PDA

Näytä tavallinen näkymä : viimeisin harkintasi?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18]

Sivustakatsoja
24.12.2024, 20.45
^kaada toki ja ittelles kans!

tinke77
24.12.2024, 20.45
^ Itelle vaan.

Sivustakatsoja
24.12.2024, 20.47
Pukki toi vähän yllättäen 12-vuotiasta The Balvenie-viskiä -avaisko ja maistais vai joisko rommia?

Sivustakatsoja
24.12.2024, 20.56
^no sinetti rapsahti rikki viskipullosta ja maistiaiset otettu: aika helppo mallasviskiksi, tytärkin otti siivut, eikä pahana pitänyt.

JackOja
30.12.2024, 18.19
Yrittäiskö ajella jotenkin sosiaalisemmin ensi vuonna? Yksinäisenä sutena ajelut on helppo järjestellä, mut voisihan joskus olla hauskaa jossain porukassa.

Kepsu
30.12.2024, 19.55
Samaa tulee pohdittua välillä itsekin mutta kun yksin on niin helppoa. Voi ajella niin kauan tai vähän, missä ja minne vain, ei tarvitse miettiä onko liikaa mäkiä, kiviä, juuria, tasaista, pehmeää, kovaa. Vauhtia on liikaa, liian vähän. Milloin tauko, ei kai me nyt pysähdytä. Kylmäkuumatuuleesataaaurinkopaistaakaikkionpäinp ersettä.
Muutaman kerran vuodessa 1 kaverin kanssa kerrallaan käyn jonkun lenkin ajamassa, mutta kyllä yksin paras.
Ja koska kertaus on opintojen synnyttäjä, niin kerta kiellon päälle, On parasta ajella yksin.

YocceT
30.12.2024, 20.11
Samoja mietteitä itselläkin. No soolona tuli tänä vuonna uusi vuotuinen kilometriennätys, mutta siitä huolimatta pohdin, että lisäisikö sosiaalinen paine lähtöjä, koska eihän sovitusta voi jäädä pois. Tuo liian kovaa/liian hiljaa/liian kauas/liian lähelle lienee soviteltavissa. Toisaalta, duunissa joutuu olemaan sosiaalinen, soololenkillä saa olla itsensä kanssa keskenään, jota sitäkin tuntuu tarvitsevan palautumiseen.

Kepsu
30.12.2024, 21.49
Kaikki on sovittavissa mutta kompromissi on huono molemmille ( jos 2 osallista ) osapuolille. Tietysti jos monta osallista niin jollekin saattaa osua kohdalleen. Paras on paras ja vähempi ei ole parasta.
Itse tuskin lähtisin useammin liikkeelle vaikka mitä olisi sovittuna. Pitäisi ehkä pikemminkin olla enemmän kotona.

kaakku
30.12.2024, 22.10
Vaihtaisiko gravelin vaihteiston sähköisestä mekaaniseksi.

arctic biker
31.12.2024, 01.17
2,5 v on sähköjopo ollut ja vois harkita tänä vuonna luomu-
pyörien runsaampaa käyttöä.

tempokisu
31.12.2024, 06.31
Muutaman kerran vuodessa 1 kaverin kanssa kerrallaan käyn jonkun lenkin ajamassa, mutta kyllä yksin paras.
Ja koska kertaus on opintojen synnyttäjä, niin kerta kiellon päälle, On parasta ajella yksin.

Hyvä on pyöräilijän pyöräillä jos ystävä hällä on myötä. Mutta parempi ajella yksikseen, tiens yksin raivata itselleen ja yksin uhmata yötä.

stenu
31.12.2024, 07.25
Yrittäiskö ajella jotenkin sosiaalisemmin ensi vuonna? Yksinäisenä sutena ajelut on helppo järjestellä, mut voisihan joskus olla hauskaa jossain porukassa.

No se Brewery Hunting Ride ainakin pitäisi suorittaa. Nyt joutuu vaan ajelemaan vähän enemmän kun joutuu pyörähtämään Keravallakin.

NGS:n/Breakawayn social rideille (https://www.flickr.com/photos/91776472@N00/albums/72177720319275303/with/53896213044/) ja KSP24:n (https://www.instagram.com/ksp24club/?hl=fi) tiistailenkeille suositus. Ne on olleet kivaa vaihtelua yksin puurtamiselle ja aina välillä on kyllä kiva ajaa niinkin, että seurailee vaan jonkun takarengasta.

tempokisu
03.01.2025, 05.57
Aattelin että kilpailevalle f-keskustelufoorumille en enää mene.
Mutta meinaan kyllä mennä, vaikka se olisi se viiimene postaus - sairaalle ihmiselle, jolla ihan oikeesti ongelmia, niin annetaan reilu kuukauden jäähy. Kyllä mä siittä palautetta annan.
Olen parhaani yrittäny mutta kun mikään ei toimi; en saa yhteyttä TE-toimistoon, peruspäivärahaa ei myönnetä ilman työkkärin lausuntoa, ei anneta lääkäriaikaa ja verikoeajan varauskaan ei ole yksinkertaista.

Miettiny että jos on about 80v ihminen jolla ei ole tietokonetta eikä äly(ttömyys)puhelinta, ei saa mitään asioitaan hoidettua, esimerkiksi mun äiteeni. Tosin isä, veljeni ja minä autetaan.

tempokisu
03.01.2025, 06.44
Mutta meinaan kyllä mennä, vaikka se olisi se viiimene postaus - sairaalle ihmiselle, jolla ihan oikeesti ongelmia, niin annetaan reilu kuukauden jäähy. Kyllä mä siittä palautetta annan.
Olen parhaani yrittäny mutta kun mikään ei toimi; en saa yhteyttä TE-toimistoon, peruspäivärahaa ei myönnetä ilman työkkärin lausuntoa, ei anneta lääkäriaikaa ja verikoeajan varauskaan ei ole yksinkertaista.

Miettiny että jos on about 80v ihminen jolla ei ole tietokonetta eikä äly(ttömyys)puhelinta, ei saa mitään asioitaan hoidettua, esimerkiksi mun äiteeni. Tosin isä, veljeni ja minä autetaan.

Vai olisiko se vaan yksinkertaisempaa mennä tällä rahalla mitä nyt on sinne takuueläkkeeseen 6 vuoden päästä. Tosin tuskin sinne asti jaksan. Menee nää byrokratiat niin vaikeeksi että ehkä anti olla.

YocceT
03.01.2025, 10.23
Ja valitus se vaan jatkuu.. milloin on 10+ vuodeksi rahulia tilillä ja milloin ollaan niin köyhiä, kipeitä ja syrjittyjä ettei kukaan tässä maailmassa.
Mene vaan foorumille kun banni loppuu, mutta älä mene kaivamaan verta nenästäsi. Joskus kannattaa ottaa opiksi siitä mitä sanotaan.

Hääppönen
03.01.2025, 15.34
Täältäkin ehdottomasti suositus mennä sinne toiselle foorumille heti kun voi. Se on paljon parempi foorumi.

JackOja
03.01.2025, 16.03
Minäkin luulen, että se toinen paikka olisi se oikeampi henkinen koti. Täällä on vain ilkeitä ihmisiä. Siellä on sitä kysyttyä nahkiasasiaakin ja on sallittu topsu.
Varmasti pyytävät anteeksi käytöstään ja toivottavat tervetulleeksi takaisin.

Kepsu
05.01.2025, 08.29
Tämmöisiä pohdiskelin: https://www.kaypahoito.fi/hoi50076

tempokisu
07.01.2025, 05.50
^ no olen itekin tätä mietiskelly, välillä on että kyllä tämä tästä, ja sitten koko eilisen illan makasin olkkarin lattialla itkeskellen - ja se syy ei oikeastaan ole masennus vaan se että peruspäivätuki ja sairauspäiväraha evätään - mietipä ite että takuueläkkeeseen on vähän vajaa 6 vuotta, ja siinä sun pitää tulla toimeen sillä rahalla mitä tilillä on, että miiljonäärteiltä onnistuu mutta taviksilta? tämä ei ole valitus, vaan elämäntilanteen totuus. Todennäkoiseti en saa mitään tukea, mutta Luojan Kiitos säästin rahaa jolla tulen toimeen.
Mutta ei sitä koskaan tiedä, Luoja armahti mun syksyllä 2017 ( löysin syyn elää) ja uskon että nytkin käy niin, tavalla tai toisella.

Hower
07.01.2025, 08.13
Mutta meinaan kyllä mennä.
Iso suositus vaihtamiselle.
Tähän foorumiin kylvämäsi tunnelma saa kyllä miettimään, jaksaako edes kurkata tänne.

Hääppönen
07.01.2025, 10.20
Kyllä se kilpaileva f-foorumi on paljon parempi.

Chat GPT
07.01.2025, 10.27
^ no olen itekin tätä mietiskelly, välillä on että kyllä tämä tästä, ja sitten koko eilisen illan makasin olkkarin lattialla itkeskellen - ja se syy ei oikeastaan ole masennus vaan se että peruspäivätuki ja sairauspäiväraha evätään - mietipä ite että takuueläkkeeseen on vähän vajaa 6 vuotta, ja siinä sun pitää tulla toimeen sillä rahalla mitä tilillä on, että miiljonäärteiltä onnistuu mutta taviksilta? tämä ei ole valitus, vaan elämäntilanteen totuus. Todennäkoiseti en saa mitään tukea, mutta Luojan Kiitos säästin rahaa jolla tulen toimeen.
Mutta ei sitä koskaan tiedä, Luoja armahti mun syksyllä 2017 ( löysin syyn elää) ja uskon että nytkin käy niin, tavalla tai toisella.

Hei, Ehdottaisin että perustat vaikka oman tempokisu topicin jossa sitten kaikki kiinnostuneet voivat seurata tarinaasi ja ajatuksiasi jos siltä tuntuu. Nythän näyttää hieman siltä että nykyinen malli ei ehkä kuitenkaan ole se paras mahdollinen. Kiitos.

YocceT
07.01.2025, 11.42
^ No moro! mulla on nyt feisbuukki

No sinnehän voit sitten nuo elämänkurjuudet käydä kirjaamassa, niin ei tarvitse tätä harrastepainotteista foorumia työntää täyteen sellaista tekstiä mikä kaikissa muissa aiheuttaa vastarintaa. On varmasti kaikkein paras paikka sille. Fillarifoorumi on kaikkein huonoin ja epäsopivin.

Ja bannit on kyllä aina itse ansaittuja. Jos useaan kertaan varoitetaan ja silti ei meno muutu, niin mitä muuta mode voisi tehdä? Vaihtoehdot on suurin piirtein menettää kaikki muut käyttäjät yhden epäsosiaalisen takia tai antaa määräaikainen porttikielto sille yhdelle.

Ps! On tälläkin foorumilla banneja jaettu. Koeta pitää sekin mielessä.

samooja
07.01.2025, 13.13
Pienirenkainen pullukkakuminen e-hyrrä Engwe M20 750W. Mutta enpä tiedä, kamalan kalliita samalla rahalla saisi kawasakin nelari enskan. Nyt kun elämä on plusarvoista ja kevät on tulossa niin uusia leluja ei vaan ihan vaan kokemuksia kaipaan.

navajokoira
07.01.2025, 13.18
Yocce, sun viimeaikojen viestihistoriasta on varmaan puolet sitä että menet vaan tarkoituksella haastamaan riitaa itseäsi ärsyttävien käyttäjien kanssa.

Toimintasi on käytännössä vainoamista ja foorumin meno on sen seurauksena alkanut muistuttaa koulukiusaamista.

Timo T
10.01.2025, 09.20
Mietin Favero Assioma PRO MX-polkimien hankkimista. Maantiepyörässä on jo Faverot mutta maastopyörässä ei, ja jotenkin vaan tuntuu järkevältä tavalta seurata treeniä ja kehittymistä tuo tehodata, sykedatan ohessa. Mutta mutta...ajanko tarpeeksi maastopyörällä, jotta se hankinnan oikeuttaisi. Hintahan ei oo kyllä paha...

paaton
10.01.2025, 09.23
Mietin Favero Assioma PRO MX-polkimien hankkimista. Maantiepyörässä on jo Faverot mutta maastopyörässä ei, ja jotenkin vaan tuntuu järkevältä tavalta seurata treeniä ja kehittymistä tuo tehodata, sykedatan ohessa. Mutta mutta...ajanko tarpeeksi maastopyörällä, jotta se hankinnan oikeuttaisi. Hintahan ei oo kyllä paha...

Kannattaa minusta mtb:n kanssa miettiä mitä sillä ajat. Jos ajat treenejä, peekoota tai vetoja, niin hanki.

Jos vaan ajat maastossa, niin tehopolkimista ei minusta ole mitään hyötyä. Enemmänkin haittaa. Kiviin kolistelu harmittaa ja kuormituskin lasketaan aina alakanttiin, koska maastossa kuorma tulee muualtakin kuin jaloista.

Sivustakatsoja
10.01.2025, 11.07
Että jos ensi viikolla pakkaisi taukotakin, -housut ja pullaa ja termariin kahvia ja lähtisi valoisaksi ajaksi Konalla retkelle johonkin. Säätiedotus ei lupaile maastoon mitään kovin erikoisia kelejä, eikä muuallekaan.

Syrjäisemmät tiet voisivat kuitenkin olla jäisiä, että edes jotakin hauskaa olisi.

JackOja
13.01.2025, 11.04
Ajelisko tammikuun pakkosatkuna lauantaina ihmiskokeen, "suolasatasen"? Neljä kierrosta Töölönlahti-Herttoniemi-Roihupelto-Viikki-Oulunkylä-Pasila-Töölönlahti.

samooja
13.01.2025, 12.16
Uutta petiä olen harkinnut kovasti. Harkintani olen myös sanallistanut ja vaimon tietoon vienyt. Ilahtui kun saitana haluan tuhlata mukavuuteen.

Aakoo
13.01.2025, 14.12
^Tein syksyllä saman harkinnan ja kyllä kannatti. Ennen heräsi paikat kolottaen, nyt aamuisin on kuin hierontapöydältä nousisi.

Sivustakatsoja
13.01.2025, 20.23
Että pitäisi hankkia yksi satula lisää tohon Thomsonin tolppaan pysyvästi laitettavaksi, niin vaihto sen ja hissitolpan välillä olisi joutuisampi operaatio.

JackOja
14.01.2025, 10.36
^suosittelen, elämänlaatu paranee taas hieman.

Smo
16.01.2025, 21.18
Jokohan sitä laittaisi nastarenkaan graveliin taaksekkin

Copilot
18.01.2025, 18.10
Pakko varmaan ostaa halpa jäykkäperä, jonka uskaltaa jättää salin tai kaupan pihaan. Ei tuolla säily kapeakumisella kauaa ehjänä, jos nämä kelit jatkuu.

elasto
18.01.2025, 21.00
Pakko varmaan ostaa halpa jäykkäperä, jonka uskaltaa jättää salin tai kaupan pihaan. Ei tuolla säily kapeakumisella kauaa ehjänä, jos nämä kelit jatkuu.

Taitaa siellä Oulussakin olla nyt sellaset perinteiset PK-seudun talvikelit. Täällä jäykkäperä on ollu jo pitkään paras valinta talvipyöräilyyn.

paaton
18.01.2025, 21.28
Taitaa siellä Oulussakin olla nyt sellaset perinteiset PK-seudun talvikelit. Täällä jäykkäperä on ollu jo pitkään paras valinta talvipyöräilyyn.

Näin. Minä juuri heräsin, etten ole edes laittanut nastoja tänä talvena gravelliin paikalleen.
Nyt niitä olisi huomenna aamusta voinut tarvita, jos haluiasi lähteä maantielle.

m-52
21.01.2025, 19.17
Tunturi -voimakuminauha jalkalihasten treenaamiseen.

Opulus
21.01.2025, 19.57
^ Luku- tai näyttöpäätelasit olisivat olleet parempi valinta:rolleyes:

Mutta leikki sikseen (koska et ole läheskään ensimmäinen, joka on tehnyt saman erreyksen)! Tämmöinen (tai muun värinen) siis: https://www.tunturi.com/en/power-band-heavy.html

PS Olinkin jo unohtanut että Tunturi myytiin parikymmentä vuotta sitten Hollantiin. Tai siis en olisi arvannut että sen nimellä on yhä niin paljon kantavuutta että se myy maailmalla kuntolaitteita ja tällaistakin kuntoilutilpehööriä.

JackOja
23.01.2025, 17.24
Huvittaako mua nyt oikeesti lähteä pyöräilemään?Tarkoitus oli, mutta onhan tuolla jotenkin ankea olosuhde.

Kävisikö sen sijaan parin tunnin kävelyllä vaikka?

m-52
23.01.2025, 18.54
^^Meikäläisen käyttöön just sopiva. Nauha olkapäälle ja jalan alle, niin yhden jalan treeni voi alkaa.

JackOja
28.01.2025, 16.45
Huvittaako mua nyt oikeesti lähteä pyöräilemään?Tarkoitus oli, mutta onhan tuolla jotenkin ankea olosuhde.

Kävisikö sen sijaan parin tunnin kävelyllä vaikka?

Taas sama. Alkaahan nämä talvikelit jo vähän.... KYRSIÄ :mad:

Opulus
28.01.2025, 18.57
^ Miten kävi viimeksi?

On olosuhteita, joiden voittamisesta saa tietynlaista tyydytystä, joskus jo lenkin aikana, mutta useimmiten jälkeenpäin. Sitten on olosuhteita, jotka ovat... juuri tällaisia: eivät oikeastaan tarjoa sellaista vastusta, joka pitäisi henkisesti tai oikeilla varusteilla ja oikealla asenteella voittaa, mutta tekevät lenkistä pelkkää suorittamista.

Jos kävelystä tykkää, niin ratkaisu olisi ainakin omalla kohtaa perin helppo.

Itse harkitsen sitä pysyttelenkö huomisen päivän sisätiloissa.

Sivustakatsoja
28.01.2025, 19.18
että pitäisi lepoviikon: keho ja myös mieli taitaa olla väsynyt.

Eläkkeelle on muutama vuosi, niin jos aloittaisikin sen aikanaan hiljentymisellä, vaikka jossain Valamossa? Toinen vaihtoehto voisi olla kuukauden patikointi jossain pohjoisessa.

JackOja
28.01.2025, 19.35
^ Miten kävi viimeksi?

Kävelin.

Jos kävelystä tykkää, niin ratkaisu olisi ainakin omalla kohtaa perin helppo...

Jos tykkää? Mää olen ihan kävelynäätä! Taas kävelin.

Zykkel
04.02.2025, 23.01
Nyt pitäisi Shimanon napoihin 3/16” ja 1/4” laakerikuulia hankkia. Powerfactory brändiltä löytyisi sopuhintaan Laakerikuula 3/16 (1pss=144kpl) - Moposport - powerfactory (https://moposport.fi/laakerikuula-3-16-1pss144kpl/?srsltid=AfmBOorWnLQWvSJPGvAax343dZIwoVsBkezwHgh-3WTrzHJ8_3kwsalY) ja Laakerikuula 1/4 (1pss=144kpl) - Moposport - powerfactory (https://moposport.fi/laakerikuula-1-4-1pss144kpl/) Näistä ei löydy muuta tietoa kuin: Spinup Carbon Steel Ball Made in Taiwan. Nyt harkinnassa on pussit molempia kokoja käydä tuolta hakemassa. Vai pitäisiköhän sittenkin hankkia Shimanon brändillä olevia ja kalliimpia kuulia? Olisikohan kuitenkin lopulta samaa tavaraa ja Shimanoissa vain brändilisä?

nure
04.02.2025, 23.33
^ Todennäköisesti samaa tai vastaavaa, tuskin Shimanolla mitään laakerikuulatehdasta itsellä...

kaakku
06.02.2025, 22.53
Vaihtaisiko gravelin vaihteiston sähköisestä mekaaniseksi.
Enää ei harkita, sillä mekaaniset GRX-kahvat ja takavaihtaja on jo R-kioskilla odottamassa noutoa.

nure
06.02.2025, 23.41
^ Varmaan yhtä hyvä valinta kuin sähköinenkin, edullisempi vain.

JackOja
07.02.2025, 10.52
Lopettaisko tänään työt ajoissa ja ajelis N'avettaan runskille?

Kepsu
07.02.2025, 10.58
^Tuohon pohdintaan vastaan että ilman muuta.

JackOja
07.02.2025, 11.01
No mutta, ajelisko samalla helmikuun sakkopatkunkin, paluumatkalla muutamia pikkuruutuja poimien, jos fiilistä riittää? Piirsin paltsun aikana reitinkin valmiiksi.

Tollanen, että sais väliilä ajella ihan rennosti ajatuksissaan, mutta muutamissa kohdissa sitten vähän kiemurteluita.

https://pic.useful.fi/FgNThMtjk.jpg

Kepsu
10.02.2025, 17.37
Lähtisikö tykkiladulle työntelemään.

samooja
11.02.2025, 11.13
Vähentää työssäoloa aikaa, tai vaihtoehtoisesti jäädä vain pois työelämästä.

Mieluummin sitä maalaa vesiväreillä taivaanrantaa ja mutustaa ikenillä kasviksia ja unehtuu kuin äpärä kehtoon kuin kasvattaisi viikset ja suorittaisi sikana idiotismia jotta taivas repeää.

"tahdon olla villi ja vapaa, en syntynyt pomoa nuolemaan"

nure
11.02.2025, 11.47
^Ainoa oikea tavoite on päästä työelämästä pois terveenä ja ajoissa ja antaa tilaa niille jotka sitä rakastaa ja nuoremmille.

Sivustakatsoja
18.02.2025, 15.37
että pitäis varmaan tutkia Konan takanapaa vähän lähemmin (alkoi ääntää tänään aamupäivän maastolenkillä):

https://youtu.be/opYf4f1BI_8

Yedi.
18.02.2025, 17.02
^Ainoa oikea tavoite on päästä työelämästä pois terveenä ja ajoissa ja antaa tilaa niille jotka sitä rakastaa ja nuoremmille.

Näin se on! Antaa vaan niiden tehdä, joille työ on tärkeää. Tuossa asiassa olen reilu ihminen ja annan vilpittömästi muille mahdollisuuden suorittaa. Minä voin hyvin vaikkapa keskittyä omiin harrastuksiin, ulkoiluun, matkailuun, remontointiin, jne.

samooja
24.02.2025, 11.12
Silky PocketBoy 130mm ja 170mm. Värikkäillä kahvoilla.

Copilot
24.02.2025, 16.40
Konffasin kaiken valmiiksi ja totesin, että emmä tarvitse yhtä pyörää lisää.

Kepsu
24.02.2025, 16.52
Ostaisko vai ei? No ostin kun halvalla sai. Onko tarvetta vai ei, se selvinnee tuonnempana.

tinke77
04.03.2025, 21.42
Ostaisko graveliin uudet kiekot [emoji848]

Föhn
04.03.2025, 22.17
Osta. Kiekkoja ei ole koskaan liikaa.

Jopo81
04.03.2025, 22.26
Kehtaisiko commandon satulaputkeen tehdä reiän sisäiselle hissitolpan vaijerille, olisi sellainen tolppa hyllyssä joutilaana[emoji28]

Menisi se toki graveliin, jossa valmiina ko. reikä, mutta en ainakaan vielä ole sitä kokenut siinä tarpeelliseksi[emoji2369]

sisurisampsa
04.03.2025, 23.15
^kyllä teräsrunkoon uskaltaa tehdä. Takuukin varmaan umpeutunut?

Jopo81
04.03.2025, 23.26
^Liekö tuo ollut mulla nyt seitsemisen vuotta, että eiköhän takuu ole mennyt. Täytyypä harkita vakavammin ja etsiä sopiva läpivientikumi tms. siihen.

tinke77
05.03.2025, 09.41
Osta. Kiekkoja ei ole koskaan liikaa.

No ei kyl. Tarviis vaan löytää hyvät alukiekot [emoji848]
Ja sille on syynsä, että alu.

samooja
20.03.2025, 14.14
EMS RESQUE kääntöveitsi. Jokaisen Suomalaisen pitäisi muutenkin opetella lähitaistelun alkeet.

nure
20.03.2025, 15.29
Vankilat muutenkin jo täynnä ja kannattaa aina miettiä että se toinen osaa paremmin. Toisaaltaan aika lapsellinen kommentti oletettavasti aikuiselta tapaukselta.

JackOja
21.03.2025, 13.06
Jaahas, ei oikein työt maistu enää kun ulkona on mahtikeli. Jospa kohta lähtis maaliskuun pakkosatkulle.

Jokohan pääsis palkkarille jollekin terdelle?

The flying Chocobo
21.03.2025, 15.37
Pitäsköhän tällä kaudella palata brevettien pariin?

Sivustakatsoja
01.04.2025, 20.26
Pitäiskö vaihtaa Konaan lyhyemmät kammet, eli 165-milliset? Investointi ei olisi kovin kova, kun kelpuutan SLX:t ihan hyvin (nykyiset on 170-milliset 7100). Samalla voisi katastaa pari hammasta pienemmän eturattaan, niin väännön väheneminen tulisi kompensoitua.

YocceT
02.04.2025, 14.54
Tänään jää lenkki välistä: tiedossa maalausduuneja ennen uuden vuokralaisen sisäänmuuttoa. Onneksi viikonlopun kelit ovat viileämmät, menee nimittäin sekin samoissa merkeissä.

Kepsu
02.04.2025, 16.46
Maastoon täpärillä pitkästä aikaa. Erkylään vai Herunen/Rajamäki? No ekaks pastaa naamariin niin ehtii tuumailla.

JackOja
04.04.2025, 10.34
Ajelisko huhtikuun pakkosatasen jo tänään? Oli kyllä tarkoitus huomenna junapyöräillä joku päiväretki, mutta tuleekin talvi takaisin.

EDIT: joo, niin mä teen.

marco1
05.04.2025, 14.02
Kirjoittaisinko jotain kummasteluja sään vaihtumisesta vai tyytyisikö hiljaa tilanteeseen.

PatilZ
05.04.2025, 20.06
Jättäiskö ton kaljatölkin kuitenkin avaamatta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Copilot
07.04.2025, 20.21
Josko ois äänestämässä käynyt, mutta oli niin pitkä jono ettei jaksanut niin antaa nyt olla.

Copilot
09.04.2025, 14.32
Pitäisköhän tilata tarpeellisia kulutusosia ennen kuin Kiina hyökkää Taiwaniin.

JackOja
11.04.2025, 10.55
Jaahas, ensi viikolla olisi yöpymisen sisältävä työreissu Nakkilaan. Ottaisko fillarin mukaan ja ajelis iltalenkkinä joen vartta Kokemäelle ja toista rantaa takaisin?

M A
14.04.2025, 12.16
Lapset ajoi keskenään kolarin ja yksi lokari meni paskaksi. Ostaakko uusi vai ei? Kolarin toiseen osapuoleen on Kusti polkemassa lokareita paraikaa :)

crcm
15.04.2025, 14.51
https://tpucdn.com/review/gigabyte-geforce-rtx-5090-gaming-oc/images/title.jpg

Opulus
15.04.2025, 15.22
^ Ikänäkö on kauhea asia:cool:

Mulla viimeisin harkinta liittyy mahdollisesti seuraavaan hankintaan: olisi kaverihintaan (ja -takuulla) tarjolla vanha, mutta yhä toimiva ja pätevä soutulaite. (Concept2, tietenkin, mallia en muista.)

Tekisi varmasti ikänsä puntti- ja kuntosalitreeniä kaihtaneelle hyvää - vaikkei tietystikään korvaisi oikeaa voimaharjoittelua yhtään sen enempää kuin esimerkiksi talvinen tasatyöntöhiihto - mutta pysyisikö into yllä pitempään eli tulisiko soututreeniä harrastettua riittävän säännöllisesti (kun on tiettyjä vaikeuksia harrastaa sisäpyöräilyä silloin kun jollekin ulkoliikuntamuodolle on jonkinlaiset edellytykset).

Sivustakatsoja
16.04.2025, 20.26
Että maksaisinko vai en: Flickr ilmoitti tulevista rajoituksista ellei siirry maksavaksi jäseneksi. Ehkä tuolla ei niin paljoa ole kuitenkaan käyttöä että viitsisi maksaa, enkä toisaalta jaksa alkaa pelata kuvakokojen kanssa.

Copilot
17.04.2025, 09.46
Pyörä mukaan pääsiäisreissulle vai ei.

Rapis
17.04.2025, 09.54
Yhden vai neljän kappaleen paketti Mignon-munia mökkireissulle.

Kepsu
17.04.2025, 13.05
Pitäisikö huomenna junalla Hesuliin ja jostain Nouxin kautta himaan? Ajanpuutetta ei nimittäin ole, tekemisen kyllä. Ainakin vielä sääkin näyttää suosiolliselta.

JackOja
05.05.2025, 12.59
Ilmeni mahdollisuus viettää juhannuksen alusviikko ihan "omaa" lomaa. Mitähän keksisi? Lappiin vaeltelemaan? MSG? Joku muu fillariretki, vai fillariretkelle Lappiin..?
Grävelseikkailu on normaaliin tapaan heinäkuun lopussa, joten sellaista ei tarttis välttämättä toista.

YocceT
05.05.2025, 14.44
Ilmeni mahdollisuus viettää juhannuksen alusviikko ihan "omaa" lomaa.

Kas! Sama täällä.

Mitähän keksisi?

Niinpä.

Kepsu
05.05.2025, 15.57
Saattaisin harkita tuollaisessa tapauksessa lauttaa Suomenlahden yli kohti Saarenmaata ja ehkä Pärnua.
Juuri eilen pojalle, 10,5 vuotta, sanoin että kesällä 2026 voitais lähteä fillareilla reissuun Viron rannikolle.

kauris
05.05.2025, 15.58
Uutta takakiekkoa harkitsen trailitäpäriin. Nykyinen on ollut joskus alamäkikäytössäkin ja sillä tavalla lommoinen ja kiero ettei sitä saa suoraksi. Mutta pitää tuo ilmaa ja pyörii...

Föhn
05.05.2025, 19.37
Saattaisin harkita tuollaisessa tapauksessa lauttaa Suomenlahden yli kohti Saarenmaata ja ehkä Pärnua.
Juuri eilen pojalle, 10,5 vuotta, sanoin että kesällä 2026 voitais lähteä fillareilla reissuun Viron rannikolle.
Oletkos käynyt reissaamassa tuolla? Alkoi kiinnostaa kun rouva on uittamassa luitaan tuolla suuntaa just nyt ja kehui kuinka makeita pintoja tuolla löytyisi.
Omat suunnitelmat oli ajella Oulusta Rukalle mökille, rouva tekisi vajaanpäivän töissä ja lähtisi oma fillari vuokrapakussa ajamaan perään. Viikko siellä ja molemmat ajaen takasi Ouluun anopin ajaessa vuokrapaku takasi. Ja sehän on pelkkää alamakeä periaatteessa.

Kepsu
05.05.2025, 19.49
En fillarilla, autolla muutamia Pärnun ja Riikan reissuja aikoinaan tullut ajeltua. Mutta luulisin helposti viihtyväni viikon helposti.

Föhn
05.05.2025, 19.53
Tänks. Kerkesinkin olla rouvan kanssa luuritse yhteydessä ja aikoi ottaa selkoa mitä siellä voisi olla. Saapa nähdä mitä tapahtuu kun rouva menee kyselee GPX jälkeä :)

J3K
06.05.2025, 18.29
Laittaisiko nuo (tällä hetkellä) ylimääräiset Gravel M:t vaimolle vai omaan jäykkäperään. Työmatka voisi tuntua vähän kevyemmältä vs. Barzot mutta mahtaako näyttää pöljältä kun lokarit on just eikä melkein 55mm mukaan.

stenu
06.05.2025, 20.44

Alkoi kiinnostaa kun rouva on uittamassa luitaan tuolla suuntaa just nyt ja kehui kuinka makeita pintoja tuolla löytyisi.

Me luottokorttibikepackailtiin rouvan kanssa viime kesänä juhannuksen kieppeillä Tallinna-Hiidenmaan ympäri-Tallinna muistaakseni n. 600 km tai jotain sinne päin. Rummun ja Läänemaa Terviseteen kautta Haapsaluun ja Haapsalusta takaisinpäin Tallinnaan niin lähellä rantaviivaa, kuin jotakuinkin järkevästi pystyi. Vahva suositus Länsi-Viron kalkkikivisorateille! Kuviakin (https://flic.kr/s/aHBqjBwhAR) löytyy inspiraatioksi, jos kiinnostaa. Viron juhannus(aatto) on aina 23.6. eli pyhät osuu siellä usein vähän eri päiville kuin täällä, mikä kannattaa huomioida, jos siihen aikaan liikkuu siellä.

nure
06.05.2025, 22.05
Pitkästä aikaa kameran, pikku pokkari pitkällä zoomilla.

Marsusram
06.05.2025, 23.42
^Pitkäzoomiset pokkarit ovat katoamassa markkinoilta.
Ainakin saatavuus ollut heikkoa viime aikoina ja hinnat nousseet.Canon, Sony ja Panasonic taitavat sinnitellä.
Mukana oleva kamera on edelleen paras kamera.

nure
07.05.2025, 08.49
Tuollaiseen päädyin https://www.rajalacamera.fi/panasonic-lumix-dc-tz99-silver?_gl=1*13tsv5b*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjw5ubABhDIARIsAHMighYBwj8EE5f8lJiQ-yMPV-pVbEeaxwem-RRQaSa2CI-SEt--wkp32JsaAuGhEALw_wcB&gbraid=0AAAAAD5ap7ojvYT_iCfg1GEexwoCVfhqM

Muutaman järkkärin omistaneena tyydyin tuollaiseen helposti mukana kulkevaan, tarjonta olematonta tosiaan, Canonilla olis ollut vastaava mutta saatavuus arvoitus.

Kepsu
07.05.2025, 10.09
Miten yksi kirjain muuttaa sanan merkityksen aivan toiseksi.

nure
07.05.2025, 11.16
^Jos tuota oikolukua tarkoitit niin oli kaksi kirjainta näköjään muuttunut ;-)

Copilot
07.05.2025, 11.51
EX1700 kiekot Bike-discountista. Onhan nuo kyllä vähän arvokkaat.

Kepsu
07.05.2025, 18.06
Me luottokorttibikepackailtiin rouvan kanssa viime kesänä juhannuksen kieppeillä Tallinna-Hiidenmaan ympäri-Tallinna muistaakseni n. 600 km tai jotain sinne päin. Rummun ja Läänemaa Terviseteen kautta Haapsaluun ja Haapsalusta takaisinpäin Tallinnaan niin lähellä rantaviivaa, kuin jotakuinkin järkevästi pystyi. Vahva suositus Länsi-Viron kalkkikivisorateille! Kuviakin (https://flic.kr/s/aHBqjBwhAR) löytyy inspiraatioksi, jos kiinnostaa. Viron juhannus(aatto) on aina 23.6. eli pyhät osuu siellä usein vähän eri päiville kuin täällä, mikä kannattaa huomioida, jos siihen aikaan liikkuu siellä.

Olitteko katsoneet majoitukset etukäteen vai vasta paikanpäällä? Tasaistahan siellä näyttää olevan, pelkkää "oululaista" mäkeä tarjolla. Onneksi on aikaa tuumailla, tähänb sesonkiin ei mahdu millään.

stenu
07.05.2025, 21.21
Mentiin jollain päivälaivalla yli ja oltiin Tallinnassa eka yö. Se ja seuraava oltiin muistaakseni varattu etukäteen. Loput sitä mukaa, kun tiedettiin suunnilleen, missä ollaan menossa, jotta ei tule pakkopyöräilypaineita huonon sään yllättäessä, rouvan väsähtäessä ym. Jos liikkuu sesonkiaikaan, niin sitten pitää ehkä toimia toisi, muuten toi on mun mielestä parempi systeemi varsinkin parisuhderetkeilyyn.

Hiidenmaalle mentiin vähän riskillä Viron juhannusaattona ja oltiin varauduttu polkemaan yön läpi tai nukkumaan hetki jossain rannalla tarvittaessa, mutta Surfparadiisista löytyi vapaa pikkumöksä, joka varattiin soittamalla vasta aika myöhään illalla, kun oltiin jo Kalanan vierasvenesatamassa syömässä. Surfparadiisille muuten vahva suositus ja samoin KalanaÄÄR-ravintolalle, jos siellä päin tulee liikuttua.

Kepsu
07.05.2025, 22.19
Danke. Tuollainen fiilispohjalta yöpaikkojen varailu on kyllä hyvä. Ajelee minkä ajelee, joskus enemmän joskus vähemmän. Liika suunnittelu tappaa luovuuden ja seikkailut.
Oltiin joskus ehkä 15 vuotta sitten Riiassa heidän juhannuksena. Ihmeteltiin kun kylillä oli niin hiljaista kunnes puolivahingossa satuttiin Väinä-joen rantaan paikalliseen juhannusjuhlaan. Oli kyllä hienot kemut, en usko että suomalaiset pystyvät ikinä samaan. Ruokaa, juomaa, perheitä, nuoria, vanhoja. Vaikka alkoholia oli tarjolla ja varmasti paljon nautittiinkin niin kukaan ei kuseskellut pitkin pusikoita.

Föhn
09.05.2025, 19.22
Tänks. Kyllähän tuo inspiroi. Suurestikin. Itse voisin mennä kuten nuoruudessa, nukkuu siellä missäpystyy mutta rouvan ollessa matkassa niin joutuu jo tekemään konkreettisia suunnitelmia. Älyttömän hyvää kuvaa.

Oulunjulli
12.05.2025, 11.57
Ajaisiko tuolla vuoden vaihteessa kasaamallani ja siitä lähtien näyttävänä hyllykoristeena toimineella Roadmachinella ensilenkin vai koittaisiko myydä ajamattomana mahdollisimman pienin tappioin.
Loppuksesästä maantiepyörä tuntui välttämättömältä, nyt alkukesästä tuntuu että kaikkea muutakin tekemistä ja ajamista olisi. Tämä toki hyvä.

Copilot
12.05.2025, 12.47
Harkitsin maantiepyörää, mutta totesin turhaksi keksinnöksi.

paaton
12.05.2025, 14.09
Harkitsin maantiepyörää, mutta totesin turhaksi keksinnöksi.

Ei kyllä parempaa laitosta ole kun taas kesä tulee. Mikään ei voita reipasta vuorovetoa kavereiden kanssa. Parasta touhua koskaan.

Oulunjulli
15.05.2025, 08.49
No minulla tämä on listan hännillä parhaiden touhujen listalla, toki on minun ensimmäinen varsinainen maantiepyörä. Mutta pari säätölenkkiä tuolla on nyt ajettu ja taitaa se keeper olla.
Pari havaintoa:
- Että se on hankala saada kaikki kohilleen kun viisi vuotta trimmannu tuota Carbonda gravelia omaan makuun. Jospa tänään ei tarvisi kuuskolonippua kaivaa taskusta. Uskomatonta kun mittanauhan kanssa kaikki on niin lähellä, vaan ei siltikään sama..
- Integroitu tanko on tyhmille ulkonäkö edellä toimiville amatööreille vaarallinen ansa, no ehkä tuon kanssa pärjää. Kocevlo nimisen kiinatangon tähän laitoin.
- Mukavuus. Tuota pyörää ei tiettävästi pidetä kovin mukavana, joten oletin sen olevan oikein epämukava. Tietty 32mm pro onet jotain tasoittaa.
- Thunder burtit rullaa kyllä asvaltilla hyvin, mutta onhan siinä tuju ero tuolla 30kmh jälkeen.
- 105 mekaaninen sarja toimii kyllä sivistyneesti ja irtosi halvalla, mutta oisoi voinut vähän hifistellä kun tähän alkaa. Carbondan forcet on noh.....erilaiset.

Sivustakatsoja
15.05.2025, 09.35
^mulla on kolme droppitankoista joista yksi on maantiepyörä ja yksi vaihteeton. Vaihteeton eroaa kahdesta muusta pituutensa puolesta ja siten että haluan istua vähän edempänä keskiöön nähden-> mun mielestä parempi nousuissa ja seisten polkiessa. Eilen vaihdoin vaihteettomaan sentin pidemmän stemmin, poistin stemmin alta ohuen rinkulan ja siirsin satulaa eteen lähes saman verran.

Kolmannessa on joustostemmi ja -satulatolppa, joka tuo ainakin stemmin osalta poikkeavan tunteen.

Aina kun pyörä vaihtuu alla, niin kestää hetken, reilu tunti ainakin, kun pieni asennon muutos unohtuu ja se että pyörät käyttäytyvät vähän eri tavalla.

Säätöjä teen vasta ajettuani samalla pyörällä muutaman kerran peräkkäin, mutta KOPS:t ja vastaavat olen heittänyt romukoppaan -säädän pyörää siten että se tuntuu hyvältä ja taipuu käyttöönsä.

nure
15.05.2025, 11.41
Voi olla että jos tuo kiinanrunko ei ole suoraa kopioitu jostain niin mahdollista että sen laatinut jokin "ammattilainen". Integroidut tanko/stemmikombinaatiot kyllä hyvinkin haastelliisia jos ei tarkaan tiedä mitä haluaa.

Itse kootessa säädöt alkuun komponenttien valinnan perusteella ja sitten tarpeelliset avaimet mukaan ja parin lenkin aikana tehdään hienosäädöt ja siinä se on!

Sivustakatsoja
15.05.2025, 11.50
...

Itse kootessa säädöt alkuun komponenttien valinnan perusteella ja sitten tarpeelliset avaimet mukaan ja parin lenkin aikana tehdään hienosäädöt ja siinä se on!

Mä kokeilen paljon laajemmin: ensin reunaan ja sitten takaisin. Toisinaan on tullut oivalluksia, ainakin itseni mielestä.

Oulunjulli
15.05.2025, 12.59
^^ Ei kiinan runko, BMC Roadmachine. Tanko kiinasta ja vain siksi että turhamaisuuttani integroidun halusin ennemmin. Premiumit maksaa niin paljon että riskiä en ottaisi koska ei niidenkään mittakuvista voi tietää pidänkö minä siitä.
Mutta ei se tanko tässä pielessä ole, kahvojen paikan hakeminen ottaa aikansa. Tuo taisi olla -10 asteinen kun carbossa on -17 asteinen eastonin gravel tanko. Äkkiseltään tuntui vähän korkealta ja ranne ei tuntunut hyvältä, mutta kyllä ne alkaa paikkansa löytämään.
...sen eastonin tangonkin meenasin torittaa parin tunnin ajon jälkeen, vaan se alkoikin sitten tuntumaan täydelliseltä kun sai nuo kohilleen. Kaikkihan tuntuu paikollaan hyvältä, vaan alkaa sitä ajossa korjattavaa löytymään.

nure
15.05.2025, 16.39
^Sorry, käsitin väärin kun tuosta Carbondasta puhuit...

M A
28.05.2025, 18.50
Huomenna olis mahdollista ajaa 100km maantietä, mut todennäkösesti sataa. Ajaakko vai eikö ajaa?

JackOja
03.06.2025, 22.19
Pakottaisiko itsensä huomenna maastolenkille?

EDIT: äh, en mä viitti, meen grävelöimään.

Copilot
04.06.2025, 12.07
Eilen ajoin maastossa niin olisiko tänään gravel-päivä.

Kepsu
09.06.2025, 17.19
Pitäiskös Mew katsastaa joulukuussa kun ei vielä ikinä ennen eikä kyllä sen jälkeenkään varmasti koskaan.

nure
09.06.2025, 21.55
2006 RuisRockissa, en kyseisen bändin vuoksi mutta siinä siivellä meni. Voisi kyllä mennä katsomaan mutta nykyään täytyy ostaa liput vähintään puoli vuotta ennen ja ei pienintä aavistusta missä silloin on...

Juha Lehtinen
11.06.2025, 17.03
Tilasin 28mm Contin GP5000 päälikumit, aika testata vähän leveämpiä.

JackOja
12.06.2025, 21.45
Mitä pyöräilyä keksisi huomiseksi? Olisi vapaapäivä, muttei oikein ole suunnitelmaa. Joku pitkähkö toki. Ajelisko vaan tajunnanvirtana? Vai junalla jonnekin ja sieltä kotiin?

MRe
13.06.2025, 09.54
Mitä pyöräilyä keksisi huomiseksi? Olisi vapaapäivä, muttei oikein ole suunnitelmaa. Joku pitkähkö toki. Ajelisko vaan tajunnanvirtana? Vai junalla jonnekin ja sieltä kotiin?

Mä ajattelin heittää rantoja pitkin Lauttasaaren ympäri, sieltä sitten Seurasaarenselän rantoja Ruoholahden ja Baanan kautta torille bursalle ja sitten Arabianrannan kautta kotio. Tosin ei tuosta tule kuin vajaa 70.

Timo T
13.06.2025, 16.59
Tänään hommattu Zipp 303S (28 mm) ja niihin Contin GP5000S. Siis testilenkille...

MPS
16.06.2025, 12.24
50-60mm korkealla vanteella olevat kiekot, Shimano 12s road yhteensopivalla kasettirungolla. Leveyttä saisi olla runsaasti 36mm renkaille. Ehdotuksia?

Kepsu
26.06.2025, 15.31
Tilaisko vai ei? Tai no tilaan kumminkin mut kumpi? Miranda vai Helm?

nure
26.06.2025, 17.10
Satula tolppaa offsetillä...

MPS
29.06.2025, 19.19
Hutchinson Caracal Race TLR (taakse) - pärjääkö tuolla muka polulla?!

nure
29.06.2025, 21.12
No miksei pärjää, paljon kylläkin kuskista kiinni...

MPS
29.06.2025, 21.14
No miksei pärjää, paljon kylläkin kuskista kiinni...

Hmm.. eli ei pärjää..

paaton
29.06.2025, 22.46
Jep. Turkulaiset osaa kyllä neuvoa, vaikkeivat ole koskaan edes ajaneet polkuja.

Kuivalla polulla pärjää, mutta jyrkissä mäissä takanen sutaisee kyllä helposti jos tykkää käydä putkella.
Sitten jos on märkää ja mutaa, niin ullatusullatus meneekin jännäksi. Mulla on nyt 40 caracal takana ja 45 terra edessä. Selkeästä takanen lipsui enemmän. Takajarrun kanssa sai olla aika tarkkana. Hauskuus katoaa.

nure
29.06.2025, 23.34
^ Sinähän kaiken tiedät paremmin ;-))

MPS
30.06.2025, 01.04
Jep. Turkulaiset osaa kyllä neuvoa, vaikkeivat ole koskaan edes ajaneet polkuja.

Kuivalla polulla pärjää, mutta jyrkissä mäissä takanen sutaisee kyllä helposti jos tykkää käydä putkella.
Sitten jos on märkää ja mutaa, niin ullatusullatus meneekin jännäksi. Mulla on nyt 40 caracal takana ja 45 terra edessä. Selkeästä takanen lipsui enemmän. Takajarrun kanssa sai olla aika tarkkana. Hauskuus katoaa.

Kiitos.
Kokolailla niin kuin ajattelinkin. Vähän sama ell tällä hetkellä edessä 45mm tarraspede ja takana 40mm kintturaato minkä vaihtoa tuollaiseen 40mm semisliksiin harkitsen.

Copilot
30.06.2025, 07.50
Onhan se selvä, että tuollainen semisliksi ei poluilla pidä, jos ei ole ihan kuivaa kangaspolkua kyseessä.

M A
02.07.2025, 00.15
Huoltaisko kolmen pyörän keulat huomenna, tai ees yhen.

Arosusi
03.07.2025, 19.17
Laittaisiko graveliin maantie paineet ja menisi huomenna junalla vastatuuliosuuden ja tulisi kotiin hyvässä myötäsessä?
Vai lenteleekö liikaa oksia tai muuta roskaa liikaa?

JackOja
11.07.2025, 17.05
Lähtiskö kesäretkelle titaani- vai teräspyörällä?

nure
12.07.2025, 10.36
^No titaanilla tietty!

misopa
12.07.2025, 14.54
AXS:ssät pois ja takaisin Shimanoon (Di2)?

JackOja
12.07.2025, 18.12
^No titaanilla tietty!

Kui?

Taannoisella Saariston Rengasreittiretkellä havaitsin, että teräsgräveli on oivallinen retkipyörä. Mahdollisesti oivallisempi kuin tuo titsku.

nure
12.07.2025, 18.14
Sun täytyy ajaa titaanilla toinen kierros niin voit vertailla.

Copilot
28.07.2025, 12.14
Yrittäisikö realisoida kalustoa.

Jopo81
09.08.2025, 14.46
Uskaltaisiko tubelessnoviisina alkaa tuollaista yhdistelmää litkuttamaan[emoji16]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250809/0d1a3a13f44fdadb898d01194d5772a4.jpg

JackOja
11.08.2025, 12.59
Mitä tekisi lomaviikolla n. kuukauden päästä?

Vaimokulta ilmoitti, ettei kiinnosta lähteä syysvaellukselle, höh. Menisinkö sitten yksin vai tekiskö vuoden kolmannen pyöräretken?

EDIT: tai jos laittaiskin täpärin auton perään ja kävis eri kohteissa Lappia ajelemassa?

Sbafu
11.08.2025, 14.47
Carbondalta hyväksi todettu CFR-696 gravel-runko UDH-versiona. Custom maalattuna tietenkin.

EDIT: Aaah, tämä olikin harkinta-ketju. Luin läppärin pieneltä näytöltä, että olisi ollut 'hankinta'..

MPS
11.08.2025, 19.09
Carbondalta hyväksi todettu CFR-696 gravel-runko UDH-versiona. Custom maalattuna tietenkin.

EDIT: Aaah, tämä olikin harkinta-ketju. Luin läppärin pieneltä näytöltä, että olisi ollut 'hankinta'..

Hankitko ilman harkintaa?

Sbafu
12.08.2025, 10.15
Hankitko ilman harkintaa?
Heh, näin taisi päästä käymään :-)

Rapis
15.08.2025, 13.47
Kuitu -vai alumiinirunkoinen Procaliber. Vai ei kumpikaan.

MPS
15.08.2025, 18.12
Lämpömuovattavat pohjalliset vai jotain muuta..

JackOja
19.08.2025, 11.34
Tjaa, ei olekaan sadetta ip vaikka eilen vielä väitettiin. Pitäisköhän lähteä fillaroimaan töiden jälkeen?

nure
19.08.2025, 17.27
Vaikeita harkintoja, kun on kaksi valmista pyörää, kummallakin mukava ajaa, kummatkin toimii kuin ihmisen mieli ja yhtään lisää ei halua/mahdu mutta jotain haluaisi tehdä... Titaaniin voisi vaihtaa jarrut mutta mitä sillä saavuttaa joten kyllä siinä harkintaa riittää.

JackOja
21.08.2025, 13.36
Vieläkö huomenna olisi kesää jäljellä sen verran, että ajelisi täppärikierroksen Viikki-Kerava-Otaniemi?

EDIT: jaa mutta viikkoa myöhemmin olisi vielä kesempi, höh.

stenu
21.08.2025, 13.42
^ Pahus, oon nalkissa töissä, muuten olisin messissä.

Sbafu
21.08.2025, 14.07
Vaikeita harkintoja, kun on kaksi valmista pyörää, kummallakin mukava ajaa, kummatkin toimii kuin ihmisen mieli ja yhtään lisää ei halua/mahdu mutta jotain haluaisi tehdä... Titaaniin voisi vaihtaa jarrut mutta mitä sillä saavuttaa joten kyllä siinä harkintaa riittää.
Onko vaimoa?
Itellä oli ihan sama dilemma ku omat pyörät timanttisessa tikissä, mutta jotain silti pitää puuhastella. Päädyin törsäämään kaks ja puoli tonnia vaimon pyörän osiin. Uus 1*13 UDH Rivali groupsetti oli tarkoitus lyödä kiinni Carbondan runkoon.

1. Tekemistä hyväksi toviksi
2. Aviomies-pisteitä rutkasti
3. Ikävät varikko-hommat vähenevät kun ei tarvitse enää olla indeksoimassa tai vetämässä rungon sisäisiä vaijerivetoja

Toki sillä vaimolla muutakin käyttöä voisi olla, mutta nythän oli kyse pyöräprojekteistä..

nure
21.08.2025, 16.42
^On vaimo joka ei lainkaan kiinnostunut pyöräilystä enkä edes yritä sitä korttia edes käyttää...

Tietenkin on noiden titaanisen mekaanisten vaihto XTR:ään aina vaihtoehto, saas katsoa ja harkitaan.

Esuli
24.08.2025, 13.13
Vien tuonne saariin lisää Kirjosiepon pönttöjä. Tulee positiivista pöhinää ja Itäsuomi pelastuu.
Onneksi aikataulut on hitaita ja en kerkiä näkemään sitä.
Saimaa viimeinen paratiisi.
https://yle.fi/a/74-20178606

JackOja
28.08.2025, 09.15
Jotain juna- & maakuntapyöräilyä lauantaina kenties?

Joutilas?
TSEK

Kelejä?
TSEK

Lounaistuuli?
TSEK

Tammisaaresta?
FAK

Pyöräpaikkoja on junissa liian vähän :mad:

Sivustakatsoja
17.09.2025, 08.14
Jos kasaisi vanhasta mutta ehjästä Stevensin rungosta rospuuttoruoskan, kun sopiva haarukka sattui silmiin, tai ainakin riittävän sopiva -vähän korkeampi, mutta sopinee tyyliin sitten hyvin ja kun keulan pieni korotus ei paljoa haittaa.

Kepsu
17.09.2025, 17.12
Myiskö Tempestin.

Esuli
18.09.2025, 10.55
Voisiko tehdä eroottisen kalenterin Fillari foorumista.
Hämäläistä naiskauneutta, varsinaissuomalaista miehekkyyttä ja sexyjä pyöriä hesasta.
Kuvata voisi Tahkolla.
Rahat voisi laittaa kehitysapuun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/14fc65ab-2ff1-4365-bf81-9a9b6af5d192
Pitänee (vielä) harkita.

samooja
26.09.2025, 11.15
Nilsiä mainittu edellisessä postauksessa, rakas kotikylä. Kinahmi on mesta.

itse mietin rakennanko aitaa kun perämoottorin osat viipyy matkalla eikä järvelle pääse enkä kestäisi nyt yhtään poikkipuolaista sanaa ilmettä tai huokaisua. Mietin myös hakisinko metsätilalta mönkijän kärryineen kotiin.

En kehtaa enää valittaa maailmantuskaa, joten alan leuhkimaan huonoilla valinnoilla ja surkeilla tuloksilla. Ostin nörrin puunhoitosahan se on parempi kuin yksikään ammattisaha jonka omistan.

MRe
26.09.2025, 16.00
Pitäisköhän läskin voimansiirto käydä ajatuksella läpi? Katsoin, että takapakkaan on tullut vajaa 5500 km…

nure
27.09.2025, 10.10
Tyypillistä syksyistä harkitsemista, mitä tekisi talven aikana pyörille...?

PatilZ
27.09.2025, 10.35

Meinasin just kirjoittaa samaa. Monesti on toki tullut tilattua osia ilman harkintaakin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JackOja
27.09.2025, 11.02
Sorkunjauhimella olisi 10-vuotispäivä käsillä. Mitä lahjaksi?

Bndit
27.09.2025, 11.34
Tilaisiko Sramin Bleedkitin vai Shimanon jarrut?

nure
27.09.2025, 13.26
Titaaniin harkitsen XTR:n jarruja,se ainoa mikä tulee mieleen muuten "täydellisissä" pyörissä.

Jopo81
28.09.2025, 12.43
Harkitsen maasturiin uusia renkaita. Uudenkarhea nobby nic olisi odottamassa, samoin uusi high roller II. En vaan osaa päättää mikä olisi tänne etelärannikolle sopiva yhdistelmä/pari.

kauris
28.09.2025, 17.32

Huoltaisko iskareita ja keuloja nyt ennen kuin tulee liian kylmä parvekkeella puuhastella vai tekiskö niistä osan tai kaikki keväällä kun uudelleen lämpenee (huhtikuussa).

nure
28.09.2025, 18.17
^Onneksi pystyy sisätiloissa hommat tehdä joten ei ole vielä kiire. Tuo jarruprojekti ei mitenkään tarpeellinen mutta mikäs pyörissä olisi?

JackOja
07.10.2025, 16.14
Mitä ihmettä lenkille päälle? Ihan kreisin lämmintä taas

nure
07.10.2025, 16.32
^Kesäkamat suurinpiirtein...

Smo
07.10.2025, 20.21
Ohuet housut, t-paita jonka päälle pitkähihainen pyöräilypaita tälleen illalla
Ja harkitsen dronen tilausta vaikka yks hyvä kyllä on jo

JackOja
10.10.2025, 15.11
Millä panimolla tänään lenkillä poikkeaisi?

stenu
10.10.2025, 15.30
^ Coolheadilla on pari kivaa yhden humalan uutuutta, joista toista oli hanassa ainakin tiistaina.

JackOja
17.10.2025, 10.55
Onpas ulkona kylmä, joko kaivelisi välikausikengät esille iltapäivän satkulle?

nure
19.10.2025, 17.51
Harkitsen tuon monitoimisoittimen ohjelman päivitystä kun ei aina tottele...

Il ciclista di Roine
19.10.2025, 23.09
Pe 24.10 Helmarit Tammelassa. Saako kameran roudata?
La 25.10. Helsingissä kirjamessut. Junalla vai autolla?
La 25.10. Talvirenkaat käyttöön itse tunkittamalla. Jälkikiristys muistetaan tehdä.
n/a - 31.12. Lisään popmusiikkia? No, ainakin marraskuussa julkaistava Wings-kokoelma kahdella optisella kiekolla taitaa olla varma nakki.

samooja
20.10.2025, 14.59
Toimiva markkinointi, henkilökohtainen laaja käyttökokemus Suzukin tuotteista, 35 vuotta eikä yhtään pettymystä, autot, mopot, perämoottorit, 4x4, tänään 20.10.2025 kohdennettu mainos ja huomaan harkitsevani Suzuki E-vitaraa.

JackOja
24.10.2025, 08.58
Polkisko tänään pitkästä aikaa Lapinkylän leipomolle pullakahveille?

EDIT: vai pH7:lle Tuusulaan? (siihen sais ETKOn kytkettyä myös)

nure
24.10.2025, 09.55
Epätoivoisesti harkitsen jotain projektia.

MRe
11.11.2025, 10.15
Pitäiskö päivittää ’rellon mekaaninen GRX sähköiseksi? Kuutisensataa tulisi maksamaan, jos selviäisi uudella oikeanpuoleisella kahvalla ja takavaihtajalla. Mutta onko mekaaninen ja sähköinen kahva samannäköiset, ettei sitten olisi eriparikahvat? Ja onko muutenkaan järkeä 1x vaihteistossa?

nure
11.11.2025, 11.17
^Siis jarrut kuitenkin hydrauliset? Kaipa noista mainoskuvista saa hieman osviittaa mutta valmistajilla taipumus tehdä kaikenmoisia "käänteentekeviä" muutoksia joten voi olla pieniä muutoksia.

MRe
11.11.2025, 13.53
Juu, hydraulijarrut, mutta vasen kahva on tietysti pelkkä jarrukahva ilman mitään vaihtamiseen liittyviä osia. Todennäköisesti ovat samat, mutta pitäisi tietää. Tai sitten vaan tilaa ja jos ei ole, niin joutuu vasemmankin hankkimaan erikseen.

Tyhmästi Shimano ei halua myydä mitään päivityspakettia, missä olisi vain kahva(t) ja takavaihtaja akkuineen *), vaan pitää ostaa koko paketti missä tulee kahvat, vaihtaja, kammet, takapakka, jarrusatulat ja -levyt. Ja akku ja laturi. Ihan turhaa suurin osa, kun ne jo on pyörässä.

*) nii, tosiaan. Takavaihtaja tullee ilman akkua ja laturia…

nure
11.11.2025, 17.23
Oleks laskenut kuinka paljon kalliimmaksi tulee ostaa "yksitellen"?

MRe
11.11.2025, 17.26
Juu, siis yksitellen takavaihtaja 400, kahva vajaa 200 ja akku+laturi satasen. Kun sitten koko sarja on yli 1500. Mutta miksei shimppa myy valmista upgrade-pakettia?

nure
11.11.2025, 17.45
^Ihan vaan ryöstämistä kun kilpailija kuitenkin myy vastaavia. Itse aikoinaan ostin XX1:n upgrade setin, vaihtaja/vipu/akku/laturi, eikä mitään ylimääräistä!

JackOja
14.11.2025, 17.25
Jokohan pitäisi laittaa nastarenkaat alle johonkin fillariin?
Olisi sitten kapine alle jos talvi yllättää.

No kaipa huominen satku menee ilmankin

nure
15.11.2025, 13.20
Koskahan saa ostettua liput Espanjaan?

Oulunjulli
18.11.2025, 15.42
Ajaisiko tuolla vuoden vaihteessa kasaamallani ja siitä lähtien näyttävänä hyllykoristeena toimineella Roadmachinella ensilenkin vai koittaisiko myydä ajamattomana mahdollisimman pienin tappioin.
Loppuksesästä maantiepyörä tuntui välttämättömältä, nyt alkukesästä tuntuu että kaikkea muutakin tekemistä ja ajamista olisi. Tämä toki hyvä.

^omat ajatukset viime toukokuulta.
Pitäs päivittää tuohon jokin Rival AXS sarja, nakata paska penkki roskiin, vaihtaa se integroitu tanko normaaliin.
Sitten jäis se alle 500km ajettu mekaaninen 105 sarjakin hyllyyn kun kukaan osta mitään ja rahaa menny Force/Ultegra sarjojen verran....eikä maantiepyöräily kuitenkaan iske ensi kesänäkään. Prkl.

MRe
18.11.2025, 15.53
Koskahan saa ostettua liput Espanjaan?

Eikö niitä ole myynnissä koko ajan?

nure
18.11.2025, 23.23
^Kunhan tietää majoituksen ja päivämäärän... Onneksi meno riittää.

JackOja
21.11.2025, 18.13
Saattaisiko aamulla lähteä viikonlopun pitkälle kesärengasfillarilla?

Aamulla pakkasta tämän märkyyden jälkeen, mut lämpenee kovasti. Ainakin niin ennustavat.

paaton
21.11.2025, 18.42
Saattaisiko aamulla lähteä viikonlopun pitkälle kesärengasfillarilla?

Aamulla pakkasta tämän märkyyden jälkeen, mut lämpenee kovasti. Ainakin niin ennustavat.

No 99% varmuudella ei. Enemmänkin joutuu miettimään onko sinne asiaa gravellilla ollenkaan. Maassa voi olla ennusteen mukaan ihan mitä vaan aamusta.

kaakku
21.11.2025, 18.45
Pitäiskö teräsrunkogravelin lisäks tai tilalla olla kuitugraveli? Eihän tässä pohdinnassa mitään järkeä ole, mutta välillä tekisi mieli vaihtelua..

JackOja
21.11.2025, 22.21
... Maassa voi olla ennusteen mukaan ihan mitä vaan aamusta.

No kerpele. Meinaax noin? Tarttee tarkistaa tilanne tuonnempana. Pakko olis kylläkin ajaa.

peruspertti
21.11.2025, 23.12
Pitäisikö hommata lisää ladattavaa pyöräilyyn? Sormet ei meinaa millään pysyä lämpimänä. Olisiko "akkuhanskat" ratkaisu?

paaton
21.11.2025, 23.23
No kerpele. Meinaax noin? Tarttee tarkistaa tilanne tuonnempana. Pakko olis kylläkin ajaa.

Joo. Minä vaihtelin nastat jo maasturiinkin.

Smo
21.11.2025, 23.55
Sellainen muutaman sentin jäätyvä sohjo. Kevlit varmaan aika huumoria, autojen tasoittamat väylät varmaan kivempiä mutta ehkä liukkaita.
Gravelin nastat on omilla kiekoilla, voisi melkein eteen harkita tilapäisesti.

Fillarijeti
22.11.2025, 08.35
Sellainen muutaman sentin jäätyvä sohjo. Kevlit varmaan aika huumoria, autojen tasoittamat väylät varmaan kivempiä mutta ehkä liukkaita.
Gravelin nastat on omilla kiekoilla, voisi melkein eteen harkita tilapäisesti.

Kuvaus vastaa eilistä olosuhdetta. Silti pyörätiet olivat paremmassa kunnossa kuin ajoradat. Reitin heikoimmalla osalla bussit olivat kiihdytelleet luistattamalla ja ajoradalla oli ilkeän liukasta pykälää, jossa nastarengaskin haki koko ajan omaa suuntaa ja luiskahteli.

MRe
22.11.2025, 13.01
Itä-Helsingissä kelvit jäässä. Myös se harjasuolattu…

JackOja
02.12.2025, 09.06
Ottaisko perjantain vapaaksi?

samooja
02.12.2025, 12.11
Minä ottaisin.

..Ottaisin rahapalkinnonkin jos saisin ottaa. Ottaisin myös aikakoneen ja matkaisin ajassa taaksepäin ja kertoisin menneisyyden minälle että vuonna 2025 autossa helvetisti sähkövikoja. Ja toki että et voi välttää kosmista tuuletinta että ehtaa sitä ihteä tulee ku kintaita taivaalta.

Jotain muuta mulla oli mielessä mutta herkässä keski-iässä sitä taantuu ameeban tasolle, ärsyke>reaktio. ärsyke>reaktio.

xs2jammu
02.12.2025, 16.04
Harkitsen vahvasti että ostan toiset kiekot tähän talvifillariin. Tänäänkin ihan turha mennä nastarenkailla.

nure
02.12.2025, 16.23
^Kun on toinen täyssetti niin helposti vaihtaa. Jos näillä nurkilla olisi "perinteiseen" aikaan nastat vaihtanut niin olisivat kyllä aika huonossa kunnossa jo.

tinke77
02.12.2025, 22.03
Laittaisko grizlin myyntiin. Ehkä myös neuronin.

Copilot
03.12.2025, 07.56
^sama itsellä. Tosin ei ole Neuronia myydä, mutta Grizl on.

kaakku
03.12.2025, 18.37
Enää en harkitse vaan laitoin YT Izzon myyntiin fillaritorille. Sieltä jollekkin uudenveroinen fillari sopuhintaan. Siinä taisi olla minun maastopyöräilyt toistaiseksi. No, sentään läski löytyy jos on pakko päästä muutenkin kuin talvipoluille. Ja niitäkään ei taida tulla :(

Copilot
03.12.2025, 20.05
Läskin kohtaloakin olen aina välillä harkinnut. Ei kyllä tuu talvella enää juuri ajettua, jos lunta on. Mieluummin hiihtää. Ei siitä kyllä rahaa saa ja toi on ollut mulla jo 10v niin en mä kyllä sitä jaksa myydä. Pitäisköhän viedä pysyvästi mökille.

tinke77
03.12.2025, 20.12
Dudea en myy, se on miun luottokumppani. Tilanne on nyt se, että selkä on niin romuna, että läski ja täpäri on ne millä pystyy ajamaan.