Näytä tavallinen näkymä : Maastopyöräily Oulussa - MTB Oulu
Sivut :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
10
11
12
--+MM+--
01.09.2009, 15.39
Jätkät treenaa? ;)
µ
Kiovan Dynamo
01.09.2009, 16.01
Jätkät treenaa? ;)
µ
Tuskassa. Loka-marraskuussa on krossia joka viikonloppu jossain. On oltava iskussa, kun kausi alkaa. :)
SaamiBoy
02.09.2009, 20.34
Ihan hyvä yhteislenkki oli, 7 urhoollista saapui paikalle. Vähän se tieten tihkutti vettä, vaa eipä tuo uimista häirinny.
Oisko jollai ylimääräsiä speedon uimalaseja?
Joo, ihan hauska lenkki. Ajotaitoa enempi epäilytti ajoittain uimataito... Onneksi sade loppui sopivasti kun pääsi kotiovelle :) Muutama (hukkunut?) katosi lenkin myötä :p
eikait se SaamiB ottanu lipat siltä pahaenteiseltä sillalta (puunrungoilta)..!?
Hyvät cyclocross sähinät oli Ellinmaalla. Oli ihan asiaankuuluva oikea CC ilmakin kun vettä tuli kisan puolivälissä taivaantäydeltä. Mävö lensi polkupätkillä komiasti.
SaamiBoy
03.09.2009, 11.43
jankar: Ei sentään, sen verran syviä lätäköitä vaan oli, että ei voinu eilistä pyörällä ajamiseksi enää sanoa. pyörällä uiminen ois lvarmaan ähempänä.
jankar: Ei sentään, sen verran syviä lätäköitä vaan oli, että ei voinu eilistä pyörällä ajamiseksi enää sanoa. pyörällä uiminen ois lvarmaan ähempänä.
Kuullostaa samalta kuin kevään ensimmäisillä lenkeillä, kun lätäkköä jatkui silmän kantamattomiin ja polkiessa toinen poljin aina kävi veden alla :D
Eipä oo kyllä moisessa vesiputouksessa tullu aikoihin pyörällä ajettua. Kertaalleen muistan karhunkierroksella jokseenkin samanmoista vesimäärää kohdanneeni. Muutoin on vissiin ollut niin sokerista, että on pysynyt vällyjen alla mikäli taivas on repeillyt.
Aika läsäkästi paukahti ukkonen suoraan päällä kun ylitettiin hakkuuaukkoa :) Onneksi ei ollut hiilaripyöriä mukana ja onkivavat ynnä golfmailatkin oli jätetty kotiin :p
SaamiBoy'lla on pelottavia suhteita ylä (tai ala) kertaan.
Ainaku se toivo jotain, esim tuulta tai isompia pisaroita tai enempi pisaroita, niin se tapahtui...
Mää en osannu liittää kuvia tänne, saatte oottaa huomiseen että pääsee kotikoneelle ja picasaan.
Olivat jostain syystä aika utuisia...
Tuskin lauantaina niin palijo sataa, vai?
Kävinpä Kalimenojan suunnalla siltoja ylittelemässä kaverin kanssa. Hauskaa polkua, ensitutustumista reitistöön.
Saldona ylähuuli turvoksissa ja asfaltti-ihottumaa samalla seudulla :).
Näyttää venyneen erot melko suuriksi tuolla Pyssymäki MTB 2009 http://www.pyorarinki.fi/index.php?pinc=2 (http://www.pyorarinki.fi/index.php?pinc=2) . Olikohan rata minkälainen muunkuin korkeuserojen suhteen. Nousua kyllä riittää sen oon todettua talvella suksien päältä;). Onko reitti viellä miten kauan merkattuna jos ehtis joku päivä käydä testaamassa. Tuli pyörä raahattua Oulusta Nivalaan mutta kisat jäi väliin näiden syksyisten 24/7 töiden johdosta. (elättelin kyllä toivoa josko ehtis kisaan, mutta ensin työ sitten huvi...)
Onkos kisasta kuvia tarjolla edellisvuosien tapaan?
Kävinpä Kalimenojan suunnalla siltoja ylittelemässä kaverin kanssa. Hauskaa polkua, ensitutustumista reitistöön.
Saldona ylähuuli turvoksissa ja asfaltti-ihottumaa samalla seudulla :).
Asfalttia Kalimeenojalla??? :D
Lauantaina oli lähti viis yhteislenkille, yksi jäi melkein heti pois - kuumetta tais pukata päälle kesken kaiken.
Pientä oppimista tapahtuu koko ajan: meikä oli keulilla eikä kukaan mennyt hukkaan. Näköjään kolmas kerta toden sanoo.
Täytyy käydä Patelan sahalla "opiskelemassa". Yritin seurata keskiviikon lenkkiä mutta tuli tehtyä "rengasmatka"...:seko:
Ja mainitaan myös ne komeat otb:t Toppilan nurkilla, niissä oli ilmaa kunnolla kun ehti asetella itsensä hyvin ennen maakosketusta :D
Niin, laitoin keskiviikon sadekuvat (2) tuonne mun profiilin albumiin.
konaworld
07.09.2009, 10.23
Näyttää venyneen erot melko suuriksi tuolla Pyssymäki MTB 2009 http://www.pyorarinki.fi/index.php?pinc=2 (http://www.pyorarinki.fi/index.php?pinc=2) . Olikohan rata minkälainen muunkuin korkeuserojen suhteen. Nousua kyllä riittää sen oon todettua talvella suksien päältä;). Onko reitti viellä miten kauan merkattuna jos ehtis joku päivä käydä testaamassa. Tuli pyörä raahattua Oulusta Nivalaan mutta kisat jäi väliin näiden syksyisten 24/7 töiden johdosta. (elättelin kyllä toivoa josko ehtis kisaan, mutta ensin työ sitten huvi...)
Onkos kisasta kuvia tarjolla edellisvuosien tapaan?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/quote.gif (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/newreply.php?do=newreply&p=1226727)
Lähden tänään reitin siivoamaan. Soita nollaviisnolla-5263443 ja tuu mukaan
jukka
Syksyn illat alkaa pikkuhiljaa pimenemään aikaisemmin ja aikaisemmin, niin aloitetaan taas tää joka vuotinen keskustelu, että mistä sais hyvät valot edulliseen hintaan. Sen olen jo huomannut, että halpa ja hyvä on lähestulkoon mehdotonta sovittaa samaan tuotteeseen. Ketokaahan kokemuksia ostopaikoista ja valoista, niin voi alkaa suunnittelemaan valojen ostoa.
Lauantaina oli mukava ajella rantareittiä ensimmäistä kertaa. Mukavaa vaihtelua kalimenkierrokselle. :D
-Pasi
MacGyver
07.09.2009, 14.55
Syksyn illat alkaa pikkuhiljaa pimenemään aikaisemmin ja aikaisemmin, niin aloitetaan taas tää joka vuotinen keskustelu, että mistä sais hyvät valot edulliseen hintaan. Sen olen jo huomannut, että halpa ja hyvä on lähestulkoon mehdotonta sovittaa samaan tuotteeseen. Ketokaahan kokemuksia ostopaikoista ja valoista, niin voi alkaa suunnittelemaan valojen ostoa.
-Pasi
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
Mun mielestä hyvä vehje, ja kohtuu halpakin. Lisää kokemuksia tuolla Varusteet-osiossa.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
Mun mielestä hyvä vehje, ja kohtuu halpakin. Lisää kokemuksia tuolla Varusteet-osiossa.
Kiitos vastauksesta. Pikaisella lueskelulla vaikuttaa hyvältä valolta. Pitääpä laittaa tilaukseen, niin pääsee pyörimään metsään vähän pimeämmälläkin.
-Pasi
Asfalttia Kalimeenojalla??? :D
Uskomatonta miten perinteinen polkupohjakin kykenee tuottamaan noin katu-uskottavaa jälkeä 8).
Itse asiassa toi möhlinki sattui jo Kuivasjärven rantapaltteikossa lenkin alkupäässä.
Oliskohan se tänään taas keskiviikoisen uintireissun aika :D
No jospa tuo tuosta hieman rahoittuis puoli kuuteen mennessä...
Eihän siellä edes satanut... Mukava lenkki käytiin heittämässä Jukan kanssa. Märkäähän tuolla oli ja hieman mävöäkin... varsinkin kun suolle eksyy ;) :D Mutta ei se että lenkillä olisi ollut tarpeeksi märkää, niin päätti vielä astianpesukone heittää vedet pihalle kotona. No nyt taas toimii.. mikä lie mielenosoitus tuokin oli :seko:
Kuulkaas enot! Milloin tuo super virallinen reittikartta part I näkee netissä päivänvalon? :)
Jeez,
Tässä syssymmällä... =)
But seriously, kerran sitä joku oikeasti kaipailee voisin sen oikeasti jopa viimeistellä piakoin. Jos sitä nohevana lupais että tämän kuun aikana.
(kun se on oikeesti tuossa vaan maannu lähes valmiina parit kuukaudet enkä ole vaan viitsinyt...)
Pääseepähän sitten velttoilemaan part II:sen kanssa.
Jeez,
Tässä syssymmällä... =)
But seriously, kerran sitä joku oikeasti kaipailee voisin sen oikeasti jopa viimeistellä piakoin. Jos sitä nohevana lupais että tämän kuun aikana.
(kun se on oikeesti tuossa vaan maannu lähes valmiina parit kuukaudet enkä ole vaan viitsinyt...)
Pääseepähän sitten velttoilemaan part II:sen kanssa.
Kyllä sitä on täälläkin odoteltu. Ja jatko-osaa kans. Ja paitatilauskaavaketta.
Insomniumin levyä ei enää tarvi odotella. Se tuli tänään postissa.:D
Lisä-ääni täältäkin, odottelemaan en tosin ole ehtinyt kun supervirallinen portaali löytyi vasta nyt. Kunto, pyörä tai varusteet ei (vielä?) taivu yhteislenkille polkujen hakuun;)
Täällä ei paljo enää hurjastella. Niin se meno laantuu. No tänään olis lenkkipäivä maanantain lenkuran jatkoksi, mikälisikäli ehtii. Häätyy yrittää.
Vaan oli mulla asiaakin, mistäs se ePa suunnitteli niitä titaanipultteja jne tilailla? Vois kattoa jos samasta paikasta blingblingiä itelle. Tänään saapi noutaa jarruihin titskupulttisetin, sitähän säästää taas ihan tolokuttomana painoa. Nooh, joku gramma sentäs lähtee pyörivästä massastaki :p
jaakkima
16.09.2009, 15.39
Huikatkaa ennenkö tilaatte. Pitäähän sitä jotain saada..
PeltiSeppo
16.09.2009, 18.16
No tänään olis lenkkipäivä maanantain lenkuran jatkoksi, mikälisikäli ehtii. Häätyy yrittää.
Meikäpekka oli mielissään kans lähössä mutta speedot hukassa niin ei tällä kertaa.
Pitäs tilata pikkuosia esim crcltä, tai onko kokemuksia miten merlincyclesiltä valuu kamat näille leveyksille?
Pitäs tilata pikkuosia esim crcltä, tai onko kokemuksia miten merlincyclesiltä valuu kamat näille leveyksille?
Mä tilasin jarrut tuohon muovi pyörään tuolta merlinistä ja tulivat todella nopeasti. Varmaan nopeinta toimintaa, mitä olen ulkomaiden pyöräkaupoilta saanut. Suosittelen.
simojoki
16.09.2009, 20.32
Mä tilasin jarrut tuohon muovi pyörään tuolta merlinistä ja tulivat todella nopeasti. Varmaan nopeinta toimintaa, mitä olen ulkomaiden pyöräkaupoilta saanut. Suosittelen.
Mites se sulla Ibis kasautuu? Kai se tulee jollain wtf / sramin xx setillä? :)
Tjuu, enpä itekään ehtiny porukkalenkin aikatauluun. No 44g pyöränkevennyksen kunniaksi kävin rapia 30km pyörittelemässä. Nyt saaki pestä kamppeet aasta ööhön.
Vaan oli mulla asiaakin, mistäs se ePa suunnitteli niitä titaanipultteja jne tilailla?
Täytyy vähän sulatella ajatusta, mutta ei mikään mahdoton ajatus. Tässähän on piiiitkä talvi aikaa speksailla ja tuunailla 2/4-pyöräisiä.
Eilen viimeksi tuli ruuvattua värivastusta pienemmäksi ja pestyä muovi siihen malliin ettei tänään raaskinut tulla sotkemaan. Ei nyt sentään, töissä meni oikeasti pitkäksi.
Toivottavasti viikonloppuna olisi passelit säät, kun on mökkivkl tiedossa. Samaan syssyyn aateltiin kelien salliessa ajaa Syötteen reitit läpi, kun edellinen startti meni mönkään. Katotaan jos törmää tuttuihin lähtöpaikalla / reitillä ;)
Mites se sulla Ibis kasautuu? Kai se tulee jollain wtf / sramin xx setillä? :)
Pyörä on kasassa, mutta ei nyt sentään millään tuommoisella ihan hipo paketilla. Perus XT:tä :) Oikeaa keulaa se vielä uupuu, tällä hetkellä lainassa vanhasta pyörästä.
Noita titaanipultti juttuja olen itsekin katellut. Varmaan halvimmalla saa, kun tilaa ebay:stä. Hongkongin suunnalta näyttäis tulevan ilman postikuluja, mikä kuullostaa oudolta, mutta näin siellä luki :D Pitäisi ottaa vain mitta käteen ja mittailla minkä kokoisia pultteja sitä tarvitsee.
Niin, nuo muovithan on jo wanhaa vuosi kertaa. Taitaa xx/wtf setti olla vasta ens keväänä/kesänä oikeasti tarjolla. Olis kyllä mielenkiintoista päästä kokeilemaan ko settiä.
Eiköhän taas saada joku kimppatilaus menemään noistaki pulteista. Nyt oon taas arponu 88g/35e keskiön ja 87g/33e o-leekerin kanssa. Ei voi kestää millään tuohon hintaan... :D
Vai pitäiskö välillä odotella tilipäivää?
Kiovan Dynamo
17.09.2009, 09.22
87g/33e o-leekerin kanssa.
Mikäs tällainen on? WCS?
Morjens,
Ajattelin tässä esittäytyä kun tarvis kokeneemmilta vähän neuvoja ja ajoseuraa olisi mukava myös saada kunhan ensin sen fillarin ja vermeet saan hankittua.
Nimeni on siis Pekka, kaverit sanoo pekuksi ja asustelen täällä Oulussa Höyhtyällä.
Maastopyöräily harrastus olisi nyt tarkoitus aloittaa, on ollut mielessä jo monta monta vuotta mutta nyt vihdoin ja viimein rahallinen ja aikapuoli kunnossa niin päätin ottaa "härkää sarvista" alkaa katsomaan fillaria ja perehtymään aiheeseen:)
En koko threadia ole lukenut/enkä paljoa tätä fillari foorumia muutenkaan mutta jotain olen jo täältä saanut irti mutta varmasti nyt kysyn sellaista mitä on kysytty useasti ja vastaus löytyisi täältä fillarin foorumilta. Ajattelin silti että kysynpä ensin näiltä oman kylän pojilta:D
Pyörän hankinta on siis edessä ja en osaa alkuunkaan päättää millainen hankkisin jäykkäperä vai täysjousitettu? Vanhemmat mallit kelpaa myös niin kuin käytetytkin, tarkoituksena olisi löytää passeli pyörä metsissä ja poluilla rymistelyyn mitä nyt yleensä Oulun seudulta löytyykään (te tiedätte sen varmasti paremmin:)) valmis olen sijoittamaan max 1400e.
Tietty tuo pyörä on se tärkein mutta mitä muuta olisi myös hyvä huomioida varustepuolella ja mitä tarvisin lenkillä yms?
Ilmeisesti käytte säännöllisen epäsäännölisesti ajelemassa porukalla ympäri vuoden? Onko teidän reissut kuinka rankkoja että voisko tälläinen aloittelija kuvitella mahtuvansa mukaan?
Tais melkoinen romaani tulla mutta jospa joku jaksaisi sen lukea avittaa vähän.
-Pekka M
Morjensta vaan pöytään! :)
Täällä Oulussa pyörii useampiakin porukoita maastopyöräilyn tiimoilta ja osa polkee itsekseen kaikessa rauhassa. Tässä topikissa kirjoittelevat ovat pääsääntöisesti ns. rauhallisemmin ajavia ja ainakin omana toiveena on pitää aloitus kynnys mahdollisimman matalana ja helppona uusille kuskeille. Siitä voi sitten halutessaan käydä vaikka Ellinmaan kisoissa kokeilemassa miten täysii pääsee muita vastaan. Ja jos ns rauhallisesti ajaminen ei tunnu riittävältä, niin varmasti saa seuraa myös vauhdikkaammille lenkeille.
Paikallisista liikkeistä löytyy ihan varmasti sopiva pyörä Sinullekin ja osalla palstatyypeilläkin saattaa olla hyviä käytettyjä kaupan. Tuolla mainitsemallasi budjetilla pääsee alkuun ja pidemmällekin.
Varusteissa kannattaa alkuun laittaa kypärä, joka on ehdoton turvavaruste. Kaikki muu tulee sitten sitä mukaa, kun kilometrejä ja kokemusta karttuu lisää. Esimerkiksi ajohousut varmaan tulee hankintalistalle ekan lenkin jälkeen kun persus on hiertynyt... :D
Siinä mielestäni on tärkeimmät varusteet joilla pääsee alkuun. Näiden lisäksi kannattaa harkita:
-lukkopolkimet+kengät
-hanskat
-ajolasit
-juoma(reppu)
-ajovarusteet eri sääolosuhteisiin
Tervetuloa mukaan lenkeille. Itse olen kulkenut lenkeillä jotka maanantaisin lähtee 17.30 Höyhtyän grillin edestä, keskiviikkoisin 17.30 Linnanmaan liikuntahallilta ja lauantaisin 15.00 Linnanmaan liikuntahallilta.
Tämä porukka ei ole mikään seura tms. ja lenkki muovautuu paikalle saapuneiden mukaan. Itse pyrin lenkkiä vetäessä etenemään ns. hitaimman ehdoilla. Joka tapauksessa välillä pidetään hengähdystaukoja ja poristaan niitä näitä mitä mieleen juolahtaa.
Juu, eikun mukaan vaan. Ite kyllä tuppaan suosittelemaan täysjouston hankintaan jos pudjetti vaan antaa periksi. Tietenkin homma on ihan täysin makuasia, mutta tää onkin se meikäläisen mielipide :)
Ensimmäisen pyörän hankintaan itse suosittelen paikallisia pyöräliikkeitä, harrastuksen ja tarpeiden kehittymisen mukaan sitten jatkossa varmasti netin ihmeellinen maailma tulee tutuksi... Toki tietenkin käytettykin on oiva valinta myös alussa, etenkin jos pääseepi koeajolle ja tekemään kauppaa luotettavan asianharrastajan kanssa.
Kävin eilen vähän varioimassa vanhoja lenkkipolkuja ja muutamaa vähän vähemmän ajettua pätkää - suurin osa toki tuttua tämän kesän ke-lenkeiltä. Mokomaa kierrosta (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=http:%2F%2Fdemo.happywise.com%2F~otaimist%2Flenk it%2FW20090916175343.kml&ie=UTF8&z=12) voisi jollakin keskiviikkolenkillä ainakin soveltaa, aika tarkkaan 2h meni itsellä kiertäessä, keskinopeus jokseenkin 15kmph.. Ei vaan jaksanut vesisateessa tykitellä kummemmin. Kertaalleen sukelsin saha-alueella mahalleni kuralammikkoonkin. Loppuu se pito Speed Kingistäkin kun tarpeeksi luikasta on :p
Loppuu se pito Speed Kingistäkin kun tarpeeksi luikasta on :p
Vai oliko gumeksen nimen mukaisesti kuningas vauhdit? ;)
Vatasen jalat, mutta omat kädet...
KD: KEIL merkkisiä kapistuksia ihmettelin.
Vatasen jalat, mutta omat kädet...
Tuohan se on. Into valtavaa, osaaminen olematonta :D
simojoki
17.09.2009, 15.20
Nimeni on siis Pekka, kaverit sanoo pekuksi ja asustelen täällä Oulussa Höyhtyällä.
Sulla onkin sit mainiot polut lyhyen matkan päässä. :)
Äkkiä löytää useaksi tunniksi ajettavaa kesät talvet, Höyhtyä, Lintula, Kaketsu, Hiironen, Tahkis, Maikkula ja Iinatti -alueelta. Käy kattoo vaikka Suvalasta joku tonnin Cube alle ja eikun poluille.
Tutun kuuloista tarinaa. Muutama viikko maastopyöräharrastusta takana. Tässähän saadaan kohta kunnon nöösi-possujono tuonne mehtään. :)
Morjens,
Ajattelin tässä esittäytyä kun tarvis kokeneemmilta vähän neuvoja ja ajoseuraa olisi mukava myös saada kunhan ensin sen fillarin ja vermeet saan hankittua.
Maastopyöräily harrastus olisi nyt tarkoitus aloittaa, on ollut mielessä jo monta monta vuotta mutta nyt vihdoin ja viimein rahallinen ja aikapuoli kunnossa niin päätin ottaa "härkää sarvista" alkaa katsomaan fillaria ja perehtymään aiheeseen:)
En koko threadia ole lukenut/enkä paljoa tätä fillari foorumia muutenkaan mutta jotain olen jo täältä saanut irti mutta varmasti nyt kysyn sellaista mitä on kysytty useasti ja vastaus löytyisi täältä fillarin foorumilta. Ajattelin silti että kysynpä ensin näiltä oman kylän pojilta:D
Pyörän hankinta on siis edessä ja en osaa alkuunkaan päättää millainen hankkisin jäykkäperä vai täysjousitettu? Vanhemmat mallit kelpaa myös niin kuin käytetytkin, tarkoituksena olisi löytää passeli pyörä metsissä ja poluilla rymistelyyn mitä nyt yleensä Oulun seudulta löytyykään (te tiedätte sen varmasti paremmin:)) valmis olen sijoittamaan max 1400e.
Tietty tuo pyörä on se tärkein mutta mitä muuta olisi myös hyvä huomioida varustepuolella ja mitä tarvisin lenkillä yms?
Ilmeisesti käytte säännöllisen epäsäännölisesti ajelemassa porukalla ympäri vuoden? Onko teidän reissut kuinka rankkoja että voisko tälläinen aloittelija kuvitella mahtuvansa mukaan?
Tais melkoinen romaani tulla mutta jospa joku jaksaisi sen lukea avittaa vähän.
-Pekka M
Sellanen tuli mieleen, että Facebookissahan näyttää yhteisö jo olevan, mutta käyttääkö täällä muut ircnettiä? Jos tehtäs sinne kanava #mtboulu?
tuleekai tuolla irkissä notkuttua kuten signaturestaki voi ehkä päätellä :)
Sellanen tuli mieleen, että Facebookissahan näyttää yhteisö jo olevan, mutta käyttääkö täällä muut ircnettiä? Jos tehtäs sinne kanava #mtboulu?
Aika hyvin onnistunut erkaantumaan siitä. :)
Nyt kaipaisin kommentteja!
Kävin muutamassa liikkeessä katsomassa vaihtoehtoja ja yhdestä liikkeestä
tarjottiin vähän käytettyä tämän vuoden Giant trance x4 hintaan 1290e.
Pyörä oli mielestäni aivan hyväkuntoisen näköinen ja tuntui ajossa juuri sopivalta!
Mitä mieltä olette hinnasta hyvä/huono/mitä kannattaisi tarjota vastaan?
Edit: Oisko kellään heittään pikaista arviota tuosta? Jos kysessä hyvä setti niin vois hakea vielä tänään parempaan kotiin;-)
-Pekka
MutaMika
17.09.2009, 17.20
Transu on aivan oikeanlainen kampe Oululaisten juurikivipolkujen ajeluun. Etenee kätevästi tasaisella, röykkyisellä ja mäkeen niin ylös kuin alas. Hyvä polkupolkupyörä mitä vähän trancea kokeillut ja noista lueskellut kun oli yhdessä vaiheessa itselläkin trancen hankinta kiikarissa.
Hiukan kallimmaksi tulisi ostaa uusi tuolta mistä euroopan halvimmat? Giant:it saa:
http://www.pedalon.co.uk/acatalog/giant_trance_x4_.html
Mutta kyseessä lienee liikeen demopyörä, jolla ehkä olen itsekkin demopäivänä virpiniemessä kokeeksi ajanut. Ei noilla hirveästi kilsoja taida olla takana mikäli tuommoinen koe pyörä on kyseessä.
Vaikka tuo on trancen hinnat alkaen malli niin siinä on kuitenkin hyvä keulakin jota ei tarvi olla heti vaihtamassa. Muuta osaa voi sitten tunailla kevyemmäksi ja hifimmäksi kun mopo karkaa käsistä tän harrastuksen kanssa :) Tuohon hintaan ok paketti. Trance X runko ja Reba keula erikseen ostettuna maksaa tuon hinnan verran.
Ostaisin ja lähtisin pyörällä lenkille jos olisin pyörää hankkimassa tuonsuuntaisella rahasummalla.
Juu, ei liene X4 ransu laisinkaan paha hankinta. Tuolla ajelee mutkaista polkua näkymättömiin kummasti. Ainahan voi vähän tuosta hinnasta vielä yrittää tinkiä, jos kykyä on :)
Tuo TranceX on oikein hyvä tuohon hintaan mutta ainahan kannattaa tietenkin tinkiä, tärkeintä kumminkin on että runko on sulle oikean kokoinen, että ei kaupat tuu sillä että "tämä on sulle just oikea koko ja on muuten viimeinen kappale". Itse olen ajanut tämän kesän Trance X 2lla ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Olen 181cm ja ajan L koon rungolla johon olen vaihtanut 1cm lyhemmän(90mm) stemmin. Olen kokeillut M kokoa ja todennut sen itselle liian pieneksi. Omani tilasin silloin viime talvena tuolta pedal-onista.
120mm joustolla varustettu kampe on tosi hyvä jokapaikanhöylä. Se on rento ajaa mutta ei liian sohva XCmäiseen tykittelyyn. Omallani olen ajanut maastolta helppoja XC-kisoja sekä myös yhden endurokisan, jossa muuten useampi kärkimies ajoi samalla pyörällä.
Giantin maestro takapää on kerännyt ylistystä monessa testissä. Tuolla paketilla on hyvä lähteä liikkeelle koska tuo runko on tosi hyvä aihio. Jos tulevaisuudessa tuntuu että tekee mieli päivittää parempaan niin silloin ei tarvi ruveta koko pyörää vaihtamaan vaan keventelyt ja parannukset onnistuu yksittäisiä komponentteja päivittämällä kuten esmes kiekot..
Tässä ilmoittautuu yksi uusi maastopyörän omistaja. Maastopyöräilyni loppui aikoinaan armeijaan ja sen jälkeen tapahtuneeseen paikkakunnan vaihtoon. Sen jälkeen olen harrastanut vain hyötypyöräilyä ja joskus katsellut maisemia satulasta, mutta ei sen kummallisempaa. Kesällä pääsin kokeilemaan tuttavan maastopyörää polulla, muistin kuinka hauskaa touhu on ja kolmisen viikkoa sitten hankin itselleni pyörän. Olen ajanut vehkeen jarruja yms sisään kaupunkiajossa, mutta polkujakin on tullut kokeiltua. Viihdyn yleensä yksin ja lisäksi kuntoni on huono, pyöräni ei ole niin erikoinen että sitä kannattaisi esitellä ja ajotaitokin on heikonlainen. Siksi en ajatellut vielä uskaltautua yhteislenkeille enkä tiedä lähdenkö moisille koskaan.
Voi kuitenkin olla, että haluaisin joskus tutustua polkuihin jonkun asiantuntijan kanssa. Tähän asti olen käyttänyt vaistoa ja retkikartta.fi:tä. Polkujen lisäksi olisi kyllä joskus hauska jutella jonkun harrastajan kanssa esimerkiksi siitä, kuinka jarrut ilmataan ja miten tuollaisia levyhirviöitä yleensä huolletaan. Olen tottunut huoltamaan pyöräni itse, mutta levyjarrut ovat uusi ilmiö. Minut muuten saa kiinni ircnetistä, joten siksi kannatan ehdotusta omasta kanavasta. Ai niin, minulla ei ole myöskään lukkopolkimia, sukkiksia tai ajolaseja ja kypäräkin on halpismalli jonka saa kyllä sopivaksi päähän jos oikeen säätää mutta silti se ahistaa.
Olen viime viikkoina muistanut taas, kuinka paljon asioita olisi kätevä olla olemassa jos pyöräilee.
Lenkille vaan! Siellä se kunto paranee!
Ja ihan sama millaisella kalustolla ajelee, pääasia on että tykkää pyöräillä! Yhteislenkeille tulo ei saa jäädä siitä kiinni millaisella kalustolla ja varustuksella ajaa (paitsi kypärä pitää olla). Joskushan me kaikki ollaan tämä aloitettu nollasta.
Täältä palstalta saa joskus jopa hyviä neuvoja esimerkiksi huoltoihin:D Ei fillarin tekniikka mitään rakettitiedettä ole.
Kuinkas moni uskaltaa kertoa ekan maastopyöränsä?
Itsellä se oli n. 20kg Tunturi Kayapo jossa oli sellane hölömön näkönen runko. Siihen sitte piti ostaa barendsit. Ja voi että ku oli hianoo. sitä ennen oli ajettu esim Helkama hulivilillä paikallista santamontun polkuja edestakaisin ja hypitty hyppyreistä. Wuaah. Ikinä ei kotona kerrottu jos kaaduttiin...
Kaikki tämä joskus 80-90-luvulla...
Kiovan Dynamo
18.09.2009, 09.45
Melko tarkkaan kymmenen vuotta sitten... Teräsrunkoinen Marin, Manitou Magnum R:llä ja jollain LX-Deore -sekoituksella.
PeltiSeppo
18.09.2009, 09.57
Nimenommaan, ennemmin kokeilee sillä pyörällä minkä käsiinsä saa tykkääkö koko touhusta kuin ostaa kalliin pyörän pölyttymään varaston nurkkaan.
Kunto kasvaa noilla porukkalenkeillä varmasti, alkuun tietenki parin tunnin maastoajon jälkeen voi vähän palautuminen kestää mutta se menee nopeasti ohi. Ajotekniikan parantuessa koko kropan kattava jumi ehkä hieman höllää.
Eka maastopyörä oli vm 1994 Diamond Back, varustettuna elastomeerikeulalla mikä meni jumiin vissiin kolmannella ajokerralla:( Painoa noin puolet kuskin massasta ja sillä tuli jonkun verran tykiteltyä mettäpolkuja mutta kyllä se melko tuskaa oli kun kavereilla oli kevyttä konaa ja cännäriä jotka maksoi noihin aikaan vissiin keskikokoisen auton verran.
Taisi olla kesä -92 ollut kun tuo nykyisin työmatkatykin virkaa toimittava hybridi (Scott San Francisco) tuli taloon - toki alkuperäisestä ei ole enää jäljellä kuin runko ja keula :) No, sillä alkoivat sitten Haukiputaan polkujen kiertelyt laajemmassa määrin.
Olihan sitäkin ennen, heti Puttaalle muuttamisen jälkeen ja mainioiden rossipolkujen myötä annettu runtua Tunturin Ponille, Vipille, 6v nopsalle ja ties mille, käyttö oli varmaan suhteessa paljon kovempaa kuin mitä DH-konkeli saa osakseen nykyään :D Ehkä tuo scott nyt voitaneen laskea kuitenkin harrastukselliseksi aluksi, sitä ennen leikittiin.
Scottilla mentiin melko pitkälle, -98 hankin sitten sen ekan supervirallisen maastopyörän, eli Raleigh M80, keulana Rokspoks Jett C. Samalla alkoi myös tunaus vallata mieltä enemmässä määrin, tuli XT:n vannejarruja ja vaihtajia ja kaikenmoista pientä. Kunnes 2001 torppaan talutettiin pari nollaa lisää eli Raleigh M8000 täysjuusto, keulalla RS Psylo ja jarruina Maguran Juliet jotka pääsivät melko nopeasti kitisevistä tuskistaan. Tilalle Heiskasta.
Tuollaista tapahtui syvällä keskiajalla. 2001 jälkeen on tapahtunut suhteessa varmasti paljon enemmän, kuriositeettina kerrottakoon että myös tuo M80 on sinkulana edelleen ajossa. M8000 puolestaan autotallin seinällä, takahaarukka murtui - sai ehkä vähän kovempaa kohtelua osakseen mihin oli tarkoitettu :)
Täysjäykkä teräsrunkoinen Marin Muirwoods n. 1995, jonka hukkaaminen harmittaa vieläkin :(
Tuon jälkeen menikin melkein kymmenen vuotta ilman maastopyörää kunnes tänä kesänä tuli aloiteltua uudestaan. Porukkalenkeille en ole vielä saanut itseäni raahattua mutta ehkä joskus vielä :)
Muistaakseni -88 Keinäsen pyöräkorjaamolta Torniosta Monark ATB, josta lokarit, tarakka ja muu ylimääräinen pois ja kovaa ajoa. Jostain syystä takapään linkkutikkuja, mitälie nimeltään, meni silloin poikki säännölisesti.
-90 ostin Ouluun muutettuani Imprex-merkkisen ihan oikian maastopyörän jostain puoliepämääräisestä jenkkikaman myyntiloukusta Toppilan teollisuusalueelta. Jäykkä keula ja Deore LX. Tolla ajettiin sitten ensimmäiset yhteislenkit ja kisat.
T
Kysynpä taasen kommenttia tälläisestä setistä/tarjouksesta minkä netistä pongasin:
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Felt_Virtue_3_2009/5360044008/#more
tässä on nyt tosin tietty se huonopuoli, että kokeileen ei pysty.
Kysynpä taasen kommenttia tälläisestä setistä/tarjouksesta minkä netistä pongasin:
Omat pennini laittaisin kiinni aikaisemmin mainitsemaasi Tranceen, mutta valinta on loppukädessä siellä päässä.
Ensimmäinen maastopyörä, jos 80-luvun Tunturi ATB:tä 20" renkailla ei lasketa, oli Konan Lava Dome ~1996. Täysjäykkä ja ajoasento mallia "race". Nykyinen lenkkipyörä jatkaa samalla linjalla, mutta ilman vaihteita. Saa nähdä tuleeko tilanteeseen muutosta talven aikana...
Katotaan jos törmää tuttuihin lähtöpaikalla / reitillä ;)
Roger that.
Jeez,
Pitää osalistua historiikkiin itselläkin. Eka maasturi taisi olla Scott Montana, joskus vuonna -94, joka piti saada "ku kaikilla muillaki on maastopyörä". Oli kaks pullotelinettä ja kaikki. En tainnut sillä metriäkään maastossa ajaa kuiten. Mitä nyt jotai poikien kanssa rymyttiin. Seuraavaksi alle vaihtui rentikkään keltainen Tunturin Equillar, jonka selässä kruisailtiin seuraavalle vuosituhannelle ja käytiin jopa polkujakin kokeilemassa satunnaisesti. Oli niin sikamagee pyörä, että kelpasi Puokkarin pojille, eivätkä jostain syystä palauttaneet. Onneksi vakuutus oli kunnossa ja pyörä korvattiin "vastaavanlaiseen", joka pienten neuvottelujen jälkeen sovittiin olevan Cannondalen F500. Runko on elossa vielä, ja ihan käytössäkin varapyöränä. Fatty on tosin poljettu syvimpään suohon, eikä sieltä esiin kaiveta ellei ihan pakko ole.
Aikalailla joka alueella jää tuolle tranceX4lle. Tsiikailin tuossa 2010 vuoden giantteja niin ainakin tranceX malleissa on havaittavissa jonninmoista down greidausta osasarjoissa 2009 malleihin verrattuna.
Joo, eihän se porukkalenkille lähtö ole varusteista kiinni - ainakaan minun itsetunnollani ;) Enemmän kai siitä, että viihdyn aivan hyvin yksikseni, ja monesti jopa paremmin kuin porukassa. Pitänee joskus kuitenkin hakeutua porukkaan vaikka ihan vaan vaihtelun vuoksi. Onhan minulla oikeasti jo sen verran kokemustakin tältä vuodelta, että kertaalleen on tangon yli lennetty.
Ensimmäinen maasturi oli Kuwahara, mallia en muista. Siihen oli liikkeessä asennettu heppoinen tarakka yms kuraa, jotka putosivat kyydistä jo ensimmäisissä kaatumisissa. Sillä tuli rymyttyä pusikoissa oikein reilusti. Painoi varmaan tonnin, mutta sen kanssa opettelin kaiken korjaamisesta. Takavaihtaja (joka oli muistaakseni Shimano 300 tjsp) oli vähän väliä solmussa ja sitä asi ruuvailla ja prässätä koko ajan parempaan muotoon. Se on jäänyt elävimmin mieleen kyseisestä pyörästä. Myös jarrujen säätäminen ja palojen vaihto tuntuu olleen jokapäiväistä, mutta ehkä se vain jälkikäteen tuntuu siltä.
Osallistutaan tähän nyt itsekkin. Eka maastopyörä oli Nishiki Bombardier joskus vuonna -92. Oli ihan täysjäykkä joillain shimanon 300 ja 200 vaihteilla ja tietenkin älyttömillä nousukahvoilla :D Sillä tuli rymyttyä metsässä ja maantiellä aina siihen saakka, että muutin Ouluun opiskelemaan vuosituhannen vaihteessa. Silloin pyöräksi vaihtui joku Nakamura, mikä onnistui joutumaan jonkun muun käsiin kahteen kertaan, mutta vakuutusyhtiö korvasi uuden kiltisi tilalle.. :D Mikä ei välttämättä ollut hyvä asia. Tuolla ei kyllä tullut käytyä koskaan tieltä poissa. Tämä viimeinen kappale roikkuu edelleen varaston seinällä keula jumittuneena ala-asentoon. Oma maastopyörä harrastus oli aika jäissä kymmenisen vuotta, kunnes tuli hankittu Kona Blast tuossa kolmisen vuotta sitten ja sillä käytyä kokeilemassa lajia ihan oikeasti. Tämä pyörä vaihtui aika nopeasti Cuben täysjousoon ja Kona sai alleen kapeat renkaat ja toimii edelleen työmatkatykkinä, sillä se kunto oikeasti nousee, kun tuota rekeä töihin polkee.. ja nyt on sitten uusimman pyörän kanssa lähtenyt homma lopullisesti lapasesta.
Jep Jep.
Näyttää niin hyvältä sää tällä hetkellä, että illan lenkki näyttää enemmän kuin todennäköiseltä.
Tulipa viikonloppuna kierrettynä Syötteen pohjoinen rinki ja kirjoittelin siitä tuonne matkailuosioon vähän tarinaa. Oli kyllä mahtava reitti ja jäi vielä ~puolet ajamattakin.
Päivässä varmaan ehtisi ajamaan koko kiekuran ja matkaksi tulisi varmaan 70-80km puhdasta maastoajoa. Siinä olis tavoitetta ens kesälle. Veivillä on varmaan tarkka matka tiedossa.
Näyttää niin hyvältä sää tällä hetkellä, että illan lenkki näyttää enemmän kuin todennäköiseltä.
Ehtisköhän sitä itsekin lenkille, niin pääsis sulattelemaan noita Espanjan herkutteluja :D Nimimerkillä, kuinka paljon voi ihminen syödä ja juoda viikossa :D Vielä tietenkin pitäis lentää Helsingistä Ouluun...
Tulipa viikonloppuna kierrettynä Syötteen pohjoinen rinki ja kirjoittelin siitä tuonne matkailuosioon vähän tarinaa. Oli kyllä mahtava reitti ja jäi vielä ~puolet ajamattakin.
Kuullostaa hyvältä.. Tahtoo kanssa ajelemaan noihin maastoihin. Eikä malttais odottaa ensi kesään, mutta eipä taida enää oikein ehtiä tälle syksylle.
Kuinkas moni uskaltaa kertoa ekan maastopyöränsä?2004 juuri Tampereelle opiskelemaan muutettuani eksyin poliisin huutokauppaan ja sain sieltä 20 eurolla mukaani jonkin sittemmin tuntemattomaksi jääneen naisten mallin citymaasturiromun :o. Sillä eksyin ensimmäisiä kertoja koskaan poluille, ja siellä Herwoodin kieppeillä ne olivat paikoitellen vähän epätasaisempia.. Seuraavana syksynä lahjoitin tuon romun kaverille paria leffalippua vastaan ja ostin huuikean kalliin, melkein 500 euron Meridan 590SX -markettimaasturin maanmainiolla elastomeerikeulalla. Ja tällä käytiin ensimmäiset Kanuunalenkitkin aikoinaan. Muistelen että tinkasin kaupasta mukaan tarakankin :rolleyes:.
BadRobot
22.09.2009, 09.19
Joskus vuonna kivi ja käpy oli pakko ostaa eka maasturi, Marin Muirwoods, neonkeltainen jäykkis, vihreää ja punaista maalia roiskittuna päälle. Silloin ajeltiin Sanginjoen hoodeilla ja oltiin NIIN HUIPPUJA:p Liikenneturvallinen pyörä, se kun hohkasi Sallaan asti kun sillä ajeli:o
Eka oli joskus vuonna -95 keltanen tönkköjäykkä Kurahara. Seuraavana kesänä siihen piti jo saada joustokeulaa ja V-jarruja, jotka maksoi melkein saman mitä koko pyörä. Sitten joku kateellinen naapurin julli pölli sen.
Kyllähän sitä jo silloin ihan pikku kossina riisuttiin terässiivestä kaikki ylimäärainen pois ja rällättin soramontulla vanteet solmuun.
Päivässä varmaan ehtisi ajamaan koko kiekuran ja matkaksi tulisi varmaan 70-80km puhdasta maastoajoa. Siinä olis tavoitetta ens kesälle. Veivillä on varmaan tarkka matka tiedossa.
Sinä varmaan kykenet koko reitistön ajamaan +- ongelmitta. Meikällä ei kyllä kunto piisaa, vaan ehkä ensi kesänä :).
Niin, yhteispituus on muistaakseni noin 76 km. Tosta matkasta maastoa (ei metsäautotietä tai kevyen liikenteen väylää tms) on noin 70 km, tosin tätä en ole kartalta mitannut, perustuu näppituntumaan.
BTW: Sattuisko jollain olemaan tarvista Bilteman neopreenisille pyöräilykenkäsuojuksille, koko 42-43? Hitsit kun sovittamatta ostin liian pienet. Ovat luonnollisesti käyttämättömät.
PeltiSeppo
22.09.2009, 19.23
Päivässä varmaan ehtisi ajamaan koko kiekuran ja matkaksi tulisi varmaan 70-80km puhdasta maastoajoa.
Joo, eka päivänä tuo ja sitte toka päivänä taivalkoskelle ja takasin. Ei mee viikonloppu hukkaan :D.
Saisko siitä vaikka virallisen tapahtuman :seko: siis yhtä virallisen ku lähtee kuka lähtee, nukkuu vaikka teltassa tai käy välihörpyllä pärjänkievarissa niin taas säästyy ruplat ja jenit yöpymisestä.
Mun mielestä toka päivänä kannattaa karauttaa vaikkapa autolla Taivalkoskelle ja koluta kunnan reitit omana juttunaan - lämmittelyksi Taivalvaara - Pahkakuru -kierros ja varsinaisena haasteena Taivalkoski - Kylmäluoma -reitti. Tosin Kylmäluomalla kannattaa jo yöpyä, ettei happi lopu kesken :).
Dodii nyt on pyörä löytynyt. Pitkän mietinnän ja etsinnän jälkeen löysin Englannista n.1,5 vuotta vanhan erittäin hyväkuntoisen Spessun stumpjumper fsr expertin josta sain tehtyä kaupat ja budjetistä jai ylimääräistäkin vielä:)
Nyt vain odotellaan pyörän saapumista, pitäisi ensi viikon loppu puolella tulla
jos kaikki menee putkeen.
Odottavan aika on pitkä...:)
Nyt olisi tarkoitus veivata kaijonharjusta tuonne Vaalantielle, lähtöön aikaa n. tunti. Tapani mukaan erehdyin syömään liikaa, joten matka on tuskaa. Joka tapauksessa, poljen Kalikkalammelta Huutilammelle ja sitten Heikinharjusta olisi tarkoitus suoriutua Hiukkavaaran kautta Saarelaan. Ajattelin nyt kuitenkin viime tipassa kysäistä, tietääkö kukaan millainen on tuo karttaan merkitty polku, joka menee Hönttämäen ohi Hiukkavaaraan. Lähtöpaikka merkittynä linkkiin: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=alku&y=7218213&x=3434645&lang=FI Onko kyseessä siis kuntopolku, pikkupolku vai mikä? Tällähän ei ole merkitystä muuhun kuin siihen, kuinka kovaa uskallan lähteä Kalikkalammentieltä eteenpäin.
Ajattelin nyt kuitenkin viime tipassa kysäistä, tietääkö kukaan millainen on tuo karttaan merkitty polku, joka menee Hönttämäen ohi Hiukkavaaraan. Lähtöpaikka merkittynä linkkiin: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=alku&y=7218213&x=3434645&lang=FI Onko kyseessä siis kuntopolku, pikkupolku vai mikä? Tällähän ei ole merkitystä muuhun kuin siihen, kuinka kovaa uskallan lähteä Kalikkalammentieltä eteenpäin.Jos nyt samaa polkua tarkoitetaan, niin tuo (ainakin reittisi alku) on ihan tasapintaista kuntopolkua, jota pääsee hyvin neljääkinkymppiä ;)
Pariin viikkoon ei nyt ole yhteislenkeille päässyt, niin pitää varmistaa: onko lähtöaika huomenna keskiviikkona edelleen 17.30? Kävin just laittaa lampun siltä varalta että on :)
Pariin viikkoon ei nyt ole yhteislenkeille päässyt, niin pitää varmistaa: onko lähtöaika huomenna keskiviikkona edelleen 17.30? Kävin just laittaa lampun siltä varalta että on :)
Kyllä se on. Ihan hyvä tuo lamppu. Maanantain lenkillä loppui valo seitsemän aikaan, niin ei voinut enää jatkaa lenkkiä. Taitaa mulla jäädä valottomana tuo lenkki tänään väliin. Pitäisi varmaan hommata joku pienempi valo tuohon tankoon tuon kypärään tulevan valonheittimen kaveriksi. Tuo iso valo on vielä turhan järeä, sitten vasta kun on täysin pimeää se pääsee oikeuksiinsa. Eikä sitä jaksa kantaa kypärässä valosalla.
Hmm ... vaikuttaa väellä keskiviikon yhteislenkeille into hiipuneen. Toissakerralla ja tänään olin näköjään ainoa lähtijä. Mutta, hauskahan se kalimenojan reitti oli soolonakin!
Juu, ei ehtiny eilen yhteislenkkiaikaan vielä taipaleelle. Kävin sitten koluamassa Kentun perässä pimeäsuunnistusta saunalenkin verran. Kivasti löyty uutta pätkää taas itelle.
Itsekin kävin kuitenkin ajelemassa ja testaamassa uutta Rockarin Revelation keulaa, minkä viimein pyörään sain. Ihan hyvä etten yrittänyt millekään yhteislenkille, sen verran paljon tuli oltua säätämässä kaikennäköistä pientä tuossa pyörässä. Muuttui sen verran tuo ohjaus kulma, että sai säätää vähän väliä tanko ja penkkiä, että löytyi sopiva ajoasento. Hieman overkill on kyllä tuo 150mm joustoa Oulun poluille, mutta voipahan ajella kaikkea päin ihan huoletta :D Jospa tuota ensi kesänä sen 10mm lyhentäisi.
Vieläkö porukkaa riittää yhteislenkeille? Pitäisikö maanantain ja keskiviikon lenkit aikaistaa klo 17? Ite oon ollut sairaana puolitoista viikkoa jo putkeen ja lenkit jääneet siksi väliin.
Syksy tulee ja vain tosi miähet jatkaa.
Viikkolenkit on toistaiseksi itsellä harvassa, mutta viikonloppuna olisi taas mahdollisuus päästä pyörän selkään.
Onkos kukaan testannu dealeksteremen kyrpärälamppua?
Soratieajo su 11.10 ympyrästä! (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1249967&postcount=10243)
Dodiih nyt pyörä saapui Englannin maalta ja pienen koeajon kävinkin jo heittämässä. Hyvältä tuntui äkkiseltään. Pitää tässä nyt alkaa tutustumaan pyörään, säätöihin yms. oikein ajan kanssa ja jospa sitä jossain vaiheessa uskaltautuisi/kehtaisi ilmaantua mukaan jollekin yhteislenkille.
-Pekka
Menee vähän OT:ksi mutta täältä saa nopeimmin vastauksen.
Kuinka paljon ootta tilannu tavaraa tuolta DealExtremestä?
Entä pitääkö noi luvatut toimitusajat kutinsa?
Menee vähän OT:ksi mutta täältä saa nopeimmin vastauksen.
Kuinka paljon ootta tilannu tavaraa tuolta DealExtremestä?
Entä pitääkö noi luvatut toimitusajat kutinsa?
DX:n lamppu (25149) tilattu 16.9., meni viikko-pari että edes saivat sitä varastoon, ja nyt se istuu vieläkin Hong Kongin postissa odottamassa lähettämistä tänne Suomeen. Eli sen lampun kanssa ei kannata hätiköidä.
Muu tavara voi tulla nopeamminkin, riippuen siitä onko sitä varastossa ja kuinka nopeasti saavat sitä toimittajalta jos ei. 18.9. tein pari muuta tilausta ja sain ne hieman alle parissa viikossa, samantapaisia kokemuksia aiemmista pikkutilauksistakin.
Joo, parissa viikossa on DX:stä tullu paketit itelle, oletuksella että kamat on ollu varastossa. Mikäli ei ole, voi mennä oikeastaan kuinka kauan vain - ainakaan ne nettisivujen arvioajat ei kerro oikein mitään :) Itselle on kyllä monesti tullut myös niin, että jos jotain on odotettu pitempään jo, niin ovat lähettäneet varastossa olevat ja myöhemmin tullut perästä sitten loput.
Tänään näyttäisi tulevan sateeton päivä niin ajattelin kysästä että pääsiskö/ehtiskö kukaan tänään näyttään mulle kaveriksi polkuja täältä höyhtyän/kaukovainio suunnalta? Mielellään valosaan aikaan kun en omista lamppua vielä.
Yksin tuolla kävin toissa päivänä katselemassa mutta olo oli kuin kalalla kuivalla maalla:-) ei osannut oikein lähteä mihinkään suuntaan..
Privassa voin antaa vaikka numeron jos joku avulias jaksaisi lähtä kaveriksi opastaan tai ajan paikan voi toki sopia täälläkin.
Voishan sitä lähtee pööpöilemään. Olisi ainaki tekosyy lähteä töistä etuajassa.
Voishan sitä lähtee pööpöilemään. Olisi ainaki tekosyy lähteä töistä etuajassa.
Mikäs olisi aika ja paikka jos lähdetään käymään?
Voisin itsekkin yrittää ehtiä tulla mukaan.
-Pasi
Kiitti lenkkiseurasta! Oli kyllä mukava käydä ajelemassa ja joitan reittejä
jäi jopa mieleenkin. Saapa nähdä, että onko paikat huomenna kipeenä..luulen että on:-)
Pitää ottaa joku päivä uudestaan!
Saas nähdä mitä teen tuon mun keulan kanssa. Vähän se vasen tolppa näyttäis sitä öljyä tihkuvan läpi.. Osaatko ePa sanoa että onko siitä haittaa keulalle jos jatkan ajamista vai kannattaako se huollattaa kuntoon?
-Pekka
Jep Jep.
Kyllähän se keula kannattaa huollattaa kuntoon joka tapauksessa. Pikasella vilkasulla näytti ettei sitä öljyä ihan hirveästi vielä ruiki väärälle puolen tiivistettä. Voi olla että kestää tai sit voi olla kestämättäkin. Kannattaa vähän seurailla miten liukuputki öljyyntyy ja jos näyttää siltä että vuoto kiihtyy, niin ei muuta kuin aikaa varaamaan keulatohtorilta ellei itse halua askarrella.
Oli kyllä mukava ajella mukavassa säässä. Täytyypä alkaa oikeasti funtsimaan tuota DXn valoa, niin voi jatkaa huoletta ajokautta.
Saas nähdä mitä teen tuon mun keulan kanssa. Vähän se vasen tolppa näyttäis sitä öljyä tihkuvan läpi.. Osaatko ePa sanoa että onko siitä haittaa keulalle jos jatkan ajamista vai kannattaako se huollattaa kuntoon?
-Pekka
Samaa asiaa pohdittiin tuossa kesällä meikäläisen uuden keulan kanssa. Pikku vuoto on normaalia. Vaivaan löytyi helppo lääke. Pölytiivisteen alla on vaahtomuovirengas joka on kuivunu. Siihen vain valkovaseliinia jossa ei ole teflonia eikä mitään muutakaan ylimääräisiä syövyttäviä aineita.
Tuolla on hyvät ohjeet
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35404&highlight=fox+tihkuaa
samat ohjeet löytyy kuvien kanssa foxin sivuilta.
Joo pitääpä seurata sitä vuotoa, että alkaako vielä kasvamaan.. Säät näyttää taas suosivan! Olisko tälle illalle kellään ajohaluja? Vaimo tuossa kyllä vähän kiukuttelee ja valittaa yhteisen ajan puutteesta mutta aina sitä yhdelle lenkille ehtis:-)
-Pekka
Kiovan Dynamo
09.10.2009, 14.35
Minä lähden tunnin päästä teknokylästä jonnekin etelää kohti jotain kautta. Jos sellaiseen haluat mukaan, niin mennään! :)
Minä lähden tunnin päästä teknokylästä jonnekin etelää kohti jotain kautta. Jos sellaiseen haluat mukaan, niin mennään! :)
huh päiväunet sitten vähän venähti.. Olet tainnut ehtiä jo lähteä? ainakin viestistäsi on jo reilu tunti:) Jos et ole ehtinyt vielä lähteä niin mistähän päin reittisi kulkee jos lähden mukaaan?
Taisit ehtiä lähteä.. No taidan käydä katselemassa tuota lähimaastoa ja jos yrittäis vaikka vähän säädellä tuota pyörää siinä samalla ja muistella missä ne eiliset maastot nyt olikaan:-) Jos joku maastot paremmin tunteva haluu lähteä messiin niin varmaan siinä klo17 höyhtyä grillin ohi kurvailen!
Tuossa kävin vähän pörräilemässä ja polkujakin löytyi!
Muutaman havainnon löysin pyörästä. Keula tihkuu edelleen vähän öljyä ja kas kas kun aloin paineita takaa säätämään niin näytti vähän siltä että takaiskarikin näyttäis vähän tihkuvan öljyä ja kolmas juttu niin vaikka kuinka pyörittelen sitä brain nupikkaa niin mielestäni en huomaa mitään vaikutusta takapäähän! En tiedä sitten olenko vain niin nuubi mutta eroa en vain huomaa perän toimminnassa..
Nopeasti netistä googletettuani oli porukka kirjoitellu että noissa 2007 malleissa on kuulemma ollut aika paljon tuon suuntaisia ongelmia.
Taidanpa käydä näyttään fillaria Special Bikessa ja jospa sitä sitten olisi viisaampi.
Syksy tulee ja vain tosi miähet jatkaa.
Viikkolenkit on toistaiseksi itsellä harvassa, mutta viikonloppuna olisi taas mahdollisuus päästä pyörän selkään.
Tänään kävin testaamassa DX:n lamppua, ja mielestäni hintaansa nähden oikeinkin hyvä. Lamppua en ole vielä ehtinyt modaamaan, eli oli ihan orkkisversio. Tarkoitus olis laittaa siihen 25 asteen linssin, kunhan saan sen hiottua sopivaksi, ja toinen valo johon ajattelin laittaa 15 asteen linssin.
-Pasi
Olen viime aikoina käynyt hävettävän vähän maastossa polkemassa, kun on ollut vaikka mitä ei-toivottavia tapahtumia ja lisäksi on pitänyt polkea hyötyajoa edestakaisin ympäri kaupunkia (ne olen polkenut enimmäkseen asfaltilla). Kuitenkin olen kahdella edellisellä lenkilläni eli tänään ja öö olisko viikko sitten tehnyt ensimmäiset havaintoni muista maastopolkijoista Kuivasjärven ympäristössä. Jälkiä olen toki tarkkaillut tähänkin asti, mutta nyt on tullut nähtyä ihan eläviä polkijoita. Terve vaan teille jokaiselle, polulla en jouda tervehtimään kun koetan vain pysyä pois tieltä että ammattilaisemman näköiset saavat ajaa ;) Ihan hyviä jälkiä jätätte kuitenkin poluille, niin minäkin näen että jos tuosta on joku muu mennyt niin sitte koitetaan itekki ja mielellään täysillä.
No onko ne yhteislenkit nykyään klo 17.00 vai 17.30. Ja onko hyvää vetäjää lähössä/menossa.
Pittää kahtua jos jalat tarkenee lähtiä niin vois itekki lähtiä mukaan -meinaavat valittaa että on niin kylymmää.
Miten muuten lyhyen oppimäärän mukaan pärijää kylymällä kelillä -että vetaseeko neopreeniä tai vastaavaa kesälipokkaan päälle vai hommaako sitte ihan talavimallin kankulaisen?
Kiovan Dynamo
12.10.2009, 13.50
Neopreeni auttaa märkää vastaan, Sportfiren turkissuoja kylmää. Tämä keskipitkällä oppimäärällä todettuna.
Eli neopreeniä päälle ja höyhtäriltä kotipaketti (mallia folio) pohjallisen alle niin ei klossi jähytä pohojaa.
Kiovan Dynamo
12.10.2009, 14.41
No, siasta ei tule ajokoiraa, vaikka kuinka hieroisi. Jalat jäätyvät kerran, vetoketju hajoaa lenkille (mikäli kyse on B-merkkisistä suojista) ja eturatas syö akillesjänteen kohdalta oikean suojan kertaosumasta ja sen jälkeen voikin ostaa ne lämpimät. ;)
Kesäkengät, tarraneopreenikengänpäällykset, kolmet normaalit sukat ja pientä varvasjumppaa, niillä on ihan hyvin menty.
Mä viime talven alussa yritin pelata ja säätää noilla päällisillä ja sukilla, mutta jalat jääty joka tapauksessa. Ostin sitten Shimanon HW-80 talvi kengät. Noihin sisälle, normaali, esim hiihtoon tarkoitettu lämmin urheilu sukka, niin kyllä toimii. Ei jalat jäätyneet talvella. Noh.. ehkä kovemmalla pakkasella alkaa noillakin jäätymään, mutta mä olen sen verran mukavuuden haluinen, että tuolloin jäädään kotiin :D
Mä viime talven alussa yritin pelata ja säätää noilla päällisillä ja sukilla, mutta jalat jääty joka tapauksessa. Ostin sitten Shimanon HW-80 talvi kengät. Noihin sisälle, normaali, esim hiihtoon tarkoitettu lämmin urheilu sukka, niin kyllä toimii. Ei jalat jäätyneet talvella. Noh.. ehkä kovemmalla pakkasella alkaa noillakin jäätymään, mutta mä olen sen verran mukavuuden haluinen, että tuolloin jäädään kotiin :D
Joo, kävin eilen testaamassa Shimanon MW-80 talvikenkiä. Ihan OK lta vaikutti. Jos sitä kotiutuis tänään kaupan kautta.
MacGyver
13.10.2009, 20.11
Sainpa taas itsekin pitkän tauon jälkeen pyörän alle ja tänään kävin ensipurasut ottamassa. Hyvältähän se tuntu ja polutkin oli muuten aikas hyvässä kunnossa, kun on ollut vähän pakkasta.
Huomenna olisi taas tarkoitus lähteä porukkalenkille, joten onko muita tulossa vai onko porukka jo talviunilla?
Ps. Naamakirjassa on jo 100 jäsentä, olisko bileiden paikka!;)
Huomenna olisi taas tarkoitus lähteä porukkalenkille, joten onko muita tulossa vai onko porukka jo talviunilla?
Mäkin voisin olla lenkille lähdössä, mutta tuo porukkalenkin aika on kyllä niin myöhään, että ei siinä juuri tuntia kauemmin näe ajella. Itse voisin 16.30 tai 17.00 olla lähdössä. Aikaisempana ajankohtana lähtöpaikkani on jossain keskustan alueella ja myöhemmäksi ehdin pohjoisemmaksikin. Poihjois puolelle siis ajattelin mennä pyörimään. Mukavampi tuo kotimatka töistä on maastossa ajella :D
Naamakirjassa on jo 100 jäsentä, olisko bileiden paikka!;)
Aina on bileiden paikka!
acbcabbacd-äänestys? Olisi ainaki tekosyy lähteä viikonloppuiltana ulos.
Enpäs pääse tällä(kään) viikolla lenkille. Ens naamantain lenkille voisi tähdätä, jos ei ihan p*skat kelit ole. Tietysti hämärä vähän haittaa ennen kuin tuikku saapuu.
Teoriassa tänään voisi kuvitella palelluttavansa varpaat lenkillä. Vaan nähtäväksi jää, kohtaako teoria ja käytäntö tänään(kään). Iltapäivä on aamua viisaampi.
Ilman muuta! Vaikka en fillaroimassa olekaan käynyt sitten hmm...heinäkuun alun (paitsi viime sunnuntainen urban cruising, jonka hienon lakin ansaitsin hyvällä suorituksella...;)) niin toki aina bilettämään voi lähteä :D
Aina on bileiden paikka!
acbcabbacd-äänestys? Olisi ainaki tekosyy lähteä viikonloppuiltana ulos.
Menee ihan ryypiskelyksi... Perjantaina olis firman saunailta ;) :D Arpokaa joku paikka niin katotaan tuunko paikalle. Bileet on aina hyvä asia.
Ajetaanko lenkeillä kuinka kovaa että uskaltaisiko 14 vuotias maastopyöräilijä lähtä mukaan?
Ajetaanko lenkeillä kuinka kovaa että uskaltaisiko 14 vuotias maastopyöräilijä lähtä mukaan?
Jakaa porukan kahtea, niin että ajetaan hiljaa ja todella hiljaa. :D
Vetäjän vaan täytyy tarkasti seurata mite tulevaisuuden toivo pysyy perässä.
Miten ne nämä teijän lenkit pyörii nykyään? :)
Kävin töiden puolesta ajelemassa Virpan suunnalla iltapäivällä 3h ja tähtäilin viideksi liikuntahallille, missä ei ollut ketään. Taisi siinä hallilla pyörähtää pari muutakin ihmettelemässä, että oliko lähöt sittenkin 17.30 ja jostain muualta.
Minulle nuo ajat on ihan sama, mutta näiden randomkuskien kannalta kantsii varmaan pitää aikatauluista suurinpiirtein kiinni.
MacGyver
14.10.2009, 19.09
Pileet on peruttu, joku meni eroamaan!;)
Miten ne nämä teijän lenkit pyörii nykyään? :)
Kävin töiden puolesta ajelemassa Virpan suunnalla iltapäivällä 3h ja tähtäilin viideksi liikuntahallille, missä ei ollut ketään. Taisi siinä hallilla pyörähtää pari muutakin ihmettelemässä, että oliko lähöt sittenkin 17.30 ja jostain muualta.
Minulle nuo ajat on ihan sama, mutta näiden randomkuskien kannalta kantsii varmaan pitää aikatauluista suurinpiirtein kiinni.
En osaa sanoa miten on pyörinyt viimeisen puolentoista kuukauden aikana, mutta ainakin tänään kolmen hengen partio lähti hallilta klo 17.30.
Ps. lenkkiajat näkyvät ketjun 1. viestissä.
Juu en tiiä onko joku muuttanu lähtöaikoja, mutta 17.30 me lähettiin. Pimiähän tuo tuli, ei auttanut maammelaulukaan. Seuraavalle lenkille on asennoiduttava valon kera, nyt tuli vaan niin pirullinen hoppu että hyvä kun jonkun näköiset housut löysi :p
Ainiin, ja jos paikalle vain joku nuoremman polven edustaja löytää, niin ilolla mukaan. Ei ole turhan paljoa nuorta voimaa ja tulevaisuutta noilla lenkeillä, jos siellä pyörii tämmösiä rapia kolmikymppisiä vaareja, joista tulee hetkessä nelikymppisiä ja sitten on jo toinenkin koipi haudassa tuon toisen jo menetetyn lisäksi :/ Hitaimman mukaan mennään, oli se sitten kuka vain :)
Juu on hyvä, että muistutatte noista ajoista.
Niinhän nuo illat pimenee uhkaavasti. Varsinkin kun lenkille lähtö tahtoo väkisinkin venyä. Mistähän sen Magicsihnen 900 lumenen lampun sais nopeimmin kun kuulostaa siltä että menee montakin viikkoa toimituksessa. DXsästäkö vai Geo man gearista(on kyllä kalliiimpi ja kypäräkiinnike pitännee tilata vielä erikseen(onko muualla myynniissä). Onko olemassa muita hyviä valmiita vaihtoehtoja? Rakentamaan en kyllä viittis ruveta -vaikka näkyyhän jotkut melkosia valonheittimiä tehenneen. On kyllä jo toisen toppiikin juttua.
No pääsis ees tästä räkätaudista eroon niin pääsis ees lenkille. Pitänee laittaa viellä tuo nykyinen lamppu sarveen vaikkei se kiilukkaa ku verisen läskinpalan verran.
Pyörä meni sitten huoltoon, saas nähdä montako viikkoa menee..:/ harmittaa kun ajohaluja ois ja on niin hyviä ilmojakin pidellyt!
Valoista puheen ollen olen tässä kans tutkiskellut vähän eri vaihtoehtoja.
Oisko kellään suositella jotain valmista kohtuuhintaista pakettia (ilman että tarvii alkaa johtoja juottaan yms:) ja jolla näkee metsässä?
Nettiä olen yrittänyt tutkia yms. mutta ei tahdo oikein löytyä sopivaa..
-Pekka
Valoista puheen ollen olen tässä kans tutkiskellut vähän eri vaihtoehtoja.
Oisko kellään suositella jotain valmista kohtuuhintaista pakettia (ilman että tarvii alkaa johtoja juottaan yms:) ja jolla näkee metsässä?
Nettiä olen yrittänyt tutkia yms. mutta ei tahdo oikein löytyä sopivaa..
-Pekka
No täällä ainakin on asiaa puitu isosti:
http://fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=20366&page=118
Itselläni on tälläinen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15691
Tuo on ainakin budjettiratkaisu. Pidän tuota kypärässä velcro-nauhoilla kiinnitettynä. Valo riittää minun makuun varsin hyvin. Moni tuntuu käyttävän kahden valon kombinaatiota siten, että toinen on kypärässä ja toinen tangossa kiinni. Henk. kohtaisesti suosin kypärävaloa, mutta tämähän on taasen makuasia.
Kävin tuossa illalla testailemassa valoja tälle syksylle. Mukaavaahan se oli taas pimeällä painella Kalimeenojalla :D Sieltä kun jatkoin Auranmajan 5km latupohjaa, oli sinne ilmestynyt hiekka peite :eek: No pääsipähän soiden yli hyvin, mutta jos tuosta vielä lisäävät hiekkaa pidemmälle, niin menee muutamat hyvät kivikot peittoon. Tietenkin nyt voi tuota hiihtoa harrastaa ehkä hieman paremmin ja aikaisemmin tuolla.
kuulemma jäänyt vielä latupohjien kaivuu- ja pinnoitustyö vajaaksi asiaan varattujen maa-aineksien loppumisen vuoksi.
Joo, parissa viikossa on DX:stä tullu paketit itelle, oletuksella että kamat on ollu varastossa. Mikäli ei ole, voi mennä oikeastaan kuinka kauan vain - ainakaan ne nettisivujen arvioajat ei kerro oikein mitään :) Itselle on kyllä monesti tullut myös niin, että jos jotain on odotettu pitempään jo, niin ovat lähettäneet varastossa olevat ja myöhemmin tullut perästä sitten loput.
Ei menny mun kohdalla toi DXn tilaus ihan putkeen.
Tilasin tavaraa 28.9. Bonuspisteet kirjautu mutta tilausta ei näkyny. Oottelin muutaman päivän ja laitoin meiliä DXn "asiakaspalveluun". Taas muutama päivä odottelua.
Menee pari viikkoa. Ei kuulu mitään eikä tilaus ilmesty sivuille. Laitan PayPalin kautta viestiä. Menee jokunen päivä ja PP vastaa että rahat palautetaan tilille.
DXn "asiakaspalaute" vastasi eilen että onko rahat jo tullu? Pyytelivät anteeksi myöhäisiä kommentteja.
Nyt on tilattu DX:stä kahdesti: ensimmäisen ja viimeisen kerran :(
Hain sitte Special Bikestä "tavallisen" lampun. Mun kohdalla taitaa olla niin että turhaa hankaloittaa hommaa ajamalla vasiten pimeässä kun päivänkin näöllä se on välistä tarpeeksi hankalaa.:D
Ei menny mun kohdalla toi DXn tilaus ihan putkeen.
Tilasin tavaraa 28.9. Bonuspisteet kirjautu mutta tilausta ei näkyny. Oottelin muutaman päivän ja laitoin meiliä DXn "asiakaspalveluun". Taas muutama päivä odottelua.
Menee pari viikkoa. Ei kuulu mitään eikä tilaus ilmesty sivuille. Laitan PayPalin kautta viestiä. Menee jokunen päivä ja PP vastaa että rahat palautetaan tilille.
DXn "asiakaspalaute" vastasi eilen että onko rahat jo tullu? Pyytelivät anteeksi myöhäisiä kommentteja.
Nyt on tilattu DX:stä kahdesti: ensimmäisen ja viimeisen kerran :(
Hain sitte Special Bikestä "tavallisen" lampun. Mun kohdalla taitaa olla niin että turhaa hankaloittaa hommaa ajamalla vasiten pimeässä kun päivänkin näöllä se on välistä tarpeeksi hankalaa.:D
Toivottavasti itselläni on paremi tuuri tilauksien kanssa. Tilansin tuon Dxteslan ja yhden käsiflikkari plus akkuja yms. Saapa nähdä kuin paljon tulee sitten pimeässä ajettua mutta jos tulee niin ei pitäisi jäädä ainakaa valoista kiinni:)
Pitäisikö sitä siirtyä talviaikaan viikonloppulenkin suhteen ja siirtää lähtöaika klo 12.00. Ei riitä meinaan valoa enään juuri neljää pidempään. Näin saataisiin edes yksi valoisa yhteislenkki viikolle. Itse vois ainakin ehtiä ensi viikonloppuna jopa taas lenkille, jos ei ihan saavistakaataen sada.
Eikös se lienny wirallinen policy että ko kellot käy talviaikaa, lauantain lenkki lähtee klo 12. Häätyy ite nyt speksata notta taipuuko, vähän kelienkin mukaan..
Eilen läksi crc:stä banaanilaiva puksuttamaan, ruumassa ois talveen paremmin (toivottavasti) passaavat popot ja uutta satulaa sekästen tolppaa. Ans kattoo koska uivat maisemiin, tuskin kuitenkaan ennen ens viikon alkua. Speksien mukaan pitäs taas keventyä äärimmäiset 50+ grammaa, vaan nähtäväksi jää.
Talvivaloprojektiakin tossa Condin kanssa vähän speksailtu. Kaikilla tuntuu olevan ledejä ja sisustushalogeenitkin on jo koettu, niin mietittiin joskos HID lähtis testiin :)
Niin onkos sitä huomiselle yhteislenkille tulijoita? Mä ainakin olen :D Ei vain olis kiva ajella yksin.. Näyttäis olevan mukava pakkaskelikin tulossa, joten ei ole ihan niin pehmeää, kuin tässä nyt on ollut.
Lenkki siis klo 12 liikuntahallilata..
Mjoo.
Voisihan sitä uskaltautua, kun kerran vahvasti ollaan tulossa jo kotia kohti. Onkohan muuten liian pliukas keli SB8:lle? Vai pitääköhän askarrella aamutuimaan enemmän nappulaa alle?
Suapi muuten nähä onko kotona paketteja odottamassa... :P
MutaMika
30.10.2009, 21.12
Tullu tässä paripäivää ajettua työmatkat pitemmän kaavan kautta kalimenojalla matkalla pyörien. Aamulla luonnonvalossa ja töistä lähtiessä valo päässä. Hiukka tullut aamuisin myöhästyttyä töistä, kun ei vaan oo malttanu lopettaa ajamista :D
Kuivassa ja kovassa kunnossa tuola polut tällähetkellä. Välillä olin kyllä tyytyväinen, että oli jo nastat alla... Suurimman osan selviää todennäköisesi hyvin ilman, mutta välillä voi olla hiukka sliperiä ilman piikkejä... Pahimmat jääpaikat taitaa olla metsäautoteillä kuitenkin.
Joku kerpele oli polttanu huutilammen taukopaikalta puuvajan. Mistäs nyt makkaranpaistopuut :eek:
Mjoo.
Voisihan sitä uskaltautua, kun kerran vahvasti ollaan tulossa jo kotia kohti. Onkohan muuten liian pliukas keli SB8:lle? Vai pitääköhän askarrella aamutuimaan enemmän nappulaa alle?
Suapi muuten nähä onko kotona paketteja odottamassa... :P
Saattaapi olla hieman liukasta noilla, mutta tuskin siellä vielä ihan nastoja tarvitsee ;) Koputtaa puuta :D
Joku kerpele oli polttanu huutilammen taukopaikalta puuvajan. Mistäs nyt makkaranpaistopuut :eek:
Joo huomasin tuossa muutama viikko sitten myös tuon... Prkl.. teinit ketkä siellä aina hengailee. Ei kyllä ollut mikään ihme, että oli poltettu.. hyvä että ei koko metsää. Olen monta kertaa tuosta ohi ajaessa tavannut suuren yksinäisen nuotion ja teinit kaahanneet juuri karkuun mopoillaan, kun saapuu paikalle.
Mutta huomenna tosiaan lenkille, varmasti syksyn vauhdikkain keli, jos ei kauhean liukasata ole..
Olipas muuten lauantaina mukava lenkki. Neljä rohkeaa uskaltautui paikalle. Aivan loistava sää oli ja se näkyi myös maastossa. Nähtiin muitakin pööräilijöitä, jotka olivat lähteneet nauttimaan mahtavasta syksyisestä säästä. Sunnuntaina ei sitten enää ollutkaan niin upea sää.
Tänään sitten oli postipoika tuonut lappusen, jolla saa mennä lunastamaan paketin. Ja jos kaikki menee niinkuin pitää, niin enää ei voi syyttää pimeyttä ettei pääse lenkille. Saas nähdä mitä moraali sanoo, kun on mennyt kokeilemaan idän ihmettä.
Tänään kyllä moraalia kyseltiin kanssa, kun suomalainen kauppias soitteli kyselemäni tuotteen perään ja alkoi avautumaan elannostaan, kun kerroin että nahkahousuilta saa saman tuotteen 2/3 hinnalla Suomesta ostettaessa. Oli sen verran tympiän kuulonen kaveri, etten taida ihan heti ostaa siitä kioskista mitään. Kyllä niitä tuotteita muualtakin saa. Suomestakin. Tämä taisi olla sitä kuuluisaa suomalaista asiakaspalvelua.
Onks kukaan nähnyt missään Oulun kaupassa noita 3M pinnaheijastimia tai vastaavia? Alkaapi olla pimiää....
Onks kukaan nähnyt missään Oulun kaupassa noita 3M pinnaheijastimia tai vastaavia? Alkaapi olla pimiää....
Välivainiolla K-raudan ja Yit:in välissä toimii Oulun Automaalit Oy. Osoite oli muistaakseni paulaharjuntie (numeroa en muista) ja siellä on 3M edustus. En sitten tiedä löytyykö juuri kaipaamaasi tuotetta mutta kun viimeksi kävin niin 3M tuotteita oli laidasta laitaan tarjolla ja varmasti tilaakin pystyy.
Tänään valot päälle ja lenkille?
Tänään valot päälle ja lenkille?
Mieli kyllä tekisi kovasti lenkille mutta pyörä edelleen korjausreissulla ja Kiinan ihmevalo odottaa vieläkin postitusta.. Alkaa ottaan jo ohtaan tää odotus!
Mieli kyllä tekisi kovasti lenkille mutta pyörä edelleen korjausreissulla ja Kiinan ihmevalo odottaa vieläkin postitusta.. Alkaa ottaan jo ohtaan tää odotus!
Mihin asti nää sen pyörän huoltoon veit -vai oliko vika ootettua suurempi? Eikö siitä oo jo jokunen tovi ku se sinne korijaamolle lähti.
Meikä taitaa käyvä illalla omilla reissuilla täällä etelän tutuilla poluilla, ku en oo saannu aikaseksi tilattua parempaa tuikkua, niin mennään sitte muistin varassa nuo tutut polut:rolleyes:.
Special bike:en asti eli en hirveen kauas:D Edellisen kerran kun tiedustelin
niin edelleen oli iskari Rtechissä ja sitä kuulemma odottelivat. En sitten tiedä mikä siellä maksaa vai eivätkö sitten saa sitä kuntoon vaan.. Ottaa vaan päähän tää odottaminen yli kolme viikkoo jo menny!
Oliko se se aivoiskari joka lähti huoltoon?
Suattaapi kestää :(
Välivainiolla K-raudan ja Yit:in välissä toimii Oulun Automaalit Oy. Osoite oli muistaakseni paulaharjuntie (numeroa en muista) ja siellä on 3M edustus. En sitten tiedä löytyykö juuri kaipaamaasi tuotetta mutta kun viimeksi kävin niin 3M tuotteita oli laidasta laitaan tarjolla ja varmasti tilaakin pystyy.
Jesh täytyypä käydä tuolta tsekkaamassa, tattis!
PetteriY
04.11.2009, 19.01
Väittäisin ostaneeni noita lähes ilmaiseksi Toppilan Tokmannilta... Dementia voi kyllä tässä jo vaikuttaa, kun siitä on jo kuukausi aikaa. :)
Oliko se se aivoiskari joka lähti huoltoon?
Suattaapi kestää :(
Oli se aivo:/ Tarkistin tänään tilanteen ja ilmeisesti ens viikon aikana saan pyörän takaisin. Harmi kun nyt ois ollu just vajaa viikko vapaata ja aikaa ajella,no hyvä että saivat sen kuntoon kuitenkin! Tai no ei passaa vielä tuulettaa:rolleyes:
MacGyver
04.11.2009, 20.57
Olipas hyvä lenkki jälleen! Kaksi ajajaa lähti liikkeelle, mutta toinen joutui keskeyttämään (muistakaahan muuten öljytä vapaarattaanne, ettei rupea sutimaan tyhjää), ja näkyihän tuolla pari muutakin ajajaa matkan varrella. Polut oli täydellisessä kunnossa, nastarenkaitakaan ei vielä kaivannut.
Mitäs nastarenkaita teillä muuten alla pyörii, vai mennäänkö koko talvi kesäkumeilla? Schwalbe Ice Spiker/Ice Spiker Pro ja Nokian Extreme taitavat olla nuo yleisimmät, joista voisi ruveta haarukoimaan...
Kiovan Dynamo
04.11.2009, 21.13
Extreme 296:a ja WXC300:ia meilläpäin rengaskoosta riippuen. Ensin mainittu on aivan armottoman painava, mutta molemmat aivan toimivia talvirenkaita. WXC300:lla on ikävä taipumus luikerrella pehmeässä lumessa, vaan eipä sitä nastaa silloin muutenkaan kovasti tarvitse.
Linnanmaan Prismassa on pinnoihin laitettavia heijastimia 6kpl 4,90eur:lla. Ovat viellä pysyneet mukana, tosin paljoa ei ole kerinnyt ajeleen.
Juu, ei oo tarttenu ajaa. Siitäeestä saanu viettää neljän seinän sisällä, viime perjantai-iltana nousi kuume ja nyt on eka päivä ku jokseenki tajuissaan eikä enää kuin pientä lämpöä. Toivottavasti oli sikaflunssa niin siitä ois sitten selvitty, vaan epäilen ettei ollu :(
Noh, eilen juoksutti postipoika CRC:stä northwaven goretöppöset työmatkoille ja talviajeluihin, josko noilla vähän paremmin tarkenisi. Samalla uusattiin tolppa ja satula. Perinteisesti speksien lupaukset oli kovempia kuin totuus, mutta jokunen kymmentä grammaa kevennettiin kuitenkin. Nyt sitten nähdään mimmonen otus on tuo SDG:n I-Beam -schysteemi, hinta-painosuhde ainakin on kohdallaan, laadusta voinee raportoida myöhemmin. Kaikkea pitää kokeilla paitsi paria asiaa.
Mettävalo-aihiotkin on saapuneet, pikkulinnut lauloivat että pikatestissä valoa oli ollut ns. "riittävästi". Itse en ole vielä päässyt näkemään, mutta jospa viikonloppuna alkaisi zoomailla minkämoisella virityksellä saisi sen valon siirrettyä polulle.
Olipas hyvä lenkki jälleen! Kaksi ajajaa lähti liikkeelle, mutta toinen joutui keskeyttämään (muistakaahan muuten öljytä vapaarattaanne, ettei rupea sutimaan tyhjää), ja näkyihän tuolla pari muutakin ajajaa matkan varrella. Polut oli täydellisessä kunnossa, nastarenkaitakaan ei vielä kaivannut.
Niin olikin. Ilmeisesti ette odotelleet akateemista varttia :D Pölähdin paikalle 5 yli eli auttamattomasti myöhässä, mutta X oli vielä enemmän joka olikin tiedossa. Käytiinpä sitte ajelemassa kanssa kaksin ja olihan kyllä mukavaa!!!yxyxyx111 Vanhat tutut polut sai aivan uuden näkökulman ja tuntuivat ennen ajamattomilta. Täytyy kyllä alkaa ajelemaan nyt kyllä pimeänkin aikaan. Niin, siis kiinan moraali-ihme toimi. :D Tosin kyprä kiinnitys on "vähän" patentti (=nippuside).
Mitäs nastarenkaita teillä muuten alla pyörii, vai mennäänkö koko talvi kesäkumeilla? Schwalbe Ice Spiker/Ice Spiker Pro ja Nokian Extreme taitavat olla nuo yleisimmät, joista voisi ruveta haarukoimaan...
Noksuthan viime talvena alla pyöri. Niillä mennään myös tuleva talvi. Luikertelusta paha sanoa, mittään ku kuski taitaa kiemurrella vieläkin enemmän ja kuulemma tuo uus runkokin menee matona. Tosi miehet(tm) taitavat ajaa ilman piikkejä.
Olihan tänään mukavat syslocrossikelit, 3h 55min tuli omalle lenkille mittaa.
Ai lähtikö Linnanmaalta muitakin viralliselle lenkille.. Taidettiin olla epan kanssa muutaman minuutin myöhässä ja käytiin vetämässä kahdestaan lenkkiä. Mukava tosiaan ajella, kun polut on kovat ja valoilla näkee.
Renkaina mulla pyöri viime talvena noi Ice Spiker Prot. Ne on ainakin kevyet, alle 700g. Ihan mukavasti piti, mutta toisaalta ei mulla ole mitään vertailukohtaakaan ;) :D
Ei sitä pitkään pysty olemaan speksailematta uusia systeemeitä. Alkoi työmatkapyöräily ärsyttämään, kun täysjoustolla, pienillä paineilla ja leveillä renkailla on kevyempi ajella, kuin nykyisellä työmatkatykillä.. Pitäisköhän se täällä foorumilla niin kovasti joka paikkaan suositeltu cyclocross pistää seuraavaksi alle työ matkoja varten :D
(edit)
ps. Pitäis varmaan päivitellä tätä sivua vähän useammin, kun epa oli ehtinyt käydä höpisemässä jo kaikki samat asiat puolituntia etukäteen :D
Kiovan Dynamo
05.11.2009, 08.13
cyclocross
Älä kokeile, siihen voi jäädä koukkuun... :rolleyes:
Juu se paha paha tauti. Pahempi, kuin possutauti.
MacGyver
05.11.2009, 09.29
Niin olikin. Ilmeisesti ette odotelleet akateemista varttia :D Pölähdin paikalle 5 yli eli auttamattomasti myöhässä, mutta X oli vielä enemmän joka olikin tiedossa.
Tasan 17.35 lähdettiin, eli aika tarkalla oli;)
MutaMika
05.11.2009, 10.45
Nuo Ice Spiker prot on niin köykäset että ainakaan minua ei haittaa vaikka ne on sillointällöin turhaankin alla. Ainakin kun ei karmee kiire ole. Tänä aamunakin tuli taas polkupyöräiltyä kalimeenojan kautta töihin nastoilla. Pito polulla ja juurissa on mitä parhain (rullaus sitten ehkä ei), mutta kivet ovat sitten noita kompastuskiviä kun nastat ei niihin oikein pure vaikka jota adamantiumia tai vastaava ovatkin...
Mulla on jo sinkula talvivireessä ice spikereilla ja vähän keveemmällä välityksellä. Ei jaksa vekslailla eestaas renkaita kun nämä kelit vaihtelee. Toinen pyörä on sitten normikumeilla. Ilman nastoja pärjäsi viimmevuonna hyvin siinävaiheessa kun lumi oli tukevasti maassa. Itseasiassa paremminkin kuin nastarekailla kun ne ei luikerra niin pahoin lumessa ja leveempinä kantavuus oli parempi kovilla poluilla ja kelkkaurilla jotka ei välillä olletkaan ihan tarpeeksi kovia.
Pitäs melkein lumikeleille hankkiä niin leveet renkaat ku mahtuu pyörimään.
Pittääpä kattoa jos lauantaina on keliä jos ilmaantussa liikuntahallille ku ois koko päivä aikaa vaikka ajella fillarilla...
Kiovan Dynamo
05.11.2009, 12.08
Pitäs melkein lumikeleille hankkiä niin leveet renkaat ku mahtuu pyörimään.
Race King 2.2 Mahtuu Anthemiinkin taakse juuri ja juuri. Ja kantaa.
MutaMika
05.11.2009, 16.45
Kiitokset KD:lle vinkistä. Nuo on kiinnostavat renkaat muutenkin kun kaikkialla noita kehutaan. Pitää pistää testiin jossain vaiheessa...
Tullut myös mietittyä, että tiuhat ja matalat nappulat on lumessa kantavuuden kannalta tod. näk. hyvät kun ne ei riko kovettunutta pintaa niin helposti kuin harvat ja isot nappulat.
Dodii tänään tuli ensimmäinen taskuflikkari Kiinasta! Vaikutti niin hyvältä peliltä että tilasin vielä tehokkaamman 900lumenin mallin itelle ja velipojalla, akkuja ja ylimääräisen laturin:D Vieläkin meinaa vähän naurattaa, että mihin hintaan näitä valoja saa ja vielä ilmaisella toimituksella! Näytti se DXTeslakin lähteneen kohti Oulua. Voi kyllä sanoa, että nyt lähti mopo käsistä tämän valohomman kanssa:)
Race kingit on kohtuu hyvät yleisrenkaat. Talvella vaan kanttauspito ei oo kovin häävi lumessa ja itellä yhdessä kesässä kulu takarengas kyljistä useemmasta kohtaa puhki. Joku läskimpi rocket ron vaikka talveksi eteen niin saapi kanttailla jännittämättä. Ne tuntuvat rullaavankin paljon paremmin kuin esim. speed kingit.
Höhö.
Ensimmäiset hiihtokilometrit takana!!!
Huh huh, miten KD:n hiihtokoulun opit voikaan hukata näin totaalisesti kesän aikan. Oli niin sanotusti suksihukassa. Sykkeet tapissa, räkäposkella ja kieli vyön alla. Tästä ei pääse kuin ylöspäin.
Pitävätkö nuo ensimmäisen sivun lähtöajan kutinsa vai ovatko ne muuttuneet? Että näin ensikertalaisena pääsis mukaan.
MutaMika
07.11.2009, 17.28
Kolme oli uskaltautunut lumisateesta huolimatta hallille tänään. Lumesta ei vielä ollut haittaa muuten kuin että huomattiin matkalla, että nyt oli jo hyötyä nastarenkaista. Näytti ilman nastoja pyörät poistuvan aika nopeasti alta välillä... Kun jääpaikat oli vielä lumen alla piilossa.
No vedin kyllä hienot lipat kotisiirtymällä vielä nastoillakin. Metsäautotiellä alamäessä jääurassa ei spikerin pito riittänyt ja pyörä katosin alta jossain yli parinkympin nopeudessa. Suureksi hämmästyksekseni jatkoin itse juoksemalla eteenpäin vaikka pyörä lähti alta. Ei vaan jalat liikkunu tarpeeksi vinhaan että ois voinu juosta tuota vauhtia kuin jokusen askeleen ja sitten tuli syöksyttyä ojanpohjalle. Kuski ja pyörä selvisi vammoitta ja vain suurella hämmästyksellä, että miten ihmeessä pääsin lukoista ja pyörästä niin kätevästi eroon:eek:
Kiovan Dynamo
07.11.2009, 19.17
Höhö.
Ensimmäiset hiihtokilometrit takana!!!
Huh huh, miten KD:n hiihtokoulun opit voikaan hukata näin totaalisesti kesän aikan. Oli niin sanotusti suksihukassa. Sykkeet tapissa, räkäposkella ja kieli vyön alla. Tästä ei pääse kuin ylöspäin.
Oho. Missä kävit suksittelemassa?
Kunhan tännekin saadaan lunta, niin voisi järkätä taas jonkun hiihtelyiltapäivän. Tällä kertaa voisi hommata jonkun paikalle, joka lajista jotain tietääkin... :D
Mulle tuli kanssa kokemusta tänään tuosta lumen alla olevasta jäästä. Iinatin moottoriradan takana yksi kurvi jäässä, sinne täysiä ja kuski ja pyörä eri reittejä kurvista ulos. Kuulemma näyttävää.
Ruskotunturillakin näkyi jo hiihtokausi avatun. Joku herrasmies siellä oli kahden suksiparin kanssa testailemassa, liekkö hionta haussa nurmikelille.
--+MM+--
07.11.2009, 19.44
...liekkö hionta haussa nurmikelille.
Baah. Kiire on kiire. Kyllä se into yleensä laantuu maaliskuun lopuilla.
Itse olen jo muutaman vuoden odottanut kiltisti ja aloittanut hiihtokauden vasta tuoreella vuodella.
µ
Kiovan Dynamo
07.11.2009, 19.49
No, niinhän se Suomessa menee, että syyskuussa jo aletaan huutelemaan lumen perään ja helmikuusta eteenpäin haaveillaan, että milloinkohan se maantikausi oikein alkaisi... :D
--+MM+--
07.11.2009, 19.54
Yleensä parhaat hiihtokelit jää monelta kokematta, kun on jo siihen aikaan keväästä jorma otassa koko touhuun. No mitäs sitten tehään? Lähtään tietty kinnaa maantielenkkiä sulamisvesiin.
µ
Oho. Missä kävit suksittelemassa?
Mökkireissulla pistäydyttiin Kelo-Syötteellä ensilumen ladulla. Eipä ollut mielestäni häävissä kunnossa, mutta pääsipähän avaamaan kauden. Muitakin harrastajia näkyi ~15 kpl suksittelemassa edestakaisin ~4km pätkää.
Kunhan tännekin saadaan lunta, niin voisi järkätä taas jonkun hiihtelyiltapäivän. Tällä kertaa voisi hommata jonkun paikalle, joka lajista jotain tietääkin... :D
Joo, kuulostaa soppelilta. Jos tällä kertaa pysyis kalustokin kunnossa. Ja edelleen on tarjous voimassa uimaopetuksesta.
Mulle tuli kanssa kokemusta tänään tuosta lumen alla olevasta jäästä. Iinatin moottoriradan takana yksi kurvi jäässä, sinne täysiä ja kuski ja pyörä eri reittejä kurvista ulos. Kuulemma näyttävää.
Se on aina näyttävää, kun iso mies liikkuu hallitsemattomasti... :D
Pitävätkö nuo ensimmäisen sivun lähtöajan kutinsa vai ovatko ne muuttuneet? Että näin ensikertalaisena pääsis mukaan.
Kyllähän noista on pyritty pitämään kiinni. Siksihän ne siellä on. Tervetuloa mukaan!
Lauantain päivälenkki Linnanmaalta on varmaan suosituin, kun ei ole pimeys rajoittavana tekijänä.
MacGyver
11.11.2009, 10.16
Tänään olisi taas mainio keli ajella, tulkaahan mukaan ensikertalaiset ja muut. Nastarenkaita ei tarvitse, oli ainakin eilen nuo liukkaat paikat melko vähissä, toivotaan vaan että lumisadekin pysyy poissa.
Jos joku muuten lähtisi mukaan, mutta ei omista lamppua, niin minulta saa lainaan tuommoisen taskulamppumallisen kiinanihmeen. Oon pitänyt sitä tangossa kakkosvalona, mutta pärjään kyllä ilmankin. Sillä näkee ajella varsinkin toisen perässä ihan hyvin.
Jep Jep.
Akut on ladattuna ja yritys on ehtiä paikalle (ajoissa).
Kiitokset jääkäreille mukavasta ja minulle ekasta MTB Oulu-lenkistä. Pitää lähteä pian uudestaan, kunhan vaan kerkeää muilta kiireiltä. Vasen polvi oli muuten verran eksoottisen näköinen kun veret sai huuhdeltua pois. Aina se vaatii parit pannut ennenkuin saa vaihdettua nastat alle. :D
Minkälaisessa kunnossa polut oli? Jos sitä huomen aamulla kävis pari tuntia fillaroimassa.
-Pasi
Poluthan on aivan loistavassa kunnossa!
Eilen tuli vähän lisää yllätysmomenttia päivällä sataneesta lumesta. Sitä oli tullut juuri sen verran, että se peitti maastoutti kaikki jääkohdat ettei yhtään tiennyt minkälainen pinta oli renkaan alla.
Poijjjaatt poistuivat pyörän päältä pari kertaa aika yllättäin, jos JarkoH saikin ilmeisesti hieman osumaa polven tienoille.
Jooh,
Nyt on tosaan aika Epic -kelit ulkosalla (viittaus pyörämalliin puhdas sattuma). Vielä kun sais itsensä pihalle useammin, mutta ku, katoppa ku...
Pitäiskö sitä motivaatiota talvipakkasia varten hakea Supervirallisista pikkujouluista?
Pitäiskö sitä motivaatiota talvipakkasia varten hakea Supervirallisista pikkujouluista?
12.12 huudettu... (joutuu olemaan evakossa kotoa muutenki)
Polut oli aamusella oikein hyvässä kunnossa. Ilmassakaan ei ollut moittimista, kun aurinko vilahti pilvien raosta.
-Pasi
12.12 huudettu... (joutuu olemaan evakossa kotoa muutenki)
Pikkujoulut huudettu... :D :D
Jos tuona päivänä pidetään, niin menee rankaksi, firman pikkujoulut edellisenä päivänä.. noh on sitä ennenkin pari päivää putkeen mennyt :D
Jos tuona päivänä pidetään, niin menee rankaksi, firman pikkujoulut edellisenä päivänä..
Sama vika. Kaiken lisäksi tuun reissusta tod näk 21.25 tulevalla koneella, josta taksilla suoraan firman juhliin (hyvillä pohjilla varustettuna). Hyvin ehtii.
Rai rai.
Itelle kyllä passais parhaiten mikä tahansa muu aika. Vaikka +-1 vkl.
Itelle kyllä passais parhaiten mikä tahansa muu aika. Vaikka +-1 vkl.
Tuo -1 vkl ei kyllä toimi mulle, mutta jos muille parempi niin sitten se...
Olis kiva kuulla moniko olisi osallitumassa pikkujouluihin.. Ettei mene kolmen ihmisen bileiksi ;) :D
Ainakin tällänäköä tuo 12.12 passais allekirjottaneelle. Vois jopa harkita, ajamista ei onneksi ole tarvinnut harkita pitkiin aikoihin. Kai se joku saparotauti oli, kun pitkänsitkiä piru oli, mokoma.
Olis kiva kuulla moniko olisi osallitumassa pikkujouluihin.. Ettei mene kolmen ihmisen bileiksi ;) :D
No jos vähän valotatte teemaa ja paikkaa että tietää kannattaako edes laittaa loma-anomusta vetämään?
Jos on vaan pimeä mökki ja karvasia ukkoja niin ei sitä sitte.
Kun kylillä on tuohon aikaa liikkeellä pitkää saapasta ja lyhyttä hametta.;)
No jos vähän valotatte teemaa ja paikkaa että tietää kannattaako edes laittaa loma-anomusta vetämään?
Jos on vaan pimeä mökki ja karvasia ukkoja niin ei sitä sitte.
Kun kylillä on tuohon aikaa liikkeellä pitkää saapasta ja lyhyttä hametta.;)
No siinähä se teema sitte tuliki... :D
Eikai mittää teemaa/tekosyytä tarvi? Keittolounaaksihan se viime vuonnakin meni.
Mutta onpas ollut taas harvinaisen laiska fviivis. Ei ole jaksanut lähteä lenkille, kun ulkona on ollut pimeää, märkää ja kylmää. Kotisohva taas on ollut mukava, lämmin ja pehmeä.
No joskos sitä vielä tälle vuodelle eksyis mettäänki. Täsä on kyllä alkanut uusi työmatkatykki kuumottaa, mutta valinnan vaikeus on taas edessä. Pitäskö merkin samana vai kokeilisko jtn muuta? CChän on nyt muotia, mutta eikai sitä sen mukaan mennä. Koeajolle ei uskalla, mutenhan siihen vois ihastua ja sittenhän sen joutuu ostamaan jo. Parempi spjekuloida rauhassa ja kinnata wanhalla.
Argh. Ja veronpalutuksetkin kilahtaa tilille... ARGH.
Kiovan Dynamo
20.11.2009, 13.40
Täsä on kyllä alkanut uusi työmatkatykki kuumottaa, mutta valinnan vaikeus on taas edessä. Pitäskö merkin samana vai kokeilisko jtn muuta? CChän on nyt muotia, mutta eikai sitä sen mukaan mennä. Koeajolle ei uskalla, mutenhan siihen vois ihastua ja sittenhän sen joutuu ostamaan jo. Parempi spjekuloida rauhassa ja kinnata wanhalla.
Poikkea kaffilla joku päivä. Tuota mun työmatkapyörää ei tarvis varmaan edes hirveästi tunata pienemmäksikään, kun siitä saisi jo kokeilut irti. Ja, se kun ei ole myynnissä, niin ei tule kulujakaan... ;)
Laita epa multa kuwahara. Kova luu on se. Pääsee täysiä töihin.
No siinähä se teema sitte tuliki... :D
Eikai mittää teemaa/tekosyytä tarvi? Keittolounaaksihan se viime vuonnakin meni.
Mutta onpas ollut taas harvinaisen laiska fviivis. Ei ole jaksanut lähteä lenkille, kun ulkona on ollut pimeää, märkää ja kylmää. Kotisohva taas on ollut mukava, lämmin ja pehmeä.
Jep... ei mitää tekosyytä tarvitse. Paitsi saappaat ja lyhyt hame on kyllä hemmetin hyvä tekosyy lähteä kaupungille katsastamaan paikkoja :D :cool:
Eiköhän sitä johonkin keskustan ravitsemusliikkeeseen treffit tehdä. Tehdään täällä tämmöinen huuto äänestys sitten paikasta ;) Mä voin aloittaa viime vuoden tapaan Otto-K:lla
Työmatkatykkiä sitä on itsekin tullut katsastettua ja CC:hän se lähti mukaan :D Oli pakko ostaa, kun tuli duunin porukkalotossa voitettua rahat tuohon :D
Työmatkatykkiä sitä on itsekin tullut katsastettua ja CC:hän se lähti mukaan :D Oli pakko ostaa, kun tuli duunin porukkalotossa voitettua rahat tuohon :D
w00t. Mistä putkasta ja mikä konkeli vaihtoi omistajaa?
KD: elä yhtään yllytä... suattaapi kahavihammasta alkaa kolottamaan :P
Ja Liiraajaan Harakura menee varmaan jo liian täysiä, kun nykyinen omistaja on tainnut opettaa sen sellaseks.
w00t. Mistä putkasta ja mikä konkeli vaihtoi omistajaa?
Semmoinen mahdollisimman epä CC eli musta Rossano levareilla ja pitkillä lokareilla :D Mutta tuolla on varmasti hemmetin hyvä ajella työmatkaa. Tuskin sitä tulee kauheasti polulle koskaan vietyä. No noi Oulun hiekalla ja kuopilla kyllästetyt pyörätiet kyllä menee välillä ihan poluista :D Suvalasta kävin tilaamassa eilen. Saavat sen joskus ens viikolla.
Hiphei! Vihdoin ja viimein sain fillari takaisin ja kaikki tuntuisi pelittävän niin kuin pitää. Olihan tuo pitkä odotus mutta nyt ei muuta kuin kovaa ajoa:D Ei näytä sitten talvikaan tulevan tänne niin tilasinkohan turhaan nastat alle:rolleyes:
Kävinpä tutustumassa eilen Valkesisjärven taustamaastoihin. Alkuperäinen tarkoitus oli kyllä mennä Valkeisjärvestä vähä etäänpäin kohti Ylikiimingin tietä ja löytää sitte joku poloku vasemmalta puolen tietä ja siitä sitte Kaliimenojalle ja sen vartta pitkin ihmisten ilmoille. No eipä alkanu minkäänsortin polkua löytymään vaikka kuinka tarkkaan koitin katella ja ees taas ajelin jäistä tietä pitkin. No koitin onnea josko se yks tie jossa jo armeija aikana käytiin räjäyttelemässä johtais jonnekki, mutta olipa niin metittyny että pahimmissa kohdin piti kantaa pyörää pään päällä ku oli niin tiheää männikköä.
Aloin sitte armeija-aikoja muistelemaan ja löytyhän sieltä se bunkkeriki jota piti vähä aikaa ettiä -hyvin oli maastoutunut. Ei ollu taskulamppua mukana niin en uskaltanu suu aukkoa syvemmälle. Täytyy joskus kävästä retkellä..
Noo lähin sitte Valkeisjärveltä Sanginjoentietä kohti ajeleen ja puikkelehin mehtän puolella bankku-uria pitkin ja sitte meninki mooottorikelkka uraa pitkin mönkijäkuskien kans. Päätin kuitenkin palata takasipäin Murtoselän kautta. Taitaa olla siellä noita armeijan salaisuuksia viellä 3 metrin verkkoaidasta ja kieltomerkeistä päätellen. Sitten pitiki mennä jo tervahiihtoreittiä pitkin ja välillä muitakin polkuja. Pikkasen jäisempää ois saannu osittain olla mutta kummasti pääsi etenemään ihan poluttomia kohtiaki. Vähänlaisesti ku noita polkuja tuolla on. Alko pahimmissa kohdin mietityttämään jos kumi puhkiais niin kusessa oisin ei nimittäin ollu mitään varaosia/huoltotarvikkeita mukana. No kotiakki sitte aikanaan pääsin joskin ihan teitä pitkin. Reilu 50 km kerty mittariin.
Pitäs jostaki joku peruskartta katella niin vois paremmin suunnitella mihin menee. No uudestaan joskus taas meen se on varmaa ja hyviä maastoja siellä on ei kyllä mitään pikataipaleita.
Tästäpä tuli tämmönen matkakertomus.
PetteriY
23.11.2009, 10.28
Pitäs jostaki joku peruskartta katella niin vois paremmin suunnitella mihin menee. .
Katsoppa täältä: http://www.retkikartta.fi/
Katsoppa täältä: http://www.retkikartta.fi/
Kiitos!
Tällähän pysyy jo hyvin kartalla:D.
Kiovan Dynamo
23.11.2009, 11.57
Ja, koska kunnon paperikarttaa ei vaan vieläkään mikään voita, niin Maanmittauslaitokselta, Kansankadulta kunnon setti tämän alueen peruskarttoja, niin taas on uutta ajettavaa moneksi vuodeksi.
Ja, koska kunnon paperikarttaa ei vaan vieläkään mikään voita, niin Maanmittauslaitokselta, Kansankadulta kunnon setti tämän alueen peruskarttoja, niin taas on uutta ajettavaa moneksi vuodeksi.
Mitähän ne mahtaa velottaa tommosista paperikartoista ja minkä kokosia lakanoita sieltä saa -A0:seko:.
Kyllähän se totta on että mukavampi niitä paperisia on taitella.
Kiovan Dynamo
23.11.2009, 14.08
http://www.maanmittauslaitos.fi/Tuotteet_ja_palvelut/Kartat/Peruskartta/
Eilen tuli sitten ensimmäisen kerran ajettua pimeässä ja olipahan mukava kokemus:) Valoa olisi saanut olla vain enemmän. Tangossa oli sellanen MTE 900lumenin taskuflikkari ja kypärässä sellanen spottimaisempi reilun 250 lumenin malli ja ainakin tuo syksyinen sää tuntui välillä imevän kaiken valon ja kerran vähän eksyinkin.. lumi varmasti auttaisi asiaa tuon valon suhteen. Tulisi se DxTesla nyt vaan!
Olen myös päättänyt opetella ajamaan lukoilla kunhan ne ensin vain saapuvat mutta hirvittää kyllä jo etukäteen, että kuinka kovasti sitä ollaan rähmällään tuolla maassa.. etenkin jyrkemmät mäet ja yllättävät pysähtymiset vähän huolestuttaa:rolleyes: no kai sitä oppii jos muutkin on!
BadRobot
27.11.2009, 12.34
Eilen tuli sitten ensimmäisen kerran ajettua pimeässä ja olipahan mukava kokemus:) Valoa olisi saanut olla vain enemmän. Tangossa oli sellanen MTE 900lumenin taskuflikkari ja kypärässä sellanen spottimaisempi reilun 250 lumenin malli ja ainakin tuo syksyinen sää tuntui välillä imevän kaiken valon ja kerran vähän eksyinkin.. lumi varmasti auttaisi asiaa tuon valon suhteen. Tulisi se DxTesla nyt vaan!
Olen myös päättänyt opetella ajamaan lukoilla kunhan ne ensin vain saapuvat mutta hirvittää kyllä jo etukäteen, että kuinka kovasti sitä ollaan rähmällään tuolla maassa.. etenkin jyrkemmät mäet ja yllättävät pysähtymiset vähän huolestuttaa:rolleyes: no kai sitä oppii jos muutkin on!
No helpompaahan se on lukkopedaaleilla/kengillä ajaa kuin koristossuilla. Ei lipsu takajalat. Osta kerralla kunnon kengät, ei mitään reinoja.
No helpompaahan se on lukkopedaaleilla/kengillä ajaa kuin koristossuilla. Ei lipsu takajalat. Osta kerralla kunnon kengät, ei mitään reinoja.
Tänä aamun kyllä huomasi miten hankala on ajaa ilman lukkoja, kun on niihin tottunut. Työmatka cc:stä en ehtinyt vaihtaa ensi asennus flatteja lukollisiin, niin ei meinannut pysyä jalat polkimilla aamulla. Pitää hakea isompi työkalu, että saa ne irti. Olivat sen verran kovaa kiinni, että halpis avain meni ihan päreiksi.
Kävin Suvalasta hakemassa sellaset Shimanon reinot:D
Noniin.
Joko alamme valmistautumaan supervirallisiin pikkujouluihin? :D
Käykö jengi vetämässä pinningissä kielen vyön alle jota keittolounas ihan varmasti maistuu? Vai onko tiedossa vain sivistynyttä keskustelua esimerkiksi jousitusratkaisujen paremmuudesta ja lukkokenkien tarpeellisuudesta maastoajossa? :D:D:D
Eiku sillä vaan aattelin jo hyvissä ajoin varmistella, kun evakkoreissua pukkaa sille päivälle, niin ossaan mennä varaamaan oikean pöydän oikeasta kippolasta.
Ainaaski OttoKoota ja 12.12 on ehdotettu, lieko edes muita?
BadRobot
30.11.2009, 14.08
Kävin Suvalasta hakemassa sellaset Shimanon reinot:D
Nyt voit vedellä jo sutariakin:Dhyvähyvä.
SaamiBoy
30.11.2009, 17.39
Noniin.
Joko alamme valmistautumaan supervirallisiin pikkujouluihin? :D
Käykö jengi vetämässä pinningissä kielen vyön alle jota keittolounas ihan varmasti maistuu? Vai onko tiedossa vain sivistynyttä keskustelua esimerkiksi jousitusratkaisujen paremmuudesta ja lukkokenkien tarpeellisuudesta maastoajossa? :D:D:D
Eiku sillä vaan aattelin jo hyvissä ajoin varmistella, kun evakkoreissua pukkaa sille päivälle, niin ossaan mennä varaamaan oikean pöydän oikeasta kippolasta.
Ainaaski OttoKoota ja 12.12 on ehdotettu, lieko edes muita?
jälkimmäinen kuulostaisi ihan hyvältä, tosin 11.12. saattaa olla menoa, joten voi hintsumpaa olla lauantaina sitten. Ketäs sinne (minne?) tosiaan voisi olla tulossa?
jälkimmäinen kuulostaisi ihan hyvältä, tosin 11.12. saattaa olla menoa, joten voi hintsumpaa olla lauantaina sitten. Ketäs sinne (minne?) tosiaan voisi olla tulossa?
Itsellä myös 11.12. perjantaina meno päällä ja vieläpä tuossa samaisessa ravintolassa, mutta ei se lauantai-illan menohaluja silti vähennä.. Tuleepahan paikka tutuksi... jos sisään vielä sisään pääsee lauantaina :D :D
Kun ei nyt ole muita ehdotuksia tullut niin, eiköhän pistetä supervirallisia kutsuja kaikille, ketkä tätä palstaa lukee, MTBOulun supervirallisiinpikkujouluihin :D Olisko klo 21 sopiva aika vai pitäisikö tuntia aiemmin kokoontua.
Edit.. Niin siis paikka oli se Otto K.
Jeez,
Täältä myös plussa OttoKoole. 12 päivä ja ysin hujakoilla on pop myös. Ite en ennen ysiä ehdi, tosin tuskin sieltä kukaan siihen mennessä on häipynyt vaikka aloitusajankohta olis aikasemminkin.
Kuulostaa hyvälle! Muistaakseni itelläkin oli perjantaina työpaikan kekkrit mutta tuskinpa nuo mitkään älyttömän räyheet menot on eli lauantai passaa.
Oisko sillon päivällä jotku pikkuset pikkujoulujen superviralliset etkokruisailut mitään, jos on keliä, sillälailla että kerkee ottaa päikkärit vielä ennen iltaa. Hyvä tapa karistaa perjantain krapulat jos joku on sellaisen onnistunut hankkimaan.
Oisko sillon päivällä jotku pikkuset pikkujoulujen superviralliset etkokruisailut mitään, jos on keliä, sillälailla että kerkee ottaa päikkärit vielä ennen iltaa. Hyvä tapa karistaa perjantain krapulat jos joku on sellaisen onnistunut hankkimaan.
Etkokruisailut kuullostaa hyvältä idealta. Vaikka henkilökohtaisesti voin jo sanoa kun on firman pikkujouluista kyse perjantaina, niin ei kykeny liian hapokasta tulee olemaan lauantai päivällä :D Illalla sitten voi harrastaa baari "pyöräilyä" :D
Tällä paikallisella PK-teamilla tais olla kauden päättäjäiset tuolloin 12. päivä kanssa, mutta sieltä varmaan kerinnee hyvin jatkoille Otto Koohon. Näemmä ajavat kanssa saunalenkin klo 1300 alkaen.
Kiovan Dynamo
01.12.2009, 11.33
Tällä paikallisella PK-teamilla tais olla kauden päättäjäiset tuolloin 12. päivä kanssa, mutta sieltä varmaan kerinnee hyvin jatkoille Otto Koohon. Näemmä ajavat kanssa saunalenkin klo 1300 alkaen.
Joo, katellaan minne keretään ja milloin, mutta hyvinkin voisi Otto Koon suuntaan singahdella. :D
Ois kyllä ollut mukava päästä noihin pikkujouluihin tutustuun paikallisiin polkijoihin mutta sattuu juuri mukavasti yövuoro sille lauantaille..:mad:
Tänään sitten asentelin nastarenkaat alle, kun ennusteet näyttäis, että alkaa pakkasta ja lunta pukkaan pikkuhiljaa. Hieman hymyilytti kun lähti vinttaa kun melkoinen ropina lähtee kyllä renkaista ja muutkin liikkujat sen huomasi kyllä:)
Ensimmäinen reissu uusilla lukoilla myös ja aivan positiivinen fiilis jäi tosin en maastossa paljoa ajanut. Mulla ei ollut hirveesti hajua, että mihin asentoon/kohtaan ne klossit kannattais tällätä niin laitoin ne niihin etummaisiin reikiin kengissä ja kiristin kiinni. Ei oo oikein tuntumaa, että mihin suuntaan hienosäätää mutta kait se siitä ajan myötä tulee kun polkee enemmän?
Mitenhän noi MTBO:n sivulla mainostetut superviralliset pdf-reittioppaat edistyy? Syksy alkaa olla jo pitkällä..
Ilmeisesti läpyskälle olisi kysyntää...
On se syksy ensi vuonnakin. :D
MacGyver
03.12.2009, 13.04
Kyllä vain sitä pikkujouluihin tullaan!
Mitenhän noi MTBO:n sivulla mainostetut superviralliset pdf-reittioppaat edistyy? Syksy alkaa olla jo pitkällä..
Noita kyllä tarvitsisi. Kävin sunnuntaina haeskelemassa niitä tuttuja etelän polkuja, mutta eihän niitä enää yksin ajellessa löytänyt millään . Siellä kun menee niitä pyöräteitä ja muita ristiin rastiin, niin oli aivan hukassa. Ei ilmeisesti ole tullut vielä tarpeeksi toistoja, että muistaisi ulkoa kaikkia;)
JOOH.
Piti sitten päivittää sitä kartan hypetekstiä vähän todenmukaisemmaksi... =)
Toisaalta, voiko tätä nyt vielä talveksi edes sanoa. Tietty vois tulla sen verran vastaan, että laittais sen itse karttapuolen jakoon, se kun on ollu valmiina jo sen puolisen vuotta... Reittiohjeet pitäis vaan kirjoittaa loppuun, ja vähän matkamittarin kanssa hosua.
Hmm... Pitäis varmaan laitta pystyyn MTBO wiki, näin tämänpäivän trendin mukaan, niin vois kaikki käydä lisäilemässä noita reittejä ja selostuksia niihin :D
Pikkujoulujen etkocruisingit!
http://www.trisanta.com/images/products/full/cyclingsanta.jpg
ketään lähössä huomenna klo12 linnanmaan hallilta lenkille?
ketään lähössä huomenna klo12 linnanmaan hallilta lenkille?
Jos ei ole krapula ja vaimo ei patista kotitöihin niin vois yrittää tulla mukaan!:eek: Viime kerran kun kävin ajeleen niin oli kyllä tuskaa kun on tuo kuntopuoli niin heikolla pohjalla.. vähän hirvittää tulla teidän ammattilaisten mukaan polkujen tukoksi:rolleyes:
Tuli eilen se Dxteslakin. Vaikuttaa kyllä todella asialliselta kapistukselta ja oli kyllä yllättävän pieni ennakko-odotuksiin verrattuna!
Sehän oli vallan mukava lenkki (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=2102843379), vaikka lopussa alko käsi pistään hanttiin.
Tuli tänään käytyä ajeleen sitten yksikseen kun en saanut itteäni ajoissa ylös sängystä. Kyllä pitäisi niille porukkalenkeillä tulla kun oli taas semmoista seikkailua koko lenkki! Seurasin jotain raivauskoneen rengasuraa ja pian löysin itseni keskeltä metsää ja ei polun polkua löytynyt, talutin metsän läpi fillarin ja joku pyörätie tuli vastaan lopulta:D Siitä taas uhkarohkeasti jollekin lupaavalle polulle ja lopulta päädyin tiheän risukon läpi jonku takapihalle:eek: Taas uusille urille pari kaatumista uusien lukkojen kanssa ja tällä kertaa olin jossain kaakkurin suunnilla kun se tornitalo näkyi kaukaa.. jotenki oli suuntavaisto niin sekaisin, että oli pakko turvautua puhelimen navigaattoriin jotta löysin oikeen suunnan. No sitte lopulta iinatin ja kaketsun läpi takaisin höyhtyälle varpaat jäässä mutta hyvä mieli jäi kun muuten oli mahtava sää ja uudet nastat piti hyvin tosin pari nastaa jäi jonneki kivikkoon.. Maanantaina pitää kyllä lähteä sille ryhmälenkille niin välttää vastaavanlaisen sekoilun:)
JOOH
Siinä on ensalakuun:
http://www.lauhaa.com/mtbo/demokartta.jpg
JOOH
Siinä on ensalakuun:
WuHUU :D :D
Mahtava kartta :D Mulla löytyis varmaan jotain kuvia tuolta Kalimeenojan kierrokselta, jos on tarvetta. Joskus toissa kesänä kuvailtiin reittiä.
Siinä on ensalakuun:
Kiitos, vaikuttaa erittäin lupaavalta \o/
Mukava nähdä OSM-kartta pohjana, itsekin olen sitä päivittänyt muiden kiusaksi poluilla ja muilla löydöksillä :) Täytyy tuon innostamana käydä tutustumassa eteläpuolen tarjontaan, yhteislenkille kun en ole vielä itseäni saanut koska [lisää lempiselityksesi tähän].
EDIT: tuokin alue on mennyt eteenpäin OSM:n puolella. Ajaa varmasti asiansa nykyiselläkin pohjalla, mutta tiedoksi ;)
Oho, onpa tosiaan!
Pitääpä päivittää tuohon pohja uusiksi, varsinkin kun tuo hiirosen polkuhubikin näkyy aika hyvin olevan edustettuna.
\0/
Onse drko kova sälli! Iso hatun nosto ja hirviästi virtuuali selkään taputtelua, kun on saanut tuon karttajutun tehtyä!
Pittääpä vaikka pikkujouluissa tarjota glögi!
Pittääpä vaikka pikkujouluissa tarjota glögi!
Ja kaikki osallistujat kun tarjoaa tuon yhden niin saadaan drko:sta vielä mukavampi sälli ;) :D
...the... ootte KAIKki.. niinku THOSI hyviä jätkiä!
Onko sulla suu täynnä virtuaalipiparia, vai miksi schössöttää?
Ruoka suussa ei saa puhua.
Mun tarjoamassa glögissä ei ole alkomaholia... :P
:D
Mun tarjoamassa glögissä ei ole alkomaholia... :P
Oot menny ePa tarjoamaan mehua sitten ;)
Pitäisköhän sitä kiusata kaikki naamakirjalaisia ja laittaa sitä kautta tapahtuma kutsu tuonne pikkujouluihin... :D
[Maanantaina pitää kyllä lähteä sille ryhmälenkille niin välttää vastaavanlaisen sekoilun:)[/QUOTE]
Onko tänään eteläisen puolen yh lenkille menijöitä? Vai missäpäin porukka kiertää ja mihin aikaan? Jos ois joku petteri punakuona luomassa valoa niin vois lähtiä. Mulla ku on toistaiseksi vaan tuo 430 lm (mitä lie käytännössä). Vaikka oon kyllä silläki lenkillä käynny ja ihan hyvin nähny:).
Onko tänään eteläisen puolen yh lenkille menijöitä? Vai missäpäin porukka kiertää ja mihin aikaan? Jos ois joku petteri punakuona luomassa valoa niin vois lähtiä. Mulla ku on toistaiseksi vaan tuo 430 lm (mitä lie käytännössä). Vaikka oon kyllä silläki lenkillä käynny ja ihan hyvin nähny:).
Ainakin mä olen tulossa, tosin keulilla en kyllä halua ajaa kun en osaa suunnistaa:)
Joo täytyypi se kait sitte tulla. Ku vaimolla on perjantaina menoa niin tässähän se tulee se kostoreissu näppärästi :p
Ne oudosti pälyilevät ja harhailevat tyypit ovat sitten pikkujouluihin tulossa.
Ja oikean pöydän löytyessä sanotaan suureen ääneen jotta:
"Ka, pojat! Enpä ollut tuntea teitä vaatteet päällä!" :D
Noi etko-kruisailut kuullostaa kans hyvältä. Mukana jos ei kauheesti pakkasta (kesäkengillä vielä).
Poikkeavan lähtöajan löytänee täältä foorumilta?
MacGyver
10.12.2009, 10.08
Olipa hieno ilma eilen ajella! Polut on tosi hyvässä kunnossa ja pystyy ajamaan täysiä. Ihan hyvin pärjää muuten ilman nastojakin. Kävin yksikseen ajamassa Kalimeenkylä-Herukka-Rajakylä suunnilla, kun ei muita näkynyt.
Niin eikö se lauantain klo. 12 oo ihan hyvä etkokruisailuaika, vai mitä häh?
Jooh,
Eilen oli kyllä eri magee keli, samaten kun näyttäis tänäänkin olevan. Itselläkin taas työmatka venähti, kun lähti "vähän tosta metän kautta koukkaamaan"
Etkokruisit passais itelle parhaiten just puolen päivän aikaan (ellei jopa 11.00), kunhan vaan on kolmen maissa takas ihmisten ilmoilla.
Etkokruisit passais itelle parhaiten just puolen päivän aikaan (ellei jopa 11.00), kunhan vaan on kolmen maissa takas ihmisten ilmoilla.
Vaikka en itse aio tulla etkokruisailuihin, (krapula on huono tekosyy, mutta.. ) niin pitäisin ajan vakiona klo 12. Niin ei tule hämmenystä. Toki omia kruisailuita saa tehdä :D
Nyt kyllä hieman harmittaa, että en pääse tällä viikolla ollenkaan ajelemaan, kun on noi kivat pakkasetkin. Ens viikolle on sitten sen verran extreme keliä luvassa, ettei välttämättä viitsi lähteä ulos mökistä :D
(krapula on huono tekosyy, mutta.. )
nimenomaan...
Suattaapi olla ettei ihan ole ajokunnossa puolilta päivin...
Ehkä illemmalla sitten, kun on päivän rauhassa levännyt. Mutta silloin ei tarvitse olla ajokunnossa. Riittää, kun saapuu paikalle.
Suattaapi olla ettei ihan ole ajokunnossa puolilta päivin...
Ehkä illemmalla sitten, kun on päivän rauhassa levännyt. Mutta silloin ei tarvitse olla ajokunnossa. Riittää, kun saapuu paikalle.
Jaahas... jaahas... Sitä on selvästi tultu pikkujouluista kotiin, kun täällä tuohon aikaan kirjoitellaan.
Aloin tässä miettimään, että klo 21 on aika myöhä, pitäiskö sitä mennä etkoille joihinkin :D
Onko porukkaa menossa ajamaan. Hvä täältä nyt huudella kun sai vasta äsken pään ylös tyynystä ja liekö tässä vieläkin pikku pieruissa. Meikä vois heittää etelänlenkkiä vaikka 4ltä
Ei vissiin mitään yleisöryntäystä oo lähdössä. Taitaa mennä sitten pikkujoulujen alotteluksi. Kävikö kukaan päivällä ajamassa?
MacGyver
12.12.2009, 15.22
Kyllä oltiin ajamassa, kolmen ajajan voimin. Oikein mukava pyörittely oli:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1877426
Taisi muuten "Oulun leveimmät pyöränkumit"-kisan voittaja ratketa tänään;). Oliko se nyt 3,75"?
Jaahas... jaahas... Sitä on selvästi tultu pikkujouluista kotiin, kun täällä tuohon aikaan kirjoitellaan.
Aloin tässä miettimään, että klo 21 on aika myöhä, pitäiskö sitä mennä etkoille joihinkin :D
Kyllä ja kyllä.
Millo ja mihin?
Joo. Jonnekki ja johonki aikaan.
Ja onkos jollaki Pugsley Oulussa vai hä?
Minäki jo ihmettelin että mitäkähäh. Työkaverille sellanen Puksu piti olla tulossa mutta ei kai sen ny vielä pitäny valmis olla.. :O
Joo. Jonnekki ja johonki aikaan.
Armadillossa on päivystys menossa :D
jos se ois siellä kahdeksan aikaankin, niin vois tulla kattoon päivystystä.
Jaaha, melkee just ehti kämpille, pitänee yrittää selvitä ottokoohon ysin korvilla jos ei gravitaatiokuoppa tuossa caion kohdalla heittäydy ylitsepääsemättömäksi...
jos se ois siellä kahdeksan aikaankin, niin vois tulla kattoon päivystystä.
Mjoo. Rankkaa ku päivystää yksi. Pää ei pysy hetkeäkää paikallaan. Ei millään ehdi rekisteröidä kaikkia succicsia... :D
MacGyver
12.12.2009, 19.51
Pitänee laittaa kypärä päähän, että kaikki tunnistaa ja ettei käy mitään vahinkoja.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.