PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yleinen muotipoliisiketju

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6

jalkkis
18.05.2011, 09.11
Onko Team Lidl jo souläästsiison? Mulla kun olis:

- Succikset, lyhyet ja pitkät tietysti
- Paita, se pitkähihainen
- Ja tietenkin LIDL-ajokengät
- Lieventävävä/raskauttavana tekijänä erilaista muuta fillaritarviketta tältä maineikkaalta merkiltä.

Viekö muotipoliisi minut nyt putkaan pamputettavaksi (Campagnolon pampulla tietysti) vai saanko oman kansanjuhlan?

Mikakoo
18.05.2011, 10.29
Saako/pitääko Cyclocross pyörällä ajettaessa olla kypärän lippa paikallaan?. Kato niinku merkkinä että maantiepööräilijä voi kohdalla katsoa väheksyen pois. Mä otin se tässä pois niin pitääkö se nyt laittaa takas?

tipsu
18.05.2011, 11.28
Saako/pitääko Cyclocross pyörällä ajettaessa olla kypärän lippa paikallaan?. Kato niinku merkkinä että maantiepööräilijä voi kohdalla katsoa väheksyen pois. Mä otin se tässä pois niin pitääkö se nyt laittaa takas?

Minulla on kypärässä lippa tallella riippumatta siitä, ajelenko cyclolla vai maantiepyörällä. Kypäräkin on jostain Budget Sportista muutamalla kympillä hankittu hopeisilla kukilla koristeltu tyttökypärä. Ilmankos minua ei työmatkatempossa koskaan tervehditä:p. On se silti mielestäni tyylikkäämpi ratkaisu, kuin joka päivä minua vastaan (yleensä sekä aamulla että iltapäivällä) polkevalla maantiepyöräsedällä, jolla kypärän virkaa näyttää ajavan pipo / lippis.

JackOja
18.05.2011, 11.40
Saako/pitääko Cyclocross pyörällä ajettaessa olla kypärän lippa paikallaan?...

Jos ajat cyclocrossia niin lippa paikallaan ja maantielenkillä pois.

hannupulkkinen
18.05.2011, 12.42
Valkoiset sukat + lyhyt käyttökaari = lisää succamyyntiä.

Vanha kaava:)
Kunnon valoiset sukat saa kyllä peussa puhtaaksi. Minulla on kestänyt muutama pari yli 10 kesää ja eivät ole mustuneet.

kukavaa
18.05.2011, 15.41
miten päin tankoteippi kuuluu kierittää stongaan?
vastapäivään oikealla, myötä vasemmalla puolella? vai toisinpäin?
ei kai samoin päin molemmilla puolin?

asb
18.05.2011, 16.10
miten päin tankoteippi kuuluu kierittää stongaan?
vastapäivään oikealla, myötä vasemmalla puolella? vai toisinpäin?
ei kai samoin päin molemmilla puolin?

Riippuu siitä miten kuski eniten tykkää tangosta pitää kiinni. Yleensä kuitenkin "keskeltä sisään" kun teipin kiertäminen aloitetaan oikeaoppisesti tangon päästä.

http://www.parktool.com/blog/repair-help/handlebar-tape-installation-drop-bar

rhubarb
18.05.2011, 16.16
Minä aloitan keskeltä vaikka se onkin Ehdottomasti Väärin, ei tarvitse teipinkaistaletta.

Plus
18.05.2011, 16.38
Tässä hyvä tutoriaali tankoteipin laittoon:

http://youtu.be/v9JWD2QuwOw

Päästä alkaen ja ilman teipinkaistaletta.

hannupulkkinen
18.05.2011, 16.49
Ja tässä teipinkaistaleen kera.
http://www.youtube.com/watch?v=lkVfviIZ510

rhubarb
18.05.2011, 16.56
Tässä hyvä tutoriaali tankoteipin laittoon:

http://youtu.be/v9JWD2QuwOw

Päästä alkaen ja ilman teipikaistaletta.

Kaveri on harjoitellut! Itse tarkoitin siis sitä ilmastointiteipin palaa tms. jolla keskiosa kiinnitetään päistä kietoessa.

pekkajaa
18.05.2011, 17.18
Ja tässä teipinkaistaleen kera.
http://www.youtube.com/watch?v=lkVfviIZ510

Kerrankin onnistunut taustamusavalinta videopätkässä :D

http://www.youtube.com/watch?v=Ka1L5pSMvxE&feature=related

Ja jottei tämä mene aivan ooteeksi, niin sanotaan nyt vielä että proffa- tms. tiimien ajokamat pitää ansaita.

kukavaa
18.05.2011, 17.49
"keskeltä sisään"..
enpä olisi itse paljon hämmentävämmin osannut sanoa.
siis oikealla puolella myötäpäivään.

asb
19.05.2011, 11.19
enpä olisi itse paljon hämmentävämmin osannut sanoa.
siis oikealla puolella myötäpäivään.

Teet väärin. Keskeltä sisään.

BONK
19.05.2011, 11.29
Onko Team Lidl jo souläästsiison? Mulla kun olis:

- Succikset, lyhyet ja pitkät tietysti
- Paita, se pitkähihainen
- Ja tietenkin LIDL-ajokengät
- Lieventävävä/raskauttavana tekijänä erilaista muuta fillaritarviketta tältä maineikkaalta merkiltä.

Viekö muotipoliisi minut nyt putkaan pamputettavaksi (Campagnolon pampulla tietysti) vai saanko oman kansanjuhlan?

Kannattaa ajaa maastossa ja rapaisia reittejä, niin mahdollisesti havaittavat Liiterin tunnukset peittyvät :D

BONK
19.05.2011, 11.32
Näistähän on väännetty iät ajat, mutta itse en ammattilaistallin tiimireplicaksi lähtisi, kun ei siitä kerran rahaakaan saa. Ainakaan siten, että maksaisin extraa samasta vaateparresta Garminin mainoksen kanssa kuin ilman sitä.

Schöne Scheisse
19.05.2011, 13.11
Ja jottei tämä mene aivan ooteeksi, niin sanotaan nyt vielä että proffa- tms. tiimien ajokamat pitää ansaita.

Eihän niitä voi ansaita muuten kuin allekirjoittamalla sopimuspaperit! Eli olet ilmeisesti sitä mieltä, että pitäisi ajaa joko omissa seuraväreissä tai "paljaissa" ajokamoissa?

Edellisistä olen ehkä samaa mieltä - jos kuuluu seuraan, siitä pitää osata olla ylpeä ja edustaa aina seuraansa - mutta jälkimmäisten suhteen en. On aivan sama, mainostaako jotain pyöräilyvaatemerkkiä vai jotain protallia ja sen sponsoreita, väriä ja iloista ilmettä ne vain tuovat! Ei kenellekään pitäisi aiheutua minkäänlaista käsitystä siitä että tässä nyt joku pyöräilijä yrittää esiintyä jonakin jota ei ole!

No, eipä silti: *täydelliseen* proasuun sonnustautunut pyöräilijä on kyllä hieman tyylitön tai jopa koominen näky. On ehdottomasti parempi noudattaa tässä suhteessa kohtuutta!

Entä onko sopivaa pitää samaan aikaan kahden eri tallin ajokamoja? Minusta ei, mutta hyväksyn toki eriävät mielipiteet.

hannupulkkinen
19.05.2011, 13.32
Näistähän on väännetty iät ajat, mutta itse en ammattilaistallin tiimireplicaksi lähtisi, kun ei siitä kerran rahaakaan saa. Ainakaan siten, että maksaisin extraa samasta vaateparresta Garminin mainoksen kanssa kuin ilman sitä.
Sain lahjaksi belgialaiselta ystävältäni Quick Step tiimin asun.
Paras setti jolla olen ajanut. Vähän jotkut naureskelevat kun tällainen vanhus menee tiimiasu päällä kahville, mutta kestän sen kun asu muuten on todella hyvä.
Prot eivät aja huonoilla kamoilla ja yleensä tiimiasut ovat edullisia varsinkin last season kuteet. Se, että asut ovat kirjavia ja niissä on mainoksia ei minua haittaa. Näynpähän paremmin liikenteessä.

Risto Koivunen
19.05.2011, 13.36
Onko Team Lidl jo souläästsiison?

Nähdessään Liiteri-tiimin ajoasuun pukeutuneen kuljettajan, todellinen muotipoliisi todennäköisesti joko pyörtyy tai juoksee kauhusta kiljuen pakoon. :cool:

Jani R.
19.05.2011, 13.46
Edellisistä olen ehkä samaa mieltä - jos kuuluu seuraan, siitä pitää osata olla ylpeä ja edustaa aina seuraansa - mutta jälkimmäisten suhteen en. On aivan sama, mainostaako jotain pyöräilyvaatemerkkiä vai jotain protallia ja sen sponsoreita, väriä ja iloista ilmettä ne vain tuovat! Ei kenellekään pitäisi aiheutua minkäänlaista käsitystä siitä että tässä nyt joku pyöräilijä yrittää esiintyä jonakin jota ei ole!

Varsinkin taviksille syntyy usein maantiepyöräilijöistä kuva että he ovat kilpapyöräilijöitä. Sitä kuvaa vahvistaa vielä se jos tavallinen kuntoilija erehtyy pistämään tiimipaidan päälleen.

Otetaan käytännön esimerkki, kun muutamat suomalaisetkin tiimit myyvät sivuillaan fanituotteina tiimin ajopaitoja, niin olisiko väärin että vaikkapa vaimoni laittaisi Focus Ladies -paidan päälleen kun ostaa ensimmäisen maantiepyöränsä, vaikka ei kuuluisi seuraan? Noita paitojahan saattaisi saada Fillarin torin kautta käytettynäkin.

StantheMan
19.05.2011, 13.55
Prot eivät aja huonoilla kamoilla ja yleensä tiimiasut ovat edullisia varsinkin last season kuteet. Se, että asut ovat kirjavia ja niissä on mainoksia ei minua haittaa. Näynpähän paremmin liikenteessä.

Lisäksi vaimoa nolottaa, kun lähden "liikenteeseen" tiimipaita päällä. Tässäkin on hyvä syy käyttää niitä. Aina ei tarvi kännätä!:D

rhubarb
19.05.2011, 14.00
Otetaan käytännön esimerkki, kun muutamat suomalaisetkin tiimit myyvät sivuillaan fanituotteina tiimin ajopaitoja, niin olisiko väärin että vaikkapa vaimoni laittaisi Focus Ladies -paidan päälleen kun ostaa ensimmäisen maantiepyöränsä, vaikka ei kuuluisi seuraan? Noita paitojahan saattaisi saada Fillarin torin kautta käytettynäkin.

Sanoisin lievennetyksi säännöksi että oman maan tiimien (tai mestaruus-) varusteita ei käytetä, ellei kuulu kyseiseen joukkoon? Ulkomailla voi toki ajaa mestarinpaidassakin.

Muotipoliisintoimi sikseen, tiimikuteet ovat tosiaan yleensä suhteellisen hyviä hinta/laatu-suhteeltaan.

pekkajaa
19.05.2011, 14.09
Eihän niitä voi ansaita muuten kuin allekirjoittamalla sopimuspaperit! Eli olet ilmeisesti sitä mieltä, että pitäisi ajaa joko omissa seuraväreissä tai "paljaissa" ajokamoissa?

No mikäs muotipoliisi se sellainen olisi joka antaisi siimaa ihan miten paljon vaan :D

Hyväksyttäviä perusteita proffakamojen käyttämiseen voi myös olla esimerkiksi:

-Tiimin edustaja on antanut/lahjoittanut sinulle ne ajokamat
-Olet parhaillaan tai olet ollut muuten duunissa tiimissä
-Olet jotenkin muuten virallisesti tekemisissä tiimiin kanssa (sponsori, yhteistyökumppani, mikälie konsultti tms.)

Näissä erikoistapauksissa on tietysti sitä parempi, mitä täydellisempi kokonaisuus on pyörää ja varusteita myöten.

Mun mielestä olis hyvä että niitä varsinaisia tiimikittejä ei edes olisi tavan tallaajan mahdollista ostaa (mistään maajoukkue- mestarin- tai ympäriajojen erikoispaidoista ja ajoasuista puhumattakaan), vaan halukkaat voisivat ostaa "saman näköisiä" ja "samalla teemalla tehtyjä" mutta ei kuitenkaan 1:1-samannäköisiä ajovarusteita.

PS: Sen varalta ettei ekasta virkkeestä vielä selvinnyt, niin ei tää ny oikeesti niin vakavaa ole ;)

BONK
19.05.2011, 14.16
Nyt ei tiimiasusteet jää ainakaan hinnasta kiinni! Vanha kunnon DX tuo TdF-fiiliksen nyt koko pyöräkansan saataville. 25 euroa koko setistä kotiin kannettuna ei ole järin paha? :D

http://www.dealextreme.com/p/garmin-cervelo-team-short-sleeves-bicycle-bike-riding-suit-sports-clothes-set-size-xxxl-180-192cm-70471

Plus
19.05.2011, 14.18
Väärennettyjä tiimiasuja säälittävämpää muotipoliisi ei kyllä tiedäkään...

hannupulkkinen
19.05.2011, 14.25
Väärennettyjä tiimiasuja säälittävämpää muotipoliisi ei kyllä tiedäkään...
Malli on kyllä laihansurkea tuossa asussa. Parempi olisi ollut ripustaa tuo henkarille:D

derosa
19.05.2011, 15.14
Malli on kyllä laihansurkea tuossa asussa. Parempi olisi ollut ripustaa tuo henkarille:D

Anteeksi vain ja paljon, mutta "henkarimallista" tuli heti mieleenit Hoikan vejekset- the Schleck brothers.

hannupulkkinen
19.05.2011, 15.25
Schleckeillä ei roiku asut päällä. Oma räätäli nääs. Kyllä heillä reittä (http://ilgruppo.cc/wp-content/uploads/2011/04/schleck_brothers_crit_int_low.jpg) riittää.
Minulla tuli Rasmussen (http://www.metabunker.dk/wp-content/uploads/rasmussenskinny.gif) mieleen.

asb
19.05.2011, 15.38
No mikäs muotipoliisi se sellainen olisi joka antaisi siimaa ihan miten paljon vaan :D

...

Näissä erikoistapauksissa on tietysti sitä parempi, mitä täydellisempi kokonaisuus on pyörää ja varusteita myöten.

Noh noh, jarrua siihen siimaan. Se on joko 100% team kit hanskoja ja kengänpäällisiä myöten, tai sitten ei mitään.

Ketjureaktio
19.05.2011, 16.15
Nyt kun skeittipotat on tulleet muotiin taas pyöräpuolellakin, saako käyttää omaa 15 vuotta vanhaa? Mallit ei ole muuttuneet. Vai onko koko skeittipotan käyttö tyylitöntä?

HaRaXz
19.05.2011, 22.35
Heh.. Kaikki ajokamat on saatu erinäköisistä lähtestä, on eri seuroja ja tiimien vaatteita. Köyhän ei ole varaa valittaa.. =)

Mikakoo
19.05.2011, 22.45
Muotipoliisi huomaa joka virheen asusteessa kun kaikki polkee siitä ohi, siellä viimeisenä se sitten kiukkuisena vääntää näitä sääntöjä....:D

turot
19.05.2011, 22.53
Kävin tänään maastolenkillä Trekin succiksissa ja Team Lidlin takissa. Mikä sovittaisi rikokseni?

BONK
20.05.2011, 01.17
Bianchi-tatuointi "strategiseen ulokkeeseen" voisi pelastaa, jos ei halua investoida varusteisiin. Jos tila loppuu kesken, niin Look saattaa olla riittävästi, ettei joudu häpeäpaaluun :D

snowfake
20.05.2011, 01.33
Nyt kun skeittipotat on tulleet muotiin taas pyöräpuolellakin, saako käyttää omaa 15 vuotta vanhaa? Mallit ei ole muuttuneet. Vai onko koko skeittipotan käyttö tyylitöntä?

Maastossa/fix-pyöräillessä ovat ok. Itsellä olisi kanssa giron flakki isokokoisena ylimääräisneä, kun sopii enemmän pyöreään eikä soikioon päähän ;)

rhubarb
20.05.2011, 02.03
Skeittikypärä pitää itse maalata tyylikääksi.

Kemmi
20.05.2011, 09.49
Eikös nakkikypärä oo se ainut oikea tilanteeseen kuin tillanteeseen!

http://www.kalavinka-bikes.com/picture/wonderland/2006052201.jpg

kukavaa
20.05.2011, 15.47
tollasia^ tuolla varuste osiossa kyselin, mutta että sisureista:O hieno!

asb
20.05.2011, 16.06
Eikös nakkikypärä oo se ainut oikea tilanteeseen kuin tillanteeseen!

Ei. Nakkikypärä on sovelias vain aikakausikorrektin pyörän ja asustuksen kanssa.

Miten tää "kaikki tai ei mitään" on niin vaikea konsepti?

Vaihtaja
22.05.2011, 01.53
Linjasta kannattaa kuitenkin pitää kiinni. Tänään iltalenkillä vastaan tuli Ferrari, sellainen punainen kuin ne tapaavat olla. Mutta minulla oli alla celesteä hehkuva Bianchi ja päällä muutenkin vaadittavat vetimet. Niinpä katsoin, että on aivan paikallaan suoda kannustava hymy tuolle ohjauspyörää pitelevälle rookielle. :cool:

kolistelija
23.05.2011, 10.52
Mitä tehdä kun oma hauis on niin onneton ettei edes "Small"-kokoiset irtohihat pysy tiukkana? Meneekö aivan metsään jos on pientä lepatusta havaittavissa vai onko pakko käydä kaventamassa?

Slim_Jim
23.05.2011, 11.10
Mitä tehdä kun oma hauis on niin onneton ettei edes "Small"-kokoiset irtohihat pysy tiukkana? Meneekö aivan metsään jos on pientä lepatusta havaittavissa vai onko pakko käydä kaventamassa?

Kaventamassa tietysti, jotkin likaiset maastopyöräilijäraukat tai beeämäksääjät jotka luulevat itseään skeittareiksi, lepattavat.
Ja kuten tällä foorumilla on aiemmin todettu, pyöräilijähän ei salilla käy jotain (lol) hauberia treenaamassa.

Jani R.
23.05.2011, 11.12

Minkä merkkiset? Ainakin Assosin hihat on mitoitettu narukädelle.

zeizei
23.05.2011, 11.24
Vaatteiden lepatus tosiaan riippuu pyöräilyn alalajista. Jos vaatteet on tarkoitettu tiukoiksi eli maantie-/xc-/cx-varustus niin ne eivät saa lepattaa. Rennommissa pyöräilyn alalajeissa kuten DH/Trail/Enduro/BMX/Dirt/Street jne vaatteiden taas pitää istua rennosti ja lepattaa. Tällöin on kuitenkin hankittavat varusteita, jotka on tarkoitettu väljiksi eikä esim. ostaa liian isoa maantiepaitaa. Ylimääräisen kankaan ja siten lepatuksen määrä taas saa kasvaa sitä mukaa mitä rennompi alalaji on kyseessä. Esim. DH-varusteet saavat lepattaa enemmän kuin trailivarusteet.

Kemmi
23.05.2011, 11.30

Leikkaa vanhasta sisärenkaasta irtohihat ittelles. Bonuksena vedenpitävyys.
:D

kolistelija
23.05.2011, 11.31
Minkä merkkiset? Ainakin Assosin hihat on mitoitettu narukädelle.
Endurat noi on. Muotipoliisit suosittelet siis tavan mukaan kalliimpaa, oikeutetusti. :D

zeizei
23.05.2011, 11.39
Endurat noi on. Muotipoliisit suosittelet siis tavan mukaan kalliimpaa, oikeutetusti. :D

Menee OT:ksi mutta, Enduran mitoitus on todella väljä. Niitä ei ole mitoitettu pyöräilijän näköiselle/kokoiselle ihmiselle. Itsekin joudun Enduralta käyttämään S-kokoa vaikka muilta merkeiltä M on sopiva. Omat kokemukset ainakin Santini, Gore Bike Wear ja Assos, joiden mitoitus on selvästi napakampi.

Jani R.
23.05.2011, 12.21

Kun eivät ole edes kalliit: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31857

tipsu
23.05.2011, 12.27

Ainakin Craftilla ja Campagnololla on myös xs-kokoa. Tosin Craftin xs-lahkeet ovat meikäläiselle liian löysät, pysyvät onneksi yllä pyöräilyhousujen silikonilahkeiden ansiosta. Hihat ovat napakat. Ja Löfflerillä on ainakin yksi malli hihoja (sellainen "nukkapintainen" sisältä) hyvin kapeaa mallia.

Grandi66
23.05.2011, 12.35
Saanko muotipoliisilta kauheasti pamppua, kun on avaruuttimia vinopino ja ajoasento hakusessa? Lyhennetään heti kun roppa sanoo et nyt on ok.

HeliT
23.05.2011, 19.32
Varsinkin taviksille syntyy usein maantiepyöräilijöistä kuva että he ovat kilpapyöräilijöitä. Sitä kuvaa vahvistaa vielä se jos tavallinen kuntoilija erehtyy pistämään tiimipaidan päälleen.

Täällä ranskanmaalla kolmena peräkkäisenä sunnuntaina ajaneena voi taas todeta, kuinka huikea kuntopyöräilijöiden määrä on (masun koon ja vauhdin perusteella vain murto-osa ajaa kilpaa...) Asuja ja ajokkejakin on joka lähtöön, iäkkäitä herroja Princeineen ja kymmeniä vuosia nähneine maantiepyörineen. Naispyöräilijät ovat kyllä kovin harvassa.

Niin, mielestäni kukin saa käyttää sellaista ajoasua kuin haluaa. Pääasia on, että asu tuntuu hyvälle ja toimii hyvin. Epäsopivissa pöksyissä on ilkeä ajaa ;) Itse voisin laittaa viime vuoden Saxon paitaani suuren vuosilukutarran :).

kooki
24.05.2011, 10.49
Niin, mielestäni kukin saa käyttää sellaista ajoasua kuin haluaa. Pääasia on, että asu tuntuu hyvälle ja toimii hyvin. Epäsopivissa pöksyissä on ilkeä ajaa ;) Itse voisin laittaa viime vuoden Saxon paitaani suuren vuosilukutarran :).

Muotipoliisi ei ole mikään ihmisoikeusaktivisti, muotipoliisi vähät välittää yksilön henkilökohtaisista mielipiteistä. Kysymys on faktoista;)

BONK
24.05.2011, 11.39
Justiinsa näin, ihmisoikeudet erikseen :D Kaikki tämä tyylittely on lähtöisin jo niistä ajoista kun pyöräily oli vielä herraskansan etuoikeus, esimerkki vuodelta 1886 (huom. muiden tyyliasusteiden lisäksi yhteneväiset rintaruusukkeet). Golf-harrastajissakin on normaalien tyylitietoisten TigerWoodsWannabe (no nykyisin ehkä joku toinen...)-pelaajien lisäksi "hikkoripelaajia", jotka tyylittelevät inside-porukoissaan retrovaatteissaan ja -välineissään.

http://www.calstatela.edu/academic/al/newsletter/Bicycle_two_1886.jpg

Schöne Scheisse
24.05.2011, 11.47
Jos mukana on kaksi juomapulloa, niiden pitää olla samanlaisia.

Jos yksi rengas on värillinen, pitää toisenkin olla samanvärinen, Väriä tulee löytyä myös pyörästä edes satulan tai tankoteippien värinä.

Nakkirakki
24.05.2011, 13.05

Sallitaanko eriväriset juomat jos pullot ovat läpikuultavia, vai onko läpikuultavat pullot tuosta syystä ehdottomasti kielletty? Pitääkö urheilujuoman olla kirkasta jos toisessa pullossa on vettä?

Hääppönen
24.05.2011, 13.11
Sallitaanko eriväriset juomat jos pullot ovat läpikuultavia, vai onko läpikuultavat pullot tuosta syystä ehdottomasti kielletty? Pitääkö urheilujuoman olla kirkasta jos toisessa pullossa on vettä?
Värilliset juomapullot ovat must. Ei tarvitse miettiä tällaista ongelmaa.

Risto Koivunen
24.05.2011, 13.36
Eikös juomapullojen värityksen tulisi seurailla rungon värityksessä käytettyjä valintoja? Eli läpikuultavia pulloja käytetään läpikuultavan rungon kanssa.

Hääppönen
24.05.2011, 13.50
Eikös juomapullojen värityksen tulisi seurailla rungon värityksessä käytettyjä valintoja? Eli läpikuultavia pulloja käytetään läpikuultavan rungon kanssa.
Siis, jotta nyt joku tolkku pysyisi, niin juomapulloTELINEET rungon värin mukaan. JuomaPULLOT tankoteippien, renkaiden, vaijerinkuorien ja satulan värikoodin mukaan. :cool:

derosa
24.05.2011, 14.10
"NE SUKAT": Viilonlopulla tuli taas vastaan muuten niin täydelliseltä näyttävä MAANTIEPYÖRÄILIJÄ, mutta ne sukat: Ns perinteiset POHJEPITUISET, valkoiset, paksut ja kolmella raidalla piristetyt urheilusukat: "mallia lenita-airistojen inhokit". Täydellistä TYYLITTÖMYYTTÄ. Häkellyin niin näkemästäni, että en huomioinut oliko hän ajellut pois edes säärikarvoitustaan; tuskin.

Plus
24.05.2011, 14.12
Tärkeätä on myös että kypärän väritys täsmää rungon väritykseen, ja lasien väritys kypärän väritykseen.

En pidä Lancea minään koska olen nähnyt sillä väärän pituiset sukat.

Tunppu75
24.05.2011, 14.18
... joka menee laittamaan maantiepyöräänsä xt:n polkimet, eikä siis oikeita maantiepolkimia?

Taklataan juurakkoon?

Highlander
24.05.2011, 14.30
... joka menee laittamaan maantiepyöräänsä xt:n polkimet, eikä siis oikeita maantiepolkimia?

Taklataan juurakkoon?
Ei sitä kukaan edes huomaa - pidät koko ajan kengänpäällisiä ja jos kävelet, niin matki pingviiniä :D

Polla
24.05.2011, 14.34

Jos yksi rengas on värillinen, pitää toisenkin olla samanvärinen, Väriä tulee löytyä myös pyörästä edes satulan tai tankoteippien värinä.

:D Toinen juomapulloni kyllästyi elämäänsä ja katosi jonnekkin ajon aikana. En jaksanut ottaa kahta uutta pulloa vaan nyt mulla on sitten puna musta ja valko vihreä pullo. :D

Risto Koivunen
24.05.2011, 14.46
Tärkeätä on myös että kypärän väritys täsmää rungon väritykseen, ja lasien väritys kypärän väritykseen.

Entä nenän väritys sitten?

Jani R.
24.05.2011, 14.57
Häkellyin niin näkemästäni, että en huomioinut oliko hän ajellut pois edes säärikarvoitustaan; tuskin.

Ajelin muuten viimeksi vain siitä mihin ajohousujen lahje loppuu ja siihen saakka mistä sukka alkaa. Sukan alle jäi siis kunnon "villasukat" omasta takaa ;) Samaten reidenlämmittimet ;)

Oli kiire ja tylsä höylä, niin piti optimoida lopputulos.

kukavaa
24.05.2011, 17.01
onko gummi-kyljet poikkeus:seko:

BONK
24.05.2011, 18.28
Ajelin muuten viimeksi vain siitä mihin ajohousujen lahje loppuu ja siihen saakka mistä sukka alkaa. Sukan alle jäi siis kunnon "villasukat" omasta takaa ;) Samaten reidenlämmittimet ;)

Oli kiire ja tylsä höylä, niin piti optimoida lopputulos.

Kaikista pahinta on itsepetos, sillä ikävän salaisuuden piilottelu on kenties pahempaa kuin tyylirikko? Tyyli-ikonin statuksesi on kerralla mennyttä, jos valhe paljastuu :eek:

plr
24.05.2011, 20.23
Sallitaanko eriväriset juomat jos pullot ovat läpikuultavia

Pikku liraus elintarvikeväriä kumpaankin pulloon?

Kuparinen
24.05.2011, 20.48
Tampereella ajeli kaveri hienolla italialaisella maantiepyörällä, tietysti punaisella. Sävy sävyyn ajoasu ja asiaankuuluvat mustat ajokengät. MUTTA kuvitelkaa: pullotelineessä keltainen "KOTISINAPPI" pullo. Olisin ampunut mutta meni niin lujaa...

Makkarainen
24.05.2011, 22.27
Tampereella ajeli kaveri hienolla italialaisella maantiepyörällä, tietysti punaisella. Sävy sävyyn ajoasu ja asiaankuuluvat mustat ajokengät. MUTTA kuvitelkaa: pullotelineessä keltainen "KOTISINAPPI" pullo. Olisin ampunut mutta meni niin lujaa...

Ettei vaan ollu aprillipäivä? :)

gobbif
25.05.2011, 00.04
Jos sinappia ei saa pitää muotipoliisin mielestä pullotelineessä, niin missä sen oikea säilytyspaikka sitten on, pyöräilypaidan taskussako vai jossain muualla? Vai vain pikkusinappi satulalaukussa?

Entäs jos on vielä makkaraa tuon lisäksi, kuuluuko makkarat paidassa keskitaskuun ja sinappi toiseen reunaan vai päinvastoin?

buttonfly
25.05.2011, 00.07
erilaiset pullot antaa vaan uskottavuutta: proffatkin ajaa "sekalaisilla" pulloilla kun poimivat niitä kisassa milloin mistäkin. :cool:

Polla
25.05.2011, 03.13
http://www.youtube.com/watch?v=2MEs6uRpqBc

:)

Munamankeli
25.05.2011, 09.29

Pitäisi. Hävetti kun viime lenkillä ehdin valuttaa vedet läpinäkyvään Tunen pulloon ja asentaa sen runkoon, ennen kuin huomasin mokan. En jaksanut enää vaihtaa harmaaseen Campan pulloon, jonka ostin natsaamaan rungon tehosteväreihin. Onneksi ajoin yksin enkä kimppalenkkiä. Vieläkin puistatattaa...

Asiasta jatkaen. On pirun vaikea löytää sopivan värisiä pulloja, joissa olisi yksinkertaisen hienostunut grafiikkaa ja värimaailma. Jos pullon pääväri on vaikkapa punainen tai musta, logot ja grafiikkaa on ties mitä Mapei-oksennusta. Ja toisaalta myös brändin pitää sopia muuhun kalustoon. Campan osiin ei esimerkiksi voi sotkea Shimanon pulloa tai italialaiseen runkoon Spessun pulloa (http://www.evanscycles.com/product_image/image/0e2/2b4/7c6/26373/product_page/specialized-big-mouth-water-bottle.jpg?1227116272) - puhumattakaan tiimeistä, jotka ajavat eri pyörämerkillä kuin oma on.

Plus
25.05.2011, 10.06
Muotipoliisilla on pullona Raphan Bidon ja garderobi täynnä sen kanssa sopivia ökykalliita vermeitä...

BONK
25.05.2011, 10.44
Muotipoliisilla on pullona Raphan Bidon ja garderobi täynnä sen kanssa sopivia ökykalliita vermeitä...

Olisiko kuitenkin niin, että todellisella tyyli-ikonilla EI OLE juomapulloa, vaan joko hänen huoltoautonsa tuo sen tarvittaessa paikalle tai hänen reitilleen valikoituvat sopivat bistrot, joissa voi nauttia lasin valkoviiniä.

Jani R.
25.05.2011, 10.49
Mekaanikko sanoi että hiilarirunkoon ei saisi laittaa yli 0,5 litran pulloa. Töyssy saattaa isomman pullon tapauksessa ravistaa pullotelineen ruuvien vastakappaleita rungosta irti.

derosa
25.05.2011, 15.29
Mekaanikko sanoi että hiilarirunkoon ei saisi laittaa yli 0,5 litran pulloa. Töyssy saattaa isomman pullon tapauksessa ravistaa pullotelineen ruuvien vastakappaleita rungosta irti.

Minun "hiilarirunkoni" sanoi, että laita heppoinen muoviteline, niin vältät runkovauriot: Mielummin entinen pulloteline kuin runko. Muutenhan tyylipoliisin tulisi käyttää hiilikuitupyörässään hiilikuitutelineitä.

Kiovan Dynamo
25.05.2011, 15.39

Lähtee nätisti alurungostakin 0,7 litran pullolla. Ei tosin ihan kotimaisilla teillä... ;)

PeteF
25.05.2011, 15.56
Entä nenän väritys sitten?
Mulla on maantiepyörä ja viikon jatkuneen nuhan takia nenä nyt nätisti sävy sävyyn, molemmat punaiset. :p

kukavaa
25.05.2011, 16.00
Olisiko kuitenkin niin, että todellisella tyyli-ikonilla EI OLE juomapulloa, vaan joko hänen huoltoautonsa tuo sen tarvittaessa paikalle tai hänen reitilleen valikoituvat sopivat bistrot, joissa voi nauttia lasin valkoviiniä.
myös voi luottaa fanipoika (joskus myös -tyttö:eek:) laumaan jotka kiikuttavat ylpeinä paikallista vuorilähdevettä ja champpanjaa kylän läpi polkevalle vompille.

hannupulkkinen
25.05.2011, 16.13
Olen ajanut vuosia litran pullojen kanssa ja ei ole mitään tapahtunut.

Mihinkähän ennakkoluuloon tämä oletus perustuu. Pullossa on kaksi ruuvia ja niihin kohdistuva voima on etupäässä vertikaalia. Kuinkahan suuri ero on puolen litran ja litran voimaeroista. Ei suuri. Heppoinen teline taas joustaa, joka voi suunntata tuon pullon voimavektorit horisontaalisiksi ja kitkuttaa ruuvit irti.

Jani R.
25.05.2011, 16.24

Sain silloin nöösinä paheksuvia katseita 0,8 litran juomapullojen kanssa. Hyvä ettei Campagnolon pumpulla piesty :D Yhteislenkilläkin vahtivat että kaikilla on yhtä pienet 0,5 litran pullot. :D:D

Tuossa muuten toinen hyvä ketju:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=36140

pekkajaa
25.05.2011, 16.26
Niksipirkka-henkisen muotipoliisin kikka on käyttää lenkeillä toista, tavallisesti pystyputken pullotelineeseen sijoitettua, 500 ml bidonia varasisurin, työkalujen ja pumpun/CO2-patruunan säilytykseen. Satulalaukun ja runkopumpun käyttöhän on luonnollisesti kiellettyä, ja pullokikkaa käyttämällä muotipoliisi välttyy niinikään tyylipisteitä alentavilta pullottavilta ajopaidan taikka takin taskuilta. Win-win tilanne siis :)

Tätä järjestelyä käytettäessä bidonien on luonnollisesti oltava läpinäkymättömiä ja suurella täyttöaukolla varustettuja (muut yleiset tyylivaatimukset huomioiden). Pulloon sijoitettavat tavarat on käärittävä vaaleaan vaahtomuovi- tms. pakkausmateriaaliin kolisemattomaksi paketiksi.

ToniR
25.05.2011, 17.15
Tätä ketjua lukiessani olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että en uskalla edes ostaa maantiepyörää... :rolleyes:

Nufan
25.05.2011, 17.34
Jokaisessa meissä piilee hieman muotitietoisuutta. Se pitää vaan kaivaa esiin.
Sen joko löytää itse tai lenkkikaverit takoo sen sun otsaan :D

ahma
25.05.2011, 17.56
En jaksanut lukea koko 12 sivun etikettiä läpi, mutta onko tämä uusi virhe: olen siirtynyt käyttämään VYÖLAUKKUA (lantiolaukku?) pyöräillessä. Vaikka merkki on katu-uskottava ja laukku todella kätevä (painopiste alhaalla, selkä ei hikoa, juomapulloille paikat, sopivan kokoinen) tunnun itseni todella urpoksi. Ehkä juuri siksi.

Nufan
25.05.2011, 18.13
ai siis niin sanotttua fannybägiä? (tai fagbag) :D

Kyllähän sitä pienemmästäkin rikkeestä on roviolla poltettu....

Risto Koivunen
25.05.2011, 18.20
Eikös vyölaukku ole ihan hyväksyttävä varuste, olettaen että on pukeutunut sopivasti kahisevaan tuulipukuun ja ajaa yksivaihteisella teräsrunkoisella Helkamalla?

Nufan
25.05.2011, 18.43
Ei kai vyölaukku ole hyväksyttävä varuste missään muodossa?
Hiihtäjillä suvaitaan, ja sekin selkäpuolella ja siinä pitää lukea: Vauhti, Exel tai joku vastaava valmistajan logo isolla.

ahma
25.05.2011, 18.43
Huh, säikähdin jo että joku pilkkaisi. Saan siis jatkaa?

Makkarainen
25.05.2011, 19.50
Jos sinappia ei saa pitää muotipoliisin mielestä pullotelineessä, niin missä sen oikea säilytyspaikka sitten on, pyöräilypaidan taskussako vai jossain muualla? Vai vain pikkusinappi satulalaukussa?

Entäs jos on vielä makkaraa tuon lisäksi, kuuluuko makkarat paidassa keskitaskuun ja sinappi toiseen reunaan vai päinvastoin?
Oikea tapa on syödä RAVINTOLASSA :D

hannupulkkinen
25.05.2011, 20.19
En jaksanut lukea koko 12 sivun etikettiä läpi, mutta onko tämä uusi virhe: olen siirtynyt käyttämään VYÖLAUKKUA (lantiolaukku?) pyöräillessä. Vaikka merkki on katu-uskottava ja laukku todella kätevä (painopiste alhaalla, selkä ei hikoa, juomapulloille paikat, sopivan kokoinen) tunnun itseni todella urpoksi. Ehkä juuri siksi.
Käytätkö myös salihousuja, jotka roikkuvat alhaalla ja persvako näkyy. Oikeassa kädessä on risti, ankkuri ja sydän tatska.

ahma
25.05.2011, 21.22
Käytätkö myös salihousuja, jotka roikkuvat alhaalla ja persvako näkyy. Oikeassa kädessä on risti, ankkuri ja sydän tatska.

En onneksi, vielä. Oikeastaan ainoa asia mikä on pahempi kuin salihousut on se, että joku harrastaja oikeasti ajelee karvojaan pyöräilyn takia. Ja ehkä vyölaukut.

juminy
25.05.2011, 21.41
Mitä etenkin maantiepyöriin, tai yleisemmin fillareihin ylipäätänsä tulee, niin itseään kunnioittavalla muotilla - siis muotia seuraavalla ihmisellä - ei suurimman osan ajasta ole sellaista.

pitää lukea: Vauhti, ExelTässä on erhe. Ainoa sallittu logo missään kamoissa, mukaanlukien ja etenkin maantiepyörän mikä tahansa osa, on Jahti Jakt.

Eikös vyölaukku ole ihan hyväksyttävä varuste, olettaen että on pukeutunut sopivasti kahisevaan tuulipukuun ja ajaa yksivaihteisella teräsrunkoisella Helkamalla?Sinkulakuski nyt voi tehdä mitä vaan ja aina vedota hulvattomaan ironiaan, vaikka on oikeasti yrittänyt kaikkensa, että kaverit kunnioittaisivat muotiaallon harjanratsastajaa.

crcm
25.05.2011, 21.44
Sori jos on jo käsitelty, mutta mites tällainen runkolaukun käyttö?

http://media1.roseversand.de/product/370/3/6/363266_1.jpg

Maantiepyörään varmasti no-go. Sivutuulihan tohon ottaa ja keskarit tippuu.. siis nopeudet. :p Mites muihin fillareihin? Opastakaa gurut?!

ahma
25.05.2011, 21.50
Sori jos on jo käsitelty, mutta mites tällainen runkolaukun käyttö?

Maantiepyörään varmasti no-go. Sivutuulihan tohon ottaa ja keskarit tippuu.. siis nopeudet. :p Mites muihin fillareihin? Opastakaa gurut?!

Mä kelpuutan jos laitat vyöllä roikkumaan vyötärölle... Muuten kyllä lähes koiran raiskaukseen verrattava rikos.

juminy
25.05.2011, 21.50
Mites muihin fillareihin?Inserassa, Trekissä ja Sotkassa tuo on pakollinen.

ahma
25.05.2011, 22.00
Inserassa, Trekissä ja Sotkassa tuo on pakollinen.
+1 :D :D :D, oi kun MikMy näkisi tämän kommentin.

MikMy
25.05.2011, 22.23
No nyt näin kun oikein mainostit.Kai se sitten on pistettävä runkolaukku Top Fueliin ,siihen se varmaan sopisi.Saako noita myös hiilari versioina:)
Ja pitäskö ostaa yx ja siirtää se sitten Madoneen,Top Fueliin ,8500 ja EX:än sitä mukaan millä ajaa vai pitäskö ostaa jokaiselle oma?

Rickmaple
25.05.2011, 22.44
Vaikka merkki on katu-uskottava...

Mikään katu-uskottava merkki ei tee vyölaukkuja.

Epäilyksen Lohi
25.05.2011, 23.05

Mihinkähän ennakkoluuloon tämä oletus perustuu. Pullossa on kaksi ruuvia ja niihin kohdistuva voima on etupäässä vertikaalia. Kuinkahan suuri ero on puolen litran ja litran voimaeroista. Ei suuri. Heppoinen teline taas joustaa, joka voi suunntata tuon pullon voimavektorit horisontaalisiksi ja kitkuttaa ruuvit irti.

Tutkin läpi kaikki juomapulloni, enkä löytänyt niistä yhtäkään ruuvia. Onko minulla vääränlaiset juomapullot?

Knut
25.05.2011, 23.26
Kaksi puolen litran juomapulloa riittää mainiosti pitkillekin lenkeille ja ainahan voi pyytää apukuskia ojentamaan lisää juotavaa, jos juomat jostain syystä loppuvat.

Pullojen valinnassa tulee olla kuitenkin tarkkana, sillä tyylitietoisena ei huikkaa passaakkaan ihan mistä tahansa flaskasta ottaa.
Tässä muutamia neuvoja pullon valintaan:
Pullojen perusväritys pitää täsmätä pyörän rungon väriin ja mahdolliset muut kuvioinnit joko satulan tai tankoteippien väriin. Asia kannattaa tarkistaa ostohetkellä luonnon valossa eikä kaupan loisteputkien alla. Uskottavia juomapulloja valmistavia merkkejä ovat esimerkiksi Elite ja Zefal.

rhubarb
26.05.2011, 00.02
Välillä realiteettejä asiaan sekoittaen, kesällä reippaassa ajossa juomaa pitäisi saada sisään 750-1000 ml/h. Oikeaoppiset bidonit riittävät jopa yli tunnin hurjasteluun!

rolle72
26.05.2011, 01.11
Välillä realiteettejä asiaan sekoittaen, kesällä reippaassa ajossa juomaa pitäisi saada sisään 750-1000 ml/h. Oikeaoppiset bidonit riittävät jopa yli tunnin hurjasteluun!
Kun omaa painoa on yli 100 kg, kulutus on tuota luokkaa jo vähemmälläkin lämmöllä ja vauhdilla. Toisaalta kun omaa painoa on yli 100 kg, välttyy aika tehokkaasti säärikarvattomien kommenteilta. :D

Mutta ehdottoman tyylitöntähän se on. Muistan hävetä ensi kerralla. :(

TuH
26.05.2011, 01.18

Skodan ikkunasta saa lisää juomaa.

rhubarb
26.05.2011, 01.31

Olenkin tuumaillut että esim. HePo-lenkeillä voitaisiin arpoa huoltoauton kuljettajia. Ajajia on niin paljon että ei vuoroja kuitenkaan tulisi kuin yksi kesässä.

Polla
26.05.2011, 01.45

Mun pöörä on niin pieni että siihen ei mahdu kuin 550mm pulloja. On siis varsin hyväksyttävää pysähdellä vähän väliä ties minne ostelemaa juomaa :rolleyes: retkipyöräily :D

mkpaa
26.05.2011, 02.26
Sekä Ortlieb että Deuter tekee sellaisia vyölaukkuja joita kehtaa käyttää lenkillä. Mutta myös sellaisia joita ei kehtaa. :)
Muilta valmistajilta en ole nähnyt mitään säällistä.

ahma
26.05.2011, 08.23
Vaude, Osprey, Camelbak, TNF, Haglöfs. Kaikki jopa myös maastopyöräilyyn tarkoitettuja. Itsellä Osprey Talon 4, hävetyksestä huolimatta hyvä...

kmw
26.05.2011, 08.56
Mitenkäs muotipoliisi ohjeistaa syklorossi-kuskeja? Oon tainnut mogata pahasti kun Rostsekistä orkkis Tiagra takavaihtaja antautui ja laarista löytynyt pitkähäkkinen XT shadow (ihan kelpo vimputin) asentui tilalle. Pullotelineetkin ovat eriparia ja ajossa 99% mukana on
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSaQUP1NqhpNr1W-73FY3FzKOMyRzat7tbgc08MrSs-IVAf5UDk (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.outdoorsports24.com/images/product_images/popup_images/6595_0.jpg&imgrefurl=http://outdoorsports24.com/index.php%3Fpps%3D50%26manufacturers_id%3D9%26page %3D4%26language%3Den&usg=__FI5AqKrseL21k73N-BWZjP26uZ4=&h=500&w=400&sz=64&hl=fi&start=3&sig2=iEiuEnN3p0q7JhknJf0eEg&zoom=1&tbnid=keWDlF9VpJnovM:&tbnh=130&tbnw=104&ei=Bt3dTZfYK4X5sgbqrMXNBQ&prev=/search%3Fq%3Dhagl%25C3%25B6fs%2Bwaist%2Bbag%26hl%3 Dfi%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DjUT%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:fi:offic ial%26biw%3D1250%26bih%3D652%26tbm%3Disch%26prmd%3 Divns&itbs=1) ? Saanko jatkaa vai mitä katumusharjuutuksia määrätään synninpäästön ehdoksi?

majis
26.05.2011, 09.03
Mitenkäs muotipoliisi ohjeistaa syklorossi-kuskeja? Oon tainnut mogata pahasti kun Rostsekistä orkkis Tiagra takavaihtaja antautui ja laarista löytynyt pitkähäkkinen XT shadow (ihan kelpo vimputin) asentui tilalle. Pullotelineetkin ovat eriparia ja ajossa 99% mukana on
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSaQUP1NqhpNr1W-73FY3FzKOMyRzat7tbgc08MrSs-IVAf5UDk (http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.outdoorsports24.com/images/product_images/popup_images/6595_0.jpg&imgrefurl=http://outdoorsports24.com/index.php%3Fpps%3D50%26manufacturers_id%3D9%26page %3D4%26language%3Den&usg=__FI5AqKrseL21k73N-BWZjP26uZ4=&h=500&w=400&sz=64&hl=fi&start=3&sig2=iEiuEnN3p0q7JhknJf0eEg&zoom=1&tbnid=keWDlF9VpJnovM:&tbnh=130&tbnw=104&ei=Bt3dTZfYK4X5sgbqrMXNBQ&prev=/search%3Fq%3Dhagl%25C3%25B6fs%2Bwaist%2Bbag%26hl%3 Dfi%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DjUT%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:fi:offic ial%26biw%3D1250%26bih%3D652%26tbm%3Disch%26prmd%3 Divns&itbs=1) ? Saanko jatkaa vai mitä katumusharjuutuksia määrätään synninpäästön ehdoksi?

Eriväriset pullotelineet on vakava rike. Vaihtajaan en ota kanta, mutta toi vyölaukku kuuluu sun habitukseen joten se hyväksytään sun tyyliin kuuluvana sisustuselementtinä. Kaikilla muilla se johtaisi ehdottomaan diskaukseen ja dissaukseen.

kmw
26.05.2011, 09.09
Hallelujjaa & Paavi Blondiukselle kiitos. Laulan 8 aavemariaa tänään rostseikkaillessa:) ja ensi tilassa käyn Biltemasta hakemassa 2 samanlaista pullotelinettä.

Jaa että sisustuseementti? Myönnettäköön että negat. tiimalasi-vyötärölinjani tulee paremmin esille laukun kera.

asb
26.05.2011, 10.19
Sekä Ortlieb että Deuter tekee sellaisia vyölaukkuja joita kehtaa käyttää lenkillä. Mutta myös sellaisia joita ei kehtaa. :)
Muilta valmistajilta en ole nähnyt mitään säällistä.

Eivät ole katu-uskottavia. Polku-uskottavia ehkä, mutta siellä nyt saa muutenkin käyttää kunnon juomareppua.

Runkolaukut kuuluvat trekking-pyöriin, joita ei muutenkaan koske mitkään muotisäännöt (päinvastoin mitä epämuodikkaampi, sitä parempi).

BONK
26.05.2011, 10.53
Hallelujjaa & Paavi Blondiukselle kiitos. Laulan 8 aavemariaa tänään rostseikkaillessa:) ja ensi tilassa käyn Biltemasta hakemassa 2 samanlaista pullotelinettä.

Jaa että sisustuseementti? Myönnettäköön että negat. tiimalasi-vyötärölinjani tulee paremmin esille laukun kera.

Kireä vyölaukku toimii myös oivana tukena, jonka päälle yksiosainen vatsalihas laskeutuu tyylikkäästi. Ajaessa lienee käytännöllisintä pitää se takana, mutta salityylipoliisilta (vyölaukkukansan viralliselta valvojalta) tuli juuri äsken tiedote, jossa todetaan vyölaukun käytöstä seuraavaa:

- laukun tulee olla aina ja poikkeuksetta (jalan liikuttaessa) etupuolella
- ei suositella käytettäväksi ilman hihatonta paitaa
- ilman salihousuja, käyttö on ehdottoman kiellettyä
- neonvärinen tai pantteri-/tiikerikuvioinen vaatetus on suositeltavaa
- rusketus (syvä, ympärivuotinen) edellytetään yli 40 vuotiailta, nuoremmilta ei vaadita solariumia
- hiusten blondaus (platina) on suoritettava, mikäli hiukset vielä kasvavat
- laukun yhteydessä suositellaan käytettäväksi paksuja kultadublee-kaulakoruja

miq
26.05.2011, 11.12
- rusketus (syvä, ympärivuotinen) edellytetään yli 40 vuotiailta, nuoremmilta ei vaadita solariumia

... ja kainolossa olevan kovaäänisen, juopuneen, sammaltavan neidon toinen silmä tulee olla joko musta tai muurautunut umpeen.

Plus
26.05.2011, 11.52
Älkääs nyt... Tästä vaikka trendikäs collabo-vyölaukku maastopyöräilyyn sopivassa kuosissa: http://caliroots.com/caliroots/product.asp?id=24430

Ne jotka väittää että vyölaukut on absoluuttisen juntteja, ne vasta kujalla onkin.... :rolleyes: :D

mkpaa
26.05.2011, 14.12
Eriväriset pullotelineet on vakava rike.

Noh noh. Mielestäni nuo pukevat pyörää oikein hyvin
http://farm5.static.flickr.com/4107/4964806702_016c7b55a4.jpg (http://www.flickr.com/photos/mkpaa/4964806702/)

Risto Koivunen
26.05.2011, 15.07

Eikö huoltoauton pitäisi olla vähintään samasta maasta kuin polkupyörän, ellei sitten samaa merkkiä?

Eli jos pyöränä on Peugeot, niin huoltoautona pitäisi kanssa olla Peugeot ja mielellään vielä samanvärisenä.

Vastaavasti jos alla on italialainen pyörä, niin huoltoautona voisi olla vaikkapa Ferrari tai vähintään Fiat 125.

miq
26.05.2011, 15.21
Eikö huoltoauton pitäisi olla vähintään samasta maasta kuin polkupyörän, ellei sitten samaa merkkiä?

Eli jos pyöränä on Peugeot, niin huoltoautona pitäisi kanssa olla Peugeot ja mielellään vielä samanvärisenä.

Vastaavasti jos alla on italialainen pyörä, niin huoltoautona voisi olla vaikkapa Ferrari tai vähintään Fiat 125.

Eikös silloin kuskillakin pitäis olla vähintään kaksoiskansalaisuus?

Jani R.
26.05.2011, 15.27
Palattaisiiko muotipoliisiaiheeseen? Entäs saako olla suosikkitiimin juomapullo vaikkei olisi tiimiasua?

http://www.supercycleclothing.com/ekmps/shops/sutherland/images/lotto-omega-2011-500ml-bottle-9850-p%5Bekm%5D235x300%5Bekm%5D.jpg

kukavaa
26.05.2011, 15.29
italialaisella pyörällä, italialaisilla osilla saa ajaa, jos on italiankansalaisuus hakemus vetämässä, muuten tyylirike on mieto, mutta huomattava.

edit. matkatunturin rungon väritys ja ennenkaikkea sijainti antaa anteeksi eriväriset pullotelineet.

Leopejo
26.05.2011, 15.50
Eikös silloin kuskillakin pitäis olla vähintään kaksoiskansalaisuus?
Pyörä, osat ja kaksoiskansalaisuus löytyy, mutta italialaisen auton sijaan löytyy vain italialainen skootteri.

Polar tietysti mittarina, mutta Nokian sijasta kännykkä Aasiasta (ei sentään Ericsson).

mats sundin
26.05.2011, 16.29

italialaisella pyörällä, italialaisilla osilla saa ajaa, jos on italiankansalaisuus hakemus vetämässä, muuten tyylirike on mieto, mutta huomattava.

Jätkät yrittää vääntää vakavaa aihetta vitsiksi. Autoilla nyt ole mitään tekemistä pyöräilymuodin kanssa ja toisekseen pyöräilymuoti on paljon valtioiden kansallsia rajoja laajempi käsite. Menkää nyt sisäistään näitä juttuja ja tulkaa vasta sitte kommentoimaan. Ihme meininkiä...

Hääppönen
26.05.2011, 17.18
Jätkät yrittää vääntää vakavaa aihetta vitsiksi. Autoilla nyt ole mitään tekemistä pyöräilymuodin kanssa ja toisekseen pyöräilymuoti on paljon valtioiden kansallsia rajoja laajempi käsite. Menkää nyt sisäistään näitä juttuja ja tulkaa vasta sitte kommentoimaan. Ihme meininkiä...
Asiaa! Autoreinoille on olemassa joku "Autosi" tms. topiikki. Sinne peltilehmiänne lypsämään! :cool:

Polla
26.05.2011, 19.09
Kireä vyölaukku toimii myös oivana tukena, jonka päälle yksiosainen vatsalihas laskeutuu tyylikkäästi. Ajaessa lienee käytännöllisintä pitää se takana, mutta salityylipoliisilta (vyölaukkukansan viralliselta valvojalta) tuli juuri äsken tiedote, jossa todetaan vyölaukun käytöstä seuraavaa:

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100401111803/uncyclopedia/images/thumb/f/fe/Hulk_hogan.jpg/180px-Hulk_hogan.jpg

gobbif
26.05.2011, 20.24
Mitenkäs muotipoliisi ohjeistaa syklorossi-kuskeja?

Tuo CC-puoli alkoi askarruttaa minuakin, nyt kun juomapullot ovat paria sävy sävyyn ja avaruudettimetkin kohdallaan ja stemmikin oikein päin (eli alaviistoon). Jotenkin tuo 15cm satulan alapuolella oleva tanko ei vain tunnu passelilta metsärymistelyssä, vaikka onkin aerodynamiikka metsään riittävä. No, trenditietoisuus on tärkeämpää.

Ehkä cc:stä ei puhuta, kun se on vähän kuin maastopyörä asvaltilla? :eek:

BONK
26.05.2011, 20.59

Touchdown! Hulk Hogan on salimiesten Jumala :D

asb
26.05.2011, 22.31
Palattaisiiko muotipoliisiaiheeseen? Entäs saako olla suosikkitiimin juomapullo vaikkei olisi tiimiasua?

Ei.

Muutenkin on aika helppoa tää. Jos vähänkin epäilyttää, niin se on todennäköisesti kiellettyä.

Nufan
26.05.2011, 22.35
Mitäs muotipoliisit sanoo XC-pyörän tangon leveydestä?
Tai saako se yleensäkään olla edes riser-tanko?

ahma
26.05.2011, 22.52
Ehkä cc:stä ei puhuta, kun se on vähän kuin maastopyörä asvaltilla? :eek:

IMO koko CC touhu on pelleilyä ja muotipoliisin listoilla tulevina vuosina todella korkealla kunhan muoti hiipuu. Vai maastopyörä, pah.

Mikakoo
26.05.2011, 23.29
Mitä Muotipoliisi tykkää siitä että ajaa vaikka Feltin (tms. ihan mikä muu merkki) pyörällä ja jalassa on Specialized:n kengät tai vaikka kypärä päässä?!?!?!:seko:
Tuli päivällä mieleen kun kattelin kypäriä....

Risto Koivunen
26.05.2011, 23.40
jalassa on Specialized:n kengät tai vaikka kypärä?!?!?!:seko:

Onhan tuo aika persoonallista ajella kypärä jalassa. :eek:

Mikakoo
26.05.2011, 23.45
Onhan tuo aika persoonallista ajella kypärä jalassa. :eek:

täällä toimii myös kirjoituskukkanenpoliisi :o

ToniR
26.05.2011, 23.57
Entäs, saako maastopyörässä taka- ja etukumi olla eri valmistajan? :seko:

Risto Koivunen
27.05.2011, 00.23

Puhutaanko nyt sisä- vai ulkokumeista?

Hääppönen
27.05.2011, 09.09
Ehdottomasti saa olla, jos ajaa lenkit ainoastaan pimeän aikana. :cool:

JackOja
27.05.2011, 09.18

Saa tietenkin. Sehän nimenomaan antaa pro-vaikutelman... :)

mjh78
27.05.2011, 10.24
Mitä Muotipoliisi tykkää siitä että ajaa vaikka Feltin (tms. ihan mikä muu merkki) pyörällä ja jalassa on Specialized:n kengät tai vaikka kypärä päässä?!?!?!:seko:
Tuli päivällä mieleen kun kattelin kypäriä....

Muut merkit vissiin ihan OK, mutta Spessun ajokamat voi syttyä palamaan jos yrittää ajaa Cannondalella.

turot
27.05.2011, 10.28
Muut merkit vissiin ihan OK, mutta Spessun ajokamat voi syttyä palamaan jos yrittää ajaa Cannondalella.

Onneks mulla on Radon.

entomppa
27.05.2011, 10.30
Perkele. Löytyi taas monta syytä lisää palaa helvetin tulessa :|

kpyora
27.05.2011, 10.40
Eikö huoltoauton pitäisi olla vähintään samasta maasta kuin polkupyörän, ellei sitten samaa merkkiä...

Italialaisen pyörän omistajalta ei voida vaatia italialaista huoltoautoa :rolleyes: Minkä maalainen auto tulisi tuon logiikan mukaan olla, jos ajaa Cannondalella ja mitä taiwanilaisia automerkkejä tunnette?

Nufan
27.05.2011, 10.41
Mun täytyy tunnustaa, että fillari on Wilier ja ajokamat on Castellin valmistamat, mutta kengät on Spessun S-worksit. Vaikkakin koen, että niiden värimaailma sopii pyörän ja asusteiden kanssa yhteen, niin silti hiukan hävettää. :o

Pitäisikö kengät peittää kengänsuojilla vai suosiolla hommata Sidin Ergo 2:t?

ToniR
27.05.2011, 10.47
Saa tietenkin. Sehän nimenomaan antaa pro-vaikutelman... :)

Mä näkisin, että MTB renkaat (ulko) saa (ja ehkä jopa pitää) olla eri mallia, mutta saman valmistajan.

LJL
27.05.2011, 10.53
mitä taiwanilaisia automerkkejä tunnette?

http://motortorque.askaprice.com/news/auto-1003/taiwanese-car-manufacturer-luxgen-is-newest-kid-on-the-block.asp

-Lauri

Mikakoo
29.05.2011, 02.45
eheh, mä olen ovela. Ostatan kaikilla tuota Spessun halpaa kypärää ja kohta itekki ajelen sillä. Muotipoliisikaan ei ennää välitä ku kaikilla on se päässä :D

elasto
29.05.2011, 12.01
Korjatkaas muotipoliisit nämä käsitykseni putkiosien merkkiä koskien. Olen elänyt siinä uskossa, että muotipoliisin lakien alla putkiosat tulisi mielellään olla kaikki samalta valmistajalta? Sellaista olen myös kuullut, että vähintään kaksi tulisi kuitenkin minimissään olla samalta valmistajalta ja näissä hyväksytyt kombot ovat stemmi ja tanko tai tolppa ja stemmi? Eli ei tanko ja tolppa?

juu-zo
29.05.2011, 15.05
Korjatkaas muotipoliisit nämä käsitykseni putkiosien merkkiä koskien. Olen elänyt siinä uskossa, että muotipoliisin lakien alla putkiosat tulisi mielellään olla kaikki samalta valmistajalta? Sellaista olen myös kuullut, että vähintään kaksi tulisi kuitenkin minimissään olla samalta valmistajalta ja näissä hyväksytyt kombot ovat stemmi ja tanko tai tolppa ja stemmi? Eli ei tanko ja tolppa?

Auts, minulla menee sitten juurikin päin honkia. Auttaako jos putkiosista tolpaksi ja tangoksi on sentään valittu hiilikuitua vaikka stemmi onkin eri valmistajan mutta silti hipo kcnc?

Thundermand
30.05.2011, 18.16
eheh, mä olen ovela. Ostatan kaikilla tuota Spessun halpaa kypärää ja kohta itekki ajelen sillä. Muotipoliisikaan ei ennää välitä ku kaikilla on se päässä :DEi onnistu, koska Giro :eek:

Singer
30.05.2011, 19.22
voiko muuten mustassa fixissä olla takakiekkona kirkas alumiinikiekko vai joudunko etsimään mustan takakiekon? myös jarrukahva on kirkas...

kukavaa
30.05.2011, 20.38
entäs talutus (jos on kaikki kumit puhki, akiles jänteet poikki tai joku muu syy taluttaa)?
stemmistä vai satulasta? fixiä selvästikkin satulasta ja mummo tsykää tavalla jolla ajaessakin. mutta entä maasto-, maantie- tai cc? onko maastonpuolen alalajeissa eri talutus tapoja?

vai onko talutus vain auttamattoman surkeeta puuhaa?

Thundermand
30.05.2011, 20.43
CC:tä ei taluteta ollenkaan, vaan sitä kannetaan hartian päällä vaakaputkesta.

greenman
30.05.2011, 20.50

Ja käsittääkseni kanto-osuuksia tulee sisällyttää joka lenkille.

Risto Koivunen
30.05.2011, 20.50
CC:tähän ei käsittääkseni oikeaoppisesti taluteta, vaan sitä kannetaan. Perinteisen koulukunnan tyylinä on olkapää vaakaputken alla:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Cyclo_doherty.jpg/220px-Cyclo_doherty.jpg

Tai sitten käsi vaakaputken alta:

http://bicyclesportshop.com/images/library/site/cyclocross_whatiscross_f.jpg

Mikakoo
30.05.2011, 21.27

Ja aina juoksemalla :cool:

Jani73
30.05.2011, 22.21
Entä maantiepyörän talutus jos pyörällä ei voi ajaa. Pidetäänkö kengät jalassa vai kaulalle roikkumaan tmv?

perttime
30.05.2011, 22.24
Jos maastopyörässä on vikaa, sitä ei taluteta vaan se kursitaan kokoon mukana olevilla tarpeilla. Jos ei muuten niin rautalangalla tai maailmanpelastusteipillä. Tyhjäksi jääneitä kohtia voidaan täyttää heinällä sammaleilla tai kepeillä.

Risto Koivunen
30.05.2011, 23.18
Entä maantiepyörän talutus jos pyörällä ei voi ajaa. Pidetäänkö kengät jalassa vai kaulalle roikkumaan tmv?

Jos kengät jalassa pystyy kävelemään kotiin asti, niin ne eivät todennäköisesti ole Riittävän Oikeat Maantiekegät, joten ankaraa pamputusta on todennäköisesti tiedossa joka tapauksessa.

elasto
30.05.2011, 23.22
Eikö kukaan muotipoliisi osaa muka vastata tuohon mun putkiosakysymykseen? :seko:

Hääppönen
31.05.2011, 01.08
Eikö kukaan muotipoliisi osaa muka vastata tuohon mun putkiosakysymykseen? :seko:
Kysymyshän on luokaton. Putkiosat (luonnollisesti toisiinsa sointuvat) voivat olla eri valmistajilta. Kunhan ovat kalleinta ja parasta, mitä tarjolla löytyy. Muuten sataa pamppua. :cool:

mutanaama
31.05.2011, 01.14
Auts, minulla menee sitten juurikin päin honkia. Auttaako jos putkiosista tolpaksi ja tangoksi on sentään valittu hiilikuitua vaikka stemmi onkin eri valmistajan mutta silti hipo kcnc?

Sopiiko väri väriin? Onko edes kuidun laatu ja suunta yhtenäinen?

Thundermand
31.05.2011, 01.35
Jos kengät jalassa pystyy kävelemään kotiin asti, niin ne eivät todennäköisesti ole Riittävän Oikeat Maantiekegät, joten ankaraa pamputusta on todennäköisesti tiedossa joka tapauksessa.Ainoa oikea vaihtoehto on huoltoauto.

juu-zo
31.05.2011, 01.37
Sopiiko väri väriin? Onko edes kuidun laatu ja suunta yhtenäinen?

Tuomio tuli. Stemmin etuosa hopeinen(muuten tanko ja stemmi mustia). Tangossa ei ole kuidut näkyvillä vaan se on musta päältä, kun taas tolpassa ja avaruudettimissa kuidut ovat hyvinkin samansuuntaiset ja sävyiset. Noh onneksi tänäänkin pääsin tuolla metsässä eteenpäin. Speksataan taas kun jaksetaan.

Privileged
31.05.2011, 01.40
Nyt tarvitaan muotipoliisien apua! Kumman väriset pullotelineet on oikea ratkaisu?

http://dl.dropbox.com/u/6570729/Untitled.jpg

http://dl.dropbox.com/u/6570729/kakkonen.jpg

edit: älkee antako mustien kiekkojen hämätä

juu-zo
31.05.2011, 01.48
Nyt tarvitaan muotipoliisien apua! Kumman väriset pullotelineet on oikea ratkaisu?

http://dl.dropbox.com/u/6570729/Untitled.jpg

http://dl.dropbox.com/u/6570729/kakkonen.jpg

Mustat.

greenman
31.05.2011, 07.34
Onko oikeastaan ylipäätään hyväksyttävää käyttää muita kuin mustia juomapullontelineitä, vaikka sopisikin runkoon tai muuten väritykseen?

Rickmaple
31.05.2011, 07.40
Onko oikeastaan ylipäätään hyväksyttävää käyttää muita kuin mustia juomapullontelineitä, vaikka sopisikin runkoon tai muuten väritykseen?

Hiilikuiturunkoon ei saa laittaa muita kuin hiilikuituisia telineitä. Värillä ei ole väliä, kunhan se on musta, sanoi muistaakseni frank sinatrakin aikoinaan. Tosin hån ei ollut pyöräilijä, mutta muodikas kuitenkin.

greenman
31.05.2011, 07.59
Näin pelkäsinkin.

Nimimerkillä: "mistähän löytäisi oranssit telineet"

JackOja
31.05.2011, 08.50
...Olen elänyt siinä uskossa, että muotipoliisin lakien alla putkiosat tulisi mielellään olla kaikki samalta valmistajalta?...

Tolppa & stemmi pitää olla samalta valmistajalta samaa sarjaa. Tanko voi olla muutakin.

Kysymyshän on luokaton. Putkiosat (luonnollisesti toisiinsa sointuvat) voivat olla eri valmistajilta....

Eijeijei...

entäs talutus ...stemmistä vai satulasta? ...

Stemmistä ei voi taluttaa luotevasti jos fillarissa on joku mittari. Mittarihan on tietenkin oikeaoppisesti stemmissä eikä tangossa. Sitäpaitsi antaa pro-vaikutelman kun fillari kulkee suoraan satulasta taluttamalla.

Ski
31.05.2011, 09.05
CC:tähän ei käsittääkseni oikeaoppisesti taluteta, vaan sitä kannetaan. Perinteisen koulukunnan tyylinä on olkapää vaakaputken alla:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Cyclo_doherty.jpg/220px-Cyclo_doherty.jpg

Tai sitten käsi vaakaputken alta:

http://bicyclesportshop.com/images/library/site/cyclocross_whatiscross_f.jpg

Jos ei tuijoteta kantamista tässä kuvassa vaan kuskin ja pyörän värimaailmaa niin luulis joku raipan isku tulevan muotipoliisilta.....

kooki
31.05.2011, 09.21
Jos maastopyörässä on vikaa, sitä ei taluteta vaan se kursitaan kokoon mukana olevilla tarpeilla. Jos ei muuten niin rautalangalla tai maailmanpelastusteipillä. Tyhjäksi jääneitä kohtia voidaan täyttää heinällä sammaleilla tai kepeillä.

Aivan oikein. Näitä pelastuselemenntejä ei kuitenkaan voi käyttää keppihevosena tai tekosyynä väriharmonian rikkomiseen vaan nekin tulee valita huolellisesti sävyn mukaan. Pitkiä katseita saa myös tavanomaisen rahkasammalen käytöstä (vrt. meltorautaa olevat halpisosat).

rhubarb
31.05.2011, 12.52
Jos ei tuijoteta kantamista tässä kuvassa vaan kuskin ja pyörän värimaailmaa niin luulis joku raipan isku tulevan muotipoliisilta.....

Ei, koska cyclocross.

elasto
31.05.2011, 13.14
Tolppa & stemmi pitää olla samalta valmistajalta samaa sarjaa. Tanko voi olla muutakin.

Eli taas lisää virheitä mun muotipoliisin painajaiseen, eli crossariin. :D Mulla nimittäin on tanko ja stemmin samaa merkkiä/mallia, mutta tolppa eri valmistajan. Samaa väriä ja materiaalia tosin, mutta kyllä noilla luulis pampun viuhuvan, kun töihin polkee.

kmw
31.05.2011, 13.20
Jos rossarissa on mix-putkiosaa niin ilmeistä virhettä voi yrittää kompensoida p*skaisuudella. Puhdas syklokrossari + siisti ajaja ei ole uskottava. Ugh.

ToniR
31.05.2011, 13.35
Mitenkäs tuo likaisuus maastureissa:
Pitääkö XC-pyörä olla aina puhdas, mutta AM/Trail-pyörä aina hieman kurainen?

Plus
31.05.2011, 13.42
Tolppa & stemmi pitää olla samalta valmistajalta samaa sarjaa.

Poikkeus vahvistaa säännön: Record-osasarjan kanssa voidaan käyttää Record-tolppaa. Myös runkosetin mukana tulevat tolpat ovat hyväksyttäviä, esim. Colnago ja Canyon.
Maastopyörillä ei ole väliä koska kunnon muotipoliisille se on liian likaista hommaa. Kallit kiiltävänvalkoiset kengät krominhohtoisilla somisteilla menisivät pilalle.

asb
31.05.2011, 13.46
Myös runkosetin mukana tulevat tolpat ovat hyväksyttäviä, esim. Colnago ja Canyon.

GAAAAAAAAH! Pthyt, pthyi, pthyi! Missä kohdassa hyväksyttyjen brändien listalla muka lukee Canyon?!!!!

https://www.facebook.com/group.php?gid=2258201150&v=info

rolle72
31.05.2011, 14.10
Näin eilen maastopyörässä SPD-SL:t. Olisiko pitänyt opastaa kyseinen teinineiti oikealle uralle elämässään?

rhubarb
31.05.2011, 14.30
Näin eilen maastopyörässä SPD-SL:t. Olisiko pitänyt opastaa kyseinen teinineiti oikealle uralle elämässään?

Kumma juttu, juuri tuossa ikkunan alla oli joku nuorehko nainen punaisella naistenpyörällä (enemmänkin tosin hybridin näköinen) ja maantiepolkimilla. Kiinnitin huomiota kun lonksautteli klosseja kiinni hieman epävarman näköisesti.

Oksanen
31.05.2011, 19.41
Mitäs muotipoliisit sanoo, kun ajaa Trekin pyörällä, jossa on Radonin valmistama pulloteline (hiilikuitua, jos sillä on mitään väliä tässä tapauksessa)? Pyörä on mallia maasto...

sakuvaan
31.05.2011, 20.30
Mitäs muotipoliisit sanoo, kun ajaa Trekin pyörällä, jossa on Radonin valmistama pulloteline (hiilikuitua, jos sillä on mitään väliä tässä tapauksessa)? Pyörä on mallia maasto...

Ne on varmaan samassa tehtaassa tehty niin mitä väliä?

Oksanen
31.05.2011, 22.36
Pitihän se kuitenkin varmistaa...

Ne on varmaan samassa tehtaassa tehty niin mitä väliä?

nuubiainen
01.06.2011, 18.29
Annanpas itselleni muotipoliisi-pisteitä.

Rumat juomapullot -1
Säärikarvat ajamatta -3
Levyjarrut -1000

pekkajaa
01.06.2011, 18.56
Jos maantielenkillä on vaihtelevaa keliä niin että tienpinta kesken ajon kastuu ja sen jälkeen taas uudestaan kuivuu, on kelin kuivuttua pysähdyttävä lähimmän huoltsikan ilma/vesi-pisteelle ja pestävä likaantunut pyörä ennen ajon jatkamista. Samalla tietysti poistetaan mahdollisimman paljon kuraroiskeita ajovarusteista. Maastopyöräilyä tämä ei koske.

rjrm
01.06.2011, 21.53
Pidelkää tuoleistanne ja vaviskaa.
Rossanon pyörä, Spessun satulalaukku, tarakka, shimanon housut, radio shackin paita, radonin pullot, erilaiset pullotelineet, bbb kello ja bellin potta. Voiko tästä parantua? Kaikkea en tohtinut edes kertoa.

Rickmaple
01.06.2011, 22.23
Pidelkää tuoleistanne ja vaviskaa.
Rossanon pyörä, Spessun satulalaukku, tarakka, shimanon housut, radio shackin paita, radonin pullot, erilaiset pullotelineet, bbb kello ja bellin potta. Voiko tästä parantua? Kaikkea en tohtinut edes kertoa.

Tässä ketjussa tuo katsotaan jo sen luokan provosoinniksi, että kannattaa olla varovainen ettei modet napsauta parin viikon bänniä!

jonttuponttu
02.06.2011, 22.45
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=149690728408073&set=o.356097243685&type=1&theater

Mitäs muotipoliisi sanoo kyseisestä rannekkeesta :D ? Onko in vai meneekö jo ihan mettään !!

Thundermand
02.06.2011, 22.58
Kumpi on pahempi: kaksi tosi halpaa samanlaista kiekkoa pyörässä vai Lightweight + tosi halpa kiekko?

Risto Koivunen
02.06.2011, 23.03
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=149690728408073&set=o.356097243685&type=1&theater

Mitäs muotipoliisi sanoo kyseisestä rannekkeesta :D ? Onko in vai meneekö jo ihan mettään !!

Jos alla on Bianchin-välinen Bianchi, päällä Bianchin-värinen pyöräilyasu ja pullotelineissä Bianchin-väriset pullot, niin eikös tuo ranneke soinnu ihan hyvin joukkoon? :seko:

Tuon lippalakin mallista ja värityksestä voidaan sitten keskustella erikseen. :cool:

jonttuponttu
02.06.2011, 23.06
Joo kiitos tuosta kyllä kaikki kyseiset vermeet löytyy :D Eli muodissa ollaan mukana ei hätää!!

Joo toi hiippalakki onkin sitten asia erikseen... :)

kpyora
02.06.2011, 23.08

Samalla otteella kulki myös Helkaman Jääkäri sipulisäkki tarakalla. :) "Päivän harjoituksen aiheena on polkupyörämarssi vaativassa maastossa." :D

rhubarb
02.06.2011, 23.45
Kumpi on pahempi: kaksi tosi halpaa samanlaista kiekkoa pyörässä vai Lightweight + tosi halpa kiekko?

Jos LW takana, OK. Voi väittää että toinen meni kisassa päreiksi.

Schöne Scheisse
02.06.2011, 23.51

Kun pyörässä on yksikin Lightweight, kukaan ei enää näe mitään muuta. (Sama periaate kuin Louis Vuittonin bägeissä.) Joten B on ehdottomasti sallittu ja jopa suositeltava vaihtoehto.

Pysähdyin virvokkeelle. Paikalla oli jo seurue maantiepyöräilijöitä. Yksi heistä oli riisunut kypäränsä, vaikka hänellä ei ollut laittaa pyöräilylakkia päähänsä! Soitin heti muotipoliisin paikalle. He ymmärsivät tilanteen vakavuuden ja ilmoittivat saapuvansa välittömästi, joten saatoin poistua paikalta suorittamata kansalaispidätystä.

majis
02.06.2011, 23.53

No tuossa mennään aivan metsään. Onhan olemassa Livestrongia tukeva keltainen jolla kerätään varoja syöpätutkimukseen. Se on ihan cool. Toi vihreä on aivan pöljä. Hmmm, olisiko Ferrarilla vastaava? No toi oli huumoria pienellä hoolla.

Kuparinen
02.06.2011, 23.57
Samalla otteella kulki myös Helkaman Jääkäri sipulisäkki tarakalla. :) "Päivän harjoituksen aiheena on polkupyörämarssi vaativassa maastossa." :D

Aikoinaan armeijan kouluttajat yrittivät selittää: "vaikeassa paikassa pyörää talutetaan vasemmalta puolelta". Pienen kivikkoisen puron yrityksessä oli jo monta jäkäriä pyörineen nesteessä kumossa, kun komensin omalle ryhmälleni: "pyörät kantoon ja reippaasti ohi, ei pysähdytä uimaan". Vettä ei ollut saappaanvarren vertaa. Seuraavalla suolla jo pari lutia osasi neuvoa pyörän ottamisen olalle.

Sen verran topiccia, että onko sallittua pyörän kantaminen vasemmalla olalla?

juminy
03.06.2011, 00.03
Kun pyörässä on yksikin Lightweight, kukaan ei enää näe mitään muuta.Totta, tässä vaiheessa siihen voi laittaa jo vaikka mittarinkin. Mokattu mikä mokattu.

apartanen
03.06.2011, 10.48
Aikoinaan armeijan kouluttajat yrittivät selittää: "vaikeassa paikassa pyörää talutetaan vasemmalta puolelta". Pienen kivikkoisen puron yrityksessä oli jo monta jäkäriä pyörineen nesteessä kumossa, kun komensin omalle ryhmälleni: "pyörät kantoon ja reippaasti ohi, ei pysähdytä uimaan". Vettä ei ollut saappaanvarren vertaa. Seuraavalla suolla jo pari lutia osasi neuvoa pyörän ottamisen olalle.

Sen verran topiccia, että onko sallittua pyörän kantaminen vasemmalla olalla?

Ei kai se kiellettyä ole, mutta käytännöllisempää oikealla. Ei hankaa rattaat, vaihtajat ja muut kylkeen. Oikealla olalla ei ole kuin pahimmassa tapauksessa kampi ja poljin tiellä.

miq
04.06.2011, 09.40
Eilen ajelin futispeliin/-stä päällä pelisukat, syndit, pelipaita, hiekkahousut ja vielä reppu selässä. Jalassa valkoiset pyöräilykengät. Vaikka koko värimaailma oli tyylikkään yhteensopiva valko/puna/musta niin pelkään pahasti, että tämä tunnustus johtaa viikon tai parin foorumisulkuun.

... vai saako kaiken tämän anteeksi kun kulkineena oli saksalainen marketticyclo?

Mikakoo
04.06.2011, 12.14
Eilen ajelin futispeliin/-stä päällä pelisukat, syndit, pelipaita, hiekkahousut ja vielä reppu selässä. Jalassa valkoiset pyöräilykengät. Vaikka koko värimaailma oli tyylikkään yhteensopiva valko/puna/musta niin pelkään pahasti, että tämä tunnustus johtaa viikon tai parin foorumisulkuun.

... vai saako kaiken tämän anteeksi kun kulkineena oli saksalainen marketticyclo?

Tuossahan on melkein täydellinen siviili cycloasuste, housujen tilalle jotku pehmusteelliset löysälahkeiset shortsit niin avot kyllä kelepaa, eikä mene maantiekuskin kanssa sekaisin. :D

jarit
05.06.2011, 17.20
Saako am-enduro -käytössä pitää pitkähihaista maantiepaitaa jos se sopii fillarin väreihin eikä se ole ns tiimipaita?
Minulla ei ole taipumusta cross-dressingiin, mutta tuo kun oli lähikaupassa halvennuksessa....tuomitkaa tai päästäkää minut ostokrapulasta ;)

syklopaatti
05.06.2011, 19.57
Saako am-enduro -käytössä pitää pitkähihaista maantiepaitaa jos se sopii fillarin väreihin eikä se ole ns tiimipaita?
Minulla ei ole taipumusta cross-dressingiin, mutta tuo kun oli lähikaupassa halvennuksessa....tuomitkaa tai päästäkää minut ostokrapulasta ;)
Tottakai. AM/ENDUROpuolella ei olla niin nuukia kuhan nyt ei sukkahousuja laita.;)

kpyora
05.06.2011, 20.38
...Sen verran topiccia, että onko sallittua pyörän kantaminen vasemmalla olalla?

On, jos on varauduttava nopeaan tulenavaukseen oikeakätisenä. :rolleyes:

Ps, ei taida nykyiset varusmiehet enää edes nähdä polkupyörää. :D

Risto Koivunen
05.06.2011, 23.14
Ps, ei taida nykyiset varusmiehet enää edes nähdä polkupyörää. :D

Kyllä polkupyöriä taidetaan nähdä vielä aika pitkään ainakin varuskuntien sisäisessä liikenteessä. Ovat kuitenkin yllättävän käteviä pelejä siinä hommassa.

Viimeksi kun olin kertausharjoituksissa, niin sotilaspoliisit ajelivat välillä ympäri leirialuetta rynnäkkökiväärit selässä. Aika hurjan näköistä menoa välillä, kun tiet eivät olleet kauhean hyvässä kunnossa kaikin paikoin.

Ketjureaktio
06.06.2011, 12.51
Laitoin nousukahvat riseritankoon... syynä tarve päästä matalampaan ajoasentoon :|

ketti
06.06.2011, 13.07
Ajelen maantiepyörällä poispäin kaupungista, odottelen punaisissa valoissa. Hikeä vähän pukkaa otsalle ensihelteellä.

Viereen pysähtyy laiha pröö-näköinen maantiepyöräilijä, morjestaa ja kysäisee "pitkäkin lenkki?"

Kauhusekunti: jos vastaan totuudenmukaisesti "töihin tässä vaan ajelen" niin viuhuuko pamppu ja putoanko heti halveksittavaan keski-ikäisen työmatkatempoajan kastiin vaikka onkin maantiekengät eikä lenkkarit?

Onko oikeampi valehdella "pikku pyörähdys saa happoja pois huomenna meinasin vetää vähän pidemmin"

rhubarb
06.06.2011, 13.13
Muotipoliisi kysyy vain jos tietää jo vastauksen.

asb
06.06.2011, 13.28
Onko oikeampi valehdella "pikku pyörähdys saa happoja pois huomenna meinasin vetää vähän pidemmin"

Valehtelet vaan ihan surutta ja sanot olevasi kolmensadan kilsan huviajelulla.

Musashi
06.06.2011, 14.14
Tottakai. AM/ENDUROpuolella ei olla niin nuukia kuhan nyt ei sukkahousuja laita.;)

Piru. Viikonloppuna ajelin Orangella succiksissa. Taidan jatkaa samaa linjaa jos tiedän sen ärsyttävän ihmisiä. Tais olla vielä maantiekypäräkin päässä...

zeizei
06.06.2011, 14.24
Piru. Viikonloppuna ajelin Orangella succiksissa. Taidan jatkaa samaa linjaa jos tiedän sen ärsyttävän ihmisiä. Tais olla vielä maantiekypäräkin päässä...

Tänne Tampereelle on jotenkin pesiytynyt tuo sukkistelu. Kaikennäköisillä hienoilla rymyämispyörillä näkee porukkaa sukkikset jalassa, maantiekypärällä ja välillä jopa juomapuollon kanssa. Luonnottoman näköistä, hyi olkoon. Muualla Suomessa on paremmin ymmärretty tämä XC:n ja rymistelyn tyyliero. Mars sinne orankikauppaan hakemaan pyörään sopivat varusteet ;)

bere
06.06.2011, 14.44

Tähänkin löytyy vastaus OREC:ista:

46. When asked "how are you?" while riding one must proceed with one of the following...
i. Complain about coming off a sickness
ii. Explain that one is peaking for bigger races later in the season
iii. Mention that this is a "recovery ride"
iv. Explain that one is at the tail end of one’s daily six (6) hour training ride

Risto Koivunen
06.06.2011, 16.43

Älä kuitenkaan vahingossa vedä niitä succiksia päähän! :eek:

Ketjureaktio
06.06.2011, 17.09
Tänne Tampereelle on jotenkin pesiytynyt tuo sukkistelu. Kaikennäköisillä hienoilla rymyämispyörillä näkee porukkaa sukkikset jalassa, maantiekypärällä ja välillä jopa juomapuollon kanssa. Luonnottoman näköistä, hyi olkoon. Muualla Suomessa on paremmin ymmärretty tämä XC:n ja rymistelyn tyyliero. Mars sinne orankikauppaan hakemaan pyörään sopivat varusteet ;)

Liittyiskö tuo siihen että Tampereella oli aikanaan kovassa muodissa Tamperefarkut jotka nyt on taas muodissa nimellä possunkankkufarkut. Jotkut tuntee nämä myös pillifarkkujen nimellä.

Vecculiko
11.06.2011, 08.38
Piti tämäkin sitten luonnossa nähdä. Eilen tuli Tuusulajärven lenkillä vastaan Borat maantiepyörällä, lyhyet succikset ilman paitaa. Aika härski näky.

Nufan
11.06.2011, 12.26
^:eek:

Tarvitko vertaisryhmätukea? :p

Kaverin kanssa suunniteltiin viime kesänä, kun se osti ensimmäiset Bibsinsä, että ajetaan kylän läpi pelkät pöksyt jalassa ja kypärä päässä.
Jäi onnekski totetuttamatta.

Rickmaple
11.06.2011, 12.28
Piti tämäkin sitten luonnossa nähdä. Eilen tuli Tuusulajärven lenkillä vastaan Borat maantiepyörällä, lyhyet succikset ilman paitaa. Aika härski näky.

Mä näin vastaavan tapauksen viikko sitten. Mut sen kuskin painoindeksi ei ollut ihan boratin luokkaa. Pelottava näky.

PeteF
11.06.2011, 12.45
Meikäkin lopetti sen typerän kypärästä lippa irti ja lippa takaisin riippuen siitä ajanko maantiellä vai maastossa. Maantieajot menee nyt lipallisella (maasto)kypärällä, sääretkin on karvaiset. Joku päivä ajan vielä lepattavassa t-paidassa maantielenkin. Jotakuta se kuitenkin ärsyttää. :D

perttime
11.06.2011, 13.29
Piru. Viikonloppuna ajelin Orangella succiksissa. Taidan jatkaa samaa linjaa jos tiedän sen ärsyttävän ihmisiä. Tais olla vielä maantiekypäräkin päässä...Menit sitten kumminkin muotipoliisin ohjeiden mukaan:

http://media.share.ovi.com/m1/s/3011/702ebb1957484bc9a7f5e8e42143ccc1.jpg

:D

Saakos muuten metsässä ajaa paita housujen ulkopuolella roikkuen vai pitääkö se tunkea housujen sisäpuolelle

... kysyy nimim. Epätietoinen.

Jiiaa
11.06.2011, 13.42
Saako pyöräilyshortsien päälle vetää toiset edustavammat pökät jos lähtee ihmisten ilmoolle? ns. kaupunkiajelulle? :D

Risto Koivunen
11.06.2011, 13.52
Saako pyöräilyshortsien päälle vetää toiset edustavammat pökät jos lähtee ihmisten ilmoolle?

Onko olemassa jotakin pyöräilyshortseja edustavampaa vaatekappaletta? :eek:

(Olettaen että puhutaan esim. aidoista italialaisista pyöräilyshortseista, eikä mistään taiwanilaisista halpismalleista.)

kpyora
11.06.2011, 13.54
Onko olemassa jotakin pyöräilyshortseja edustavampaa vaatekappaletta? :eek:

Minäkin ihmettelin tuota kysymyksenasettelua. :D

OMT
11.06.2011, 15.58
Pari kertaa on tullut keskustassa vastaan hemmo, jolla on ollut paita tungettuna bibsien sisään. Kuka tunnustaa?

Iglumies
11.06.2011, 19.39
Pari kertaa on tullut keskustassa vastaan hemmo, jolla on ollut paita tungettuna bibsien sisään. Kuka tunnustaa?
Nykänen?

jarit
11.06.2011, 19.53

Mustanaamio, Teräsmies ja Hämähäkkimies ovat pitäneet vuosikymmeniä kalsareita trikoiden päällä. ;)

Gibsy
16.06.2011, 23.26
Voiko italialaiseen runkoon laittaa muuta kuin italialaista osaa? Mitä raati sanoo?

Risto Koivunen
17.06.2011, 14.00
Voiko italialaiseen runkoon laittaa muuta kuin italialaista osaa?

Eipä taida muotipoliisi katsoa hyvällä moista italo-rungon häpäisyä.

http://www.bbc.co.uk/comedy/images/396x222/daffyd2.jpg

usko juntunen
17.06.2011, 18.22
Tässä virallisen muotipoliisin näkemys asiasta :seko: ...selvästi ppp-aineistoa
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194683120019/artikkeli/saako+minihameessa+pyorailla+poliisi+pysaytti+liia n+seksikkaasta+pyorailysta+katso+kuva.html
http://assets.nydailynews.com/img/2011/06/12/amd_jasmijn-rijcken.jpg

Jiiaa
26.06.2011, 19.49
Pistin käyrän maantietangon tilaukseen ja laitan sen hybridiin.. antakaa sakkoa ja kyynerpäätä jos siltä tuntuu :)

sakuvaan
26.06.2011, 19.53
Menit sitten kumminkin muotipoliisin ohjeiden mukaan:

Saakos muuten metsässä ajaa paita housujen ulkopuolella roikkuen vai pitääkö se tunkea housujen sisäpuolelle

... kysyy nimim. Epätietoinen.

Ei saa. Poikkeussääntönä tosin jos on jersey niin sen helman saa kurakeleillä tunkea housujen alle ettei se valu kuoritakin alta pois.

Miinuksia väärän merkkisistä shortseista, SUNN shortsit ja Orange alla, hyi hyi.

kpyora
26.06.2011, 23.54
...Saakos muuten metsässä ajaa paita housujen ulkopuolella roikkuen...

Vain rys*** kulkevat paita housujen päällä. :rolleyes:

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194683120019/artikkeli/saako+minihameessa+pyorailla+poliisi+pysaytti+liia n+seksikkaasta+pyorailysta+katso+kuva.html

Jos tuosta saa NY:n poliisi aiheen puuttua, niin samalla asteikolla pysäytettäisiin kolmannes vastaantulevista työmatkapyöräilevistä naisista Helsingissä päivittäin - onneksi. :D

perttime
27.06.2011, 10.13
Vain rys*** kulkevat paita housujen päällä. :rolleyes:Onneksi minä olin se joka otti kuvan....

VPR
30.06.2011, 15.18
Miten pyörän pitää olla kuvassa? Voimansiirtopuoli kameraan päin, oikea kampi suoraan eteenpäin, venttiilit ylös- vai alaspäin?

kukavaa
30.06.2011, 15.24
eikös kampi oo noin 30 astetta ylöspäin riippuen kuvan pyörästä ja tarkoituksesta?

elasto
30.06.2011, 19.47
Miten pyörän pitää olla kuvassa? Voimansiirtopuoli kameraan päin, oikea kampi suoraan eteenpäin, venttiilit ylös- vai alaspäin?

Voimansiirtopuoli kameraan päin, oikea kampi eteenpäin, venttiilit alaspäin, ketju isoimmalla eturattaalla ja pienimmällä takarattaalla. Renkaita asentaessa pitäisi jo katsoa, että renkaiden teksit menee vanteiden tekstien kanssa nätisti kohdilleen tai jos vanteissa ei ole mitään printtejä, niin renkaiden teksti venttiilien kohdalla (merkki vai malli?).

juu-zo
30.06.2011, 20.34
Renkaita asentaessa pitäisi jo katsoa, että renkaiden teksit menee vanteiden tekstien kanssa nätisti kohdilleen tai jos vanteissa ei ole mitään printtejä, niin renkaiden teksti venttiilien kohdalla (merkki vai malli?).

*rkle ku mä huomaan ton aina vasta myöhässä siinä vaiheessa ku ilmat on jo pumpattu. Sitte ei enää jaksa tyhjäillä ja vaihtaa kohtaa. Ehkä mä joskus opin.

Kare_Eskola
30.06.2011, 21.22
Oikea tapa kuvata polkupyörä

1. Pyörän taustan tulee olla yksivärinen tai pelkistetty.
2. Kuva otetaan sekä vaaka- että pystysuuntaan kohtisuorassa kulmassa pyörään.
3. Pyörän ohjaustangon on oltava suorassa.
4. Pyörä kuvataan vetopuolelta.
5. Kuvattavassa pyörässä ei saa olla kiinni juomapulloja, pumppua, satulalaukkua, valoja tai vastaavaa, vaikka ne kuuluisivat pyörän normaaliin ajovarustukseen.
6. Pyörä voidaan tukea pystyasentoon pyörän tyyliin, käyttöön tai kuvauspaikkaan sopivalla esineellä. Tuki on sallittua poistaa kuvankäsittelyllä.
7. Vaihdepyörässä ketjun tulee olla suurimmalla eturattaalla ja pienimmällä takarattaalla. Vaihteellisessa kolmen eturattaan maastopyörässä voidaan tästä säännöstä poiketa esteettisistä syistä valitsemalla rattaat siten, että ketju on rattaiden ylä- ja alapuolella samansuuntainen.
8. Pyörä voidaan kuvata ilman polkimia. Mahdollisten polkimien tulee olla vaakasuorassa, epäsymmetristen polkimien tapauksessa ajokenkään kiinnittyvä puoli ylöspäin. Tämä on otettava huomioon myös häkkipolkimien kanssa.
9. Vetopuolen kammen tulee osoittaa eteenpäin linjassa takakolmion alaputken kanssa. Maasto- ja muun erikoispyörän kammet voidaan asettaa vaakasuoraan, mikäli esteettiset syyt sitä puoltavat.
10. Ulkokumit on asennettava niin, että venttiili on keskellä ulkokumin tekstiä. Mikäli ulkokumissa on useita tekstejä, valitaan näkyvin.
11. Mikäli vannekehän sivuprofiilissa on hallitseva visuaalinen elementti, se tulee asettaa samalle kohdalle ulkokumin näkyvimmän tekstin kanssa.
12. Venttiilit jätetään etuhaarukan sekä takakolmion yläputken peittoon. Mikäli renkaassa tai vannekehässä on hallitsevia visuaalisia elementtejä, säännöstä voidaan poiketa, ja asettaa venttiili elementin ehdoilla ala- tai yläasentoon.
13. Kohtia 9-12 on mahdollisuuksien mukaan sovellettava myös kiinteävälitteisiin polkupyöriin. Ylipääsemättömien kuvausongelmien ratkaisussa toimitaan tärkeimmän visuaalisen elementin ehdoilla.
14. Mikäli kuvatun pyörän merkki, malli, käyttötarkoitus, puhtaus, koko, ketjun kireys, vaijerien veto, satulan korkeus tai kulma, ohjainkannattimen pituus tai kulma tahi muu piirre poikkeaa yleisesti hyväksytystä, pyörä alistetaan julkiselle, ilkeämieliselle arvostelulle, paitsi jos pyörä kuuluu polkupyörälähetille.

rolle72
30.06.2011, 22.15
13. Kohtia 9-12 on mahdollisuuksien mukaan sovellettava myös kiinteävälitteisiin polkupyöriin. Ylipääsemättömien kuvausongelmien ratkaisussa toimitaan tärkeimmän visuaalisen elementin ehdoilla.
Oikaisu: Sellaisten pyörien, joita on mahdotonta kuvata estetiikan kaikkien sääntöjen mukaisesti, kuvaaminen on yksiselitteisesti kiellettyä.

Rickmaple
30.06.2011, 23.25
Kuvaushan suoritetaan hiukan kauempaa ja zoomia käyttäen, jotta renkaat näyttävät pyöreiltä eivätkä erikokoisilta ja soikeilta. Ja jo sanomattakin lienee selvää ettei zoomi saa olla digitaalinen, vaan optinen.

VPR
30.06.2011, 23.30
Tuubien tekstit on printattu mihin sattuu joten sitä ei nyt voi noudattaa. Pitää vielä kattoa näyttääkö toi paremmalta venttiilit ylhäällä tai alhaalla ja kuvata huomenna kun aurinko paistaa. Ja putkena on EF 70-200 f/4 L IS USM.

Cino C.
01.07.2011, 18.29
Oikeasti lämpimissä keleissä, jyrkillä vuorinousuilla palkintopallisijoista kilpailevat ajavat ns. takki auki. Näillä suomalaisilla kesäsäillä ja pikku harjuja noustessa moiseen tyylittömyyten ei tietenkään ole mitään syytä.

Nyt on kuitenkin parina päivänä vauhdikkailla myötätuuliosuuksilla ja auringon lämmön hehkuessa asfaltilla tullut mieleen, että ajopaidan vetoktejun avaaminen saattaisi helpottaa suoritusta/suoriutumista.

Kovasti arveluttaa moinen "avautuminen"... Sykepanta nyt ei ainakaan saisi vilahtaa? Toisaalta sentti-pari voisi jossakin tilanteessa antaa sellaista huolettomuuden vaikutelmaa? Vai onkohan tähän jotakin senttimetriä/celsiusaste kaavaa?

rhubarb
01.07.2011, 18.47
Rintalastan yläpäähän saa olla aina auki. Sovitaan että jokainen aste yli 25 antaa 2 cm (rintakarvoituksella) tai 1 cm (ilman) lisää, ei kuitenkaan rintalastan alaosan ohitse (tällöin koko vetoketju pitää avata).

kolistelija
01.07.2011, 19.04
Suunnilleen rhubarbin ohjeistuksella näyttää menevän. Kunnon karvamatto näyttäisi oikeuttavan koko vetskarin avaamiseen jo noin 25 asteessa.

Saako proffan näköinen (lue: selkeästi erottuvat kylkiluut) erivapauksia vaikka ei olisikaan karvainen?

Cino C.
01.07.2011, 19.38
Kai tuohon yleissääntöön tosiaan vaikuttaa kultaketjujen, rintakarvojen ja tatuointien määrä. Ei heti tullut mieleen, kun ei itsellä ole mitään niistä.

Tuo 25-asteessa availu voi meikälääisessäkin ilmastossa olla riskaabelia, vaikka kuinka olisi karvoitusta. Vaarana on, että kylkiluiden päällä oleva nahka alkaa saada rusketusta. Vatsanahan tulee ilman muuta olla vitivalkoinen vielä kesän ajokauden päättyessäkin.

VPR
02.07.2011, 02.35
Juuri näin ja kiinni oleva vetoketju on huomattavasti särmemmän näköinen. Meikäläisestä on yksi kuva jossa vetoketjua on hieman avattu ja häpeän sitä joka kerta kun näen sen. :D

kmw
02.07.2011, 11.42
Sviddu, mää enää viitti kuvituksiani pyöristäni viitti julkistaa.
Toisaalta hyvä että Kare kuvauskaanonin laittoi niin voi sitten kuittailla, pelkillä numeroilla, muitten otoksia:)

Mika K
02.07.2011, 12.10
Kuinka syntiä asteikolla 1-10 on laittaa viimeistä huutoa olevaan hiilikuituihmeeseen (onneksi värimaailmaan sopiva) Brooksin B-17? ;)

rolle72
02.07.2011, 14.32
Kuinka syntiä asteikolla 1-10 on laittaa viimeistä huutoa olevaan hiilikuituihmeeseen (onneksi värimaailmaan sopiva) Brooksin B-17? ;)
Toihan on ehkä siisteintä ikinä.

RekanPeesissä
02.07.2011, 19.16
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2125 elikkäs pyörä tulee kuvata näin?

Steve
02.07.2011, 19.21
^venttiilit pitäisi laittaa piiloon

Thundermand
02.07.2011, 20.35
^venttiilit pitäisi laittaa piiloonEi pitäisi, koska silloin menisi renkaan logot vinoon. Ja niidenhän täytyy olla venttiilin kohdalla.

Steve
03.07.2011, 11.34
Ei pitäisi, koska silloin menisi renkaan logot vinoon. Ja niidenhän täytyy olla venttiilin kohdalla.

Venttilit piiloon; kumeissa ei ole hallitsevia visuaalisia elementtejä.