Näytä tavallinen näkymä : viimeisin harkintasi?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
18
tempokisu
14.10.2017, 13.22
"Kultapuro" vai "Revontulet" ? ..."Kultapuro" on edullisempi ja riipus on kätevämpi ( mun tarkoituksiin) kuin revontuli-kääty...ehkä "Kultapuro", ja katsoo "Revontulet" myöhemmin jos sikseen tulee.
Tai "Ensilumi" - kauniit lumikiteet....
Taigakoruja nukeille.
sähköläski
14.10.2017, 14.49
pistäisikö kelloja myyntiin... laitoin.
Pääsee sit taas ostamaan uusia. [emoji16]
Laittaisiko crossarin kiertoon ja 29erin osiksi, ja väsäilisi tilalle 27,5+ maasturin 29er kiekko-optiolla.
pturunen
14.10.2017, 16.04
^erittäin hyvä ajatus. Yht'äkkiä onkin kaksi pyörää yhdessä.
Jopotuinen
14.10.2017, 18.50
Liikaa pyydetty. Mä en tule minnekään jos joku kuvaa tai äänittää. Jotain rajaa.
Oon bongannut sut TELKKARISTA :)
Bombay Shappire vaiko Talisker Dark Storm keittiöhommien päätteeksi?
Jopotuinen
15.10.2017, 18.56
Ostaiskos uudet MaraW vai Gravdal. Hinnanero on, öö… ISO.
Toisaalta, jos vanhoilla MaraW sinnittelisi vielä, olisi ulkonevista piikeistä tallella vielä n. 90% ja luvassa aivan kissamaista pitoa jäätiköllä.
Mutta ne pullistelevat gumeksen sivut, ovat varsin karut…
Ehkä sittenkin uudet Marat, kun ei sitä luntakaan paljoa nykyisin, mutta toisaalta… AAARGH!!!
Teettäiskö dynamokiekon grainderiin? Sehän vois olla hyödyllinen kesän retkillä vehkeiden latailuun. Lisäksi tälläi pimeänä vuodenaikana voisi käyttää valoihin.
Mikko Asikainen
19.10.2017, 00.11
Uskaltaako edullista kalanruotoparkettia asentaa ? Tuon harkinnan jälkeen on harkittava rohkeneeko jo tässä vaiheessa yskää ryhtyä fillaroimaan?
Ateneumiin vai karpalosuolle ?
Kinofilmiä vanhaan Voigtländeriin?
Jaksaisiko sitä pitkälle lenkille tänään? Pitäisi kyllä olla ajokaveri niin loppuisi harkinnat lyhyeen.
Mikko Asikainen
21.10.2017, 12.23
^ Jaksa vaan, jos ei pitkälle lenkille niin lyhyempikin riittää. Odottelehan vaan että nuo sadekuurot häipyy. Iso + muuten uusista kujeista ja työstä.
Iso + muuten uusista kujeista ja työstä.
Kiitos kiitos! Vieläpä työ, jota oikeasti kiinnostaa tehdä ja jossa on haasteitakin, eikä mitään hanttihommaa. Vähän alan kallistua itekin sille kannalle, että lyhyt lenkki tänään, huomenna pitkä.
Mikko Asikainen
21.10.2017, 13.16
^ Ole hyvä :) Täälläkin muuten samat harkinnat menossa, tämän hetken kunto tosin rajoittaa lenkit lyhyiksi. Suunta on nousujohteinen, kyllä se tästä. Tänään ja huomenna fillarointia kotihommien lisäksi. Nyt takkaan tulet ja illansuussa saunalenkille.
Työelämän pyörteissä on myös harkinta käynnissä, uusia tuulia vanhassa ympäristössä on voimakkaasti käynnissä.
Hienoa, innostavan & kiinnostavan työn haasteisiin heittäytyminen hanttihommien sijaan on hatunnoston arvoinen suoritus näinä aikoina!
cyclomiha
21.10.2017, 13.22
Harkitsen therm-ic-pohjallisten ostoa. Toisen harkinnan aihe (jos therm-ic ei toteudu) on aikuisten oikeasti varpaat lämpimänä pitävät spd-lukkoihin menevät talviajokengät. Ja talveksi luetaan tässä lämpötilat -15 - -25 celsiusta
Sent from my iPhone using Tapatalk
H. Moilanen
25.10.2017, 13.28
^Lake 303, joskin varpaiden kylmänkesto on todella henkilökohtainen ominaisuus.
Itse tässä sääennustearpajaisten keskellä pohdin, että pitäiskö lähtee vaihtaan tänään talvirenkaita vai pärjäiskö suvikumeilla vielä perjantaina pääteillä. Muutenhan päätös olisi helppo talvikumien puolesta, mutta kun pirulaiset ovat säilössä melkein 200 km päässä.
Laittaisiko crossarin kiertoon ja 29erin osiksi, ja väsäilisi tilalle 27,5+ maasturin 29er kiekko-optiolla.
Harkinta on päättynyt. Meinasipa tulla oltua nuija. Crossari lähti kyllä kiertoon (tai ainakin yritys on kova) mutta tuosta 29eristä en luovu ennen kuin joku kampeaa jo kylmät ja sinertyvät sormeni tangosta irti.
Mistä päästäänkin seuraavaan ideaan. Olisiko se hiilaritanko sittenkin kiva alumiinisen tilalle. Väittävät että on mutta netissä väitetään kyllä paljon muutakin puuta heinää.
H. Moilanen
01.11.2017, 11.49
^On se kiva. Varsinkin pakkasella. Kieli ei jäädy kiinni hiilitankoon.
Viikonloppuna harkitsin Gravdalien hakemista LBS:sta. Mutta ei saatana, auton renkaat maksavat sen verran. Hankkisko Marawintterit vai odottaisko Maxxiksen nastakumeja?
Viikonloppuna harkitsin Gravdalien hakemista LBS:sta. Mutta ei saatana, auton renkaat maksavat sen verran. Hankkisko Marawintterit vai odottaisko Maxxiksen nastakumeja?
Kerran se vain kürpaisee :) Ohessa havainnekuva Maxxiksen nastakumeja odottavasta henkilöstä vuonna 2025:
https://pbs.twimg.com/media/BmAxzGCCUAAZWfu.jpg
Ps. KUK, oli pakko googlata LBS. Melkoinen SOB täytyy olla että käyttää tuollaista BS-termiä.
:)
Ps. KUK, oli pakko googlata LBS. Melkoinen SOB täytyy olla että käyttää tuollaista BS-termiä.
Enhän minä tuota Urban Dictionaryn LBS:aa tarkoittanut :o
Jopotuinen
01.11.2017, 18.58
Samaa aikani vatuloin ja Marttaan lopulta yhtysin.
Mutta öö… (LBS = Lasting Boner Syndrome)
Martoista tuskin, mutta Gravdahleista en olisi niinkään varma.
Nah, minä hain kaksi settiä Hautalaaksoja, LBS:tä tietty, yht. pyöreät 500 eypo. Kyllähän se kieltämättä pistää miettimään että onko tässä touhussa mitään järkeä.
kuovipolku
01.11.2017, 22.47
Nah, minä hain kaksi settiä Hautalaaksoja, LBS:tä tietty, yht. pyöreät 500 eypo. Kyllähän se kieltämättä pistää miettimään että onko tässä touhussa mitään järkeä.
Hyvissä ostoksissa on se hyvä puoli että kahden kuukauden päästä on unohtanut tai ei ainakaan ajattele mitä niistä maksoi. Huonoissa ostoksissa on taas se huono puoli että kahden kuukauden päästä muistaa erinomaisen hyvin mitä niistä maksoi ja mikä olisi ollut niiden vaihtoehtona.
Mä harkitsen tulevaa nastarengaskautta varten sitä liittyisinkö - en sentään Gravdalin omistajien vaan Marathon Wintereiden litkuttajien joukkoon. Uteliaisuus ja ajomukavuuden haku sanoo kyllä, epäonnistumisen ja turhautumisen pelko ei.
Hyvissä ostoksissa on se hyvä puoli että kahden kuukauden päästä on unohtanut tai ei ainakaan ajattele mitä niistä maksoi. Huonoissa ostoksissa on taas se huono puoli että kahden kuukauden päästä muistaa erinomaisen hyvin mitä niistä maksoi ja mikä olisi ollut niiden vaihtoehtona.
Mä harkitsen tulevaa nastarengaskautta varten sitä liittyisinkö - en sentään Gravdalin omistajien vaan Marathon Wintereiden litkuttajien joukkoon. Uteliaisuus ja ajomukavuuden haku sanoo kyllä, epäonnistumisen ja turhautumisen pelko ei.
Enpähän usko että kannattaa. Marathon winterit taitavat olla aika hyvin pistosuojatut ja jos ajat muutenkin latekseilla, niin ei se litkutus tuo paljoakaan autuutta lisää. Onpahan vaan sormet liemessä ja rengasjumpan saa tehdä kotona toistamiseen, mikäli isompi kivi sattuu menemään läpi.
Gravdalleissa on huonompi pistosuojaus, eli litkusta on hyötyä todennäköisiin pienempiin reikiin. Samoin gravdalleilla voi oikeasti ajaa niin pienillä paineilla, että käärmenpurema on enemmänkuin mahdollista.
Jos renkaat ja vanteet olisivat molemmat tubeless malleja, niin sitten valinta olisi helppoa. Nämä purkkaviritykset ovat kuitenkin aina vähän sellaisia, että tulee vilkuiltua renkaiden paineita jatkuvasti...
Minä yritin etsiä näppäräää sopivan lämmintä kauluria, mutta ei vaan xxl:stä sai Skandinavian outdoorista löytynyt mieleistä. Ohut buffi toimii hyvin, mutta paksumpi merino devold painaa tiukan kauluksen alla kaulaa, tai jää vajaaksi takkia aukoessa. Sellainen merinobuffin paksuinen materiaali olisi ok. Olipa taas fiksua säästää aluspaidassa. Se korkea kauluksinen malli olisi maksanut muutaman kympin enemmän. Toimisi paljon paremmin naftin takin kanssa kylmällä.
kuovipolku
02.11.2017, 00.34
Korkea kaulus aluspaidassa kaventaa aina sen käyttöalaa eikä säätö kaulusta avaamalla, kääntämällä tai rullaamalla yleensä toimi kovin hyvin. Olisikin kannattanut valita takki jossa on riitävän korkea ja mukava kaulus jota ei tarvitse lämpötilan säätämiseksi availla. Esimerkiksi Parentinin Mossa 2:p.
Harkinta on kääntymässä neuvomaasi suuntaan. Ensi askeleisiin tubelessien maailmaan on tosiaan parempiakin tilaisuuksia. Onneksi tietty laiskuuskin painaa vaakakupissa. Vastakkain on mahdollisesti työläs homma nyt ja ikävä homma mahdollisesti joskus tulevaisuudessa ja ensinmainittu vie silloin yleensä voiton.
PS Foorumilta olen kyllä lukenut että jotkut ovat ovat kokeneet sisurittomat Marathon Winterit tuntuvasti paremmiksi ajaa.
Minä yritin etsiä näppäräää sopivan lämmintä kauluria, mutta ei vaan xxl:stä sai Skandinavian outdoorista löytynyt mieleistä. Ohut buffi toimii hyvin, mutta paksumpi merino devold painaa tiukan kauluksen alla kaulaa, tai jää vajaaksi takkia aukoessa. Sellainen merinobuffin paksuinen materiaali olisi ok. Olipa taas fiksua säästää aluspaidassa. Se korkea kauluksinen malli olisi maksanut muutaman kympin enemmän. Toimisi paljon paremmin naftin takin kanssa kylmällä.
Mä käytän perinteistä Reiman paksua fleece-kauluria.
Tämä on erittäin totta. Huonot ostokset kirpaisevat aina eniten. Gravadalien tapauksessa uskon ja toivon niiden kestävän omassa käytössäni useamman talven.
To HOPE or not to HOPE
HOPEn kammet vain jotain muuta?
Lähtiskö illalla lenkille ja hakis Espoon kuvarastin* vai meniskö vaan baariin? Lenkkiä puoltaisi vahvasti huomisillan semipakollinen baarittelu, hmmm.
*edit: tai Helsingin rastin
skf 6802 1kpl
skf 6806 2kpl
skf 6902 3kpl
Eli Keskiö ja takanavan laakerit tilattu 123Bearingista
H. Moilanen
17.11.2017, 11.26
^Tämä ketju on haRkintoja varten, ei haNkintoja...
Kajakki ostoskorissa .. rahtikaan ole kuin 25€ Suomeen, toiskohan ne sen tohon ovelle vai asiamiespostiin hmm
Jopotuinen
18.11.2017, 07.32
skf 6802 1kpl
skf 6806 2kpl
skf 6902 3kpl
Eli Keskiö ja takanavan laakerit tilattu 123Bearingista
^Tämä ketju on haRkintoja varten, ei haNkintoja...
Ja huvittavia lukihäiriöitä varten on oma ketjunsa!
tempokisu
18.11.2017, 09.49
Niinpä. Ihan unohtanu mitä ne tajuttoman kalliit nuken asut maksoi. On niin upeita.
Joten tässä harkitsen pitäisikö yrittää huudossa olevaa housupukua....taidan yrittää...
Blackborow
25.11.2017, 20.15
Josko vaihtais Mazdan uuteen samanlaiseen, mutta automaattilaatikolla ja parilla muulla kivalla kilkkeellä höystettyyn. Eipä tuossa nykyisessäkään suurempaa pulmaa, mutta kytkimen polkeminen jonoajossa alkanut kyllästyttää.
Jopotuinen
25.11.2017, 20.40
Alkaiskohan ompeleen nukketten vaatteita. Hyvä bisnes ja katteet kohillaan, kangastakin menee vähän.
Lähtiskö joulunajan lomiksi Lappiin vai pysytteliskö kotosalla?
tempokisu
03.12.2017, 10.54
Alkaiskohan ompeleen nukketten vaatteita. Hyvä bisnes ja katteet kohillaan, kangastakin menee vähän.
Hyvä bisnes jos olet ihan erityisen taitava. Ei taida olla hyvä bisnes kun venäläiselle Tatyana Pushkinalle, ne vaatteet on maailman parhaiten ommeltuja ja upeita. Ebayssa hinnat nousee satoihin dollareihin. Ja hän on ainut joiden asuista semmoisia summia huudellaan.
Jos taas olet keskinkertainen, asu voi mennä parilla kympillä kaupaksi - ehkä, ebayssa roikkuu niitä samoja asuja "aika pitkään". Yhden asun tekemiseen kuluu hyvinkin päivä tai pari. Kangasta ei mene vähän, vaan yllättävän paljon! ellet sitten narubikinejä tee. Pienet nepparit, hakaset tai vetoketjut maksaa myös, ja niitä ei saa perusmarketeista tai Eurokankaastakaan.
Vertauksen vuoksi: "Ruoto"-mekkoon meni 30cm x150cm shifongia: koko tummansininen kaistale, puolet mustasta ja harmaasta sekä sinikimalteisesta shifongista. Hieman hukkapaloja, mutta yhteensä aika iso kangasmäärä.
o o
Harkitsin aamulla pienelle lenkille lähtemistä, mutta (onneksi) alkoi sataan..en lähteny.
kuovipolku
03.12.2017, 10.58
^väärä triidi
Oikea siinä mielessä että tämän ketjun avaamisen ääneenlausumato perustarkoitus oli saada hätäisesti lukevat, lukulasinsa hukanneet, puhelimensa näytöltä huonossa valaistuksessa lukevat ynnä muut erehtymään ketjusta.
Mä harkitsen että pidänkö mä tämän päivän vielä sisätiloissa hissuttelupäivänä vai laitanko sadekamppeet päälle ja käyn hyvin varovaisesti kokeilemassa miltä liikunta tuntuu muutaman vilustumistautipäivän jälkeen.
tempokisu
03.12.2017, 14.45
Harkitsen tässä ensi kesään jotta jos pieni söpö nahkiais-tatuointi oikeeseen olkavarteen. Pitänee ite tulostaa mallikuva, aihe saattaa olla tatuointitaiteilijoille vieras.
Sellainen aika pieni nahkis, ja suu tänne minuun päin. Joko "ärtynyt nahkis" tai "virnistävä nahkis", pitää vielä miettiä..o o O O O
tempokisu
03.12.2017, 20.40
^ no ei todellakaan haittaisi jos mun käsi/olkavarret olisi vähän paksummat....tai edes paksumman näköset kun nyt on mallia "ruipeloriuku".
Paikka pitäisi olla siten että tarvittaessa saa peittoon hihan alle, mutta myös näkyviin eli olkavarsi olisi se paikka.
Tank Driver
03.12.2017, 21.03
Tässä alkaa pikku hiljaa tykönään harkita hierovansa passiivia naamaan.
Blackborow
03.12.2017, 21.24
Työntäisikö koko kaluston roskalavalle ja alkaisi kokoaika hiihtoniiloksi.
tempokisu
03.12.2017, 21.25
no sitten pieni tekee tän illuusion ehkä. joo, toi on hyvä paikka ja siihen sattuukin vähiten kuulema tatuointi. mä otin ekan olkapäähän, sitten jatkoin sitä olkavarteen ja 50v kunniaks nykäsin kyynärvarteen kanssa.
no kun on botoxia pistelty kasvoihin ( migreenin ehkäisyhoito! sivuoireena voi olla ryppyjen suoristumista....) ja alue kulmakarvojen välissä on aika arka, niin tuota kipu-asiaa en edes mieti.
Oikeesti, kun työmatka-ajelu sateessa on aika ankeeta niin "pikku NAHkikset, pikku NAHkikset ne lystikkäitä on..." viisun laulaminen tekee ajelusta huomattavasti hauskempaa.
Äitee tuossa jo hermostui että oon ihan seonnu nahkisteni kanssa.......mutta jos mun kammottavan korkea verenpaine aleni nahkisten ansioista, niin saa sitä hehkutella nah nah o o O O
Käviskö hakee seinästä käteistä.
Keittäiskö soroppia vai meniskö passiiville (fiilistelypohjalta)
Olisikohan tässä kelpo tolppa korkea kiskoiselle jakkaralle?
https://www.veloshop.fi/deda-elementi-superleggero-rs-satulatolppa.html?
Meridan vakiotolpasta loppuu säätövara ja jää satulan nokka ylös.
Tuolla ei valitettavasti ole 27.2 mallia jäljellä, mutta jos samoihin hintoihin löytäisi.
Eilen löysin itseni kivijalasta arpomasta ostaisiko 29" jäykkäperän, vaikka 27,5+ on pitkän tähtäimen suunnitelmissa. Mutta kun halvalla sais...
Taidan toistaiseksi jatkaa mainiolla 26":llani.
Josko sitä Askon tuolia... Olotyöhuoneeseen tuli lepotuolin mentävä aukko ja uusi tuoli tässä ollut pari päivää harkinnassa. Uutta kotimaista tällä kertaa?
Meniskö huomenna katsastaa Mopon?
Jopotuinen
08.12.2017, 20.11
Josko sitä Askon tuolia... Olotyöhuoneeseen tuli lepotuolin mentävä aukko ja uusi tuoli tässä ollut pari päivää harkinnassa. Uutta kotimaista tällä kertaa?
Mietippä tämä asia nyt vielä kerta tarkkaan.
Löytyyhän (ja mahtuu!) se mojova takanoja asento ja rahi. Nämä tarttet, kun laitat laatuluurit korville ja suuntaat laatumusiikkisi soraan ytimeen!
Hyvä jakkara kruunaa koko paketin :)
(Oma valinta ehdottomasti kangaskuosi hengittävyytensä tähden. Ja avoluurit, jos ei muita lähellä, samasta syystä)
^Juu ei nyt ihan sellaista lepolassea kuitenkaan - vanha vintage nahkanojatuoli vain kaipaa kaveria, joka sopisi tyyliin. Hyvä rahi löytyy jo. :)
tempokisu
09.12.2017, 18.14
Kumman pinssin laitan työpaitaan: I love ( nahkiaisen kuva) sea lampreys, vai merinahkiaisen suu ??
Pitäisikö ostaa ne merinahkiaisen suu- ear plugit, niitä on taas saatavilla ???
Jopotuinen
09.12.2017, 20.27
^Jos nyt kumminkin funtsisit tota tovin.
Ei edistä yhtään meitä valkotakkineurootikkoja, tohtorinsa intohimonkiilto silmissä neuloineen uhrejaan jahtaamassa.
Jättäisin kyllä kakki iilimatojohdannaiset ehdottomasti veke.
tempokisu
09.12.2017, 23.25
^ mulla on ihan tavalliset kuteet; farmarihousut ja ruudullinen kauluspaita, jalkavamman takia olen hiippaillu villasukilla. Se valkoinen kaapu...minä pienikokoinen näytän Ku-Klux-Klaanilaiselta se päällä. Enkä edes muista koska olen viimeksi joutunu ompeleen haavaa....siitä on ainakin 5 vuotta, muistaakseni joku luomenpoisto. Tosin olen siinä ompeluhommassa hyvä.
Mä laitan ton "I love (nahkiaisen kuva) sea lampreys". Sillä voi ehkä edistää nahkiais-tietoutta, joku kysyy että mitä? ja saan lyhyesti kertoa. jospa saisikin..( kuva ).
En ole niin kovin "virallinen", joskus jutellaan asiakkaan kanssa niitä näitä urheilusta, ja viime viikolla lähestulkoon kaikki "#¤ ratikkatyömaasta.
https://image.slidesharecdn.com/callummacdonaldawesomesealampreyslideshow1-120122145116-phpapp01/95/callum-mac-donald-awesome-sea-lamprey-slide-show-1-8-728.jpg?cb=1327244047
^tuli tossa mieleen että yhdelle kaverille tehtiin sydämen siirto jossa komplikaationa kooma ja sitämyötä makuuhaava perseeseen. Laittoivat jotain kärpäsen toukkia hanuriin syömään kuollutta kudosta, mietin josko toi nakiainen toimis...samanlailla??
Jopotuinen
10.12.2017, 08.09
Nahkiainen perseessä ei ole hyvä asia, uskokaa pois.
tempokisu
10.12.2017, 09.32
^ :D parempi nahkiainen persiissä kun kaksi silmissä.
https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/1/590x/secondary/lamprey-546206.jpg (https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwibxJn16P7XAhXoPZoKHQjMDdQQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.express.co.uk%2Fnews%2Fuk%2F 672972%2FBlood-sucking-vampire-fish-on-rise-UK-waters&psig=AOvVaw1Q0txQRK3Y9cK2_uuslTiu&ust=1512973511264333)
tempokisu
10.12.2017, 09.52
..no eihän nahkis persiissäkään mikään mukava asia ole ( katso omalla vastuulla...)
https://youtu.be/F7qNCnHyEUw
Jopotuinen
10.12.2017, 10.24
Ette sitten uskoneet.
tempokisu
10.12.2017, 10.39
^ hei, tiedätkö mitä toi ukkeli teki ensin? trailerin perusteella komensi työmiehet tuhoamaan nahkiaisvesiä, niin sitä sai mitä tilasi :D hähhää
Hakisko tänään kaksi kuvarastia vai ajelisko muuten vaan?
kuovipolku
13.12.2017, 11.35
^ Päätä nyt ihmeessä - ja jos, niin kerro muillekin mitkä kaksi aiot käydä hakemassa!
Nappaanko sinisen vai mustan pipon naulakon hyllyltä päähäni?
^ota sininen?
Helsinki & Espoo hoituis yhdellä ajelulla, mutta en ole ihan varmaan viitsiikö tuonne Helsingin hulinaan lähteä. Uudet pitäis myös kehitellä. Vantaalan rastista ei haisua.
EDIT: jaa mutta perkele, ennusteeseen on tullut vesisadetta! Lenkki siirtyy siis huomiselle.
EDIT2: no tottahan tuo on, näkyy jo Testbedissäkin, fak!
kuovipolku
13.12.2017, 13.25
^ Heitin sekä sinisen että mustan pipon pyykkikoriin ja otin lipaston laatikosta valkoisen (jossa lukee punaisella "Ruka").
Uusien rastien kehitteleminen antaa aivoille mukavasti hommia siksi ajaksi kun ne tuntuvat tarvitsevan taukoa arkiaherruksesta eli se toimii hyvänä vaihtoehtona palstapyöräilylle.
Muuten olen sitä mieltä että ne rastit joista ensin ei ole mitään haisua ovat parempia kuin ne jotka oitis tietää ja joiden hakemiseen tarvitaan pelkkä suoritus. Voin vakuuttaa että JackOjankin eväillä löytää sangen pienellä hakukone- ja karttahaulla tämänhetkisen Vantaan rastin - ja itse hakureissulla saattaisi ehkä tulla joku uusikin tienpätkä tulla ajetuksi tai pääkaupunkiseudun ennestään täysin tuntematon nurkka käydyksi.
PS Omalla kohdalla talvipyöräily osin jäätyneessä ja osin jo pehmenevässä jäätyneessä sohjossa hävisi sauvakävelylle jo ennen kuin kysymys eteni tietoisen harkinnan asteelle, joten en tällä kertaa vie kumpaakaan vapaana olevaa rastia kenenkään nenän edestä enkä myöskään tarjoa sitä iloa kenellekään muulle...
Kuukausi sitten päätin lopettaa EDin juonnin ja ylenpalttisen paskanjauhamisen täällä palstalla. Toinen noista harkinnoista on pitänyt.
Kuukausi sitten päätin lopettaa ylenpalttisen paskanjauhamisen täällä palstalla.
Ootko harkinnu paskanjauhannan jatkamista tuolla toisaalla, jatkojargonin puolella? Tervetuloa jauhamaan passiivia :)
Missä vaiheessa ajelis vuoden viimeisen satkun kun sääennusteet on silkkaa shaibaa.
Vielä pitäis päästä kaffille Lapinkylään tai Pirttimäkeen ennenku 2018 pukkaa päälle.
tempokisu
26.12.2017, 01.43
Missä vaiheessa ajelis vuoden viimeisen satkun kun sääennusteet on silkkaa shaibaa.
.
...niin ne asiat muuttuu, mä tässä mietin saako tänä vuonna ajettua enää mitään ylipäätään. Eilen...äh,edellispäivän aamuna kävin taluttamassa fillaria kilometrin, kun jäärata-ajo ei ole mun alaani niin ei inspiroinu...
Eikä inspiroi muutenkaan kun ei meinaa pystyssä pysyä kotonaankaan..
kuovipolku
26.12.2017, 11.58
Silloin kun sääennusteet ovat silkkaa shaibaa sisältönsä, luotettavuutensa tai molempien osalta, kannattaa olla välittämättä niistä. Eli ajattelet "Jos ei nyt, niin milloin?" eli "nyt" on käytännössä huomenna koska tänään on jo pari tuntia ehtinyt mennä hukkaan. Huomista odotellessa voit kuunnella lisää jaskaa ja välillä käydä vaikka ihan oikeasti kuvarastifillaroimassa:cool:
Pitäisikö taas sellaisen "cold turkey" -vieroituskuurin kofeiinista? Yhdistäisi sen vaikka "Joka aamu kello kuusi tyhjällä vatsalla kolmen tunnin sauvalenkille, HTFU" -tempaukseen vuoden lopuksi?
Jopotuinen
27.12.2017, 20.13
^ Eikä. Lanttulaatikko, jopa eilisen Johanneksen evankeliumin kovimmatkin pahat kaiffarit olisivat nöyrtyneet sen edessä!
Siunattu olkoon LANTTULAATIKKO!
MacKonte
27.12.2017, 21.37
Harkitsin Citymarketin kinkkulaarin 2.90€/kg edessä ostaisinko toisenkin luuttoman juhlakinkun. Päätin ostaa sen ensi jouluna.
Sen jälkeen harkitsin alkavani jatkossa viettää joulua venäläisittäin joskus Tapaninpäivän ja Loppiaisen välillä, kun kaikkea (myös lanttulaatikkoa) saa -70%...Muu perhe päätti taas toisin.
Pitäisikö taas sellaisen "cold turkey" -vieroituskuurin kofeiinista? Yhdistäisi sen vaikka "Joka aamu kello kuusi tyhjällä vatsalla kolmen tunnin sauvalenkille, HTFU" -tempaukseen vuoden lopuksi?
Toi olisi liian rajua minulle. Tulee ihan törkeä pääkipu. Mutta ensin vähentämistä edes ja sitten mahdollista lopettamista olen miettinyt. Tätä kirjoittaessa on just yksi kuppi juotu ja jos toisen jättäisi väliin. Ja iltapäivällä ottaisi kanssa vain yhden. Kun sitä olisi jatkanut jonkin päivää niin vähentäisi taas hieman tai edes pitäityisi sitten siinä yhdessä ap ja ip.
Nyt menee vähintään 4 dl aamuisin ja 4 dl iltapäivisin. Usein vielä lisäski 2 dl aamupäivällä töissä.
2 dl vettä ja 4 dl kahvia heti herättyäni aamulla on muutenkin tosi tyhmää, kun tunnin työmatkalla ehtii tulla yleensä mahdoton vessahätä. Onneksi maastoajotaidot on kunnossa ja työmatkan varressa metsää mihin kurvata lorottelemaan.
Vielä pitäis päästä kaffille Lapinkylään tai Pirttimäkeen ennenku 2018 pukkaa päälle.
Viime (2016) syksynä koitin aloittaa satanen kuukaudessa ajelut mutta taisin kesän jälkeen suorittaa enää lokakuun. Se meni vielä mantiepyörällä heti lokakuun alussa. Nyt olisi perhe lähdössä reissuun ja huomenna olisi mahdollisuus ajaa ja aloittaa siis uudestaan mutta pientä flunssaa ja oudosti toinen etureisi kipeä. Hyviä tekosyitä siis.
Jos sitä itsekin kuitenkin just Pirttimäkeen tai johonkin muualle kahville (eiku sitä piti vähentää) ajaisi. Onko Pirttimäki edelleen hyvä kahvilanpitäjän vaihduttua?
Mikä Lapinkylän suositeltu kahvila on? Se Jonttea ennen oleva puutaloko? Sen pihamaalla kävin pullakahvittelemassa kertaalleen kesällä. Kesäajeluun se on vähän turhan lähellä kotia mutta nyt ihan sopivalla etäisyydellä.
Laajennetaan kysynystä: "Mikä Lapinkylistä on keskustelun alaisena" Kirkkonumi, Vantaa vai joku muu?
Kun tämä on selvinnyt palataan kahvila-aiheeseen.
...Onko Pirttimäki edelleen hyvä kahvilanpitäjän vaihduttua?
Onhan se. Pullat ja munkithan pieneni jo edellisen yrittäjän aikana nykyiseen, noin kolmasosan pienempään olomuotoonsa.
Mikä Lapinkylän suositeltu kahvila on?
Lapinkylän leipomon kahvila. Olen siinä käsityksessä, että on jonkinlainen maantiepyöräilijöiden must-paikka. Itsehän soralenkeillä tuonne toisinaan poikkean. Vaikka joutuuhan pätkän maantiepyöräilyäkin harrastamaan sinne päästäkseen.
Se Jonttea ennen oleva puutaloko?
Puutalo on. Jontesta en tiedä mitään.
Kesäajeluun se on vähän turhan lähellä kotia mutta nyt ihan sopivalla etäisyydellä.
Ajaa mutkan kautta kesällä, niin määkin teen?
Laajennetaan kysynystä: "Mikä Lapinkylistä on keskustelun alaisena" Kirkkonumi, Vantaa vai joku muu?
Kirkkonummi.
Kun tämä on selvinnyt palataan kahvila-aiheeseen.
Oolrait! Niistähän oli muuten oma topiccikin, mentäiskö sinne?
Työpaikkakulkuneuvo olisi tarpeen.
Taitettava mahtuu kaappiin parkkiin:
https://www.matkavaruste.fi/p10407-hudora-big-wheel-125-potkulauta-useita-vareja-fi.html
^ Työpaikan sisäiseen liikennöintiin.
Shimaani
29.12.2017, 22.07
Lähteäkö tihkusateessa tottiskentälle vaiko ei. No, lähdettiin sit rekkujen kera ja kyllä kannatti :)
^ Työpaikan sisäiseen liikennöintiin.Meidän skidille ostettiin potkulauta, mallia lasten mutta 10-tuumaisilla sisurein varustetuilla kumeilla. Suosittelen lämpimästi noiden täysmuovinakkien sijaan. En tiedä löytyykö aikuisten mallia, luulisin...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Jopotuinen
30.12.2017, 10.55
Hotelliyöpymisen seurauksena pitäisi ostaa:
2x kova joustinpatja + petari,
vaiko sittenkin
2x kova runkosänky + petari.
Jyskillä olisi just nyt ihan kelpo halpuutuskin luokkaa -50%, vaikka laadussa häviävätkin nykyiselle setille.
Vanhat Jensenin Rojal joustimet ilman rakkauden tahroja ja Muuramen sänkykin ovat edelleen ihan kelvolliset, uutuuttaan reilu 4 500 € setti. Pitäisi vaan saada vaihdetuksi meedium joustimet kovaksi, eikä Muuramen joustosäleet edesauta asiassa. Koeponnistelujen pohjalta joustinpatja tuntui kelvommalta, mikä hankaloittaa asiaa huomattavasti.
Mutta mitä ihmettä tehdä vanhalle kelvolle kalustolle, kaatiksellekkaan ei raaskisi (itkuhan siitä). Mahtaisikohan kierrätyskeskus tai joku Joulupata kelpuuttaa setin, että hakisivat maksutta?
Kaksi harkintaa tässä nyt, mikäli oikein laskin.
Jatkan koeponnisteluja.
MacKonte
30.12.2017, 16.32
^^Pistä Tori.fi myyntiin. Me uusittiin runkopatjat vuosi sitten. Pistin lähes 20v vanhat, mutta ehjät runkopatjat tuonne myyntiin parilla kympillä kappale ja samana päivänä ne oli menneet. Naapurikaupungista perhe tuli hakemaan mökkisängyiksi.
"Myynti" kirppishinnalla on yksi hyvän omantunnon antava tapa päästä irti kamasta, huonon mielen jättävä on kuskata ne lähimetsään! Muuramesta saa paria kymppiä paremman hinnan, varmaan katoavat nopeasti kun viitsii ilmoittaa Torilla.
Meidän skidille ostettiin potkulauta, mallia lasten mutta 10-tuumaisilla sisurein varustetuilla kumeilla. Suosittelen lämpimästi noiden täysmuovinakkien sijaan. En tiedä löytyykö aikuisten mallia, luulisin...
Sisätiloihin tuo lienee kustannustehokkaampi, en usko ilmanakillisia löytyvän <70€.
Muinoin yhdeltä vintiltä löytyi Wermachtin käsijarrullinen ilmakumipotkuri ihan
"sponssimerkkeineen". Isäukko "hukkasi" jonnekin ja oletettavasti kuili naamaansa.
Takaloksussa oli pieni peltinen D-soikio.
Jopotuinen
31.12.2017, 00.20
^^Pistä Tori.fi myyntiin. Me uusittiin runkopatjat vuosi sitten. Pistin lähes 20v vanhat, mutta ehjät runkopatjat tuonne myyntiin parilla kympillä kappale ja samana päivänä ne oli menneet. Naapurikaupungista perhe tuli hakemaan mökkisängyiksi.
Juu, googlasin Muuramen arvoksi 250 €. Täytyy ihmetellä jostain ottaja, itseasiassa myyjä tarjoutui, jotta jos he vaikka tavoistaan poiketen ottaisivat... (=kaatopaikka). NO GO.
Lateksi petarin kuoret vedin eilen koneessa läpi 60 asteen tehopesulla, patjojen kuoret huomenna. Ehkäpä kierrätyksen kaiffarit nuo sitten kelpuuttavat.
at. Itse en kyllä käytettyä petiä, mutta mitäs ne majoitusyrityksissä ovatkaan...?
Pitää kai harkita äänipöydän läpikäymistä samalla, kun plugin tip katkesi sisään, auki se on otettava joka tapauksessa.
tempokisu
01.01.2018, 19.32
Harkinnassa pitäisikö huomenaamulla kuitenkin käydä kokeileen pystyykö siellä ...pystynkö minä siellä ajaan fillarilla. Jos ei, niin tulee pieniä järjestelyjä työmatkojen suhteen.
Ja pitäisikö alkaa piirtään pääsiäiskortteja? oon piirtäny vaan joulukortteja, mutta tuli mieleen nahkee pääsiäiskortti-idea. Tuossa jo suttupaperille vähän hahmottelin...
Mihinkä suuntaisi talvilomalla (lähinnä kamppailu Ylläs vs. Saariselkä, vai käviskö vuosien tauon jälkeen Pyhä-Luostolla?)
Ja pitäsikö sen maaliskuun alussa vai lopussa?
Ohiampuja
02.01.2018, 14.15
Harkitsin vanhan Sonera liittymäni vaihtamista Elisan liittymäksi. Olen ollut periaatteellinen PTL - Telen asiakas siitä asti kun eka NMT puhelin tuli ostettua. Ja olihan tuolla Keski-Suomen korvissa Soneran kuuluvuuskin aikanaan parempi kuin Radiolinjan.
Nyt yllyke tuli siitä kun tajusin että koko Sonerassa ei ole enää tippaakaan Suomalaisuutta jäljellä. Ja Elisa taasen olisi aika Suomalainen yhtiö tuota yrityjohtoa myöten.
H. Moilanen
03.01.2018, 13.30
^^Pistä Tori.fi myyntiin.
Käsittämätön foorumi kaiken paskan myymiseen. Myin vanhan keittiön kodinkoneineen "pura ja vie pois" meiningillä. Kaks ukkoo hikoili pari tuntia ja vei kamat mennessään. Sais melkein satasen rahaa, säästyin työltä ja kaatopaikkamaksulta. Vaihtoehtoisesti olisin voinut maksaa saneerausfirmalle noin 500 ekkeriä saman työn teettämisestä.
^meillä on vaihdettu sänkyjä urakalla... kalliiksi tullut etsiä selälle sopivaa
Harkitsin aika pitkään Tempurin patjaa kunnes sitten ryhdyin toimeen. Oli hyvä hankinta ja voin suositella.
PikkuPatleetti
03.01.2018, 15.26
Kävellen vai pyörällä harrastamaan liukastelua?
Päätös: pyörällä.
H. Moilanen
03.01.2018, 15.52
^Vaimon hakeminen jatkuu...?
tempokisu
04.01.2018, 12.40
Suunnittelen tässä jo kovasti nahkiais-korua. Mietin voisiko hahmotelman tehdä jostain "massasta" ensin ja sitten sen pohjalta saada oikeen kokoisen korun.
Jopotuinen
04.01.2018, 13.41
^Muotti ja uudenvuoden tina. Ipanana nuita tehtiin paljonkin.
Jopotuinen
04.01.2018, 14.01
Sänky taitaa olla tämä, tänään käyn kaupat sopimassa.
Varmistustsekkaus vielä ko. puodin muihin malleihin, ennen käden puristusta.
5-vyöhyke pussijouset, kova + lateksipetari + pääty + petarin rakkaudentahrasuoja (lue niskahiki) + koristetyynyt + mustanruskeat jalat, Hilding från Närppes.
Korkeutta hökötyksellä petarin kanssa 62..63 cm, niin on sitten helppo kavuta äijänkäppyränäkin.
Kuvan sivutaskut ei tule. Yritän vielä ruinata rekvisiittana (ei myytävänä) olleet sänkykankaasta tehyt tyynyt kuormaan mukaan. Kankaan väri kuvasta hieman tummempi harmaa, livenä nähtynä ihan ok.
https://www.stemma.fi/files/product_image/123260/Hilding%5FFeel%5Frp%5F2x90%5F2.jpeg
tempokisu
04.01.2018, 14.12
^Muotti ja uudenvuoden tina. Ipanana nuita tehtiin paljonkin.
Mä teen paperimassasta ( kastelee sanomalehteä tai veskipaperia) , tai muovailuvahasta, tai virkkaan/kudon.
Jopotuinen
06.01.2018, 09.30
Kestäisiköhän muovailuvaha sulan tinan lämmön, muistelisin sen olevan 230 asteen tuntumassa?
hissitolppa 160 vai 185mm?
tempokisu
06.01.2018, 13.32
Kestäisiköhän muovailuvaha sulan tinan lämmön, muistelisin sen olevan 230 asteen tuntumassa?
Ai miksi muovailuvaha pitää paistaa, ei se vaha ole mikään syötäväksi tarkoitettu nahkiainen? pyörittelee vaan sen mallipötkylän ja se on valmis siinä. Tässä oli tarkoitus vaan tehdä malli että mikä koko ja muoto, ei valmista korua ite. Koru/t tulisi sitten hopeesta.
kokeile milliput se pitäis kestä
Jopotuinen
06.01.2018, 14.24
mikäs peti on kyseessä? me harkittiin aikanamme Unikulman kymppitonnin sänkyä, mutta googlettelemalla löytyi kohtuu paljon huonoa, joten onneksi ei satsattu moista summaa... tuli vaan mieleen kun noi vyöhykkeet sieläkin oli. jousia on kuulema paria jäykkyyttä ja sitten se on muka sulle räätälöity.
Stemma mm. myy tota, nyt kamppis -30%.
Hintaa 1300 € aiemmin kerrotun mukaisesti tuunattuna, mutta hintaan en ole tyytyväinen, joka ei mielestäni vastaa laatua. Pari satkua tuossa edelleen liikaa. Perussettinä taisi olla 790 € tjsp.
Kankaiden laadusta ei kerrota mitään, mutta jos olisi jotain kertomoisen arvoista, kerrottaisiin kyllä. Edes koristetyynyjen pestävyydestä ei löytynyt tietoa. Myyjä vain naureskeli, että ekaa kertaa kysytään sängyn pesuohjetta.
Päädyn oletan olevan koputtelun perusteella pelkkä vanerilaatikko, jonka päällä pelkkä kangaspussi (tulevat muuten erillään) ilman vanua, jonka luultavasti joutuisin sinne lisäämään kulmikkuuden pehmentämiseksi.
Hyvää 10 cm paksussa laatikossa kuitenkin on se, että voin sahata siihen aukon pistorasialle johon pistotulppa voi painua kangas edellään ja mahdollistaen päädyn alareunan kiilaamisen sängyllä jalkalistaan asti, yläreunan varatessa seinää vasten. Olee siinä sitten tukevasti.
Kun tarkastelee koko hökötyksen työnlaatua, onhan se vähän itsetehdyn oloinen. Tietty ryhdikkyys ja linjakkuus loistaa poissaolollaan.
Tänään piti mennä heruttamaan vielä hinnasta pois, tai sitten samasta kankaasta tehyt koristetyynyt päiväpeitteen päälle kylkiäisiksi. Mutta Loppiaisen tähden ovi olikin reikelissä.
Joku kuluttajalehti testasi eri hintaluokkien joustin, runko ja vaahtomuovipatjoja. Tuloksista havaittiin, että hintalapulla ei ollut mitään merkitystä patjojen ominaisuuksiin. Ne kakki olivat tismalleen yhtä hyviä.
Tärkeintä onkin löytää itselle se mukavin ratkaisu, sen jälkeen voi hintalapuilla makustella sellaisen näköisen, kun haluaa.
Vyöhykejousilla tarkoitetaan lantion ja hartian seudun kohtien hieman ohkaisempia jousilankoja ja syvempää joustoa, ei kummempaa.
Jyskiltä olisi suunnilleen vastaava (mutta laadukkaammin tehyn näköinen) setti karvan vajaan tonnin, mutta kuosi olisi ollut musta ja sitä ei sitten kelpuutettu.
Jyskille myös iso plussa kattavasta infosta kohdassa tekniset tiedot nettisivuillaan.
Ja sänkykauppa jos mikä, on mielikuvakauppaa isoilla hintalapuilla ja joka ei korreloi laatua millään tavoin.
Jensen sänkypääty yksistään tarjouksessa 1100 €, henkselihinta 1500 € :)
tempokisu
06.01.2018, 14.33
^ ei hyvääpäivää, sänky melkein mun kuukausipalkka. Itellä on joku kympin sänky, peruja jo ekasta asunnostani 30 vuotta sitten. Ihan hyvin kelpaa.
No, rikkailla on hianot sängyt ja köyhillä vaatimattomampi peti. Ei kyllä tulis mieleenkään ostaa tuhannen euron sänkyä!
Jopotuinen
06.01.2018, 14.49
^^ Olet pitkälti oikeassa tuossa sänkyasiassa, kevytkin kun olet. Mutta myös niin huonouninen, syy/seuraus - sänky?
Mutta, ne saamarin kermaperseet, vai mitä ne oli :)
Onneks määen pelaa nuihen muovi-ipanoiden kanssa, niin mulla on varaa sänkyynkin. :D
Toisaalta, nyt taisi kuitenkn jäädä yksi epäonnistunut hankinta kokematta, kun olikin putiikki closed.
Pitäiskö purkaa työsopimus vielä kun koeaikaa on hetki jäljellä.
Työnteon edellytykset on vaihtunu asennosta "unelmaduuni" kohtaan "***** mitä pelleilyä" ihan parin viimeisen viikon aikana.
Työn tekijän näkökulmasta sopimus on varsin helppo purkaa myöhemminkin. Eli hae uusi duuni ja sitten loparit. Ellei tilanne ole vakava. Sen oon itsekin oppinut, että pois vaan jos pidemmän päälle joka aamu ottaa päähän mennä töihin. Firmat ei nykyään sitoudu työntekijään, niin ei kai tekijänkään tarvitse sen enempää sitoutua. Vaihtoon vain aina kun tulee parempaa paikkaa tarjolle.
Mitäpä vielä?
Blackborow
06.01.2018, 18.33
Pitäiskö purkaa työsopimus vielä kun koeaikaa on hetki jäljellä.
Työnteon edellytykset on vaihtunu asennosta "unelmaduuni" kohtaan "***** mitä pelleilyä" ihan parin viimeisen viikon aikana.
Ehdottomasti. Been there done that eikä harmittanut yhtään jälkikäteen. Ainoa mikä harmitti, että pari ylimääräistä viikkoa kiusasin itseäni tuon kanssa.
tempokisu
07.01.2018, 20.19
^heheheh... me oikeesti harkittiin sitä kymppitonnin sänkyä.
KÄÄK! älkää enää puhuko mun nukeista mitään, ne on halpoja ostoksia. Ostokset tulojen mukaan.
^ niin sitä joskus nuorena kuvitteli että tällä koulutuksella saa sen "unelmatyön", kävi aivan päinvastoin. Nyt en enää tee mitään "tulevaisuutta varten", koska sitä tulevaisuutta ei todennäköisesti ole. Pska työ on sitä varten että vapaa-ajalla voi sitten tehdä niitä kiinnostavampia juttuja.
Harkinnassa huomena työmatka-autoilua. Työpaikan sisäpiha saatiin vihdoin ja viimein valmiiksi. ( eihän siinä menny kun 5 kuukautta...pieni nykyisin kahden auton (laillisilla paikoilla) sisäpiha).
Itsellä toimii mahdollisimman kova sänky. Pitäisi uusi hommata. Vinkkejä? =)
Nuo 10 000 € sängyt ei oo itsäni vakuuttaneet. Laadukas patja toki pitää olla ja kunnon kireydellä joudet. Sijauspatjat ja petauspatjoja ei välttämättä tarvitse riippuen patjasta.
Sänkyvalmistajat toki koittavat monimutkaistaa ja keksiä kaikkea mukamas tarpeellista, jotta käyttäisimme rahamme heidän tuotteisiin.
Futon muistaakseni mallia vähän perusmallia kalliimpi (pehmeämpi) + villapetari + Ikean sänky jossa paras/kallein säädettävä sälepohja = erittäin hyvä. Ainut huonopuoli että Futonia pitää parin viikon välein rullata ja käännellä että pysyy kuohkeana
Itsellä toimii mahdollisimman kova sänky. Pitäisi uusi hommata. Vinkkejä? =)
Meillä ns normisänky sälepohjalla mutta lateksipatjalla varustettuna. Omalle vaivaiselle selälle toi on ollut hyvä (=riittävän kova).
H. Moilanen
09.01.2018, 14.19
Autoon virisofta. Luvattu 270 hp kuulostaa etuvetoon vähän överiltä, kun vakiotehoillakin (190 hp) luistonesto rajaa etenemistä tuon tuostakin.
^mitäs tollaset softat kustantaa?Oleellisempaa on, paljonko kytkin maksaa ja sen mahdollinen vaihtotyö :)
Mitäpä vielä?
H. Moilanen
10.01.2018, 11.29
^mitäs tollaset softat kustantaa?
Vajaan tonnin.
Oleellisempaa on, paljonko kytkin maksaa ja sen mahdollinen vaihtotyö
Hä? Ajaaks joku vielä keppivaihteisella?
Vajaan tonnin.
Hä? Ajaaks joku vielä keppivaihteisella?Kytkin löytyy nykyisin myös useista automaateista, monista kaksikin.
Mitäpä vielä?
H. Moilanen
10.01.2018, 13.30
^Valitettavasti. Ei tosin meikäläisen autosta.
TheWhey vai Pepsi?
(no, vastasin tähän kyllä jo hankintasi ketjussa)
^mitäs tollaset softat kustantaa?
Volvolla ainakin noin 1100-1200 eurolla saa softat ja hilppeet että laitos on sit 100% laillinen (sisältää katsastusmaksut). Tosin ei ne Polestar ohjelmoinnit muistaakseni ihan noin isoja tehonnousuprosentteja lupaa mihinkään malliin. Aikaisempaan D4:seen kannatti mutta tähän uusimpaan moottorimalliin itsellä ei kannata kun ei tule kuin muutama hepo lisää, ei edes kymmeniä. On vissiin jo "optimoitu" softa valmiiksi tehtaalla ettei asiakkaan tarvii vaivautua. Ja tuohon entiseen D4:seenkin oli kyseenalainen kannattavuus kun tuli sit vaihdettua auto kuukauden päästä optimoinnista. Meni rahat niin sanotusti murrin perseeseen.
H. Moilanen
10.01.2018, 16.57
On vissiin jo "optimoitu" softa valmiiksi tehtaalla ettei asiakkaan tarvii vaivautua.
Itseasiassa Volvon koneet ovat kohtuullisen hyviä virityskohteita koska ovat lähtökohtaisesti "aliviritteisiä" suhteutettuna mekaanisiin ratkaisuihin.
Jopotuinen
10.01.2018, 17.17
^ Veronkiertoa! :D
H. Moilanen
11.01.2018, 12.08
^Tai modulaarista tuotantoa.
Itseasiassa Volvon koneet ovat kohtuullisen hyviä virityskohteita koska ovat lähtökohtaisesti "aliviritteisiä" suhteutettuna mekaanisiin ratkaisuihin.
Joo, ne pienemmän pään moottorit (D2,D3 ja D4). Niistä saa ohjelmalla suht hyvin puristettua isoveljen verran tehoja. Ja sama varmaan bensakoneissa. Mutta sit taas D5 ja T6:ssa ei softa enää paljoa tuokaan lisää kun tehtaalla jo ilmeisen kohdalleen tehot säädetty softalla. Tai en tiedä D5:sta mutta näin ainakin tuon T8:n pohjalla pyörivästä T6:sta. En tiedä tosin sitten että jos käyttää jotain muuta virisoftaa mitä Volvon omaa Polestaria, jotta alkaako nekin sitten jostain D5:sta tai T6:sta antaa paljonkin enemmän vielä tehoja. Mutta Volvo takaa noiden Polestar softien kanssa että takuu säilyy autoissa täysin ja antavat tarvittavat paperit että voi käydä katsastuskonttorilla hakemassa hyväksyntäleimat muutoskatsastuksesta jolloin auto on 100% laillinen edelleen. Mitä se ei noiden muiden virityspajojen kohdalla liene.
Ontopic: Kovanen vai normitaksi. (offt: normitaksiin päädyin kun Kovasen taso laskenut kuin lehmän häntä joten turha odotella kyytiä turhaan pitempään mitä normitaksilla tullen)
H. Moilanen
11.01.2018, 12.45
^Esimerkkinä BSR tarjoaa D5 (VEA) koneesta 290hp tehoja. T5, T6 ja T8 ovat vielä julkaisematta, aika näyttää mitä näistä saadaan pihalle. T3 ja T4 koneista tarjoillaan ihan kivoja tehonnostaja; sen perusteella isommistakin olisi lupa odottaa suuria. Kolmansien tahojen softallahan takuu menee, jos asiasta jää kiinni. Orkkissoftan pystyy palauttamaan ongelmatilanteessa ohjainlaitteeseen tarvittaessa. En tiedä saako sieltä silti irti tiedon että softaa on vaihdeltu/muutettu jne. Ehkä saa, mutta ei se ainakaan tavalliselle asentajalle edes merkin omalla diagnoosilaitteella selviä.
Laillisuusaspekti ja muutoskatsastus on vähän niin ja näin, lähinnä kiinnijäämisen riskin kautta ajatellen. On totta ettei auto ole enää laillinen jos sen tehoa on nostettu alkuperäisestä. Tosin pelkällä ohjelmistolla tehdystä muutoksesta ei voi jäädä kiinni katsastuksessa muutoin kuin itse avaamalla turpansa. Oikein tehty viritys ei muuta katsastuksessa mitattavia pakokaasupäästöjä, eikä virisofta näy katsastusmiehen OBD-testerillä.
Blackborow
11.01.2018, 13.10
Ajaako joku vielä dieselillä :seko:
H. Moilanen
11.01.2018, 13.48
Miksi ei ajaisi? Käyttövoimavero tulee kuitattua melko pienellä vuotuisella ajosuoritteella.
Ja kun poistaa takapenkit mahtuu fillarit kyytiin ja vero pienenee pakettiautoksi rekisteröitynä. Mutta eikö tuollainen viritys onnistu näppärältä kotihakkerilta halvemmalla?
Ajaako joku vielä dieselillä :seko:Mun vaihtoehdot on: vapaastivalittava omakustanteinen tai firman sponsoroima nokivasara. Eli ajan dieselillä.
Ajaako joku vielä dieselillä :seko:
Totta ihmeessä. Dieselin tarjoama teho/vääntö on hyvää tasoa, polttoainekustannukset ovat alhaiset. Lisäksi se on ilmastoystävällinen vaihtoehto matalien hiilidioksidi päästöjensä vuoksi. 2.0L, 190Hp, 400nm vääntöä, kulutus alle 5.4l /100km. CO2 128g/km, ja kaikki nuo lukemat automaatilla nelivedon kanssa.
Käyttövoimavero on ihan toinen juttu, mutta sen sietää kun kaikki muut asiat tuossa paketissa ovat kunnossa. No brainer, ei tässä ole mitään harkittavaa.
tempokisu
12.01.2018, 09.37
Käydäkö ollenkaan äänestämässä? kaikki ehdokkaat on rikkaita ja Haavistokin tuossa leveilee miljoonatalollaan. pyh. "Kansa haluaa Haaviston toiselle kierrokselle" - kuka haluaa?
Tai jos äänestäisi ihan piruuttaan sitä ehdokasta jonka vaalikone mulle valitsi :p
Käyttövoimavero tulee kuitattua melko pienellä vuotuisella ajosuoritteella.
Miten sen nyt ottaa. Aamulla bussimatkan aikana vakoillessa polttoaineen hinnat eräällä ohiajetulla Shellillä: Diesel 1.365e, 95:nen 1.445e.
Jos nyt otetaan että ero olisi 0.1e/L, 450e vuotuisen käyttövoimaveron pitäisi ajaa 81818 km ennenkuin olisi tuo pelkkä 450e
kuitattu (oletetaan että keskikulutus olisi 5.5L/100km). Vai laskinko väärin? Mielestäni 82tkm ei ole "melko pieni" vuotuinen ajosuorite.
Miten sen nyt ottaa. Aamulla bussimatkan aikana vakoillessa polttoaineen hinnat eräällä ohiajetulla Shellillä: Diesel 1.365e, 95:nen 1.445e.
Jos nyt otetaan että ero olisi 0.1e/L, 450e vuotuisen käyttövoimaveron pitäisi ajaa 81818 km ennenkuin olisi tuo pelkkä 450e
kuitattu (oletetaan että keskikulutus olisi 5.5L/100km). Vai laskinko väärin? Mielestäni 82tkm ei ole "melko pieni" vuotuinen ajosuorite.
Et huomioinut säästynyttä polttoaineen määrää.
^Aika moni bensalaitos menee samaan varmaankin nykyään jo, ja päinvastoin, moni kiisseli kuluttaa sekalaisessa ajossa enemmän. Diisseli kyllä nykyään saaaaakelin kallista kun on melkein jo 95:sen bensan hintaista, se täytyy kyllä sanoa vaikken itse diisseliä käytäkkään (98 on valintani (tai sähkö tolpasta)).
Mutta summa summarum, jos laskin oikein, ei ole kellään normipälliäisellä mitään järkeä ostaa diisseliä ainakaan polttoaineen kulutuksen halpuuden perusteella.
H. Moilanen
12.01.2018, 12.06
^Aika moni bensalaitos menee samaan varmaankin nykyään jo,...
Nopea vilkaisu muutaman automerkin nettisivuille paljastaa keskiluokkaisen bensavehkeen naukkaavan 35-50% enemmän litroja, kun verrokkiparina on vastaavantehoiset bensa ja diesel. Tuollainen ero tasottuu noin 20 tkm ajolla.
Meidän perhe osti juuri 2008 vuoden diesel farkku Golfin. Hieman vanhempi edellinen auto Ford Mondeo vei bensaa n. 2 litraa enemmän. Aika järhetöntähän oli tosiaan vaihtaa. n. 15000tkm ja verot kuitattu.
Nopea vilkaisu muutaman automerkin nettisivuille paljastaa keskiluokkaisen bensavehkeen naukkaavan 35-50% enemmän litroja, kun verrokkiparina on vastaavantehoiset bensa ja diesel. Tuollainen ero tasottuu noin 20 tkm ajolla.Oma henk.koht. kokemus on, että dieselit normaalisti pääsevät lähemmäksi normikulutusta ja myös pysyvät siinä. Nykyinen VAG-diesel syö aina n. 6 l/100km naftaa (valmistaja ilmoittaa 5l/100km), olkoot ajo kaupunkia, sekalaista tai maantietä. Hieman ehkä desimaalin jälkeinen luku muuttuu. Edelliset bensaturbot söivät kaikkea mahdollista 6-10l/100km välillä, vaikka ajoprofiili on aivan sama. Ja kulutukset tässä siis laskettu tankillisista.
noniinno
12.01.2018, 17.54
Dieseleissä on niin rajusti ympäristöä säästävää tekniikkaa, että muutamaa vuotta vanhempaa nokivasaraa en ostaisi. Takuuajan päättymisen jälkeen vähemmän houkuttelevia härveleitä.
Dieseleissä on niin rajusti ympäristöä säästävää tekniikkaa, että muutamaa vuotta vanhempaa nokivasaraa en ostaisi. Takuuajan päättymisen jälkeen vähemmän houkuttelevia härveleitä.
Kuin myös bensakoneissa. Ja sähköautoissa on järjettömän hintaiset akut, ja hybrideissä sitten tietysti yhdistelmä kaikista ongelmista.
Kaverilla 2009 vm. Paremman pään auto, josta petti moottori juuri äskettäin. Merkkiliikkeen hinta vaihto moottorille vetää hiljaiseksi, sillä saisi 10 mun vanhaa koslaa, joka yhä vaan kulkee.. Ja kyseessä bensakone. Luultavimmin keksimmä halvemman vaihtoehdon.
Mitäpä vielä?
Blackborow
12.01.2018, 18.26
Kuin myös bensakoneissa. Ja sähköautoissa on järjettömän hintaiset akut, ja hybrideissä sitten tietysti yhdistelmä kaikista ongelmista.Bensakoneista puuttuu kuitenkin kusisysteemit toistaiseksi ja niihin ei tartte pahemmin vaihdella ruiskusuuttimia jne.
^Aika moni bensalaitos menee samaan varmaankin nykyään jo, ja päinvastoin, moni kiisseli kuluttaa sekalaisessa ajossa enemmän. Diisseli kyllä nykyään saaaaakelin kallista kun on melkein jo 95:sen bensan hintaista, se täytyy kyllä sanoa vaikken itse diisseliä käytäkkään (98 on valintani (tai sähkö tolpasta)).
Mutta summa summarum, jos laskin oikein, ei ole kellään normipälliäisellä mitään järkeä ostaa diisseliä ainakaan polttoaineen kulutuksen halpuuden perusteella.
Sinä lasket niillä ilmoitetuilla kulutuksilla. Oikeastihhan ero kulutuksessa on edelleen iso bensa/diesel autojen välillä. Minulla on nyt ajossa vanhempi s80 volvo, ja tuo syö kyllä liki 5l vähemmän dieseliä mitä vastaava bensa versio. Samaa katseltiin kaverin uudehkosta 500 sarjan bemarista. Varsinkin kaupunkiajossa ero on julma.
^just noin. Nykyaikaisess dieselissä kaupunki ja maantie kulutuksen ero on pieni. Olen ihmetellyt juuri nykyistä 2015 ja edellistä 2011 dieseliä. Sama auto, sama mosa uudempana versiona, molemmat neliveto automaatteja. Kulutusero noiden välillä on 2-3desiä /100km , uudemmalla vähemmän eli kehitystä on tapahtunut. Samalla teho on noussut 5Hp. Toki viripajalla tuosta vielä kaivettaisiin lisää tehoja, mutta sitten se ei mene enää Euro6 päästönormeihin. Alle 5v ikäiset dieselit on oikeasti hienoja laitteita.
Bensavehkeet tuntuu rankaisevan juoppoudella raskasjalkaista kuljettajaa dieseliä enemmän. Samoin, jos aletaan hinailemaan jotain suurempaa, tosin tuossakin on melkoisia eroja merkkien välillä.
Mitäpä vielä?
MacKonte
12.01.2018, 19.38
Kuin myös bensakoneissa. Ja sähköautoissa on järjettömän hintaiset akut, ja hybrideissä sitten tietysti yhdistelmä kaikista ongelmista.
Vuosien mittaan alla on ollut isoa ja pientä bensakonetta, samoin isoa ja pientä dieseliä. Kaikissa on ollut omat ongelmansa ja kaikki ovat syöneet tolkuttomasti rahaa. Ilmeiseti nykyiseen hybridiin on saatu sen verran sopivasti yhdisteltyä nuo ongelmat, että ne kumoavat toisensa. Pieni kulutus, pienet käyttömaksut, halvat huollot, toimintavarma tekniikka, tilaa saman verran kuin edellisessa citymaasturissa... ja rahaa on jäänyt aiempaa enemmän pyöräilyharrastukseen.
Oman merkin malliston suosittu farkku muuten vie dieselinä 4.2l/100km ja hybridinä 3.9l//100km. Suorituskyky molemmissa likimain sama. Käyttömaksuissa on satasien ero dieselin harmiksi. Onhan hybridi toki 700€ kalliimpi ostohinnaltaan.
Jopotuinen
12.01.2018, 21.37
Heh!
Mää painelen edelleen jo yli 20 v kokemuksella tällä samalla SAAB 9000. 2017 ainoat huoltokustannukset oli uudet kesärenkaat, nekin 250 € alle pyöräytettynä. Edellisenä vuonna pakoputken kannatinkumeja, kun ajoin huomaamatta kovin hidastetöyssyn yli (tähystelin tapani mukaan huolellisesti sivuille, jotta onko suojatielle pyrkijöitä, enkä huomannut töyssyä suoraan edessä).
Äänetön kabiini, junan vakaa kulku, über mukava jakkara, myös äärioloissa tehokkaasti näpelöimättä samoilla asetuksilla kesät/talvet toimiva HVAC, eikä huolta korroosiosta. Tähän ei moni uusikaan auto pysty.
Autoa ei tartte myöskään juurikaan korjata, koska siinä ei juurikaan ole korjattavaa.
Ympäristöystävällinenkin se on. TM:n Lontoossa tekemien mittausten mukaan, tämän edistyksellisen vähäpäästöisen moottorin pakoputkesta ulos virrannut ilma oli puhtaampaa, moottoriin sisään virrannut ilma.
Ko. artikkeli löytyy kassakaapistani.
Ja kyllä, Saabismi ON hieno sairaus! :)
Harkinta: Vaihtaisiko jo auton uuteen? (Ei kannata)
noniinno
12.01.2018, 23.09
Hybridihän on perinteisesti fillarifoorumin kestosuosikki. Ei vaan, sellaisen minäkin ostaisin. En vaan tiedä, miten sopivat kärryveturiksi..?
Ja kyllä, työkaverilla on vuosituhannen vaihteen saappi, ja on kyllä ihme vehje mitä tulee valmistuksen laatuun, kyytiin ja tehoon. On kyllä luottopeli. Jos nyt vähän soppa maistuu, mutta sehän on köyhien ongelma.
Basisti ostaa bensaa aina 20 e. setelillä ja sanoo bensan maksavan aina saman verran!
Ymmärrän hyvin Saabisteja, kun ajan myös pian 20v. täyttävällä ruotsalaisautolla, V70, automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, ajotietokone, luottohuoltomies kehuu, mittarissa vasta 360 tuhatta, paljon seisoo, mutta kun tielle pääsee ei kyydit parane vaikka uuteen nousis. Pyörä sopii kokonaisena sisälle, ei jää mitään toiveita vaille...😁
Etusivu täyteen!
Tai 50/60 muutan kirjani Kemiin ja asun Rovaniemellä.
Nastarengas kiekot Trek Stacheen. 27.5 vai 29?
Jopotuinen
14.01.2018, 12.12
Vastaisiko ”Telian” kyselyyn ja saisi "ilmaisen" i-luurin?
No en kyllä. Huijausta. Yrittävät narrata maksamaan luottokortilla 1 € jonkin toimituskulun tms. varjolla. Samalla sitoudut johonkin (pienellä painettuna jossain) ja sen jälkeen alkaa se varsinainen rumba luottokorttilaskujen kanssa, josta ei pääse eroon millään.
Tuohon sisältyy myös jokin parin minuutin aikalaskuri, jottet ehtisi asiaa miettimään tai tarkistelemaan.
Sivun osoitteen kun kopioi ja liittää johonkin tekstieditoriin, niin sieltä paljastuu ihan vallan muuta kivaa, kuin Telia.
Jos netissä tai sähköpostissa törmäät alla olevaan, ohita se. Ilmaisia luureja, niitä nyt vaan ei ole oikeasti olemassa. ;)
Edit: Kaivelin ehtoja ja näin sanovat:
When you buy a subscription to PointWorld, we will automatically upgrade your account to a Premium member, and you can immediately make use of your advantages. The Premium membership works in the way that you will stay a Premium member until you unsubscribe (please see cancellation terms below). When you agree to the subscription you simultaneously agree to make these automatic payments for the full amount of 49.00 € for 30 days (if Gold membership was selected), up until the subscription is ended.
https://pic.useful.fi/rk0S69OEG.jpg
Jopotuinen
14.01.2018, 13.17
Ja aina vaan paranee, nyt pukkasi tollasen feikki sivun.
Asia on helppo todeta kilauttelemalla sivun lopussa olevia linkkejä muihin artikkeleihin, jotka eivät johda mihinkään.
http://www.is.fi.digitoday.48u.xyz/11/1telia.html?clcsr=1&usrch=&cpnid=2059758&cid=508&sid=498312&zid=2416487&vid=18057034
https://pic.useful.fi/ryDfl3uNG.jpg
Maantie- vai aika-ajotanko. Eipä juuri tule tempoa ajettua, mutta toisaalta kiinnostaisi kokeilla aerompaa.
tempokisu
17.01.2018, 23.15
^ maantie. Harmi että heitettiin vanha tempotanko helkkariin, olisin antanu ilmaseen sulle. Hieno hiilikuituinen tempotanko. Jos et aja kisoja, tempotanko on turha härpäke.
Mä harkitsen vakavasti että jätän yhden työpäivän viikosta pois; sitten ei kyllä ostella yhtään nukkeja eikä paljo muutakaan. Tulee just toimeen, mutta tuntuu vaan että terveys ei enää kestä. Näillä jännitysverenpaineilla olotila on kammottava. Pari kertaa on tullu hyvin hyvin lyhyt "poissaolo"hetkonen.
Aloin pehmittämään kotona uuden täpärin hankintaa. Viimeksi syksyllä menin sanomaan, että nyt olisi 4500 euron YT tarjouksessa 3700 euroa ja olisin ostamassa. No sehän oli silloin virhe kun asia tyrmättiin jyrkästi. Olisi pitänyt vain tilata ilmoittamatta.
Nyt sitten olen itsekin kallistumassa siihen, että 2500 euron Canyon Spectral AL 6.0 on mulle ihan tarpeeksi ja kerroin kotona asiasta. Kerroin viime ajat haaveilleeni 4500 euron Santa Cruzin kuitupyörästä mutta että tuollainen 2500 euron pyöräkin voisi olla ihan ok. Ei rouva suoraan kommentoinut mitään mitä voi pitää ihan positiivisena alkuna.
Jättäisikö seuran? Tajusin etten ole aikoihin osallistunut ajoihin tai muihin tapahtumiin.
JA
Alkaisko perua nettikauppojen asiakasposteja... joku XXL, CRC, Wiggle ja Hibike lähettää niitä hulluna monia viikossa.
...Kerroin viime ajat haaveilleeni 4500 euron Santa Cruzin kuitupyörästä...
Kannattais ostaa se minkä oikeasti haluaa eikä kompromisseja. Muuten mietityttää jälkeenpäin.
Seurajuttu mietityttää välillä itseänikin. Kävin kokonaista yhdessä kruisissa viime kesänä. Tosin joka vuosi on ajatus käydä taas vähän useammin.
Niiden harvojen maantietä ajavien seurakaverien kanssa sovitaan satunnaiset lenkkimme whatsupissa.
äksäksälliä ja muita myös itsekin harkitsen karsivani. Harvoin avaan niitä ja klikkaan, että lataa kuvat. Monelta olen kyllä pyrkinyt eroamaankin. Hyvin tarjoavat sen unsubscribe-jutun siellä viestin lopussa mutta aina ne ei tunnu tehoavan. Ovat varmaan vain tyytyväisiä, kun sitä kautta varmistuu, että viestit menee perille...
Säännöllisesti lähettäviä josta en nyt ole vielä saanut erottua (siis omaa laiskuuttani muistaakseni kaikkien osalta) on xxl, rose, Stowa, intersport, blue tomato, wiggle
tempokisu
01.02.2018, 13.25
Harkitsin aamulla lähteäkö reippaasti fillarilla, vai osan matkaa autolla. Päädyin 10km autolla, vähän yli 3km fillarilla. Ei huvittaisi takastullessa taas mennä autotielle.
Nyt harkitsen josko tilaisi kuitenkin sen nahkiaisensuu-kravatin. Siis voihan naispuolinenkin laittaa kauluspaidan, kravatin ja vaikka liivit. Kravatit on nyt alennuksessa, kyllä mä taidan tilata. Tai siitä voisi tehdä nukelle kivaprinttisen mekon, eli jos tilaisi kaksi....no yksi nyt kuitenkin.
ISP- vai MW -lenkki tänään?
Mistä sitä uusi hyvä mekaanikko? Ollapa vähemmän kalustoriippuvainen harrastus.
Jami2003
03.02.2018, 19.42
Mistä sitä uusi hyvä mekaanikko? Ollapa vähemmän kalustoriippuvainen harrastus.Ei muuta kuin mekaanikonhaku -ketjua pystyyn [emoji6]
Kameraksi yi 4k +? Spekseillä ja testikuvissa gopro tasoa mutta edullisempaan hintaan.
tempokisu
04.02.2018, 19.47
Ei muuta kuin mekaanikonhaku -ketjua pystyyn [emoji6]
:p minullapa on oma mekaanikko ( ja vielä Suomen paras) , mutta en anna yhteystietoja.
sähköläski
10.02.2018, 23.25
Hommaisko jostain telineet korollan katolle, ja kiinnittäis niihin Kästlet? Ympärivuotisesti.
Bikesterista yritin katsella toisia talviajohaalareita, mutta ainoat oikeasti kiinnostavat olivat Pearl Izumin unisex-mallia, jonka istuvuudesta ei voi olla lainkaan varma. Miksi naisten vaatteissa pitää olla aina niin suppea valikoima?
Bikesterista yritin katsella toisia talviajohaalareita, mutta ainoat oikeasti kiinnostavat olivat Pearl Izumin unisex-mallia, jonka istuvuudesta ei voi olla lainkaan varma. Miksi naisten vaatteissa pitää olla aina niin suppea valikoima?
Asia on muuten juuri päinvastoin. Lähes kaikissa kaupoissa naisten vaatteita on paljon enemmän tarjolla. Vai onko se vaan niin, että valikoimasta riippumatta koskaan ei löydä sitä mitä on hakemassa...
Pitäiskö perustaa uusi PPP. Kuinkahan pitkä pesti banaanilaivaan sillä irtoaisi...
^ Veokkaan kuukautta tai pari - itselle tuli pari viikkoa, kun arvostelin koiran pitämistä kaupungissa - ja keksin sille ratkaisun.
heh, näköjään uskalsit testata :)
Markku Liitiä
14.02.2018, 09.51
Siinä lukee "Guest", ei "banned". Guest tarkoittaa yleensä sitä, että tunnus on tehty käyttäjän itsensä toivomuksesta toimintakyvyttömäksi.
Tunnuksen "lopettaminen" ei muuten tarkoita sitä, että ko. käyttäjän viestit poistuisivat foorumilta. Softassa ei edes ole ominaisuutta, jolla jonkun jäsenen viestit voisi deletoida kertaklikkauksella. Se ei olisi muutenkaan järkevää, sillä jotkut ketjut muuttuisivat aika kummallisiksi, jos jonkun niihin runsaasti kirjoittaneen viestit katoaisivat.
Jos alkaa tuntua siltä, että foorumille kirjoittaminen saa nyt riittää, helpoin tapa on vain lopettaa kirjoittaminen. Tällöin käyttäjän viestit painuvat ketjuissa aika äkkiä alemmas ja katoavat unohduksen yöhön.
Siinä lukee "Guest", ei "banned". Guest tarkoittaa yleensä sitä, että tunnus on tehty käyttäjän itsensä toivomuksesta toimintakyvyttömäksi.
Tunnuksen "lopettaminen" ei muuten tarkoita sitä, että ko. käyttäjän viestit poistuisivat foorumilta. Softassa ei edes ole ominaisuutta, jolla jonkun jäsenen viestit voisi deletoida kertaklikkauksella. Se ei olisi muutenkaan järkevää, sillä jotkut ketjut muuttuisivat aika kummallisiksi, jos jonkun niihin runsaasti kirjoittaneen viestit katoaisivat.
Jos alkaa tuntua siltä, että foorumille kirjoittaminen saa nyt riittää, helpoin tapa on vain lopettaa kirjoittaminen. Tällöin käyttäjän viestit painuvat ketjuissa aika äkkiä alemmas ja katoavat unohduksen yöhön.
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta kysynpä uudestaan kun aihetta on tässä hieman sivuttu. Eli onko täällä sellaista namiskuukkelia, että jos laitat jonkun kirjoittajan hylkylistallesi niin hänestä ei näkyisi jälkeäkään viestketjussasi? Nythän ne halvatun nimimerkit näkyvät ketjusi täytteenä, ainoastaan viestit ovat linkin takana piilossa.
Kirjoittajaa ei olisi sen kummemmin sivuilta deletoitu, hän ja hänen sepustuksensa näkyisivät niille jotka haluavat sitä tuubaa seurata, muut saisivat halutessaan ne totaalisesti silmistään bittien hautuumaalle.
tempokisu
15.02.2018, 11.01
Harkitsin tuossa....en mä voi vastaanottaa pakettia jota en ole tilannu, enkä maksanu. Enkä halua siitä jälkikäteen laskuakaan. Saa mun puolesta palautua lähettäjälle ja lähettäjä saa ite tutkia tilauspapereitaan että kenen paketti se oikeesti on.
Markku Liitiä
15.02.2018, 11.55
Eli onko täällä sellaista namiskuukkelia, että jos laitat jonkun kirjoittajan hylkylistallesi niin hänestä ei näkyisi jälkeäkään viestketjussasi? Nythän ne halvatun nimimerkit näkyvät ketjusi täytteenä, ainoastaan viestit ovat linkin takana piilossa. Kirjoittajaa ei olisi sen kummemmin sivuilta deletoitu, hän ja hänen sepustuksensa näkyisivät niille jotka haluavat sitä tuubaa seurata, muut saisivat halutessaan ne totaalisesti silmistään bittien hautuumaalle.
Ei ole. Saattaa olla teknisesti turhan vaikea toteuttaa. Lisäksi ketjujen sisältö näyttäisi välillä aika kummalliselta myös sille, joka hylkylistaa käyttää.
Harkinnassa ollut tovin nastarenkaat täysjoustoon, jolloin onnistuis vauhdikkaammat klv lenkit "kun ei metsään läskillä jaksa" .. Sopivaa ISP 2.6"x27.5" evo -rengastarjousta ei onneks vielä ole tullut kohdalle eikä fillaritoriltakaan tarttunut käytettyjä "vielä" :) :) Fat Freddietä oli harkinnassa, mutta lienee aika raskaat ja kaapeliversiot vaikeat lähetellä , joten ne on vielä jääneet ... Kapeempia ISP:tä ei oikeen viittis kun ne sitten luikertaa kun on vähänkään irtolunta alla :p
tempokisu
20.02.2018, 08.58
Pitäisiköhän tänään laittaa pitkät kalsarit ja pitkähihane paita päälyvaatteiden alle, ja kahdet villasukat....
maalinni
20.02.2018, 09.24
Pitäisiköhän tänään laittaa pitkät kalsarit ja pitkähihane paita päälyvaatteiden alle, ja kahdet villasukat....
Komppaan.
Jopotuinen
20.02.2018, 11.51
^^ Hyvä idea!
tempokisu
20.02.2018, 13.44
^ laitoin pitkähihasen ohkasen paidan, ja tuli lämmin. En laittanu pitkiä kalsareita alle, ja yhdet villasukat vaan. Aurinko lämmittää jo puolenpäivän maissa mukavasti.
Aamulla oli kyllä pitkät kalsarit ja kahdet villasukat, ja turkki. Tuli lämmin, sai nappailla kameraa ajoittain paljain käsin.
Mitä jos treenin sijaan vetäiski päiväkännit.
Pitäiskö kaivaa vanha Jedi-puku naftaliinistä ja nörtteillä vielä kerran tänä keväänä. Sekin alkaa olla jo kohta vintagea...
Uusi naftafiltteri, tuokin alkaa olla jo katoavaa kansanperinnettä.
Mane-vainaalle malja perjantaina; palliveijari on muistelonsa ansainnut:rolleyes:
http://1.bp.blogspot.com/-iLGj28mvSAU/VXRUlt6NDgI/AAAAAAAATsw/8XUb0Tlsr10/s1600/hamster-of-doom.jpg
Jopotuinen
22.02.2018, 13.04
Mitä jos treenin sijaan vetäiski päiväkännit.
Hyvä idea!
Tänään jos treenin jälkeen ottais yhden tai kaksi olutta (, mutta ei sen enenmpää) .. Huomenna voiskin sitten treenata lepoa, kun on tuota pakkasen perkelettä luvassa reilummasti
Tekiskö ens kesänä yhden jutun mikä on pitänyt tehdä jonain kesänä? Miks ja mitä odottais?
Ajaisko mökkimatkan (60km) läskillä huomenaamulla, vai jättäiskö ajamatta[emoji848]
Get Fat
Ottaisko lokarit jo pois grainderista? Johan noi kurakelit loppuivat.
Tää kiinteiden lokarien kirous on just tätä. Ei viitsi ihan ketterästi kelejä seurata kuitenkaan, näköjään. Ei olis kuin 6 pulttia ja 1 nippari, mut silti.
Tästä foorumista vähän alkaa jo mennä maku.
kuovipolku
24.02.2018, 11.06
^^ Jos vaikka vain etulokarin? Vähentää ellei peräti poista mahdollista toe overlappia, saa pyörän näyttämään vähän vauhdikkaammalta ainakin kuskin itsensä silmissä - ja etulokkari on yleensä takalokaria vaivattomampi asentaa kurakelien tullen takaisin.
^ Valikoi lukemasi. Ignoroi idiootit. Keskity tuottamaan laadukasta sisältöä kuten ennenkin.
Harkinta koskee päivän ulkoilua: yksi pitkä yhdistelmälenkki vai kaksi lyhyempää erillistä lenkkiä? Ja jos yhdistelmälenkki, kumpi ensin: fillari vai sukset?
^^Kyllä foorumilla pitää yksi täyspäinen humanisti olla.
Jospa tuolta lomamatkueelta kiekkoja kuupailisi; poika saattaisi olla myös kiinnostunut.
Pitääpä tutustua kauppohin ja hintapolitiikkaan jo etukäteen. Uiske tietty myös listalla:)
Kalastelumahdollisuus snorklailun lisänä kiehtoo kovinkin.
tempokisu
27.02.2018, 12.44
Tässähän olisi mulle työ ( mikä kumma on "courier"...) courierin työ sopii sinulle jos
- olet täyttänyt 18 vuotta.
- sinulla on käytössäsi auto tai polkupyörä.
- voit työskennellä yöaikaan
- nautit ulkoilmasta ja vapaudesta
- olet itsenäinen ja omatoiminen työntekijä
- haluat nauttia kesäpäivistä ( no en, mutta kaikki edelliset KYLLÄ )
Ja työhaastattelutkin tehdään mulle sopivaan aikaan yöllä.
Palkka tuossa jäi mainitsematta...
usko juntunen
27.02.2018, 22.19
Rölli-nikin perustamista. Yhellä nikillä ei näköjään somessa nykypäivänä pärjää.
Olen ostanut viimeiset pyöräni enemmän tai vähemmän kokeilematta. Commencal, kaksi Colnagoa, Cannondale ja Canyon. Ostaisko taas uuden pyörän, Canyon Spectralin sokkona kun en jaksa mennä edes messuille katsomaan olisiko Canyon koeistuttavissa.
Tekiskö vuoden ekoteon?
Reilun pari vuotta vanhan puhelimen akku oireilee väsymisen merkkejä. Jos ostaisikin vain uuden akun eikä puhelinta. Tuo kun on niin kivakin ja riittävä. Eikä oikeastaan jaksaisi alkaa perehtymään minkälainen uuden pitäisi olla.
Jos akun ostoon päätyy niin pitäisi vielä valita alkuperäisvaraosan ja kiinalaisen halpiksen välillä.
Toisaalta voiko olla varma, että oireet ovat akussa eikä itse laitteessa?
EDIT: ekoteko tehty, mitäpä tuota harkitsemaan! Akku tulee kirjekuoressa Kruununhaasta kotiin.
arctic biker
03.04.2018, 12.21
@JackOja . Oma Moto4th oireili samalviisiin ja huolto vaihtoi 1,5v ikäiseen vain akun takuuna. Ei se kummentunut, uus reissu kännykälle ja sai uuden piirikortin. Nyt pelittää taas, kummassa vika vaiko molemmissa jäi mulle hämäräksi.
https://www.intersport.fi/fi/tuote/pearl-izumi-elite-barrier-convertible-jacket-m-takki-56506292/
...kun halvalla sai[emoji1305]
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
tempokisu
10.04.2018, 05.17
Tässä muuten joutuu harkitsemaan ajovaatetusta ja laittaisiko sileen kuviorenkaan eteen? Vaatetus sikäli että lähden töihin noin puoli kymmenltä, ja tulen takas viiden maissa. Yleensä tulomatkalla "paistuu". Karvavuorisuojat voi varmaan ottaa jo pois monojen päältä ( ja jättää ohkasemman suojan) ....
Koskahan autoon voisi vaihdatuttaa kesärenkaat? Ei ainakaan vielä, Loukonlahden rannan jääparkkipaikalta ei pääse pois kesärenkailla.
https://www.omasali-kauppa.fi/tuotekuvat/900x600/pol_pm_Lawka-dwustronna-MF-L001-Marbo-Sport-26178_9.jpg
Tuommosta harkitsen, mutta taitaa jäädä toistaiseksi ainakin harkinnan asteelle niin kauan kuin nykyinen 15 kiloinen "heavy duty" (tarkoituksella lainausmerkeissä vaikka olevinaan onkin heviduti) penkki laukeaa. Tuossa tulis extrana helvetillinen tukevuus, säädettävät kulmat mutta valitettavasti myös 50kg painoa --> aika mission impossible roudata sitä reenin ajaksi kapeen kissaportin läpi eri huoneeseen ja reenin jälkeen taas takaisin. 50kg kun on aika perkeleesti jos joutuu kääntelee laitetta portin kohdalla sivuttain jne.
https://www.omasali-kauppa.fi/tuotekuvat/900x600/pol_pm_Lawka-dwustronna-MF-L001-Marbo-Sport-26178_1.jpg
Jopotuinen
10.04.2018, 19.33
Ostaisikos ton, 299 €.
Pitäisi saada hilattua n. 100 kg kalavenettä rantakalliolla ylös ja alas.
Toi painaa 65 kg, kevyempikin voisi olla, kun käsipelin tarkoitus hilata. Ja halvempi. Vois tietenkin värkätä myös ite vähän hempulimman vaihtoehdon.
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Trailerit-ja-vinssit/Vinssit/Venetraileri-ei-jarruja-2000033945/
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/41340
Ostaako vastamelukuulokkeet (noice cancelling) ja jos niin minkälaiset.
markkinn
13.04.2018, 14.01
Ottaskohan susiruman tatuoinnin käsivarteensa jossa ois joku nevöhööd blues(?)-kitaristi. Vois sitten mennä salille sähköhammasharjat korvissa ja jakaa instaan kuvia oldfartswholift & iamnotdoneyet. IMO (Y)
tempokisu
13.04.2018, 14.42
Ehkä viikonloppuna voisi vaihtaa eteen sileen kuviorenkaan. Tosin ei tarvi rengasta vaihtaa, vaan se silee on valmiiksi vanteella....kepeempää vaatetusta pitänee myös harkita, aika lämmintä kotimatkalla on ollu välikelin vaatteissakin.
Pieni nahkiais-tatuointi ollu harkinnassa, mutta ehkä ei sittenkään.
Ostaa, jos tarvii, elektroniikka-topicissa on kuupailtu moisia joulukuussa.
Reissaava rva on ollut varsin tyytyväinen; lentsikkamatkailu "kuulemma"
kohentui huomattavasti.
tempokisu
13.04.2018, 23.16
Äh, just olin iloinen että huomenna ei tarvitse "mennä minnekään" ( paitsi parit kuvat ottaan..). No se Taigakorun esittelypäivä meidän puljun viereisessä liikkeessä - on huomenna. Asiasta nimittäin oli puhetta omistajan kanssa ja olin ( ja olen) kiinnostunut....että pitäisikö nyt kuitenkin mennä...
edit: kyllä mä meen, kysyn miten onnistuisi hopeinen nahkiaiskoru. Tein siitä jo koko-muotomallin luikeromaisesta irtokarkista ja tulostin muutaman nahkiaisen kuvan oheen.
Malamuutti
14.04.2018, 09.17
Lähtisinkö aamulenkille fillarilla Karhulaan torille possokahville vai ihan vaan ajamaan lenkin tienviertä?
M. Nykästä siteeraten: "Muutan Kööpenhaminaan ja siirrän kirjani Ruotsiin".
Ihan vaan TE-pellejä kiusatakseni; on se nyt perseestä, notta omaehtoisesta
kouluttautumisesta ja työnhankinnasta (ja jopa työpaikasta) *ittuillaan
suojatyöpaikan virastokuplasta.
Ritchie Commandoa tässä en saa pois mielestä
Onko nyt muotia olla commando (na) [emoji848]
Jaa-a, mieluummin kulkisin pyörähankinnoissakin omia polkuja mutta tällaselle joka tarvii tavaratelineet eteen ja taakse ja kulkee kummallisia reittejä saattaisi se olla kohtuullinen päivitys 90-luvun 26" täysjäykkään teräsmaasturiin. Toisaalta nyt säädin 26" jäykkäperään tavaratelineen niin silläkin pärjäisi jos vielä eteen saisi
Ja ledivideotykkiä harkitsen
tempokisu
17.04.2018, 14.22
Onko tietoa saako OP:n pankkikortin omavalintaisella kuvavaihtoehdolla? en juuri nyt pääse kirjautumaan OP:n sivuille ( kun tunnusluvut on kotona) mutta onko jollain tietoa? Vai pitääkö valita valmisvaihtoehdoista, mä haluaisin omavalintaisen kuvan. Varmaan arvaatte minkämoinen kuva :D
Viimeisin harkinta oli että soitanko pankkiin, ja siitä se hetkeä myöhemmin eskaloitui viimeiseksi hankinnaksi.
Käviskö hakemassa Yläfemmasta Easton EA70 AX -stongan ja miten sais sen fillarilla kulkemaan kotio?
Nippusiteillä stongaan kiinni niinkuin Canyonin henkarin näköiseksi?
Kyllä tuollainen flare-stonga pitää viimein testata.
613 --> 753? No, ei tälle vuodelle vielä.
Malamuutti
19.04.2018, 17.08
Löisikö puodin kiinni tältä päivältä ja lähtisi parin tunnin pyörälenkille?
Win3.1 korput.Pitäiskö jo hävittää vai säästää.
Win3.1 korput.Pitäiskö jo hävittää vai säästää.
Jos orkkista, myy ebayssa.
Terabitin SSD halvennuksesta?
^Kannattaa ostaa Teratavun levy. Saa samalla 8 kertaa isomman.
Joo, kiitos vinkistä :D Terabyten levy siis
Käviskö hakemassa Yläfemmasta Easton EA70 AX -stongan ja miten sais sen fillarilla kulkemaan kotio?
...
Tuo muuttuikin lopulta harkinnasta hankinnaksi lauantaina. Autolla hain.
kuovipolku
23.04.2018, 09.26
^ Metrolla ja kävellen olisi ollut mukavampaa.
Jatkaisiko eilen avattua maantiekautta arktisesta kevätsäästä huolimatta vai laittaisiko maantieraketin takaisin talviteloilleen odottamaan toukokuun toisen viikon alkua?
^ Metrolla ja kävellen olisi ollut mukavampaa.
Kyllä se mahdollista on. Mutta sattumoisin olin muutenkin autolla liikkeellä asianomaisessa suunnassa -julkisen liikenteen käyttöön sopimattomista syistä- niin sopi mainiosti noin.
Onko tietoa saako OP:n pankkikortin omavalintaisella kuvavaihtoehdolla? en juuri nyt pääse kirjautumaan OP:n sivuille ( kun tunnusluvut on kotona) mutta onko jollain tietoa? Vai pitääkö valita valmisvaihtoehdoista, mä haluaisin omavalintaisen kuvan. Varmaan arvaatte minkämoinen kuva :D
Ei saa, vain kortin takapuolen värin voi valita, etupuoli on aina valkoinen.
Itse harkitsen ostaisinko cyclocrossiin uudet Mara Winterit vai vieläkö ajan yhden talven nykyisillä.
tempokisu
26.04.2018, 00.49
^ mun mielestä se on kortin perspuoli kun on valkoinen ja etupuolella on se kuva, minulla on venyttelevä musta kissa. Ihan kiva sekin on, mutta olisin halunnu nahkiaisen :( kysyin tätä jo viime kerralla kortin vaihdossa, eikä ollut "tällä hetkellä" mahdollista, aattelin että jos nyt jo olisi...
Mutta jos VesaP on kuulolla, mä harkitsen että ostan ihan energiajuomaa ( vaikka olen ollut niitä vastaan) töihin, kun tässä varmaan päivän mittaan kehittyy sekä energia- sokeri ja nestevaje. Kai sitä energiajuomaa voi laimentaa vedellä tai juoda vesilasin perään. Onko siitä hyötyä päivän mittaan, vaikka mun liikunta on aika vähäistä pientä työmatkaa, mutta kunto on niin heikko että ei tässä oikein muuta pysty. Ja silti on kotimatkalla henkihievereissä.
Kampinalle
26.04.2018, 11.57
^Mulla vaihtu vähän aikaa sitten OP:n kortti ja asia on nykyisin juuri kuten Kuutio sanoi: etupuolella ei ole kuvaa ja se on valkoinen, takapuolen värin saa valita. En selvittänyt, saisiko lisämaksusta kuvia korttiin.
Mutta jos VesaP on kuulolla, mä harkitsen että ostan ihan energiajuomaa
Good for you! :) Paitsi että mä en ole varmaan puoleen vuoteen juonut ainuttakaan energiajuomaa enää. Nyt olen korvannut ne ottamalla "valmistavan mömmön (https://s1.thcdn.com/productimg/960/960/11351672-9734530205216077.jpg)" aina ennen punttitreeniä. Siinä onkin sitten vieläkin enemmän kaikkee moskaa mitä yhdessä energiajuomapullossa, mutta saa hyvät kiksit kyllä puolen tunnin jälkeen ko litkun juonnista varsinkin kun heittää vähän reiluhkon mittatikullisen sheikkeriin ja laittaa 3 desiä vettä päälle ja nauttii sohvalla istuen...
tempokisu
26.04.2018, 13.50
^ No Vesan inspiroimana ostin tuommoisen ED-pullon, pienen. Punasella on se teksti. Maistiaiset on kohta...ei nyt tavaksi tule, mutta eilen oli semmoinen neste-energiahukka että voi apua. Lisäksi pienen pullon keltaista Fantaa.
äh, pitäisi joku kuppi tuolta käydä hakeen....
edit: maistettu on. Ai tää on keltaista....no, ihan hyvän makuista ja jospa nyt jaksan vähän paremmin kotia ajaa. Juon tätä tässä hiljakseen päivän mittaan. Voi jäädä osa huomiselle.
Viimeisimmän hankinnan olisi kyllä pitänyt olla itselläkin EDiä että saisi tämän työpäivän jotenkin fiksusti vietyä loppuun. Minä tosin juon niistä vain sitä punaista. Yhdellä pullolla tekee kahdesta toimistopäivästä siedettäviä.
Voi jäädä osa huomiselle.
Yhdellä pullolla tekee kahdesta toimistopäivästä siedettäviä.
Aloittelijoita tosiaan. Oikein hitaasti nautiskellen ko 0.5L pullo kestää sen vajaan tunnin max. Ja tuo punttimömmö vedetään noin 3-5 minuutissa ja sit odotellaan kun ~200 mg kofeiinia (plus muut piristävät ainesosat mitä tuossa on) iskee suoraan tajuntaan. Kestää noin 20-25min kun alkaa kropassa kihelmöidä ja sit rauta lentää! :)
tempokisu
26.04.2018, 16.07
No mä olen ihan ekakertalainen. Lisäsin vettä, muuten tämä on aivan liian makeaa, mutta taitaa tämä pullo tässä mennä. Mun on viisasta juoda tässä hiljakseen, niin mä tein eilen illallakin. Muuten olisi pahoinvointi iskenyt, ja siitä se nestehukka vasta olisi äitynyt.
Tuskin kotimatkalla "rauta" ( cyclo) minnekään lennä, mutta ehkä pääsen kotia vähemmän kuolemanväsyneenä.
Pitäiskö ihan vain turhamaisuuttaan vaihtaa stemmi. Mitään järkisyytä ei ole. Sitten voisi kuitenkin päästä (hetkeksi?) sellaiseen tilaan, että 66,666...% harrastefillareista olisi valmiita. Nyt vain 33,3333...% on.
Näissä hommissa ei pääse sataan vaikka kuinka paljon ottaisi desimaaleja käyttöön, ainakin yksi stemmi täytyy olla vaihto-osalaatikossa, ja stemmiä kuuluu ainakin kääntää aika-ajoin, vielä useammin sen korkeutta säätää. Yksi uusi stemmi täytyy hankkia!
Ps. Noita tulikin hommatuksi kaksi, suosikkikaupassa ajamattomia mutta muutoin kerran asennettuja niin sopivia, niin sopivia, ei voinut muuta. Ei näissä hommissa mitään järkeä...
Pitäiskö kiirehtiä nopeasti heti aamusta hoitelemaan Espoon kuvarasti kun monta pässinliharastia siinä kaupungissa mennyt sivu suun.
kuovipolku
06.05.2018, 09.32
Pitäisi ehdottomasti! Tai vaihtoehtoisesti kiiruhda hoitelemaan Helsingin tai Vantaan kuvarasti joista kumpikin on aivan varmasti ulottuvillasi. Tai kaikkein paras olisi että kiertäisit samalla kaikki kolme tai ainakin vapaavalintaiset kaksi.
Pyöräily ilman kuvarasteja on...sekin pyöräilyä:rolleyes:
tempokisu
10.05.2018, 18.25
Ostin euroviisut 2018-levyn. Tanskan kappaleen takia, Tanskan viisu on niin hieno että haluun kuunnella sitä kunnon volyymilla autossa. Opettelen parhaillaan sanoja...kertosäe menee jo.
Oisko polut jo kuivia, pitäiskö käydä katsomassa.
The flying Chocobo
28.05.2018, 11.46
Pitäisiköhän sitä hankkia jousisoittajia synttäreille. Löytysköhän jostain kohtuuhintaan. Jotenkin parikin tuntia klassista livemusaa 'metsässä' kuulostaisi hyvältä noin ajatuksen tasolla.
Maantie vaiko maasto ? Hmmm... [emoji41]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Grävelöintiä vai maastoilua? Hmmm...
Pitäiskö noi täysjäykkiksen renkaat kuiteskin uusia vaikka ajattelin ajavani niillä Tahkon skaban ja muutenkin koko kauden? Kymmeniä pikku reikiä kummassakin, jotka tihkuvat litkua. Liekö vakavaa.
Vai ajaisko sittenkin täpärillä? Sitä pitäisi tosin sitten keventää puolisen kiloa.
Poistun säätämöä kohti; rippi-ikäisellä nokivasaralla on deadline tiistaina,
tuolloin vallitsevat yövuoron työt rajoittelevat normielämää.
Jopotuinen
08.06.2018, 20.19
^^^^^ Ehdottomasti.
Live klassinen on parasta mitä ikänä voi olla.
Sorry live rokkarit ja muut hämyt, mutta näin se vaan menee,
Mutta let’s rock’n roll klassisen jälkeen.
Galaxy s8 vai oneplus 5T
Get Fat
Tästä foorumista on kyllä alkanut jäädä niin tympeä fiilis, etten edes halua yhdistää mitään sellaista fillareihin, jotka kuitenkin ovat harvoja positiivisia asioita tässä maailmassa. Kehenkäs sitä pitikään ottaa yhteyttä, että ylläpito poistaisi käyttäjätunnuksen käytöstä?
Tästä foorumista on kyllä alkanut jäädä niin tympeä fiilis, etten edes halua yhdistää mitään sellaista fillareihin, jotka kuitenkin ovat harvoja positiivisia asioita tässä maailmassa. Kehenkäs sitä pitikään ottaa yhteyttä, että ylläpito poistaisi käyttäjätunnuksen käytöstä?
Älä ny mihinkään häviä. Täällä on aivan liikaa leijonakorupoikaporukoita jo nyt.
Aika aikansa kutakin. Joskus täällä oli hauskaa ja hyvää läppääkin, mutta nyt olo on kuin olisi eksynyt laskuhumalaisten setien pöytään. Varsinaisissa fillariongelmissakin auttaa paremmin tuo oma mekaanikon kuuma linja ja Giroonkin on vielä vuosi aikaa, joten en tiedä mitä tästä palstasta saa enää irti.
kuovipolku
02.07.2018, 21.02
Kunnioitan päätöstäsi, olkoon se mitä tahansa, mutta minusta Fillarifoorumin suola on että täällä on ihmisiä joihin ei muuten törmäisi tai joiden kanssa ei muuten olisi tekemisissä ja joiden mielipiteitä ei vähäisemmässäkään määrin jaa eikä arvosta edes niitä perusteita joilla he mielipiteensä ovat omakseen muodostaneet.
Ei sinulla ole mitään velvollisuutta olla tekemässä foorumista mielenkiintoisempaa tai parempaa, mutta jos kuitenkin päätät sittenkin pysytellä mukana, niin se olisi minusta ihan jees - ja ehkä lykkäisi sitä päivää jolloin minä toteutan joskus myös harkitsemani päätöksen jättää foorumi niille jotka täällä paremmin viihtyvät.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.