Näytä tavallinen näkymä : Raahe
Ite tykkään isokeilaisesta tankovalosta, koska tärisee vähemmän, ku kypärä systeemi, vaikka toisin vois luulla, eikä paina päässä.:D Oikeastaan pitäs olla kumpiki, päässä vähä pienempi keilainen spotti, et näkisi kauas ja vois tähyillä kauemmas ja sivuille. Riippuu ihan mistä tykkää ja millasilla vehkeillä on liikenteessä, mut ite oon tankovalon puolella. :p
Jussalle vielä, että onhan nuita pienempikeilaisia lamppuja myynnissä monessa paikassa, ku jaksaa vaan ettiä muitten halogeenien joukosta. Nuista "hyvä laatuisista" lampuista en menis parhaiksi väittämään niitä kalliita vaihtoiehtoja, sillä jokku halpikset on parempia ku kalliimmat "merkkituotteet";)testailtu on.
Allekirjoittaneella ei ainakaan ole sh:n hintoihin varaa... :D Muutaman kerran olen siellä joutunut käymään firman puolesta asioimassa ja aina on saanut hinnan kuultuaan todeta, että kyllä mulle ihan yksi riittää, ei kymmenen... :)
herää kysymys et miksi meillä kaikilla on 12v akut jos kerta 6v on sama teho?:Dpöljiä vissii ollaa..ranualla oon ainaki nähny niitä pienempi kulmasia
No varmaan siks ko 6 volttisissa on pienempi valikoima ja akun pitää olla isompi ku 12 volttisessa jos haluaa saman tehon ja käyttöajan. Ja varmaanki suuremmat virrat aiheuttaa enemmän tehohäviötä?
Jussalle vielä, että onhan nuita pienempikeilaisia lamppuja myynnissä monessa paikassa, ku jaksaa vaan ettiä muitten halogeenien joukosta. Nuista "hyvä laatuisista" lampuista en menis parhaiksi väittämään niitä kalliita vaihtoiehtoja, sillä jokku halpikset on parempia ku kalliimmat "merkkituotteet";)testailtu on.
Oon ainaki kuullu että just nuitten osramin irc lamppujen pitäs olla hyviä. Ei kaikki osramit oo samanlaisia. Oon joskus hännisellä pyörähtäny, mutta ei sieltä niitä löytyny ja myyjiä ei näkyny että ois voinu kysyä.:seko:
Ootteko muuten tehneet tutkimusta että kumpi on parempi, tanko vai kypärävalo? Ite oon suunnitellu semmosta kypärään remmillä kiinnitettävää versiota niin näkee tähyillä sivuille ja jos pitää hypätä pyörän päältä ja säätää jotakin niin näkee sittenkin.
Mun mielestä paras on sillain, että tangossa lähivalo ja kypärässä spotti. Semmosen systeemin oon itelle tehnykki.
polkupyöräilijä
16.11.2008, 21.52
No nyt on sitten 12v/5ah akku! Eihän siihen mennytkää ku vuosi että sen sai hankittua. Huomenna Ranualle shoppaileen lamppua, johtoja ja muuta sälää. Miten iso sen sulakkeen pitää olla vai onko niitä montaa eri kokoa? 25 wattisella vissiin näkee jo ihan hyvin, oon suunnitellu semmosta kypäräspottia semmosella keskilaajalla kulmalla.
Jos tuo valmistuu tässä viikolla niin voisi suunnitella koeponnistusta vaikka keskiviikolle/torstaille.
jos kypärään laitat, nii suosittelen osramin 24 tai vielä pienemmällä kulmalla olevaa..:rolleyes:
saisko sunnuntaina kaveria lenkille johonki aikaan?:D
Tämä kaveri ainakin on Oulussa siskon tytön synttäreillä, valitettavasti.. :(
polkupyöräilijä
20.11.2008, 21.14
Onnistuisko lenkki vaikka lauantaille niin päästäs kokeilemaan hezzun spessua? Sopis muutenki paremmin aikatauluun.
Ja missä luuraa kuvat siitä?
lauantai ei kyl valitettavasti sovi. Sunnuntaina vois vasta mennä.
Minäkin sovin siskoni kanssa, että menen huomenna niille synttäreille. Eli sunnuntai kuulostaisi minunkin korviin sopevammalta lenkkipäivältä. Ajankohtaa ja reittisuunnitelmaa tiedossa? Valoisan aikaan olis siinäkin mielessä kiva, ettei tuohon tankoon vielä ainakaan saa mitään lamppua kiinni ku on niin hassun mallinen... :)
polkupyöräilijä
21.11.2008, 19.25
Jos vaikka 11 tai 12 leipurinkeitaalta?
polkupyöräilijä
21.11.2008, 21.52
Komia spessu hezzulla! Ja onneksi olkoon myös eilisen syntymäpäivän johdosta.
Sunnuntain lenkin voisi suunnata vaikka sinne Palokankaan suuntaan. Ihan näppärää keliä tulosa niin voi olla hyväsä kunnosa polut.
joo, sovitaanko sillai, et sunnuntaina lähtö klo 11.00 kohti palokangasta?:Draikas ilma ainaki pitäs olla:)
Tulen klo. 11.00 Leipurinkeitaalle.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=155
polkupyöräilijä
24.11.2008, 21.23
Pikkusen päässeet tärähteleen nuo wingmänin kuvat. Ja hezzu, siinä keulimiskuvasa näyttäis olevan suhtnormaali(vai mikä sen nicki oli?) kuten myös se viimeinen siinä yhteiskuvassa. Jussssa nukku kotona kuvan ottamisen aikaan...
Huomena putkikauppaan ku jäi tänään lompakko kotiin. Miten olisi jos käytäs keskiviikkona kattelemasa että löytyiskö tallattuja koirankusetuspolkuja?
Korjasin nimet, itse ajattelin huomenna lähteä kokeileen olisko reidet palautuneet...
meni vähä nuo kelit pilalle, kun tuli lämmintä.. Ens viikolle tai oikiastaan jo huomiselle lupaile pakkasta. Ite en viikonloppuna pääse, mut oisko ens viikolla joku ilta, et sais muutaki porukkaa mukaan lenkille??:p taitaa olla nastarengas keli sitte jo;)
Oon tiistaina ja keskiviikkona lomilla, mutta pyörä on täällä Rovaniemellä, enkä oo varma viittinkö tuoda sitä pois, kun pitäis kikkailla julkisilla kulkuneuvoilla. Seuraavana viikonloppuna sitte ainakin tuun lomabussilla ja pyörä tulee mukana. Kattellaanpa...
btw. Yli kolme viikkoa jo täällä, makia päästä välillä lomille. Siellä on vissiin vähän eri kelit. Täällä välillä -20 pakkasta ja luntaki abauttirallaa 30 cm :).
polkupyöräilijä
30.11.2008, 21.19
Oho, kenraalimajuri qwozokn päässy karkaamaan aamutuimaan nettiin. Ei oo suakaan hetkeen näkyny. Paikallisista keleistä ei oo mitään tietoa ku olin torstaista asti Paljakasa hiihtämässä, 40cm lunta sielä. Tuohan vaan se pyörä pois ja vie sukset sinne, ei sielä kannata enään ajaa.
Lähetään ajamaan viikolla jos ei ole kovin luikasta.
Jos haluat ajeleen ja et jaksa tuua pyörää pois, nii ohan tuola azonicci jota voi lainata..;)
Oho, kenraalimajuri qwozokn päässy karkaamaan aamutuimaan nettiin.
Tässä on kyllä itellä vuorokaudenajat aivan sekaisin, kun oon vartiossa ja vetäny tätä yövuoroa. Illalla aamulenkit ja aamulla kaheksalta yöunille. Nytkin neljästä asti ollu portilla :)
Päätin että tuon pyörän vasta viikonlopuksi, kun menee muuten vähän hankalaksi. Lähen varmaan sitten ajeleen...eli porukkaa vaan kasaan.
Itekki lähtisin mielellään lenkille, mutta koulussa on nyt niin paljo kaikenlaista ettei meinaa oikeen keretä. Viikonlopulle vois ainaki suunnitella lenkkiä? Ja mitä enemmän väkiä sitä parempi.
Joko hessulla on spessu tallissa? Koeajaisin sen mielellään... ois mukava verrata sitä mun entiseen spessuun(-05 enduro):)
edit. Näkyyhän tuo olevan. Runko vaan taitaa olla aika ISO?
Kyllähän spessu tallissa on! Ja kyllähän Olli ainakin sitä suurena piti... ;) Voip sitä koeajaa...
polkupyöräilijä
02.12.2008, 18.20
Kyllähän se Spessu on meille persjalkasille vähän turhan iso, jusssan enskan sais vaikka sinne runkoputkien väliin soviteltua.
Viikonloppuna taidan paeta takaisin vuorille eli Ukkohallaan että taitaa jäädä lenkki väliin.
Tuuppa qwozo käymään huomenna jos ehit niin saat lunastettua sen jojon itelles. Pääsee pian unohtumaan.
Tuuppa qwozo käymään huomenna jos ehit niin saat lunastettua sen jojon itelles. Pääsee pian unohtumaan.
Ei oo kulkinetta...mutta pidetäänpä mielessä.
Olisko lauantaina päivällä hyvä aika lenkille. Jos ennusteet pitää kutinsa, niin pitäis mennä pakkasen puolelle. Vois olla makhia keli ajella. Luontopolku+Tarpio tai Antinkangas+Kylmäniemi?
Olisko lauantaina päivällä hyvä aika lenkille. Jos ennusteet pitää kutinsa, niin pitäis mennä pakkasen puolelle. Vois olla makhia keli ajella. Luontopolku+Tarpio tai Antinkangas+Kylmäniemi?
Vois olla. Mulle ei oikeestaan oo väliä missä käytäs kuhan ei aivan hirviän pitkää lenkkiä... on ollu nyt pikku tauko lenkeistä.:(
luontopolku+tarpio ehottomasti!:D määki oon mukana.. lähtöhän vois olla vaikka klo. 11.00 hiihtomajalta??:rolleyes: pitäis 16.00 keretä yksiin valkolakki partyihin..
Ski-cottage it is... Do you have spiked-wheels?
yes i have with 240 spike, because tracks can be icy there..:Dand according to juha kankkunen: what kind of wheels do you have? i have black-around michelin with spikes..hehhehheeeehee, joopajoo:p
Entäs muilla?
Joudunko syömään jäähilettä kesärenkaillani ajaen..?!?
Entäs muilla?
Joudunko syömään jäähilettä kesärenkaillani ajaen..?!?
eipä taida olla muilla ku mulla ja gwozolla, jos sekään jaksaa vaihtaa..:D
Itekki yritän luikastella kesärenkuleilla. Onkohan tuolla polut pahasti jäässä?
Joo...luisteluommiksi se menee. Ei tosiaan jaksa alkaa vääntään spikereita vanteille. Tiet näyttäis olevan vähän jäässä, mutta tuskin poluilla on edes liukasta, jos niitä ei ole tallattu. Kattellaanpa sitte aamupäivällä.
Nyyh.... :( Pitikin uida... :( Olis ollut kyllä niin kiva vetää vähän pidempäänkin... :(
Et kyllä paljoa menettänyt vaikka et ollukkaan loppulenkillä mukana. Suurin osa poluista oli paksun lumikerrokksen peitossa, aika paljo jouduttiin taluttamaanki.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=646
Mun 12.5km :(
Joo, ei se luontopolku ollu aivan ideaalissa kunnossa.
Itellä vähän venähti lenkki, kun kotiinpäin palatessa päätin käydä vielä pienen kiekan heittämässa...noh 20km kurvihan siitä loppujen lopuksi tuli :) total 41km.
Ja jos tuota lunta ei juurikaan tule, niin lähen kyllä tekoaltaan reunoja kierteleen sitten muutaman viikon päästä.
polkupyöräilijä
07.12.2008, 16.09
En sitte vissiin menettäny mittään... Täälä metri lunta ja kymmenen astetta pakkasta. 50km parin päivän aikana ehtiny hiihtää. Katellaanpa sitte joskus pyörälenkkejä ku ei sielä vissiin pysty hiihtään enää.
polkupyöräilijä
16.12.2008, 13.11
Kovin on ollut hiljaista viime aikoina... Joko kaikilla on talvitauko? Vois jotaki lenkkiäkin ehkä kehitellä, viimestään lomalla. Pääseekö qwozo jouluksi kotiin?
Kovin on ollut hiljaista viime aikoina... Joko kaikilla on talvitauko? Vois jotaki lenkkiäkin ehkä kehitellä, viimestään lomalla. Pääseekö qwozo jouluksi kotiin?
Mua ei ainakaan innosta lähtä lenkille ennen ku lumet vähän sulaa. Viikonloppuna saattas jo olla ihan hyvät kelit.
joulutauko+koeviikko..paskat kelit ajella ku melkee kaikki polut sellasta styroksia..eikä kerkiäis muuteskaan.
Maisemissa ollaan. Kelit ei vaan houkuttele oikeen ajamaan. Saatanpa kuitenki lähteä lenkkiseuraksi, jos porukka päättää lähteä kierrokselle.
Mää en taia ehtiä nyt viikonloppuna... pittää katella myöhemmin.
Eilen kävin pururadalla sotkemassa 12.5km, kahdeksan jälkeen alkoi lumi olla jo niin pehmeetä, ettei 2.2" pysynyt enää pinnalla.
Rukka Magic Softshell takki tuntui hyvältä, vaikka keli "hieman" kostea olikin... ilmeisesti hengittikin kun kalsaripaidasta ei ollut kuin rinta & selkä normaalin "uitettu koira" teeman sijaan.
Ostin Partioaitta Oulusta Led Lenser P7 ledilampun neljällä AAA-paristolla ja erillisellä tankokiinnityksellä. En ole vielä maastossa käynyt, mutta tehoa tuntuu olevan, ilmoittavat 170 Lumenin verran. Valokuvion laajuuden voi säätää ja laite on o-renkailla vesitiivis. Hintaa kertyi n 59€.
Vuosia varpaiden palelemiseen kyllästyneenä ostin akku/sähköpohjalliset + laturin hintaan 140€ samasta kaupasta. Yhden lenkin olen ajanut niiden kanssa - 5C pakkasessa ja eipä varpaita palellut. Tehoa on kolme eri tasoa, joista 1 riittää melkein kaikille keleille ja akut luvataan sillä teholla kestävän 27 h.
Minkä Giantin sä vekuli tilasitkaan..?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=767
Eikai sitä nyt liikaa saa jouluna levätä ja mässäillä... :D Eli 25.12. kävin 34.9 kilometrin lenkin torniossa. Pikkuteitä pitkin aluksi, sitten jokivartta vastatuuleen takaisin keskustaa kohti.
nonii nytte on varmaa ollu jo tarpeeksi taukoa ajelusta..:D Elikkä keitä ois lähösä huomena n. klo 12.00 lenkille?
polkupyöräilijä
28.12.2008, 21.59
Ensimmäinen ilmoittautuu! Mihin mennään ja mistä lähetään?
polkupyöräilijä
01.01.2009, 21.15
Kävitkö wingmän katteleen niitä tallattuja polkuja? Jos vaikka lauantaina käytäs ajeleen jos ei tuu kovin kylmää...
sori mut en oo kerenny käymään..mut lupas huomiselle - 19 c nii en tiiä onko järkiä lähtä ajelee?:(
Olihan tuo vähän raitis, vaikkei ihan -19 sentään ollut. Käytiin pari tuntia ajeleen, hiihtolatua ja tietä. Olisko loppiaisajelu mitään? Tai sitten joku ilta pimeellä. Nastat kun heittäis alle, niin vois altaalla käydä ajeleen rantoja myöten.
nii loppiaisena vois käyä tekarilla ajeleen, oisko muita lähösä mukaan ku minä ja qwozo, ku saattaa aikas luikas keli sielä jäällä olla?:D
Jooh, eli pientä lisäinhvoa lenkistä:
Lähtö 10.30 Kultala-halleilta Kaupunginmetästä. Maastotiedustelujen perusteella reittiin sisällytetään kovapohjaisia moottorikelkkauria, hiihtobaanaa ja polkuakin jonkin verran, sekä lisäksi järvenrantamaisemaa jään puolelta. Toivottavasti ei paljoa tule uutta lunta, niin pääsee jäälle ajeleen. Makkarat paistetaan Altaan kodalla tai Tarpion laavulla. Lenkin kesto 2-5 tuntia. Alle suosituksena nastat, mutta ilmankin pärjännee. Vauhti pidetään retkeily-cruisailu-hengessä sopivana. Ilmoittakaa alustavat osallistumisenne tänne, niin tietää arvioida makkaran ja sinapin kulutusta. :rolleyes:
Pitää laittaa korvantaakse ja katella mimmosta pakkasta se lupailee..
Kyllä se pahasti siltä näyttää, että huomenna pitää kiteilykausi sittenkin avata.. Wuhuu.. :D
Minkä mittasta lenkkiä ootte aatellu? tuo qwozon arvio 2-5 tuntia ei oo hirmutarkka. Ite en taia jaksaa ainakaan kovin pitkää lenkkiä, jos pituus on 2-3h niin sitten vois harkita... on tullu nyt liikuttua aika reilusti lähiaikoina. Onkohan polut lumisia/jäisiä? Voisin käyä nyt illalla vähän tiedustelemasa ni päätän illemmalla lähenkö vai en.
Matkaa tulee ehkä 35 km, ja grillaussessiot siihen päälle. Aikaa varmaan menee, mutta ei mikään tiukka lenkki oo tiedossa. Ajellaan rennosti, otetaa valokuvia ja paistetaan makkaraa. Kelkkareitillä ja hiihtoladulla on ihan hyvä ajaa ilman nastojakin, ja kyllä siellä järvelläkin pääsee...paikoin enemmän lunta, ku jäätä.
Multa taitaa jäähä huominen lenkki väliin... pittää katella joskus muullon.
No, eihän tuolla tuule perttiläinen! Lenkille kai tästä sit joutaa.. ;) Makkaraa ei ole, pitänee yrittää paistaa nakkeja... :P
Jos jollakin on huomenna tekemisen puutetta, niin voipi tulla mukaan lenkille. Aattelin käydä lähinnä teitä pitkin ajeleen, nii sais vähän kilsoja alle. Semmoset 50 km ehkä. Lähtö 1145 Antinkankaan koululta. Reitti: Mikonkari-Olkijoki-Pattijoki-Ylipää-Äyrinmäki-Kaup.metsä.
polkupyöräilijä
10.01.2009, 21.31
Tekemistä löytyy kyllä 0515 eteenpäin että jää nyt kyllä lenkit väliin. Joskus helmikuun alussa on vissiin sitten aikaa. Näppärä parin tunnin lenkkihän tuosta tulee.
ei tullu foorumilla vierailtua nii en tienny/muistanu et oot menosa..:rolleyes: Mut nii, oisko perjantaina kettää muita lähösä valopää lenkille tai puoleksi semmoselle, jos joskus 15.00 lähtis?
nii ja pitäs hessun kans ne valoteho viivat ottaa viimein, ku jääny tuo pimeäajo vähemmälle täsä:p
18.2km kävin töiden jälkeen eilen heittämässä, mansikkakarintieltä olkijoelle ja pattijoen kautta takaisin.
Ei ole vieläkään valorojekti edennyt mulla, pitäis löytää joku kotelointi tuolle led-halogeenille, viemäriputki hässäkkä tuntuu vähän turhan kookkaalta kypärän katolle..
Mistähän sille keksis.. ???
polkupyöräilijä
22.01.2009, 18.16
Mulla on samat ongelmat. Valoprojekti ei ole ihan valmis vielä kun se kotelon suunnittelu ei ole vielä valmis. Kerro mullekki ku keksit että miten saa halogeenin järkevästi kiinni kypärään.
nippusiteitä, ducktapea, palanen vanhaa retkipatjaa.. siinä oiva resepti kaikkeen kiinnittelyyn:p
polkupyöräilijä
05.02.2009, 21.31
Mitä täällä on porukat hommaillut kun ei ole kuulunut mitään aikoihin? Villit huhut ainakin kertovat että wingmän hiihtää joka päivä vähintään 20km ja qwozo vissiin sotii nykyään viikonloputkin. Pyöräilykelit näyttää menevän entistä pahemmiksi tuolla mutta ei voi mitään, huhtikuussa näyttää jo paljon paremmalta. Hiihdetään nyt kun on kerran lunta.
Kyllä minä olen pururadalla käynyt silloin tällöin hiihtäjiä pyörälläni kiusaamassa.. :D
Kämpillä olen lamppurojektiani viilaillut, sotkalta sain sellainen varrellisen halogeeni-rungon valopään neuvoteltua itselleni, sen kun sais vielä jotenkin hienosti tankoon kiinni, tulis hiano.. Yksi 0.5l juomapullo sai ottaa Akun sisuksiinsa.. :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=1101
polkupyöräilijä
17.02.2009, 17.55
Onko kukaan käynyt kattelemassa mitään ajettavia polkuja? Perjantaina pitäisi lauhtua sen verran että uskaltaa lähtä kokeilemaan. Kelekkareittiä saattaisi pystyä ajamaan, joko Antinkankaalla on koirankusetuspolkuja? Vai hommataanko lumikengät ja lähtään jonossa marssimaan luontopolkua:D
Pururadalla on liikaa lunta! Pitää odottaa, että se tamppaantuu et pääsee taas huristelemaan.. Fillarivalo riittänee metsässä, vaikka ei se hirveän kauas näytäkään.
Taas piti käydä kasitien vartta sotkemassa 30.3km :n verran. Onkos muilla lenkitön kausi menossa..?
Viikko sitte kelekkareitit oli tamppaantunu ihan ajettaviksi. Se oli ihan hauskaa puuhaa:)
ei aivan ollut villit huhut oikeassa, muutta melekee:D On täsä tullu hiihettyä, luisteltua ja pyöräiltyä ym. Foorumilla ei oo kyllä tullu pitkään aikaan käytyä.
Polut on käyny monesti mielessä, mut ei oo tullu kateltua tuon sään takia oikeestaan ollenkaa. Ihan säikähin yks päivä, että jääkö lumikouru kursailut kokonaan tältä talvelta, mut eiköhän tuota vielä johonki väliin ehdi.:rolleyes:
Pitää tässä kelien parantuessa alkaa polkemaan ihan kunnolla sitte:D
Mites polkup. se tahkon mökin varaus? Käykääpä muutki kattomassa tuo http://www.sappeemtb.fi/ reitit vähä huonon oloisia, koska metsäauto teitä, mut kaise seki menee.
polkupyöräilijä
13.03.2009, 15.48
Taitaa jäädä tämän vuoden Tahkot välistä kun sattu ne suunnistuskisat samalle viikonlopulle ja sielä tarvisivat kovasti talkoohenkilöitä. Eikä kyllä kiinnostais tuo mettäautotieajelukaan. Mutta jos mietittäs vaikka VuokattiMTB:tä?
No, nyt voi lähteä kelkkareittejä kierteleen.. :D
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=1238
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=1239
Eiks'o hiano? :D
Kieltämättä. On.
Jos huomenna kiinnostaa porukalla käydä ajeleen, nii 10.30 Ollinsaaren Siwasiwasiwa. Ite käyn ainakin pyöritystuntumaa hakemassa.
Todella hyvä oli ajaa taas pururadalla, valtavasti sain vihaisia katseita eilettäin... :D Missään en kyllä nähnyt kylttiä, ettei pururadalla saisi fillarilla ajaa.. :D
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=1259
Tulipa yhdellä kelkkareitilläkin kokeiltua, vois olla kyllä mukava tehdä pidempikin lenkki.!
polkupyöräilijä
20.03.2009, 16.06
Kyllähän siinä niin käy että parin viikon sisällä pururadat sopii jo paremmin pyöräilyyn kuin hiihtämiseen mutta eihän nämä sankarit jotka hiihtää siellä vielä juhannuksena sitä usko. Pyörälenkki olis hyvin paljon jees, kouluun-ja-takaisin-lenkkejä lukuunottamatta vissiin kerran käynyt ajamassa. No nyt alkoi kesäloma että ehtiihän sitä ajella.
polkupyöräilijä
20.03.2009, 16.22
Kyllähän siinä niin käy että parin viikon sisällä pururadat sopii jo paremmin pyöräilyyn kuin hiihtämiseen mutta eihän nämä sankarit jotka hiihtää siellä vielä juhannuksena sitä usko. Pyörälenkki olis hyvin paljon jees, kouluun-ja-takaisin-lenkkejä lukuunottamatta vissiin kerran käynyt ajamassa. No nyt alkoi kesäloma että ehtiihän sitä ajella.
joo käytii qwozon kans sillon viime viikonloppuna kruisaileen.. tänä viikonloppuna kaks kertaa tullu käytyä taskusa ja muualla pyörimäsä.
Ens viikolla pimiä/päivälenkkiä vois käyä, koska polut tosi hyvässä kunnossa ku tuota pakkasta on vähäse. Jäälläki voi ajaa ja nuo kelkkareititkin jokku tosihyviä ajettavia..:D Pittää suunnitella täsä.. Kuntoki alkaa oleen kohta kohallaan;)
polkupyöräilijä
23.03.2009, 00.30
Itehhän kävin hiihtään Vuokatissa 60km kilpaa, hävisin olymppiavoittaja Myllylälle alle tunnin, ei ole kunto aivan kohallaan kun viimeisten kolmen viikon treenisaldona varmaan 2½h. Mutta nyt on sitten aikaa ajellakkin. Päivälenkki kuulostaisi oikein hyvältä idealta. Eikö se jäällä ajelu ole aika pitkäveteistä hommaa?
joo pittää joku päivä kahtoa.
Ohan se vähäse, mutta ku arska paistaa, mp3:set-korvasa ja polari näyttää ihanteellisia lukemia, nii eikait siinä ku ajelee meneen vaan. Kunnon kohina vähä vaan haittaa sitä musiikin kuuntelua:D
Ostin vuoden 2007-08 aikana neljä Deore ja neljä XT-levyjarrua H&S Bike Discount Gmbh:sta. Jokainen jumitti ja vuoti talvikelillä vuoron perään. Jätin osan jarruista hyllyyn suivaantuneena Shimanon laatuun, osa oli käytössä, toimivat jotenkuten. Parit Deoret lähetin kahden kuukauden vanhana takaisin Saksaan korjattavaksi, tulivat takaisin varustettuna kirjeellä, että tarkistettu on ja kunnossa. Vuotivat ja jumittivat heti ensimmäisellä pakkaslenkillä. Fillaripalstalla oli tammikuussa vinkki huonosta jarrusarjasta, jotka eivät toimi talvella eli niissä oli halvemman valmistajan männän tiivisteet ja joku oli saanut Suomen maahantuojalta uudet tilalle lähetettyään vialliset heille. Näin tein itsekin ja viikon päästä minulla oli kahdeksan kpl uusia ja uudenmallisia Deoreja ja XT:ä. Shimano Nordic Cycle Oy toimii kahden vuoden takuun puitteissa, vaikka ei ole kuittejakaan, riitti kun sanoi ostaneensa H&H:stä.
noni tuohan on hyvä tietää..:)
Nii ja jos joku muukin haluaa huomena lähteä lenkille, nii ollaan polkupyöräilijän kans lähössä puoli kolmelta museolta.:rolleyes:
Säähän Vekuli tiiät oulun pyöräilyseurojen vuosimaksuja ym.? ku oon ite miettiny et pitäs varmaan johonki seuraan liittyä jos aikoo muutamat kisat käyä ens kesänä. Muitakin kuin tahko. Virpiniemessäkin tais jokku kisat täsä joskus olla. Pääsis vähä testaileen, et miten kulkee.:D
Mää kävin paripäivää sitte merenhangella koittaan, eikä se sillon ainakaa kantanu. Ehkä oon vaan niin läski tai sitte olin väärään aikaan liikkeellä.
Voishan sitä käyä joskus jossain pyörähtää, mää en vaan ennen 4ää pääse viikolla ajamaan ku pittää työharjottelusa kulkea.
Onko sulla muuten winmäni mittarin anturi vielä eturenkaasa? Kannattaa siirtää taakse ni on mukavampi ajella ;)
polkupyöräilijä
26.03.2009, 21.15
Katoppa ku etenee silleen julmasti hiihtolatuja jyräten niin se hanki kantaa. Vois vaikka sunnuntaille miettiä uutta lenkkiä jos jusssakin pääsis mukaan. Nehän päästää qwozonkin pois sieltä armeijasta ens viikolla, mutta sillä kuullosti olevan sitä tekemistä niin paljon että ei taida paljon ajamaan ehtiä.
Eilen olin kuumeessa & saikulla, mut sain asennettua uuden takanakin sentään, olis kiva lähteä kokeileen kuinka Kenda Small Block Eight pitääpi.. :) Nyt ei enää ole kuumetta ja varmaan sunnuntaina vois jo lenkillekin lähteä..
polkupyöräilijä
27.03.2009, 17.27
Käytiinpä wingmänin kanssa harrastamassa tasamaapyöräilyä jäällä. Ihan kiva keli oli ja kelkkaurat oli nopeasa kunnossa. Ensi viikolla voisi vaikka miettiä uudestaan, tai sunnuntaina.
Hezzu: Eikö nuo pikkulohko8:t ole semmoset vähä vähemmän maastorenkaat?
Juu, kyllähän ne rullaavat hyvin.. Mut ajattelin että 29" riittäis sitä pinta-alaa muutenkin tarjoamaan pitoa... pehmeällähän ne ei toimi, se on tiedossa..
Jaa.. te ootte kelekkareitillä ja laduilla ajellu. Sillon ku kävin koittamasa ni välillä se hanki kanto tosi hyvin, niinku ois jäällä ajanu. Se oiski makia ku ois koko meri kunnon kantohankea, vois polkasta vaikka ruotsiin :)
En ole tällä hetkellä minkään seuran jäsen, että tarkkaa tietoa ei ole. Lisenssihän se maksaa jonkin verran.
polkupyöräilijä
28.03.2009, 17.29
Jos huomenna kello 11 vaikka taas jäälle ajeleen kun on vielä kelejä? Kuulostaisi aika näppärältä idealta, vai? Siipimieskin laittaa villasukat niin ei jäädy varpaat ja teippaa jesarilla tuuletusreijät kengistä umpeen. Katellaan jotakin kelkan jälkeä ja ajetaan vaikka sitten metsässä kelekkareittejä lisäksi jos tuntuu että ei riitä. Joku n.3 tuntia ois aika hyvä, aletaan keräileen pohjakuntoa kesää varten.
Mistäs lähtö? Ei tuolla tarvinnut enää neopreenisuojia kenkien päälle, lapaluodossa kävin pyörähtämässä ihan noilla kesäkengillä... Tietenkin jos lumen kanssa joutuu tekemisiin, niin sit ne varmaan on ihan suotavat..
24.2km kävin fillaroimassa, kertaakaan ei loppunut pito smallblockista ylämäissä.. :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=1362
Takaisin tullessa tarpiossa loppui gps:stä patterit.. :( Piti käsin merkata loppumatka..
polkupyöräilijä
29.03.2009, 19.55
Eipä vissiin menetetty mitään kovin eeppistä pyöräilyelämystä vaikka ei lähdettykkään jäälle ajelemaan, aika ikävän oloinen keli. Ja kun kellojakin piti siirtää niin minä ainaki olisin myöhästänyt heti kättelyssä. Pitää katella joku päivä uudestaan.
Hezzu-> Minkälaisessa pyöräilykunnossa pururadat oli? Kävin 15km lykkimässä perinteisellä ja näytti vähän siltä että ei paljon kannata pyöräillä kun sitä pehmeää lunta oli siinä pinnassa. Jaa ja ajelit teitä pitkin takaisin kun loppui gepsistä virta. Pelottiko eksyminen:D?
Hyvin siellä pääsi! Tarpion laavulta tekarin kodalle, sitä etelänpuoleista reittiä pitkin ajaessa oli yhdessä kohdassa vähän pehmeetä, mutta ei sitä pehmeämpää kohtaa ollut varmaa kuin joku 150m... mukava siellä oli viilettää.:D
Ei pelottanut eksyminen, mut oli jo kamppeet niin hiessä, että ajattelin tulla teitä pitkin niin oli helpompi merkata reitti ja siten saada lenkille joku pituuskin...
18.3km iltalenkki ennen saunaa.. Kiiluntielle EI KANNATA MENNÄ! Jos ei halua 2" kuraa joka paikkaan.. :O
Nii sellasta aloin kyseleen, ku tahkolle ilmottautuminen pitäs alkaa tekemään, että ketä sinne olisi lähdössä?
Ite meen vaikka pyörällä sinne jos tarvii, pakko päästä:p siksi tämä että vois alkaa jotain yöpymispaikkaa kahteleen sinne, nii tietää monellekko pitäs katella.
Taitaa jäähä multa väliin ku vähä tahtoo olla motivaatio liian vähissä tuohon pyöräilyyn. Vaikka eiköhän se tässä pikkuhiljaa ala paraneen ku kunnon pyöräilykelejä tulee. Ja sitte vielä toinen syy että en tiiä misäpäin etes oon kesällä, jos en saa raahesta töitä niin pittää muuttaa jonnekki muualle ja tuollon saattaa hyvinki olla töitä.
wingmäni muuten, saako vouhottaa? ennätys 10,7km ja 48km/h, on se mittari kyllä kätsä tuola takarenkaalla ;)
no saakai sitä, pittää sitte itekki..joskus;) meleko matka, misä ajoit? tais olla alamäki tuohon vauhtiin? tai eihän sitä välttämättä tartte. Pittää itekki siirtää se mittari takarenkaalle kyllä, mutta saattaa tulla ongelmaksi se matka siltiki ku takarengas meinaa asvaltilla aina sutia:D
Itekki täsä alakanu myös tekniikkoja reenaan ku tiet sulanu.:) Vielä ei kyllä tuohon pääse, täytyy myöntää, ehkä kolmasosa menis. Vaikka sitäkään en oo vielä testannu.
Eikai sillä renkaalla väliä... Satelliiteistahan se mittari nopeuden mittaa.. :D
T: Selkäkipuinen.. :(
polkupyöräilijä
15.04.2009, 11.19
Onko wingmän käynyt ajelemassa jo paljon tiellä? Itekki tekis mieli avata jo maantiekausi, mutta ei viitti lähtä rasittamaan itteään kovin paljoa ku pitäisi hiihtää vielä 50km kilpaa lauantaina. Ei taida nyt lähiaikoina olla maastoonkaan mitään asiaa, voi olla aika kosteita polkuja.
Ja kyllä se sputnikin avulla tapahtuva nopeuden mittaus on ihan ehdoton kun ajaa keulat pystössä ja takarengas sutii ja välillä mennään melkeen lentämällä, ainaki tiellä.
ohan tuota tullu jo monneen kertaan käytyä, pisin lenkki nyt sielä pyhäjoella, mut muutaman kerran reipas 20km (johtopoikki ETUrenkaasta):p
oisha nuo satelliitti hommat tietenki hyviä (edellä mainittujen syiden takia) mutta ei tuo paha hintanen tuo 15,90e sigma ole,toisin kuin jotkut "vehkeet":D
t. kuumeinen:(
no saakai sitä, pittää sitte itekki..joskus;) meleko matka, misä ajoit? tais olla alamäki tuohon vauhtiin? tai eihän sitä välttämättä tartte. Pittää itekki siirtää se mittari takarenkaalle kyllä, mutta saattaa tulla ongelmaksi se matka siltiki ku takarengas meinaa asvaltilla aina sutia:D
Itekki täsä alakanu myös tekniikkoja reenaan ku tiet sulanu.:) Vielä ei kyllä tuohon pääse, täytyy myöntää, ehkä kolmasosa menis. Vaikka sitäkään en oo vielä testannu.
Mikonkarinlenkin kiersin 1,7 kertaa. Oli siinä alamäkiä ja varmaan myötätuultaki ku tuli oikiastaan vahingossa uus ennätys, huomasin n. 45 kohalla että oli vähä vauhtia kertyny ja hoksasin yrittää ennätystä.. niijjoo sulla on se sutimisongelma, vähä liikaa voimaa vissiin :D
Itellä on tullu aika hyvin harjoteltua ku en käytä oikiastaan muita pyöriä ku nuita rigiä ja kulaa, siinä samalla sitte ku on jonnekkipäin menossa ni tullee reenattua.
Vielä oli liikaa lunta metsässä poluilla...
polkupyöräilijä
22.04.2009, 22.28
Ja se on varmaan melko sohjoa se lumi? Meinasin lähteä päivällä katteleen, mutta käymättä jäi. Pitää viikonloppuna käydä kattelemassa. Vaikka porukalla.
Juu, kyllä se melko sohjoa on... Muutamassa paikassa oli vähän kovempaa, mut pääsääntöisesti sohjona. 11.2km ehdin ennen saunaa käymään, matka jo kertoo kuinka pehmeässä on joutunut pupertamaan..
Nytte on kohta sitte lisenssi hankittu, pääsee kissoihin testaileen.:p Ihan vain tiedoksi tälleen muuten vaan. pittää alkaa taas porukkalenkkejä täsä kahteleen ku nuo polut kuivuu vielä vähäsen.
polkupyöräilijä
27.04.2009, 21.15
Olisko vaikka lauantaina hyvä päivä porukkalenkille? Vai onko wingmän jo niin racingmies että ei enää meidän tavisten kanssa ajele vaan pyörii vaan sukkiksissa ja kyttää syketasoja inttervalliharjoituksissa?
no ei oo nii racingmies, vaikka sykkeitä tulleeki kyttäiltyä..:p Muuten kyllä sopis hyvin, mutta oon rukalla sillon ja tuun sunnuntaina pois. Pittää katella joku toinen päivä mun osalta.
polkupyöräilijä
30.04.2009, 12.26
Bongasinpa muuten eilen jonkun Bianchimiehen Ollinsaaressa. Taisi olla Astana-tallin edustajia puserosta päätellen. Illalla lykkäsin Crescentin tallista ja kävin vähän matkaa ajelemassa. Pitää vaan tehdä joskus huoltotoimenpiteitä ja raaputtaa viimekesäiset energiapatukan jämät jarruvaijerista ja laittaa uudet tankoteipit. Ja öljytä ketju.
Miten ois joku lenkki pitkästä aikaa? Ite en kovin pitkälle jaksa lähtiä ku en oo pitkään aikaan käyny oikialla pyörälenkillä mutta semmosen lyhyemmän vois, joku pari tuntia vaikka. Tuskin mää enää mukana pysyn mutta ootelkaa sitte ;)
polkupyöräilijä
06.05.2009, 21.48
Olis kyllä melko hyvä idea. Melko vähiin jäänyt tuo pyöräily kun ei oo tarvinu koulussakaan käydä. Lyhytkin lenkki sopii. En sitten vaan tiedä että viitsiikö jotkut promiehet jotka viilettää tien laitaa ja kyttää sykemittaria niin ettei edes huomaa vastaantulijoita lähteä meidän köröttelylenkeille...:D
Mutta milloin ja mistä lähtään?
Niin ja partiolaisilla on kuulemma lauantaina klo10 alkaen jotain pyöränhuoltopalvelua, lehdessä luki. Sinne vaan säädättään pyörät kuntoon, määki oon kuulemma menossa sinne huoltomieheksi.
Kyllähän tuota tulee käytyä aina sillointällöin... tänäänkin 10km repäisy ennen saunaa... Lähteissä oli kurkku kipeä ja flunssainen olo, mut tullessa olo oli mitä parhain... Saapa nähdä millainen huomenna.. ;)
Olis kyllä melko hyvä idea. Melko vähiin jäänyt tuo pyöräily kun ei oo tarvinu koulussakaan käydä. Lyhytkin lenkki sopii. En sitten vaan tiedä että viitsiikö jotkut promiehet jotka viilettää tien laitaa ja kyttää sykemittaria niin ettei edes huomaa vastaantulijoita lähteä meidän köröttelylenkeille...:D
Mutta milloin ja mistä lähtään?
Niin ja partiolaisilla on kuulemma lauantaina klo10 alkaen jotain pyöränhuoltopalvelua, lehdessä luki. Sinne vaan säädättään pyörät kuntoon, määki oon kuulemma menossa sinne huoltomieheksi.
äläpä yhtään kuittaile, ei sitä aina huomaa:D kummiski käy nii että mua sielä mehtäsä jouvutta ootteleen..houkutteleva tarjous, mutta taitaa silti jäädä avanti omiin käsiin:D
Nii ja ens viikolla aiko qwozoki tulla ajeleen, ku ite oon nytte viikonlopun tanpereella ja qwozo jossain kans.. ens viikolla vois muutenki olla hitucen kuivempaa. Ei muutaku "kevätkausi" käytiin taas..
Ens viikolle vois suunnitella, mutta mää en pääse ennen neljää lähtemään. Vähän märkää keliähän nuo ennustaa loppuviikoksi mutta toivotaan että ensviikolla on parempaa.
Mulla on kilsoja tullu ihan hyvin, melkeen 5000km tulis tällävauhilla vuojesa mutta yhtään oikiaa lenkkiä en oo tehny. Aika helposti kertyy ku kulkee pattijoen, raahen ja rautaruukin väliä :)
Juups...nyt on meikäläinenkin saanu enimmät reissut reissailtua jotenka lenkkiä vaan. Itellä olis parin viikon päästä kisat, ja sitä ennen ainakin pari kevyttä ja ehkä joku tiukempikin nykäisy. En vielä oo kerynny tarkemmin suunnittelemaan aikatauluja tai muuta, ja pitää noita kelejäkin kattella, mutta mukaan saa toki vääntäytyä.
polkupyöräilijä
10.05.2009, 21.28
No semmoselle kevyemmälle vois uskaltaa mukaan, tiukemmalla nykäisyllä näkis ehkä lähdön ja sitte sen horisonttiin pienenevän pisteen. Katellaan kelejä, ei sullakaan vissiin kovin kiireellistä ohjelmaa nyt ole että lenkille voi vääntäytyä melkeen mihin aikaan vaan.
Nonnii, oisko huomena muita lähösä (mun ja qwozon lisäksi) tsekkailen polkuja ja vähä niinku lenkkeileen? :p lähtö vois olla siinä 16.00 ollinsaaren siwalta. jottain pari tuntia keveähköä ajelua.
Nonnii, oisko huomena muita lähösä (mun ja qwozon lisäksi) tsekkailen polkuja ja vähä niinku lenkkeileen? :p lähtö vois olla siinä 16.00 ollinsaaren siwalta. jottain pari tuntia keveähköä ajelua.
Mää voisin lähtä jos nyt tuon saan jommankumman pyörän siihen kuntoon että viittii lähtiä. Ilimottelen jos tuun.
hehehehehi, nytte löyty uus aika pitkä polunpätkä rossiradan läheltä.
ja valitettavasti en pääse ite huomena, koska tuli talonyhtiön talkoot estämään sen, mutta torstaina vaikka sitte
Joo eilisen lenkki menikin sitte qwozolla yksinäisissä merkeissä:p
Muttapa huomena eli torstaina oisin sitte itekki lähössä ajeleen. Suunniteltiin lähtöä samaan 16.00 mutta leippakeitaalta. Kevyehköä taaskin 2-3 tuntia:D
polkupyöräilijä
13.05.2009, 21.46
Eilinen lenkki jäi ikävästi väliin kun meinasi vähän sairaus iskeä eikä oikeen pysyny ruuat sisällä.
Huomenna ois kyllä iltarastit, mutta ne on varsin näppärästi palokankaalla että jos pari tuntia verkkais kevyesti hummastinvaaralla ja sitten kävis nakkaamassa lenkin vielä rasteja epätoivoisesti hakien. Onnistuisko millään lähdön siirto vaikka 17.00 nii ei ehtis polkea itseään niin väsyksiin?
Jollakin täällä on aikataulut hieman sekaisin. Mulla onkin huomenna suunnistukset, joten fillarointi siirtyy perjantaille. Pidetään sama klo 16 ja Leipurin Keidas.
Ja alustavaa infoa tulevasta. Sunnuntaina olisi tarkoitus käydä pitkä, ehkä reilu 5h lenkki. Suuntana Vihannin Lukkaroistenperä, jonne ajellaan Piehingistä metsäautoteitä pitkin.
edittiä...polkupyöräilijä ehtikin ensin. Ei kyllä tule mitään että fillarilenkiltä heittäis suunnistuskamat päälle ja jatkais juosten. Sovittiin Wingmänin kaa, että mennään suosiolla sitten perjantaina.
polkupyöräilijä
13.05.2009, 22.00
No perjantaina 1600 sitte. Pitää yrittää muistaa ja sovitella aikataulut(niinku muka ois jotakin kiirettäki). Viikonloppu on kyllä sen verran täyteen bookattu että ei pysty Lukkaroistenperälle lähtemään. Eikö se muuten ookkaan Raahen puolella?
Mää en pääse perjantaina ku lähen ouluun laskuvarjohyppykurssille :) jos jotaki kiinnostaa lähtä hyppäämään ni kyytisä mahtuu :D
Mikä se on toi 1600 maaginen kellonaika..? T: 1800 töistä vasta pääsevä.. :(
polkupyöräilijä
14.05.2009, 14.27
Ei kai siinä mitään maagista ole, kyllä mullekki passais vaikka 1830. Aurinkoki paistaa nykyään niin pitkään että näkee ajella vielä illallakin.
Että eikö se perjantai 1830 tai 1900 ois sopiva?
No, eipä pysy keulassa negatiivisella puolella paineet.. PRKL! Ei auta venttiilin vaihto... Eli lenkit on bueno siihen asti ku timppa joutaa vilkaiseen tuota...
Ettei ihan pääse liukuputket pölyttymään, nii voitas kehitellä taas lenkkiä.
Ite aattelin että jos sitä huomenna kävis vähän ajeleen...voi tulla matkaan. Mutta lauantaina sitten vois käydä vähän pitemmän lenkin porukalla. Suuntaa ja aikataulua vaan kehiin. Mulla olis kyllä suunnitteilla yks tutkimusmatka Pattijoen Ylipäähän, mutta ehkä sen vois jättää myöhemmälle kesälle.
Lauantaille suunnittelin kalajoen luontopolkua, olisko kiinnostusta.... Vielä tosin näyttää hieman satelevan, mut jospa noi muuttuis noi ennusteet... :O
Olihan se makia se Kalajoen luontopolku...mutta löytyy niitä makioita täältäki.
Ei kylläkään tänään sattunu silimään kun kävin Arkkukarissa harrastaan polkubongausta. Siniluodossakin kaikki houkuttelevan näköset pikkutiet vei aina jonku mökin pihaan. Pari ihan ajettavaa pätkää löysin kuitenkin...mutta ei ehkä kannata sinne asti vaivautua pelkästään niitten takia. Kävin myös toteamassa reitin Puolimatkasta Leinoperäntielle (vai mikä lie) ihan ajokelpoiseksi. Pitää hyödyntää pitkillä lenkeillä sillä suunnalla. Vastaan tuli myös maantiepyöräilijä, jota moikkasin. Käsittämätöntä että näin voi sattua Raahessa. Ja kivasti kastuin loppumatkasta.
Mutta joops. Viikonloppuna Mikkeli-Jukolaan, joten seuraavat ajelut menee ens viikkoon. Pitää katella yhteislenkkiä joku ilta.
polkupyöräilijä
11.06.2009, 22.09
Kävin Kalajoen hiihtomajalla suunnistelemassa. Sielä oli jotkut valopäät ajelleet pyörällä niitä hiekkaisia polkuja joissa meinasi upota juostenkin. Monen näköisiä pyöräilijöitä niitä on.....:D
Kyllähän niitä maantiepyöräilijöitäkin näkee joskus, kuulin hezzulta että olisi ollut jopa 3 yhtä aikaa.
Ens viikolla siis ajelut. Tiistai vois olla hyvä, ehkä torstaikin. Joko se on juhannus sitten? Taas ihan hukassa näiden päivien kanssa...
Jos löytyy kiinnostusta, voisin esitellä Oulun eteläpuolen polkuja Raahen maastopyöräilijöille. Nyt on polut kuivia ja kovapohjaisia. Helposti löytyy noin parin tunnin verran ajettavaa. Joku sopiva hetki voisi olla parin viikon aikana, koska heinäkuun alussa alkaa rakennusprojekti todenteolla. Kokoontuminen voisi olla esim BikePlanetilla.
35.8km iltalenkki pururadalla aloittaen ja mattilanperän kautta kotio..
jea jea, lauantaina pitäs riipasta se 60km. Lupas 26c ja puolipilvistä. Hikistä hommaa tiedossa :D
polkupyöräilijä
23.06.2009, 20.52
Aja nopiaa niin et ehdi hikoilla niin paljoa. Miten ois muuten semmoinen maantielle suuntautuva ajelu vaikka perjantaina, maanantaina tai torstaina?
Ite aattelin ylihuomenna (to) kyllä lenkille. Tavoilleni uskollisena suuntaudun kuitenkin metsään.
Ja tosiaan aika lämpösiä kelejä luppailee loppuviikoksi. Onneksi on palauttava viikko ohjelmassa, nii ei tartte rahkiä niinku joittenki.
Lähdin katsomaan juhannuksena millainen on hiihtomajalta alkava luontopolku. Aluksi oli kivikkoista ajettavaa polkua, välillä isompaa baanaa, kunnes tulin laajalle kivikolle "pirun pellolle" (olen lapsena joskus käynyt kivikolla), se on niin laaja, että en löytänyt reittiä enää. Ajoin sitten Viitajärven matalammalle puolelle, jossa on uimapaikka ja käärmeitäkin oli kuten ennenkin. Jatkoin malmitielle päin rantaa ja märkää oli, lahot pitkospuut saisi kaupunki jo uusia. Korkeampi ranta oli ihan haasteellista polkua ja sieltä pääsin lopulta moottorikelkkareitille ja kaatopaikan taakse. Reitti olisi ihan hyvä pyöräillä, jos pitkokset uusitaan ja kulkijoita olisi reitillä enemmän.
Uusia pitkoksia tosiaan. Järven päädystä on tiettyinä vuodenaikoina mahdoton ajaa yli. Ja paikoinhan tuo reitti on tosiaan umpeenkasvanut, vaan ollaan me siellä monesti käyty ajeleen. Parhaimmillaan polku on just ihan alussa ja järven itäpuolella.
Siitä pirunpellolta pitää jatkaa suoraan sellasta hevosreittiä, kääntyä 0,5 km jälkeen vasemalle, toisen hiekkatien yli ja oikealle metsään ennen peltoa. Sieltä reitti jatkaa sähkölinjalle ja etelään järveä kohti. Muutamia aivan loistavia paikkoja, mutta paikoin soistuvaa ja umpeenkasvanutta. Pystyy myös oikaisemaan kääntymällä kohti Koskelininperää ja sieltä vasemmalle, jolloin polut yhtyvät toisen sähkölinja alla avosuon vieressä. Olipas sekavaa.
Ja mitä aiemmin puhuit Oulun reittien kiertämisestä, niin olis varmaan ihan mielenkiintosta, mutta on kuitenkin aikamoinen operaatio täältä lähteä. Aikatauluja ja muuta sais sovitella, niin menee aika vaivalloiseksi.
Eteläpuolen poluille sattuu mukavasti Ellinmaan xc-rata, jossa on korkeuseroja ja parit jyrkät laskut, suunnistajille on tuttuja Hiirosen kivikkoiset polut, niitä riittää. Jokin ilta-aika saataisiin varmaankin sopimaan.
millonkas sitä mentäs täälä raahesa taas porukkalenkille? ilimakki tuosa paranee, nii vois käyä jossain pyörimäsä.:rolleyes:
Siipimiehen kans sovittiin, että sunnuntaina lenkille. Alustavasti vois aatella, että aamupäivällä joskus 11 jäläkiin. Vaikka Kaupunginmetästä Ruukin halleilta, ja luontopolun kautta Honganpaloon/Tarpioon. ~3 tuntia kevyttä.
No nii lusmut. Sitä pitää lähtä viikonloppuna ajeleen. Mulle sopii millon vaan, mutta jos jollakin on vastalauseita aikataulusta, nii voi esittää.
Sunnuntaina klo 11.30 Kaupunginmetästä Kultala-halleilta. Vois käydä sen luontopolun, kun viimeksi jäi lenkki vähän torsoksi vähäisestä osallistujamäärästä johtuen.
suhtnormaali
17.07.2009, 18.25
Jees!. Mulle ainaski passaa toi sunnuntain suunnitelma
Käytiin paremman puoliskon kans yrittämässä hailuodon sunijärvelle, mutta ainakaan rantaa myöden menevää reittiä pitkin EI KANNATA mennä... kuten arvelinkin, varsinainen hiekkahel*etti!
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=159&pictureid=2281
Pitääpä sunijärven valloitus jättää johonkin toiseen päivään...
petentic
27.06.2010, 00.54
Yksi keltapaita teki juhannuspyöräilyn Merikylässä ja Tauvossa. Siikajoentie on loistavaa pyöräilybaanaa, mutta milloinhan Tauvoon saataisiin asfalttia perille asti...? Jälki ja kuvia (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2690618).
polkupyöräilijä
12.05.2011, 21.25
Jaa vieläköhän Raahessa on yhtään foorumipyöräilyn harrastajaa? Näköjään ollut hiljaista viime aikoina...
Oisko kellään kiinnostusta minkäänlaiseen yhteislenkkiin joskus?
Eipä oo tullu foorumilla pyörittyä.. eikä metässäkään pitkään aikaan. Voishan sitä käyä kokeileen taas joskus. Ite asun nykyään taas raahessa, onko täällä ketään muita enää?
polkupyöräilijä
17.05.2011, 22.31
Kyllä mää ainakin kesäaikaan asustelen täällä. Katellaan joku viikonloppu että saataisko porukkaa kasaan ja lähdetään pyörimään. Vähälle on jäänyt kyllä ajelut, pari kertaa oon käynyt ajelemassa maastossa sen jälkeen kun lopetin maastopyöräilyt Sillä Vihreällä Helkamalla...
GTenduro
19.06.2011, 14.01
löytyykö raahen ja vihannin välissä maastoreittiä n. 50km ja asun alpua puolella, itsen oon ajanun joko lampisaarin kaivoksella ja vihanti, mäntylampi. pitempää enole käynynv vielä.
TheMiklu
24.08.2011, 09.16
Missäs päin Raahea olisi hyviä maasturointi reittejä? Lähinnä helppoja reittejä kaipailisin. Hiihtomajan maasto on täynnä kaikenlaista jännää pätkää mutta olisko tuolla rannassa mitään? Tai sitten vinkkiä jostain pidemmästä yhtenäisestä pätkästä.
Pauli Pallas
25.09.2012, 19.16
Hyvää iltaa arvoisat Raahelaiset polkupyöräilijät.
Olipa mukava huomata että vanaha kotikaupunki on täälä edustettuna, vaikka että te kovin hanakoita oo kirijottelleen huomaan. Ite oon ollu Raahesta pois kohta kuus vuotta.
Onkos teillä minkälaisia menoja nykyään sielä, vai onko ajot hiipuneet kokonaan??
Seuraavan kerran vois ottaa maasturin mukkaan ku tuun käymään.
Pitäkäähän lippu korkialla, eli pooki flakkaamasa ja pyörät pyörimään!
TheMiklu
10.10.2012, 14.15
Eipä täällä taida mitään toimintaa olla!
Pauli Pallas
14.10.2012, 18.42
Hiliastahan tuo näyttää sillä suunnalla olevan.
Muistutus, että Kuusamo GT 2013 -talviajotapahtumaan (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47423-Kuusamo-GT-2013-talviajoklassikko-9-3-2013) on vielä n. viikko aikaa ennakkoilmoittautua (28.2.2013 päättyy ennakkoilmoittautuminen). Matkoina siis joko 100km tai 100 mailia, nautiskellen Kuusamon hienoista maisemista ja pyöräilyn ystävien rennosta seurasta.
Osallistumismaksu 58,50e sisältäen pyöräilytapahtuman ja sen osallistumismaksun, lounaan reitin varrella, ajon aikaisen energiahuollon, sekä ajon jälkeen hotellilla saunan ja päivällisen. Varsinaisena ajopäivänäkin 9.3.2013 ehtii vielä mukaan hintaan 68,50e ilmoittautumalla hyvissä ajoin hotellin respassa ennen starttia (aikataulun mukaan 9.00).
Kannattaa hyödyntää myös Sokos Hotel Kuusamon edullinen majoitustarjous:
41,50 €/1 vrk/hlö/2 hh:ssa
lisämaksu 1hh 35 €/vrk.
Sis. aamiaisen ja hotellisaunan.
Ilmoittautumiset
Sokos Hotel Kuusamoon, puh. 020 1234 693,
hotelkuusamo.kuusamo@sokoshotels.
Varatessa pyydämme mainitsemaan
Kuusamo Grand Tour 2013.
TheMiklu
02.07.2013, 16.40
Oho, Viitajärven luontopolku on kunnostettu! On siltaa ja pitkospuuta, raivattu reittiä jossain kohdin ja uudet taulut ja opasteet.
Tuo lähtee ilmeisesti hiihtomajalta? Täytyypä käydä ajelemassa, kun kelit vähän kuivuu.
Oho, Viitajärven luontopolku on kunnostettu! On siltaa ja pitkospuuta, raivattu reittiä jossain kohdin ja uudet taulut ja opasteet.
Kävin ajelemassa (ja tunkkaamassa) tuon 5,5km:n polun. Hyvin reitti oli merkitty ja paikoin ihan ajettavakin. Valitettavan suuri osa reitistä oli kuiten varsin pehmeää lähes umpeen kasvanutta rämettä tai aikamoista kivilouhikkoa. Lisäksi sääskiä oli ihan riittävästi :) Laitan tähän jäljen ja pari kuvaa, mikäli joku täälläpäin kaipailee haasteellista polkua: http://bit.ly/126y1B2
TheMiklu
21.07.2013, 11.52
Hei oisit ajannu ite Viitajäärvelle saakka! :D
Meikä kiersi 29er sinkulalla tuon pitemmän pätkän ja ei siinä mahottomasti joutunu kantamaan (istumaan ei kyllä paljoa pystyny). Tai sitte se hyttysten imemä verimäärä hämärsi tajunnan.
Raahen ongelma tuntuu olevan se, ettei mäkejä ole laskettavaksi ja ajettavat polut on mehtäautotietä tai pururataa...
Reittivinkkejä saa antaa! Tekoaltaan ympäristö, hiihtomaja yms. maastot on kartoitettu aikas hyvin.
Hummastinvaarallakin on ajeltavaa ja Siniluodostakin yritin polkuja etsiä-
Olisin käynyt Viitajärvellä, mutta tuolloin sääsket voitti minut 100-0 ;) Nyt kun ilmat jäähtyi peli vois olla tasaisempi. Täytyy käydä uudestaan tuolla vielä... En ole mitään loistavia ajoreittejä löytänyt täältä. Maastopyörän (26' täpäri) ostin reilu vuosi sitten, joten tosi kokematon ja taitamaton ajaja olen. Olen yrittänyt löytää reittejä tästä keskustan/Antinkankaan tuntumasta, lyhyitä ja tasaisiakin ne ovat olleet. Hummastinvaaralla en ole pyörällä käynyt. Sinne menee pääsisi ilmeisesti jotain Pattijokikävelyn reittiä pitkin, mutta en tiedä tarkemmin mistä tuo lähtee?
TheMiklu
21.07.2013, 15.08
Joo hirveesti jotain ohovia tarvis olla, että sinne itikoitten sekaan mahtuis :D Olin vielä shortsit jalassa liikkeellä niin mietitytti punkit...
Hummastinvaara ynnä Palokangas on ollu helpoin löytää ihan kasitien viertä menevää pyörätietä pitkin. Valitettavasti sitä maastoreittiä sinne en ole löytänyt kun tuo Pattijoki on vähä oudompaa aluetta. Autoon olen pyörän joskus pakannut ja käynny ajelemassa siellä vaaralla.
Tekoaltaalle päin kannattaa pyörähtää ja ainakin Patotie käydä ajamassa. Proggigsena on ollut löytää reitti tekarin ympäri muttei ole tärpännyt vielä :D Talvella toki voisi onnistua jäitä pitkin. Sais vain läskipöörä melkein olla.
Raahessakin tuntuu olevan taas eloa. Muita maantiepyöräilijöitä tulee vastaan lähes joka lenkillä.
Terv.,
Valko-musta Supersix ja neonkeltainen Giro Savant.
Joo, pyöriä näkyy jo enemmän mitä aikaisemmin. Pitäiskö ruveta jonkinlaista porukkalenkkiä suunnittelemaan? Vieläkö muutamia ajajia sais mukaan houkuteltua.
Musta Rose
Eihä siinä ole kun joku ilimottaa täälä tyyliin "Lähtö ens lauantaina Citimarketin pihalta klo 9" tms. Sitte ku mennee paikalle ihte ajjoisa kahtomaan ketä tuli ja käy heittämäsä sillä pprukalla pikku lenkuran... 😆
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
TheMiklu
05.06.2014, 16.16
Näin se o.
Ja maastopuolella on suht mukavat oltavat myös. Esim. Viitajärven luontopolku on osaltaan oikein ajettavassa kunnossa.
Maastossa ei ole kyllä tunkua ollut kun olen pururataa ajellut ympäriinsä. :D Jos porukkalenkki ei onnistu, niin muistakaa ainakin morjestaa kun näette muita harrastajia. Minulla on Supersix remontissa (herra yksin tietää milloin saan siihen uuden kammen) ja siksi joudun ajamaan puna-valkoisella Flash 29:llä ( http://i75.photobucket.com/albums/i302/Tctic/Fillarit/Flash1-13almostreadytogo_zps54633115.jpg ), erehtyä ei voi jos tulen vastaan kun samanlaista ei mahda olla toista lähitienoilla. :D
Hyviä maastoreittejä kyllä kans löytyy. on tullut tuolla viitajärvellä ajeltuakin, ei olla vaan koskaan samaan aikaan satuttu, joskus on juoksijoita tullut vastaan. Mikonkarissa on kans hyvä polku ja sairaalan takana ja fantissa. Olisko sunnuntaille innokkaita maantiepyöräilijöitä, vois käyvä lenkin ajaan? Täältä vois olla kaksi tulossa.
Minulta taitaa jäädä maantielenkki väliin jos kellään ei ole lainata 175mm 39/53 bb30 kampisatsia. :(
TheMiklu
06.06.2014, 16.42
Joo eipä maastohemmoja ole vastaan tullut. No yksi ilmeisesti emäntänsä kanssa Ketunperän tiellä.
Käykäähän tekarilla ja Saloisissa ajamassa kans. Ja tietty Hummastinvaaralla&lentokentän maastossa on vaikka ja mitä (=hiekkaa).
Siniluotokin on kiva paikka vaikka rossarilla jossei maasturillakin.
Huomenna sunnuntaina lenkki klo. 18.00 pattijoen abc:n pihalta. Katsotaan ketä saapuu paikalle. ensi viikolle vois koittaa laittaa ajan jo aikaisemmin, ettei tule näin viime tipassa.
Ensi sunnuntain 15.6 lenkki pattijoen abc:ltä klo 12.00. Muitakin aikoja voi ehdottaa.
Tarkoitus olisi lähteä sunnuntain lenkille jos ei mitään ihmeitä tule.
Olisiko kellään kiinnostusta lähteä keskiviikkona klo 18.00 maantielenkille ABC:lta?
Lenkki starttasi tänään klo 18.00. Reittinä oli ABC-Merikylä-Siikajoki-Tauvo-ABC.
Sopisko sunnuntain lenkin lähtöajaksi klo 10.00?
Mulle sopii sunnuntaina tuo klo 10.00
Ajelen Mattilanperän suunnalta klo 10 abc:lle
Sunnuntailenkki käytiin pyörittelemässä aika tuulisessa kelissä, mutta mukavaa oli ja vuoroveto helpotti menoa. Reitti oli tänään Pattijoki - Tuomioja - Ruukki - Revonlahti - Siikajoki - Merikylä - Pattijoki.
Alustavasti puhuttiin että keskiviikkona voisi lähteä maantielenkille klo 18.00 Pattijoen ABC :lta ja käydä vaikka Siikajoen suunnalla ajamassa.
Minkälaista keskinopetta piditte? Voisi joskus liittyä mukaan.
Keskinopeus oli mun mittarin mukaan suunnilleen 30 km/h.
Sunnuntaina ajeltiin noin 30km/h keskarilla. Mutta nopeudet säädellään ajajien mukaan. Voidaan mennä hitaammin tai yrittää mennä lujempaa tarpeen mukaan:) Rohkeasti vain lenkille matkaan.
Huomenna tiistaina lähtee maastoyhteislenkki klo 18.00 Ouluntien Shelliltä.
Huomenna tiistaina lähtee maastoyhteislenkki klo 18.00 Ouluntien Shelliltä.
Joudun perumaan oman osallistumisen lenkille, koska tuli muita menoja.
Onko huomenna ke klo 18 yhteislenkille lähtijöitä Pattijoen abc: ltä?
Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Huomasin vähän myöhässä et tänään ois ollut lenkki seuraa.. Oisko huomenissa samoihin aikoihin tai aikaisemmin lähtijöitä? Jos kävis vaikka Pyhäjoella päin ajeleen.
Huomenna ti klo 17:00 lähtee maantieyhteislenkki Pattijoen ABC:lta. Tarkoitus ajella parin tunnin lenkki.
Olisko torstaina maantielenkkiä Raahessa? Olen siellä pari päivää loppuviikosta ja torstaina aamu- tai iltapäivästä olisi aikaa ajolle. Kolmen tunnin lenkki olisi mielessä. Parina vuotena olen ajanut Pattijoki - Siikajoki - Revonlahti - Ruukki - Tuomioja - Pattijoki -lenkin, mutta lyhempikin sopii. Keskariehdotus olisi noin 30+-2.
Huomenna to klo 17.30 lähtee maantieyhteislenkki Pattijoen ABC:lta. Toivotaan että tarkenee ajella:)
TheMiklu
03.08.2014, 21.31
Naamakirjasta löytyy ryhmä Raahen Pyöräilijät. Toivottavasti saadaan vilkasta meisinkiä niin sinne ku tännekkin!
Huomenna lauantaina lähtee maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä klo 18.00. Tarkoitus olisi ajella polkuja n. 1,5h ajan.
Sama kutsu löytyy Facebookista "Raahen pyöräilijät" -ryhmästä. Sinne voi liittyä vapaasti ja kirjoitella yhteislenkeistä ja mistä vaan pyöräilyyn liittyvästä. Ryhmää ei ole rajattu millekään tietylle alalajille vaan siellä suvaitaan kaikki maastosta maantielle;)
Huomenna lauantaina lähtee maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä klo 18.00. Tarkoitus olisi ajella polkuja n. 1,5h ajan.
Sama kutsu löytyy Facebookista "Raahen pyöräilijät" -ryhmästä. Sinne voi liittyä vapaasti ja kirjoitella yhteislenkeistä ja mistä vaan pyöräilyyn liittyvästä. Ryhmää ei ole rajattu millekään tietylle alalajille vaan siellä suvaitaan kaikki maastosta maantielle;)
Moi,
Laittakaa tännekin lenkki, jos sellaista on suunnitelmissa. Faceen en kuulu, eikä sellaista ole suunnitelmissakaan ;D
Lenkille lähden mieluusti, jos se vain aikatauluun sopii.
Tiistaina 19.8 klo 17.00 lähtee maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä.
Huomenna sunnuntaina klo 14.00 maantieyhteislenkki Pattijoen ABC:ltä.
Huomenna Perjantaina klo 16.00 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä
Haggis84
05.09.2014, 20.25
Millaisia maastolenkkejä ajatte? Millaisessa maastossa,kuinka pitkiä ym? Voisi olla kiinnostusta tulla täältä Kalajoelta joku viikonloppu ajamaan porukkaan.
No en sitten tietenkään huomannut tuota teidän maastolenkkiä. Yksikseni kävin altaalla ajelemassa samaan aikaan. :(
Lenkit ovat olleet kestoltaan tunnista reiluun kolmeen tuntiin. Maastoa löytyy kangaspolusta teknisempään kivikkoon ja juurakkoon. Käytännössä lenkin alussa on sovittu minkälainen lenkki ajetaan; kesto, vauhti ja suunta.
Porukkaan kyllä sopii ja mukava olisikin saada lisää osallistujia. Valitettavasti itse joutuu lähtemään lenkille yleensä aika lyhyellä varoitusajalla, mutta kaikki voivat vapaasti laittaa tänne tai facebook ryhmään omia lenkki kutsujaan.
TheMiklu
06.09.2014, 15.40
Haggis minkäslaista maastoa Kalajoella päin o? Mäkejä ei sieläkään taida olla :)
Mites muuten tietääkö kukaan olisko Vihannin Uturinteessä lasketeltavaa ja noustavaa maastopyöräilyn näkökulmasta?
Haggis84
07.09.2014, 18.03
Haggis minkäslaista maastoa Kalajoella päin o? Mäkejä ei sieläkään taida olla :)
Kangasmetsässä menee polkuja paljon varsinkin Hiekkasärkkien alueella ja läheisyydessä. Mäkiä on kyllä vähän. Yksi hyvä luontopolku Hiekkasärkkien kohdalla 8-tien itä puolella,noin parikymmentä kilsaa pitkä.
TheMiklu
08.09.2014, 10.00
Ens vknloppuna vois tehdä pitemmän maasto päräytyksen vaikkapa Hummastinvaaran suunnille. Kenties enemmän retkihenkisesti kuin performancemielessä. Olisko kiinnostusta? Lauantai preferenssi mutta ei väliä.
Minua kyllä tuollainen kiinnostaa. Max. Vauhti se mitä oli edellisella Hummastinvaaran reissulla. En ole vielä tosin tiedä, mitä minulle on suunniteltu lauantaiksi.
Perjantaina klo 16.30 maantieyhteislenkki Pattijoen ABC:ltä. Jos tulee huono keli niin sitten suunnataan maastoon.
TheMiklu
11.09.2014, 06.38
Lauantai ja klo 12 maastoseikkailulle. Lähtö Pattijoen Nesteeltä. Katellaan siinä sitte mihkäpäin lähetään.
Kuinka pitkä seikkailu ajallisesti on suunnitteilla huomiselle ja pysynkö läskillä mukana? :P
3-4 tuntia enintään. Pysyy varmasti mukana :)
TheMiklu
12.09.2014, 14.42
Joo max tuon ja varmasti pysyt kun meikä lähtee sinkulalla :D
TheMiklu
13.09.2014, 20.47
Hyvä reissu ja osallistujaennätys kun viiden pyöräilijän letkassa lähdettiin liikkeelle!
Kiitti hyvästä lenkistä! Joko läski kuski tai läski pyörä sukkaa, mutta tiukkaa teki pysyä 29:ien mukana (paitsi lentohiekkapätkillä).
Perjantaina 19.9 klo 16.30 maastoyhteislenkki antinkankaan shelliltä.
Perjantaina 26.9 klo. 17.30 maastoyhteislenkki antinkankaan shelliltä, noin 2 tuntia kevyttä ajelua.
Perjantaina 26.9 klo. 17.30 maastoyhteislenkki antinkankaan shelliltä, noin 2 tuntia kevyttä ajelua.
Näillä näkymin olisin tulossa, mutta säävarauksella. Jos samanlainen keli kuin tänään töistä kotia pyöräillessä niin silloin jään kotia... 8)
TheMiklu
27.09.2014, 11.51
Meitähän oli kokonaista nelijä ajajaa vaikka peruuntumisia&sairastumisia tuli. Hyvä meisinki jäbät! :D
Perjantaina 3.10 klo 16.30 ja klo 17.30 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä. Saa lähteä mukaan ennemmin tai myöhemmin.
Sunnuntaina 12.10 klo 9.00 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä
Keskiviikkona 15.10 klo 16.30 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä.
Voidaan ajaa Shellin kautta myös tuntia myöhemmin jos joku haluaa lähteä silloin mukaan, mutta vain jos ilmoittaa etukäteen.
TheMiklu
22.10.2014, 12.53
Olisko mehtään lähtijöitä tänään? Ajattelin heittää parin tunnin lenkin jossain pöpelikössä. Lähtö Saloisista mutta 16.30 käväsen Antinkankaan Shellillä vilkaisemassa onko metsäläisiä. Siis tänään!
Sattuspa sopivasti, kun sain eilen huollosta saapuneen keulan asennetuksi ja testilenkille meinasin. Tunnin tarvisin kuitenkin "lykkäystä" Shellille, jotta kerkiän hakea kotoa valoa. Olisin siis klo 17:30 Shellillä?
TheMiklu
22.10.2014, 15.50
Se passaa. Pyörähän sen kautta toisen kerran siinä 17.30 main!
Huomenna maanantaina klo 16:30 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä.
Tiistaina klo 16:30 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä.
Torstaina klo 17:00 maastoyhteislenkki Antinkankaan Shelliltä.
Keskiviikkona klo. 17.00 cyclocrossi tyyppinen yhteislenkki Antinkankaan Shelliltä. Eli ajellaan metsäteitä ja helpompia polkuja.
Keskiviikkona 26.11 klo. 17.00 cyclocrossi tyyppinen yhteislenkki Antinkankaan Shelliltä. Eli ajellaan metsäteitä ja helpompia polkuja.
TheMiklu
26.02.2015, 12.04
Pienenä tiiserinä (tässä vaiheessa) tällainen:
http://i1355.photobucket.com/albums/q705/TheMiklu/Raahe/Raahe%20XC_zpspzoz7fqm.jpg
TheMiklu
26.02.2015, 12.07
Suunnitelmia on. On puhuttu seurankin perustamisesta mutta toistaiseksi mennään ilman.
Itse haaveilin kesäisestä Hailuodon reissusta. Retkiajoa siten, että yö perillä ja seuraavana päivänä takaisin. Ja olisihan noita muitakin ilmansuuntia. Ehkä jopa vknlopun mittainen reissu? Siinähän sitä tutustuis porukoihin :D
Mutta katellaan ja ideoidaan. Hiihtoloma-viikkokin edessä. Raahen läskipööräilijöillä innostusta lähteä joku ilta ajelemaan?
On ollut puhetta joidenkin henkilöiden kanssa seuran perustamisesta Raaheen. Päädyttiin kuitenkin siihen että helpompi tehdä yhteistyötä jo olemassa olevan seuran kanssa kuin aloittaa kaikki täysin alusta. Nyt olisi tarjolla seuratoimintaa Paksukumi teamin kanssa. Mutta tämä ei tietenkään estä ketään perustamasta omaa seuraa myös Raaheen. Eikä tällä ole vaikutusta yhteislenkkeilyyn vaan niitä pyöritetään niinkuin tähänkin asti.
Tänä kesänä tavoitteena on järjestää ainakin yksi XC -kilpailu (6.6 hiihtomajalla) ja loppukaudesta pitkä retkiajo jossakin päin Raahea. Suunnitelmissa on myös maastolenkki lapsille. Seuran järjestämät tapahtumat keskittyvät maastopyöräilyyn mutta myös maantiepyöräilyyn, cyclocrossiin, jne. liittyvää toimintaa voi kehitellä ja ideoida.
Kaikki halukkaat ovat tervetulleita seuran toimintaan mukaan. Lisätietoa seurasta ja jäseneksi liittymisohjeet löytyvät www.paksukumiteam.fi sivuilta. Ja minulta saa myös lisätietoja. Seuralle tulee uudet ajokamppeet ensi kaudeksi ja niiden sovitus on Oulussa Ouluhallilla 19.3 klo 18.00 ja Raahessa (Rajaholmantie 3 C 1) 23.3 klo 17.00.
TheMiklu
15.03.2015, 20.59
No niin nyt meillä on seura ja ja tässäpä ekan kisan Virallinen ilmoitus:
http://i1355.photobucket.com/albums/q705/TheMiklu/Raahe/4ca6d2be-7a0e-47ed-8f96-56beb74acb79_zpsuvirmfri.jpg
TheMiklu
19.03.2015, 17.56
23.3. ois mahkut sovitella Paksukumi Teamin uutta ajo-asua. Samalla voipi liittyä seuraan.
Komia on suunnitelma asusta:
http://i1355.photobucket.com/albums/q705/TheMiklu/Raahe/Asu_zpsokkrln78.jpg
Facebookin puolella oli puhetta että moni haluaisi tulla sovittamaan jo tänään. Pääseekö kaikki halukkaat tulemaan tänään kuuden jälkeen (Rajaholmantie 3 C 1) ? Jos ketään ei ole tulossa huomenna, niin palautan kamppeet aamulla valmistajalle.
TheMiklu
05.04.2015, 11.12
Olikos kellään tietoa noista Vihannin poluista? Kenties paikallistuntemusta/kontakteja paikallisiin?
Tiistaina 7.4 maantielenkki klo 16.15 Pattijoen Nesteen pihalta. Jos keli menee märäksi ja kylmäksi niin sitten ajetaan cycloilla pyöräteitä.
Olikos kellään tietoa noista Vihannin poluista? Kenties paikallistuntemusta/kontakteja paikallisiin?
Tarkoittanet näitä: http://www.kotinet.com/sinkki-sepotry/kinttupolutkartta.htm
Mulla ei ole kokemusta eikä kontakteja tuolle suunnalle, mutta tässä linkki lisätietoihin: http://www.kotinet.com/sinkki-sepotry/kinttupolut.htm
Haaveena olisi kuitenkin ensikesänä käydä tuollapäin maastontiedustelussa...
TheMiklu
07.04.2015, 19.57
Jesh! Aivan mahtavaa! :D
Ja tuossahan voiski olla porukkaseikkailuretken taikka parin paikka. Pitkän lenkin saa ajeltua.
TheMiklu
12.04.2015, 18.50
Raahenseutuiset huomio! Paksukumi Teamin päivitettyä ohjelmistoa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52842-Paksukumi-Team-tapahtumat-2015-%28Oulu-ja-Raahe%29
Keskiviikkona 22.4 maantielenkki klo 17.15 Pattijoen Nesteen pihalta.
TheMiklu
03.05.2015, 11.05
Tästä lähtien porukkalenkit yms. ilmoitellaan yhdessä paikassa.
https://www.facebook.com/raahenpyorailijat
Aiemmin käytössä ollut julkinen ryhmä jää vielä ainakin hetkeksi eloon mutta siirretään julkaisutoiminta tuolle viralliselle sivustolle. Facebook-sivu nimittäin näkyypi kaikille olipa rekisteröitynyt tahi ei.
Saa täälläkin ilmoitella mutta helpompi koota yhteen paikkaan mm. lenkkispekulaatiot :)
Tulossa kyläilemään seudulle ja ajattelin että Jos joku paikalliset maastot tunteva aikoo lenkille torstaina 13.08 joskus välillä kello 16-20 niin mieluusti voisin liimautua kantaan tunniksi pariksi, säävarauksella kuitenkin.
TheMiklu
11.08.2015, 14.30
Hyvä keli näkyis olevan torstaina. Kyllähän tuo porukkalenkura kinostelis. Tiedotusta vois laittaa tänne jos menijöitä ois.
Jos näyttää että lenkura toteutuu niin laittakaa tänne aika ja osoite mistä lähdetään niin karautan minäkin paikalle.
Mieluusti sellainen paikka minkä navigaattorikin tunnistaa.
Oisko se klo. 18.00 Antinkankaan Shelliltä?
Kuulostaa hyvältä. Laitan auringonpaistetta ja +21 astetta tilaukseen.
Maastolenkki torstaina 13.8 klo. 18.00
Antinkankaan Shelliltä.
Tarkoittanet näitä: http://www.kotinet.com/sinkki-sepotry/kinttupolutkartta.htm
Mulla ei ole kokemusta eikä kontakteja tuolle suunnalle, mutta tässä linkki lisätietoihin: http://www.kotinet.com/sinkki-sepotry/kinttupolut.htm
Haaveena olisi kuitenkin ensikesänä käydä tuollapäin maastontiedustelussa...
Olisko joku käynyt noita kartoittamassa...kannattaako poiketa siellä perukoilla ?
TheMiklu
06.08.2016, 22.51
Ei olla nyt pyörähetty tänä kesänä meidän porukan toimesta.
Mutta jos meet niin rapsaa pliis!
Alpuan hiihtomajalta lähtisin jonnekki muualle kuin Vihantiin päin kokeilemaan enstex.
Ok. ilman muuta raportoin jos saan aikaiseksi tuolla käydä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.