PDA

Näytä tavallinen näkymä : viimeisin harkintasi?

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

PuffySticker
14.03.2015, 19.21
Harkinnassa huoltotelineen hankkiminen pyörälöisiä varten. Ostan varmaan sitten kun oon päässyt muuttamaan uuteen kämppään ja neuvotellun kämppisten kanssa tarkemmin siitä, pajonko tilaa voin varata romuilleni eteisestä ja portaikon alta...

Vaikka itse etsin jotain tukevampaa, niin harkitsin uteliaisuudesta kysyväni jossain ketjussa, että mikä ihmeen tuote on tämä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/lifu-icetoolz-stand-by-me-rear-stand-black-59329/wg_id-71
Mitä tuohon voi laittaa roikkumaan ja kauanko se siinä pysyy? Asiakkaiden arvostelut kuitenkin enimmäkseen 4 tähteä verkkokaupassa. Confudging.

BONK
24.03.2015, 10.04
Tämmöinen olis kyllä ihan supertyylikäs retkieväslaukku. Hinta on vaan niin järjetön...

http://bit.ly/19gDqLV

mk
24.03.2015, 10.12
suvikumet vaihdettuna ja aamulla hitusen liposta jäätyneitten tiestöjen vuoks, mutta kun ei työmatkaa ollut kuin se 3,5km/suunta niin eipä tuo haittaa .. viikonloppunakin on tarkotus ajella vain pyörällä niin olipa hyvä, kun on ennen ruuhkia vaihdettuna .. :o
harkinnassa kauppareissu, mutta eipä taida enää jaksaa alkaa lähtemään .. Pitänee kaivaa vaan kaapista/pakkasesta jotain evästä :/

No niin, tänään sitten Ilta-Sanomat otsikoi: "Ilmatieteen laitos: Suursäätilassa käänne – takatalvi lähestyy Suomea" (http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426234232494.html)
Illalla kiskan kautta ja lotto vetämään!

JEP JEP .. Näinhän siinä sitten kävi, että "takatalvi tuli ja yllätti" jos nyt sellaseks voi maaliskuussa keliä sanoa.. Suvikumeilla kuitenkin parin päivän työmatkalipsuttelut ja salikäynnit onnistuneesti hoidettu, kun varovasti ajelin .. Ja nyt näyttäis että kelit taas asettuu tuonne plussan puolelle päivisin .. Loskaa ja märkää piisaa ainakin viikoks :)

on topic ... Harkinnassa Garmin VIRB .. tosin epäilyttää tartteeko tuota oikeesti, mutta uudet lelut ois aina kivoja :p

JackOja
24.03.2015, 11.09
Sittenkinkö yksitoista :seko:

kmw
24.03.2015, 16.04
Aamupäivän pyörälenkillä jossakin Palménin kaupan ja Östersundomin puolivälissä päähän iski aatos notta **ttuun työpäivä, lasten harrastuksiin kuskaaminen, kaupassa käynti + ruuanlaitto, isänä ja siippana oleminen. Mää ajan NYT Lappeenrantaan. Nössönä jätin sen vain ajatukseksi *huokaus*

arctic biker
24.03.2015, 16.16
Harkinnassa huoltotelineen hankkiminen pyörälöisiä varten. Ostan varmaan sitten kun oon päässyt muuttamaan uuteen kämppään ja neuvotellun kämppisten kanssa tarkemmin siitä, pajonko tilaa voin varata romuilleni eteisestä ja portaikon alta...

Vaikka itse etsin jotain tukevampaa, niin harkitsin uteliaisuudesta kysyväni jossain ketjussa, että mikä ihmeen tuote on tämä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/lifu-icetoolz-stand-by-me-rear-stand-black-59329/wg_id-71
Mitä tuohon voi laittaa roikkumaan ja kauanko se siinä pysyy? Asiakkaiden arvostelut kuitenkin enimmäkseen 4 tähteä verkkokaupassa. Confudging.
Pyörä tulee tuohon takakolmion vaaka- ja viistoputkista kiinni. Pitää pystyssä ja ketjun voitelu ynnä vaihteiden säätö onnistuu.

brilleaux
26.03.2015, 09.00
Josko nuo juoksuun? Mitähän äänenlaatu lie...

http://wwwmedia.sanomamagazines.fi/files/mbnet/images/articles/29866/1418814767_MainLift_sony.jpg

http://www.mbnet.fi/artikkeli/aanentoisto/uimarin_kuulokkeet_mb_testasi_vesitiiviin_musiikki soittimen

http://on.aol.com/video/mp3-headphones---sony-walkman-nwz-ws613-headphone-review-518401736

JackOja
27.03.2015, 09.27
Panisko sähköt?

slow
27.03.2015, 16.13
Hankkisiko elämän?

paternoster
27.03.2015, 17.12
Pitäisikö harkita tuvan lämmitysmetodin vaihtoa?

a-o
27.03.2015, 21.53
Voiko Santa Cruzin runkoon laittaa Specializedin osia?

mutanaama
27.03.2015, 21.54
Eiks se ole hengenvaarallista??

slow
27.03.2015, 22.24
^^Epäjalommat osat muodostuvat anodiksi ja hillitön korroosio syö ne poies. Harkitse vielä.

a-o
27.03.2015, 23.12
Eiks se ole hengenvaarallista??

^^Epäjalommat osat muodostuvat anodiksi ja hillitön korroosio syö ne poies. Harkitse vielä.

Eikö edes Rovaleita?

Nappulakenka
28.03.2015, 21.17
Onkohan 29+ liian iso meikäläiselle?

Mika_koo
28.03.2015, 21.35
Tarmac vai eikö Tarmacia?

tempokisu
31.03.2015, 10.18
..eilen olin autolla töissä, mietin vielä mennäkö ny autolla vai fillarilla? Fillarointi vähän piristää, haittaako sade niin paljo kun matka on vain 13km??

lisäys: tulin pyörällä, ei satanu kun vähän. Paljon järkevämpi ratkaisu.

mk
31.03.2015, 11.39
"CUBE STEREO 120 HPA PRO 29" , speksaamisen jatkamista, säästöä parempaan vaiko kärvistelyä vielä toistaiseks täysjäykällä 26":lla :o

H32i
31.03.2015, 16.53
Harkitsin pitkään kahta vaihtoehtoa uusiksi kiekoiksi Cycloon. Vaihtoehdot oli Shimano WH-RS21 28. Tai sitten vähän kalliimpi Mavic Aksium One. Sain jopa viimein tehtyä päätöksen (http://www.fulcrumwheels.com/en/collection/road/cx/products/racing-7-lg-cx).

tempokisu
31.03.2015, 17.38
Myöhästyin nuken desing-puvun ostosta.
Nyt tuli "toinen mahdollisuus", myyjä voi tehdä toisen samanlaisen ( olen ostanut aika paljon aiemmin).

Ottaako vai ei, en ihan heti osannut päättää kun luovuin jo "projektista".

ps. ostin asun

kyprok
01.04.2015, 09.17
Onkohan 29+ liian iso meikäläiselle?

Kuinka pitkä olet? Muistaakseni toikka sanoi vuosi takaperin että hän ei ole ottanut sellaista itselleen kun koot liian isoja. Tosin 29+ renkaan ulkohalkaisija heittää ~1 tuuman pulskista läskirenkaista joten ei se toisaalta heitä aivan kamalan kauaksi niistä. Jos olet ajanut aikaisemmin 29:llä niin sekin antaa jotain osviittaa. Suosittelen käymään Shock Therapyssä kokeilemassa esim. krampusta ja juttelemaan Toikan kanssa. Itse tykkäsin siitä pyörästä todella paljon. Hauskin kuivan kelin pyörä joka minulla on ollut. Tosin rengasvalikoiman puute hieman latistaa konseptia, mutta esim. Maxxiksen Chroniclet ovat kuulemma Knardeihin nähden iso loikkaus eteenpäin. Nykyään 27.5+ näyttää olevan se trendi jota kuluttajille tuupataan.

Nappulakenka
01.04.2015, 10.41
Kuinka pitkä olet? Muistaakseni toikka sanoi vuosi takaperin että hän ei ole ottanut sellaista itselleen kun koot liian isoja. Tosin 29+ renkaan ulkohalkaisija heittää ~1 tuuman pulskista läskirenkaista joten ei se toisaalta heitä aivan kamalan kauaksi niistä. Jos olet ajanut aikaisemmin 29:llä niin sekin antaa jotain osviittaa. Suosittelen käymään Shock Therapyssä kokeilemassa esim. krampusta ja juttelemaan Toikan kanssa. Itse tykkäsin siitä pyörästä todella paljon. Hauskin kuivan kelin pyörä joka minulla on ollut. Tosin rengasvalikoiman puute hieman latistaa konseptia, mutta esim. Maxxiksen Chroniclet ovat kuulemma Knardeihin nähden iso loikkaus eteenpäin. Nykyään 27.5+ näyttää olevan se trendi jota kuluttajille tuupataan.

172cm pitkä ja inseam n.76mm. Aikaisempaa kokemusta 29:sta mulla ei ole, koska olen pienessä päässäni pitänyt niitä liian isoina itselleni. 26" Stumppi saa jäädä, mutta pohdin ihan vakavissani josko pari vuotta hyvin palvelleen ja hauskan 26" täysjäykän päivittäminen isompaan toisi jotain uutta. Kulkisiko se esim. parempin teknisessä maastossa jne.

kyprok
01.04.2015, 11.31
172cm pitkä ja inseam n.76mm. Aikaisempaa kokemusta 29:sta mulla ei ole, koska olen pienessä päässäni pitänyt niitä liian isoina itselleni. 26" Stumppi saa jäädä, mutta pohdin ihan vakavissani josko pari vuotta hyvin palvelleen ja hauskan 26" täysjäykän päivittäminen isompaan toisi jotain uutta. Kulkisiko se esim. parempin teknisessä maastossa jne.

Veikkaisin että täysjäykkä 29+ rullaa paremmin teknisessä paikoissa kuin 26. 3" renkaat antavat myös hieman pehmeyttä, tosin läskin kaltaiseen iskunsuodatukseen ei kuitenkaan päästä. Suosittelisin kokeilemaan jotain 29 -pyörää ja miettiä siitä eteenpäin että toimiiko vai ei. ja vertailla geometrioita.

Esim. Surly ei ilmoita kokosuosituksia, mutta esim. geometrioista void tehdä jotain karkeita johtopäätöksiä. Mulla oli M -kokoinen Krampus ja se oli liian pieni. L -kokoinen olisi ollut parempi. Pituutta minulla on 187cm.

Krampus:

Small (15)
Medium (17)
Large (19)
xLarge (21)

Seat Tube Length
(Center-Top)
375.0
425.0
475.5
525.0

Top Tube Length
(Center-Center)
561.0
578.0
597.4
614.7

Effective Top Tube Length
(Center-Center)
585.0
609.0
630.0
645.0

Head Tube Angle
69.5
69.5
69.5
69.5

Seat Tube Angle
72.5
72.5
72.5
72.5

BB Drop
60.0
60.0
60.0
60.0

Chainstay Length
446.0
446.0
446.0
446.0

Wheelbase
1091.1
1116.7
1138.8
1155.3

Standover Height
773.4
799.7
825.8
856.6

Head Tube Length
90.0
95.0
100.0
115.0

Fork Length
483.0
483.0
483.0
483.0

Fork Offset
47
47
47
47

Stack
589.8
594.5
599.2
613.2

Reach
399.0
421.6
441.1
451.7

IncBuff
01.04.2015, 12.57
Josko ottaisi työmatkakulkineesta nastat pois. Väylät on kyllä jo sulia 95%:sti, mutta yöpakkaset voi tilanteen muuttaa.

Nappulakenka
01.04.2015, 13.07
Veikkaisin että täysjäykkä 29+ rullaa paremmin teknisessä paikoissa kuin 26. 3" renkaat antavat myös hieman pehmeyttä, tosin läskin kaltaiseen iskunsuodatukseen ei kuitenkaan päästä. Suosittelisin kokeilemaan jotain 29 -pyörää ja miettiä siitä eteenpäin että toimiiko vai ei. ja vertailla geometrioita.

Esim. Surly ei ilmoita kokosuosituksia, mutta esim. geometrioista void tehdä jotain karkeita johtopäätöksiä. Mulla oli M -kokoinen Krampus ja se oli liian pieni. L -kokoinen olisi ollut parempi. Pituutta minulla on 187cm.

Krampus:

Kylläpä tuo Krampus tuntuu isolta verrattuna esim. Niner ROS 9 Plus:n mittoihin tai siis ainakin saan itse sellaisen käsityksen. Tosiaan pitäisi päästä vähän testailemaan, niin näkisi, että onko tässä mitään järkeä :D

kyprok
01.04.2015, 14.15
Kylläpä tuo Krampus tuntuu isolta verrattuna esim. Niner ROS 9 Plus:n mittoihin tai siis ainakin saan itse sellaisen käsityksen. Tosiaan pitäisi päästä vähän testailemaan, niin näkisi, että onko tässä mitään järkeä :D

Joo, esimerkkinä laitoin tuon krampuksen kun siitä on itselläni kokemusta ja se taitaa olla helpoin ja nopein tapa hankkia 29+ suomesta käsin (esim. shock therapy). Vaihtoehtojakin on, esimerkiksi Niner on kyllä aika hyvännäköinen. Mutta vain kokeilemmalla selviää. Käy edes koeistumassa Krampus tai jos mahdollista niin lainaa jotain pienikokoista normi kaksysiä (mieluiten täysjäykkää toki). Siitä varmaan alkaa saamaan osviittaa että onko järkeä.

samooja
01.04.2015, 15.29
Päivi rokkaa tavalla jonka minäkin tajuan, diggaan kovasti, tykkään että tuossahan on vielä ihminen. Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, ja lapset saa olla isän tai äidin kanssa.

arctic biker
01.04.2015, 18.33
Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, by Samooja

Tuossa olen täysin samaa mieltä.

arctic biker
01.04.2015, 18.46
©Nappulakenkä

Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja. 29+ rengas on iso ja pirun kaukana navasta ynnä painava. Ne kiekot on valovuosien päässä 26tuumasen herkkyydestä. Saman kokoisena (173,5/83,5) olen pojan 29täpäriä koestanut muutaman kerran jotta siinäkin painavat Crossridet on mun jaloille saati sitten nuo. Toki verrokkina omassa 26jäykkäperässä on melkein hipokiekot litkuilla.

Normi 29täpäri kiekkoineen ja sitten nää 27,5+ systeemit jotka takarunkoon mahtuu ois mun teoriaspeksailussa ja lottovoiton iskiessä tilausnapin painallusta vailla.

Nappulakenka
01.04.2015, 19.28
©Nappulakenkä

Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja. 29+ rengas on iso ja pirun kaukana navasta ynnä painava. Ne kiekot on valovuosien päässä 26tuumasen herkkyydestä. Saman kokoisena (173,5/83,5) olen pojan 29täpäriä koestanut muutaman kerran jotta siinäkin painavat Crossridet on mun jaloille saati sitten nuo. Toki verrokkina omassa 26jäykkäperässä on melkein hipokiekot litkuilla.

Normi 29täpäri kiekkoineen ja sitten nää 27,5+ systeemit jotka takarunkoon mahtuu ois mun teoriaspeksailussa ja lottovoiton iskiessä tilausnapin painallusta vailla.

Kiitos kommenteista kyprok ja arctic biker :) Tätä pitää tosiaan pohtia ihan rauhassa ja ajatuksella.

bici74
01.04.2015, 19.31
Että lähtiskö pääsiäisen viettoon nyt heti vai vasta puolen tunnin kuluttua...

JackOja
01.04.2015, 20.10
Kiitos kommenteista kyprok ja arctic biker :) Tätä pitää tosiaan pohtia ihan rauhassa ja ajatuksella.

Mut kannattahan se silti käydä kokeilemassa itse?

Mä luulen, että tuollainen vehje olis namu koosta riippumatta.

arctic biker
01.04.2015, 20.31
Mä luulen, että tuollainen vehje olis namu koosta riippumatta. ©Jackoja
Olenkohan alle kaks tuntia pojan 29Canyonitäpäriä ajanut, en saanut ahaa-elämystä. Syynä voi olla polkujen syheröisyys, jyrkät lyhyet ylämäet
eikä vähimpänä varttunut ikäni. Ja jos tuohon kokemaani lisään kilon pari rengaspainoa 29+ takia ja vielä lisää kankeutta niin huh!

JackOja
01.04.2015, 20.49
No sulla oli tuollainen kokemus vähän eri aiheesta...

Nappis voi olla ihan eri mieltä. En mä ainakaan uskois jotain netin tyyppejä isoissa elämän päätöksissä.

Willow Koerber -1.6-metrinen nainen- on ajellut aivan sika menestyksellä 29eria.

Eikä voi kategorisesti sanoa, että 29erit on tuollaisia ja nuo pienet taas tuollaisia. Esim mun eka 29er on ihan saatanasti ketterämpi ja kevyempi kuin mun eka 26er.

arctic biker
01.04.2015, 21.00
No sulla oli tuollainen kokemus vähän eri aiheesta...[/COLOR]

Nappis voi olla ihan eri mieltä. En mä ainakaan uskois jotain netin tyyppejä isoissa elämän päätöksissä.] ©jackojaQUOTE]

Jaa kovasti ylimielisesti suhtaudut mun kommenttiin, yhtälailla omasi ovat huuhaata? Empä ois sinusta uskonut jotta noin osaat halveerata

Sen verran jankkaan ettei ekaa lausettani viisaat lukeneet[QUOTE]Yleensä en näihin pähkäilyihin ota kantaa mutta nyt. Mieti tarkkaan ja koeaja Toki Nappulakenkä luki ja oivalsi ynnä ymmärsi etten mitään viimeistä tuomiota jakanut mihinkään suuntaan.

JackOja
01.04.2015, 23.29
Enhän mä halveeraa, mitä ihmettä selität?

Mähän sanoin, että Nappiksen kannattaisi kokeilla itse. Ihmiset kokevat asioita eri tavalla. Sinulle kokemus oli huono ja se on ihan ookoo varmasti kaikille.

Ja itse asiassa Nappis sais enempi kommentteja aiheenmukaisessa topicissa.

Läskipyörätkin on hiton suosittuja vaikka niissäkin kiekot ja kumit painaa sikana. Ei se kumien paino ole aina niin justiinsa.

IncBuff
01.04.2015, 23.31
Pitäisiköhän joidenkin harkita pipon löysäämistä.... Mietin nyt vaan.

JackOja
01.04.2015, 23.35
Samaa mietin, kyllä on jollain tänään kireyttä havaittu.

trash-base
02.04.2015, 00.20
Viinan tilaus nettikaupasta.

samooja
02.04.2015, 14.38
Lisää rahaa puolustukseen ja natolle ei kiitos, by Samooja

Tuossa olen täysin samaa mieltä.

Kiitos, vähän ehkä yliammuin. Mut on tässä maailmassa se turha mielikuva joka ikävästi ja onneksi vielä eteerisen sumuisena leijuu muun todellisuuden päällä, että on kuin katselisi päivitettyä versioita Hans Wagnerin kuvittamasta upeasta teoksesta Viimeinen Kesä ISBN951-864-044-0, että miten mahtaa käydä.

Jotta aiheessa pysyn, niin seuravaaksi tyhjennän metallisroskiksen koska muutama tärkeä pultti on varmaan päätynyt sinne.. Tänään tuli Amerikasta ISO paketti :D

arctic biker
02.04.2015, 19.31
Kiitos, vähän ehkä yliammuin. Mut on tässä maailmassa se turha mielikuva joka ikävästi ja onneksi vielä eteerisen sumuisena leijuu muun todellisuuden päällä, että on kuin katselisi päivitettyä versioita Hans Wagnerin kuvittamasta upeasta teoksesta Viimeinen Kesä ISBN951-864-044-0, että miten mahtaa käydä.

Jotta aiheessa pysyn, niin seuravaaksi tyhjennän metallisroskiksen koska muutama tärkeä pultti on varmaan päätynyt sinne.. Tänään tuli Amerikasta ISO paketti :D
Onnea paketista ja et todellakaan, imho, ole väärässä.
Tropiikkiin liittyen ja ilman kirjoitusvirheitä vittuako minä täällä teen? Pitäskö taas kaikota?

Shimaani
02.04.2015, 21.13
Harkihtin tänne kirjuuttamista Krampusin hankinnan tuumailusta mut sit päätinkin vaan heiluttaa kaikkoavalle yleiskänkkäränkälle :)

arctic biker
02.04.2015, 21.44
Harkihtin tänne kirjuuttamista Krampusin hankinnan tuumailusta mut sit päätinkin vaan heiluttaa kaikkoavalle yleiskänkkäränkälle :)
Jaa kas kun tuolla sinuakin samasta synnistä moittivat?

samooja
03.04.2015, 13.11
Onnea paketista ja et todellakaan, imho, ole väärässä.
Tropiikkiin liittyen ja ilman kirjoitusvirheitä vittuako minä täällä teen? Pitäskö taas kaikota?

Komea kurakaari sieltä tuli. Olisin tilannut venäjältä, mut en omista vielä Uralia ja Ladaa, karvalakki on ja isot saappaat!

Kaikotaan kairaan, kaikotaan eetteriin, kaikotaan vaarojen taakse ja unohdutaan muulta maailmalta, kun ei tuo muu maailma ole kuin harhassa, että tää ensikko osuus on jo menossa kovaa vauhtia lantalampeen. Vertaan maailmaa nuoreen lehmään se parka synnytti jo yhden ihmiskunnan, joka ei oppinut tavoille, niin tuskin siitä lehmää saadaan jota lypsää kuin runsauden sarvea.

Itse sovin universumin kanssa, että se ei enää vaikeuta mun kitumista täällä ja mä en paljasta sen kaikkia vikoja, eikä mua ole kyllä sen koommin mikään liikuttanut.

JackOja
09.04.2015, 15.45
RAL vai ti?

Matijas
09.04.2015, 20.41
Montako Stagesin tehomittaria (1 kampi) pitää hankkia ja millä kammilla. V: 2 * 172,5 mm, toinen 6750 ja toinen 6800 (+ 52/39 toinen kampi, kun nykyisessä Domanen pikkupyörässä (52 cm) on 170 mm:n kammet).

Hääppönen
12.04.2015, 18.33
Kun Selin aina toistaa, että pyöräilijät ovat kestävyysurheilun kuninkaita, niin loogisena jatkumona on oltava se, että pyöräilyä televisiosta seuraavien on oltava tv-urheilun kuninkaita. Tänäänkin viiden tunnin rupeama. Joku jääkendo tai futis hoituu parissa tunnissa. :cool:

JackOja
13.04.2015, 10.56
Josko pitäisi tehdä inventaario säätämössä ja pistää kaikki ylimääräiseksi jäänyt roina myyntiin.

VesaP
13.04.2015, 11.18
Stagesin wattikampi cycloon, kunnes huomasin etteivät he tee moisia Campan hiilarikammille. Joten saa jäädä harkinnan tasolle. :(

PuffySticker
13.04.2015, 16.01
Harkitten josko Kona Rove alumiiniversiona olisi hyvä sijoitus urbaania kesänviettoa ja ketteriä siirtymiä ajatellen.

Sen saattais kuitata juuri ja juuri ekasta kesäkuun tilistä, jos ei sitä ennen tarvii hankkia mitään hintavaa. Tällöin pussikaljakäytöstä poistuvalle teräsrunkoiselle retkipyörälle löytyy kyllä ottaja, hp. 30€ minkä itsekin aikanani maksoin...

Jaegerhog
14.04.2015, 16.17
4 kpl Spessun erilaisia istuimia, Polar kadenssi/nopeussensori.

jarit
15.04.2015, 16.52
Dang. Saksan ebaysta Itävallasta tilaamani Bontrager XXX tanko olikin kiinankuitu väärennös. Myyjä vastasi heti, pahoitteli ja lupasi että hyvittää täyden hinnan jos palautan tangon tai suurimman osan jos haluan pitää tangon. Olivat kuulemma saaneet kisatiimilleen liikeen kautta sponssina näitä muutaman eikä hänellä käynyt mielessäkään että tuossa olisi jotain feelua. Pätevän näköinen ja tukevahan tuo on joten pitäisikö se jättää itselle sitten kuitenkin ????? Ehkä sen voisi johonkin hupikulkineeseen laittaa kuitenkin ?
Tämä on myös moraalinen pohdinta siitä miten suhtauden tuoteväärennökseen.

IncBuff
15.04.2015, 17.24
Dang. Saksan ebaysta Itävallasta tilaamani Bontrager XXX tanko olikin kiinankuitu väärennös. Myyjä vastasi heti, pahoitteli ja lupasi että hyvittää täyden hinnan jos palautan tangon tai suurimman osan jos haluan pitää tangon. Olivat kuulemma saaneet kisatiimilleen liikeen kautta sponssina näitä muutaman eikä hänellä käynyt mielessäkään että tuossa olisi jotain feelua. Pätevän näköinen ja tukevahan tuo on joten pitäisikö se jättää itselle sitten kuitenkin ????? Ehkä sen voisi johonkin hupikulkineeseen laittaa kuitenkin ?
Taitaa se tangon katkeaminen silti sattua leukaan?

jarit
15.04.2015, 17.58
Just näin. Kukaan ei joudu sairaalaan jos kiinankuituinen juomapullon teline pettää, mutta kaikilla muilla osilla seuraukset tekee kipeää. Lenkkeily fillariin tuota ei uskalla laittaa, mutta työväli tempoa kun en harrasta niin tietty uteliaisuus tuon käyttöön on olemassa.

CamoN
15.04.2015, 18.30
Lähteäkö lenkille vaiko eikö. Onhan tuolla vähän kolea keli ja toisaalta kroppa kiittää kun tulee jo toinen lepopäivä putkeen. Tällaista fiilistä ei olekaan ollut hetkeen, yleensä on aina pakko laittaa ketju kireälle jos aurinko näyttäytyy vähääkään eikä ole muutakaan tekemistä.

Suffeli
16.04.2015, 22.57
Ostanko GTA V:n pclle vai enkö ostakko.

Jakke81
16.04.2015, 23.32
Lähtisikö huomenna töiden jälkeen syötteelle viikonlopuksi.

LauriMan
19.04.2015, 16.33
Jaksaisiko nousta sängystä vai ei

BONK
19.04.2015, 17.20
Polar V800 vai ei.

slow
19.04.2015, 19.34
Poistaisinko metsäpyörästä yhdeksän vaihdetta?

Pasi Ahopelto
19.04.2015, 19.37
^ Tuota harkitsin viikko sitten ja poistin. Kannatti.

Edit: eikun poistin kahdeksan ja jätin sen viimeisen. Kannatti silti.

VesaP
24.04.2015, 09.43
Kännyteline tankoon vai ei pitkiä matkoja helpottamaan? Ei osaa päättää. Kiva olis jos näkis kuka soittaa, kiva olis jos vois räplätä nettiradioita ajaessa, kiva olis jos voisi surffata ajaessa...

Disclaimer: Tosin kiireellisempi olis saada uusi selkä noita pitkiä matkoja helpottamaan. :mad:

Bansku81
24.04.2015, 10.06
Joko tarkenisi polulle shortseissa ja polvareissa.

tempokisu
25.04.2015, 14.04
Yrittäisinkö huutaa sen nuken asun ( tällä hetkellä 240e) vai luovuttaa suosiolla --- ainakin mä korotan, ettei liian halvalla mene...
Mutta haluisinko asun oikeasti, vai kokeileeko vaan jos...????

9 ja puolen tunnin kuluttua se selviää..

päivitys: eh...olin ihan varma etten saa asua, mutta kokeilin just ennen "maalisuoraa" pientä kiriä. Sehän tehosi.
Päiväkausia huutoa johtanu tyyppi jäi; varmana nyt harmittaa, sillä selkeesti hän(kin) olisi todella halunnut tämän asun.

jperala
25.04.2015, 14.10
Pyörän korjausteline

tempokisu
05.05.2015, 11.49
W-klubin eka "klubinukke" ( vuoden 2015), ostaa vai ei? 160dollaria + posti noin 40 dollaria ja tullialvit..
Yksi kroppa, kolme vaihtopäätä ja kolme (mulle)ei-inspiroivaa asua. Yksi pää on tosi nätti, mutta pitäisi hankkia sitten siihen sopiva asu. Ja myydä kaikki muu tarvike pois. Tai vastaavasti ostaa kaksi irtokroppaa...70-luvun tyylisiä, yksi pää on violettihiuksinen, violetti on mun inhokkivärini. Yksi pää on ihan Emmerdalen sen..Kellyn näköne! joten ei todella inspiroi :D
Mietin lenkillä asiaa...ja taitaa nyt jäädä tilaamatta. Näköjään olen klubilla ainoa joka ei ole inspiroitunut, kaikki muut ovat ihan haltioituneita tästä nukesta.
Ei sinänsä ihan ihme ettei mun kuvanikaan inspiroi klubilaisia, kun tykkään aivan eri tyylisestä.

JackOja
05.05.2015, 11.52
Harkinnan lopettaminen ja päätöksen teko.

Pyörän korjausteline

Hanki! Kannattaa ehdottomasti.

VesaP
05.05.2015, 12.12
Selälle kait pitäs tehdä jotain. Illalla yritin antaa vaimolle pusun kun oli kainalossa niin niskat ja koko selkä niin jumissa ettei onnistunut kun ei pää kääntynyt kuin parikyt astetta. No, kaksikybäähän riittää!!! Huolestuu sit kun on vasta 10 astetta tms. :rolleyes:

Brevettejä tällä ei nyt ajella mutta kyllä nyt jotain pieniä kakkosia tai kolmosia...

BONK
05.05.2015, 12.46
Polar V800 nyt vai yhä jatkuva odottelu Garminin Fenix 3 -lastentautien poistumisesta?

ps. Vesa - kiropraktikolle!!!

mk
05.05.2015, 13.17
^^ komps ^^kiropraktikko taikka osaava fysioterapeutti ... Sieltä omaan selkään tuntuu nyt löytyvän parhaat neuvot . Plus tietty pyöräilyn sekaan salitreeniä lihaskuntoa parantamaan..

Viimeinen harkinta on vkl reissuun maasturi vaiko maantiepyörä ja mennäkö maantiepyörällä siirtymät .. hmm... kun noista sääennusteista ottais selkoa, mutta kun ei oikeen seuraavan päivänkään ennusteeseen ole luottamista niin miten viikonlopulle asti sitten :o

tempokisu
05.05.2015, 14.41
Vesa, samaa mieltä ed. kanssa. Säännöllinen fysioterapia/ kiropraktikko tai vastaava, melkein sanoisin että neurologi? - viitaten mun migreenihoitoon.
Jos vain ihmemies Ilpo Nikkilä ( r.i.p.) olisi elossa niin hän laittaisi selän parilla kerralla kuntoon, lopullisesti kuntoon ja senjälkeen vaan ylläpitohoitoja.

Ja samaa mieltä mk kanssa siinäkin että sääennusteet jos pitää paikkansa, niin ihme juttu. No päivän päähän ehkä osataan ennustaa, mutta nyt on ihan mahdoton sanoa ensi viikonlopun tilanteesta, ja ennuste muuttuu sitä ennen kymmeniä kertoja. Lauvantain tilanteen näkee - lauvantai-aamuna kun katsoo ikkunasta ulos.

Nana
05.05.2015, 14.46
Contin Gp 4000 23/25/28"
Vittoria Rubino Pro Slick 23 punaisena tai 25 mustana
Rubino Pro 23" musta-oranssi
Selle Italia Smootape Gran Fondo punaiset tankonauhat.

JackOja
05.05.2015, 14.50
^hanki ihmeessä, noi kuullostaa kivoilta jutuilta!

Nana
05.05.2015, 15.32
^
Unohtui mainita vielä
Contin GP 4000s ja Misu Krylion Carbon.
Kaikkia noita olen harkinnut ja ne on valikoitunut "jossain vaiheessa hommattava"-listalle. Jos ei olisi rahasta puutetta niin mullahan jo olisi ne kaikki, mutta pikkuhiljaa aina tilaisuuden tullen hommailen uusia.

Hääppönen
05.05.2015, 16.27
Itsellä ollut jo muutaman vuoden Kryolion Carbonit sadekelin renkaina. Ei puhkeamisia. Vielä. :) Uskaltaa suositella. Häviävät kyllä hieman mukavuudessa Pro Race4:lle, mutta eivät ime kiviä märkänä.

Nana
06.05.2015, 14.24
Itsellä ollut jo muutaman vuoden Kryolion Carbonit sadekelin renkaina. Ei puhkeamisia. Vielä. :) Uskaltaa suositella. Häviävät kyllä hieman mukavuudessa Pro Race4:lle, mutta eivät ime kiviä märkänä.

Joo, monet tuntuu tykkäävän. Varmaan tulee ennemmin tai myöhemmin kokeiltua. GP4000s 2 tuli ostettua jo, kun oli 23" tarjouksessa XXLssä. Mietin tosin tuleeko 23" n. 17e 25":sta halvempanakin lopulta kalliimmaksi kun hajoaa helpommin.

Highlander
06.05.2015, 14.31
Joo, monet tuntuu tykkäävän. Varmaan tulee ennemmin tai myöhemmin kokeiltua. GP4000s 2 tuli ostettua jo, kun oli 23" tarjouksessa XXLssä. Mietin tosin tuleeko 23" n. 17e 25":sta halvempanakin lopulta kalliimmaksi kun hajoaa helpommin.
Krylioneja ei käsittääkseni tehdä enää...paitsi tietysti jos löydät jostain vanhaa varastoa :)

E-Cruiser
07.05.2015, 08.06
Täs olis kunnon töötti:

http://www.loudbicycle.com/

Nana
08.05.2015, 00.06
Jäiskö tsiigaamaan Suomen matsia vai meniskö koiran kans lenkille.
Kello jo niin paljon, ettei jäänyt vaihtoehtoja. Täytyy lähteä jo iltalenkille.

IncBuff
08.05.2015, 09.52
Vaihtaako tien päällä rengas vai taluuttaako kotiin. Valitsin ensimmäisen.

Nana
08.05.2015, 22.45
Lattarikaverit pyysi lähtemään illallistamaan, mutta jouduin hajonneen hampaan takia kieltäytymään. Nyt pyysivät uudestaan, että lähde nyt edes lasilliselle kun ovat syöneet. No voishan sitä sosialisoimaan lähteä ja iltaa istumaan. :cool:

Nana
09.05.2015, 22.39
Olen miettinyt, että olis varmaan siistiä ajella joskus täällä keskustan alueella yöllä, kun ei juurikaan autoja. Painella välillä sata lasissa ja välillä leppoisasti nautiskellen tyhjistä leveistä teistä. Tää täytyy toteuttaa joku kerta. :cool:

PK1
09.05.2015, 22.59
Silloin pitää muistaa että ne vähäiset autoilijat ajattelevat samoin ja ajavat normaalia lujempaa, ja että siihen aikaan on myös paljon erilaisten päihteiden vaikutuksen alaisena ajavia autoilijoita.

Nana
09.05.2015, 23.26
Silloin pitää muistaa että ne vähäiset autoilijat ajattelevat samoin ja ajavat normaalia lujempaa, ja että siihen aikaan on myös paljon erilaisten päihteiden vaikutuksen alaisena ajavia autoilijoita.

Jep, vähiin autoihin on kiinnitettävä erityistä huomiota ja jos nyt joku ihan sekopäisenä kiihdyttäisi takana hyppäisin tien sivuun turvaan, kunnes mennyt ohi. Ja heijastimet + valot pitäisi toki olla paikallaan.

Ollaan koiran kanssa kävelty joskus myöhäänkin ja silloin olen ihastellut noita tyhjiä katuja, osalla lenkeistä ei yhtään autoa tule vastaan ja siitä tämä into heräsi. Kävimme koiran kanssa Haagasta jo kertaalleen yöajelulla joskus ja omimme silloin keskustan kevlit. Se oli myös ihan hauskaa kun sai ajaa keskellä kevliä leveästi koiran kanssa.

IncBuff
10.05.2015, 12.55
Pitäisiköhän tuota maastokalustoakin vähentää ja kummasta päästä.

EePee
15.05.2015, 13.40
Ostaako 4 vai 6 hengen pelastuslautta?...

Hääppönen
15.05.2015, 18.47
Osta neljän hengen. Anoppi uikoon. :cool:

Hääppönen
22.05.2015, 20.14
Autot tönäisee ja koirat näykkäisee. :cool: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432269332985.html

jperala
22.05.2015, 20.20
SKS Shockblade lokasuoja eteen.

Shimaani
22.05.2015, 22.21
Luomumaitojen välillä puntaroin.

JackOja
22.05.2015, 22.59
Kaataisko vielä lisää punkkua...

SKS Shockblade lokasuoja eteen.
No oli nopea harkinta kun se tuolla toisaalla oli jo asennettu.

tempokisu
27.05.2015, 20.23
Sonny Crockett-like nukke on tilattu klubinukkena.

Mutta Tubbsi pitäisi saada kans! Ja juuri siihen rooliin sopiva nukke ( näitä on vain yksi kun olisi sopiva) on kallis, ja niitä on myynnissä vain muutama.
Odottaako jos vaikka, ehkä??? klubinukkena tulisi Tubbsin oloinen? Välttämättä ei tule, ite vaan mietin.
Tai ostanko tämän kalliin? Korealainen ( etelä) myyjä laittaa pienellä hintamerkinnällä tuleen, niin voisihan sitä...

Olen miettiny jo kuukausia tätä..

jarit
28.05.2015, 17.27
Pitäiskö asentaa maantiepyörään lisäjarrukahva, mutta vain etujarrulle ? Wiggollakin oli sellainen Pariisi-Roubaixissa, mutta vain toisella puolella :)
Eihän tällä oikeasti ole merkitystä kuin siirtymäpätkällä kotoa =>baanalle, mutta siinä kai ne kolarit tulee helpoiten jos ei ole varovainen ja aja siististi. Ja sitten toki muotipoliisi-faktori on toinen näkökulma.

v_stone
28.05.2015, 22.50
Rusk... Punoitusrajat käsiin muutaman tunnin polkuseikkailulta :D Sitä ennen uudet Shimanon M785 polkimet, on aika pätevän tuntuiset näin nöösille.

Highlander
04.06.2015, 11.19
Olisi uusi siili tarjolla ja vielä ilmaiseksi, mutta kun ei osaa päättää...

http://i1283.photobucket.com/albums/a550/AmazonGT1/unnamed_zpsqlomldcu.jpg

JackOja
04.06.2015, 11.25
Muista, että se on eri siili. Jos on ikävä sitä entistä uusi ei korvaa häntä.

Highlander
04.06.2015, 11.49
Muista, että se on eri siili. Jos on ikävä sitä entistä uusi ei korvaa häntä.
Juu ei :( ...ja sitten tässä on pari ulkomaanmatkaa tulossa lähiaikoina eikä viitsisi kyllä heti hoitoon laittaa...ehkäpä ei vielä..

Shimaani
04.06.2015, 13.10
Josko sen maantiepöörän viiimeinnii laittais torille.

JackOja
10.06.2015, 14.53
Ostaisko kohta jäätelön kahvin kanssa. Aamulla otin jo pullaa, että sikäli nounou... mutta onhan kuitenkin lenkki illalla.

edit: joo ostan, menenkin heti :p

Moska
10.06.2015, 23.36
http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/10/9daba15cf8d5e18bb4471e9a6ff1f27e.jpg

Ebay ostos vaihteeksi

beehoo
10.06.2015, 23.38
No pitkäänkös harkitsit? ☺

Moska
10.06.2015, 23.43
Jaaha, failasin näköjään topikin nimen, mutta harkitsinkin pari iltaa ennen hankintaa [emoji12]

ilmora
19.06.2015, 14.29
Hyppäisisikö veljen kyytiin roadtripin loppuosuudelle ja menisi Le Havreen seuraamaan Touria?

Nana
24.06.2015, 19.18
Lähtiskö reenaamaan lukkiksia vasurilla vaikka alla slickit ja ulkona satelee. Olen odotellut tovin ruokaa laitellen ja tänne jaaritellen, että sade lakkaisi hieman pidemmäksi ajaksi kuin 15min. Taidan repästä ja vetää pyöräilypöksyt jalkaan ja köpötellä Ridley kainalossa pihalle märästä ja slickeistä huolimatta.

Mtx
24.06.2015, 23.21
Mikä se nyt olisi seuraava hyvä fillari. Täpäriä, pikitien kiituri, läski... Noh, harkinta jatkukoon. Ei nuo fillarit kaupoista lopu.
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

IncBuff
25.06.2015, 09.50
Pitäisköhän myydä tuo täpäri.

JackOja
25.06.2015, 11.58
^noh, mikäs ny? Motivaation puutetta? Jos kävisit heittämässä pari lenkkiä sillä? Ainakin mulla auttaa.

IncBuff
25.06.2015, 13.15
Motivaation puutetta?
On. Pahasti.

pekoni
25.06.2015, 15.48
Lähtisikö vaimon ja sen sukulaisten kanssa pitkälle viikonlopulle Comolle syyskuun lopussa ja samalla ujuttaisi itsensä ajamaan vähän Il Lombardian reittiä etukäteen?

Jukkis
26.06.2015, 16.22
Nuo sukulaiset (on ne sitten omia tai puolison) tuossa yhtälössä vetää kyllä vahvasti siihen suuntaan, että ei kannata edes harkita,,,

Tapatalkista iKälättimellä

IncBuff
27.06.2015, 22.52
Pitäisiköhän ostaa kahvakuula kotiin kun tulee niin laiskasti käytyä salilla. Jos tuolla saisi edes jotain aikaiseksi jatkuvasti jumissa olevaan yläkroppaan.

Iglumies
29.06.2015, 23.19
Rocket Ronit vai Hans Damphit Nomadiin alle.

pekoni
29.06.2015, 23.52
Nuo sukulaiset (on ne sitten omia tai puolison) tuossa yhtälössä vetää kyllä vahvasti siihen suuntaan, että ei kannata edes harkita,,,

Tapatalkista iKälättimellä

Joo, Como on mielestäni hippasen yliarvostettu. Taitaa jäädä väliin.

oil
07.07.2015, 13.02
Olittisko Trek 920 passeli retki-, talvi-, kauppa- ja peräpyörän hinausajoon?

Sent from my iPhone using Tapatalk

VesaP
07.07.2015, 13.05
Lähteäkö B400 (https://connect.garmin.com/course/10121129#):lle Stänin naapurista Kuopiosta ABC:lta vai ei. No, reitti on jo piirretty ainakin jos kesälomalla jaksaisi kokeilla. Kuopio - Klaukkala, 402km. :) Ja jos on lounaistuuli, niin kyllä *ituttas. :rolleyes:

kuovipolku
07.07.2015, 13.12
Sama kuin arvatenkin monella muullakin: lähteäkö illalla (porukka)lenkille vai ei eli uskooko ennemmin norjalaista kuin suomalaista sääennustetta eli onko optimisti vai pessimisti eli onko sadelenkkikiintiö täynnä vai ei.

BONK
07.07.2015, 13.47
Saisinko synttärilahjaksi Wahoo Kickr:n?

IncBuff
08.07.2015, 21.19
Laittaisko maastokaluston talviteloille ja kattois asiaa ens kesänä uudestaan.

Il ciclista di Roine
08.07.2015, 23.25
4x4 !

Nyt olen tilanteessa 3x3 - kolme pk-lenkkiä Syvärin sekä Syvärin-Vuotjärven ympäri via Rautavaara !

Tämä viikko vielä aikaa ajaa tempoa itseään rääkäten ja syketasoa tarkkailen. Savossa maantiepyöräily ei ole uusi golf - vain kahden sielunheimolaisen olen nähnyt näiden 35 mtp-tunnin aikana.

---

Päätetty harkinta on viettää vapaapäivää ukkoskuurosadepäivänä 09.07. ja suuntaan katsomaan Puijon Pyöräpisteen hyllyjä heräteostosfiiliksillä - jos sieltä löytyisi se 1,5 m suunnikastarra, niin sellaisen haluaisin autopyörätelineeseen.

Il ciclista di Roine
11.07.2015, 22.48
4x4 !

Nyt olen tilanteessa 3x3 - kolme pk-lenkkiä Syvärin sekä Syvärin-Vuotjärven ympäri via Rautavaara !

Tämä viikko vielä aikaa ajaa tempoa itseään rääkäten ja syketasoa tarkkailen. Savossa maantiepyöräily ei ole uusi golf - vain kahden sielunheimolaisen olen nähnyt näiden 35 mtp-tunnin aikana.

Joo, tuli se 4x4 suoritettua ti 30.06. - la 11.07 (kolme "vapaapäivääkin").
4 x 175,1 km (à 6h 50m rb / 1 690 nm)
4 x 131,6 km (à 5h 00m rb, à 5h 25m cyclo / 1 150 nm)
1 x 129,9 km Royal-pyöräily (3h 38m rb / 1 110 nm)

Totuus on koettelemuksen olleen epämiellyttävä, takapuoli on niin pahuksen aristeleva ja se johti pakostakin kadenssiarvojen laskuun (90 -> 85). Toinen uutuusoire oli käsien herkistyminen pitkäaikaiselle kosketukselle, joten piti vaihtaa usein ajo-otetta. Sen sijaan polvien suhteen ei ole koskaan tuntemuksia ja myöskin vain nilkoissa oli pientä väliaikaista oireilua.

En suosittele ryhtymään moiseen kuin vain kokeilumielessä etsimään oman kestävyyden rajoja.

Nana
12.07.2015, 21.34
Gc, Purgatory, Butcher, Ardent
Yhteen suuntaan kun kallistuu, niin toinen nostaa päätään, että entäs minä.

Juha Lehtinen
12.07.2015, 21.40
Harkitsin viimeksi Sidi Wire Carbon maantiekenkien ostoa. Harkinta muuttui aika pian käytännön toteutukseksi.

IncBuff
17.07.2015, 12.25
Pitäisikö käydä ihmettelemässä tuota Fuse 6Fattietä paikallisessa. Tuleekohan kuinka kalliiksi, jos sellaisen ottaa koeajoon..

pekoni
17.07.2015, 13.43
Päivittäisikö osasarjan kokonaan vaan pelkät kammet.

Jopotuinen
18.07.2015, 19.30
Kolme kaasujousta, joista yhden palautin viallisena... :(

(Epäonnistunut hankinta...?)

Nana
29.07.2015, 01.09
Lyhyempi stemmi on harkinnassa. Tai oikeastaan oln jo päättänyt ostaa sen, harkinnassa on kuinka lyhyt ja mistä.

Hääppönen
31.07.2015, 16.44
Onpas tänään taas mukava alkukevään tuulinen sää. :eek:

willes
31.07.2015, 17.04
mietin jos litkuttaisi harjoitusmielessä noi ensiasennus nobby nicit vai suoraan jotkut oikeat renkaat

Hääppönen
31.07.2015, 17.05
n/r. :cool:

huotah
31.07.2015, 23.39
Giant TCR Advanced. En lähesty, johtuen lähinnä kauppiaasta, ei niinkään fillarista.

Heli
01.08.2015, 12.05
Lähteäkö nyt vai vasta hetken päästä. Kisastartti vasta kolmen jälkeen, mutta hotellissakin on tylsää...

brilleaux
05.08.2015, 08.39
Hankkisko Revelaten runkolaukun läskiin.

kuovipolku
05.08.2015, 09.20
Yrittäisiköhän ajaa eräänlaisen CA:n etappiajon varjoajon?

Siis ei tietenkään menisi samoille teille pelleilemään - pidän tapahtumaa ihan hyvänä juttuna ja kunnioitan sen verran järjestäjiä ja osallistujia - vaan ajaisi pe-la-su suunnilleen samanpituiset (eli 110 km, 220 km ja 170 km) maantielenkit.

JackOja
11.08.2015, 14.43
Harkitsin hetken tarviiko kaikkiin tyhmiin kyselyihin vastata... mutta sitten ajattelin jotta tottakai!

IncBuff
11.08.2015, 14.47
Sama harkinta oli meneillään.

mk
11.08.2015, 15.33
vaihtaisko ultrazoomin takas järkkäriin vaiko ei ? Vaikkei hirmusti kuvaa niin tuntuu että just sillon ois kiva leikkiä järkkärillä , säädöillä vaihtaa paria putkea .. yms. Uuusia leluja vaiko ei .. hmmm ...

bici74
12.08.2015, 16.48
Ottaisko sitä olusen kolmannen lomapäivän kunniaksi. Kauppareissu: check, kastelujärjestelmän viritys: check, pihavalon kytkeminen: check...No menköön sitten eli birra kaapista: check.

IncBuff
12.08.2015, 17.16
Cotic Solaris, mutta taitaa jäädä hankkimatta sen jälkeen kuin katsoin mitä se nykykurssilla tekee euroissa.

Nana
12.08.2015, 18.19
Kävin testaamassa Giant Tempt 27,5 1:n Fox Float CTD Evo-keulalla. Oli vaan liian iso, olisi jopa lyhyemmällä stemmillä s-kokoisena iso, vaikka on naisten malli, ajoasento liian pitkä.
Menen myöhemmin kokeilemaan xs:nä sen.
Tuli vilkastua ja polkaistua järjettömyyden puuskassa myös Lustia, mutta (onneksi) en päässyt kunnolla kokeilemaan, sillä ketjut lähtivät lähes samantien kävelemään kun avasin joustot takaakin. En ehtinyt vielä kunnolla epätasaiselle alustalle edes.

tempokisu
12.08.2015, 19.58
1:6 nuken huone. On niin ihastuttavan kaunis vanhantyylinen nuoren ,ei-yläluokkaisen naisen, pieni huone, täynnä ihastuttavia yksityiskohtia.
Olen ihaillut sitä "room box"ia kauan, eikä hinta ole paha ja tulee Puolasta.

Että pitäisikö ostaa...

Jenkka
12.08.2015, 20.10
Yrittäisiköhän ajaa eräänlaisen CA:n etappiajon varjoajon?

Siis ei tietenkään menisi samoille teille pelleilemään - pidän tapahtumaa ihan hyvänä juttuna ja kunnioitan sen verran järjestäjiä ja osallistujia - vaan ajaisi pe-la-su suunnilleen samanpituiset (eli 110 km, 220 km ja 170 km) maantielenkit.

Harkittu myös ja toteutetaan nyt pe-su: 1) Hki-Fiskars 2) Fiskars-Tku 3) Tku-Hki pohjoista Reittiä Hämeentien kautta takaisin, mutta jäädään noin 430 kilsaan....

tempokisu
12.08.2015, 20.31
^ mitä sitä turhaan maksaa jostain osallistumismaksuista jos voi ajella samat matkat itekseen?
Mikä on CA?
Tsemiä ajaa jokunen sakkokierros niin saat viissataa, kyllä se siinä samalla menee kun on hyvää keliä ja aika leutotuulistakin luvattu.

t. entinen pitkänmatkanpyöräilijä tempokisu

JackOja
17.08.2015, 16.00
Jos laittais ton sinkulan myyntiin? Onko musta oikeasti sinkuloijaksi ja kauheen vähän tolla on ajoakin kertynyt.

MUOKS: no myyntiinhän se läksi. Seuraavaksi eroon retromaasturista kenties?

IncBuff
18.08.2015, 10.08
Josko viimeinkin painaisi osta-nappulaa 29erin uusien kiekkojen kohdalla.

jarit
18.08.2015, 13.25
Tähän lankaan olisi voinut kirjoittaa jo muutama päivä sitten cyclojen vertailusta jotain, mutta loput taidan laittaa "viimeinen hankintasi" -ketjuun.

PuffySticker
18.08.2015, 14.33
Lähtisikö huomenna illalla kiertämään Nuuksion Reitti2000:tta pitkin. Pikkureppuun makuupussi ja makeat unet jollain laavulla. Aamupäiväksi sitten takas...

Multaa, havua, nirhamia.
One+1/Tapatalk.

maapaa
18.08.2015, 15.10
Jos jäisin vaan loppuviikoksi sänkyyn makaamaan..

Päivä alkoi sillä, kun pankkikortti ei toimi, siru viallinen. Kävin kyllä pankissa mutta en sitten jostain syystä nostanut käteistä. Bussissa huomasin, että bussikortti kotona. No repusta löytyi riittävästi viiden ja kymmenen sentin kolikoita, jotka bussikuski otti iloisesti hymyillen vastaan. Ja kotiovella huomasin, että avaimet jäi vaimolle autoon..

tempokisu
18.08.2015, 20.17
Tämä ei nyt ilahduta kaikkia...

Huomasin että kun etsii nukeista livekuvia, niin google kuvahaku löytää mun kuvat - ne jotka olen joskus muinoin laittanu fillarifoorumille!
Kuvat.fi- ei löydä. Enkä ala mitään flickr-palvelua käyttään.
Jotta hetkosen olen harkinnu sitä VesaP:n ideaa laittaa oma topicci, uusia kisun nukkekuvia! tänne.
Ihan sen takia että google löytäisi munkin kuvat. Moni keräilijä nimittäin etsii ensin kuvia nukesta, että kansiiko ostaa ja miltäs näyttää?
Olisi kiva jos siellä näkyisi meitsinkin ottamia otoksia.

Mutta miettiin vielä :D

litku
18.08.2015, 21.19
29" vai 27,5" täysjousto 29" jäykkäperän tilalle. Siinäpä taas arpominen..

ilmora
18.08.2015, 22.39
Kun kerran polvi ei enää nähtävästi tykkää juoksusta ja uusien maastolenkkareiden hankkiminen on siksi turhaa, niin olisiko jo aika päivittää/hankkia uutta maastokalustoa?

brilleaux
20.08.2015, 08.50
Juomapulloksi runkolaukkuun 1,2L Klean Kanteen(36e), 1L Sigg(22e) vai ihan intin 1L kenttäpullo(7,99)...

EDIT: Intin kenttäpullo. Sopii paremmin fiilikseen.

Kuntoilija
20.08.2015, 11.37
Meinasin jo painaa postimyynti cc:n tilausnappia, mutta viime hetkillä aloin empimään ja päätin ainakin toistaiseksi pärjätä ilman. Samassa ajatuksessa pyöri kahden pyörän myyntiin laitto ja se ajatus jäi yhä voimaan.

Nana
25.08.2015, 15.46
Pohdiskelen minkäslaisen rengaskombon seuraavaksi laittaisi, tai lähinnä miten härskisti slickin viitsisi laittaa. Harkinnassa nyt fr. Spessun Fast Trak- bck. Schwalbe TB, joka jo melko slicki, sillä tb on myös 2.1, eli kapeampi kuin nuo muut. Voisi sen TBn laittaa myös Contin Race-Kingin kanssa, jossa ehkä aavistuksen isompi ilmatila. Toisaalta Fast Trak voi olla kestävämpi osumien suhteen, entten tentten...:D

Miitska
25.08.2015, 17.12
Lopputilin ottaminen...

IncBuff
25.08.2015, 17.18
Lopputilin ottaminen...Olen harkinnut viime aikoina samaa useaan otteeseen...

Tank Driver
25.08.2015, 23.36
Alu vai teräs

IncBuff
25.08.2015, 23.41
Teräs. Aina.

Moska
26.08.2015, 11.49
Kokeilisko alkuperäistä 110mm stemmiä takasin 90mm tilalle? Mihin linjaan etuakseli yleensä tulee alhaalta ajaessa?

JackOja
31.08.2015, 16.14
Mikkä kiekot sitä oikein ostaisi projektiin? Jotkut mageet, vai lähtiskö alkuun jollain budjettiratkaisulla :seko:

Kyrdis
31.08.2015, 17.50
Spearfish, horsethief, pony rustler vaiko race 429 pivotti. Onneks budjetti antaa aikaa pohtia.

Il ciclista di Roine
03.09.2015, 23.26
(Viimeinen Kalajokiviestini tällä foorumilla tällä erää) HARKINTA

Ajaa Vt27 päästä päähän kahdessa osassa pk-tempona ensi kesälomalla 2016. Sopivan absurdi vaivallus.

Info: https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtatie_27

Alijohtaja
06.09.2015, 20.53
Hakea turvapaikkaa Monacosta.

huotah
06.09.2015, 22.33
Ultegra vai eikö Ultegra? Jotain pitäisi päivittää, joko osasarja tai koko pyörä. Osasarjan päivittämistä on vaikea oikeuttaa taloudellisin perustein kun kokonaan uusi fillari tulisi samoihin hintoihin tai halvemmaksi, siis jos saisi vanhasta järkevän hinnan. Ja siinäpä se avain taitaa olla, järkevä hinta. ​

tempokisu
19.09.2015, 22.10
Pitäisi olla kotona klo 05.13. ( ebay-huuto)
Ja nyt pitäisi kyllä tehdä lenkkikin. Eli lähteäkö jo tämän päivän puolella ja oon kotona ennen viittä, vai teen lenkin koti-varikkokäynnillä.
Jos lähden vasta viiden jälkeen, siitä tulee vain joku lyhyt lenkura.

Ensin kesän ruåtsinristeily on kallistunut aamulähtöön Turusta ( tuo laiva kun näkyy "kuvani" taustalla) vaikkei hyttejä omalla parvekkeella olekaan. Mutta ikkuna keulaan päin on ihan kiva.
Vikingin toimistokin on Tampereella Hämeenkatu 14. Nyt vaan miettiin ajankohtaa ja kuljetusta Turkuun, tai Turusta.

JackOja
23.09.2015, 14.59
Ottaisko kohta kaffin kanssa pullaa vaiko eikö?

Aamulla jo otin, että sikäli ei pitäisi jos noudattaisi "max 1 pulla per päivä" -elämänohjetta. Mutta toisaalta olis lenkkipäivä tänäänkin. Jaksais paremmin polkee jos ottais pullaa. Toisaalta vois myös vilkaista mitä jädealtaassa olis tarjolla. Pullassa olis toki enempi hiilaria.

Noh, elämä on joukko valintoja ja päätösten kanssa pitää osata elää, niinhän sitä sanotaan. Kauaa ei mietintäaikaa tässä asiassa enää ole.

edit: otin pullaa

VesaP
23.09.2015, 15.10
Vihree ED vai eikö Vihree ED.

(offt: Kyllä)

JackOja
01.10.2015, 10.27
Säätämön inventaariossa löytyi tarpeettomana 9-speed voimansiirtoa, jarrulevyjä, tankoja, stemmejä ym.

Jaksaisko noita alkaa myydä F-torilla?

Olis kätevä joku lahjoituspaikka, johon voisi dumpata tuollaista ihan käyttökelpoista roinaa, jonka myyminen ja postitus on työlästä johonkin á 5€ saantiin nähden.

oem
01.10.2015, 11.26
Macaroni carbonara vai hernekeitto.

ilmora
01.10.2015, 22.21
Kirjoittaako se päässä pyörivä ensimmäinen lause tuohon tyhjälle paperille vai yrittääkö nöyrästi lämmitellä rakkautta noita keskeneräisiä projekteja kohtaan?

tempokisu
02.10.2015, 14.18
^ kansii kirjoittaa paperille. Lukea pariin kertaan, ehkä ääneen. Ratkaisu löytyy sitä kautta.

Ostaako kahdeksas IKEA-vitriini nyt, vai vähän myöhemmin?

haedon
03.10.2015, 21.28
Lähteäkö huomenna maastopirkkaan vai vetääkö pitkä lenkki kotopuolessa.....?

Shimaani
04.10.2015, 22.00
Häätyy vissiin vääntää johonkin kikottimeen nastarenkaat alle työmatkuttelua varmistamaan kun ne aamupakkaset näyttää olevan tulossa. Jos vaikka huamenna rupeis alkamaan ettei talvi pääse yllättää. :)

tempokisu
04.10.2015, 22.21
Olin jo lähdössä ostaan oranssia hiusväriä, ja vaalennusainetta.
Mutta sitten aattelin että antaa nyt olla vähän aikaa, ja vaikka jouluksi sitten vaalentaa tän värin.
En totu, en tykkää nykyisestä tummahkon punaoranssinruskeasta.

ilmora
05.10.2015, 21.39
Jos sitä ensi keväänä toteuttaisi pitkäaikaisen haaveen kajakista?

JackOja
06.10.2015, 14.20
Lähtiskö lauantaina Lohjalle maastoajelee...

Nana
08.10.2015, 21.06
Harkitsen milloin veis keulan huoltoon. Sais samalla ehkä vähän lisää joustoa, muttei millään viitsisi luopua edes lyhyeksi aikaa siitä.

Shimaani
08.10.2015, 21.54
Postaanko vaiko en. [del]

IncBuff
08.10.2015, 22.54
Onko vai ei?

ilmora
10.10.2015, 11.57
Vaihtaisiko kämppää jo nyt vai ei?

arctic biker
10.10.2015, 13.48
Jos sitä ensi keväänä toteuttaisi pitkäaikaisen haaveen kajakista?

Osta ihmeessä, se on kiva peli. Sileän veden melonta passaa hyvin mietiskelyyn.

ilmora
10.10.2015, 20.14
Osta ihmeessä, se on kiva peli. Sileän veden melonta passaa hyvin mietiskelyyn.

Uskon ja paikkakin sille löytyisi. :) Soutamisessa ei ole ihan samaa fiilistä.

arctic biker
10.10.2015, 21.06
Sitten kun Ilmora ekan tuhannen melontakilsan jälkeen koet taianomaisen tunnelman, olet melonut (kuitu)kajakillasi aamu-usvassa monta kilometriä muistamattakaan että olet herkässä paatissa joka tottelee sun jokaista liikettä, äänetöntä kulkua kuin aavelaivassa ikään.

Ja loput sitten melontasäikeessä jossa on monta minua pätevämpää kuten Haedon et muut.

Petteri Ellilä
15.10.2015, 15.26
Fenix vai ei.

VesaP
15.10.2015, 20.20
Traineroida vai ei.

Juha Lehtinen
15.10.2015, 20.43
Tässä olen nyt surffaillut iTunesissa ja harkinnut mitä musiikkia ostaisi.

Nana
22.10.2015, 17.39
Arvon viitsisikö vaihtaa kevyempää rengasta taakse, pitäisi ajella vähän pidempiä pätkiä kelvejä ymv. pitkin tällä viikolla.

Farina
23.10.2015, 10.08
Arvon viitsisikö vaihtaa kevyempää rengasta taakse, pitäisi ajella vähän pidempiä pätkiä kelvejä ymv. pitkin tällä viikolla. Alkaako sun renkaanvaihtointo olemaan taitekohdassa :) Toinen setti vanteita jeesaisi, kun toiseen vois jättää mutakuokat ja toisessa pitää rullaavampaa rengasta.

Nana
23.10.2015, 18.44
Alkaako sun renkaanvaihtointo olemaan taitekohdassa :) Toinen setti vanteita jeesaisi, kun toiseen vois jättää mutakuokat ja toisessa pitää rullaavampaa rengasta.

Kyllähän toi litkuttelu vähän rauhottaa, lähinnä sen vuoksi, että renkaasta toiseen siirretyt litkut eivät ole enää parhaimmillaan. Vaikka minä en ole rikkonut vielä yhtäkään rengasta niin eipä niitä litkuja viitsisi turhaan laimennella hiukkasista vaihtelemalla renkaasta toiseen. ja toinen on tietysti se, etten niitä niin sujuvasti jalkapumpullani saa tlr stripille nosteltua kuin tavalliselle vannenauhalle.
Tosin kyllä tämä renkaanvaihtoinnostus varmasti ajan kanssa rauhoittuu luonnostaan jo senkin takia, että on jo ihan hyvä valikoima renkaita kokeiltuna, eikä siksi välttämätöntä tarvetta enää kokeilla erilaisia, paitsi jotain uutuuksia satunnaisesti. ja onhan näissä nykyisissä niin mahtavia tapauksia, että välillä tekisi mieli ajaa useammallakin yhtä aikaa.
Toiset kiekot, miel. tlr, olisi mahtavat, tänäänkin ajoin melkoisen pätkän asfalttia ja hiekkatietä Butcher-Noni-kombolla (ja uusi Noni siis painavampi kuin vanha) Ei ne minusta huonosti rullaa asfaltillakaan, mutta pidemmille siirtymille on lukuisia paljon parempia vaihtoehtoja noin koville alustoille, Fast Trak, Race-king, Thunder Burt, Rara, Rocket Ron jne.

Shimaani
23.10.2015, 21.16
Kosssua vaiko Jallua?
No prob - ostin molempia.

Almarro
23.10.2015, 21.22
^ Kaveri kehui sitä uutta Jallua, Jaloviina Extra 2015 jotain. Ostitko sitä vai perinteistä?

Nana
23.10.2015, 21.22
^^^
Tulihan se sitten lopulta vaihdettua, ihan tubeless harjoittelun vuoksikin, että tulis kunnolla opittua asennukset, vaihdoin taakse tommosen vähän kevyemmän kumin, eli Ground Control 2.1, 600g (ainakin parin sisurilla ajetun lenkin jälkeen) painavan yksilön.
Napsautin vanteelle, vaikuttaisi olevan tasaisesti nyt, napsahti monta kertaa, ihan kivasti nousi jalkapupulla heti kättelyssä, kyljissä oli hieman Easy Fit-asennusnestettä varmuudeksi.
Pitäs opetella mahdollisimman hyvin toi asennus, että sais kaikki renkaat, jotka mahdollista jalkapumpulla nostaa, ylös.
Lis. nyt on litkutkin sisällä.

mkp
23.10.2015, 21.35
^^^Ei kannata hommata sitä Extra Jallua. Sain sitä pari lekaa merkkipäivien johdosta lahjaksi ja testailin sitä kunnolla kontra "yhden tähden jallu". Ja yksi tähti vei voiton suvereenisti akselilla parempi hinta-laatusuhde. Toki jokaisella on omanlaisensa makuhermot jne, mutta tää on min totuus. Ja mitään urheilujuomaahan se ei ole. Seuraava päivä on lepopäivä vanhuksilla.

Hääppönen
24.10.2015, 01.06
^^^Ei kannata hommata sitä Extra Jallua. Sain sitä pari lekaa merkkipäivien johdosta lahjaksi ja testailin sitä kunnolla kontra "yhden tähden jallu". Ja yksi tähti vei voiton suvereenisti akselilla parempi hinta-laatusuhde. Toki jokaisella on omanlaisensa makuhermot jne, mutta tää on min totuus. Ja mitään urheilujuomaahan se ei ole. Seuraava päivä on lepopäivä vanhuksilla.
Juu, kyllä sheriffi on ykkönen! Ja keski-iän (miehillä ~n. 38v ) jälkeen nauttimista seuraava päivä RIP. Jota sitten seuraa pääsiäisen ylösnousemus. :cool:

bici74
24.10.2015, 02.53
Juu, kyllä sheriffi on ykkönen! Ja keski-iän (miehillä ~n. 38v ) jälkeen nauttimista seuraava päivä RIP. Jota sitten seuraa pääsiäisen ylösnousemus. :cool:
Joo, noustaan kolmantena päivänä kuolleista.

Smo
24.10.2015, 11.18
Kyllähän yhdentähden jallu ainakin kolmen tähden voittaa

Topiikkiin .. Extreme-nastarenkata ja wanha LX-takavaihtaja kierrätyskeskuksesta ..

edit: eiku väärään topikkiin .. toinen jo :D

jarit
24.10.2015, 11.33
Moottorisahoja hiplaamassa. Husku, Stihl vai Efco? Tai siis Stihl vai Efco? Huskuja on ollut minulla ajossa liikaa.

tinke77
24.10.2015, 14.17
Kokemusta vuosien varrelta on huskista, tilhistä ja jonseredista ja näistä tilhi on miun valinta.

Tank Driver
24.10.2015, 16.42
Jos uusi, ota Husku.

BONK
24.10.2015, 17.22
Illalla maisteltavaksi uusista kymppivuotiaista Glenfiddich vai Laphroaig?

slow
24.10.2015, 23.01
Lyhyt vai pitkä?

Tank Driver
24.10.2015, 23.37
Lyhyttä voi aina jatkaa, pitkä on pilalla.

ilmora
25.10.2015, 19.30
Teettäisikö keittiön puusepällä?

telipyörä
25.10.2015, 20.29
Lyhyttä voi aina jatkaa, pitkä on pilalla.

Pitkää voi lyhentää, lyhyttä on vaikeahko pidentää. :)

BONK
26.10.2015, 12.20
Pitäisikö myydä kaikki fillarit pois ja aloittaa alusta?

JackOja
26.10.2015, 12.32
Takavaihtajaksi Force vai Rival :seko:

maapaa
26.10.2015, 19.07
Shimano XT vai Sram GX

arctic biker
26.10.2015, 20.50
Vielä mennä vuonna näin normivaloillani oikein hyvin, tänään en. Joko jostain tai sitten ikääntymisestä , mutta pakosta kalliiksi käy tää hyöty/harrastaminen.
,

IncBuff
31.10.2015, 14.56
Ilma näyttää kirkastuvan. Pitäisiköhän käydä ihan ulkona tänään.

Nana
01.11.2015, 02.05
Keventäiskö samalla etupäätäkin, kun laitan taakse Rokkironin? Nonin uusilla lightskin ja snakeskin-versioillakin tuntuisi olevan isohko painoero. Ilmoitettu paino eroaa vain ehkä 40-50g, mutta todellisuudessa mitatut painot ovat olleet snakeskinillä selvästi korkeammat kuin ilmoitettu. Taidanpa vaihtaa samalla eteenkin. Luulisi lightskin Nonin minulla edessä kestävän jonkin aikaa, ei kuitenkaan ihan niin kepoinen ole kuin LS Roro.

tempokisu
02.11.2015, 08.45
Tarvii harkita nukkeja myyntiin, ainakin barbieita. Joskushan nämä on myytävä, ja osaan sen paremmin kun tuleva perikunta.
Hankalammaksi on vain käynyt tämä elämä kun ikää tuli lisää, lenkillä sitä harkitsee paljon muutakin jo. :(

ilmora
02.11.2015, 22.06
Näillä säälupauksilla ulkoiluttaako crossaria vai maantiefiloa?

janne kuivakangas
03.11.2015, 01.15
Fatbike ☺

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

jarit
03.11.2015, 08.33
Leica M-sarja?

Shimaani
03.11.2015, 10.08
Aamuviiden pintaan punnihtin lähteäkö juoksuttaa kierrätyshaukkua vai ei. Kannatti lähteä, tähtitaivas oli hieno ja tunnin ravaaminen boksulle ihan sopivasti.

BONK
03.11.2015, 10.17
Aamuviiden pintaan punnihtin lähteäkö juoksuttaa kierrätyshaukkua vai ei. Kannatti lähteä, tähtitaivas oli hieno ja tunnin ravaaminen boksulle ihan sopivasti.

Erittäin hyvä valinta. Aikaisin aamulla oli tänään(kin) upea juoksukeli sekä koiralle että ihmiselle, myös näillä nurkilla.

Tomos
06.11.2015, 10.50
Harkitsin että minne postaisin jotain että saan täytettyä kolmannen sadan viestin merkkipaalun.

Olen havaitsevinani tässä jonkinlaista kuivaa metahuumoria :)

juho_u
06.11.2015, 10.58
Shimano XT vai Sram GX

Ehdottomasti GX, tuo on ollu positiivinen yllätys. Ei X01:lle pärjää, mutta läskissä ollu toimiva peli.

tempokisu
06.11.2015, 21.18
No lähteäkö aamulenkille vai ei? Vitsit ei millään jaksaviittisi tuonne mikrotihkuun ja märälle tielle, pyörävaatteet on vielä kuivumassa..Eikä tässä ole enää kun 5 satasta ajettavana tälle vuodelle enää, tartteeko se nyt tonne lähteä kun väsyttää...

Jos ei nukuta niin voin kattella onko tihkua ilmassa, mutta jos nukuttaa niin sitten nukutaan.

Shimaani
06.11.2015, 23.03
Päivittääkö jo kerran päivitettyä beevaloa vaiko ei. Vaiko weevaloa...?

foursquare
06.11.2015, 23.59
Tänään kotiutettu paikallisesta kivijalka liikkeestä Trek Marlin 6 -16 29''. Iltahämärissä tulikin sillä jo kympin lenkki käytyä polkuja tuuppaamassa. Hyvä fiilis kaikinpuolin :)

tempokisu
08.11.2015, 10.38
..viimeisin hankinta ja harkinta ovat lähellä toisiaan ( ^), mutta ei aina sama.
Harkintani aamulenkistä hankkiutui ei-vaihtoehtoon. Sateeseen viitti mennä.

Nyt harkinnassa on Ferrari. Ostaako halvempi versio ( Ferrari Testarossa) vai säästääkö kalliimpaan "oikeaan" ( 458 Spider)? Aito on 15 kertaa kalliimpi, ja siihen pitäisi ensin säästää. Kyseessä siis pienoismallit.
Ensin pitää kyllä tietää autojen mitat, ja laitoin kyselyä eteenpäin.

Voisi olla "järkevämpää" ostaa kunnollinen, kun näitä "edullisia pikkuferrareita" täällä jo onkin.

IncBuff
08.11.2015, 10.41
Pitäisiköhän luopua autosta kokonaan.

tempokisu
08.11.2015, 14.43
^ no ei missään tapauksessa. Oma vapaus lähtee just silloin kun haluaa.
Itelle auto on hirmu tärkee ja rakas.

Lisäys: voiei, autoharkinta monimutkaistui, koska löysin myös valkoisen Testarossan, koko on hyvä 26cm x 56cm.
Vai kumminkin punainen "oikea" ...

JackOja
09.11.2015, 13.46
Pitäiskö pyöräilijäpojalla olla yhteen fillariin jotkut pikalokarit jemmassa :seko:

IncBuff
09.11.2015, 14.13
^ no ei missään tapauksessa. Oma vapaus lähtee just silloin kun haluaa.

Voihan sitä lähteä pyörällä..

Kammottavasti ollut vain vaivaa moisesta riisikiikusta viime aikoina.

brilleaux
09.11.2015, 14.59
Autoilu on kyllä täysin pepusta.
Ajamisen jätän mieluusti vaimolle.

tempokisu
09.11.2015, 16.34
Voihan sitä lähteä pyörällä..

Kammottavasti ollut vain vaivaa moisesta riisikiikusta viime aikoina.

Lähde nukkekassin ja kuvaustarvikkeiden kanssa fillarilla... Mä lähden kyllä autolla ja ajan lenkin erikseen. Varsinkin kun kuvauspaikka on hieman pidemmällä, tosin en pysty kävelemään puolta kilsaa rannalle vaan menen sinnekin autolla ( jalkapöytä murtunut).
Auto nytkin ihanan kätevä; aamulla Lenkki ja kun vaatteet kuitenkin kosteat, miten kiva nukkua pari tuntia ja autoilla töihin. Samalla sain käytyä ruokakaupassa ja vietyä 5 isoa pakettia postiin.
Ja kun tykkään autoista, toki sellainen tai parikin, pitää olla.
Vastaavasti ulkomaanmatkailut jätän niille jotka semmoisistä tykkää.

ilmora
09.11.2015, 16.42
Ensi syksynä pitkä Lapin reissu?

IncBuff
09.11.2015, 17.12
Lähde nukkekassin ja kuvaustarvikkeiden kanssa fillarilla...
Ei ole tarvetta lähteä...

tempokisu
09.11.2015, 17.28
^ ei mitään pitkiä reissuja, kiitos.

Markku Liitiä
09.11.2015, 17.30
^
Voisi olla näky jopa Oulussa, kun IncBuff sotkisi menemään nukkekassin kanssa kamerakalusto kaulassa roikkuen. No, onhan siellä suunnalla kaikkea muutakin kummallista, kuten tämä pääministeri Sipilä. :D:D

ilmora
09.11.2015, 17.42
^ ei mitään pitkiä reissuja, kiitos.

Harkitsinkin lähtisinkö itse. :D Lappi on jäänyt vähän vähälle, mutta vaatisi kyllä autonkin.

tempokisu
09.11.2015, 19.05
..sori, kas kun olen koko ajan tuumaillut ja läheisille vihjaillut että kuvausmatka Pohjoiseen olisi tosi kiva...olen ollut Kuusamossa Hannu Hautalan kuvauskurssilla kerran, ja oli ihan mahtava kokemus. Samoin ihan kisamatkat Rovaniemelle ja Ranua-Posio.
Varmana saisi ihammahtavia kuvia. Se on vaan se lähteminen, rohkeus tehdä mitä on haaveillut.
Toinen juttu olisi Ruåtsin risteily, tolla kuvassa taustalla näkyvällä laivalla. Ja ottaisin sen isoimman hytin kun on.

Lähempänä on kuitenkin tuo Ferrari-haaveilu. Vaikka onkin kallein.

ilmora
09.11.2015, 19.33
Toisaalta joskus pitää vaan mennä ennen kuin on liian myöhäistä. Kerran ajelin yöjunalla Helsingistä Kolariin ja takaisin päähänpistosta. Tulipahan kateltua öisiä asemia ja maisemia. Toisella kertaa New Yorkiin ja takaisin vain lentääkseni Finskin MD-11:lla kun oli vielä mahdollista ja lippukin maksoi vaan 300 euroa. Tammikuinen Grönlanti oli aika vaikuttava näky.

Itse olen jo pitkään halunnut mennä esim. vaellusretkelle Lappiin, mutta nuorempana puuttui pääoma ja sen jälkeen puuttui matkaseura. Nyt laitoin itselleni ainakin päämääräksi ensi syksyn - ehkä sitä on löytänyt matkaseuraa siihen mennessä tai sitten menen yksin kuten tähänkin asti. Pohjois-Norja olisi myös mahtavaa nähdä. Ja tämä kuva hiukan edesauttoi omaa harkintaa:

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12208493_896960927058882_5282319351317421755_n.jpg ?oh=9935d5c5da4004f4ba1c1e9346841508&oe=56B2E0A7

tempokisu
09.11.2015, 20.53
^tosi hienoja maisemia, ja Grönlanti kuulostaa paikalta jonne voisi vaikka matkustaa..

...no nyt, tuossa yksi kuva Ferrarista, selvisi mitat: 60cm pitkä, todella sopiva

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/tgUAAOSwh6xTtREw/$_32.JPG

Nana
09.11.2015, 23.29
Bontrager FC (Flashcharger) vs Napsautin. taidan päätyä ensinmainittuun, koska se toimii sellaisenaan käsittääkseni myös pumppuna, eli jos Lezyne joku päivä simahtaisi (aika epätodennäköistä tai hajoaisi sitä voisi käyttää ihan jalkapumppunakin. Napsauttimen kanssa tarttis jalkapumpun aina ainakin lataamiseen, ellei halua huoltiksella käydä.
Voisin joskus kokeilla huoltiksen kompuraakin, mutta en ole itse koskaan niitä käyttänyt niin tarttisi melkein pyytää joku opastamaan. On mulla sentään schrader adapteri, jota siihen kai tarvitsee.

Heli
10.11.2015, 09.26
Fillarilla vai autolla töihin? Toisaalta sataa vettä ja toisaalta sitä ei sada niin paljoa, etteikö goretexeilla pärjäisi ja pääsisi kokeilemaan joko mykoplasma alkaa helpottamaan.

Taidan kaivaa goretexit ja fillarin esille...

Jakke81
10.11.2015, 09.55
^hyvin pärjäs oikeilla ajokamoilla työmatkat ja kuivana selvis. Ainoa harmi näin synkkänä sade aamuna on valottomat ja heijastittomat liikkujat :(

Heli
10.11.2015, 12.10
^hyvin pärjäs oikeilla ajokamoilla työmatkat ja kuivana selvis. Ainoa harmi näin synkkänä sade aamuna on valottomat ja heijastittomat liikkujat :(

No, kipeänä ei kannata itseään turhaa kastella ja viimeistään siinä vaiheessa, kun ohittava auto heitti routareiästä kaikki vedet syliin tuli todettua, että goretexit on ihan jees. Mutta paskan valinnan tein, vielä ei ole oikeasti ajokunnossa.

tempokisu
10.11.2015, 19.03
^ ainut tapa selvittää onko ajokunnossa, on kokeilla. Kyllä sen tuntee.

Ferrarin voi maksaa by bank account, great. Nyt vain kun saisi tietää saako auton irti alustastaan.
Sitten ei tarttis harkita, vaan alkaa säästää rahaa.

VesaP
11.11.2015, 11.56
Talvirenkaat alle nyt vai ensiviikolla.

Offtopic: Nyt, joten parin tunnin päästä seisoo kädet taskussa auton vierelle kun duunarit vaihtaa talvinakit alle ja vie kesänakit säilöön talveksi.

mk
11.11.2015, 12.16
^viisas päätös, sillä saattaapi eteläänki sataa jotain liukasta :p Sitten saa taaas lukea, kun talvi tuli ja yllätti autoilijat :D

Oma harkinta on virittäiskö trainerin ja siihen cervelon kii .. illaks hetki lämpöistä sisäpyöräilyä niin ei tarvis tuonne SAATANAN SATEESEEN lähteä .. Prkle sais jo kelit kuivahtaa :(

IncBuff
11.11.2015, 12.18
Sama harkinta kuin Vesalla.

JackOja
11.11.2015, 12.25
Sama harkinta kuin Vesalla ja Incilla.

edit: ↓ ja ↓↓ kitkat toki.

Highlander
11.11.2015, 12.42
Joo harkitsen kanssa, mutta näyttää siltä että menee vielä ainakin pari viikkoa kevyesti kesärenkailla. Taisi olla syyskuun viimeisellä viikolla kun kuulin ensimmäisen kerran nastarenkaiden rapinaa...pii paa pii paa :rolleyes:

tempokisu
11.11.2015, 13.08
Sori, isällä oli kamala kiire saada nastarenkaat ajoissa, niin siellähän ne nyt on. Mietin äiteelle että pitäisikö..."isä vaihtoi jo".
Parina aamuna kun olen käynyt kuvaamassa, on kyllä ollut ihan huuruista tienpintaa...ei todellakaan pääse talvi yllättämään, kun odottelen kovasti.
Kyllä siellä aika monella jo nastat mukavasti ropisee.

marco1
11.11.2015, 17.20
Harkitsin että tunnustaisko mutta menköön... Kolmatta viikkoa nastarenkaat alla 09-alueella :D
Tosin kilometrejä ajettu alle sata tuona aikana.

PK1
11.11.2015, 23.56
Harkitsen koska päivitän makuuhuoneen 55 tuumaisen 65 tuumaiseksi. Kuukauden harkinta-aikana onkin näemmä ykkösvalintatöllön hinta pudonnut tonnilla, ja lippulaivan hinta yli parilla tonnilla, joten ehkä kannattaa harkita vielä toinenkin kuukausi :D

mk
12.11.2015, 15.02
vaihtaisko sitä ennen illan lenkkiä maasturiin nastarengaskiekot alle ja kävis testimässä klv lenkkinä miten extreme294 rullaa :o

10vrk ennuste lupailee jopa lumentuloa , joten voinee olla viisasta niin tarttis sitten kaatuilla turhantakia :)

https://photos-6.dropbox.com/t/2/AAA8k-PnVVf1SdV1qDLh5xu5AbIjqljlmFE1tZx07EMalQ/12/3632297/jpeg/32x32/1/_/1/2/kaustinen%20sää.JPG/EJr33gIYxLcDIAIoAg/V-r8MxX3RRhgerJ_hVvSCjHWwGBdsr4OA3yL-Sz1CLM?size=1280x960&size_mode=2

Nana
12.11.2015, 15.33
^ Kerro sitten mitä tykkäsit kun ajelet HD-Noni-kombolla, milloin sitten testaatkin ne.
Itse en ole ikinä ajanut nastarenkailla, varmaan joskus tulee testattua.