Näytä tavallinen näkymä : viimeisin harkintasi?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[
14]
15
16
17
18
Shimaani
14.08.2020, 17.15
Olympus Tough TG-6 kun tuli niin hyvä tarjous vastaan. .... Ounounounouuuuu. Pitäisköhän tuota ikuvanhaa mutta luotettavaa työjuhtaa eli myytä alkaa päivittää.....
Muok: Sinkuloitu sielunkaappain pois Uantaan Hihantista ja ensi vaikutelma - liki saman kokoinen kuin Mjuu mutta paksumpi. Istuu käteen ihan **tun hyvin. Nüt akku latinkiin ja sit illemmalla testailuilua.
^päivitä ihmeessä. Vaikuttaa kivalta lelulta.
Giga-antissa, mutta toki selvititkin jo asian ;)
Saapuneet ketju ja kaksi ratasta sinkulaan saivat aikaan avaruusrinkulontia alhaisista syövereistä valon kautta unohduksen suohon.
Kuinkahan moni haluaisi oikeasti elää Suomessa, jota johtaa Allah-ahon elämänpysäyttäjäpuolue?
MäkiHiiri
18.08.2020, 20.19
Taas tarttisin sellasta sovellusta, missä vois napsia musiikkipalleroita viivastolle ja muut vois soittaa mun viestittämän melodian. Kuva kertoo tuhat, musiikkikin aika monta.
Harkitsen 140-millisen Piken hankintaa... 800 juuroo on vaan aika jyrkkä hinta... mut ei RCZ:ssakaan tuon mittaisia tunnu olevan myynnissä...
Ajaisko kolmostien kautta että voi pysätä Linnatuulessa.
Nyt taitaa ainoa mahdollisuus olla se, että värvätään the Ghostbusters. Tuut, tuut, tuut, tuut , tuut...
Josko ottaisin vielä yhden vitutukseen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Yrittäiskö tänään taas innostua maastopyöräilystä vaihteeksi?
EDIT: eiku grävelöinniksi meni taas.
^Eilen piti mökiltä paluun ja sitä seuranneen viikon melontaretkeen jälkeen lähteä EKP tms mutta olikin avain hukassa kaupunkimaasturista mökkiretriitin jäljiltä .. pitäskö hommata uus maasturi vai etsiä avain? 29 jäykkäperää mulla ei vielä ole ..
Eipä kannata selittää miljardeihin liittyviä asioita henkilölle, joka ei edes osaa käyttää hylkylistaa. Sen sijaan kannattaa lähteä ajelemaan pidempi lenkki, kun mahdollisuus siihen siunaantui positiivisten asioiden loksahtaessa kohdilleen.:)
Harkitsin kirjoittamista tähän ketjuun, mutta muutin mieleni.
Onko jo nyt vauva.fi liputtanut ulos? Eihän siinä kauaa mennyt.
Shimaani
28.08.2020, 22.20
Mennäkö rekkujen kera Talinhuipulle vai eikö mennä. Kannatti mennä :)
Lähtiskö iskemään vilpolan kattoon laudoitusta.
Ostaako yks fillari lisää vai ei ostaa?Jos ostaa niin minkä ostaa?Vai säästääkö rahat jos lopputili uhkaa? Toisaalta sittenhän sitä on aika ajella [emoji848]. Isojen kysymysten äärellä...
Il ciclista di Roine
03.09.2020, 22.57
Kun Pirkan Hölkkä 2020 hyllytettiin ensimmäinen syyskuuta,
niin sitten Tampereen Puolimarathon 10.10.2020 korvikkeena.
Kiinnostaa tuo reitti mennen tullen vasenta oikeaa Tammerkoskensillan rantaa.
https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1K3L-HG0RtQnR2urFRsxbvABkK9g&ll=61.4945311400086%2C23.769293873046855&z=13
tempokisu
04.09.2020, 17.53
^ mä jo aattelin että myisin pari runkoa ( niin joo ja missä? kun klossikenkiäkin olisi....), mutta ne on ysin osilla joten ehkä mä pidän ne tuossa ja osista saa varaosia. Rungot menisi viidelläkympillä.
Seuratako "Pieni Talo Preerialla" vai "Kauniit ja Rohkeat" - tämäkin ratkesi jälkimmäisen ( ikävä kyllä) hyväksi. PTP Mary on jo sokeutunut ja Ingalssit muuttaa kaupunkiin kun Walnut Grovessa ei ole töitä.
No kyllä nyt on oikaistu sarjaa, mun muistaakseni tyttöjen kouluaikajaksoja oli paljon enemmän ( nyt ehkä muutama) ja ne oli niitä kivoimpia jaksoja.
brilleaux
05.09.2020, 10.58
Lähtiskö ajamaan ulos vai sisälle? Aika tympeä sää ulkona ainakin.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
brilleaux
05.09.2020, 18.39
Kannatti lähteä ulos, varsin nautinnollinen parin tunnin pk-lenkki. [emoji106]
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
tempokisu
05.09.2020, 19.19
^ minäkin melkein harkitsin että lähdenkö talkoisiin ollenkaan....mutta kannatti todellakin lähteä. Melkeinpä se on aina että kannattaa tehdä kuin jättää tekemättä.
Tässä nimittäin harkitsen ostaisinko yhden nuken ( en ole paljo ostellut ja onnistuin tekeen kivan vaatteen jonka haluaisin jättää esille, asu tarvitsee tietynlaisen kantajan..) USA:sta ( Euroopasta ei löydy).
Taas menee vaikeaksi erottaa sisällön puolesta, seuraanko fillarifoorumia, vauva.fi vai suoli24 sivustoja...
tempokisu
11.09.2020, 14.00
^ seuraa nahkiais-topiccia ainakin aamuisin :D
Mietin uutta kameraa, totesin että edullisimmissakin vaihtoehdoissa on enempi pikseleitä kun mun vanhoissa, enkä halua liian monimutkaista tai semmoista jossa se näyttö on kameran yläosassa ( takaosassa kiitos ) joten jos saisin edes jotain hyvitystä yhdestä vanhasta kamerasta, niin ostan sen edullisen kameran. En mä kuitenkiaan mitään 2999e raski ostaa, eikä se (raha)tilanne tästä parane.
Menen maanantaina kamerakauppaan katsomaan.
tempokisu
12.09.2020, 18.17
^ hienoa, tänään kututalkoissa mukana oli ammattivalokuvaaja. Jolla oli Canonin se kamera jota oli miettinyt että josko...??, kyselin ja totesinkin että on tosi painava vehje enkä luultavasti tykkää ollenkaan. Että valintani on edullisempi, jossa siinäkin on paljon enemmän pixeleiteä kuin nykyisessäni.
Ja olin joo trumpin lailla face-maskeja vastaan. Nyt mulla on kuitenkin niin paljon niin hienoja, että - tarvii näitä sitten käyttää kun tilaisuus tulee ( esim. ruokakaupassa, postissa ) pitää vaan pienentää kuminauhan pituutta....
PikkuPatleetti
14.09.2020, 14.55
Ostaako yks fillari lisää vai ei ostaa?Jos ostaa niin minkä ostaa?Vai säästääkö rahat jos lopputili uhkaa? Toisaalta sittenhän sitä on aika ajella [emoji848]. Isojen kysymysten äärellä...
No weljet, täällä sama homma. Juuri sain yhden filon eteenpäin ja seuraava proggis olisi jo päässä suuniteltunakin. Koen vain äärimmäistä "rikkaan" työttömän tuskaa kun pitäisi ostaa auto ja ruokapöytäkin. Tuska tulee siitä, että rahat noihin kaikkiin kolmeen olisi, mutten siltikään malttaisi ostaa nyt mitään. Hullunkurinen tilanne kun muistelen opiskeluaikoja milloin jotain verhoja ostettiin osamaksulla ja silti joutu loppukuusta lainaamaan rahaa. Ja nuo verhot olivat tyyliin ainoa osamaksullinen asia eli ei mitään kymmentä joista olisi tullut isokin raha.
First world painiä parhaimmillaan. Ihan oman mukavuuden ja elämänlaadun vuoksi. Hitto kohta mä laitan ne rahat jonnekin sherpoille.
tempokisu
14.09.2020, 16.23
opiskeluaikoja milloin jotain verhoja ostettiin osamaksulla ja silti joutu loppukuusta lainaamaan rahaa.
Mä olen säästänyt aina. Ja opiskelukämppään virkkasin verhot ite.
PikkuPatleetti
14.09.2020, 23.59
Mä olen säästänyt aina. Ja opiskelukämppään virkkasin verhot ite.Mä olen myöhäisherännäinen ja ylpeä siitä. Nykyään tuun huomattavan paljon pienemmällä toimeen kuin valtaosa väestöstä. Eipä tarvi itkeä pieniä tuloja ja olla käsi ojossa.
Jatkoharkintaa ei ole. Auton hain. Nyt toki jännää että mikä hajoaa ensiksi [emoji28]
tempokisu
15.09.2020, 18.02
^ no niin minäkin heräsin vasta syyskuussa 2017. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Käsi ojossa - kyllä, ottamaan sen mitä on ansainnu. Esimerkiksi puremaa...
Samalla logiikalla jos joku verkkokauppias myy p*skaa tavaraa, niin kaikki verkkokauppiaat myyvät p*skaa tavaraa.
Kysyisikö emännältä josko haluaisi ajaa mökiltä himaan? [emoji481]
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ostin tuollaisen edullisen pään aktiivisuusrannekkeen (https://www.prisma.fi/fi/prisma/honor-band-5-aktiivisuusranneke-meteorite-black), pienen testilenkin kävin ajelemassa ja kyllä se ainakin sykkeet jotenkin näyttää. Ihan hauskalta vehkeeltä vaikuttaa, kai tuolla voi sykkeitä huvikseen vähän seurailla pyörälenkeillä. Ja onhan se mageeta kun kellonajan näkee ranteesta.
tempokisu
07.10.2020, 01.06
^ Pään aktiivisuusranneke? laitetaanko toi pään ympärille vai mitäh?
- onhan se hianoo kun kellonajan ja sykkeen näkee ranteesta :D mulla oli 20 vuotta sitten se sykemittari kiinni tempofillarin ohjaustangossa niin näin sykkeen vielä kätevämmin :cool: :D
Ruokaa tai jotain syötävää pitäisi huomena käydä ostaan. Ei osaa näin heikossa olotilassa yhtään ajatella ruokaa, mitähän ostaisi? Jotain maukasta kuitenkin kun ruoka ei vieläkään maita mutta jotain pitäisi syödäkin.
^Ei se aktiivisuusranneke oikein pään ympärille mahdu kyl, ehkä pysyisi kuminauhan avulla.
Nyt muuten tajusin että luin topicin otsikon väärin "viimeisin hankintasi", oikea on "viimeisin harkintasi"... Emmä ton rannekkeen ostoa pitkään harkinnut, melkein heräteostos. Moneen päivään en ole mitään harkinnut, joten ihan offtopiccia oli nämä viestini
tempokisu
07.10.2020, 03.19
^ no miksi se sitten on "pään aktiivisuusranneke" ....ai pahus, liitin sen sanan ehkä väärin, kuvaamaan sitä aktiivisuusranneketta :D
Mä kyllä harkitsen aika pitkään abouttia 40 euron ostoksia, ellei sitten ole semmoinen että sitä oikeasti tarvii ja tai ihan ehdottomasti haluaa.
^ Oishan se vähän hassua laittaa ranneke päähän.
Itsekin yleensä olen melko harkitsevainen rahankäyttäjä, mutta jos tämä 40eur aktiiviranneke edesauttaa liikunnan harrastamista niin on varmasti hyvä investointi. Toisaalta jotkut fillariharrastajat käyttävät esimerkiksi pelkkään soittokelloon jopa 40eur, kun itselleni riittää Prisman 2.50e maksava soittokello joka toimii täydellisesti.
Kyllä taas on FILLARIfoorumi liekeissä, kun "suuret" humoristit ovat päässeet taas vauhtiin. (Vauva.fi on ilmeisesti taas hyllyttänyt toisen osallistujan).
Nickname
12.10.2020, 14.27
Tehdäkkö ma lettuja vai pannaria, siinäpä pulma.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006671323.html
Kannattaako vauva.fi sivuston aktiivisinta topiikin aloittajaa yllyttää?
Pitäiskö lepoviikon pyöräilystä? Sellaisesta on pirusti aikaa ja jotenkin oli vetelä olo lenkillä tänään.
Toisaalta haluaisi, että lepo tulisi "pakolla", eli vaikkapa sadeviikon muodossa... ettei vaan kävisi niin, että ensin viettää vapaaehtoisen lepoviikon ja huonolla tuurilla heti perään sadeviikko. Sellainen syö.
Otanko lopputilin. Uusi paikka olisi tiedossa, enää omasta päätöksestä kiinni. Palkka tippuisi, mutta työmatka lyhenisi. Osan vuotta pärjättäisiin yhdellä autolla, koska mun työmatkat menisi helposti pyörällä. Voi valinnan vaikeutta. Tätäkään ei olisi, jos eläisimme kommunistisessa ihanneyhteiskunnassa. Palkka olisi sama kaikilla, koska kaikki olisivat tasa-arvoisia. Vain pieni osa olisi tasa-arvoisempia kuin muut ja tienaisi hieman paremmin. Mutta ennen kaikkea, työpaikan valitsisi puolestani politbyroo, joten voisin nukkua rauhassa.
MäkiHiiri
20.10.2020, 00.09
Ouh, huomasin harkitsevani, mitä Fat Boyn pitäisi tehdä.
Saisko sieltä vanhasta työstä vapaavuoden? Ja rehellisesti kerrot, että haluut kokeilla siipiä? Mitäs jos muutatte lähemmäs sun nykyistä työpaikkaa kahden vuoden päästä tai siellä uudessa on joku ei-kiva tyyppi? Entäs korona? Raha ei ratkaise mitään siihen nähden miten paljon onnellisuuden tulisi ratkaista.
Ouh, huomasin harkitsevani, mitä Fat Boyn pitäisi tehdä.
Saisko sieltä vanhasta työstä vapaavuoden? Ja rehellisesti kerrot, että haluut kokeilla siipiä? Mitäs jos muutatte lähemmäs sun nykyistä työpaikkaa kahden vuoden päästä tai siellä uudessa on joku ei-kiva tyyppi? Entäs korona? Raha ei ratkaise mitään siihen nähden miten paljon onnellisuuden tulisi ratkaista.
Mukavaa, kun ei tarvitse kantaa tätä yksin.. Mutta. Ei saa vapaavuotta, tuosta kun lähtee niin takaisin ei ole menemistä, ennen kuin sinne seuraavan kerran haetaan väkeä.
Muutto ei tule kyseeseen, viihdymme nykyisessä talossa liian hyvin, myös sijainnin puoleen.
Molemmissa paikoissa on hyvä ilmapiiri sen lähimmän porukan kanssa, uudessa kokonaisuutena parempi, sen mitä siellä joskus olen ollut ulkopuolisena touhuamassa.
Raha ei toki kaikkea ratkaise, mutta ero alkaa olla sähkötäpärin verran vuodessa.. toki, verotus tasaa asiaa varsin tehokkaasti. Ja tietty jos toisen auton voi pitää seisomassa osan vuotta.
Jami2003
20.10.2020, 08.23
Ota lähempi. Pääset pyöräilemään Työmatkaa osan aikaa vuodesta.
MäkiHiiri
20.10.2020, 08.37
Taitaa homma olla aika selvä. :)
Nyt harkitsen kirjoitanko äidinkielellisesti oikein vai omalla tyylilläni ja hahmoon sopivalla habituksella...
Ota lähempi. Pääset pyöräilemään Työmatkaa osan aikaa vuodesta.Pääsisin ajamaan ympäri vuoden, osan vuotta tarttee muutoin toista autoa. Työmatka olisi säälittävät 3km.. kovallakaan tmt-sykkeellä ei edes ehdi lämmetä..
Olikos sullakin yt käynnissä?
Toi matka pitäs juosta. 6km päivässä olis jo ihan hyvä juoksusetti, yli 1400km vuodessa normaaleilla työajoilla ja lomilla.Mulla on juoksut juostu, rikoin polveni kauan sitten. Pyöräily tuntuisi olevan paras lääke siihen.
Ja kyllä. Yyteet on menossa, mutta niiden osalta en kummemmin lopputulosta jännitä.
Mietiskelin, että eipä taida nuo omat postaukset liittyä juurikaan pyöräilyyn ( olutketju, melontaketju) niin vois olla parempi siirtyä muille foorumeille...
Firlefanz
28.10.2020, 11.44
^ Jos pyöräilyyn liittyvät keskustelut eivät (enää) kiinnosta lainkaan, silloin voi toki miettiä asiaa. Mutta jos mainitut ketjut kiinnostavat, niin ei ole mitään syytä siirtyä minnekään, sillä kyllä Fillarifoorumille mahtuu niitäkin jotka postaavat vain (heitä kiinnostaviin) off-topic -ketjuihin. Tietysti voi toivoa että he postaavat niihin asiaa ja/tai foorumin lukijoita viihdyttävää ei-asiaa (mutta sama toive koskee kaikkia).
Eikä tietenkään ole mitään estettä olla sekä olutfoorumilla, melontafoorumilla ja fillarifoorumilla olut- ja melontaketjuissa, jos vain kiinnostus ja aika tms antavat myöden.
Viimeisin harkintani oli alottaisinko vihdoin sauvakävely ja -rinnekauteni. Pontta harkintaan antoi tietysti maanantain ja tiistain sää ja ajokeli; fillarilla ei huvittanut lähteä liikkeelle, mutta läheisille mäkisille ulkoiluteille tai täyttömäen rinteille olisi voinut kuvitella lähtevänsä. Mutta ensin olisi pitänyt hakea sauvat kellarista...
tempokisu
28.10.2020, 15.18
Mietiskelin, että eipä taida nuo omat postaukset liittyä juurikaan pyöräilyyn ( olutketju, melontaketju) niin vois olla parempi siirtyä muille foorumeille...
:D no eipä enää minullakaan noi pyöräily-asiat ole se kiinnostuksen kohde, taisin yhteen topicciin laskea tänä vuonna ajamani kilometrit ja hyvä että laskin kun tulos yllätti mut positiivisesti. Aika aikaansa kutakin ( kilpa- ja pitkänmatkanpyöräilyä), mutta tämä foorumi on tullut sillä tavalla tutuksi...ja onhan täällä nahkee topicci.
Nickname
31.10.2020, 15.03
Laitanko nastat vai nappulat.
Jos alkaisi postaamaan politiikkaa jokaiseen topikkiin.
tempokisu
03.11.2020, 05.10
No mä harkitsin kertoako siitä vai en, ja pyyhin sitten koko tekstin, eli harkitsin ettei nyt. Myöhemmin sitten, mikäli tulee aihetta.
Pitäiskö tuo etunapa vaihdattaa boostiksi. Onhan tuo ihan törkeän hankalaa pelata noiden fakin' prikkojen kanssa. Toisaalta kuinka usein etukiekkoa pitää irroitella, hmmm...
F. Kotlerburg
05.11.2020, 10.43
Jaksaisko rekisteröityä Gravelmappiin ja syöttää sinne kesän seikkailut reiteiksi. Ei oo oikein töitä tehtäväksi enää, kun huomenna loppuu.
Jopotuinen
27.02.2021, 21.44
Mahtaiskohan tämä hankinta (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/77618/mnjkk/Sony-WH-XB900N-EXTRA-BASS-Bluetooth-vastamelukuulokkeet-must?list=OZCYkRO5JWI5fzRniZht2hLzJvOtczw5eST5Ot8U ziRe9q9) onnistua?
Joskin tota vastamelua en tartte, lentskarin kohinaan tottunut vuosikymmenten mittaan, että ilman sitä kone ei oikein lennä ja tipahtaa alas. Ei siis hyvä, niinku unen kannalta.
Tarttis toimittaa ainakin PC:n ja LG OLED B9 sarjalaisen kanssa, ehkä tabletillekin. Nyt en vain ole jyvällä nykyisen kaluston BT versioista, 4,2 taisi olla luureille se minimi.
Hyvät referenssit tolla kyllä ja laitoinkin Verkkikselle kyssäriä tosta LG yhteensopivuudesta.
Taitaisi toimia myös Teamsissa, vaikka siinä ei sitä sankamikrofonia.
Alipapalla näky olevan BT 5,0 asti yhteensopiva donglea 3,5 € hintaan.
https://cdn.verk.net/1920/images/56/2_562807-2355x2723.jpeg
tempokisu
04.03.2021, 12.38
Harkitsin Kotkan reissua sunnuntaiksi.
:( mutta siellä EI ole nahkiaisia tällekään kaudelle, että ei tule reissua. Hieno paikka, mutta en toista kertaa ajele jos ei ole nahkiaisia.
Jopotuinen
07.03.2021, 13.50
Home officen työtuoli. Halpuutus tänään viimeistä päivää.
Aina olen ihastellut tuon tyypin tuotoksia ja nyt olisi tilaisuus saada yksi pala Eeron tuotoksista itselle.
Tuolihan on oletusarvoisesti ihan kelpo istua. Ja kun on vielä pyörivällä jalustalla, sekä työpöytä mallia ilman kulmissa olevia jalkoja, niin polvet saa pöydän alle vain tuolin pyöräytyksellä eikä pyörästöä ei tarvita tuolin siirtelyyn, niin hep! :)
Aikaisemmin ollut niitä pyörillä olevia toimistotuoleja, mutta niiden pyörästöt ja nivelet pitää kohtalaista kolketta, ryskettä ja natinaa. Lisäksi pyörästöt piirtävät jälkensä parkettiin.
Ainoastaan tuo kiiltävä pinta arveluttaa. Joskin tämä muukin vanhakalusto menossa uusiksi, niin siinä vaiheessa voi sitäkin täsmätä. Mutta silti toi korkeakiiltoisuus…
No, kallishan tuo ei ole, kun tarve on vain 1 kpl ja jos ei sittenkään kelpo, niin sitten vaikka laiturinpäähän mato-onkituoliksi?
https://www.mobelaris.com/fi/replica-tulip-chair-fibreglass-eero-saarinen-coronation-1
https://pic.useful.fi/-0VA5EXfe.jpg
Ostaako uusi pyörä vai vanhaan uusia osia? Sitten jos uusi pyörä niin lyhytjoustoinen täpäri houkuttelisi mutta gravelikin olisi kiva. Eikä budjettikaan ole suuren suuri... :p
Tilasin Kiinasta titaaniset telttakiilat. Jännitys tiivistyy kerkiikö tulla ennen kesää.
Pohdin pitäisikö tilata sieltä vielä jotain muuta ennen kuin alv-minimiraja poistuu 1.7.2021
Kiinakaupasta tilattaessa joutuu käyttämään suhteellisesti enemmän aikaa laadun selvittelyyn sekä siihen että myyjällä ei ole vilungit mielessä.
tempokisu
25.03.2021, 03.11
^ samoin olen harkinnut jotain pienostoksia ( tosin en Kiinasta), pitäisi kyllä tilata sitten jo nyt kun voi hyvinkin mennä muutama kuukausi kunnes, jos, lähetys tulee perille.
Jos tai kun Virosta ei ehkä tulla Tampereelle töihin kesälläkään, vaikka on vaan puolipäivätyö ( mutta ne päivät on nykyisin tiivistahtisia ja raskasta on sekin kun mitään ei voi puhua eikä kysyä jos jotain tulee )niin jonkinlainen pieni lomanen on jossain vaiheessa varmaan pakko pitää.
tempokisu
06.04.2021, 17.22
Kun nyt olen innostunut syömään enemmän vihanneksia, jos laittaisi parvekkeelle ruukkuihin itämään tilliä, persiljaa yms. pientä kokeeksi, näin aluksi.
Tekemisen puutetta...alkaisiko kutoon nuken villapaitoja myyntiin, huutonettiin kympillä kappale..
Nickname
10.04.2021, 15.42
Harkitsen keittäväni kahvia, mutta ei ole mitään kahvileipää niin kannattaako...
Lomailun jälkeiset yövuorot on taputeltu, ensi vkl uhkailee aurinkoisia kelejä. Kuulen Weberin ja brikettien kutsuhuutelua.
pitänee harkita uutta töllöä, nykyisestä kuuluu ääni, mutta kuvaa ei näy.
K.Kuronen
13.04.2021, 18.49
Jos torstaina lähtisi päiväksi haistelemaan kevään etenemistä -Honkilahdella käväisy olisi sopivan mittainen ja matkalle saisi soraa maun mukaan.
Jotta ottaisinko HBO Nordic -palvelun. Siellä olisi pari sarjaa, jotka haluaisin katsoa. Pääseeköhän siitä eroon helposti & nopeasti?
Eiks saa ilmaisen kokeilun? Sinä aikana kyllä pari sarjaa katsoo...
F. Kotlerburg
20.04.2021, 11.19
Jotta ottaisinko HBO Nordic -palvelun. Siellä olisi pari sarjaa, jotka haluaisin katsoa. Pääseeköhän siitä eroon helposti & nopeasti?
Joo milloin vaan siitä eroon pääsee. Sen kun käy klikkaamassa palvelusta irtisanomisen ja palvelu päättyy maksetun jakson loppuun eli jos nyt otat ja huomenna irtisanot niin se on se 1kk minkä sulla palvelu on ja sen jälkeen loppuu.
Punkaharju vai Helsinkiztadi? Optimisti ajattelee, että kun tässä koronarokotteet edistyvät, niin voisi elokuussa lomilla käydäkin taas jossain. Joko stadissa moikkaamassa kavereita ja nauttimassa entisen asuinmestan fiiliksestä, tai sitten graveli autoon ja hotelli Punkaharjuun nauttimaan Itä-Suomen fiiliksestä, maisemista ja vanhan puuhuvilan tunnelmasta. Vai onnistuisiko molemmat?
Il ciclista di Roine
14.05.2021, 22.48
Tuleeko kaupat hämeenlinnalaisesta esittelyautosta. Kävin koeajamassa tänään.
Täytyy vielä pulikoida vastaan, kun irroitettava vetokoukku ja lämmitysjärjestelmä nostivat hintaa 2,000 euroa. Miksi näin paljon.
Auto pysyy vielä kuukauden esittelykäytössä, vaikka tekisinkin kaupat. Siis sinäkin voit ajaa autoani, jota en saa itse käyttää kuukauteen!!
Vieras kun ajaa vierasta autoa, sille ei armoa anneta. Ajetaan talla pohjassa eikä välitetä hittoakaan moottorin kulumisesta. Tämä esittelykäyttöaika voi näkyä myöhemmin yllättävänä öljynkulutuksena. Ehdoton kaupan edellytys on uuden auton huollonpitosopimus. Tämä on saatavilla, noin 2,000 euroa / kolme vuotta.
Kuitenkin hintaan tulee talvirenkaat, niin siksipä tuo esittelyauton hankinta houkuttelee.
Bensa-automaatti. Sähköversiokin on olemassa, toimintasäde kuitenkin vielä riittämätön.
Il ciclista di Roine
14.05.2021, 22.50
Koukkuun hilataan ne fillarit kaksin kappalein tarpeen mukaan (=lomamatka).
Il ciclista di Roine
14.05.2021, 22.53
Hei, Tokmannilla on nyt tarjouksessa 50 euron hintainen GPS-pyörätietokone.
Ihan sen takia kävin Tokmannilla. Jätin lopulta ostamatta kuitenkin.
Suunnittelin sitä lämpötilan näyttäjäksi ykkösmittarin rinnalle (tai jotain vastaavaa toissijaista dataa tiskiin).
Kampinalle
14.05.2021, 23.01
Uudessa kodissa säilytän ulkorakennuksen sijaan pyörääni parvekkeelle, johon porottaa aamuaurinko ihan suoraan. Asiasta tietämättömänä mietin, onko suoralla auringonvalolla vaikutusta rengaiden kestävyyteen, kannattaisiko pyörä koittaa jotenkin peittää tms?
Kypärä Smith Engage https://varuste.net/p105578/smith-engage-mips
- todella hyvä istuvuus omassa päässäni
- laadukkaan oloinen rakenne
- suojaa hyvin takaraivon ,,, yhteentörmäys auton kanssa osoitti tarpeellisuuden
- tuuletusaukkoja riittävästi, toimivat, testattu ekalla lenkillä
- lippa edessä
- hyvä tila ajolaseille
- MIPS, kolari osoitti tarpeellisuuden
Syksyllä pläjäytän kypärävalaisimen kiinni tuolla ... https://varuste.net/p66548/led-lenser-seo-kyp%C3%A4r%C3%A4kiinnike
Tällä mennään,,
tempokisu
15.05.2021, 12.19
Harkitsin jo aiemmin....vaikka olen maksanut 25usd varausmaksun ( jota ei palauteta vaikket ostakaan nukkea) niin luovun sen nuken ostosta. Pari muutakin asiaa jotka oli ebayssa "watch"-listalla, poistin.
Tänään meni niin järkyttävän paljon rahaa ruokaan, että huh. Toisaalta on ollut töitä ja olen ollut töistä jo väsyny, niin suunnittelin jo eilen että nyt voi sitten ostaa enempi kerralla - mutta siis valinnat kallistuu nyt enemmän elämiseen ja hyvään ruokaan kuin nukkeihin.
Nickname
06.06.2021, 15.33
Yksipyöräistä harkitsin, en vaan tiedä olisiko vaivan väärti ja tulisiko sillä sitten opettelun jälkeen ajettua.
vihtis83
14.06.2021, 19.41
Vahvasti harkitsen fillarin myymistä ja harrastuksen lopettamista. Fillarista jos saisi vaikka sen verran rahaa että voisi ostaa auton tilalle.
vihtis83
14.06.2021, 20.53
^Höh. No totta puhuen vastaava käy aina itselläkin mielessä välillä. Kaipa niitä kuvarasteja on autoillekin :D
Tossa noin 10 vuotta sitten mulla oli matkaenduromotskari, silloin niille oli ainakin kuvarastit [emoji6]
ruuduntakaa
14.06.2021, 20.58
Josko GX AXS...
Joni Kani
15.06.2021, 08.40
Vahvasti harkitsen fillarin myymistä ja harrastuksen lopettamista. Fillarista jos saisi vaikka sen verran rahaa että voisi ostaa auton tilalle.Samat vahvat harkinnat fillareiden myynnistä mutta tilalle jokin sähkövempain. Autoon ei oo paluuta, mitään jumalan dinosaurusta ota enää, hyi helvetti...
Il ciclista di Roine
15.06.2021, 22.06
Osanottoni Tour Lakelandiin.
https://tourlakeland.fi
(https://tourlakeland.fi)Suomen ensimmäinen maantiepyöräilyn UCI Gran Fondo World Series järjestetään Lahdessa 23.-24. heinäkuuta 2021. Ohjelmassa on maantiepyöräilyn maantieajo sekä aika-ajot. Tapahtuma on tarkoitettu niin kilpa- kuin harrastajapyöräilijöille.
Kisareitit esittelevat Lahden seudun nähtävyyksiä sekä suomalaisia järvi- sekä peltomaisemia. Maantieajossa ajetaan 100 kilometrin sekä 145 kilometrin pituiset reitit. Aika-ajoissa ajettava matka on 29 km:n mittainen.
Tapahtumakeskuksena toimii Lahden Sibeliustalo.
Nickname
18.06.2021, 11.56
Harkitsen testaavani ennen pohjoisen valloitusta kumpi satula olisi parempi ajettaessa useana päivänä peräkkäin n.100km, nykyinen Charge spoon vai pehmeämpi ja leveämpi Ddk city ergo.
Mikä fillari Lappiin mukaan. Täysjuusto jo teknisistä syistä poissuljettu... joten gräveli vai täykkäri? Täykkärillä toisaalta menis mtb-touhujen lisäksi grävelitkin, joten olisko se?
Täykkäri = täysjäykkäri = täysjäykkä
Mä voisin harkita jos olis sellanen.
F. Kotlerburg
01.07.2021, 15.11
Ottaisko lopputilin huomenna. Kaippa sitä kesäloman aikana jotain uutta duunia löytää.
Nickname
01.07.2021, 15.20
^ Minulla tämä kokeilu menossa ja tässä toista "loma" kuukautta lopettelen, ei ole vielä napannut uutta duunia, tosin vanhaan paikkaan on takaportti olemassa.
F. Kotlerburg
01.07.2021, 22.23
Tarkemmin ajatellen en halua käyttää kesälomaani siihen, että mietin mitä teen syksyllä. Katsellaan myöhemmin.
Tolkun mies
21.07.2021, 22.03
Maantiepyöräilyn lopettaminen harkinnassa ja fillarin laittamista pelkästään zwift -käyttöön. Parin viime viikon aikana on ollut kaksi "liian läheltä piti" -tilannetta täysperävaunullisen rekan kanssa, kun rekan ohitusetäisyys on ollut alle metrissä. Ei auta takavalo tai ajaminen pientareen valkean viivan päällä - puolella. Turha tuolla on terveytensä riskillä ajella, kun voi ajaa läskillä tai cyclolla metsäteitä.
Pitäisikö ajaa Syöte MTB -skaba kun osallistumisoikeuksia tuntuis olevan myynnissä runsaasti?
F. Kotlerburg
28.07.2021, 21.10
Pitäisikö olla ajamatta Syöte MTB - skaba kun ei nappaa niin yhtään.
F. Kotlerburg
23.08.2021, 21.16
Pitäisiköhän käydä ihan Hossassa tulevana viikonloppuna tai sitä seuraavana ajamassa polkuja. Edellisestä kerrasta alkaa olla pari vuotta vai jättäisikö tämänkin sesongin välistä.
Tai olen minä siellä käynyt, mutta en maastopyörän kans.
Tjaahas, olisko päivä pulkassa ja lähtis täpärillä Kepuun kattoo punkkeja ja hypetettyä mtb-reittiä?
tempokisu
24.08.2021, 19.56
Olisiko se sitten nyt sunnuntaina tai maanantaina, juhlallisemman nahkiais-aterian paikka? kun tätä olen kovasti tässä odottanut niin soitan miten ovat avoinna ja jos hyvin käy niin haen Nakkilasta nahkiaisia viikonloppuna. Saa nähdä...
tempokisu
31.08.2021, 20.08
^ no harkittu on, nyt kun vointi parani talkoitten jälkeen niin - huomenna Nakkilaan menossa. Juhlavamman nahkeen aterian paikka - syksy alkaa, säästötavoite saavutettu, ja kun tätä olen tässä jo pitkään jahkaillu niin nyt sitten tulee. Jotain tykötarpeita tarvii käydä ostaan, että on tätä kokonaisuuttakin harkittu :)
Ostasiko tarpin? Sehän voisi olla kätevä kokkailukatos ym. tulevalla vaelluksella ja muutenkin.
Ostasiko tarpin? Sehän voisi olla kätevä kokkailukatos ym. tulevalla vaelluksella ja muutenkin.Osta. On hyvinkin kätevä kokkailujen kanssa retkellä silloin kun sataa. Eikä loppujan lopuksi paljonkaan paina.
Lähetetty ennen loppuun asti miettimistä.
Osta. On hyvinkin kätevä kokkailujen kanssa retkellä silloin kun sataa. Eikä loppujan lopuksi paljonkaan paina.
Minä ostin DD Hammocksin halvan ja ison tarpin niin se kyllä painaa. Paremmin valitsemalla löytyy kätevä, kevyt ja suojaava malli.
Minä ostin DD Hammocksin halvan ja ison tarpin niin se kyllä painaa. Paremmin valitsemalla löytyy kätevä, kevyt ja suojaava malli.Minulla myös DD Hammocksin tarppi. Pussissa neljän kiilan ja narun kanssa painoa noin 630g.
Sitä DD Superlightia itsekin juuri tässä katsellut. Tuleeko se harjanaru mukana vai ei? Joissain ilmoitetaan ja joissain ei.
Retkituoli saa kyllä jäädä kompensaationa rinkasta pois jos tuollaista kuljettaa mukanaan.
Ei ainakaan meillä tullut harjanarua mukana, vain 4kpl naruja nurkkiin. En sinänsä ole edes huomannut sitä erikseen miettiä kun muutenkin on kieppi narua mukana vaatteiden yms kuivatusta varten.
Isompirenkainen jäykkäperä .. käytettynä toki
Voimansiirtojen harmonisointi.
Tallin fillarit 1x12, 1x11, 2x10 ja 1x9 joten alkaa olla turhan sekavaa. Ysipakkainen baaripyörä saa jäädä sellaisekseen, mutta nuo muut saisivat olla 12-lehtisellä kasetilla niin varaosaosastoon riittäisi yhdenlaiset ketjut. Ja joka tapauksessa tuosta 2x:sta voisi vihdoin hävittää tyhmän ja tarpeettoman etuvaihtajan.
ruuduntakaa
04.10.2021, 13.20
Se Rohloff..
https://media.giphy.com/media/10bDoTtJhtcHu0/giphy.gif
tempokisu
06.10.2021, 11.12
Ensi lauantaina olisi Turkimusojalla roskienkeruutalkoot. Tässä mietin koko ajan että menenkö vai en...haluaisin auttaa kun tuo paikka palkitsi minut pikkunahkiaisen toukilla kaikkien talkoitten edestä...harkitsen varmaan lauantai-aamuun asti.
tempokisu
07.10.2021, 18.46
^ Ilmoittauduin talkoisiin kun tähän päivään mennessä piti.... Kotona saa kökötellä ihan tarpeeksi, ja jos en mene niin varmana jää vaivaamaan että olisi pitänyt...
Tolkun mies
10.10.2021, 09.24
Miettimässä ja ääneen ajattelemassa sähköperämoottoria mökille soutuveneeseen. Rouva totesi että "ahaa, siis sähköavusteinen soutuvene. Sinä soudat ja minä avustan perämoottorilla, niinkö ?" Se harkinta oli sitten siinä, ei olisi mieli tehnytkään
Olisiko uuden trainerin paikka. Elite Direto pasahti jumiin, kun virtuaalisesta satasen mäkilenkistä oli 1,3 km jäljellä. Tämä kolmas vaihtohihnakin on suht uusi, joten olisiko jo aika hankkia kokonaan uusi traineri. Arviolta 22 000 km on tuolla tullut hinkattua.
Olisiko uuden trainerin paikka. Elite Direto pasahti jumiin, kun virtuaalisesta satasen mäkilenkistä oli 1,3 km jäljellä. Tämä kolmas vaihtohihnakin on suht uusi, joten olisiko jo aika hankkia kokonaan uusi traineri. Arviolta 22 000 km on tuolla tullut hinkattua.
^Varmaankin olisi :)
Mahtavat kilometrit sulla trainerissa (iso peukku)
Traineri on kyllä hieno keksintö, ei voi muuta kuin suositella polkupyöräilyn harrastajille..
Kuinka kauan meni "hinkata" tuo n.22 000 km kyseisellä trainerilla?
Taidan kuitenkin nyt vaan odotella saadakseni Eliteltä uuden hihnan (0 €). Paketin tehdessä matkaa voin ottaa alle vanhan Elite Qubo Digital B+ trainerin. Uusi Direto XR houkuttaisi lähinnä siksi, että päivitetyssä mallissa on vahvempi hihna.
Onhan tuolla jo ikää eli otettu käyttöön joulun tienoilla 2018. Zwiftissä kertynyt 25000 km (265341 "nousu"metriä), Rouvyssä ja muissa ehkä 3000 km.
Siltä varalta, että tempokisu ja muut puristit ahdistuvat liikaa, niin mainitaan harjoitustunnit eli Zwiftissä 769 tuntia aktiivista ketjunpyöritystä (eikä edes alamäkiä vapaalla). Hiukan yli 32 vuorokautta siis.
vierringe
11.10.2021, 14.05
Taidan kuitenkin nyt vaan odotella saadakseni Eliteltä uuden hihnan (0 €). Paketin tehdessä matkaa voin ottaa alle vanhan Elite Qubo Digital B+ trainerin. Uusi Direto XR houkuttaisi lähinnä siksi, että päivitetyssä mallissa on vahvempi hihna.
Onhan tuolla jo ikää eli otettu käyttöön joulun tienoilla 2018. Zwiftissä kertynyt 25000 km (265341 "nousu"metriä), Rouvyssä ja muissa ehkä 3000 km.
Kyllähän noilla nousumetreillä ansaitsee jo uuden Direto XR:n. Ja sille kumppaniksi Rizer: https://www.elite-it.com/en/products/home-trainers/ecosystem-accessories/rizer
Sopisi hyvin myös sinne harjoitusluolaan, ainakin kuvien perusteella:)
Onkohan tuollaista kukaan oikeasti testannut? Paitsi tietysti DCR.
tempokisu
11.10.2021, 15.51
Pitääkö/ onko tarpeen käyttää töissä maskia, yleensä huoneessa 2 tuplarokotettua henkilöä eikä kovin läheistä kontaktia? Hengistystieinfektioisen asiakkaan tullessa pidän maskia.
Kun ei nääkään ( Sanna Marin ja muut illanviettäjät) käytä:
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/a6f69319-5f38-4490-89fc-faf35e894b55
JohannesP
11.10.2021, 16.58
Ehkä kannattaisi kohta laittaa harkinta hankinnaksi kerran noita hihnoja menee tohon tahtiin. Joku 10 000+ km ja virtuaalinousua 85 000+ metriä samaisella Diretolla ja edelleen ensimmäinen hihna käytössä. Tosin reippaasti olen kiristellyt kalibroinnin mukaisesti ja hieman jo odottelen millon napsahtaa. Ehkä Diretot ei tykkää mäkitreeneistä?
Itse harkitsen joko sitä viitsisi lähteä ulkomaille. Esimerkiki jos Mallorcan asfaltteihin kävisi tutustumassa 2-3 viikon verran toukokuussa.
Pelottelun tuloksena kuitenkin Direton uusi hihna vakavasti harkinnassa.
Kiekot, Ritcheyn kuituhaarukka, XX1 AXS setti ja kaikenmaailman pikkuista... Ai juu, Ibiksen runkokin tuli taloon...!
^ Kiekkoja on tullut kyllä ostettua. 404 firecrestit, 303 ässät. Jospa noilla nyt pärjäisi. Pitänee laittaa vanhemmasta päästä kiertoon. Jaa, no kasinollakasin xdeeärrällä voisin vielä laittaako sattuis sopivalla hinnalla vastaan tulemaan.
Shimanon voimansiirron romuja on tuloillaan. Samaten hookless sopivaa 5k continentaalia. Ja mitähän vielä…uus kypärä ja olikohan muuta. Ai niin Sramin redin dub kammet piti tulla mutta se kauppa peruuntui.
vierringe
11.10.2021, 22.29
^ Kiekkoja on tullut kyllä ostettua. 404 firecrestit, 303 ässät. Jospa noilla nyt pärjäisi. Pitänee laittaa vanhemmasta päästä kiertoon. Jaa, no kasinollakasin xdeeärrällä voisin vielä laittaako sattuis sopivalla hinnalla vastaan tulemaan.
Shimanon voimansiirron romuja on tuloillaan. Samaten hookless sopivaa 5k continentaalia. Ja mitähän vielä…uus kypärä ja olikohan muuta. Ai niin Sramin redin dub kammet piti tulla mutta se kauppa peruuntui.
Mennyt harkinta ja hankinta sekaisin:)
Olen koittanut löytää uudet kengät, kun jaloissa on erinäistä vaivaa. SIDI Ergo 5 Mega olisi hyvin lähellä optimaalista, mutta en oikein tykkää päällisestä. Liian umpinainen.
Olisikohan tämäkin viesti kuulunut johonkin toiseen ketjuun, ehkä.
F. Kotlerburg
15.10.2021, 21.09
Josko laittais YT Izzon ennakkotilaukseen.
Jami2003
15.10.2021, 23.07
Josko laittais YT Izzon ennakkotilaukseen.Laita. Kovasti haikailin tuota, ostin sitten toisen merkin kun saatavuus oli mitä oli mutta sellainen maku on jäänyt että ehkä sittenkin olisi pitänyt malttaa odottaa...
Tolkun mies
16.10.2021, 00.11
Lyhytjoustoinen täpäri. Cännäri Scalpel SE1 oli jo ostoskorissa mutta otin pois ja jatkan ämpyilyä.
F. Kotlerburg
16.10.2021, 18.07
Laita. Kovasti haikailin tuota, ostin sitten toisen merkin kun saatavuus oli mitä oli mutta sellainen maku on jäänyt että ehkä sittenkin olisi pitänyt malttaa odottaa...
Joo en tiiä. Jotenkin tuohon nykyiseen kasvanut kiinni ja se on nyt rempattu hyvin. Toisaalta nythän sen voisi hyvillä mielin laittaa eteenpäin ja jotenkin haluttaisi kokeilla jotain muuta.
Joo en tiiä. Jotenkin tuohon nykyiseen kasvanut kiinni ja se on nyt rempattu hyvin. Toisaalta nythän sen voisi hyvillä mielin laittaa eteenpäin ja jotenkin haluttaisi kokeilla jotain muuta.
Mikäs se sun entinen olikaan?
F. Kotlerburg
16.10.2021, 18.51
Mikäs se sun entinen olikaan?
Evolink 110.
Taisit olla muistaakseni pitkä mies? Ja polen kokokin sen mukainen.
F. Kotlerburg
16.10.2021, 19.12
Ällähän tuo on.
Ensi viikon sääennustetta pähkäillessä Kingston Wall taitaakin muuttua renkaanvaihtosessioksi. Paskaa sinällään, kun aikomus oli syyslomalla, samalla säädöllä etujarrujen kanssa. Kotterossa siis kyse.
Tolkun mies
17.10.2021, 01.29
Josko laittais YT Izzon ennakkotilaukseen.
no nyt on harkinnassa täälläkin. Top Fuelia ei tunnu löytyvän mistään joten nyt on listalla myös YT Izzo core 4.
tempokisu
17.10.2021, 17.20
Pitäisiköhän vastata Aamulehden kyselyyn taas. Viimeksi vastasin kun kyseltiin koronarokotteen jälkeistä vointia. Nyt kysellään miten Aamulehti on vaikuttanut tms. elämääsi.
Aamulehdestä nimittäin hoksasin kututalkoot, fillarifoorumilta sain asiasta lisätietoa. Mutta en olisi ilman Aamulehden juttua talkoista tiennyt.....ja talkoot on vaikuttanu mun elämään superpaljon ja superpositiivisesti...saanut kivan harrastuksen, oppinu kaloista, saanut auttaa luontoa, tavannut mukavia ihmisiä, inspiroitunut kalaruoasta ja löytänyt hyvän ruoan ilon...
Käydäkö kaupassa vai ei. Tarjoustuotteita olisi vielä tarjolla tänään. Nyt kallistumassa ein puolelle.
PikkuPatleetti
17.10.2021, 18.30
Myisinkö auton katsastuksen jälkeen? On muutto tulossa pyörämatkan päähän töistä ja talvella periaatteessa pahimpina päivinä (ja varsinkin jos astma estää pakkaspyöräilyn) pääsisi bussilla. Kivahan se on, mutta ajomatkojen lyhetessä pitäisi seurailla ettei akku hupene ja tuntuisi että ruostuttaisi turhaan pihan nurkassa. Nettosäästöä ajan toimenpiteellä oikeasti takaa. Muutamat pidemmät retket, joita kuitenkin vuoden aikana on tyyliin pari, voisi tehdä vuokrakaaralla. Pittee seurata muuton jälkeen tarvetta...
Jatkaisinko foorumilla vai en. Asiatonta ilkeilyä ja jankkausta, joka ei edes liity pyöräilyyn. Jos se pysyisi omalla osastollaan, mutta siltä ei voi välttyä etusivullakaan, ja tulee sitten itsekin sotkeuduttua soppaan.
Ollako vai eikö olla, siinä vasta klassinen viimeisin harkinta.
Jos korrektisti käyttäytyvät nimmarit poistuvat, palstan nimimerkkien ÄO laskee edelleen, yritetään käyttää Mikael Jungerin ohjetta; scrollataan vaan eteen päin, kun jotain mautonta, asiatonta, näsäviisasta, tahallista väärinymmärrystä, ilkeilyä, jankkaamista...somessa tapaa tätä oman mielen pilaajaa...ainakin yrittää tietoisesti välttää sotkeutumasta.
Firlefanz
19.10.2021, 09.34
^^ Puhtaasti itsekkäästi ajatellen vastaan pyytämättä: "Jatka!"
Viimeisin harkintani liittyi hyvin käytännönläheiseen asiaan eli laitanko kauppareissulle lähtiessäni pipon päähäni vai en. Kuulun ikäluokkaan jolle pipon työntäminen taskuun heti kotipihasta päästyä oli itsenäisyyden (ja vähän muunkin osoitus) ja joudun näemmä vieläkin käymään joka syksy ilmojen kylmetessä saman kamppailun itseni kanssa - vaikka mukavuuden halu (ja tyyliseikoista viis piittaaminen) on kai jo toistakymmentä vuotta voittanut...
^ja ^^ Kiitos kannatuksesta. Laskeskelin mielessäni, että jos ensimmäinen kommentti usuttaisi keräämään kamppeet, niin sen tekisin.
Harkitsin yöllä, josko herätessä vielä kävisin vapaapäivän kunniaksi ulkona lenkillä. Ei vaan pysty, kermaperse sulaisi, joten taidan tehdä virtuaalimatkan Watopiaan.
F. Kotlerburg
20.10.2021, 10.38
palstan nimimerkkien ÄÖ laskee edelleenVai niin :rolleyes:
Harkitsin josko en ajelisi zwiftillä ensi talvea, mutta tilasin kuitenkin, nimimerkillä J.K.O siellä.
^^ aika hiljaistahan tuolla pyöräilyaiheissa on, varmaan monella käynyt sama mielessä. Jos talvi saisi edes vaikka zwift-ketjun uuteen kukoistukseen
Vai niin :rolleyes:
Oman nimmarin kun siirtäis Suomi24 palstalle, niin kummallakin palstalla ÄO nousis...
Hitto mikä uhriutuva pelle. MINÄ olen kirjoittanut vain asiallista tekstiä pyöräilystä. Ne muut ilkeilevät ja jankkaavat. Joopa joo...
esim:
"Minusta sinun pitäisi boikotoida myös lähimpiä pyöräliikkeitä ja -huoltoja
(ai niin, jos boikotoit minua, et todennäköisesti näe tätä viestiä...)"
Lainaus ei ole enää nähtävissä koska hävisi muutama kuukausi sitten foorumin tietokantaongelmien yhteydessä.
Miten tuo spekuloitu profiilin / käyttäjätilin poisto tehdään? Ei löydy "Oman tilini" alta, ei "Asetukseni", "Oma profiili", "Käyttäjän omat tiedot". Ei tuloksia edes Google-haku Site:fillarifoorumi.fi miten poistan käyttäjätilin|profiilini. Jossain sellainen luuraa, vai ovatko arvoisat nimimerkin vaihtajat vain jättäneet alkuperäisen tunnarinsa niille sijoilleen ja tehneet uuden?
Miten tuo spekuloitu profiilin / käyttäjätilin poisto tehdään? Ei löydy "Oman tilini" alta, ei "Asetukseni", "Oma profiili", "Käyttäjän omat tiedot". Ei tuloksia edes Google-haku Site:fillarifoorumi.fi miten poistan käyttäjätilin|profiilini. Jossain sellainen luuraa, vai ovatko arvoisat nimimerkin vaihtajat vain jättäneet alkuperäisen tunnarinsa niille sijoilleen ja tehneet uuden?
Itse ei voi "poistua". Ylläpito tekee sen. Viestihistoriasi jää foorumille, mutta statuksesi on "Guest". Jotkut ovat myös kerjänneet viestiensä poistamista, mutta sitä ei tehdä. Yksi tapa olisi ehkä palkata joku kiinalainen tai bulgarialainen hakkeri tuhoamaan fillarifoorumi ja sen varmuuskopiot.
Jotkut ovat sittemmin aloittaneet uudella nicillä kun ovat huomanneet, etteivät kestä elää ilman fillarifoorumia. Ja jotkut muuten vain vaihtaneet nimimerkkiä ja jättäneet vanhan olemaan hiljaisena. Sitten ovat he, jotka kirjoittelevat tänne usealla nicillä.
Onko se muuten GDBR:n mukaista, ettei omaa profiiliaan ja viestejään saa hävitettyä palvelimelta?
Sitten ovat he, jotka kirjoittelevat tänne usealla nicillä.
No mutta, tämäpä onkin mainio ajatus! Voisi olla eri mieltä ja inttää itsensä kanssa.
Firlefanz
20.10.2021, 15.32
Ainoa tyylikäs tapa poistua on yksinkertaisesti poistua siitä edes millään lailla vihjaamatta. (Minulle se on jo myöhäistä koska joskus menin sellaisesta silloin ainoalta mielekkäältä näyttäneestä mahdollisuudesta mainitsemaan.)
Viimeisin harkintani taisi sekin liittyä Fillarifoormiin: harkitsin vastaisinko Oatmeal Stoutin kommenttiin vai enkö.
PikkuPatleetti
20.10.2021, 15.54
Lähtisikö tänäänkin aikaisemmin töistä? Suuri osa väestä on lomilla, joten sähköposti on kerrankin ah niin hiljaa.
Yksi tapa olisi ehkä palkata joku kiinalainen tai bulgarialainen hakkeri tuhoamaan fillarifoorumi ja sen varmuuskopiot.
Ei tähän nyt ulkomaalaisia tarvita, Telian hosting-tiimi tekee saman, sisältyy palvelun hintaan.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Ainoa tyylikäs tapa
Juu, en osaa eikä ole tarvetta olla tyylikäs. Menin kaiken lisäksi pyytelemään adminilta itselleni määräaikaista banaania, jotta voin vähän tehdä selkoa. Jotkut vatkaavat enemmän kuin toiset.
Varustelekan kenkäviikolta Salomon vai Jalas, ehkä 1/2 maihari
Malamuutti
22.10.2021, 14.14
Pitäisikö törsätä veronpalautus (ja vähän lisää) Specialized Roubaixiin.
Lähtiskö vielä työpäivän päälle polkasemaan lenkin [emoji848]
Lähtiskö talviretkeilemään Hossaan/Kuusamoon marraskuun viimeisenä viikonloppuna? Voisi yhdistää seuraavien arkipäivien työreissuun.
Su-ma voisi olla hiljaista autiotuvissa tai laavuillakin. Uujii tietty Kokalmuksella, mut hänestä ei olis haittaa.
tempokisu
06.11.2021, 12.33
Keittiöön mattoa olen katsellut Rustasta ja Bauhaussista....löytyikin pari ehdokasta. Äskön kävin Mattokulman loppuunmyynnissä katselemassa...totesin että alennuksellakin tuhannen euron aito matto on keittiöön liian kallis. Sitten jäin miettimään isoa sinisävyistä tai pienempää vihreä/ruskeasävyistä. Siis plyyshimatto hakusessa, tykkään kun on pehmeä.
Ehkä se iso sinisävyinen, mutta olin pyörällä liikkeellä niin tulee toinen reissu autolla. Toivottavasti se matto on sielä vielä.
edit. oli se, 70% alennuksella 200x290cm maton hinnaksi tuli 112e, hyvä ostos.
Fillarin lokarit vois olla ihan paikallaan. Jonkun verran vettyneet alkaa olemaan noi metsätiet, vaikka en sateessa ajakkaan, että alkaa kura roiskua. Ehkä sen sentin verran pitempi stemmi. Alkaa kroppa tottumaan "uuteen" pyörään ja kaipaa pidempää ajoasentoa. Onneks otin kahden koon välistä isomman runkokoon. Pienempi olis kyllä ollut liian pieni. Ketjuja, ketjulukkoja? Montakohan ketjua kannattaa pitää kierrossa, että rataspakka kuluu loppuun noin samaan aikaan, kun kierrossa olevat ketjut on venyneet rajalle? Ketjun pikapesu sadan kilometrin välein. Viidensadan kilometrin välein ketjun vaihto puhtaaseen ja voimansiirron huolellisempi puhdistus.
tempokisu
08.11.2021, 20.07
Fillarin lokarit vois olla ihan paikallaan. Jonkun verran vettyneet alkaa olemaan noi metsätiet, vaikka en sateessa ajakkaan, että alkaa kura roiskua. Ehkä sen sentin verran pitempi stemmi. Alkaa kroppa tottumaan "uuteen" pyörään ja kaipaa pidempää ajoasentoa. Onneks otin kahden koon välistä isomman runkokoon. Pienempi olis kyllä ollut liian pieni. Ketjuja, ketjulukkoja? Montakohan ketjua kannattaa pitää kierrossa, että rataspakka kuluu loppuun noin samaan aikaan, kun kierrossa olevat ketjut on venyneet rajalle? Ketjun pikapesu sadan kilometrin välein. Viidensadan kilometrin välein ketjun vaihto puhtaaseen ja voimansiirron huolellisempi puhdistus.
No vaikka aika amtööri näissä olen ( 22 fillarointivuoden jälkeen...) niin ensinnäkin sateessa joutuu ajaan ja kura roiskuu jossain vaiheessa....toisekseen pienempi runkokoko on parempi kuin isompi.
Ja sitten se ketjut ja rataspakka. Jos ajat alle 20t km vuodessa niin kerran vuodessa vaihto, tai jopa kerran kahdesa vuodessa.
Ei niitä ketjujta kolmen lenkin jälkeen nyt vaihdella, vähän väliä voi fillaria pestä mutta sekin useamman kuukauden välein ( siis semmoinen isompi pesu, fillarin huuhtelu suihkussa tilanteen mukaan..). Aiemmin ketjujen ja rataspakan uusinta kerran vuodessa ( kun tuli ajettua yli 20t km vuodessa) nykyisin hieman harvemmin....
t. aika paljon ajanu foorumin jäsen
Savustaisko illalla kalaa ja lämmittäiskös saunan? Niinpä taidan tehdä. Pitääkin ottaa kala sulamaan ja puoleks tunniks suolaveteen ennen savustusta, niin tulee hyvä. Illalla ei viiti edes harkita pyöräilyä. Soutupäivä.
Nickname
09.11.2021, 18.25
Harkitsin ostanko glögiä vaiko en, jatkot on "viimeisin hankintasi" -topicissa.
Joni Kani
09.11.2021, 19.34
Harkitsin josko se ois aika vaihtaa työpaikkaa...
K.Kuronen
11.11.2021, 21.13
että hankkisiko graveliin eteen 44-hampaisen nykyisen 42:n tilalle: retkeilyllinen on siirtymässä vähemmälle ja urheilullisempi nostamassa päätään. Samalla mietiskelin ovaalia, mutta ehkä en kumminkaan.
Ottaiskos jo välikausikengät käyttöön?
Firlefanz
12.11.2021, 13.37
^ Harkitsin samaa ja hainkin harkintani tueksi ne välikausikengät kellarivarastosta.
Mutta vaikka kengänsuojien pukemisessa onkin oma vaivansa, ovat niin sanotut kesäkengät niin paljon mukavammat ajaa kuin puolet(?) painavammat. Ja kun kesäkenkiin (joita en käytä kesällä koska ne ovat kuumat) menee paksummat sukat tai kahdetkin sukat, niillä pärjää näissä keleissä vielä main...jotenkin.
kmruuska
12.11.2021, 13.53
Että painaisko nappia eli ei GX AXS upgrade kitistä. Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää SLX joka ei ole toiminut uudesta lähtien koskaan kunnolla.
tempokisu
13.11.2021, 11.14
No erään asiakkaan kanssa kun juteltiin valokuvauksesta, nyt tuli inspiraatio ostaa lähilinssi/loittorenkula, mulla on +2 lähilinssi mutta niitähän on +10....tulisi uutta ulottuvuutta nahkiaiskuvaukseen...
tempokisu
24.11.2021, 06.23
^ no tarttee vielä miettiä. Mutta nyt että lähtisikö pienelle ajelulle, vai jatkaisiko makoilua ja ehkä nukkumista, nyt kun siihen on mahdollisuus. Huomenna tarvii kuitenkin lähteä ajeleen ( vähintäänkin työmatkat)...taitaa lepo voittaa, kun tuntuu että ei pysy silmät auki. Tunnin varovaisesta ajelusta taida olla mitään hyötyä...
Huomisen lenkin sisältö. Grävelsatku+ piti ajella sisämaahan, jonnekin klusterin reunan yli muutamalle uudelle ruudulle, mutta siellähän taitaa olla melko rapeaa keliä tiedossa. Toisaalta myötätuuleen saisi rullailla kotiinpäin. Olisko parempi pysytellä tutuilla reiteillä, lauhkean rannikon tuntumassa... Porkkalan suunnalle vaiko Porvoon? Noh, ehkä katsoo aamulla tilanteen tarkemmin.
Progeen(kin) ehkä vähän kallistuneena tämmöinen tuotepaketti ELP:ltä läsähti tarjolle:
https://www.levykauppax.fi/artist/emerson_lake_palmer/fanfare_1970_1997/?gclid=CjwKCAiAqIKNBhAIEiwAu_ZLDqWQlUznX3PpNydZLfL EU5Mfa7p4GNvdtFjvbrYvLwZ0JTtoINOPLBoCBpMQAvD_BwE#5 48641
(https://www.levykauppax.fi/artist/emerson_lake_palmer/fanfare_1970_1997/?gclid=CjwKCAiAqIKNBhAIEiwAu_ZLDqWQlUznX3PpNydZLfL EU5Mfa7p4GNvdtFjvbrYvLwZ0JTtoINOPLBoCBpMQAvD_BwE#5 48641)
Tämmönen pihavalo naapureiden riemuksi?
https://www.valostore.fi/fi/tuote/taivasvalo_purelux_sky_4000?utm_source=criteo&utm_medium=display&utm_campaign=conversions_similar
"Erinomainen valinta esim. kotipihaa koristamaan!"
Juha Lehtinen
07.12.2021, 11.43
Nyt kun pakkaset ovat päässeet valloilleen ja sisäilman kosteus on laskenut reippaasti, n.30 on nyt kosteusprosentti niin ilmankostuttimen ostoa olen harkinnut.
tempokisu
08.12.2021, 21.35
Tämmönen pihavalo naapureiden riemuksi?
https://www.valostore.fi/fi/tuote/taivasvalo_purelux_sky_4000?utm_source=criteo&utm_medium=display&utm_campaign=conversions_similar
"Erinomainen valinta esim. kotipihaa koristamaan!"
! hei mä katsoin juurikin samaa mainosta, mutta löysin "taivasvalon" jonka hinta on jotain 29 000e, se oli juuri tuo ja ehkä siinä oli painovihrepaholainen...sitten löytyi otsa-ja kypärävaloja aika kivoilla luumenilla, tekisi kyllä mieli ( aijai...jos vastaan tulee vilkuttaja niin laittaa tommosen 7200luumenia vilkulle kostoksi )....mutta kun en tartte, pärjään hyvin nykyisellä kohtuuvalaisevalla.
Kas niin muuten on täälläkin makuuhuoneen kosteusprosentti 30. Laitan kala-lampun päälle ja tilanne helpottuu.
Jokohan olis aika asentaa talvirämistimet
https://pic.useful.fi/VYVmqAji0.jpg
Ohiampuja
11.12.2021, 00.30
ilmankostuttimen ostoa olen harkinnut…
Kotimainen Ufox on hyvä, ehkä paras. Jälki on puhdasta ja kalkitonta.
^Tuolle astmaatikkoyhteisöltä myös suositus.
Ai saatana, meilläkin on aito oranssi 70-lukulainen vielä tallessa.
tempokisu
11.12.2021, 03.03
^^ Ufox on ihan mainio!
Kotijoukoille ostin alkoholitonta glögiä. Mutta minkä näistä ostaisin itselle ( vai joku muu) tuota ykköstä, jotain ihme colaglögiä en nyt ainakaan. Itse asiassa tuo viimeinen vaikuttaa kiinnostavalta...se on ollut jokusen kerran että kehuttu ja palkittu juoma > no en tykkää.
Näissä todellakin myös pullon ulkoinen olemus ja etiketti vaikuttaa
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008465912.html
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000008465912.html
tempokisu
22.12.2021, 18.34
Hyväntekeväisyyttä:
Tuli sähköpostia kututalkoisiin liittyen:
Vaikka olemme yhteistyön ansiosta onnistuneet tekemään paljon, on edessä vielä paljon tehtävää. Tavoitteiden saavuttamiseksi olemme käynnistämässä ensi vuonna VIRTA2-hanketta (2022–2026), jonka puitteissa on tarkoituksena jatkaa hyvin alkanutta taimenkantojen hoitotyötä ja virtavesien kunnostamista. Lähiaikoina tulemme avaamaan internetissä toimivan Lahja Vesille -lahjoitusalustan, joka mahdollistaa yksityisten ihmisten, yhteisöjen ja yritysten taloudellisen tuen kohdentamisen tälle työlle.
Mä aion jonkinlaisen summan lahjoittaa...( mutta siihen pitäisi kyllä sitten sisältyä kunnon eväät talkoisiin :D makkaraa ja lihistä sekä sinappia ja ketsuppia...)
Ja mietin myös mitä ihmettä teen ylimäärisillä nukenvaatteilla, ebayssa 100e ja myyn samaa mekkoa kahdellakympillä niin ei. Mä lahjoitan ylimääriset ensi jouluna jonnekkin joulupataan ( onko niitä enää) tai jos jonnekin voi lahjoittaa.
ruuduntakaa
23.12.2021, 19.44
Ostaisko uuden vai jatkaisko vanhalla?
Ohiampuja
23.12.2021, 22.00
Otanko siivut tuosta avatusta konjakkipullosta vai narautanko auki tuon uuden Skotti-pullon. Löysin minulle uuden ja vieraan Spey-seudun tuotoksen.
tempokisu
24.12.2021, 04.17
Huomenta ja Hyvää Joulua...harkitsen varmaan jossain vaiheessa semmoisen älypuhelimen ostoa, mutta siinä olevan kameran takia. Ei mun silti tarvi vanhasta puhelimesta luopua.
Huomenta, kiitos Hyvää Joulua kisu, kuin muutkin palstakumppanit.
Jonon hännillä vasta otin älykännyn lopulta, kun en ollut halunnut kuljettaa "isoa" nettiä sisältävää välinettä liikkeellä ollessa. Nyt tuo muutaman vuoden kulkenut ja onhan se hyvä kuvaukseen, muistiinpanoihin, viesteihin kun merkit on näppiksessä jne. Puhelinhan tuossa on vain pieni lisäominaisuus.
Sovitus omaan tarpeeseen vie aikansa, kun se on niin monipuolinen toiminnoiltaan perustasoisenakin.
tempokisu
24.12.2021, 06.07
^ :D no voi vielä kestää kun just ostin ne loittorenkulatkin...muistiinpanot teen kynällä vihkoon, todella harvoin mitään viestejä puhelimella edes lähetän, koskahan viimeksi? joskus kesällä.
Kun kotoa löytyy nettiinpääsy ei älykännyyn kantsi ottaa kuin matalin nopeus, omassanikin on vain yks, saa "halvalla", jokseenkin samalla hinnalla kuin vanhat kännyt.
En maksa noille konnille senttiäkään enempää kuin välttämätöntä, silti kaikki haluttu hoituu.
tempokisu
24.12.2021, 21.23
^ veljeni totesi että ei tarvi uutta liittymää jos haluaa vain sen kameran, haluan älykameran ja sitten joku piuha jolla saan kuvat tälle tietokoneelle. Puhelin tulee olemaan tämä Nokia 6555.
Katseltiin sitten niitä puhelimen kuvia, päädyttiin juuri siihen malliin josta täällä paltsallakin oli, että on eri värisiä teemoja ja mä tykkäsin sinisestä. Joku noin 1300e maksava, kyllä hyvä kamera senverta maksaa.
Mutta nyt tuli ostettua pari nukkea yms. joten ei ole ihan tämän päivän juttu tuo älykamera.
Noin on, ei liittymä ole pakollinen älykännykälle, se toimii hyvin monipuolisesti ilman puhelinominaisuttakin wifi-yhteydellä kotona ja muuallakin missä voi lähiverkkoa käyttää, hyvin nettiin liittyvät asiat pelaa ja on yksi askel askel älypuhelimeen, on se vaan mukava kumppani.
On tuo Nokia 6555 tajuttoman hieno puhelin.
tempokisu
25.12.2021, 05.21
Noin on, ei liittymä ole pakollinen älykännykälle, se toimii hyvin monipuolisesti ilman puhelinominaisuttakin wifi-yhteydellä kotona ja muuallakin missä voi lähiverkkoa käyttää, hyvin nettiin liittyvät asiat pelaa ja on yksi askel askel älypuhelimeen, on se vaan mukava kumppani.
On tuo Nokia 6555 tajuttoman hieno puhelin.
:D niin on. Älypuhelimessa on yksi oleellinen asia jota inhoon viimesen päälle, se että sormella "pyyhkäistään" ei piruvie semmoista en ala. Osaan käyttää tätä vanhaa puhelintani myös ilman lukulaseja, iso etu
Nukkekuvia otetaan vielä tämä talvi ja alkukesä ja se hoituu nykyisillä kameroillani.
Ja sillä lailla, tulevaan "jäiseen" nuken asuun harkitsin että jos kuitenkin ostan siihen sopivan nuken...no ostin sitten. Ei jaksanu kompromissia.
Joutuu tuon pyyhkäisyn ottamaan, kun vaikkapa selaa ottamiaan valokuvia, voihan pyyhkäistä elegantisti kuin 1700-luvun Aurinkokuninkaan hovissa, suoralla pikkurillillä eikä vähemmän elegantisti peukalolla tai keskarilla. Ei tuo niin paha ole kuin etukäteen luulis.
Minun yksi vanha jo vähän dementoitunut ystäväni halusi älykännykän, kun hän näki kuinka Helppoa on pyyhkiä asioita. Ei siitä enää mitään tullut, kun hänen poikansa vielä valitsi hienoakin hienomman mediapuhelimen isälleen, eipä tosin olisi tullut simmppeleimmälläkään.
tempokisu
25.12.2021, 08.28
^ ajatus on että siirrän kuvat tälle tietokoneelle :D lähinnä oman kuvasivustoni kautta mä kuviani katselen...tai siis nahkiaisen kuvia, ja niitä muuten aika usein.
tempokisu
05.01.2022, 12.32
...no katsellaan. Mutta "viini nahkiaiselle" kausi 2022 :D
https://images.alko.fi/images/cs_srgb,f_auto,t_medium/cdn/581377/krug-clos-du-mesnil-blanc-de-blancs-champagne-brut-2004.jpg
onneksi tuli vaan kuva, ei hintatietoja.
ps. mutta onneksi ostin sen Enate Unon viime kauden nahkiksille, sillä sitä tuotetta ei ole enää saatavilla! ja olihan se erityinen makuelämys.
Lähtiskö kohta päiväkävelylle? Tarttis hakee toimistolta uusi läppäri ja puhelin. Sehän on sopiva parituntinen kävelyretki ja työaikaakin koska työasia. Samalla toki panimokauppaan.
tempokisu
07.01.2022, 19.22
Sellainen juttu että ajaisin ennen merisäätä pienen lenkin - sitten eväshetki lihapiirakalla + kahvi - ja jatkan lenkkiä. Yleensä aamulla vaan on niin nälkä ettei malta...no, tilanteen näkee sitten aamulla mitä teen.
edit. on jo nyt nälkä, että ei taida onnistua ^
Joko tänään uskaltais ajella taas? Olisko kolhut korjaantuneet ja olosuhde suotuisa?
Melkein olisi pakko lähteä kun alkaa olla firman Kilometrikisan paalupaikka uhattuna :mad:
Harkitsin uudestaan olisko tänään satkun päivä kuitenkaan. Pohjoistuulta 10 m/s ja puuskissa 17-18 m/s. Huomenna olis hiukan miedompi olosuhde.
K.Kuronen
21.01.2022, 10.42
Pohdin myös, että lähtisi vähän polkemaan, en tosin kovin pitkään, vaan koajamaan PNW:n tankoa, kun sain teipitkin paikalleen. Olisi eilisen lumimyräkän jälkeen ehkä sopivasti liukasta, röykkyistä ja uraista.
Firlefanz
21.01.2022, 10.44
Harkitsin lähdenkö lähilatuhiihtämään nyt heti vai vasta iltapäivällä kun latukone on ehtinyt ajaa kierroksensa.
Harkinnan tulos oli - kuten varsin usein - jonkinlainen vesitetty kompromissi: käyn ensin kaupassa, haistelen ilmaa ja päätän sitten.
Ohiampuja
21.01.2022, 17.44
harkitsin vakavasti rupeisko joksku "älä osta mitään enää"-tyypiksi ja kattois esim. fillareista että ne on nyt tossa. Ajatus kiehtoo.
Täällä samat fiilikset.
https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/mbp16-spacegray-select-202110_GEO_FI?wid=904&hei=840&fmt=jpeg&qlt=80&.v=1634234265000
K.Kuronen
25.01.2022, 09.51
...että lähden hukkamaan watteja läskiin.
Aktiivisuusranneke https://www.petenkello.fi/collections/aktiivisuusrannekkeet
Joko kohta aloittaisi hiihtelykauden.
Vieläkö tälle talvelle ostaisi uudet nastarenkaat jäkäriin? Alkaa nuo 2013 ostetut ISP olla jo hintansa haukkuneet. Toisaalta ajoaikaa enää pari kuukautta, montakohan lenkkiä se tekee...
Firlefanz
02.02.2022, 10.03
^ Mukaan pitää kai laskea seuraavan 8-9 talven lenkit? Eli kysymyksen voisi muotoilla: mitä sillä voittaa, jos voittaa mitään, että lykkää oston ensi talveen? (Tietysti sen että voi ajatella että joku valmistaja tuo markkinoille vastaavan mutta radikaalisti paremman renkaan,,,)
Viimeisin harkintani (joka ei ollut ihan ohikiitävää ja nopeasti unohtuvaa laatua): malttaisiko sitä olla yhden päivän hiihtämättä ja käydä ajamassa (ennen perjantaina alkavaksi ennustettua lumisadejaksoa)?
^ Mukaan pitää kai laskea seuraavan 8-9 talven lenkit? Eli kysymyksen voisi muotoilla: mitä sillä voittaa, jos voittaa mitään, että lykkää oston ensi talveen? (Tietysti sen että voi ajatella että joku valmistaja tuo markkinoille vastaavan mutta radikaalisti paremman renkaan,,,)
Sen voi voittaa, että jos ensi talvena ei tarvitsisi Lieksaan palautella juurikaan Piikkisikoja?
Lähtiskö polkasemaan. [emoji848]
Lähtiskö polkasemaan. [emoji848]
Lähe ihimeessä! Mää kävin eilen ja oli kivaa. Talvipyöräily on.
Sait ylipuhuttua, lähden.
Torilla olisi tarjolla retro-Kona. Raiskattu tosin eikä tarttis kuin rungon ja ehkä siksi hintapyyntö turhan paljon. Itselle pieni, mutta jos vaimolle jotakin tuosta tai itselle sellainen "ysärimaasturista gg-fillari" -projekti.
Vaiko eikö sittenkään https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png
Oatmeal Stout
15.02.2022, 13.51
Virolaisesta verkkokaupasta XO-konjakkia, hinta vain 10% korkeampi kuin Alkossa, ja kuljetuskustannukset päälle - ihan vain asian harrastamisen vuoksi?
Torilla olisi tarjolla retro-Kona. Raiskattu tosin eikä tarttis kuin rungon ja ehkä siksi hintapyyntö turhan paljon. Itselle pieni, mutta jos vaimolle jotakin tuosta tai itselle sellainen "ysärimaasturista gg-fillari" -projekti.
Vaiko eikö sittenkään https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png
Ei maksa vaivaa sillä etuhaarukalla, joka on joku karsee jööti. Jotta siitä tulisi jotain, pitäisi saada vanha P2 jostain ja niiden saatavuus alkaa olla hyvin huono, varsinkin niiden alkuperäisten triple butted -versioiden.
^samaa funtsin myös, haarukka joutais metallinkeräykseen.
tempokisu
15.02.2022, 14.13
Vien koneen huomena huoltoon
On käyny mielessä läskipyörän ostaminen..
Ja tuossa jo katselin hintoja, jos töitä on ja onnistun säästämään, voisin korjauttaa yhden...( tai kaksihan se on) nuoruuden typerän tai idioottimaisen jutun. Siihen kuluu nyt ainakin vuosi vielä.
t. kokemuksen koulu on kova mutta tyhmä ei muussa opi
Lähtiskö käymään Tujun panimopuodissa, se olis nääs poikamiesviikonloppu [emoji847]
Lähtiskö käymään Tujun panimopuodissa, se olis nääs poikamiesviikonloppu [emoji847]
Lähe ihmeessä.
Määkin poikkean tänään Läskiliskon puodissa.
Nii ja sit postaat tänne kivoja olusen kuvia [emoji848]. Mä meen.
Juha Lehtinen
25.02.2022, 13.45
Tänään oli lumihommia taas tiedossa niin aloin jo harkitsemaan että pidänkö rokulipäivän varsinaisesta työstäni.
callahan
26.02.2022, 11.36
Harkitsen sellaista jotta noitten jotka harkitsee foorumin boikotoimista moderoinnin takia, pitäisi harkita ketjun perustamista malliin ; moderoinnin takia poislähtevien ketju.
Harva täältä kuitenkin lähtee, onhan tää oiva paikka toisille päteä vaikkei ois kirjoitettavasta asiasta juur tietoa. Toisilla toki sitä on paljonkin (itse en kuulu niihin vaikka kohtuullisen yleistiedon olen onnistunut hommaamaan eri tiedoitusvälineistä ja kirjoista vuosien varrella)
tempokisu
11.03.2022, 06.02
Mä en lähde täältä pois, täällä on mun elämäntehtävä-topicci ^ kiitos
Tässä olen harkinnu Kotkan Maretariumiin ajelua, mutta pitää soittaa onko siellä nahkiaisia. Kahtena viime vuonna EI ole ollut, on senverta pitkä matka että lähden vain jos on ~ ( eikä haittaa jos nahkiksia ei ole, säästyy bensakulut...)
tempokisu
11.03.2022, 11.25
No sillä lailla, Maretariumissa on 60 nahkiaista !!! hiljaiseloa vielä mutta kuitenkin nahkiaisia ON.
Sunnuntaina Kotkan reissu.
Ja kyllähän ne muutkin kalat kiinnostaa, erotatko sorvan pasurista...
tempokisu
14.03.2022, 02.08
^ no en, mutta tunnistin kuitenkin turvan :D jolla oranssinpunainen peräevä on kupera.
Kohentuneen taloudellisen tilanteen takia tietyt, aiemmin unelma-asteella olleet, asiat voisi...tänään kun Kotkasta kotia ajelin, niin taidan käydä uudelleen silmälääkärissä. En ollu oikein vakuuttunut kun kesällä silmälääkäri totesi että kaukonäköni on ihan hyvä jos näen auringon ja tähdet - ja ei sanonut sitä vitsinä vaan ihan tosissaan...
Toinen harkitsemani operaatio on senverta kallista, katsellaan parin vuoden kuluttua..
( ja nyt takas nukkumaan)...tai sitten ei
Mitä ihmettä pukis päälle fillarilenkille. Viimeksi oli talvi ja nyt +13 astetta.
Hääppönen
20.03.2022, 16.50
Täällä bongattu jo pyöräilyshortseihin pukeutuneita fillaristeja. Pitkähihaiset paidat on vielä olleet pop.
tempokisu
21.03.2022, 03.31
^ se oli juurikin Sokoksen myyjä kun minua halveksuvasti katsoen totesi että sinun olisi parasta mennä lasten osastolle ( olin kolmekymppinen) ja tämä kommentti johti, näin jälkeenpäin katsottuna, osaltani huonoon ratkaisuun. Silloin se tuntui hyvältä. Harkinassa asian korjaus, mutta senverta kallista hommaa että mietitään nyt ensi talveen..
Mutta juuri nyt onkin hankala...tai haastavaa kun aamulla -3 ja päivällä +13. Laittaa kahdet ohuet ja paluumatkalla osa vaatteista reppuun.
tempokisu
21.03.2022, 17.31
^ joo minä unitautinen, heräsin tunnin välein ja joka kerta että ah, vielä saa nukkua.
Mutta olisi autotallipaikka tarjolla. Ja juuri se parhain paikka A-rappulaiselle, ihan vieressä talli numero 1. Tuli niin yllättäen, että mietin pari päivää...ainut harmi että en voi katsella kivaa autoani, mutta etuja on paljonkin; ei autolumitöitä, ei siitepölykerrosta keväällä, auto ei ole sauna kesällä, tallissa on säilytystilaa...ja se että tämä tilaisuus saada juuri tuo talli 1 ei toistu varmaan ikinä.
99% todennäköisyydellä otan tallipaikan. Ja saahan auton tuonne alaparkkiin jos on tilanne että kohta lähden uudelleen.
( ..mitähän naapurille, ykköstallilainen, on tapahtunu, muuttaako vai luopuuko autosta muuten vaan, on 80+ ikäinen..)
tempokisu
23.03.2022, 23.30
No mä otan autotallipaikan JOS - soittelin ja sovittiin että kokeilen ensin miten se talliin ajaminen sujuu. Kun en ole mikään erityisen hyvä autoilija...
tempokisu
26.03.2022, 08.00
Tämä harkinta päätyi nyt 99% siihen että turvallisin paikka autolle on pihassa. Yrittelin olevinani menossa talliin, mutta siinä ei mahdu suoristamaan autoa - ruutuun ajan siten että käännän auton ensin suoraan, ja saan ajettua ruutuun suoraan. Ihan varma että kylki raapasee seinää.
Ja sitten joka kerta kun ajaa, niin pelkää. Jännitän kaikkea muutenkin niin ei herrajumala lisää.
Olen maailman surkein autokuski. Vähän kun urheilussa, sujuu jos se on yksinkertaista etenemistä, mutta jos on jotain teknistä niin ei suju ei ( esim. maastopyöräily, estejuoksu )
Harmittaa, olisi saanu niin mukavasti tavaroitakin sinne talliin, kun itse talli on iso, mutta se ovi on kapea ( mun mielestä).
tempokisu
26.03.2022, 12.53
Just sillee sitten. No ennenkun olin edes yrittäny autoa sinne talliin, totesin että oven kiinnivetäminen on liian vaarallista. Käsi uloittui just ja just kahvaan, ja jouduin roikkumaan siinä molemmilla käsillä, ja sitten hyvä kun en oven alle jäänyt, tuo taloyhtiön pj otti oven vastaan.
Enkä uskaltanu ajaa siitä pienestä oviaukosta. ja vaikka se auto olisi sinne menny, niin toi ovihomma.
Jännitin tätä jo aamusta asti enkä pystyny edes syömään kun puolikkaan leipää.
Olen maailman surkein autokuski.
Kun ajokortti asioiden kanssa päivittäin pelaat ja tiedät käytännön niin kannattaisiko ajolupa peruutta pysyvästi ennen kuin jollekin ihmiselle tapahtuu jotain vakavaa.
tempokisu
26.03.2022, 14.15
Kun ajokortti asioiden kanssa päivittäin pelaat ja tiedät käytännön niin kannattaisiko ajolupa peruutta pysyvästi ennen kuin jollekin ihmiselle tapahtuu jotain vakavaa.
Niin, minähän vain totean onko se terveydentila riittävä esimerkiksi ymmärtämään liikennesääntöjä. Terveydentila ja tekninen ajo-osaaminen on hieman eri asioita...
Ja tässä tapauksessa totesin että autotallin oven sulkemiseen ei ensinnäkään pituus ja voimat riitä. Siinä nyt ei ole kyse ajoterveydestä vaan fyysisestä heikkoudesta...tai ajoterveydestä siinä mielessä että tunnistaa mitä ei osaa. En peruuta kahden auton väliin parkkipaikalla, enkä yritä taskuparkkia. Ajan rauhallisesti nopeusrajoitusten ja olosuhteiden mukaan, ja jos taakse syntyy jonoa, väistän vaikka linja-autopysäkille ja saa kiireiset mennä ohi.
Onhan se työssäkin niin että en tiedä enkä osaa kaikkea, ja on potilaan kannalta reilua että en lähde tumpuloimaan jos ei tiedot ja/tai taidot riitä.
Yleisesti tykkään autoista ja ajamisesta. Ja Ferrarilla ajaminenkin sujui koekierroksella kuulemma "..kuin vanha tekijä" :D
Just sillee sitten. No ennenkun olin edes yrittäny autoa sinne talliin, totesin että oven kiinnivetäminen on liian vaarallista. Käsi uloittui just ja just kahvaan, ja jouduin roikkumaan siinä molemmilla käsillä, ja sitten hyvä kun en oven alle jäänyt, tuo taloyhtiön pj otti oven vastaan.
Enkä uskaltanu ajaa siitä pienestä oviaukosta. ja vaikka se auto olisi sinne menny, niin toi ovihomma.
Jännitin tätä jo aamusta asti enkä pystyny edes syömään kun puolikkaan leipää.
Eikö siihen kahvaan saa pientä köydenpätkää jolla sen oven saisi vedettyä alaspäin jolloin voimat ehkä jo riittäisi kaksin käsin työntämään se kiinni. Eihän kukaan voi noin heikoissa kantimissa olla etteikö tallin ovea kiinni saa.
tempokisu
26.03.2022, 20.01
^ oli ongelmaa jo sen oven avaamisessa, eikä se nyt mistään ole kotoisin että joutuu jotain köyttä sitomaan alvariinsa ja saa pelätä koska se ovi osuu mun päähän.
Tai auton kylki raapasee kumminkin jossain vaiheessa. Totesin operaatiot liian vaarallisiksi, ja hankaliksi. Ja stressaaviksi!
Jaksan kyllä lapioida kiviä ja kuskata niitä kottikärryillä ja lumenluontikin onnistuu, mutta isoja painoja mun rimpulakädet ei pysty.
t. 160cm ja 44kg.
Pitäisiköhän haalia "dragon breathin" siemeniä adaptoitavaksi tänne pohjoiseen runsaampaan valoon. Tuo nykyinen nagan kanta kun on jo kestävähkö ja satoisa. Saisi samalla siedätystä tähänkin, nam.
Laittaisko talvipyörät jo kesäajelukuntoon ja unohtais fillaroinnit kunnes jäätiköt on lähteneet. Alkaa kyllästyttää toi olosuhde.
Pesu ja puunaus, voimansiirron vaihto ja muutenkin timmiin kondikseen.
Hääppönen
28.03.2022, 22.49
Kukahan on tämä tuhannen eri persoonan nimimerkeillä fillarifoorumille juttua suoltava henkilö? Ärsyttävan tunnistettava tyyli.
Ohiampuja
29.03.2022, 17.24
Laittaisko talvipyörät jo kesäajelukuntoon ja unohtais fillaroinnit kunnes jäätiköt on lähteneet. Alkaa kyllästyttää toi olosuhde.
Täällä ihan sama, samalla pitäisi 29” asentaa uusi kuitukeula. Kiinnostaa minkä näköinen virityksestä oikein tulee, kun keula on odottanut asennusta jo monta kuukautta…
Firlefanz
29.03.2022, 20.51
Tanskasta löytyy UltiProducts-niminen varsin uusi yritys joka on tuonut tuotenimellä Optiwax markkinoille valikoiman tuotteita joille on yhteistä se että ne ovat kasviperäisistä raaka-aineista Tanskassa valmistettuja ja 100-prosenttisesti biohajoavia.
Ketjujen voiteluun on kaksi tuotetta, Performance ja Race Paste. Edellinen on juokseva öljy jonka luvataan kestävän "tanskalaisissa oloissa vaihtelevassa säässä" 300 km ja jälkimmäinen kiinteämpi aine jonka kuivumista ei tarvitse odottaa ja jonka luvataan tarjoavan pienemmät wattihäviöt ja kestävän 200 km.
Ketjun ja koko voimansiirron puhdistukseen on Cleanzilla ja pyörän pesuun Bio Foam.
https://ultiwax.com/ (https://ultiwax.com/)
Konsepti miellyttää minua siinä määrin että varmasti ainakin kokeilisin jos jokin liike meillä ottaisi tuotteet valikoimaansa. (Saisihan niitä sivuilta löytyvistä tanskalaisista verkkpkaupoista tilaamalla, mutta laiskalle ja saamattomalle sekin on kynnys...)
Ohiampuja
29.03.2022, 20.56
Onkos Muc-Offin tuoteet biopohjaisia? Vai muistanko väärin, joku näistä tunnetuista merkeistä oli biopohjainen (ainakin puheissaan)
Ps. Dry Lube näyttäisi olevan biopohjainen, sen käyttöturvatiedote löytyi mutta Wet Lubesta ei löytynyt.
K.Kuronen
29.03.2022, 22.06
Squirt on biohajoava, näin kertoo valmistaja.
Joko ottais grävelistä lokarit pois. Parilla viime lenkillä tuntenut itsensä idiootiksi kun ihan kuivaa jo.
tempokisu
30.03.2022, 18.23
^ ei kannata vielä ottaa. Olen tuntenu itseni järkeväksi kun vielä on nastarengas edessä ja lokasuojat molemmissa päissä. Kuivat ilmat on kiva, muttakyllä sitä kuraa vielä saadaan.
Pesu ja puunaus, voimansiirron vaihto ja muutenkin timmiin kondikseen.
Eikö kevätpolut kiinnosta? Nyt olis aika timangia, gravelilla vaikka jos muuten kyllästyttää
Eikö kevätpolut kiinnosta?
Nastarenkaat alla on talvipyöräilyä, ilman nastoja ajellaan kesäpyöräilyä.
Nyt olis aika timangia, gravelilla vaikka...
Missä???!!! Candyvillen maaseudullla? Vai viitaatko pks-kelvien 2-3 cm sepelikuorrutukseen?
...jos muuten kyllästyttää
Ei mua tietenkään kyllästytä muu kuin vallitseva olosuhde.
Craftin hihaton juoksupaita, jos vaikka puolimaratonin kesällä kävisi jossain hölkkäämässä. Riippuu toki juoksukunnon kehittymisestä.
Nastarenkaat alla on talvipyöräilyä, ilman nastoja ajellaan kesäpyöräilyä.
Missä???!!! Candyvillen maaseudullla? Vai viitaatko pks-kelvien 2-3 cm sepelikuorrutukseen?
Ei mua tietenkään kyllästytä muu kuin vallitseva olosuhde.
Lähinnä ihan noita lähipolkuja aattelin, en namibian olosuhteista tiedä. Mut taitaa noi olla vähän möykkyisiä, jäätä varmaan ainakin riittää.
Ohiampuja
01.04.2022, 16.41
Ei vaan malttanut, pakko oli jotain tehdä vaikka harkinta petti. No onpa nyt keväthuollettu voimansiirto huhtikuisessa lumisateessa, sormet kohmeessa.
Olisi pitänyt jättää harkinta -asteelle.
Nyt alkaa jo vituttaa, pyörän piti tulla lokakuussa, taidan perua kaupat ja käyttää tämän vähän vajaa seitsemän tonttua muuhun, ensin pitää saada pois maksettu 10%. Sinänsä helpompi, varasin kauppiaan tilaaman pyörän joten hän ei menetä mitään.
Villep81
02.04.2022, 20.45
Kyllä se on uusi täpäri, tarkkaa saapumista ei vielä tiedossa:rolleyes:
Laittaisiko ylimääräisen vaihteiston myyntiin vai pitäisikö varalla vielä.
Lopettaisko työpäivän ja nukkuis päiväunet.
tempokisu
07.04.2022, 21.30
Jaha, nyt tulee sitä auton korjausta ja hammaslääkäriä, kesäkeleillä haluaisin fillaroida enemmän ja syksyllä sitten on talkoita, harkitsemani kirurginen operaatio siirtyy kyllä talkoitten jälkeiseen aikaan joskus loka-marraskuussa.
Saa todennäköisesti säästettyä rahaakin enemmän siihen mennessä.
vihtis83
15.04.2022, 12.24
Pitäisikö vielä maskia kaupassa ja töissä? Ryhmäpaine olla ilman on kova, jos muillakaan ei ole, mutta olisi koiranhakureissu kahden viikon kuluttua ja ei oikein viitsisi sairastua.
Mites muut, meinaatteko pitää?
Töissä ei ole tullut käytettyä koko aikana maskia (kukaan ei siellä ole käyttänyt), kaupoissa ja busseissa olen käyttänyt. Viime aikoina ei ole tullut pidettyä kuin satunnaisesti isommissa marketeissa käydessä. Harvalla niitä enää näkyy muutenkaan olevan, ainakaan noissa mun lähikaupoissa tai bussissa.
Ei tuo tauti ainakaan minuun tuntunut helpolla tarttuvan, muu perhe sairasti sen melko kovilla oireilla mutta muhun ei silti tarttunut voimakkaasta altistumisesta huolimatta.
Nickname
15.04.2022, 13.42
En oo töissä minäkään pitänyt kun ei kukaan muukaan pidä, ei siitä hirveesti oo hyötyä jos yhdellä on, kaupassa tulee pidettyä kyllä ja muissakin julkisissa paikoissa, mutta tässähän nyt on tärkein asia että minkä rotuinen koira on tommille tulossa :)
Nickname
15.04.2022, 17.46
Yhdellä asiakkaalla kenen luona tuli käytyä useita kertoja edellisessä duunnissa oli tuon näköisiä koiria pari, oli aika leikkisiä tapauksia, toinen kulki tennispallo suussa joka paikkaan :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.