Näytä tavallinen näkymä : Raahe
polkupyöräilijä
17.07.2008, 19.19
Noin kello 16 olisi melko optimaalinen mulle. Kävinpä tänään ostamassa ison jalkapumpun Kesportista niin sai Continentaaleihin paineet kohdilleen, ennen oli vain vähän päälle bar, ehkä puolitoista. Ei oikeen rullannut. Nyt löin 3,5baria niin pitäs rullata paremmin. Lähtee työmatkaltakin muutama minuutti pois ja saa nukkua pitempään.
joo pitää vielä huomisen lenkkiä katella et kerkeekö, mut ehkä pääsen.. onko muuten cresentillä tai hezzuhopolla mustaa trekkiä ajopelinä? kun tuossa muutama päivä sitten juoksin mikonkaria kohti ja vastaan tuli joku trekillä
.:seko::D
polkupyöräilijä
19.07.2008, 17.54
No missä välissä sitä lähdetään? Vai jääkö hamaan tulevaisuuteen? Joko oot jusSsa saanut ne nakit Rigiin? Luin tuota ketjua mutta en nyt muista että yrititkö sää siihen hyrpidisisäkumia vai maastosisusta? Luulisi kun pumppaat paksun maastokumin täyteen ilmaa niin se pysyis vanteella.
Toivottavasti joku ehtisi kun ei taas kuukauteen jouda käymään viikonloppuna ajamassa.
Mulla ois nyt kyllä aika paljon kaikenlaista hommaa, joten taitaa jäädä multakin lenkki väliin:(
Maastosisuksella koitin niitä 35mm renkaita, ei pysyny. Voi olla että ei-taittuvat renkaat saattais pysyäkkin. Kokeilen ehkä vielä sopivalla sisuksella ja jos ei pysy niin laitan renkaat myyntiin.
polkupyöräilijä
23.07.2008, 20.46
Kirjoitellaanpas tännekkin ettei pääse hukkumaan meidän jorinat.
Lauantaina olis tarkoitus lähteä ajelemaan, päästävät taas qwozon kotiin. Tänään tuli pyörittyä iltarasteilla tuolla Koskeliininperällä. Perin märkää on, luontopolullakin 5-25cm syvää kuravelliä. Taitaa mennä taas tuonne Hummastinvaara-Palokangas-sektorille.
Mihin aikaan mahdollisimman moni joutaisi tulemaan? Ei kovin aikaisin kun mulla on perjantaina viimenen työpäivä niin ois kivaa nukkua lauantaina pitempään kuin 5.30
polkupyöräilijä
25.07.2008, 20.18
Eikö ketään muuta oikeasti huvita lähteä ajamaan? Nyt kun tuli kerran kesäkin.
Polkupyöräilijälle vaan tiedoksi et tulisin kyl ajeleen mut oon tällä hetkellä rukalla ja täällä on kans "ihan" hyviä polkuja:D et katellaan sitte myöhemmin raahessa..
polkupyöräilijä
28.07.2008, 19.19
On kait ne Rukan polutkin ihan hyviä mutta siellä on niitä mäkejä niin on raskasta polkea. Vai ootko edes polkenut siellä? Katellaanpa sitten tässä tiistai-keskiviikko-välillä jos ehtisi ajamaankin, hyvällä tuurilla torstainakin ehtii. Tämän päivää olen talsinut pitkin metsiä ja tehnyt rasteja että saavat tapella kuka on Barentsin paras.
Maantielle voisi suunnata taas huomenna kun en ole ajellut kuukausiin.
polkupyöräilijä
30.07.2008, 13.48
Löytyykö vapaaehtoisia ajelemaan huomenna, mihin aikaan vaan? Wingmäni taitaa olla vielä siellä Kuusamossa mutta jos vaikka jusssa tai joku muu olisi innokas lähtemään niin ei yksinään tarvisi.
Löytyykö vapaaehtoisia ajelemaan huomenna, mihin aikaan vaan? Wingmäni taitaa olla vielä siellä Kuusamossa mutta jos vaikka jusssa tai joku muu olisi innokas lähtemään niin ei yksinään tarvisi.
Mulla on maalaus yms. hommia ja kelikään ei taida olla paras mahdollinen joten jätän väliin.
polkupyöräilijä
30.07.2008, 18.02
Ajoin tänään autolla Malmitietä Tarpiosta kaupunkia kohti ja vastaan tuli maantiepyörilijä:eek: Vähän aikaa tämän jälkeen ajoin Fellmannia Lukiolta pois päin ja edessä olevan auton peräkoukussa oli 2 old-school-maantiepyörää:eek::eek:, Nishiki ja joku toinen. Tästä 15min eteenpäin Palontiellä Palonkylässä pyörätietä ajoi joku Cännärinmaantiepyörällä.:eek::eek::eek:
Mistä näitä yhtäkkiä on ilmaantunut näin paljon? Huomenna pakko käydä joko Vihannissa tai Pyhäjoella mutka ja katsoa että paljonko bongaa porukkaa.
Toivottavasti keksisivät joskus tämänkin foorumin ja ketjun niin ei tarvisi aina yksinään ajaa maantiellä.
Ite oon kans sillontällön bongaillu nuita maantiekuskeja. Lähiaikoina ainakin 4kpl.
Aattelin hommata tuommosen (http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=maantie&id=14)tai vastaavan joskus keväällä... voin sitte tulla haastamaan:o
polkupyöräilijä
30.07.2008, 23.33
Aijjai kun ois makia. Itelläkin aina välillä himottais cc:tä. Sillä pääsis maantiellä ja vois antaa teille kyytiä oikeastaan kaikilla muilla reiteillä paitsi luontopoluilla ja niillä en pärjää muutenkaan.
Mun pitää nyt ruveta treenaamaan kovasti. Tai huomenna.
polkupyöräilijä
31.07.2008, 20.46
Kyllä olisi tarvinut jusssaa tai jotain muuta peesattavaksi. Raahe-Vihanti-Paavola-Ruukki-Revonlahti-Raahe, vastatuulta kaikki paitsi tuo ensimmäinen etappi eli n.50km, koko matka 92km. Jos mää palaudun tästä niin käydään ensi viikolla alkuviikosta ajelemassa ennen kuin lähdetään qwozon kanssa ajamaan taas lappu tangossa Heinolaan.
Vaikka tiistaina semmoinen reipasvauhtinen parituntinen jossain päin niin olisi iskussa viikoloppuna. Luulisi wingmäninkin olevan siihen mennessä kotona.
Oli muuten jännää miten raskasta oli pyöräily kun ei ollut taukoja.
Ajoin tänään autolla Malmitietä Tarpiosta kaupunkia kohti ja vastaan tuli maantiepyörilijä:eek: Vähän aikaa tämän jälkeen ajoin Fellmannia Lukiolta pois päin ja edessä olevan auton peräkoukussa oli 2 old-school-maantiepyörää:eek::eek:, Nishiki ja joku toinen. Tästä 15min eteenpäin Palontiellä Palonkylässä pyörätietä ajoi joku Cännärinmaantiepyörällä.:eek::eek::eek:
Mistä näitä yhtäkkiä on ilmaantunut näin paljon? Huomenna pakko käydä joko Vihannissa tai Pyhäjoella mutka ja katsoa että paljonko bongaa porukkaa.
Toivottavasti keksisivät joskus tämänkin foorumin ja ketjun niin ei tarvisi aina yksinään ajaa maantiellä.
Jaa nää oot varmaan sitte nähäny mut. ainaki mulla on cannondale ja ajoin kyseistä reittiä kyseisenä päivänä:).
Heittäkää teki ne maastopyörät mereen ja hankkikaa kunnon maantietykit:D
1kpl Raahelaisia maantiepyöräilijöitä ilmoittautuu :) Toista kesää ajelen Bianchin Via Nironella. Raahessa tosiaan on näyttänyt enemmän olevan noita "mehtäpyöräilijöitä" :) Maantiepyöräilijöitäkin on kuitenkin kesän aikana näkynyt. Eräällä lenkillä meinasin ajaa ojaan, ku joku vanhempi mies pöläytti rinnalle Orbeallaan, oli niin harvinaislaatuinen tapahtuma että oikeen säikähdin :)
Minkäkokoisilla rungoilla nuo teidän pyörät on? Kiinnostais koeajaa joskus erilaisia maantiepööriä, kun niitä ei oo ainaakan liikaa täällä liikkeissä.:( Millä osilla nuo on? Mulla oli viime kesänä trek 1000 ja ois mukava koittaa onko nuo muut mitenkään erilaisia.
Pitäiskö meidän pitää joskus kokoontumisajot jossain? Luulen että joku muukin saattais haluta testata maantiepyörää, ehkä muutkin sitten innostus hommaamankin semmosen.
Qwozoa ja wingmäniä ei ehkä niin kiinnosta(vai häh?), mutta mites sää polkupyöräilijä?
polkupyöräilijä
02.08.2008, 00.04
Kokoontumisajot ois hyvä idea, vois olla jännää ajaa oikealla maantiepyörällä. Jotenkin tuntuu että tuo vm-86 Crescent löysillä kiekoilla ei aivan ole semmoinen. Saattaa vaan tulla turhan kallis kokeilu :D
Ja joutuu varmaan koville jos yrittää sileen peesissä kun sai Ooppelillakin painaa kunnolla kaasua että pääsi ohi ulkohuussi peräkärryssä, mutta saattaa olla ajaminen helpompaakin maantiellä kun pääsee imussa ajamaan.
mulla on tuo cannondale 58, eli aika kookas. joo onhan se ihan erilaista ajaa ku saattaa tasamaalla saada 60km/h tauluun.
Mulle kerran tuli porisee joku maasturimies ja ajo muistaakseni sinisellä konalla? sininen se ainaki oli, liekkö joku teistä.
polkupyöräilijä
02.08.2008, 19.49
Kyllä se oli yksi meistä, qwozo. Crescent on kokoa 64 eli aika kookas myös. Mullekkin vähän iso. Kyllähän näillä uudemmilla maantiepyörillä pääsee varmaan aika paljonkin kovempaa kun tuossa loppuu välitykset jo kolmenkympin jälkeen tai sitten maantiepyörää vaan ajetaan järkyttävillä kadensseilla.
Toivottavasti sileelle sopisi joskus niin käytäisiin ajamassa ja yrittäisin kihnuttaa tuolla perässä. Peesissä pääsen kuitenkin päälle 30km/h-keskarilla varmaan kun yksinäänkin menee n.29
55 on tuo mun Bianchi, Sora osasarjalla, eli halvinta mallia. En ite tykkää oikeen tuosta kaarevasta emäputkesta, mutta kyllä tuolla meikäläisen kunnonkohotusajot ajelee hyvästi.
noniin taas sitä ollaan raahessa.. Tiistain lenkki sopis kyllä hyvin. Vielä kerkiää ajella ennen ku joutuu taas koulun penkille istumaan. Sais vielä lomaa olla jos nuo helteetki on tulossa, vissiin. Kyllä mullaki sen verran kiinnostusta nuihin maantiepyöriin ois, että kokoontumisajot ei ois pahitteeksi. Onhan se ihan eri ajella niillä, ku maastopyörällä:p
Vaikka tiistaina semmoinen reipasvauhtinen parituntinen jossain päin niin olisi iskussa viikoloppuna. Luulisi wingmäninkin olevan siihen mennessä kotona.
Mulle passaa ainakin klo 15 jälkeen... Millon muille sopii?
polkupyöräilijä
03.08.2008, 21.47
No mulle passaa periaatteessa milloin vain. Paitsi kovin aikaisin aamulla.
Oliko Zackke tänään n.17.30 lenkillä Ollinsaaressa päin kun näin kaukaa kun celesten värinen ohjus sujahti pyörätietä Palonkylään päin.
Minne päin lähdettäisiin ajelemaan? Meillä on nyt täysin anarkistinen demokratia kun qwozo ei ole reittipäällikkönä. Mitähän lie sekin ajattelee pitkän linjan maastomöyrijänä kun ollaan kaikki siirtymässä maantielle:D
Kyllä se oli yksi meistä, qwozo. Crescent on kokoa 64 eli aika kookas myös. Mullekkin vähän iso. Kyllähän näillä uudemmilla maantiepyörillä pääsee varmaan aika paljonkin kovempaa kun tuossa loppuu välitykset jo kolmenkympin jälkeen tai sitten maantiepyörää vaan ajetaan järkyttävillä kadensseilla.
Toivottavasti sileelle sopisi joskus niin käytäisiin ajamassa ja yrittäisin kihnuttaa tuolla perässä. Peesissä pääsen kuitenkin päälle 30km/h-keskarilla varmaan kun yksinäänkin menee n.29
Joo voishan sitä käyä ajamassa tässä joskus. Määki oon niin paskassa kunnosssa että ei se mun keskari mihinkään neljäänkymppiin nouse.
ja aika paljon ajan pitkää matalasykkeistä lenkkiä. keskinoppeus yleensä joku 28-30.
Oliko Zackke tänään n.17.30 lenkillä Ollinsaaressa päin kun näin kaukaa kun celesten värinen ohjus sujahti pyörätietä Palonkylään päin.
En ollut lenkillä, vaikka Ollinsaaressa asustelenkin. Kotiuduin torstaina illalla kahdeksan päivän Kokkola-Turku reissulta, eikä oo vielä ollut pyörän selkään hinkua :) Tai no tänään meinasin kyllä jo lenkille lähteä, mutta tyydyin katsomaan Tourin 16.etapin nauhalta :)
Voishan sitä tosiaan joskus käydä porukalla maantielenkillä, eipä ole tullut koskaan ajettua kuin itsensä kanssa. Olisi tuokin uusi kokemus sitten :)
Minne päin lähdettäisiin ajelemaan? Meillä on nyt täysin anarkistinen demokratia kun qwozo ei ole reittipäällikkönä. Mitähän lie sekin ajattelee pitkän linjan maastomöyrijänä kun ollaan kaikki siirtymässä maantielle:D
Taisi polkupyöräilijälle tulla väärä kuva tästä maantieajosta, sillä itsekkin olen kyllä pitkän linjan maastomöyrijä ja ihan kylmäväreet menee selässä kun kohta ei maastolenkille olekaan kavereita kun kaikki jyystää pitkin teitä..:D Ois se mukava kokeilla maantietykkiä, mut kyl täsä metsässä pysytään. Koulu matkoille ja muuhun ajeluun (ehkä maantie juttuihin) olen kyl haaveillu jottain hyrbidiä tai vastaavaa..:rolleyes:
klo. 15.00 sopii hyvin tiistain MAASTO lenkille,:p kahtellaan suuntaa lähemmin
ollaan kaikki siirtymässä maantielle:D
Voihan sitä maastossakin polkea maantielenkkien lisäksi. Maantieajo on kuitenki aika erilaista kuin maastoajo... semmosta tasasta junnausta. Varsinki täälläpäin kun ei oo mäkiä.
Jos saisin nuo maantierenkaat pysymään rigin vanteilla niin voisin tulla maantiellekkin peesiin :)
Pyhäjoella kävin kerran keskinopeudella 29km/h, eli n. 55km lenkki. Kai sitä jotenki perässä pysyis kun vaihtais vielä sopivat välitykset.
oiskohan tuo ihan hullu ajatus hommata itellekki sliksit nii vois tuolla maastopyörällä ajella maantiellä??:rolleyes: ohan se tietenki vähä, pitäs olla ehkä lukollinen keula ja muuta mut pystyyhän sitä ilman niitäki ku on vaan siliät renkaat
oiskohan tuo ihan hullu ajatus hommata itellekki sliksit nii vois tuolla maastopyörällä ajella maantiellä??:rolleyes: ohan se tietenki vähä, pitäs olla ehkä lukollinen keula ja muuta mut pystyyhän sitä ilman niitäki ku on vaan siliät renkaat
Ei tuo keulan lukitus oo mun mielestä kovin tärkiä. Lukottomasta on haittaa vaan sillon ko ajaa putkelta, muuten siitä ei oo haittaa.(en ainakaa ite oo huomannu)
Mulla ois 26" slicksit... voisin laittaa ne vaikka tuohon konaan tai focukseen ni vois kävästä joskus maantielenkilläkin. Maastopyörässä on se huono puoli että ajoasento on niin pysty ja pyörä painaa aika paljon.
Kuin pitkiä lenkkejä ootte ajellu silee ja zackke?
viime viikolla ajelin useamman kerran tuomioja, ruukki, revonlahti, raahe lenkkiä. se on noin 76km. sitte kalajoella kävin yks viikonloppu 121km.
melko monesti meen sitä kasitien vartta etelään, sinne mihin se pyörätie loppuu. ja se on semmoset 40km. siitä on sitte ihan hyvä jatkaa vaikka pyhäjoelle ku siinä on levee piennar.
polkupyöräilijä
04.08.2008, 13.49
Ai ei ole nousuja? Kokonaisnousu 342m korkeusero 99m, tuommoiset statsit tuli tuolta edelliseltä lenkiltä.
Tiistaina siis kello 15 maastoon möyrimään. Maasto mieluummin joku nopea kuin tekninen tulevan viikonlopun pysu-SMiä ajatellen. Hummastinvaara? Palokangas? Tarpio? Keksiikö joku jonkun muun vastaavan paikan.
En oo ite ainakaan vielä semmoseen mäkeen jossa kunnolla vois treenata ylämäkeä ja väsyis kunnolla. Varsinki maantiepyörällä mäki saa olla aika iso.
Kuin pitkiä lenkkejä ootte ajellu silee ja zackke?
Yleensä tulee ajeltua sellasia 40-60km lenkkejä millon missäkin. Kyllästyttää ajella aina samoja teitä. Keskarit on ollut nyt jotain 25-27, eli ei hirveetä revitystä :)
Pitää tässä kommentoida Raahen alueen tiestöä sen verran, että ärsyttää minkälaiseen kuntoon Siikajoen tie on päästetty. Tosi vaarallista ajella siellä kun joutuu väistelemään niitä reikiä tiessä. Ja pattijoen pyöräteiltä ei ole saatu puhdistettua edes hiekoitussepeliä...
palokangas sopii hyvin.. jos tällä kertaa mentäs se oikea polku:D Lähtö vois olla klo 15.00 leippakeitaalta??
polkupyöräilijä
04.08.2008, 18.04
Leippari 15tasan.
Etsin Palokankaan kartan niin löydetään oikeat polut ja otan sen ja jonkun kynän mukaan niin voi merkkailla hiekkapolut ja ne hyvät polut siihen.
Nii onko sulla jussa käyttöä niille slickseille? ku voisin ostaa ne sulta jos et tarvi niitä...:rolleyes:
polkupyöräilijä
06.08.2008, 13.27
Kyllä ne päästää qwozon lomalle niin päästään lähtemään sinne Heinolaan. Saapa nähdä miten qwozon pyörät pyörii kun ei ole ajanut aikoihin. Ilmeisesti siellä on jotain ulkoilureittejä ja pyöräteitä niin kiva lähteä hinaamaan tuota kivirekeä:D Olisi nyt se cc niin siellähän kiitäis melko vauhtia.
Pitäisi päästä koeajamaan cc:tä niin vois ruveta miettimään vakavasti semmoisen hommaamista.
:DVois sitä muuten joskus käyä maantielenkilläkin ihan vain vaihteluksi.. tulihan tuo eilen todettua että oikeassa kelissä on mahtava ajella, kunhan saa kunnolla vauhtia kerättyä.. Niinpä vein tämän vein tämän jo niin pitkälle, että soitin suvalalle ja varasin sieltä itelle slicksit (schwalbe city jet). Ei nimittäin ihan ole varaa ostaa tuohon hommaan omaa pyörää. tuossapa kuvaa niistä: http://www.sjscycles.com/xxlimages/13314schwalbe_xxl.jpg (http://www.sjscycles.com/xxlimages/13314schwalbe_xxl.jpg)
Vielä pitäs vaan päästä hakemaan ne..:D
polkupyöräilijä
06.08.2008, 17.23
No niin. Kyllähän noilla kumeilla pääsee varmaan jo melko vauhtia. Laita vaikka Daconiin jäykkä keula ja nuo niin siinä on maantie/kaupunkisukkula valmiina. Vielä kun saat nuo haettua ja jos jussssa saa ne kaposemmat nakit alle niin lähtään ajelemaan teitä pitkin.
vois huomen illalla käyä testaamasa ku tilasin matkahuollon kautta tänne ne ja ne tulee huomena? jos sopii:rolleyes:
polkupyöräilijä
06.08.2008, 21.30
Käydään testaamassa jos ei ajeta kovin pitkästi/lujaa. Qwozokin tulee huomenna kotiin, ehtisköhän sekin mukaan? Yritettäisiin inoostaa sekin maantiepyöräilyn ilojen pariin.
Mutta katellaanpa huomenna sitten tarkempaa aikataulua.
Ite en taia lähtä. Tänään(eli eilen) kävin pikkuveljen kans tandemilla biltemassa... yhteensä matkaa kerty n. 150km.(siikajoen kautta) Tulomatkalla perässä rullaili semmonen bilteman 89euron tavaraperäkärry:D
polkupyöräilijä
07.08.2008, 16.30
Vai että semmoinen lenkki. Tuolla peräkärryssäkö hinaat sitten makkarat seuraavalle lenkille.
Ilmoitteleppa wingmän sitten kun saat ne kumekset ja olet valmiina lähtemään koeajolle, jos olet. Melko napakkaa tuulta tuolla, pitää miettiä tarkkaan mihin päin lähtee ajamaan. Voisi vaikka käydä näitä paikallisia pyöräteitä niin ei tarvi lähteä tuonne avoimille teille niin ei tuuli välttämättä häiritse niin paljoa.
EDIT: jusSsa--> Tuli mieleen tuossa lenkillä semmoinen astetta villimpi idea cyclocrossia speksaillessa että onnistuisiko semmoinen operaatio että laittettaisiin ne sun Marathonracerit Crescenttiin niin voisi käydä fiilistelemässä cc-ajelua kun ei taida mistään, tai ainakaan läheltä, löytyä oikeaa cc:tä koeajoon. Saattais innostaa suakin kokeilla sitä Cicliä varten. Jotain polkuja vaikka hiihtomajan alueella kävisi ajamassa. Ei se cresentti siitä kärsi kun ne on vähän pehmeät ja löysät jo valmiiksi ne kiekot eikä teräsraamia ja keulaa kovin herkästi saa mutkalle.
noniin nyt on slicksit alla ja kävin vähä päälle 30km testaamasa, hyvin kulki.. vaikka onhan tuo vähä tylsää ajella vaan tiellä mut hyvää kuntoilua ja vaihtelua.:D
nyt on sitte ajanu lähemmäs 110km kahen päivän sisällä nuilla slickseillä.. vois käyä täsä taas joku päivä maastolenkillä?? kouluki alkaa mut illalla on hyvää aikaa käyä.
määki kävin perjantaina ajamassa 120km loman alkamisen kunniaksi:D Näky muuten taas yks uus maantiepyöräilijä. joku corratekkimies.
määki kävin perjantaina ajamassa 120km loman alkamisen kunniaksi:D Näky muuten taas yks uus maantiepyöräilijä. joku corratekkimies.
satuikko muuten olemaan pari päivää sitte lenkillä, ku näin 3 maantiepolkijaa siinä antikankaalla junaradan kohdalla?:rolleyes:
EDIT: jusSsa--> Tuli mieleen tuossa lenkillä semmoinen astetta villimpi idea cyclocrossia speksaillessa että onnistuisiko semmoinen operaatio että laittettaisiin ne sun Marathonracerit Crescenttiin niin voisi käydä fiilistelemässä cc-ajelua kun ei taida mistään, tai ainakaan läheltä, löytyä oikeaa cc:tä koeajoon. Saattais innostaa suakin kokeilla sitä Cicliä varten. Jotain polkuja vaikka hiihtomajan alueella kävisi ajamassa. Ei se cresentti siitä kärsi kun ne on vähän pehmeät ja löysät jo valmiiksi ne kiekot eikä teräsraamia ja keulaa kovin herkästi saa mutkalle.
Kuulostaa aika hullulta:D. Tuo crescentti taitaa olla aika iso mulle? Mikä runkokoko siinä on? Oulussa on ainaki yhellä tyypillä tommonen ciclib 54cm rungolla, aattelin että voisin käyä joskus koittamasa sitä. Runko saattaa olla pikkusen pieni, mutta siinähän sen sitte näkis. Keräilen nyt rahoja ja hommaan semmosen luultavasti sitte talvella tai keväämmällä. Ois se aika makia vekotin.
polkupyöräilijä
10.08.2008, 23.34
Astetta villimmät ideat kuulostaa hullulta. Tänään tuli yhdellä polkupätkällä havaittua että on siitä luontopolulla ajosta ollut jotain hyötyä kun porukka tunkkaa juurakossa menemään ja ite hyppii lujaa niiden juurien ylija spurttaa jyrkän mäen päälle. Harmi vaan että puhkesi rengas mutta qwozolta löytyi onneksi ylimääräinen.
Viikolla sitten ajamaan, tielle tai polulle. Ja tuosta pyörähommasta vielä sen verran että asiaa tarkemmin pohdittua kyllä semmonen ~140mm trailipyörä on se seuraava eikä cc.
joo viikolla pittää käyä ajamassa.. Mutta ei mihinkään tielle vaan mehtään:D vois käyä vaikka kylmänniemen polut ajamassa:rolleyes:
satuikko muuten olemaan pari päivää sitte lenkillä, ku näin 3 maantiepolkijaa siinä antikankaalla junaradan kohdalla?:rolleyes:
en mää varmaan oo ollu. oon yleensä ajanu yksin ja toisinaan yhen toisen cannondalekaverin kans:)
polkupyöräilijä
11.08.2008, 15.26
Wingmänin kanssa satuttiin yhtä aikaa shoppailemaan kirjakauppaan ja päätettiin että lähdetään 18tasan Pariisilta. Kierrellään siitä Ollinsaaren ja Antinkankaan kautta Kylmälleniemelle ja takaisin.
polkupyöräilijä
11.08.2008, 22.24
Tämän päivän porukkalenkin jättisuosion jälkeen päätettiin Wingmänin kanssa että yritetään vielä suuremmalla joukolla torstaina. Kohteena tod.näk. luontopolku.
Eli tarkoituksena saada joku kolmaskin mukaan. Tänään käytiin semmoinen lyhyt ja melko vauhdikas retki näillä urbaanialueen reiteillä Antinkankaalla ja Kylmälläniemellä.
nii kai sitä tännään mennää kiertämään se luontopolku?? vai onko muille tullu yllättäen menoa:D
polkupyöräilijä
14.08.2008, 18.20
Mikä on niin yllättävä meno että jäis lenkki väliin:D Sinne tästä pitäisi lähtä valumaan.
nonniin pittää taas alkaa laittamaan viestiä tänne ettei meijän ketju pääse hukkumaan.. Mut asiaaki oli, et millon käytäs seuraava lenkki mehtässä?? ilmatieteenlaitosta kahtelin ja aattelin et torstai vois olla hyvä päivä..:rolleyes:
polkupyöräilijä
18.08.2008, 19.16
Eipä taida ehtiä torstaina. Ja näyttäisi satavan vettäkin ainakin forecan mukaan. Pitää katella joku toinen kerta
Mulle passais ehkä varmaan pe-su. Torstaina en määkään ehi.
polkupyöräilijä
18.08.2008, 23.11
Tuo pe-su olisi melko hyvä, jos huomioidaan myös se näkökulma että qwozkin pääsee lomalle ja saattaisi olla innokas lähtemään mukaan kun ei ole pariin viikkoon metsässä pyöräillyt(pyörinyt on varmaan muutaman viikon edestä).
Katellaan tarkempaa aikaa tässä joku päivä.
joo se pe-su sopii kyl mullekki.. reittiä vaan pitää vielä kattoa.. mut varmaan samoja ku ennenki:p
polkupyöräilijä
19.08.2008, 15.26
Eipä ole uusiakaan reittejä ilmaantunut... Mutta ei mennä ainakaan Honganpaloon, Kylmälleniemelle tai Palokankaaseen vaan vaihteeksi johonkin muualle. Ite en ole esim. ehtinyt koko "kesänä" Hummastinjärvelle, tuli mieleen että ei olla ajettu sieltä yhtä teknistä/überteknistä pätkää Hummastinvaaran päällä sen jälkeen kun qwozon kans eksyttiin melkein siellä eikä osattu ajaa niitä kivisiä ylä- ja alamäkiä.
joo hummastinjärvi vois olla ihan hyvä kohde.. ku en oo itekkään ku kerran käyny voson kans sielä. Ja jos vosoki pääsee mukaan nii tulis ihan mukava porukkakin.Minä, suhtnormaali,polkp.,qwozo,jussa..ehkä:p
Hummastinjärvelläpäin en oo itekkään käyny pitkään aikaan. Mistä teknisistä mäistä pp puhuu? Kuulostaa hyvältä :D
polkupyöräilijä
19.08.2008, 20.03
No kun tullaan sille asfalttitielle ennen sitä hieekkatietä ja sen suon jälkeen ei ajetakkaan sinne hiekkatielle vaan käännytään sinne louhikkoon kasitieltä päin katsottuna vasemmalle. Siellä kiemurtelee pieni polku joka on alussa koht. vaikeaa ja lopussa tosi vaikeaa.(Näin ainakin 2 vuotta sitten, mitenhän lie tekniikka parantunut) siellä vaaran päällä pitää taluttaa pahimman kivikon yli ja sitten alkaa pitkähkö ja vaativahko laskuosuus sinne järvelle. Voisi olla hauskaa käydä kokeilemassa uudestaan.
Jos vaikka lauantaina käytäisiin?
joo lauantaina vois mennä käymään.. itteäki kiinnostaa tuo "tekninen kivikko" ku en oo ikinä sielä käyny. lähtö vois olla 12.00 leipurinkeitaalta..
Huomenna pitäis tulla Isokäännän Timpalta (Special-bike) pyörä voimansiirto remontista, niin vois taas alkaa katteleen hieman tarkemmin näitä tän säikeen keskusteluja...
nii muuten tuosta lähtöajasta, nii se vois olla jo 11 ku miesten keihäsfinaali alkaa 14.10.. kerkiäs nähä sen pitkämäen voittoheiton;)
11 passais mullekki ehkä paremmin
polkupyöräilijä
21.08.2008, 22.18
No kyllähän se 11kin sopii, pitää vaan herätä aikaisemmin. Ja näkeeähän Thorkildsenin olympiavoiton ja sen kun Järvenpää pitää yllä hienoa suomalaismenestystä 5. sijallaan. Ja lauantainahan taitaa tulla jo xc:täkin.
mitä onko maastopyöräilyäkin olympialaisissa?:eek: Nehän pittää kaikki kattoa.. näkee vähän et miten sitä pitäs ajaa. Ei nimittäin tuu telkkarista maastopyöräilyä paljo ikinä, eikä täten oo tullu seurattua sitä sen kummemmin(lauantai 23.8 maastopyöräilyä 12.30, luki ylen sivulla. täytyy laittaa tallentuun nii voi lenkin jälkeen hyvillä mielin kattoa):D
Lähteekö he ihan fillareilla siitä keitaalta klo. 11 reikäleipä vai pitääkö sinne autolla ilmaantua..? Jos aamulla pääsee ylös ja saa noi vaihteet säädettyä loppuun ja ja ja... hypoteettisesti aateltuna vois vaikka lenkillä lähtiä käymäänkin... Pitää sit kääntyä takas ku teistä liian kauaksi ajaudun... ;)
polkupyöräilijä
22.08.2008, 22.57
Pyörillä tietenkin! Siitähän ei ole kuin alle 1km polkujen alkuun, Pattijoen Siwan ja Harakkamäen koulun kautta ja sitten alkaakin jo metsätie.
Tervetuloa mukaan, vauhti on varmasti sopiva ja hyvällä tuurilla näet uusia reittejäkin.
Joo'o... puoli ykstoista olin pattijoella... sit erehdyin "säätämään" etuvaihtajaa... kaikki "etu-vaihteet" häipy... :D siinä sit otsa märkänä yritin saada pelittämään, eihän siitä tietenkään mitään tullut... Oli vaihtajan kiinnityspultti hieman turhan löysällä niin pääsi asento muuttumaan... Olis ollu kyllä kiva nähdä uusiakin reittejä.. Pr*l, joku toinen kerta sit..
polkupyöräilijä
23.08.2008, 20.19
http://p1.pinkbike.com/photo/2393/pbpic2393146.jpg
No ehkä et menettänyt mitään kun et tätä polkua nähnyt... Mutta harmi kun tuli teknisiä murheita. Seuraavalla kerralla sitten.
Kannettiin ensin louhikon läpi ja sitten vielä avohakkuun läpi, yhteensä varmaan pari kilometriä, että ei mikään ihmeellinen lenkki.
Lisää kuvia (http://polkupyorailija.pinkbike.com/album/ajokuvia/)
Kävin just hakemassa vähän balsamia haavoihin, n.10km verran kaatopaikantien pattijoen puolella erinäisiä polkuja sotkien... ja välillä napoja myöten kuntassa.. ;) Pitihän se käydä kokeilemassa, pelaako vaihteistojen säädöt... :D
tulihan siitä silti ihan mukava reissu(34km).. vaikka nyt kilometri kannettiinki pyörää. Ens viikolla vois jossakin käyä kurvailemassa jos hezzuhopoki pääsis sitte mukaan.:rolleyes:
polkupyöräilijä
24.08.2008, 22.27
Jos vaikka torstaina käytäisiin ajelemassa. Huomenna tai tiistaina ei vielä viitsi kun vieläkin rintakehä kipeänä siitä osumasta tankoon, kiva mennä kouluunkin käsivarret naarmuilla. Mutta se on lajin varjopuolia, ei onneksi mikään osa mennyt rikki. Itsestä tai pyörästä.
Löytyykö reittiehdotuksia? Ollaan ajeltu tässä viimeaikoina melko aktiivisesti kaikki reitit läpi paitsi se luontopolku mikä jäi viimeksi kiertämättä kun lähdettiin sinne pitkospuille kruisimaan.
joo-o.. luontopolku vois olla aika hyvä. On kyl tullu ajeltua kaikki polut moneen kertaan:rolleyes: uutta kierrosta vaan: luontopolku,palokangas,kylmäniemi,hummastinvaara, luontopolku,palokangas.jne.:D (jes! huomena vaan 12.00 koulua)
polkupyöräilijä
25.08.2008, 18.04
No miten ois näin lyhyellä varoitusajalla hiihtomajalle huomenna vaikka 1700? Käytäisiin heittämässä luontopolku.(jes! huomenna vaan 14.00 koulua)
No miten ois näin lyhyellä varoitusajalla hiihtomajalle huomenna vaikka 1700? Käytäisiin heittämässä luontopolku.(jes! huomenna vaan 14.00 koulua)
Kyllä kai se sopii.. soittelen huomena jos en pääse. Kaikilla loppuu huomena 12.00:rolleyes:op.kokous
polkupyöräilijä
25.08.2008, 21.32
Sovitaan siis näin. Kaippa se jusSsakin käy tämän lukemassa. Ja kaikki muutkin tietenkin tervetulleita.
Niin ja se op.kokous tai mikähän teemapäivä se olikaan, ei nyt muista, ei koske abien opettajia eikä siis näin ollen abejakaan.
Asun tällä hetkellä Oulussa, mutta olen silloin tällöin mökillä Raahessa pyörän kanssa, kiinnostaisi tietää luontopolun sijainti. Missä muuten on Palokangas? Oulussa kokoontuu mtb-oulu "lenkin välttely jorinat" porukka maastolenkeille maanantaisin Höyhtyän ostarille klo 18.00, keskiviikkoisin Linnanmaan liikuntahallille klo 18.00 ja lauantaisin Haapalehdon Shellille klo 15.00. Kovapohjaisia polkuja riittää, kiviä ja juuria myös. Tervetuloa vierailulenkille!
Jööö... tuun jos ehin.[jes, huomenna vaan 16.00 koulua(niinku aina muullonki paitsi perjantaina)] Huomiselle ois kyllä aika paljo muutaki hommaa mutta koitan päästä lenkillekki.
Pertti ku lähdette aina niin "aikaisin", kuudelta vasta pääsee töistä ja seiskaksi ehtis radalle... :(
polkupyöräilijä
26.08.2008, 16.55
Lenkki on peruttu. Kokeillaan jos torstaina johonki aikaan, vaikka seiskalta enemmän porukkaa ehtis mukaan.
Reittiselostus vekulille tulee illalla kun on enemmän aikaa kirjoittaa.
Mulla on sulkapallovuoro 18-19 ni en pääse sillonkaa:(
No mite ois huomena se luontopolku lenkki mihin aikaan vaan 14.00 jälkeen ja joskus illalla kuuen seiitemän aikaanhan se on paras? Jaa jussaki pellaa näköjään sulkapalloa.. pittää joskus haastaa sut:D
Nii ja vekulille vielä et: Minkälaiset keskinopeudet ja kuin pitkää lenkkiä yleensä käytte nuilla lenkeillä? Tulee Oulussa käytyä aina välillä nii vois joskus tullakki vierailulle.:)(tämä vaan siksi ettei satu tuleen liian kovaan porukkaan)
No mite ois huomena se luontopolku lenkki mihin aikaan vaan 14.00 jälkeen ja joskus illalla kuuen seiitemän aikaanhan se on paras? Jaa jussaki pellaa näköjään sulkapalloa.. pittää joskus haastaa sut:D
Nii ja vekulille vielä et: Minkälaiset keskinopeudet ja kuin pitkää lenkkiä yleensä käytte nuilla lenkeillä? Tulee Oulussa käytyä aina välillä nii vois joskus tullakki vierailulle.:)(tämä vaan siksi ettei satu tuleen liian kovaan porukkaan)
Porukat ovat maastopyöräilystä pitäviä eli ajetaan huvikseen ja kuntoilun vuoksi. Joskus on jaettu porukka kahtia, jos on ollut vauhdikkaampia kavereita. Keskinopeudet ovat olleet ehkä 12-16 km/h. Siirtymiä joutuu ajamaan pyöräteillä. Useat polut ovat kovapohjaisia eli vauhdikkaita. Lenkkien kesto on noin kaksi tuntia.
Mutta vielä minun kysymyksiin, missä on se luontopolku ja Palokangas?
polkupyöräilijä
26.08.2008, 20.22
Vekuli: Olen tekemässä juuri koostetta alueen reiteistä, pieni hetki vielä.
Huomenna kello 19 voisi jopa sopia, pitää vaan käydä sitten salilla aikaisemmin ja tehdä vähän vähemmän jalkaprässiä. Nuo oululaisten lenkkivauhdithan on suurinpiirtein samoja kuin meidänkin, jos suhteuttaa siihen, että ajellaan vähän hitaampia polkuja.
Pittää joskus tulla mukaan sinne Oulun lenkeille..
Mut huomena lenkki klo.18.00 hiihtomajalta!! Vastalauseita?:D
polkupyöräilijä
26.08.2008, 21.10
Ennemmin kello 19!
Raahen mtb-reitit (http://users.cjb.net/raahemtb/index.htm) kovin vaiheessa, mutta kehittyy pikkuhiljaa...
Ennemmin kello 19!
Raahen mtb-reitit (http://users.cjb.net/raahemtb/index.htm) kovin vaiheessa, mutta kehittyy pikkuhiljaa...
sopii, mutta ei käyä sitte nii pitkällä. Joku tunti/puolitoista.
Pitää itsekin tähdätä seitsemäksi pariisille..? Eilen pidin välipäivän, joten tänään kyllä pyörälenkki maistuu....
sokia... eli seiskaksi hiihtomajalle siis.. ;)
Mää en ehi tänäänkään lenkille... pitäs jakaa posti ja huomenna ois matikan koe. Ja perjantaina matikan tentti.(vai mikä se oli?) Perjantain jälkeen pitäs olla enemmän aikaa.
wingmän: emmää sitä osaa oikiasti ees pelata, kuhan sillontällön käyn mäiskimäsä:p
Olipas kiva! 14.4km tuli matkaa ja ei se maksimisyke ollut kuin 197... :) Keskisyke 174..
No hyvä että oli mukavaa.. Pittää täsä kattoa ens viikolla ajeluja, ku lähen viikonlopuksi Tampereelle:rolleyes:
polkupyöräilijä
27.08.2008, 22.59
Oli kyllä harvinaisen mukavaa luontopolkuajeluksi. Ehkä mää oon oppinut ajamaan tai sitten se johtuu siitä että ette ajaneet qwozon kanssa kisaa 150m mun edellä.
Ens viikolla johonkin suuntaan, pitää varmaan vähentää näitä ajeluja kun kirjotukset lähestyy, tai vähentää lukemista.
Oli kyllä harvinaisen mukavaa luontopolkuajeluksi. Ehkä mää oon oppinut ajamaan tai sitten se johtuu siitä että ette ajaneet qwozon kanssa kisaa 150m mun edellä.
Ens viikolla johonkin suuntaan, pitää varmaan vähentää näitä ajeluja kun kirjotukset lähestyy, tai vähentää lukemista.
Pyöräilystä ei jäädä pois, koulusta voi varsinki kirjotuksista. Mitä merkitystä niillä muka on:D
Ennemmin kello 19!
Käyn tutkimassa reitit kunhan ehdin. Joskus olisi mukava tulla lenkille, kun aikataulut saadaan sopimaan. Luenpa jatkossakin sivujanne.
polkupyöräilijä
28.08.2008, 23.28
Vekuli: Tervetuloa vaan, tuolla sivulla näköjään semmoinen virhe, että Palokangas löytyy kun painaa nuolta oikealle, ei vasemmalle.
Ja kaikille muillekkin: Miten olisi vaikka ensi viikon tiistaina lenkki? Vaikka näitä kaupungin polkuja.
Täällähän tapahtuu meikäläisen poissaollessa...Viikon päästä oon lomilla ja pyörän selässä. Sunnuntaina pitkälle lenkille. Alkaa jo vieroitusoireita tulemaan, kun ei pääse ajamaan. Kävin nimittäin salilla ajamassa kuntopyörää :p
polkupyöräilijä
31.08.2008, 23.04
Sunnuntaina siis pitkälle lenkille. Hyvä kun tuut qwozo mukaan niin ei jouduta ajamaan vaan pururataa jonossa ympäri ja kyselemään sauvakävelijöiltä että missä se hiihtomaja olikaan:D Tuo kuntopyörä on jo vakava ongelma, varmoja oireita.
Ja saat harvinaisena vieraana päättää ihan itse mihin mennään.
Täällähän tapahtuu meikäläisen poissaollessa...Viikon päästä oon lomilla ja pyörän selässä. Sunnuntaina pitkälle lenkille. Alkaa jo vieroitusoireita tulemaan, kun ei pääse ajamaan. Kävin nimittäin salilla ajamassa kuntopyörää :p
On kyllä jo vaarallisella tasolla tuo kun pitää kuntopyörää polkea..:D Mukava jos pääset ens viikonloppuna lenkille. Vois vaikka käyä kaks kertaa viikonlopun aikana:rolleyes:
Joopajoo tuosa qwozo kans soittelin ja siinä puhuttiin, että jos käytäs lauantaina semmonen pitempi lenkki( jottain evästäki mukaan). Elikkä lähtö ois siinä kello 12.00 hiihtomajalta??
polkupyöräilijä
01.09.2008, 23.37
Kuulostaa hyvältä. Ei olla aikoihin käyty 5h+ lenkkejä. Mihin päin on suunnitelmat?
Kuulostaa hyvältä. Ei olla aikoihin käyty 5h+ lenkkejä. Mihin päin on suunnitelmat?
Mistä minä tiiän:D aattelin qwozon perässä ajella. Joo no ainaki liitetään luontopolku siihen mut ei olla vielä tarkemmin suunniteltu. Viimeksi tahkolla 5h+ lenkki.. mut en usko et nuin paljo saahaan aikaa kulumaan.:rolleyes:
polkupyöräilijä
02.09.2008, 22.35
Kyllähän 5h+ menee helposti kun lähtee vaan ajamaan sillä asenteella että ajaa 5h+ eikä lähde heti luontopolun jälkeen kotiin. Korkelonkangas->Luontopolku->Tarpio->Lekkulanmäki->Ollinsaari->Antinkangas->Kylmäniemi niin tunnit vaan vilisee silmissä:D
Näin muuten viime perjantaina Kaupunginmetsässä jonkun maantiepyöräilijän, ajoi lippis päässä, pyörän merkkiä en nähnyt. Ja eilen kuntoklubin pihalla oli sininen JakeTheSnake.
Me voidaan Kolarin kanssa tulla sen luontopolun osalta messiin todennäköisesti... ;) Käytiin maanantaina kokeilemassa mutta heti kun olimme menossa sille märälle osuudelle siinä heppatilan jälkeen, meni oksa ketjujen väliin josta seurasi että vaihtajan korvake sanoi et naks... :( Onneksi varakorvake oli tässä näppiksen vieressä, joten kävelyreissuhan siitä sit lopulta tuli... no, hinauksessakin sain onneksi melko paljon olla. :D
polkupyöräilijä
03.09.2008, 22.24
Tulkaahan vaan mukaan, pitempäänkin kuin pelkän luontopolun saa ajaa jos huvittaa.
Tarkempaa reittiä katellaan paikan päällä.
Täällähän on kunnon lenkki suunnitteilla. Tuun myös mukaan jos ei tuu yllättäviä esteitä.:o Vois ottaa kameranki mukaan pitkästä aikaa jos sen saa jossakin kulkemaan.
Mää oon kans bongannu tuon jts:n ja yks feltin crossarikin on näkyny. Oisko tuo maantiepolkija ajellu semmosella valko-sini-punasella trekillä? Tai ainaki aika paljo valkosta? Mää oon nähny semmosen monestikki... en noista väreistä oo aivan varma.
polkupyöräilijä
03.09.2008, 23.41
Yllättäviä esteitä ei tule kuin vasta luontopolun pitkospuilla! Kamera mukaan, vois itekkin ottaa. Entä eväspolitiikka, makkaraa, voileipää, banaania vai vähän kaikkea? Löysin tänään pari uutta polkua Tarpiosta, vois käydä kokeilemassa jos siellä päin pyöritään.
meni oksa ketjujen väliin josta seurasi että vaihtajan korvake sanoi et naks... :( Onneksi varakorvake oli tässä näppiksen vieressä, joten kävelyreissuhan siitä sit lopulta tuli... no, hinauksessakin sain onneksi melko paljon olla. :D
Onneks ei käyny sen pahemmin. Mulla kävi kerran siten että vaihtajankorvakkeen lisäksi katkes rungosta(specialized enduro) pikkupala ja takavaihtaja(sram X9) väänty mutkalle. Takavaihtaja vissiin meni pinnojen väliin, en kyllä ymmärrä miten se sinne pääsi. Rajotukset varmaan pielessä. Pinnoissa ei kyllä ollu mitään jälkiä:seko: Tuo sattu koulumatkalla pyörätiellä.
Aika kallis koulumatka:mad:
(takavaihtaja saksasta 69e, korvake 20e+rungon vaurio ja henkiset kärsimykset)
Tuossa huomasin, ettei suostu vaihtamaan takaa ykköseltä kakkoselle suosiolla... pitää yrittää säätää et pääsee lenkille... ( tai sit ei käytetä niitä vaihteita.. :) )
Antti onkin töissä huomenna & sunnuntaina... :(
Tuosa taas qwozon kans soittelin huomisesta ja aateltiin että jos minä ja se käyään ostamassa paketit makkaraa joista riittää kaikille(helpottaa evästystä, ehkä)..??
Mennään tekarille paisteleen makkaraa ja matkalla yhdistellään reittejä tuntuman mukaan. klo 12.00 hiihtomajalta lähtö
polkupyöräilijä
05.09.2008, 20.06
Sovitaan näin. Melko märkää näytti olevan tämän päivän sateiden jälkeen Tarpiossa. Reittien yhdistelytarvettahan on tuohon n. 5h asti.
Ooke. Pitääpä ilmestyä sitte sinne... Saa nähä miten sitä jaksaa enää polkia tuommosia lenkkejä :rolleyes:
Mun pitää jättää väliin lenkki, tuli tärkeämpää menoa...
polkupyöräilijä
06.09.2008, 20.46
Tällä kertaa vähän ikävempää luontopolkuajelua mutta makkaranpaisto pelasti päivän. Olihan siellä vähän kosteaa mutta opetelkaa pojat uimaan tai hommatkaa goretexit:D
http://p1.pinkbike.com/photo/2443/pbpic2443098.jpg
Ja lopuksi huono kuva Pattijärven sillalta.
Eipä tuo mikään ikävä reissu ollu.. mukavahan tuola oli ajella vai vähä kastuttiinki.:D
nonnii nyt on taas pari päivää menny viime lenkistä ja on aika alkaa suunnitteleen uutta.. ens viikonloppuna mennää ainaki palokankaalle ja hummastinvaaralle päin, mut pitäskö tässä välissä käyä joku lämmittely lenkki?:D
polkupyöräilijä
10.09.2008, 20.08
Ei oikeen pystyis lähtemään kun on flunssaa ja yhteiskuntaopin koe ja saksan tentti ja kirjoitukset. Pitää kattoa jos jossaki välissä ehtis...
Määkään en pääse lenkille nyt vähään aikaan... ens keskiviikon jälkeen alkaa koulujutskat jo vähän helpottamaan. Toivottavasti. Nyt perjantaina ois äikän tekstitaijon kirjotukset ja ens keskiviikkona matikan. Ja sitä seuraavana maanantaina äikän esseekirjotukset. Ja täsä jaksosa melkeen joka päivä 8-4:ään koulua ni vähän kiirettä meinaa olla. :(
huomena klo 19.00 kylmäniemi sun muut? lähteekö kukaan?
Mulla myös flunssa hieman yrittää päälle... ja vaihteeksi takaa vaihteet sekaisin uuden korvakkeen myötä, aivan kuin vaijeri olisi liian lyhyt korvakkeen vaihdon jälkeen..?!?
Kovasti kyllä on poltellut lähteä lenkille, vaikka flunssa yrittääkin päälle... ;) Eilenkin sain tehdä oikein tosissani töitä, etten vetänyt lenkkikamppeita päälle... ;)
"Urheiluhullu"? ;)
Dodii! Töihin fillaroidessa sain vaihteetkin säädettyä... ei taida enää illalla flunssa vaivata.. ;) Luontopolku kutsunee... :D
polkupyöräilijä
11.09.2008, 16.49
Siipimiehelle jo kerroinkin että seuraavat 1,5 viikkoa sen verran kiirettä että jää lenkit välistä. No sitten on enää 3/4 kouluvuotta jäljellä ja sitte ehtii ajamaan vaikka kahesti päivässä. :D
Lähtiskö hezzuhopo tännään lenkille vai miten aattelit?
:D
Kyllä mä täällä suklaatia mättään naamariin, että jaksais lähteä sotkemaan... ;)
no otakko mukaan jos tuosa vartin yli seittemän mentäs ajeleen?? ja minne päin:rolleyes:?
Ajattelin lähteä sitä luontopolkua kiertämään, jäi niin hyvä maku suuhun viime kerrasta.. Just uppasin gps:ään sen reitin, niin ei eksykään... olen vartin yli seiskan hiihtomajalla.. ;)
Ajattelin lähteä sitä luontopolkua kiertämään, jäi niin hyvä maku suuhun viime kerrasta.. Just uppasin gps:ään sen reitin, niin ei eksykään... olen vartin yli seiskan hiihtomajalla.. ;)
selvä homma!!
Vääntäydyin taas maisemiin, ja olis tarkoitus lauantaina käydä sotkeen pitkä siivu Hummastinjärvien ja Palokankaan maastoissa. Alustavasti klo 11 Leippakeitaalta. Saa tulla mukaan.
Nii tiedoksi vaan kaikille jotka on lähössä viikonloppuna lenkille nii lähtöpäivää vaihdettiin sunnuntaiksi elikkä sunnuntaina klo.11.00 leippakeitaalta(kannattaa otta vähäse evästystä mukaan)
tuli tuossa käytyä viikonloppulenkki n.43km. Mille päivälle ens viikolla ois hyvää aikaa pyöräilylle? tietenkin koeviikko alkaa keskiviikkona et taitaa pitää aika kiirettä.:rolleyes:
polkupyöräilijä
15.09.2008, 21.08
Lauantai vois vaikka sopia... Joskus pyöräily auttaa kokeisiin, kerrankin qwozo kertoi oikeat kysymykset terveystiedon kokeeseen:D
joo lauantai vois olla hyvä..:rolleyes:
polkupyöräilijä
16.09.2008, 16.20
Lauantai siis. Mutta minne? Ollaan koluttu vähän turhan innokkaasti näitä reittejä kun kuukauden sisään on käyty varmaan kaikki paitsi kylmäniemi ja se on liian lyhyt lauantailenkiksi.
qwozonhan ei ole tulossa jos oikeen oon ymmärtäny.. Joten mua ei ainakaan haittaa jos käyään sama lenkki ku sen kans käytiin viime su.:rolleyes: Löydettiin tai vaan hoksattiin uus reitti niin, että palokankaalla voi tehdä mukavan yhtenäisen lenkin. Sinne siis! Kerrankin tiedän itse koko reitin.. ehkä:D
Lähtö leippakeitaalta klo 11.00 lauantaina
polkupyöräilijä
16.09.2008, 22.07
Tämä sopii! ja kerrankin sää tiedät reitin:D
No, onko se välttämättä hyvä asia...? Joutuu kieli vyön alla polkemaan, että pysyy perässä... :D
polkupyöräilijä
17.09.2008, 15.31
No on se hyvä asia kun ei eksy. Jos eksytään niin sitten joutuu polkemaan lujaa että ehtii kotiin ennen pimeää. Tuu mukaan niin osataan pois vaikka wingmän unohtaakin reitin.
No on se hyvä asia kun ei eksy. Jos eksytään niin sitten joutuu polkemaan lujaa että ehtii kotiin ennen pimeää. Tuu mukaan niin osataan pois vaikka wingmän unohtaakin reitin.
Ei taija olla pelkoa et unohtais, ellei joku käy niitä merkkejä repimässä pois..merkattu reitti nimittäin:rolleyes:
Paljos sille kertyy pituutta...?
Säädin sen B-tensionin toiseen ääripäähän, nyt pelaa vähän paremmin vaihteet... pertti ku niitä ei saa ihan kohdalleen säädettyä.. :(
Joo se vaihteiden säätö on aika vit.. hommaa. Riippuu se lenkin pituus siitä, et kierretäänkö hummastin järven kautta, mut jos ei nii joku 25km..ehkä. Kyllä sää mukana pysyt (jos sitä aattelit), koska ne polut on paljo helpompia ku luontopolku.:)Hiekkahan tuo hidastaa vauhtia aika lailla. Mutta tuu mukaan nii pääset uusille poluille ja saat gps:ään lisää materiaalia.
Kyllä minä ajattelin käydä hart-sporttia tänään ostamassa... ;) Eli ainakin valmistaudun lenkille lähtöön... pitää hienosäätää tuota takavaihtajaa vaikka siellä lenkillä... ammattitaitoisen avustuksen kera.. ;)
Pittääkö sinne makkaraa tai vastaavaa ottaa..? Mun vyölaukku ei kyllä halkoja vedä.. :)
polkupyöräilijä
19.09.2008, 15.42
Ei kait me tällä kertaa makkaraa paisteta, vai paistetaako. Olisihan siellä se yksi laavu mutta taidetaan vain ajaa tällä kertaa.
Eli kuin pitkän lenki aiotte polkasta?
Ite en ehtis kovin kauaa ajella ku ois niin paljon muutaki tekemistä. (kirjotusten jälkiseurauksia....)
Nii ei oteta makkaraa, mut ite ainaki otan jonku myslipatukan tai vastaavan.. Nii ja Jussalle et varmaan joku 2-3tuntia.. kyllä kerkeet mukaan:D
Oukkidoukki, eli suklaatia vaan mukaan.. :)
Pitääpä tupsahtaa Klo: 11.00 @ leipurinkeidas.
Pari tuntia sitten kirjoittamani juttu ei ilmestynytkään Raahen sivustoille!? Mutta tässä uudelleen lyhyesti, että olipa muutama mahtava vauhtipätkä, varsinkin se, jossa oli lievää alamäkeä, kumpareita ja kaarteita, jonka nopeimmassa kaarteessa (max speed 36,7 km/h) meinasin poistua maisemaan. Löytyisikö polkuja vielä lisää laajemmin aluetta tutkiessa, olisi siten paikka vauhtiherkuttelulle, jonne voisi tulla vaikkapa autolla. Ojan ylitykseen vielä lankkulaiturin pätkät molemmille suunnille, niin voisi loikaten ylittää oja. Kiitos hyvästä lenkistä, palaan lenkeille viimeistään ensi kesänä.
polkupyöräilijä
20.09.2008, 20.48
Laajemmalta alueelta polkuja ei löydy, mutta tuon lenkin sisällä menee muutama polku joilla on vauhdikkaita mäkiäkin. Pienellä siksakkiajelulla tuohon saisi varmaan yli 10km kiertelyä.
Pitää varmaan ruveta suunnittelemaan epävirallista xc-kisaa tuohon ensi keväälle kun on jo valmiiksi merkattu reittikin:D Ja niihin ojanylityskohtiin voisi kehitellä jonkun näköistä laituria.
http://www.kotinet.com/sami.heikka/200908b.JPG
tuossa kuvaa vähän, missä käytiin kiertämässä...
Joo vauhdikkaimmat pätkät, mitä raahesta löytyy:rolleyes: on tuola palokankaalla: ihan hyvä kartta muuten!
siellä lentokentällähän näköjään vois vähän pidemmän lenkin nakata, ainakin tuon kartan mukaan...
polkupyöräilijä
21.09.2008, 00.38
Voihan siellä nakata lenkkiä mutta ei ole vielä hiekassa möyriminen niin paljoa himottanut että olisi tullut käytyä:D Eli se polku siinä on aivan puhdasta juoksuhiekkaa jossa pääsee ehkä 2,5m ajamaan jos ottaa kovat vauhdit. Mutta tuostahan tulee n.5km lenkki muutenkin tuolla Palokankaalla. Harmi vaan kun siellä päin ei ole laavuja niin ei voi käydä paistamassa makkaraa.
polkupyöräilijä
22.09.2008, 18.37
Nyt kun on edellisestä lenkistä selvitty niin voisi olla jo tilausta seuraavalle sessiolle. Ens viikonlopuna ei ehdi joten miten olisi vaikka torstai? Lähtö n. 16-17 niin ehittäisiin poiskin ennen pimeää, kun se lamppuprojekti on edelleen vaiheessa. Mutta kyllä se pitää tämän syksyn aikana saada valmiiksi ja nastarenkaatkin olis jees niin ei pelottaisi metsässä eikä kylilläkään niin paljoa luikkailla.
Tuo torstai olisi melko optimi, tiistaikin käy, keskiviikko mieluummin ei.
Reittiä voidaan sovitella mihin kukainenkin nyt haluaisi mennä. Ihmettelin tuossa retkikartta.fi:stä ajamattomia reittejä ja huomasin että Viitajärven itäpuolella on Viitajärvenkangas jossa menee polku jota ei olla ennen ajettu. Harmi vaan että vaikuttaa menevän kivikon vierestä eli talutushommaakin on, tai teknisemmän puoleista koluamista.
Semmoinenkin ajatus tuli kerran mieleen, että Haapajoellehan menee hiihtolatu, minkähän näköistä polkua se on näin vähälumisempana aikana? Potentiaalinen reitti jollekkin viikonloppulenkille...
lähtisin mieluusti mut on nii kiirettä ettei tällä viikolla kerkiä..:mad:
Nyt kun on edellisestä lenkistä selvitty niin voisi olla jo tilausta seuraavalle sessiolle. Ens viikonlopuna ei ehdi joten miten olisi vaikka torstai? Lähtö n. 16-17 niin ehittäisiin poiskin ennen pimeää, kun se lamppuprojekti on edelleen vaiheessa. Mutta kyllä se pitää tämän syksyn aikana saada valmiiksi ja nastarenkaatkin olis jees niin ei pelottaisi metsässä eikä kylilläkään niin paljoa luikkailla.
Tuo torstai olisi melko optimi, tiistaikin käy, keskiviikko mieluummin ei.
Reittiä voidaan sovitella mihin kukainenkin nyt haluaisi mennä. Ihmettelin tuossa retkikartta.fi:stä ajamattomia reittejä ja huomasin että Viitajärven itäpuolella on Viitajärvenkangas jossa menee polku jota ei olla ennen ajettu. Harmi vaan että vaikuttaa menevän kivikon vierestä eli talutushommaakin on, tai teknisemmän puoleista koluamista.
Semmoinenkin ajatus tuli kerran mieleen, että Haapajoellehan menee hiihtolatu, minkähän näköistä polkua se on näin vähälumisempana aikana? Potentiaalinen reitti jollekkin viikonloppulenkille...
Yritin kesällä 2007 päästä ajamalla Tarpion kohdalta Ketunperän tieltä Haapajoelle hiihtoreittiä pitkin, mutta parin sadan metrin jälkeen totesin ajamisen olevan mahdotonta. Tasaista pätkää ei ollut, pelkästään monttuisia koneen jälkiä, silkkaa metsää, heinää ja horsmaa ym. Marjastajilta kyselin hiihtoreitin suuntaa eteenpäin, ylimalkaisten viittausten suunnissa ei kuitenkaan näkynyt mitään järjellista reittipohjaa, palasin takaisin Ketunperätielle. Luulen olleeni oikeassa paikassa, mistä reitti alkaa.
polkupyöräilijä
22.09.2008, 22.52
Ei siis kannata lähteä möyrimään sinne päin. Hyvä kun varoitit. Karttaa tutkiessakaan ei mitään polkua näkynyt. Piehinkiin päin voisi kuitenkin joskus suunnitella tutkimusretkeä qwozon ja jusssan retkikuntaperninnettä kunnioittaen.
Sille yhdelle ojallehan vois vaikka ihan autolla käydä rakentamassa sillan... kenenköhän metsiä ne on vai löytyisköhän sieltä pari niin kieroa, jotka uskaltais sillaksi kaataa...?!? :O
polkupyöräilijä
23.09.2008, 16.31
Eikö siinä ollut muutama kaatunutkin puu? Tai ettii jostakin vaikka trukkilavan ja laittaa siihen tai tekee rampit molemmille puolille niin voi hypätä yli. Siihen pienemmällekkin ojalle josta wingmän melkein pääsi yli voisi jotakin suunnitella.
Just aattelin hezzuhopolle ehdottaa, että voisko sun työpaikalta kenties saaha trukkilavan tai kaks? Niihin kotoa vähä lautaa ja naulaa.. ois muut kateellisia..:D Nii ja siitä pikkuojasta, nii se opetellaan ajamaan, ku siihen ylämäkeen pitäs rakentaa hissi et pääsis ylös.:rolleyes: Alas kyllä pääsee
Juu, kyllä meiltä varmaan saiskin... ei ole subarussa vaan koukkua, eikä takakonttiin mahdu... ei viitsi virman pakulla ihan heti kuskailla... taino, pitää sitä miettiä jos on sinnepäin kuljetuksia... ;)
Käytiin Kolarin kans sotkemassa iltalenkiksi luontopolkua pitkin kantatielle ja sit asfalttia myöden takas kotio... 16.2km
http://www.kotinet.com/sami.heikka/Fillari/230908.JPG
Saadaan ottaa noita kerta-lavoja, pitää vaan keksiä miten ne sinne ojalle saa... ;) Pomo meinas, et "Mikkohan" voi ottaa reippaana poikana niitä lavoja reppuselkään.. ;)
polkupyöräilijä
24.09.2008, 17.37
Eiköhän ne siirry kärryssä ooppelin perässä jos joku päivä kävisi viemässä ja ottaisi pyörän(/t) kyytiin ja ajaa koeajon ja vähän lisälenkkiä. Tuleeko kellään mieleen mitään muuta paikkaa johon tarvisi rakennella mitään? Siltaa tai hyppyriä tai muuta mukavaa?
Ja kysehän on siis kertalavoista, jotka ovat vihreän roskiksen vieressä pihan laidassa. Ei laiturilla olevat Fin/Asko/Finlayson lavat! ;)
http://www.kotinet.com/sami.heikka/Fillari/240908.JPG tommonen eilen illalla, 22km.
Tässä aamukaffeeta ryystän ja kohta puuron keitto hommiin, sit luontopolku kiertämään ensimmäistä kertaa lukkiksilla... *pelottaa*
Mihis te muut olette häipyneet, kun ei näy enää täällä... eikä kyllä lenkilläkään...?!?
polkupyöräilijä
28.09.2008, 19.06
No miten luontopolun kierto onnistui?
Mää oon ollu suurella tutkimusmatkalla ja havainnut että elämää löytyy foorumin ulkopuoleltakin(tai että elämä on foorumin ulkopuolella), mutta palasin silti takaisin.
Millon lähtään ajamaan?
Ihan hyvin meni kierto, vaikka juuret ja kivet olivat järkyttävän liukkaita vesisateen takia. Kyllä nyt pitää myöntää, että lukkopolkimilla ajaminen on helpompaa kuin tavallisilla!
Noniin. Taas tullu väliä täsä ajeluisa itellä.. Nii mikä päivä tällä viikolla ois hyvä lenkki päivä?:D
polkupyöräilijä
29.09.2008, 20.42
Ihan mikä vaan paitsi pe-su. Kunhan vaan pääsee ajamaan. Tullut vähän turhan pitkä tauko oikeasta ajamisesta ja nyt ois sitten kova into. Lähtäänkö jo huomenna:D
Huomena ei kergee mut keskiviikkona mennään! vai mitä?:D
Nooo... mielummin torstaina? :D Keskiviikkona ehtisin vasta 6 jälkeen ja sillon alkaa tulla jo pimiä...
käy torstaikin ainaki mulle:rolleyes:
Minä en taida viikolla ehtiä mukaan... ku kuudelta vasta pääsen. Pitää käydä yksin ja lampun kera... ;)
polkupyöräilijä
29.09.2008, 23.39
Torstai käy mullekkin. Mihin aikaan ja minne päin?
Mulla on torstaina kutsunnat... eli viimestään kolmelta sieltä vissiin pitäis päästä pois. Oisko 16.00? Mistä Minne? Ei mielellään hirviän pitkää lenkkiä ko pitäs tehrä kaikkea muutakin ja sulkapallo ois klo 20.00.
polkupyöräilijä
30.09.2008, 20.28
Mut kutsutaan jo huomenna... 1600 sopii melko lailla hyvin, koulusta pääsee jo 1300 niin ehtii valmistautua ja kiriä ohjainlaakerin. Kovin pitkään ei viitti ajaa ku tulee pimiä ja eksytään sinne. Jos vaikka nämä urbaanimmat polut tästä Ollinsaari-Antinkangas-... käytäs kattelemasa? Ajellaan vaikka abaut 4h niin jusSsa saa alkuhien pintaan ja verryttelyt niin sulkapallo lentää ja lujaa:D
joo nii vois käyä, mut hyvä jos 2h saahan kulutettua näillä reiteillä:rolleyes:. Joku 1 ja puol tuntia vois olla hyvä. Lähtö vois olla sillon 16.00 pariisilta??:D
polkupyöräilijä
01.10.2008, 16.58
Tuli yllättävä meno niin jää sitten lenkki välistä:( Pitää yrittää ens viikolla sitten uudestaan...
Wingmänille ei kuitenkaan oo vissiin vielä tullu esteitä?? 16.00 pariisilta siis. Saisikko wingmän soiteltua lisää populaatia mukaan?
Huolsin reban maanantaina ja samalla venytin sen 2-senttiä pitemmäksi... saa nährä miten se toimii nyt maastossa.:) Ainaki aika paljon herkempi siitä tuli.
ei oo tullu:Den saanu muuta porukkaa mukaa:rolleyes:eipä nuita ollukko suhtnormaali ja silläki oli se gt paskana..taas:D
Huomiselle lenkkisuunnitelmia?
Maisemissa ollaan...huomenna Lehtimäellä pysu SM karkelot, mutta sunnuntaina voisin käydä kevyen lenkin ajamassa. Olisko sillon lähtijöitä? Miten olis Tarpion suunnalle klo 11? Lähtö Kaupunginmetsästä Kultala-halleilta. Saa ehdottaa muutakin...
joo mulle ainaki sopii..:DMitenpä ne toiset pysu- karkelot meni sielä ulkomailla? vai kävikkö jo sielä?:rolleyes:
millonkas sitä mentäs lenkille ens viikolla?:D tännää käytii voson kans ajelemassa, mut eipä sielä muita näkyny:p Ja mikä päivä käytäs se rakennelma tekemässä, ainaki nyt sinne palokankaalle?
polkupyöräilijä
05.10.2008, 20.36
Rakentelua vois käydä harrastamass periaatteessa mikä tahansa muu päivä kuin keskiviikko. Ajelemaankin vois lähteä ko. päivinä paitsi ei ehkä huomenna kun meinaa olla vähän flunssaa...
Jaa se qwozo sitten lähtikin sinne Lehtimäelle, miten siellä meni? Ois kait sitä voinut käydä sielläkin mutta tällä kertaa sattu huippu viikonloppu ilman pyörään koskemistakin.
Syksyn fillarisuunnistelut kyllä menny kokonaisuutena mallikkaasti. Liettuassa tasaisia suorituksia, mutta liikaa vielä typeriä virheitä. Lehtimäellä ei ollut aivan mun maasto, mutta ihan kiva kisa silti. Pitäis vaan ens kesäksi saada lisää vääntöä ja vauhtia.
Nyt en pariin viikonloppuun pääse ajeleen. Loppusyksylle mietiskelin jo paria tutkimusmatka-tyyppistä pitkähköä lenkkiä. Retkikunnassa on tilaa...
Syksyn fillarisuunnistelut kyllä menny kokonaisuutena mallikkaasti. Liettuassa tasaisia suorituksia, mutta liikaa vielä typeriä virheitä. Lehtimäellä ei ollut aivan mun maasto, mutta ihan kiva kisa silti. Pitäis vaan ens kesäksi saada lisää vääntöä ja vauhtia.
Nyt en pariin viikonloppuun pääse ajeleen. Loppusyksylle mietiskelin jo paria tutkimusmatka-tyyppistä pitkähköä lenkkiä. Retkikunnassa on tilaa...
oon aina mukana ku vaa mahollista!:D
polkupyöräilijä
06.10.2008, 19.26
Valmiina kuin partiopoika!(Ja osittain em. syyn takia en eilen ollut valmiina lenkille)
Mutta ennen ko. tutkimusretkiä pitäisi varmaan käydä wingmänin kanssa asentamassa se silta.
Viime viikolla tuli muuten selvyys siihen, että minkälaiset aktiviteetit hankaloittavat näitä retkiä täällä kotipuolessa, meikä lähtee Sodankylään harrastamaan sissitoimintaa.
millon mennää ja saakko sää ne tarpeet jostai?:rolleyes: keskiviikko ilta ois hyvä..tai päivä, sehän on illalla jo pimiää
polkupyöräilijä
06.10.2008, 21.17
No eikö niitä tarpeita saa sieltä HezzuHopon työpaikan roskalavan takaa? Keskiviikkoilta ei sovi mutta iltapäivällä ehtis. Laittaa ooppelin perään kärryn ja sinne pari lavaa. Ja vaikka lapion jos tarvii. Sitten vielä keksitään että miten sinne tapahtumapaikalle pääsee autolla ku ei taida astra möyriä sitä mettäkoneen uraa.
eipä sinne paljo muullakaan vehkeellä pääse..:Dkävely hommiksi menee, mut ei se mitään, sillä eihä sinne kovin pitkä matka oo ja ajaa nii pitkälle kun pääsee. Vois ottaa sahan mukaan ja samalla katkoa ne pienet puut siitä:rolleyes:
Sen skede-poikien "railinkin" saa viedä pois.. eipä sille tänä kesänä ole käyttäjiä ollut ja tiellä se vaan pyörii.
polkupyöräilijä
08.10.2008, 09.59
Jää sillanteko tänään väliin kumeen takia. Katellaan viikonlopulle lenkkiä jos tästä paranee
Nii lenkkiä pitäs täsä taas saaha..tai kaveria lenkille:D Mulle sopis lauantaina aamupäivällä tai sitte sunnuntaina??:rolleyes:
polkupyöräilijä
09.10.2008, 19.30
Pahasti näyttää siltä että lähtemättä jää. Vieläkin kuumetta ja yskää. No onhan tässä jo yli kuukausi mennyt ajamatta niin muutaman viikon vielä kestää :D-ilmeellä.
Mulla on nykyään niin paljo kaikenlaista hommaa, että päivät on aika täynnä tekemistä ilman että tarvii mitään suunnitella, joten lenkitki on jääny aika vähiin. Pittää katella jos nyt viikonloppuna ehtis... sunnuntai aamuna ainaki vois käyä jonku sopivan lenkin ajamassa... kuhan ois ennen kolmea takasi kotona. :D
Lauantainaki saattasin ehtiä käyä jonku lyhyehkön lenkin.(max pari tuntia)
joo eipä tälle viikonlopulle sittekää tullu lenkkiä, koska itelläki kurkkukipiä jne.:rolleyes: Mutta kyllä se taas ku parannutaan:D nii ja polkupyöräilijälle et soittele ku mennää rakenteleen niitä ylityksiä:D
polkupyöräilijä
11.10.2008, 12.37
Soitellaanpa sitten. Ja jos tästä flunssasta paranee niin voisi katella jos viikolla ehtisi pikkulenkillä käydä.
on se syksy vaan synkkää aikaa, ku meinaa keskusteluki hukkua muitten sekaan.. flunssa vaan pitenee. Pitää varmaan alkaa lamppuja viritteleen:rolleyes:
polkupyöräilijä
12.10.2008, 20.04
Nyt ois kyllä hyvä tilaisuus siihen lamppuprojektiin kun ei ajamaankaan pääse. Pitää sen lomareissun jälkeen alkaa suunnittelemaan jos ei sieltä löydy mitään kivaa.
Tuossa päivällä mietittiin qwozon kans että jos kolmen viikon päästä lähettäs vaikka porukkalenkille, ehtii flunssatki parantua siihen mennesä.
joo, mut pittää täsä heti käyä kuhan paranee. Vieläkö sulla on kuumetta, kerkiäiskö joku päivä rakennushommiin?:D nyt ois hyvää aikaa ku ei tartte koko ajan jossain olla hikeä irrottamassa.
polkupyöräilijä
13.10.2008, 19.50
Ei oo kuumetta enään, tänään kävin tutkittavana ja nielu on tulehtunut ja ehkä angiinaa. Nappailen antibioottia tämän viikon ja katellaan sitten. Rakentelua voisi kyllä harrastaa joku päivä.
polkupyöräilijä
16.10.2008, 18.01
Käytiin sitten wingmänin kans speksailemasa siltoja. Toiselle piti keksiä uus paikka mutta nyt se on sitten hyvä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=118&pictureid=418
Siinä on se pienempi, tämä oli helppo, nakattiin vaan trukkilava ojan päälle ja sehän sopi justiinsa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=118&pictureid=417
Tämä on sitten vähän isompi. Ja tässä oli isompi tekeminenkin. Piti sahata pari puuta ja pilkkoa trukkilavaa. Vähän heiluu mutta kestää kyllä.
Koko hommahan hujahti ohi vain 2½tunnissa. On muuten raskasta kantaa tuommosta eurolavaläjää pitkin metsiä. Varsinkin ku muutenki angiina vieny voimat.
Noita saa käydä kokeilemassa jos uskaltaa.
Niin ja kuvat on (C) Wingmän
nyt alkaa ja flunssaki oleen parantumassa ja jos tiistaiksi ois iskussa, oisko kaveria lenkille? noin kello 15.30 aikoihin?:D
Voishan sitä jonkunäkösen lenkin pyörähtää jos sattuu hyvät ilmat. Mutavellimehtään ei oikeen nyt kiinnostais lähtä... :o
miten ois jussa sulla keskiviikko ilta? vois ehkä valopää lenkin käyä heittämäsä?:D
öööö.... kai mää sillon pääsen. Ei tuu ainakaa nyt mieleen mitään estettä. Oisko pariisilta kuuen aikaan... tai puoli seittemän?
joo vois olla hyvä vaikka tuo 6 nii ei välttämättä heti tartte lanppuja käyttää.:Dtai muuten pittää vielä tuota aikaa kattoa ku meen ehkä oulussa käymään, mut kyllä sieltä tuohon 6 mennesä joutuu
noni nytte on sitte eka valolenkki käyty..Joko qwozo on ilmaantunu maisemiin ja miten se sunnuntain lenkki?:rolleyes:
Sotkun kirjastossa vielä istuskelen, mutta illaksi kotiin :). Viikonloppuna vois kyllä käydä ajeleen. Mulle sopii molemmat päivät. Vähän vaan huonoa keliä lupaillaan.
"illaksi kotiin"- finnair:D no ei se keli mittää haittaa:p
polkupyöräilijä
27.10.2008, 19.26
Nyt on sitten Saksanreissu takana. Isännällä oli kymppikilonen Salsa pölyttyttymäsä tallisa. Muutenki oli hauskaa, Porsche oli saanu parkkisakon. Kävin pyöräkaupasaki kattelemasa Spessuja ja kyselin nastarenkaita, ei ollut ja tilaamalla abaut sama hinta ku tääläki.
Lenkkiä vois suunnitella johonkin väliin. Valoprojekti on edelleen vaiheessa, mutta jospa se siitä etenis.
joko sulla on akku siihen lamppuun?? multa voit, tietenki älyttömän kalliilla, ostaa lampun..:D
polkupyöräilijä
29.10.2008, 22.00
Ei oo akkua mutta porukat vissiin menosa viikonloppuna Ikeaan niin jospa ne kävis Piltemasa mutkan.
Lauantaina lenkille?
vois kyl lauantaita aatella, mut meen ehkä oulussa käymään, niin pitää aikaa miettiä mut katellaa täsä. sunnuntaina ei ehi.
polkupyöräilijä
01.11.2008, 17.49
Tämän talven ensimmäiset lumiset polut on nyt käyty kiertelemässä. Luontopolkukin on paljon parempi näin talviaikaan ja mikäs tuolla on ajellessa kun kuulee vain mountainkingin kahinan pehmeää lunta vasten. Pitoakin riitti ja pahimmistakin paikoista pääsi ajamalla läpi.
Ja terveisiä Rovaniemelle sotilaskodin kirjastoon: Kyllä me qwozo ajellaan sunkin puolesta näillä huippukeleillä, vahdi vaan rauhassa sitä puomia:D
Joko pururadalla on valot päällä ja moneltako ne syttyy..?
T:Specializedia odotteleva..
Joko pururadalla on valot päällä ja moneltako ne syttyy..?
T:Specializedia odotteleva..
Ohan ne päällä, mut tietääkseni sammuu ysiltä:rolleyes: onko vielä tietoa spessun saapumis ajasta?
Crescent
03.11.2008, 23.12
Tämän talven ensimmäiset lumiset polut on nyt käyty kiertelemässä. Luontopolkukin on paljon parempi näin talviaikaan ja mikäs tuolla on ajellessa kun kuulee vain mountainkingin kahinan pehmeää lunta vasten. Pitoakin riitti ja pahimmistakin paikoista pääsi ajamalla läpi.
Ja terveisiä Rovaniemelle sotilaskodin kirjastoon: Kyllä me qwozo ajellaan sunkin puolesta näillä huippukeleillä, vahdi vaan rauhassa sitä puomia:D
Moro! Taisin nähdä teidän jäljet eilen. Mulla oli ajatuksena ajella luontopolkua ahtimuksen kankaalta tekarille, mutta kastu sukat jo luontopolun alusta niin märäksi, että päätin luovuttaa. :o Piti sitten ajaa kelkkareittiä hevostallille, jonka lähettyvillä teidän jäljet näinkin. 21 km tuli päivän lenkille pituudeksi, kun yritin koluta mahdollisuuksien mukaan polkuja pitkin hiihtomajalle täältä kanavan rannasta.
No, ehtis siellä parin tunnin lenkin illalla nakata. Ei ole kuulunut muuta kuin, että jossain vaiheessa pitäisi tulla tilausvahvistus... Odottavan aika on piitkä!! ;(
polkupyöräilijä
04.11.2008, 11.57
Moro! Taisin nähdä teidän jäljet eilen. Mulla oli ajatuksena ajella luontopolkua ahtimuksen kankaalta tekarille, mutta kastu sukat jo luontopolun alusta niin märäksi, että päätin luovuttaa. :o Piti sitten ajaa kelkkareittiä hevostallille, jonka lähettyvillä teidän jäljet näinkin. 21 km tuli päivän lenkille pituudeksi, kun yritin koluta mahdollisuuksien mukaan polkuja pitkin hiihtomajalle täältä kanavan rannasta.
Kyllä ne taisi meidän jäljet olla, eipä täällä kovin paljon muita mahdollisuuksia ole. Mekin käännyttiin Viitajärven jälkeen malmitielle ja ajettiin teitä pitkin kotiin kun upottiin wingmänin kans molemmat sinne suohon. Ei kannata lähteä kiertämään luontopolkua ennen kuin se järvi jäätyy että siitä pääsee ajamaan yli.
Tuuhan sinäki crescrent joskus mukaan porukkalenkeille.
Crescent
04.11.2008, 17.58
Mulla olikin just pelko, ettei siitä viitajärven eteläpäästä pääse kuivin jaloin. Siinä on aina ollu pitkospuut veden alla kun olen siellä päin ajellu. Vai pääseekö sitä viitajärveä kiertämään pohjoispuolelta?
Pitäs kyllä tulla mukaan porukkalenkille. Tahtoo vaan olla niin kiireistä tämä elämä, ettei muista käydä täältä lukemassa millon lenkkejä järjestetään. :( Jonkulaiset valot multa löytyy. Sen puolesta ilta-ajelutkin onnistuu.
Mulla olikin just pelko, ettei siitä viitajärven eteläpäästä pääse kuivin jaloin. Siinä on aina ollu pitkospuut veden alla kun olen siellä päin ajellu. Vai pääseekö sitä viitajärveä kiertämään pohjoispuolelta?
Pitäs kyllä tulla mukaan porukkalenkille. Tahtoo vaan olla niin kiireistä tämä elämä, ettei muista käydä täältä lukemassa millon lenkkejä järjestetään. :( Jonkulaiset valot multa löytyy. Sen puolesta ilta-ajelutkin onnistuu.
Vois sieltä päästäkki, nimittäin tuosta pohjoispuolelta on joskus käyty pieni polun pätkä ajamassa ja siitä samasta vois päästä läpi sinne luontopolulle.(mustalammen "liittymä" ja muistaakseni lähempääki järveä joku polku menee, mutta ei näy kartassa) Tietenki lenkki lyhenee ja hyvä pätkä viitajärvenkankaan puolelta jää ajamatta:rolleyes:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=296&map.y=303&cx=2525903&cy=7171755&scale=40000&tool=suurenna&styles=normal&lang=FI&tool=suurenna
Hyvin kyllä näki tuolla mun Diy-35w sisustushalogeenilla. Toimiipi vaan sitten joskus siinä spessussa paremmin ku menee vaihdevaijerit eri reittiä, nykyisessä "hieman" ahistaa ku kulkevat akun & rungon välistä...
polkupyöräilijä
07.11.2008, 14.44
Vois sieltä päästäkki, nimittäin tuosta pohjoispuolelta on joskus käyty pieni polun pätkä ajamassa ja siitä samasta vois päästä läpi sinne luontopolulle.(mustalammen "liittymä" ja muistaakseni lähempääki järveä joku polku menee, mutta ei näy kartassa) Tietenki lenkki lyhenee ja hyvä pätkä viitajärvenkankaan puolelta jää ajamatta:rolleyes:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=296&map.y=303&cx=2525903&cy=7171755&scale=40000&tool=suurenna&styles=normal&lang=FI&tool=suurenna
Voipi olla että sieltä pääsee vielä heikommin, muistaakseni suunnistuskartassakaan ei oo tuota polkua. Voihan sieltä käydä kokeilemassa, eihän siinä menetä mitään, matka lyhenee 600m ja aika nopeutuu varmaan varttitunnilla kun ei tarvi voimistella siinä pitkospuilla eikä nostaa pyörää sen puunrungon yli eikä tarvi taiteilla siinä järvenrannalla sitä kivikkoa. Hyvään pätkään en oo kyllä koko luontopolun varrella törmännyt että paras vaihtoehto kiertää se järvi on kaukaa:D
Mielellään vaikka Hummastinjärven kautta.
Millon lähtään ajamaan?
No koko luontopolku on mielestäni hyvä lukuun ottamatta niitä liian märkiä ja umpeenkasvaneita paikkoja:rolleyes: vähän teknisempää ja järvenranta kivikko koko lenkin paras pätkä..viikonloppuna en kerkiä ainakaan.. menny sisäliikkumiseksi välillä:D
Crescent
09.11.2008, 22.20
Oisko porukkaa lähössä huomisiltana ajelulle? Vaikka tuossa klo. 17-18 maissa. Foreca näyttäis lupailevan poutaa illaksi.
Parin tunnin lenkin ehtisin ite käydä heittämässä. Ei mun ajovaloista kyllä löytyiskään pidemmälle lenkille paukkuja.. :)
polkupyöräilijä
09.11.2008, 22.41
Miten kovalla vauhdilla ajattelit syöksyä pitkin polkuja? Jos vauhti ei ole kovin kovaa niin voisi kokeilla kahden 4:n ledin Petzlin yhdistelmällä jonku parempivaloisen perässä.
Että mukana ollaan, mistä päin tapahtuu lähtö?
Crescent
09.11.2008, 22.55
Vauhti kovaa? No ei varmaankaan.. Vauhdissa pystyn joustamaan hyvin alaspäin, mutten kovin pitkälle ylöspäin.. :)
Mulla on itellä pari spottilamppua ja akku repussa.
Olisko vaikka Pohjolan pariisin piha hyvä lähtöpaikka? Ja klo 18 niin ei tule kiirus töistä?
polkupyöräilijä
10.11.2008, 16.19
18 pariisilta sopii. Mullakin ois tarkoituksena tuommonen yhdistelmä mutta se on vasta suunnitteluasteella. Pitää pärjätä tämä lenkki vielä noilla pikkulampuilla.
Määki yritän ilmestyä paikalle... jos ei tasalta näy niin ei tarvi ootella.:)
Olin unohtanu ladata akut ni jäi lenkki väliin. :(
polkupyöräilijä
11.11.2008, 20.42
Oisit vaan tullu, oisit saanu lainata mun toista neljän pikkuledin tehopakkausta jolla melkein näki eteen. Käytiin kevyesti pyörimäsä Ollinsaari-Mestauskallio-Antinkangas-Kylmäniemi reitit. Kovin oli pimeetä mutta crescentillä oli onneksi vähän tehokkaampi tuikku. Nyt on pakko pistää vähän vauhtia siihen valoprojektiin, tilaan vaikka bilteman nettikaupasta sen akun kun ei kerran ikinä ehi käymään sielä.
Oon varmaan udellu wingmäniltä ennenkin mutta pitikö sen olla 12 vai 6 volttia että saa semmosen perushalogeenin toimimaan? Ja mistä sää oot hommaillu niitä kiinnikkeitä ja sulakerasioita?
12voltin akku mulla ainakin on siinä 35watin diy-sisustushalogeeni valaisimessani. Antinkankaalta ärrän vierestä sain 50mm putkiyhteen, muistaakseni jotain alle 5€ maksoi. Sulakerasia? :)
Vielä pitää itsekin ostaa pienempi akku reppuun, et saa rakentaa vielä kypärään oman valaisimensa... vaikka hyvin tuolla yhdelläkin tuntuu näkevän vaikka ihan säkkipimeässä metsässä olen kokeillut ajaa.
Tulis nysse spessu, niin pääsis siihen modifioimaan tuota mun akkupussukkaa joka tulee runkoon nailonremmeillä ja pikalukoilla kiinni. Mulla on sellaista jämäkkää kangasta enemmänkin mikäli te haluatte ommella omat pussukkanne..?
Joo ei tullu foorumeilla täsä käytyä nii en tullu sitte lenkillekään. Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen:rolleyes:
Nii ja hessulle vielä. Et kyllä varmasti yhellä 35w pärjää jos pärjää 20w.:D Nytte ku löysin tokmannilta sen teholedin( durax, 3w,110-130 lumen) nii silläkin pärjää melkee yhtä hyvin ku normi 20w halogeenilla, ainaki sitteku lunta tulee:D
Joo ei tullu foorumeilla täsä käytyä nii en tullu sitte lenkillekään. Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen:rolleyes:
Nii ja hessulle vielä. Et kyllä varmasti yhellä 35w pärjää jos pärjää 20w.:D Nytte ku löysin tokmannilta sen teholedin( durax, 3w,110-130 lumen) nii silläkin pärjää melkee yhtä hyvin ku normi 20w halogeenilla, ainaki sitteku lunta tulee:D
Onko Tokmannin teholedi paristolamppu vai mikä? Painava? Hinta?
Tarkoittanee Wingman sisustushalogeenin näköistä ledi-polttimoa, joka käyttää samaa kantaa... Akut riittävät moneksi viikoksi tuolla 3watin teholla... :D
Onko Tokmannin teholedi paristolamppu vai mikä? Painava? Hinta?
Juuri sellasta tarkoitan!:D vähän painavampi kuin normaali halogeeni, mutta eipä paljo oo merkitystä, ainakaan itelle. Hintaa oli 15.90e, et ei hirviän paha, ku voi paljo pienempää akkua käyttää ja sopii suoraan 12v akkuun. Kannattaa kokeilla..
Juuri sellasta tarkoitan!:D vähän painavampi kuin normaali halogeeni, mutta eipä paljo oo merkitystä, ainakaan itelle. Hintaa oli 15.90e, et ei hirviän paha, ku voi paljo pienempää akkua käyttää ja sopii suoraan 12v akkuun. Kannattaa kokeilla..
ööö... ai onko se semmonen valmis taskulamppu? Vai semmonen mille pitää rakentaa ite kotelo? Millon lähtään lamppulenkille testaamaan sitä? Mullaki on valmistunu halogeeni lähivaloksi... vois sitäki käyä testaan.
Akkuhan pitää tietenki olla 12v jos ostaa 12v lampun tai kyllähän se 6v jotenki toimii mut ei hyvin, nii ja ohan niitä 6v lamppujaki. Ei oo vaan tullu testailtua, et miten 20w 6v pärjää 20w 12v. Onkohan eroa, nii jusssa voi varmaan vastata siihen:rolleyes:
Ai mitenniinku??:o
6 volttisiin ei oo ainakaan niin hyvää lamppuvalikoimaa kuin 12 volttisiin. 6 voltin akut on aika paljo pienempiä, mutta samalla wattimäärällä virtakin on kaksinkertanen, eli akun pitäs olla yli puolet pienempi että koko/kesto suhe paranis. Mun tietääkseni 6v 20w ja 12v 20w on samantehoisia... ainaki aika lähelle. Siinähän on siinä mun sigmassa 6v 10w lamppu, mutta se on varmaan jo aika laadukas polttimo... niisäki on eroja.
Mistäkähän sais osramin irc- halogeeneja tai jotain muita hyvälaatusia? Entä mistä ootta hommannu pienemmällä keilalla olevia lamppuja? Jotain 12 tai 16 asteisia?
herää kysymys et miksi meillä kaikilla on 12v akut jos kerta 6v on sama teho?:Dpöljiä vissii ollaa..ranualla oon ainaki nähny niitä pienempi kulmasia
polkupyöräilijä
14.11.2008, 21.57
Ootko sähkö-hänniseltä(vai mikä se oli?) käynyt kyselemässä? Luulis että siellä on varsin edustava valikoima laadukkaita halogeenenja. Meet vaan sinne ja sano että yksi hyvälaatuinen halogeenispotti pienellä keilalla kiitos.
Ootteko muuten tehneet tutkimusta että kumpi on parempi, tanko vai kypärävalo? Ite oon suunnitellu semmosta kypärään remmillä kiinnitettävää versiota niin näkee tähyillä sivuille ja jos pitää hypätä pyörän päältä ja säätää jotakin niin näkee sittenkin.
Puhkesi muuten taas vaihteeksi(jo toista kertaa tänä syksynä) Vuorikuningas, tällä kertaa takaa. On kyllä huonot kun alle puolessa vuodessa 2 kertaa menneet rikki kun Jonekset kesti 1½vuotta yhdellä rikolla.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.