Näytä tavallinen näkymä : Yleinen muotipoliisiketju
Ohiampuja
13.05.2016, 09.43
Tampereella näkyy ainakin näitä kahdenlaisia työmatkafillaroitsijoita. Ne kellä on hyvät sportti-vaatteet ja "surkea" pöyrä. Ja sitten ne kenellä on kallis ja hieno pyörä, mutta vaatteet on napattu kaapista siitä tumman puvun vierestä. :)
Pohdiskelin että ekalla ryhmällä on pitkä työmatka, mutta surkeat pyörän säilytystilat. Ja toisella ryhmällä on vastaavasti lyhyt matka, mutta hyvät säilytystilat. :)
Oatmeal Stout
13.05.2016, 12.43
Venttiilinhatuissa on se jännittävä piirre ettei niillä tee mitään
Valaisevalla ventiilinhatulla parannetaan pyörän näkyvyyttä hämärässä ja pimeässäkin.
Hatusta saa askarreltua schrader-adapterin.
orc biker
13.05.2016, 13.00
Tilasin ketjun innoittamana tylsien mustien hattujen tilalle värikkäät alumiiniset, jotka osuvat lähes sävy sävyyn yhteen vanteiden kanssa.
Ikinä en ole ajanut ilman venttiilinhattuja, enkä aja. Mudasta vapaat venttiilit ovat kauniita.
Tilasin ketjun innoittamana tylsien mustien hattujen tilalle värikkäät alumiiniset, jotka osuvat lähes sävy sävyyn yhteen vanteiden kanssa.
Mulla oli moottoripyörässä italianratapunaiset alumiinihatut, mutta sitten joku katsoi asiakseen anastaa ne. Kaikkea sitä viitsivätkin.
Mopopojat noilla tykkäävät päristimiään "koristella". Presta-hatut tietty saattaa säästyä, jos älyävät sopivuuden tarkistaa.
On niistä hatuista varasisurin säilytyksessä hyötyä. Ei raavi prestan sielun pää rullalla olevaa sisuria rikki. Siihen olen luullut hattujen olevan tarkoitettu, mutta en ole ymmärtänyt hatuttomana ajamisen hengenvaarallista aspektia. Vuosikaudet, jopa -kymmenet olen kuin ihmeen kaupalla onnistunut nuo venttiilintuhoojapartikkelit välttämään, vaikka suojatta olen ajanut.
Nyt tähän todelliseen vaaraan heränneenä ehdotan, että säädetään venttiilinhattupakkolaki! Onhan nimittäin hengenvaarallista, jos venttiilintuhoojat hyökkää, etenkin kovassa vauhdissa, ja vaurioittaa venttiilin. Siinä kun ilmat pihisee pellolle, tai ärhäkän tuhoojan tapauksessa suorastaan räjähtää, on leikki kaukana. Tilanne on hengenvaarallinen! Uskoisin että toimelias sanansaattaja ja puuhamies tälle löydetään helposti.
Venttiilinhattupakkolain myötä saamme myös tuon siron ja huomaamattoman venttiilin verhoiltua mitä kauniimmilla alumiininopilla ja -kranaateilla. Uskaliaimmat voinevat ilahduttaa pyöräilevää kansaa verisillä käsillä ja pääkalloilla. Uskoisin että kysynnän laajentuessa tulemme näkemään estetiikkaa, joka vetää vertoja puutarhatontuille! Näin tämä pakkolaki palvelee kansaa sekä turvallisuutta, että viihtyisyyttä lisäävänä. Uskoisin että se toimii myös houkuttimena alkaa pyöräilemään, kun pääsee omistamaan ja ihailemaan estetiikan korkeinta luomusta - koristeventtiilinhattua!
janne kuivakangas
13.05.2016, 18.06
Käytän joka pyörässä ventiilin hattuja 👌😊
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Santerius
03.07.2016, 22.42
Liippaa muotia, joten tänne.
Väittävät, että ajelemalla jalkakarvansa voi säästää merkittävästi sekunteja, ja muotipoliisikin arvostaa. Mutta miten toteuttaa tällainen ajelu, jos on apinamies? Kontrastihan on hirveä, jos jalat ja kädetkin ovat paljaat, mutta esimerkiksi ryijyä on vaikka muille jakaa. Pitäisikö ajella koko kroppa paljaaksi? Vai onko ihan sama, kun uimahallin saunasta nauretaan kuitenkin pihalle?
Kukahan noita kovamuovisia umpikypäriä pyöräilijöille kauppaa ja millä argumenteilla?
http://liikenneturva.mobiezine.fi/wp-content/uploads/sites/42/zine-import/14/tytt%C3%B6-ja-sininnen-kyp%C3%A4r%C3%A4-valokuva-522x348.jpg
Tänäänkin ainakin 80 % kypärällisistä vastaantulijoista oli tätä porukkaa :O
Itsellä saman tyylinen mattamustana. Motiivina hinta ja ulkonäkö. Sopii omaa tyyliin paremmin kuin sporttipotat, muun lainen ei olisi tullu mieleenkään. Näitä markkinoidaan bmx, dirt ja skate kypärinä. Itse harrastan myös skeittausta ja sit silmällä pitäen valinta myös tehty. Lasketellessa hieman samaa tyyliä myös giron bad lieutenant kypärän muodossa.
Kypärästä asiaa. Mites muotipoliisi tuomitsee Giron Air Attack Shield -kypärän?
http://www.giro.com/eu_en/air-attack-shield.html/
Entä voiko (kesä-/ verkko-)aluspaita olla väriltään muu kuin valkoinen?
Kypärästä asiaa. Mites muotipoliisi tuomitsee Giron Air Attack Shield -kypärän?
http://www.giro.com/eu_en/air-attack-shield.html/
Entä voiko (kesä-/ verkko-)aluspaita olla väriltään muu kuin valkoinen?
Kaverilla on tuollainen valkeana. Sairaan siisti etenkin parran kanssa :)
Näää. Mulla on tämä: https://www.youtube.com/watch?v=OWwFjuiPX8k
Partaa ei viitsi kasvattaa, koska se olisi laikukas (harmaan eri sävyjä ja lähes mustaa). Siitä ainakin tulisi pamppua muotipoliisilta. Sänki silloin tällöin saa riittää.
hiekkaa succicsissa
04.07.2016, 15.42
Noista bemaksipotista tulee oksennusreaktio. " Maantiepyörä" tai joku valurauta sinkula, edellä mainittu kypärä ja avopolkimet kombo on nykyään liian yleinen näky. Ihan hirveetä.
Noista bemaksipotista tulee oksennusreaktio. " Maantiepyörä" tai joku valurauta sinkula, edellä mainittu kypärä ja avopolkimet kombo on nykyään liian yleinen näky. Ihan hirveetä.
Se oksu tulee käyttäjällekkin ennen pitkää, ainakin mustalla kypärällä.
Lämmittää muuten kuulaa aika sopivasti.
hiekkaa succicsissa
04.07.2016, 16.12
^ Jep en haluaisi kokeilla. Kans miettiny että ei varmasti päätä palele. Mutta fashion over function. Niiden flättien kanssa pitää muuten olla sitten mahdollisimman pehmeäpohjaiset juoksukengät.
^ Jep en haluaisi kokeilla. Kans miettiny että ei varmasti päätä palele. Mutta fashion over function. Niiden flättien kanssa pitää muuten olla sitten mahdollisimman pehmeäpohjaiset juoksukengät.
Jopolla ajaessa flipflopit eli varvassandaalit ovat parhaat ajojalkineet ja sopivat Jopon henkeen. Niissähän on hyvinkin pehmeät ja joustavat pohjat ja pohjan joustaessa varpaiden välissä oleva "naru" kiristyy mukavasti ja painaa varpaiden väliä. Kyseisestä kombosta on kokemusta n. 50 km:n lenkin verran. Hyvin meni kun oli tilanteeseen sopivat urheilujuomat mukana jotka roikkuivat tangosta muovipussissa. Muovipussin väri ei sopinut pyörän väriin.
Poljen aika paljon sukkisshortseissa ja sandaaleissa
Poljen aika paljon sukkisshortseissa ja sandaaleissa
Ole hyvä ja poistu internetistäni välittömästi.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
hiekkaa succicsissa
04.07.2016, 22.01
http://www.cyclingabout.com/cycling-spd-sandals-the-most-versatile-touring-shoe/
Jani Mahonen
04.07.2016, 22.14
WTF oli Tahkolla meno niiden kompressiosukkien kanssa? Aivan väärä asuste, #27
http://www.velominati.com/the-rules/#27
Väittävät, että ajelemalla jalkakarvansa voi säästää merkittävästi sekunteja, ja muotipoliisikin arvostaa. Mutta miten toteuttaa tällainen ajelu, jos on apinamies? Kontrastihan on hirveä, jos jalat ja kädetkin ovat paljaat, mutta esimerkiksi ryijyä on vaikka muille jakaa. Pitäisikö ajella koko kroppa paljaaksi? Vai onko ihan sama, kun uimahallin saunasta nauretaan kuitenkin pihalle?
Välität jostain ei-pyöräilijöiden reaktiosta?
Kai mä mielummin oksentelen sitten lämmöstä kun pään saamasta iskusta :D on noissakin ilmareikiä, ja toistaseks ei ole mitään ongelmia kypärän kanssa ollut :)
Santerius
05.07.2016, 10.53
Välität jostain ei-pyöräilijöiden reaktiosta?
Älä keskity epäolennaisuuksiin, vaan kommentoi asiaa tai ole hiljaa. Kaikki karvat pois vai vain osa?
Ripset varmaan voi jättää? :-D
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Santerius
05.07.2016, 11.07
Ripset varmaan voi jättää? :-D
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Entäs kulmakarvat?
Vaikka kysymys olikin hieman leikkimielinen, olisin toivonut vakavaa suhtautumista.
Fat Man Sam
05.07.2016, 11.34
Älä keskity epäolennaisuuksiin, vaan kommentoi asiaa tai ole hiljaa. Kaikki karvat pois vai vain osa?
Tässä ollaan nyt kyllä perimmäisten kysymysten äärellä:
Mikäli koivet ajellaan, niin mihin saakka. Vedetäänkö vain bibsin lahkeeseen saakka, vai koko koipi? Entä sisäreiden karvat? Ja jos nyt sisäreidet on ajeltu, niin onhan se hullua antaa perskarvojen huljuta vapaana.
"Shave your guns" on valitettavan epätarkka sääntö noudatettavaksi.
Ole hyvä ja poistu internetistäni välittömästi.
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Mutta Internet ei olisi entisensä ilman minua
http://www.cyclingabout.com/cycling-spd-sandals-the-most-versatile-touring-shoe/
Tollasia kuolannut, jos rikastuu joskus
http://www.biketouringtips.com/showTipComments.php?tipID=1806
https://lh4.googleusercontent.com/-uDk8xuVgsy8/TrrSGiUDUfI/AAAAAAAABTs/zUJjLadX4L4/s400/DSCN3894.JPG
Mites toi kypärälippis maastoajossa?
Nyt kun grainderihommissa käyttänyt moista niin huomannut, että sehän on paljon vilpoisampi kuin buffi. Vois laittaa maastoonkin, mut... :)
SamiMerilohi
05.07.2016, 18.26
Mä pidin kerran, eikä tullut muotipoliisin sähkölamauttimesta. En voi tosin luvata että sinulla on yhtä hyvä onni.
puumangeri
05.07.2016, 18.34
Hitto, osa ajovaatteista oli jo niin kuluneita, että piti heittää tänään roskiin. Muun muassa maastossa käyttämäni tummansininen tuulitakki jonka ostin vuonna 2000 ja maantieajossakin käyttämä pieni punainen pyöräilyreppu. Kyllä, reppu maantiejossa. 13 v vanhan aktiivikäytössä olevan vaaleansinisen maantiekypärän jätin vielä, koska se on toiminut hyvin kaikki nämä vuodet niin maantiellä kuin maastossa. Vaikka kuluneen näköinen onkin.
Käsi sydämellä voin sanoa ettei voisi vähempää kiinnostaa meneekö tyylipoliisin sääntöjen mukaan omat asuvalinnat.
hiekkaa succicsissa
05.07.2016, 18.39
Mä käytän maastossakin maantiekypärää ja ajolippistä.
Santerius
05.07.2016, 18.47
Itselläni on maantieajossa maastokypärä. En tiedä kestänkö muotipoliisin katsetta enää ensi vuonna, vai ostanko aerodynaamisemman mallin.
Kai mä mielummin oksentelen sitten lämmöstä kun pään saamasta iskusta :D on noissakin ilmareikiä, ja toistaseks ei ole mitään ongelmia kypärän kanssa ollut :)
Itsekin ostin aluksi tuollaisen bmx kypärän johon olin ihan tyytyväinen mutta nyt kun käyttänyt "tavallista" niin huomaa miten helkkarin paljon parempi se on. Se bmx on tosi raskas ja kuuma noihin tavallisiin verrattuna.Ymmärrän kyllä että osa kypäristä näyttää päähän puoliksi isketyltä kananmunalta eli aivan hirveiltä mutta on niitä hyvännäköisiäkin vaikkei heti uskoisi. Oman löysin ihan sattumalta motonetistä, joku bellin malli ~30e johon tykästyin keveyden ja ulkonäön takia.
Hääppönen
05.07.2016, 22.47
Se on hyvä, että maastoajo on keksitty. :rolleyes:
13 v vanhan aktiivikäytössä olevan vaaleansinisen maantiekypärän jätin vielä, koska se on toiminut hyvin kaikki nämä vuodet niin maantiellä kuin maastossa. Vaikka kuluneen näköinen onkin. Varmasti hyvä kypärä, mutta kannattaa huomioida, että kypärät kärsivät UV-säteilystä. Kyseinen potta ei varmasti ole enää kovin turvallinen.
Poljen aika paljon sukkisshortseissa ja sandaaleissa
Kiitos muistutuksesta. Aina kun joku sanoo miten pitäisi pukeutua, satuilee oikeista ja vääristä varusteista tai muuta niin muistan tämän hepun (http://ultralightcycling.blogspot.fi/p/equipment-reviews_12.html) ja hänen reissunsa (https://www.blogger.com/profile/08044746367328550812):
"I more or less realize that I'm writing this only for myself, as the idea of riding with crocs somehow didn't gain much popularity. Partly it is a consequence of the dogma of "the proper cycling shoes", which I found ridiculous for non-competitive cycling. Nevertheless, here's an update after my 2011 journey in France (http://iikinfrance.blogspot.fi/). In 36 days I rode with crocs 5500 km including climbing and descending around 140 cols and côtes and the 1238 km Paris-Brest-Paris in 72:00 hours. I'm happy with crocs. I always wore them with socks. I was practicaly living in them, as they were my only footware. I didn't have a single cramp, which was frequently the case when cycling in other type of footware."
http://1.bp.blogspot.com/-4TwIiC6Rm9M/UEYPCcfE8JI/AAAAAAAABBY/umDJ0KeLXlU/s1600/SAM_0159.JPG
http://1.bp.blogspot.com/-4TwIiC6Rm9M/UEYPCcfE8JI/AAAAAAAABBY/umDJ0KeLXlU/s1600/SAM_0159.JPG
http://iikinfrance.blogspot.fi/
Tyylipoliisi talvilomalla?
Sukkikset, villasukat kenkien päällä ja niitten päällä roudaria, toisessa jalassa Varustelekasta Sveitsin armeijan säärystin
http://but.fi/i/5xm
^ Elegantti kuin Siperia.
AnttiWalker
15.11.2016, 00.45
http://theterribletwins.bigcartel.com/
Mitä mieltä porukka Saddle Rollista? Tekis mieli ostaa jos tietäis premmin, että pitääkö tavaran sisällään.
Olen aloitteleva pyöräilijä, mutta unelmani siirtyä muotipoliisin tehtäviin mahdollisimman nopeasti. Tällä hetkellä ajan Bianchilla (https://static.evanscycles.com/production/bikes/road-bikes/product-image/969-638/bianchi-via-nirone-7-sora-2017-road-bike-black-EV288126-8500-1.jpg) pitäen päälläni Diadoran paitaa (https://dam.media.xxlsports.com/9410892857374_1129622_BlackWhiteYellow_fluo_1_NY_j pg.jpg), shortseja (https://dam.media.xxlsports.com/9144721309726_1116965_Blackyellow_1_148817_jpg.jpg ) ja kenkiä (https://dam.media.xxlsports.com/9360289202206_1116969_jpg.jpg) jotka matchaavat toisiinsa, mutteivät varsinaisesti pyörään. Erityinen ongelma on kypärä joka ei matchaa kumpaankaan kokonaisuuteen. Tiedostan myös, että kenkäni eivät kuulu maanteille.
Tulisiko minun panostaa ensisijaisesti oman ulkomuotoni kehittämiseen vai mahdollisimman painavaan pumppuun? Luotan siihen, että pienet virheet jäävät unholaan kun pysäytän toisen pyöräilijän ja alan pumputtaa ennen sakkolapun kirjoittamista. Entä kuinka usein muotipoliisi joutuu polkemaan sääntöjä rikkovan kiinni, en vielä välttämättä kykene tähän. Mitä pysäyttämiskeinoja neuvoisitte huonokuntoisemmalle mutta sitäkin virkaintoisemmalle muotipoliisille?
BultacoR
20.07.2017, 07.44
Mitä pysäyttämiskeinoja neuvoisitte huonokuntoisemmalle mutta sitäkin virkaintoisemmalle muotipoliisille?
Napakka stoppi syntyy kun vauhdista tökkää sontsan eturenkaan pinnoihin. Näin kuulusteltava on valmiiksi maassa odottamassa käskytystä ja raudoitusta.
kuovipolku
20.07.2017, 08.44
Muotipoliisiksi voi ryhtyä vaikka itse ajaisi klossisandaaleissa, Team Skyn housuissa ja Suomen mestaruuspaidassa, päässään lipallinen peilillä varustettu kypärä. Riittä kun ottaa oikean asenteen ja ajattelee itse tuntevansa säännöt. Vrt. autoilijat joita syystäkin joskus kutsutaan sheriffeiksi.
Pysäyttämistä ei välttämättä tarvita, muotipoliisi voi suorittaa pamputuksen vauhdissa ja pelkästään luomalla jäätävän tuomitseman katseen tai esimerkiksi jättämällä vastaamatta tervehdykseen.
PS Uusien, sääntöjä tuntemattomien ja vanhojen, niitä tarkasti noudattavien tai joskus tietoisesti ja tarkoin harkiten niistä poikkeavien pyöräilijöiden lukumäärällinen suhde on useamman vuoden ollut sellainen että moni muotipoliisi on kokenut työtaakkansa suorastaan epäinhimillisen suureksi ja päättänyt antaa asioiden olla. Pyöräilyn suosion kasvu on tietysti hieno asia, mutta sillä on ollut hintansa.
tempokisu
20.07.2017, 10.01
Napakka stoppi syntyy kun vauhdista tökkää sontsan eturenkaan pinnoihin. Näin kuulusteltava on valmiiksi maassa odottamassa käskytystä ja raudoitusta.
Taitaa syyte tulla sille muotipoliisille.
Minulla oli äskön yllä: musta pipa ( viime kesänä ostettu), oranssi euskaltelin pitkähinane ajopaita ( vanha ja hihassa paikka kun repesi 2005 onnettomuudessa) lasten turvaliivi jossa on uudet heijastinnauhat ( aikuisten on liian isoja), ajohousujen päällä erittäin vanhat ( no nää toimi juoksutrikoina 80-luvulla..) tummansiniset rikoot, joissa saumoista jo on reikää ja osin kuluneet aika ohkosiksi...ajokenkien ( puman speedcatit 20 vuotta vanhat ) päällä mustat suojukset. punaset hanskat ja päällä äiteen tekemät ruskea-valko-oranssit tumput.
Pyörä on musta ja siinä on maalauksia mm. tiigerin pää ja punaisia liekkejä. Pullotelineessä on sadetakki varalla käärittynä muovipussiin, ja takana takaviipperä eli irroitettava takakurakaari.
Muotipoliisi menee varmaan ihan sekaisin että mikä ihme maalaisjunttipyöräilijä toi on :D
Mä taas selitän että olen löytänyt oman persoonallisen ja omaan persoonaani sopivan tyylin. Näytän hassulta joissain sävy-sävyyn tiukoissa trikoissa, en kehtaa käyttää.
Taitaa syyte tulla sille muotipoliisille.
Minulla oli äskön yllä: musta pipa ( viime kesänä ostettu), oranssi euskaltelin pitkähinane ajopaita ( vanha ja hihassa paikka kun repesi 2005 onnettomuudessa) lasten turvaliivi jossa on uudet heijastinnauhat ( aikuisten on liian isoja), ajohousujen päällä erittäin vanhat ( no nää toimi juoksutrikoina 80-luvulla..) tummansiniset rikoot, joissa saumoista jo on reikää ja osin kuluneet aika ohkosiksi...ajokenkien ( puman speedcatit 20 vuotta vanhat ) päällä mustat suojukset. punaset hanskat ja päällä äiteen tekemät ruskea-valko-oranssit tumput.
Pyörä on musta ja siinä on maalauksia mm. tiigerin pää ja punaisia liekkejä. Pullotelineessä on sadetakki varalla käärittynä muovipussiin, ja takana takaviipperä eli irroitettava takakurakaari.
Muotipoliisi menee varmaan ihan sekaisin että mikä ihme maalaisjunttipyöräilijä toi on :D
Mä taas selitän että olen löytänyt oman persoonallisen ja omaan persoonaani sopivan tyylin. Näytän hassulta joissain sävy-sävyyn tiukoissa trikoissa, en kehtaa käyttää.
AIH! Sieluni silmät valuvat verta! :(
Analog Kid
20.07.2017, 10.55
Olen aloitteleva pyöräilijä, mutta unelmani siirtyä muotipoliisin tehtäviin mahdollisimman nopeasti. Tällä hetkellä ajan Bianchilla (https://static.evanscycles.com/production/bikes/road-bikes/product-image/969-638/bianchi-via-nirone-7-sora-2017-road-bike-black-EV288126-8500-1.jpg) pitäen päälläni Diadoran paitaa (https://dam.media.xxlsports.com/9410892857374_1129622_BlackWhiteYellow_fluo_1_NY_j pg.jpg), shortseja (https://dam.media.xxlsports.com/9144721309726_1116965_Blackyellow_1_148817_jpg.jpg ) ja kenkiä (https://dam.media.xxlsports.com/9360289202206_1116969_jpg.jpg) jotka matchaavat toisiinsa, mutteivät varsinaisesti pyörään.
Ei, ei ja ei. Jos ajetaan Bianchilla niin silloin pitää olla Bianchia päästä varpaisiin. Ja matkalla sitten hörpitään Bianchi-vettä Bianchi-juomapullosta. Kipin kapin ostoksille siitä (http://www.suomenurheilupyora.fi/bianchi?p=1).
Ohiampuja
20.07.2017, 11.25
Pakko myöntää että nuorempana tuli oltua sellainen säälittävä muotipoliisin myötäilijä, mutta en kuitenkaan tunnusta olleeni wanna-be poliisi. Siihen ei olisi rohkeuteni koskaan riittänyt.
Mutta nyt vanhempana ja hiukan dementoituneena olen täysin tahattomasti rikkonut pyhiä muotisäännöksiä. Ja siitä syytä olen alkanut pelkäämään muotipoliisin yllättäviä ratsioita.
Niin että milläs välineellä parhaiten karkoitetaan yli-innokas poliisi? Onko se Bilteman legendaarista nousukahvoista kasattu nunchaku vai mikä? Eli mikä toimii satavarmasti niin kuin valkosipuli vampyyrille? (Huom mitään sydämeen iskettäviä vaarnoja tässä vaiheessa ei vielä tarvita, uskon että sopivan turvaetäisyyden luominen riittää.)
Riitäisikö tämä vanha Mapein paita? Cipolinin vaatekaapista löytyisi kanssa hyviä poliisin karkottimia... :)
http://4.bp.blogspot.com/-gmX5mVJv9NU/VBkWM0FWhOI/AAAAAAAAE2c/Xbk1shHaSz8/s1600/Mapei.jpg
Onko Bianchi vesi celesten väristä? Jos sitä juo, niin tuleeko jostain muustakin sitten saman väristä?
Pakko myöntää että nuorempana tuli oltua sellainen säälittävä muotipoliisin myötäilijä, mutta en kuitenkaan tunnusta olleeni wanna-be poliisi. Siihen ei olisi rohkeuteni koskaan riittänyt.
Mutta nyt vanhempana ja hiukan dementoituneena olen täysin tahattomasti rikkonut pyhiä muotisäännöksiä. Ja siitä syytä olen alkanut pelkäämään muotipoliisin yllättäviä ratsioita.
Niin että milläs välineellä parhaiten karkoitetaan yli-innokas poliisi? Onko se Bilteman legendaarista nousukahvoista kasattu nunchaku vai mikä? Eli mikä toimii satavarmasti niin kuin valkosipuli vampyyrille? (Huom mitään sydämeen iskettäviä vaarnoja tässä vaiheessa ei vielä tarvita, uskon että sopivan turvaetäisyyden luominen riittää.)
Riitäisikö tämä vanha Mapein paita? Cipolinin vaatekaapista löytyisi kanssa hyviä poliisin karkottimia... :)
http://4.bp.blogspot.com/-gmX5mVJv9NU/VBkWM0FWhOI/AAAAAAAAE2c/Xbk1shHaSz8/s1600/Mapei.jpg
Herra mun Vereni!
Malamuutti
21.07.2017, 09.39
Tulisiko minun panostaa ensisijaisesti oman ulkomuotoni kehittämiseen vai mahdollisimman painavaan pumppuun? Luotan siihen, että pienet virheet jäävät unholaan kun pysäytän toisen pyöräilijän ja alan pumputtaa ennen sakkolapun kirjoittamista. Entä kuinka usein muotipoliisi joutuu polkemaan sääntöjä rikkovan kiinni, en vielä välttämättä kykene tähän. Mitä pysäyttämiskeinoja neuvoisitte huonokuntoisemmalle mutta sitäkin virkaintoisemmalle muotipoliisille?
Ottaa sitten huomioon, mitä säännöt sanovat pumpusta: Velominati #30 (http://www.velominati.com/the-rules/#30).
tempokisu
21.07.2017, 15.40
Ei, ei ja ei. Jos ajetaan Bianchilla niin silloin pitää olla Bianchia päästä varpaisiin. Ja matkalla sitten hörpitään Bianchi-vettä Bianchi-juomapullosta. Kipin kapin ostoksille siitä (http://www.suomenurheilupyora.fi/bianchi?p=1).
No olen kyllä pyrkinyt että Ferrarilla ajaissani on sitten punaista yllä; f-paita ( löytyy lyhythinane ja pitkähinane, ferrarin merkillä varustettuja ), punaset ( tai mustat) housut, punane huivi taikka pipa, punaset hanskat ja punaset kengänsuojat. Punaset sukat vielä alle. Punasankaiset ajolasit. Löytyy myös ihan tätä tarkoitusta varten punaset irtolahkeet ja irtohihat.
En ole kyllä tänä vuonna Ferrarilla ajanu, melkein aina on sateen uhkaa ja siihen fillariin ei peräviipperää laiteta.
ps. noi mapein kamppeet on hianot. Värikkäät, sopii moneen. Huom! lippis.
http://notsoseriouscyclist.blogspot.fi/2011/01/rules-for-mountain-bikers.html
Larkspur
15.08.2017, 14.49
http://notsoseriouscyclist.blogspot.fi/2011/01/rules-for-mountain-bikers.html
Seriously. Tuosta "sääntölistasta" vain ensimmäinen sääntö eli "fuck the rules" on tarpeellinen ja pätevä, myös maantiellä. :D
^Exactly. Tuohan on lähinnä sarkasmiksi tarkoitettu versio "roadie rules"-listasta.
^Exactly. Tuohan on lähinnä sarkasmiksi tarkoitettu versio "roadie rules"-listasta.
Eikä! :rolleyes:
Vilhelm V
17.08.2017, 18.02
Tuota tuota. Mites on muotisäännöstö ajolasien kanssa. Löysin ajoon täydelliset lasit, hienot ja sporttiset sekä hyvin peittävät. Siihen loppui hyönteisvaivat ynnä muut. Mutta, mutta. Nämä on siis virallisesti SUOJALASIT ja kustantaa 17 euroa. Tuleeko nyt muotipoliisilta pamppua tai jotain vielä pahempaa?
Muotipoliisi pamputtaa melkein joka tapauksessa. Mutta miksi noin kalliit suojalasit? Olen käyttänyt kolmen euron Esabin suojalaseja, joita ei kyllä pysty erottamaan urheilulaseista mitenkään.
Vilhelm V
17.08.2017, 18.50
Muotipoliisi pamputtaa melkein joka tapauksessa. Mutta miksi noin kalliit suojalasit? Olen käyttänyt kolmen euron Esabin suojalaseja, joita ei kyllä pysty erottamaan urheilulaseista mitenkään.
No niin, pitihän se arvata. Taas on tietämätöntä viilattu linssiin. Pamppua tulee ja rahat menee.
Jos muotipoliisi ahdistelee, kannattaa hankkia läskipyörä. Sillä pääsee paikkoihin jonne muotipoliisi ei seuraa. :rolleyes:
Tuota tuota. Mites on muotisäännöstö ajolasien kanssa.
Sangat potan piuhojen päälle.
tempokisu
18.08.2017, 19.04
Jos muotipoliisi ahdistelee, kannattaa hankkia läskipyörä. Sillä pääsee paikkoihin jonne muotipoliisi ei seuraa. :rolleyes:
Sori, kyllä seuraa. Koska läskipyörää sakotetaan ennenkun se pääsee edes "sinne paikkoihin" .....läskipyörähän on vähän sama kun läski. Hoikka pitää olla, ellei peräti laiha.
^ Talvella lumipyryn jälkeen tai pääkallokeleillä muotipoliisi ei uskaltaudu edes ulos, joten ei hätää. Toisaalta asun niin lähellä "niitä paikkoja" että kun on tarkkana, niin juuri ja juuri kerkeää livahtaa muotipoliisin huomaamatta karkuun. :P
kuovipolku
02.10.2017, 10.49
Havahduin siihen että tämä ylen tärkeä ketju on hautautunut muiden vähäisempien ja tyhjänpäiväisempienkin ketjujen alle. Siksi kysynkin eiliselllä lenkillä näkemäni pyöräilijän "innoittamana":
Jos ajaa seura-asussa, ainoa oikea tapa lienee ajaa täydellisessä asussa, s.o. housut ja paita ovat tietenkin seuran väreissä, mutta myös hanskat, mahdolliset irtohihat ja -lahkeet sekä tuuli/sadeliivi tai -takki.
Viimeksi mainittujen osalta voitaneen kuitenkin sallia ns. vähäinen poikkeus eli hanskat voivat olla omat (eli henkilökohtaisesti valitut) ja ajon aikana lyhyeksi aikaa päälle puettava mutta akuutin tarpeen poistuttus välittömästi riisuttava sadeasu saa olla muukin, kunhan se on neutraali (eli musta, transparentti tai tietyin varauksin neonkeltainen). Vai onko tälläkin kohtaa syytä vetää tiukempaa linjaa?
Entä miten soveliasta on käyttää yksittäisiä seura-asun osia muidenlaisten ajovaatteiden kanssa?
pekkajaa
02.10.2017, 11.47
Itteäni rassaa jonkin verran se että keskenään tyylipoliittisessa mielessä toimivien pyöräilyrättien hankinta on tehty tavan tallaajalle niin hankalaksi. Kun on pro tai edes jonkinlaisessa tiimissä kaikki on helppoa kun tiimin puolesta lyödään käteen lyhyt- ja pitkähihaista rättiä, takkia, liiviä, sukkaa jne jotka kaikki ovat samaa sarjaa ja näyttää nätiltä ja proolta (eri tiimien asujen esteettisyydestä voi sitten olla montaa mieltä). Kun puhtaasti harrastelijana haluaa hankkia logottomia ei-tiimiajokamoja samalla periaatteella huomaa että haluamansa setin haaliminen on vähintäänkin armottoman speksauksen, kovan työnteon ja tuntikausien nettikauppojen selaamisen takana, kun kaikki rätit myydään yksittäiskappaleina jotka voivat olla samaa tuotesarjaa jonkin toisen vaatekappaleen kanssa tai olla olematta, ja jotka voivat olla in stock tai sitten eivät. Homma on vähän helpompaa jos hankkii vain pelkästään mustia kamppeita, mutta itelleni all black on vähän liian synkkää meininkiä eikä näkyvyyden kannaltakaan ole hyvä vaihtoehto.
Siinä olisi pyörailyrättikauppiaille markkinarakoa kun alkaisivat myymään muunkinlaisia kuin vain tiimien/pyörämerkkien ajokamppeita jonkinlaisina bundleina niin että keskenään toimivan setin hankinta olisi helppoa.
Talisker
02.10.2017, 12.45
Täältä http://www.velominati.com/the-rules/#11 löytyy vastaukset mm ed kysymykseen :) .
"... vähintäänkin armottoman speksauksen, kovan työnteon ja tuntikausien nettikauppojen selaamisen takana..."
Se on kuule pelin henki semmonen.
kuovipolku
02.10.2017, 13.13
Vaikka Velominatin säännöt ovat pitkälti hyviä ja osin jopa erinomaisia ja ehdottomasti noudatettavia, on syytä muistaa että ne edustavat kuitenkin viime kädessä amerikkalaista käsitystä europpaalaisesta pyöräilykulttuurista ja perustuvat osaksi väärinkäsityksiin ja ovat osin takertuneet tiettyyn aikakauteen tai ovat konservatiivisia pelkän konservatiivisuuden vuoksi. Ne kelpaavat silloinkin toki keskustelun pohjaksi, mutta meillä ei ole mitään syytä pitää niitä viimeisenä sanana näistä tärkeistä kysymyksistä.
Toisekseen, olisin kiitollinen mikäli Talisker tai joku toinen viitsisi osoittaa minulle vastaukset esittämiini kysymyksiin, sillä itse en niitä löydä. Sääntö 11 ei liity niihin mitenkään ja nähdäkseniainoastaan säännössä 17 kosketetaan niihin liittyviä seikkoja eli todetaan että tiimiasut ovat tiimin jäseniä varten, että proasut ovat niitä varten joille ajamisesta maksetaan ja että jos kuitenkin pitää proasua, ei pidä yhdistää kahden eri protallin vaatteita.
"... vähintäänkin armottoman speksauksen, kovan työnteon ja tuntikausien nettikauppojen selaamisen takana..."
Se on kuule pelin henki semmonen.
Jos riittää että värit matchaa eikä tarvi tekstejä voi tilata materiaalit itse ja ommella sopivan väriset eri fillareille.
kuovipolku
02.10.2017, 20.53
Taitaa olle työn takana jo se että löytää ajovaatteita tai -varusteita ilman suurikokoisia ja näkyviä valmistajan nimiä tai logoja. Mutta muutenhan yhteensopivaksi suunniteltuja kokonaisuuksia on saatavana useiltakin valmistajilta. Kalas esimerkiksi myy paitsi seura- tai muita tiimiasuja ja niihin kuuluvia osia halutulla designilla myös yksittäisiä kappaleita omilla designeillaan. Parentinilla on myös jotain vastaavaa.
PS Muutaman tällaisen ei-seuraporukan tiedän hankkineen omat pyöräilyasunsa. Hinnat ovat ymmärtääkseni varsin kilpailukykyiset ja laatukin ilmeisen riittävää kun se kelpaa kaikenlaisissa olosuhteissa ajaville ja niiden vaatimuksista jotain ymmärtäville kisakuskeillekin - mutta ongelmaksi voi muodostua että minimitilaus taitaa olla jotain kymmenen kappaleen luokkaa.
..muunkinlaisia kuin vain tiimien...bundleina...
https://www.rapha.cc/eu/en/shop/gift-bundles/category/bundles
https://www.cafeducycliste.com/men/bundles.html
"If I'm not winning, at least I'm looking good doing it" ;)
https://c1.staticflickr.com/5/4400/37173795290_6b86b1923b_c.jpg
Kuvakrediitit J. Birlingille
^
https://pic.useful.fi/Hk9Hzhl3Z.jpg
^^Mut onko kykloilu sääntöjen mukaan riittävän maastoa, ettei tarvii sheivata. Partahan on jees...ööö, paitsi eipäs enää esim. ihan kaikkien (maantie)ammattilaistallien mielestä olekkaan.
Luulen, että varmuuden vuoksi kannattaa varautua ainakin kevyeen pamputukseen.
^Ei varmasti ole, mutta mä olen niin tottunut pamputukseen, että olen tullut sille immuuniksi. Singlespeedmiehet ei sheivaile :D
"If I'm not winning, at least I'm looking good doing it" ;)
Lippa pysyy hienosti ylhäällä (Cinellin lippis piti riisua kesken karkeloiden, koska lippa ei pysynyt vastaavassa asennossa vastaavissa olosuhteissa ylhäällä)
pekkajaa
03.10.2017, 15.46
https://www.rapha.cc/eu/en/shop/gift-bundles/category/bundles
https://www.cafeducycliste.com/men/bundles.html
"If I'm not winning, at least I'm looking good doing it" ;)
Kuvakrediitit J. Birlingille
Tällainen on ehdottomasti oikean suuntaista kehitystä, sen puoleen ei valittamista. Close, but no cigar...
Raphat ja muut modernit ja "coolit" brändit herättävät ainakin itsessäni mielikuvan kivassa startupissa kaupungin keskustassa sijaitsevassa hienossa toimistossa työskentelevistä rasvakahvia latkivista cooleista tyypeistä, jotka ajavat pyörillä kuten esim Ritte, Baum, English, Independent Fabrication jne. En tiedä kehtaisko sitä ite sellaisiin sonnustautua silloin harvakseltaan kun succisajoja tulee ajettua, eivätkä ne aivan halpojakaan ole. Niiden design henkii imho vähän liian voimakkaasti just sellaista velominati ja the rules -tyyppistä meininkiä.
Raphat ja muut modernit ja "coolit" brändit herättävät ainakin itsessäni mielikuvan kivassa startupissa kaupungin keskustassa sijaitsevassa hienossa toimistossa työskentelevistä rasvakahvia latkivista cooleista tyypeistä..
Mun kahden ja puolen henkilön "startuppi" on marraskuussa jo 18 vuotta vanha että ei ihan startupiksi voi enää ehkä laskea, mutta sijaitsee kyllä keskustassa ja espressokonekin meiltä löytyy ja on ihan kovassa käytössäkin eli siinä mielessä sovin varmaan profiiliin hyvinkin.. ;)
No mites Ruotsin Rapha eli Void (https://voidcycling.com)? Onkos sekin liian cool tai kenties liian ruåtsalainen? Tai Slovakian Rapha eli Isadore (https://isadoreapparel.com)? Liian Itä-Eurooppalainen? Bundleja ei tosin taida olla kummallaakaan, mutta on sen verran simppeliä kuosia, että jos ei ihan tyylitajuton ole, niin eiköhän noiden valikoimista itsekin osaa yhteensopivan setin kasata. Isadoren perustaja ei edes ole mikään tietokoneen ääressä istuva markkinointihipsteriwannabepyöräilijöitä vaan ihan oikea entinen ammattilaispyöräilijä.
^ Vaihtoehtoihin voi lisätä vielä LaPassione (https://www.lapassione.cc), edullisia ja selkeän näköisiä kamppeita.
^ ja Sigr (http://sigrnordic.com)
Tuohon Raphan aika rajuun profilointiin liittyen jäin kyllä vielä miettimään sellaista, että esim. Canyonin naisten maantietiimi ja Focuksen cyclocross-tiimi ajelee Skyn lisäksi Raphan vermeissä, joten en mä ihan niin yksioikoisesti brändäisi Raphaakaan pelkästään Rittellä ajavien ja Rocketilla espressonsa valmistavien hesahipsterien brändiksi.
Toisekseen maailmalla pyöräily on jo coolien tyyppien cool harrastus ja kovaa vauhtia Suomessakin menossa siihen suuntaan, onneksi.
...ainiin ja Sophie de Boer (http://www.cyclingonline.nl/image/codeboerbreepark.jpg) <3
Riittäis jo pelkästään syyksi käyttää pelkkää Raphaa... :D
Talisker
04.10.2017, 13.50
^ ja Sigr (http://sigrnordic.com)
Tuohon Raphan aika rajuun profilointiin liittyen jäin kyllä vielä miettimään sellaista, että esim. Canyonin naisten maantietiimi ja Focuksen cyclocross-tiimi ajelee Skyn lisäksi Raphan vermeissä...
Sky ajaa nykyään Castellilla.
Ohiampuja
04.10.2017, 22.05
En tiedä kehtaisko sitä ite sellaisiin sonnustautua silloin harvakseltaan kun succisajoja tulee ajettua, eivätkä ne aivan halpojakaan ole. Niiden design henkii imho vähän liian voimakkaasti just sellaista velominati ja the rules -tyyppistä meininkiä.
Jos totta puhutaan niin olen samoilla linjoilla. Oma vauhti on mennyt sellaiseksi raahustamiseksi että oikein hävettää. Hyvä että yleensä kehtaa laittaa pyöräilyvaatteet päälle.
Siksi yleensä ajelenkin Marmotin retkihousuissa ja vanhassa Haglöfs windstopper takissa. :)
Ps. Itse olen aina vierastanut proffatallien ajokamoja. Minusta se on jotenkin outoa fanitusta joka vaan ei sovi minulle.
kuovipolku
04.10.2017, 22.51
Jos "succisajoja" ajaa muussa kuin tarkoituksenmukaisessa asussa, on vielä säälittävämpi näky kuin raahustamisvauhtia polkeva maantiepyöräilyasuinen fillaristi. Kanssapyöräilijä ei voi olla kummeksumatta että mikähän kompleksi tai mitä lie estoja tuollakin pyöräilijällä on kun pitää noin pukeutua.
Fanitus on vain yksi monista syistä ajaa proffatallien ajokamoissa (tai niiden näköisversioissa). Ne ovat kuitenkin vain ajovaatteita ajovaatteiden joukossa ja niitä voi pitää pelkästään siksi että värit ja design miellyttävät tai siksi että sattuu saamaan ne sopivaan hintaan ja pitää laatua hyvänä.
^Minä olen ajanut succikset jalassa ja kypärä päässä mummopyörällä. On mulla kyllä ollut muitakin pamputettavia komboja.
Ohiampuja
04.10.2017, 23.10
Jos "succisajoja" ajaa muussa kuin tarkoituksenmukaisessa asussa...
Totta, onneksi mun nykyfillarit ei täytä succisvaatimuksia, joten ei hätää. :)
Ne ovat kuitenkin vain ajovaatteita ajovaatteiden joukossa ja niitä voi pitää pelkästään siksi että värit ja design miellyttävät.
Tietysti, se on ihan järkevää. Sanoin vaan että minä en niistä tykkää, tai siis toisten päällä ne näyttävät ihan hyvältä, mutta itse en kehtaa niitä päälleni pukea. :)
Ps. Pakko tunnustaa että ala-asteella minulla oli Tapparan toppatakki, koska se oli niin kova juttu. Mutta se tapahtui joskus 70-luvulla, joten rikos on jo vanhentunut. Muita fani-vaatteita ei sitten olekkaan naulakossa ollut. (Tietysti oman seuran eli Jypsin ja Kanuunoiden, mutta se ei ole fani-toimintaa:) )
pekkajaa
05.10.2017, 14.50
Markkinoilta löytyy näköjään helpostikin bundleja joissa voi ostaa saman sarja ylä- ja alaosia pareina jne. Kuitenkin itse miellän tämän pyörävaatteiden bundleasian ennemminkin niin että "koko vaatekaapin" saisi uusittua helpolla ja yksivaiheisella ostoprosessilla, periaatteessa samalla tavalla kuin pyöriäkin voi ostaa kompliitteina eikä niitä ole pakko koota itse osista. Ihan yksityishenkilön ominaisuudessa, eri lajeihin maantiestä DH:seen, valikoimat eri valmistajien tuotteista jne. Ehkä näin voisikin ainakin periaatteessa jo tehdä käyttäen samoja kanavia joista seurat tms. hankkivat kamppeensa, mutta tällainen ei prosessina ole sellainen mikä houkuttelisi impulssiostosten tekoon, vertaa oheisen kirjoituksen alussa kuvailtu tilanne: http://digitalistnetwork.com/asiakas-hoitaa-homman/
Itse toimin suurin piirtein niin että muutaman vuoden välein teen investointeja fillariharrastukseen ja sen välinen aika mennään minimiylläpidolla. Ajokamat, joita ei ole kerralla kovin suurta määrää rotaatiossa, tulee suht hyvin käytettyä ns. loppuun näitten välisenä aikana, jonka jälkeen taas uusia kehiin.
Onhan fillarivaatteet nyt vain sopivia puuhaan
"Sulla on mittari liian pystyssä!", kuului huuto ohiajajalta hallipyöräilysession tiimellyksessä. Meinasi mennä polkimet solmuun kun tiirailin hädissäni että onko joku kadenssi/nopeusanturin viiksi menossa pinnojen väliin vai mikä oli hätänä. Mutta ei, vakava huomautus tulikin siitä että Garmin-mount ei ollut tismalleen vaakasuorassa, kuten monella kanssapyöräilijällä näytti olevan, vaan silminnähden etureuna ylempänä. Tuommoisessa pitkähkörunkoisessa maantiepyörässä mittari oli mielestäni luettavissa paremmin kun oli vähän niin kuin katseen suuntaisesti asennettuna, mutta lienee pakko korjata ennen kuin uskaltaa mennä seuraavan kerran. Mietin siinä että olisinko selvinnyt ilman pamputusta, jos olisi huomattu vielä että päällimmäisenä jalassa olikin juoksutrikoot, eikä oikeat pyöräilyhousut.
Kuinkakohan poliisi mahtaa suhtautua sellaiseen mittarin asennukseen jossa teline on kiinni stemmin pulttien alla samassa kulmassa kuin stemmi. Onko kaikki muut kuin 0 asteen stemmit silloin kiellettyjä? Ja onko maastossa samat lait voimassa kuin maantiellä, vaikka siellä aerodynamiikalla onkin vähäsempi merktys?
Nyt ollaan asian ytimessä ja selvää on, että jonkinlaista porttikieltoa olisi hyvä harkita. Ei sitä nyt missä tahansa kulmassa voi mittaria pitää. ;D
Olen itse ajatellut, että mittarin voi laittaa suoraan linjaan stemmin kanssa eli jos stemmi osoittaa vaikkapa hieman yläviistoon, kuten usein on, niin mittari on visuaalisesti ok saman stemmilinjan jatkeena. Vaakasuoraan asennettuna on varmaankin myös ok.
Katsoin itsekin noita stemmin päätypalan kiinnityspultteihin kiinnitettäviä mittaritelineitä ja sellainen minusta kelpaa myös maantiepyörään.
Stemmin päälle en laittaisi maantiepyörässä mittaria. Käytännön syistä otan usein juuri stemmistä kiinni eri tilanteissa ja myös siksi, että mittari näyttää paremmalta stemmin edessä.
maalinni
13.01.2020, 16.35
Jos on negatiivinen stemmin kulma, niin saako mittari olla vaakatasossa? Vai pitääkö sen olla vaakatasossa.
cokekola
13.01.2020, 16.59
"Sulla on mittari liian pystyssä!", kuului huuto ohiajalta hallipyöräilysession tiimellyksessä.
Ei tarvitse olla huolissaan, huomautus tuli kuitenkin vain liian pystyssä olevasta mittarista, eikä viisarista!
Brutalix
13.01.2020, 18.26
Saako stemmissä muka olla positiivinen kulma? Olenko ajanut pimeässä turhaan?
Saako stemmissä muka olla positiivinen kulma?
Vain jos kantaa pyörää ylösalaisin olallaan.
Olenko ajanut pimeässä turhaan?
Et.
---
Mutta siis maastopyöräilyssä on sitten ihan eri säännöt, jotka noin lyhyesti menevät niin, että kaikki mikä on maantiepuolella kiellettyä, on maastopuolella pakollista. Ja päin vastoin.
Tosin mun ei ehkä kannattaisi kirjoittaa tänne mitään, kun ajotakkina on Mavicin joku maantiepuolen takki (kaksikin) myös kun olen maastossa ja varsinkin silloin. Enduran housujen alla on bibsit. Tosin paniikkitilanteessa voinen tempaista Endurat pois ja menen maantie-jullista vielä kun kypärästä vetäisee lipan irti.
tempokisu
13.01.2020, 19.26
^ hyvä idea, siis toi pipa kypärän päällä :D
t. karvavuorirukkasten päällä isot tumput = isot kädet
maalinni
14.01.2020, 15.31
Ja alkkarit toppahousujen päälle, niin ois teräsmies.
^ vähän kikattelin täälä itekseni :D
https://www.topgear.com/videos/jeremy-clarkson/tg-makes-cycle-safety-ad-clarkson-and-may-cycle-streets-london-series-21
Liittyneekö osittain tähän aiheeseen?
Petri Väisänen
14.01.2020, 20.50
Tänään näin fillaristin, jolla oli pipo kypärän päällä. Siis ihan tavallinen pipo. Katsoin ensiksi että siinä on jantterilla iso pää. Vakava sakotuksen aihe vai uutta muotia?Jos kypärän päälle tuleva suoja on ok niin tämänkin täytyy olla? [emoji848]
Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla
Eli Pellellä ei olekkaan rastoja vaan kypärä aina päässä
https://i.imgur.com/Ji9vEUZl.png
^Ottaen huomioon läysän oletetun pesutiheuden, tuo käynee kevyesti kypärästä.
Saako stemmissä muka olla positiivinen kulma? Olenko ajanut pimeässä turhaan?
Menee Gravel- ja retkipyörissä läpi.
rapareino
01.02.2020, 22.21
Mulla on cyclossa satulalaukku https://www.ridemore.fi/evoc-saddle-bag ja tekis mieli laittaa maantiepyörään samanlainen. Hirveen kätevä, ei tartte tunkee paitaa ihan niin täyteen varakumeja, työkaluja yms :cool:. Pelottaa vaan että sanomista tulee...
^ nääh, ehkä minipumpusta munille, mut kirpaisee vain hetken niin et anna mennä.
Laitoin talvicycloon tri-pullotelineen satulan taakse ja modasin isosta juomapullosta työkalu/vararengas kotelon. Valmistukseen tarvitsi mattoveitsen ja kuumailmapuhaltimen. Pysyy kaikki kamat puhtaina ja kuivina. Pullon ja tarvikkeet sieltä saa helposti käsittelyyn tarpeen tullen. Kyllä on hävettänyt, että joku näkee. Suositelkaa minulle eheytysohjelmaa tähän ongelmaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.