalla tonnisen. Minä siis sain ilmaiseksi eli takuuseen, kun jaksoin puolustaa oikeuksiani. Akun kanssa voi tilanne olla toinen.

ZaWing
05.02.2019, 16.26

Vanha tonninen lähti "huoltoon" ja takasin tuli uusi 1030 paketissa. Ei kyllä valittamisen aihetta palvelusta. Pitäs varmaan olla tuo 1030 jo pikkuhiljaa sisäänajettu bugien osalta. Vähän nuo valkoset reunat särkee silmiä, mutta eiköhän siihen totu..

MRa
05.02.2019, 20.08
Vanha tonninen lähti "huoltoon" ja takasin tuli uusi 1030 paketissa. Ei kyllä valittamisen aihetta palvelusta. Pitäs varmaan olla tuo 1030 jo pikkuhiljaa sisäänajettu bugien osalta. Vähän nuo valkoset reunat särkee silmiä, mutta eiköhän siihen totu..

Samoin käbi mulla kun lähetin huoltoon näytön lasin vaihtoon.

mkpaa
06.02.2019, 21.46
Sniff. Mulla on avaamaton 1000 explore odottamassa käyttöä. 2. kerta takuusta takaisin tulleena. 1030 on ensimmäinen malli, josta ei varsinaisesti ole moittimista. Usb-c, langaton lataus suoraan usbllä/dynamolla ja sadetta sietävä näyttö olis kovia. :)

PeeHoo
30.04.2019, 16.17
Mullakin akku alkoi olla huono. Helsingin Mechelininkahdun Digishop.fi vaihtoi uuden tarvikeakun. Akku maksaa 15,95 ja vaihto 10 euroa. Homma tehdään jopa puoilessa tunnissa, jos akkuja on varastossa. Yleensä on.
Akku on firman mukaan helppo vaihtaa itsekin: Torx-ruuvit auki, kansi pois ja akku on esillä. En lähtenyt kokeilemaan ja maksoin mielelläni kympin.
Pitää kokeilla miten uusi akku kestää.

Edit: Näyttää lupaavalta. Ensimmäisen latauksen jälkeen mittari oli reilut viisi tuntia päällä ja akun varausta on mittarin mukaan jäljellä 49 %.

PeeHoo
19.05.2019, 10.56
Eilen Garmin 100 ja uusi halpa akku pitemmällä lenkillä. Matkaa 114 km ja kokonaisaika taukoineen reilut kuusi tuntia. En sammuttanut mittaria taukojen ajaksi. Sykevuo oli käytössä. Akkua jäljellä 58 %, joten halpa akku on enemmän kuin hintansa arvoinen.

Jakke81
06.07.2019, 11.22

Toinen kerran käytin garmin 1000 huollossa. Kivuttomasti ja nopeasti sai uuden. ilmeisesti asiakkaat on kuitenkin garminilla eri arvoisia koska eivät päivittäneet uudempaan malliin kuten useille muille.

Jyri K
06.07.2019, 12.48
Eilen Garmin 100 ja uusi halpa akku pitemmällä lenkillä. Matkaa 114 km ja kokonaisaika taukoineen reilut kuusi tuntia. En sammuttanut mittaria taukojen ajaksi. Sykevuo oli käytössä. Akkua jäljellä 58 %, joten halpa akku on enemmän kuin hintansa arvoinen.

Ei tuo nyt kyllä miltään pitkäkestoiselta akulta kuulosta. Moni kellokin pystyy nykyään tallentamaan luokkaa 16 tunnin päiväretken. Jotenkin oletin, että nämä puhelimen kokoiset laitteet pystyisi vaikka useamman päivän reissun hoitamaan.

Isä nitro
06.07.2019, 12.57
Ei tuo nyt kyllä miltään pitkäkestoiselta akulta kuulosta. Moni kellokin pystyy nykyään tallentamaan luokkaa 16 tunnin päiväretken. Jotenkin oletin, että nämä puhelimen kokoiset laitteet pystyisi vaikka useamman päivän reissun hoitamaan.

Kyllä se 1000 Garminille on kova suoritus. Tässä käyttänyt värkkiä kahden viikon ajan päivittäin reissullani ja navigointi syö paljon akkua. Bluetoothin ottaminen pois päältä auttaa suht paljon.

Muistatte kai Nokia vanhat puhelimet vuosituhannen vaihteesta? Niillä mentiin viikkokin. Muistakaa samalla myös näyttö? Ja isosta näytöstä seuraa iso käyttö.

Grandi66
06.07.2019, 13.00
Kun puottaa kaikki ylimääräiset pois ni akku kestää hiukan pidempää.

Lähetetty minun K10 laitteesta Tapatalkilla

PeeHoo
07.07.2019, 17.21
Ei ollut tarkoitus vertailla Garminia muihin, se ei liene palstan tarkoitus. Halusin vain kertoa mistä saa hyvin toimivan akun kohtuuhintaan. Eikä siis malli 100 vaan 1000.

Spoogy
05.11.2019, 16.21
Hola,

Mulla tuli edge 1000 ohjelmistopäivitys versiosta 15.20 versioon 15.30. Mitähän tuo päivitys mahtoi tuoda mukanaan, kun en löydä siitä mitään tietoja?

Jim717
06.11.2019, 00.01
Hola,

Mulla tuli edge 1000 ohjelmistopäivitys versiosta 15.20 versioon 15.30. Mitähän tuo päivitys mahtoi tuoda mukanaan, kun en löydä siitä mitään tietoja?
Ilmeisesti ainakin Glonass sateliittipaikannuksen ongelma on korjattu. Sen testiä varten oli tehty v 15.21 Beta. Jos käytti pelkkää GPS:ää, niin Edge 100 löysi sateliitit mutta ei aina, jos käytti GPS+Glonass

Edit: tuolta näkee päivitykset https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=7609
tuolla on maininta uudesta versiosta https://forums.garmin.com/sports-fitness/cycling/f/edge-1000/204375/new-edge-1000-version-15-30-now-available

jone1
06.11.2019, 10.14
Garmin foorumilta näkee tiedot ja saa betat. Glonas korjattu.
https://forums.garmin.com/sports-fitness/cycling/f/edge-1000/204375/new-edge-1000-version-15-30-now-available

Ylva Hubatsa
28.01.2020, 21.02
Garmin connect merkkaa suorituksen aina automaattisesti pyöräilyksi, miten saan muutettua vaikkapa juoksuksi.

Juha Lehtinen
29.01.2020, 11.01
Garmin connect merkkaa suorituksen aina automaattisesti pyöräilyksi, miten saan muutettua vaikkapa juoksuksi.

Esim. Mobiilisovelluksella seuraavasti. Valitset suorituksen, sen jälkeen pitäisi näkyä näytöllä kuva jossa ylhäällä on kolme pistettä alekkain, sieltä valikoit muokkaa suoritusta. Näin pääset muuttamaan suorituksen tyypin. Lopuksi pitää tallentaa vielä muutos.

Ylva Hubatsa
29.01.2020, 20.14
Esim. Mobiilisovelluksella seuraavasti. Valitset suorituksen, sen jälkeen pitäisi näkyä näytöllä kuva jossa ylhäällä on kolme pistettä alekkain, sieltä valikoit muokkaa suoritusta. Näin pääset muuttamaan suorituksen tyypin. Lopuksi pitää tallentaa vielä muutos.

Tarkoitin, että miten laitteen saa tekemään tuon automaattisesti, kun otan wifiyhteyden. Miksi oletuksena on pyöräily ja mistä sen voi muuttaa.

Mcross
29.01.2020, 20.37
Käytät pyöräilymittaria ja haluat muuttaa sen oletuksen muuksi, kuin pyöräily?🤔 Kyseinen laite on käsittääkseni suunniteltu nimenomaan pyöräilijöiden käyttöön. Itselläni on nykyisin Garmin Edge 530 pyörässä ja Garmin Fenix 5X muiden lajien tallentamiseen. Jos haluisin käyttää yhtä laitetta kaikkien harrastuksien tallentamiseen, niin miettisin aika tarkkaan mitä ominaisuuksia laitteelta tarvitsen. ps. olen omistanut tonnisen, mutta en tykännyt kosketusnäytöstä pakkasilla talvikäytössä. En haukkunut laitetta sen takia, vaan ostin Edge 520 mallin et voi käyttää napeille. Nykyään käytän Edge 530 mallia sen takia, että se on paljon parempi ominaisuuksiltaan kuin vanha Edge 520 malli. Oisin varman ostanut 1030 mallinkin, jos sitä voisi ohjata vain napeilla. Mä ajan paukkupakkasilla ja kaatosateessa ja kosketusnäyttö ei vaan minun mielestä toimi niissä olosuhteissa riittävän hyvin. Varsinkaan rukkaset kädessä.

Juha Lehtinen
30.01.2020, 10.22
Tarkoitin, että miten laitteen saa tekemään tuon automaattisesti, kun otan wifiyhteyden. Miksi oletuksena on pyöräily ja mistä sen voi muuttaa.

No Mcross tuossa jo syyn sanoikin. Kyseessä pelkästään pyöräilyyn tarkoitettu ajotietokone joten ei onnistu muuttaminen laitteesta. Syytä hankkia toisenlainen laite jos haluat muita kuin pyöräilysuorituksia tallentaa.

VesaP
30.01.2020, 15.03
Oisin varman ostanut 1030 mallinkin, jos sitä voisi ohjata vain napeilla. Mä ajan paukkupakkasilla ja kaatosateessa ja kosketusnäyttö ei vaan minun mielestä toimi niissä olosuhteissa riittävän hyvin. Varsinkaan rukkaset kädessä.

Garmin Edge Remote?

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/146078/pn/010-12094-10

https://static.garmincdn.com/en/products/010-12094-10/g/cf-lg.jpg

opadude
30.01.2020, 15.29
Garmin Edge Remote?

https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/146078/pn/010-12094-10

https://static.garmincdn.com/en/products/010-12094-10/g/cf-lg.jpg
Jostakin syystä tuohon ei ole raskittu laittaa riittävästi nappeja, yksikin lisää niin tuo voisi olla (jo välttävä) vaihtoehto. 530 mallissa nappeja on 7, tässä 3.

Moska
30.01.2020, 16.04
Jostakin syystä tuohon ei ole raskittu laittaa riittävästi nappeja, yksikin lisää niin tuo voisi olla (jo välttävä) vaihtoehto. 530 mallissa nappeja on 7, tässä 3.Shimanon Di2 sopivilla kahvoilla ja ew-wu111 ant+/Bluetooth moduulilla antaisi pari nappia lisää.

Ylva Hubatsa
30.01.2020, 19.30
No Mcross tuossa jo syyn sanoikin. Kyseessä pelkästään pyöräilyyn tarkoitettu ajotietokone joten ei onnistu muuttaminen laitteesta. Syytä hankkia toisenlainen laite jos haluat muita kuin pyöräilysuorituksia tallentaa.

Onko tosiaan näin, no en ihmettele. Polarin tuotteissa tuo toimenpide onnistuu vallan sukkelasti ja näppärästi.
Ei tää laite ole oikein koskaan herättäny minkäänlaista tyytyväisyyttä minulle.

TMo
31.01.2020, 15.42
Onko tosiaan näin, no en ihmettele. Polarin tuotteissa tuo toimenpide onnistuu vallan sukkelasti ja näppärästi.
Ei tää laite ole oikein koskaan herättäny minkäänlaista tyytyväisyyttä minulle.
Missä Polarin tuotteessa?

nikobiker
04.08.2020, 22.51
Kyllä se on ihan uusi laite eli eivät vanhoja ala korjailemaan kovin helpolla. Itselläni on tällainen myös, kun vanhasta hajosi virtanappula muutama kuukausi takuuajan päättymisen jälkeen. Tosin maksoin sen 160 egeä, kun ajattelin, että se on hyvä diili uudesta laitteesta 2 vuoden takuulla. Fiksu sai puhumalla näköjään vielä paremman diilin :)

Laitetaanpa raporttia, kun reilu pari viikkoa sitten tästäkin laitteesta hajosi virtanappula samaan tyyliin. Kumi murtui ja nappula lakkasi toimimasta. Onneksi takuuta oli vielä jäljellä kuukauden verran. Ajoitus rikkoontumiselle oli aika nappi, lisäksi kun pari päivää tuon jälkeen Garminin serveritkin olivat poissa pelissä. Garminin tuki lähetti sitten takuun piikkin minulle uuden 1030:sen tilalle. Kudosit Garminin tuelle hienosta asiakaspalveluasenteesta! Näin asiakkaista pidetään huolta.

paskalokki
25.04.2021, 14.39
Mistä väki ostanut etukiinnikkeitä erikseen? 40 € pienestä muovipalasta on mielestäni hiukan liikaa, puhumattakaan 60-70 € koneistetusta alumiinista, jonka hyöty harrastepyöräilijälle on tasan nolla.

edit: Tämä hoituikin jo.

PeeHoo
29.11.2021, 11.24
Mun osalta tähän ketjuun kirjoittaminen loppuu tähän, kun tonni lähtee huoltoon ja se vaihdetaan 1030:een. Akku on huono, eikä sitä vaihdeta, vaan koko laite menee vaihtoon. Mullehan se sopii tällä hinnalla hyvin. Tonni on matkustanut kai 10 kertaa Alpeille, Pyreneille ja muuallekin.
Jos korona helpottaa, niin 1030 matkustaa katsomaan vuoden 2022 Tourin 18. etappia Hautacamille ja muihinkin nousuihin. Lento on varattu ja maksettu.

Huollettava(t) tuote/tuotteet

Määrä

Hinta

Summa

Sub Assy, Unit + Weathercap, Edge 1000
xxx

-1

€0,00 EUR

€0,00 EUR

GPS Unit,Edge 1030,EU,Recertified
xxx

1

€132,26 EUR

€132,26 EUR

Välisumma

€132,26 EUR

Arvioitu vero

€31,74 EUR

Kokonaissumma

€164,00 EUR

jone1
29.11.2021, 11.54
Onko toi joku takuuhuolto?
Kuinka vanha toi tonni on?
Onko akun kanssa uudesta asti ollut ongelmia vai miksi hyvittävät noin paljon vaihdosta 1030:seen?

PeeHoo
29.11.2021, 17.12
Ei ole takuu. Laite on seitsemän vuotta vanha. Akku vaan on aika heikko eikä kestä koko päivän ajoa niin kuin uutena. Joskus pari vuotta sitten oli jo varavirtalähde mukana. Esimerkiksi 106 km:n lenkki; Bormio-Stelvio-Prato.Sveitsi-Passo Umbrail-Stelvio-Bormio -kierros, jossa oli 3360 metriöä nousua, kesti minulta niin kauan, että latasin mittaria Sveitsin puolellan varavirtalänteellä kahvulassa. Normaaleilla lenkeillä akku toimii kyllä ja voisin ajaa nopeammin pitkät lenkit. Jos vaan olisi voimia.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV83qZikRewqucfJ64aIdpM8-d5nOkgAR-FtYAmIuDZPvmBjrhN-dG7IYi-7vmppj1dAgSIXdK2xLXNenBTtJp-BcM02TPUdOaiHQBLIMPqMR5GMrp0z-j89CM6dsjA4ZXd1SocaN4zqFkT1vrLNZ2A=w1860-h1800-no?authuser=0

miq
29.11.2021, 21.32
Ei ole takuu. Laite on seitsemän vuotta vanha. Akku vaan on aika heikko eikä kestä koko päivän ajoa

Eli ihan Garminin aspan kautta käynnistit tämän vai miten hoidit asian?

PeeHoo
30.11.2021, 07.06
Eli ihan Garminin aspan kautta käynnistit tämän vai miten hoidit asian?
Joo, Sieltä. Pari kysymystä ja lähetettiin sähköpostissa tiedot. Tuli jopa osoitelappu, jossa oli viivakoodi. Se printattiin ja pantiin paketin päälle ja paketti lähti postista ilmaiseksi. Todella nopeaa ja hienoa palvelua. Asiaa hoitanut kaveri oli asiantunteva.
Kerron lisää, kunhan 1030 tulee.

kaakku
30.11.2021, 11.30
Vaihdoin kasisataseen akun itse, ei ollut hankala temppu. Youtubesta löytyi hyvä ohjevideo ja työkaluksi piti hakea pieni torx-avain motonetistä. Tarvikeakku maksoi muistaakseni noin parikymppiä.

Vinkkinä siis niille joille ei tarjota noin hyvää hyvitystä vaihdossa uuteen laitteeseen.

xubu
30.11.2021, 14.31
Ei ole takuu. Laite on seitsemän vuotta vanha. Akku vaan on aika heikko eikä kestä koko päivän ajoa niin kuin uutena. Joskus pari vuotta sitten oli jo varavirtalähde mukana. Esimerkiksi 106 km:n lenkki; Bormio-Stelvio-Prato.Sveitsi-Passo Umbrail-Stelvio-Bormio -kierros, jossa oli 3360 metriöä nousua, kesti minulta niin kauan, että latasin mittaria Sveitsin puolellan varavirtalänteellä kahvulassa. Normaaleilla lenkeillä akku toimii kyllä ja voisin ajaa nopeammin pitkät lenkit. Jos vaan olisi voimia.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV83qZikRewqucfJ64aIdpM8-d5nOkgAR-FtYAmIuDZPvmBjrhN-dG7IYi-7vmppj1dAgSIXdK2xLXNenBTtJp-BcM02TPUdOaiHQBLIMPqMR5GMrp0z-j89CM6dsjA4ZXd1SocaN4zqFkT1vrLNZ2A=w1860-h1800-no?authuser=0

Sori ot, mutta millaiset rajamuodollisuuden tuolla on? Sveitsihän ei ole EU maa.

PeeHoo
30.11.2021, 18.27
Sori ot, mutta millaiset rajamuodollisuuden tuolla on? Sveitsihän ei ole EU maa.
Olen ajanut tuon lenkin kahdesti, eli mennyt neljä kertaa rajan yli fillarilla Sveitsiin tai Italiaan. Pyöräilijät eivät kiinnostaneen rahavartijoita. Minulla oli kyllä passi mukana.

Ajoin autolla Bormiosta Livignoon, eli olin koko ajan Italiassa. Livignosta lähteissäni kysyttiin, että onko tullattavaa, se kun on melkein verovapaa tai ainakin matalan verotuksen alue.

Rivieralla Nizza-Monaco-Italia -reitillä mukanani on ollut ajokortti, mutta ei ole tarvinnut näyttää. Espanjasta Gibraltarille mennessä rajalla oli pitkä autojono muutamalla reissulla. Ajettiin fillareilla jonon ohi passi korkealla. Meidät viitattiin aina vaan menemään. Siinä tehdään kuulemma välillä aika tiukkojakin tarkastuksia. Rivieralla ei kuulemma pyöräilijöille juuri koskaan, mutta kai tarkastuksia tehdään joskus sielläkin.

xubu
01.12.2021, 08.51
^Kiitos tiedoista.

PeeHoo
01.12.2021, 10.35
^Kiitos tiedoista.
Matkoja on aina kiva muistella.
Garmin 1000:n ja tietysti myös 1030:n nousuprosenttinäyttö on noissa nousuissa mainio. Se kertoo (vain numeroina), että "Nyt pitäisi vielä jaksaa", "Tässä kuuluukin tuntua raskaalta" tai "Vanha mies, olisiko aika mennä kahville?"

Pumafi
01.12.2021, 11.02
OT

Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein eivät ole EU-maita, mutta kuuluvat Schengen-alueeseen, joten niihin voi matkustaa samalla tavoin kuin EU:n alueelle.EU-maista Schengen-sopimukseen eivät kuulu Irlanti, Bulgaria, Kypros, Kroatia ja Romania.

Suosittelen henkilökorttia mukaan. Kulkee passia mukavammin pyöräillessä mukana.

PeeHoo
05.12.2021, 17.12
Tämän viikon maanantaina soitin Garminin tukeen, sain tiedot, vein 1000:n postiin ja tänään lauantaina tuli uudelta näyttävä Edge 1030 läheiseen R-kioskiin. Nyt siihen imeytyy 1000:n tiedot. Gienoa palvelua ja systeemi toimii mainiosti. Pitää mennä kohta autotalliin kokeilemaan rullilla miten 1030 toimii.

Edit: hyvin toimii.

Kanuuna
07.01.2022, 00.11
Onkos jossain ollut pähkäilyä jo tulevasta Edge tonninelikymppisestä tässä tai jossain muussa ketjussa?

PeeHoo
09.01.2022, 12.52
Onkos jossain ollut pähkäilyä jo tulevasta Edge tonninelikymppisestä tässä tai jossain muussa ketjussa?
Etsin netistä ja m inä(kin) löysin vain arvailuja ja toivomuksia.
Toiveeni/arvaukseni on, että

• ulkonäkö muuttuu nykyaikaisemmaksi
• mittarista tulee litteämpi
• akun kesto paranee

En siis keksi mitään erityistä, joten en pääsisi Garminille tuotekehittäjäksi.

VesaP
08.07.2022, 13.11
En jaksa kelata tätä topiccia läpi joten laitan suoraan kyssäriä, saako jostain E1000:seen uusia ulkokuoria kun virtakytkin repesi irti ja laite näinollen käyttökelvoton kun vesi tunkeutuisi sisälle laitteeseen ja virtakytkintä pitäisi käyttää jollain hammastikulla ulkokuoren reiästä käsin?

Netissä on ohjeita jostain nippusideviritelmästä mutta uudet kuoret olis parempi. Kysyin Garminilta niin eivät korjaa tuota vaan ehdottivat lähes 200e hintaan vaihtoa vanhaan 1030:aan. Ei tullut kauppoja. 1030 plussan olisin voinut ottaa ko hinnalla mutta en 1030:aa.

Löytyy jo 1030+ itseltä mutta haluaisin pitää tämän 1000:sen backuplaitteena, jos saisi vaan kuoret vaihdettua. Laite muuten täysin priima, tuo pirun muovinen virtakytkin vain hajosi.

jone1
09.07.2022, 08.05
Itse viilasin pienen napin jonka asensin kuoren reikään ja pistin mustaa säköteippiä päälle. Kun laitteen avaa saa toisen pään teipistä siististi puoliskojen väliin.
Toimi hyvin näin. Tosin vajaa vuosi sitten tertuin tohon samaa vaihto diiliin. Jotain 140 ekuu silloin pyysivät vaihdosta. Näyttökin oli vielä ylänurkasta halki mutta toimi ok.

PeeHoo
09.07.2022, 17.46
En jaksa kelata tätä topiccia läpi joten laitan suoraan kyssäriä, saako jostain E1000:seen uusia ulkokuoria kun virtakytkin repesi irti ja laite näinollen käyttökelvoton kun vesi tunkeutuisi sisälle laitteeseen ja virtakytkintä pitäisi käyttää jollain hammastikulla ulkokuoren reiästä käsin?

Netissä on ohjeita jostain nippusideviritelmästä mutta uudet kuoret olis parempi. Kysyin Garminilta niin eivät korjaa tuota vaan ehdottivat lähes 200e hintaan vaihtoa vanhaan 1030:aan. Ei tullut kauppoja. 1030 plussan olisin voinut ottaa ko hinnalla mutta en 1030:aa.

Löytyy jo 1030+ itseltä mutta haluaisin pitää tämän 1000:sen backuplaitteena, jos saisi vaan kuoret vaihdettua. Laite muuten täysin priima, tuo pirun muovinen virtakytkin vain hajosi.
Kannattaa ehkä soittaa Suomen tukeen ja kysyä korjausta. Voi olla, että laitteesi voidaan vaihtaa tehdaskorjattuun 1030:een alle 200 eurolla. Kannattaa ainakin kysyä.

VesaP
09.07.2022, 18.23
Kannattaa ehkä soittaa Suomen tukeen ja kysyä korjausta. Voi olla, että laitteesi voidaan vaihtaa tehdaskorjattuun 1030:een alle 200 eurolla. Kannattaa ainakin kysyä.

Kysyin Garminilta niin eivät korjaa tuota vaan ehdottivat lähes 200e hintaan vaihtoa vanhaan 1030:aan. Ei tullut kauppoja. 1030 plussan olisin voinut ottaa ko hinnalla mutta en 1030:aa.

Toki jos olisi tosimies (tm) niin jättäisi tuon suht uuden 1030 plussan backupiksi ja ostaisi 1040 Solarin päälaitteeksi. :)