Näytä tavallinen näkymä : HePon naisten lenkit = tammaravit
Sivut :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
Mä voisin tulla peesailemaan maanantaina myös ja ravistelemaan Lahden royalin jumit kintuistani :). Mulle maistuis n. satkun pätkä.
equilibrium
02.07.2010, 18.11
Tammaravienkin kohdalle voisi olla hyvä laittaa pieni muistutus siitä, että jokaisella olisi omaan kalustoon sopivat vararengas/paikkaustarpeet mukana. Toki on iso osa porukkahenkeä se, ettei ketään jätetä yksin hädässä, ja mahtavaa kun apua löytyy. Itsekin olen sitä tarvinnut ja pojat vieneet autollakin kotiin kun linkkukin hajosi, mutta periaatteena on hyvä pitää se, että jokainen saa hädän tullen pienellä avulla omin tarpein fillarinsa kuntoon. :)
RiksaVellu
02.07.2010, 22.41
Voisin itsekin tulla maanantaina polkemaan, kun tuleva torstai jää väliin Saariston rengastien kiertämisen takia. Samalla saan palsamia haavoille, kun eilen myöhästyin lähdöstä 5 min ja jouduin itsekseni polkemaan!
Voisin itsekin tulla maanantaina polkemaan, kun tuleva torstai jää väliin Saariston rengastien kiertämisen takia. Samalla saan palsamia haavoille, kun eilen myöhästyin lähdöstä 5 min ja jouduin itsekseni polkemaan!
Voi kauheeta :eek: Laittakaas ny kaikki mun numero kapulaan ja soittakaa, jos olette tulossa. Siis nolla neljä nolla 5o8 kaks kaks kuus kuus. Aina me yks 5 minsaa odotellaan.
Odotellaan HiMan aikatauluja, niin lyödään lopullinen aika lukkoon sit :)
Ei kuulu HiMasta mithän. Nyt joudun perumaan huomiselle kaavailemani varjoravit, ei auta mikään. Aikataulut pissii pahasti. Mutta ajakaa toki muut, mieluusti minunkin edestä.
Torstaina taas! Ja Riksavellulle mukavia saaristoajeluita! (aika vähän käy kateeks...)
Ei kuulu HiMasta mithän. Nyt joudun perumaan huomiselle kaavailemani varjoravit, ei auta mikään. Aikataulut pissii pahasti. Mutta ajakaa toki muut, mieluusti minunkin edestä.
Torstaina taas! Ja Riksavellulle mukavia saaristoajeluita! (aika vähän käy kateeks...)
Moi! Pääsin vasta nyt koneelle, joten en voinu aiemmin kommentoida -sori!
Kurkkukipu on vaivannut jo torstaista lähtien, sellanen on-off, ettei oikein tiedä onko olo ok vai ei. Kahvilalle on matkaa n. 20 km, joten en sit uskailtais siitä lähtee ajamaan kovin pitkää lenkkiä tällä olotilalla :(. Hitsi, kun tulee aina jotain mutkia matkaan :seko:. Summa summarum: ei kannata kahvituvalla näillä näkymin odotella.
Moi! Huomenna tammojen mukaan yrittää uskaltautua peruspolkija ukkeli, joten äkää ihmetelkö :p. Rohkaistuin tulemaan mukaan kun luin ketjussa muutaman positiivisen kommentin muiden mieshenkilöiden toimesta. En ole ikinä ajanut ryhmässä, joten otan kaiken opin mielelläni vastaan. Matkat ja keskarit tuntuvat olevan juuri sopivia.
Jos oikein ymmärsin lähtö on siis Turuntien ja Bellinmäen risteyksen tuntumassa?
Huomenna nähdään jos vain mukaan sopii! :)
Jos oikein ymmärsin lähtö on siis Turuntien ja Bellinmäen risteyksen tuntumassa?
Siinä risteyksessä on lähtöpaikka Bembölen kahvituvan kohdalla. Jos auringonpistos tai vuolaat vesisateet ei estä tuloani, niin ei tarvitse ainakaan pelätä:eek:/toivoa:D olevansa ainoa mies huomisessa ajossa.
Kiitoksia tammoille (ja oreille) mukavasta lenkista. Ei edes kastuttu (jos hikeä ei lasketa) vaikka muualla tulvi. Oma mittarini sanoi siirtymät mukaan lukien 67,5 km / 27 km/h. Kaiken lisäksi Cavendish onnistui nappaamaan etappivoiton Tourissa, joten päivä oli hyvä. :)
Torstaina ajettiin 10 hengen porukalla 54 km keskinopeudella 27.8 km/h.
Reitti oli seuraava:
Bemböle
Vanhaa Turuntietä Veikkolaan
Kylmälä
Evitskog
Lapinkylä
Kauklahti
Bemböle
Tästä reitistä voi ajaa kivoja pikkuteitä myös hieman pidemmän version kääntymällä Evitskogista Volsin tielle ja sitten kääntymällä Kurkgolfin jälkeen Vitträskin tielle joka vie Lapinkyläntielle.
Kiitos Helenalle viime lenkin reittidatasta :)
Ylihuomiseksi kannattaisi jonkun vähän katsastaa etukäteen esim. Klaukkalan reittiä. Itse en ehdi ajamaan. Muistakaa ottaa tarpeeksi urheilujuomaa mukaan ja pitäkää tarvittaessa pullontäydennystauko. Muistakaa myös, että lenkin spekseissä lukee n. 22-24 km/h, joten jos vähemmän ajavia on mukana, niin sen mukaan edetään. Mukavaa lenkkiä!
@ HiMa: harmillinen juttu. Toivottavasti olet jo kunnossa! Ensi kerralla sitten.
Pekka Sirkiä
14.07.2010, 10.43
Jatkan Katin edellä aloittamaa "etäohjausta", ja muistutan, että HePon lenkkejä ajetaan myös lauantaisin (Maunulan majalta) sekä sunnuntaisin (V-koskelta, ja tällöin kolmella keskariryhmällä).
Joten jos ja kun tammaravien vauhti tuntuu liian hitaalta kovakuntoisimmille tammoille/oreille, niin suosittelen kokeilemaan esim. sunnuntain V-kosken 25-ryhmää. Viimeksi siinä ajettiin siten, että muutamat nopeimmat kuskit päästettiin ajamaan "irtiottoryhmäksi" eli "ylinopeutta" (+28), ja allekirjoittaneen pääjoukko ajoi normivauhtia, 26 km/h. -- Myös lauantaisin on Maunulasta ajettu melko maltillisesti (etenkin alkumatka yleensä pyöräteitä pitkin kehä III:lle). Jos näiden lenkkien ajomatkat tuntuvat ylipitkiltä, voi tietenkin ajaa vain osan reissusta, ts. kuntonsa mukaan.
J.k. Noin 2/3 V-koskella 25-ryhmässä aloittaneistä siirtyy ajokauden edetessä 28-ryhmään kunnon kohotessa, innokkaimmin harjoittelevat jopa +30:iin. Kunnon kohoaminen tapahtuu "huomaamaatta" noin 3-4 (porukka)lenkillä viikossa, joilla joutuu hikoilemaan & hengästymään. -- Toki saa (ja harjoittelun vaihtelun nimissä joskus pitääkin) ajaa "alle" oman kuntonsa, mutta parhaiten kehittyy, jos ajaa vähän (muttei liikaa...) parempikuntoisten kanssa ;)
Toivottavastii mahdollisimman moni pääsee tänään ajamaan (vaikka itse en ehdi). Sain nimittäin soiton mukavan kuuloiselta brittirouvalta (puhui ihan hyvin suomea), joka on tulossa tänään lenkille. Ottakaa vieras hyvin vastaan ja kyselkää vauhdin sopivuudesta / tauon tarpeista. Kiitos ystävät :)
Ainakin kaksi kuljettajaa on tänään lähdössä uhmaamaan vesisadetta. :) Ajamme Klaukkalan kiepin jos ei parempia ehdotuksia ilmaannu.
Ajoimme kolmen hengen porukkalenkin sateettomassa mutta sitäkin kuraisemmassa kelissä. Suuntana oli Klaukkala, josta kilometrejä tuli n. 50 ja keskinopeus siinä 27 hujakoilla.
minkäslaista lenkkiä tänään on ajateltu? vois yrittää tulla mukaan kun kerranki vapaata
Ensinnänkin kiitos Hannalle viime viikon lenkin vetovastuusta :) ja Sinille sori, kun huomasin sun viestin liian myöhään :(
Tänään suuntasimme taas Klaukkalan suuntaan pilviä pakoon 11 hengen voimin, kun Kulmalan Jari ei sitten lähtenytkään mukaan :) Yksi pieni sadekuuron tapainen kohdattiin ja samoin yksi rengasrikko, josta tällä kertaa selvittiin. Matkan pituudesta ja keskinopeudesta mulla ei ole tarkkoja tietoja, kun mittari ei toiminut edelleenkään (sain hommatua siihen uuden patterin kotimatkalla). Joku voisi laittaa speksilöitä tänne.
Nyt lataan (tai yritän ainakin tällä mokkulalla) tuon Traxmeetin, josko vihdoinkin saisin lenkit tallennettua modernissa muodossa.
noin 36 km tais olla vantaankosken kioskille asti, 27 keskari
Jari Kulmala
23.07.2010, 08.50
Osuinpa ihan "sattumalta" lähtöpaikalle. :)
Keli ja seura kyllä houkutteli mukaan, mutta nyt joutuu ajamaan ihan naurettavan lyhyitä lenkkejä kun yrittää säästellä voimiaan kesän pääkisoihin viikonlopuksi. Ajoin 23 km 27 km/h keskarilla, jossa mukana yksi 2 km:n osuus 500 W:n keskiteholla.
Onkos tänään raveja tuvalta tiedossa? Tälle orille sopisi varmaan tänään nuo vauhdit aika mukavasti.
Ravataan, ravataan! Tervetuloa mukaan :) Täytyy katsastaa iltapäivällä sääennusteista, kumpi suunta olisi tällä kertaa parempi, Nurtsi vai Kirkkis.
Muistuttakaa mua ennen lenkin alkua, että laitan reittitallentimen päälle, kiitos :)
Pekka Sirkiä
29.07.2010, 12.16
Muista, Kati, laite myös sammuttaa* lenkin päätyttyä ;) Reittitiedoston ylimääräisen "hännän" leikkaaminen kun on hieman hankalaa ko. ohjelmassa, joten on helpointa "yhdellä kertaa" tallentaa oikea reitti. -- Laite on syytä käynnistää jo lähtöpaikalla, sillä liikkeessä käynnistettynä muutama alkumatkan kilometri saattaa jäädä tallentumatta...
*Reittitallennin olisi paras olla näkyvissä, esim. matka-/nopeusmittarin vieressä ohjaustangossa (tai kannattimen päällä hyvin paikoilleen kiinnitettynä, ja putoamisen varalta "varmistettuna", kuten itselläni tavallisimmin on). Toki vastaanotin toimii ajopaidan taskussakin, mutta ei ole vedenkestävä... Pieni minigrip-pussi auttaa tässä, esim. sateen yllättäessä.
j.k. Tännekin puolelle kysymys, btw, että olisiko/tietäisikö joku peräkärryä (ts. traileria; kuomulla tai ilman) lainaksi lauantaiksi?!?
Muista, Kati, laite myös sammuttaa* lenkin päätyttyä ;) Reittitiedoston ylimääräisen "hännän" leikkaaminen kun on hieman hankalaa ko. ohjelmassa, joten on helpointa "yhdellä kertaa" tallentaa oikea reitti. -- Laite on syytä käynnistää jo lähtöpaikalla, sillä liikkeessä käynnistettynä muutama alkumatkan kilometri saattaa jäädä tallentumatta...
Kiitos lisävinkistä :) Sammutan, jos muistan...
*Reittitallennin olisi paras olla näkyvissä, esim. matka-/nopeusmittarin vieressä ohjaustangossa (tai kannattimen päällä hyvin paikoilleen kiinnitettynä, ja putoamisen varalta "varmistettuna", kuten itselläni tavallisimmin on). Toki vastaanotin toimii ajopaidan taskussakin, mutta ei ole vedenkestävä... Pieni minigrip-pussi auttaa tässä, esim. sateen yllättäessä.
Milläs olet sen tankoon kiinnittänyt? Eikö ajopaidan takatasku käy yhtä hyvin? Minigrippiä saatetaan tänään tarvita.
Pekka Sirkiä
29.07.2010, 14.00
Vielä tätä teknistä... Ajopaidan takatasku on ihan ok, mutta siinä on kaksi huonoa puolta: a) et näe, onko laite päällä vai sammutettuna (tangossa näet, kun hieman varjosta kädellä, että vilkkuuko sininen ledi) ja b) laitteen käynnistämiseksi ja sammuttamiseksi tulee tallennin ottaa taskusta pois* (laite voi olla tietysti vaikka koko ajan pienessä muovipussissa, josta vain varmistuslanka, ks. seuraava, tulee ulos). Pienellä harjoittelulla nämä toimenpiteet onnistuvat "lennossa", mutta saat olla tarkkana aluksi, ettet kaatuile/ törmäile, kun tallenninta "näpräät" takataskusta ja takaisin ;)
*Heh... olen luullut pari kertaa sammuttaneeni/ käynnistäneeni laitteen, kun olen sen painiketta "sokkona" taskun sisällä painanut...
Vielä sellainen seikka, että laitteen kulmaan voi/ tulee kiinnittää "varmistusnaru", ja esim. hakaneula/ kiipeilyhaka sitten vielä lisäksi. Laitteen tiputtaminen tielle/ pinnojen väliin /takana tulevien yliajamaksi ei ole suositeltavaa, vaikka jonkin verran pudottamista laite kestää (kevyenä), mutta (esim.) vesi/ kosteus on laitteelle "myrkkyä"... :mad:
Itselläni laite pysyy kannattimessa parilla tukevalla kumilenkillä (niiden asentamiseksi ohjaustanko täytyy irrottaa). Tämä on mielestäni kätevin "viritys", koska laitteen saa helposti irti, ja se on koko ajan näkökentässä. Myös varmistulangan kiinnittäminen on helppoa: pari kierrosta kannattimen ympäri, ja haka kiinni lankaan. (Valitettavasti laite on helppo unohtaa pyörään, ja näkyvä sijoituspaikka palvelee myös epäasiallista käyttöä/ näpräämistä).
Duoda, miski sitä laitetta pitää näprätä kesken ajon? Eikö riitä että starttaa lähtiessä ja sulkee lopettaessa? Meillä kun ei paljon taukoilla, ollaan sen verran kovia kuskeja :D
Ravataan, ravataan! Tervetuloa mukaan :) Täytyy katsastaa iltapäivällä sääennusteista, kumpi suunta olisi tällä kertaa parempi, Nurtsi vai Kirkkis.
:)
Tuttavani kyseli millaiseen tavoitevauhtiin tämän illan raveissa tähdätään?
Tuttavani kyseli millaiseen tavoitevauhtiin tämän illan raveissa tähdätään?
Sellaiseen, mihin ajajat haluavat. Kevyimmän mukaan mennään. Jos jotkut haluavat ajaa kovempaa, niin menevät edellä.
Ta-daa :)
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2896260149
15 ajajaa lähti tuvalta, mutta yksi hybridikuski totesi vauhdin liian kovaksi jo Bodomin rannalla, joten jatkoimme 14 ajajan voimin Velskolan suuntaan. Reitti näkyy oheisesta linkistä, joten siitä ei sen enempää.
Ensimmäistä kertaa tammaravien historiassa mukana oli enemmän miehiä kuin naisia, ja meno oli sen mukaista. Cateye näytti matkaksi tuvalta Vantaankoskelle noin 48 km (en muista tarkkaa lukemaa) ja keskivauhdiksi tasan 28. (Mulle kokonaismatkaksi tuli 65.)
Kiitos hyvästä lenkistä ja hyvistä kireistä :) Elokuussa jatketaan ajoja :)
hannupulkkinen
29.07.2010, 23.05
Sellaiseen, mihin ajajat haluavat. Kevyimmän mukaan mennään. Jos jotkut haluavat ajaa kovempaa, niin menevät edellä.
Hybridikuski ei ollut siis kevyin:rolleyes:
Cannon Dave
30.07.2010, 00.11
Jos jotkut haluavat ajaa kovempaa, niin menevät edellä.
Niin, siis 15 kuskista 14 halusi ajaa kovempaa ja nämä 14 menivät edellä. Pääjoukko jäi vain tässä tapauksessa melko pieneksi eli yhdeksi hybridikuskiksi.
Hyvä lenkki ja kiitokset vetäjille/reittivastaaville. Tuli ajettua joitain minulle uusia pätkiä. :D
Hybridikuski ei ollut siis kevyin:rolleyes:
Joskus joutuu tekemään raskaita päätöksiä :rolleyes:
Kiitokset hyvästä lenkistä omasta puolestanikin. Kuvittelin tosin lähteväni ihan himmailuvauhtiselle lenkille, mutta eihän siitä nyt ihan koko matkalta sellainen tullut (tälle kunnolle) :)
Ja sille joka kysyi: kyllä ne mun renkaat on tuota Michelin Pro Race Road -sarjaa, mutta taitavat olla vanhempi Pro2 malli. Tuolle uudelle Pro3 luvataan näemmä parempi pito.
Siis joo, piti ajella hiljaa (ajattelin sellaista 25km/h vauhtia), mutta jo ennen Velskolaa porukka ohitti mut (olin se, joka lähti vetämään letkaa Bembölestä). Mutta menihän se näinkin, kiitokset vetoavusta. Kiva oli peesailla ja huudella ajo-ohjeita muille. :)
-johanna
Kiitokset hyvästä lenkistä omasta puolestanikin. Kuvittelin tosin lähteväni ihan himmailuvauhtiselle lenkille, mutta eihän siitä nyt ihan koko matkalta sellainen tullut (tälle kunnolle) :)
Ja sille joka kysyi: kyllä ne mun renkaat on tuota Michelin Pro Race Road -sarjaa, mutta taitavat olla vanhempi Pro2 malli. Tuolle uudelle Pro3 luvataan näemmä parempi pito.
minä kyselin niinstä renkaista, kiitos tiedosta, toivotaan että pitoa ja kestävyyttä löytyy TDH:n :)
Saatuani kritiikkiä (en lenkkiläisiltä enkä Hepon vastaavilta) ohjasten = keskivauhtien karkaamisesta käsistä, esitän yksinkertaisen kysymyksen: osallistutko ensi viikon lenkille, jos ajamme keskivauhtia 24 km/h? Kyllä / en.
Alkukesästähän ajoimme aina tällaista vauhtia. Lenkeille ei vaan aina ilmaannu niitä vasta-alkajia tai vähän kesässä ajavia, joten keskivauhdit ovat vaihdelleet tasan sen mukaan, keitä torstaina klo 18 on lähtöviivalle ilmaantunut. Useamman kerran olemme ajaneet myös niin, että parin-muutaman kuskin kovempi joukko on ajanut edellä ja odotellut 24:ää ajavia risteyksissä.
Ideaaliahan olisi, että kaikki saisivat ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluavat. Jos joku / jotkut ovat valmiita jakamaan lenkkien vetovastuuta, niin voisimme jakautua jo lähdössä kahteen ryhmään, esim. 24 ja 27. Anyone?
Viime torstaina Velskolan mäissä ainakin kärjessä puhuttiinkin, josko jakauduttaisi kahteen ryhmään, kun oli menohaluja vähän enemmänkin. Tässä vaiheessa kautta, kun monella on jo enemmän lenkkejä takana, idea kahdesta tammaravienkin nopeusryhmästä olisi ainakin mun mielestä kannatettava - varsinkin jos lenkkien suosio jatkuu ja porukkaa riittää molempiin ryhmiin.
Mä voin ilmoittautua jakamaan vetovastuuta, jos ei se sen suurempia edellytä kuin jonkin verran paikallistuntemusta ja vauhdinpitoa...
Niin ja mä oon se, joka torstaina innostui vetämään niitä mäkiä reippaasti. Kiitos ja anteeksi, jos innostuin liikaa :)
Anna
Saatuani kritiikkiä (en lenkkiläisiltä enkä Hepon vastaavilta) ohjasten = keskivauhtien karkaamisesta käsistä, esitän yksinkertaisen kysymyksen: osallistutko ensi viikon lenkille, jos ajamme keskivauhtia 24 km/h? Kyllä / en.
Kyllä, olen mukana ajettiin sitten hitaampaa tai kovempaa :)
Mukana myös molemmissa vaihtoehdoissa. (jos mua ei näy niin sitten mentiin liian kovaa :)) Elokuun puolesta välistä eteenpäin tosin työkiireet saattaa haitata vapaa-ajan harrastuksia...
Meitsi tykkää, kun saa ajaa sitä vauhtia kuin jalat vie! Elikkäs voin hyvin olla vetämässä noita 27-lenkkejä - tosin tuleva to en ehkä pääse paikalle, mutta koetan jatkossa olla.
Muutenkin yhteislenkeissä olisi kiva olla noita takuuvauhtisia 30- (27-29 km/h) lenkkejä, kun muut viikkolenkit tuntuu olevan 30+. Jos näitä siis tiedätte, niin vinkkailkaa ihmeessä! Ominpäin ajokin on ilokseni alkanut sujumaan eli löydän jopa takas kotiin lenkin jälkeen. :D
Naiset, te ootte aivan MAHTAVIA! Kiitos :)
Ensi viikosta alkaen ajamme 24- lenkkejä ja jos vetäjä löytyy, myös mahdollisesti 27-lenkkejä :) Mutta siis takuuvarmasti speksien mukaista menoa luvassa :) Rouvia odotellessa...
Se 27+ ryhmä kuulostaa hyvältä. Ei sitten tule niin huono omatunto jos vahingossa vetää liian kovaa. Eihän se ole kivaa niille, jotka haluaisivat mennä hissukseen jos täytyy hampaat irvessä runtata.
Se 27+ ryhmä kuulostaa hyvältä. Ei sitten tule niin huono omatunto jos vahingossa vetää liian kovaa. Eihän se ole kivaa niille, jotka haluaisivat mennä hissukseen jos täytyy hampaat irvessä runtata.
Tuolla aikaisemminhan on vain mainittu 27- ryhmä ei 27+ ryhmää!;)
Täytyykin viime torstaista ottaa opiksi ja lähteä tarpeeksi aikaisin kohti Bemböleä, ettei tarvitse taas tehdä omaa tylsää lenkkiä viime viikkoiseen tyyliin.
Cannon Dave
04.08.2010, 23.25
Huomenna minulle kelpaa vallan hyvin tuo speksien mukainen 24 km/h vauhti, jos ehdin paikalle. Tuultakaan ei pitäisi olla huomenna ennusteiden mukaan niin paljon kuin tänään.
Tuolla aikaisemminhan on vain mainittu 27- ryhmä ei 27+ ryhmää!;)
Hah, mun 27+ taisi olla joku freudilainen lipsahdus :D. Voisin tulla tänään ajelemaan siihen27- ryhmään.
http://www.fmi.fi/saa/sadejapi.html :mad: Nyt taitaa olla meidän lenkkien "tilastotappiomerkintä", ts. joskus ne sateet on kai sitten otettava niskaan :cool: No, mikäs siinä. Ajellaan hissuksiin. Suunnan ainakin saa valita vapaasti: joka puolella kastuu :D
Luotetaan mielummin Forecaan :). Ne lupaa vähän parempaa: http://foreca.fi/Finland/Espoo?map=radext&zoom=sfi. Tuo vesi alkaa olla tuttu elementti torstaisin. Ainakin kahdella edellisellä kerralla on tullut vettä enemmän tai vähemmän.
timppa_234
05.08.2010, 16.38
Sää pitäisi olla tänään illalla poutainen. Idässä voi tulla vettä mutta lännessä arska paistaa.
Eikun tammailemaan.
Kovin vaihtelevalta tuo Ilmatieteenlaitoksenkin ennuste näytti, kun katsoi sitä eri kellonaikoina. Nyt ainakin keli on aurinkoinen kymmenisen kilsaa lähtöpaikasta itään. Tiet olivat kosteita, mutta taivas kuiva :)
timppa_234
05.08.2010, 17.36
Ainoa suht luotettava ennuste on katsoa fmi:n sadekarttoja. Niistä näkee kivasti missä sataa nyt ja mihin suuntaan sadepilvet on matkalla. http://www.fmi.fi/saa/sadejapi_8.html
Päivää tännekin ketjuun.
Ehkä minäkin vielä liityn hitaaseen junaan kun tämä on näemmä tamma-ajelusta muuttunut sukupuolineutraaliksi.
http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=radar&t=15&n=10 paikallisempi ennustamaton säälinkki.
Loistavat oli Tammaravit ja henkilövahingoilta juuri ja juuri vältyttiin.
Ensi viikolla sama homma jos Tammat sallii.
Onko jollain keskinopeudesta tietoa?
Joo, onneksi vältyttiin isommilta vahingoilta. Otan kyllä syyt niskoille siitä onnettomuudesta, muutamankin selityksen tietysti voisi esittää, mutta totuus on kuitenkin vaaralliset ajolinjat ja säälittävä ajoneuvon hallinta. Opinhan tosin jotain... uskoisin.
Mulla keskari 27.7 mutta tuo on kotoa kotiin ja siirtymät taatusti alle reitin ajonopeuksien.
timppa_234
05.08.2010, 21.48
27 ryhmän lenkin pituus Bemböleen 47 km ja keskinopeus reilut 28 km/h. Oikein hyvä lenkki. Vauhti oivallisesti Hepo speksien rajoissa :)
Tämä onnettomuus tapahtui kun osa ryhmästä meni pyörätielle ja osa ajoradalle. Pyörätie kääntyi ajorataa kohti ja siellä ollut kaveri tuli pyörätien loppuessa suoraan tiellä ajavan ajolinjalle. Kolari näytti takaapäin tosi pahalta mutta onneksi vahingot jäivät yhteen rikkoutuneeseen Tiagra vaihtajaan.
Pyörätie kääntyi ajorataa kohti ja siellä ollut kaveri tuli pyörätien loppuessa suoraan tiellä ajavan ajolinjalle.
Minä siis leikkasin. Tarkkennetaan tähän se selitys (jos sieltä takaa joku ei esim sitä nähnyt) että siinä pyörätieltä kaistalle tullessa olikin vähän yllättäen nnoin 15cm leveä ja ehkä 5-10cm korkea soiro pehmeää hiekkaa joka nappasi vauhtia ja varsinkin ohjattavuuden pois. Tämä on siis se selitys, muttei oikeutus.
Mutta kuten jo sanoinkin niin otan vastuun, ei siitä olisi pitänyt niin kapeaan väliin yrittää eteen vaikka se ilman sitä hiekkaa olisikin onnistunut niin turhan vaarallista.
Onneks on tullut tiputtua hevosten selästä sen verran monta kertaa kovemmistakin vauhdeista, että tollasen Focuksen päältä tipahdus ei suurempia vahinkoja itselleni aiheuttanut :D Fillariin saa kuitenkin aina uusia osia, joten vähällä selvisin.
Ja kyllä mussa itessänikin oli ihan riittävästi syytä kolariin: ajoin vaan liian lähelle kaveria, jolloin mihinkään ennakointiin ei ollut ollenkaan varaa. Tiedänpähän jatkossa paremmin.
Muuten kiitokset lenkistä, ainakin vauhtia oli riittävästi :) Ennen mälläystä mun mittari näytti keskariksi 29,5 - siitä se sitten yhdellä vaihteella himaan polkiessa jonkin verran laski :)
No ainakin Ellun uudet kengät suihkahti nätisti takana tulevien kuskien nenän edestä! Vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisasi siis riittämiin tänään. Kiitti kaverit!
Tässä jälkiendorfiineissä jo tyttöjen kanssa alustavasti suunniteltiin, että pitäis pitää kauden päättärit. Ei mitään virallista, mutta esim. kokoontuminen pe 10.9. TDH:n jälkimainingeissa johonkin kuppilaan, niin ei kummempia järkkäilyjä tarvita. Paitsi tietty joku voi soittaa ja pyytää paistamaan semmoiset 50 munkkia valmiiksi. :P Tänne siis tervetulleita tammat sekä oriit (kuhan eivät heitä selästään) ja laajemmin voidaan mainostaa, kunhan ensituntumia teiltä kuullaan ja tarkemmin speksataan...
Mainittu osuma oli takaa katsottuna just sellanen järjettömän näköinen, joita ei kaiken järjen mukaan pitäisi sattua ja siksi juuri niitä vaan joskus sattuu, mutta tärkeintä oli että selvisitte isoimmitta haavereitta. Kiva reitti ja sää, MUTTA: yleisesti kamalan holtitonta ajoa kuten viimeinen pikaponkaisu huoltikselle. jos ryhmä 27 jatkaa tämänpäivän kaltaista menoa, vaarana on että sattuu selkeästi sellainen onnettomuus, joka olisi ollut estettävissä. En tiedä olivatko tammaravit ennen miesten lukumäärän kasvua rauhallisempia, mutta arvon naiset, teillä on hieno ryhmä, mutta pistäkää miehet kuriin, te osaatte sen...
Saahan mahdollisiin loppujubinoihin osallistua vähemmälläkin tammaravikokemuksella, saahan, please..jne ?
Rauhallisempaa menoa 24-ryhmässä: http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2917275969. Keskari meilläkin tosin nousi n. 26:een toisin kuin traxmeet näyttää. Ja tallennin näyttää myös lenkin hännän, kun unohdin pistää tallennuksen pois päältä :rolleyes:
Taas taidettiin tehdä osallistujaenkat, kun kovempaan ryhmään lähti 13 ajajaa ja hitaampaan 5. Poimittiin matkalla yksi nopeammasta ryhmästä kuminsa tyhjenemistä ihmettelemään jäänyt kaveri ja vaihdettiin uusi sisuri tilalle, niin päästiin jatkamaan matkaa.
Keli oli jälleen kerran mitä mainioin virallisten säätahojen ennustuksista huolimatta :) Kiitos säiden herroille ja ajokavereille :)
Muistutuksena lenkille tulijoille:
1. Huolla pyöräsi ennen lenkkiä. Pumppaa kumeihin ilmaa renkaiden vaatimat barit ja puhdista ja rasvaa ketjut. Tarkista kumien ja jarrupalojen kunto. Puhdista myös vanteet, että jarrut toimivat kunnolla.
2. Varaa matkalle mukaasi vähintään 1 varasisuskumi, toimiva pumppu, urheilujuomaa tai -geelejä ja muuta juotavaa (vettä), kännykkä, vähän käteistä rahaa ja mieluusti kartta.
3.Opettele renkaan vaihtoa kotona. Huomattavasti miellyttävämpää kuin kylmässä vesisateessa tienposkessa. Periaatteena tulisi olla, että jokainen selviytyy renkaanvaihdosta itse.
En tiedä olivatko tammaravit ennen miesten lukumäärän kasvua rauhallisempia, mutta arvon naiset, teillä on hieno ryhmä, mutta pistäkää miehet kuriin, te osaatte sen...
Jaa-has! Tarttee pistää mamma etujarruks joka ryhmään, niin johan meno rauhoittuu :cool: Ei vainen, kyllä Annat voi pitää jöötä siellä ihan kunnolla! Huudatte ohjeitä ääneen äijille, jos eivät osaa käyttäytyä!
Kurja juttu se Annan lähikontakti maantien kanssa. Nyt kun se vaihtaja on mennyttä, on kai pakko ostaa oikea maantiepyörä ;). Kuten Pirtti sanoi, siinä pyörätien liittymässä oli ihmeellinen hiekkahyppyri. Yritin huutaa siitä taaksepäin, mutta oli jo liian myöhäistä. Noh, onnettomuuksia sattuu myös ammattilaisille.
Reitin alkupäässä ollut mutkitteleva ja mäkinen tie oli mielestäni tosi hauska ajaa. Sinne kelpaa mennä toistekin.
Meikäläiselle lenkin pituudeksi tuli reilu 60km ja keskariksi 28.1km/h. Nämä tosin sisältää siirtymät. Linkistä löytyy gepsi käppyrä:
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2917377262
joku voi soittaa ja pyytää paistamaan semmoiset 50 munkkia valmiiksi. :P
Messissä ollaan jos munkkeja löytyy :D.
Rauhallisempaa menoa 24-ryhmässä: http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2917275969.
Kivaa reittiä ootte ajaneet, etenkin toi Brobackan osuus on upeeta mutkatietä :)
Saahan mahdollisiin loppujubinoihin osallistua vähemmälläkin tammaravikokemuksella, saahan, please..jne ?
Todellakin saa - tervetuloa vaan kaikki! :D Jos tulee paikkaidiksiä, niin ilmoilkaas ihmeessä. Pystyssä pysyminen suotavaa, mutta vauhti on vapaa, joten myös nesteytysoptio olisi kiva tästä paikassa löytyä... ;)
Ensimmäistä kertaa mukana tammaraveissa, toivottavasti se riittää osallistumisoikeuteen kauden päättäjäisiin.... :)
Kiva reitti, mutta hieman "holtitonta" menoa tosinaan, kiitos seurasta!
Joo holtitonta oli ja varmaan itsekin siihen osasyyllinen. Varmaan auttaisi se ainakin, että päätetään ajetaanko parijonossa vai letkassa. Tai joku päättää. :)
Keskari meilläkin tosin nousi n. 26:een
Pitäisikö mun tulla raveihin valkoisella Crescentillä kuten viime vuonna, niin jouduttais ajamaan hitaampaa... :) Fillarissa on nykyään lisäpainona mummotyylinen etukoppa, johon mahtuu vaikka eväät sekä sisuskumeja + vararenkaita.
Eilinen reitti oli ihan mahtava, ajetaan se toistekin!
-johanna
-johanna
Ajetaan vaan :)
Jotenkin tämän päivän Viivi&Wagnerista tuli Johannan eilinen kuminpumppausorjatyö mieleen :D
-johanna
Sopisi meikäläisellekin, sopivan mäkinen ja hyviä maisemia.
Mikäs on virallinen speksi tämän lenkin lähtöajasta ja -paikasta. 1800 @ Bembölen kahvitupa? Vai onko syytä olla jo aiemmin paikalla. Olisi muutama tällaista porukkaa tarvitseva tuttu joita voisin hieman vihjaista tulemaan kokeilemaan.
Mikäs on virallinen speksi tämän lenkin lähtöajasta ja -paikasta. 1800 @ Bembölen kahvitupa? Vai onko syytä olla jo aiemmin paikalla. Olisi muutama tällaista porukkaa tarvitseva tuttu joita voisin hieman vihjaista tulemaan kokeilemaan.
Juuri näin, Kahvitupa torstaisin klo 18 on startti. Sitä ennen kerrataan tarvittaessa käsimerkit ja keskustellaan aiotusta reitistä. Ainakin elokuun loppuun asti ajellaan. Tervetuloa mukaan :)
Laitoin jo Espoon lenkkiketjuun mainosta, mutta lisätäänpä tännekin, kun tammaraviporukallakin oli uudesta lenkkiajankohdasta puhetta.
Huomenna siis klo 18 olisi ainakin 3 kuskia lähdössä Bembölen kahvituvalta ajamaan Kirkkonummen suuntaan sellaista 27-29 vauhtia. Alle kolmessakympissä yritetään pysyä, ja tällä ei nyt tarkoitettu ikäryhmää :)
Joo ikäryhmän osalta ei ihan tuossa pysyttäne. Askartelin Fillarikalenteriin alustavan reittisuunnitelman. Koitetaan välttää isommat eksymisten aiheuttamat sakkolenkit näin arki-iltana...
Laitoin jo Espoon lenkkiketjuun mainosta, mutta lisätäänpä tännekin, kun tammaraviporukallakin oli uudesta lenkkiajankohdasta puhetta.
Huomenna siis klo 18 olisi ainakin 3 kuskia lähdössä Bembölen kahvituvalta ajamaan Kirkkonummen suuntaan sellaista 27-29 vauhtia. Alle kolmessakympissä yritetään pysyä, ja tällä ei nyt tarkoitettu ikäryhmää :)
Laitappa länkkäriin esim mainos: Haluatko hapotella?, HEPO-EPO järjestää ilmaiset tupareivit alle 30-kymppisille, niin ehkä porukkaa alkaa löytyä...
Onko tänään 12.8. 24-ryhmää?
Muistaakseni speksi meni niin, että 24-ryhmä on aina. Nopeampi ryhmä muodostetaan, jos on tarpeeksi kuskeja, jotka haluavat ajaa kovempaa...
Mä voin ajella taas hitaammassa.
-johanna
Johanna tiesi jo kertoa asiain oikean laidan :) Ajelenpa minäkin 24:ää tänään. Sekin vauhti voi tässä tilassa tuntua hurjalta :rolleyes: Tervetuloa siis!
Ai niin, muistuttakaa mua ennen lenkkiä, että olisi tiedotusluontoisia asioita :) Ja jos tänään vaikka taas palattaisiin vanhoihin aikoihin ja esittäydyttäis ennen ajeluita.
Tänään taisi syntyä raveissa jopa 3 porukkaa, kun 24:sta lähti neljän hengen ryhmä irtiottoon jossain Kotimäen tienoilla. Vaikka piti ajella ihan PK:ta, uudella fillarilla vauhti vaan jotenkin kiihtyy :)
Ajeltiin luultavasti sama reitti kuin mikä Katilla oli mielessä (tai sitten hiukan lyhyempi) : Veikkolasta Lapinkyläntietä, josta sitten Österbyntien kautta Vitträsk-järven ympäri Masalaan. Ei edes eksytty, vaikka jossain vaiheessa ehkä hiukan hukassa oltiin :) Kauklahden kohdalle saakka tuli matkaa tuvalta 44 km keskarilla 28, siitä jatkettiin kukin kotia kohti. Omaan mittariin kertyi arki-illalle sopivat 65 km.
Kiitos irtiottoon mukaan lähtijöille, oli hyvät vauhdit ja kiva reitti! Ens kerralla jos sitten yrittäisin oikeesti sitä hitaampaa vauhtia :)
Anna
Juu-uh, oli hyvä irtiotto. Kiitti vaan "vetojuhdalle", helppoakos siinä takana tuulensuojassa oli roikkua.... :)
Tässä 24-ryhmän reitti http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2934723271 Taisi olla ihan sama kuin irtiottaneillakin :) Kovarymä ajoi suunnitelmista poiketen Veikkolan toisesta liikenneympyrästä ja siltä sitten jonnekin, saivat näin 6 kilsaa pidemmän lenkin kuin me muut :D
Pysyttiin jopa loppujen lopuksi alle 25 keskarissa :) Hyvä me! No, kevyen liikenteen väylät on niin luokattoman huonossa kunnossa, että kun Masalassa siirtyy sellaista käyttämään loppumatkaksi, niin jopa vauhdit ropisee.
Ja lenkkien suksi sen kuin jatkuu: tällä kertaa lähtöviivalla oli peräti 24 kuskia :eek: Hyvin silti mahduttiin maantielle.
Kiitos taas kaikille! Hauska on ajella!
Kovaryhmä tosiaan ajoi pikkuisen pidemmästi (missä lie) ja keskari lähenteli kolmeakymppiä. Kesän kovin ja kaikki näyttivät jaksavan hyvin! :)
eli 27+++ :) ryhmä ajoi turuntietä ja pienen mutkan kautta olikos se siikajärvi ja sieltä veikkolaan ja kurkistoon päin ja sieltä evitskogin tien kautta mutka viträskiin ja palasimme lapinkyläntietä pitkin bembölen kahvituvalle, keskari pyöri siinä 29 paikkeilla ja matkaa tuli majalle 64 km, mukavan vauhdikasta oli meno ja upea keli ja maisemat, saa korjata jos reitti kertomus meni väärin :)
Kuulostipas hauskoilta raveilta. Heti kun selkänsä kääntää niin aletaan kaasuttelemaan:D.
Tänään saatiin jälleen kaksi ajoryhmää aikaan. 25-keskivauhtia ajavia oli 9 (ja kovemmassa ryhmässä taisi olla 11) ja matkaa taittui 47-48 kilometriä huolimatta Traxmeetin jäljestä http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2976991279 Siis emme pudonneet taivaasta Takkulantielle vaan ajoimme tuvalta Velskolantietä Takkulaan. Mukana oli kaksi ensikertalaista ja nuori kaverikin pärjäsi hienosti mukana :)
Kiitos taas kaikille lenkkeilijöille. Ensi viikolla vielä ajetaan.
Nopeampi porukka ajeli ensin Bembölestä Vantaankoskelle 41km ja siitä sitten vielä suurin osa noin 16km Bemböleen, eli yhteensä 57km melko tarkkaan 29 keskarilla.
Mulla ei ole GPS jälkeä, mutta Velskolantie-Rinnekoti-Kuonomäki-Lepsämäntie-Klaukkala ja sieltä jotenkin Vantaankoskelle, josta Kehä III sivua Bemböleen. Tiukille meni, mutta saatiin 25-ryhmä kiinni loppumetreillä ;)
Harmittaa etten ole kertaakaan päässyt raveihin mukaan vielä, niin mukavilta nuo lenkit kuulostavat! Pitääpä tutkailla josko ensi torstaina viel ehtisi porukkaan ajelemaan. Jos ei muuten niin ensi kesä on päivä päivältä lähempänä :)
Ensi viikolla vielä ajetaan.
Minä ajattelin kyllä tulla taas paremmin ehtiessäni ajamaan syyskuun puolellakin (mielellään kuun loppuun asti mutta joka tapauksessa ainakin 2.9.)...
Kiitoksia jälleen raveista. Tässä nopeamman ryhmä gepsijälki (siirtymät ovat mukana): http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2977295744
Minä ajattelin kyllä tulla taas paremmin ehtiessäni ajamaan syyskuun puolellakin (mielellään kuun loppuun asti mutta joka tapauksessa ainakin 2.9.)...
Itsekin ajattelin toivoa vielä ajoa 2.9, sopiva viimeistely ennen Tdh:ta.
Tosin tuolloinkin pitäisi varmaan hiukan lyhyemmin ajaa, jottei pimeys liikaa yllätä siirtymillä kotipesiin. Pimeyshän se on varmaankin suurin (ainoa) syy miksi ajot rupeavat tältä erää loppumaan. Mikäänhän ei tietysti estä kyselemästä täällä, onko tarpeeksi monella mahdollisuus lähteä myöhemminkin syyskuussa hiukan aikaisemmin liikkeelle, jotta ajoja voisi jatkaa. Kyllähän sitä vaikka muutamankin kanssa ajaisi torstaina mieluummin, kuin yksikseen.
Täytyy taas kiittää tämän illan ajoista, Velskolan mäetkin meni porukan avulla taas täysin eri tahtiin, kuin viimeksi yksin ajaessa ja uusia ajajiakin oli taas ilmaantunut paikalle. Ikä haitarikin vain leviää osallistujamäärän myötä positiivisesti.
Ekaa kertaa raveissa mukana ja hauskaa oli, kiitän siis kanssalenkkeilijöitä. Lyhkänen loppukiri Vantaankoskelle oli mukava kokemus, sekin eka sellainen. Nopeuksia en kerennyt kattomaan, mutta riittävän kovaa lenkkipyörällä.
Nopeampi porukka ajeli ensin Bembölestä Vantaankoskelle 41km ja siitä sitten vielä suurin osa noin 16km Bemböleen, eli yhteensä 57km melko tarkkaan 29 keskarilla.
Kuulostaa hyvältä, siis sain himpun verran pienemmän lukeman, joten aivan pielessä ei ole oman mittarin asetukset.:)
timppa_234
20.08.2010, 00.01
Tässä nopeamman ryhmä gepsijälki (siirtymät ovat mukana): http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2977295744
Hurjia sykkeitä. Jossain alkumäessä on mennyt 220 asti ja aika monessa muussakin yli 200. Ei ihme, että mäki-iskua riittää paremmin kuin meikäläisellä. 165-168 oli mun lukemat samoissa paikoissa.
Mukava lenkki ja mentiin reippaasti, varsinkin ylämäkiä :)
Cannon Dave
20.08.2010, 09.28
Tuskinpa vaan noi kovat sykkeet ovat oiken. Veikkaisin kosketushäiriöitä tai muuta vastaavaa häiriötä mittalaitteistossa.
Hurjia sykkeitä. Jossain alkumäessä on mennyt 220 asti ja aika monessa muussakin yli 200.
Taitavat tosiaan olla jotain häiriöitä laitteessa. Ei ne mäet ihan niin pahoja ollut. Yksikin piikeistä on Bembölessä lähtöä odotellessa :D. Jos meikäläisen sykkeet ylittää 200, niin siinä vaiheessa keräilisin kamojani jossain ojan puolella. :D
Lyhkänen loppukiri Vantaankoskelle oli mukava kokemus, sekin eka sellainen. Nopeuksia en kerennyt kattomaan, mutta riittävän kovaa lenkkipyörällä.
Kiri aukesi vähän myöhään, ei olisi varmaan auennut ollenkaan jos ElluT ei olisi muistuttanut vapaanvauhdinalueesta :)
Mulla väitti Polari jotain 53-54 maksimeiksi siinä, en tiedä uskoisko kun ei se likikään maksimiveto ollut. Sykkeet ei käyneet lähelläkään maksimia (171 tuossa vs maksimeissa tänä kesänä 184) ja jaloissakin tuntui että ois vielä ehkä mennyt helposti lisää. Kai se pitää jossain vaiheessa koittaa paljonko sitä saa tempaistua jos maksimit vetää.
Kuulostaa hyvältä, siis sain himpun verran pienemmän lukeman, joten aivan pielessä ei ole oman mittarin asetukset.:)
On täysin mahdollista että mun mittari on kalibroitu väärin ja sinulla täsmäleen oikein :) En ole jaksanut tiedettä tehdä tuon kalibroinnista, sinnepäin mittaan renkaan kuski päällä.
Yksikin piikeistä on Bembölessä lähtöä odotellessa :D.
Sitä se teettää, kun on liian paljon pyöräileviä tammoja ympärillä;).
RiksaVellu
26.08.2010, 16.13
Tänäänkö taas poljetaan!?
Ja niin sitä poljettiin http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2995880666 :) Vajaa parikymmentä urhoollista ajajaa lähti TdH-harjoituksiin sateenuhkasta huolimatta, joukossa pari ensikertalaista. Saatiin kunnon treenit mäkineen ja asiaankuuluvine sateineen (eikös niissä karkeloissa sada yleensä aina?).
Kamat oli hivenen kosteahkot kotiin päästyä ja lämpimässä suihkussa piti virua tavallista pidempi tovi. Myös tulinen Mama-nuudeli auttoi lämmittelyssä :D (mainosmainos). Että voi sitä syntymäpäivänsä näinkin viettää :cool: Kiitos kaikille ajajille tämän päivän lenkistä ja tästä kaudesta, jos ei tavata hetkeen :) Jos mahdollista, yritän päästä TdH-katsomoon, mutta en voi luvata vielä mitään.
Anna R:nen: vedätkö ensi viikolle jonkun pienen TdH-harjoituksen? Pysykää kuulolla tällä palstalla, luvassa myös Anna K:n lupaamaa illanviettoa.
*Kiitos, pusu ja halit*
lynxlynx
26.08.2010, 22.58
Ja niin sitä poljettiin http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2995880666 :) Vajaa parikymmentä urhoollista ajajaa lähti TdH-harjoituksiin sateenuhkasta huolimatta, joukossa pari ensikertalaista. Saatiin kunnon treenit mäkineen ja asiaankuuluvine sateineen (eikös niissä karkeloissa sada yleensä aina?).
Kamat oli hivenen kosteahkot kotiin päästyä ja lämpimässä suihkussa piti virua tavallista pidempi tovi. Myös tulinen Mama-nuudeli auttoi lämmittelyssä :D (mainosmainos). Että voi sitä syntymäpäivänsä näinkin viettää :cool: Kiitos kaikille ajajille tämän päivän lenkistä ja tästä kaudesta, jos ei tavata hetkeen :) Jos mahdollista, yritän päästä TdH-katsomoon, mutta en voi luvata vielä mitään.
Anna R:nen: vedätkö ensi viikolle jonkun pienen TdH-harjoituksen? Pysykää kuulolla tällä palstalla, luvassa myös Anna K:n lupaamaa illanviettoa.
*Kiitos, pusu ja halit*
Hienoa että saitte ajettua, ja onnea vielä tätäkin kautta :)
V-kosken porukalla vältimme jopa sateet :D Kastui sitä silti, mut sauna lämmittää..
Anna R:nen: vedätkö ensi viikolle jonkun pienen TdH-harjoituksen?
Näin oli tarkoitus, tosin näytätte tänään ajaneen melkein ensi torstaille kaavailemani lenkin... No, arvotaan sitten vaikka lähtöpaikalla, voihan sen ainakin esim ajaa toiseen suuntaan.
Pysykää kuulolla tällä palstalla, luvassa myös Anna K:n lupaamaa illanviettoa.
Ja täältähän pesee... ;)
Tehotammateam proudly presents
* * * AFTER BIKE * * *
Tule kaatamaan kausi ja TDH pe 10.9. klo 19 alkaen Rymy-Eetuun (Erottajankatu 15-17, Hki)! Sisään pääsee ilman pääsymaksua 20:30 asti. Vetovastuussa olevat pyöriskelevät paikalla ainakin kymppiin (tunnistat pinkeistä pohkeista ja paikan tykeimmistä reisistä?) ja tämän jälkeen ympäri Helsingin. Omat huoltojoukot sallittuja ja kutsua saa riemumielin levittää. Tervetuloa!
Näin oli tarkoitus, tosin näytätte tänään ajaneen melkein ensi torstaille kaavailemani lenkin... No, arvotaan sitten vaikka lähtöpaikalla, voihan sen ainakin esim ajaa toiseen suuntaan.
Tulossa mukaan to! Ei jessus tuolla alkaa olla viileetä ajaa, ei ihan pienellä teekupilla saa itteään enää sulamaan...
Jos on lähtijöitä ja sama tahti kuin männä viikolla niin näillä näkymin to mukana viimeviikkoinen ekakertalainen - se punavalkoinen Focus siis.
* * * AFTER BIKE * * *
Tule kaatamaan kausi ja TDH pe 10.9. klo 19 alkaen Rymy-Eetuun (Erottajankatu 15-17, Hki)! Sisään pääsee ilman pääsymaksua 20:30 asti. Vetovastuussa olevat pyöriskelevät paikalla ainakin kymppiin (tunnistat pinkeistä pohkeista ja paikan tykeimmistä reisistä?) ja tämän jälkeen ympäri Helsingin. Omat huoltojoukot sallittuja ja kutsua saa riemumielin levittää. Tervetuloa!
Pakko tulla succiksissa. Ajolaseista saa plussaa. Koodi narikkaan on "voix fillarin jättää narikkaan". Tunnin välein täytyy syödä energiapatukka tai vähintäänkin liuottaa juoman sekaan glukoosipastilli (mieluiten dexalin appelsiinin makuinen tai sitten niitä Annan pirinappeja). Muutaman rohkaisuryypyn jälkeen kaikkien on noustava pöydille joraamaan Lady Gagan tahtiin, sillä siinä paikassa ei varmasti ole ennen nähty yhtä tiukkoja reisiä. Mitä enemmän paljastaa kesän aikana hankittuja naurettavia rusketusraitoja, sitä parempi. Baaritiskille mennään tietenkin tiukassa peesauksessa ja tiskillä asiomisen jälkeen siirrytään taaemmaksi tutulla telaketjutekiikalla. :D
Kun mies tekee sen minkä lupaa: eli kun olet luvannut tanssia pöydällä Gagaa succiksissa, niin ravintola on täyteen buukattu tammoja jo varmaan ennen kello kuutta, ps toi esitys munkin on nähtävä
Ymmärsinkö oikein että tällä foorumilla ilmoitetaan vähän leppoisemmista yhteislenkeistä? Milloinka seuraava lenkki olisi, mistä lähtö, mikä nopeus yms??? Olen aloittelija ja eka kertaa tulossa mukaan... kunto hyvä, mutta tekniikkaa tuskin kovin hyvä.
Ymmärsinkö oikein että tällä foorumilla ilmoitetaan vähän leppoisemmista yhteislenkeistä? Milloinka seuraava lenkki olisi, mistä lähtö, mikä nopeus yms??? Olen aloittelija ja eka kertaa tulossa mukaan... kunto hyvä, mutta tekniikkaa tuskin kovin hyvä.
Joo, tää palsta palvelee lähinnä nk. tammaravilenkkiä eli to klo 18 ei-kieli-vyön-alla-lenkkiläisiä Espoossa. Tältä kesältä viralliset lenkit kyllä jo loppui, mutta to 2.9. ajetaan taas klo 18 lähtien Bembölen kahvituvalta. Nyt nopeus varmaan hieman kovempi kuin 25km/h, koska kyseessä viimeiset repäisyt ennen TDH:ta. Anna R osannee valaista asiaa lisää...
To lenkki ei oo fillarikalenterissa, mutta periaatteessa siellä aina speksit yhteislenkeistä (www.fillarikalenteri.fi) (http://www.fillarikalenteri.fi). Täällä palstalla voi toki myös huudella lenkkiseuraa omille lenkeille.
...Baaritiskille mennään tietenkin tiukassa peesauksessa ja tiskillä asiomisen jälkeen siirrytään taaemmaksi tutulla telaketjutekiikalla. :D
Kenet taakseen siirtää sen pian edestään löytää... :p
ajetaan taas klo 18 lähtien Bembölen kahvituvalta. Nyt nopeus varmaan hieman kovempi kuin 25km/h, koska kyseessä viimeiset repäisyt ennen TDH:ta.
Toivottavasti ei kuitenkaan paljon kovempaa, kuin 25km/h, koska kyseessä viimeiset repäisyt ennen TdH:ta. Itse pääsin eilen tiistain lenkillä repäisemään kovempaa, joten hiukan iisimpikin meno kelpaisi, jottei mehut katoa ennen sunnuntaita kokonaan.
Viime viikon lenkki oli sen verran hyvä, ettei mahdollinen toisto suuntaan tai toiseenkaan ole pahasta.
Tasaista ja suht rauhallista menoa minä ainakin olin kaavaillut, keskinopeudesta en lupaa mitään kun se kuitenkin menee pieleen (ja omat watti- ja sykerajat eivät sano muille mitään).
[...] (ja omat watti- ja sykerajat eivät sano muille mitään).
W/kg on ihan käypä mittari, se on periaatteessa vertailtavissa. Olettaen siis että vertaaja tietää omansa :)
Tänään tammaraveissa piti tehdä TdH:ta varten "tyhjennysharjoitus" 24 porukassa, mutta kun ei saatu ko. porukkaa kasaan niin piti sit lähtee siihen nopeempaan ryhmään. Siitä sit tulikin varsinainen tyhjennys.
42-17 fixillä vedin ja sain vetää niin maan penteleesti. Pari kertaa jäin kun ei vaan pystyny alamäissä polkeen niin nopsaan. Silti hyvät kadenssiharkat. Oma Garmin mittas mulle aika muikeet arvot. Reilu 45 km, 28,7 keskari (!!!). Max vauhti alamäessä oli 46,5. Välillä kyllä tuli ikävä vapaaratasta. Mutta tulipahan polettua piiiiitkä pätkä yhteen putkeen.
Kiitti tyypit lenkistä ja siitä, kun himmasitte ennen Velskolan mäkiä!
Tsemiä TdH:iin, jotka olette menossa.
Mentiin nyt sitten suunnittelemaani vauhdikkaammin kun tällainen näytti ihmisille tällä kertaa kelpaavan. (Tavoitteeni oli luokkaa max 2 W/kg mutta ylämäissä Velskolantien alkuun saakka meni kyllä tuplat tuosta.) Hyvää TdH:ta vaan kaikille, itse tässä pitäisi ajaa jo lauantaina...
Katuvaloja näkyi kotimatkalla vasta Töölöössä että päivänvalon puolesta tässä voisi varmaan hyvin vielä ajaa muutaman viikon, siirtymän pituuden perusteella voi sitten itse kukin arvioida, tarvitseeko valoja vai ei. Jatkossa voin kyllä vetää jotain 25 km/h (tai vaikka alle) jos sellaiselle on kysyntää.
Kiitoksia mukavasta lenkistä. Juuri sopivaa vauhdikasta fiilistelyä ennen TdH:ta. Näin pyöräillessä näkee kaikenlaista kummallista. Tänään hämmästytti ja kummastutti autoileva pulunmetsästäjä. Siinä oli kyllä oikeasti onnettumuus lähellä. Harmi kun ei ehditty saamaan rekkaria ylös.
Tässä vielä gepsikäppyrä reissusta. http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=3011705686
Erityiskiitos vielä KooPeelle viimehetken TdH vinkeistä.
Tänään hämmästytti ja kummastutti autoileva pulunmetsästäjä.
Onko niitä autoileviakin??? Onko fillari parempi metsästysase vai saiko sekin saalista? :D
Tänään hämmästytti ja kummastutti autoileva pulunmetsästäjä. Siinä oli kyllä oikeasti onnettumuus lähellä. Harmi kun ei ehditty saamaan rekkaria ylös.
Just muistin ton ja meinasin postaa, mut kerkesit enste.
Siis oikeesti. Lasketellaan hyvin loivaa pitkin ja 100 m päässä auto seisoo vastaatulevien kaistalla. Ikkunasta näkyy selvästi jokin pitkä juttu. Sanoisinko n. 20 metriä ennen kuin oltiin kohillaan niin lähti laukaus. Tyyppi ei vissiin yhtään kattonu tien suuntaan. Käännyin ympäri kun joku huusi "rekkari!", mut auto kerkes lähtee ja oli liian kaukana, jotta olis saanu selvää. Harmahtava passat se kuitenkin oli. Ihme touhua :seko:
Just muistin ton ja meinasin postaa, mut kerkesit enste.
Siis oikeesti. Lasketellaan hyvin loivaa pitkin ja 100 m päässä auto seisoo vastaatulevien kaistalla. Ikkunasta näkyy selvästi jokin pitkä juttu. Sanoisinko n. 20 metriä ennen kuin oltiin kohillaan niin lähti laukaus. Tyyppi ei vissiin yhtään kattonu tien suuntaan. Käännyin ympäri kun joku huusi "rekkari!", mut auto kerkes lähtee ja oli liian kaukana, jotta olis saanu selvää. Harmahtava passat se kuitenkin oli. Ihme touhua :seko:
Nyt jälkikäteen mietittynä tuosta tapauksesta voisi ilmoittaa poliisille, vaikkei rekkaria saatukaan kokonaan ylös. Nykytilanteessa poliisia luulisi kiinnostavan moiset asesankarit, ja luultavimmin annetuilla tiedoilla tämänkin tapauksen saisi haarukoitua, jos joku lähistöllä asuva on kyseessä.
Rekkari taisi olla NFO-***, jos en nyt väärin muista. En hämmennykseltäni ja hieman heikolla kaukonäölläni saanut tuota varmuudella ja kokonaan ylös, kun tilanne meni ohi vetopaikalla hetkessä. Joku reitin paremmin tunteva varmaan osaa sanoa tarkemman paikan, jossa tuo tapahtui?
Onko niitä autoileviakin??? Onko fillari parempi metsästysase vai saiko sekin saalista? :D
Näytti olevan yhtä tehokas tappoase kuin sun eturengas. :D
Hienosti ajoitte TdH:ssa kaikki mukana olleet tammat ja oriit, Annat x 2, Johanna, Hanna, Sini, Timppa, Juhone... :) Mahtavia suorituksia ja sijoitusparannuksia aiempaan tapahtumaan! Toivottavasti teillä oli hauska ajaa! Vähän oli haikea mieli olla itse katsomossa, mutta kiva oli myös bongata tuttuja ja kannustaa ajajia.
Johanna pääsi oiken Hesarin kuvaankin :) Ja tässä kuva Timpasta http://www.suvisaari.kuvat.fi/kuvat/Tour+de+Helsinki+2010/DSCF0080.JPG
Hienosti ajoitte TdH:ssa kaikki mukana olleet tammat ja oriit, Annat x 2, Johanna, Hanna, Sini, Timppa, Juhone... :) Mahtavia suorituksia ja sijoitusparannuksia aiempaan tapahtumaan! Toivottavasti teillä oli hauska ajaa! Vähän oli haikea mieli olla itse katsomossa, mutta kiva oli myös bongata tuttuja ja kannustaa ajajia.
Oli hauska bongata sut siinä Etelä-Haagan paloaseman edessä olevan sillan päältä ja tietenkin maalissa. Sain ainakin itse hyvät fiilikset. :)
timppa_234
07.09.2010, 10.49
TdH tunnelmia.. Hienosti järjestetty kisa taas ja mukava pongata tuttuja lenkkikavereita. Hyvässä kunnossa on kiva polkea kun jouduin useamman kerran vetämään 29 kärkeä kiinni kolareiden ja polkijoiden väsähtämisen vuoksi. Nopeammassa ryhmässä piti tällä kertaa vähän keskittyä polkemiseen eikä voinut kaiken aikaa heittää läppää.
Hyvä kunto oli täysin Katilan vetämien Tammaravien ja muitten Hepo tapahtumien ansiota. Samanhenkisessä seurassa on miellyttävä kuntoilla, yksin ei olisi viittiny.
Torstaina ajetaan taas jollain porukalla??
Johanna pääsi oiken Hesarin kuvaankin :)
Jep...Tulin lähtöpaikalle niin myöhään, ettei tilaa ollut muualla kuin siinä "sukkulan" vieressä. Onneksi en nähnyt sitä enää lähdön jälkeen. Sen seurassa olisi ollut hankala ajaa.
-johanna
Kyllä nyt vanhaa akkaa kehutaan, niin jotta :) Kiitos, poijjaat! Itsehän olette lenkkinne ajanu :D
Ajakaa ihmeessä huomennakin, tammat ja oriit! Kyllähän te nyt ne peruskiekurat osaatte ajella itsekin! Mulla on työmenoa enkä ehdi mukaan :mad:
Kyllä nyt vanhaa akkaa kehutaan, niin jotta :) Kiitos, poijjaat! Itsehän olette lenkkinne ajanu :D
Ajakaa ihmeessä huomennakin, tammat ja oriit! Kyllähän te nyt ne peruskiekurat osaatte ajella itsekin! Mulla on työmenoa enkä ehdi mukaan :mad:
Kun käsketään niin ajetaan. Tänään hapotetaan jalat ja huomenna loput.
Ehdotus ja voin vetää.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Turuntie%2FReitti+110&daddr=60.25475,24.65258+to:60.37643,24.75413+to:60 .40278,24.70222+to:Lopentie%2FReitti+132+to:60.355 66,24.64553+to:Turuntie%2FReitti+110&geocode=FUPrlgMdRXx4AQ%3BFR5qlwMdJCt4ASlXy4RFePGNR jGxFxEeUbUAEw%3BFW5FmQMd0rd5ASlzTwzNHPuNRjFQobQgUb UAEw%3BFVysmQMdDO14ASldRLDxy-SNRjEhX1AgUbUAEw%3BFR5JmgMdlN14AQ%3BFUz0mAMdmg94AS lPOePjT-WNRjEhZKAlUbUAEw%3BFSDrlgMdLH14AQ&hl=fi&mra=dpe&mrcr=1&mrsp=5&sz=11&via=1,2,3,5&sll=60.404698,24.629974&sspn=0.149888,0.406494&ie=UTF8&ll=60.359564,24.629974&spn=0.150096,0.406494&z=11
Itte en ehi tänään lenkille, mutta muistakaas huomiset reivit keskustassa! Tulossa ainakin succis-Juho, Anna^2, Hanna, Sini, KP... Kaikki mukaan!
* * * AFTER BIKE * * *
RiksaVellu
09.09.2010, 12.06
Multakin jää tänään väliin korismatsin takia, mutta huomenna täytyy tulla pyörähtämään Rymy-Eetussa!
Minä voin vetää rauhalllisemman vauhdin osastoa jos sellaiselle tosiaan on kysyntää (vaikka Veikkolan suuntaan).
Tulossa ainakin succis-Juho
Mulle tulee nyt paineita tulla sinne oikeasti succiksissa! Enhän mä varmaan pääse niillä edes sisään. :D
timppa_234
09.09.2010, 14.23
Mulle tulee nyt paineita tulla sinne oikeasti succiksissa! Enhän mä varmaan pääse niillä edes sisään. :D
Peruukki päähän, vähän poski- ja huulipunaa niin menee transusta, mitä ne ei kuitenkaan uskalla jättää ulos :)
about 15 TDH:n ajanutta urheilijaa ja yksi nössö veti syksyn viimeisen ns PitKät-treenin eli lyhemmin PK:t. Tällä kertaa kaikki halusivat vetää aika reippaasti ja niinpä reitti kulki pöydästä baariin ja pöydälle muttei sen alle. Yleensä olen todennut, että pyöräilijät juovat lenkillä liian vähän, mutta näköjään sanoma on mennyt perille, ei huomauttamista. Erittäin mukavat keskustelut ja fiilikset porukalla eli lämmin kiitos mukana olleille ja erityisesti reittimestareille ja ideoijille.
about 15 TDH:n ajanutta urheilijaa ja yksi nössö veti syksyn viimeisen ns PitKät-treenin eli lyhemmin PK:t. Tällä kertaa kaikki halusivat vetää aika reippaasti ja niinpä reitti kulki pöydästä baariin ja pöydälle muttei sen alle. Yleensä olen todennut, että pyöräilijät juovat lenkillä liian vähän, mutta näköjään sanoma on mennyt perille, ei huomauttamista. Erittäin mukavat keskustelut ja fiilikset porukalla eli lämmin kiitos mukana olleille ja erityisesti reittimestareille ja ideoijille.
Hehhee, hauskaa oli. :)
Palauttavana treeninä voisi harkita to-lenkkiä, onko lähtijöitä? Tosin säävarauksella, koska olen nykyään laiska ja mukavuudenhaluinen. :D
Hehhee, hauskaa oli. :)
Palauttavana treeninä voisi harkita to-lenkkiä, onko lähtijöitä? Tosin säävarauksella, koska olen nykyään laiska ja mukavuudenhaluinen. :D
Juuri jäi tiistain lenkille lähtö liian märkien teiden takia, joten torstaina mukana, jos on tarpeeksi kuivaa. Vähäistä sadetta on näillä näkymin luvassa, mutta toivossa on hyvä elää....
Mä en pääse torstaina, mies työmatkalla. Kuntokin on normia heikompi, kun joku tunkee kaktusta mun kiduksiin. Toivottavasti pääsette vielä lenkille, kun valoa piisaa. Kohta loppuu.
Onko tänään lähtijöitä. Sadetilanne näyttää huonolta mitä pidemmälle päivä menee. Samoin valkeus katoaa melko aikaisin. Onko klo 18:00 ok?
Sadetutka näyttää pahalle... Klo 18 kyllä muuten, voidaan vielä palstalla tsekata lähtijöiden tilanne viiden kieppeillä?
Joo. On se sääli istua sisällä ja odotella, että sade alkaa eikä pääse ajamaan.
Täältä pitää vähitellen jo lähteä eli olen tulossa. Hyviä tekosyitä lenkille lähtemättömyyteen kyllä löytyy aina ilman säätutkaakin... Sen verran voisi teknologiaa kuitenkin hyödyntää että yrittäisi valita mahd kuivan lenkin (vaikka jonnekin Klaukkalaan ja Vantaankosken kautta takaisin).
Alkanee satamaan illan päälle, mut nyt ainakin näyttää niin hyvälle, että alan vaihtamaan sileitä renkaita alle... Nähdään Bembölessä klo 18!
Kahtotaan paikan päällä. Nyt aarinko paistaa.
Neljä kuskia kasteli tänään ittensä. Klaukkalaan ja sieltä vantaankoskelle, jonka jälkeen "porukka" hajosi. Kohtuu pimeetä oli jo. Sade ja hämäryys tiputti keskarin 27 kohdille. Tosin onhan sekin jo Tammaspeksien ylittävä lukema. Torstaisin tuskin kannattaa enää lähteä 18:00. 17:00 olisi parempi, jos jotakuta kiinnostaa.
Hassua, Vantaankoskelta eteenpäin keli oli ainakin minulla sitä luokkaa että kotiin tullessa sateen huomasi oikeastaan enää vain läpimäristä sukista. No, tulipahan taas vedenkestävyystreeniä, viikonloppuna sitä lajia on varmaan lisää luvassa enemmänkin. Ensi torstaina viideltä voisi olla minunkin puolestani ihan mahdollista.
Hassua, Vantaankoskelta eteenpäin keli oli ainakin minulla sitä luokkaa että kotiin tullessa sateen huomasi oikeastaan enää vain läpimäristä sukista. No, tulipahan taas vedenkestävyystreeniä, viikonloppuna sitä lajia on varmaan lisää luvassa enemmänkin. Ensi torstaina viideltä voisi olla minunkin puolestani ihan mahdollista.
Jaaha toisia näemmä lykästää. Meikäläisen ja Iletyksen siirtymällä kohti kotipesiä pitkin kehäkolmosta ei ollut tietoakaan poudasta, en ainakaan muista yhtään sateetonta hetkeä.
Kiitos kuitenkin kaikille lenkkiseurasta, yksin ei olisi kyllä tuossa säässä lähtenyt minnekään.
Toivotaan nyt parempaa säätä mahdolliseen ensi viikon ajoon. Kello 17.00 onnistuu itsellekin.
Pääasia, että ei ainakaan iskenyt uutta flunssaa päälle. Hävettää kyllä, että valoja ei ollut (itsellä). Ensi viikon lenkillä toivottavasti jo on. Niin jos sitä vaan silloin pääsee.
No turha sitä on liikaa häpeillä, jos syksyn pimeyden yllättäessä kerran valot unohtuu, sellaista sattuu itse kullekin joskus. Jätetään se häpeä ennenkaikkea niille yli 50%:eek: pyöräilijöistä joilla ei ole näemmä valoja ollenkaan käytössä. Muutamalla eurolla saa jo tuikun, jolla oma turvallisuus paranee huomattavasti ja myös muidenkin. Sairasta säästäväisyyttä:mad:.
Onko huomenna lähtijöitä? Klo 17.00 vai? Espoon lenkkien puolella on jo reitti ehdotuskin, ah niin ihanat Velskolan mäet olisi näemmä tarjolla. Kellonajalle tarvittaisiin vielä varmistus.
Moi, päätä vaan se, minkä olitte jo sopineet eli 17.00. Yleensä vasta sen jälkeen alkaa tulla ei ääniä, jos on tullakseen. Tuun ite mukaan ja voidaan ajaa sellainen reitti kuin porukka haluaa esim voidaan ajaa myös vantaankoski -klaukkala ja sitten vasta ihaniin Velskolan mäkiin (tai voidaan ajaa niitä ja/tai lakiston golf kentän mäkiä edestakaisin), se on jotain rapiat 50.
Bembölestä jos lähdette, tulen mukaan klo 17.
Bembölestä jos lähdette, tulen mukaan klo 17.
Sieltä lähdetään.
Alkaa olla tammaravit varmaan epävirallisestikin ohi tältä vuodelta. Paikalle ei tullut muita, kuin kuusi oria. Viisi oli kilpapyöräilijöitä epäilemättä (ei kannata uskoa, vaikka muuta väittäisivät) ja yksi amatööri:eek: eli meikäläinen. Vauhti oli alusta lähtien reipasta ja mukana pysymiseksi sain ottaa sydänlihaksetkin mukaan, välillä rupesi jo vauhtiin tottumaan, mutta kymmenen metrin repeämä jonkun käännöksen jälkeen 14 kilsan kohdalla oli tarpeeksi. Ei ole kiva antaa periksi, mutta mitäpä sitä liikaa itseään kiusaamaan. Tiistain lenkeillä on pari kertaa pysynyt mukana (justjajust), jopa hiukan nopeammassakin ajossa, mutta tänään hiukka yli 30 kilsan keskivauhti ei maittanut. Pari viikkoa kestänyt puoliflunssa ja eilinen 50 kilsan maastopyöräajo asfaltilla lienee vienyt hiukan tehoja....seliseli.
Pitäisi varmaan perustaa uusi 100% todellisesti 24-28 kilsan vauhtia ajava porukka, kun välillä tuntuu muillakin olevan vaikeuksia, eikä edes intoa tulla näihin 29-32 kilsan ryhmiin.
Täytynee nyt loppu syksyllä tyytyä muutamana sunnuntaina Vantaankosken 25 kilsan ryhmän ajoon. Siellä, kun on vieläkin jopa ensikertalaisiakin. Kai niiden perässä sentään pysyy.
Jokatapauksessa kiitos kaikille epätavallisen lyhyestä lenkistä:).
Ensi torstaina peruukkia päähän ja ääntä ylemmäksi, niin keskaritkin pysyy alle kolmessakympissä.
Tässä vaiheessa vuotta alkaa varmaan monilla olla kunto melkoisen kova. Itsekään en ole näille viikkolenkeille uskaltautunut, ensi keväänä sitten vasta mukaan, kun kohtahan tässä jo pyöräilykausi näin kylmänaralta loppuukin :) Enpä kyllä ehtisikään koskaan, kun alkamisaikoja on käytännön syistä jouduttu aikaistamaan. Nyt pääsin tänään onneksi ajelemaan itse tuon likipitäen saman mäkiekstran mukavalla (joskin vaatimattomalla) 25 keskarilla omassa tutussa 3 hengen ryhmässä. Ei siinä oikein porukkalenkistä voinut puhua, mutta eipähän tarvinnut yksin ajella (eikä niin nolottanut olla se hitain) ja kivaa oli. Kannattaa varmaan sunnuntailenkeillä kysellä, jos joillakulla olisi intoa lähteä kevyemmän vauhdin lenkeille, vaikka sitten ihan pienelläkin porukalla.
Ensi torstaina peruukkia päähän ja ääntä ylemmäksi, niin keskaritkin pysyy alle kolmessakympissä.
Onko tuo lupaus vai tilaanko heti huomenna itselleni uudet vaaleanpunaiset ajoasut?
[QUOTE=tipsu;1483351]Tässä vaiheessa vuotta alkaa varmaan monilla olla kunto melkoisen kova.QUOTE]
Itsellänikin kunto on kova.....ainakin kevääseen verrattuna, mutta valitettavasti joillakin se on vaan vielä kovempi. TdH meni ihan mukavasti 28 kilsan ryhmässä, mutta yli 30 kilsan nopeuteen ei löydy vielä varmuutta. Joskus siinäkin pysyy mukana, tänään ei. Talvella täytynee kuntopyöräillä vihdoinkin, jotta toukokuussa pääsee sitten näyttämään teräskuntonsa ja syyskuussakin pysyy kovemmassakin seurassa mukana.
Onko tuo lupaus vai tilaanko heti huomenna itselleni uudet vaaleanpunaiset ajoasut?
Taitaisi olla ihan omat vetovuorot tuon jälkeen.
Pekka Sirkiä
28.10.2010, 17.38
Arvoisat tammat & oriit,
teillekin tiedoksi, että HePon lenkit -viestiketjussa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1501465&postcount=2798) kutsutaan HePon vetäjiä (nykyisiä ja tulevia) ajokauden 2011 kuntolenkkeilyn suunnittelukokoukseen, joka pidetään ensi maanantaina 1.11., klo 18-20.
Jari Kulmala
02.11.2010, 08.39
Talvilenkkeilystä kiinnostuneet:
tervetuloa naisten lenkille sunnuntaisin Lommilasta klo 10 (http://fillarikalenteri.fi/eventinstance/775/2010-11-7).
Kannattaa tulla mukaan heti talvikauden alusta, sillä lenkit kovenevat kevättä kohti mennessä, eli keväällä vaaditaan jo hyvää kuntoa että pysyy mukana.
Pekka Sirkiä
04.11.2010, 17.56
Tammat kutsutaan myös juoksemaan perinteinen HePo vs Prologi (ym.) cooper Eläintarhan urheilukentällä ensi lauantaina (6.11.) klo 12.
Lisätietoja (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1504925&postcount=2826)
Hyvin alkanutta perinnettä kannattaa jatkaa...
AFTER BIKE vol II
Pe 17.12. Sir Einossa (Eteläespa 18) klo 20 alkaen! Kaikki kaksirenkaiset kaverit tervetuloa mukaan tonttuilemaan!
Toivottelevat tammalauma ja yksi sukkahousuori eli (H)annat, Sini ja Juho
Hyvin alkanutta perinnettä kannattaa jatkaa...
AFTER BIKE vol II
Pe 17.12. Sir Einossa (Eteläespa 18) klo 20 alkaen! Kaikki kaksirenkaiset kaverit tervetuloa mukaan tonttuilemaan!
Toivottelevat tammalauma ja yksi sukkahousuori eli (H)annat, Sini ja Juho
Eli kaikille punaiset trikoot ja kulkusilla koristeltu kypärä mukaan!
Missä speksit. Pöydän vieressä, alla vai päällä ? Tavoite ali vai yli kolmen ?. Mulla PK kausi ei voi tansii ku hitaasti ettei syke nouse. Pitääkö tankata etukäteen etc?.
Pakkaset hellittivät ja pyörätiet on aurattu hyvin. Vähitellen nastojen ropinaan alkaa taas tottua talvikauden pitkillä PK-lenkeillä.
Pekka Sirkiä
08.12.2010, 14.12
Ilmoittautuminen HePo (http://www.hepo.fi)n spinning-tunneille (helmi-huhtikuussa) on alkanut :)
Lisätietoja täältä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1518054&postcount=2899).
Huom! Mitä enemmän osallistujia saadaan mukaan, sitä edullisempi hinta "kuntokuurille" tulee ;)
J.k. Levittäkää, pliis, tietoa ilmoittautumisesta, sillä näin talvikaudella/ ajokauden ulkopuolella potentiaaliset osallistujat eivät lue/ seuraa foorumia säännöllisesti...
Pekka Sirkiä
29.12.2010, 15.07
HePon spinning-tunneille (ks. HePon yhteislenkit viesti #2899 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1518054&postcount=2899)) on ilmoittautunut niin paljon osallistujia, että enempää ei mahdu mukaan (= sali täynnä).
Tänä vuonna meikäläinenkin tulee sitten mukaan tammaileen. Fillari puuttuu vielä. Kuntoa on kohoteltu koko talven työmatkoilla.
Tänä vuonna meikäläinenkin tulee sitten mukaan tammaileen. Fillari puuttuu vielä. Kuntoa on kohoteltu koko talven työmatkoilla.
Mukavaa, että saadaan lisää porukkaa pyörien päälle. Lenkit alkavat pyörimään huhti- toukokuun tienoilla, riippuen hiekoitusten puhdistus tilanteesta.Ilmoitamme täällä nettifoorumissa ajankohdasta. Täällä voi myös seurata lenkeistä ajankohtaista tietoa. Itse toimin uutena naisten kuntovastaavan, joten jos on jotain kysyttävää hepon lenkeistä, voit ottaa minuun yhteyttä sini.kinnunen at hepo.fi tai toki myös laittaa tänne foorumille viestiä. Nähdään pyöräilyn merkeissä!
Pekka Sirkiä
28.02.2011, 14.56
Muistutan, että HePon kuntolenkkien vetäjät (wanhat ja uudet) kokoontuvat ajokauden 2011 suunnittelupalaveriin Pirkkolan urheilukeskuksen kahvilaan sunnuntaina 6.3. klo 13. -- Tervetuloa!
J.k. Ks. lisätietoja tapaamisen asialistasta ym. Hepon yhteislenkit -keskustelusta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1562599&postcount=2954).
Mukavaa, että saadaan lisää porukkaa pyörien päälle. Lenkit alkavat pyörimään huhti- toukokuun tienoilla, riippuen hiekoitusten puhdistus tilanteesta.Ilmoitamme täällä nettifoorumissa ajankohdasta. Täällä voi myös seurata lenkeistä ajankohtaista tietoa. Itse toimin uutena naisten kuntovastaavan, joten jos on jotain kysyttävää hepon lenkeistä, voit ottaa minuun yhteyttä sini.kinnunen at hepo.fi tai toki myös laittaa tänne foorumille viestiä. Nähdään pyöräilyn merkeissä!
Mites, onko startti aina Bembölestä? Mites noi siirtymät? Mä tulisin joko Viikistä tai vieläkin kauempaa, jolloin siirtymiin menisi pelkästään 40-50 kilsaa. Tokihan sitä voisi julkisillakin tulla osan matkaa, mutta aika raskaaksi tuo joka tapauksessa menee. Näin aloittelijaa ainakin hirvittää nuo kilometrimäärät. Olisiko mahdollista järjestää toista lenkkiporukkaa Itä-suunnalle?
Mites, onko startti aina Bembölestä? Mites noi siirtymät? Mä tulisin joko Viikistä tai vieläkin kauempaa, jolloin siirtymiin menisi pelkästään 40-50 kilsaa. Tokihan sitä voisi julkisillakin tulla osan matkaa, mutta aika raskaaksi tuo joka tapauksessa menee. Näin aloittelijaa ainakin hirvittää nuo kilometrimäärät. Olisiko mahdollista järjestää toista lenkkiporukkaa Itä-suunnalle?
Tammaravien lenkki järjestetään bembölen kahvituvalta, koska viikonloppu lenkit, sekä vauhdikkaammat lenkit ti/to lähtevät vantaankosken kioskilta. Paljon porukkaa on myös tulossa Espoon suunnalta, joten tarkoituksena saada vaihtelua siirtymäajojen pituuksiin.
Rauhallisempi sunnuntain 25km/h lenkki on suositeltava juuri aloittelijalle, joka lähtee vantaankosken kioskilta. Lisäksi on suunnitteilla Viikin prismalta lähtevä keskiviikko lenkki, joka hieman rauhallisempi, tuntivauhdista en osaa sanoa. Fillarikalenterista sekä hepo.fi sivulta löytyy tietoa lenkkien sisällöstä ja ajankohdasta. Lisäksi fillarifoorumin porukkalenkki palstaa silmäillen olen huomannut jonkun itävantaan porukan, mutta en tarkemmin tiedä minkälainen lenkinsisältö mahtaa olla. Ja vielä lisätäkseni kun lenkkiporukoissa pyörii niin saattaa olla että sieltä kehkeytyy pienempiä omatoimisia ajoporukoita, jotka sattuvat lähteä samalta suunnalta, jos siirtymät suunnitelluille ajoille on suuret tai muuten vaan haluaa ajella eri-aikaan. Joten ei muuta kun porukkalenkeillä pyörimään :)
Mustavuorelta pyörii myös yksi porukka, http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35367 ja http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=40619
Itselläni jäi aloittelijana viime kesänä Tammaraveihin osallistumatta justiinsa pitkän siirtymän vuoksi. Mustavuoren porukan mukaan en vielä viime kesänä uskaltautunut, mutta josko tulevana kesänä :rolleyes:
Itselläni jäi aloittelijana viime kesänä Tammaraveihin osallistumatta justiinsa pitkän siirtymän vuoksi. Mustavuoren porukan mukaan en vielä viime kesänä uskaltautunut, mutta josko tulevana kesänä :rolleyes:
Itä-Helsingillä on ollut tapana olla sekä hitaampi että nopeampi ryhmä joten se on ihan hyvä vaihtoehto. Toisena tosiaan tuo Sinin mainitsema keskiviikkolenkki Viikistä, siellä on tarkoitus ajaa rauhallisesti.
Kiitos tiedosta. Lueskelin tätä viestiketjua viime ja edellisvuoden osalta ja olis kyllä kiva päästä tutustumaan teihin tammoihin ihan tuolla tien päällä :)
Tuo Viikki ja Itä-Helsinki ovat todella lähellä, mutta hieman epäilyttää tuo "rauhallinen" ajotahti.. En edes tiedä, millaisessa vauhdissa pysyisin mukana.
Kokeilemallahan se selviää.
Mä kävin viime kesänä Mustiksen lenkeillä, ja hyvin siellä kyydissä pysyy :), joten rohkeasti mukaan vain, niin mun ei välttis tarvitse olla siellä ainoa naiskuski :). Ja periaatteena ei ole ollut pudotusajotyylinen ajotapa. vits is nais.
Jos vain aikataulut reenamisen suhteen menee sopivasti, niin saatan taas tuonne (=Mustavuoreen) roudata romuni :).
Pekka Sirkiä
24.03.2011, 15.05
HePon lenkkitiedotustilaisuus Pirkkolassa 9.4. klo 11 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1576547&postcount=3025)
Missä vaiheessa tämän kevään & kesän lenkit ovat alkamassa? Toivottavasti "tyttöjen" lenkkejä järjestetään tänäkin vuonna! Itse en ole aiemmin ollut mukana ja olisi mukavaa aloittaa ryhmässä pyöräily mukavassa porukassa :) Tähtäimessä TdH ja pk pitäisi saada tikkiinsä.
Risto Koivunen
07.04.2011, 18.06
On niitä tammaraveja tänäkin keväänä tulossa, tarkasta alkamispäivämäärästä en kyllä ole ihan varma tällä hetkellä.
Muistaakseni puhe oli että alkavat virallisesti vasta toukokuun alussa.
Pekka Sirkiä
08.04.2011, 12.06
Mainitsenpa vielä, että huomiseen (9.4.) Pirkkolan tiedotustilaisuuteen ja ryhmäajokoultukseen voivat tulla myös HePon ulkopuoliset henkilöt (lue. potentiaaliset jäsenet ;)).
Jos ja kun tiedät jonkun kaverisi, joka harkitsee porukkalenkille osallistumista, niin pyydä hänet mukaasi/ vinkkaa hänelle huomisesta kouluttautumismahdollisuudesta. (Tilaisuus on täysin maksuton.)
Vapaaehtoiset ja ei-sitovan ilmoittautumisen voit tehdä täällä (http://www.doodle.com/8rd8zmv3ezwi2547).
Missä vaiheessa tämän kevään & kesän lenkit ovat alkamassa? Toivottavasti "tyttöjen" lenkkejä järjestetään tänäkin vuonna! Itse en ole aiemmin ollut mukana ja olisi mukavaa aloittaa ryhmässä pyöräily mukavassa porukassa :) Tähtäimessä TdH ja pk pitäisi saada tikkiinsä.
Tervetuloa mukaan tammaraveihin. Niinkuin tuossa jo mainittiinkin, niin toukokuun alussa on tarkoitus aloittaa, kunhan nuo hiekat saadaan harjattu teiiltä pois. Tammaravien lenkit ovat torstaisin klo 18, lähtee espoon bembölen kahvituvalta ja tuntinopeutena 23-25, vauhti määräytyy tietysti porukan mukaan, ketään ei jätetä. Itse toimin uutena hepon naisten kuntovastaavana ja olenkin näitä torstai lenkkejä vetämässä, jos jotain lenkkeihin liittyvää asiaa niin minulle voi laittaa sähköpostia,sini.kinnunen at hepo.fi tai tänne foorumiin voi myös laittaa viestiä. Ilmoitamme täällä lenkkien aloituskohdasta lähempänä.
Jokos tänään olisi kiinnostusta lähteä lenkille?
Hiekkaa on jonkin verran, mutta kolme lenkkiä tullut jo ajettua maantiekumeilla, ilman rengasrikkoja. *koputtaa puuta*
Kello 18 kahvituvalta tuntinopeudella 23-25 kuulostaisi hyvältä speksiltä.
Prinsessa
14.04.2011, 19.49
Jokos tänään olisi kiinnostusta lähteä lenkille?
Hiekkaa on jonkin verran, mutta kolme lenkkiä tullut jo ajettua maantiekumeilla, ilman rengasrikkoja. *koputtaa puuta*
Kello 18 kahvituvalta tuntinopeudella 23-25 kuulostaisi hyvältä speksiltä.
Tää to meni 5-6v. tyttöjen voimistelukoulua vetäessä, mutta ens kiirastorstai kävis :). Silloin on jumppavapaa to ja ns. ylijäänyt aika pitäisi käyttää hyödyksi. ELi treeni kiinnostais :rolleyes:
Muita lähtijöitä?! Mä tulisin CC:llä, crossikumit alla työmatkapoljennan takia.
Minä voisin todennäköisesti tulla, jos sää on hyvä (eli ei sada tai tuule kovaa). Kuudelta torstaina käy hyvin. Rauhallinen vauhti, eli tuo 23-25 km/h sopii mainiosti.
Mukana myös kiirastorstaina, jos sää sallii!
Kiinnostaisi ja ajankohtakin passaisi, JOS saan kaluston kuntoon siihen mennessä. Rauhallinen vauhti ja tarpeeksi vaatetta :)
itse olen ollut huhtikuun, muualla mutta tulen huhtikuun vikalla viikolla mukaan
Prinsessa
19.04.2011, 22.40
Minä voisin todennäköisesti tulla, jos sää on hyvä (eli ei sada tai tuule kovaa). Kuudelta torstaina käy hyvin. Rauhallinen vauhti, eli tuo 23-25 km/h sopii mainiosti.
Non luvannu vaan vaatimattomat +17-18 astetta ja aurinkoista :cool:
Prinsessa
21.04.2011, 00.04
Työkuviot meni alaisen sairastamisen takia uusiksi, eli joudun jättämään huomenna lenkin väliin ja päivystämään töissä. Huoh. :(
Antoisaa lenkkiä, jos lähdette ajamaan!
Jepjep. Joudun passaamaan minäkin. Sain etäflunssan palstalta tai lähiflunssan kotoa. *möks*
Minäkin passaan. Jos tästä parantuisi nyt kunnolla, eikä tulisi uudestaan flunssaiseksi.
Oliskos kukaan tulossa tänään?
Olenko nyt oikeilla jäljillä että tämän vk torstaina 28.4. ei tammaraveja järkätä vaan vasta ensi viikosta? Olen ekakertalainen...
Olenko nyt oikeilla jäljillä että tämän vk torstaina 28.4. ei tammaraveja järkätä vaan vasta ensi viikosta? Olen ekakertalainen...
Valitettavasti itse en pääse huomenna, mutta ensiviikosta 5.5. olen mukana. Lähtijöitähän voi tulla huomennakin, jos porukka innostunut. Kannattaa kysellä täällä keskustelufoorumilla jos lähtijöitä on.
Mä ajelen maantietä huomenna, voin ajaa Bembölen kautta kuudelta jos on lähtijöitä ja tarvittaessa vaikka vetääkin jonkun lenkin. Vauhti toiveiden mukaan 25-30+, ei kuitenkaan paljon yli 30.
Kiva, tullaan tuvalle tänään kuudeksi.
Kiva, tullaan tuvalle tänään kuudeksi.
Tervetuloa. Huomaathan "Espoon Lenkit" ketjun,
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=15602&page=77
Ei siis mikään Tammaporukka kyseessä ja vauhti varmaan siinä 28 paikkeilla, mutta sovitetaan tarpeen mukaan. Lähtöaika ja paikka kuitenkin tähänkin ketjuun tiedoksi, jos Sini (tai kukaan mukaan) ei varsinaisia Tammaraveja ollut lähdössä vetämään.
Nostetaanpas tämä ketju ylös, kun ei tätä lenkkiä ole taidettu merkitä vielä fillarikalenteriinkaan...
Onko tällä viikolla torstaina klo 18 lenkille lähtijöitä? Minä olen tulossa, jos ei sada vettä. Vauhtitoiveena rauhallinen, 23-25 km/h, lenkin pituus n.40-50 km. Ilmeisesti ainakin Sini pääsee tällä viikolla paikalle?
Sääennuste on onneksi ainakin Forecalla paranemaan päin, joten hyvältä näyttää. Ensi viikolle sitten lupaillaan jopa kahtakymmentä astetta, mutta saas nähdä.
Jokatapauksessa taidan taas lähteä tammojen perässä rentouttavalle arkilenkille.
Kyllä olisi torstaina tarkoitus lähteä lenkille vihdoin ja viimein.
Eli voisiko sanoa näin, että tammaravien virallinen ja ilmeisesti kevään ensimmäinen lenkki starttaa käyntiin torstaina 5.5. klo 18 bembölen kahvituvalta speksein 23-25 km/h
Tälläistä lenkkiä olisi suunnitteilla,saa esittää toivomuksia
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.2327842,24.6045284+to:60.26238,24.55111+t o:60.25434,24.50572+to:Veikkolantie%2FReitti+1131+ to:60.2418551,24.3760045+to:60.22965,24.41564+to:V olsintie+to:60.15863,24.51267+to:60.18591,24.56344 +to:Espoontie&hl=fi&geocode=FRrslgMdMnx4AQ%3BFVAUlwMdcG93ASmbvW1sN_KNR jF8suKD42E0sQ%3BFeyHlwMdxp52ASknI24N_u2NRjFBb6YfUb UAEw%3BFYRolwMdeO11ASlV7QUD6u2NRjFRSyQeUbUAEw%3BFV yklwMdqAR1AQ%3BFb83lwMdxPJzASmXWCP6heyNRjFAA6slUbU AEw%3BFRIIlwMdmI10ASm1-UuR-uyNRjHwkykeUbUAEw%3BFesxlgMddUJ0AQ%3BFabylQMdngh2A SlHhjq-OI2NRjGADp8lUbUAEw%3BFTZdlgMd8M52ASkT7VLc3fKNRjGRD PMmUbUAEw%3BFQTklgMdGFV4AQ&mra=dpe&mrsp=9&sz=12&via=1,2,3,5,6,8,9&sll=60.188476,24.484062&sspn=0.089267,0.338173&ie=UTF8&ll=60.238618,24.537277&spn=0.08913,0.338173&z=12
Niin leppoisaa oli viime kaudella, että lähden minäkin. Itse voisin mennä lujempaakin jos jotain kiinnostaa, mutta voidaan katsoa matkan varrella. Ei nyt kuitenkaan mitään kolmeakymppiä. Leppoisuus pitää säilyttää.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.2327842,24.6045284+to:60.26238,24.55111+t o:60.25434,24.50572+to:Veikkolantie%2FReitti+1131+ to:60.2418551,24.3760045+to:60.22965,24.41564+to:V olsintie+to:60.15863,24.51267+to:60.18591,24.56344 +to:Espoontie&hl=fi&geocode=FRrslgMdMnx4AQ%3BFVAUlwMdcG93ASmbvW1sN_KNR jF8suKD42E0sQ%3BFeyHlwMdxp52ASknI24N_u2NRjFBb6YfUb UAEw%3BFYRolwMdeO11ASlV7QUD6u2NRjFRSyQeUbUAEw%3BFV yklwMdqAR1AQ%3BFb83lwMdxPJzASmXWCP6heyNRjFAA6slUbU AEw%3BFRIIlwMdmI10ASm1-UuR-uyNRjHwkykeUbUAEw%3BFesxlgMddUJ0AQ%3BFabylQMdngh2A SlHhjq-OI2NRjGADp8lUbUAEw%3BFTZdlgMd8M52ASkT7VLc3fKNRjGRD PMmUbUAEw%3BFQTklgMdGFV4AQ&mra=dpe&mrsp=9&sz=12&via=1,2,3,5,6,8,9&sll=60.188476,24.484062&sspn=0.089267,0.338173&ie=UTF8&ll=60.238618,24.537277&spn=0.08913,0.338173&z=12
Ilmeisesti vastapäivään? Tuo loppu varmaankin on mielyttävämpi Kökkelin kautta kuin Kehän sivua. Ei joudu KVL ajamaan.
Mä voisin kanssa tulla mukaan jos tällä(kin) kaudella kelpuutetaan myös orit.
Mä voisin kanssa tulla mukaan jos tällä(kin) kaudella kelpuutetaan myös orit.
Tuskinpa oreissa mitään vikaa tai ongelmaa on, kunhan tyytyvät tammojen vauhtiin, joka lienee toivottavasti oikeasti rauhallinen:)
No huhhuh, olenkohan sittenkään tulossa oikeaan porukkaan :D
Siis matka 60km ja vauhti about 25km/h kuulostaa aloittelijalle aika kovalta.
Kävin itsekseni (tosin kovassa tullessa) sunnuntaina kiertelemässä Bodomin, Röylän ja KehäIII takasin. Matka 44km, keskinopeus 23km/h. Uskallanko siis lähteä mukaan...Olisko siellä ryhmän keskellä joku helppo paikka aloittelijalle?
No huhhuh, olenkohan sittenkään tulossa oikeaan porukkaan :D
Siis matka 60km ja vauhti about 25km/h kuulostaa aloittelijalle aika kovalta.
Kävin itsekseni (tosin kovassa tullessa) sunnuntaina kiertelemässä Bodomin, Röylän ja KehäIII takasin. Matka 44km, keskinopeus 23km/h. Uskallanko siis lähteä mukaan...Olisko siellä ryhmän keskellä joku helppo paikka aloittelijalle?
Ihan hyvin voi tulla mukaan. Peesistä saa helposti pari kolme kilsaa keskariin plussa. Jos vauhti huimaa jossain välissä liikaa, voi ihan hyvin huudella kärkeen että hidastavat hieman. Ei näillä "takuu" lenkeillä ketään jätetä.
Pekka Sirkiä
04.05.2011, 13.26
Täältä "itäpuolelta" huudellen ehdotan, että jaatte Tammaravit joko a) heti alussa tai b) matkan varrella - ts. muutaman mäen jälkeen ;) - kahteen ryhmään.
Tässä vaiheessa kautta muutamalla kärkikuskilla alkaa olla jo melko hyvä kunto (= ovat ajelleet +/-1000 km), mutta "suuret massat" ovat vasta kuntoutumassa. Jos ajetaan pelkästään kärkikuskien kunnon mukaan, niin keskenkuntoisten ym. aloittelijoiden väsähtämisiä ja tipahtamisia ei voi välttää... :mad:
Jotta molempiä ryhmiä palveltaisiin, on syytä päästää kovakuntoinen "kärki" ajoissa omaksi ryhmäkseen, ts. "irtiottoon" ja vetää sitten pää- tai jälkijoukko speksien mukaisella vauhdilla (tai mieluiten alle näin alkukaudesta). Näin molemmat ryhmät ovat tyytyväisiä lenkkiin - ja saattavat tulla mukaan toisenkin kerran :)
Erityisesti ylämäkien vauhdikkaasti ajaminen syö miest... sorry, naista.
Kovakuntoiset sen sijaan "silmät kiiluen" kirivät helposti lisää vauhtia - sekä tasaisella että nousuissa. Tämän vuoksi tulee pitää erityinen huoli siitä, ettei koko porukan vauhti mene kovakuntoisten vuoksi ylinopeudelle... Vauhti kasvaa huomaamatta, jos ja kun kärjessä - siis koko ryhmän vauhtia lisäämään - on pelkästään hyväkuntoisia kuskeja. Joten päästetään heidät omaksi joukokseen - ja hyvissä ajoin - jos ja kun he sitä sitä haluavat ;)
J.k. Makeaa syötävää mukaan ekoille lenkeille!!!! Ja muistakaa, että sen energiapatukan/-geelin vaikutus alkaa tuntua vasta 15 minuuttia myöhemmin, joten nauttiakaa lisäenergiat ennen kuin tunnette voimienne alkavan vähentyä... Kylmä keli vie myös yllättävän paljon energiaa. Tuuliliivit + jatkohihat/-lahkeet + kypärähuppu + paksummat käsineet käyttöön - etenkin jos myöhään illalla olette vielä "siirtymää" tms. ajamassa. Myös ohut sadetakki lämmittää oikein hyvin :) jos kylmä pääsee yllättämään.
[QUOTE=sini09;1603526]Kyllä olisi torstaina tarkoitus lähteä lenkille vihdoin ja viimein.
Eli voisiko sanoa näin, että tammaravien virallinen ja ilmeisesti kevään ensimmäinen lenkki starttaa käyntiin torstaina 5.5. klo 18 bembölen kahvituvalta speksein 23-25 km/h
Joo yksi toivomus. Ota oreilta heti alussa luulot pois, ne kun ainakin viime vuonna halus tulla näyttää näteille tammoille kuinka pyörä kulkee.
Risto Koivunen
04.05.2011, 17.34
Joo yksi toivomus. Ota oreilta heti alussa luulot pois, ne kun ainakin viime vuonna halus tulla näyttää näteille tammoille kuinka pyörä kulkee.
Onko tuollaisessa näyttämisessä mitään järkeä? Upea mahdollisuus rauhalliseen ajeluun ja henkevään keskusteluun laadukkaassa seurassa, mutta sitten yritetäänkin mennä letkan eteen ajelemaan tiputusvauhtia. Ei pysty ymmärtämään. :seko:
Sitä näyttämisen meininkiä voi mennä harrastamaan vaikka Helsingin velodromille.
Lenkin loppu tuli tehtyä vähän huolimattomasti KehäIII pitkin. Tässä uusi reitti loppu korjaten vastapäivään. Jos ajaa 23km/h tunnissa yksin niin porukassa 25km/h tuntuu leppoisalta vauhdilta. Kunnossa olevat saavat mielellään tulla jakamaan vetämisen riemua, koska itse en edes välttämättä jaksa 25 vetää koko lenkkiä.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellinm%C3%A4ki&daddr=60.2327842,24.6045284+to:60.26238,24.55111+t o:60.25434,24.50572+to:Veikkolantie%2FReitti+1131+ to:60.2418549,24.3760044+to:60.22965,24.41564+to:V olsintie+to:60.15863,24.51267+to:60.18591,24.56344 +to:60.194679,24.5787232+to:60.1977701,24.6203817+ to:Espoontie&geocode=FRrslgMdMnx4AQ%3BFVAUlwMdcG93ASmbvW1sN_KNR jF8suKD42E0sQ%3BFeyHlwMdxp52ASknI24N_u2NRjFBb6YfUb UAEw%3BFYRolwMdeO11ASlV7QUD6u2NRjFRSyQeUbUAEw%3BFV yklwMdqAR1AQ%3BFb43lwMdxPJzASmXWCP6heyNRjFAA6slUbU AEw%3BFRIIlwMdmI10ASm1-UuR-uyNRjHwkykeUbUAEw%3BFesxlgMddUJ0AQ%3BFabylQMdngh2A SlHhjq-OI2NRjGADp8lUbUAEw%3BFTZdlgMd8M52ASkT7VLc3fKNRjGRD PMmUbUAEw%3BFXd_lgMdowp3ASmhPj8D4_KNRjEgfscgUbUAEw %3BFYqLlgMdXa13ASkx1GEoCfONRjEhABIeUbUAEw%3BFWfrlg MdaWd4AQ&hl=fi&mra=dme&mrsp=12&sz=15&via=1,2,3,5,6,8,9,10,11&sll=60.222914,24.670143&sspn=0.011147,0.042272&ie=UTF8&ll=60.222957,24.670143&spn=0.011147,0.042272&z=15
okahkonen
04.05.2011, 18.22
Tuskinpa oreissa mitään vikaa tai ongelmaa on, kunhan tyytyvät tammojen vauhtiin, joka lienee toivottavasti oikeasti rauhallinen:)
Heh, tästähän saattaa tulla suosittukin ajo oriiden keskuudessa :)
Heh, tästähän saattaa tulla suosittukin ajo oriiden keskuudessa :)
Viime kauden loppupuolella suurinpiirtein puolet ajajista oli oreja (n.8-10) ja taisi ainakin kerran oreja olla jopa enemmän eli onhan se ollut jo suosittu ajo.
Kerran pääsin kyllä nauttimaan ajamisen ilosta yksin kolmen tamman kanssa eli osanottomäärät vaihtelee suuresti niin sukupuolittain, kuin myös kokonaisuudessaan.
Mielellään kyllä otetaan kovakuntoisia oreja vetämään tammaraveja ja jos menojalka vipattaa niin muodostetaan toinen kovakuntoisempi ryhmä niin saa hitaampi lönkötellä rauhassa. Eli kaikki mukaan oli sukupuoli nyt sitten mikä tahansa.
Noin 60 km ajettiin 14 ajajan (11 urhoa ja 3 neitosta) voimin, yhteisen osuuden keskinopeus omassa mittarissa 27 km/h, eli hiukan yli speksatun. Minä olin se ainoa, joka huuteli pariin otteeseen hiljempaa vauhtia. Olisin jaksanut kovempaakin, mutta ylävatsavaiva hidasti menoa puristaen ikävästi (seli seli).
Mukava oli ajella, yksi rengasrikko sattui ja sen korjauksen aikana Veikkolaan ja takaisin ajelleet kastuivat kunnolla paikallisen sadekuuron aikana. Me korjausta odotelleet saimme syödä banaanit ja patukat vain parin pisaran ripsiessä päälle. Ikävä kyllä tämän kastumisen takia muutamille tuli melko kylmä, ja vauhtia olisi varmaan heille saanut olla enemmän. Tätä muutamia kohdannutta kovaa sadetta lukuunottamatta sää oli kaunis ja aurinkoinen. Kaiken kaikkiaan oikein kiva lenkki, kiitos kaikille mukana olleille!
Täsmällisiä ovat tammat, olin kahvituvalla 18:03.
Mutta myöhässä selkeästi, oma moka.
Ajelin sitten itse rauhallisen viisikymppisen kauniista säästä nauttien ilman vesisateita.
Ensi viikolla sitten täsmällisemmin paikalle.
Ihan mahtavuutta ja parasta! Kuoppaiset ja railoiset on tiet. Se on ainoa valitus minkä keksin viileyden lisäksi. Lupailin vähän valittaa enemmän, mutta en keksi.
Hienosti Sini ohjeisti ja vaistojen varassa vielä sääsi lenkkiä vielä loppupuolella. ;)
Täsmällisiä ovat tammat, olin kahvituvalla 18:03.
Mutta myöhässä selkeästi, oma moka.
Ajelin sitten itse rauhallisen viisikymppisen kauniista säästä nauttien ilman vesisateita.
Ensi viikolla sitten täsmällisemmin paikalle.
Harmi, että et ehtinyt paikalle. Kellojen ajat vaihtelivat, osalla näytti tasaa ja osalla viittä yli. Taisi tulla odotellessa hieman vilu, ettei viitsitty paljon yli odotella. Seuraavaan kertaan sitten.
Kiitos iltaisesta lenkistä osallistujille ja etenkin vetäjille. Tipsu tuossa jo laittoikin tulokset näkyville. Minulla mittari näytti 26.3 km/h ja 63 km tuli bembölen kahvituvalle. Kartturin toimesta mentiin hieman toista reittiä mitä oli suunniteltu, mutta kilometrejä ei tainnut tulla kuin muutama lisää.
Noin 60 km ajettiin 14 ajajan (11 urhoa ja 3 neitosta) voimin, yhteisen osuuden keskinopeus omassa mittarissa 27 km/h, eli hiukan yli speksatun. Minä olin se ainoa, joka huuteli pariin otteeseen hiljempaa vauhtia. Olisin jaksanut kovempaakin, mutta ylävatsavaiva hidasti menoa puristaen ikävästi (seli seli).
Mietinkin että heittääkö mittarini noin pahasti, kun keskinopeus näytti 26,8 km/h jäädessäni pois porukasta Masalassa. Ensimmäinen tammaravilenkki minulle ja kevään ensimmäinen porukkalenkki - vähän meni taas totutellessa ryhmäajoon, mutta pahemmilta törttöilyiltä taisin välttyä.
Tammat olivat kyllä keskimäärin hieman ennakko-odotuksia karvaisempia. Johtuisiko keskarin karkaaminenkin sitten siitä?
Sveitsiläisen kellon tarkkuudella lähdettiin tasan kuudelta sukupuolijakautumalla, joka lienee tammaravien uusi ennätys orien hyväksi tai tappioksi miten sen sitten haluaa nähdä. Kuten edellä todettiin tiet oli surkeinta antia lenkillä ja joillekin aktiivisimmille ajajille myös kastuminen sateessa (kannattaa olla laiska ja syödä vain eväitä).
Lenkki oli muilta osin onnistunut. Vauhti oli itselleni sopiva ainakin tänään ja mittariin tuli siirtymineen yli 80 km, keskivauhtini oli kauden kuudesta porukkalenkistä kaikkein kovin.
Kiitos Sinille, muille vetäjille ja koko loppuporukalle. Itseltä jää kaksi seuraavaa ajoa harmittavasti väliin, mutta kolmen viikon päästä taas mukana.
Mukavasti meni lenkki.
Kiitoksia.
Hyvät fiiliset kauden ekan porukkalenkin jälkeen. Kiitos pomolle ja vetäjille. :)
Tiet pitäs vaan saada kondikseen.
Pekka Sirkiä
06.05.2011, 01.00
Hei, tammat & oriit
Laittelin tunne Hepon kuntolenkkien puolelle Viikin Prisman keskiviikkolenkistä perustietoja (reittianimaation ym.). Suora linkki ko. breiviin tästä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1604375&postcount=3347).
Jos ja kun olette tulossa/harkitsette tulevanne Hepon kuntolenkille, niin lukekaa ko. breivin j.k., jossa selostan hieman näiden kuntolenkkien peruspointteja (...juu, kuntolenkit erovat jonkin verran retkiajosta - jossa keskarit ovat 18-22 km/h). Kuntopuolella lähdetään yleensä 23-25:stä, ja 25 km/h on maailmallakin yleinen "kevyempi kuntovauhtikeskari" (...jolloin nopeusmittari näyttää noin 26-27 km/h ajonopeutta tasaisella; hetkellisesti myötätuuleen tai loivassa laskussa 29-32 km/h).
Muistakaa, että HePolla on myös retkiryhmiä (la/su), joista/joilla voi käydä ottamassa "vauhtia" ja ajokokemusta, ennen kuin tulee vaativampiin kuntoryhmiin mukaan.
J.k. Itse aloitin, btw, 2000-luvun alussa HePon retkiryhmissä (...vinkki, vinkki...). Kun ryhmäajokokemusta + kuntoa tuli - erityisesti pitkillä retkillä (90-120 km) - luontevasti lisää, siirryin yli 25:n keskarilla eteneviin kuntoryhmiin. (-- Ja ekoilla kuntolenkeillä, btw, tietysti sippasi ja putosin yli 3-kymppiä edenneistä kovakuntoisten porukoista, kun silloin ei vielä ollut näitä "aloittelijaystävällisiä" 25-ryhmiä... Mutta jatkoin sitkeästi ajamista, ja vähitellen pysyin porukassa mukana pidempään, ja lopulta koko matkan - jopa aluksi aivan "utopialta" tuntuneissa 3-4-kympin vauhdeissa.)
Tuli poikkeuksellisti ajettua koko eilinen reissu jonon perässä, vieläpä pienellä välillä itse jonoon. Sieltä on helppo havainnoida juttuja, joten kirjaan tähän ylös muutaman siltä varalta, että jotakuta kiinnostaa tai haluaa jopa parantaa ajoa :)
Ei ole muuten tarkoitus saarnata tai esittää pyhää, en välttämättä olisi ajanut itse mitenkään toisin, ainakaan paremmin siinä varsinaisessa jonossa. Takaa vaan näkee asiat toisin.
- Parijonossa ajaminen oli enimmäkseen erittäin siistiä! Ihan puolen metrin säännöllä, varsinkaan sivusuunnassa ei kyllä menty, mutta varsin ok. Tähän poikkeuksena kääntyminen Veikkolasta etelään ja sen jälkeinen pari kilsaa, jolloin "jono" oli enempikin varpusparvimuodostelmassa. Ehkä ne muutama auto häiritsivät sitten sopivasti, homma palautui pian asialliseksi kuitenkin.
- Vetäjille ilmeisesti sopi tämä, mutta todettakoon silti että vedot olivat tajuttoman pitkiä. Jos siellä oli useampi vetokykyinen/-haluinen, niin kulutuksen kannalta järkevää olisi vaihtaa vähän useammin vetoa.
- Veto oli varsin tasatehoista, mäet mentiin hissuksiin ja niissäkin porukka pysyi jossain määrin jonossa. Takaa/keskeltä ajettiin joskus liian lujaa niihin mäkiin, jos ajetaan mäet hiljaa niin kaikkien pitäisi ajaa eikä niin että niissä pakkaudutaan.
- Merkkaus railoista/kuopista/jne. oli luvattoman huonoa, varsinkin alkumatkasta. Merkit ehkä lähti kärkiparilta, tai sitten ei, mutta tulivat läpi hyvin satunnaisesti. Tuolla on niin pahoja ansoja, että nämä pitää tulla paremmin läpi ja mielellään huudolla korostettuna. Tämä tosin paranikin sitten Volsin jälkeen.
- Merkkauksien yhteydessä jonon vauhti usein hidastui tai ne aiheutti muuta häröilyä. Useinkaan tämä ei olisi tarpeen, joskus tosi pahoissa paikoissa on tietysti luonnollista. Jos ei ehdi/pysty irroittamaan otetta merkatakseen, niin se huuto on kyllä ihan ok, se on parempi kuin hätäinen merkki joka aiheuttaa pyörän hallintaan merkittäviä haasteita.
- Alun KVL ajosta parijonossa voi olla montaa mieltä, meni se hyvin noin. Tosin pätkää on ajettu tänä(kin) vuonna myös ajorataa (parijonossa). Samoin 110-tietä Kolmperästä Veikkolaan on ajettu myös parijonossa, mutta oli ehkä hyvä tuo yhdessä jonossa ajo, autot pääsivät hyvin ohi.
Havainnot Masalaan asti, josta tuli otettua Juhon kanssa hatkat.
Valitettavasti en nyt osaa ajoseurasta kiittää oikein kuin Juhoa, kun tuli omaa epäsosiaalisuutta jurotettua siellä ryhmän takana :) No eivaan, kiitokset osallistuneille ja näkemisiin. Hyviä ajoa!
Kyllä olisi torstaina tarkoitus kevään ensimmäinen lenkki starttaa käyntiin torstaina 5.5. klo 18 bembölen kahvituvalta speksein 23-25 km/h
Noin 60 km ajettiin 14 ajajan (11 urhoa ja 3 neitosta) voimin, yhteisen osuuden keskinopeus omassa mittarissa 27 km/h, eli hiukan yli speksatun.
Onko tänä keväänä tarkoitus ajaa myös speksien mukaisia lenkkejä?
Onko tänä keväänä tarkoitus ajaa myös speksien mukaisia lenkkejä?
Ihan varmasti on, nyt vauhti varmaan karkasi senkin vuoksi, ettei ollut ensikertalaisia mukana, eikä vauhdista valittanut kuin minä ihan pariin otteeseen, kun tuli hetkellinen hitaamman vauhdin tarve. Jossain vaiheessa mahdollisesti tehdään heti alusta hitaampi ja nopeampi ryhmäkin. Jos vauhti on liian kova, niin mielestäni aina voidaan himmata speksivauhtiin, kunhan huutelee eteen tarpeesta hidastaa. Taitavat vähän paikalle saapuneen porukan mukaan muodostua nuo vauhdit.
Mukaan vaan ensi viikolla!:)
Monet uudet ja ehkä aratkin aivan varmasti jättävät tulematta lenkeille, jos ainut tapa ajaa speksivauhtia on olla joukon "ilonpilaaja" vaatimalla hitaampaa vauhtia. Kun on kyseessä "takuulenkki" (käytän tätä ilmaisua omissa vetohommissa toisinaan), johon on speksattu tietty rasitustaso, kaikkien tehtävänä on pitää vauhti speksin mukaisena. Tarvittaessa vetäjän on suotaavaa puuttua asiaan. Vetäjän on myös viisasta katsella porukan ilmeitä ja kasvojen punaisuutta ja arvioida tilannetta lenkin eri vaiheissa.
Kun tuntuu siltä, että "takuulenkillä" voitaisiin ajaa speksiä kovempaa, on varmistuttava hienovaraisesti siitä, ettei se ole kenellekkään liian kovaa. Lenkille tulija on taasen vastuussa siitä, että jaksaa speksivauhdin.
Käsittääkseni tammaravien idea on olla vauhdin suhteen ns "takuulenkki". Muodostettaneen heti seuraavalla kerralla 2 tai jopa 3 nopeusryhmää.
Kolmantena lähtöpaikalle saapunut tamma kiittää, oli hyvä lenkki!
Muutamalla itselle kovalla epo-ori-lenkillä mukana roikkuneena, tämä tuntui oikein rennolta menolta. Vauhti oli sopiva, veto tasaista ja ylämäet mentiin maltillisesti. Yhdeksi parannustoiveeksi jäi äänen käytön kuuluvuus ja käyttö alusta alkaen; omat käsimerkit jäivät usein väliin, kun piti kaksin käsin puristaa tankoa epätasaisessa kohdassa. Käsilihasten lämmettyä merkkien käyttö lisääntyi lenkin edetessä ;)
Toiveena samankaltaisia jatkossakin, eli vauhdikkaampi tammavauhti sopii ja energisten orien vetotyö on tervetullutta :)
Ihan varmasti on, nyt vauhti varmaan karkasi senkin vuoksi, ettei ollut ensikertalaisia mukana, eikä vauhdista valittanut kuin minä ihan pariin otteeseen, kun tuli hetkellinen hitaamman vauhdin tarve. Jossain vaiheessa mahdollisesti tehdään heti alusta hitaampi ja nopeampi ryhmäkin. Jos vauhti on liian kova, niin mielestäni aina voidaan himmata speksivauhtiin, kunhan huutelee eteen tarpeesta hidastaa. Taitavat vähän paikalle saapuneen porukan mukaan muodostua nuo vauhdit.
Mukaan vaan ensi viikolla!:)
Juu, flunssa esti eilisen osanoton :(.
Minulle käyvät kaikki vauhdit, mutta olen ennakkotietojen pohjalta mennyt mainostamaan muutamille tammoille/oreille pykälää hitaampaa torstai-iltojen lenkkeilyn aloitusta...
Oliko se niin, että torstaina perinteistä vauhtia <25 ja tiistaina hieman kovempaa, vai toisinpäin?
Oliko se niin, että torstaina perinteistä vauhtia <25 ja tiistaina hieman kovempaa, vai toisinpäin?
No mitään tiistailenkkiähän ei ole kalenterissa. Kun se viimekaudella käynnisteltiin niin speksi oli semmonen 30 tai vähän alta (tais olla "28-30", toteumat ehkä joku 29-32). Eli >.
Nyt tietysti speksi voi olla mitä vaan, se joka sen koolle kutsuu päättää :)
Tammaravien torstai lenkki on tarkoitus pitää takuulenkkinä 23-25km/h speksein. Lisäksi muodostuu toinen mahdollisesti vauhdikkaampi ryhmä 28-30 km/h osallistujien halukkuuden mukaan. Suositeltavaahan on että max 16 henk/per ryhmä, ettei tule liian pitkiä jonoja. Tiistai lenkit ovat ilmeisesti olleet omaehtoisia.
Vaikka tammaravien torstai lenkki on tarkoitus pitää 23-25km/hm, niin siitä voidaan joustaa jos kaikki osallistujat ovat tyytyväisiä vauhtiin.
Eilisen lenkin aikana suurin osa oli miehiä ja porukkalenkki jo entuudestaan tuttua joten lähdimme yhden 14 hengen porukan voimin. Mielestäni alussa sanoin, että katsotaan mikä vauhti muodostuu ja voidaan jakaa tarvittaessa kahteen ryhmään jos osa haluaa mennä vauhdikkaammin. Matkan aikana kyselimme etupäästä onko vauhti sopiva ja kaikki olivat lenkin ajan tyytyväisiä vauhtiin. Jos vauhti olisi ollut liian kova silloin olisimme jakaneet tai hidastaneet vauhtia.
Eli ensiviikolla kaikki vaan rohkeasti mukaan.
Tammaravien torstai lenkki on tarkoitus pitää takuulenkkinä 23-25km/h speksein. Lisäksi muodostuu toinen mahdollisesti vauhdikkaampi ryhmä 28-30 km/h osallistujien halukkuuden mukaan.
En voi puhua muiden puolesta, mutta luulisin monen toivovan ainakin näin alkukaudesta (miksei koko kaudeksikin) mahdollisen toisen nopeamman ryhmän vauhdiksi mieluummin 26-28km/h, kuin 28-30km/h. Varmasti tuolle nopeammallekin vaihtoehdolle löytyy kannattajia, mutta toisaalta harppaus tuolta hitaammasta nopeampaan on melko iso ja tarjontaa pääkaupunkiseudulla/Espoossa on enemmän 28-30 nopeudelle, kuin 26-28. Ainakin omien havaintojeni perusteella juuri 26-28 nopeus on melkoisen sopiva monille, mutta tarjonta käytännössä olematonta. Nytkin torstaina nopeus rajoittui juuri tuolle alueelle ja lopussa kaksi nopeampaan ajoon halunnutta lähti omaan loppukiriinsä Masalasta.
Mä jaksan jankata tätä vaikka koko kesän. Espoossa on tietääkseni vain yksi ns järjestetty/tarjottu/ohjattu lenkki ja se on tuo Sinin kipparoima to 23-25 nopeusryhmän tammaravit. Ti ja to muut ryhmät, lauantain tupalenkki ja su klo 11 lenkit ovat kaikki pyöräilyn harrastajien keskenään sopimia lähtöaikoja ja tämä foorumi on vain tapa ilmoittaa niistä.
Meillä on jo paljon aktiivisia, mutta liian paljon edelleen niitä, jotka odottavat, että joku muu tekisi jotain. Tehdään niinkuin esim ElluT. Oma näkemys vaan esiin ja katsotaan onko sillä kertaa samanhenkisiä.
Olen Karhileen kanssa samaa mieltä, että Espoossakin on paljon porukkaa, jolle 26-28 olisi hyvä perusvauhti. Ei muuta kuin hommiin ja järjestämään hyviä lenkkejä.
equilibrium
07.05.2011, 09.10
Onhan Espoossa sunnuntaisin myös Ikealta lähtevä reippaampivauhtinen Focus Ladies -lenkki, jossa usein saa myös tyttöseuraa näin halutessaan. Sinne ovat tervetulleita kaikki muutkin, ja jos haluaa ajaa lyhyemmän reitin niin sillekin usein saa kotimatkalle seuraa. Tosin nyt kisakaudella on paljon viikonloppuja, kun lenkki jää ajamatta, mutta asiasta pyritään laittamaan viestiä tuonne omaan viestiketjuun ajoissa.
Mahtavaa, että lenkkitoiminta on lähtenyt käyntiin :) Ihan parhautta! Hyvä Sini ja kaikki muut!
Tulen joku kerta taas mukaan, kunhan ehdin ja kykenen. Jonon hännille :)
Tässä olis torstaiksi reittisuunnitelmaa. Hieman lyhyempi kuin viime viikon lenkki. 40 kilsaa bembölen kahvituvalta vantaankosken kioskille ja sieltä sitten kukin voi siirtyä omine reitteineen paluu matkalle.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellbacken,+Esbo&daddr=60.232132,24.6594465+to:Leps%C3%A4m%C3%A4nti e+to:Klaukkalantie%2FReitti+132+to:Vanha+Nurmij%C3 %A4rventie+to:60.3107832,24.8500833+to:Vanha+Nurmi j%C3%A4rventie&hl=fi&geocode=FTzvlgMdlnp4ASmF3Gc36fONRjHQpHw8kb3hkw%3BF cQRlwMd9kV4ASnNJFVh2_ONRjFRLxEeUbUAEw%3BFYhimQMdZq x4AQ%3BFbBBmQMdwMt5AQ%3BFYhemAMdNx97AQ%3BFf9EmAMdo y57ASkr-G5a5_mNRjEQWCkgUbUAEw%3BFVoAmAMdoGB7AQ&mra=dpe&mrsp=5&sz=15&via=1,5&sll=60.310245,24.839272&sspn=0.010989,0.042272&ie=UTF8&ll=60.293852,24.855409&spn=0.010995,0.042272&z=15
:) Hieno juttu tuo reittien julkistaminen etukäteen!!!
Muutamilla tuttavillani on ollut toiveita mahdollisuudesta päästä osallistumaan kauden ensimmäiselle 2-3h yhteislenkille myös alle 27 km/h keskinopeudella siten, että yhteislenkki alkaisi Bembölestä ja päättyisi Bemböleen. Reitin päätepisteellä on normaalia suurempi merkitys koko lenkin pituuden arvioinnin kannalta ja kun pyöräilyä haittaavista töistä johtuen he joutuvat joskus hoitamaan siirtymäosuudet autolla.
Vantaankoskelta on tylsä ajella takaisin Espooseen, joten tarjoan peesiä Klaukkalasta Lahnuksen ja Röylän kautta takaisin Tuvalle Bemböleen. Jos haluaa oikasta, voi Röylän kohdalla kääntyä Nettaantielle. Itse käyn tekemässä pienen kiepin Röyläntien kautta.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellbacken,+Esbo&daddr=60.318278,24.6443991+to:60.38483,24.72209+to :60.30743,24.70552+to:60.2823898,24.7083903+to:60. 25475,24.65258+to:Turuntie%2FReitti+110&geocode=FTzvlgMdlnp4ASmF3Gc36fONRjHQpHw8kb3hkw%3BF UZimAMdLwt4ASmd9s_CIvCNRjFQWekmUbUAEw%3BFT5mmQMdqj p5ASlj2qF1JvuNRjHQvDQeUbUAEw%3BFeY3mAMd8Pl4ASlVA-4dYPCNRjEBHaAlUbUAEw%3BFRXWlwMdJgV5ASl1hPKO4vCNRjG gUhIeUbUAEw%3BFR5qlwMdJCt4ASn5UQQZePGNRjFwDBIeUbUA Ew%3BFaLqlgMdaXt4AQ&hl=fi&mra=dme&mrsp=6&sz=13&via=1,2,3,4,5&sll=60.204346,24.684734&sspn=0.08095,0.264187&ie=UTF8&ll=60.268514,24.725418&spn=0.080791,0.264187&z=13
Vantaankoskelta on tylsä ajella takaisin Espooseen, joten tarjoan peesiä Klaukkalasta Lahnuksen ja Röylän kautta takaisin Tuvalle Bemböleen. Jos haluaa oikasta, voi Röylän kohdalla kääntyä Nettaantielle. Itse käyn tekemässä pienen kiepin Röyläntien kautta.
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=Bellbacken,+Esbo&daddr=60.318278,24.6443991+to:60.38483,24.72209+to :60.30743,24.70552+to:60.2823898,24.7083903+to:60. 25475,24.65258+to:Turuntie%2FReitti+110&geocode=FTzvlgMdlnp4ASmF3Gc36fONRjHQpHw8kb3hkw%3BF UZimAMdLwt4ASmd9s_CIvCNRjFQWekmUbUAEw%3BFT5mmQMdqj p5ASlj2qF1JvuNRjHQvDQeUbUAEw%3BFeY3mAMd8Pl4ASlVA-4dYPCNRjEBHaAlUbUAEw%3BFRXWlwMdJgV5ASl1hPKO4vCNRjG gUhIeUbUAEw%3BFR5qlwMdJCt4ASn5UQQZePGNRjFwDBIeUbUA Ew%3BFaLqlgMdaXt4AQ&hl=fi&mra=dme&mrsp=6&sz=13&via=1,2,3,4,5&sll=60.204346,24.684734&sspn=0.08095,0.264187&ie=UTF8&ll=60.268514,24.725418&spn=0.080791,0.264187&z=13
Nettaantie on melko karseassa kunnossa - rikoin siellä renkaani. Kannattaa varmaan kiertää se juuri, kuten tuossa linkissäsi olet piirtänyt.
No ei se Martinkyläntie-Ainontie-Pitkäjärventie reitti nyt mikään katastrofi ole Vantaakoski-Bemböle siivuksi, Kehän sivua ajaminen on. Ihan hyvä ehtotus tuo reittisi kuitenkin, joten mä ainakin ajelen noin myös.
Ja jos haluaisi lyhentää, niin enemmin lyhentäisin jo tuolla keskellä ajamalla Kuonomäentien ja Lepäsämänjoen kautta niin ei tarvitsisi kuunnella sitä torvien soittoa Klaukkalan keskustassa. Siitä vaan tulee sitten jo kovin lyhyt.
Loistava ilma ja lenkki takana. 16 hengen porukasta muodostettiin yksi ryhmä. Mittarin mukaan Bembölen kahvituvalta Röyläntien päähän ja Kehä III varteen tuli matkaa noin 45 km, keskinopeus 25.7 km/h. Kaikille vauhti ja matka taisi olla sopiva.
Mukavaa, että saatiin muutama uusi lenkkeilijä joukkoon mukaan. Ensi viikolla uudestaan :) Kiitokset vielä hyvästä loppumatkan reittivalinnasta. Jos ensi viikolle on jollakin hyvä reitti mielessä, niin fillarifoorumille vaan ehdotuksia.
Kiitokset lenkistä! Oma mittari näytti 43 km ja 25,8 km/h keskaria.
Jees, leppoisat kyydit. Kiitos Sinille ja Juholle reittiehdotusten väännöstä ja tietysti kaikille ajaneille seurasta.
Oli kuitenkin sen verran tiukka lenkki että vaati 4.7% palautusjuomat päälle.
Oli mukavaa, kiitos kaikille! :)
Ainoa mieltä pilannut asia oli eräs mulkku audi-kuski. Mistä noita audi-miehiä sikiää:seko::mad:?
Ainoa mieltä pilannut asia oli eräs mulkku audi-kuski. Mistä noita audi-miehiä sikiää:seko::mad:?
Neljä ympyrää antaa oikeuden käyttäytyä liikenteessä vähän omilla säännöillä. Useimmat niistä tulee Etelä-Espoosta, vai mitä Juho?
(niin siis tiettävästi Juholla ei ole Audia, mutta se asuu siellä Audimiesten alueella vakoojana...)
Jeps. Kiitos myös puolestani mukavan leppoisasta lenkistä. Tosiaan Audissa oli yksi iso mulkku ja yksi pieni mulkku, mutta vain yksi mies;). Onneksi ei käynyt mitään, vähän kuitenkin turhan läheltä meni Aria.
Tässä vielä GePSikäppyrää: http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=3549255982
Sain näköjään käppyröiden mukaan kaksi slaagia Bembölessä odotellessa. Tai sitten sain vain sydämentykytyksiä kauniista tammoista. :D
Harmi että en tänään ehtinyt mukaan :( Lenkin pituus olis ollu just sopiva, kun mulla kuitenkin siirtymistä Pitskusta aika paljon. Vauhtikin olis varmaan ollu sopiva tai siis olisin just pysynyt mukana ;)
Ens torstaina uus yritys ja toivottavasti samoilla spekseillä mennään :)
* yhtyy Marjan harmitteluihin *
Vieroitusoireet alkaa jo käydä liian raskaiksi kantaa. Ensi viikolla jälleen uusi pyrkimys päästä peesiin. (Ukkokin on maisemissa silloin, joten mua ei pidättele mikään paitsi omat estot...)
Jäi harmittavasti mullakin väliin kun työpäivä venähti liikaa... Mutta ensi torstaina uusi yritys :)
Pyöräileviä tammoja ja orheja saattaa kiinnostaa tänä keväänä ilmestynyt Ilkka Järvimäen kirjoittama maantiepyöräilyyn painottuva käytännönläheinen "Pyöräilijän kunto-opas (http://www.kyyti.fi/sites/default/files/imagecache/suosittelut/Py%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4n%20kunto-opas.png)" (Otava).
Kirjassa käsitellään pyöräilyn iloja, välineitä ja varusteita, yksin ja ryhmässä ajamiseen liittyviä asioita, pyöräilyharjoittelua, pyörän perushuoltoa (esim. peseminen ja kotona tehtävät perusjutut) yms.
:) Suosittelen!
Prinsessa
16.05.2011, 20.32
Jäi harmittavasti mullakin väliin kun työpäivä venähti liikaa... Mutta ensi torstaina uusi yritys :)'
+1. Tosin mulla oli voimisteluseuran kevätnäytös, jossa joutu itsekin esiintymään lasten apuna :D
Eli miten on, lenkuraa torstaina?!?! :seko:
Huominen taitaa olla fillarikalenterissa ns. vauhdikkaampana tammaravina niin postataan tähänkin ketjuun. Eli:
Onko huomenna tiistaina klo 18 ajelijoita? En tosin itsekään ole ihan 100% varma mahdollisen työesteen takia, mutta jos aikataulut antaa myöten niin ajan tuvan kautta klo 18.
Oma tavoite noin 30km/h keskarilla joku reilu 60km kieppi. Voin ajaa hiljempaakin jos joku toivoo tai sitten vähän lujempaa jos saa peesailla välillä :) Ajoaika ei jousta kauheasti 2h yli, mutta tarvittaessa vähän.
Laitetaan myös tänne.
Meikäläinen itkee kuin pikkutyttö pienessäkin ylämäessä, joten nyt on aika tarttua härkää sarvista ja ajella muutama mäki. Jos muillekin maistuu mäet, olisin lähdössä huomenna keskiviikkona Bembölen tuvalta klo 18. Ideana olisi ajella 26-28km/h keskarilla rauhallista kyytiä siirtymät ja mäet sitten jokainen ajaisi omaan tahtiin. Porukka kerätään kasaan mäen jälkeen. Nyt on hyvä sauma lähteä ajelemaan mäkeä vähän maanläheisemässä seurassa:D.
Reittinä tylsä Velskola - Rinnekoti - Velskola - Solvallan urheiluopisto (jossa kuulemma on hyviä mäkiä, itse en ole siellä käynyt koskaan). Matka tuvalta tuvalle n. 70km
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UTF8&hl=fi&msa=0&msid=213825749354825897497.0004a37acc01903b438cf&ll=60.307056,24.709625&spn=0.126189,0.445976&z=12
Tervetuloa mukaan. Huudelkaa tänne jos kiinnostaa lähteä mukaan.
timppa_234
17.05.2011, 23.06
Jos muillekin maistuu mäet, olisin lähdössä huomenna keskiviikkona Bembölen tuvalta klo 18. Ideana olisi ajella 26-28km/h keskarilla rauhallista kyytiä siirtymät ja mäet sitten jokainen ajaisi omaan tahtiin.
Tämä kiinnostaa kovasti. Mukana!
Tuo Nuuksion pätkä ei ole kovin mäkinen eikä oikein hyvä fillarireitti. Mutta voidaan käydä siellä vaihtelun vuoksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.